... draga, dragi, druže stari .. nije bitno.
Igrom slučaja mi pali na pamet oni kučići sa šiškama preko očiju ponekad gde ne znamo šta im je napred, a šta nazad. Tj setio sam se i karikature gde je gospođa dovela kuče na pregled i veterinar kaže da je kuče u odličnom stanju s obzirom da je od prošlog pregleda bilo primorano da ide natraške pošto mu je na pogrešnoj strani vezan povodac.
Pa onda imaju i ona škotska goveda, poniji i lame razne, a umemo i mi, nekopitari, humans skoro, da se okitimo šiškama, što da ne, većini lepo izgledaju.
Šiške su mi, ovom prilikom, metafora, radije nego paralela, procesa gde nam do nekog trenutka ne ometaju pogled u svet, a onda, kako polako kaskamo kroz delove dotičnog one neprimetno padnu na oči - što je, samo po sebi, isto metafora, tj umetnički derivat nečega što bar nekima od nas samo pokriva bubuljice na čelu, ništa više.
A na sve ovo me je podsetila činjenica da na neprijatna sećanja iz davne prošlosti (bliska prošlost radi nad drugim skupom aksioma) različito reagujemo danas, drugačije smo ih, na individualnom nivou, i sitno-društvenom, izmetabolisali - nekome su sve neprijatnija, neko je veran „istini", nekome blede neprijatnosti i ostaju samo prijatna sećanja.
Sve je to normalno, recimo jedna grupa profesionalaca smatra da je samo oko 40% našeg karaktera nepromenljivo kako prolazimo kroz iole značajne delove svog života (tj bar smo polu-normalni u pameti, znanju i inteligencijama, uključujući i emotivnu, društvenu), dok se 60% menja.
Nisam baš siguran šta da radimo sa onima koji nemaju šiške pošto su ćelavi, ali isto tako ko bi ga znao šta u mnogim situacijama raditi i sa šiškavima, tako da se neznanje opet potrudilo da smo svi srećno na okupu.
„STICK IT TO THE MAN!" - kaže jedna parola u ime pripreme na jubilarno sećanje na 1968.
Da bi kreativnije učestvovali - i samo čitanje je učestvovanje - oni koji nisu znali za parolu do sada ona u primarnom značenju ide kao „To take some action intended to defy a source of oppression such as globalization, commercialization, big business or government".
Svaka improvizacija je dobrodošla, naravno, ne samo nas anarho-sindikalista, a i to najčešće kad se uneredimo od liberalne demokratije, nego i od hard-core anarhista, globalista, nacionalista, ... svih.
U čemu je kraj 60. bio counter-kultura, zašto ne kultura, da li danas imamo nešto slično kao alternativni bunt, da li mi matori uopšte umemo da ga prepoznamo, kakve su paralele između naših matorih i nas matorih ... teme kojih se dotiče jedan filozof, kojeg sam ovde iznabadao parafrazama njegovih reči, do improvizacijama koje su mi se iskobeljale iz umetničkih licenci, po jedna okačena o svakom kuku.