Nostalgija| Životni stil

Oduvaj mi šiške …

Milan Novković RSS / 17.05.2018. u 21:33

Siske.19461.jpg

... draga, dragi, druže stari .. nije bitno.

Igrom slučaja mi pali na pamet oni kučići sa šiškama preko očiju ponekad gde ne znamo šta im je napred, a šta nazad. Tj setio sam se i karikature gde je gospođa dovela kuče na pregled i veterinar kaže da je kuče u odličnom stanju s obzirom da je od prošlog pregleda bilo primorano da ide natraške pošto mu je na pogrešnoj strani vezan povodac.

Pa onda imaju i ona škotska goveda, poniji i lame razne, a umemo i mi, nekopitari, humans skoro, da se okitimo šiškama, što da ne, većini lepo izgledaju.

Šiške su mi, ovom prilikom, metafora, radije nego paralela, procesa gde nam do nekog trenutka ne ometaju pogled u svet, a onda, kako polako kaskamo kroz delove dotičnog one neprimetno padnu na oči - što je, samo po sebi, isto metafora, tj umetnički derivat nečega što bar nekima od nas samo pokriva bubuljice na čelu, ništa više.

A na sve ovo me je podsetila činjenica da na neprijatna sećanja iz davne prošlosti (bliska prošlost radi nad drugim skupom aksioma) različito reagujemo danas, drugačije smo ih, na individualnom nivou, i sitno-društvenom, izmetabolisali - nekome su sve neprijatnija, neko je veran „istini", nekome blede neprijatnosti i ostaju samo prijatna sećanja.

Sve je to normalno, recimo jedna grupa profesionalaca smatra da je samo oko 40% našeg karaktera nepromenljivo kako prolazimo kroz iole značajne delove svog života (tj bar smo polu-normalni u pameti, znanju i inteligencijama, uključujući i emotivnu, društvenu), dok se 60% menja.

Nisam baš siguran šta da radimo sa onima koji nemaju šiške pošto su ćelavi, ali isto tako ko bi ga znao šta u mnogim situacijama raditi i sa šiškavima, tako da se neznanje opet potrudilo da smo svi srećno na okupu.

„STICK IT TO THE MAN!" - kaže jedna parola u ime pripreme na jubilarno sećanje na 1968.

Da bi kreativnije učestvovali - i samo čitanje je učestvovanje - oni koji nisu znali za parolu do sada ona u primarnom značenju ide kao „To take some action intended to defy a source of oppression such as globalization, commercialization, big business or government".

Svaka improvizacija je dobrodošla, naravno, ne samo nas anarho-sindikalista, a i to najčešće kad se uneredimo od liberalne demokratije, nego i od hard-core anarhista, globalista, nacionalista, ... svih.

U čemu je kraj 60. bio counter-kultura, zašto ne kultura, da li danas imamo nešto slično kao alternativni bunt, da li mi matori uopšte umemo da ga prepoznamo, kakve su paralele između naših matorih i nas matorih ... teme kojih se dotiče jedan filozof, kojeg sam ovde iznabadao parafrazama njegovih reči, do improvizacijama koje su mi se iskobeljale iz umetničkih licenci, po jedna okačena o svakom kuku.

Atačmenti



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 22:24 17.05.2018

Пять тысяч

da li mi matori uopšte umemo da ga prepoznamo, kakve su paralele između naših matorih i nas matorih ...


Na ovo pitanje nema odgovora već jedno 5000 godina, tako da nisam neki optimista da ću ikada čuti zadovoljavajući odgovor na isto.

Moj je utisak da se moderna (zapadna) omladina buni metodom I don't give a shit.
Milan Novković Milan Novković 07:39 18.05.2018

Re: Пять тысяч

nask
da li mi matori uopšte umemo da ga prepoznamo, kakve su paralele između naših matorih i nas matorih ...


Na ovo pitanje nema odgovora već jedno 5000 godina, tako da nisam neki optimista da ću ikada čuti zadovoljavajući odgovor na isto.

Moj je utisak da se moderna (zapadna) omladina buni metodom I don't give a shit.

Jeste teško, slažem se, ali klici su bogatija bića nego što nam se ponekad čini, iako su i sva ta nerazumevanja ok dok se volimo

Me thinks, posle pojašnjavam (tj ne pojašnjavam nego metanišem)
nask nask 20:16 18.05.2018

∏άντα ῥεῖ

Mislim da takođe zaboravljamo kako se i same promenljive u tim jednačinama genercijskog (ne)sporazumevnja menjaju. Recimo ono što meni upada u oči kod mojih učenika i njihovih roditelja je da je generacijski jaz manji ako su i razlike u godinama između dece i roditelja manje. Verovatno bi i ja bio drugačiji otac da sam decu dobio deset godina ranije ili deset godina kasnije.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:32 17.05.2018

Što se životinjskih šišaka

tiče, njima je to Majka Priroda napravila da im oči, obično od neke vetruštine, zaštiti.
Milan Novković Milan Novković 07:37 18.05.2018

Re: Što se životinjskih šišaka

Jelica Greganović
tiče, njima je to Majka Priroda napravila da im oči, obično od neke vetruštine, zaštiti.

Ne brinem se za životinje, one su pametne
zilikaka zilikaka 22:35 17.05.2018

ajd ja

da probam.
Neću umeti sa filozofskog aspekta al ovo poređenja nas kao matorih i naših matorih je česta tema sa jednim kolegom.
Prvo, mislim da je jako važan faktor prethodni svetski rat koji su oni doživeli uglavnom u godinama iz kojih se nose sećanja. Dakle, krenuli su od dna. Odrastanjem su uglavnom imali i napredak u uslovima života običnih ljudi.
Nekako je i tehnološki napredak išao parelalno, pa je struja, vodovod, telefon, automobil...postao stvar koja se podrazumeva u velikoj većini porodica, pri čemu su oni u tome bili akteri u najboljim godinama, pa to doživljavaju kao svoju zaslugu.

Dakle, upravo ta njihova generacija je doživela skok i to je moralo da se odrazi na životne stavove.

Generacije njihovih roditelja i oni pre njih nisu imali ni blizu takva pomeranja u tako kratkom periodu.
Nismo ni mi.
Sve navedene blagodeti civilizacije smo mahom zatekli rođenjem ali osim računara ne možemo se pohvaliti tako velikim koracima.
E, otuda mislim da potiče i neka njima svojstvena generacijska samouverenost.
Imali su sreće da uhvate najbolje parče.

Ja kod sebe mnogo više zajedničkih pogleda na svet nalazim u generaciji svojih deda i baba nego u roditeljskoj.

eto, nismo bili predodređeni za velika dela.

Za našu decu mislim da tek neće biti.
Milan Novković Milan Novković 07:03 18.05.2018

Re: ajd ja

zilikaka
da probam.
Neću umeti sa filozofskog aspekta al ovo poređenja nas kao matorih i naših matorih je česta tema sa jednim kolegom.
Prvo, mislim da je jako važan faktor prethodni svetski rat koji su oni doživeli uglavnom u godinama iz kojih se nose sećanja. Dakle, krenuli su od dna. Odrastanjem su uglavnom imali i napredak u uslovima života običnih ljudi.
Nekako je i tehnološki napredak išao parelalno, pa je struja, vodovod, telefon, automobil...postao stvar koja se podrazumeva u velikoj većini porodica, pri čemu su oni u tome bili akteri u najboljim godinama, pa to doživljavaju kao svoju zaslugu.

Dakle, upravo ta njihova generacija je doživela skok i to je moralo da se odrazi na životne stavove.

Generacije njihovih roditelja i oni pre njih nisu imali ni blizu takva pomeranja u tako kratkom periodu.
Nismo ni mi.
Sve navedene blagodeti civilizacije smo mahom zatekli rođenjem ali osim računara ne možemo se pohvaliti tako velikim koracima.
E, otuda mislim da potiče i neka njima svojstvena generacijska samouverenost.
Imali su sreće da uhvate najbolje parče.

Ja kod sebe mnogo više zajedničkih pogleda na svet nalazim u generaciji svojih deda i baba nego u roditeljskoj.

eto, nismo bili predodređeni za velika dela.

Za našu decu mislim da tek neće biti.

Tell me about it

Ja sam (samo) malo zakasnio, u repu komete dok je išla prema suncu.

O ovom o predodređenosti imam drugačije mišljenje, iako se na površini te teme svašta talasa - popodne o tome, danas sam u raljama ne samo Nobooletovih asocijacija nego i ISO sertifikacija (ja često napišem blog kad sam u frci od drugih poslova - u ne frci opušteno tumaram blogom za novim komentarima

Šanse su da mi sada ne primećujemo uopšte subkulturološke tokove naših klinaca.

EDIT: Počeo sa pisanjem komentara zbog prve rečenice, i do kraja komentara zaboravio šta me je na nju asociralo - mator

Jools Holland - ne znam da li ga gledate tamo - on je jednom zacakljenih očiju i pogledom u daljinu podrđao reči tipa kako ne može da veruje koliko je imao sreće, njegova generacija (da ne bloodimo na temu života u Londonu tih godina

Evo klipa koji podržava "moju" tezu da nam je prekidač za kvantni skok sa partizana i četnika u interesantniji život između naših ušiju, ne tuđih


zilikaka zilikaka 07:12 18.05.2018

Re: ajd ja

danas sam u raljama ne samo Nobooletovih asocijacija nego i ISO sertifikacija



Koji ISO?
E, o tim sertifikacijama i šta to zapravo predstavlja bismo mogli jednom i ovde.
Mada, ne znam koliko je pametno.
Milan Novković Milan Novković 07:19 18.05.2018

Re: ajd ja

zilikaka
danas sam u raljama ne samo Nobooletovih asocijacija nego i ISO sertifikacija



Koji ISO?
E, o tim sertifikacijama i šta to zapravo predstavlja bismo mogli jednom i ovde.
Mada, ne znam koliko je pametno.

Nije pametno

Nismo završili tranziciju sa ISO9001:2008 na 2015, a dobili ogroman posao pa krenuli i sa 27001, trećinu samo odradili i ako ne uginemo u sledećih par meseci preživećemo (da mi nije Alan Ford logike ne znam šta bih)

(progutao sam pola prethodnog komentara pre nego što si odgovorila
zilikaka zilikaka 07:49 18.05.2018

Re: ajd ja

Nije pametno

Što kažeš. Još nam samo treba da na sebe navučemo gnev čuvara svete tajne.
Milan Novković Milan Novković 08:36 18.05.2018

Re: ajd ja

zilikaka
Nije pametno

Što kažeš. Još nam samo treba da na sebe navučemo gnev čuvara svete tajne.

Šalim se, ali to jeste suprotno od svega za šta se Svevišnji u naše ime boriJo, nego moramo nekako da platimo kafanske račune
c_h.arlie c_h.arlie 10:28 18.05.2018

Re: ajd ja

zilikaka

...

eto, nismo bili predodređeni za velika dela.

Za našu decu mislim da tek neće biti.

Ne slažem se !
Mislim da su naša deca mnogo bolja od nas.
c_h.arlie c_h.arlie 10:31 18.05.2018

Re: ajd ja

Milan Novković

...

Jools Holland - ne znam da li ga gledate tamo - on je jednom zacakljenih očiju i pogledom u daljinu podrđao reči tipa kako ne može da veruje koliko je imao sreće, njegova generacija (da ne bloodimo na temu života u Londonu tih godina

Evo klipa koji podržava "moju" tezu da nam je prekidač za kvantni skok sa partizana i četnika u interesantniji život između naših ušiju, ne tuđih



Nekada sam Džulsa redovno pratio.
No, kako su muzičke emisije prilično kasne, a muzika ako se ne pusti kako dolikuje, to nije ... prestao sam.
Nevezano za muziku, Džuls me, nekako podseća na Kermita iz Mapeta.
Milan Novković Milan Novković 10:48 18.05.2018

Re: ajd ja

c_h.arlie
...kako su muzičke emisije prilično kasne, a muzika ako se ne pusti kako dolikuje, ...

Kasne?!

Evo da ti kao blogo-drugari pomognemo da pustiš i glavu i tokove u plamenu, pa životinju u sebi na zasluženu slobodu

Kad se razgibaš i zagreješ i odvrneš sve do daske zovemo Docs & HN Vikings u pomoć

...
Through my diseased eyes
I'm sinful, sly
I can't stop stealing
I will pay the price of being a thief
When I stop breathing
If you could see what I can see
Feel what I feel
When my head is on fire
When I'm a burning wheel
Through my bleeding eyes

...

(u stvari su mi pali na pamet zboš šiškarenja

zilikaka zilikaka 18:35 18.05.2018

Re: ajd ja

Šalim se, ali to jeste suprotno od svega za šta se Svevišnji u naše ime boriJo, nego moramo nekako da platimo kafanske račune

Joj, jeste. I ja sam ovih dana u sličnom poslu. Svake godine u ovo doba ko da gutam žabe.
Interesantan je svako ko prvi put ulazi u te priče. Po pravilu se ljudi opiru i iščudjavaju toliko formalizmu.
Onda vremenom shvatiš da je lakše ako žabe mnogo ne zagledaš nego zatvoriš oči i trpaš.

nask nask 20:39 18.05.2018

Re: ajd ja

zilikaka
Nismo ni mi.


Naša generacija je doživela takođe velike promene. Ja se dobro sećam dok je postojao samo jedan televizijski program i taj je počinjao tek negde popodne. Kad se pojavo drugi program to je bila vrlo ozbiljna promena. Još sam ja imao tu sreću da u tim godinama odrastam u Sloveniji, pa smo imali tako 2xRTLJ, 2xRTZ i 2xORF i 1xMađarski ali samo Hirado (ovo zbog onih sporazuma oko nacionalnih manjina u Štajerskoj, Koruškoj i Prekmurju). A takođe se sećam da je na Mađarskoj TV ponedeljak bio slobodan dan.

Sa jedne strane je taj razvoj TV-a doprineo da se otvor neki novi vidici i istovremeno da se nad nama vrši ozbiljna mentalna konrola, sve do dan danas. Ovi današnji klinci ne gledaju TV pa se za njih izmišljaju druge metode ispiranja moždanih vijuga.

Za našu decu mislim da tek neće biti.


Stvar kako se mere velika dela. Pobednik farme je moderni narodni heroj ili nosilac karađorđeve zvezde.
Bili Piton Bili Piton 20:41 18.05.2018

Re: ajd ja

nask
Kad se pojavo drugi program to je bila vrlo ozbiljna promena.


Da bi se gledao drugi program bilo je neophodno nabaviti adapter, veličine današnjeg rutera, pa se onda na TČANG TČANG dugmad prebacivalo, na tom adapteru, s programa na program. Čudo!
nask nask 20:49 18.05.2018

Re: ajd ja

adapter


Jao da bilo neko zezanje. Mi imali prvo onaj tv-aparat sa lampama (koje je ćale sam menjao) i sa onom okruglom budžom sa strane pa kad kreneš da okrećeš ko da pucaš iz šarca, a preko te budže providna okrugla budža za fajn tjuning. Kad je krenuo drugi program moji kupili nov tv da se ne zezaju sa tim adapterima. Imali smo i stabilizator, seća li se neko toga.

Edit Za one malo mlađe (ako takvih uopšte ima na ovom blogu), meni su one lampe i ono lelujavo svetlenje u njima bile kudikamo interesantnije od samo programa sve do pojave školskog programa.
narcis narcis 20:50 18.05.2018

Re: ajd ja

Bili Piton
nask
Kad se pojavo drugi program to je bila vrlo ozbiljna promena.


Da bi se gledao drugi program bilo je neophodno nabaviti adapter, veličine današnjeg rutera, pa se onda na TČANG TČANG dugmad prebacivalo, na tom adapteru, s programa na program. Čudo!

za nas dečiju sa kaldrme azvalt je bio čudo.televizor je bio čudo neshvatljivo.
Bili Piton Bili Piton 20:59 18.05.2018

Re: ajd ja

nask
Imali smo i stabilizator, seća li se neko toga.



Kako da ne :)

Toga svega sam se setio relativno nedavno, kad sam u trenucima ono baš apsolutne dokolice (don't ask) potražio i našao kompletne epizode Gradića Pejtona na tjubu, i to baš neku scenu koju sam upamtio još kao dete - kad se neka negativka zaleti kolima u zid u garaži kako bi prikrila tragove ubistva

Happy days...
zilikaka zilikaka 21:06 18.05.2018

Re: ajd ja

Da bi se gledao drugi program bilo je neophodno nabaviti adapter, veličine današnjeg rutera, pa se onda na TČANG TČANG dugmad prebacivalo, na tom adapteru, s programa na program. Čudo!


Auuu, al ste vi matori!
Dobro bre to ali postojao je TV, mi ga pamtimo od kad uopšte pamtimo, uglavnom.
To kakv TV i kolko programa su finese. Ni auta nisu ista ko nekad al su opet auta. Pomak je bio sa konja u auto.
Mi smo po tom pitanju samo računare dobili, ništa drugo nije potpuno novo.


Bili Piton Bili Piton 21:18 18.05.2018

Re: ajd ja

zilikaka


Auuu, al ste vi matori!


Ne žalim se :)


nask nask 21:21 18.05.2018

Re: ajd ja

Dobro bre to ali postojao je TV, mi ga pamtimo od kad uopšte pamtimo, uglavnom.
To kakv TV i kolko programa su finese.


Pa ja baš pokušavam da kažem da je to velika promena, sa par sati programa dnevno do n-programa x 24h. Sećam se da se pre toga život vremenski baždario po tome kad su ručak i večera, a posle kad je dnevnik ili neki drugi program.
Milan Novković Milan Novković 10:16 19.05.2018

Od raznih goodies ...

zilikaka
...
E, otuda mislim da potiče i neka njima svojstvena generacijska samouverenost.
Imali su sreće da uhvate najbolje parče.

Ja kod sebe mnogo više zajedničkih pogleda na svet nalazim u generaciji svojih deda i baba nego u roditeljskoj.

eto, nismo bili predodređeni za velika dela.

Za našu decu mislim da tek neće biti.

... moderno doba nam je donelo i "Intersectionality" (srpski?!), koristim ga kao jedan od primera da skrenem pažnju na samo jedan podskup dimenzija u kojima se kontekst žestoko pomerio, u odnosu na sve ovo što si ti navela - npr. Kradem sa vikipedije pošto me mrzi da se "naprežem" u upotrebi svojih reči:

"Intersectionality is an analytic framework which attempts to identify how interlocking systems of power impact those who are most marginalized in society.[1] Intersectionality considers that the various forms of what it sees as social stratification, such as class, race, sexual orientation, age, disability and gender, do not exist separately from each other but are complexly interwoven..."

Očigledno, tj skoro po definiciji, i ovde iza scene donekle vuče konce "sveti monstrum" nove digitalne uvezanosti, koji donosi nove rezonatore (echo chambers), samo koji nemaju možda neki zajednički duboko egzistencijalni beat kao R&R onomad pa tako crno-belo sa sad ovom pozadinom koja svemu daje zastrašujuću notu na mračniji način.

Ajd ovo mi je tautologija pošto sam se zaleteo sa Intersectionality, al da sad ne ispravljam, zamisli neki drugi nexus, "vedriji", a ne trivijalan tipa vidim-tvojih-hiljadu-selfija-vidi-mojih-hiljadu-selfija.

Fali ritam, bubnjevi, bas, ... al kad gledam tvoj komentar možda je našim roditeljima isto "falio" ritam u našem pomeranju, a nisu ga videli, u stvari, kao što ga mi ne vidimo sada.

Uostalom, da nije tako verovatno bismo ređe i koristili termine tipa ralivenog subculture, ili oštrijeg counter-culture.

Pa tako, ako ništa a ono bar i nevešta, amaterska leksikografija nas amatera može da sugeriše da mnoge kulturen niti mladih teku ispod jedne ili više površina koje su nama starijim više ili manje neprozirne.

Gledaj klince, evolucija nas je izbrusila da imamo potencijal da u mongolskoj stepi ili na beogradskom asfaltu odrastamo podjednako srećni, da ne dočaravam svojih prigrevačkih 13 godina u podne u sred Jula, na 40 stepeni, gde na ulici nema nigde žive duše osim nas dvojice sa jedinom conter-kulturološkom odrednicom skidanje oba blatobrana sa biciklova da nam ne tandrču, ili još jednom jedinom odrednicom takmičenja u što luđem bacanju stolice ispred nas na ringišpilu u kojoj nam je interesantna drugarica.

Evolucija nas je načinila bušnim za adrenaline i ostale hormone, sve, pa tako i mlade sada, gde su naša često trivijalna zapažanja kako klinci više sede pred kompjuterima i other gadgets površno zavodljiva, pošto to ne znači da se oni manje druže "uživo", ja mislim da se druže više, u "totalu" mnogo više - statistical outlies u stvari ne rade ništa drugo do samo još više mute vodu, ako bi neko pomislio na individue koje mnogo sati provode pred kompjuterima, pa onda tako mnogo godina - i onomad smo imali isto to, samo smo umesto kompjutera više videli foto laboratorije, elektronske deliće, .... šta god, nego mi lako da navedem svoje primere.

... piče klinci, ja mislim, nego "pičim" i ja sa ovim komentarom pa ga prekidam, treba da vas pristignem posle propuštenog blogovanja juče ...
vcucko vcucko 22:15 19.05.2018

Re: ajd ja

Bili Piton
nask
Kad se pojavo drugi program to je bila vrlo ozbiljna promena.


Da bi se gledao drugi program bilo je neophodno nabaviti adapter, veličine današnjeg rutera, pa se onda na TČANG TČANG dugmad prebacivalo, na tom adapteru, s programa na program. Čudo!

?

Pedes'četvrta mi je, ali se zaista ne sećam TV aparata koji nije imao VHF/UHF opseg i prekidač za isto. Kakav adapter?

Inače, mi na Kvarneru smo mogli, što se kaže, na ekser da hvatamo Rai 1, ali za više je moralo malo da se uloži u bolju antenu i pojačalo. Znači Rai 1, 2 i 3 plus x privatnih kanala, Berlusconijev paket dok je bilo džabe i koš nekih lokalnih. I to ne Trst/Friuli kako bi se na prvu pomislilo, to nije moglo zbog Učke. Nego kad uhvatiš pravac između Cresa i Istre pa dole, znači Marche.
Isto zanimljivo: za Kapo d'Istriju i njihov sport non-stop trebala je baš jaka, skoro profi oprema (opet Učka).

P.S. sad mi pade na pamet: Rai 1 je bio na onom prvom VHF opsegu (2-4), za to nisam siguran da li su imali svi? Možda si na to mislio.
Bili Piton Bili Piton 22:57 19.05.2018

Re: ajd ja

Veruj mi da pojma nemam, samo se sećam te instalacije tog čuda (izgledao je praktično kao ruter, malo veći možda) - moguće je da smo imali neki drljavi televizor s kojim je samo tako moglo. Ono, tri generacije muškaraca su se okupile oko TV-a da ga "nameste" za oba programa, konzilijum tako reći
blogovatelj blogovatelj 00:40 20.05.2018

Re: ajd ja

Mi smo po tom pitanju samo računare dobili, ništa drugo nije potpuno novo.


I rok muziku. I kontracepciju.
tasadebeli tasadebeli 07:39 20.05.2018

Re: ajd ja

blogovatelj

I kontracepciju.



Која у неким појединачним случајевима заиста уради пос'о, мора се то признати, али у сабирању крајњег резултата ипак и није баш нешто општедруштвено корисна.

То исто важи и за компјутере. Ето, на пример, друштвене мреже... Све их је више, друштвених мрежа мислим, али је зато заузврат друштва, заједнице, све мање...

А исто важи и за рок музику... Ето, на пример, Смак код нас, међу Србима...








Генерацијски гледано... Cohort effect, да тако кажем... Мени тако то изгледа...



Черевићан Черевићан 22:36 17.05.2018

ошишкавим

različito reagujemo danas

humanoid по изгледу
највећма сам вол'о,
оне шишке да оњушим
испод женске мишке
Milan Novković Milan Novković 07:36 18.05.2018

Re: ошишкавим

Черевићан
različito reagujemo danas

humanoid по изгледу
највећма сам вол'о,
оне шишке да оњушим
испод женске мишке

Armpit hair blues

noboole noboole 05:48 18.05.2018

.

Srpski domacin u raljama asocijacija (thank you Vesna).
Milan Novković Milan Novković 06:52 18.05.2018

Re: .

noboole
Srpski domacin u raljama asocijacija (thank you Vesna).

Daj šta daš

Samo da nismo lepa lica praznih lutaka - doduše ja sam na ovu temu zaštićen po još jednom "kanalu"
tasadebeli tasadebeli 07:51 18.05.2018

Оглас

Јуче баш на станици на којој чекам бус после школе видим оглас:

"шишање паса 1000 - 1500 динара"


Па сад претпостављам, колико барем ја разумем законе тржишне економије и неолибералног капитализма, 1000 динара кошта шишање када се ошиша само једна страна кучета (на невиђено, па сад да ли ћемо баш потрефити главу или буљу, за то фризер већ не може да одговара; он само пита коју ћете страну), а 1500 динара вероватно кошта када се тражи шишање обе стране џукца да бисмо му, је л' те, олакшали поглед на свет и на улазу и на излазу.


А из шездесетих сам одувек најбоље волео ове шишкаве...





Мада нисам ни ове одбацивао никада...


П.С. -

Ево, жена и ја баш сада, док ово пишем, увежбавамо ову пјесму јербо она то данас ради на часу са клинцима у школи...







И слажемо гласове као прави мама унд папа... Чудо једно.
c_h.arlie c_h.arlie 10:35 18.05.2018

Re: Оглас

tasadebeli
Јуче баш на станици на којој чекам бус после школе видим оглас:

"шишање паса 1000 - 1500 динара"

...

Kada si pomenuo životinje ... ne znam šta da kažem o onim budalčinama koji oblače svoje pse.
Šta ti misliš o njima ?
tasadebeli tasadebeli 15:26 18.05.2018

Re: Оглас

c_h.arlie
tasadebeli
Јуче баш на станици на којој чекам бус после школе видим оглас:

"шишање паса 1000 - 1500 динара"

...

Kada si pomenuo životinje ... ne znam šta da kažem o onim budalčinama koji oblače svoje pse.
Šta ti misliš o njima ?



Obično su to oni portabl kerovi, više pacovčići nego kučići, koji su prilično nežni pa mi je to nekako i logično.

Šta će da radi mučena golišava čivava (topli sprženi Mehiko) na srpskih kontinentalnih -20 zimi?

Upala pluća posle šetnje joj ne gine ako je ne obuku.

Nego, meni smeta kada još počnu takvima da vezuju rozle mašnice, stavljaju naočare za sunce i da ih nazivaju Elizabeta ili Marija Antoaneta...

Ili gospođica Hadži Pešićeva...

Moj tast, recimo, svog terijera zove Čeda Jovanović jer tast mnogo voli LDP.

A imam i jednu komšiku koja je svoju pudlicu (sa repom ošišanim u palmicu) nazvala po pokojnom mužu.

Kaže komšika da su im karakteri isti. Mislim, pudlici i pokojniku...





anonymous anonymous 17:16 18.05.2018

Re: Оглас

c_h.arlie
tasadebeli
Јуче баш на станици на којој чекам бус после школе видим оглас:

"шишање паса 1000 - 1500 динара"

...

Kada si pomenuo životinje ... ne znam šta da kažem o onim budalčinama koji oblače svoje pse.
Šta ti misliš o njima ?


I ja mislim ....da su budaličine....bez obzira dal ih oblače ili šetaju gole.

jinks jinks 08:55 18.05.2018

...

Baš je skoro negde bila jedna od priča o profilima ovdašnjih i ondašnjih 68-aša. Po njoj, jedni bi mogli da pripadaju grupi koja je uvek kivna šta god se oko njih događalo, drugi su tamo išli kao na najbolju žurku u gradu u tom trenutku, treći zato što su stvarno možda i verovali u neku bolju budućnost u kojoj ne bi morali da se bune ...

Ali, izgleda da je na žalost bilo onih ambicioznih, koje u suštini savršeno boli briga za njihove vršnjake ili za ne znam kakve sve ne ideale, i koji su bunt doživeli kao nešto pomoću čega bi "establišmentu" ili ne znam sve kome još dokazali svoje organizacione, političke ili, ne znam, manipulativne ili govorničke sposobnosti, što bi ih jelte kandidovalo da i sami postanu deo iste te vlasti, odnosno kandidovalo da se dočepaju i nekakve, svoje, vlasti. Imate i onaj čuveni primer nekog ko jednog trenutka igra kozaračko kolo, sutra je šef kabineta Mike Špiljka, dok prekostutra pali mase po prestoničkim trgovima.
mirelarado mirelarado 09:06 18.05.2018

Re: ...

jinks
Baš je skoro negde bila jedna od priča o profilima ovdašnjih i ondašnjih 68-aša. Po njoj, jedni bi mogli da pripadaju grupi koja je uvek kivna šta god se oko njih događa, drugi su tamo išli kao na najbolju žurku u gradu u tom trenutku, treći zato što su stvarno možda i verovalu u neku bolju budućnost u kojoj ne bi morali da se bune ...

Ali, izgleda da je na žalost bilo onih ambicioznih, koje u suštini savršeno boli briga za njihove vršnjake ili ne znam kakve ideale, i koji su bunt doživeli kako bi "establišmentu" dokazali svoje organizacione, političke-manipulativne ili govorničke sposobnosti, što bi ih jelte kandidovalo da se i sami postanu deo iste te vlasti, odnosno da se dočepaju nekakve svoje vlasti. Imate onaj čuveni primer nekog ko jednog trenutka igra kozaračko kolo, sutra je šef kabineta Mike Špiljka, dok prekostutra pali mase po prestoničkim trgovima.


Taman tako. Stara dobra priča o mehanizmu smene generacija. Tako je bilo sa hipicima, šezdesetosmašima, ili našim otporašima. Mladi s raznorodnim stremljenjima zauzimaju startne pozicije za buduće mesto i ulogu u društvu. Bolje je ako se to odvija uz dobru muziku. (Ili, menjam milion Draškovića za jednog jedinog Hendžu!)




tasadebeli tasadebeli 09:53 18.05.2018

Re: ...

mirelarado
jinks
Baš je skoro negde bila jedna od priča o profilima ovdašnjih i ondašnjih 68-aša. Po njoj, jedni bi mogli da pripadaju grupi koja je uvek kivna šta god se oko njih događa, drugi su tamo išli kao na najbolju žurku u gradu u tom trenutku, treći zato što su stvarno možda i verovalu u neku bolju budućnost u kojoj ne bi morali da se bune ...

Ali, izgleda da je na žalost bilo onih ambicioznih, koje u suštini savršeno boli briga za njihove vršnjake ili ne znam kakve ideale, i koji su bunt doživeli kako bi "establišmentu" dokazali svoje organizacione, političke-manipulativne ili govorničke sposobnosti, što bi ih jelte kandidovalo da se i sami postanu deo iste te vlasti, odnosno da se dočepaju nekakve svoje vlasti. Imate onaj čuveni primer nekog ko jednog trenutka igra kozaračko kolo, sutra je šef kabineta Mike Špiljka, dok prekostutra pali mase po prestoničkim trgovima.


Taman tako. Stara dobra priča o mehanizmu smene generacija. Tako je bilo sa hipicima, šezdesetosmašima, ili našim otporašima. Mladi s raznorodnim stremljenjima zauzimaju startne pozicije za buduće mesto i ulogu u društvu. Bolje je ako se to odvija uz dobru muziku. (Ili, menjam milion Draškovića za jednog jedinog Hendžu!)











Позериште?




...A kad više nisu znali šta će, uleteo plan B:
Učlanili se u omladinu te i te stranke!
Sad lepe plakate da narod primi na znanje
Da biće nam bolje ako damo im zvanje...
Od našeg poreza prave banket, dobiješ flajer
Gde pamet dele ti mazge što nikad ništa ne rade!
Jer to su naučili od svoje tetke - bivšeg hipika:
Da bune se a da ne žuljaju svoje dupe nikada!



Занимљив текст из 2010. о једном од оних из '68. који се нису продали:


Zašto više ne pišem u novinama



Odgovor na pitanje iz naslova, ukoliko bude odštampan u novinama, sam po sebi predstavlja paradoks. Paradoks je, međutim, nešto na šta smo se, valjda, za poslednjih dvadesetak godina prilično navikli.


U stvari, osećam potrebu da na ovaj način odgovorim mnogim prijateljima i poznanicima koji mi često postavljaju to pitanje. Najčešće se izvlačim na vreme i zauzetost.

Pre nekih nedelju dana sreo sam na raskopanom Bulevaru (kralja Aleksandra, ranije Revolucije) Vladimira Mijanovića, poznatijeg kao Vlada Revolucija. Žuri peške prema Cvetku. Vlada se Ovde vratio pre oko dve godine. Živeo u Americi duže od dvadeset i pet godina bez ijednog papira. U Americi mu ostalo troje dece. Pitam ga da li ima adresu, a on mi kao Pitija: adresu nemam, što znači da sam nigde i svugde. Onda Vlada pita mene: zar ti se ne čini da je oko nas ona ista Služba koja je i u naše vreme vladala? Zar ne vodi Služba ne samo tajkune i državu nego i nevladine organizacije? Oko tajkuna sam se složio, s tim da više ne znam ko koga vodi i ko kome služi, što se Vlade tiče, ona je po svojoj prirodi srasla sa Službom. Samo mi je malo čudno bilo to oko nevladinih organizacija, jer ih ima veoma mnogo i veoma različitih.

Vlada se sve vreme okretao oko sebe kao da i tog časa neko vreba i prati šta radimo i o čemu pričamo. Onda mi otkri tajnu svoga puta. Krenuo u jednu radnju na Bulevaru gde se prodaju lepljive trake u raznim bojama. Hoće da kupi nekoliko koturova traka i da ih pokloni ljudima koji brane Poslednji Platan na Bulevaru, onaj kod Jagićeve. – Oni su tako sami, kaže Vlada. Nema nijedne nevladine organizacije da stane sa njima. – A znaš li koliko je platan plemenito drvo? Od njega se prave kundaci!

Onda pokušam da ga ohrabrim da će verovatno poštedeti Poslednji Platan jer se podiglo dosta buke oko njega. Vlada odmahne rukom: mogu da ga iseku kad hoće, nema ko da ga brani osim ljudi koji se tamo okupljaju. (U petak, 25. juna, isekli su i Poslednji Platan. Osvanula je kratka vest o neophodnosti tog čina. Možda je to zaista bilo neophodno, ali zašto to nisu odmah rekli već su odložili akciju do „prave“ prilike – kad prestane medijski interes za ovu akciju.)

Kad su sekli platane i vodili besomučnu kampanju o tome koliko je ovo drveće bolesno i koliko ugrožava bezbednost građana nisam rekao ni reč, niti napisao jedno slovo. Obišao sam poprište borbe protiv bolesnog i opasnog drveća i od par stotina stabala video samo dva šuplja i bolesna. Neobična crvena piljevina od pobijenog drveća nije se dugo zadržala. Sečenje i uklanjanje tragova bilo je ekspresno. U isto vreme na televizijama smo mogli da vidimo samo ostatke nekoliko bolesnih stabala. U novinama, osim pisama čitalaca nijedan novinarski tekst koji bi bar doveo u sumnju brzinu i opravdanost cele akcije. Na televiziji potpuni muk. Ako je seča drvoreda i rekonkstrukcija saobraćajnica angažovala toliki marketing i kontrolu medija, šta će se desiti ako se budu donosile odluke od zaista dalekosežnog značaja. Nisam, međutim, zbog osećanja usamljenosti i bespomoćnosti odustao od pisanja o svemu ovome. Pisao sam i govorio u vreme kada sam bio daleko bespomoćniji protiv svega i svačega. A sada?

Nije u pitanju samo to strašno osećanje tihog očajanja, kombinacija starenja, usamljenosti i bespomoćnosti, već nešto mnogo teže: strah da bi moje angažovanje moglo da dovede u opasnost poslove preduzeća na čijem sam čelu. Nije ista odgovornost za sebe i za svoju porodicu kao i odgovornost za pedesetak ljudi i njihovih porodica. Ne smem da se poigravam sa Službom ma kako ona danas izgledala.

Vlada Revolucija naravno greši. Nije u pitanju Služba iz vremena Aleksandra Rankovića ili Jovice Stanišića. Nema više ni izvršnih sekretara, ni partijskih ukora pred isključenje. Umesto svega toga: marketing. Onaj ko kontroliše marketing taj kontroliše i medije. Kad mi urednik jednih velikih novina kaže da dve agencije kontrolišu preko sedamdeset odsto oglasnog prostora njegovih novina i da on nije u mogućnosti da pokreće teme koje bi bile kritične prema vlasti i pojedinim političkim strankama, jer to može da ga košta gubitka zarade od oglasa, onda mi je jasno da je moja lična potreba da reagujem na neke stvari potpuno besmislena. Kada se u društvu stvori takva ravnoteža straha, korupcije i kontrole, onda je individualna pobuna preko medija pre odraz panike i očajanja nego stvarni otpor.

Za poslednjih sedam-osam godina bio sam svedok tolikim nameštenim tenderima, izložen prostakluku i aroganciji raznih stranačkih apartčika, zaprepašćujućem neznanju funkcionera, o podlosti i drugim manifestacijama poslovne sposobnosti da i ne govorim, da mi je muka od svakog ubeđivanja i raspravljanja o društvu u kojem živimo. Svi mi, normalni i pristojni ljudi, danas smo taoci partijsko-oligarhijske vlasti koja je naše živote isparcelisala po svim šavovima – vertikalno po ministarstvima, horizontalno po lokalnim upravama.

Priče o nacionalnim interesima: od onih „najkrupnijih“ – teritorijalnih, pa do onih „sitnih“ – vezanih za ekologiju i očuvanje baštine, samo su zgodni povodi da bi se realizovao stranački reket, pre svega preko raznih prijateljskih firmi i agencija. Ne vidim da mogu išta korisno i novo da napišem na tu temu. A kad ne možete da pišete o ključnim temama, zašto biste pisali o prolaznosti života i proleću u Beogradu. Nikada nisam doživljavao pisanje kao terapiju.

Još uvek vidim leđa Vlade Revolucije. On žuri teran svojom opsesijom da pomogne ljudima koji brane Poslednji Platan na Bulevaru. Možda su platani stvarno morali da se poseku. Nisam stručnjak za šumarstvo, ni za saobraćaj. Ali način na koji se ta odluka sprovela, a još više kako je prošla u medijima i u nevladinom sektoru, govori mi veoma mnogo o današnjoj Srbiji.

Bojim se da će tolika koncentracija moći, praćena ličnim sebičnim interesima nekoliko stotina familija, odvesti ovu zemlju ne samo daleko od Evrope nego i od svake ideje pristojnog i civilizovanog života. U međuvremenu je u ovom delu Zvezdare Parking servis brže-bolje uveo parking zonu, iako je Bulevar još daleko od završetka. To znači da građani koji stanuju na Bulevaru moraju da se parkiraju u susednim ulicama koje su odavno zakrčene. Toliko o brizi Grada i opštine Zvezdara za svoje građane. Nisam primetio da je to neko na nekom mediju prokomentarisao. A i što bi kad je sve svejedno.

Vlada ostario, sede kose i brade, još uvek visok i mršav, stalno na oprezu, kao Poslednji Mohikanac, brzo plete prema Cvetku. To će mi se urezati u dušu kao beleg vremena u kojem je sve bilo beznačajno i ništavno osim krupnih, patetičnih reči o nacionalnim interesima. I kad su se neki definitivno nepristojno obogatili.








ОДЈАВА



nsarski nsarski 14:58 18.05.2018

Cohort effect

Mislim da bi svima bilo korisno da se podsetimo relevantnih definicija. Dakle, deca Depresije, Deca Rata, Deca egzistencijalizma, Deca Hipi pokreta, Deca Revolucionara, Deca Osamdesetih, Deca Devedesetih, Milenijumci, Pankeri, Hipsteri, X,Y,Z generacije, sve je to prilično jednostavno. Svi oni žive u različitim mentalnim kosmosima. I treba tako da žive.

Komunikacija među njima nikakva. Ali, sve se uvek ponavlja, rekao nam je Niče još pre više od jednog veka. Nothing new under the sun.
Zato je književnost moguća, zato je Nušić aktuelan, kao i Domanović. I zato, bez obzira da li te je vreme prevazišlo 1940. ili 1950., ili 1980., ili 2000., uvek s pravom možeš da kažeš "This ain't no country for old men".

Dakle:

A cohort effect occur when a commonly aged group of people in research indirectly affect results due to their common age-related influences. A cohort is a group of people who share a common identity in some way. A college freshman class could be said to be a cohort. In research a cohort effect can be seen when people who are around the same age affect experimental results indirectly. People who are in the same age group were exposed to the same historical cultural events, traditions, social situations, and trends as each other. These make age groups different from each other in their uniqueness.
jinks jinks 15:08 18.05.2018

Re: Cohort effect

A cohort effect

Baš mislio da pišem, da ne kažem, blog koja izgleda da ima i sa ovim prilično veze. Naime, po više različitih osnova došlo se do recimo saznanja, ili naznake, po kojoj u stvari svaka generacija ima neki svoj karakteristični rukopis, što je ispraćeno sve od nekog 17. ili 18. veka.

Takođe postoje i istraživanja o tome šta je sve za koju od karakterističnih generacija od početka 20. veka osobeno. Sad, da li će taj blog ikada i videti svetlo dana, ne znam, i koliko bi uopšte i mogao da bude interesantan (deluje da bi).
tasadebeli tasadebeli 15:17 18.05.2018

Re: Cohort effect

nsarski

A cohort is a group of people who share a common identity in some way.






jinks

Baš mislio da pišem, da ne kažem, blog koja izgleda da ima i sa ovim prilično veze. Sad, da li će taj blog ikada i videti svetlo dana, ne znam, i koliko bi uopšte i mogao da bude interesantan (deluje da bi).















O tom potom...
nsarski nsarski 15:34 18.05.2018

Re: Cohort effect

tasadebeli
nsarski

A cohort is a group of people who share a common identity in some way.






jinks


Baš mislio da pišem, da ne kažem, blog koja izgleda da ima i sa ovim prilično veze. Sad, da li će taj blog ikada i videti svetlo dana, ne znam, i koliko bi uopšte i mogao da bude interesantan (deluje da bi).


I taso, da ilustrujem ono što sam hteo da kažem. Nekom prilikom, sredinom osamdesetih, bio sam na koncertu Boba Dilana (da, tog, tog ... Nobelovca) u Njujorku. Koncert je bio predviđen da traje dva sata, ali Dilan se otkačio i trajao je blizu 4 sata. Elem, neki tip, Crnac, do mene na sedištu, kad je počeo "The answer is blowing in the wind", u zlo doba mi doturi joint (naravno cela sala je jointovala - tada se dim nije smatrao za bojni otrov kao danas.) Ja odbijem, a on me sažaljivo pogleda, pa mi je pruži ponovo, uz reči: "Generacijo!" Šta je dalje bilo, ne želim da javno otkrivam.



tasadebeli tasadebeli 16:11 18.05.2018

Re: Cohort effect

nsarski
tasadebeli
nsarski

A cohort is a group of people who share a common identity in some way.






jinks


Baš mislio da pišem, da ne kažem, blog koja izgleda da ima i sa ovim prilično veze. Sad, da li će taj blog ikada i videti svetlo dana, ne znam, i koliko bi uopšte i mogao da bude interesantan (deluje da bi).


I taso, da ilustrujem ono što sam hteo da kažem. Nekom prilikom, sredinom osamdesetih, bio sam na koncertu Boba Dilana (da, tog, tog ... Nobelovca) u Njujorku. Koncert je bio predviđen da traje dva sata, ali Dilan se otkačio i trajao je blizu 4 sata. Elem, neki tip, Crnac, do mene na sedištu, kad je počeo "The answer is blowing in the wind", u zlo doba mi doturi joint (naravno cela sala je jointovala - tada se dim nije smatrao za bojni otrov kao danas.) Ja odbijem, a on me sažaljivo pogleda, pa mi je pruži ponovo, uz reči: "Generacijo!" Šta je dalje bilo, ne želim da javno otkrivam.







Да, и ја сам баш на тако нешто мислио... За тај будући блог... Ако га буде, што каже Џинкс...


c_h.arlie c_h.arlie 16:50 18.05.2018

Re: ...

jinks
Baš je skoro negde bila jedna od priča o profilima ovdašnjih i ondašnjih 68-aša. Po njoj, jedni bi mogli da pripadaju grupi koja je uvek kivna šta god se oko njih događalo, drugi su tamo išli kao na najbolju žurku u gradu u tom trenutku, treći zato što su stvarno možda i verovali u neku bolju budućnost u kojoj ne bi morali da se bune ...

Ali, izgleda da je na žalost bilo onih ambicioznih, koje u suštini savršeno boli briga za njihove vršnjake ili za ne znam kakve sve ne ideale, i koji su bunt doživeli kao nešto pomoću čega bi "establišmentu" ili ne znam sve kome još dokazali svoje organizacione, političke ili, ne znam, manipulativne ili govorničke sposobnosti, što bi ih jelte kandidovalo da i sami postanu deo iste te vlasti, odnosno kandidovalo da se dočepaju i nekakve, svoje, vlasti. Imate i onaj čuveni primer nekog ko jednog trenutka igra kozaračko kolo, sutra je šef kabineta Mike Špiljka, dok prekostutra pali mase po prestoničkim trgovima.

Da !
Postoji kategorija ljudi koji uvek moraju da budu u 'prvim redovima'.
Sa kakvim žarom brane ovo, sa istim takvim žarom pljuju po onome što su prethodno bili.
Strašno !
Komunjarizam ordinarni.
docsumann docsumann 19:23 18.05.2018

Re: ...

Postoji kategorija ljudi koji uvek moraju da budu u 'prvim redovima'.
Sa kakvim žarom brane ovo, sa istim takvim žarom pljuju po onome što su prethodno bili.
Strašno !
Komunjarizam ordinarni.


ceniš da je to pojava skorijeg datuma.
mism, otkad su komunjare među nama? potonjih 100, 60, 30 godina?
nask nask 20:08 18.05.2018

Re: Cohort effect

po kojoj u stvari svaka generacija ima neki svoj karakteristični rukopis


Kako je krenulo rukopis će da odumre, mislim ono evolucija i tako to.



Slično ovome gore sam imao priliku da vidim rođenim očima kod najmlađeg klinca svoje koleginice.

Valjda će neka deca iz ne tako daleke budućnosti jednostavno projektovati tekst direktno iz svoje glave na ili kroz takve sprave.
docsumann docsumann 20:19 18.05.2018

Re: Cohort effect

Valjda će neka deca iz ne tako daleke budućnosti jednostavno projektovati tekst direktno iz svoje glave na ili kroz takve sprave.


po nekim mojim proračunima ona bi trebalo da su sada među nama, al naravno - prikrivena...
nask nask 21:06 18.05.2018

You're full of surprises

Šta je dalje bilo, ne želim da javno otkrivam.


Auu Nenade, pre par nedelja bilo o zbirkama poezije, sad transportovanju kroz četiri dimenzije, ne smem ni da pomisli šta je sledeće.
nask nask 21:29 18.05.2018

Re: Cohort effect

Taso možda će književnici direktno učitavati svoja kjiževna dela u glave drugih. Creepy
nask nask 21:30 18.05.2018

Re: Cohort effect

po nekim mojim proračunima ona bi trebalo da su sada među nama, al naravno - prikrivena...


Možda je i bolje da tako i ostanu.
tasadebeli tasadebeli 21:43 18.05.2018

Re: Cohort effect

nask
Taso možda će književnici direktno učitavati svoja kjiževna dela u glave drugih. Creepy






То ми није пало на памет!

Замисли да мени, какве сам среће, западне онај Арсенијевић? Или Видојковић? Или Игор Маројевић? Или они ликови из Бетона?

Мајко моја, награбусио сам...


'Ајд кад већ причамо о cohort effect и савременој српској књижевности...


nsarski nsarski 22:37 18.05.2018

Re: You're full of surprises

nask
Šta je dalje bilo, ne želim da javno otkrivam.


Auu Nenade, pre par nedelja bilo o zbirkama poezije, sad transportovanju kroz četiri dimenzije, ne smem ni da pomisli šta je sledeće.

Ih, ne preteruj! Ono je bila jedna nažvrljana i zaturena pesma, ovo drugo je više moja medicinska bruka (ja fizički ne podnosim vutru).
Ali, da ilustrujem generation gap, juče na Institutu sretnem nekog momka, simpatičan, malo azijatski izgleda koji mi kaže da je iz Holandije (šta radi na našem drljavom Institutu pojma nemam, ali valjda on zna). Zapodenemo kratki razgovor, i ja mu kažem da poznajem
Teo Nieuwenhuizen-a, odličnog naučnika, a momak se zableja. Nikad čuo. Posle mislim: a što bi čuo za njega? Teo je dinosaurus.
Big Bang se desio pre par godina kad je on diplomirao kod nekog sličnog dinosaurusa.
nask nask 22:40 18.05.2018

Re: Cohort effect

Мајко моја, награбусио сам...


Posle jedne milisekunde mi se naježi koža od onih tingili, tingili, ting ting, ... dang, dang, daang.

Gledao ga zajedno sa tadašnjim devojkom (V. i dalje te volim) u Zemunu, subotnji matine, da ne veruješ. Nas dvoje i još jedna osoba. Needless to say, ispao sam ko Mr. Been, minus kokice.
Bili Piton Bili Piton 22:42 18.05.2018

Re: Cohort effect

Najbolja fora je sa džemperom, uvek se zagrcnem :))))
nask nask 22:54 18.05.2018

Re: You're full of surprises

Nikad čuo.


Pa ima ih ovde podosta koji su velike face, a nije ni čudo imaju toliko univerziteta gde se ozbiljna fizika studira. I ne zameri za ono moje podbadanje.
nask nask 23:15 18.05.2018

Re: Cohort effect

uvek se zagrcnem


Mr. Been iz tog perioda je meni totalni fenomen. Kad se to davalo na TV-u ja sam se nekoliko puta toliko zacenio da sam se posle toga fizički razboleo. I tako čak posle trećeg i četvrtog gledanja. Ovo sa bioskopom sam odgledao barem 50 puta i dalje se pokidam. Kako je to moguće? Ovo ozbiljno pitam, pošto znam i sad opet vidim nisam jedini. Koja je tu nauka posredi?

I da dovedem priču u vezu sa Milanovim blogom. Moji klinci, burazerovi, od kumova itd. reaguju na te skečeve gotovo identično. Ništa jaz generacija.
Bili Piton Bili Piton 23:39 18.05.2018

Re: Cohort effect

Verovatno zato što je u pitanju šašav, jednostavan, a opet inteligentan humor :)

Klinci verovatno prvenstveno reaguju na bekeljenje, grimase i sve to, a stariji na apsurd situacija i njihova razrešenja - kao i na opičenu ljudskost svega toga.
tasadebeli tasadebeli 06:34 19.05.2018

Re: You're full of surprises

nsarski

(ja fizički ne podnosim vutru)



Имам ја једног другара, надимак му Чабрија, којем никада нисмо давали да дува вутру са нама да је не би џабе трошио.

Обично бисмо му рекли:"Теби не треба, ти си сам себи довољан..."

(Оно, упао си у казанче чим си се родио...)

И тада сам се њему смејао.

А данас ме бог казнио због тога што сам му се смејао онда. Данас ни мени не треба, сам себи сам довољан... Ни алкохол више није потребан као што је некада био.

То је ваљда неки јаз генерација са самим собом, шта ли већ...

П.С. - Једаред ми сестра, када нам се ћале упокојио, дала да попијем неке капљице за смирење, нешто на природној бази ( "Ево ти 20... Ма то је мало, 25... 30, 30 капљица..." - док оно капље у то мало воде у чаши), после чега сам отишао на неку утакмицу.

И заспао сам на трибинама, бре! Током текме! Падао по људима около... Жив ме срам изеде, мислили на стадиону да сам нека пијандура, вероватно...

Чак ни то ми не треба, сам себи сам довољан и по том питању.

Потпуно сам неприлагођен овом потрошачком свету у којем живим...


docsumann docsumann 07:27 19.05.2018

Re: You're full of surprises

А данас ме бог казнио због тога што сам му се смејао онда. Данас ни мени не треба, сам себи сам довољан... Ни алкохол више није потребан као што је некада био.


ozbiljni psihodelici su za ozbiljne ljude...par puta godišnje, just to stay in touch with the devine

Milan Novković Milan Novković 10:22 19.05.2018

Re: Cohort effect

nsarski
...Svi oni žive u različitim mentalnim kosmosima. I treba tako da žive....

Dok ono zajedničko svima ne čačkamo previše


Milan Novković Milan Novković 12:46 19.05.2018

Re: Cohort effect

tasadebeli
nask

Valjda će neka deca iz ne tako daleke budućnosti jednostavno projektovati tekst direktno iz svoje glave na ili kroz takve sprave.



У Србији, у којој се према неким подацима у појединим годинама објавило и свих 200 романа домаћих аутора и ко зна колико још научних радова и збирки поезије и приповедака, то ће да буде права пропаст. Смак света. Смрт књижевности, што би рекао Душко Ковачевић...

Ih, pa te projekcije su budućnost - i sad smo svi mi umetnici, samo što većina od nas ne dobija neke poene na to - ni poena ni porcije sladoleda

Evo npr, ovako ćemo uskoro svi muzicirati, bez vežbanja

tasadebeli tasadebeli 14:33 19.05.2018

Re: You're full of surprises

docsumann
А данас ме бог казнио због тога што сам му се смејао онда. Данас ни мени не треба, сам себи сам довољан... Ни алкохол више није потребан као што је некада био.


ozbiljni psihodelici su za ozbiljne ljude...



Хвала ти!

Одавно ми неко није рекао нешто овако лепо.



docsumann docsumann 19:17 18.05.2018

shishke


b92fmember b92fmember 23:29 18.05.2018

waterfall

U čemu je kraj 60. bio counter-kultura, zašto ne kultura, da li danas imamo nešto slično kao alternativni bunt, da li mi matori uopšte umemo da ga prepoznamo, kakve su paralele između naših matorih i nas matorih ... teme kojih se dotiče jedan filozof, kojeg sam ovde iznabadao parafrazama njegovih reči, do improvizacijama koje su mi se iskobeljale iz umetničkih licenci, po jedna okačena o svakom kuku.


68-me je bio aktuelan waterfall model.
80-tih iterative ili incremental build model
90-tih nam stiže Agile
zatim nam dolaze continuous improvement i continuous delivery, koji sa tdd i bdd i automation skracuju vreme upgrejdovanja sa meseci na nedelje, dane, minute...

tako da danas ne postoji samo jaz izmedju generacija vec i izmedju par godina starijeg i mladjeg brata.


evolucija je postala revolucija koja tece
myredneckself myredneckself 00:23 19.05.2018

Re: waterfall

Revolution, evolution... good night, sleep tight.

tasadebeli tasadebeli 06:42 19.05.2018

Re: waterfall

myredneckself

evolucija je postala revolucija koja tece

Revolution, evolution...






docsumann docsumann 07:21 19.05.2018

Re: waterfall



uvijek su mi se dopadale žene koje su se ložile na Jana
narcis narcis 07:23 19.05.2018

Re: waterfall

docsumann

docs čarli ti hakovao nalog
docsumann docsumann 07:29 19.05.2018

Re: waterfall

narcis
docsumann

docs čarli ti hakovao nalog


i sarmu poj'o
docsumann docsumann 07:32 19.05.2018

Re: waterfall

a ujutro, prvo filskutura...

narcis narcis 07:47 19.05.2018

Re: waterfall

docsumann
narcis
docsumann

docs čarli ti hakovao nalog


i sarmu poj'o

docsumann
a ujutro, prvo filskutura...


da se ne ispustipa da se ponaša pristojno
docsumann docsumann 07:51 19.05.2018

Re: waterfall

da se ne ispustipa da se ponaša pristojno


prevrće mi po audioteci..



narcis narcis 08:00 19.05.2018

Re: waterfall

docsumann
da se ne ispustipa da se ponaša pristojno


prevrće mi po audioteci..




ne smem dalje mogo bi da me prijavi za stalkovanje.
docsumann docsumann 08:08 19.05.2018

Re: waterfall

ne smem dalje mogo bi da me prijavi za stalkovanje.




myredneckself myredneckself 09:04 19.05.2018

Re: waterfall

docsumann
prevrće mi po audioteci..


Štaaa?! Znači on ronda svuda, hm...
Kad oduvam šiške i bolje sagledam stvari, predlažem da se žestoko pobunimo.




Milan Novković Milan Novković 10:25 19.05.2018

Re: waterfall

b92fmember
...evolucija je postala revolucija koja tece


... u kojoj nam još samo šiške fale




b92fmember b92fmember 13:15 20.05.2018

Re: waterfall

.. u kojoj nam još samo šiške fale


tu su i šiške

b92fmember b92fmember 18:49 20.05.2018

Re: waterfall

b92fmember
.. u kojoj nam još samo šiške fale


tu su i šiške



ili ovakve:

Milan Novković Milan Novković 09:01 23.05.2018

Re: waterfall

b92fmember
b92fmember
.. u kojoj nam još samo šiške fale


tu su i šiške



ili ovakve:


Odgledao onomad i sve čekam da nađem vremena da iole čitljivo sažmem svoje misli.
U slučaju da zakasnim pre isteka bloga evo, i serijal je, imaju dva nastavka posle ovog članka, inteligentnog filozofa kojeg ja pročitam i koji ostavlja utisak.

On dočarava zašto nam je counter-cultura sada, možda, nelako vidljiva - ide društvenim mrežama, YouTubom, nema više prominentnih MSM emisija, članaka, intervjua (u meri kao pre, ni približno) .... pa je jedna od osvnovnih karakteristika stajanje na crtu "progressives", koji su danas postali fašistoidniji od vrlo desnog desnog krila, ... (dva dana čitanja, zato sam hteo da "sažimam", iako će se neki blogeri "oduševiti" i u originalu

Politics and The New Counter-Culture Part 1: The Outraged Establishment

Politics and the New Counter-Culture Part 2: Privileges and Powers

Politics and the New Counter-Culture Part 3: No Peace, No Justice

Edit: U stvari, evo mu značajnog paragrafa, od jedno 50 stranica, teaser:

” ... In the last five years or so, the modern west has spawned a political counter culture which is unique for being so strange, relative to previous western counter-cultures. The new counter-culture is about social media, memes, and music which is distributed through Facebook, soundcloud, itunes, and Spotify. However, its noisy rock anthem is not a piece of music, but instead a homemade political short film that looks good enough to be on television, even though it was made cheaply on an iphone. This new counter-culture isn’t really a youth culture, even though it contains many young figures. In fact, it mostly lampoons angry young left-wing activists, portraying them as entitled, pampered, and censorious bigots. What is perhaps most shocking about this counter-culture is its lampooning is largely justified. The modern left, at least on cultural issues, has become angry and reactionary. It feels more like a new kind of religious right...”
anonymous anonymous 11:45 19.05.2018

Planetarni .....shit





Koje su to priče...?


Koga, bre, to zanima ?






Milan Novković Milan Novković 12:57 19.05.2018

Re: Planetarni .....shit

anonymous




Koje su to priče...?


Koga, bre, to zanima ?







Jao ja zaboravio na to, zabio se u ovo moje potkrovlje!

Odoh dole u podnožje da vidim šta se dešava, a ionako sam sam u kući pa da proverim kako radi frižider


Bili Piton Bili Piton 13:16 19.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Bila je jedna fotka koja se vukla po Fejsu ali sad baš kao za pakost ne mogu da je nadjem - scena je večernja ili noćna, prizor podrazumeva dva beskućnika u stanju iza elementarnog ljudskog dostojanstva - prljavi, zapušteni, odbačeni, umotani u neke rite, leže na nekim kartonima, sa psom naravno - prizor, dakle, koji je u stanju ozbiljno da deprimira - a par metara od njih onaj gvozdeni reklamni stalak što se vidja po ulicama s vrištećim naslovom - ROYAL WEDDING LATEST...

"Koga, bre, to zanima"....pa evo, da pitamo monarhiste medju nama.
c_h.arlie c_h.arlie 13:29 19.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Bili Piton
Bila je jedna fotka koja se vukla po Fejsu ali sad baš kao za pakost ne mogu da je nadjem - scena je večernja ili noćna, prizor podrazumeva dva beskućnika u stanju iza elementarnog ljudskog dostojanstva - prljavi, zapušteni, odbačeni, umotani u neke rite, leže na nekim kartonima, sa psom naravno - prizor, dakle, koji je u stanju ozbiljno da deprimira - a par metara od njih onaj gvozdeni reklamni stalak što se vidja po ulicama s vrištećim naslovom - ROYAL WEDDING LATEST...

"Koga, bre, to zanima"....pa evo, da pitamo monarhiste medju nama.

Mene.
Ali nisam gledao, pošto sam bio u šetnji.
bene_geserit bene_geserit 23:33 19.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Deluje da je moju ženu zanimalo, nešto me sa time gnjavila.

Ja nisam ni imao pojma da se to nešto kao desilo, prednosti cable-cuttinga (a po ZeroHedge-ovima i Unz-ovima ovog sveta se time na sreću ne bave).
vcucko vcucko 23:57 19.05.2018

Re: Planetarni .....shit

anonymous


Koje su to priče...?

Koga, bre, to zanima ?


Milione koji čitaju Sun, Mirror...
A serviraju im oni koji čitaju Times. Da ovi ne bi slučajno prestali da čitaju Sun, Mirror...
Neko je pomenuo Informer (Alo, Telegraf...)?
silver silver 11:00 20.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Mene.
Ali nisam gledao, pošto sam bio u šetnji.


Čarli, ja odgledala i za mene i za tebe, pomp and circumstance, što bi rekao meni najdraži Shakespeare :))
Moji Englezi i Srboenglezi nisu, neki su radili a neke nije interesovalo (slutim, iz protesta :))
Milan Novković Milan Novković 11:26 20.05.2018

Re: Planetarni .....shit

silver
Mene.
Ali nisam gledao, pošto sam bio u šetnji.


Čarli, ja odgledala i za mene i za tebe, pomp and circumstance, što bi rekao meni najdraži Shakespeare :))
Moji Englezi i Srboenglezi nisu, neki su radili a neke nije interesovalo (slutim, iz protesta :))

Ja zaboravio na "prenos", ali sam stigao da odgledam malo - nekih 15 minuta do dela snimka sa mrzovoljnom kraljicom, mrzovoljnija ona nego sin joj

A mladi su mi simpa, pa princ Filip ko da nije sa ovog sveta
c_h.arlie c_h.arlie 13:33 20.05.2018

Re: Planetarni .....shit

silver
Mene.
Ali nisam gledao, pošto sam bio u šetnji.


Čarli, ja odgledala i za mene i za tebe, pomp and circumstance, što bi rekao meni najdraži Shakespeare :))
Moji Englezi i Srboenglezi nisu, neki su radili a neke nije interesovalo (slutim, iz protesta :))

Lajk !
tasadebeli tasadebeli 23:41 20.05.2018

Re: Planetarni .....shit

silver
Mene.
Ali nisam gledao, pošto sam bio u šetnji.


Čarli, ja odgledala i za mene i za tebe, pomp and circumstance, što bi rekao meni najdraži Shakespeare :))
Moji Englezi i Srboenglezi nisu, neki su radili a neke nije interesovalo (slutim, iz protesta :))



Читам и читам и читам... И представу немам о чему сви ви причате...



mentol mentol 10:29 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

tasadebeli


Читам и читам и читам... И представу немам о чему сви ви причате...



meni deluje kao da su nešto loše dajdžestovali...


viktor peljevin

Postoje tri budistička načina da se gleda televizor. U suštini, to je isti način, ali u raznim fazama treninga izgleda drugačije. Najpre gledaš televiziju sa isključenim tonom. Otprilike pola sata dnevno, svoje omiljene emisije. Kada se pojavio misao da na televiziji govore nešto važno i zanimljivo, ti je postaješ svestan u trenutku kada se ta misao pojavi, i samim tim je neutralizuješ. Prvo ćeš popuštati i uključivati ton, ali ćeš se postepeno navići. Najvažnije je da nema osećaja krivice kada ne možeš da se obuzdaš. Na početku je tako sa svima, čak i sa lamama. Zatim počinješ da gledaš televiziju sa uključenim tonom, ali isključenom slikom. I na kraju počinješ da gledaš isključen televizor. To je zapravo glavna tehnika, a ostale dve su pripremne. Gledaš sve vesti, ali televizor ne uključuješ. Veoma je važno da su ti za to vreme leđa ispravljena, a ruke je najbolje držati na stomaku - desni dlan odozdo, levi odozgo. To je za muškarce, a za žene obrnuto. I ni na trenutak ne skreći pažnju. Ako tako gledaš televiziju deset godina, barem jedan sat dnevno, možeš da shvatiš prirodu televizije. A isto tako i svega ostalog.



silver silver 11:03 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Milanče, isti utisak sam stekla o Royals :)) Kraljica dosta sumorno izgledala a Filip, uh, on je stvarno već i prastar. Još kad je onaj Bishop Curry krenuo, trebalo je videti te razrogačene oči (inače, full marks za podsećanje na Dr. Kinga). U tom smislu, neka značajnija odstupanja od inače vrlo uhodane ceremonije. Ja sam radoznala a volim i da vidim (ili pročitam) pre nego što dam svoju ocenu. Usput pamtim uglavnom opskurne detalje :))) Harry je tek drugi vojvoda od Sussexa, prvi i jedini pre njega je bio princ August Frederick koji je umro 1843 bez potomstva. Zapamtila sam i to da je onaj dugi veo (šlep? na srpskom?) imao ručno izvezena 53 cveta koji predstavljaju 53 zemlje Komonvelta, dodatno jedan cvet koji predstavlja Meghan i Kensington Palace i još jedan, California poppy koji predstavlja njenu zemlju porekla. Ima još sličnih detalja i o buketu i o oficirskoj uniformi koju je Harry obukao (čin majora Blues and Royals, Household Cavalry, elitna kraljičina garda koja vodi poreklo od New Model Army).

Taso, reč je o venčanju princa Harija; slika koju je gore okačio Anonymous je Windsor, protekle subote.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:34 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Kraljica dosta sumorno izgledala a Filip, uh, on je stvarno već i prastar. Još kad je onaj Bishop Curry krenuo, trebalo je videti te razrogačene oči (inače, full


To kad se zene dokopaju vlasti (trona), kod Engleza, zive i vladaju po 200 godina :)
Za svaki slucaj, jer ko zna kad ce sledeca da dodje na red..

Meni se cini da su shvatili (konacno) da im razne Dijane, Kejti i Megane u stvari popravljaju imidz monarhije i porodice u svakom pogledu. (a pretpostavljam da im je to bitna/bitnija stavka u celoj prici)
Milan Novković Milan Novković 13:44 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

apacherosepeacock
Kraljica dosta sumorno izgledala a Filip, uh, on je stvarno već i prastar. Još kad je onaj Bishop Curry krenuo, trebalo je videti te razrogačene oči (inače, full


To kad se zene dokopaju vlasti (trona), kod Engleza, zive i vladaju po 200 godina :)
Za svaki slucaj, jer ko zna kad ce sledeca da dodje na red..

Meni se cini da su shvatili (konacno) da im razne Dijane i Megane u stvari popravljaju imidz monarhije i porodice u svakom pogledu. (a pretpostavljam da im je to bitna/bitnija stavka u celoj prici)

Kad već spomenu Dijanu i Megan pojavio se juče "disturbing" fazon, crnjak, na fejsu u kojem Megan pita kraljicu za tajnu dugog života ...

... iiii ... nije u redu da ga prepričam pošto je loš

(tiče se saveta na temu sa kim se prave deca u braku sa muškim članovima kraljevske porodice - na sreću obe ćerke Fergijine su isti otac

Ko bi ga znao, uvek ima mnogo potencijalnih razloga za naše mrzovolje.
silver silver 14:11 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Meni se cini da su shvatili (konacno) da im razne Dijane i Megane u stvari popravljaju imidz monarhije i porodice u svakom pogledu.


Vrlo je moguće, ja inače mislim da je dugotrajnost monarhije na Ostrvu vezana (i) za dugi niz ograničavanja kraljevske vlasti (nikada tu nema nekih revolucionarnih promena nego pre svega kompromisa, 'thus in Britain the King/Queen reigns, whereas the Prime minister rules'), sposobnost adaptacije. Ovo venčanje, po zvaničnim izvorima, gledalo je globalno oko 1,9 milijardi ljudi - ujedno možda i odgovor na pitanje 'koga to zanima', tako da je zajedno sa merchandise koji se isprodavao ovom prilikom, venčanje verovatno zaradilo pristojnu sumu novca. Ne sme se potcenjivati profitabilnost kraljevske porodice, koja je prilično konstantna pogotovo u ovo vreme ekonomske i političke neizvesnosti oko Brexita.

Kad smo kod fazona, meni je bio simpatičan jedan tweet juče: da su nove Harijeve titule (Duke of Sussex, Earl of Dumbarton, Baron Kilkeel) kao imena pabova kad se krene u pub crawl :))

*ispravka za podatak o prvom vojvodi Sussex: imao je naslednike ali otac, kralj George III nije dao saglasnost za njegova dva braka pa su time brakovi ostali nezakoniti kao i deca koja su se rodila.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:15 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

... iiii ... nije u redu da ga prepričam pošto je loš


Pricaj, nemoj se ustezes..

PS. Gledam na BBC A Very English Scandal, Hugh Grant (koga inace ne podnosim:) briljira u glavnoj ulozi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:38 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

Harijeve titule (Duke of Sussex, Earl of Dumbarton, Baron Kilkeel) kao imena pabova kad se krene u pub crawl :))


Njemu neko bas dobro stoje, imena pabova.. :)
tasadebeli tasadebeli 15:01 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

silver


Taso, reč je o venčanju princa Harija; slika koju je gore okačio Anonymous je Windsor, protekle subote.



Препознао ја Виндзор, него нисам знао да се нека удаје...

Схватио сад и ја. Чуо сам данас у школи. Све учитељице причају о томе.


(Чуди ме да ми моја Принцеза то није рекла још у суботу... Нон-стоп је на


на овој дрози.


Оно, Џејн Остин, да л' се удала или се није удала, то је најважније питање... Такорећи животно.

(Што и јесте било животно питање за женске особе у викторијанској Британији 19. века да не би завршиле, у бољем случају, као нечије гувернанте или у горем случају на улици као муштерије Џека Трбосека, ма каквог год порекла да су биле... Закони викторијанске Британије нису баш били пуни разумевања за жене...)

Не могу да је одвојим од монитора.


Посећује само то и неки


Happiness Assembly


Јбг, сајт за Веселе Учитељице...






Младе васпитачице у београдским обдаништима причаће деци и овог јутра бајке. То су сетне приче о томе – шта се стално дешава принцезама, а никад васпитачицама.


(Доктор Д,Р.)


mentol

meni deluje kao da su nešto loše dajdžestovali...



Ма није до њих, то је до мене...

Обећавам да ћу чешће укључивати ТВ када попчне светско првенство у фудбалу.

viktor peljevin

The Society of the Spectacle Pt 1





П.С. - Милане, ја ти лепо кажем да неким безнадежним случајевима ни технологија неће помоћи да се промене...

Не волим да причам о себи, али ето на пример ја...



silver silver 16:20 21.05.2018

Re: Planetarni .....shit

tasadebeli


Taman da odgovorim na komentar pa vidim da si dodao ovo o viktorijanskim zakonima i položaju žena; slažem se da je položaj žena bio nepovoljan ali Britanija nije bila u tom smislu nešto specifična; zato i jeste važan - na svetskom nivou - pokret 'women's suffrage', svuda su se te slobode (prvenstveno pravo glasa, age census) osvajale u skoro istom vremenskom periodu, nije to bilo tek tako poklonjeno (u Britaniji npr. postepeno). Ovo za guvernante i žrtve Džeka Trboseka si baš slikovito opisao, iako se možda nalazilo i ponešto izmedju, istine radi :))))) Ipak, tačno je da su brak i godišnja zarada budućeg supruga bili najbitniji u smislu rešavanja pitanja životnog značaja tipa egzistencije, osnivanja porodice, stanovanja itd. Iako smo se na sreću odmakli od ovako brutalne slike prilika, ponekad pomislim da se takvi parametri i dalje uzimaju u obzir.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana