Filozofija| Umetnost| Zabava

Dinamika bojadisanja

Milan Novković RSS / 09.10.2017. u 22:41

U vreme boje novca, obojenih revolucija, boja prijateljstava i magije, boje vremena, ... boje po potrebi, srećne su postale boje koje mogu da se pohvale i sa nekoliko nijansi sivog, tačnije one što su pobegle od crno-belih, što jedan UK filozof kaže, „echo-chambers" društvenih mreža, u kojima jeka polako utiša, čega god da se dotaknemo, da bi donela izolovanu crnu, pa izolovanu belu, dal neke političke korektnosti ili nekorektnosti, slobode ili neslobode, duhovnog imanja ili nemanja.

 h.19192.jpg

Boja je i velika tema u filozofiji, našem „senzacionalističkom" shvatanju realnosti, kome je do Maksvela i sličnih, iako je uvek lepše pomisliti kako je ona tu da bi nam preko umetnosti ponudila nešto puniju od pune slobodu koju onda koristimo kao put u sledeće, više slobode, otkrivanje uvek novih niti sa kojima smo na tu realnost „nakačeni", ili niti koje smo povukli ali nismo uspeli da pokidamo kako smo pokušali da iz te realnosti iskočimo.

U boji slobode se ponekad meškoljimo kako kreativnost pomeramo u stranu gde su nam šanse da zaradimo novac veće, pa više nismo sasvim sigurni da li sa delovima sudbine igramo neku vrstu šaha u kojem odjednom nismo sigurni da li gubimo ili dobijamo, i gde nam se čini da su nam šanse na pobedu sve veće kako nam budućnost sve brže izmiče u mentalnom sivilu.

Lepa i zagonetna osobina boje je da konceptualna, filozofska analiza (doživljaja) boja, izgleda, ne vodi nigde.

Kako mali kauzalni strukturalista u svima nama, bar zapadnjacima, istroši tekuću dozu anti-metafizičkog naučništva u nekom „kafanskom" trenutku, a nije mu do širom-otvorenih-očiju uranjanja u postojanje bez „razmišljanja", evo ih boje, sa svih strana, od „boje" svesti elektrona ili kvarka, ... do boje ruke što se podigla da ubije dosadnu muvu.

Atačmenti



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:09 09.10.2017

La vie en rose

Razmisljam sada Milane, i hvala na inspiraciji gde bi mogao da bude najzivlji kolorit na planeti koju bojimo svojim postojanjem.


Dolina leptirova negde u Juznoj Americi?

Livada prepuna poljskog cveca..dugo nisam videla.

Ipak... najlepse boje na jednom mestu...podvodni svet nekog udaljenog toplog mora.

Lepe misli dobih pred san...u boji.
Milan Novković Milan Novković 09:33 10.10.2017

Re: La vie en rose

podvodni svet nekog udaljenog toplog mora

Lep svet

nask nask 23:40 09.10.2017

E=hν

Paketići, da ne kažem Planketići u boji.



Jbg, šta je '80-tih bilo 440nm danas je 630nm. Ali idemo в Россию. Jeeee.
Milan Novković Milan Novković 09:39 10.10.2017

Re: E=hν

nask
Paketići, da ne kažem Planketići u boji.
Jbg, šta je '80-tih bilo 440nm danas je 630nm. Ali idemo в Россию. Jeeee.

Rastežemo talasne dužine po kućama
nask nask 21:37 10.10.2017

Re: E=hν

Rastežemo talasne dužine po kućama


Jbg, teška ova zemlja pa stoga i toliki crveni pomak.
tasadebeli tasadebeli 00:00 10.10.2017

Геделовштине наше насушне

Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Кажу исто тако да се ниједна теорија не може доказати унутар истог система аксиома већ се мора изаћи у неки још шири систем, па још шири, па још шири,...






П.С. - У време док сам студирао, по Филолошком факултету се мувао скоро свакога дана један господин, увек уредан, чист, обријан, у оделу и са краватом, који је носио једну стару, излизану поштанску торбу пуну некаквих фасцикли са његовим рукописима.

И свима нама на факултету је причао о својој светлосној теорији језика.

Професори су бежали од њега, сакривали се по кабинетима, а студенти су га углавном посматрали сажаљиво као још једног од оних што је учио, учио, учио, па у једном моменту и преучио.

Ко зна шта је после било са тим човеком...


Видим да данас нешто слично помиње и Спасоје Влајић, али мислим да то није тај исти човек којег ја памтим из оних давних времена.
maksa83 maksa83 07:44 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Postoje sve, osim ljubičaste.

Ona za razliku od ostalih ne postoji u vidljivom spektru, mozak aproksimira tu neku čudnu mešavinu koju vidi i daje joj "ime", ali fizički ne postoji.

alselone alselone 07:56 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

maksa83
Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Postoje sve, osim ljubičaste.

Ona za razliku od ostalih ne postoji u vidljivom spektru, mozak aproksimira tu neku čudnu mešavinu koju vidi i daje joj "ime", ali fizički ne postoji.



tasadebeli tasadebeli 08:14 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

maksa83
Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Postoje sve, osim ljubičaste.

Ona za razliku od ostalih ne postoji u vidljivom spektru, mozak aproksimira tu neku čudnu mešavinu koju vidi i daje joj "ime", ali fizički ne postoji.




У праву си, не изразих се ја добро и прецизно.

Хтедох рећи да је све око нас црно-бело, читав свет а да боју добија тек када се светлост одбије са површине и допре до нашег ока.

(А очи свих живих бића на овом свету која су нам позната нису исте. Знаш да керови, рецимо, виде само црно-беле слике света око себе?)




maksa83 maksa83 08:17 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

У праву си, не изразих се ја добро и прецизно.

Ma nije bila poenta da ti nisi u pravu, nego (bar meni) zanimljiva činjenica da, za razliku od ostalih, ljubičasta - stvarno, najstvarnije, fizićki, matematićki - ne postoji. Ona je skroz u našoj glavi.
tasadebeli tasadebeli 08:24 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

maksa83
У праву си, не изразих се ја добро и прецизно.

Ma nije bila poenta da ti nisi u pravu, nego (bar meni) zanimljiva činjenica da za razliku od ostalih ljubičasta - stvarno, najstvarnije, fizićki, matematićki - ne postoji. Ona je skroz u našoj glavi.


Да, ја сам те тако и схватио. Да не кажеш да нисам у праву, него да допуњујеш. (Да не буде неспоразума. Многи су нешто осетљиви ових дана на Блогу.)

Значи, љубичаста директ у мозгу?

Божанска боја?

А беше добија се мешањем црвене и плаве (тако су нас учили на ликовном у сновној школи)?


Љуби је теча, течино (и теткино, наравно, да ми се не замери) кад је питаш које боје да буде нешто што купујемо, прво каже:"Јубичасто!"


Milan Novković Milan Novković 09:55 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

tasadebeli
Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Кажу исто тако да се ниједна теорија не може доказати унутар истог система аксиома већ се мора изаћи у неки још шири систем, па још шири, па још шири,...


П.С. - У време док сам студирао, по Филолошком факултету се мувао скоро свакога дана један господин, увек уредан, чист, обријан, у оделу и са краватом, који је носио једну стару, излизану поштанску торбу пуну некаквих фасцикли са његовим рукописима.

И свима нама на факултету је причао о својој светлосној теорији језика.

Професори су бежали од њега, сакривали се по кабинетима, а студенти су га углавном посматрали сажаљиво као још једног од оних што је учио, учио, учио, па у једном моменту и преучио.

Ко зна шта је после било са тим човеком...

Видим да данас нешто слично помиње и Спасоје Влајић, али мислим да то није тај исти човек којег ја памтим из оних давних времена.

Kao i skoro sve u našem shvatanju sveta i neki (aksiomatski) sistem ima dimenzionalnost. Unutar njega se mnoge stvari mogu "dokazati", inače ne bi bilo jasno kakva je to transformacija "širenja/produbljavanja" kada stvari postaju dokazljive, tačnije kada iz prostora gde ništa nije dokazljivo prelazimo u prostor gde nešto možemo da dokažemo.

Ali je tačno to da je jako često potrebno promeniti ne pretpostavke, to je default, nego perspektivu, sa njenom dimenzionalnošću, da bismo stekli nova znanja, šira ili dublja, ili da bi ogolili neki do tada nepoznati "fundamentalniji" sloj realnosti.

Ja sam davno naglo prestao da čitam Penrozea kada je počeo da, po mom tadašnjem mišljenju, "tupi" na temu svetlosti.

Više se ne sećam šta je tačno pisao, ovo je sad bilo pre par decenija, ali sam se u vremenu "pomerio" u stavu prema ljudima "svetlosti" - naime, ako provereno pametan čovek, sa kojim se, inače, može diskutovati, počne neumorno da "tupi" na neku temu ja mislim da su veće šanse da ćemo nešto naučiti od nje ili njega, ako odvojimo malo vremena, nego da ćemo protraćiti vreme, ma koliko joj ili mu "cela teorija" bila korektna ili pogrešna
plausibel plausibel 10:16 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

Ali je tačno to da je jako često potrebno promeniti ne pretpostavke, to je default, nego perspektivu, sa njenom dimenzionalnošću, da bismo stekli nova znanja, šira ili dublja, ili da bi ogolili neki do tada nepoznati "fundamentalniji" sloj realnosti.

Da, o ovom je riječ.

:)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:21 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

maksa83
Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Postoje sve, osim ljubičaste.

Ona za razliku od ostalih ne postoji u vidljivom spektru, mozak aproksimira tu neku čudnu mešavinu koju vidi i daje joj "ime", ali fizički ne postoji.







I jopet pitanje jezika

Barem tamo u jezicima (uzmimo stvar globalno, eto kod nas ) gde si i "prava" boja i ta tvoja istog imena - ljubičasta. Doduše ima i "Boja lila", ali je često koriste i za ljubičastu i za "purpurnu" - a onda se često brka i poistovećuje purpurna sa ljubičastom, i tako nastane cela zbrka.

A ono što je boje ljubičice, to je "Violet" i to je "Prava" boja, vidljiva (makar u teoriji sve zavisi od kvaliteta ekrana ili izbora slike, i naravno da l se boje uopšte i vide u nekom mnogo nijansiranom obliku ☻) oma iza (ili na toj slici levo) od plave. A ono što je "purple" a kod nas se vika - i jopet ljubičasta je to što ti kažeš, konstrakt ljudskog oka-mozga. (valjda je to ona Magenta - ali to niko od muških neće da korfisti i izbegne zbrku )

Violet is a "real" color that exists on the electromagnetic spectrum. It has a wavelength between 380nm and 450nm, sitting between blue and ultraviolet. When you split sunlight using a prism you will be able to see violet on one end. ... Purple on the other hand is a perceived color that is a mixture of red and blue.

zemljanin zemljanin 13:52 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

pretpostavljam da vecina zna da su boje (u globalu) samo deo spectra koji neki objekat reflektuje ... nesto je crveno jer reflektuje crveni deo spectra ... a pojam *crveno* je cisto ljudsko-bioloski I zavisi od biologije ljudskog oka ... uz to imamo I mozak koji to dalje tumaci ... a da dodamo da ovakav spektar imamo zhvaljujuci spektralnoj klasi nase zvezde ... sve u svemu - zemaljsko-ljudski konstrukt

nisu spomenute boje ili procesi koje su u vezi sa hemijom, toplotom itd. ali princip je isti ... talasne duzine su nesto specificniji podaci ali nisu mastoviti

tasadebeli tasadebeli 14:47 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

zemljanin
pretpostavljam da vecina zna da su boje (u globalu) samo deo spectra koji neki objekat reflektuje ... nesto je crveno jer reflektuje crveni deo spectra ... a pojam *crveno* je cisto ljudsko-bioloski I zavisi od biologije ljudskog oka ... uz to imamo I mozak koji to dalje tumaci ... a da dodamo da ovakav spektar imamo zhvaljujuci spektralnoj klasi nase zvezde ... sve u svemu - zemaljsko-ljudski konstrukt

nisu spomenute boje ili procesi koje su u vezi sa hemijom, toplotom itd. ali princip je isti ... talasne duzine su nesto specificniji podaci ali nisu mastoviti




То и ја кажем...




tasadebeli tasadebeli 14:48 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

Milan Novković

Više se ne sećam šta je tačno pisao, ovo je sad bilo pre par decenija, ali sam se u vremenu "pomerio" u stavu prema ljudima "svetlosti" - naime, ako provereno pametan čovek, sa kojim se, inače, može diskutovati, počne neumorno da "tupi" na neku temu ja mislim da su veće šanse da ćemo nešto naučiti od nje ili njega, ako odvojimo malo vremena, nego da ćemo protraćiti vreme, ma koliko joj ili mu "cela teorija" bila korektna ili pogrešna



docsumann docsumann 18:12 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

ok, elektromagnetna teorija svjetlosni, vidljivi opseg i sve to... ali boje koje nastaju u našoj glavi bez spoljnih uticaja (u uobičajenom značenju te riječi )

ima ta knjigaa Tri Bodi Problem (DMT), koju kad malko podimite na luli, uđete u svijet o kojem nikakva znanja nemate.
tamo su kuće od čokolade
prozori su od marmelade
(ovaj stih mi je uvijek bio nebuloza)

al boje što su im žestoke, pune, zasićene - Plankovska pikselizacija



a što se fotona tiče - LINK
zilikaka zilikaka 18:31 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

ok, elektromagnetna teorija svjetlosni, vidljivi opseg i sve to... ali boje koje nastaju u našoj glavi bez spoljnih uticaja (u uobičajenom značenju te riječi )

Ajd sad još koju o štapićima i, da prostiš, čepićima...
docsumann docsumann 20:16 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне


samo sam kanio natuknuti da boje nisu nikakav fenomen spoljnjeg svijeta.



zemljanin zemljanin 21:55 10.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

docsumann

samo sam kanio natuknuti da boje nisu nikakav fenomen spoljnjeg svijeta.




ali bez spoljnog sveta to ne bi ni znao
docsumann docsumann 08:22 11.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

zemljanin
docsumann

samo sam kanio natuknuti da boje nisu nikakav fenomen spoljnjeg svijeta.




ali bez spoljnog sveta to ne bi ni znao


to moraš pitati slijepe osobe koje su imale DMT iskustvo.

one svjedoče o nečem potresno fantastičnom što im se tamo desilo, ali mi nikad ne možemo znati šta je to zaista bilo. pojmovi koje koristimo su neusporedivi.

ipak, pretpostavljam da su to bile upravo boje, jer one koje se tamo pojavljuju nisu sa ovog svijeta, ali bukvalno.
naša svijet samo pliva u toj kolosalnoj matici mentalne energije.
a svijest i boje su čini mi se itekako povezane.
c_h.arlie c_h.arlie 19:52 15.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

maksa83
Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача.

Postoje sve, osim ljubičaste.

Ona za razliku od ostalih ne postoji u vidljivom spektru, mozak aproksimira tu neku čudnu mešavinu koju vidi i daje joj "ime", ali fizički ne postoji.


Zašto ne postoji ?
Zato što je neko vidljivi deo spektra definisao od 380 pa do 780 nanoMetara - ili šta ?
c_h.arlie c_h.arlie 20:00 15.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

docsumann
zemljanin
docsumann

samo sam kanio natuknuti da boje nisu nikakav fenomen spoljnjeg svijeta.




ali bez spoljnog sveta to ne bi ni znao


to moraš pitati slijepe osobe koje su imale DMT iskustvo.

one svjedoče o nečem potresno fantastičnom što im se tamo desilo, ali mi nikad ne možemo znati šta je to zaista bilo. pojmovi koje koristimo su neusporedivi.

ipak, pretpostavljam da su to bile upravo boje, jer one koje se tamo pojavljuju nisu sa ovog svijeta, ali bukvalno.
naša svijet samo pliva u toj kolosalnoj matici mentalne energije.
a svijest i boje su čini mi se itekako povezane.

Normalno.
Dosta zavisi od suda kojim zahvatamo tu energiju.
Dva puta u svom životu sam zaista zagrabio.
zilikaka zilikaka 21:01 15.10.2017

Re: Геделовштине наше насушне

Zašto ne postoji ?
Zato što je neko vidljivi deo spektra definisao od 380 pa do 780 nanoMetara - ili šta ?


Ko se to nama vratio...
Черевићан Черевићан 01:54 10.10.2017

мое бое

Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача


плаво ми море, небо ми плаво
галеб у леету и он се плави
плаве ми куће и сунце плаво
шарене биљке ено се плаве
трава к'о трава ... и она плава
СВЕ ми се плави у плавој глави

ја Свет посматрам очима плавим
па све што спазим СВЕ ми се плави
снови у глави ... и они плави
Milan Novković Milan Novković 10:05 10.10.2017

Re: мое бое

Черевићан
Кажу да боје, у ствари, и не постоје већ су оне у оку посматрача


плаво ми море, небо ми плаво
галеб у леету и он се плави
плаве ми куће и сунце плаво
шарене биљке ено се плаве
трава к'о трава ... и она плава
СВЕ ми се плави у плавој глави

ја Свет посматрам очима плавим
па све што спазим СВЕ ми се плави
снови у глави ... и они плави

Kad nežnije boje posustanu, ostaje plava


bene_geserit bene_geserit 04:16 10.10.2017

50 godina

od smrti onog komunistickog bandita i zlocinca, a niko da postavi blog o njemu!
Jel se to stvari menjaju na bolje ovde, makar sto se toga tice?
freehand freehand 06:19 10.10.2017

Re: 50 godina

bene_geserit
od smrti onog komunistickog bandita i zlocinca, a niko da postavi blog o njemu!
Jel se to stvari menjaju na bolje ovde, makar sto se toga tice?

Strašan je bio udar na našeg diktatora-zločinca, ono što smo oteli, naše carstvo droge, kocke i kubanskih maloletnica. Nije valjda da se još nisi oporavio?
bene_geserit bene_geserit 07:14 12.10.2017

Re: 50 godina

Komunjarama stalno neko drugi kriv za njihove zlocine.
Nisam primetio da neko nosi majice sa Batistinom slikom ovih dana, a sa organizatorom Fidelovih "Golih otoka" majica koliko hoces.
freehand freehand 07:56 12.10.2017

Re: 50 godina

bene_geserit
Komunjarama stalno neko drugi kriv za njihove zlocine.
Nisam primetio da neko nosi majice sa Batistinom slikom ovih dana, a sa organizatorom Fidelovih "Golih otoka" majica koliko hoces.

Pa to valjda ima neki uzrok, bez obzira što mufljuzi i mafijaši misle da im je neko nešto oteo. Na primer, postoji široko rasprostranjeno uverenje kako je revolucija posledica diktature i tiranije, pa je tako Če u stvari odgovor istorije na Batistu i njegove prijatelje.
bene_geserit bene_geserit 08:48 12.10.2017

Re: 50 godina

revolucija posledica diktature i tiranije

Ma naravno, ali to sto je jednu diktaturu i tiraniju zamenila druga nije razlog ni za kakvo slavljenje i velicanje ovih potonjih tirana i zlocinaca samo zato sto je nekom ta ideologija bliska.
freehand freehand 09:00 12.10.2017

Re: 50 godina

bene_geserit
revolucija posledica diktature i tiranije

Ma naravno, ali to sto je jednu diktaturu i tiraniju zamenila druga nije razlog ni za kakvo slavljenje i velicanje ovih potonjih tirana i zlocinaca samo zato sto je nekom ta ideologija bliska.

Ali nije to tako jednostavno: daj malo boje u tu crno-belu sliku. Eto crvene na primer.
Jer se revolucijom uklanjaju tirani, ali se diktatura ne uspostavlja nužno, a nekad je "čvrsta ruka" jedini način da se održi novouspostavljeni sistem, naročito kad ga sa svih strana stežu i napadaju tvoji istomišljenici koristeći sankcije i embarga, terorističke upade, svete alijanse i atentate kao sredstva.
Na primer, posveti nekoliko minuta francuskoj i američkoj revoluciji da bi mogao da pratiš ovo o čemu govorim. Posle ćemo doći do Kube, ako insistiraš.
freehand freehand 06:18 10.10.2017

Život

... je nmekad siv nekad žut. Kad je siv pomozi mu da postane šaren.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:34 10.10.2017

Ženske i muške boje

alselone alselone 07:56 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Ženske i muške boje

Kakvo postavljanje uloga od najranijeg doba. Kad bi samo znali koliko grese, polovi ne postoje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:04 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Kakvo postavljanje uloga od najranijeg doba. Kad bi samo znali koliko grese, polovi ne postoje.


Постоје, мушкaрци су јачи пол!
;-)



P.S.
Иначе, pink је некад била мушка боја.
maksa83 maksa83 08:13 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Kakvo postavljanje uloga od najranijeg doba. Kad bi samo znali koliko grese, polovi ne postoje.

alselone alselone 08:39 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Иначе, pink је некад била мушка боја.


Brate i danas je. Je l' vidis sve te pink muske kosulje oko sebe.
plausibel plausibel 08:43 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

I boje Vladivostoka.

alselone alselone 08:48 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

maksa83




Nervozna.
plausibel plausibel 08:53 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Drnd..

:)

alselone alselone 08:55 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Drnd..


Ja ovako sebe vidim za 10 godina. Aktivno cu se truditi da postignem taj nivo boljenja q.
maksa83 maksa83 08:57 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Nervozna.

alselone alselone 09:01 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

maksa83



plausibel plausibel 09:02 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

alselone alselone 09:05 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Transsiberian


Syberia
plausibel plausibel 09:09 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

nsarski nsarski 09:10 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

alselone
Drnd..


Ja ovako sebe vidim za 10 godina. Aktivno cu se truditi da postignem taj nivo boljenja q.

alselone alselone 09:10 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

To, to!
alselone alselone 09:13 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

plausibel


jesi gledala?
Milan Novković Milan Novković 09:19 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

maksa83
Nervozna.


Možda nije fer potezati za činjenicama, ionako niko ne kapira više čemu one služe (muškarci sa psihofizičkim boljkicama treba da prestanu sa čitanjem ovde):

- Y hromozom ima samo trećinu baznih parova u poređenju sa X hromozomom

- Sa protein-coding situacijom je situacija još "bagovitija", Gdin. Y ima samo, možda, petinu protein coding gena u poređenju sa Gđom X. Doduše X je open-source projekat, i nama muškarcima rade posao.

- Dok sa Y-onom to nije "baš", slučaj, kada u tamo nekoj recombinaciji Gdin. Y ponudi, u razmeni, neki svoj kvalitetan code Gđi. X, da bi se kode slao u budućnost i preko ženske dece, ona kaže "Nekahvala, nema potrebe".

- U Y hromozomu smo najviše pobegli od šimpanze, za trećinu, otprilike. se razlikujemo. Ali, ako, izuzmemo na prste ruke prebrojljive gene koji "nešto" rade - gen broj jedan, da ga ne imenujem al da samo kažem da ga imaju i šimpanze, pa nešto više mišića, isto imaju i šimpanze, agresivnost - ditto, sve ostale razlike - duže noge, kraće ruke, manje dlaka, više čelo i uvučen deo za ljubljenje - imaju i gospođe, pa ako uzmemo u obzir da se Y skraćuje, i da nam je ostalo samo, možda, nesretnih 300 miliona godina, vreme je da se zapitamo da li će novi model za polnu diferencijaciju da nas dovede, i ne znam da li imamo demoktratsko pravo da glasamo na ovu temu, do modela:

1. Transcaucasian mole vole-a (glodar, jelte)

2. Wood lemming-a (opet glodar)

3. Creeping vole-a (pogodite da li je glodar, alternativno ime mu je Oregon meadow mouse
plausibel plausibel 09:45 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

jesi gledala?

Aham,

Sen to Chihiro no kamikakushi



.. no, jutros,


cassiopeia cassiopeia 09:51 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

plausibel
Transsiberian



Vredi li gledati?
plausibel plausibel 10:12 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

E, meni je dobar, potrefili se glumci tj likovi i priča, zima, vozovi.. kolorit snijega, metala, ljudskih lica, babuški, sve..
4krofnica 4krofnica 11:05 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

plausibel


Sen to Chihiro no kamikakushi



auf, Miyazaki je mega car.
letos sam vodila klinca da gleda Princezu Mononoke u bioskopu Zvezda, bilo na otvorenom, na terasi. Mali nije trepnuo ceo film, oduševljen...kakav je to majstor animacije, kolorita, a teme su mu velike i zajebane. Fenomenalno je bilo.

(+izlazimo nešto pre ponoći iz bioskopa, on stoji na terazijama (10 god) i udahne toplo veče i pita me: Gde ćemo sad? :)) vidim ja da ću čekićati noćima čekajući ga da se vrati iz ko-zna-gde-je izlaska)



angie01 angie01 11:14 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

auf, Miyazaki je mega car.


najveci!,....on jos uvek crta svaki pokret-sve, nista pomoc programa za animaciju,...a kako je slaaadak,... kao pravi carobanjak.

sve njegove uradke volim,...omiljen mi je, ako bih morala da izdvojim,

Howl's Moving Castle,



( i uklapa se u temu:)

letos sam vodila klinca da gleda Princezu Mononoke u bioskopu Zvezda,


bila i moja deca.
cassiopeia cassiopeia 11:20 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

plausibel
E, meni je dobar, potrefili se glumci tj likovi i priča, zima, vozovi.. kolorit snijega, metala, ljudskih lica, babuški, sve..


Hvala na preporuci!
plausibel plausibel 12:36 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje

Moje dame,



.. danas ste ovako - kul,



:)
anfieldroad anfieldroad 20:38 10.10.2017

Re: Ženske i muške boje



Možda malo više za dečake nego za devojčice, ali pogledati obavezno. Treća sezona je u toku. Prva je izašla 2013., druga '15, treća sad.
Ima i boja !




Rik i Morti.
Milan Novković Milan Novković 18:04 12.10.2017

Re: Ženske i muške boje

plausibel
Moje dame,



.. danas ste ovako - kul,



:)

Michelle Yeoh - Još joj-im nisam oprostio Crouching Tiger, Hidden Dragon! Mrzim filmove gde moram da se verem na više ravni da bih razumeo ljubavi

Sve što previše odstupa od Ljubavnih Vikend Romana bi meni išlo samo u kinoteke, a ne da "truje" nas omladinu

I taman da joj čovek oprosti, kad ono, međutim, evo ga Discovery
zemljanin zemljanin 16:30 13.10.2017

Re: Ženske i muške boje

I taman da joj čovek oprosti, kad ono, međutim, evo ga Discovery

nazalost, do sada, najslabiji I najtanji nastavak serijala ... ako sam *zazmurio* na prve dve episode akonto uvoda u likove I stanje, nove episode su daleko od kulta ST ... nazalost
angie01 angie01 13:03 10.10.2017

dinamika bojadisanja

Boje

Bio je dan kao i ovaj.

Jasan i mirisan.

Dole sijajuce zeleno, gore uzareno zuto, spojeno laviranim plavim.

I na toj slici On i Ona i izmedju njih Dobra Volja.

Kad im se prvi pu pogledi uhvatishe jedan za drugi i slepishe u najchvrshci zgrljaj posle duge samoce, Dobra Volja uzari u narandzstu shiroko i zagreja im srca, spojivshi ih tako u leguru iskusnog kovacha.

Disali su istim nemirom i samo zastanu da jedno drugom prebroje smedje pege u rashirenim ochima, bez treptaja da ne izgube ni taj maleni tren ono drugo lice.

Dan je ishao polako svojim putem i josh su beleli sicushni nanizani cvetovi u bashtama na probudjenom drvecu i Dobra Volja je spokojno dremala ugodno naslonjena na njihov dodir.

I tu sad dolazi ona patetichna kich scena, kao u svakoj prichi ove vrste, naduvana ruzichstim penastim osecanjem, koje napinje prostor i ne da mu da dihse.

I dan se malo vec umorio, krene da skuplja svoje prnje i valjda je neshto nesmotreno pomerio, te se odnekud stvori neshto ljubichasto iza Njega i dune mu hladni dah kroz kosu.

On se trgnu, oseti neko komeshanje, koje je guralo i guralo iznutra, brektalo, shkripalo, cvilelo i shishtalo i u jednom momentu naraslo veliko, ispunivshi ga potpuno.

I On postade Ja!

Ja je nekako bilo kruto i nije imalo onaj osmeh i pege u ochima i kako je krenulo kroz dan, on postade siv i vec zbunjen onim shto je uradio, gledao je da shto pre ode, kada je vec zabrljao, al ne beshe dovoljno brz.

Ona pretrnu od crvenih rechi, koje presekoshe lagodnu tishinu josh uvek ulepljenu onom slatkastom penom, skliznu joj iz stiska ispushtena ruka i trepnu zbunjeno da promeni sliku, al u tom pokertu nestade Dobra Volja i Ona sa njom.


eloy eloy 15:06 10.10.2017

.




Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:07 10.10.2017

Re: .

Jes da ne čujem ništ pod milim bogom što je iznad 8 KHz, ali nijanse - ihaj! ;>

25, 6 (?) 8, 56, 29, 45

zilikaka zilikaka 17:17 10.10.2017

Re: .

25, 6 (?) 8, 56, 29, 45

Išihara test. Ima gde se striktno traži i mnogi ga ne prođu u potpunosti. Muški, naravno.

Mada, kad ti zakukulji one nijanse braon, nije baš jednostavno...


Milan Novković Milan Novković 17:55 10.10.2017

Re: .

Muški, naravno

Muškarci, pa još bački, ne stavljaju upitnik iza šestice

Doduše, džaba mi prepoznavanje boja ako moraš da mi držiš jelovnik na 2m od mene kad zaboravim naočare
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:00 10.10.2017

Re: .

Milan Novković
Muški, naravno

Muškarci, pa još bački, ne stavljaju upitnik iza šestice


Na svu sreću sam ja sa mora, pa ne moram da se akam sa bačlije ;>

A (?) je ne zbog toga da možda nije 6, nego što je možda trik pitanje ;> da nije broj, no neki znak meni nepoznat, a zbog dodatnih žutih kvačica na vrhu i dnu (a ko vidi, vidi, ko ne nek se bači ☻)
docsumann docsumann 18:02 10.10.2017

Re: .

nema mjesta tom upitniku
eloy eloy 19:27 10.10.2017

Re: .


Jes da ne čujem ništ pod milim bogom što je iznad 8 KHz, ali nijanse - ihaj! ;>






zilikaka zilikaka 21:14 10.10.2017

Re: .

Ovo očigledno jako zavisi od zvučnika.
Prvo nisam čula ništa do 250Hz a onda menjala mašinu i čula već na oko 22-23. Gornja granica negde 17kHz, mada je opet sve to u kućnim uslovima uz dosta okolne buke.
eloy eloy 21:16 10.10.2017

Re: .

Ovo očigledno jako zavisi od zvučnika.
Prvo nisam čula ništa do 250Hz a onda menjala mašinu i čula već na oko 22-23. Gornja granica negde 17kHz, mada je opet sve to u kućnim uslovima uz dosta okolne buke.



zilikaka zilikaka 21:29 10.10.2017

Re: .

Tolko radoznala nisam.
To kad stvarno imaš vremena.
eloy eloy 19:01 10.10.2017

nijanse....


boje po potrebi, srećne su postale boje koje mogu da se pohvale i sa nekoliko nijansi sivog, tačnije one što su pobegle od crno-belih, što jedan UK filozof kaže, „echo-chambers"








jinks jinks 19:28 10.10.2017

...

Jedan od poznatih poznavalaca i analitičara ljudske prirode kaže da u doživljaju sveta boje počinju otprilike na istom mestu na kome nastaju i emocije.

Sa izuzetkom njih četiri - crne, bele, crvene i zlatne, koje po njemu ipak imaju i neko potpuno drugačije, posebno značenje.
alselone alselone 19:31 10.10.2017

Re: ...

Sa izuzetkom njih četiri - crne, bele, crvene i zlatne, koje po njemu ipak imaju neko potpuno drugačije, posebno značenje.


Crveno je najjača boja, mi smo naučeni da je najbolje uočimo, zbog jelte krvi, i zato svi napoznatiji brendovi na svetu imaju logo gde je bar nešto crvene boje.
jinks jinks 19:33 10.10.2017

Re: ...

Koliko sam razumeo, po drugu KJ crvena označava individualizaciju, odnosno, kretanje ka individualnom.
nask nask 21:35 10.10.2017

Re: ...

Ovi kažu plava.
zilikaka zilikaka 22:06 10.10.2017

Re: ...

jinks
Koliko sam razumeo, po drugu KJ crvena označava individualizaciju, odnosno, kretanje ka individualnom.

Ne volim crvenu. Još manje volim narandžastu.
zemljanin zemljanin 22:29 10.10.2017

Re: ...

malo simbolizma ... sedam duginih boja - 7 nota - 7 nebesa - 7 dana u nedelji - 7 planeta (onomad) ... onda Azteci su imali istu rec za plavu I zelenu ... Indijancima su boje bile I strane sveta ... Egipcanima je crvena bila boja prokletstva - Seth ... hriscanstvo je smislilo da je bela - otac I vera, plava -sin, crvena -sveti duh I milosrdje, zelena - nada, crna - pokora ... Afrika daje belu kao boju mtrvih, crveno - zivot ... pa onda masoni I ostale udruge ... sve u svemu - ljudska masta smislja svasta
mirelarado mirelarado 22:57 10.10.2017

Re: ...

ljudska masta smislja svasta


I mašta (hromatika), ali i čovekovo oko&mozak (percepcija). Tako u srednjem veku, diljem Evrope, a i kod nas, siva boja nije postojala. Ljudi su je videli - zeleno. Otuda konj Zelenko u našoj narodnoj poeziji.
A možda su tada jeli i neke od onih Docsovih ludaja/bunika...
zilikaka zilikaka 16:01 11.10.2017

Re: ...

mirelarado
ljudska masta smislja svasta


I mašta (hromatika), ali i čovekovo oko&mozak (percepcija). Tako u srednjem veku, diljem Evrope, a i kod nas, siva boja nije postojala. Ljudi su je videli - zeleno. Otuda konj Zelenko u našoj narodnoj poeziji.
A možda su tada jeli i neke od onih Docsovih ludaja/bunika...

I, bre, ti ko da siu akvarijumu rastao, a nisi.
To sivo jeste i zeleno. Eto recimo mačka.
Znaš one prave domaće, kakvih je sve manje?
I kakve su boje nego zelene?
Drugo je sivo. To su neke druge, sive. Ove su, brate baš zelene.
mirelarado mirelarado 16:44 11.10.2017

Re: ...

zilikaka
mirelarado
ljudska masta smislja svasta


I mašta (hromatika), ali i čovekovo oko&mozak (percepcija). Tako u srednjem veku, diljem Evrope, a i kod nas, siva boja nije postojala. Ljudi su je videli - zeleno. Otuda konj Zelenko u našoj narodnoj poeziji.
A možda su tada jeli i neke od onih Docsovih ludaja/bunika...

I, bre, ti ko da siu akvarijumu rastao, a nisi.
To sivo jeste i zeleno. Eto recimo mačka.
Znaš one prave domaće, kakvih je sve manje?
I kakve su boje nego zelene?
Drugo je sivo. To su neke druge, sive. Ove su, brate baš zelene.


Ni po jada što se ne zna da li je siva ili zelena, da li je živa ili mrtva (po Šredingeru), nego se ne zna ni da li je u čvrstom ili u tečnom agregatnom stanju, tvrde ovogodišnji dobitnici Ig Nobela za fiziku. Vidimo ovde da njeno telo teži da poprimi oblik posude u kojoj se nalazi.




P.S. Zili, nisam promenila pol, niti bih, majke mi.
zilikaka zilikaka 16:51 11.10.2017

Re: ...

.S. Zili, nisam promenila pol, niti bih, majke mi.

Uh, učini mi se da je komentar pisao donaćin.
Nisam pročitala gore nego nabadala prema avataru. Sitno bre to sve na telefonu...

A baška što je on uneo dodatnu zabunu ovim novim zelenilom.
Tamas se naviknemo a ona sve iz početka učimo.
zemljanin zemljanin 16:53 11.10.2017

Re: ...

mirelarado


P.S. Zili, nisam promenila pol, niti bih, majke mi.

Milan Novković Milan Novković 17:58 11.10.2017

Re: ...

zilikaka
.S. Zili, nisam promenila pol, niti bih, majke mi.

Uh, učini mi se da je komentar pisao donaćin.
Nisam pročitala gore nego nabadala prema avataru. Sitno bre to sve na telefonu...

A baška što je on uneo dodatnu zabunu ovim novim zelenilom.
Tamas se naviknemo a ona sve iz početka učimo.

Nači fotka je cool, višebojna

docsumann docsumann 18:44 11.10.2017

Re: ...

A možda su tada jeli i neke od onih Docsovih ludaja/bunika...


kako grub i nepriličan izraz za nešto tako suptilno, magično , dragocjeno

mirelarado mirelarado 20:38 11.10.2017

Re: ...

docsumann
A možda su tada jeli i neke od onih Docsovih ludaja/bunika...


kako grub i nepriličan izraz za nešto tako suptilno, magično , dragocjeno




Milan Novković Milan Novković 20:47 11.10.2017

Re: ...

mirelarado


P.S. Zili, nisam promenila pol, niti bih, majke mi.

Kreativnost se opirire statičnim ljudima, stvarima i pojavama

"Arts and Culture can serve both as a repository of society’s collective memory, and a glimpse at how things could be. Creativity is resistant to things remaining the same. It can be an illumination or interpretation of beauty and ugliness, good and evil, truth and lies, transcending our everyday existence."

docsumann docsumann 20:57 11.10.2017

Re: ...

mirelarado




pa dobro, nisi ih ti izmislila. no need for inboxing


u svakom slučaju čiča u tom TEDMED-u je vrlo simpatičan.
posebno mi se dopala završnica nastupa...
mirelarado mirelarado 21:29 11.10.2017

Re: ...

Kreativnost se opirire statičnim ljudima, stvarima i pojavama


U to se ženski pol savršeno uklapa - kreativne smo da kreativnije ne možemo biti. :)



mirelarado mirelarado 21:30 11.10.2017

Re: ...

u svakom slučaju čiča u tom TEDMED-u je vrlo simpatičan.
posebno mi se dopala završnica nastupa...


Odličan!
gedza.73 gedza.73 07:48 12.10.2017

Re: ...

To sivo jeste i zeleno. Eto recimo mačka.




'ja sam se borio s njom dok sam je oterao od sebe'
...
'gledajući i tražeći neki kolac da je ubijem, nisam imao pri ruci, otišo za lopatu'
...
'ja sam uzeo lopatom, dva do tri puta udario sam'
...
'bila je kao tigar boje, po leđima zelenjikavo nešto'
freehand freehand 05:54 11.10.2017

Dinamika

Boja disanja
Milan Novković Milan Novković 18:00 11.10.2017

Re: Dinamika

freehand
Boja disanja

freehand freehand 19:04 11.10.2017

Re: Dinamika

Milan Novković
freehand
Boja disanja


Dođeš u Pančevo da ti bude jasnije. :)
Milan Novković Milan Novković 19:23 11.10.2017

Re: Dinamika

freehand
Milan Novković
freehand
Boja disanja


Dođeš u Pančevo da ti bude jasnije. :)


angie01 angie01 22:07 11.10.2017

ovako se dise u Pancevu



angie01 angie01 22:11 11.10.2017

Re: ovako se dise u Pancevu

a ovako je jednog dana bombardovanja, izgledao oblak iznad Panceva- samo malo ljubicastiji,

zilikaka zilikaka 22:22 11.10.2017

Re: ovako se dise u Pancevu

a ovako je jednog dana bombardovanja, izgledao oblak iznad Panceva- samo malo ljubicastiji,

Ih ljubičanstven. Pa tu boju imaš na nebu i drugde, al oni imaju specifikume

Sećam se jedne jeseni kad sam jutanje kafe dugo pila pored jednog prozora s pogledom na Azotaru.
Ne da su imali lep žut oblak iznad jednog dimnjaka...
...nakako 'vaki:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana