Društvo| IT| Kultura| Život| Životni stil

Kako komuniciramo?

jednarecfonmoi RSS / 07.09.2017. u 17:07



Krenimo od toga da jos pre nekih trideset godina recimo smatralo da stariji ljudi vole da drze monologe o svom zdravlju. Da je uvek pomalo opasno pitati  komsiju u godinama kako je ovih dana, jer bi onda morali da saslusate i o operaciji kuka a i o lekovima koje koristi iako vi zurite na prvi ljubavni sastanak sa osobom o kojoj mislite danima. Niti je on kriv sto mozda nema sagovornika da ga saslusa, niti opet vi jer zelite da odete na sastanak sa neznim recenicama koje su vam upucene telefonom od strane osobe koju cete uskoro sresti.

U danasnje vreme taj monolog vise nije vezan za starije ljude. Izmedju komuniciranja na drustvenim mrezama koje je je prilicno sturo, gde "lajk" zamenjuje mogucnost da vas prijatelj  istinski saslusa i sedenjem sa nekim gde se razgovor odvija dvosmerno i opusteno.

Dobijamo sad nove situacije da se cesto desi da ako zelite da kupite prehranu za cvet, pokazete li mrvicu vise interesovanja dolazite u situaciju da vam prodavacica isprica sve o svom cvecu, o sinu koga je dala na jezike,  ipak se zaboravlja da je i vase vreme dragoceno i da ste zaista usli samo na tren. 

Uvek se pricalo o nekom hladnom odnosu koji postoji na Zapadu, a kako smo ovde topli, srdacni, duse jedne.

Ja samo postavljam pitanje i sebi i vama, ako je prica jednosmerna, gde monolog drzi vodjstvo, da li je i to neka vrsta otudjenosti? Mozda smo polako izgubili zivce da slusamo bilo koga jer smo svakodnevno bombardovani reklamama preko telefona, govorima na televiziji, pa i ljudima koji su zeljni samo da izbace iz sebe ono sto ih tisti ili podele sa vama saznanje o nekoj situaciji.

Pokusavam da se sada mislima vratim u srednjovekovno doba i zamislim susret na mostu. Ima jedna simpaticna pesmica bas o mostu koji se nalazi u Avinjonu gde ljudi pevaju i igraju. Tu sliku sad imam u glavi.Knjige su tu kao vrsta opipiljivog dokaza kako se tada komuniciralo. Ali da li je ritam razgovora bio drugaciji, da li se ipak uvek insistiralo na dijalogu, gde svako svakog pazljivo saslusa?

Kada ste poslednji put vi nekog slusali dugo, cuteci, a kada je neko saslusao vas?



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 18:34 07.09.2017

Dokle vise..

Uvek se pricalo o nekom hladnom odnosu koji postoji na Zapadu, a kako smo ovde topli, srdacni, duse jedne.


A mozda je takva nasa predrasuda o zapadnjacima zbog toga sto nasi ljudi slabo barataju stranim jezicima i stranom istorijom/kulturom pa im je teze da se recimo u saobracaju u Francuskoj nayebu keve nekom domorocu ili da sa Englezom divane o vremenskim prilikama i kraljevskoj porodici?

Dok je nama driustvenih mreza nema zime da postanemo otudjeni
tadejus tadejus 18:47 07.09.2017

Re: Dokle vise..

Lionsgate

A mozda je takva nasa predrasuda o zapadnjacima


pa sad dal je ranije bilo predrasuda ili stvarnih razlika to ne znam al danas je komunikacija između školskih mama u Engleskoj i školskih mama u Srbiji gotovo identična..
u Srbiji se više toroče preko vibera a ovde preko whatsappa ali teme su zapanjujuće slične (to i da razumiješ) ali su gotovo iste i dinamike i maniri komunikacije..
svi smo mi ipak globalni seljani postali svidjelo nam se to ili ne..
Lionsgate Lionsgate 19:03 07.09.2017

Re: Dokle vise..

I medju tatama u Kenjadi ista prica, no umesto o socceru pricamo o hokeju (doduse ja sam tu poprilicno tanak za noviji period ali uvek pricu prebacim na legende Makarov-Fetisov-Krutov i zapanjim ekipu "znanjem" i pravilnim izgovorom ruskih prezimena) i umesto o dizel folksvagenima raspredamo o v6 ili v8 nustanzima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:46 07.09.2017

Re: Dokle vise..

Da, predrasude zatvaraju mnoga vrata, ne samo komunikaciji.

Ono sto mene zanima je da se fokusiramo ako moze na nacin komunikacije, kolicinu tudjeg monologa koji je drustveno prihvatljiv.

Dacu konkretan primer pa mozemo da prqvimo poredjenja, ako zelite.

Ako mene zove direktorka nekog preduzeca da dogovorimo cene mojih usluga, te vreme kada bih putovala i obavila posao o kome se dogovaramo, da li :

- moze ta zena beskrajno da prica o sebi i svojim uspeisima, da govori koga je sve zvala, da komentarise druge ucesnike u poslu

ili

- cena, vreme i resavanje komplikovane situacije oko tajminga.


Mislim da bih uvek isla na sazetu, konkretnu situaciu, i nikakvo zapomaganjr, samovelicanje, pokusaji unizavanja tudjeg rada ne bi uticali na mene da se cena za posao promeni.

A opet taj nacin komunikacije se pomalo nadovezuje na to kad zakuka komsija u liftu o kuku sto ga boli.

Sve ima vreme i mesto i razgovori ne bi trebalo da idu ad infinitum na ustrb tufjeg vremena.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:53 08.09.2017

Re: Dokle vise..

tadejus
Lionsgate

A mozda je takva nasa predrasuda o zapadnjacima


pa sad dal je ranije bilo predrasuda ili stvarnih razlika to ne znam al danas je komunikacija između školskih mama u Engleskoj i školskih mama u Srbiji gotovo identična..
u Srbiji se više toroče preko vibera a ovde preko whatsappa ali teme su zapanjujuće slične (to i da razumiješ) ali su gotovo iste i dinamike i maniri komunikacije..
svi smo mi ipak globalni seljani postali svidjelo nam se to ili ne..


Same here. Dobijem text: "come here, beer and slack line". To znači: dete pod jednu mišku, flajka ćaletove rakije pod drugu, i tu dva ćoška do nas, kod amera, dete im išlo u školu sa našom malom. Već raspalili roštilj, vrte se neke kobaje. I onda kreće ogovaranje svega i svačega, komšija, Trampa, poreza za bazen, nastavnica u obdaništima, bebistierki, tržišta nekretnina (komša je agent), posle se prebacujemo na okolokućne poslove, dajem švajs aparat na zajam, u zamenu za ger mašinu, gde ima nov gym sa veštačkom stenom za decu, ili jeftini časovi skijanja, itd. A, da, i kad se popije dovoljno piva i ćaletove radže, svako zaduži po par skijaških štapova, pa na konopac (to je ovo 'slack line') razapet između dva drveta, da se vidi ko je bolje uravnotežen.

Jedino što sam primeto kao cultural difference: ne vole ako im nenajavljen baneš na vrata, kao što je slučaj kod nas, ili bar u mojoj zgradi u MirjeBu. Ja probao jednom, sa detetom, ali sam osetio da sam im sjebao planove (nije u pitanju bio seks, na svu sreću, nego je ćalac uzeo da radi na svom veb sajtu, a ja mu banuo da cevčimo pivo i bistrimo politiku, plus da se deca izigraju, kad su već oboje jedinci. E, od tad šaljem prvo tekst, pa dolazim.
tasadebeli tasadebeli 06:55 08.09.2017

Re: Dokle vise..

srdjan.pajic

Dobijem text: "come here, beer and slack line". To znači: dete pod jednu mišku, flajka ćaletove rakije pod drugu, i tu dva ćoška do nas, kod amera, dete im išlo u školu sa našom malom. Već raspalili roštilj, vrte se neke kobaje. I onda kreće ogovaranje svega i svačega, komšija, Trampa, poreza za bazen, nastavnica u obdaništima, bebistierki, tržišta nekretnina (komša je agent), posle se prebacujemo na okolokućne poslove, dajem švajs aparat na zajam, u zamenu za ger mašinu, gde ima nov gym sa veštačkom stenom za decu, ili jeftini časovi skijanja, itd. A, da, i kad se popije dovoljno piva i ćaletove radže, svako zaduži po par skijaških štapova, pa na konopac (to je ovo 'slack line') razapet između dva drveta, da se vidi ko je bolje uravnotežen.



Пази, Пајке, кад је исто и овде!

Само је текст поруке на српском: Дођи на роштиљ.

Па кад се скупе сви који су позвани, искључују се мобилни смартфони етц.

Па се огогварају највише фамилија и комшије, па Вучић, па попови и војска, мене даве како смо ми у школама стално на неком распусту, жале се на порез на куће и њиве, па се уговарају околокућни, што ти рече, послови...

Сад последњи пут њих двојица уговорише трампу. Половна Штилова моторка (тестера) за 20 метара дрва.

Једино се не зајебавамо са тим штаповима за скијање и конопцима, него се изврндупимо на трему у лежаљке и лигештуле и уз задовољно подригивање и штуцање блејимо у оне зелене ливаде и брда испред нас.

Изгледа, мој Пајке, да где год се на свету налазиш, човеку су потребне исте мале ствари да би био срећан и задовољан.

emsiemsi emsiemsi 07:17 08.09.2017

Re: Dokle vise..

tadejus
Lionsgate

A mozda je takva nasa predrasuda o zapadnjacima


pa sad dal je ranije bilo predrasuda ili stvarnih razlika to ne znam al danas je komunikacija između školskih mama u Engleskoj i školskih mama u Srbiji gotovo identična..
u Srbiji se više toroče preko vibera a ovde preko whatsappa ali teme su zapanjujuće slične (to i da razumiješ) ali su gotovo iste i dinamike i maniri komunikacije..
svi smo mi ipak globalni seljani postali svidjelo nam se to ili ne..

Извини, ја нисам сељан.
emsiemsi emsiemsi 07:21 08.09.2017

Re: Dokle vise..

tasadebeli

...


Пази, Пајке, кад је исто и овде!

Само је текст поруке на српском: Дођи на роштиљ.
...

Мени се чини да је чешће текст "дођи да се ождеремо" --- а што се мени не допада.
tasadebeli tasadebeli 07:33 08.09.2017

Re: Dokle vise..

emsiemsi

Извини, ја нисам сељан.



Чини ми се да Тадејуш мисли на Маклуана... Ништа погрдно...


Мени се чини да је чешће текст "дођи да се ождеремо" --- а што се мени не допада.



Е, ово је већ тема за лингвистичку, семантичку, расправу.

Тј. за дијалектолошки зборник САНУ.

То "ождеремо" у Београду и централној Србији има једно значење, а у Војводини сасвим друго...

Што би рекао мој шурак док нас двојица испред једне месаре у Паланци гледамо како се два прасета окрећу на ражњу:

"Види их каки су! Ки телевизија!"





octopus octopus 08:27 08.09.2017

Re: Dokle vise..

Lionsgate
I medju tatama u Kenjadi ista prica, no umesto o socceru pricamo o hokeju (doduse ja sam tu poprilicno tanak za noviji period ali uvek pricu prebacim na legende Makarov-Fetisov-Krutov i zapanjim ekipu "znanjem" i pravilnim izgovorom ruskih prezimena) i umesto o dizel folksvagenima raspredamo o v6 ili v8 nustanzima.


Kako oni bi, bekovi Fetisov, Kasatonov, napad Larionov, Krutov, Makarov? Golman Tretjak mislim.

Mada mnogi misle kako je najbolji napad SSSR bio MIhailov, Petrov, Harlamov.
tasadebeli tasadebeli 08:35 08.09.2017

Re: Dokle vise..

octopus
Lionsgate
I medju tatama u Kenjadi ista prica, no umesto o socceru pricamo o hokeju (doduse ja sam tu poprilicno tanak za noviji period ali uvek pricu prebacim na legende Makarov-Fetisov-Krutov i zapanjim ekipu "znanjem" i pravilnim izgovorom ruskih prezimena) i umesto o dizel folksvagenima raspredamo o v6 ili v8 nustanzima.


Kako oni bi, bekovi Fetisov, Kasatonov, napad Larionov, Krutov, Makarov? Golman Tretjak mislim.

Mada mnogi misle kako je najbolji napad SSSR bio MIhailov, Petrov, Harlamov.



Имам ја, Лаве, још увек успомену са пута у СССР када су ме водили 1974. као клинца од десет година у виду гомиле дијапозитива (једна кутија са по 50-100 комада коштала 50 копјејки, пола рубље) са Ермитажом, Зимским дворцем итд.

Између осталог, једна кутијица са дијапозитивима носи назив Совјетски хокеј зборнаја команда или тако некако...

Па следећи пут када дођеш у Бгд. даћу ти, па да можеш Кењцима из Кењаде, колевке хокеја, да приредиш мултимедијално предавање на ту тему.



predatortz predatortz 08:40 08.09.2017

Re: Dokle vise..

Lionsgate
I medju tatama u Kenjadi ista prica, no umesto o socceru pricamo o hokeju (doduse ja sam tu poprilicno tanak za noviji period ali uvek pricu prebacim na legende Makarov-Fetisov-Krutov i zapanjim ekipu "znanjem" i pravilnim izgovorom ruskih prezimena) i umesto o dizel folksvagenima raspredamo o v6 ili v8 nustanzima.


Mi se, ovih dana, intenzivno družimo diljem Zemuna. Klinci nam imaju neki vampirski termin za košarku (trening se završava u 22:30, a klinci su uzrasta 10, 11 godina). Jedno veče smo u kafanama oko "Geografskog", drugo kod "Varoši", treće kod "Končara". Elem, super nam je. Red priče o politici (zanimljivo, svi hebu kevu Vučiću, pa mi nije jasno ko uopšte za njega glasa), red o evropskom prvenstvu u košarci, red o automobilima, ženama...

Sve u svemu, slušamo se...
anonymous anonymous 14:03 08.09.2017

Re: Dokle vise..


predatortz
09:40 08.09.2017

svi hebu kevu Vučiću, pa mi nije jasno ko uopšte za njega glasa),


A kad je ...pa... neki predsednik valjao Srbima ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:59 08.09.2017

Re: Dokle vise..

Сад последњи пут њих двојица уговорише трампу. Половна Штилова моторка (тестера) за 20 метара дрва.


Da, uz obaveznu višesatnu raspravu da li je bolja Stihl ili Husquarna testera (a sve moj do mojega drvoseče i mountain men-ovi iz predgrađa). E, jedino kad krene priča o fudbalu ili bejzbolu (o basketu ne priča gotovo niko, nigde, bar u mom društvu) ja se tu slabo snalazim, isto kao kad krene o fudbalu ili tenisu u Srbiji, onda samo zagrlim pivsku flašu i uz neodređeno klimanje glavom pustim znalce da se raspravljaju.

Jeste, sem jezika, ljudi su, bar ovi pri zemlji, praktično isti. A i kad ti strani jezik uđe pod kožu, onda je i druženje mnogo lakše i prirodnije.




Lionsgate Lionsgate 18:23 08.09.2017

Re: Dokle vise..

Jeste, sem jezika, ljudi su, bar ovi pri zemlji, praktično isti. A i kad ti strani jezik uđe pod kožu, onda je i druženje mnogo lakše i prirodnije.

Jedino je jezik to sto nekog prosecnog Srbina (ili nekog drugog dodjosa) sputava u komunikaciji sa nadjosima, jbg nije prijatno kad u drustvu ispadnes glup jer nesto nisi skapirao zbog svog skolskog znanja jezika ili sto nisi gledao neku opstepopularnu lokalnu TV seriju pre 25 godina. OK, ne mozes ni ti da prosipas fore iz naseg svakodnevnog zivota, iz legendarnih nam filmova ili pesama..

No posto je Kenada poprilicno drugacija od Pajketove USA jer ovde ipak ljudi vise zive u svojim nacionalnim zajednicama, jedni pored drugih, bez neke drzavne inicijative u medjusobnom mesanju tih zajednica, zbog te razlike mnogo vise se kreces ipak u krugu svoje nacionalne zajednice. Posto mi je supruga novosadjanka ja recimo ovde znam mnogo vise novosadjana nego sto sam ih znao u Srbiji pa sam i zbog toga postao expert za NS, ko sa kim, ko sa kojom, koja sa kim, i gde sve to
Lionsgate Lionsgate 18:47 08.09.2017

Re: Dokle vise..

Kako oni bi, bekovi Fetisov, Kasatonov, napad Larionov, Krutov, Makarov? Golman Tretjak mislim.

Mada mnogi misle kako je najbolji napad SSSR bio MIhailov, Petrov, Harlamov.

Ja sam vec par puta imao raspravu sa kolegom Kanadjaninom za koga postoji samo hokej, ok mozda i bezbol, oko izgovora imena selektora te ekipe SSSR-a, Tihonova. Da li je Tihonov ili Ti-kkhh-onov to nam dodje cesto razlog sa svadju
Milan Novković Milan Novković 10:53 09.09.2017

Re: Dokle vise..

Lionsgate
I medju tatama u Kenjadi ista prica, no umesto o socceru pricamo o hokeju (doduse ja sam tu poprilicno tanak za noviji period ali uvek pricu prebacim na legende Makarov-Fetisov-Krutov i zapanjim ekipu "znanjem" i pravilnim izgovorom ruskih prezimena) i umesto o dizel folksvagenima raspredamo o v6 ili v8 nustanzima.

Zar nisu reči, uopšte, baš precenjene, a i vi tamo ga baš preterujete

Milan Novković Milan Novković 11:11 09.09.2017

Re: Dokle vise..

srdjan.pajic
..., uz obaveznu višesatnu raspravu da li je bolja Stihl ili Husquarna testera (a sve moj do mojega drvoseče i mountain men-ovi iz predgrađa)...

Nači ništa brkovi, bradica, flizura i bike ... moje omiljene teme
(meni fale još samo brkovi, bradica, kosa i motorcikl)

A nerazumne žene ... dobro, to je tema za kancelarije, kad vidiš da ti se kolega znoji i pregreva na telefonu, a ne za fakultativne aktivnosti

Milan Novković Milan Novković 11:18 09.09.2017

Re: Dokle vise..

tasadebeli
...блејимо...




49 41 49 41 14:11 09.09.2017

Re: Dokle vise..

anonymous

predatortz
09:40 08.09.2017

svi hebu kevu Vučiću, pa mi nije jasno ko uopšte za njega glasa),


A kad je ...pa... neki predsednik valjao Srbima ?


Srbi isti kao Ameri!
Svi ih mrze, a gace im se tresu od njih.
Ne svidja im se predsednik, koknu ga.
Ne mozemo da ga koknemo, ima mediji da mu se najebu mater.
Srbi to mnogo duze, napr. posle par pica kod "Tri lista duvana".

Oni u skupstini onako, nize 3-400 m u kafance ovako.

Tamo-ovamo; isti k... celofan - drugaciji.
49 41 49 41 16:23 09.09.2017

Re: Dokle vise..

predatortz
Lionsgate
I medju tatama u Kenjadi ista prica, no umesto o socceru pricamo o hokeju (doduse ja sam tu poprilicno tanak za noviji period ali uvek pricu prebacim na legende Makarov-Fetisov-Krutov i zapanjim ekipu "znanjem" i pravilnim izgovorom ruskih prezimena) i umesto o dizel folksvagenima raspredamo o v6 ili v8 nustanzima.


Mi se, ovih dana, intenzivno družimo diljem Zemuna. Klinci nam imaju neki vampirski termin za košarku (trening se završava u 22:30, a klinci su uzrasta 10, 11 godina). Jedno veče smo u kafanama oko "Geografskog", drugo kod "Varoši", treće kod "Končara". Elem, super nam je. Red priče o politici (zanimljivo, svi hebu kevu Vučiću, pa mi nije jasno ko uopšte za njega glasa), red o evropskom prvenstvu u košarci, red o automobilima, ženama...

Sve u svemu, slušamo se...


Mogao si da svratis kod Ljube Zemunca. Ne onaj svetski cuveni. Ovaj mi je rod.
Nedavno mi Ivana poslala sliku iz Zemuna, kako uz pletaru-buteljku vina uz druzenje sa ocem ucaklili oboje ocima.
Sta su pricali u nekom Zemuskom dvoristu; to samo njih dvoje znaju.
Ljuba se naslonio hceri na rame, valjda se "podupiru"-obostrano.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:13 10.09.2017

Re: Dokle vise..

meni fale još samo brkovi, bradica, kosa i motorcikl)


Znaš kako u ovde u hitnoj pomoći zovu ove baje što voze motore bez kacige?
Organ donors.

(ovo mi je rekla moja gospoja, koje je tijekom studenstkih dana u Ročesteru (NY) radila noću kao EMT dobrovoljac. Tu je čak i doživela da je policajac u kolima udari dok je žurila biciklom na smenu, pa joj se ovaj posle silno izvinjavao, vodio u, pajz sad, hitnu pomoć, pravo kod njenih kolega u smeni, sve po propisima, a ja bih rekao da je to sve bilo deo muvanja, majku li mu pandursku! Uglavnom, meni je od prvog dana kad sam položio za motor, i kupio ljutu mašinu, stavljeno do znanja da iz kuće bez šlema ni ne pomišljam da izađem.)

Evo jedna moja fotka:

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:47 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Znaš kako u ovde u hitnoj pomoći zovu ove baje što voze motore bez kacige?
Organ donors.


Beograd pre 100 godina, leto, neko doba noci carne, vracali se ja i drugar sa neke zurke kuci na motoru i zakucali se usput..

Digli nas na noge lagane i otpratili kuci neki momci koji su se vracali sa svoje zurke. Kuci kod drugara (mojoj jok da mi mama i tata ne padnu u nesvest) popili svi kafu da dodjemo malo sebi i jedan kaze: ne znam kako vi ali ja bih na vasem mestu ipak na ušivanje..
(i istina, pogledam se u ogledalo mal me šlog nije strefio)

Drugar je inace dobar vozac, ko Fandjo, devojka mu je samo jednom izletela kroz šoferšajbnu.

I, dodjemo na neurohirurgiju u hitnoj, tamo neka mladjana ekipa dezurna, otvore vrata i kazu - ajmo motoristi.

Poušivali nas i na vr' napravili po mašnicu. Posle su nas svi zajebavali sa: kako mašnica danas?

PS. Super ti je motorcic.


49 41 49 41 11:57 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Sve je relativno, moj Einsteineeee

https://youtu.be/enjNdAwU8ao

Cuvaj glavu, je... dupe.

https://youtu.be/ZN2CTEnojlQ
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:02 10.09.2017

Re: Dokle vise..

ajmo motoristi.


Da, među bajkerima važi ona mudrost - delimo se na dve grupe, oni koji su pali sa motora, i oni koji još nisu.

A pre neki dan vozim autoputem za Denver, i na onom semaforu iznad traka stoji poruka: "263 nastradalih u saobraćajnim nesrećama. Od toga 73 motociklista. Gledaj uvek dvaput".

Inače, ja sam pre jedno 20+ godina u Beogradu, tamo na uglu Takovske i Lole Ribara, biciklom udario pandura na semaforu (vidi sad oni priču o mojoj gospoji...). Nisam ga na vreme video od stuba, a ni on mene i onda je krenuo da pretrči na crveno. Srećom uspeo sam koliko toliko da ukočim, ali se desilo ono standardno, video me je kad sam krenuo da zaobiđem iza njega (na drugu stranu nisam smeo da me ne pokupi neki automobil), pa se vratio nazad, pravo pod moje točkove. Dobro, nisam ga baš spljeskao, jer sam strčao sa bicikle, ali sam ga fino raspalio. Čovek se toliko prepao i zbunio, da je umesto da me ispendreči tu na licu meste krenuo da se izvinjava. Pošto nije pala krv, izvinuo sam se i ja njemu, i nastavio vožnju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:29 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Znaš kako u ovde u hitnoj pomoći zovu ove baje što voze motore bez kacige?
Organ donors.

Кацига: за 40% смањује смртност при паду с мотора.
Има нешто далеко опасније од неношења кациге.
То су -- мачке.

Мачке удружене с мотором... хммм, погледај пажљиво видео:



P.S.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:55 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Predrag Brajovic
Znaš kako u ovde u hitnoj pomoći zovu ove baje što voze motore bez kacige?
Organ donors.

Кацига: за 40% смањује смртност при паду с мотора.
Има нешто далеко опасније од неношења кациге.
То су -- мачке.

Мачке удружене с мотором... хммм, погледај пажљиво видео:




Da, mačke su opasne i po bicikliste. Moj tast je pao i slomio kuk kad mu je mačka protrčala između točkova. Oda tada podozreva od mačaka.

Ovde zakon ne nalaže nošenje kaciga, pa sve ove nabeđene tough baje, što sa babama u kožnjacima na rese voze harlije nedeljom po planinčini, ne nose kacige. Zakon samo nalaže zaštitu za oči, dakle, Ray-Ban.

Meni je kaciga već jednom spasla život, kad sam pao sa motora na parkingu (zajebao se nešto, i masa motora me sobalila), pa sam zviznuo glavom u kamion parkiran do mene. Srećom, učilo nas na kursu: prvo parkiraj i obezbedi motor, pa kad sjašeš, onda skidaj šlem.

Inače, maksa će da me se odrekne, ali ja ispod šlema nosim tang...ovaj, čepove za uši. Od one buke od vetra ne moš se živi, kladim se da su svi motociklisti, samo ako voze dovoljno godina, gluvi ko topovi. Imam neke industrijske pampure koji imaju malo slabljenje, tako da i dalje čujem saobraćaj oko sebe, automobile, čak i razgovor, ali me vetar ne jebe toliko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:58 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Predrag Brajovic
Znaš kako u ovde u hitnoj pomoći zovu ove baje što voze motore bez kacige?
Organ donors.

Кацига: за 40% смањује смртност при паду с мотора.
Има нешто далеко опасније од неношења кациге.
То су -- мачке.

Мачке удружене с мотором... хммм, погледај пажљиво видео:



P.S.



Ček, moraš da nosiš celu ovu knjižicu sa sobom da bi tu uzeli organe? Kod mene na vozačkoj-ličnoj karti ima samo odštampano malo srce, i to je to, mogu da vade šta im treba ako nedajbože završim u nekom jendeku.


Milan Novković Milan Novković 19:06 10.09.2017

Re: Dokle vise..

srdjan.pajic
...mogu da vade šta im treba ako nedajbože završim u nekom jendeku...

Nedaj brkove nipošto
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:07 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Da, mačke su opasne i po bicikliste.

Ниси одгледао видео.
Сморио си се, и ниси га одгледао.
Одгледај га.
Ček, moraš da nosiš celu ovu knjižicu sa sobom da bi tu uzeli organe?

Да.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:09 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Inače, kad sam se već rastrtljao ovde oko motocikala, kurs (neobavezan) za motocikl mi je bio jedan od najzanimljivijih koji sam ikad uzeo, i pohađao sam ga sa velikim zadovoljstvom. Još sam i kuma, i rođenu ženu odveo da i oni pohađaju. Vode ga neki privatnici, ex pakleni anđeli, razume se (Abate of Colorado, ne znam da li još uvek postoje, ali bili su neviđeni zajebanti, ono, umirao sam od smeha na motoru). I tu te za dva vikenda prvo izdrndaju po poligonu, ali detaljno, pa po gradu, i onda polažeš. Neverovatno lako, jer je odlično osmišljen kurs, i drže nivo, jer im država za taj posao daje nekakvu licencu. Oni, ako položiš, daju samo ćagu, pa sa tim ne moraš da polažeš zvanično u DMV-u kao što bi morao da nisi uzeo čas nego samo odeš da ti lupe slovo "M" u vozačkoj. Mislim, milina, baš mi je ostalo u lepom sećanju, u naučio sam baš puno, bez ikakvog stresa, pre toga nisam nikad vozio motocikl, ako ne računamo one Tomose i Apence kao kllinac.

Milan Novković Milan Novković 19:09 10.09.2017

Re: Dokle vise..

srdjan.pajic
...Kod mene na vozačkoj-ličnoj karti ...

Auuuu, pa ti si bebica, bre - pa ti još ne bi smeo da komentarišeš na geo-političke teme

Btw, šanse su da ti je vozačka istekla
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:17 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Predrag Brajovic
Da, mačke su opasne i po bicikliste.

Ниси одгледао видео.
Сморио си се, и ниси га одгледао.
Одгледај га.
Ček, moraš da nosiš celu ovu knjižicu sa sobom da bi tu uzeli organe?

Да.


A, toksoplazmoza, ma ok, nisam pogledao, nemam 17 minuta trenutno, moram da nameštam neki tuš! Znam da ne valja za trudnjače, zato ja radim na mačjim kenjarama.

Inače, moje mačke su kućne, tako da je verovatnoće da fasuju tokso zanemarljivo mala. Pitali smo veterinarku našu, kad je žena bila trudna, ona kaže nema tu test, mačke ako imaju parazita šire ga valjda nedelju dana, preko kake, i ako ga niko ne fasuje do tada, gotovo, nema više veze, sem ako mačke ne dobiju opet parazit spolja.

EDIT: A, da, opasno je i baviti se vrtlarskim ili hortikultirnim poslovima ako si trudnjača, jer neka mačka ili rakun sa toksoplazmozom može da dođe noću i pokenja ti se pravo na tikvice ili krastavac, i onda si ugasio. Zato moja gospođa izvodi poljske radove uz upotrebu aspiratora i gumanih rukavica.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Milan Novković
srdjan.pajic
...Kod mene na vozačkoj-ličnoj karti ...

Auuuu, pa ti si bebica, bre - pa ti još ne bi smeo da komentarišeš na geo-političke teme

Btw, šanse su da ti je vozačka istekla


Nije ovo moja dozvola, nego sam našao na internetu primer. Osim toga, ja sam, bre, Kolorađanin (i MirijeBac).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:20 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Inače, kad sam se već rastrtljao ovde oko motocikala, kurs (neobavezan) za motocikl mi je bio jedan od najzanimljivijih koji sam ikad uzeo, i pohađao sam ga sa velikim zadovoljstvom.

Код нас мало предугачко смарање. Но, сматрам да свако треба да га прође, ко вози мотор, али да траје највише пет дана. А траје шест пута толико.

Супер занимљиво било на полагању: био сам дошао намонтиран, за све паре, зa неки састанак непосредно после полагања, као били неки важни клијенти. Иако сам ја обично апа-драпа, и то обожaвам, нисам лош мацан ни кaд се монтирам. Углавном, све у сакоу ја, изгланцан, опеглен, а доле ципеле, моје најбоље које имам, Kenzo, скупе иако су купљене на распродаји... Гледа пандур из комисије за полагање у те ципеле, његове неке црне рашљокане, гледа оне моје, па пита -- "А, је ли, те ципеле, сигурно коштају 70-80, биће и 100 евра?" Ја почнем да смејем, и кажем му колико коштају.

И у том трену укапирам да сам пао.

На следеће полагање дошао сам у патикама и дуксу са трчања.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:22 10.09.2017

Re: Dokle vise..

A, toksoplazmoza,

Велики број "добровољних" орган донора-моториста имају... мачке.
Паразит који оне умеју да донесу мења психу и повећава склоност ка ризику у вожњи.
Take care.
:)
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:26 10.09.2017

Re: Dokle vise..

Код нас мало предугачко смарање. Но, сматрам да свако треба да га прође, ко вози мотор, али да траје највише пет дана. А траје шест пута толико.


Isuse, pa koliko, mesec dana? U, to baš smori čoveka.

Kod nas bukvalno dva vikenda (po dan ako se dobro sećam) a imaju i opciju da sve slupaš u jednom vikendu, onda dolaziš dvaput, subota i nedelja. Ako padneš, dođeš opet sledeće nedelje, samo polaganje, ne plaćaš ništa dodatno. A posle imaju neke profficiency kurseve, neobavezne, ako hoćeš da se usavršavaš, onda one za off-roading, to ko voli. A imaju i refresher kurseve, pola dana, ako recimo dugo nisi terao bajk, pa malo da se podsetiš. Pusti, ozbiljna industrija.
Черевићан Черевићан 20:07 07.09.2017

умећа дијалога

Kada ste poslednji put vi nekog slusali dugo, cuteci, a kada je neko saslusao vas?


старији утупе разговором гушним
ето, срели жртву, имају потребу
док оно млади, узданице наше,
вребају моменат како нас д'одјебу
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:12 07.09.2017

Re: умећа дијалога

Черевићан
Kada ste poslednji put vi nekog slusali dugo, cuteci, a kada je neko saslusao vas?


старији утупе разговором гушним
ето, срели жртву, имају потребу
док оно млади, узданице наше,
вребају моменат како нас д'одјебу



Ha,ha, gos'n Cer. Ali nije vise tako izgleda mi.

Sad mladi ni ne stignu do " Kako ste?" Izmedju silnih selfija,pricama o svojim planovima o osvajanju sveta..

Redje ljudi slusaju jedni druge, rekla bih. Kao da monolog juri monolog, te dijalog nastane u slucajnim povezujucim elementima.

Razumete da pricam uopsteno, generalno, ne vazi, hvala Bogu za sve.

Redak cvet danas su ljudi koji umeju da saslusaju tudju rec
kosta.babic kosta.babic 20:40 07.09.2017

Re: умећа дијалога

Ameri su vrlo praktični ljudi.Umesto da pričaju sa sopstvenom ženom ili komšilukom angažuju psihologa.Davnih osamdesetih mi je ujak pričao da je u Belgiji opasnije šutnuti nečijeg psa nego nečije dete.Otuđenje.Globalna ekonomija.I mi koji se sporo prilagođavamo na nove svetske trendove.
Milan Novković Milan Novković 11:01 09.09.2017

Re: умећа дијалога

Черевићан
Kada ste poslednji put vi nekog slusali dugo, cuteci, a kada je neko saslusao vas?


старији утупе разговором гушним
ето, срели жртву, имају потребу
док оно млади, узданице наше,
вребају моменат како нас д'одјебу



Univerzalni prevodilac

tasadebeli tasadebeli 20:42 07.09.2017

Али заистински!!!

Kada ste poslednji put vi nekog slusali dugo, cuteci, a kada je neko saslusao vas?



Гледајући га у очи?

Али заиста слушали. заиста?

Не само климали главом правећи се да слушате и при томе мислећи на ко зна шта?

Чак и своје укућане?

Постоји један од фактора који данашњу комуникацију чини таквом каква јесте за разлику од начина на који су људи комуницирали некада.

Негде сам прочитао податак и увек га се сетим када год приметим да мене не слуша саговорник или да ја не слушам саговорника.

Наиме, податак каже:

Мозак данашњег просечног човека за четири године (4 године!) прими исту ону количину информација (а све је за мозак информација, од мириса сарме на столу до вести на интернету) коју је почетком 20. века мозак просечног човека примао за читав живот.

И онда се чудимо што немамо стрпљења да слушамо једни други, што не можемо ноћу да спавамо, па се масовно жалимо на несаницу, што не можемо да се сконцентришемо да прочитамо текст дужи од три реченице, што немамо појма шта нам је рођено дете испричало када га питамо шта има ново у школи, што нам је свеједно ма какву год тужну и трагичну причу о другима чули, што клизимо само по пвршини сопствених живота не проживљавајући ништа истински дубоко, као посетиоци у сопственим животима,...

Што би рекао Андрић, и која ће нам онда мисао проћи кроз главу са оним последњим трептајем ока, са оним последњим трачком свести пре него што заувек напустимо овај свет...

Мислите о томе...






jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:04 07.09.2017

Re: Али заистински!!!

Da, Taso, uvazavajuci komentare ostalih, (hvala im na podeljenim mislima)ovo sto timpricas je nesto cime sam htela da se bavim na ovom blogu

Video koji si postavio se naslanja na to o cemu sam pisala i ustvsri iako nekom mozda patetican, realan je i tacno odslikava svet ovih dana.

U principu, imam i otvoreno pitanje, kako se zastiti od tudje agresije govorom, energetskim vampirizmom i slicnim fenonemenima?

Neko bi rekao "iskljucim se" ali to je uvek prilicno neodredjen pojam.
AlexDunja AlexDunja 22:13 07.09.2017

Re: Али заистински!!!

Neko bi rekao "iskljucim se" ali to je uvek prilicno neodredjen pojam.

ja predlažem brzo hodanje bar dva, tri puta nedeljno, za početak po dvadesetak minuta oa sve više.
staviš sluške pustiš muziku i gaziš u ritmu:)
čeliči koncetraciju, obezbeđuje dobar san
i bude ti lakše da odbaciš bulšit, tako što češ konkretno da zaustaviš
onog ko te smara, ili da ga iskuliraš jer te nije smorio uopšte.
meni radi
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:46 07.09.2017

Re: Али заистински!!!

AlexDunja
Neko bi rekao "iskljucim se" ali to je uvek prilicno neodredjen pojam.

ja predlažem brzo hodanje bar dva, tri puta nedeljno, za početak po dvadesetak minuta oa sve više.
staviš sluške pustiš muziku i gaziš u ritmu:)
čeliči koncetraciju, obezbeđuje dobar san
i bude ti lakše da odbaciš bulšit, tako što češ konkretno da zaustaviš
onog ko te smara, ili da ga iskuliraš jer te nije smorio uopšte.
meni radi


Mislim da je ok ovo sto kazes skroz, nisam lik koji ide u brze setnje sa muzikom, ali setnja brzim hodom me opusti.

Vreo tus koliko god nezdrav me regenerise, odnese svu losu tudju energiju.

A za zaustavljanje, tesko je ako je komunikacija poslovna, pa te neko uvuce u razgovor kako sam navela. Stop je moguc kad vec udjes u sferu drskosti radi zastite sebe.Na konkretno pitanje oko tajminga, cena sledeci odgovor: Da bih vam to rekla, moram da kazem i....i krece samopromocija.

Izborim se ja, np, ali se postavlja pitanje zasto tako...

Mislim da na nasim prostorima fali konciznosti i ljubaznosti u poslovnim razgovorima. Nije pravilo, nekad se obradujem kad vidim ove vrednoti koje sam napomenula.


tasadebeli tasadebeli 06:44 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

jednarecfonmoi

kako se zastiti od tudje agresije ...energetskim vampirizmom



Мени је ово већи проблем од говора.

Али сам се одавно помирио да више дајем него што узимам.

Ваљда је то тако бог поделио још на почетку.

emsiemsi emsiemsi 07:26 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

AlexDunja
Neko bi rekao "iskljucim se" ali to je uvek prilicno neodredjen pojam.

ja predlažem brzo hodanje bar dva, tri puta nedeljno, za početak po dvadesetak minuta oa sve više.
staviš sluške pustiš muziku i gaziš u ritmu:)
čeliči koncetraciju, obezbeđuje dobar san

i bude ti lakše da odbaciš bulšit, tako što češ konkretno da zaustaviš
onog ko te smara, ili da ga iskuliraš jer te nije smorio uopšte.
meni radi

Таман посла !
Тешка глупост је то са стављањем слушалица, чепова у уши и сличних ствари.
Челичење концентрације се ради баш супротно --- да међу силом звукова, људи и слично, постигнеш ниво да се осамиш.
Успут - много људи појма немају колико је сложено бити сам.
emsiemsi emsiemsi 07:29 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

jednarecfonmoi

...

Izborim se ja, np, ali se postavlja pitanje zasto tako...

Mislim da na nasim prostorima fali konciznosti i ljubaznosti u poslovnim razgovorima. Nije pravilo, nekad se obradujem kad vidim ove vrednoti koje sam napomenula.



Зависи чиме се тргује у тим пословним разговорима --- ако су то разговори у којима се продаје магла, виртуелни послови и сличне глупости - онда мора да буде кењаже и фолирачине и 'перформанса' јер је таква роба.
Ако се тргује конкретним стварима, ту увек може да се прича солидно.
narcis narcis 07:34 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

Успут - много људи појма немају колико је сложено бити сам.

a ti znaš?
Тешка глупост је то са стављањем слушалица, чепова у уши и сличних ствари.

počemu, po ovome
Челичење концентрације се ради баш супротно --- да међу силом звукова, људи и слично, постигнеш ниво да се осамиш.

izašo si napolje da pojačaš cirkulaciju a ne da opštiš sa ljudima, ovo važi za radno mesto, tu treba da stvoriš sposobnost da radiš u metežu a ako si krenuo na rekreaciju onda je savim poželjno se izoluješ od buke koja nema ništa sa tobom.
al važno da ti sve znaš o samoći, aj ne lupaj.
emsiemsi emsiemsi 08:37 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

narcis
Успут - много људи појма немају колико је сложено бити сам.

a ti znaš?
Тешка глупост је то са стављањем слушалица, чепова у уши и сличних ствари.

počemu, po ovome
Челичење концентрације се ради баш супротно --- да међу силом звукова, људи и слично, постигнеш ниво да се осамиш.

izašo si napolje da pojačaš cirkulaciju a ne da opštiš sa ljudima, ovo važi za radno mesto, tu treba da stvoriš sposobnost da radiš u metežu a ako si krenuo na rekreaciju onda je savim poželjno se izoluješ od buke koja nema ništa sa tobom.
al važno da ti sve znaš o samoći, aj ne lupaj.

Глупости !
narcis narcis 08:39 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

emsiemsi
narcis
Успут - много људи појма немају колико је сложено бити сам.

a ti znaš?
Тешка глупост је то са стављањем слушалица, чепова у уши и сличних ствари.

počemu, po ovome
Челичење концентрације се ради баш супротно --- да међу силом звукова, људи и слично, постигнеш ниво да се осамиш.

izašo si napolje da pojačaš cirkulaciju a ne da opštiš sa ljudima, ovo važi za radno mesto, tu treba da stvoriš sposobnost da radiš u metežu a ako si krenuo na rekreaciju onda je savim poželjno se izoluješ od buke koja nema ništa sa tobom.
al važno da ti sve znaš o samoći, aj ne lupaj.

Глупости !

pa i jesu ali su tvoje glupsti pa je za očekivati.
maksa83 maksa83 09:01 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

Тешка глупост је то са стављањем слушалица, чепова у уши и сличних ствари.

Saglasan !

Ne zato što to otuđuje i izoluje pa je to loše za dušu (nije), nego zato što tako sebi ukidaš jedno bitno čulo neophodno za opstanak na ulici.

Nemojte da hodate ili (još gore) vozite bicikl i slušate muziku. Ti ćeš možda uredno da sačekaš svoje zeleno i kreneš ali nećeš čuti škripu (prekasno zgaženih) kočnica morona koji se zaleteo.
cassiopeia cassiopeia 14:24 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

kako se zastiti od tudje agresije govorom, energetskim vampirizmom i slicnim fenonemenima?


Postaviti granicu, prekinuti tog nekog. Založimo se za sebe na fin i ljubazan način i stavimo do znanja sagovorniku šta očekujemo. Naravno, uz uvažavanje sagovornika. Jer bi u suprotnom bilo isto agresivno nametanje sa naše strane. Meni je to najteže bilo da naučim, jer sam se uvek u tim situacijama fino i kulturno povlačila, a ta pasivnost mi ostavljala gorak ukus i loše sam se posle osećala, ako da me neko iskoristio.

U početku ti bude i neprijatno, al vremenom se osećaš sve bolje u tim situacijama jer bude dobro i tebi i sagovorniku.
AlexDunja AlexDunja 18:07 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

Ne zato što to otuđuje i izoluje pa je to loše za dušu (nije), nego zato što tako sebi ukidaš jedno bitno čulo neophodno za opstanak na ulici.

ja šetam po kalemegdanu i slušalice stavljam tek tamo:),
doskora je bio taš:)
ovako je izgledalo juče ujutru oko pola 7


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:17 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

cassiopeia
kako se zastiti od tudje agresije govorom, energetskim vampirizmom i slicnim fenonemenima?


Postaviti granicu, prekinuti tog nekog. Založimo se za sebe na fin i ljubazan način i stavimo do znanja sagovorniku šta očekujemo. Naravno, uz uvažavanje sagovornika. Jer bi u suprotnom bilo isto agresivno nametanje sa naše strane. Meni je to najteže bilo da naučim, jer sam se uvek u tim situacijama fino i kulturno povlačila, a ta pasivnost mi ostavljala gorak ukus i loše sam se posle osećala, ako da me neko iskoristio.

U početku ti bude i neprijatno, al vremenom se osećaš sve bolje u tim situacijama jer bude dobro i tebi i sagovorniku.



Cass, detaljno sam i pazljivo procitala sta si napisala, ti si psiholog zar ne? Pitam jer mislim da si rekla jednom javno?

Resila sam situaciju ovako: Sve vreme sam sitne nedirektne uvrede, pokusaje unizavanja mene( radi spustanja cene za usluge) prveskakala, praveci se da ne cujem gospodju, dok nije bas preterala. Onda sam morala da zauzmem " ogledalo" stav, gde ona o sebi u superlativu, ja o sebi o superlativu i pricom o zbunjenosti sta je ona tacno htela da kaze u vrzi sa mnom. Moje drzanje je bilo fino, bez kontranapada, ali energicno i sa samovelicanjem a la ona. Suthradan je prestala sa takvim tonom i stavom, razgovarla sa uvazavanjem i ljubbaznoscu. Dogovori i dalje traju ali sada u sasvim drugoj atmosferi.

Da. Bravo ja. Ali sam juce uvece temperatura 37.2 danas isto nesto zdravstveno shubuidu.

Taj deo umem - da se zastitim i to sjajno spolja. Ali se iznutra ocigledno ne. Kako taj deo resavas Cassiopea? Boriti se svim srcem a ostati kul. Kao Musashi, macevalac?

Na blogu kad se poavadjam, bez uverede vilo koga sad, uvek mi smesno bilo, ne dotice me to, jer nekako i ne postojimo, te mi ne ugrozava nista u sopstvenom zivotu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:21 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

AlexDunja
Ne zato što to otuđuje i izoluje pa je to loše za dušu (nije), nego zato što tako sebi ukidaš jedno bitno čulo neophodno za opstanak na ulici.

ja šetam po kalemegdanu i slušalice stavljam tek tamo:),
doskora je bio taš:)
ovako je izgledalo juče ujutru oko pola 7





Molim te da ne shvatis pogresno ovo sto kazem, ali nadam se da nije pojacana muzika do daske, da ne mozes da cujes ako neko dolazi ti iza ledja?

Mozda preterujem, Beograd je nas dragi ovo...ali....u skladu sa svim napadima na devojcice i zene poslednjih godina, upitala sam ovo.

AlexDunja AlexDunja 18:31 08.09.2017

Re: Али заистински!!!


Molim te da ne shvatis pogresno ovo sto kazem, ali nadam se da nije pojacana muzika do daske, da ne mozes da cujes ako neko dolazi ti iza ledja?

naravno da nije, ali ja sam, kao što znaš dama u ozbiljnim godinama,
ne verujem da sam u opasnosti te vrste, ali muzika nije pojačana, naravno, zbog pasa, klinaca na biciklima...ja sam jedna umerena i ozbiljna osoba,
koja vodi računa o sebi
cassiopeia cassiopeia 20:04 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

jednarec


Izvini, sa mob mi komplikovano da citiram veći komentar, pa ću ti ovako odgovoriti.

Nisam psiholog, jesam studirala psihologiju, ali nisam diplomirala. Imam još neke dodatne obuke, jedna je bila upravo o asertivnosti, pa otud i neko znanje. Ne predstavljam se kao psiholog jer to nisam.

Drago mi je da se atmosfera pregovora promenila na bolje, tvoje rešenje upalilo

A ovaj deo što kažeš kako ostati unutra miran, imam par reči na tu temu. Mislim da ne postoji idealna situacija da uvek budemo smireni posle situacije koja jeste uznemirujuća, nekad je lako izaći u miru, nekad ne i ja mislim da su obe situacije ok. Ono što sam sama iskusila je da sad češće iz takvih situacija izađem sa ok osećanjima jer sam snažnija da stanem iza sebe i svojih potreba. Praksa je čudo
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:16 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

AlexDunja

Molim te da ne shvatis pogresno ovo sto kazem, ali nadam se da nije pojacana muzika do daske, da ne mozes da cujes ako neko dolazi ti iza ledja?

naravno da nije, ali ja sam, kao što znaš dama u ozbiljnim godinama,
ne verujem da sam u opasnosti te vrste, ali muzika nije pojačana, naravno, zbog pasa, klinaca na biciklima...ja sam jedna umerena i ozbiljna osoba,
koja vodi računa o sebi



Ne verujem da si u ozbiljnim godinama(!), a ovo sto sam rekla, drago mi je da nisi pogresno shvatila.

Sad kad cujem da ipak kroz muziku cujes i sta se desava okolo-odahnuh.

:)



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:22 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

Cassiopea,

hvala na trudu za odgovor sa moba.

Isto tako, bezobzira sto nisi diplomirala, kako kazes, ja cenim i postujem necije studiranje te znanje koje je steceno u tom periodu.

A ovo, mozda naucim jednom da ulazim u dijalog na isti nacin kao do sad ali da mi dusa i srce miruje van te naporne price. Mozda ima neka tehnika.

Ovo Ogledalo-tehnika sam danas izmislila termin, mozda se uklapa. Nekad te natera situacija da moras tako.
AlexDunja AlexDunja 20:40 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

-odahnuh.

e, mnogo mi je drago:))
bez6 šale, hodanje je super, ali sve mere opreza, naravno, kao i inače u životu.


by, the way, otkrila sam nedavno da mene zaista može da zejebe ko oće, samo treba da ima nameru.
ja nikada ne polazim od ideje da neko ima nameru da me zajebe, i ponašam se fer, oprezno, kad ne znam ljude, ali ljudi su čudo.
u stanju su da te čekaju dvesta godina, i kad ti padne gard...
sa jedne strane mi je drago što je tako, sa druge mallo gorko, al to nikad nije dramatično, ono secikese, muvatori za sitnu kintu, ali ima ih:))))
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:58 08.09.2017

Re: Али заистински!!!

Nije lako pregovarati sa muljatorima, slazem se. Vi se teudite da budete fini, a ovamo je obraz djon.


A za oprez, ja vise ne otvorim ulazna tek tako. Al ukucani ODMAH. Onda se cuje urlik(ja)!i tako se obrukam pred komsijom sto hteo nssto da pita. :lol+

Salim se, al i tu izgleda moramo da budemo oprezni.

Kao i vracanje nocu bez pratnje( dame) Ne opustati se.

Joj, zvucim kao komunalni pandur:)
Milan Novković Milan Novković 10:45 09.09.2017

Re: Али заистински!!!

maksa83
Тешка глупост је то са стављањем слушалица, чепова у уши и сличних ствари.

Saglasan !

Ne zato što to otuđuje i izoluje pa je to loše za dušu (nije), nego zato što tako sebi ukidaš jedno bitno čulo neophodno za opstanak na ulici.

Nemojte da hodate ili (još gore) vozite bicikl i slušate muziku. Ti ćeš možda uredno da sačekaš svoje zeleno i kreneš ali nećeš čuti škripu (prekasno zgaženih) kočnica morona koji se zaleteo.

Pa dobro, ali ako "pravilno" upariš muziku i kvalitet slušalica možeš da dobiješ Darvinovu nagradu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:19 09.09.2017

Re: Али заистински!!!

Ti ćeš možda uredno da sačekaš svoje zeleno i kreneš ali nećeš čuti škripu (prekasno zgaženih) kočnica morona koji se zaleteo.

anonymous anonymous 02:53 08.09.2017

Sur le pont....

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:30 08.09.2017

Re: Sur le pont....

anonymous



Anonimus,


bas si me obradovap, da, to je ta pesmica:)))))))


emsiemsi emsiemsi 07:15 08.09.2017

М'да !

Њао !
49 41 49 41 00:09 10.09.2017

Najbolja komunikacija

sa samim sobom ili oko sebe.
Sobom ili "s bogom"





Bivalo je nekada, kao Lorkino; zeleno, volim te zeleno...
bacis se u to lepo zeleno, snazno radis rukama i nogama citavih 2 min.
Onda se kao raketa ispaljena sa podmornice; hvatas stena, sljunka samo da je na suncu.

Mnogo puta me pitahu gde sam bio za vikend; u svoju "crkvu".
Sto oni neznadose, gde bese moja crkva; nisam ni hteo da im objasnjavam.
pikuc pikuc 17:39 10.09.2017

Zdravo


Kada ste poslednji put vi nekog slusali dugo, cuteci, a kada je neko saslusao vas?


Bilo je baš juče,
Svašta se može naučiti o nama samima ako analiziramo naše odnose sa ljudima, kako se osećamo sa njima.

Kada se dva čoveka nadju i sednu za sto recimo jedan preko puta drugoga osetiće nelagodu.
Kada naruče kafu već manju nelagodu, kada krenu piti kafu još manju, kada krenu razgovarati o kafi, kako je ukusna recimo još manju.
Kada krenu pričati o sebi jedan drugome (posao, porodica, hobi i sl.) jos manje, sve se lagodnije i lagodnije se osećaju jedan u prisustvu drugoga.
Najveća lagodnost je ako se krene priča o drugima ljudima koji nisu tu prisutni(takozvano ogovaranje) ne zalazeci u konotaciju u koju uzimamo te ljude u usta.

Jeste li to primetili, koliko je teško biti u prisustvu drugog čoveka i razgovarati recimo o onome što je trenutno nama zajedničko sa njim. Kafa, sto gde sedimo, kafić, muzika koja svira ulica i sl. I naravno osećanja koja osećamo tada su nešto zajedničko.

Primećujete li ovo?
Koliko je teško ćutati sa drugim čovekom u njegovom prisustvu a ne osećati tu nelagodu, strah.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:18 10.09.2017

Re: Zdravo

Cao Pikuc, lepo si ovo zapazio.

Moj tata stalno govori floskulu: Najbolji ti je prijatelj onaj sa kojim mozds da cutis.

A pdsetio si me na jos jedan dogadjaj.

Nelagodnoat.

Ne znam da li vi to radite ali ako sedim u nekom drustvu gde se ljudi ne poznaju, trufim se uvek ako niko to ne uradi da povezem prizutne zajednickom temom. Nije to uvek lako. Sve da ne bi bilo neprijatne tisitne.
Ima ljudi kojima je potpuno svejedno.

Dakle ovako. Prijatelj sa kojim sam isla nesto da zavrsim, dobra drugsrica u blizini sedi u kaficu, ne najavljujd da je tu i njen decko i jos trojica(!!!) muskaraca koji razgovaraju poslovno sa njenim deckom. Posto sam ostala naivna kao u detinjstvu, zove me drugarica, ja na pola rucka izletim, tako i sad, kazem prijatelju da sednemo sa njom da malo odmorimo od vrucine.

Bilans price. Ona cuti, ovi pri kraju poslovnog dogovora. Ja probam da sve nekako povrzem, kad su zavrsili, dodjemo d toga da ovog coveka iako je kulturan,obrazovan potpuno izignorisase. Neki lik kome su se svi cepili krene meni da se obraca, od negde me zna..a ja sam bila u fazonu -Zemljo otvori se. Na srecu ostasmo kratko, rece covek sa mnom da imamo jos obaveza, sto i bi istina

Jos mi neprijatno kad se setim, ni krivoj ni duznoj.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana