Gost autor| Satira| Zabava

да пробам овако?

antioksidant RSS / 27.11.2013. u 11:49

...једино што ми заиста смета је што раде са децом и што их на тај начин уче потпуно погрешним стварима. ти си као изабрао да радиш најлепши посао на свету јер си широк у души и племенит, јеси к... па где су ти те особине нестале? како каже онај наш што чисти тепихе: "хоћу да га средим јер ми је изазов, волим свој посао" ...


у вези дневница за рекреације



боље да ћутим
њима ћутим па ћу и
овде
ћутим им јер су сујетни
па не воле да чују
да не знају
а не знају да не знају
и не знају да чују да
не знају
па се љуте
дуре
набусито правдају
оптужујући друге
а кад проговорим
знам да ће ме другачије
гледати
што ме брига
од њихових погледа не
живим
али кроз мене и моје дете
гледају
a
о њему се као
старају
плату одрађују
малу, знам
слажем се
недовољну
јер жеље и потребе су велике
али плата је одраз и
могућности
не само надмености
да њихов је посао
најважнији
најтежи
па сами сте га бирали
ако га нећете
склоните се
не заузимајте место
онима који га раде
без награде
друштвеног признања
и параде
само зато
што и то дете
руку треба
оловку треба
бојицу
свеску
реч
друштво
и загрљај
треба
о да, и оно треба
чак и ако родитељ му
динар
нема
не каљајте те људе
презиром ка другим професијама
морам ли рећи
неоправданим презиром?
чини ми се да ипак
морам
јер не знате ви
и не знате да не знате
на тим умишљеним моралним
висинама
непогрешивости
где су сви други су
лењи
или много очекују
па ви ето не можете
а бисте
само да вам дневницу плате

 

 

Министарство просвете жели да прекине праксу да на основу дневница на рекреативној настави учитељи узимају и две плате. - Директори школа очекују бурне реакције просветних радника.

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Ukidaju-se-dnevnice-za-nastavnike.lt.html


Novim uputstvom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja biće ukinute dnevnice za vaspitače, učitelje i nastavnike koji vode decu na pozorišne predstave, u posete galerijama, obilaske znamenitosti, na rekreativnu nastavu, izlete, ekskurzije... Do sada je Savet roditelja odlučivao o visini dnevnice za nastavnike, i ona se kretala oko 500 dinara.

 

 

с тим што ови нису ништа другачији ни од кога другог, само су тренутно више на оку нама због школског детета, а и иначе изложенији јавности. сујета и самољубље су најзаступљеније особинe изгледа. 

 



Komentari (66)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 11:49 27.11.2013

негативни тастер

Jaril Jaril 12:04 27.11.2013

Превелика је то одговорност

да би се радила за џабе.
mlekac mlekac 12:07 27.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

Jaril
да би се радила за џабе.

Potpuno se slazem.
Kad sam bila u savetu roditelja trazila sam da uciteljice dobijaju vece dnevnice od nastavnika, naprosto, nastavnici vode klince na jednodnevne, evenutalno dvodevne ekskurzije, dok ucitljica ide sa klincima po 7-10 dana na rekreativnu. To je ogrman posao za nju.
rade.radumilo rade.radumilo 12:25 27.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

Превелика је то одговорност
да би се радила за џабе.


Prvo: Dnevnice ne mogu u potpunosti da ukinu. Prema zakonu o radu, poslodavac je dužan da isplati dnevnicu (preko plate) za rad koji od zaposlenog zahteva da provede više od 12h izvan mesta boravka. Iznosi dnevnica za rad na teritoriji Srbije i van teritorije Srbije su određeni pravilnikom o bla, bla (može se naći na netu tabela po zemljama i gradovima).

Drugo: Niko nije blesav da dvadesetoro - tridesetoro dece (od kojih većina u prvom razredu osnovne ne ume sama da se okupa) dadilja 24h za nešto preko dve hiljade dinara ili kako predlaže Ministarstvo (protivzakonito) za dž. Čuvati dvoje troje dece tog uzrasta je muka, a grupe veće od desetak su noćna mora. Pri tome su roditelji još gori, sakriju od nastavnika da dete ima ozbiljnih zdravstvenih problema (epilepsija i sl.), mobilnim telefonom deci daju dozvolu mimo ograničenja nastavnika... itd. itbl.

Vidim da će me moja deca gledati zblanuto kada im budem pričao kako smo mi eto u školi išli na izlete, ekskurzije i rekreativne nastave, pa sa školom na more (ej i to avionom do Splita) i zimovanja (Kopaonik, Tatre, Zakopane...).
iqiqiq iqiqiq 12:36 27.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

Novim uputstvom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja biće ukinute dnevnice za vaspitače, učitelje i nastavnike koji vode decu na pozorišne predstave, u posete galerijama, obilaske znamenitosti, na rekreativnu nastavu, izlete, ekskurzije... Do sada je Savet roditelja odlučivao o visini dnevnice za nastavnike, i ona se kretala oko 500 dinara.


to znači da će Ministarstvo prosvete kršiti Zakon o radu, ako ukida dnevnice zaposlenima.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:09 27.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

iqiqiq
Novim uputstvom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja biće ukinute dnevnice za vaspitače, učitelje i nastavnike koji vode decu na pozorišne predstave, u posete galerijama, obilaske znamenitosti, na rekreativnu nastavu, izlete, ekskurzije... Do sada je Savet roditelja odlučivao o visini dnevnice za nastavnike, i ona se kretala oko 500 dinara.


to znači da će Ministarstvo prosvete kršiti Zakon o radu, ako ukida dnevnice zaposlenima.


To što su nastavnici do sada dobijali nije bila dnevnica, mislim, formalno se nije zvalo dnevnica već naknada. Ovo je važno između ostalog i zbog toga što se na taj novac nisu plaćali uobičajeni porezi i doprinosi, već samo PDV (? ovo mi nikad nije bilo jasno).
Da li su sem novca koji su direktno iz svog džepa plaćali roditelji dobijali još i dnevnicu ne znam.
Da li je način reševanja problema koji predlaže Ministarstvo dobar - nisam sigurna, ali sigurna sam da ovu oblast svakako treba urediti. Između ostalog, cena eksurzija i rekreativnih nastava značajno se uvećava baš zbog tih naknada - dnevnica. Mislim da za taj dodatni rad i odgovornost treba da budu plaćeni ali se pitam mora li baš iz džepa roditelja, i mora li baš toliko?
Naknada za nastavnike u školi moje ćerke je na pr. 700 dinara po detetu po danu.
Jukie Jukie 13:27 27.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

Jaril
да би се радила за џабе.

I zato ne treba nijednog đaka nigde voditi, neka ga vode roditelji ili predsednik opštine ili neko sličan ko se ne plaši. Ja sam vodio dobru decu na Kalemegdan pa su se neki skrivali da ih patrola ne vidi jer ih je jednom jurila što su se penjali na neke zidiće, neke devojčice su namerno odugovlačile oko mesta gde su stajali neki momci u rimljanskim vojnim nošnjama (bila je neka nedelja Rimljana) da bi ih ošacovale, a samo to što se rašire u široki front po stazi pa ih ne vidiš svih devetoro u istom kadru je dovoljno da ti pomalo dođe u glavu da može neko da zaskoči nekoga od njih iza zidića i odvuče ga u kola i dok shvatiš da nisu tu već su ko zna gde.
iqiqiq iqiqiq 14:05 27.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

To što su nastavnici do sada dobijali nije bila dnevnica, mislim, formalno se nije zvalo dnevnica već naknada

koliko ja razumem propise, onda su napravljene dva zakonska prekršaja:
1. nastavnici nisu prema Zakonu o radu dobijali svoje zaslužene dnevnice
2. nastavnici su dobijali novac direktno od roditelja, što se može smatrati sistemskom korupcijom (ovo se naravno zezam, ali moglo bi se na sudu potegnuti)

Kako stoje stvari, svi su prekršili zakon, čak i roditelji, te ne smemo nikoga na sud, jer smo svi krivi.
mariopan mariopan 13:04 29.11.2013

Re: Превелика је то одговорност

Jukie
Jaril
да би се радила за џабе.

I zato ne treba nijednog đaka nigde voditi, neka ga vode roditelji ili predsednik opštine ili neko sličan ko se ne plaši. Ja sam vodio dobru decu na Kalemegdan pa su se neki skrivali da ih patrola ne vidi jer ih je jednom jurila što su se penjali na neke zidiće, neke devojčice su namerno odugovlačile oko mesta gde su stajali neki momci u rimljanskim vojnim nošnjama (bila je neka nedelja Rimljana) da bi ih ošacovale, a samo to što se rašire u široki front po stazi pa ih ne vidiš svih devetoro u istom kadru je dovoljno da ti pomalo dođe u glavu da može neko da zaskoči nekoga od njih iza zidića i odvuče ga u kola i dok shvatiš da nisu tu već su ko zna gde.

Ја чувам само једно од три годинице, па кад се сакрио у жбуње срчко ме клепио за две секунде што га нисам имала на оку.
Фала али ја не бих чувала врећу бува ( цео разред) ни за какве паре.
Није да немам велико срце и није да не волим децу, него немам храбрости.
iqiqiq iqiqiq 12:27 27.11.2013

Zakoni i propisi

Mrzi me da kopam, negde to stoji u Zakonu o radu, te ako svaki zaposleni ima prava na dnevnicu ima je i nastavnik. Problem je nastao u tome što su te dnevnice uračunavali u troškove ekskurzije te je plaćali roditelji, a treba država, tj Ministarstvo prosvete.

Dakle po Zakonu o radu, poslodavac plaća pola dnevnice ako je zaposleni odsustvovao na putu više od 5 sati a punu dnevnicu valjda ako je morao da prenoći.

Da dodam
Do sada je Savet roditelja odlučivao o visini dnevnice za nastavnike, i ona se kretala oko 500 dinara.


ovo je dakle bilo protivzakonito a dozvoljeno od strane Ministarstva prosvete
zilikaka zilikaka 19:07 27.11.2013

Re: Zakoni i propisi

Mrzi me da kopam, negde to stoji u Zakonu o radu, te ako svaki zaposleni ima prava na dnevnicu ima je i nastavnik. Problem je nastao u tome što su te dnevnice uračunavali u troškove ekskurzije te je plaćali roditelji, a treba država, tj Ministarstvo prosvete


Dnevnica je naknada troškova za hranu prolikom službenog puta. Ako je put duži od 8 sati, ide pola, a ako od 12 onda cela dnevnica.

Dakle, to je naknada za sendvič, ručak, kafu, WC i takoto.


Nego, tamo davnih godina sam imala priliku da vodim dvadeset maturanata pet dana na ekskurziju.
Dobijale su se neke dnevnice, ali je to bilo toliko mizerno (kao i plata) da nije vredno pomena.
Mislim da nisam u životu imala pet stresnijih dana, i sumnjam da postoje pare za koje bih to ponovila.

iqiqiq iqiqiq 12:40 27.11.2013

SUJETA

с тим што ови нису ништа другачији ни од кога другог, само су тренутно више на оку нама због школског детета, а и иначе изложенији јавности. сујета и самољубље су најзаступљеније особинe изгледа.


Sujeta je bolest protiv koje se moramo redovno boriti, počev od sebe samih...

Nastavnici nisu sujetni, oni su toliko poniženi i skrajnuti da je to velika sramota.
Nemaju nikakvo pravo glasa, evo čak i kada je pitanje "male mature", u vestima se navode mnoge organizacije, ali aktivi nastavnika i profesora se nigde niti pojavljuju niti pitaju.

Zašto? Pa jer su pod čizmom Ministarstva prosvete koje može da ih otpusti kao "tehnološki višak" ili da im ukine dnevnicu koja im po zakonu pripada.
tadejus tadejus 12:57 27.11.2013

a sta ako ima zloupotrebe

u nasem je vrticu situacija takva da vaspitacice dva puta godisnje vode djecu na sedmodnevnu ekskurziju
parola glasi - da se osamostale
I tako se trogodisnjaci (ne karikiram zaista krecu sa napunjene tri godine) imaju osamostaliti od roditelja
cijena... sitnica
oko 22 do 24 hiljade
pa pomnozite to sa dvoje do troje djece.. pa dobijete na godisnjem nivou cifru od stotinjak i vise tih hiljada dinara
pa sta je to za prosjecnog srpskog roditelja? nista
e I sta onda biva
prosjecan srpski roditelj bi da pomisli da mozda njemu I nije bas toliko stalo da mu se trogodisnjak osamostali
al oces vraga
jer se vaspitacica dosjetila da djeci objasnjava danima kako ce im biti super, I dal su pitali mamu I tatu jel mogu da idu... pa svi idu, sto on nece...
misliiiiiiiiiiiiiiim ne bi ja to zakonom zabranila, ja bih druge neke mjere tu preduzimala...
no dobro
prosjecan srpski roditelj nisam pa smo problem efikasno rjesili
ali da bi I drustvo ponesto trebalo o tome reci a ne samo kako su nastavnici skrjanuti I jadni, I kako ih treba kompenzovati tako sto ce vodati djecu po neuslovnim trulim hotelima I polomljenim ringispilima...
mh
livia68 livia68 13:01 27.11.2013

RJEŠENJE JE ZAŠTIĆENO AUTORSKIM PRAVIMA

bocvena bocvena 13:30 27.11.2013

...

bah.
suviše sam uobražena i sujetna za ovaj razgovor.
Jukie Jukie 13:35 27.11.2013

Ups...

Ovo je u rubrici "Satira i zabava" a mi krenuli ozbiljno, kao da je rubrika "Društvo" ili "Roditeljstvo" ili "Obrazovanje" (ova poslednja se inače ne vidi u spisku rubrika"
iqiqiq iqiqiq 14:03 27.11.2013

Re: Ups...

Ovo je u rubrici "Satira i zabava" a mi krenuli ozbiljno,

uh, u pravu si, ja već zapenila...

pomenuh već negde, kako dođe novi ministar, najviše se u medijima pisalo o problemu ekskurzija, vidim dohvatili se najozbiljnije rešavanja problema u obrazovanju...

satira...
Jukie Jukie 15:05 27.11.2013

Re: Ups...

iqiqiq
Ovo je u rubrici "Satira i zabava" a mi krenuli ozbiljno,uh, u pravu si, ja već zapenila...pomenuh već negde, kako dođe novi ministar, najviše se u medijima pisalo o problemu ekskurzija, vidim dohvatili se najozbiljnije rešavanja problema u obrazovanju...satira...

Za jučerašnje vesti o pitanjima za maturski (NEKI roditelji sami biraju nastavnike koji će napraviti pitanja da ne budu teška) i dalje vlada nedoumica da li ih je preneo blic ili njuz.net
tadejus tadejus 15:20 27.11.2013

Re: Ups...

Jukie
Ovo je u rubrici "Satira i zabava" a mi krenuli ozbiljno, kao da je rubrika "Društvo" ili "Roditeljstvo" ili "Obrazovanje" (ova poslednja se inače ne vidi u spisku rubrika"


e da je u rubrici tragedija pa da mogu naglas da jaucem
ovako.. mogu samo ispotiha da cantram, al da mi to rekreativno osamostaljivanje bude zabavno.. I pored najbolje volje... ne ide
iqiqiq iqiqiq 15:25 27.11.2013

Re: Ups...

i dalje vlada nedoumica da li ih je preneo blic ili njuz.net

možda su se "mrdžovali"

iskreno, skoro da jedino blog B92 čitam u poslednje vreme, ostalo su sve vesti koje prenesu kopi pejst sa tanjuga ili bete, sve isto i u novinama i na TV stanicama, trudim se da nađem razliku ko u onim sličicama (nađi 10 razlika) ali ne uspevam više od jedne ili dve.
kleinemutter kleinemutter 16:19 27.11.2013

zakon

Deca su sjajna( kakvi smo mi roditelji!)

Deca znaju i mogu da se dogovore i budu dobri kad to obećaju.

Deca vole da idu negde sa učiteljicom, nastavnikom, drugarima iz škole.

Roditelji su siromašni, da čini mi se ne može gore da bude. Nikad više nisu radili, manje zarađivali i manje bili sa rodjenom decom.

Nastavnici su isto roditelji ali redovno pojedini na to zaboravljaju dok su na poslu.

Mrzim te priče o dnevnicama.

To zaista treba zakonom da se uredi.
I volela bih da suština uvek bude ispred forme, što u zemlji Srbiji uglavnom nije slučaj.
tetkino tetkino 19:58 27.11.2013

Resenje

Nemam pojma što se ovo poteže kad su pojedine škole davno smislile rešenje.

Naime ne organizuje škola ekskurzije, nego svaki nastavnik juri da skupi 20 djaka, kojih bilo, koje će da vodi negde, preko svoje agencije - onda se pravi grupni ugovor sa tom agencijom, gde roditelji ovlašćuju tog nastavnika da vodi njihovu decu.

Nastavnik od agnecije dobija procenat. Deca idu na ekskurziju i svi sretni.
A pri tome ni ministarstvo ni škola nisu odgovorni, ide se u vreme raspusta ili se uzmu "slobodni dani" i nikog glava ne boli.

Osim onih malobrojnih paranoika koji pominju divlje agencije, neprimerene sadržaje, manipulaciju decom, neispravne autobuse koji nemaju dozvolu da voze decu, ...
iqiqiq iqiqiq 12:02 28.11.2013

Re: Resenje

Nemam pojma što se ovo poteže kad su pojedine škole davno smislile rešenje.

poteže se jer , naučih i ja šta znači taj izraz, to je dobro "spinovanje"

Da udari brat na brata

Ponosna na svoje dete, primećuje da su najgore gužve u autobusu ujutro kada i deca i odrasli idu na posao. Kaže mi lepo "guramo jedni druge, ne bih ja njih ni oni mene, ali niko ne sme da izostane i da kasni, niti na posao niti u školu, pa se nabijemo u onaj autobus, a lice mi se zalepi za staklo"

Nek' udari brat na brata, bolje to, nego da se recimo pošalje više autobusa i da se svi vozimo kao ljudi, a ne da režimo jedni na druge i gledamo ko će koga da šutne da bi uleteo u autobus.

Tako i sa dnevnicama i tim munjama, napravićemo prostora da se o tome odlučuje na relaciji nastavnik-roditelj pa neka udare jedni na druge

disident79 disident79 21:25 27.11.2013

Po ekskurziji razredni zaradi i do milion

..

Razlog za to su, pre svega, nastavničke dnevnice koje po učeniku iznose i do 4.500 dinara. To znači da razredni starešina koji na put vodi odeljenje od 30 đaka, za sedam dana može da zaradi 945.000 dinara ili jedan novi, prosečan automobil.

...

Ceo tekst


A poznato je da je ispred svake škole parkiran izuzetan vozni park prosvetnih milionera..
tasadebeli tasadebeli 23:41 27.11.2013

Нећу да будем Швабо...

... у дотираном филму.

Не водим више никога на екскурзије. Тачка. Пунктум!

Када они који су плаћени много боље од мене буду уредили ту област, донели јасна правила и буду и сами поштовали та правила која су донели, онда ћу можда размислити о томе...

Не водим више никога на екскурзије због понижења...

Понижени су родитељи који немају новца да пошаљу децу на екскурзију, али су ипак уцењени јер дете дође кући и каже:"Али сви иду!" А то уопште није тачно. Новца да пошаље дете на екскурзију, а да то не осети у кућном буџету, данас у Србији у просеку има сваки пети родитељ. Дакле, то дечје "иду сви" је емотивна уцена на коју рачунају и агенције које изводе екскурзије.

А онда, када тај родитељ дугује новац за екскурзију, наставник буде одговоран за утеривање дугова. Догађало ми се, неретко, да неком детету платим екскурзију, целу или делимично, јер видим да његови родитељи немају да дају тај новац, а желе да свом детету приуште оно што "сва друга деца могу". После тога буде срамота и мене и тог родитеља, често ти људи престану уопште и да се појављују у школи јер их је стид. А мене буде стид и да им помињем дуговање јер знам да немају... И тако у круг, док агенције трљају руке задовољне бројем деце на екскурзији.

Не водим на екскурзије јер се и ја осећам понижено... Пљује ме, моју струку мислим, читаво друштво. Повлаче нас по таблоидима (Дисиденте79, где нађе онај текст о 4500 динара дневница? У мојој школи они који су ове године водили на екскурзије добијали су 450 динара дневно.), после тога нас пљују на родитељским састанцима, из Министарства нам стално прете неким мерама... И тако годинама.

А нико не помиње како су агенције лепо поделиле тржиште и једна другој намештају тендере за екскурзије и тиме крше закон. Нико не помиње да одлуку на том намештеном тендеру доноси у школама Савет родитеља. (А и Савет родитеља притиснут законом увек доноси одлуку о "најнижој" понуди јер су агенције одавно поделиле школе међу собом и једна другој не упадају на територију, већ само статирају на тендерима да "помогну солидарно колеги јер ће и он онда вратити то исто кад затреба".)Нико не каже да школе немају никакву улогу у тим припремним радњама за извођење екскурзије осим што их је Министарство законом обавезало да морају да понуде ученицима екскурзију и да затим у потпуности сносе одговорност за извођење исте иако не учествују ни у каквом доношењу одлука када је у питању новац који се ту обрће. И наставничке дневнице такође одређује Савет родитеља школе.

За неупућене, Савет родитеља у школи је један од три органа управљања (Школски одбор и Ученички парламент су преостала два) који је састављен од по једног родитеља, представника сваког одељења којег су на родитељским састанцима изабрали и делегирали као свог представника остали родитељи у том одељењу.

Ма не водим никога на екскурзију и тачка. Доста ми је тих манипулација. Власт скупља политичке поене пљујући по наставницима у школама, агенције задовољно трљају руке, власт се куне годинама како ће "ето већ у наредном периоду регулисати ту област", петпарачки новинари уче свој занат пишући о енормним дневницама наставника, родитељи читају то и слушају таблоидне медије, па онда дођу у школу напрчени и љути и посматрају наставнике као неког ко им отима и задњи динар из џепа...

Доста, људи, ако за бога знате!

Не водим никога. Пунктум. Нисам ни ове године водио.

Водим у сопственој организацији децу из свог одељења тамо где могу и то викендом. Водио сам их на Сајам књига. Водићу их да видимо Мирослављево јеванђеље. Ићи ћемо заједно да гледамо Хобита. Ићи ћемо у шетње...

Али при томе нагласим и деци и родитељима да их водим искључиво у сопственој организацији, да сам искључиво ја одговоран за то, да школа нема никакве везе са тим и да их водим исто као што би их водио и неки породични пријатељ у биоскоп, на изложбу, на сајам,...

И за то не тражим никакве дневнице.

Тачка. Пунктум.

iqiqiq iqiqiq 00:51 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

власт скупља политичке поене пљујући по наставницима у школама, агенције задовољно трљају руке, власт се куне годинама како ће "ето већ у наредном периоду регулисати ту област", петпарачки новинари уче свој занат пишући о енормним дневницама наставника, родитељи читају то и слушају таблоидне медије, па онда дођу у школу напрчени и љути и посматрају наставнике као неког ко им отима и задњи динар из џепа...

uvek kada se podigne takva buka (kuka i motika na nastavnike, kuka i motika na Tijanine roditelje) ja se zabrinem, pokušavam da nađem sitnim slovima u tri reči natpise u novinama da vidim šta se protura a da ne primećujemo...
nešto mi čudno što su nastavnici "krivi" za ekskurzije, što reče i sam, niti su nastavnici to stavili u nastavni program, niti nastavnici vode tendere i tendersku proceduru, niti odlučuju...
ali dnevnice, to je srž problema

i kada to rešimo, ono naše blogovanje o obrazovanju, problemima u školama itd itd sve rešeno
disident79 disident79 07:58 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

Дисиденте79, где нађе онај текст о 4500 динара дневница? У мојој школи они који су ове године водили на екскурзије добијали су 450 динара дневно.


Izvor je 24sata, ali oni su tekst obrisali u istom tom roku. Srećom ovaj biser novinarstva i matematike je sačuvan od strane drugih medija koji su vest preneli.

tasadebeli tasadebeli 08:07 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

disident79
Дисиденте79, где нађе онај текст о 4500 динара дневница? У мојој школи они који су ове године водили на екскурзије добијали су 450 динара дневно.


Izvor je 24sata, ali oni su tekst obrisali u istom tom roku. Srećom ovaj biser novinarstva i matematike je sačuvan od strane drugih medija koji su vest preneli.



Слатко сам се смејао првом коментару испод овог текста:

"...Mogu ja da preuzmem radno mesto autora ovog teksta?"



Одох сад на пос'о јербо морам раније да кренем пошто идем градским превозом. Овај мој "џип мерцедес" (!) неће да упали када падне температура...
tadejus tadejus 08:18 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

tasadebeli

Одох сад на пос'о јербо морам раније да кренем пошто идем градским превозом. Овај мој "џип мерцедес" (!) неће да упали када падне температура...


taso nemoj ljutis ali ni nasa vaspitacica ne vozi dzip (tesko bi I mogla sa platom od 40 hiljada) ali djecu uredno nagovara da traze mamama I tatama da ih posalju na tu ekskurziju
cjenim da ona od toga dobije otprilike jos jednu platu, za dzip dovoljno nije ali 13. plata nikome ne skodi
a jbg nije dovoljno covjek da bar malo manje radi na obradi djece
e sad moze biti da je kod nas situacija specificna jer su roditelji mahom vrlo dobrostojeci pa ona mozda razmislja, sta su se stisli, mogu da plate...
opet
ispod svakog nivoa je da mi neko nagovara cetvorogodisnjaka da ce mu biti super bez mene 7 dana, jer mu od toga zavisi 13. plata
meni je I nje zao sto je u takvoj situaciji da I to mora, jer od tih 40 hiljada hrani I svoje dvoje djece
I za to sam da joj se plata poveca
a nikako nisam za to da bolesni sistem vaspitacima I nastavnicima pravi motivacionu semu prema kojoj se nagradjuje vodjenje djece na ekskurzije
o ringispilima bolje da ne pocinjem
iqiqiq iqiqiq 11:59 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

неће да упали када падне температура..

šta te briga, kada ćeš ionako za zimski raspust da ideš na Sejšele
ima se, može se, namakne se od dnevnica
i pretekne....
antioksidant antioksidant 12:52 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

Не водим никога. Пунктум.

видиш тасо, ова тачка се код многих претвори у зарез ако се негде појави 500 динара* по детету по дану. дакле није то прича о послу који се не ради ни за какве паре већ о врло конкретној цени која се преговара тихим штрајком а наплаћује у потпуности ван финансијског система ове земље. наравно, нико се неће обогатити, тако да приче о спиновању полазе од тих џипова који се не спомињу нигде сем у "одбрани сократовој".
реч је само о малом додатном извору прихода, како каже директор неке школе горе у линкованом тексту. зар просветари не заслужују те мале додатне приходе? ко сме рећи да не заслужују, па они су посвећени нашој деци?
Доста, људи, ако за бога знате!

доста са причом или са финансирањем тих малих извора додатних прихода?

иначе
bocvena
bah.
suviše sam uobražena i sujetna za ovaj razgovor.

баш чудно, коментар ти не личи на коментар уображене и сујетне особе.

поздрав боц
неразговарањем увек остајемо на истом месту, где се само упире прстом у друге. а ако с тобом не могу разговарати онда је дефинитивно ствар до мене



* или 300 или 700, зависи од тих савета родитеља који доносе те одлуке. наставници наравно не би узимали тај новац али ето савет родитеља инсистира (не бих то знао да ми ниси објаснио да је савет родитеља орган одлучивања по овом питању)
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:30 28.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

antioksidant
Не водим никога. Пунктум.

видиш тасо, ова тачка се код многих претвори у зарез ако се негде појави 500 динара* по детету по дану. дакле није то прича о послу који се не ради ни за какве паре већ о врло конкретној цени која се преговара тихим штрајком а наплаћује у потпуности ван финансијског система ове земље. наравно, нико се неће обогатити, тако да приче о спиновању полазе од тих џипова који се не спомињу нигде сем у "одбрани сократовој".
реч је само о малом додатном извору прихода, како каже директор неке школе горе у линкованом тексту. зар просветари не заслужују те мале додатне приходе? ко сме рећи да не заслужују, па они су посвећени нашој деци?
Доста, људи, ако за бога знате!

доста са причом или са финансирањем тих малих извора додатних прихода?


Da, mali dodatni prihodi.
Meni lično smetaju ti argumenti kako je vođenje dece na ekskurziju velika odgovornost i to mora da se plati - naravno da je odgovornost i naravno da onaj ko ide na neku vrstu službenog puta treba da dobije i novac za to, ali pitanje je da li je ovo dobar način?
Ili na pr. na pomenutim savetima roditelja argument zašto to treba baš roditelji da plate - pa šta hoćeš, čuvaju tvoje dete, i treba ti da platiš?! Ma nemoj, nisam ja bre nikoga naterala da mi čuva dete, nego oni po školi agituju mesecima da prikupe potreban broj dece da bi mogli da formiraju grupe.
Ćerka moje sestre razbolela se veče uoči rekreativne nastave, dobila temperaturu, sestra zvala učiteljicu da joj kaže kako dete ipak neće ići a ona odgovorila - samo da znate, ja sam svoje dnevnice već uzela i potrošila, nikome ništa ne vraćam, a vi spakujte i lekove pa je pošaljite, šta joj fali, nek se malo čeliči
iqiqiq iqiqiq 13:31 28.11.2013

ODBRANA I POSLEDNJI DANI...



Čuj AO, a što su iz Ministarstva prosvete ekskurzije "bacili" na direktore, škole, Savete roditelja i te munje.

Što to nisu uradili sa takmičenjima koje plaćaju i oni sami biraju, te drže monopol, jer ne puštaju da se slobodno bira ko i kako. Ili da se izbace ekskurzije kao obavezan deo nastave, pa je na roditeljima, jal će da ih šalju preko neke turistike agencije i/ili nastavnicima ili će da ih šalju preko Planinarskog društva, Sprske pravoslavne crkve (obilazak manastira)

Nemoj da se ja sad naljutim...sve nešto polovično, odlučuju kad im odgovara, a kad je vruć krompir onda baci kosku međ vukove i pse pa ko dohvati

DA DODAM: Ako su ekskurzije obavezan deo nastavnog plana i programa, onda to mora sve da plati država (ne samo dnevnice), a ne roditelj, jer je osnovno obrazovanje obavezno.

Ako ekskurzije nisu obavezan deo nastavnog plana i programa, onda treba da se odvijaju tokom raspusta i slobodnih dana, mimo bilo kakve organizacije, pravne podloge itd od strane Ministarstva prosvete, jer je onda to stvar izbora i odluke samih roditelja.

DAKLE BESPLATNE EKSKURZIJE ZA SVE UČENIKE OSNOVNIH ŠKOLA, IZ DRŽAVNOG BUDŽETA
tasadebeli tasadebeli 22:22 28.11.2013

Re: ODBRANA I POSLEDNJI DANI...

tadejus
taso nemoj ljutis ali ni nasa vaspitacica ne vozi dzip (tesko bi I mogla sa platom od 40 hiljada) ali djecu uredno nagovara da traze mamama I tatama da ih posalju na tu ekskurziju
cjenim da ona od toga dobije otprilike jos jednu platu, za dzip dovoljno nije ali 13. plata nikome ne skodi
a jbg nije dovoljno covjek da bar malo manje radi na obradi djece
e sad moze biti da je kod nas situacija specificna jer su roditelji mahom vrlo dobrostojeci pa ona mozda razmislja, sta su se stisli, mogu da plate...
opet
ispod svakog nivoa je da mi neko nagovara cetvorogodisnjaka da ce mu biti super bez mene 7 dana, jer mu od toga zavisi 13. plata


antioksidant

видиш тасо, ова тачка се код многих претвори у зарез ако се негде појави 500 динара* по детету по дану. дакле није то прича о послу који се не ради ни за какве паре већ о врло конкретној цени која се преговара тихим штрајком а наплаћује у потпуности ван финансијског система ове земље. наравно, нико се неће обогатити, тако да приче о спиновању полазе од тих џипова који се не спомињу нигде сем у "одбрани сократовој".
реч је само о малом додатном извору прихода, како каже директор неке школе горе у линкованом тексту. зар просветари не заслужују те мале додатне приходе? ко сме рећи да не заслужују, па они су посвећени нашој деци?


sneza.lazarevic

Da, mali dodatni prihodi.
Meni lično smetaju ti argumenti kako je vođenje dece na ekskurziju velika odgovornost i to mora da se plati - naravno da je odgovornost i naravno da onaj ko ide na neku vrstu službenog puta treba da dobije i novac za to, ali pitanje je da li je ovo dobar način?
Ili na pr. na pomenutim savetima roditelja argument zašto to treba baš roditelji da plate - pa šta hoćeš, čuvaju tvoje dete, i treba ti da platiš?! Ma nemoj, nisam ja bre nikoga naterala da mi čuva dete, nego oni po školi agituju mesecima da prikupe potreban broj dece da bi mogli da formiraju grupe.


Знам, људи, и то је оно што мене највише и боли у свему томе...

Десет месеци годишње слушам кукање у зборници како смо ми просветари понижени, како треба прекинути ту срамоту са екскурзијама, како многи не могу више да издрже ту ситуацију која их много погађа...

Онда се лепо договоримо на наставничком већу да екскурзија неће бити.

А онда дође време екскурзија и један по један срчани борац за достојанство професије окреће ћурак и врти сасвим другачију причу по зборници.

Затим се књига оних који не иду на екскурзију сведе на 3-4 наставника. И онда мене моја колегиница тужним гласом пита:"И шта сада? Ти и ја смо, дакле, најгоре разредне старешине јер одбијамо да водимо децу на екскурзије? Тако испадне на крају приче..."

И тако из године у годину...

Све ово што сте вас троје рекли, стоји потпуно. Знам с ким радим и могу то само да потврдим.

Што би рекао Бранко Миљковић: "Ако смо пали, били смо паду склони."

Није само јасно шта то очекују моје колегинице и колеге у струци. Да им неко други врати достојанство? Да ће им достојанство пасти са неба?

И какви то онда људи себи за право узимају да свакога дана излазе пред пар стотина деце и да им се представљају као узор модели морала и принципа?

Школа је ионако по свом устројству (програмима, плановима, искривљеној слици о животу коју даје младом људском бићу,...) довољно лицемерна установа. Не морамо ми изнутра да је чинимо још лицемернијом...


antioksidant

* или 300 или 700, зависи од тих савета родитеља који доносе те одлуке. наставници наравно не би узимали тај новац али ето савет родитеља инсистира (не бих то знао да ми ниси објаснио да је савет родитеља орган одлучивања по овом питању)


Да, човече, пази како је то лукаво!

Родитељи не би, али деца хоће...
Наставници не би, али савети родитеља хоће...
Директори не би, али савети родитеља и наставници хоће...
Министарство не би, али закон обавезује школе, а и просветари и родитељи хоће...
Агенције не би, али постоји потражња...



Зато и рекох горе да нећу да будем Швабо у дотираном филму. Главни глумци би хтели да буду на правој страни, да ја будем Швабо, а они партизани. Е, не може. Не пристајем...

Најједноставнији и најбржи (али не и једини) излаз из тог круга је да савети родитеља по школама донесу одлуку да се екскурзије не изводе док се то питање не уреди ваљаним правилима која би сви морали да поштују.

Тада би се и Министарство покренуло да са речи пређе на дела. Родитељи су уједно и бирачко тело, не заборавимо то никад, а придобијање симпатија бирача преко уређивања образовног система за сваку власт је најјефтинија варијанта. Много јефтинија, у сваком случају, од сређивања стања у грађевинарству, саобраћају, пољопривреди или осталим услужним делатностима поред просвете (здравство, јавне службе итд.).

А покретањем Министарства на акцију би се и запушила уста мојим лицемерним колегиницама и колегама у струци који траже да их остатак друштва поштује, а при томе поштовање не заслужују.

Понављам још једном, знам са каквима све радим.

Док то не допре до свести родитеља који испред себе виде само своје дете које каже Али сви иду, само ти мени нећеш то да платиш, једино нам преостаје оваква герилска борба као што сам горе написао. Појединачно одбијање.

Али, немају ни све моје колегинице и колеге по другим школама директоре који их неће због тога прогањати, нити родитеље који имају потпуно поверење у разредног старешину па се сложе са сваком његовом одлуком по том питању када им он/она лепо објасни ситуацију...
iqiqiq iqiqiq 22:36 28.11.2013

Re: ODBRANA I POSLEDNJI DANI...

Тада би се и Министарство покренуло да са речи пређе на дела.

Neće se pokrenuti Taso, izvini ako sam gruba. Zašto se neće pokrenuti? Jer su naši problemi uvezani u nekim čudnim geometrijskim figurama.

Da bi se Ministarstvo "pokrenulo" treba da se dogodi profesionalizacija državne uprave (biranje pomoćnika ministara po konkursu, sa izuzetnom stručnošću, obuka i unapređenje državnih službenika, uvođenje principa odgovornosti, saradnje sa građanima, saradnje sa sindikatima a najpre sa nastavnicima i školskim upravama recimo, itd itd).

Zašto se to ne dešava? Sada idemo na "viši krug pakla". Neću ovde, ima dosta blogova o politici, izbornom sistemu, partijama itd itd.

Spustimo li se na školske uprave? jaoooj...

Direktori? Čast izuzecima naravno...

Nastavnici? Ostavljeni na ledini na milost i nemilost roditeljima i svim gorepomenutim nivoima.

E sad, prst na čelo, koji krug prekinuti???

Izvini još jednom, samo pitam, ne optužujem, čini mi se da su mi neke stvari mnogo jasnije sada nego ranije.
tasadebeli tasadebeli 22:50 28.11.2013

Re: ODBRANA I POSLEDNJI DANI...

E sad, prst na čelo, koji krug prekinuti???

samo pitam, ne optužujem, čini mi se da su mi neke stvari mnogo jasnije sada nego ranije.




Нема потребе за извињавањем. Циљ овог мог преопширног (ја се ту теби и осталима извињавам) писања сваки пут када се помене школа и све оно око ње и јесте боље разумевање ситуације јер једино тако можемо да се мрднемо са мртве тачке и стварно нешто променимо набоље.

Da bi se Ministarstvo "pokrenulo" treba da se dogodi profesionalizacija državne uprave (biranje pomoćnika ministara po konkursu, sa izuzetnom stručnošću, obuka i unapređenje državnih službenika, uvođenje principa odgovornosti, saradnje sa građanima, saradnje sa sindikatima a najpre sa nastavnicima i školskim upravama recimo, itd itd).




И овде си у праву. Али опет сва као нешто рачунам, дај да се помери, макар за мрвицу из онога у чему смо се сви нашли... Па мрвица по мрвица...
antioksidant antioksidant 08:34 29.11.2013

Re: ODBRANA I POSLEDNJI DANI...

Најједноставнији и најбржи (али не и једини) излаз из тог круга је да савети родитеља по школама донесу одлуку да се екскурзије не изводе док се то питање не уреди ваљаним правилима која би сви морали да поштују.

па министарство је и дало та правила: јавне набавке да би се смањиле могућности намештања и пријатељских договора и... дневнице утврђене законом ("Дневница за наставнике, каже он, не сме бити већа од оне која у складу са Законом о раду и Уредбом о накнади трошкова прописана за државне службенике не премашује 2.500 динара дневно." али до поштовања је дуг пут .
и само да нагласим нешто што си рекао:
И какви то онда људи себи за право узимају да свакога дана излазе пред пар стотина деце и да им се представљају као узор модели морала и принципа?


и поновим део основног текста (кампања се наставља):

...једино што ми заиста смета је што раде са децом и што их на тај начин уче потпуно погрешним стварима.
bocvena bocvena 09:36 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

неразговарањем увек остајемо на истом месту, где се само упире прстом у друге. а ако с тобом не могу разговарати онда је дефинитивно ствар до мене


kako moj muž kaže: ti si u pravu, ali ja nisam ništa kriv!

dosta mi je preuzimanja kolektivnih krivica: nacionalnih, rodnih, prosvetarskih...biram bitke i biram samo bibliotekarske:)
jedino što mi i dalje nije jasno kakve veze imaju dnevnice na ekskurzijama sa kvalitetom nastave - ni iz ugla roditelja, ni iz ugla profesora.
tadejus tadejus 09:45 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

bocvena
jedino što mi i dalje nije jasno kakve veze imaju dnevnice na ekskurzijama sa kvalitetom nastave - ni iz ugla roditelja, ni iz ugla profesora.


otprilike ovakve
platis profesore/nastavnike/vaspitace malo
I ponudis im opciju da svoja primanja uvecaju za 10ak% ako povedu djecu na ekskurziju
posto je ekskurzija skupa zabava to ce traziti I malo ubjedjivanja te djece I roditelja
I sad si ti kao professor/nastavnik/vaspitac u dilemi
s jedne strane besparica tvoja, s druge strane besparica roditeljska

ako prevagnes na stranu svoje besparice I upustis se u igru nabjedjivanja roditelja I djece da idete na ekskurziju...
neminovno gubis moralni ugled u ocima roditelja, pa onda svojim a onda I djece
I mozda ti onda divno citas poeziju ali nema sanse da djetetu ne odzvoni u glavi ono kad te mama u pola glasa (i misleci da dijete ne slusa) nazvala recimo kalasturom

ako prevagnes na stranu roditeljske besparice...
e onda postajes pomalo ogorcena, sto na kolege, sto na besparicu, sto na dalje prigovore sto eto bas ti neces da vodis sjecu a svi vode...
I onda opet negdje djetetu odzvoni u glavi neko mamino nazivanje tebe recimo drndosem...

a sve to ne mora da bude samo ako se prihvati da ekskurzija ne treba da bude nacin nadoknadjivanja mizernih primanja prosvjetnih radnika
to je prosto jedna stvar koju treba ukinuti
neka nastavnici djecu vode na ekskurziju, ili ne, zbog nekih drugih motiva, ne novca



antioksidant antioksidant 09:58 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

jedino što mi i dalje nije jasno kakve veze imaju dnevnice na ekskurzijama sa kvalitetom nastave - ni iz ugla roditelja, ni iz ugla profesora.

ишчитаћу поново ово што сам написао па ако нађем нешто што повезује потрудићу се да објасним :)
tasadebeli tasadebeli 10:32 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

bocvena
jedino što mi i dalje nije jasno kakve veze imaju dnevnice na ekskurzijama sa kvalitetom nastave - ni iz ugla roditelja, ni iz ugla profesora.


Можда, Бо, зато што сваки образовни процес укључује у себе обавезно и васпитање. И обратно. Не могу се та два раздвојити, чак ни на највишем, академском нивоу.

А ако имаш васпитача/наставника/професора који без устезања уцењује родитеља и дете због тих истих дневница за екскурзије, онда се запиташ какав то човек васпитава децу образујући их.

Рекох већ, школа је ионако као институција довољно лицемерна сама по себи, не морамо ми наставници да је изнутра чинимо још лицемернијом због сопствених ситносопственичких душа сакупљачког карактера.

Мислим да је то у питању. Тако сам схватио, можда и грешим...
bocvena bocvena 10:51 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

mrzim da pričam o ekskurzijama jer su neodbranjive u siromašnim društvima.

zakonski uslovi za održavanje ekskurzuje su: najmanje hotel sa tri zvezdice, pun pansion, luksuzan autobus, uračunate ulaznice za kulturne sadržaje, lekar i rekreator za rekreativne, pa tek onda profesorske dnevnice.

kako mislite da to košta malo i da svima bude dostupno?
i kolike su po vama logične dnevnice?





antioksidant antioksidant 11:08 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

i kolike su po vama logične dnevnice?

логичне или законске?
или да пустимо дивље савете родитеља да наставе да нарушавају образовни и финансијски систем републике?
а сад мало и озбиљно: овај проблем се може посматрати и са позиције шта тачно спада у опис полсова који се очекује од просветних радника. а ситуацију можемо ддатно закомпликовати ако убацимо и потребу законски испраћених зарада/накнада/провизија/дневница/додатних прихода. :)
али није мени то тема, само та затвореност у позицији "мој посао је најважнији, најтежи, сви остали су мање вредни и они греше а мене искоришћавају и нико не зна како се ја мучим и колико је мени тешко". е на то ми буде мука. мада, можда сам се и само угојио па теже варим.
bocvena bocvena 11:14 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

e, baš zato što si ti počeo od nadoknada za ekskurzije, a završio na nečem trećem, zato mi se i ne razgovara.
onda je i ovaj tvoj blog puko moralisanje, kao i tih profana koje kritikuješ.
antioksidant antioksidant 11:22 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

e, baš zato što si ti počeo od nadoknada za ekskurzije, a završio na nečem trećem, zato mi se i ne razgovara.
onda je i ovaj tvoj blog puko moralisanje, kao i tih profana koje kritikuješ.

на чему сам завршио? ја сам и почео од тог професорског моралисања. мале су плате? јбга, буџет је пренапрегнут. деца умиру јер их рфзо не лечи. како то звучи? или није битно, важно је само да је професорска плата мала?
те накнаде за екскурзије су чиста изнуда, уз кршење и пар пореских прописа али ако их професори немају - нема ни екскурзија. знам, водити децу негде је најтежи посао на свету и нико га не би радио без обзира колико га плате, осим ако га не плате 300 до 700 динара по детету дневно.

а чини ми се да ти нећеш да разговараш јер нећеш да напишеш ни да су те накнаде које се отимају од родитеља (а да се разумемо, не отимају их професори већ савети родитеља) веома ниско понашање нити да тако треба и мора јер професори то аслужују. зато ћеш ми само добацити да ти ето нећеш разговарати :).

допуна: и наравно да је овај мој текст пуко моралисање. ја немам намеру ишта да мењам. само да заштитим моје колико могу. нит сам члан савета родитеља нити професор. платићу и плаћаћу јер могу и јер ми је тако лакше. да платим и склоним клинце.
tadejus tadejus 12:37 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

bocvena
mrzim da pričam o ekskurzijama jer su neodbranjive u siromašnim društvima.zakonski uslovi za održavanje ekskurzuje su: najmanje hotel sa tri zvezdice, pun pansion, luksuzan autobus, uračunate ulaznice za kulturne sadržaje, lekar i rekreator za rekreativne, pa tek onda profesorske dnevnice.kako mislite da to košta malo i da svima bude dostupno? i kolike su po vama logične dnevnice?


mrnjau, daj pitaj nesto teze

u holandiji je recimo normalna praksa da djeca sa skolom idu na kampovanje
masovna je praksa bogatih evropsih zemalja da djeca idu u smjestaje koji su samo za njih I namjenjeni, a nekog su hostelskog nivoa usluge
I mi takve imamo
ajde moguce je da bi se tu otvorio novi niz problema
ali nesto slutim da je problem bas u ljudima koji sve to treba da organizuju, a njima se ne da..
tj. ne da im se osim ako ce neko da im da dnevnice u visini mjesecne plate ili vise
I ne, to nije normalna visina dnevnice, dnevnica treba da pokrije tvoje troskove na putu, a to bi u zemlji trebali biti otprilike tvoji standardni dnevni troskovi zivota I jos nesto malo..
dakle normalna dnevnica za 7dnevnu ekskurziju ne bi smjela da predje recimo 25% plate (ako se pitas pa kako, pa evo ovako, 7 dana je otprilike cetvrtina mjeseca, pa je to otprilike tvoja dnevna zarada, koju trosis na sebe I izdrzavane clanove porodice, I to ti onda dodje taj tvoj dnevni trosak plus nesto malo, jer nisi kuci, na putu si)
nije to bas rocket science

bocvena bocvena 12:42 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

roditelji ni ne treba da plaćaju nadoknade, već država. ona je naš poslodavac.

ne želim da razgovaram o ovome jer se ne prepoznajem ni u jednoj od opisanih kategorija (a bogami ni većinu kolega), a ti nam svima prilepi devijantnu moralnost u inače visokomoralnom društvu.

dakle, uobražena.

tadejus tadejus 12:47 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

bocvena
roditelji ni ne treba da plaćaju nadoknade, već država. ona je naš poslodavac.ne želim da razgovaram o ovome jer se ne prepoznajem ni u jednoj od opisanih kategorija (a bogami ni većinu kolega), a ti nam svima prilepi devijantnu moralnost u inače visokomoralnom društvu.dakle, uobražena.


e izvinjavaj, ponjela me srdzba (na drzavu kletu, a koga drugog)...
ne mislim ja nista lose o prosvjetnim radnicima
prosto su ljudi u takav glib satjerani da stvarno moraju biti od kamena pa da izadju neogrebani
ne krivim pojedinca
I zahvalna sam nasim vaspitacicama na tome kako rade sa mojom djecom
I jesam priznajem napravila mental note da je jedna djecu obradjivala a druga nije
ipak joj ne sudim prestrogo, ne mozemo svi biti blek stena
I za to sam da budu placene bolje
ali I za to sam da se dnevnica manu (no to vec rekoh, pa da se ne ponavljam)
antioksidant antioksidant 12:50 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

a ti nam svima prilepi devijantnu moralnost u inače visokomoralnom društvu.

вау, баш сам интензиван
bocvena bocvena 12:51 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

mrnjau, daj pitaj nesto teze


deder ponudi ti savetu roditelja hostelski smeštaj, pa da vidiš tiradu o jadnoj dečici.

niko nema dnevnice u visini mesečne plate!
tadejus tadejus 13:10 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

bocvena
deder ponudi ti savetu roditelja hostelski smeštaj, pa da vidiš tiradu o jadnoj dečici. niko nema dnevnice u visini mesečne plate!


to ti je slab izgovor
kao bunice se ako ponudimo bolje rjesenje, pa ga necemo ni nuditi
korak po korak
korak No. 1 - ukini im novac kao motiv odlaska
e kad se odlasci svedu na mjeru koja je razumna (a ne novcano stimulisana) ajde onda da vidimo mozemo li nesto bolje, ljepse, kreativnije...

a dal je plata ili nije... kako nije? ako je 500 dinara, po danu, po djetetu... kako nije plata?



antioksidant antioksidant 13:11 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

niko nema dnevnice u visini mesečne plate!

300 до 700 динара по детету дневно
одељење од 25 (просечно)
од 7 500 до 17 500 дневно
за 7 дана од 52 500 до 122 500
нико се неће обогатити, слажем се
нико неће добити џип
само мали додатни извор зараде
и кад зацакле очи на 50 000 до 100 000 динара онда се одједном може радити посао који нико не би радио никада ни за какве новце
iqiqiq iqiqiq 13:35 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

не могу да верујем да ћете и даље да се прегањате око дневница наставника!!! То је као да се дискутује о томе да ли лекарима дати чоколаду или боцу вискија.
Још је и горе, јер ове дневнице наставници имају права да добијају од државе, а не добијају.

Моје дете је у гимназији и наставници током лета их воде на море. Скидам им капу и захваљујем. То су године када деца хоће да буду самостална а нису довољно зрела баш да буду пуштени без икакве контроле. Ово је идеално решење и ја се захваљујем НН наставницима који су спремни да се бакћу са клинцима и током распуста.

Не видим те наставнике/професоре као неког ко хоће да згрне новац, већ као праве професионалце који воле свој позив и посвећени су деци. Нека се неки родитељ одважи да иде на екскурзију и да брине о свој тој деци, платићемо и њему/њој.

Лично, не волим екскурзије, сада када сам ја родитељ. Не због новца, него због свих оних несрећа које су се дешавале и због чега само одахнем када се врате са екскурзија.
tadejus tadejus 13:48 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

iqiqiq
не могу да верујем да ћете и даље да се прегањате око дневница наставника!!!

Моје дете је у гимназији и наставници током лета их воде на море.

Ово је идеално решење и ја се захваљујем НН наставницима који су спремни да се бакћу са клинцима и током распуста..


pa evo sama si odgovorila zasto ti tu problem ne vidis
tvoje dijete je u gimanziji
moje je u vrticu
I na njega se vrsi pritisak dva puta godisnje da ide sa vrticem 7 dana na ekskurziju
sta mislis ti zasto se taj pritisak na njega (i njegove drugare) vrsi?

i mislis li da je to idealno?
bocvena bocvena 13:54 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

aman, ako ide po učeniku onda nije dnevno nego koliko god da traje ekskurzija (tek u 7. i 8. se ide na dva, tri dana, u prvoj i drugoj godini, takođe, treća 5, četvrta 7 max) i različite su cifre za putovanja po srbiji i u inostranstvu.
tadejus tadejus 13:57 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

bocvena
aman, ako ide po učeniku onda nije dnevno nego koliko god da traje ekskurzija (tek u 7. i 8. se ide na dva, tri dana, u prvoj i drugoj godini, takođe, treća 5, četvrta 7 max) i različite su cifre za putovanja po srbiji i u inostranstvu.


bojim se da nije tako
trogodisnjaci na opstini savski venac idu na 7 dana
u skoli se to samo smanji na jednom (umjesto dva puta) godisnje, ostaje 7 dana
ovako je u velikom broju bg I ns osnovnih skola

antioksidant antioksidant 13:58 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

aman, ako ide po učeniku onda nije dnevno nego koliko god da traje ekskurzija

зли савети родитеља су донели одлуку да буде другачије
код мене је 500 динара дневно по детету (ја имам једно)
плус је у цену урачунато и за наставнице (што разумем) и за двоје деце која немају да плате (што исто разумем али нисам чуо да та деца постоје сем у фактури).
и има излет (један дан) и рекреативна настава (7 дана). то је у оквиру одељења. остале ствари су више ствар избора.
допуна: и све је то мени ок. ја волим кад се деца друже, а и одморим се мало кад нису ту :)
iqiqiq iqiqiq 14:10 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

pa evo sama si odgovorila zasto ti tu problem ne vidis
tvoje dijete je u gimanziji
moje je u vrticu

Eh, pa nije ni moje rođeno odmah za gimnaziju, imali smo i mi vrtić. Starije dete nije bila zrela za odvajanje i ja sam zamolila vaspitačicu da je ne forsira, jer dete neće da ide.

Mlađe ima bube u gaćama i samo bi da landra, išao je na sva putovanja sa vrtićem, a vaspitačice su bile dve divne žene, šta da ti kažem, kada su ga mazale specijalnom kremom, jer je imao ekcem na licu. Kažu prvo njegov mejkap pa svoj ako stignu. Divne, divne, divne. Ej, nisam im ni poklone donela kada je odlazio iz vrtića. Sramota od mene, evo sad se podsetih.

Sve cene su bile razumne, odvojili smo, da nismo mogli, ne bismo ih slali i gotovo. Hebiga neka odmah uče šta su socijalne razlike, na pogodan način treba da shvate. Kada nema kinte u kući, nema i onda smo svi na leru. Kada ima, dobiju ono što može da im ostavi lepe uspomene u detinjstvu. A ta putovanja sa klincima njima znače, raduju se i punkt.
bocvena bocvena 14:14 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

sad ste me zbunili. moraću da se raspitam po mojoj srednjoj, a u osnovnoj nam još nisu dali ponude ni za rekreativnu, ni za osmi razred - dva dana.

ja čučim u bajblioteci i kupujem deci keksiće. pa neko kreše silne žene umesto mene dok ja svetosavim volonterski:)))
iqiqiq iqiqiq 14:20 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

допуна: и све је то мени ок. ја волим кад се деца друже, а и одморим се мало кад нису ту :)

sa kojom setom se moj otac setio dana kada smo brat i ja išli na rekreativnu nastavu, kazao mi "onda tvoja keva i ja zapalimo posle posla u kafanu, pa šetnja pa..." tu budu tri tačke jer se seti da nema smisla sa ćerom pričati o ćarima poklonjenog vikenda bez dece
tadejus tadejus 14:24 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

iqiqiq
sa kojom setom se moj otac setio dana kada smo brat i ja išli na rekreativnu nastavu, kazao mi "onda tvoja keva i ja zapalimo posle posla u kafanu, pa šetnja pa..." tu budu tri tačke jer se seti da nema smisla sa ćerom pričati o ćarima poklonjenog vikenda bez dece


e pa I mi roditelji smo koruptibilni
da ja mogu obojicu da posaljem na to osamostaljivanje u isto vrijeme... e drugu bih I ja pjesmu pjevala
celicio bi se on meni, ih
a ovako... kakva vajda, lakse ih savladam kad su zajedno (primjenjujem taktiku zavadi pa vladaj)
westvleteren westvleteren 14:26 29.11.2013

Re: ODBRANA I POSLEDNJI DANI...

Ти и ја смо, дакле, најгоре разредне старешине јер одбијамо да водимо децу на екскурзије?


Naprotiv, vas dvoje ste najbolje razredne staresine. Ostanite principijelni i valjda ce jos neko slediti vas primer.
iqiqiq iqiqiq 14:28 29.11.2013

Re: ODBRANA I POSLEDNJI DANI...

westvleteren
Ти и ја смо, дакле, најгоре разредне старешине јер одбијамо да водимо децу на екскурзије?


Naprotiv, vas dvoje ste najbolje razredne staresine. Ostanite principijelni i valjda ce jos neko slediti vas primer.

neee ne radite nam to nastavnici i profesori, šta ćemo sa decom ako se od njih ne odmorimo bar nedelju dana godišnje...neee ako imate milosti
disident79 disident79 17:26 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

ли савети родитеља су донели одлуку да буде другачије
код мене је 500 динара дневно по детету (ја имам једно)


Ovo je jako mnogo. Pogotovu ako je u pitanju duža ekskurzija koja se odvija u Srbiji. U pitanju je zloupotreba u tvom slučaju(u slučaju škole u koju tvoje dete pohađa), bar je to moje mišljenje. Ali deo rešenja(problema) si i sam izneo - saveti roditelja. Slažem se da treba samo primeniti zakon o dnevnicima(putovanja u zemlji i van zemlje), s tim što treba voditi računa da li je u pitanju pansion/polupansion odnosno da li postoje i dodatni troškovi koji se pokrivaju. Ograničiti i broj učenika/dece na maksimum 15 po odgovornom vaspitaču/nastavniku. Pa nek ide više nastavnika ako je odziv masovan, biće svima bolje/lakše.
antioksidant antioksidant 18:40 29.11.2013

Re: Нећу да будем Швабо...

Ali deo rešenja(problema) si i sam izneo - saveti roditelja.

pa savet roditelja je i doneo tu odluku :)
iqiqiq iqiqiq 15:29 29.11.2013

Ako dozvolite opet ja

Pre nekoliko nedelja je bio onaj natpis da je neka školska uprava zabranila školi da organizuje "Noć veštica". Podigla se neka halabuka, standardno pola za, a pola protiv, krenuše i četnici i partizani i teorije zavere i da ne davim...

Meni je to povod za pitanje opsega autonomije škole i opsega ovlašćenja školske uprave, pa onda i ovlašćenja Ministarstva prosvete. Lepo da se stavi na papir, šta škole smeju same da organizuju, a šta ne smeju.

Ekskurzije
Takmičenja
Obroci u školi
Vannastavne aktivnosti
Davanje prostorija u zakup
Proslave mature
Zabavu za učenike (koncerte, pozorišta, žurke u školi)
...
Školske uprave? Koja je njihova nadležnost? Nad čime one vrše kontrolu i nadzor, samo nastave ili i onoga sa gornje liste.

Ministarstvo prosvete, da li su oni autonomni od školskih uprava, saarađuju li, imaju li školske uprave obavezu da obaveštavaju i izveštavaju MInistarstvo prosvete? Ako da, o čemu?

Šta školske uprave imaju u obavezi kada je u pitanju saradnja sa opštinama u svom okrugu? Koliko ta saradnja pomaže boljem standardu škole

Eto, ja imam pitanja i pitanja, tako da te dnevnice, to je stvarno kap u okeanu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana