Budućnost| Društvo| Reč i slika| Region| Život

KOSOVO JE SRBIJA = EUNIJA

Filip Mladenović RSS / 26.02.2012. u 21:54

 

Zvezdica
Zvezdica
Sticajem okolnosti, prošle nedelje sam imao zanimljivu polemiku sa aktuelnim ministrom spoljnih poslova Vukom Jeremićem. U sredu, 22. februara 2012. u Medija centru je održana promocija knjige Duška Lopandića „Regionalne inicijative i multilateralna saradnja na Balkanu" u izdanju Evropskog pokreta. Kao jedan od prisutnih novinara postavio sam pitanje autoru knjige da li se u njoj bavio i saradnjom između Srbije i Kosova. Takođe, postavio sam mu pitanje kako on gleda na ovdašnji tretman Srba južno od Ibra, naročito na odnos prema Srbima - ministrima u vladi i poslanicima u parlamentu Kosova. Pomenuo sam da mediji u Srbiji njih pežorativno nazivaju „Tačijevi Srbi", a veći deo javnosti - izdajnicima. (Prema popisu sprovedenom aprila 2011. na Kosovu, južno od Ibra, živi 25.718 Srba.) 

Na prvo pitanje Dušan Lopandić je odgovorio da se u promovisanoj knjizi nije bavio saradnjom izmedju Srbije i Kosova. Na drugo pitanje odgovorio je, ali ne autor, već Vuk Jeremić, prisutan na promociji, inače šef Dušku Lopandiću, ambasadoru u MIP-u Srbije i pomoćniku ministra. Odgovor Vuka Jeremića sadržao je i rečenicu, citiranu kasnije u pojedinim medijima, zbog koje smo polemisali na koktelu, upriličenom nakon promocije. Vuk Jeremić je, između ostalog, rekao: „Oni (Srbi) koji učestvuju u Tačijevoj vladi nemaju veći kredibilitet od Albanaca koji su učestvovali u vladi Slobodana Miloševića do 1999. godine."

U polemici za šankom Medija centra, protiveći se konstataciji o „Tačijevim Srbima", rekao sam Vuku Jeremiću da će i Srbija, a potom i Kosovo, najduže za 10 godina postati punopravne članice EU. Vuk Jeremić je izrazio skepsu povodom moje prognoze (najkasnije 2022. godine), a potom bio još oštriji u oceni srpskih ministara (ima ih 3) u kosovskoj vladi. Replicirao sam da je Srbima koji ne žive na severu Kosova teže i da prema njima moramo imati poseban odnos. Vuk Jeremić je na to odćutao. Na kraju sam mu iskreno rekao: „Ako Srbija za 10 godina ne uđe u EU, to će biti poraz i za moju i za tvoju generaciju!"

Samo dva dana kasnije Srbija je konačno sebi otvorila put ka Evropskoj Uniji, zahvaljujući onoj već čuvenoj zvezdici iznad imena KOSOVO. Sada su sasvim realne prognoze da će Srbija 2018-2020. godine biti u društvu država-članica EU. Ako su generacije pre moje i generacije Vuka Jeremića tako lako prokockale jugoslovensku ideju, kao balkansku verziju načela evropskog ujedinjenja, sada nam se pruža istorijska šansa, pre svega zbog naših potomaka.

Naredna decenija simbolična je i zbog neminovnog podsećanja na Srbiju od pre 200 godina. Istoričari nam govore da postoje dva započeta i nikada do kraja dovršena pravca u srpskoj državnoj politici. Prvi je u liku i delu Karađorđa Petrovića, a drugi u liku i delu Miloša Obrenovića. Prvi pravac je ratni, drugi je diplomatski. Vožd je dobijao i gubio, knjaz je samo dobijao. Doduše sporo i postepeno, ali zato sigurno.

Čitav XX vek za Srbiju je protekao u znaku prvog pravca. Najpre dva balkanska, pa dva svetska rata i na kraju, tokom devedesetih, ratovi u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH i na Kosovu, dobijali su se i gubili, uz velike demografske minuse i emigrantske talase. Dve slike su podvlačenje crte - metafore epiloga tog pravca: uhapšeni Slobodan Milošević, koga stražari sprovode u dvorištu haškog suda za ratne zločine, i sahrana ubijenog premijera Srbije Zorana Đinđića.

Sada, na početku XXI veka, Srbija ima šansu da afirmiše isključivo diplomatsko načelo i da postane punopravna članica EU tokom naredne decenije. I da tako, gle apsurda, ostvari san i najokorelijih nacionalista, kako salonskih, tako i stadionsko-mitingaških: „Svi Srbi u jednoj državi!"

A za moju generaciju, nadam se i za generaciju Vuka Jeremića, ulazak Srbije u EU biće svakako i negacija poraznog zaključka Vladete Jerotića: „Politika za Srbe nije veština, već strast, jača čak i od seksualne strasti."

Atačmenti



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:11 26.02.2012

Houston...

Uspeli su, propagadnom, da izjednače evropsko i eunijatsko.
expolicajac expolicajac 22:16 26.02.2012

Sebični i bestidni

Na kraju sam mu iskreno rekao: „Ako Srbija za 10 godina ne uđe u EU, to će biti poraz i za moju i za tvoju generaciju!"

Nadobudni poletarci, bez emocija i mozga
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:18 26.02.2012

Zašto?

Zašto Srbija da bude članica EU?

U čemu je, čiji je interes?

Vrlo prosto pitanje. Vidim da ste čvrsto opredeljeni.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:23 26.02.2012

Re: Zašto?

Odgovor je vrlo jednostavan: da li biste više voleli Vi, Vaša porodica, da živite i radite u Češkoj, Nemačkoj, Italiji.. ili u Srbiji?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:45 26.02.2012

Re: Zašto?

Ja živim u Srbiji.

Tako da je pitanje... Čudno?

Dakle, među državama za uzor, ako na to mislite, po istraživanju kancelarije za evropske INTEGRACIJE, postoji samo jedna članica eu među prvih deset (možda dve, moram da pogledam).

Neinformisani ste, što je pravilo za novinare u Srbiji.

A ako se OVO EUnijaćenje nastavi, ova kompromitacija Evrope i Srbije, onda begam... Tamo gde su pare.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:56 26.02.2012

Re: Zašto?

Uzgred, niste mi odgovorili na pitanje.

Gde je tu interes? Ekonomski, recimo. Gde je tu račun?

Ako će, kao i do sada, EU da PODMIĆUJE vrhušku, obavezama koje građani moraju da vrate, protivnik sam tog "posla".
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:57 26.02.2012

Re: Zašto?

Opet vrdate. Pitali ste "Zašto Srbija u EU?", ja Vam odgovorim pitanjem, a Vi se sada bavite mojom novinarskom neinformisanošću.

A pitanje je tako jednostavno.
niccolo niccolo 22:58 26.02.2012

Re: Zašto?

da li biste više voleli Vi, Vaša porodica, da živite i radite u Češkoj, Nemačkoj, Italiji.. ili u Srbiji?

Znači čim uđemo u EU standard će nam postati kao u Nemačkoj?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:04 26.02.2012

Re: Zašto?

Ako se misli na ekonomiju, EU nije opravdan interes privrede Srbije. Naročito ne uz komuniste. Tako da... Meni ta češka i svrabija malo znači, bez bolje ekonomske perspektive. A to što je deo Jote u EU, ili tamo puzi, šta to mene briga?
Hansel Hansel 23:07 26.02.2012

Re: Zašto?

srdjazlopogledja
Dakle, među državama za uzor, ako na to mislite, po istraživanju kancelarije za evropske INTEGRACIJE, postoji samo jedna članica eu među prvih deset (možda dve, moram da pogledam).

Ja nisam neki evroentuzijasta, ali možda ne bi bilo loše da nam kažeš koji bismo mi bili na redu na toj listi solidnosti?

I da li bismo, možda, mogli u uniju s nekom od tih solidnih država koje nisu u EU?

(Ovo su samo retorička pitanja, ja lično EU integracije vidim samo kao mogući - kažem: mogući - iskorak iz naših notornih zatucanosti, pošto očigledno ne idemo sami od sebe ka poboljšanju samih sebe. A da nema razloga za oduševljenje EU-om kakva je danas, nema - ali i dalje izgleda bolje od nas.)
Hansel Hansel 23:09 26.02.2012

Re: Zašto?

niccolo
Znači čim uđemo u EU standard će nam postati kao u Nemačkoj?

Goranu Svilanoviću je davno izletelo (u jednom "Utisku" ) da je EU naš interes zato što će ljudi odavde mnogo lakše raditi u drugim zemljama EU.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:09 26.02.2012

Re: Zašto?

Ekonomske ČINJENICE govore da su tri najveća ekonomska partnera Srbije tokom proteklih 200 godina bile Nemačka, Rusija i Italija.

Naša naučna elita najviše znanja je stekla u Nemačkoj, Austriji i Francuskoj.

To kažu činjenice, kao i logika istorije, geografije, ekonomije, kulture...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:20 26.02.2012

Re: Zašto?

Nema na listi Srbije.

A meni nije jasno zašto se uopšte postavlja to pitanje, i dokle god se postavlja, nema ništa od te rabote, a predstavnici vlasti* koji tako postavljaju stvari, prvo što bi trebalo da urade je - da daju ostavku.

*Tako je gos'n Zoran Ostojić, gostujući na StudioB, "objasnio" kako "ne možemo sami da promenimo Srbiju, nesposobni smo", a u isto vreme dizao ruku za "afričke" zakone, koje je proglašavao evropskim.

Postoji toliko lista, koje se bave različitim temama, da zaista zaslužuju poseban blog. Meni te liste više znače od tv-trabunjanja vrhuške, koja samo laže, laže, laže... I krade, krade, krade... Samo nedostaje da počne i da ubija, sve pod zvezdicama. Okupatori i uzurpatori.

Sam rek'o, a šnjavi?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:34 26.02.2012

Re: Zašto?

Ako su to ekonomske činjenice, onda ja predlažem da se Srbija podeli na tri (ili pet delova), pa da se svaki pripoji odgovarajućoj državi, u skladu sa činjenicama.

Tako bih podržao priključenje SAD Kini, obzirom da je i to u skladu sa tim činjenicama... I tako sve u krug, dok ne ostane više ne ostane nijedna druga država, osim jedne velike, srećne zajednice. Mir u svetu!
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:47 26.02.2012

Re: Zašto?

da li biste više voleli Vi, Vaša porodica, da živite i radite u Češkoj, Nemačkoj, Italiji.. ili u Srbiji?


Zamena teza. Nije u pitanju voleti-ne voleti. Imati gde, u tome je poenta. U Češkoj, Nemačkoj, Italiji niko nije satro privredne resurse, ni bombama ni politikom. U Srbiji i okolini su uništeni. Temeljito. Možeš da voliš ili ne voliš da radiš - nemaš gde. Kao u Tanziniji ili Papua Novoj Gvineji.
Hansel Hansel 00:39 27.02.2012

Re: Zašto?

srdjazlopogledja
Sam rek'o, a šnjavi?

Nije ti ovo pristojno, samo da znaš!
Nema na listi Srbije.

Naravno da nema, pitao sam - gde bi bila da je lista bila toliko duga da i nju obuhvati?

Lepo ti to zamišljaš, samo ima jedan problemčić - ko će i kada biti kadar u Srbiji da nešto normalno i autentično uradi? 'Ajde, izađi iz teorije i lepih želja i kaži nešto što je održivo. I dokaži da je održivo. Evo, ja ti nudim prostor da obrazložiš viziju i realni način za njeno ostvarenje. Hoćeš?

Zoran Ostojić je izgubio kredibilitet poodavno, ali postavlja se ipak pitanje da li je tačno to što je rekao. S tim što ja ne bih rekao da je u pitanju nesposobnost - u pitanju su teška sistemska korumpiranost i razjedinjenost, najpre.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:54 27.02.2012

Re: Zašto?

@Hansel
Pa ja to malo provociram...

Najkraće rečeno, Srbija nema političku elitu, već uzurpatore i okupatore. Ti ljudi niti vole Srbiju, niti njen narod, niti imaju brige za budućnost, niti imaju ili osećaju odgovornost... Nije cilj te grupe da Srbija bude bolja, već da ispuni uslov, a to tako ne ide, nije dovoljno dobro. Dakle, umesto da EU bude korektivan faktor, ona je presudan i ograničavajući faktor. Pa onda linije odgovornosti... Ispada je komisija EU ili MMF naš (naroda) prijatelj u odnosu na vrhušku. To nije normalno, kao da smo u zatvoru. Ako bi sutra Srbija ušla u EU, stvari bi se jako brzo pogoršale, korupcija bi narasla, obaveze se povećale, bili bi Grčka.

Rešenje? Ih. Ajd da ne budem kvariša.
blogovatelj blogovatelj 02:08 27.02.2012

Re: Zašto?

Znači čim uđemo u EU standard će nam postati kao u Nemačkoj?


Hansel Hansel 07:50 27.02.2012

Re: Zašto?

srdjazlopogledja
Rešenje? Ih. Ajd da ne budem kvariša.

Ah, da, bilo je nekog pominjanja Terazija...

Sa svim ostalim se slažem, sve je to jasno, ali toga smo (valjda) svi svesni...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:23 27.02.2012

Re: Zašto?

Filip Mladenović
Odgovor je vrlo jednostavan: da li biste više voleli Vi, Vaša porodica, da živite i radite u Češkoj, Nemačkoj, Italiji.. ili u Srbiji?


Odgovor je prilicno besmislen. Mnogo vise smisla bi imalo da si recimo rekao: da li biste više voleli Vi, Vaša porodica, da živite i radite u Rumuniji, Bugarskoj .. ili u Srbiji? Naime to su jedine EU zemlje sa kojim se Srbija unekoliko moze uporedjivati...

A jedan drugi indikativan primer imamo upravo na naslovnoj strani: Hrvatske firme beže od EU u Srbiju?. Sa ulaskom Hrvatske u EU "To znači da će se, izlaskom iz Cefte carinske stope na cigarete proizvedene u Hrvatskoj koje se izvoze u Srbiju promeniti, na primer, sa 15 na 57 odsto". Naravno HR-privreda izlazi na mnogo vece trziste ali sta vredi kad na tom trzistu nije konkurentna... A svaka preorijentacija na drugo trziste je problematican, neizvestan i dugotrajan proces. E sad zamislimo da Srbija sutra bude primljena u EU a srpski tajkuni pocnu da sele i ovo malo preostale bede od privrede recimo u Rusiju i Ukrajinu?
mariopan mariopan 14:04 27.02.2012

Re: Zašto?

srdjazlopogledja
Uzgred, niste mi odgovorili na pitanje.

Gde je tu interes? Ekonomski, recimo. Gde je tu račun?

Ako će, kao i do sada, EU da PODMIĆUJE vrhušku, obavezama koje građani moraju da vrate, protivnik sam tog "posla".

Pitanje svih pitanja, ali nema odgovora?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:33 27.02.2012

Re: Zašto?

Iz kog ste vi veka?
Pa evo i Putin piše o Evropi od Lisabona do Vladivostoka, o jedinstvenom privrednom prostoru, o Rusiji koja pripada evropskoj civilizaciji,a vi tamburate u - gusle!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:38 27.02.2012

Re: Zašto?

'Ajde, izađi iz teorije i lepih želja i kaži nešto što je održivo.

Pitanje svih pitanja, ali nema odgovora?

Да ли је “депортација” у мрзовољну ЕУ награда или казна за Србију? Мирослав Н. Јовановић
Ah, da, bilo je nekog pominjanja Terazija...

Или "јурење мангулице по Кнезу"...
Неозбиљно, али представља реалну опасност.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:58 27.02.2012

Re: Zašto?

Filip Mladenović
Iz kog ste vi veka?
Pa evo i Putin piše o Evropi od Lisabona do Vladivostoka, o jedinstvenom privrednom prostoru, o Rusiji koja pripada evropskoj civilizaciji,a vi tamburate u - gusle!


E pa Fićo, sto nisi odmah rekao da se slazes sa Putinom ... mnogo lakse bi se i mi svi slozili sa tobom. Evo na primer i ja: Srbija treba da udje u EU zajedno sa maćuškom Rasijom
mariopan mariopan 18:14 27.02.2012

Re: Zašto?

Filip Mladenović
Iz kog ste vi veka?
Pa evo i Putin piše o Evropi od Lisabona do Vladivostoka, o jedinstvenom privrednom prostoru, o Rusiji koja pripada evropskoj civilizaciji,a vi tamburate u - gusle!

Mani se guslanja, pitam konkretno ti meni uvaljujes gusle, Putina i pogotovo jedinstven privredni prostor.

Kako ce to na primeru Srbije u EU da izgleda u praksi, ne ono sto guslas ovde?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:29 26.02.2012

......

Čitav XX vek za Srbiju je protekao u znaku prvog pravca

Protekao je, tj izgubljen je zbog dve ogromne greske
Jugoslovenstvo i komunizam.
Upetljavsi se u to izgubila je ceo vek i jos uvek se iz toga nije sasvim ispetljala a uzgred je mnogo izgubila.
Ali makar je konacno opet Srbija, pa je bar XXI poceo necim normalnim.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:35 26.02.2012

Re: ......

Jugoslovenstvo nije bila greška. Da je Srbija imala državnika talenta jednog Vaclava Havela, jugoslovenstvo bi se ulilo u EU, mirno i mnogo brže.
Slovenija je već članica EU, Hrvatska od naredne 2013. godine, i tako sve do 2022, kada će sve bivše republike SFRJ biti u EU.
A moglo je bez ratova, mudro i diplomatski, kao Česi i Slovaci, Estonci, Litvanci, Letonci, kao ceo SSSR.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 26.02.2012

Re: ......

Da je Srbija imala državnika talenta jednog Vaclava Havela, jugoslovenstvo bi se ulilo u EU


Isto kao sto se cehoslovasctvo ulilo u EU?
Da je Srbija imala drzavnika ona bi prva trazila ancin da se Jugoslavija mirno rasformira.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:36 27.02.2012

Re: ......

Protekao je, tj izgubljen je zbog dve ogromne greske
Jugoslovenstvo i komunizam.

Da, ali zato što ih je rušila umesto da ih reformiše i prihvati i da sve baš ne mora biti po njenoj volji.
nsarski nsarski 22:30 26.02.2012

Pinki je video Vuka

Dragi Filipe, uprkos pazljivom citanju, potpuno mi je nejasno o cemu je ovaj post.
Prvo, kazes da si imao "polemiku", a kasnije si rekao da ste caskali za sankom - dakle to bi bilo blize kafanskom razgovoru. Drugo, kazes da si izrekao svoju prognozu (Srbija u EU za 10 godina), a Vuk je izrazio sumnju prema toj prognozi. To je polemika?!
Trece, dao si nam lekciju iz srpske istorije (koju nikada, ali nikada do sada nismo na ovom blogu culi) - to nije polemika, ako razumem sta ta rec znaci.
Tek kad sam video naslov KOSOVO JE SRBIJA=EUNIJA, pomislio sam da se mozda zalazes za novo ime mosta na Adi.
Molim te razjasni mi. Hvala.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:52 26.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Polemika se povela povodom ocene Vuka Jeremića da „Oni (Srbi) koji učestvuju u Tačijevoj vladi nemaju veći kredibilitet od Albanaca koji su učestvovali u vladi Slobodana Miloševića do 1999. godine."

Tokom polemike za šankom, ja sam rekao "Pa čemu toliko nerviranja, toliko suvišnih napetosti, kada će i Srbija i Kosovo za 10 godina biti u EU!?"

Kada je Vuk Jeremić iskazao skepsu povodom tih 10 godina, usledio je novi tok polemike, gde sam na kraju rekao ono u vezi sa generacijskim porazom!
freehand freehand 23:30 26.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Kada je Vuk Jeremić iskazao skepsu povodom tih 10 godina

A da nije iskazao skepsu samo prema članstvu Kosovoa 1244, a ne i Srbije?
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:39 26.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

nsarski
kazes da si imao "polemiku"

Filip Mladenović
Polemika se povela povodom ocene Vuka Jeremića ..

nsarski
a kasnije si rekao da ste caskali za sankom

Filip Mladenović
Tokom polemike za šankom

nsarski
To je polemika?!

Filip Mladenović
usledio je novi tok polemike

nsarski
- to nije polemika, ako razumem sta ta rec znaci..


to je filipika
freehand freehand 23:59 26.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

I Sonja je videla Vuka...
Ali ona je veći komičar od Filipidipija.
1odnas 1odnas 00:57 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Freehand,
a Kosovo* hoce li na eventualnim susretima politicara, mislim na konferencije itd, biti zastupljeno istim brojem clanova kao i Srbija (bez zvjezdice) i hoce li se tokom nekog glasanja racunati glasanje njihovog predstavnika ili ne?
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:14 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Trece, dao si nam lekciju iz srpske istorije


Lekcija je na nivou Istorije Broja 1 iz Alana Forda. Istrgnuto iz vremena i okolnosti nije istorija nego dole pomenuto - filipika.

Prvi je u liku i delu Karađorđa Petrovića, a drugi u liku i delu Miloša Obrenovića. Prvi pravac je ratni, drugi je diplomatski.


Miloš Obrenović je pre nego se u istoriju smestio kao diplomata bio jedan od najboljih i najhrabrijih ne samo vodja, nego boraca u dva ustanka. Izvanredno hrabar ratnik. Pa je tek posle postao i diplomata. I svoje diplomatsko majstorstvo je koristio da proširi (oslobodi) onaj deo Srbije koji nije pre toga ratom. Ne da je umanji.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:17 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Kosovo*


Ispravka: Kosova*
D bi se znalo o cemu se radi.
1odnas 1odnas 01:24 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Kosova*
bar je Metohija ostala netaknuta, niko je ne pominje u diplomatskim pregovorima :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:22 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Srbija više uradi sa teniskim lopticama i vaterpolo loptama nego minama i granatama.
Kad ima klikere u glavi!
freehand freehand 09:15 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

1odnas
Freehand,
a Kosovo* hoce li na eventualnim susretima politicara, mislim na konferencije itd, biti zastupljeno istim brojem clanova kao i Srbija (bez zvjezdice) i hoce li se tokom nekog glasanja racunati glasanje njihovog predstavnika ili ne?

Realno - ne znam.
U čemu je gvint?
Pretpostavljam da je pitanje "da li je Kosovo ipak zastupljeno kao i druge države"? Skoro pa jeste. Uz tu zvezdicu. A diplomatija i odnosi među državama i politika uopšte prepuni su te simbolike , tih sitnih kukica i kvakica, naoko besmislenih reči, oko kojih su se i toliki ratovi vodili.
omega68 omega68 23:36 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Pismo Vilija Vimera, tadasnjeg potpredsednika Skupstine OEBS, upuceno tadasnjem nemaskom kancelaru Srederu.

Berlin, 02. 05. 00

Veoma cenjeni gospodine kancelaru,

Krajem
protekle nedelje bio sam u prilici da u slovačkom glavnom gradu
Bratislavi prisustvujem konferenciji, koju su zajednički organizovali
američko ministarstvo inostranih dela i American Enterprise Institut
(Spoljnopolitički institut Republikanske stranke). Glavne teme skupa
bile su Balkan i proširenje NATO-a.

Konferenciji su
prisustvovali veoma visoki politički predstavnici, na što ukazuje
prisustvo velikog broja predsednika vlada, kao i ministara inostranih
poslova i ministara odbrane iz tog regiona. Među brojnim važnim tačkama,
o kojima se raspravljalo, neke od tema zaslužuju da ih se naročito
istakne:

1. Organizatori konferencije su zahtevali da se u
krugu savezničkih država što je moguće brže izvrši međunarodno priznanje
nezavisne države Kosovo.

2. Organizatori su izjavili da se
Savezna Republika Jugoslavija nalazi van svakog pravnog poretka, a pre
svega izvan Završnog dokumenta iz Helsinkija.

3. Evropski
pravni poredak predstavlja smetnju za sprovođenje planova NATO-a. U tom
smislu znatno je pogodniji američki pravni poredak za primenu i u
Evropi.

4. Rat protiv Savezne Republike Jugoslavije vođen je da
bi se ispravila pogrešna odluka generala Ajzenhauera iz doba Drugog
svetskog rata. Zbog toga se iz strateških razloga tamo moraju
stacionirati američki vojnici, te da se tako nadoknadi ono što je
propušteno godine 1945.


5. Evropski saveznici su učestvovali u
ratu protiv Jugoslavije da bi, de facto, prevazišli prepreku i dilemu
koja je nastala posle usvajanja “Koncepta nove strategije” Alijanse u
aprilu 1999. godine, odnosno nastojanje Evropljana da se prethodno
dobije mandat UN ili KEBS-a.

6. Ne umanjujući važnost naknadne
legalističke interpretacije Evropljana da je, naime, kod širenja
zadataka NATO-a preko granica zakonski dogovorenog područja u ratu
protiv Jugoslavije, bila reč samo o izuzetku, ipak je jasno da je u
pitanju presedan, na koji se u svako doba svako može pozvati, i tako će
mnogi ubuduće i da postupaju.

7. Valjalo bi da se prilikom
sadašnjeg širenja NATO-a ponovo uspostavi teritorijalna situacija na
prostoru između Baltičkog mora i Anadolije, kakva je postojala u vreme
Rimskog carstva i to u doba kada je ono bilo na vrhuncu moći i zauzimalo
najveće teritorijalno prostranstvo.


8. Zbog toga Poljska mora
da bude okružena sa severa i juga demokratskim državama kao susedima, a
Rumunija i Bugarska da obezbede kopnenu vezu sa Turskom. Srbija
(verovatno zbog obezbeđivanja nesmetanog vojnog prisustva SAD) trajno
mora da bude isključena iz evropskog razvoja.


9. Severno od Poljske treba da se ostvari potpuna kontrola nad prilazima Sankt Peterburga Baltičkom moru.

10.
U svakom procesu pravu naroda na samoopredeljenje treba dati prednost
nad svim drugim odredbama ili pravilima međunarodnog prava.

11.
Tvrdnja da je NATO prilikom napada na Saveznu Republiku Jugoslaviju
prekršio sva međunarodna pravila, a naročito sve odgovarajuće odredbe
međunarodnog prava – nije osporavana.


Posle ove konferencije,
na kojoj se raspravljalo veoma slobodno i otvoreno, ne može da se
izbegne važnost i dalekosežnost njenih ocena, naročito kada se ima na
umu visok i kompetentan sastav učesnika i organizatora.

Američka
strana, izgleda, svesna je i spremna da u globalnom okviru, zbog
ostvarivanja svojih ciljeva, potkopa i ukine međunarodni pravni poredak,
koji je nastao kao rezultat Drugog svetskog rata u prošlom veku. Sila
ima da stoji iznad prava. Tamo gde međunarodno pravo stoji na putu,
treba ga ukloniti.


Kada je sličnu sudbinu doživelo Društvo
naroda, Drugi svetski rat nije više bio daleko. Način razmišljanja, koji
vodi računa samo o sopstvenim interesima, može da se nazove samo
totalitarnim.

S prijateljskim pozdravima,

Potpis Vilija Vimera

Izvor je NIN, 8.2.2007. prevod Nikole Zivkovica sa nemackog

Molim autora da dobro prouči ovo pismo i da ubuduće ne uznemirava javnost svojim blogovima punim neistina.
mariopan mariopan 23:55 27.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

omega68

Pismo Vilija Vimera, tadasnjeg potpredsednika Skupstine OEBS, upuceno tadasnjem nemaskom kancelaru Srederu.

Omega

Uvek mi je u mislima to pismo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:59 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

SR Jugoslavija je bila nedemokratska i JUL-ovska, dakle pljačkaška tvorevina najvećeg ratnog zločinca u istoriji Srbije, Slobodana Miloševića i njegove zle supruge, koja je od ruke pravde pobegla u Rusiju.
Istorija je zasluženo presudila toj nakazi od države!
freehand freehand 13:12 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Američka
strana, izgleda, svesna je i spremna da u globalnom okviru, zbog
ostvarivanja svojih ciljeva, potkopa i ukine međunarodni pravni poredak,
koji je nastao kao rezultat Drugog svetskog rata u prošlom veku. Sila
ima da stoji iznad prava. Tamo gde međunarodno pravo stoji na putu,
treba ga ukloniti.

Kada je sličnu sudbinu doživelo Društvo
naroda, Drugi svetski rat nije više bio daleko. Način razmišljanja, koji
vodi računa samo o sopstvenim interesima, može da se nazove samo
totalitarnim.

Ako je ovo što sam citirao zaista napisao potpredsednik Skupštine OEBS u pismu kancelaru Nemačke - onda sam ja spreman da pojedem makar i overenu kopiju tog dokumenta.
I da priznam da su Nemci (sa naglaskom na Herr Viliju Vimeru) ipak nastali od Srba, naroda najstarijeg. Što bi se očitovalo po bezmernoj gluposti citiranih rečenica.
No... Pre ću poverovati u Filipa kao Genseka UN.
omega68 omega68 17:04 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Ako je ovo što sam citirao zaista napisao potpredsednik Skupštine OEBS u pismu kancelaru Nemačke - onda sam ja spreman da pojedem makar i overenu kopiju tog dokumenta.
I da priznam da su Nemci (sa naglaskom na Herr Viliju Vimeru) ipak nastali od Srba, naroda najstarijeg. Što bi se očitovalo po bezmernoj gluposti citiranih rečenica.
No... Pre ću poverovati u Filipa kao Genseka UN.

Misliš da ja lažem?
OK
Nisi čuo za Andre Martineta?Ni za Svadeša osnivača glotohronologije?
Prestani da mobinguješ kad ne znaš o čemu pričaš.
(Sad priznaj da su se Germanski jezici odvojili od slovenskih ( srpskog ) i da su postali od zajedničkog nam pretka )

freehand freehand 17:21 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Misliš da ja lažem?

Ne. Mislim da je ovo, bar citirani pasusi - potpuna besmislica i ne verujem da je to napisao čovek kome se to u tekstu pripisuje.

omega68 omega68 18:22 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Ja nemam pretplatu za NIN pa ne mogu da otvorim ceo tekst, ali se iz početka, na ovom gornjem linku, vidi da je tekst autentičan.
Da li je NIN podmetnuo tekst nekome ko to nije pisao - to ne znam, pitaj Spajića.
Hoću samo da kažem da ne treba da se zaklinješ u nešto što ne zavisi od tebe.Zašto ne veruješ?
Da li veruješ u ovo?
freehand freehand 18:33 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

omega68
Ja nemam pretplatu za NIN pa ne mogu da otvorim ceo tekst, ali se iz početka, na ovom gornjem linku, vidi da je tekst autentičan.
Da li je NIN podmetnuo tekst nekome ko to nije pisao - to ne znam, pitaj Spajića.
Hoću samo da kažem da ne treba da se zaklinješ u nešto što ne zavisi od tebe.Zašto ne veruješ?
Da li veruješ u ovo?

Omega, nemam sad vremena da se sa tobom raspravljam, ali još jednom: ovo što je ovde stavljeno (citirani pasusi) pod Vimerov potpis tekst je koji bi potpisao i Voja Koštunica u tom i bilo kom drugom momentu. Pa i ja, retroaktivno. A inače deluje, stilski i smisleno, kao umetak.
Što se Šarpinga tiče - ne sumnjam ja da je tu bila gomila laži, međunarodnih spletki, mazanja i podmazivanja, pa i ucene i gole sile, kad je bombardovanje SRJ u pitanju.
Kao što sam siguran da bi se isto desilo i da Šarpinga nije bilo, mada nekoliko dana ili sedmica kasnije. Jednostavno, preglomazna je to mašinerija; kad se jednom uključi - kao što je uključena sredinom/krajem '98 - teško se (ako ikako) isključuje bez dejstva.


omega68 omega68 18:46 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

nemam sad vremena da se sa tobom raspravljam

pa nemoj.
Ako, ako, valja proslaviti tu kandidaturu
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:29 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

omega68
nemam sad vremena da se sa tobom raspravljampa nemoj.Ako, ako, valja proslaviti tu kandidaturu


Svim blogerkama i blogerima čestitam ove važne događaje, koji će našoj deci i unucima omogućiti da žive u uređenoj i prosperitetnoj Srbiji, punopravnoj članici Evropske Unije!
omega68 omega68 23:50 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

koji će našoj deci i unucima omogućiti da žive u uređenoj i prosperitetnoj Srbiji, punopravnoj članici Evropske Unije!

Ne dao Bog.
Raspašće se mnogo pre toga.U monetu su na početku ( Vladari Imperije ) ugradili sistemsku grešku koja će taj evro da krahira.
U nekim zemljama će da bude rata, u onim boljim - neće.
A neke ljude će na RTS da prime za stalno!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:56 28.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Omega,
Kakve su ti procene za scenario da Srbija stigne do referenduma za konacno pristupanje EU, da li ce to proci na referendumu?
Ili je sve ovo jalov posao?
omega68 omega68 00:01 29.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Naravno da neće da prođe ako se pošteno broji.
Ali gde se takve stvari pošteno broje?
Kako Hrvati znaju tačne podatke o njihovom referendumu?Gde su ono ponavljali više puta kao izbor Martića u Krajini?
Hoću da kažem da je taj referendum za EU postao farsa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:10 29.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

Pa moguce ali, ja imam utisak da ako se trend nastavi (EU sve dalje od pocetnog elana i prilicno uverljive iluzije raja na zemlji, u Srbiji sve ociglednije da pristup EU nije carobni stapic za resavanje bitnih unutrasnjih problema) da ni to sto ce koza cuvati kupus nece pomoci.
Ja ovo (politika koja tezi EU) ne vidim kao izdaju, ali vidim kao dobar nacin da se njome prikriva bazicna losa politika a mozda i kao uzaludan posao.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:16 29.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

EU je logičan ishod civilizacijskog i ekonomskog razvoja ovog dela sveta.
Naravno, kao i u životu, biće dilema, zastoja, preispitivanja, kriza..., ali je država Sjedinjene evropske države ili kako to Rusija naziva Savez Evrope sasvim izvesna i logična.
omega68 omega68 15:32 29.02.2012

Re: Pinki je video Vuka

EU je logičan ishod civilizacijskog i ekonomskog razvoja ovog dela sveta.

Nije.
MAda, možda jeste u glavama koje ne čitaju ništa drugo.
Evo jednog drugačujeg ( i tačnijeg ) pogleda
looping looping 11:51 27.02.2012

Kosovo*

Hotel sa jednom zvezdicom.
tyson tyson 02:49 28.02.2012

zamene pivu a zapićku sok

U polemici za šankom

Šta ste pili, i ko je platio na kraju, ti ili on?



Filip Mladenović Filip Mladenović 12:48 28.02.2012

Re: zamene pivu a zapićku sok

Na koktelu se piće ne plaća.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:32 01.03.2012

Velika pobeda za naše potomke!

Današnje dobijanje kandidature predstavlja još jednu pobedu naših potomaka.

To je ujedno i spomen na najumnije i najprogresivnije ličnosti iz bogate istorije Srbije, koji su se borili za demokratsku, civilizovanu i ekonomski razvijenu državu u ovom delu Evrope!

ŽIVELI!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana