Film| Filozofija| Mediji| Politika| Život

Anđelinina kabalistička poruka

alexlambros RSS / 17.02.2012. u 00:20

AleXandar Lambros

Ne radi se samo o tome da Srbija, pri okolnostima kakve jesu, nema kad da se bakće tamo nekim filmom, jer doslovno mora da gleda kako će da opstane, već o tome da mi pristajemo na ulogu žrtve Anđelinine loše umetnosti. Šta više u nju se potpuno uživljavamo. A izbor je i jasan i jednostavan do mere saveta iz Cosmopoliten-a. Ili ćeš prihvatiti ulogu žrtve i batrgajući se tonuti sve dublje ko u živo blato, ili ćeš je svesno i angažovano odbaciti i biti proaktivan umesto reaktivan. 

 

Holivud je oduvek bio političan. Setite se samo svojih komentara kad god biste gledali neko samoveličajuće američko celuloidno smeće u kome američki predsednik lično spasava planetu od kakve globalne katastrofe ili vanzemaljske invazije, ili se „običan" Amerikanac iz naroda u kakvoj nemogućoj misiji suprostavlja intergalaktičkim silama zla i nepravde i, naravno, pobeđuje. Uzdahnuli biste barem jednom tokom projekcije - „O bože, ko se loži na ove infantilne gluposti?"

Pa, lože se Amerikanci.

Ma koliko se holivudska zabavljačka industrija može odbaciti kao glupost epskih razmera u kojoj su specijalni efekti sami sebi cilj i zabava za Kentacky Fried Chicken i King Burger konzumente koji kroz domaće akcijaše u krv ispumpavaju potrebnu dozu adrenalina da ih holesterol ne ubije, ne može se podceniti uticaj američke popularne kulture na formiranje individualne svesti na nižoj, odnosno javnog mnjenja na višoj istanci. Do stupidnosti uprošćena forma američke masovne zabave je ta koja u svest masa urezuje razne predstave, pa i one istorijske.

Često pominjana „mitomanija" balkanskih naroda koja se drži odgovornom za dobar deo aktuelne bede i nesreće tih istih naroda u poređenju s onom američkom deluje kao poređenje inficirane akne na nosu adolescenta sa metastaziranim rakom limfnih žlezda. Šta može da parira američkoj samoljubivosti i veri u misiju da planetu svedu na svoju meru i besplatni izvor sirovina, hipertehnološkom džinu s mozgom idiota, naciji koja vedri i oblači i kroji, ne sudbinu, već istoriju čitavih delova planete, a čija ogromna većina stanovnika živi u čvrstom uverenju da je biblijska priča o postanku sveta doslovno tačna.

Holivud je oduvek bio u službi američke mitologije.

Poslednjih nekoliko decenija Srbi su dežurni holivudski bad guys u maloumnim američkim akcijašima. Podsetimo se, Extreme Ops, Behind Enemy Lines, 24, Bad Company, Welcome to Sarajevo, Harrison's Flower .... čak i nekoliko epizoda naučno fantastične serije Seven Days i Judge Advocate General ... spisak je predugačak.

Mada, činjenica da je jedan mali, politički nemoćan narod uzet za filmskog neprijatelja američkog sna, dakle celog sveta, može na prvi pogled da iznenadi ali je zapravo lako objašnjiva. Srbi su, prvo i osnovno, politički potpuno nemoćni. Dakle, nema bojazni od nekog novog 11. septembra koji je, sasvim uzgred, po spektakularnosti prevazišao i najmaštovitije holivudske scenarije. Nemaju ni naftu a nisu ni muslimani. Setimo se histerija sledbenika religije mira povodom karikatura, medvedića Muhameda u Sudanu ili epizode South Park-a, jedine cenzurisane i jedine povučene s online emitovanja od par stotina epizoda u kojima nije bio pošteđen apsolutno niko.

Drugo, beli su, što je neizmero bitno za održavanje fantazma političke korektnosti. Kineza je previše, reč je, ipak, o tržištu od milijardu i neki milion duša. A tu su i kineski krediti. Crnci automatski otpadaju jer se rasizam tu najlakše detektuje. S Arapima, tim očiglednim kandidatima, ko sme da se kači?

Beli, nemoćni Srbi, ko će da zameri? Niko. Čak ni Srbi sami neće smeti da budu previše glasni i previše da se brane jer će se to odmah svatiti, kao što se, sudeći po napisima u zapadnoj štampi i čini, kao potvrda njihove krivice i dokumentarne tačnosti filma. Anđelininog, naravno.

Da li je ovo „ostvarenje" da se poslužim tim neutralnim terminom, Anđelinina svesna ili nesvesna namera nije naše da raspetljavamo. To što joj je Ričard Holbruk bio savetnik pri pisanju scenarija, dovoljno govori. Šta zna Anđelina ko je Holbruk? Lično mislim da nije imala loše predumišljaje. Nek budem naivan, al neko toliko lep (da, meni je i dalje lepa), ne može biti namerno zao. I ja joj verujem da je imala dobre namere. Ali, izreka „put u pakao popločan je dobrim namerama" nije nastala iz čista mira. Dobre namere imala je i ta međunarodna zajednica na koju je Anđelina toliko ljuta. Koliko bi rat bio ne samo kraći već i daleko manje krvav da nije bilo „dobrih namera" međunarodne zajednice. Ima li nekoga ko u ovo sumnja?

Neprestano se čuje primedba, sasvim na mestu, da ne treba unapred suditi o nečemu što niste videli. Pa pogledajte, zaista.

Najbolja kritika ovog ostvarenja došla je sa sasvim neočekivanog mesta. Reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić, poglavar Islamske zajednice u BiH, posle sarajevske premijere filma je izjavio - „ovaj film je nešto najbolje što se desilo BiH posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma. To je dokaz agresije i genocida na naš narod. Bojao sam se da će istina o agresiji i stradanju našeg naroda i države biti napola kazana i da ću imati muku u duši što nema iskrenih i hrabrih ljudi koji su spremni svetu kazati golu i hladnu istinu nakon lepršavih laži. To je ona istina koja nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. No, kako se radnja filma odvijala i kako su se ređale brutalne scene, koje su govorile o brutalnom odnosu prema ljudima, posebno prema ženama - našim majkama, ćerkama, sestrama, tetkama i komšinicama, shvatio sam da je Andželina Žoli ta iskrena i hrabra osoba koja se ne boji kazati istinu svima. Korisno bi bilo da film pogledaju Beograd i Banja Luka, jer je šok-terapija najbolji lek za neke bolesti. Nadam se da će primer Andželine Žoli slediti domaći i svetski reditelji u prikazivanju istine o agresiji i genocidu na naš narod."

Ovome se nema šta dodati.

Realno je bilo očekivati više od autorke filma. Ne zbog njenog dosadašnjeg umetničkog kredibiliteta koji je daleko od neupitnog, već zbog njenog humanitarnog angažmana. Anđelina je bila i u Avganistanu, a mora da joj se kroz uši provukla i vest da je ovih dana život jednog saudijskog 23-godišnjeg novinara doveden u pitanje jer je na svom twitter nalogu u komentaru uvredio proroka. Američki rečeno, morala bi biti bolje upoznata „with their ways". Ovako je postala filmski Bernar Anri Levi koji je skrivao Rušdija a podržavao Izetbegovića.

Šta je to što ovaj film čini gorim od svih prethodnih? Osim što je autorka imala dobre namere? Glamur holivudskog para snova kojim je očarana čitava planeta. Nasuprot tom bajkovitom holivudskom sjaju stoji impotentna, kastrirana, bezuba srpska „politička elita" koja na kraj ne može da izađe ni sa Zukorlićem (ruku na srce, ni Amfilohijem) i njegovim govorom mržnje, a kamoli s Anđelinom i njenim filmom. Mada, nije da nemaju preča posla.

Guardian u rubrici rewievs, dakle kritike, u par rečenica prepričava radnju filma, a potom se bavi pretnjama koje Anđelina i srpski glumci u filmu dobijaju iz Srbije. Nigde ne stoji eksplicitno ali je očigledno da se ta činjenica tretira kao velika preporuka za film.

Potpuno je nefer, na kraju balade, odnosno filma, oduzeti još i pravo na reakciju. Ne mislim da je neophodno da nacija bude na kolektivnom zen nivou u kome ovo ostvarenje neće izazvati nikakvu reakciju. Ali, deo sa pretnjama, svakako je naš problem. Što je, pretpostavljam, opšte poznata činjenica svakome ko živi u Srbiji.

I, upravo tu, za mene, leži poenta cele ove priče. A ona je potpuno kabalistička. Ne radi se samo o tome da Srbija, pri okolnostima kakve jesu, nema kad da se bakće tamo nekim filmom, jer doslovno mora da gleda kako će da opstane, već o tome da mi pristajemo na ulogu žrtve Anđelinine loše umetnosti. Šta više u nju se potpuno uživljavamo. A izbor je i jasan i jednostavan do mere saveta iz Cosmopoliten-a. Ili ćeš prihvatiti ulogu žrtve i batrgajući se tonuti sve dublje ko u živo blato, ili ćeš je svesno i angažovano odbaciti i biti proaktivan umesto reaktivan.

Jevreji, žrtve Holokausta, to su shvatili i sad njihova packa Gibsonu (uzgred, za manje zlodelo od Anđelininog, jer katolicizam koji Gibsona inspiriše pršti od antisemitizma) dobija težinu političkog incidenta. Čak i Karolas Papuljas, 82-godišnji predsednik bankrotirane Grčke, bez pardona nemačkom ministru finansija Volfgangu Šojbleu saopštava šta mu je na duši. Od nas se očekuje da aplaudiramo Anđelininom ostvarenju. Nema potrebe biti do te mere autoreferentan, ali nema razloga da žena ne dođe u Srbiju ako joj je to želja. Dubravka Lakić, filmski kritičar Politike, bila je na nivou najvišeg standarda svoje profesije intervjuišući Anđelinu u Berlinu. I pri tom ni trunčicu servilna i respektabilna prema Anđelininoj holivudskoj diva personi.

Ja sam je, ako to nekoga može da nadahne, zajedno sa njenim filmom, doživeo kabalistički. Tako sam rešio.

Svojevremeno sam prevodio jednu lepu knjigu o ovoj drevnoj jevrejskoj filozofiji gde se, između ostalog kaže da je, po kabalističkoj tradiciji, jedno od 72 imena boga „čudotvorenje":

„Dođu vremena kada nam samo čudo može pomoći da preokrenemo neku sumornu i beznadežnu situaciju. Ali čuda ne izvodi Bog, već mi. Svakom čudu u materijalnom svetu prethodi čudesna promena u našem karakteru. Fizička stvarnost i ljudska priroda blisko su povezane. Kada izvedemo izuzetan preobražaj iznutra ta se promena izražava i spolja.

Oslobodite se svake sebičnosti, zavisti, besa i samosažaljenja. Bez sumnje, ovo je težak korak. Moramo se osloboditi mentaliteta žrtve. Činjenica da smo pali nije ono što je važno. Veličina leži u činu ponovnog uzdizanja. Depresija i samosažaljenje su primamljiva emocionalna stanja. Ona, kod potištenih i utučenih, pokreće energiju. Samo je priroda te energije autodestruktivna."

 

 

 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (308)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 22:32 17.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
kukusigameni
e vala, i glas razuma!

Koji prica napamet. Vas dvoje radite ono što biste drugima spočitavali.


kukusigameni
Šta je onda sve što je o autorki filma napisano, a da niko nije ni video film.

Znači, ti kritikuješ blog BEZ da si ga pročitao. Naime, Alex ga je pogledao.

Neko ko je seo i napisao scenario za film, našao pare, pripremio film, snimio ga i izmontirao može da bude sve, samo ne glupača.

?!?

Inače, ti ovo pišeš BEZ da si pročitao članak. Naime, ona nema pojma šta ima u "njenom" filmu. Iz čega možemo pretpostaviti da ga je radio tim ljudi. A ne ona. Znači, nemaš nikakve potrebe da joj pripisuješ zasluge za scenario, pripreme, nalaženje para, kameru, motažu (ta Andja ispade renesansni umetnik, radi sve radnje )

A hajka i cenzura na osnovu pisanja polupismenih novinara,

Znači, ti kriktikuješ novinarku Politike BEZ da si pročitao članak.

A kad pročitaš, reći ćeš mi šta je kod nje NEPISMENO? Moraš imati argument za svoje tvrdnje, inače pirčate napamet.


koji ni ne idu u bioskop,

Znači pišeš BEZ da si pročitao intervju. A kad pročitaš, videćeš da je novinarka pogledala film. (osim ako ne krenemo sa tezom da je intervju izmišljen)


i donišenje suda o nekome i suda o tome šta je i kako taj uradio je čista mržnja i projekcija te svoje mržnje.

Ti si BEZ čitanja doneo sud o njima da pate od mržnje i projektuju.
Jasno ti je da je to izraz tvoje mržnje i tvoja projekcija iste? Po istom tom mehanizmu?


Više je ton odbrane prava autora da napravi film po svom nahođenju i osećanju.

Gde je njoj neko branio da snima šta hoće?


A da bih kritikovao taj film, moram ga barem pogledati.

I da bi kritikovao tuđe pisanje moraš PROČITATI šta pišu i na osnovu čega pišu.


Uzgred, ja se nigde nisam bavila filmom. Ali mogu bez da ga gledam. Kako? Tajnu otkirvam u sledećem postu. Stay tuned.
natasavb natasavb 22:34 17.02.2012

Re: i jos jednom

ma da,...a sto ste onda svi tapsali, kada Bata zivotinja, Smoki, Boris Dvornik , prazne sanzere na Nemce?

I to tako jedno 40, 50,godina!


Da li da shvatim ovo kao salu ili ozbiljno pitanje?
maca22 maca22 22:41 17.02.2012

Re: i jos jednom

Poenta je da možeš sve kritikovati ako možeš argumetovati.

Objasnila sam zašto mislim da je glupa. I zašto mislim da film nije njen.
Savetnici Holbruk & Co. mi ne ulivaju poverenje. Ništa od od sada navedenog mi ne uliva želju da film gledam. Do ovde je legitimno, nadam se, jer imam argument za svoj stav.

Licmereno je reći da filmovi nemaju propagadnu moć.

A sad o filmu.

Alex je rekao da je film pamfletsko smeće. Ja mu verujem, i eto. Šta ćeš sad? Da mi kažeš da bih drugačije zaključila da ga sama vidim? Sumnjam. Ali radije ću da grešim nego da se zagađujem.

Da mi kažeš da mi stav nije intelekutalan? Preživeću. :)
angie01 angie01 22:49 17.02.2012

Re: i jos jednom

Koji prica napamet. Vas dvoje radite ono što biste drugima spočitavali.


maco,sta si sve napisala ne mogu da otpratim ideju, tako si sve pomesala i nakaradno opservirala, da ne znam sta treba da ti odgovorim!

svoje misljenje o problematici vec rekoh i tu nema nikakve manipulacije nicim!

kuku je samo nacrtao tehnologiju kritike i nista vise!
maca22 maca22 22:52 17.02.2012

Re: i jos jednom

Dobro, slažem se sa mehanizmom koji je opisao.
Ali ga ne vidim na ovom blogu.
angie01 angie01 22:59 17.02.2012

Re: i jos jednom

natasavb
ma da,...a sto ste onda svi tapsali, kada Bata zivotinja, Smoki, Boris Dvornik , prazne sanzere na Nemce?I to tako jedno 40, 50,godina!Da li da shvatim ovo kao salu ili ozbiljno pitanje?


htedoh reci, kako su svi ratovi strasni i imaju razne strane i kako su razliciti arsini reakcije publike u odnosu na to, sa koje su strane i kako tretirani u filmovima koji obradjuju takvu tematiku!

zar ne bi razmisljanje tvoje prijateljice bilo jednako primenljivo i u svakoj drugoj posleratnoj situaciji?

verujem da bi cela ova halabuka i komentari na film bili sasvim drugaciji da je Andjin film obrnuto prikazao zavadjene strane i da onda cinjenice ne bi nikome bile vazne!
angie01 angie01 23:02 17.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Dobro, slažem se sa mehanizmom koji je opisao.Ali ga ne vidim na ovom blogu.


je l?

pa koliko je ovde komentatora pogledalo film?

koliko ima ostracenih izjava?
maca22 maca22 23:11 17.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
maca22
Dobro, slažem se sa mehanizmom koji je opisao.Ali ga ne vidim na ovom blogu.

je l?
pa koliko je ovde komentatora pogledalo film?
koliko ima ostracenih izjava?

Da spojimo ovo u: "koliko ostrašećnih komentatora nije pogledalo film?"

Nula.
mariopan mariopan 23:13 17.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
maca22
Pa imas osudjujuci ton.
Uopste ne kapiram cemu to.


Ja imam osuđujući ton?
Šta je onda sve što je o autorki filma napisano, a da niko nije ni video film. Neko ko je seo i napisao scenario za film, našao pare, pripremio film, snimio ga i izmontirao može da bude sve, samo ne glupača. Kakav god da je film.
A hajka i cenzura na osnovu pisanja polupismenih novinara, koji ni ne idu u bioskop, i donišenje suda o nekome i suda o tome šta je i kako taj uradio je čista mržnja i projekcija te svoje mržnje.
Tako da ja ne mislim da je moj ton osuđujući. Više je ton odbrane prava autora da napravi film po svom nahođenju i osećanju. A da bih kritikovao taj film, moram ga barem pogledati.

Od najave snimanja ovog filma pratim sve probleme koje je imala, pre svega u Sarajevu, i cekala sam da vidim sta je od toga zaista i stavila u film. Verujem Lambrosu da je to los film, ali tek posto sam procitala i intervju koji je dala sama "autorka".
Od koga je, ne cudi me kakav je.

A savetnici kao Holbruk i Vesli Klark, znam sta da ocekujem? Da platim kartu i da gledam sta su Vesli Klark i Holbruk u scenariju smuckali?
Hvala, gledali smo ovde uzivo i meni bilo dosta.

A onda procitam intervju Andjeline Zoli, u Politici , pa tu mozga nema.

Onda procitam i intervju na B92 gde je imala spremljene, unapred napisane odgovore da se ne izblamira kao u Politici??

Ali, cilj je postignut.

U Bosni je ovim filmom definitivno obrisao krivicu sa Muslimana i proglasio opstepoznatu cinjenicu da su u tom ratu i ucestvovali i zlocinci bli samo Srbi.

Zato ga u Bosni i svrstavaju u genijalne, kako da nije?
angie01 angie01 23:22 17.02.2012

Re: i jos jednom

Nula.


to naprosto nije tacno!

izvini, nisam otpratila- je l si ti pogledala film?
maca22 maca22 23:34 17.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
verujem da bi cela ova halabuka i komentari na film bili sasvim drugaciji da je Andjin film obrnuto prikazao zavadjene strane i da onda cinjenice ne bi nikome bile vazne!

Već vidim naslov na Njuz.net-u:
"Srbi se nisu uvredili na film koji ih nije uvredio"
maca22 maca22 23:37 17.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
Nula.

to naprosto nije tacno!
izvini, nisam otpratila- je l si ti pogledala film?

Niti sam ga gledala, niti pričala o njemu.
angie01 angie01 23:46 17.02.2012

Re: i jos jednom

Niti sam ga gledala, niti pričala o njemu.




angie01 angie01 23:50 17.02.2012

Re: i jos jednom

"Srbi se nisu uvredili na film koji ih nije uvredio"


ma da-i Andja nije glupa i srpski glumci nisu izdajice!
maca22 maca22 23:51 17.02.2012

Re: i jos jednom

Čemu se smeješ, "ispratila si" da sam govorila o filmu, jel tako?
angie01 angie01 23:56 17.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Čemu se smeješ, "ispratila si" da sam govorila o filmu, jel tako?


maco, e osvezi mi vece, majkemimoje!
kukusigameni kukusigameni 00:03 18.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
Da platim kartu i da gledam sta su Vesli Klark i Holbruk u scenariju smuckali?

Nađi mi Richard Holbrooke-a i Wesley Clark-a u kreditima filma. Evo ga link.

In the Land of Blood and Honey

Evo ti i link za Richard Holbrooke-a.

Ali obrati pažnju na baju koji je direktor fotografije u ovom filmu.

Dean Semler
Mnogo jak igrač.

Ili montažerka Patricia Rommel
Mmmmmmmmmm The Lives of Others

Sjajan film.

Ili kompozitor Gabriel Yared

Ti ljudi su pravili taj film. Holbrooke nije.
maca22 maca22 00:04 18.02.2012

Re: i jos jednom

@ Angie: Kad nemaš argument, onda se podsmevaš. Tako to ide.
maca22 maca22 00:06 18.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
mariopan
Da platim kartu i da gledam sta su Vesli Klark i Holbruk u scenariju smuckali?

Nađi mi Richard Holbrooke-a i Wesley Clark-a u kreditima filma. Evo ga link.

Mariopan, napao je na tebe. Vidi, mene ne sme.
kukusigameni kukusigameni 00:15 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Mariopan, napao je na ebe. Vidi, mene ne sme.

Sa tobom imam ozbiljne namere.
maca22 maca22 00:15 18.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
Nula.

to naprosto nije tacno!

Citiraj.
angie01 angie01 00:18 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
@ Angie: Kad nemaš argument, onda se podsmevaš. Tako to ide.


ne draga maco, nego sam nezna prema tebi, jer si mi simpa!

idi molim te procitaj sta si sve izrekla u svojim komentarima, pa se onda vrati i reci sta si to 'tela!

ja sam moje stavove lepo napisla i obrazlozila!

a ti svo vreme euforicno sa nejasnom niti dajes oprecne izjave i etiketiras, onako iz glave i to je tebi ozbiljna i argumentovana rasprava- pa stvarno je smesno!

-a ne podsmevam se, ja to nikada ne radim, to je odraz primitivnih ljudi!
maca22 maca22 00:19 18.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
maca22
Mariopan, napao je na ebe. Vidi, mene ne sme.

Sa tobom imam ozbiljne namere.

Onda da ne pokazujem recimo ovo:

http://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Land_of_Blood_and_Honey

During the script-writing phase she consulted with U.S. diplomat and high-ranking Clinton Administration official Richard Holbrooke who was one of the architects of the Dayton Agreement that put an end to the Bosnian War, general Wesley Clark who was the director for strategic plans and policy on the United States Department of Defense's Joint Chiefs of Staff during the war, and foreign correspondent Tom Gjelten.[5]
angie01 angie01 00:21 18.02.2012

Re: i jos jednom

Citiraj.


sta da citiram, gomilu ostrascenih komentara onih koji nisu geldali film?

pa lakse bi bilo da izdvojimo one koji nisu ostrasceni- a isto nisu gledali film-jer koliko sam shavtila, jedino je alex gledao!
maca22 maca22 00:25 18.02.2012

Re: i jos jednom

Angie, mislim da ste promasili blog. Film ovde uopšte nije tema.
angie01 angie01 00:35 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Angie, mislim da ste promasili blog. Film ovde uopšte nije tema.


na sta mi ovim repliciras?
maca22 maca22 00:43 18.02.2012

Re: i jos jednom

Repliciram na vase (ti, kuku i JJBeba) delovanje na ovom blogu. To je ujedno odgovor na pitanje "šta sam tela".

Promašili ste temu.
angie01 angie01 00:59 18.02.2012

Re: i jos jednom

Repliciram na vase (ti, kuku i JJBeba) delovanje na ovom blogu. To je ujedno odgovor na pitanje "šta sam tela".

Promašili ste temu.


koje nase delovanje, maco, mi komentarisemo, kao i ostali,...u cemu se ogleda nas rad?

kakve veze s tim ima sta si ti 'tela u tvojim onolikim komentarima, koji ni nemaju veze sa nama?

reci mi molim te koja je tema?

maca22 maca22 01:04 18.02.2012

Re: i jos jednom

Tema je da Srbi treba da rade na sebi, umesto da gledaju u film i potresaju se njime.
angie01 angie01 01:12 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
Tema je da Srbi treba da rade na sebi, umesto da gledaju u film i potresaju se njime.


pa sto se onda ne drzis teme?

maca22 maca22 01:23 18.02.2012

Re: i jos jednom

A što izmišljaš da se ne držim? Kako će ti to pomoći?
Osim ako pod skretanjem ne misliš na repliciranje vama.
maca22 maca22 01:26 18.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
koje nase delovanje, maco, mi komentarisemo, kao i ostali,...u cemu se ogleda nas rad?

U tome što ste ostrašćeni i osuđujete napamet, a niste ni pročitali šta ljudi pišu.

I onda isprojektujete na druge da to rade.
mrale54 mrale54 07:17 18.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
ma da,...a sto ste onda svi tapsali, kada Bata zivotinja, Smoki, Boris Dvornik , prazne sanzere na Nemce?

I to tako jedno 40, 50,godina!


...hmm...ovaj...vid', stvarno, tako je!

Al', kad sam ja, pre 50 godina tapšao, imao sam 8!
A, sad filmu tapšu ljudi od 50 god. starosti.

...sad, šta sam hteo ovim reći...hmm...
angie01 angie01 10:09 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22

angie01koje nase delovanje, maco, mi komentarisemo, kao i ostali,...u cemu se ogleda nas rad?U tome što ste ostrašćeni i osuđujete napamet, a niste ni pročitali šta ljudi pišu.I onda isprojektujete na druge da to rade.


ajde jedan ostrasecni komentar od pomenute trojke, koji ispunjava i ostale uslove koje si navela:

naci, ostracenost, osudjivanje? napamet, a bez citanja,(pretpostavljam komentara na koji se replicira) i onda(is)projekcija da to drugi rade!?



i ne mogu vise- smori me,..pa ovako ne razgovaram ni sam malim sinom,...daj bre malo logike, reda i povezanosti, ako vec zelis da dokazes,...jer ovako ne znam sta!
JJ Beba JJ Beba 10:19 18.02.2012

Re: i jos jednom

Repliciram na vase (ti, kuku i JJBeba) delovanje na ovom blogu.


ja sa svoja tri komtera ubih se od delovanja
mora da me ne plaćaju dobro za delovanje
JJ Beba JJ Beba 10:24 18.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
Repliciram na vase (ti, kuku i JJBeba) delovanje na ovom blogu. To je ujedno odgovor na pitanje "šta sam tela".

Promašili ste temu.

javascript:;
koje nase delovanje, maco, mi komentarisemo, kao i ostali,...u cemu se ogleda nas rad?

kakve veze s tim ima sta si ti 'tela u tvojim onolikim komentarima, koji ni nemaju veze sa nama?

reci mi molim te koja je tema?



klik
angie01 angie01 10:47 18.02.2012

Re: i jos jednom

ubih se od delovanja


idem sad da delujem na matis, bajolodzi i slicne trice & kucine,jer smo se mnoooogo otpustili za ove dve nedelje sankanja, grudvanja i valjanja po snegu, sa mokrim nogama i lavorima sa toplom vodom!
maca22 maca22 12:10 18.02.2012

Re: i jos jednom

JJ Beba
ja sa svoja tri komtera ubih se od delovanja
mora da me ne plaćaju dobro za delovanje

Bebo, Kuku poturi drugima da pričaju o filmu napamet, a ti mu tapšeš.
Eto tako deluješ po blogu :)
A isto tako i Angie.

Angie, mogu da argumetujem, ustvrdila si ostrašćeno OVDE, a odbila si i nisi NIČIM argumetovala:
angie01
maca22
Dobro, slažem se sa mehanizmom koji je opisao.Ali ga ne vidim na ovom blogu.
je l?
pa koliko je ovde komentatora pogledalo film?
koliko ima ostracenih izjava?


angie01
i ne mogu vise- smori me,..pa ovako ne razgovaram ni sam malim sinom,...daj bre malo logike, reda i povezanosti, ako vec zelis da dokazes,...jer ovako ne znam sta!

Kad kažeš da sagovornik ne valja, to neverovatno ojačava tvoju nepostojeću argumentaciju. Prijatan dan želim.
maca22 maca22 12:23 18.02.2012

Re: i jos jednom

A ovde http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=1337&yyyy=2012&mm=02&dd=17&nav_id=583561

Jugoslav Ćosić ima dva sagovrnika koji diskutuju o filmu, NISU ga gledali.

Skandal!
Molim vas, idite u urazmite ih.
angie01 angie01 13:22 18.02.2012

Re: i jos jednom

maco, da te nema, trebalo bi te izmisliti!

Angie, mogu da argumetujem, ustvrdila si ostrašćeno OVDE, a odbila si i nisi NIČIM argumetovala:


:)))))))), tebi je ostrasceni komentar tri postavljena pitanja, koja nisam argumentovala????:))))

ajd jos jednom polako, procitaj blog i vidi ko sve daje komentare o filmu, govori kako je Andja glupa i slicno, spocitava mu kvalitet, naziva ga novim huskanjem i stavec ne,a da film niko gledao nije, na jedan takav se nadovezao kuku , rekavsi da je to tehnologija opservacije,JJ i ja smo se izjasnile da je to razumno razmisljanje, znaci, da je suludo biti tako eksplicitan u svojoj agresiji i konstrukcijama, a bez gledanja i ti od onda, posto se tebi ocigledno svidjaju komentari koji pljuju film, Andju i sve ostalo vezano za slucaj, nasrces na nas i oputuzujes nas za delovanje!:))))i to bez argumentacije!:)))), a sa ostrascenoscu! Pri tome, dve misli u komentarima ne sastvaljas logicno, da moze covek da te otprati sta hoces, nego malo ovako, malo onako!

evo, ja te ispostovala, al stvarno ne mogu vise u krug,

pozz,
angie
maca22 maca22 13:26 18.02.2012

Re: i jos jednom

angie01
ajd jos jednom polako, procitaj blog i vidi ko sve daje komentare o filmu, govori kako je Andja glupa i slicno, spocitava mu kvalitet, naziva ga novim huskanjem i stavec ne

To je sve bilo argumentovano i moze da se kaze. Zato vas troje niste u pravu.
Eto, Pozdrav i od mene. :)
marija♥ marija♥ 20:15 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
A ovde http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=1337&yyyy=2012&mm=02&dd=17&nav_id=583561

Jugoslav Ćosić ima dva sagovrnika koji diskutuju o filmu, NISU ga gledali.

Skandal!
Molim vas, idite u urazmite ih.

da, uz svo postovanje sagovornika, mogli su bar da odgledaju film pre ucesca u emisiji, bilo bi mnogo bolje.
mariopan mariopan 21:36 18.02.2012

Re: i jos jednom

Nađi mi Richard Holbrooke-a i Wesley Clark-a u kreditima filma. Evo ga link.

A da procitas, najzad, intervju gde ona to KAZE?
.........................
mariopan mariopan 21:39 18.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
kukusigameni
mariopan
Da platim kartu i da gledam sta su Vesli Klark i Holbruk u scenariju smuckali?

Nađi mi Richard Holbrooke-a i Wesley Clark-a u kreditima filma. Evo ga link.

Mariopan, napao je na tebe. Vidi, mene ne sme.

kukusigameni kukusigameni 21:41 18.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
A da procitas, najzad, intervju gde ona to KAZE?


Ona kaže da se konsultovala i sa našom vojskom i vojskom BiH.
I da, šta misliš da je Holbruk stavio u film? Ili Vesli Klark.
Btw, intervju sam pročitao i pre nego što je ovde postovan. A Dubravku Lakić čak i poznajem i pratim njene kritike.
mariopan mariopan 21:42 18.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
maca22
Mariopan, napao je na ebe. Vidi, mene ne sme.

Sa tobom imam ozbiljne namere.

A samnom se samo zezas?
maca22 maca22 21:44 18.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
I da, šta misliš da je Holbruk stavio u film? Ili Vesli Klark.
Btw, intervju sam pročitao i pre nego što je ovde postovan. A Dubravku Lakić lak i poznajem i pratim njene kritike.

I zasto si onda negirao da je konsultovala ovu dvojicu?
maca22 maca22 21:45 18.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
kukusigameni
maca22
Mariopan, napao je na ebe. Vidi, mene ne sme.

Sa tobom imam ozbiljne namere.

A samnom se samo zezas?

Were you two married or sth?
kukusigameni kukusigameni 21:52 18.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
A samnom se samo zezas?

Ja to da me Maca zapazi.
mariopan mariopan 22:18 18.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
mariopan
A da procitas, najzad, intervju gde ona to KAZE?


Ona kaže da se konsultovala i sa našom vojskom i vojskom BiH.
I da, šta misliš da je Holbruk stavio u film? Ili Vesli Klark.
Btw, intervju sam pročitao i pre nego što je ovde postovan. A Dubravku Lakić lak i poznajem i pratim njene kritike.

Zasto si onda sve vreme tvrdio da ih nema nigde pa mi jos kacio i linkove kojekakve da citam?

A sta je neko takav mogao da sugerise treba da vidis u filmu, to je tamo.


Ja vidim samo posledice a to su:

Iskopavanje leseva od pre skoro dvadeset godina kojima se sada bave obe strane da premere ko je kome sta i koliko uradio.
Pogledaj ova blog?
Sta vidis?
Gde se dela njena miroljubiva poruka?

Neeee, nemoj odmah da mi ne valjamo, da valjamo kao ljudi mi bi tu poruku videli i razumeli,.......to je taj rad........onda ja uzvratim da vi ne valjate,(ili oni, svejedno)....onda opet ti kazes da to mi ne valjamo jer ne vidimo da je film cista istina i istorija, ma "dokaz"....a ja opet da film nije dokaz i da je to fikcija (kaze Andja)....a onda ti potegnes Holbruka i kazes nije fikcija, to je istina i dokaz (kazu u Sarajevu).........i tako do ....cega?

Do cega smo stigli?

O tome ti pricam.


Nego evo tebi ja necu da se svadjam oko OVOLIKE gluposti .
mariopan mariopan 22:19 18.02.2012

Re: i jos jednom

kukusigameni
mariopan
A samnom se samo zezas?

Ja to da me Maca zapazi.

Ma ko tebe nije zapazio?
maca22 maca22 22:32 18.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
Zasto si onda sve vreme tvrdio da ih nema nigde pa mi jos kacio i linkove kojekakve da citam?

Sad ce da kaze: "gde sam to kacio?"
kukusigameni kukusigameni 22:35 18.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
Zasto si onda sve vreme tvrdio da ih nema nigde pa mi jos kacio i linkove kojekakve da citam?

Zato što nisu bitni. Da su bitni, nalazili bi se na spisku koji sam ti linkovao. Eno, kod Ćosića je rekla da je konsultovala i "naše" i "njihove". U tom intervjuu i Tihomir Stanić izjavljuje da su ga tabloidi (tačnije Kurir) potpuno lažno citirali, da su napravili celu halabuku baziranu na lažima. Ja ne mislim da je taj film istina niti da je laž. To je film. Fikcija. Da li će neko formirati mišljenje da je to što se u filmu dešava istinito i realno, to zavisi kako od sposobnosti umetnika tako i od recipijenta tog filma. To je odnos, kao moj i Macin.
mariopan
A sta je neko takav mogao da sugerise treba da vidis u filmu, to je tamo.

Ti si napisala da ti je odmah bilo jasno. A ja te pitam šta ti je jasno? Naravno u kontekstu filma. Išla si čak do toga da su oni (Vesli i Holbruk) napravili film. Šta konkretno? Da su Srbi silovali? Pa to nije morao Holbruk da joj kaže. Da armija BiH nije imala čizme, nego su često nosili patike? Ni to nije morao Klark da joj kaže, a i nebitno je.
U filmu, u nekakvoj priči filmskoj, ne možeš ispričati šta se sve dešavalo na teritoriji Bosne ili bivše SFRJ. To i jeste često greška nekih naših filmova.
Evo, nabrao sam ti. Ne mirišu ali su od srca.
mariopan mariopan 23:22 18.02.2012

Re: i jos jednom

Da su bitni, nalazili bi se na spisku koji sam ti linkovao.

Jao bre ala si naivaaaaaan
Andja zagovara intervencionizam.
Njena poruka je "Da je SAD i NATO na vreme intervenisao (napao, bombardovao) ovoga ne bi bilo!"
I ti mislis da je nebitno bas to?
Pa to je najbitnije, to je razlog snimanja ovog filma, to je razlog sto je ovo los film, iz aviona se vidi.
Eno, kod Ćosića je rekla da je konsultovala i "naše" i "njihove".

Koga naseg, ne rece? Zanimljivo ? Bezimeni su?
To je film. Fikcija.

Zasto su joj onda svi ucesnici, narodi i likovi, oni koji postoje u pravom svetu? Zasto su joj trebali "pravi i istiniti poadaci",I zasto su ga u Berlinu doziveli kao istorijski...i isto tako razumeli da je obicno ratnohuskacko smece koje zagovara intervencije "da se sprece zlocini"? Imas na drugom blogu citirano iz njhovih medija.
Ti si napisala da ti je odmah bilo jasno. A ja te pitam šta ti je jasno? Naravno u kontekstu filma.

Bilo mi je jasno da kada menjas scenario po instrukcijama zainteresovane strane, ovog puta bilo je dve, Sarajevo i intervencionisticki lobi (zato su joj ona dvojica bili "savetnici" ) onda ne mozes da napravis film i ako bi hteo, Imas vezane ruke, ti vise nisi umetnik, ti si placenik zainteresovanih strana. Tu ni "F" od filma nema niti ima umetnosti.

Umetnik mora da bude slobodan od svih uticaja da bi se umetnost mogla stvarati - ovde je bila okovana predrasudama, i interesima.
U filmu, u nekakvoj priči filmskoj, ne možeš ispričati šta se sve dešavalo na teritoriji Bosne ili bivše SFRJ. To i jeste često greška nekih naših filmova.

Film o ratu na ovim prostorima, ako bi hteo da kaze pravu istinu a da se niko ne oseti uvredjen niti ponizen, pogotovo zrtve, mogao bi da napravi samo veliki i pravi umetnik, ne nabedjen kao Adja - recimo Akiro Kurosava. I da snimi jos jedan RASOMON, gde bi svi rekli svoju istinu, i bila bi istina, niko ne bi bio uskracen.
Ali to ne biva.
Evo, nabrao sam ti. Ne mirišu ali su od srca.

Fala za cvetje, i tebi od srca
Znas, brinula sam, ako mi ovako nastavimo eto ti Andje i bombardera da "intervenisu" u sukobu.
Posle bi oni birali ko je od nas dvoje kriv, i snimali filmove o tome, znaci bolje da se pomirimo?
maca22 maca22 12:50 19.02.2012

Re: i jos jednom

mariopan
Imas vezane ruke, ti vise nisi umetnik, ti si placenik zainteresovanih strana. Tu ni "F" od filma nema niti ima umetnosti.

Ali..ali... umetnici su kroz istoriju radili kao plaćenici raznih mecena i morali da udovoljavaju njihovom ukusu.
To nam daje slamčicu spasa da se nadam da Andjelina možda pravi umeeetnos'.

Izvini Mariopan, morala sam da te potkopam malo.
mariopan mariopan 16:19 19.02.2012

Re: i jos jednom

maca22
mariopan
Imas vezane ruke, ti vise nisi umetnik, ti si placenik zainteresovanih strana. Tu ni "F" od filma nema niti ima umetnosti.

Ali..ali... umetnici su kroz istoriju radili kao plaćenici raznih mecena i morali da udovoljavaju njihovom ukusu.
To nam daje slamčicu spasa da se nadam da Andjelina možda pravi umeeetnos'.

Izvini Mariopan, morala sam da te potkopam malo.

Ne potkopavas, u pravu si.

Mnogi umetnici nisu drugacije ni stvarali jer ne bi imali od cega da zive....pa volela bih da je i Andja to uradila, napravila umetnicko delo, ali nije.. Nisu bitne mecene, bitno je sta ispadne na kraju.
jednatanja jednatanja 16:47 17.02.2012

Srbija kao centar sveta

Poslednjih nekoliko decenija Srbi su dežurni holivudski bad guys u maloumnim američkim akcijašima.


Blog je lepo napisan, ali ovo nije tačno, još uvek preovladjuju filmovi gde su bad guys Rusi i Arapi, pa i Nemci i Koreanci (Džejms Bond). Još uvek mislimo da je Srbija centar sveta, da se sve oko nas vrti, da će sad jedan film da totalno sroza ugled Srbije u svetu, da svi pričaju o Srbima kao kriminalcima. Ne, nije tako. Živim već podosta godina u inostranstvu, i znam ovaj film će imati uticaja na ugled Srbije u svetu koliko i leptir koji sada maše krilima u Hondurasu. Srbija samo treba da misli na ekonomiju i na sebe, kao što će i jedan Nemac ili Amer koji pogleda film uraditi: posle naporne nedelje na poslu i obaveza oko porodice imaće problema da se seti radnje filma, a kamoli detalja tipa "ko je koga". Ugled u svetu se danas gradi pre svega jakom ekonomijom, turizmom, sportom, itd.

Nema smisla rasipati energiju analizirajući holivudske sapunice, što si ti mnogo slikovitije od mene poručio čitaocima.
mili92 mili92 19:05 17.02.2012

Re: Srbija kao centar sveta

Ugled u svetu se danas gradi pre svega jakom ekonomijom, turizmom, sportom, itd.

Jukie Jukie 22:20 17.02.2012

Saut Park

Kad se Saut Park dočepa Anđeline i filma joj, tu će tek nastati svesvetska zabava, jer Saut Park gledaju i oni koji za politiku ne znaju
milojep milojep 01:29 18.02.2012

Najnovija vest



Zbog izvanredno ubedljive glume srpskog generala u debitantskom ostvarenju Andjeline Džoli, popularni glumac Rade Šerbedžija pao u neprilike jer ga je Haški tribunal pozvao na saslušanje!
libela libela 13:47 18.02.2012

Pred ZG premijeru

maca22 maca22 14:05 18.02.2012

Re: Pred ZG premijeru

Link nesto ne radi, evo ga opet :)

http://www.rudan.info/zemlja-krvi-idiota/
libela libela 15:17 18.02.2012

Re: Pred ZG premijeru

Hvala maco! Ispravljeno!
Nikad linkove ne postavljati mobilnim telefonom!
ivana23 ivana23 14:18 18.02.2012

***

Hrvatski su mediji sa svojim kolektivnim orgazmom zbog dolaska Angeline Jolie prelaka meta, pa ih je ovom prilikom deplasirano pljuvati. Nije im ni prvi ni zadnji put da se - majušni i iskompleksirani kakvi već svi ovdje jesmo - raspamećuju zbog toga što dolazi netko 'svjetske klase', pa neka se raduju. Osim toga, ne vidim da je ludovanje zbog Anđe puno gore od ludovanja zbog Busha i, kad smo već toga, Ratzingera. No dok se od komercijalnih medija takva opčaranost slavnim ličnostima očekuje, od javne televizije očekivala sam mrvicu više dostojanstva i ozbiljnosti te obrade cijeloga događaja tako da se u njemu barem izdaleka nazire zrnce javnoga interesa. Očito sam prenaivna

Angeline na crvenom tepihu - ceo tekst

ne brisati, greska ispravljena
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:58 18.02.2012

Re: ***

Vedrana usridu
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:33 18.02.2012

činjenice kao balast umetnosti

Važna stvar koju je načeo ovaj film jeste odnos umetnosti prema istoriji, tj. prema istorijskim činjenicama.

Čitam danas mišljenje jednog reditelja koji kaže da funkcija umetničkog dela nije da potvrđuje ili opovrgrava istorijsku istinu...i kaže da je umetnost dužna da istoriju izvrće, čačka, propituje, izmišlja...

Načelno, posmatrajući umetnost kao prostor kreacije i slobode, verovatno je reditelj u pravu, međutim u praksi svaki umetnik koji je "čačakao, izvrtao i izmišljao" istoriju recimo muslimana, recimo Jevreja, recimo katolika...dobio je preko nosa.

Tako da, u praksi, imamo istorije sa kojima umetnik ne sme da se zajebava, a imamo istoriju (u ovom slučaju srpsku) sa kojom je baš poželjno zajebavati se (čini mi se ne samo poželjno nego je postalo i politički korektno).

Ovom naravno treba dodati da niti je svaki film umetnost, niti je svaki režiser umetnik.
milojep milojep 19:00 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Čitam danas mišljenje jednog reditelja koji kaže da funkcija umetničkog dela nije da potvrđuje ili opovrgrava istorijsku istinu...i kaže da je umetnost dužna da istoriju izvrće, čačka, propituje, izmišlja...

Izvrtanje, čačkanje, propitivanje Istorije može da dođe u obzir ali izmišljanje je već nešto drugo, a ako je taj reditelj dao to mišljenje povodom Andjelininog filma smeo bih da se kladim da je reditelj naš! Samo mi imamo takve mislioce!

Tako da, u praksi, imamo istorije sa kojima umetnik ne sme da se zajebava, a imamo istoriju (u ovom slučaju srpsku) sa kojom je baš poželjno zajebavati se (čini mi se ne samo poželjno nego je postalo i politički korektno).



Ovo je apsolutno tačno ali koliko smo tu sami krivi bilo bi interesantno razmotriti.
Inače umetnost bi morala težiti univerzalnosti, a ako mi glumcu u filmu nalepimo etiketu Vojske Srbije na rame pa iznesemo kojekakve neproverene cifre silovanih, ubijenih...onda tu o umetnosti ne treba ni pričati. Još gore je kada se počne sa pozivanjem na umetničke slobode, tu po pravilu nema nikakve umetnosti.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:27 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Izvrtanje, čačkanje, propitivanje Istorije može da dođe u obzir ali izmišljanje je već nešto drugo,

Ja se slažem da reditelj može da čačka i da propituje...pa i da izmišlja. Imam jedino opor ukus u ustima kad su žrtve tog čačkanja i izmišljanja oni koji ne mogu da se brane. I kad postane moda da se jedni čačkaju, a da se drugi ne čačkaju.
Goran Vučković Goran Vučković 19:28 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

I kad postane moda da se jedni čačkaju, a da se drugi ne čačkaju.

To nikad ne izlazi iz mode.
maca22 maca22 19:38 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

U skladu sa slobdoom govora jel' i umetnicko delo moze da saopstava sta god. A kako ujmetnine ne postoje u vakuumu, vec interreaguju sa okolinom, onda postoji i reakcija na njih.

Meni je beskrajno smesna hajka intelektualnih polutana koji su umislili da delo ne sme da se kritikuje iz drustvenog konteksta.
milojep milojep 19:44 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Goran Vučković
I kad postane moda da se jedni čačkaju, a da se drugi ne čačkaju.

To nikad ne izlazi iz mode.


Čačkanje Srba je uvek evergreen
milojep milojep 19:51 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Ja opor ukus u ustima najviše dobijam od ovih 'samočačkača' koji glume po ovakvim kavaziumetničkim delima!
kukusigameni kukusigameni 20:02 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Nebojsa Krstic
Ja se slažem da reditelj može da čačaka i da ptopituje...pa i da izmišlja. Imam jedino opor ukus u ustima kad su žrtve tog čačkanja i izmišljanja oni koji ne mogu da se brane. I kad postane moda da se jedni čačkaju, a da se drugi ne čačkaju.

Filmovi ne nastaju da bi se "čačkalo". Posebno ne filmovi u Holivudu. Oni uglavnom služe da se zaradi (obrne) neki novac.
Evo ti jednog primera, vezanog za istoriju i film. Da li si se pitao o autentičnosti ove scene? Da li su uniforme baš bile takve? Da li su uopšte postojale ovakve sojenice u kojima su se zarobljenici terali da igraju "ruski rulet", samo radi kocke, a i korisno je jer se međusobno poubijaju? Da li po rekama Vijetnama zaista ima onolikih pacova koji grickaju zarobljenike zatvorene u kaveze potopljene u vodu? Da li je to isto i koliko radila druga strana? Da li su samo Rusi u USA vojsci (s obzirom da su De Niro i Voken u filmu Rusi iz USA) bili ovako hrabri ili su Poljaci možda bili još hrabriji? Da li si išta pomislio osim da li će se i ko izvući iz tog pakla?

maca22 maca22 20:08 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

kukusigameni
Filmovi ne nastaju da bi se "čačkalo". Posebno ne filmovi u Holivudu. Oni uglavnom služe da se zaradi (obrne) neki novac.

***
Bojan Budimac

Niko pri zdravoj pameti neće ni probati da negira izuzetnu propagandističku moć filma. Samo nepošteni će negirati da je propaganda nekim igranim filmovima ('umetničkim delima') zapravo najjača karakteristika. Neko tu propagandu radi suptilnije poput Holivuda*, neko, poput franšize "Dolina vukova" manje suptilno ili da parafraziram Rolanda Lojd Perija -- suptilnošću Ramba.

Iskreno žalim ljude koji na osnovu igranih filmova grade predstave o zemljama, narodima, istorijskim događajima itd. Ne znam, pretpostavljam da se ta ista vrsta ljudi može kolektivno uvrediti, a to je tek za žaljenje.

-----------------------------

* Holivud je uspeo da ubedi dobar deo sveta da je istrebljenje urođenika sasvim OK.

maca22 maca22 20:10 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

milojep
Ja opor ukus u ustima najviše dobijam od ovih 'samočačkača' koji glume po ovakvim kavaziumetničkim delima!

Mogu i imaju pravo da snimaju sta god hoce. To je neosporno.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:20 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Filmovi ne nastaju da bi se "čačkalo". Posebno ne filmovi u Holivudu. Oni uglavnom služe da se zaradi (obrne) neki novac.

Neki nastaju i da bi se "čačkalo". Neki nastaju da bi zaradili. Neki nastaju iz propagandnih razloga. Neki su odraz rediteljevog talenta i umetničke vizije. Neki nastaju upravo zahvaljujući nedostatku rediteljevog talenta i umetničke vizije.

Umetnička hrabrost trebalo bi da ide kontra opštih mesta i predrasuda, mislim, ako je hrabrost.
kukusigameni kukusigameni 20:31 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Nebojsa Krstic
Neki nastaju i da bi se "čačkalo". Neki nastaju da bi zaradili. Neki nastaju iz propagandnih razloga. Neki su odraz rediteljevog talenta i umetničke vizije. Neki nastaju upravo zahvaljujući nedostatku rediteljevog talenta i umetničke vizije.

Mogao bih da se složim sa ovim ali bih dodao da je najmanji zajednički sadrilac ipak novac. Ipak, šta se i ko ovde čačka? Da li zaista misliš da smo mi toliko važni, da će Holivud da nas čačka praveći ovakav (čini se loš) film?
milojep milojep 20:35 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

kukusigameni
Filmovi ne nastaju da bi se "čačkalo". Posebno ne filmovi u Holivudu. Oni uglavnom služe da se zaradi (obrne) neki novac.



Prijatelju ako je tebi film 'Lovac na jelene' pravljen samo da bi zaradio novac onda nemam šta da ti mnogo objašnjavam. I tu ima čačkanja i čačkanja ali ne 'jeftinog'. Što se tiče nekih proređenja samo najbanalnije ću navesti a to je da Ameri u Vijetnamu nije isto kao Srbi u Bosni.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:42 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Mogao bih da se složim sa ovim ali bih dodao da je najmanji zajednički sadrilac ipak novac. Ipak, šta se i ko ovde čačka? Da li zaista misliš da smo mi toliko važni, da će Holivud da nas čačka praveći ovakav (čini se loš) film?

Ne mislim da smo naročito važni, niti da je autorka baš planirala da se obogati na ovom filmu...pre mi se čini da je htela da se na brz način definiše kao autor.
kukusigameni kukusigameni 20:44 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

milojep


Ja ne bih imao ništa protiv da uložim 15.000.000$, a da zaradim ovoliko.

I još da mi u filmu igraju svi koji su igrali (verovatno sve budale koje nasedaju na propagandu) i da ekipa bude sastavljena od ljudi koji su napravili ovaj film (takođe moroni koji ne mogu da dobace koliko su izmanipulisani). A šta tek reći o milionima gledalaca koji su platili karte da gledaju ovaj film?!
kukusigameni kukusigameni 20:47 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Nebojsa Krstic
Ne mislim da smo naročito važni, niti da je autorka baš planirala da se obogati na ovom filmu...pre mi se čini da je htela da se na brz način definiše kao autor.

Slažem se.

EDIT. Ipak, žao mi je što mi nisi odgovorio na onaj drugi deo posta, pošto je Anđelinin film osporavan na blogu (a i šire) baš zbog takvih stvari.
milojep milojep 20:50 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

maca22
Mogu i imaju pravo da snimaju sta god hoce. To je neosporno.


Tema za raspravu!

Šta bi rekla hipotetički recimo o kamiondžiji iz Srbije koji bi 1999. otišao u Aviano i prevozio bombe kojima smo bombardovani?
milojep milojep 21:07 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti


kukusigameni

Ja ne bih imao ništa protiv da uložim 15.000.000$, a da zaradim ovoliko.

I još da mi u filmu igraju svi koji su igrali (verovatno sve budale koje nasedaju na propagandu) i da ekipa bude sastavljena od ljudi koji su napravili ovaj film (takođe moroni koji ne mogu da dobace koliko su izmanipulisani). A šta tek reći o milionima gledalaca koji su platili karte da gledaju ovaj film?!




E odlično ajmo ovako, moraš se složiti da Anđelina ovaj film nije pravila da zaradi, jer pare koje je uložila ne mogu se vratiti sa Šerbedžijom i Đuričkom! šta onda po tebi ostaje da je razlog snimanja ovog filma? Donekle može da bude razlog koji je N.krstić naveo da je htela da se afirmiše kao režiser ali to opet može biti njen razlog ali ne i onoga koji je dao pare!
maca22 maca22 21:21 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

kukusigameni
Nebojsa Krstic
Ne mislim da smo naročito važni, niti da je autorka baš planirala da se obogati na ovom filmu...pre mi se čini da je htela da se na brz način definiše kao autor.

Slažem se.

EDIT. Ipak, žao mi je što mi nisi odgovorio na onaj drugi deo posta, pošto je Anđelinin film osporavan na blogu (a i šire) baš zbog takvih stvari.

Nebojsa Krstic
Ne mislim da smo naročito važni

Nebojsa Krstic
Ne mislim da smo naročito važni

Nebojsa Krstic
Ne mislim da smo naročito važni

kukusigameni kukusigameni 21:22 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

milojep
šta onda po tebi ostaje da je razlog snimanja ovog filma?

Ne znam. Prosvetli me.
maca22 maca22 21:23 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

milojep
maca22
Mogu i imaju pravo da snimaju sta god hoce. To je neosporno.

Tema za raspravu!

Nije. Neces ti, niti iko, da bacas fatve na nekog ko je po tvom ukusu uvredio nesto tvoje.
Da imas misljenje i da ga kazes - smes. I to je sve.
milojep milojep 21:47 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

kukusigameni

Ne znam. Prosvetli me.



Trebao si odma da kažeš da neznaš a ne da se gnjavimo ovoliko.
Nemam sad vremena da ti objašnjavam
milojep milojep 22:01 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

maca22
milojep
maca22
Mogu i imaju pravo da snimaju sta god hoce. To je neosporno.

Tema za raspravu!

Nije. Neces ti, niti iko, da bacas fatve na nekog ko je po tvom ukusu uvredio nesto tvoje.
Da imas misljenje i da ga kazes - smes. I to je sve.


Zašto takav ton? Kao da bi te 'umetnike' štitila sredstvima za koje misliš da bih ja upotrebio protiv njih?
A misliš li da neko ne sme da podnese tužbu recimo za uvredu časti ?

I ko je pričao o fatvama, a kad ih već pomenu fatvu bi Andjelina već dobila da su u filmu obrnute uloge zločinaca i žrtvi i to je ono što je N.Krstić pomenuo, samo po nama može da se s... u neograničenim količinama i jedino ćemo se mi praviti pametni i ići protiv sebe zarad 'umetničkih sloboda'.
maca22 maca22 22:05 18.02.2012

Re: činjenice kao balast umetnosti

Tužba za uvredu časti - to može.

Ne napadam te nego da skratim priču, svaka kontrola šta ko i gde sme da glumi se svodi na to, na cenzuru i moralno-podobne komisije.

I nikome Srbi nisu najbitniji na svetu, osim možda HRT-u, pročitaj Aleksovu kabalističku poruku za smirenje. :)
teufel666 teufel666 18:34 18.02.2012

Kabalistička poruka Angeline Yoli


Stekao se utisak da je i sama Angelina iznenađena pometnjom koju je izazvala svojim filmom.Takođe se da primetiti da ona malo zna o temi koju je izabrala za film.Izgleda da se tema učinila primamljiva ali se ispostavilo i veoma kontraverzna.Sve u svemu loš film,loša režija i ponovo uzburkana javnost regiona.
maca22 maca22 19:08 18.02.2012

Re: Kabalistička poruka Angeline Yoli

teufel666
Sve u svemu loš film,loša režija

Nemoj zameriti na pitanju, ali, da li si pogledao film? To je vrlo popularno pitanje ovde. :)
jedi-knight jedi-knight 20:51 18.02.2012

:)


Bravo Alex.
ivana23 ivana23 23:09 18.02.2012

***

Ne mogu da se vracam i citam ponovo sve komentare, ali znam da je neko trazio da se predlozi tema za sledeci Andjin film. Pa, evo predloga...



With one and a half million American children now homeless, reporter Hilary Andersson meets the school pupils who go hungry in the richest country on Earth. From those living in the storm drains under Las Vegas to the tent cities now springing up around the United States, Panorama finds out how the poor are surviving in America and asks whatever happened to Barack Obama's vision for the country.
Jan.13.2012
milojep milojep 23:19 18.02.2012

Pasus teksta iz današnje politike

...Детаљну критику је дао и „Тагесцајтунг“ чији критичар између осталог каже и следеће: „Ово је политички филм, израз хуманитарног ангажмана Анђелине Џоли и управо је то за филм фатално. Порука филма је и слепцу јасна, а то је: нападај. Амерички авиони нападају српску војску и окончавају патње цивила. Закључак је да су УН и НАТО могли и раније зауставити убице. Чак и да је то тако, филмови нису најбољи медиј за слање такве поруке“, да би нешто касније додао и следеће: „На крају свега мора се поставити питање није ли то пропагандни филм у корист ратних интервенција. Слике убијене деце и недужних жена саставни су део арсенала сваке пропаганде рата. Ти који воде пропаганду у корист интервенција нису недужни ни у овом филму“...
bluestar bluestar 23:26 18.02.2012

Medacki dzep-Zasticena UN zona





Ovde se vidi sva licemernost medjunarodne zajednice devedesetih. Zlocin je zataskan zato sto se nije uklapao u unapred odredjen scenario o dobrim i losim momcima.


Svedocenje Johannesa Tildera, Holandjanina koji je kao pripadnik HV-a ucestvovao u operaciji Medački džep:

Treći zločin koji Tilder opisuje jest silovanje žene pred njezinom djecom i mužem: "Poslije osvajanja sela Čitluk, blizu groblja Rajčevići, ušao sam u jednu kuću, a sa mnom su bili Petti, Kušlan, Stilinović, Dmitrović i Sadiku. U kući smo zatekli muža, ženu i dvoje djece u dobi od 6 do 8 godina. Žena je imala oko 30 godina. Stilinović i Dmitrović uperili su puške u njezina muža dok su djeca plakala. Ženu su skinuli i počeli silovati. Ja sam otišao jer nisam to više mogao gledati, a poslije je Petti, kako sam čuo od Safeta Sadikua, ubio cijelu obitelj. Sjećam se da je Sadiku rekao da mu je žao žene jer je bila lijepa", završava Tilder još jednu morbidnu epizodu zločina hrvatskih vojnika.

Za ovaj zlocin osudjen je general Mirko Norac po komandnoj odgovornosti. Neposredni izvrsioci nisu odgovarali i zive slobodno u Hrvatskoj.










Colin_bgd Colin_bgd 10:57 20.02.2012

Nojeva barka...

Dve stvari su tuzne iz ovog bloga, a nijedna nema veze sa filmom, ratom, Andzelinom, ili kolektivnom (ne)krivicom srpskog naroda za taj rat. A to su, kako je tuzno da jedan deklarisani ateista u sekundi bezi pod bozije skute kad se pojavi jaci delilac packi na skolskom dvoristu, i kako je tuzno sto ni kada nam je ponudjen idealan slagvort za diskusiju o datom periodu i o tome sta smo tada radili, mislili, i o cemu smo zaista tada mastali, mi (u smislu vecina srpskog javnog mnjenja) i dalje biramo guranje glave u pesak umesto da istu upotrebimo za ono zbog cega (nam) se evolutivno i razvila.

Zbog toga cemo mi lepo i logicno evolutivno i nestati, a za to nece biti krivi Holivud i njegove trenutne "zvezdice" nego sopstveno odbijanje koriscenja i minimuma svesnosti koje nam je tako olako dato kao nominalnim vlasnicima homo-sapiens genetskog koda...

Lacrime, lacrime...
maca22 maca22 11:16 20.02.2012

Re: Nojeva barka...

A o čemu si ti tada maštao?
alexlambros alexlambros 14:53 20.02.2012

Re: Nojeva barka...

Dve stvari su tuzne iz ovog bloga


jos su tuzuniji ovakvi komentari koji pokazuju da blog nisi ni pokusao da shvatis vec si zaslepljen nekim licnim nesimpatijama pozurio da nesto laprdnes

bog? jasno pise da "cuda ne cini bog vec mi sami" ... dakle, gde bezim pod bozije skute?

kabala, ona koju sam ja citao i iz koje sam ove navode i uzeo definisana je kao filozofija a ne religija ... ali to uopste nije ni bitno u ovom kontekstu u kom ti podmeces neceg cega ocigledno nema

ako je Andjin film idealan slagvort ... pa izvoli

meni je jako simptomaticno sto takvih idealnih slagvorta ima previse a opet sve dublje se tone u frustraciju i ostrascenost nego u kakvo takvo objektivno sagledavanje cinjenica i dogadjaja ...

i to nije samo zbog nabijanja glave u pesak, kao sto tacno primecujes, vec i guranja iste od strane monopolista na istinu i pravdu u kofu sa govnima svaki put kad neko pokusa da je digne i trezveno se osrvne oko sebe ...


alexlambros alexlambros 14:55 20.02.2012

Re: Nojeva barka...

i o cemu smo zaista tada mastali


vazi ... Srbe je zahvatio virus kolektivnog ubilackog ludila dok su svi oko njih nosili vence cveca oko vrata i palili mirisljave stapice

i sad, eto ...
Colin_bgd Colin_bgd 10:07 21.02.2012

Re: Nojeva barka...

vec si zaslepljen nekim licnim nesimpatijama pozurio da nesto laprdnes

Sto volim ljude koji umeju da citaju misli, ali naravno to i jeste jedan od uzroka nasih problema...

Srbe je zahvatio virus kolektivnog ubilackog ludila dok su svi oko njih nosili vence cveca oko vrata i palili mirisljave stapice


U ovoj recenici se ogleda kompletna promasenost naseg slucaja jer je i potpuno netacna, a i pokusava da poveze stvari koje nemaju veze jedna sa drugom.

Ali dobro ako cemo tako i dalje da radimo, onda u redu... Kad naucimo jednom (ako ikad) koja je razlika izmedju drzave i naroda, i sta je stvarno drzava, mozda nam budu jasnije neke stvari o nama samima i onome sta nam se desilo i sta nam se desava. Do tada ce nam biti lakse da se durimo i da udarimo na jednu zenu, lako je i junacki, kao sto vec znamo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana