Budućnost| Društvo| Ljudska prava| Politika| Porodica

KRATAK ROMAN O BEOGRADU

mikele9 RSS / 28.09.2011. u 22:22

poljski%2BWC,%2BKacarevo%2B-%2BKiklop.jpg
 

Ili: Kratak roman o beznadežnosti

Ne prezivam se Rjepnin, moja žena se ne zove Nađa, nisam bio knez/princ/junker niti je ona bila ćerka generala i člana Carske dume, nisam imao palate, konje i pse, otac me nije vodio u London, moja žena ne pravi krpene lutke, nisam/nismo izbeglice posle revolucije ni raseljena lica a opet, naša i njihova sudbina su sestre bliznakinje.

Rjepninov London od 14 miliona i Beograd od 2,5 miliona stanovnika, suštinski su isti, bezdušni, ravnodušni, većinu čini sirotinja. Ko god da dođe na vlast ili ostanu ovi sadašnji, ne očekujem nikakav pomak u pravcu dostojanstvenijeg života. Borba protiv korupcije, borba za prava građana zagarantovanih ustavom, ako izuzmem časne izuzetke, Rodoljuba Šabića, Jankovića, Vericu Barać i još njih nekoliko, DonKihotovska je borba protiv čeličnih vetrenjača koalicije vlasti, tajkuna i kriminalaca.

U nekim davnim vremenima, mogli smo pristojno da živimo od svog rada, ponekad kad prodam dve ili tri slike, čak na visokoj nozi. Ne mislim na kavijar i šampanjac, losos, dijamante, balove, ne, mogli smo da se hranimo dobro, oblačimo, kupujemo obuću koja nam se dopada, da letujemo, putujemo na Venecijanski Bijenale, u Firencu, Pariz... mogli smo da živimo život dostojan čoveka. Mnogi su to mogli, ne samo mi.

Nije ovo lament niti nostalgija za nekim boljim vremenima ili mladošću, ne, ovo je realnost života koji živimo. Seci uši, krpi dupe je izreka koja možda najbolje objašnjava nesanicu zbog neplaćenih računa, dumanja a šta ćemo sutra jesti, ponorne minuse na karticama, život od danas do danas! Ponosnom Rjepninu je postalo odvratno englesko So sorry, uljudno ali ravnodušno i nezainteresovano. Ovde čak ni toga nema, nezamislivo je, iako ga ne tražim niti se bilo kome obraćam za pomoć. Kad kažem ja, mislim na veliki broj ljudi, žena, muškaraca, porodica... I da hoću/hoćemo, nemamo se kome obratiti. Kadija te tuži, kadija ti sudi ili što skoro napisa kukusigameni, familija Mladenović.

Da ne pominjem vlast i vlastodršce koji su po svom ustrojstvu gluvi i nemi kad je u pitanju život (!?) njihovih građana, osim u predizbornim kampanjama, kad iz njihovih usta teče med i mleko, običan svet, mi, mi smo se ostrvili, postali pakosni, zlobni, destruktivni, o veselju i radosti kad komšiji crkne krava, da i ne govorimo. Uživa se u tuđoj nesreći! Dobro pamtim zlurado vesele izraze lica mojih komšija kad me zadesio požar. Sa izuzetkom jedne komšinice koja nam je crnim i ogaravljenim, nesposobnim da se pomerimo, donela tanjir proje i teglu slatkog od smokava, ostali su nam ni vodu nisu ponudili!

Znam da je čovek složeno biće, znam da je od iskona srpska nesloga utapala srpski narod u govna ali otkud se pojavi tolika nesolidarnost, nedostatak saosećanja s bližnjim, mržnja, pakost, zloba. Prošao sam sito i rešeto, ovaj grdni svijet ispitao, reče Iguman Stefan u Gorskom Vijencu, pa nastavi, sve što dođe, ja sam mu naredan! Često ga je citirao moj pokojni otac ali ni njemu ni meni nije bilo jasno, bez obzira na narednost, spremnost da se život prihvati onakav kakav je, nije nam bilo jasno, meni i danas, čemu zašto i kako neko može da uživa u nesreći bližnjeg! I ne samo da uživa već i da je priziva, da je svojim činjenjem ili nečinjenjem, čini većom i tragičnijom! Možda je to deo srpske tradicije, odnosno naše tradicionalne vrednosti o kojoj kolega nikolic777 napisa odličan tekst: Ne diraj mi u vrednosti? Da ne bih pričao u vetar, prošetam mrežom i malim, malenim čeprkanjem po Istoriji srpskog naroda, osim već poslovičnih zlatnih viljušaka, lahko se mogu pronaći podaci da je rodonačelnik srpske države Stefan Nemanja iako najmlađi među braćom, zbacio najstarijeg brata Tihomira, preuzeo vlast, proglasio se Velikim Županom i iz zemlje proterao ostalu braću. Ili Car Dušan koji je s vlasti zbacio svog oca Stefana Dečanskog. Pre toga se Stefan pak pobunio protiv svog oca Kralja Milutina koji ga je na prevaru uhvatio, oslepeo i okovanog proterao u Carigrad. Eto nam naše tradicije i to na najvišem nivou. O kasnijim ubijanjima Karađorđa, Kneza Mihaila, Kneza Aleksandra Obrenovića, pa sve do Zorana Đinđića, da li govoriti ili smatrati i to srpskom tradicijom? Ubistvo, mržnja, pakost, zloba, zavist...to je srpska tradicija!

Ono malo ljudi iz Istorije i danas (sve ih je manje) koji svojim životom, delima, čovekoljubljem, osećajnošću, brigom i pažnjom prema bližnjim ali i budućim generacijama, samo su izuzetak koji potvrđuje pravilo, zrnce peska u srpskoj mentalitetnoj pustinji. Ko nije kao ja, ko ne misli kao ja, tog treba masakrirati, uništiti, pljuvati, dezavuisati ili izvrgavati ruglu, kao da je geslo kojim se rukovodi srpski puk.

Faličan bi bio Roman o Beogradu (ili Roman o Srbiji ako hoćete) kad ne bih spomenuo tradicionalnu srpsku porodicu. Za svojih 65 godina upoznao sam, mogu ih na prste obe ruke pobrojati i da mi dva, tri prsta ostanu slobodna, daklem, upoznao sam nekoliko porodica koje su to bile u najlepšem smislu te reči! I to je zrnce peska u pustinji Tar, Gobi, Sahara...izaberite sami. Toliko izvikana srpska porodica, odavno izlizana od prekomerne upotrebe, nije ništa drugo do fatamorgana kojom sam sebe zaluđuje srpski puk a bogami i politička elita u toj oblasti daje svoj maksimalan doprinos. Famozna srpska porodica prepuna je belih vrana i crnih ovaca. Vekovima se braća ubijaju zbog međe, očevi zbog imanja, jetrve se čupaju za kose oko šerpe ili lonca kad umre svekrva, muževi prebijaju svoje žene, incest je raširen kao korov, alkoholizam, društveno priznat, često izaziva krvave pokolje u tradicionalnoj srpskoj porodici.

Rjepnin/Crnjanski nije ništa govorio/napisao o britanskim domaćinima. E zato je Srbija tradicionalno krcata pravim, nepatvorenim srpskim domaćinima! O'ma mi na pamet pade najčuveniji srpski domaćin, Magistar, vlasnik silovanih (od strane novinara, fuj!) ovaca i zamalo posednik kardiovaskularne klinike u svom dvorištu. I TO još uvek opstaje u politici ove smradne zemlje!!! Sam je sebe proglasio za srpskog domaćina (nije jedini) a nakrao se preko populusove grbače toliko da je obezbedio sledećih, najmanje šest generacija srpskih domaćina. I dalje će, dok god ova pučina bude glasala za njega, pardon, za pravog srpskog domaćina. Mogu ja ili vi da se proglasimo za astronauta, kvantnomehaničkog fizičara, svetski poznatog i priznatog kardiologa, možemo to čak i da budemo ali ako nismo osvedočeni srpski domaćini, možemo to da okačimo mačku o rep! Biti srpski domaćin, podrazumeva nebrojene beneficije. Svedoci smo da je čovek koji je u Knez Mihailovoj ulici ošamario, udario u glavu Magistriranog srpskog domaćina, pod hitno, brzom brzinom osuđen i upućen na izdržavanje kazne, dok milioni predmeta od životne važnosti za milone građana zemlje tradicinalnih vrednosti, čame u fijokama sudova, bez skoro ikakve šanse da u dogledno vreme ugledaju svetlo dana!!!

Ne ljutite se što ovde prekidam, idem da povraćam.



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 22:28 28.09.2011

:)

ako je ovo kratko...
Dr M Dr M 22:41 28.09.2011

Re: :)

ako je ovo kratko..


Verujem da je moglo i duplo duže, da nije morao da ode da povraća.
mikele9 mikele9 09:59 29.09.2011

Re: :)

ako je ovo kratko...

Prekratko draga moja Alex, eto i Dr M ti dole reče nešto slično
mikele9 mikele9 10:01 29.09.2011

Re: :)

Verujem da je moglo i duplo duže, da nije morao da ode da povraća.

appendix appendix 22:38 28.09.2011

Roman o Londonu...

moj omiljeni...
mikele9 mikele9 10:04 29.09.2011

Re: Roman o Londonu...

moj omiljeni...

I moj ali se uvek izmučim kad ga ponovo čitam, realan do bola
godec godec 22:45 28.09.2011

Povraćanje

Ne ljutite se što ovde prekidam, idem da povraćam.


Ti si se ispovraćao pre nego što si prekinuo.
st.jepan st.jepan 23:26 28.09.2011

Re: Povraćanje

Ti si se ispovraćao pre nego što si prekinuo.

Zdravo-živo, domaćine!
Je l' žito rod'lo - rod'lo, jašta!

Kad ti Mikeleu ovako, kako bi tek meni!?
A bilo mi na vr' jezika.
Baš sve ovo, samo što n'umem baš tako.

Ajde Mikele, ispovraćaj se, pa nanovo. Znaš, k'o ono što su Rimnjani...
Ili da nadjemo još dvojicu-trojicu, pa za ruke, pa da u letu izvedemo zvezdu.

mikele9 mikele9 10:06 29.09.2011

Re: Povraćanje

Ti si se ispovraćao pre nego što si prekinuo.

I pre i za vreme pisanja i posle...evo i sad mi kuva u stomaku.
mikele9 mikele9 10:12 29.09.2011

Re: Povraćanje

Zdravo-živo, domaćine!
Je l' žito rod'lo - rod'lo, jašta!

Kad ti Mikeleu ovako, kako bi tek meni!?
A bilo mi na vr' jezika.
Baš sve ovo, samo što n'umem baš tako.

Ajde Mikele, ispovraćaj se, pa nanovo. Znaš, k'o ono što su Rimnjani...
Ili da nadjemo još dvojicu-trojicu, pa za ruke, pa da u letu izvedemo zvezdu.


Zdravo živo, jes' rodilo, jašta neg' rodilo al' ne tebi i meni.
Umeš ti još bolje, samo kreni.
Rimljani od hrane i pića a ja od muke
Pre bismo našli za krst nego za zvezdu
st.jepan st.jepan 10:56 29.09.2011

Re: Povraćanje

Pre bismo našli za krst nego za zvezdu

A ja mislim, našlo bi se i za gigantski zupčanik.

Nego, jel ti se ikada desilo da ti se ovde negde ugasi motor, pa moraš da izadješ i poguraš?
Ajd' što će ti retko ko pomoći, al što te ljudi iz prolazećih automobila, koji su na obilaženje tvog auta stračili par sekundi, gledaju bukvalno ubilački.
Lepo vidiš, zubima bi ti jabučicu...

Ne, nisu ljudi ovde loši zato što im je loše, nego im je, tvrdim, loše zato što su loši.

Gledam, bre, skrivenu kameru iz neke srećnije zemlje i sve mi mnogo neubeljivo:
Slućajne prolaznike, tek onako, iz čiste zajebancije traumiraju nepojamnim gadostima i nepodopštinama, a oni se smeju.
Bog'te, refleksno!
Ovde bi takvo zezanje bilo istinski pogibeljno.

Edit:
nepotrebno je reči, pa ipak: kad kažem "ovde", dabome da mislim ovde, na Balkanu.


zoja444 zoja444 12:22 29.09.2011

Re: Povraćanje

Nego, jel ti se ikada desilo da ti se ovde negde ugasi motor, pa moraš da izadješ i poguraš?


primer 1: meni se pre par meseci desilo neko dimljenje na autu iz motora, vrlo dramaticno, nalik filmskim efektima, nasred nadvoznjaka na NB, sa sve ukopavanjem vozila na licu mesta. nisam stigla ni da izadjem iz auta, a vec su se tu nasla dvojica, odvojenih, iz dzipovima, sa sve protivpozarnim aparatima. jos su mi i bez moje molbe, sami predlozili i odgurali auto do zelene povrsine.

primer 2: komsinica, baka, 89 god, sin joj pere noge svaki dan pred spavanje. pre neko vece, culo se njeno dozivanje. sin negde otisao, ona ne moze da zaspi bez opranih nogu. gde vam je lavor i sapun, evo, sad cemo to da zavrsimo. dovidjenja - dovidjenja.

ja verujem u ono: cini dobro i (mozda) ce ti se dobrom vratiti.

p.s. Mikele, a sta je to na fotografiji? razaznajem samo opuske a ono drugo mi ne lici na nesto dobro.
st.jepan st.jepan 12:56 29.09.2011

Re: Povraćanje

primer 1.

primer 2.

Dve statističke greške.

Kod Strazbura, na nekom sporednom putu, a u neko gluvo doba, sletim u jarak.
Mečka dobro ugruvana - meni ništa, ali morao sam da sačekam do jutra.
Od barem stotinu vozača koji su tuda naišli, ni jedan jedini nije produžio, a da nije makar jako usporio, spustio prozor i pitao me da li sam blesse (povredjen), treba li mi kakva pomoć, da li da me poveze...
cini dobro i (mozda) ce ti se dobrom vratiti

Nema nikakve sumnje, svi ti vozači čuli su da sam par godina ranije nekakvom šipkom razvalio vrata i izvukao čoveka iz prevnutog kamiona, pa eto, da mi dobrim vrate.
zoja444 zoja444 13:20 29.09.2011

Re: Povraćanje

Nema nikakve sumnje, svi ti vozači čuli su da sam par godina ranije nekakvom šipkom razvalio vrata i izvukao čoveka iz prevnutog kamiona, pa eto, da mi dobrim vrate.


ne mora da se vrati u istoj situaciji.

primer 3: vadila sam neko lekarsko uverenje i zbog hitnosti, pronadjem vezu i to kumovsku, da mi se to zavrsi po ubrzanoj proceduri. pojavim se na licu mesta, potrazim doticnu vezu, ona se uopste i ne pojavi iz sobe. sestra koja je bila u prolazu, potpuno xyz nepoznata, kad me je videla da sedim pola sata u cekaonici, uze mi knjizicu iz ruke, udje u sobu "veze", izadje posle 30 sec i vrlo ljutito rece: koji bezobrazluk, ona se sad pravi da nema pojma o cemu se radi. hajte samnom, ja cu vam to zavrsiti... a nisam joj nista ni objasnjavala sta treba da se zavrsi. jos nije htela da uzme ni onu kesicu kafe koju sam ponela.

ja ne tvrdim da je to o cinjenju dobra i vracanju istog zakon(itost) vec samo moje uverenje i opredeljenje.
mikele9 mikele9 14:19 29.09.2011

Re: Povraćanje

A ja mislim, našlo bi se i za gigantski zupčanik.

Nego, jel ti se ikada desilo da ti se ovde negde ugasi motor, pa moraš da izadješ i poguraš?
Ajd' što će ti retko ko pomoći, al što te ljudi iz prolazećih automobila, koji su na obilaženje tvog auta stračili par sekundi, gledaju bukvalno ubilački.
Lepo vidiš, zubima bi ti jabučicu...

Ne, nisu ljudi ovde loši zato što im je loše, nego im je, tvrdim, loše zato što su loši.

Gledam, bre, skrivenu kameru iz neke srećnije zemlje i sve mi mnogo neubeljivo:
Slućajne prolaznike, tek onako, iz čiste zajebancije traumiraju nepojamnim gadostima i nepodopštinama, a oni se smeju.
Bog'te, refleksno!
Ovde bi takvo zezanje bilo istinski pogibeljno.

Edit:
nepotrebno je reči, pa ipak: kad kažem "ovde", dabome da mislim ovde, na Balkanu.

Zupčanik, OK, može
Gurao sam kombi, znaš ono, otvorena vrata pa upinješ a ljudi na stanici čačkaju nos.
Sa boldovanim se apsolutno slažem
mikele9 mikele9 14:23 29.09.2011

Re: Povraćanje

ja verujem u ono: cini dobro i (mozda) ce ti se dobrom vratiti.

Kad činim dobro ništa ne očekujem, činim zato što osećam potrebu.
p.s. Mikele, a sta je to na fotografiji? razaznajem samo opuske a ono drugo mi ne lici na nesto dobro.

Rupa poljskog klozeta puna govana, dizvineš na izrazu draga Zoja
margos margos 14:31 29.09.2011

Re: Povraćanje

E, a ja se jednom borila sa dva ogromna psa koji su zaskakivali moju kerušu koja je bila u teranju, pola tri noću, nekoliko taksista na 5-6 metara u udobnosti svojih kola posmatraju prizor, a onda se, niotkuda, pojavi jedan džip (ono, baš džip, ne neka fenserica), momak farovima zbuni pse, otvori vrata i pita me gde stanujem. Kažem da nisam daleko, ali da se ne može doći do ulaza jer je zatvorena ulica, a on kaže ''Ne brinite, znam kraj, doći ćemo s donje strane preko trotoara...'' Na moj uzdah olakšanja, on se nasmeši i kaže ''Znate, ja sam kaskader...''

Živ i zdrav bio, i gde čuo i gde ne čuo. :)
.....

Miškoci, lepo ti i zapažaš i pišeš, no, sve mi se čini da ti od toga nije ni zeru lakše. Naprotiv.

I ja, pak, mislim, da smo mi sve te 'Magistre' zaslužili... sve bolje od nas smo oterali, a ove zadržali da bi imali koga da pljujemo, a da se, nekako naopako, osećamo superiornima.
zoja444 zoja444 14:33 29.09.2011

Re: Povraćanje

Rupa poljskog klozeta puna govana, dizvineš na izrazu draga Zoja


aj, bolje da nisam ni pitala.
sonja.m sonja.m 14:56 29.09.2011

Re: Povraćanje

zoja444
Nego, jel ti se ikada desilo da ti se ovde negde ugasi motor, pa moraš da izadješ i poguraš?


primer 1: meni se pre par meseci desilo neko dimljenje na autu iz motora, vrlo dramaticno, nalik filmskim efektima, nasred nadvoznjaka na NB, sa sve ukopavanjem vozila na licu mesta. nisam stigla ni da izadjem iz auta, a vec su se tu nasla dvojica, odvojenih, iz dzipovima, sa sve protivpozarnim aparatima. jos su mi i bez moje molbe, sami predlozili i odgurali auto do zelene povrsine.

primer 2: komsinica, baka, 89 god, sin joj pere noge svaki dan pred spavanje. pre neko vece, culo se njeno dozivanje. sin negde otisao, ona ne moze da zaspi bez opranih nogu. gde vam je lavor i sapun, evo, sad cemo to da zavrsimo. dovidjenja - dovidjenja.

ja verujem u ono: cini dobro i (mozda) ce ti se dobrom vratiti.

p.s. Mikele, a sta je to na fotografiji? razaznajem samo opuske a ono drugo mi ne lici na nesto dobro.


svaka ti cast!!!
st.jepan st.jepan 16:36 29.09.2011

Re: Povraćanje

ne mora da se vrati u istoj situaciji.


Ma naravno, slažem se, nisu svi stoka, ali je reč o procentu ljudi, spremnih da pomognu.

U Evropi je, bar po mom iskustvu, taj procenat daleko veći, ali ne mislim da je to zato što tamo genetski materijal kvalitetniji, već naprosto zato što je tamo davno uspostavljen vrednosni sistem u kojem se samoživost tretitra kao bruka, dok se ovde, naprotiv, doživljava kao cool model ponašanja - brka se sposobnošću.


Edit: mada prepostavljam da jedan set etičkih standarda, ako je na snazi i ako je dosledno nametan kroz duži period, može darvinovski da utiće i na genetski materijl. Ljudi stiču nešto kao empatijski refleks koji se, bem li ga, valjda upisuje i u genetski kod.
zoja444 zoja444 16:49 29.09.2011

Re: Povraćanje

U Evropi je, bar po mom iskustvu, taj procenat daleko veći, ali ne zato što tamo genetski materijal kvalitetniji, već naprosto zato što je tamo davno uspostavljen vrednosni sistem u kojem se samoživost tretitra kao bruka, dok se ovde, naprotiv, doživljava kao cool model ponašanja - brka se sposobnošću.


slazem se i ja, samo ni u Evropi se to nije desilo preko noci ili zato sto su oni veci altruisti nego mi. eto, npr, neki tamo usvajaju decu sa specijalnim potrebama ali ne iz humanih razloga vec zbog poreskih olaksica.

sebicnost, samozivost je odlika nezrelih ljudi ali je to i karakteristika ljudske prirode. samo se socijalizacijom i vaspitanjem moze promeniti. i naravno, vrednosnim sistemom, i tu se slazem sa tobom.
st.jepan st.jepan 16:55 29.09.2011

Re: Povraćanje

Evropi se to nije desilo preko noci

Dabome, za to se hoće dosta vremena, ali i jasna strategija.
Dok si ti ovo kucakala, ja sam lupio edit u kojem kažem to isto.
sonja.m sonja.m 17:52 29.09.2011

Re: Povraćanje

I ja, pak, mislim, da smo mi sve te 'Magistre' zaslužili... sve bolje od nas smo oterali, a ove zadržali da bi imali koga da pljujemo, a da se, nekako naopako, osećamo superiornima.


Odlicno zapazanje .
mikele9 mikele9 20:48 29.09.2011

Re: Povraćanje

Miškoci, lepo ti i zapažaš i pišeš, no, sve mi se čini da ti od toga nije ni zeru lakše. Naprotiv.

Baš naprotiv! Ali ponekad ne mogu da izdržim, sa svih strana me lupa
I ja, pak, mislim, da smo mi sve te 'Magistre' zaslužili... sve bolje od nas smo oterali, a ove zadržali da bi imali koga da pljujemo, a da se, nekako naopako, osećamo superiornima.

Ne znam da li smo ih ti i ja i još neki zaslužili i ne pljujem ih ja zarad pljuvanja niti se ni naopako ni bilo kako, osećam superiornim. Pre beznadežno.
JJ Beba JJ Beba 22:46 28.09.2011

knjiga prva

Sex is at the rooth of everrything.
jesen92 jesen92 01:45 29.09.2011

Re: knjiga prva

Sex is at the rooth of everrything.

..jaa mislim da su svi zapamtili ovu recenicu..
mikele9 mikele9 10:37 29.09.2011

Re: knjiga prva

Sex is at the rooth of everrything.
Bebo, kad pogledaš srpske političare, verujem da ćeš se složiti da kod njih sex ne samo da nije koren svega, nego je to sve bre impotentno i mentalno i fizički. Nas ne računam
Inače, odlično rečeno
mikele9 mikele9 10:39 29.09.2011

Re: knjiga prva

..jaa mislim da su svi zapamtili ovu recenicu..

Ja jesam i dugo mi je u životu bila na prvom mestu
JJ Beba JJ Beba 15:28 29.09.2011

Re: knjiga prva

mikele9
Sex is at the rooth of everrything.
Bebo, kad pogledaš srpske političare, verujem da ćeš se složiti da kod njih sex ne samo da nije koren svega, nego je to sve bre impotentno i mentalno i fizički. Nas ne računam
Inače, odlično rečeno

to je rečenica Crnjanskog i ja se sa njom slažem
Sex is at the rooth of everything, samo zavisi našta se akteri istog pale.

recimo Plama se pali na srpske stećke, krajputaše- opšti sa njima noću, kad niko ne vidi.

Koštunica se loži na popovsku kutu. Ručno

Dačić se loži na svinjske repiće kad mašu

itd
vako mogu do vaskrsa

Tadić se loži na međeđe šapice (sa šlagom)

Jeremić se loži na vrtne patuljke. Liže ih danju za inat, nek svi vide, nek puknu od zavisti

mogu još
al neću

mikele9 mikele9 21:19 29.09.2011

Re: knjiga prva

to je rečenica Crnjanskog i ja se sa njom slažem
Sex is at the rooth of everything, samo zavisi našta se akteri istog pale.

recimo Plama se pali na srpske stećke, krajputaše- opšti sa njima noću, kad niko ne vidi.

Koštunica se loži na popovsku kutu. Ručno

Dačić se loži na svinjske repiće kad mašu

itd
vako mogu do vaskrsa

Tadić se loži na međeđe šapice (sa šlagom)

Jeremić se loži na vrtne patuljke. Liže ih danju za inat, nek svi vide, nek puknu od zavisti

mogu još
al neću

Tu rečenicu je Rjepninu u parku u vreme rezervisano za ručak, izgovorila mlada Engleskinja koja inače uči slepe oficire i vojnike u jednoj bolnici da čitaju prstima (Brajeva azbuka) a na njegovo sažaljivo pitanje - da li to nije i suviše tužan posao za jednu mladu ženu?, ona mu odgovara nekim čudnim osmehom, da su slepi muškarci - to ne bi verovao -željni života, veselja - pa dodaje: i ljubavi i i žena. Seks je, - kaže koren svega. Sex is at the rooth of everything. Izvini Bebo ali ne mogu da verujem da si pomislila da ne znam da je to napisao Crnjanski
P.S. Inače i ja se slažem glede korena
JJ Beba JJ Beba 21:59 29.09.2011

Re: knjiga prva

Bebo ali ne mogu da verujem da si pomislila da ne znam da je to napisao Crnjanski

nikako
zaboravila sam da stavim ko je autor dotičnog citata pa sam to ućinila u komentaru.
taman posla da sam pomislila da ne znaš
mikele9 mikele9 22:20 29.09.2011

Re: knjiga prva

nikako
zaboravila sam da stavim ko je autor dotičnog citata pa sam to ućinila u komentaru.
taman posla da sam pomislila da ne znaš

fantomatsicna fantomatsicna 22:58 28.09.2011

Niko

Ne bi mogao bolje da opisee stanje drzave kroz ovu sliku...
mikele9 mikele9 10:44 29.09.2011

Re: Niko

Ne bi mogao bolje da opisee stanje drzave kroz ovu sliku...

Hvala ti mala moja NovoZelanđanko ali opisivahu, opisuju i opisivaće i bolje mnogi blogopisači
nikolic777 nikolic777 23:00 28.09.2011

preporuka

od prve do poslednje reči -

realno, istinito i tužno


ali, kad pročitaš da još neko, posebno neko koga ceniš, na isti način vidi i doživljava stvari, donosi neko čudno olakšanje

mikele za vas
kad pozelite da uteknete bar na kratko

skener92 skener92 00:04 29.09.2011

Re: preporuka

mikele9 mikele9 11:01 29.09.2011

Re: preporuka

od prve do poslednje reči -

realno, istinito i tužno


ali, kad pročitaš da još neko, posebno neko koga ceniš, na isti način vidi i doživljava stvari, donosi neko čudno olakšanje

mikele za vas
kad pozelite da uteknete bar na kratko

Prvo, hvala na terasi i stolici spremnoj da me primi sa mojom osamljenošću, bar na kratko.
Olakšanje je dragi prijatelju neophodno potrebno ali traje kratko. Beznadežnost je surovo prisutna i nemogućnost da se bilo šta uradi da bi nam bilo bolje.
nikolic777 nikolic777 11:22 29.09.2011

Re: preporuka

Olakšanje je dragi prijatelju neophodno potrebno ali traje kratko. Beznadežnost je surovo prisutna i nemogućnost da se bilo šta uradi da bi nam bilo bolje


upravo tako
mikele9 mikele9 14:25 29.09.2011

Re: preporuka

Hvala draga skenerka
aleksanadar aleksanadar 03:28 29.09.2011

А за кога... ?


Ko god da dođe na vlast ili ostanu ovi sadašnji, ne očekujem nikakav pomak u pravcu dostojanstvenijeg života.

...DonKihotovska je borba protiv čeličnih vetrenjača koalicije vlasti, tajkuna i kriminalaca.


...gluvi i nemi kad je u pitanju život (!?) njihovih građana, osim u predizbornim kampanjama, kad iz njihovih usta teče med i mleko...


...nesolidarnost, nedostatak saosećanja s bližnjim, mržnja, pakost, zloba.


...čemu zašto i kako neko može da uživa u nesreći bližnjeg! I ne samo da uživa već i da je priziva, da je svojim činjenjem ili nečinjenjem, čini većom i tragičnijom!


I TO još uvek opstaje u politici ove smradne zemlje!

...I dalje će, dok god ova pučina bude glasala za njega...



Нешто ми говори да на следећим изборима нећеш гласати.

Ја нећу. Гарант.

За кога бих?

Зашто бих?

mikele9 mikele9 14:29 29.09.2011

Re: А за кога... ?

Нешто ми говори да на следећим изборима нећеш гласати.

Ја нећу. Гарант.

За кога бих?

Зашто бих?


Neću!
Nemam za koga.
Nema razloga.
antioksidant antioksidant 08:37 30.09.2011

Re: А за кога... ?

Nemam za koga.

bolno tacno
mikele9 mikele9 11:28 30.09.2011

Re: А за кога... ?

bolno tacno

aleksanadar aleksanadar 18:54 30.09.2011

Re: А за кога... ?

bolno tacno


Да, и зато ми је ишао на живце овај улизички текст, из пера главног уредника "Данаса":

Radujte se izborima

dali76 dali76 08:58 29.09.2011

...

sve ja ovo znam, samo hocu da verujem da nije bas tako crno, slicno tvom blogu, rekoh i freehandu na njegovom.
sonja.m sonja.m 10:29 29.09.2011

Re: ...

dali76
sve ja ovo znam, samo hocu da verujem da nije bas tako crno, slicno tvom blogu, rekoh i freehandu na njegovom.


Sve je, nazalost, bas tako i jos gore!

Mikele je pisao sa stanovista intelektualca, kome su i um i oci otvorene,
a gde su radnici bez posla, studenti izgubljeni u tunelu droge i u raznim drugim tunelima, penzioneri koji se dohranjuju iz kontejnera...i jos svi oni cije tuzne sudbine nisam pomenula, a u cijim ocima sam mogla da procitam ceo roman o njihovom zivotu.

Zao mi je sto su vesti crne i bice sve crnje i crnje, nazalost.

Primer: Koleginica profesor, muz ing bez posla, sin posao u srednju skolu,
finansijska situacija i sve druge situacije ove porodice su katastrofalne.
Ona, profesorka, se nada da ce neko da kupi zemlju Srbiju i da ce onda biti dobro, a mozda i raj na zemlji, narocito, u Bgd i okolini.

Profesorka u penziji je sve lose sto joj se desilo u zivotu povezala sa necistim silama, koje su joj ljudi iz njene okoline " namestili".

Zubarka, specijalista, veruje u blagotvornost suvih krugova kod nekog grada u Srbiji, zaboravila sam gde. Kad god moze seda u auto i cuci u tim krugovima dok se ne smrzne ili dok joj mozak ne prokuva. I mene je zvala...a veruje i u druge nadrilekarstine.

Namerno sam pomenula njihova zanimanja.

Svet se prestrojava u jednom pravcu ( stednja svega i svacega, bolje iskoriscavanje resursa i dodatni rad u rodjenoj kuci kao sto je kuvanje, sivenje i sl, a mi cekamo da neko investira bilione i da nam svima svane, pa svi trc u kafane i puni ormare sa markiraniom odecom!!!
MMF ima 400 milijardi eura, a za spasavanje evropske zajednice i eura je potrebno 3 puta toliko, to procitala juce, a danas joj treba 6 puta toliko!!!
Spremaju se da uzajme od kineza, rusa i indusa ?!!!

Kad je avion poleteo sa Tesle, znala sam, osecala sam, i bilo mi je drago da se vracam kuci.
mikele9 mikele9 14:33 29.09.2011

Re: ...

sve ja ovo znam, samo hocu da verujem da nije bas tako crno, slicno tvom blogu, rekoh i freehandu na njegovom.

Odgovoriću ti rečima sonje.m:Sve je, nazalost, bas tako i jos gore!
outcast outcast 02:53 30.09.2011

Re: ...

sonja.m

Kad je avion poleteo sa Tesle, znala sam, osecala sam, i bilo mi je drago da se vracam kuci.


Ja taj aerodrom zovem Surcin. Tesla nije zasluzio da mu se ime povlaci po aerodromima...
sonja.m sonja.m 08:35 30.09.2011

Re: ...

Ja taj aerodrom zovem Surcin. Tesla nije zasluzio da mu se ime povlaci po aerodromima...

Ne razumem sta je pisac hteo da kaze!!!
mikele9 mikele9 11:31 30.09.2011

Re: ...

Ja taj aerodrom zovem Surcin. Tesla nije zasluzio da mu se ime povlaci po aerodromima...

Ja ga zovem aerodrom, može i Surčin ali nikako Tesla!
mikele9 mikele9 11:38 30.09.2011

Re: ...

Ne razumem sta je pisac hteo da kaze!!!

Dok pisac ne odgovori, evo ja ću: Ako ni zbog čega a ono zbog spomenika Tesli koji je sprčkala izvesna Drinka Radovanović. Bolje bi ga napravio bilo koji student vajarstva
sonja.m sonja.m 14:54 30.09.2011

Re: ...

Sad mi tek nista nije jasno!
Da li se aerodrom, o kome je rec, zvanicno zove
Nikola Tesla? Koliko ja znam, zove se.
Prvi put cujem da se ljudi bune zbog toga?
milisav68 milisav68 11:12 29.09.2011

....

Rjepnin/Crnjanski nije ništa govorio/napisao o britanskim domaćinima. E zato je Srbija tradicionalno krcata pravim, nepatvorenim srpskim domaćinima! O'ma mi na pamet pade najčuveniji srpski domaćin, Magistar, vlasnik silovanih (od strane novinara, fuj!) ovaca i zamalo posednik kardiovaskularne klinike u svom dvorištu. I TO još uvek opstaje u politici ove smradne zemlje!!! Sam je sebe proglasio za srpskog domaćina (nije jedini) a nakrao se preko populusove grbače toliko da je obezbedio sledećih, najmanje šest generacija srpskih domaćina. I dalje će, dok god ova pučina bude glasala za njega, pardon, za pravog srpskog domaćina.

Odma da se ogradim, da nisam advokat, već pažljivi posmatrač sa lica mesta.

Ne glasa se za magistra, zato što je domaćin, nego zato što je asfaltirao Šumadiju posle više od pola veka.Znam da to nije od njegovih para, i da je to malo - koje teži nuli, ali ostali su pre toga bili nula, pa mu nije bilo teško da "odskoči".

A da je sve crno - jeste.
mikele9 mikele9 14:13 29.09.2011

Re: ....

Odma da se ogradim, da nisam advokat, već pažljivi posmatrač sa lica mesta.

Ne glasa se za magistra, zato što je domaćin, nego zato što je asfaltirao Šumadiju posle više od pola veka.Znam da to nije od njegovih para, i da je to malo - koje teži nuli, ali ostali su pre toga bili nula, pa mu nije bilo teško da "odskoči".

Nisam ni ja advokat (a lako sam mogao biti da sam nastavio Prava!) ali ću ti ispričati istinitu priču u vreme kad je magistar bio zadužen za puteve. Elem, vozimo se u Ladi Nivi jednim putem na Staroj Planini, ja domaćinima kažem: Odlično održavate ove rupčage na putu. Jedan od domaćina mi bez reči pruža Večernje Novosti u kojima piše da je magistar ponosno izjavio da je baš taj put opravljen, asfaltiran na zadovoljstvo lokalnog pučanstva.
milisav68 milisav68 14:34 29.09.2011

Re: ....

mikele9
Odma da se ogradim, da nisam advokat, već pažljivi posmatrač sa lica mesta.

Ne glasa se za magistra, zato što je domaćin, nego zato što je asfaltirao Šumadiju posle više od pola veka.Znam da to nije od njegovih para, i da je to malo - koje teži nuli, ali ostali su pre toga bili nula, pa mu nije bilo teško da "odskoči".

Nisam ni ja advokat (a lako sam mogao biti da sam nastavio Prava!) ali ću ti ispričati istinitu priču u vreme kad je magistar bio zadužen za puteve. Elem, vozimo se u Ladi Nivi jednim putem na Staroj Planini, ja domaćinima kažem: Odlično održavate ove rupčage na putu. Jedan od domaćina mi bez reči pruža Večernje Novosti u kojima piše da je magistar ponosno izjavio da je baš taj put opravljen, asfaltiran na zadovoljstvo lokalnog pučanstva.

Nisam rekao da magistar ne laže.
Već da je nešto uradjeno zahvaljujući njemu, a ja to video svojim očima.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:37 29.09.2011

Porodica

Porodica, bilo ona srpska, ili neka druga (razlike postoje, ali su u osnovi male), najlepša i najbolja je čovekova zajednica. A odnosi unutar nje, nekad puni ljubavi i požrtvovanja, nekad ljutnje, gorčine i nesreće, čine najveći deo naših života. I jedna i druga vrsta je iznedrila fascinantne talente. Tako Mikele sigurno zna za velike slikare, koji su imali zanimljive porodične odnose. Negde maženi i paženi, negde kinjeni i odbačeni. Sa druge strane, imam sreću da poznajem mnogo skladnih porodica (uprkos svim nedostacima svakog čoveka!), a malo tragičnih.

Porodica je postojala i pre države, i u prkos državi, postojaće i posle države! Da bi porodica se razvijala, njoj država nije potrebna, potrebno joj je da je država ne uništava. Dakle, bez penzija, dečijih dodataka, građanskih brakova, "vanbračnih zajednica", zdravstvenog državnog, socijalnog, zakona o porodici, zakona protiv nasilja u porodici, raznih dotacija i pretnji od strane uprave, bez prinude... Bez svega toga... PORODICA ĆE CVETATI.
mikele9 mikele9 21:26 29.09.2011

Re: Porodica

PORODICA ĆE CVETATI.

Bog te dobri i daleki čuo!
Sa druge strane, imam sreću da poznajem mnogo skladnih porodica (uprkos svim nedostacima svakog čoveka!), a malo tragičnih.

Zaista imaš sreću

coviax coviax 18:38 29.09.2011

Kratak roman o Beogradu


Ima li otužnijeg romana?
Možda ima-možda nema,ali prošetajte po blogovima-to je to...
A da niko ne primeti da intelektualna elita jednostavno
ne zna da napiše nešto lepo, afirmativno,upotrebljivo bilo kome...
Treba i takvo mračno i tragično pisanje radi katarze...Ali ako
nema pozitivno već sve crno-belo-sivo,bez imalo obojenja-nema katarze več samo čemer na kog smo oguglali...
OPTUŽUJEM pisce da unose zlo raspoloženje u Srbiju svakog dana...PRESUDA jeročitajte za kaznu vaših pet poslednjih tekstova i sledeći ZAHTEVAM da bude
afirnativan...
mikele9 mikele9 21:42 29.09.2011

Re: Kratak roman o Beogradu

Ima li otužnijeg romana?
Možda ima-možda nema,ali prošetajte po blogovima-to je to...
A da niko ne primeti da intelektualna elita jednostavno
ne zna da napiše nešto lepo, afirmativno,upotrebljivo bilo kome...
Treba i takvo mračno i tragično pisanje radi katarze...Ali ako
nema pozitivno već sve crno-belo-sivo,bez imalo obojenja-nema katarze več samo čemer na kog smo oguglali...
OPTUŽUJEM pisce da unose zlo raspoloženje u Srbiju svakog dana...PRESUDA jeročitajte za kaznu vaših pet poslednjih tekstova i sledeći ZAHTEVAM da bude
afirnativan...

Ne znam za romane ali je život (ovde i sada) toliko otužan, da to prevazilazi svaku meru i svaki roman.
Nikad nisam voleo da me bilo gde svrstavaju, pogotovo ne u intelektualnu elitu, ja sam individum imenom i prezimenom i sve što napišem je samo plod mojih razmišljanja i stavova. Nije samo afirmativno upotrebljivo. Afirmativnošću i aminovanjem svega i svačega, smo dovde i došli. Afirmativno bih mogao da pišem o našim odbojkašima i sada o odbojkašicama ali će to već napisati neko drugi. Ako je sport jedina tema o kojoj se u ovoj zemlji može pisati afirmativno, onda smo zaista duboko zaglibili
Ti kao Zola OPTUŽUJEŠ ali ne vlast nego pisce za unošenje zlog raspoloženja u Srbiju! Da li to znači da živimo u različitim svetovima?
Uglavnom se ne vraćam starim tekstovima ali 'ajd' pročitaću neke.
coviax coviax 06:07 30.09.2011

Re: Kratak roman o Beogradu


Vuk vuku je-vuk,,,Još gore;čovek čoveku je čovek!Vuku biti čovek,znači vuku
smrt. Međutim...
Ako čovek pokušava da bude bolji (POKUŠAVA LI U SRBIJI?),da ne bude ta najopasnija zver na ovoj planeti,već MILOST i SIGURNOST za sve što sadrži
život,a šta je njegov prirodni put oboženja (dugovećnost,svemudrost i svemoć,te kreativnost osmišljenosti),treba li da KOČI i galami na sve što ne valja na tom putu ili treba da optimistički i sa žarom iznosi nove ideje ,predloge,dobra rešenja nekih zastoja...
Ne znači ovo što pišem da se treba vratiti pisanju Borbe ili Politike od pre nekoliko decenija.Uspesi samoupravljanja kroz neuspehe novinara...Radi se o tome da odgovornost za javnu reč koja je,manje- više delo-izostaje!
Ako neko piše šta ne valja u društvu,on zna i da reši slučaj!Ako ne zna-ne zna ni da piše o tome.Ako zna-ZAŠTO PREĆUTKUJE REŠENJE?
I zaista,biti pripadnik intelektualne elite Srbije ,nije nikakva čast u ovim godinama..."Ja znam koji je moj deo...nećete me prevariti!"A moj deo je da nalazim šta to u mom gradu Novom Sadu može bolje i lepše,a takođe i među ljudima...Ako ništa drugo-da se našalim malo-humor,čak ni crni-ne ubija...
Blaga je kazna izrečena...Pa,ja nisam neki naopak...
mikele9 mikele9 11:47 30.09.2011

Re: Kratak roman o Beogradu

Vuk vuku je-vuk,,,Još gore;čovek čoveku je čovek!Vuku biti čovek,znači vuku
smrt. Međutim...
Ako čovek pokušava da bude bolji (POKUŠAVA LI U SRBIJI?),da ne bude ta najopasnija zver na ovoj planeti,već MILOST i SIGURNOST za sve što sadrži
život,a šta je njegov prirodni put oboženja (dugovećnost,svemudrost i svemoć,te kreativnost osmišljenosti),treba li da KOČI i galami na sve što ne valja na tom putu ili treba da optimistički i sa žarom iznosi nove ideje ,predloge,dobra rešenja nekih zastoja...
Ne znači ovo što pišem da se treba vratiti pisanju Borbe ili Politike od pre nekoliko decenija.Uspesi samoupravljanja kroz neuspehe novinara...Radi se o tome da odgovornost za javnu reč koja je,manje- više delo-izostaje!
Ako neko piše šta ne valja u društvu,on zna i da reši slučaj!Ako ne zna-ne zna ni da piše o tome.Ako zna-ZAŠTO PREĆUTKUJE REŠENJE?
I zaista,biti pripadnik intelektualne elite Srbije ,nije nikakva čast u ovim godinama..."Ja znam koji je moj deo...nećete me prevariti!"A moj deo je da nalazim šta to u mom gradu Novom Sadu može bolje i lepše,a takođe i među ljudima...Ako ništa drugo-da se našalim malo-humor,čak ni crni-ne ubija...
Blaga je kazna izrečena...Pa,ja nisam neki naopak...

Ni ja ni mnogi drugi ne PREĆUTKUJEMO REŠENJE, već se nalazimo u situaciji da PSI LAJU A KARAVAN PROLAZI. Uostalom, moje (i drugih) ukazivanje na greške, moralo, trebalo bi da pokrene mašineriju vlasti na rešavanje istih.
kukusigameni kukusigameni 08:22 30.09.2011

bg

"Ovaj veliki grad bio je, izgleda, oduvek ovakav: istrgan, prosut, upravo kao da nikad ne postoji, nego večno nastaje, dograđuje se i oporavlja. S jednog kraja niče i raste, a sa drugog vene i propada. Uvek se kreće i talasa, nikad ne miruje i ne zna šta je spokoj i tišina. Grad na dve reke, na velikom prostoru sapet vetrovima."

Ivo Andric
mikele9 mikele9 11:49 30.09.2011

Re: bg

"Ovaj veliki grad bio je, izgleda, oduvek ovakav: istrgan, prosut, upravo kao da nikad ne postoji, nego večno nastaje, dograđuje se i oporavlja. S jednog kraja niče i raste, a sa drugog vene i propada. Uvek se kreće i talasa, nikad ne miruje i ne zna šta je spokoj i tišina. Grad na dve reke, na velikom prostoru sapet vetrovima."

Ivo Andric

Čak previše lepo rečeno i blagonaklono u odnosu na šta danas Beograd liči.
kick68 kick68 22:13 30.09.2011

pakost, zloba.

a nakrao se preko populusove grbače toliko da je obezbedio sledećih, najmanje šest generacija srpskih domaćina.

Kad sam ja polazila u beli svet, stigao je do mene aber da me ogovara jedna gospodza ciji je muz, iako sitna riba, iz afere Kolubara izasao sa tri stana (jedan je za svalerku, pa se valjda ne racuna) i dvoja kola (jako skupa, naravno). Pita se ona kakve smo mi budale, pa nismo uspeli da se snadjemo u sopstvenoj zemlji, kao sto je njen muz. Ja lepo ne budem lenja pa joj porucim da se njen muz grdno vara ako misli da krade za svoju decu, on krade od svoje dece, a da to i ne zna. I da od moje dece vise nece krasti.
Jadna je sudbina tih novih generacija "domacina" u nestabilnoj nebezbednoj i neuredjenoj zemlji. Sredjena, stabilna drzava je najveci poklon buducim generacijama.
mikele9 mikele9 00:10 01.10.2011

Re: pakost, zloba.

Sredjena, stabilna drzava je najveci poklon buducim generacijama.

Imaš moju preporuku

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana