Djordju Balaševiću !

Branislav Kovačević Cole RSS / 09.12.2007. u 11:59

Pa dobro gde si ti
ba
š sam ovih dana
hteo da te zovnem ?

Antologija
Antologija

Ma, jebite se, Devedesete, vas mogu jedino psovati...
Za vama niko nece žaliti niti vam stihove kovati...
Jednu ste mladost sludele, budite sretne ako vam i strofu udele...

 

O narodnjaci, sve vam je u saci
Al zasto da se baci, ma ostavite nesto i za nas
Narodnjaci, braćo i zemljaci
Budite ortaci, pa smanjite taj gas.
Narodnjaci na ključnim mestima
Narodnjaci u glavnim vestima
Na dzinovskim plakatima u boji
……………………………………..
Narodnjaci u svim strukturama
……………………………………
Narodnjak ante portas, njihov dolazi čas.

Navili se oblaci
Navili se oblaci

A TV Dnevnik, ko kormilo, okreću spodobe
Vrlo podobne.
Sve će se, kažu, srediti,
Istina će pobediti.
Slobodane!
Sloboda-ne
!
I ja ponekad popušim,
al' zbog tog zemlju ne srušim.
Slobodane!
Veliš: što da ne?
Tebi su mase odane,
Ko sluša duše prodane?
Kao ja.

Prijatelji
Prijatelji

 

To nisu krivci primitivci
što su pokupili mast
korov nikne digod stigne,
ma svaka njima cast
Krivi smo mi
Otkud svi ti paraziti
što su nam zagustili
nemoj stari moj,
Krivi smo mi
što smo ih pustili
Ma šta su znali djenerali
i brkati majori
jedino da viču:
pali ali nisu najgori
Krivi smo mi
Ni svi ti silni infantilni
što su puške sanjali
ne, ne derane,
Krivi smo mi
što smo se sklanjali

Krivi smo mi...
Krivi smo mi...

Samo da rata ne bude, ludila medju ljudima,
veliki nude zablude, plaše nas raznim čudima
i svakoj bajci naude - da rata ne bude!

Stade sve... Samo život prodje...
Sine moj, oči njene plave...
Stiže dan da u vojsku podješ...
Čudni se ovde sveci slave...
Ej... Sine moj... Kako da te pustim?
Ti si sve što mi od nje osta'...
Di ćes s tim trepuškama gustim?

 

Plasi me on, gde si ti
hiljadu se stvari moglo desiti
glupi d-moll za kim tugujem svu noć
Uzme me u svoju tamnu kočiju
nebo primi boju tvojih očiju
znam taj put, to je prečica za bol
Jedan d-moll me razvali
neki bi to prosto tugom nazvali!

Tuga
Tuga

 


 

Ne znaš ti, nema Oslobodjenih,
svaku tišinu mi granata prošara.
Spašen je taj Prvi Pogodjeni,
a svi su drugi večni taoci Košmara.

Protesti
Protesti

Al' tek zbog studoša mi napuko film,
E, reko, sad će valjda sa trešnje sići.
"Malo morgen", reče Boban,
Doktor nauka il čoban,
"Vi ste samo mali glasački listići".


 

 

Psov'o je Braca i krivce i žrtve
puške i vaške i rov prepun blata
rek'o je: ne mož' izbrojati mrtve
jer su se carevi igrali rata

 

Oslobodioci
Oslobodioci

 

 

 

 

 

 

Gledam skupštinu il' šta je to već.
Bife "Proleće" u Petrovcu na Mlavi.
Ej, gledam one tužne kese,
Di baš meni da se dese
Da mi takve glave delaju o glavi?


Jevropa
Jevropa

Putuj Evropo,
nemoj vise cekati na nas
ne pitaj mnogo,
dospećeš i ti na rdjav glas

Putuj planeto,
super smo se družili
nama je lepo,
taman kako smo zaslužili

 

I mogao bih tako unedogled da vadim stihove iz konteksta, ili "sličice iz života mog", mada znam da će se naći neko, ko će nas podsetiti i na druge stihove (U razdeljak te ljubim, Računajte na nas, Oprosti mi Katrin...): 

U ime svih nas
iz pedeset i neke
za zakletvu Titu
ja spevo sam stih.
Ne spominjem proslost i bitke daleke,
jer rodjen sam tek posle njih.

Al' zivot pred nama
jos bitaka skriva
i preti nam,
preti o duboki vir.
Ja znam da nas ceka
jos sto ofanziva
jer moramo cuvati mir.
Racunajte na nas.

Ipak Djordja Balaševića nekako nema u javnosti, u medijima, ali ima drugih! Nekako se zaboravlja, nekako se SVE zaboravlja, posebno vreme kada "nije lako bilo biti Balašević" . Ne zanima me da li je pevao o Titu, ne zanima me njegov privatni život, ne zanima me da li je i koliko zaradio....

Znam samo da je TADA, kao i sada, bio jedan od retkih.

KAPA DOLE,

ZA SVE TADA URADJENO,

DJOLE !

Za one koji su bili sa druge strane: 

Ma, ti si super, brate
ako stvarno spavas mirno!


Atačmenti



Komentari (169)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milivoye milivoye 14:17 10.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

Narator
U čemu je fazon sa fotografijom koju je poslo gospodin "milivoye"?

Nema fazona, fotografija je dokument - moj skromni prilog ovom prisećanju.

Narator
... jer predstavljaju institucije sa kojima ne samo MORAMO, već i ŽELIMO da sarađujemo?

Bilo da "MORATE", ili da samo "ŽELITE" rekao bih da Vam je "NUŽDA". Ja zadržavam pravo da sa distance, kao neko koga nije "PRITERALO", da konstatujem da ovo rukovanje neće oprati Tijanića, a ni Balaševiću neće služiti na čast. Nemojte se na mene jediti što podsećam na korupciju naših "INSTITUCIJA".

Narator
Prosto je u pitanju potreba da se sve isprlja, kako bi se na sve zajedno moglo pljuckati (sa neke navodne visine?).

Nije to fotomontaža (mada sam i sam to pomislio kada sam prvi put video tu fotografiju) i ne uživam ja posebno u tome. A kako ste me nazvali pljuvačem i uprljivačem, pomisliću da sam se ja rukovao i dogovarao s Aleksandrom Sašom Tijanićem?!

Narator
Balašević je čovek koji je prošao sva generacijska sranja, koja smo prošli i svi mi. I ostao čitav! Taj i takav Balašević, sa svim njegovim usponima, padovima, dilemama, euforijama, hrabrostima i razočaranjima NAM TREBA! Nije poenta u sklanjanju od svakog zla, već u nepristajanju na zlo kao model života.

E, tu je poenta. Ako Vam treba "taj i takav Balašević" koji je "ostao čitav!" "u nepristajanju na zlo", onda to nije Đorđe Balašević već neko koga ste umislili. Gospodin Đorđe Balašević je i ovaj sa fotografije koju sam izvoleo priložiti, a ako se to Vama ne sviđa, nemojte se na mene kamenjem bacati.

Narator
Uz izvinjenje za oštar ton i nekoliko nepristojnih izraza, želim Vam prijatan dan. Uz neku dobru Balaševićevu pesmu u pozadini.

Izvinjavam se i ja Vama zbog ove male neprijatnosti. Nisam imao nameru da Vam naružim nostalgične reminiscencije.
Narator Narator 14:26 10.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

"Kako u debelo uho zabosti nežnu reč?"
milivoye milivoye 14:48 10.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

Narator
"Kako u debelo uho zabosti nežnu reč?"

bravo!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:04 10.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

milivoye
Narator
U čemu je fazon sa fotografijom koju je poslo gospodin "milivoye"?

Nema fazona, fotografija je dokument - moj skromni prilog ovom prisećanju.

Narator
... jer predstavljaju institucije sa kojima ne samo MORAMO, već i ŽELIMO da sarađujemo?

Bilo da "MORATE", ili da samo "ŽELITE" rekao bih da Vam je "NUŽDA". Ja zadržavam pravo da sa distance, kao neko koga nije "PRITERALO", da konstatujem da ovo rukovanje neće oprati Tijanića, a ni Balaševiću neće služiti na čast. Nemojte se na mene jediti što podsećam na korupciju naših "INSTITUCIJA".

ZASTO BI TO (UGOVOR) MORALO DA BUDE KORUPCIJA...JA NE PLACAM PRETPLATU RTS/U IZMEDJU OSTALOGA I ZBOG TIJANICA, ALI NE VIDIM DA JE SAM FOTKA DOKAZ SLIHTANJA, KORUPCIJE...A STO JE TIJANIC GENERALNI JESTE NESRECA, SRAMOTA.....!!!!


Narator
Prosto je u pitanju potreba da se sve isprlja, kako bi se na sve zajedno moglo pljuckati (sa neke navodne visine?).

Nije to fotomontaža (mada sam i sam to pomislio kada sam prvi put video tu fotografiju) i ne uživam ja posebno u tome. A kako ste me nazvali pljuvačem i uprljivačem, pomisliću da sam se ja rukovao i dogovarao s Aleksandrom Sašom Tijanićem?!

NATEGNUTA VARIJANTA KOMPROMITOVANJA, KOLIKO JA ZNAM DJORDJE JE SKLOPIO UGOVOR SA RTV VOJVODINOM, A TIJANIC SE UBACIO PRILIKOM POTPISIVANJA...ILI JE MOZDA BILO I DRUGACIJE NE ZNAM SIGURNO, ALI JE SVEJEDNO.

Narator
Balašević je čovek koji je prošao sva generacijska sranja, koja smo prošli i svi mi. I ostao čitav! Taj i takav Balašević, sa svim njegovim usponima, padovima, dilemama, euforijama, hrabrostima i razočaranjima NAM TREBA! Nije poenta u sklanjanju od svakog zla, već u nepristajanju na zlo kao model života.

E, tu je poenta. Ako Vam treba "taj i takav Balašević" koji je "ostao čitav!" "u nepristajanju na zlo", onda to nije Đorđe Balašević već neko koga ste umislili. Gospodin Đorđe Balašević je i ovaj sa fotografije koju sam izvoleo priložiti, a ako se to Vama ne sviđa, nemojte se na mene kamenjem bacati.

ONO STO JE DJORDJE RADIO U VREMENU 1991/2000/TA NE MOZE SE PRENEBREGNUTI NITI UPRLJATI JEDNOM FOTKOM, KAO KRUNSKIM DOKAZOM SLIHTANJA!!! A DALEKO OD TOGA DA I SAM STO STA NE BIH IMAO DA PRIGOVORIM, ALI NESPORNO JE DA JE DJORDJE U TO VREME IMAO ULOGU POPUT FREE EUROPE...NITI GA JA IDEALIZUJEM , NITI IDEALNI POSTOJE

Narator
Uz izvinjenje za oštar ton i nekoliko nepristojnih izraza, želim Vam prijatan dan. Uz neku dobru Balaševićevu pesmu u pozadini.

Izvinjavam se i ja Vama zbog ove male neprijatnosti. Nisam imao nameru da Vam naružim nostalgične reminiscencije.


NISU TO NOSTALGICNE REMINISCENCIJE , VEC ISTINITO SVEDOCANTSVO O TIM I TAKVIM VREMENIMA...KADA SE ON ZA RAZLIKU OD MNOGIH NIJE KRIO I NIJE CUTAO...UZ SVE DRUGO STO VAZZI ZA NJEGA...
[/i][i][/i][i]
milivoye milivoye 15:38 10.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

Branislav Kovačević Cole
NISU TO NOSTALGICNE REMINISCENCIJE , VEC ISTINITO SVEDOCANTSVO O TIM I TAKVIM VREMENIMA...

Rekao bih da u tom slučaju ni fotografija koju sam priložio nije "pljuvačina".
Branislav Kovačević Cole
...UZ SVE DRUGO STO VAZZI ZA NJEGA...

Slažem se.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:49 10.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

milivoye
Branislav Kovačević Cole
NISU TO NOSTALGICNE REMINISCENCIJE , VEC ISTINITO SVEDOCANTSVO O TIM I TAKVIM VREMENIMA...

Rekao bih da u tom slučaju ni fotografija koju sam priložio nije "pljuvačina".

Naravno da ONA sama po sebi nije..osim u slucaju kada se stavlja u kontekst teksta, kao u Vasem slucaju....To je moglo biti snimljeno i povodom 8.marta...bilo kog, npr...
Ali cak i da je povodom sklapanja ugovora o filmu, ne vidim da je strasno....jer je u pitanju RTV VOjvodina..


Branislav Kovačević Cole
...UZ SVE DRUGO STO VAZZI ZA NJEGA...

Slažem se.


Kada citirate citirajte ceo kontekst
NISU TO NOSTALGICNE REMINISCENCIJE , VEC ISTINITO SVEDOCANTSVO O TIM I TAKVIM VREMENIMA...KADA SE ON ZA RAZLIKU OD MNOGIH NIJE KRIO I NIJE CUTAO...UZ SVE DRUGO STO VAZZI ZA NJEGA...
I da pojasnim TO STO VAZZI ZA NJEGA, nije bilo dovoljno precizno...a mislio sam na vec klasicne carsijske intrige koje zadiru vise u privatan zivot, koji za mene nije relevantan...Dakle greska je sto to vazi nije bilo pod navodnicama...a Vi i to pokusavate da zloupotrebite, sto nije korektno..!

[/i][i]
milivoye milivoye 00:37 11.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

Pokušaću da rezimiram:
Ne sporim ništa od svega što ste o Đorđu Balaševiću naveli; od toga da je izuzetan umetnik do toga da je "živ čovek". Nije mi bila namera da se upuštam u takvu budalaštinu.
Našao sam za shodno da se na temu koji ste pokrenuli nadovežem poslednjom informacijom o Đorđu Balaševiću koja je do mene došla i koja je na mene ostavila jak utisak. Predpostavljao sam da bi o tome moglo argumentovano da se diskutuje.

Branislav Kovačević Cole
Ali cak i da je povodom sklapanja ugovora o filmu, ne vidim da je strasno....jer je u pitanju RTV VOjvodina..



Ja sam na osnovu uramljenog postera u gornjem desnom uglu fotografije na kojem se nalazi slika A. Tijanića i tekst "Tijanić - kurčevito" pretpostavio da se radi o A. Tijaniću. Ako je ipak u pitanju RTV Vojvodina, ovom se prilikom izvinjavam Vama lično i svim čitaocima ovog bloga.

Svako dobro!

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:44 11.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

milivoye
Pokušaću da rezimiram:
Ne sporim ništa od svega što ste o Đorđu Balaševiću naveli; od toga da je izuzetan umetnik do toga da je "živ čovek". Nije mi bila namera da se upuštam u takvu budalaštinu.
Našao sam za shodno da se na temu koji ste pokrenuli nadovežem poslednjom informacijom o Đorđu Balaševiću koja je do mene došla i koja je na mene ostavila jak utisak. Predpostavljao sam da bi o tome moglo argumentovano da se diskutuje.

Branislav Kovačević Cole
Ali cak i da je povodom sklapanja ugovora o filmu, ne vidim da je strasno....jer je u pitanju RTV VOjvodina..



Ja sam na osnovu uramljenog postera u gornjem desnom uglu fotografije na kojem se nalazi slika A. Tijanića i tekst "Tijanić - kurčevito" pretpostavio da se radi o A. Tijaniću. Ako je ipak u pitanju RTV Vojvodina, ovom se prilikom izvinjavam Vama lično i svim čitaocima ovog bloga.

Svako dobro!



Nije u pitanju izvinjenje...kao sto ni ja nisam siguran o cijem kabinetu se radi....Djordje kao i svi drugi mora i treba da radi...Nasa je nesreca sto je Tijanic na čelu RTS-a pa i RTVojvodine...Rekoh vec da za mene nema nedodirljivih, niti treba da ih bude, pa kad i ako zgresi...eto prilike.
Svako dobro i Vama..a najbolje je kada se sve razresi pristojnom polemikom, pa makar svako ostao kod svojih stavova.
poz
bkc
mila mila 09:03 11.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

Pa evo da ti razyrešim dilemu.
Poznanstvo Balaševića i Tijanića je počelo pre mnogo godina, kada je Tijanić imao hrabrosti da pusti Balaševićev spot na televiziji gde je tada bio glavni. Tada niko nije to smeo. U medjuvremenu je Tijanić snimio Balaševićev koncert u studiju RTS_a gde je i sada to što jeste.
To si sve mogao da pročitaš u novinama da te je zanimalo. I ne znam zašto je to sve sporno sada.Podsetiću te da je RTS imao ekskluzivna prava da snimi i Exit.
Ako je neko kritikovao sistem na pravi način, onda je to Balašević, a zbog "ideološkog" neslaganja razišao se i sa jednim članom muzičke postave koji je sa njim krenuo u avanturu od samog početka. Pa šta.

Balašević je slobodan i on o tome peva . I govori na kocertima izmedju pesama. I ide u novosadski bircuz, da priča sa ljudima. Posmatra ih krajičkom oka, i stvara opet nešto novo.
Svi odgovori na tvoja pitanja s u u njegovim pesmama. Baš kao i moja pitanja.
Prgava sam od jutros. Eto.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:26 11.12.2007

Re: Dokle, gospodo, pljuvači?

mila
Pa evo da ti razyrešim dilemu.
Poznanstvo Balaševića i Tijanića je počelo pre mnogo godina, kada je Tijanić imao hrabrosti da pusti Balaševićev spot na televiziji gde je tada bio glavni. Tada niko nije to smeo. U medjuvremenu je Tijanić snimio Balaševićev koncert u studiju RTS_a gde je i sada to što jeste.
To si sve mogao da pročitaš u novinama da te je zanimalo. I ne znam zašto je to sve sporno sada.Podsetiću te da je RTS imao ekskluzivna prava da snimi i Exit.
Ako je neko kritikovao sistem na pravi način, onda je to Balašević, a zbog "ideološkog" neslaganja razišao se i sa jednim članom muzičke postave koji je sa njim krenuo u avanturu od samog početka. Pa šta.

Balašević je slobodan i on o tome peva . I govori na kocertima izmedju pesama. I ide u novosadski bircuz, da priča sa ljudima. Posmatra ih krajičkom oka, i stvara opet nešto novo.
Svi odgovori na tvoja pitanja s u u njegovim pesmama. Baš kao i moja pitanja.
Prgava sam od jutros. Eto.


Bas ste prgavi od jutros,
ali nemojte da ste na kraj srca! Nisam ni ja znao o cemu se tacno radi, osim da je potpisao ugovor, ali sve to nije tema ovog Bloga....Ja sam zeleo nekako da vratim secanje na ONA vremena kada nije bilo "lako biti Balasevic"...Sto se tice reakcije Milivoya...Ima pravo i da tako misli, kao sto je nase da se ne slozzimo...Uzivajte u pesmamam Dj.B.
poz
BKC
I osmeh...
johanna29 johanna29 11:39 10.12.2007

neMoguDavVVerujem!!!

...ja ga slusala, sinoc onako posle dugog vremena, slucajno pustila jednu pesmu - pa se i druge tako naredjale za njom, bas skroz-naskroz slucajno...

Izmedju ostalih i ona o Mostu slobode u NS - taj 3. jun nikad necu zaboraviti, kad je srokan...Ej ipak sam tim mostom prvi put "poterala avto" sa 17 godina 120 BEZ dozvole...

I Balkanski tango...

I naravno devedesete, od kojih - eto IMA gore, ali glavu gore!!! Putuj Evropo, da ali eto i mene za tobom.
Laudanum Laudanum 11:47 10.12.2007

za teta lije iz pesadije

Gone me ko da sam vražiji vrag,
i sve je manje onih kojim sam drag,
i sve je više onih što mi baš nisu skloni...

Hteli bi da mi smrse končiće,
ali pobrkaću im lončiće,
imam na kapi nove, ratne zvončiće...



Covek je znao o cemu prica. I o kome prica. Je l’ tako vasilije?


Jerry Jerry 11:54 10.12.2007

1987

Ima jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako :

Decu ubijaju na spavanju,
plaši me da se ne podigne vampir četnički,
šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:00 10.12.2007

Re: 1987

Jerry
Ima jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako :

Decu ubijaju na spavanju,
plaši me da se ne podigne vampir četnički,
šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.
Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!



Ima toga...prilicno...Najgore je sto se vecina stvari dogodila...
ivana23 ivana23 12:11 10.12.2007

Re: 1987

Jerry
Ima jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako ecu ubijaju na spavanju,plaši me da se ne podigne vampir četnički,šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

Posle Paracina...
Jerry Jerry 12:19 10.12.2007

Re: 1987

ivana23
Jerry
Ima jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako ecu ubijaju na spavanju,plaši me da se ne podigne vampir četnički,šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma!

Posle Paracina...


To u Paraćinu je bila druga priča ...
ivana23 ivana23 12:31 10.12.2007

Re: 1987

Jerry

ivana23

JerryIma jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako ecu ubijaju na spavanju,plaši me da se ne podigne vampir četnički,šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma! Posle Paracina...To u Paraćinu je bila druga priča ...

Zasto je nedoreceno? Cemu nemust odgovor - komentar?
Jerry Jerry 12:57 10.12.2007

Re: 1987

ivana23
Jerry

ivana23

JerryIma jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako ecu ubijaju na spavanju,plaši me da se ne podigne vampir četnički,šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma! Posle Paracina...To u Paraćinu je bila druga priča ...

Zasto je nedoreceno? Cemu nemust odgovor - komentar?

ivana23
Jerry

ivana23

JerryIma jedan stih u pesmi 1987. , to je mnogo pre 1991. godine ,a glasi ovako ecu ubijaju na spavanju,plaši me da se ne podigne vampir četnički,šta vampir zna o iseljavanju, i on sve vidi čisto etnički.Nesreća jedna, jadna i bedna osamdeset sedma! Posle Paracina...To u Paraćinu je bila druga priča ...

Zasto je nedoreceno? Cemu nemust odgovor - komentar?
Nije tema .
Jerry Jerry 12:17 10.12.2007

Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

ČOVEK SA MESECOM U OČIMA

Umoran i nem, jablan gromom razvaljen,
zagledan u čašu preduboku.
Bio mi je stran i na izgled normalan,
al' tad mu spazih odraz meseca u oku.

On me oslovi: "Pa, kako idu poslovi?"
"Ma, idu", progundjam, "u vražjeg vraga!"
Na to on planu naprasno, odmeri me sablasno,
"Nemate vi pojma, braćo draga..."

Ne znaš ti šta znači ubiti grad,
ne znaš ti bauke kaljavih rovova.
Ne znaš ti šta znači spavati sad,
čim sklopim oči, ništa osim tih krovova!

Kada sklopim oči nebom naidju mobe,
zamirišu gostinske sobe, nebom svadba odzvanja.
Kada sklopim oči nebom promiču lica,
zatreperi roj tamburica, Dunav sedef odranja...

Zverko ludila, što si se probudila?
Crni ti je princ poljubac dao.
Al' neću se stideti što Boga neću videti,
jer to i nije Bog kojeg sam znao.

Ne znaš ti, nema oslobodjenih,
svaku tišinu mi granata prošara.
Spašen je taj prvi pogodjeni,
a svi su drugi večni taoci košmara.

Kada sklopim oči nebom naidju ladje,
zvona, lavež, komšijske svadje, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile.
Znam, to tuže vodene vile, Dunav tamjan odranja.
mikimedic mikimedic 13:05 10.12.2007

Jos malo o slihtanju....

Jel se slihtao se i onda kad ie isao u Tamnavu (jel tamo bese?), sa rudarima, petog oktobra....
A pesmu im je napisao i onda kad se nije mnogo javno smelo pricati o tudjem dugu...

Vidis li gde sam to sad u kom sam dobu
Cudne mi ptice, da znas, u snovima jezde
Jer jos sam suvise mlad da mislim o grobu
A vec sam suvise star da brojim zvezde

Cujes tisinu, taj zvuk, prolazi vreme
Zuri i preti kroz noc, drhti ko kobra
Nemoj da nacinjes sad ozbiljne teme
Dodji i skupi se tu i budi dobra

Pa naspi jos jednu za vecite krivce, za balansere
Ne boj se, imam ja prilican cug
Naspi jos jednu za umorne livce, za proletere
Veceras treca smena vraca tudji dug


Skoro ce svanuti dan, jos jedan praznik
Svi su ti plavi k'o san, svi su ti isti
Budis se retko u sest, samo po kazni
Kad moras negde na put ili na ispit

Pa naspi jos jednu za vecite krivce, za balansere
Ne boj se, imam ja prilican cug
Naspi jos jednu za umorne livce, za proletere
Veceras treca smena vraca tudji dug


Ponekad tragam i ja za zlatnim runom
Mozda cu sanjati dim, vatru i celik
Nisi ti kriva za to, ma volim te puno
'Ajde sad, daj mi pred san poljubac velik

Pa naspi jos jednu za vecite krivce, za balansere
Ne boj se, imam ja prilican cug
Naspi jos jednu za umorne livce, za proletere
Naspi jos jednu za trecu smenu
Pa naspi jos jednu za vecite krivce, za balansere

Naspi jos jednu za moje drugare
Naspi jos jednu za umorne livce, za proletere
Naspi jos jednu za trecu smenu
Pa naspi jos jednu...
schneetzla schneetzla 13:54 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

Zverko ludila, što si se probudila?
Crni ti je princ poljubac dao.
Al' neću se stideti što Boga neću videti,
jer to i nije Bog kojeg sam znao.

Kada ce ovo da se cita u srednjim skolama, kao lektira?
Laudanum Laudanum 14:36 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

Tesko da ce ikada, posto ce se prosirivati Kosovski ciklus narodnih pjesama. A gde je deseterac, tu Balasevicu mesta nema!
schneetzla schneetzla 14:56 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

Tesko da ce ikada, posto ce se prosirivati Kosovski ciklus narodnih pjesama. A gde je deseterac, tu Balasevicu mesta nema!

Vala bash.
Ali to je velika nepravda, jer Balasevic spada u bolje pesnike ovog podneblja. Greska je kriticara sto nikada nisu procitali Uspavanku za decaka ili Poslednju nevestu, pa Galiciju, pa Tvoj neko, pa Slovensku... Moras biti slep da ne vidis poeziju u tome.

(No mozda je i bolje ne biti priznat kao pesnik, ako je kao pesnik priznat Matija Beckovic, koji je svakog guslara uclanio u UKS.)
mikimedic mikimedic 14:59 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

Kada ce ovo da se cita u srednjim skolama, kao lektira?


Kada bude uveden MORAL kao opsteobrazovni obavezni predmet (sa obaveznom lektirom -- sve Djoletove pesme i jos ponesto...), umesto veronauke i gradjanskog....
mikimedic mikimedic 15:12 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

Schneetzlo, izvini, moram...

Pred zoru je sa njine strane obično muk...
Pod velom magle zvecka osmi kozački puk...
I svu noć mi inje kamuflira šinjel uz polegli brest...
U inat ću i ovo pismo poslati... Znam: "ime i adresa nisu poznati"...
Dok tikvan-poštar ne skonta ko to čeka sa fronta... Kakvu dobru vest...

I tek da znaš... Ovo na slici je naoko pitomi pejsaž Galicije...
Al mira ni čas... Sve živo pali na nas...
Fotograf jedini metkove špara...
Oberst kao lud olovo rasipa, fotograf jedva katkad okine sa nasipa...
Na nadošloj Visli se soldati stisli... I svima su nam pomisli... Daleko...

U sumrak je sa njine strane obično žal...
Zatuži ađinokaja ko ranjeni ždral...
Al postane krotka kad drmne je votka... Onako "na belo"...
Pod mojom šapkom lavovi se baškare...
U snu mi pleteš beli šal za maškare...
Sva se pobrka pređa kad te obgrlim s leđa... Kao violončelo...

I tek da znaš... Mesec u žici je... Zvone na večernje zvona Galicije...
I neka mi to ne uzme nebo za zlo...
Al ti si jedino čemu se molim...
Brinuću već ja... Nemoj ti brinuti... Ma, da sam 'teo već sam stoput mogo ginuti...
Dok otiče Visla... Natraške, van smisla... I kreću jata pokisla... Daleko...
schneetzla schneetzla 15:30 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

mikimedic
Schneetzlo, izvini, moram...

Sve ti je oprosteno.

schneetzla schneetzla 15:35 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

U sumrak je sa njine strane obično žal...
Zatuži ađinokaja ko ranjeni ždral...

Velicanstveno.

Evo samo odlomak iz jos jedne antologijske:

Vetrić glanca krune granja...
Tamiš nosi par lokvanja...
Račun svedi: šta sad vredi mladost, tričava?
Nevažno je to sve skupa...
Sećanje je smešna lupa
Koja sitne stvari uveličava...

Oprezno s tom violinom...
Ona čezne za tišinom...
Ko da škakljaš anđelčiće vrhom gudala...
A Nju nemoj pominjati...
Neće svet zbog toga stati...
Neće biti prva što se udala...
mikimedic mikimedic 15:53 10.12.2007

Re: Pesma posvećena razrušenom Vukovaru

Velicanstveno.
milos33 milos33 17:20 10.12.2007

Ivana......

......pa Milosevicu se posebno slihtao. Ko je pravio koncerte po "Sava Centru" za vreme Miloseviceve vladavine, i to za DZ. ( pazi ovo je sigurna informacija ).......

I kao sto neko vec rece u komentaru "udara pravo u srce"
ivana23 ivana23 17:28 10.12.2007

Re: Ivana......

milos33
......pa Milosevicu se posebno slihtao. Ko je pravio koncerte po "Sava Centru" za vreme Miloseviceve vladavine, i to za DZ. ( pazi ovo je sigurna informacija ).......I kao sto neko vec rece u komentaru "udara pravo u srce"


Narator Narator 18:00 10.12.2007

Nekima ne vredi pevati

Neko je s početka pitao "Gde je Balašević? Ne čuje se...". Čitajući raspravu, danas, ovde, jasno mi je što se čovek sklonio. I od kakvih.
Nekima ne vredi pevati.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 18:06 10.12.2007

Re: Nekima ne vredi pevati

Narator
Neko je s početka pitao "Gde je Balašević? Ne čuje se...". Čitajući raspravu, danas, ovde, jasno mi je što se čovek sklonio. I od kakvih.
Nekima ne vredi pevati.


Ja nisam u kontaktu sa njim...pa ne mogu da Vam odgovorim da li je u NS/u...pa ni da li uopste zna za Blog, ali i da zna svakako se nece oglasavati....a i zasto bi?
Zamislite da ga Olja Beckovic pozove u Utisak nedelje...itd.
A sto se poneki ne slazu sa nasim misljenjem, pa ok, ako je to u granicama pristojnosti.
Vredi, vredi.,...!!!
bkc
Jerry Jerry 20:09 10.12.2007

Stari Laloški vals

STARI LALOŠKI VALS

Uz blagoslov magle i nebeske pravde
vreme je, vele, da idem odavde.
E, ne volem s takvima ni da se svadjam,
al' nisam ja došao, gdi da se vraćam?

Tu je sjahao moj Askurdjen!
To je naša ledina, naša Vojvodina,
jedna i jedina.

Nebo i zemlja su spojeni šavom
i jedini kamen je onaj nad glavom.
Tu mi je čardak odliven u zlatu
i komotno vreme na crkvenom satu.

I tu je moja dragana,
baš za božić neguje klas.
A usput, k'o da tancuje stari laloški vals.

Rasti pšenice, nek nam je roda,
opleti brazdama.
Nisam ja bitanga pa da te prodam
ovakvim gazdama.

Možda odem jedared, kad naidje red,
al' idem zadnji od nas,
dok na miru odslušam stari laloški vals.

Nalož'te vragovi urune pakla,
ma, nek se zažari.
Al' moja se zvezda još nije ni makla,
Bog nad njom stražari.

Ja vam sledim jedared, kad naidje red.
Al' i tad mi ostavte čas
da sa njome odigram stari laloški vals.
Jerry Jerry 20:12 10.12.2007

Zašto se sklonio Balašević

Imajući u obzir za koga su Novosađani glasali na lokalnim izborima , nije ni čudo da se sklonio. Naime, Novosađani su glasali za radikale i nji'ovu Maju.A oni su uvek marili za kulturu.
Laudanum Laudanum 10:20 11.12.2007

Re: Zašto se sklonio Balašević

Imajući u obzir za koga su Novosađani glasali na lokalnim izborima , nije ni čudo da se sklonio. Naime, Novosađani su glasali za radikale i nji'ovu Maju.A oni su uvek marili za kulturu.


To je jedan od razloga, verovatno. Novi Sad je postao mahala. Polako se uklapa u novogodisnju ponudu fensi klubova: "Upad 70 evra, neograniceno pice i klopa, nastupa Sako Polumenta, posle ponoci trubaci. Gosti ce moci da se druze s prelepim hostesama..."

Tesko je baviti se umetnoscu kad vlast ubedi ceo grad da su molovane gipsane krave ultimativna kulturna ponuda. Vidis li tu Balasevica?

Drugi razlog je jer snima film. Ozbiljno je to shvatio. Moze se ponekad videti u restoranu "Mediteraneo". Tu srece prijatelje. A prijatelji su u ovakvom gradu retkost koja se cuva svim raspolozivim sredstvima.
Hemičarka Hemičarka 20:49 10.12.2007

Dok ona ne sleti niz hodnik studenjaka...

Napisi mi pesmu, mazila se.
Nisam znao da li cu umeti.
Reci jesu moja igracka i cakle mi se u glavi
kao oni sareni staklici kaleidoskopa i
svaki put mi druga slika u ocima kad zazmurim.

Ali, postoje u nama neke neprevodive dubine.
Postoje u nama neke stvari neprevodive u reci. Ne znam...

Napisi mi pesmu, molila je.
Nisam znao da li cu umeti.
Voleo sam je tako lako, a tako sam tesko to znao da pokazem.
A onda, odjednom, raspored mladeza na njenim ledjima
kao tajna mapa pokazao mi je u koje zvezde treba da se zagledam.

I tako, eto ti pesme, ludo jedna...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:02 10.12.2007

...nije nesreća što me se

ona ne seća,
nesreća je što se ja nje sećam...
Fotini Fotini 21:35 10.12.2007

Ole

Ole Lole, pišem ti pesmu devet dana,
brusim filigranske detalje,
nižem, al' ništa od djerdana - lepo neće dalje.

Ole Lole, nameću neki ritam marša,
lude se klanjaju k'o djeram.
Pevaju pesme s puno falša, ja po svome teram.

Lole, valja mi tamburu spaliti, k'o one vikinške ladje,
pustiti rekom pa žaliti, nek je djavo nadje.
Lole, daj mi da još jednu ispijem, opet sam sanjao sušu,
pa pusti ponovo Gypsy-je, za moju dušu.

Lole, imaš li ikoga na svetu,
ili bi samnom na put mogla?
Hajde da menjamo planetu, sutra dajem oglas.

Ole Lole, pogledaj samo šta nam rade,
na karti neba mi smo tačka.
Stavi pred krevet barikade i mirna Bačka.

Lole, taman se ludilo raščisti, taman smo nadomak smisla,
evo ih sledeći fašisti dok si rek'o "piksla".
Lole, daj mi da još jednu ispijem, opet sam sanjao sušu,
pa pusti ponovo Gypsy-je, za moju dušu, ajde...

Ole Lole, cakli se mesec k'o medaljon,
al' nešto goropadno motri.
Postroji zvezdani bataljon, fališ na toj smotri.

Ole Lole, baš tebe briga, slušaš jastuk,
stiskaš tu svilu kao klešta,
misliš na neki bezobrazluk. O, Bože, baš koješta.

Ole, danas sam pun neke Španije, triput sam živeo tamo.
Sumnjaš u živote ranije? Ako, smej se samo.
Lole, daj mi da još jednu ispijem, opet sam sanjao sušu,
pa pusti ponovo Gypsy-je, za moju dušu.
pipi duga čarapa pipi duga čarapa 00:34 11.12.2007

Naopaka bajka

U suterenu tunel ka nebesima...
Na tankoj gazi jutro mračan goblen tka...
Sumorna lica, nasamo sa gresima...
U hodniku bez povratka...

U crni grm se moja ptica zaplela...
Zaneta titrajima zvezde danice...
I kasni dah dok hladni čelik skalpela klizi niz nit brojanice...

Postoji plan da je anđeli ukradu...
Il bar na čas... Da je vrate među njih...
Jer nekad Nebo pravi veliku baladu...
I traži rimu za glavni stih...

Na grad juriša nežna bela legija...
Januar prostire svoj prefinjeni sag...
U tajnom dosluhu smo prvi sneg i ja...
Da zima pričeka njen trag...

Ne vrede priče koje znam...
Laže za oči pospane...
Izmišljam bajku... Čudnu naopaku uspavanku...
Da od nje budna ostane...

Postoji put koji namernike bira...
Tajnovit drum... Uvek najboljima sklon...
Jer nekad Nebo samo crne dirke svira...
I traži notu za taj ton...

Negde sad dečak jedan zbunjeno na mostu stoji
jer tek sluti da postojiš...
Negde u tebi čeka okovana neka pesma
koju niko živ još ne zna...
U tebi lanac zvecka tajnim alkama...
Bićeš ti majka majkama...

Postoji plan da te anđeli ukradu...
Il bar na čas... Da te vrate među njih...
Jer nekad Nebo pravi veliku baladu...
I traži rimu za glavni stih...

Postoji put koji namernike bira...
Tajnovit drum... Uvek najboljima sklon...
Jer nekad Nebo samo crne dirke svira...
I traži notu za pravi ton...
saphira saphira 10:20 11.12.2007

:-)

Kako sam se ja rasplakala uz ovaj blog, nemate pojma....
medjutim medjutim 10:33 11.12.2007

Kod Miroslava u Areni

Djordje Balasevic sinoc nastupio kao specijalni gost kod Miroslava Ilica..
ivana23 ivana23 10:58 11.12.2007

Mi o vuku, on u Arenu

Miroslav Ilić održao je spektakularan koncert sinoć u Beogradskoj Areni.
Najneverovatniji trenutak na koncertu bio je kada se na bini pojavio Đorđe Balašević, otpevao dve pesme, i ispričao: „Godine hiljadu osamsto i neke, kada smo nas dvojica počinjali, Miroslav je pevao „Zavoleh devojku iz grada“, a ja zavoleh ovog momka sa sela, za sva vremena. Za mog prijatelja, gospodina seljaka! Kasno sam čuo da je rođendan, ništa mu nisam uzeo.“- rekao je Balašević, a zatim svukao košulju sa sebe i poklonio slavljeniku. Publika je na kraju ovacijama ispratila legendu sa bine.
Blic
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:45 11.12.2007

Re: Mi o vuku, on u Arenu

ivana23
Miroslav Ilić održao je spektakularan koncert sinoć u Beogradskoj Areni.
Najneverovatniji trenutak na koncertu bio je kada se na bini pojavio Đorđe Balašević, otpevao dve pesme, i ispričao: „Godine hiljadu osamsto i neke, kada smo nas dvojica počinjali, Miroslav je pevao „Zavoleh devojku iz grada“, a ja zavoleh ovog momka sa sela, za sva vremena. Za mog prijatelja, gospodina seljaka! Kasno sam čuo da je rođendan, ništa mu nisam uzeo.“- rekao je Balašević, a zatim svukao košulju sa sebe i poklonio slavljeniku. Publika je na kraju ovacijama ispratila legendu sa bine.
Blic


Pa eto bar kod Miroslava Ilica....da se po-javi!!!Ma ne bi se ni Miroslav "omrsio" Arenom da mu nije zeta i njega su pregazili-.--E kada se setim da sam, svojevremeno,bio protiv tih narodnjaka, pa oni su bili med i mleko...spram ovih danasnjih...
Grandovaca....i sl.
mikimedic mikimedic 11:53 11.12.2007

Re: Mi o vuku, on u Arenu

Ovo je zaista zaista predivna vest. Jer su se nasle dve velicine. Miroslav je mozda 'seljak' iz Mrcajevaca ali je zaista klasa u odnosu na ostatak tog pravca. Da li ima slicnosti sa Balasevicem? Ne previse, ali bar u stavovima prema zivotu -- da. Ne secam se da je Miroslav ikad bio predvodnik turbo-folka, ipak je on druga klasa. Ne verujem da je i Djole snimajuci narodnjake mislio na njega. Stavovi Miroslava o ratu se najbolje vide kroz, po meni, nepravedno zapostavljenu pesmu 'Lidija'... opet mozda je bas zbog toga zapostavljena? Anti-ratna pesma, opet na nacin svojstven Miroslavu.

Eh sad ako je trol, sta da radim. Ali Djoje jos jednom svaka cast. kapa dole. Djole je neprevazidjeni majstor, a i Cole.



Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:59 11.12.2007

Re: Mi o vuku, on u Arenu

mikimedic
Ovo je zaista zaista predivna vest. Jer su se nasle dve velicine. Miroslav je mozda 'seljak' iz Mrcajevaca ali je zaista klasa u odnosu na ostatak tog pravca. Da li ima slicnosti sa Balasevicem? Ne previse, ali bar u stavovima prema zivotu -- da. Ne secam se da je Miroslav ikad bio predvodnik turbo-folka, ipak je on druga klasa. Ne verujem da je i Djole snimajuci narodnjake mislio na njega. Stavovi Miroslava o ratu se najbolje vide kroz, po meni, nepravedno zapostavljenu pesmu 'Lidija'... opet mozda je bas zbog toga zapostavljena? Anti-ratna pesma, opet na nacin svojstven Miroslavu.

Eh sad ako je trol, sta da radim. Ali Djoje jos jednom svaka cast. kapa dole. Djole je neprevazidjeni majstor, a i Cole.





Hm...ne bih se bas slozio oko politicke "nevinosti"
Miroslava Ilica, uostalom bio je i kandidat SPS.a za poslanika...ali hajd da ne budem namcor....okrenuo se malkice...Sto se pevanja tice, koliko god ja ne volim narodnu muziku...takav sam, ne moze se sporiti cinjenica da je Miroslav opstao toliko dugo zahvaljujuci, pre svega, svojim pevackim kvalitetom.,...pa u tom smislu svaka cast! A da Miroslav nije turbo, nije....sto jes, jes...
A i moj je Sumadinac pa da mu progledam kroz prste
bkc
mikimedic mikimedic 12:09 11.12.2007

Re: Mi o vuku, on u Arenu

Cole, jel da da je ovaj blog za oprost svih grehova...:) zar ne?
mada ja ne pomenuh nigde politicku nevinost.

Ja sam zaista rok-n-rol generacija ('on slusa narodnjake'... bljaaak, ...out...)
ali sto vreme ide dalje sve vise shvatam sta su bili Miroslav Toma Lepa u odnosu na ovo danas (ukljucujuci i narodnjake i 'zabavnu'... ko li se tu 'zabavlja'...:). Cast izuzecima...
ivana23 ivana23 20:53 11.12.2007

Izvinjavam se,

mali trolic:

pljacka
Djenka Djavo Djenka Djavo 11:31 11.12.2007

...

..od srece tugu tka
vasa prosta dusa slovenska...

Ajde ljudi da radite nesto, dosta tugovanja bez razloga i duso-cepackih izjava. Ako se stalno budete osvrtali za sobom na kraju cete hodati unatraske kroz zivot. Mozda vam je i zato tako kako vam je.

Bice vremena za tugu i kajanje kad se budemo videli. Moj vam je savet da kroz zivot idete iskljucivo chelom a ne dupetom.
ivana23 ivana23 11:39 11.12.2007

Re: ...

Djenka Djavo
..od srece tugu tkavasa prosta dusa slovenska...Ajde ljudi da radite nesto, dosta tugovanja bez razloga i duso-cepackih izjava. Ako se stalno budete osvrtali za sobom na kraju cete hodati unatraske kroz zivot. Mozda vam je i zato tako kako vam je.Bice vremena za tugu i kajanje kad se budemo videli. Moj vam je savet da kroz zivot idete iskljucivo chelom a ne dupetom.


Predlog?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:42 11.12.2007

Re: ...

Djenka Djavo
..od srece tugu tka
vasa prosta dusa slovenska...

Ajde ljudi da radite nesto, dosta tugovanja bez razloga i duso-cepackih izjava. Ako se stalno budete osvrtali za sobom na kraju cete hodati unatraske kroz zivot. Mozda vam je i zato tako kako vam je.

Bice vremena za tugu i kajanje kad se budemo videli. Moj vam je savet da kroz zivot idete iskljucivo chelom a ne dupetom.


Ko ne zna i ne razume sta je bilo, ne moze ni napred...Nema ovde nikakve kuknjave, bar kod mene!
mila mila 12:41 11.12.2007

Re: ...

U razdeljak te ljubim:))))))))))
Djenka Djavo Djenka Djavo 15:33 11.12.2007

Re: ...

Pogledaj neki ton film, to je najnoviji hit u svetu. Predlazem "Death at a funeral" za pocetak.

A mozda neko i da pocne da pice pesme... ili price... znate li koliko se toga krije u vama? Pa nije sevdah rezervisan samo za DjokuBa.

Radite, stvarajte, menjajte. Ali ako me vidite da sadim tikve samo produzite dalje, nije to za svakoga.
Jerry Jerry 12:17 11.12.2007

Film

Po njegovim rečima prvi scenario za film koji je pisao je pokraden od Samardžića , ali je zato sada javno objavio scenario za novi film da ga ne može niko pokrasti , a ko hoće da ga vidi ima ga na sledećoj web adresi:[url=http://www.oaza.co.yu/muzika/djole/frejm.php][/url].
Pozdrav !
Jerry Jerry 12:28 11.12.2007

Julija

JULIJA

Tamburu mi prod'o Cigan
Slatkorečiv i prefrigan
Čukununuk prosjaka i begova
Omakne se prst na struni
Nesretna me pesma zbuni
Ne znam dal' je moja ili njegova?
Nek me spali grom ko senjak ako ima šta za čim bi žalio
Proklet da je obešenjak... Tugu mi je s tamburom uvalio...

Darov'o mi knjigu rabin
Ubojitu k'o karabin
Ako umeš laž od laži probrati
Al' već odavno ne znam više dal' je čitam il' je pišem,
Ja zaustim a mudrac se obrati?
U mastiku suza kane
Muti čašu... Pa i dane zamuti
Ja sam sebe manji komad...
Veći deo čini Nomad
A taj čudak nešto bunca...
Njemu nikad dosta sunca

Jablani tuže jalovi... I dok ih slušam
Uvek me hvata ritam jata... žal za jugom
Prolaze nebom ždralovi... I ova duša
I noćas ore tamo gore... Za tim plugom

Ukrao mi ljubav lopov
Sin doktorov unuk popov
Odveo je u Zemlju Bez Snegova
U snove mi bosa bane...
Pripretim joj da zastane
Dal' je u snu moja ili njegova?
I tako... Krckam dane k'o orase
Sta zagorči ne mora se zagristi
Sejem svet kroz sitno sito... Tražim nešto naročito
Pokajnika i begunca... Nekog s one strane sunca

Jablani tuže jalovi... I dok ih slušam
Uvek me hvata ritam jata... žal za jugom
Prolaze nebom ždralovi... I ova duša
I noćas ore tamo gore... Za tim plugom


Jerry Jerry 12:33 11.12.2007

Novi Sad

Novi Sad
podseti se da je grad
kad sa ulica
bitange se sklone
adam adam 16:47 11.12.2007

Prosecnost..

svaka cast za Balasevica. U svakom slucaju nije nikad bio deo proseka...sto mu mnogi nisu oprostili. Ni ONI a ni OVO ovde ako je suditi po komentarima. Prosecnost je postala sira kategorija. Danas postoje "prosecni" glasaci Nase Srbije,Radikala i ostalih parapsiholoskih pojava u politici a sa druge strane postoje i "prosecni" vernici,sledbenici kulta B92.
Balasevic srecom ne odgovara ni jednim a ni drugim. Na taj nacin on je izvan proseka,bio to ovaj ili onaj prosek a kad smo kod stihova..." Ne znam vise, Boze prosti, dal da strepim il da stremim da to breme posebnosti i na tebe nakalemim...""
gagonja gagonja 17:02 11.12.2007

panonski mornar

ogrezo u patetiku
al ne brinem se ja za njega
njegovim venama "tece krv partizana" i on zna zasto je tu. bezbrizan.
racunam na njega
mikimedic mikimedic 17:45 11.12.2007

Re: panonski mornar

A pricu je moju slušala skepticno...
Za nju je, naravno, to bilo totalno fals i pateticno...
Male banalne strasi... Ljubav, ljubomora, ceznja i bol i tom slicno...
Uzas... Pateticno...

Ajde... Pricaj mi malo o patetici...
Tvoji su sveci za mene tek ubogi mali heretici?
Pricaj mi malo o tome... Ili nemoj?
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 21:40 11.12.2007

NICHT SPECIAL!

Što reče Đole Balašević:"PUTUJ EVROPO,OVDE SE MRAK PRIZIVA!" Ovde u Srbiji vlada jedna potpuno šizofrena atmosfera što se tiče naših političara. Evropi nije potrebna država u kojoj su na vlasti takvi ludaci. Koliki iznos u evrima su primili vratari zavoda za teške duševne bolesnike da sadašnjim ministrima ostave otvorena vrata da se izmigolje iz tih ustanova?
Za kraj jedan aforizam Aleksandra Čotrića:"ONI LUDI MI ZBUNJENI. IDEALNI SMO PARTNERI ZA KOALICIJU".
Jerry Jerry 01:33 12.12.2007

Odjebi JNA

elefteria elefteria 02:27 12.12.2007

eto i mene

pa dobar je djole ali je malo patetican .za ovo gore svaka cast skidam kapu.ali inace nije mi nekako za ove trenutke tranzicije nek saceka neko mirnije vreme kada osmeh ne skidam sa lica pa odem na njegov koncert da se isplacem .do tada neka ga nek uziva .pozdrav
Strani placenik Strani placenik 13:18 12.12.2007

Dovoljna je jedna...

Bio sam na koncertu gde je započeo da peva a jedna jedina ruka sa upaljačem se digla u mraku. On pogleda i kaze, "Samo jedan ? Ali neka, pametnom čoveku je dovoljna i jedna zvezda na nebu da pronadje pravi put" U sali delirijum.

Isto tako, što se mene tiče, da je napisao za 53 godine jednu jedinu pesmu - Nedostaje mi naša ljubav - bio bi genije. Sve ostale koje je uz to napisao zu čist ćar.
Dejan D Jovanovic Dejan D Jovanovic 13:22 12.12.2007

Jedan je Đorđe Balašević

Jedan jedini.
Ničega se nisam naslušao kao njegovih pesama. U retko kojoj se ponove stihovi,a u većini ni refreni nisu isti.
Ja mislim da samo u Vasi Ladačkom ima više različitih reči nego na celom Cecinom albumu,a ona napuni Ušće.
Jadna nam je zemlja sa takvim narodom, a i mi sa njima u njoj.

Gospodine Kovačeviću veliko hvala za ovo podsećanje!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:27 12.12.2007

Re: Jedan je Đorđe Balašević

Dejan D Jovanovic
Jedan jedini.
Ničega se nisam naslušao kao njegovih pesama. U retko kojoj se ponove stihovi,a u većini ni refreni nisu isti.
Ja mislim da samo u Vasi Ladačkom ima više različitih reči nego na celom Cecinom albumu,a ona napuni Ušće.
Jadna nam je zemlja sa takvim narodom, a i mi sa njima u njoj.

Gospodine Kovačeviću veliko hvala za ovo podsećanje!


Hvala Vama....mada ovo ipak nije samo potsecanje, vec nekako i zalaganje za drugaciju Srbiju!
poz
bkc
Dejan D Jovanovic Dejan D Jovanovic 13:52 12.12.2007

Re: Jedan je Đorđe Balašević

Naravno da je zalaganje za drugačiju Srbiju. Srbiju u kojoj bi ušće bilo malo za Đoletov koncert,a ranije spomenuta osoba bi pevala u nekom kafančetu na ibarskoj sa kariranim stolnjacima i brkatim konobaricama.
Rado bih ja menjao Srbiju,ali nažalost nisam neki vođa.
Međutim, bez dileme bih pratio nekoga ako bi se neko odlučio da povede.
Jerry Jerry 23:52 12.12.2007

Koncert

Meni je nalepši koncert bio odmah posle 5. oktobra kad je napunio u Novom Sadu ceo centar zajedno sa Trgom Slobode, Zmaj Jovinu i Dunavsku ulicu.Stvarno je bio predivan koncert i nezaboravan.Čekali smo da dođe , i to sat i po i to nam nije smetalo .Nezaboravno i to je dvaput držao otvoreni oncert u Novom Sadu.
I sad se pitam gde su nestali svi ti ljudi ?
Contractor Contractor 16:28 13.12.2007

...

Iako je tema otišla na drugu stranu, možda neko i vidi ovu sramotu. Putuj Evropo!!!


Predsednik opstine Stara Pazova otkazao Balasevicev koncert!

Lokalna vlast ne dozvoljava da se odrzi Djoletov koncert u Staroj Pazovi
koji je zakazan za 28.12.

Uz Indjiju (23.12) i Trstenik (26.12), Pazova je bila trece mesto na mapi
nove Djoletove turneje koja je zapoceta.

Djoletov koncert u Staroj Pazovi je otkazao predsednik opstine, Srdjo
Komazec (SRS).

Saopstenje Djoletovih fanova sa sajta www.balasevic.net

Srdjo, (ne)normalni balasevicevci sirom sveta su se okupljali u Staroj
Pazovi, najbolji Djoletove koncerti su se dogadjali u toj pazovackoj sali.
Nisi pao zbog svega sto si uradio do sada Staroj Pazovi, ali ces pasti zbog
Djoleta, to ti obecavamo!

(ne)normalni balasevicevci

www.balasevic.net
ivana23 ivana23 11:36 14.12.2007

Re: ...

namegiver namegiver 10:24 22.10.2008

Iskreno

Živim u Novom Sadu od rođenja, video sam mnoge od ulica, merio ih korakom. Zahvaljujući baš Njegovim pesmama, prošetao sam grad Heroj uzduž i popreko. Slušao sam mnoge priče o Njemu, većinom negativne. Zavist je čudo, istina još veće. Pročitao sam i neke njegove knjige, gledao ga u pozorištu ko 5. oktobra, kako je pevao na bini koji dan pre istog. Nosio u sebi ,,tam, tam otpora,, u Beogradu tog 5. Jednu sam stvar shvatio. Đorđe Balašević je čovek, a kao čovek ima slabosti, vrline i mane, probleme, ženu i decu, kuću i kola, i neverovatan teret toga ko jeste. Pesme Đorđa Balaševića nemaju te fizičke ljudske karakteristike. Njih je lako voleti, pronaći se u istima, osetiti ih. Đorđe balašević ima troje dece, imao sam priliku upoznati celu porodicu Balašević. Jelena Balašević je osoba koju sa ponosom zovem prijateljem. Ona je svakako jedna od heroja ovog našeg malog mista. Čovek koji je njen otac ima moje poštovanje, pa makar i sedeo po novosadskim lokalima, dobar deo svoje odraslosti.

p.s.
Sem toga, dragi narode, davno je Đole rekao: "...ko nije drvo razumeo prvo, pa tek onda sadio, taj nije ništa uradio..."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana