?!?!

Jelena Milić RSS / 07.06.2008. u 21:17

Tadić je rekao da su DS i SPS suočeni sa činjenicom da lideri stranaka "nisu među njima" i da obe "imaju svoj bol", ali da moraju u budućnosti da pokažu spremnost i nađu bolju šansu za svakog građanima Srbije.

vest na sajtu B92

 

PS Dok sam gledala snimak na /tv ova izjava mi se ucinila jos gorom ako je to ikako moguce.

PPS Mislim da gospodja Ruzica Djindjic ako nista drugo ono kao clan DS treba na ovo da reaguje.

NAPOMENA  Evo skoro dan posle skandaloznog govora Borisa Tadica na GO DS još niko od koga sam očekivala se nije javno oglasio.

Što reče JJ Beba negde dole-MIR MIR NIKO NIJE KRIV i svako ima svoju cenu.

 

Srebrenica_bodies.jpg

 

 

 



Komentari (371)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 13:20 08.06.2008

jedan opd kometara sa sajta b92

Tadiću smemo li da se nadamo da ćeš jednom postupiti mudro i odlučno ? SPS nema izbora: Sa srs i Koštunicom im sledi propast pa taman da imaju većinu u vladi. To je političko samoubistvo i samo Radikali bi preživeli. Novi izbori bi njih najviše srozali jer bi bili dežurni krivci. Ovakva šansa za preživljavanje i oprost se ne pruža dva puta. Zato se ne izleći sa "našim zajedničkim bolom" već im postavi uslove koje moraju da ispunjavaju ako žele da kao stranka žive još! Prihvatiće, jer nemaju kud, pa nisu ludi, znaju i oni sve to!
(Bojan Todorović, 8. jun 2008 10:22)
avemarija avemarija 13:24 08.06.2008

Da li Akademici sopinguju in Lilly ?

Of course , a i Crkva se naveliko snabdeva tamo .
JJ Beba JJ Beba 13:49 08.06.2008

Re: Da li Akademici sopinguju in Lilly ?


mlađo javi se.
jel se sećaš kad si onomad, malo pre 5 oktobra, na trgu ispred konja, urlao u megafon - ja nisam poltičar, mene ne zanima politika, samo da im vidim leđa. gotov je! jel se sećaš toga?
e vidiš ja se sećam, stajo si na nekoj glupoj kutiji, imao duplo kila manje i užasno želeo da te shavtimo ozbiljno
ajd sad. isprsi se
Jelena Milić Jelena Milić 13:53 08.06.2008

Re: Da li Akademici sopinguju in Lilly ?

pazi sta zelis moze ti se i ispuniti

cujem da je on u frasu jos od opcije dacic premijer

pazi kad ja racunam na mladju.....sto rece vesna rakic u pescaniku pre par nedelje, da mi je neko pricao...al mladja njaraciionalniji...ajd ok sps al mojne im pusimo k....
JJ Beba JJ Beba 14:03 08.06.2008

Re: Da li Akademici sopinguju in Lilly ?

pazi sta zelis moze ti se i ispuniti

pa toga se i bojim
taj je najgori od svih
sve je kao karao a sa svima jevladao. i gojio se - i u telu i u novčaniku.
sad će i spsom.
samo malo da se kao ljuti
prvo će da se ljuti a onda će da puši. ko bela lala
Jelena Milić Jelena Milić 14:03 08.06.2008

i politika je shvatila

Слоба може оно што Воја не може
Како су се социјалистима и радикалима раздвојили путеви испод ратнохушкачког шињела

Почетак суноврата, 23. јул 1997: Слободан Милошевић и Мирјана Марковић (Фото АФП) „СПС није партија малог и ниског циља. Хоћемо да будемо пресудан и доминантан фактор на политичкој мапи Србије”, поручили су социјалисти на свом последњем Конгресу одржаном у децембру 2006. године. Вероватно ни сами нису веровали да ће оно што су тада записали у Програмској декларацији бити ускоро преточено у реалност. Само годину и по дана касније нашли су се у позицији да без њих не може да буде формирана Влада Србије. Штавише, СПС-овци су пожељни партнери и „проевропског“ и „националног“ блока.

Иако су социјалисти, као странка која је Србијом неприкосновено владала у последњој деценији 20. века, били осовина такозваног старог режима, њихове савезнике из тог периода, радикале, данас прати дужи и дебљи „реп”. Подсетимо, тадашња опозицијаје обе странке називала ратнохушкачким и оптуживала их за све невоље које су снашле Србију: немаштину, ратове, бомбардовање.

Упркос томе што је већ неколико година појединачно странка са највећом подршком бирача, партија Војислава Шешеља после мајских избора у владу једино може са народњацима. И да, при томе, не да премијера. Или да остане у опозицији.

Шанса је примамљивија, самим тим што би, без обзира на то која влада буде формирана, и радикалима и социјалистима ово био први пут да буду део владајуће гарнитуре након 2000. године.

За разлику од СРС-а, социјалисти с демократском влашћу већ имају искуства. Још за време владе првог демократског премијера Зорана Ђинђића (2001. и 2002. године), Социјалистичка народна странка Банета Ивковића, некадашњег истакнутог функционера СПС-а и симбола гушења опозиционог деловања током 90-их година, фактички је пружала подршку владиним предлозима. Били су то први знаци да нова демократска власт, уколико је то било у интересу њеног очувања, није гадљива ни на кадрове старог режима.



Поштовање: Ивица Дачић на Милошевићевом гробу у Пожаревцу (Фото Танјуг)Ова теза добила је потпуну потврду 2004. године, када је СПС на чијем челу је још био, сада покојни Слободан Милошевић, пристала на позицију спољне подршке мањинској влади Војислава Коштунице. У изјави за „Политику”, крајем те године, Ивица Дачић који је обављао функцију председника Главног одбора СПС-а, рекао је да је то био „одличан потез, после којег је СПС постао један од најзначајнијих политичких чинилаца у Србији”.

За разлику од СПС, који је полако постајао прихватљив делу петооктобарске власти са Коштуницом на челу, са радикалима се нико није усуђивао да склапа савез. Све то време Шешељева партија је била међу најактивнијим у парламенту, а говорницу су, поред оштре критике власти, обилато користили за промоцију своје странке.

Имајући у виду однос ове две странке према најважнијим државним и националним питањима, од Косова и Метохије, сарадње са Хашким трибуналом, преко залагања за социјалну правду и критике приватизације, чини се нејасним зашто су једни прокажени, а други пожељни за сарадњу.

На косовском питању СПС, СРС и ДСС нашли су се на истој линији у марту ове године, када су радикали предложили скупштинску резолуцију, којом се утврђује да Србија може да уђе у ЕУ само са Косовом у свом саставу.

Демократе су о том предлогу, међутим, мислиле другачије, тврдећи за скупштинском говорницом да је формирана нова скупштинска већина.Председник ДС Борис Тадић рекао је да та резолуција не говори о очувању интегритета Србије, већ да има за циљ да Србија више не преговара о чланству у ЕУ.

Кад је реч о другом битном државном питању, сарадњи са ЕУ, у актуелним преговорима о формирању владе, као једна од тачака у којима су им социјалисти блиски демократе наводе и однос СПС према ЕУ

Међутим, само пре два месеца, тачније након што је потпредседник владе Божидар Ђелић у Луксембургу потписао Споразум о стабилизацији и придруживању радикали и социјалисти имали су мање-више блиске ставове. „Када се још једном потврди воља народа и оформи нова влада, она ће поништити све споразуме и разговараће са ЕУ, али само равноправно“, поручио је Дачић оценивши тај споразум као партијски.

Драган Тодоровић је запретио да ће нови парламент, уколико Борис Тадић потпише тај документ, покренути поступак за његово разрешење због кршења Устава и издаје Србије.

Социјалисти су, међутим, у међувремену ублажили оштрицу поводом луксембуршког потписа, а Дачић је пре две недеље био јасан – СПС се противи поништавању ССП.



Тешко је преко њега прећи: Војислав Шешељ (Фото Д. Ћирков)И у свом односу према Хашком трибуналу, радикали и социјалисти, као чланови странакачији су лидери завршили у Трибуналу, били су истомишљеници говорећи да је тај суд нелегалан. Иако су социјалисти говорили да ће се истрајно борити за његово укидање и залагали се 2003. године да не треба испоручивати наше грађане том суду, у време док су подржавали прву Коштуничину владу у Трибунал је изручен највећи број хашких оптуженика, додуше, под видом добровољних предаја.

Истовремено, радикалска реторика и став према овом суду није се мењао од његовог оснивања, а одласком Шешеља у Трибунал 2003. године њихови ставови су заоштрени.

-----------------------------------------------------------

Слобе и има и нема

Иако многи сматрају да је након Милошевићеве смрти почео преображај ове партије, у СПС-у се никада децидирано нису одрекли свог бившег председника. Сам Дачић је, након избора за председника странке, децембра 2006. године, рекао да ће странка наследити све оно што је било позитивно из времена Милошевићеве политике, али и да ће СПСморати да има нову политику. Стога је део јавности био немало изненађен што је овогодишњу предизборну кампању СПС почела снимком чувеног Милошевићевог обраћања нацији од 3. октобра 2000. године, у коме је оптужио Демократску опозицију Србије да заступа интересе влада „које су носиоци притисака на Југославију, а посебно на Србију”. У том говору Милошевић је, између осталог, оптужио Ђинђића да је сарадник војне алијансе која је бомбардовала Србију, а чији је циљ распарчавање Југославије, у чему је први корак одвајање Косова.

С друге стране, мада су кампању почели подсећањем на Милошевићеве речи, бившег лидера ове партије данас нема на званичној интернет презентацији странке, за разлику од СРС-а, на чијој се насловној страни сајта налазе фотографије и текстови о Војиславу Шешељу.

-----------------------------------------------------------

Косовска клетва

Социјалисти и радикали били су подједнако „тврди” по питању одбране Косова и Метохије. На ванредној седници Скупштине Србије, посвећеној преговорима о јужној српској покрајини, у септембру 2006. године, шеф посланичког клуба социјалиста Ивица Дачић тражио је да Србија прекине све дипломатске односе са државама које заговарају независност Косова и затражио да се Косово брани „свим могућим средствима укључујући и оружје”. „Ако ви некоме кажете да се за нешто нећете борити већ да ћете се само дурити једно време, зашто неко не би донео и наметнуто решење о независности Косова и Метохије”. Исти став Дачић је и касније више пута понављао.

Истомишљеник је био и Томислав Николић. „Ако немамо мотива, ако немамо оружја, немојте ни да нам говорите да је Косово и Метохија заувек Србија, и немојте на мене да пребацујете причу о томе да желим рат, јер ја од вас чујем да је Косово и Метохија заувек Србија. Ви знате какве то импликације носи”, рекао је Николић за скупштинском говорницом.

Дачићево иступање демократе су оштро критиковале. Потпредседник ДС-а Драган Шутановац оценио је Дачићеву поруку као „још једно позивање на повратак на старо са идејом да туђа деца ратују”. Слично су ставове СПС-а тумачили и у ДСС-у. Њихов портпарол Андреја Младеновић објаснио је да ДСС „одбацује могућност новог ратног сукоба као одговор на евентуално проглашење независности Косова”.

Биљана Чпајак, Јелена Церовина, Анкица Маринковић

-----------------------------------------------------------

Тадић потврдио, Живковић негирао

Јесу ли демократе и социјалисти почетком деведесетих година разговарали о постизборној коалицији?

Недавно је Борис Тадић, председник Србије и ДС-а, изјавио да је у ДС-у, коју је водио Зоран Ђинђић, 1993. године постојала идеја о формирању заједничке владе са СПС-ом. Констатујући да се та идеја изјаловила и да је Србија, онда, много лошије изгледала, Тадић је Фонету рекао и да би „можда било боље да је тада направљен један национални и политички договор”.

Зоран Живковић, некадашњи премијер и један од најближих Ђинђићевих сарадника, негирао је да је икада постојала„тако глупа идеја као што је формирање владе са СПС-ом”.

Даљу забуну уноси, међутим, вест, коју је у то време пренела агенција АИМ, да је Слободан Милошевић, председник Србије, након ванредних парламентарних избора 1993. године, понудио свим партијама да подрже владу националног јединства, не помињући мандатара. На разговор, 21.јануара 1994. године, Милошевић је примионосиоца изборних листа Демократске странке Зорана Ђинђића, председника СПО Вука Драшковића, затим, председника ДЗВМ-а Андраша Агоштона и генералног секретара СПС-а Миломира Минића.

Иако је Војислав Коштуница, председник ДСС-а, нашао изговор у „заузетости”, исте вечери је, како је, потом, пренето, било јасно да је он тај импровизовани разговор одбио. Томислав Николић, вођа посланичке групе СРС-а, није пристао да се сретне с председником Милошевићем док не престану напади на Српску радикалну странку на државној телевизији.

У предизборној кампањи те године социјалисти су, наиме, оптуживали, радикале, између осталог, за ратне злочине, што је СРС приближило осталој опозицији, па су у скупштинском сазиву из 1994. године имали много заједничких акција са ДС-ом и ДСС-ом. Они су у то време заједно напуштали Скупштину, због гласања дуплим картицама, због крађе мандата, укидања ТВ преноса, а социјалисти су, захваљујући, Новој демократији, која је у парламент ушла на листи СПО, успели да формирају владу.

Поводом чињенице да многи данас говоре о томе како су социјалисти и радикали „заједно владали деведесетих година”, па се стиче утисак како је та заједничка власт била дугогодишња, треба подсетити на то да су радикали у коалиционој влади са СПС-ом и ЈУЛ-ом били две године, ушавши у постизборну коалицију са левим блоком марта 1998. године.
blackbox blackbox 23:36 08.06.2008

Re: i politika je shvatila

Ne, Politika se uplašila da će joj Koštunica izvisiti pa je glavna urednica dala naložiti da se i medijski proba sprečiti da SPS ide u koaliciju sa DS.
Inače, je poznata i priznata patriotsko-DSSovsko-SRSsovska naklonjenost glavne urednice i , sa te pozicije "objektivnost" kada je u pitanju DS a i međunarodna zajednica, naročito EU i HT.
Jelena Milić Jelena Milić 14:53 08.06.2008

konacno sdu. posle 20 sati

razmisljanja?

SDU: Nedopustivo poređenje

Socijaldemokratska unija je, povodom Tadićevog govora na Glavnom odboru DS-a, saopštila da Srbija nema nikakvu budućnost ako njenu vladu sastave stranke potpuno različite orjentacije, "ukoliko se izbriše razlika između laži i istine, pravde i zločina i zla i dobra.

"SDU u potpunosti odbacuje tezu da i DS i SPS imaju svoju bol zbog izgubljenih predsednika, jer Zoran Đinđić i Slobodan Milošević predstavljaju upravo polove suprotne politike poslednjih 20 godina, i svako izjednačavanje njihovih smrti predstavlja nedopustivo izvrtanje istorijskih činjenica", saopštila je ta stranka.
Dolybell Dolybell 15:00 08.06.2008

neverovatno ali istinito

"Заборавите на бивше сукобе! Стегните руку онима са којима сте се сукобљавали деведесетих година и заједнички нађите решење за бољу будућност! Ако то не будете урадили имаћете проблем са мном", истакао је Тадић.
"Спремни смо да опростимо и онима који су само пре месец дана позивали на линч и угрожавали претњама наше животе, а камоли онима који су били наши политички противници у прошлој деценији", истакао је Тадић

Jelena Milić Jelena Milić 15:09 08.06.2008

Re: neverovatno ali istinito

Ако то не будете урадили имаћете проблем са мном", истакао је Тадић.


ovo je kapiram bilo upuceno clanovima DS

dno demokraticnosti unutarstranacke
man ray loves me man ray loves me 15:15 08.06.2008

Re: neverovatno ali istinito

"ko bude udarao cvrge debelom, imace posla sa mnom - alfa muzjakom..."
Kraja Kraja 15:37 08.06.2008

...ovo je rezultat...

..."profesionalaca" koji su nam poslednjih nekoliko izbora objasnjavali da MORAMO da izadjemo i damo glas DS-u da ne bi "bla,bla,bla..."
Iako je i slepom bilo "ocigledno" da nas DS vesla posle svakih izbora i ne j... 2% predizborna obecanja, i radi PROTIVPRIRODNE BLUDNE RADNJE DSS-om, pa sad sa SPS-om, mantra je bila da mi ne razumemo politiku i njena pravila, pragmatizam u istoj i Covicev "stomak".......................
Nema Biljane od poraza za gradsku skupstinu nigde, Milicka menja stavove i cudi se strasno..."ne moze da veruje u ono u sta nas je ubedjivala cele prosle i ove godine.........."
Nuneta (koji je iskreno verovao u neophodnost demokratske varijante) su ispalili samo tako....videti njegov blog o lepoti LDP-a........
Zasto moji prijatelji koji su dali glas tadicu sede smrznuti posmatrajuci kopulaciju DS-SPS, zasto DSS-ovci sede smrznuti gledajuci pornic DSS-SRS............zasto je palma najveca politicka zvezda posle kofernjace dacica.........?
Sta je potrebno jos da nam urade da nam se otvore oci i da ih sve najurimo na usce da kohabituju masovno i beskrajno dok ne nestanu..............?
Dosta je bilo "zgrazavanja"........
Dole tadic, dacic, nikolic, gljivadin, pups, ns i sva ostala govna...........ici na sve njihove javne manifestacije i ZVIZDATI, LUPATI U LONCE i pokazati im sta mislimo o njima i njihovoj fotelja-funkcija politici..............
Jebote, bas sam popizdeo.....................
Jelena Milić Jelena Milić 16:12 08.06.2008

vesna p al na pescaniku danas

a ne na sajtu LDP gde se obicno oglasava

Predsednik bez šminke
Vesna Pešić
08.06.2008.
U Srbiji se za vladare uvek nađu nekakvi izgovori. Bolji su u prirodi nego na ekranu. Nekada se govorilo „eh kada bi Tito znao sa ovo“, nego, eto, ne zna, pa zato stvari idu loše. O Miloševiću se govorilo da je za sve kriva njegova žena. On je dobar, a još je i bolestan. Ima „visok šećer“, a taj visok šećer je dobio, jer se žrtvuje za srpski narod. Dinkić za Tadića kaže da je tako dobar da ni „cvet ne bi zgazio“. Ako po neki cvetić i zgazi, najčešće se krivica baca na preterani marketing. Neko ga je prešminkao. Ne misli on tako, već to što priča mu šapuće Šaper. A mora se, dešava se, pragmatična politka svašta traži od vođe koji pravi proevorpsku vladu.

Postavlja se pitanje kako neko može stalno da se šminka? Ima li momenata kada je bez šminke? Ako je Boris Tadić stalno pod šminkom, onda mu je šminka priroda. Nema sakrivene prirode koja je dobra, nego je to što vidite i čujete prirodna šminka. Kako se prepoznaje da je šminka isto što i priroda? Šminka u politici mora da bude funkcionalna. Ako se pređe granica funkcionalnosti, to jest ako šminka prestane da služi nekom cilju, onda to znači da je progovorila priroda i da je pred nama čisto lice bez i trunke šminke.

Pravljenje vlade je pragmatična stvar, pa je šminka potrebna samo u onoj meri u kojoj je potrebno obaviti pristojne razgovore sa partijom koja je upropastila zemlju tokom devedestih godina. Shvatamo za toliko. Znamo da treba da se nude i kule i bregovi. To je već uobičajena stvar kod podele plena, to jest kada se pravi vlast. Ali izgleda da se ne radi o tome o čemu smo mislili. Predsednik ne obavlja tu uobičajenu i pragmatičnu stvar. Kada kaže „stegnite ruku onima sa kojima ste se sukobljavali 90-ih godina i nađite zajedničko rešenje za bolju budućnost", stvar je samo malo preglumljena. Ali kada kaže da su “DS i SPS suočeni sa činjenicom da lideri tih stranaka nisu među njima i da obe imaju svoj bol, ali da moraju u budućnosti da pokažu spremnost i nađu bolju šansu za svakog građanima Srbije”, to ne može biti šminka, nešto funkcionalno i pragmatično, nego namera da se sačuva i obodri ono što je bila suština 90-tih godina.

Tadić neće da ta prošlost bude mrtva. Pretrajeće tako što će se Milošević izjednačiti sa Đinđićem.

Ovo nije Šaper, ovo je on njim samim. Za stvaranje vlade sa SPS-om nije poterebno iskazati poštovanje prema Slobodanu Miloševiću. Još manje se za taj posao traži da se smrt diktatora i masovnog ubice izjednači sa ubistvom prvog demokratskog premijera Srbije, Zoranom Đinđićem. Posle ove spontanosti, više nema mesta Tadićevoj rečenici, u kojoj on konstatuje da je dobijena “istorijska pobeda”.

Građani na izborima jesu rekli da neće 90-te i za to su glasali. Oni su se odrekli srpskog nacionalnog programa koji muči i uništava ovu zemlju već dva veka. Ali sada Tadić ima problem. Ne zato što će praviti koaliciju sa jednom malom strankom preostalom od Miloševića, nego zato što on sa glavnom temom tih devedestih nije raskrstio.

Izgleda da se ne radi samo o famoznoj matematici, koja ga tera u jednu neobičnu koaliciju, da bi spasao proevropsku vladu. Matematika mu dobro dođe da spase srpski nacionalizam od poraza, koji se dogodio na majskim izborima.


Peščanik.net, 08.06.08.



AlexDunja AlexDunja 16:23 08.06.2008

Re: vesna p al na pescaniku danas

u pravu si.
neobicno je sto nije na ldp sajtu.
ili nije?
Kraja Kraja 16:27 08.06.2008

...To se zove..........

..rezervni plan - izvlacenje................
Jelena Milić Jelena Milić 16:46 08.06.2008

evo VP i kao predsednice pol saveta




Vesna Pešić (FoNet)
Predsednica Političkog saveta Liberalno-demokratske partije Vesna Pešić ocenila je danas kao "skandaloznu" izjavu predsednika Demokratske stranke Borisa Tadića da i demokrate i socijalisti imaju "svoj bol zbog izgubljenog predsednika".

Ona je agenciji Beta rekla da je LDP podržala pravljenje vlade sa Socijalističkom partijom Srbije kao pitanje pragmatičnisti, ali je
dodala da za formiranje te vlade nije traženo da se smrt "diktatora", koji je uništio Srbiju devedesetih godina, poistoveti sa ubistvom prvog demokratskog premijera Srbije.

"Ovakve izjave ukazuju na opravdane sumnje da li će vlada liste 'Za evropsku Srbiju' i SPS-a biti proevropska ili će hteti da spasava poraženu politiku Slobodana Miloševića iz devedesetih godina", navela je Vesna Pešić.
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:52 08.06.2008

ZORAN JE ZAKON

Vesna Pešić zna da bude mnogo oštrija. Ako je ovo sve od LDP, razočaran sam - trajno.
ogar ogar 19:36 08.06.2008

Re: ZORAN JE ZAKON

btw

Vesna Pesic nema pojma i ona je poslednja koja bi trebalo nekome da zamera kako se odnosi prema Djindjicu, jer se ona sama odnosila prema Djindjicu kao neprincipijelnom, pragmaticnom, vo na palama itd.

Istoje sada. Sta mislite zasto je Djindjic hteo 93 da pravi vladu sa socijalistima? I zasto vi nikada ne bi tada pravili tu vladu?

Nego se okanite Djindjica. Njegova stranka je DS, s tim da je on veci i bolji o dbilo kakve stranke. LDP je naslednik GS. A svi ovi komentari su naprosto izraz interesa LDP, a ne bilo kakvih principa moral ili pameti.

btw

gde je Biljana, I Iike her. Da je niste stavili u kucni pritvor?
Turnesol Turnesol 19:35 08.06.2008

Zasto histerisete!?!?

Sad, meni nije jasno da li ste vi tek sada primetili da se sprema teren za koaliciju sa SPSom pa ste se iznenadili!?!?

Cak je i vas sopstveni LDP podrzao napore DSa da formira koaliciju sa SPSom. Ponovo se desava isto sto i ranje i nikako da se o ovome ozbiljno razgovara na vasem blogu. Sto bi rekao Djindjic, kome je stalo do morala, neka ide u crkvu.

Da vas podsetim, ukoliko DSu ne podje za rukom da nagovori SPS da se pridruzi ZESu, imacemo radikalsko-kostunicju vladu. Ispostavilo se da su bili u pravu svi oni koji su tvrdili da DSS zaista moze da napravi vladu sa SRSom, i da njihov famozni koalicioni kapacitet nije bio samo pretnja. To sto ce to skupo platiti je drugo pitanje. Nazalost, narod u Srbiji je tako glasao, i bice potrebno jos nekoliko izbora da se stvar konacno resi.

A ovo sto je Tadic rekao, koliko god da zvuci blasfemicno je jedini nacin da ne dodje do pustanja Legije i kompanije iz zatvora. Mi hodamo po ivici ponora, a histerija koja vas je obuzela nema veze sa politikom. U sustini, nema veze ni sa moralom. Nema veze ni sa cim.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 19:45 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?


Turnesol, niko ne histerise, ljudi pisu sta misle i osecaju - njihyovo pravo. Ja licno jedva cekam da DS formira Vladu sa SPS-om. Tada ce biti idealan momenat da se napravi prava i sustinska opozicija ovom udbaskom rezimu, po pitanju ukidanja DB-a, otvaranja svih dosijea, denacionalizacije, ispitivanja porekla tajkunskog kapitala - te kompletnim oduzimanjem, ponistavanje svih nezakonitih privatizacija, uvodjenje novog modela prtivatizacije po ugledu na Sloveniju i Cesku.........
Zen Master Zen Master 20:39 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Turnesol


A ovo sto je Tadic rekao, koliko god da zvuci blasfemicno je jedini nacin da ne dodje do pustanja Legije i kompanije iz zatvora. Mi hodamo po ivici ponora, a histerija koja vas je obuzela nema veze sa politikom. U sustini, nema veze ni sa moralom. Nema veze ni sa cim.


Nastavak iz prošlog neuspelog broja ( moderatori bi mogli da porade na blogu jer isti često pravi tehničke brljotine pri postovanju )

Upravo tako meni se prvom gadi ovo Tadićevo ljigavo ulizivanje SPS-u ali kad pomislim na gazdu Miškovića, Nikitovića šefa DB-a, Vučića gradonačelnika Beograda kao i na Gordanu Pop Lazić koja bi malo da prevaspitava medije i dečicu u patriotskom duhu onda mi ovo deluje još i kao najmanje loša opcija. Isto ovo bi uradio Zoran Djindjić samo sa mnogo više stila onakav prepametan kakav je bio, Tadić je samo priglupa nespretna zamlata ništa drugo ali da verujem da ima iskrenu želju da prevesla SPS i ovaj naš truli i bušni brod nekako dovede u EU luku tu nema zbora. Svojevremeno je na zgarištu obdaništa u gradu Liverpulu dok je u nemoćnom besu posmatrao ruševine ispod kojih je ostalo zatrpano 60 dece najmladjeg uzrasta Vinston Čerčil izrekao legendarnu rečenicu misleći na Staljina: I sa crnim djavolom ali protiv Hitlera ! Mislim da je i ovde kod nas došlo vreme da se kaže i sa crnim djavolom ali protiv Koštunice i Šešelja, malo stila u celoj toj akciji ne bi doduše bilo na odmet...

antioksidant antioksidant 20:47 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

malo stila u celoj toj akciji ne bi doduše bilo na odmet...

o tome se i radi.

nedostatak stila ce nas dovesti do toga da ce sps voditi kolo

zbog nedostatka stila kostunica je bio premijer
Turnesol Turnesol 21:01 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Bojan Zdravic

Turnesol, niko ne histerise, ljudi pisu sta misle i osecaju - njihyovo pravo. Ja licno jedva cekam da DS formira Vladu sa SPS-om. Tada ce biti idealan momenat da se napravi prava i sustinska opozicija ovom udbaskom rezimu, po pitanju ukidanja DB-a, otvaranja svih dosijea, denacionalizacije, ispitivanja porekla tajkunskog kapitala - te kompletnim oduzimanjem, ponistavanje svih nezakonitih privatizacija, uvodjenje novog modela prtivatizacije po ugledu na Sloveniju i Cesku.........


Bojane, procitaj pazljivije postove na ovom blogu. Oni jesu histericni jer ih odlikuje preterivanje izazvano strahom, pri cemu vise osecaju nego sto misle ono sto pisu. To je po definiciji - histerija.

Drugo, mislim da je tvoja perspektiva vrlo problematicna ukoliko ti je glavni cilj uspostavljanje opozicije. Ne znam zasto bi to ikome bio cilj. Izgleda da je to glavni problem GSS, LDP, SDU i slicnih stranaka opterecenih intelektualistickim pristupom politici. Izvini sto ne podrzavam takvo luzersko bavljenje javnim poslom.

Trece, ma kako nekome primamljivo za debatu zvucalo, pitanja dosijea, denacionalizacije, porekla imovine i tome slicnog, su marginalna pitanja ovog drustva. Kakav god politicki odgovor da dobiju, to nece resiti probleme zbog kojih ljudi tesko zive u Srbiji.

Ljudi cesto pricaju bajke o Ceskoj i Sloveniji i moja preporuka je da se bolje obavestis. Srbija je mozda nekada davno, pre jedno 20 godina, mogla da uradi nesto slicno Sloveniji ILI Ceskoj (ne Sloveniji i Ceskoj, posto su modeli privatizacije bili razliciti u ovim zemljama), ali sada ponovno problematizovanje privatizacije predstavlja retrogradnu populisticku ideju.
Zen Master Zen Master 22:03 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

antioksidant


zbog nedostatka stila kostunica je bio premijer



Drugih opcija nešto baš i nemamo ispred sebe voleo to ja ili vi ili bilo ko,ali tako stoje stvari danas u Srbiji. Evo upravo sam sa odobravanjem propratio nastup Nenada Čanka u Utisku Nedelje gde je rekao upravo ono što i ja mislim: Nemamo drugog izbora danas, prvi sam još tamo na jesen 2000 godine tvrdio da ih je trebalo zabraniti kao stranke, lustrirati pojedince i krivično goniti sada je nažalost kasno. Ta priča da a ćemo dotaći dno pa se odbaciti od njega je glupost, a sa koalicijom DSS-SRS nas samo čeka dalje i neumitno tonjenje. Da je Čedomir Jovanović osvojio samo onih 330000 glasova koliko je obećao kao 100 % sigurno i najmanji mogući rezultat LDP-a, on bi imao sad 26 poslanika a ne 13 i mi ne bi bili prinudjeni da se ponižavamo pred SPS-om i Ivicom Dačićem !?!
Ja isto kao i većina vas ovde na blogu sve ovo doživljavam kao užasno poniženje ali da opet citiram Nenada Čanka bolje sada mi da kleknemo i ponizimo se nego da to isto za 15 godina moraju da učine naša deca
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:09 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Trece, ma kako nekome primamljivo za debatu zvucalo, pitanja dosijea, denacionalizacije, porekla imovine i tome slicnog, su marginalna pitanja ovog drustva

Za tebe su marginalna pojava, za DS takodje.
DS je za status quo, DS je za legalizaciju svih pljacki od 44. i legalizaciju tajkunskog kapitala - ja se jednostavno ne slazem sa time. To sto ti tvrdis da su to marginalna pitanja drustva u Srbiji - ne mora da znaci i da je to tacno. Ja mislim da su to zapravo kljucna pitanja, na kojima ce DS Vlada pasti. Dodao bih i na pitanju ponistavanja nezakonitih privatizacija i preispitivanju porekla tajkunskog kapitala.

ali sada ponovno problematizovanje privatizacije predstavlja retrogradnu populisticku ideju.

Ovo je najobicnija zuta komunisticka etiketa. Nazvati populistom nekog ko trazi zastitu zakonitosti, ponistavanje nezakonitih privatizacija, citaj pljacki, i oduzimanje nezakonito stecenog tajkunskog kapitala - je cinizam i bezobrazluk, lako prepoznatljivih zutih komunista.
Zen Master Zen Master 22:28 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Bojan Zdravic

Ovo je najobicnija zuta komunisticka etiketa. Nazvati populistom nekog ko trazi zastitu zakonitosti, ponistavanje nezakonitih privatizacija, citaj pljacki, i oduzimanje nezakonito stecenog tajkunskog kapitala - je cinizam i bezobrazluk, lako prepoznatljivih zutih komunista.


Sorry ali ti kako ti Turnesol sugeriše kao da ne čitaš uopšte njegove postove. Ako sa čije strane dolaze etikete ( a to nije ono što vidim u njegovom postu ) onda to ti radiš sa ovim žuti komunisti itd. Pod jedan najsličniji oblik onome kako su komunisti razmišlali ima grupacija ovde na blogu kojoj vidim i ti pripadaš. Šta god neko drugi da kaže odmah počnu etikete o žutim komunistima, SPS-u, ubačenim elementima zaduženim za rovarenje, nacionalistima i šovinistima kojima ovde nije mesto i te slične ludorije. Jel postoji neka opcija da normalno razmenimo mišljenja a da odmah ne krene: Ko drugačije kaže taj kleveće i laže tj 5. Kongres složno glasa, glasaćemo druga Titu i Djilasa !?!
Čovek je samo pokušao da ti sugeriše da je ključni problem trenutno u Srbiji trenutno nešto sasvim drugo i jeste veruj mi, ma koliko se tebi činilo da su problemi koje ti sugerišeš oni najbitniji i najpreči...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:37 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Sorry ali ti kako ti Turnesol sugeriše kao da ne čitaš uopšte njegove postove. Ako sa čije strane dolaze etikete ( a to nije ono što vidim u njegovom postu ) onda to ti radiš sa ovim žuti komunisti itd. Pod jedan najsličniji oblik onome kako su komunisti razmišlali ima grupacija ovde na blogu kojoj vidim i ti pripadaš. Šta god neko drugi da kaže odmah počnu etikete o žutim komunistima, SPS-u, ubačenim elementima zaduženim za rovarenje, nacionalistima i šovinistima kojima ovde nije mesto i te slične ludorije. Jel postoji neka opcija da normalno razmenimo mišljenja a da odmah ne krene: Ko drugačije kaže taj kleveće i laže tj 5. Kongres složno glasa, glasaćemo druga Titu i Djilasa !?!

Izvini jel' si ti Turnesol potpraol mozda?
Čovek je samo pokušao da ti sugeriše da je ključni problem trenutno u Srbiji trenutno nešto sasvim drugo i jeste veruj mi, ma koliko se tebi činilo da su problemi koje ti sugerišeš oni najbitniji i najpreči...

Covek je rekao da on ne misli da je kljucni problem u Srbiji to sto sam ja rekao. Znaci ne slazemo se. On misli jedno - ja mislim drugo.

E, onda mi je on rekao da sam populista, zato sto mislim kako mislim. A ja sam mu rekao da nisam populista, vec da su to najobicnije etikete jednog zutog komuniste, jer je rukovodstvo DS-a zapravo presvucena udba/komunisti u zuto, ok...jel sad kapiras?
Turnesol Turnesol 23:30 08.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Bojane, ja nisam nikakav zuti komunista, nikakav komunista nikada nisam bio, silno sam se iscimao da dodje do Petog oktobra i tako dalje... Da smo sada za istim stolom u kafani zveknuo bih ti samarcinu za bezobrazluk.

Price o Udbi u DSu su gluposti. Ili treba da se opet bavimo pricama o americkim spijunima u LDPu?

I upravu je Zen, ti si poceo sa etiketama. Ja sam ti samo skrenuo paznju da je ideja o denacionalizaciji i ponistavanju privatizacije potpuno neostvariva i sluzi iskljucivo za manipulaciju javnim mnjenjem. Ako malo razmislis, uvideces to i sam. Ja mogu da prihvatim da ti pripadas onom malom broju ljudi koji imaju razloga da se nadaju da ce im biti vracena vrlo vredna imovina (i ja sam jedan od njih), ali to nije opsti interes srpskog drustva, tim pre sto bi denacionalizacijom bili osteceni mnogi siromasni ljudi, ili poreski obveznici masovno. Zato ja taj problem smatram marginalnim. O privatizaciji da i ne govorim. Ko god bi sad pokusao da je anulira, promptno bi popio sankcije. Gresis ako mislis da je Srbija u tom smislu neki izuzetak u odnosu na ostale istocnoevropske zemlje.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:13 09.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Da smo sada za istim stolom u kafani zveknuo bih ti samarcinu za bezobrazluk.

Pa da smo u kafani, budi siguran, da ne bi stigao da mi zvekne samarcinu, jer bi odavno bio patosiran za prisivanje histerije i populista-etikete. Ajde sad pali i idi priisivaj nekom drugom etikete, ok?
Zen Master Zen Master 06:34 09.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Bojan Zdravic
Da smo sada za istim stolom u kafani zveknuo bih ti samarcinu za bezobrazluk.
Pa da smo u kafani, budi siguran, da ne bi stigao da mi zvekne samarcinu, jer bi odavno bio patosiran za prisivanje histerije i populista-etikete. Ajde sad pali i idi priisivaj nekom drugom etikete, ok?


Toooooooooo odlično si mu rekao, udri bandu i izdajnike tako je !!! On će tebi djubre jedno sram ga bilo da si populista i da si histeričan, gde ti sokole histeričan vidiš da si hladan kao led. Neće nama izdajnička banda da ovde drži govore i unosi smutnju u radni narod i poštenu inteligenciju ej bre !? ;o)))
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 13:48 09.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?


Slusaj ti Zen Master i ti Turnesol, dosli ste u talu na ovaj blog poceli ste da vredjate i provocirate ljude, kako su 13 sugavih poslanika usli u skupstinu, kako smo histericni, da sam ja populista, onda ste poceli i da pretite samarcinama...Jasno mi je da ste iz DS tabora i da sledite Tadica u agresivnom ponasanju, koji preti da ce bilo ko, ko bude protiv koalicije sa SPS-om imati posla licno sa njim...Nikad nisam ni mislio da je pravi demokrata, oduvek je i bio kulov, ali brine sada ta crta agresivnosti koja izbija iz njega, jer pocinje da tera silu i podseca sve vise i vise na Miloseviceva i Seselja u javnim nastupima - nekakva agresivnosti i primitivizam kipti iz njega. Izgleda da su to ipak najverovatnije geni, jer otac mu je bio Titov udbas. Sto kaze nas narod, a nas narod je mnogo pametan narod- ne pada iver daleko od klade...

Vama dvojici samo da kazem nemoj da ste mi pretili jos jednom ovde, naci cu vas, nece vas sacuvati ni ti nadimci, ni murija, ni sto hiljada udbasa

Turnesol Turnesol 14:52 09.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Ne paranoisi. Nemam pojma ko je Zen, prvi put sad vidim da postoji, covek prosto razmislja svojom glavom, a ne sizi kao ti. Samo vrlo uslovno moze da se kaze da pripadam DS taboru, jer podrzavam tu stranku, sto ne znaci da podrzavam svaku stvar koju uradi njen predsednik. Ali mi se vec smucilo da politickim daltonistima stalno moram da prepricavam kako izgledaju boje i da je moguce imati sopstveno misljenje.

I da razjasnimo jednu stvar: Ja nisam tebi pretio posto nemam pojma ni ko si. Samo sam ti skrenuo paznju da je ono kako si me nazvao, dakle zutim komunistom, uvreda koja ti u stvarnom svetu ne bi prosla tek tako. Iz tvoje reakcije se vidi da si agresivan i primitivan u stvari ti.

Da se zalazes za populisticke ideje je cinjenica, kao i to da je reakcija ljudi na Tadicev govor histericna. To nisu uvrede, nego proste cinjenice za koje sam dao argumente. Zauzvrat, ti nisi pruzio nijedan argument, nego si me etiketirao. Sedi, smiri se i razmisli jos jednom hladne glave.


Bojan Zdravic Bojan Zdravic 17:20 09.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Sedi, smiri se i razmisli jos jednom hladne glave.

'ladan sam kao spricer da ti kazem, pre bih rekao da si ti nalozen do maksimuma...to sto ti mislis da su moje ideje populisticke, tvoje pravo....ja ti kazem da su tvoje ideje i ideje DS-a zapravo zagovaranje legalizacije kriminala....to je stav i svih ostalih parlamentarnih stranaka - ne samo DS-a.

A to sto mi ti i ostali prisivate etikete, to su stare komunisticke metode, zbog kojih sam odavno i napustio Srbiju...mislim, ne pogadjaju me mnogo, navikao sam se odavno na te metode...ali nemoj mi samo pretiti (da ces mi lupiti samarcinu) vise ikad...tu sam mnogo zajeban...
Turnesol Turnesol 20:43 09.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Auf!

Ako imas traume iz komunisticke epohe, to nije nikakav argument za ovo o cemu sada pricamo. Niko ti nista nije prisivao, za politicki program moze da se kaze da je populisticki kada je usmeren ka zadobijanju simpatija naroda, po cenu da se uradi nesto sto nije pravicno. Restitucija u Srbiji ne bi bila pravicna i to je sve. Kao sto vracanje para Dafininim stedisama nije pravicno jer neciju glupost i pohlepu placaju i oni koji sa tom prevarom nemaju veze.

Zelim ti da nekog poput mene, ko se od osnovne skole sa komunistima i njihovim naslednicima ostro sukobljavao, nazoves zutim komunistom u stvarnosti pa mu onda pokazi koliko si zajeban.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 06:00 10.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Turnesol
, za politicki program moze da se kaze da je populisticki kada je usmeren ka zadobijanju simpatija naroda

Ovo je delimicno tacno, tako da se donekle slazem, ali u osnovi svi politicki programi zele to isto, da pridobiju simpatije naroda - medjutim ne mozemo za sve programe reci da su populisticki.

Ali ako je politicki program usmeren ka ostvarivanju uskracenog i/ili nezakonito uzrpiranog prava naroda (glasackog tela) - to nije populizam. To je borba koja zaista ima za svoj cilj ispunjavanje tih prava.

Ako je politicki program usmeren ka sankcionisanju nezakonitosti (nezakonitih privatizacija), samim tim borbu protiv korumpiranog sudstva koje ne radi ono zasta postoji, to se zove borba za postovanje zakonitosti - a ne populizam.

Ako pristajemo na pljacku, krsenje zakonitosti, ako se ne borimo za zastitu prava ostecenih i diskriminisanih - time, kao inteligencija Srbije, postajemo direktni saucesnici u zlocinu. Ja necu da budem takav saucesnik, zato se borim i boricu se dok je u meni snage protiv svih nedela komunista od 44. do dana danasnjeg.

Populizam se koristi demagogijom i lazima, ja se nisam koristio nicim od tog. Moje ideje su ciste, postene i vrlo precizne, nazvati ih neargumentovano populizmom nije fer. Primere za populizam imamo u skorijoj proslosti, SRS - 3 dinara hleb, Karic - salata i katanac.

Moje zalaganje nema nista slicno sa time, moje zalaganje je cisto principijelne prirode, da mi kao inteligencija Srbije ne smemo da pristanemo na bilo kakvo krsenje zakona naocigled svih, konkretno - na ocigledno krsenje zakona u procesu privatizacije. Zato inteligencija Srbije mora da zahteva ukidanje i sankcionisanje svih nezakonitosti u Srbiji. U ovom slucaju nezakonitih privatizacija. Jednostavno necu da pristanem na to da cutim i ne bunim se protiv ocigledne pljacke i kriminalizacije Srbije. Necu da pristanem da udbaski sljam postane na nezakonit vlasnik svega u Srbiji. Hoces li mi reci da je i ovo populizam? Bunim se covece, bunim se protiv prerusenih komunista, koji hoce preko noci da postanu demokrate i kapitalisti, a pokrali su sve preko noci. PA NE PRISTAJEM COVECE - RAZUMES LI, mislim kako mozes da me nazivas populistom, KAKO MOZES TAKVU ETIKETU DA MI PRISIVAS, sta me briga sta si radio u zivotu, ako sam ja populista za tebe - ti si za mene onda komunista i slus

Dalje, denacionalizacija, kako to mozes nazvati populizmom, mnogima se moze vratiti oduzeta imovina. Mogu ti dati na hiljade primera, gde je moguce vratiti nekretnine ljudima. EJ BRE, VRATITI LJUDIMA OTETO. Nije im to oduzela Baba Kurana - vec Drzava Srbija. PA IMA DA VRATI TO ONDA LJUDIMA. Jos jedna ogromna nezakonitost, u odredjenim slucajevima, pre pocetka procesa privatizacije nije vracena imovina pravim vlasnicima - negde je to zaista bilo moguce, vec je takva imovina privatizovana. Znaci, tudja imovina je bespravno privatizovana - sto znaci da je takva privatizacija pravno nistavna. Hoces li da i ovo precutim, hoces da mi kazes da je i ovo populizam?

Mislim znam sta ces mi reci na sve ovo najverovatnije, to je i stav DS-a, to je i stav svih ostalih parlamentarnih stranaka u Srbiji, da je sve ovo nemoguce uciniti. Naravno nemoguce je uciniti, jer za to nema politicke volje ni u jednoj parlamentarnoj stranci, jer sve parlamentarne stranke su za status quo i za odrzavanje ovog Milosevicevog rezima, koji jos uvek egzistira.

Mislim mozes me posle ovoga ponovo nazvati populistom, ja cu te opet nazvati zutim komunistom koji prisiva etikete, jer ja dobro znam i sta je populizam, a dobro znam i sta su etikete. Prema tome izvoli, ako hoces ponovo u krug moze - nema problema. To sto si se borio protiv komunista od osnovne skole - i ja sam takodje, to te ne opravdava da koristis njihove metode etiketiranja.

Na kraju, nisam siguran da si uopste usao u ovu diskusiji sa iskrenim namerama, nekako mi sve ovo izgleda kao tvoja provokacija, ali bez obzira, evo nasao sam malo slobodnog vremena, pa sam ti i odgovorio malo detaljnije.

Turnesol Turnesol 23:07 10.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

Evo, kao dokaz da sam se u raspravu upustio bona fide neka posluzi i ovaj odgovor, sada kada su se svi ostali otisli na sledecu temu. Dakle, pre svega, cenim sto si potrosio vreme da objasnis svoj stav.

Ja nikada nisam dovodio u pitanje tvoje namere, nisam tebe licno nazvao populistom, ali stojim iza onoga sto sam rekao u vezi sa ponovnim otvaranjem pitanja privatizacije i restitucije. Ti si nazalost, pogresno protumacio moje reci i sve shvatio licno. O svemu o cemu si pricao ja imam vrlo slican stav. Gade mi se lopovi bez obzira sta pricaju i kako izgledaju. Mrzim nepravdu, i prezirem komuniste koji su izbacivali ljude iz kuca i odvodili ih u logore zbog toga sto nisu bili radnicka klasa.

Medjutim, postoji jedan trenutak kada takve stvari predju iz domena prava u domen istorije. I kada covek treba da odluci da li je dugorocno gledano, za drustvo bolje da se upusti u ponovno rusenje politickog i ekonomskog sistema, ili treba da priguta zabu, i kaze, sta je bilo, bilo je, bitno je da se stvori konsenzus oko pravila i da se ta pravila u buduce postuju. Ja kao covek mogu da osecam bes zbog svih nepravdi koje su se dogodile, ali ako taj bes treba da se pretvori u neku politicku odluku, radije cu da ustuknem nego da pocinjem gradjanski rat. A gradjanski rat ne mora da izgleda kao u filmovima. Gradjanski rat je i ovo sto imamo sada, izmedju nas i radikala, gradjana i seljaka, Pinka i B92, Exita i Guce. To su strasno veliki rascepi za jednu ovako malu i siromasnu zemlju.

Ukoliko se sada otvori jos jedan takav rascep, pa makar to bilo i pitanje restitucije, to nece biti dobro. Ja to kazem kao potencijalni korisnik prava na restituciju. Istorijski gledano, nacionalizacija u socijalizmu, iako nije bila legalna, bila je mozda ipak ispravna stvar jer je u jednom teskom trenutku za drzavu omogucila ogromnom broju ratom unesrecenih ljudi da se izdignu iz siromastva. Vecina te imovine danas ne postoji, a ni vlasnici najcesce nisu vise zivi. Pitanje da li njihovi naslednici imaju pravo na to je vrlo ozbiljno i odgovor nije ocigledan.

Da stvar bude gora, Titov rezim, cak iako je nastupio na ilegalan nacin (mada je i to otvoreno pitanje s obzirom na dogovor Tita i bana Subasica, odnosno Staljina i Cercila), ipak je bio legitiman jer je proistekao iz oruzane borbe protiv okupatora koji je unistio pravni poredak prethodnog rezima. Masovni izlivi tuge u trenutku diktatorove smrti jasno govore sta je vecina naroda mislila o tom rezimu. Drugim recima, sta god mi danas mislili o samoupravljanju i komunistickim merama, one su uglavnom uzivale podrsku vecine naroda. Za razliku od drugih istocnoevropskih zemalja u kojima su Rusi bukvalno instalirali marionetske komunisticke rezime, Titov rezim je bio opstao uprkos Rusima, upravo zahvaljujuci tome sto je bio omiljen u narodu. Zbog toga se ni nacionalizacija koja je drugde shvacena kao mera okupacije, u nasem slucaju ne moze smatrati nelegitimnom.

Ovo sve govorim iz perspektive nekoga ko se bavio drustvenom istorijom, ali i nekoga ko se kod kuce naslusao prica o nedelima komunista. Ali kada malo proniknes u temu, shvatis da postoji i opstiji pogled na stvari u kome individualne sudbine iako tragicne, ne moraju biti i presudne za konacni zakljucak. Za mene licno, presudno je to sto je nacionalizacija dovela do toga da su ljudi dobili mogucnost da ne budu zauvek siromasni, sto je bilo nasledje jedne izrazito drustveno konzervativne autokratije kakva je bila Kraljevina Jugoslavija, cak i posle Aleksandrove smrti. Dakle da ne duzim, to je glavni ideoloski razlog zbog koga sam ja protiv restitucije. Postoje i drugi, prakticni, kojima sada ne bih da te davim, posto i sam mozes da ih uvidis.

A sto se tice populizma, upravo oni koji se u javnoj sferi najvise zalazu za restituciju su oni koji su od nje najdalje. DSS je jedina stranka koja je sa ovom idejom koketirala. Sve ostale su odustale. DSS ju je koristio samo u vreme kada je pokusavao da ospori vladavinu DSa. Problem nije privatizacija od 2000 godine, nego privatizacija pod Milosevicem. A da bi se to anuliralo, nije dovoljno doneti zakon, jer zakon mora da postuje princip univerzalnosti. Ukoliko se zakonom poniste sve privatizacije, bice osteceni vlasnici onih preduzeca koji su posteno platili ono sto su kupili, a bilo je i takvih. Naravno, tamo gde se u sudskom postupku dokaze da je prekrsen zakon, privatizacija mora da se ponisti. Tu nema nikakve sumnje, sto se mene tice. Medjutim, ukoliko neko zeli da obori zakon o privatizaciji iz 2001, i da sve vrati na pocetak, duzan je ne samo da prica o nepravdi koja je pocinjena, nego i o posledicama tog ponistavanja. U protivnom, to je cist populizam.

Umesto vracanja stvari na pocetak, mnogo je po mom misljenju vaznije uspostaviti takav poredak koji ce se postovati ubuduce. Vratiti privatizaciju na pocetak znacilo bi neverovatne probleme u drustvu, ekonomiji i na spoljnopolitickom planu gde smo ionako u vrlo losem polozaju.

Eto, da vidis da nisam nikakav zuti komunista, nego covek koji se trudi da na politiku gleda sa prakticne strane, kao umetnost moguceg.


Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:18 11.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?


Turnesol, ja sam znao tvoj stav, tvoj stav je tipican DS stav. Mislim hvala sto si ga izneo. Usao si u diskusiju previse emotinal i agresivno. Pogledaj samo naslov trola koji si stavio "Zasto histerisete".
I ja ti ne osporavam pravo da imas svoj stav. Nisam ti rekao da si zuti komunista zbog ovog stava, nego zato sto si moj stav nazvao populistickim. Osetio sam to kao etiketiranje.

Sto se tice tvog stava, apsolutno imas pravo na njega. Potpuno su nam stavovi dijametralni. Izaci cemo jednog dana na izbore, sucelicemo stavove i programe, pa nek' narod odluci. Ja sam siguran, da je sve sto budem obecao apsolutno izvodljivo - i da cu sve vrlo rado ispuniti, ako pobedimo na izborima.

Nema tu nista slicno sa DSS-om, DSS je obecao preispitivanje procesa privatizacije i zakona o privatizaciji - najoobicnija prodaja magle, cist populizam. Ja ne obecavam to, ja obecavam ponistavanje ONIH privatizacija u kojima je prekrsena zakonitost u procesu privatizacije. Znaci ponistavanje onih privatizacija u kojima je prekrsen BAS TAJ Zakon koji je donet 2001, koji ti mislis da cu ja da ponistim. Naravno - necu ga ponistiti, ali sve nezakonite privatizacije hocu. Mislim, ako me pre nisi razumeo, sada me sigurno razumes.

Denacionalizacija, jednostavno, ljudi se imaju iseliti iz tudjih kuca, fabrike koje postoje se imaju vratiti starim vlasnicima, npr. cela Knez Mihajlova je nekad bila privatna, sve treba vrtatiti vlasnicima.

Naravno, postoje vrlo kompleksne situacije, i tu ne treba seci, vec polako resavati, kroz odredjeni period. Restitucija se moze izvrsiti novcem, akcijama drzavnih preduzeca, obveznicama....
Davanjem drzavne zemlje u istoj vrednosti negde drugde, izvan grada, na planinama
Fondovi za restituciju se mogu popuniti i iz priliva iz inostranstva, donacijama, grantovima.

Ma nemoj mi molim te samo reci da je sve to nemoguce i neizvodljivo, narocito je danas moguce, jer je kapital daleko vise transprentan nego sto je nekada bio.

Medjutim da se ne ubedjujemo, ne zelim da vrsim pritisak na tebe da promenis misljenje, niti cu ja svoje zasigurno promeniti, izaci cemo jednog dana na izbore, pa ce narod reci svoje:)))

Polse zucne rasprave za koju si ti kriv, budi siguran, vidis kako smo lepo seli i popricali. Ovaj drugi deo diskusije mi je bas prijao, volim diskusiju sa neistomisljenicima.

Pozdrav:)))
Turnesol Turnesol 09:27 11.06.2008

Re: Zasto histerisete!?!?

I meni je drago.

Ali samo jos da stavim jednu primedbicicu, sto se tice trolovanja. Ona nema nikakve veze sa ovim poslednjim o cemu smo raspravljali, nego sa nacinom na koji su ljudi reagovali na Tadicev govor i koji je karakeristican za autorku bloga i njene pristalice. To sto sam njihove reakcije nazvao histerisanjem nije uvreda jer sam naveo razlog zasto to mislim, a koji nije imao nikakve veze sa individualnom psihologijom. Rec histerija nije bila usmerena na nipodastavanje licnosti, nego je trebalo da podcrta neadekvatnost povrsnog tumacenja jednog govora u kontekstu vrlo opasne politicke situacije ciji bi ishod mogao da dodatno tesko osteti srpsko drustvo.

DS je mnogo izgubio pogresnom odlukom da se Ceda iskljuci iz stranke i marginalizovanjem Zivkovica, i to su greske koju ce te partija morati da placa u narednim godinama. Medjutim, zbog gorcine koju osecam u vezi sa tim, kao i zbog bahatosti pojedinih lokalnih DS funkcionera (jedan takav izrazito neprijatan tip mi je komsija, pa sad ti vidi!) ja ne gubim iz vida potrebu da se sa ovakvim izbornim rezultatima uradi sve sto je moguce da bi se sprecio dolazak SRS-DSSovske vlade. A kako stvari danas izgledaju, izgleda da strategija pregovora, kakva god da je, daje neke rezultate. Ali to cemo jos da vidimo.

Pozdrav i tebi.

Barbara Kopicl Barbara Kopicl 19:44 08.06.2008

Oporavak

Drage Dame i gospodo, nadam se, da ste se sredili, oporavili od šoka, osvežili i stegli desnu ruku prvom socijalisti do sebe, jer ako to niste uradili, samo podsećam, imaćete problema sa dragim nam predsednikom Bokijem.
Barbara Kopicl Barbara Kopicl 19:45 08.06.2008

Oporavak

Drage Dame i gospodo, nadam se, da ste se sredili, oporavili od šoka, osvežili i stegli desnu ruku prvom socijalisti do sebe, jer ako to niste uradili, samo podsećam, imaćete problema sa dragim nam predsednikom Bokijem.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 19:46 08.06.2008

Re: Oporavak

Drage Dame i gospodo, nadam se, da ste se sredili, oporavili od šoka, osvežili i stegli desnu ruku prvom socijalisti do sebe, jer ako to niste uradili, samo podsećam, imaćete problema sa dragim nam predsednikom Bokijem.

Predsednik Boki ce izgleda imati veliki problem sa nama - kako stvari stoje
Jelena Milić Jelena Milić 22:15 08.06.2008

Re: Oporavak

a ne to se odnos samo na clanove ds
Inner Party Inner Party 22:33 08.06.2008

MIR MIR NIKO NIJE KRIV

Mir.
Hvala Bogu mir.

Kome nije do mira u Srbiji, nek trazi sebi neki mali licni rat...
Sto dalje odavde!
Barbara Kopicl Barbara Kopicl 23:17 08.06.2008

znam....

Da, shvatila sam da se odnosi na članove DS-a, ali sam samo malo bila cinična. A verujem da ima i članova DS-a, kod kojih je poziv na zaborav izazvao i šok i burnu reakciju.
Jelena Milić Jelena Milić 11:07 09.06.2008

Re: znam....

koji sok, koju reakciju?

kako se to artikulise, vidi? jer ce neko da izadje iz ds? neki odbor da se raspadne?

ono sto smo na TV videli u subotu su zombi ( ne carevi su ne zombi Zombi sam ja , oni su puni love i operisani od odgovornosti) koji aplaudiraju na gutanje zaba. pa nisu bas morali da aplaudiraju onako.
berab berab 07:57 09.06.2008

Politika i moral

Izabela Allende je izjavila da se Cielanci nikada ne ce sloziti oko proslosti i da treba da prestanu da se time bave jer ne samo da ne mogu da promene proslost vec ce i buducnost upropastiti.Na zalost retko ko u ovoj zemlji shvata velicinu rizika i hrabrosti Borisa Tadica.Tadic je nastupio kao drzavnik i na tome mu treba cestitati i podrzati ga(onaj ko to razume a takvih je malo).Vreme je da se ovaj narod okrene buducnosti,proslost promeniti ne mozemo ali stalno bavljenje prosloscu moze promeniti nas,zakopati nas u rovove iskljucivosti i nasu energiju iscrpljivati u medjusobnom dokazivanju ko je u pravu.A i kada dokazemo da smo mi u pravu shvaticemo da je zivot vec prosao pored nas.
Lako je lustrirati politicare i nosioce javnih funkcija ali kako lustrirati polovinu naroda.Neproduktivna je svaka pozicija koja insistira na iskljucivosti.Ona ne donosi rezultate vec vecno kruzenje istog.Tadic je odrzao istorijski govor i on je opor
kao sto je i realnost opora,on je sebe izlozio najgorim uvredama i pljuvanju sa svoh strana.Pa nije on budala da nije znao sta ga ceka.Napravio je prvi korak,gest koji,ako ga podrze moze znaciti mnogo za Srbiju.Vreme je da se promeni ustaljeni nacin misljenja:mi ili oni.Vreme je da se proslost sahrani a ne da se kostur drzi u ormanu iz kog malo-malo pa ispadne i prestrasi nas.
Zen Master Zen Master 09:29 09.06.2008

Re: Politika i moral

berab
Izabela Allende je izjavila da se Cielanci nikada ne ce sloziti oko proslosti i da treba da prestanu da se time bave jer ne samo da ne mogu da promene proslost vec ce i buducnost upropastiti.Na zalost retko ko u ovoj zemlji shvata velicinu rizika i hrabrosti Borisa Tadica.Tadic je nastupio kao drzavnik i na tome mu treba cestitati i podrzati ga(onaj ko to razume a takvih je malo).Vreme je da se ovaj narod okrene buducnosti,proslost promeniti ne mozemo ali stalno bavljenje prosloscu moze promeniti nas,zakopati nas u rovove iskljucivosti i nasu energiju iscrpljivati u medjusobnom dokazivanju ko je u pravu.A i kada dokazemo da smo mi u pravu shvaticemo da je zivot vec prosao pored nas.
Lako je lustrirati politicare i nosioce javnih funkcija ali kako lustrirati polovinu naroda.Neproduktivna je svaka pozicija koja insistira na iskljucivosti.Ona ne donosi rezultate vec vecno kruzenje istog.Tadic je odrzao istorijski govor i on je opor
kao sto je i realnost opora,on je sebe izlozio najgorim uvredama i pljuvanju sa svoh strana.Pa nije on budala da nije znao sta ga ceka.Napravio je prvi korak,gest koji,ako ga podrze moze znaciti mnogo za Srbiju.Vreme je da se promeni ustaljeni nacin misljenja:mi ili oni.Vreme je da se proslost sahrani a ne da se kostur drzi u ormanu iz kog malo-malo pa ispadne i prestrasi nas.


Iskrena preporuka za ovaj post, na moju veliku žalost apsolutno i 1000% ste u pravu. To me podseća na onu čuvenu priču ( iz uvodne špice peščanika ) o Djuri Jakšiću koji sedi ledjima okrenut kočijašu i kada ga ovaj pita zašto to čini on mu odgovori: pobogu čoveče gde ste vi videli Srbina da gleda unapred !?! Svetski smo šampioni u takvim stvarima, prvo su bili Karadjordjevići vs Obrenovići, pa onda Naprednjaci vs Radikali, posle prvog svetskog rata ide leteća izmena Demokrate umesto Naprednjaka vs Radikali i taman smo pre neku godinu uspeli da završimo u svojim glavama večiti derbi Četnici vs Partizani kad ne lezi vraže imamo sad novi Clash of the Titans.
Ljudi muka mi je od te prazne besmislene priče i tog glupog palamudjenja da je njihovo pleme spremno na sve. Hoću samo da živim u normalnoj i uredjenoj državi, hoću da putujem a da ne moram da stojim u glupom redu za vize, hoću da Srbija bude član EU, hoću da vozim normalna kola i da mi jedina briga bude gde ću i u koju zemlju na godišnji odmor. Dosta pobogu tog lova na veštice, glupih teorija zavere i izdajnicima pravog puta, dosta više te netolerancije, pljuvačine i glupog tijanićevskog etiketiranja, dosta filozofije Ko drugačije kaže taj kleveće i laže. Dosta više o gresima prošlosti treba da gledamo unapred a ko će nas dovesti tamo gde treba pa zabole me baš briga " Mene interesujem ja, moja porodica, moj standard a ne glupi političari i to ko je podoban a ko nije !?!

petarrr petarrr 08:13 09.06.2008

bol u ledjima

od slobe neki imaju i bol u ledjima...
Jelena Milić Jelena Milić 09:41 09.06.2008

tuzna relatvizacja --jeftinooooo

Nedeljni utisak
Lideri i bol
Autor: Dragoljub Žarković | 09.06.2008 - 08:31


Opšta ponuda Borisa Tadića Ivici Dačiću i drugovima objavljena je krajem nedelje, dok će specifikacija te ponude biti jasna tek kad se izlicitira podela resora. Ništa neočekivano. Osim jednog detalja u dve reči - lideri i bol.

Dogodilo se, na sednici Glavnog odbora DS-a na kojoj je odobren mandat Tadiću da ide u koaliciju s koalicijom oko SPS-a, da se iz frazeološkog apela oko istorijskog pomirenja pomole najzad i dva imena - Zoran Đinđić i Slobodan Milošević, mada, pravde radi, treba reći da ih Tadić nije pomenuo, mada smo ih svi prepoznali.
Reakcije su bile očekivane, dakle, žestoke. Pokazale su u suštini da načelna spremnost ka pomirenju opada kako raste sklonost ka ikoničkom tumačenju politike, a takvih tumača ima na oba pola srpske scene.
Po novinskim izveštajima, Tadić je rekao da su DS i SPS „suočeni s činjenicom da lideri stranaka nisu među nama“ i da „obe stranke imaju svoj bol“. Sada se javljaju oni koji poređenja Đinđića i Miloševića smatraju neumesnim, kako zbog politike koju su vodili, tako i zbog različitih okolnosti stradanja: prvi je ubijen, drugi je umro u zatvoru gde je ležao pod optužbom da je ratni zločinac, mada oni koji ne vole prvog, tvrde da je i drugi mučki ubijen.
Jedni ovakvu Tadićevu izjavu smatraju rehabilitacijom Slobodana Miloševića i zameraju da je makar i ovlašnim poređenjem ove dvojice umanjio Đinđićevu vrednost i dramatičnost okolnosti u kojima je izgubio život. Drugi podsećaju da je Miloševića u zatvor poslala Đinđićeva vlada i da tu pomirenja nema, a kako se bliži čas ozvaničenju koalicionog saveza, ta vrsta rasprave sve je glasnija i sigurno će još dugo potresati scenu, pa i onda kada, ovako ili onako, demokrate i socijalisti podele resore.
Ne bih rekao da Tadić nije birao reči kojima će da izgovori ono što je morao izgovoriti u sklopu opšte ofanzive da napravi vladu s jednim mogućnim partnerom.
Hladna, semantička analiza ove političke izjave oko lidera i bola pokazuje, naime, da se ona zasniva na pukoj konstataciji nespornih činjenica. Obe stranke ostale su bez lidera po kojima su bile najprepoznatljivije. To je podjednako tačno kao i da zbog te okolnosti u obe stranke postoje ljudi koji te gubitke bolno preživljavaju, pa ta vrsta osećanja diktira i njihova politička promišljanja i postupke.
Već su bile dovoljno glasne optužbe i protiv Tadića i protiv Dačića da su izdali testamente Đinđića i Miloševića, pa je i ova izjava, sva na „tri ćoška“, dakle nevrednosno određena, bila povod da se osudi nova doza pragmatizma u ponašanju aktuelnih lidera dve stranke od čijeg dogovora zavisi formiranje nove srpske vlade.
Ne verujem da će to otežati dogovor, kome se, iz protivničkog tabora, oduzima svaka autentičnost. Nije tu samo reč o tome da Andreja Mladenović, portparol DSS-a, tvrdi da Srbija neće imati koristi od vlade koju „sastavljaju tajkuni i strani diplomati“, već i o verovanju da ne može biti iskren savez onih koji veruju da su jedni drugima bili dželati.
Sigurno je da će se senka dve tragične figure srpske političke scene dugo nadvijati nad obe stranke i dobrim delom uticati na njihovo delanje, pa, dakle, i na rad vlade. Da nije tako, i Boris Tadić bi tu stvar prećutao
Dr M Dr M 10:31 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

Postovana Jelena,

izgleda "jeftinooooo" ali je jako skupo.

Tadiceva poruka nije upucena ni DS-u ni proevropskim glasacima, upucena je tvrdom krilu SPS-a koje, u centrali i na lokalu, navija za narodnjacku opciju.

Davanjem indulgencije SPS-u pokazao je dokle je u stanju da ide u ocuvanju svoje pozicije u vlasti, u drzavi i stranci.
Zna da je 11 maja izgubio i da je vreme da plati za kohabitaciju i koaliciju.

Na predsednickim izborima ga je spasao LDP, sada spas trazi u SPS-u.

Paradoksalno, jedini ko moze da nas spase je DS- da smeni Tadica.
Jelena Milić Jelena Milić 11:05 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

Paradoksalno, jedini ko moze da nas spase je DS- da smeni Tadica


koji DS? oni koji su ko zombi aplaudirali a ne gutali zabe na tom go ds?!

meni je jasno sta tadic radi, i ne kajem se sto sam podrzala vladu sa sps al pod odredjenim uslovima, mladic etc, podrazumevajuci da ce sps biti mladji i nebitniji partner u njoj, da ce ds imati upper hand i u smislu poruka koje vlada salje javnosti. tako da zarkoviceva ocena da mi sizimo zbog sps u vladi uopste nije tacna. ( no indikativno je da ovakav txt pise propirac misroslava miskovica, tu ide puzzle koji me muci oko miskovica, sps i ds)

ne slazem se sa dragom da je ono u subotu samo nastavak srozavanja koje smo gledali i do sad. prvo ds je ds, ja od njih nikad nisam ni ocekivala da budu gss . u tom smilsu da je SAMO napravio vladu sa sps i terao svoje, tadic bi bio najbolji djindjicev naslednik.

ali ono u subotu, izjednaciti smrti i reci ne vise zlocina je bilo na sve strane vec daj da ih zaboravimo...to ne!

i kako sad posle ovoga ocekivati i hag i politicku pozadinu ubistva premijera?
pa i regionalnu saradnju?

antioksidant antioksidant 12:44 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

politicku pozadinu ubistva premijera?

taj film neces gledati. seti se sta je tadic rekao kad su donete presude (sudovi su uradili svoje - kraj).

ali nije mi jasno sto te je ovo toliko pogodilo. ja sam bio za vladu ds/sps koja bi sprovodila politiku ds-a. da od te vlade nece biti niceg shvatio sam kad je tadic rekao da ds i sps dele ideologiju. tu sam ja stao.

ova izjava se moze tumaciti i u smislu da obe partije imaju svoje mitove a on zeli da se skoncentrisu na buducnost...

neukusno, ali ... sta ocekivati od nekog ko deli ideologiju sps-a???

duze vreme postoji prica da se ne treba osvrtati u proslost. poziva se na pragmaticnost zorana djindjica koji je jos 93 hteo sa sps-om (netacno ali spin je tu).... nije ovo za cudjenje
sentinel26 sentinel26 12:58 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

Dr M
Postovana Jelena,
izgleda "jeftinooooo" ali je jako skupo.
Tadiceva poruka nije upucena ni DS-u ni proevropskim glasacima, upucena je tvrdom krilu SPS-a koje, u centrali i na lokalu, navija za narodnjacku opciju.
Davanjem indulgencije SPS-u pokazao je dokle je u stanju da ide u ocuvanju svoje pozicije u vlasti, u drzavi i stranci.
Zna da je 11 maja izgubio i da je vreme da plati za kohabitaciju i koaliciju.
Na predsednickim izborima ga je spasao LDP, sada spas trazi u SPS-u.
Paradoksalno, jedini ko moze da nas spase je DS- da smeni Tadica.
Dr,
Iako su mnogi blogeri konzumenti molitvi SPC-a, većina ne zna šta je "indulgencija" iako su to gledali svakodnevno,pa im pojasnite.
Jelena Milić Jelena Milić 13:00 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

cuj, ako se secas i ja sam. ne zalim. navela uslove, tipa mladic visoko na spisku prioriteta i jos neke, ali d as epodrazumeva da Ds ima upper hand i da neko iz Ds bude prvo LICE srbije

dopustila cak i pricu o socijaldemokratiji kao istim ideologijama ( na papiru)

oko dacica premijera sam stala. em too much, em skepticna da bi Ds to mogao kontrolisati tek tako lako. nije ni VK.

napisah i dragu gde su kvalitativno novi momenti u subotnjem govoru.
celo jutro dajem izjave za RfE ..

ovo je bio inicijalni sok post, napisavu novi sa detaljnijom analizom jer nije ono oko "simetrije bola" jedino ogavno.

taj govor je sprdnja sa konceptom pomirenja. preti regionalnoj saradnji....

ukratko, umesto da postane djindjic novi ( i to btw nije spin, djindjic pokusao dvaput, panic jednom) on je postao novi kostunica.
antioksidant antioksidant 13:12 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

"indulgencija"

oprost za pare
Turnesol Turnesol 15:13 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

Dokle vise samo prazne price, bez trunke smisla za realnost?

Ta tuzna relativizacija je mala cena koju srpsko drustvo treba da plati kako bi se spaslo od pada u ideoloski (i verovatno ekonomski) ambis koji predstavljaju SRS, DSS i SPS.

Gadi mi se sama ideja o poredjenju Djindjica i Milosevica, ali nije poenta u tome. Nije poenta u njihovom poredjenju, nego u poredjenju iskljucivosti koje postoje u obe stranke u trenutku kada je jasno da je njihova koalicija manje od dva zla. Ne dobar izbor, nego manje los izbor. Ukoliko se ta koalicija ne napravi, Srbija ce strasno izgubiti. Mnogo, mnogo vise nego sto vredi bilo ciji osecaj zgrazavanja nad, boze moj, samom pomislju da ce nam Dacic opet sedeti u vladi.

Vi koji pretendujete da se bavite politikom, pa povrh svega nastojite da se postavite kao neka vrsta moralnog pijemonta u srpskoj politici, duzni ste da uvidjate ove male, ali tako bitne razlike u nijansama, pre nego sto pocnete da vucete poteze koji ce mozda imati za posledicu jos cetiri godine zaostajanja i posrtanja Srbije.

Poltika je vrlo ozbiljna stvar, i ako planirate da se njome bavite na ovako amaterski nacin, bolje bi bilo da nastavite da prevodite s albanskog.Tu bar neke koristi ima.
Jelena Milić Jelena Milić 15:47 09.06.2008

Re: tuzna relatvizacja --jeftinooooo

Poltika je vrlo ozbiljna stvar, i ako planirate da se njome bavite na ovako amaterski nacin, bolje bi bilo da nastavite da prevodite s albanskog.Tu bar neke koristi ima.



"histerisete" u nedostaku dokaza i argumenta.

zao mi je, ili nije, niste se kvalifikovali za daljnju raspravu. bilo bi to gubljenje vremena sa moje strane.
Jelena Milić Jelena Milić 09:54 09.06.2008

ako laze jelena ne laze press :))

Jelena Milić Jelena Milić 10:02 09.06.2008

I?

Osvrćući se na izjavu predsednika Demokratske stranke Borisa Tadića da i demokrate i socijalisti imaju "svoj bol zbog izgubljenog predsednika", lider Lige socijaldemokrata kaže da, iako je pristao na moguću koaliciju sa socijalistima, nikada neće zaboraviti šta predstavlja SPS.

Kako god se predstavljala, ta stranka se nije reformisala, ocenio je Čanak.

"Došli smo u poziciju gde moramo da pravimo ovaj kompromis i gde ja mogu da biram - da li ću sada da gutam sva ova poniženja, jer bilo kakva vlast sa SPS-om je poniženje, ili će to da radi moj sin, koji sada ima devet godina", rekao je on.

Čanak dodaje da to ne znači da će zbog toga "odjednom da oglupi, ogluvi, zaboravi šta se dešavalo".

"Mogli su barem da isključe iz stranke Mihalja Kertesa, ne treba više. Kažu, Kertes krao na carini i zbog lopovluka ga isključujemo", smatra Čanak.
Dolybell Dolybell 11:25 09.06.2008

Re: I?

Koliko sam ga ja razumela, on misli da to mora da se desi iako se protivi
svakom zaboravljanju SPS-ove zaostavštine, Čanak nema nameru da im bilo šta oprašta..
međutim, ja nikad nisam čula da se brak sklapa iz mržnje ...a samo zbog interesa,
jesam za brak iz interesa ali samo kad postoji međusobna indiferentnost ..
ali brak iz mržnje .. ne znam kako to uspeva ?

Mada mi se čini da im ni interesi nisu isti...sem jedino Tadiću !!
Kako misle da "preveslaju" SPS - ako imaju takve namere - nije baš jasno,
s obzirom na uslove koje SPS postavlja ?

Biće da ćemo biti samo mi preveslani, kao najveći idioti...koji bi
pristankom na takvu kombinaciju pljunuli na sebe same a što
nismo zaslužili ni pod razno.

Svi oni koji su apstinirali i nisu glasali - bili su u pravu.
Ispada da je to najpametniji broj ljudi u ovoj državi.
Nakon ovakvog stava B.Tadića, ne znam više kako bi bilo da je uspeo
da namakne 126 članova bez SPS-a ?
Sa takvom logikom kuda bi i sa 250 poslanika DS-a.
Jelena Milić Jelena Milić 11:38 09.06.2008

Re: I?

canak me razocarao

VP i korac ne mogu nista osim da osude i to su uradili. videcemo da li ce LDP onaj govor od subote biti razlog da razmisli o koaliciji sa Ds na lokalu. meni bi bio, ako su iskreni u naumu da isteraju pol pozadinu ubistva, i ako im djindjic stvarno nije isto ko milosevic. bojim se da u tome vp i korac ne odlucuju.

Canak-sta, ljut sa stapom i sta? sta ce da preduzme u vezi te ljutnje?

a implikacije tadicevog govora i reakcije u regionu, sto ovde niko ne ocekuje, tek ce da se vide!
u 21 veku kad mi neko kaze to je bio govor za tvrdo krilo sps !

onda nek im poslaju tajno pisemo, a ne da ceo svet slusa kako tadic postaje kostunica i sprovodi opstu amnestiju sps.



ducaty ducaty 12:13 09.06.2008

Re: I?

onda nek im poslaju tajno pisemo, a ne da ceo svet slusa kako tadic postaje kostunica i sprovodi opstu amnestiju sps.


To bi bilo jos gore. Zamisli da to pismo kojim slucajem procuri u javnost, a verovatno bi se to desilo, kako bi se tek onda osecali...

A ne znam sta bi to Canak trebao da uradi. Da izadje iz zes-a zbog glupavih Tadicevih izjava? Time bi ucinio nevidjenu uslugu dss-u i radikalima. Mislim da je sasvim dovoljno sto je osudio te izjave
antioksidant antioksidant 12:35 09.06.2008

Re: I?

canak me razocarao

VP i korac ne mogu nista osim da osude

svako ko bi trebalo neceg da se odrekne osudom ovakve izjeve - nece je osuditi

Odatle Cankov stav

Steta
antioksidant antioksidant 12:37 09.06.2008

Re: I?

Mislim da je sasvim dovoljno sto je osudio te izjave

Radi preciznosti - izbegao je da ih osudi.

Rekao je sta misli o sps-u i to je isto ono sto je mislio o njima i pre 8 godina. Ali nije komentarisao Tadica.
Jelena Milić Jelena Milić 12:54 09.06.2008

Re: I?

A ne znam sta bi to Canak trebao da uradi. Da izadje iz zes-a zbog glupavih Tadicevih izjava? Time bi ucinio nevidjenu uslugu dss-u i radikalima. Mislim da je sasvim dovoljno sto je osudio te izjave


da izadje.


da trazi od tadica javno izvinjenjenje, povlacenje iste.

ovo nije jedna u nizu glupavih, bilo ih je hvala bogu ihahaj, ovo je kvalitativno novo.

ta prica pa sta da uradi da ucini dss i radiklima, POSLE ONOGA JUCE DSS I RADIKLI U CEMU JE RAZLIKA IZMEDJU DS I SPS


Jelena Milić Jelena Milić 13:07 09.06.2008

bolno nedovoljno -CJ izjava

Predsednik Liberalno demokratske partije Čedomir Jovanović izjavio je danas da su, ako nema spremnosti da se Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa EU ratifikuje tokom juna, novi izbori jedino rešenje za formiranje nove vlade.

"Najkraći put za odgovor na pitanje kad će biti formirana parlamentarna većina i kakav će biti njen karakter jeste stavljenje SSP-a na dnevni red u skupštini i njegovo ratifikovanje", kazao je Jovanović novinarima u Skupštini Srbije.

On je ocenio da ne bi bilo dobro da se razgovori o formiranju vlade preterano rastežu, jer je, kako je istakao, najvažnije konstituisati parlament i u najkraćem roku ratifikovati SSP.

"Jasno je za šta je Srbija glasala i sve postizborne matematike, koliko god imale uporišta u demokratskim pravilima, ne mogu biti prepreka za realizaciju izborne volje građana", naglasio je lider LDP-a.

On je dodao da LDP ima razumevanja za poziciju Demokratske stranke i da treba uraditi sve da se osigura evropski put društva, ali da, kako je kazao, "nema spremnost na dalje prolongiranje rešenja i na onu vrstu kompromisa koja bi obesmislila izbore održane 11. maja".

"Ili glasanje za SSP tokom juna ili novi izbori, uz jasnu poruku građanima da se ovog puta od njih očekuje mnogo više nego do sada i da se to očekivanje gradi na spremnosti partija da ne prave kompromise koji su obeležili period posle izbora", naglasio je Jovanović.

On je dodao da se ne može praviti kompromis oko suštinskih vrednosti i orijentacije društva, kao i da se ne treba zloupotrebaljavati činjenica da u ovom trenutku evropska Srbija zavisi i od spremnosti socijalista da je podrže.
"Suština političkih problema jeste da smo osam godina nakon promena na istom mestu i bez odgovora na probleme nasleđene 90-tih godina prošlog veka, kao što su Kosovo i Hag. To su krupne posledice deformisanog sistema koji danas svoje uporište ima u Srpskoj
radikalnoj stranci i Demokratskoj stranci Srbije", naglasio je Jovanović.

On je, posle sastanka predstavnika lista zastupljenih u novom skupštinskom sazivu i predsednika dosadašnjg saziva Skupštine Srbije Olivera Dulića, rekao da j dogovoren tok konstitutivne sednice parlamenta zakazane za sredu 11. juna, kao i da je taj dnevni red
utvrđen ustavom i poslovnikom o radu republičkog parlamenta.


Pošalji komentar
Vračarac Vračarac 14:36 09.06.2008

Re: bolno nedovoljno -CJ izjava

Izjava kojom ništa novo nije rečeno. I naravno, prihvatljivi SPS.
Turnesol Turnesol 15:31 09.06.2008

Re: bolno nedovoljno -CJ izjava

Srecom, pa se Ceda ipak ne bavi politkom radi bavljenja politikom, kao Vesna Pesic i Zarko Korac.
Branislav Zekic Zeka Branislav Zekic Zeka 16:34 09.06.2008

Izjednacavanje bola i umobola...

Sacuvajte zivce,
duga je noc pred nama.
Branislav Zekic Zeka Branislav Zekic Zeka 12:25 10.06.2008

Pocelo je pocelo!

Oslobođen Marko Milošević
10. jun 2008. | 11:37 | Izvor: Tanjug
Požarevac -- Sin Slobodana Miloševića, Marko, oslobođen je optužbe da je, sa još petoro ljudi, naneo teške telesne povrede trojici članova požarevačkog "Otpora".

U obrazloženju presude, sudija Gordana Vidojković je rekla da se sud rukovodio nepotpunim dokazima, zastarelošću predmeta i nepostojanju namere da se nanesu teške telesne povrede. Na današnju presudu suda "Otporaši" imaju 15 dana pravo žalbe, što će oni, kako su najavili, i uraditi. Marku Miloševiću, koji ima izbeglički status u Rusiji, sudilo se u odsustvu.

Oštećeni su Marka Miloševića označili kao organizatora i aktera tuče 2. maja 2000. godine, ispred kafea Pasaž" u Požarevcu, u kojoj su "Otporaši" Momčilo Veljković, Nebojša Sokolović i Radenko Luković brutalno pretučeni dok su pokušavali da zaštite svog člana Dragana Milanovića.

P.S.
Tavna je noc.

jananderson jananderson 19:20 11.06.2008

.

Petar Luković, Feral Tribune, 11/06/2008

"Obe stranke se suočavaju sa činjenicom da neki naši lideri nisu više među nama, obe stranke imaju svoja iskušenja, imaju svoj bol, imaju svoju nesreću u sebi, ali imaju spremnost da pronađu pravo rešenje koje obezbeđuje sreću za razvoj čitavog društva." - Boris Tadić, predsednik Srbije o zajedničkim mentalnim bolovima Socijalističke partije Srbije i sopstvene Demokratske stranke

01*BOLESNIK SE UVEK VRAĆA NA MESTO BOLA: Čak i po slučajnim intravenoznim hrvatskim kriterijumima, Boris Tadić – nažalost Predsednik Srbije i još žalosnije predsednik Demokratske stranke – jeste specijalni medicinski primerak. Samo se iznenadnom i očekivano-razarajućom bolešću u tragovima mozga može objasniti ono što se u ćelijama svesti oblikovalo pomenutom Političkom Mešetaru u procesu kupovine miloševićevskog Otpada kako bi on, Tadić, nekako, bilo kako, svakako, po bilu koju cenu, formirao Vladu sa socijalistima, psihotički uveravajući javnost da SPS krdo Ivice Dačića europski muče i da je ta ekipa okupljena oko mrtvog Slobodana Miloševića toliko dovoljno živahna u svom mrtvilu da će se, koliko sutra, o njima govoriti kao o intelektualnoj eliti po meri Borisa Tadića.

Stvar je, u stvari, savršeno jasna: Demokratska stranka Borisa Tadića odavno je postala mega-preduzeće sa desetinama hiljada partijski zaposlenih likova; ko sve nije u tom poslovnom cirkusu – Poslovni prostori diljem Srbije, Upravni odbori stotine miliona preduzeća, Odbori, Grupe, Odeljenja, Skupštine, Namesništva, kako, bre, odjednom da Stranka ostane bez resursa, gde su ugovori, tenderi za mostove, gde su tenderi za sijalice, kamene kocke, kako da se Demokratska stranka ne ugradi u svaku beogradsku ciglu, u svaki beton, cement ili armaturu; kako da Tadić na cedilu ostavi tisuće demokratskih robova koji su radili za sebe i za stranku, kako da Tadić ode u opoziciju kad se toliko zadužio kod onih koji lako ne opraštaju dugove; kako da pristanemo da budemo poraženi kad od nas zavisi budućnost svakog od vas?

Ispravno shvatajući da 12 poslaničkih mesta Ivice Dačića rešava sve njegove probleme, uz tri mesta Arkanovog kurira koji se kliče Palma i pet mesta iz Penzionerske stranke koju predvodi Leš U Obliku Kostura (Krkobabić) kojem je vreme stalo još 1886. kad je bio u drugom pubertetu – Tadić se moždano opustio; nije mu bilo dovoljno što je prošlog tjedna, ničim izazvan, ponudio nacionalno pomirenje, već je na sednici Glavnog Odbora vlastite stranke, praćen aplauzima koji su veselo ličili na staljinističko-partijske orgije u kojima je uvek najebao onaj koji prvi prestane da aplaudira, plasirao tezu o 2 Bola za 2 partije, izjednačavajući likvidiranog Đinđića sa mrtvosanim Balkanskim Kasapinom, kao da je svaka smrt savršeno ista, kao da je Đinđić umro prirodnom smrću, a možda je po Tadiću – to stvarno bila sasvim prirodna smrt, šta je prirodnije nego kad mu ubiju konkurenta za presto?

02*BOLESNIK UVEK MOŽE BITI BOLESNIJI: Dosadna propagandna priča o tome kako Srbija mora dobiti proevropsku vladu (sa socijalistima Slobodana Miloševića), kako je imperativ da što pre uđemo u Evropu, kako ćemo ulaskom u Evropu odbraniti Kosovo, kako je najbitnije da duet Tadić/Dačić gaze krupnim koracima ka euroatlanskim integracijama, kako je bitno da Srbija ispunjava svoje obaveze prema Haškom tribunalu (evo, uhićen Stojan Župljanin, šta više hoćete, da nećete možda Mladića?), kako je najvažnije da Tadić bude točak našeg napretka a Dačić osovina pomenutog točka – ovih se dana otela kontroli; odjednom, iz Tadićevih usta, čujemo da je nešto drugo najvažnije, recimo: „Zaboravite na bivše sukobe! Stegnite ruku onima sa kojima ste se sukobljavali devedesetih godina i zajednički nađite rešenje za bolju budućnost! Ako to ne budete uradili imaćete problem sa mnom".

Kako to u praksi izgleda, Tadić nije precizirao, sem ako nije mislio na ljubavno-seksualni zanos koji ga opseda svaki put kad steže penis onima sa kojima se nije sukobljavao tokom devedesetih godina; naime, teško je da se bilo ko seća Tadića iz devedesetih godina, uspešno se sakrivao kao da je bio član podzemne Demokratske stranke Srbije (čitaj: Koštunica), teško da mu je problem da bilo kome iz SPS pruži ruku i izljubi ga kao rođenog oca kad sa tim ljudima već deceniju deli ista uverenja, danas ponavlja sve njihove priče, svejedno da li je reč o ratnim zločinima ili oprostu, ako bude trebalo da se Vlada formira – ući će Tadić u SPS kao počasni član, sve vredi žrtvovati za DS Preduzeće, jebeš Evropu, jebeš Hag, jebeš Sporazum o pridruživanju, samo da Tadić ostane na vlasti, kako naći mesta tolikim ministrima koji su već postali nestrpljivi; izbori završeni a nigde keša.

Što se „stezanja ruke" tiče, neka me Tadić unapred odjebe! Ako njegova izjava znači – a znači – da danas ponizno Miloradu Vučeliću ili Marku Miloševiću ili Ivici Dačiću ljubimo skute u hippie-peace-fazonu „Vodimo Vladu a ne rat", što prevedeno na hrvatski znači da odobrimo svaki zločin koji je SPS detaljno planirao i iztvršio, svejedno da li je to Vukovar, Dubrovnik ili Sarajevo, svejedno da li je to ideja o Velikoj Srbiji, kolektivnom klanju u Srebrenici ili logorima u Prijedoru, svejedno da li je to ova ili ona masovna grobnica u Bratuncu ili Zvorniku, onda me svečano zabole ideja o zajedničkoj Vladi.

Takva frankeštajnovska Vlada u kojoj su zločinci i oni koji se ne gade na zločine – nema nikakve potrebe da se trudi da nas do Evrope povede, bez obzira na Tadićevu fizičku pretnju da ćemo, ako to ne budemo uradili, imati posla sa njim.

Šta to znači?

Da će nas lično tući ili slati savetnike tipa Krstića i Šapera u kaznene ekspedicije? Da će nas sudski goniti, maltretirati dahtanjem u telefonsku slušalicu, pretiti široj familiji ili jebavati na sex blogu Demokratske stranke?

Budući da mi na pamet ne pada da pružam ruku onima sa kojima sam se sukobljavao, dolazim u veselu situaciju da iznenada osetim svoju ličnu bol: zabole me nježnik za Borisa Tadića!

Jedva čekam njegov sledeći, preteći potez!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana