In memoriam

Marko Vešović, kraljević pjesnik (1945-2023)

Filip Mladenović RSS / 19.08.2023. u 17:09

Marko Vešović (1945-2023)
Marko Vešović (1945-2023)
Intervju Branke Bogavac sa Markom Vešovićem:

U SARAJEVU KNJIGE SU LIJEPO GORELE!

Marko Vešović je bio gost u Parizu u galeriji-knjižari Enise Aličehić, gdje mu je priređeno pjesničko veče koje je odlično vodio Duško Sabo. Veče je bilo veoma posjećeno, pa je mnogo ljudi moralo stajati.

Marka Vešovića znam kao pjesnika još prije ovoga rata. Ali, u ratu Marko je ostao čovjek, kada je to bilo najteže. Proslavio se svojim tekstovima i nastupima na televiziji. Kao oštar polemičar osudio je rat i ostao sa porodicom u opsjednutom Sarajevu cijelo vrijeme, solidarišući se sa njegovim stanovnicima. Pokazao je veliku moralnu snagu, za koju on kaže da potiče iz moralnog iskustva Crne Gore i njegove majke Darinke.

Željela sam da vidim Marka nasamo, da mi priča o golgoti koju je doživio. Našli smo se na ostrvu Sveti Luj, iza leđa Bogorodične crkve iliti Notr Dam. Dakle, na Seni, u srcu Pariza. Marko je ljudina kao od brijega odvaljen, sa progrušanom kosom po čijoj se dužini može naslutiti da je pjesnik, sjajnih i kao zift crnih očiju u kojima cijelo vrijeme titra smiješak. Veseo i duhovit, od svega napravi «iskricu». Ko bi rekao da je preživio sarajevsku kataklizmu?!

U toku rata objavio je nekoliko knjiga: "Smrt je majstor iz Srbije", 1994, "Kralj i olupina", 1996, "Zapisi po ledu", u štampi i "Posljedice rata" - u pripremi.

"Smrt je majstor iz Srbije" sadrži kratke zapise, poeme u prozi, sažete iz opisa o životu u Sarajevu, duhovite i tragične. To je potresno svjedočenje o zbivanjima u opkoljenom gradu. Ta knjiga dira do u dno duše i poslije njenog čitanja nijesmo više isti.

Na večeri u Parizu Marko Vešović je čitao tekstove u prozi iz te knjige i pjesme iz još neobjavljene zbirke "Posljedice rata". Bilo je ponekad potresnih trenutaka, a ponekad takvih duhovitih opaski da smo se svi smijali. Te večeri sam se odlično osjećala kao Crnogorka.

BB: Čitajući tvoju knjigu vidjela sam kakve je sve zulume po Bosni počinio Nikola Koljević. Da li se on ubio od griže savjesti?

MV: To mi nikad nije palo na pamet. Jednom sam ga kleo kad je sve prevršilo mjeru i rekao: «Tebe čeka skok u Vrbas kao tvoju majku.» I to je jedino što se obistinilo: samo on se ubio, a nije se utopio. Mislio sam, poslije svega toga, nemoguće je da on to ne plati. O čemu se radi? Nikola je zbog politike likvidirao onog predratnog Nikolu, profesora, normalnog čovjeka, iskrenog, i to zbog moći, zbog vlasti! Kad se odaš politici nema povratka književnosti. Na kraju on nije mogao da izdrži. On je bio jedini građanin među njima; ostali su bili seljaci. On je bio jedini gospodin, građanin, profesor, građanski odgojen, poznavalac engleskog. I taj Nikola u ratu počeo je da laže. I to mene, njegovog prijatelja. Zatim je počeo da pije. Nije od griže savjesti, kako kažeš, nego taj pritisak nije mogao da izdrži. Logika i pitanje morala - to je književnost, a Nikola Koljević je u istoriji. U istoriji obični ljudski moral ne dolazi u obzir. Znaš, njih je «istorija zadužila da jedan zadatak obave». I zadatak se mora obaviti. Bože moj, što taj zadatak ne možeš obaviti u bijelim rukavicama...
Moralna se pitanja kod njega nijesu postavljala. Među njima, on je bio jedini čovjek koji je imao senzibiliteta i pritisak te stvarnosti njegovom senzibilitetu bio je prevelik. On je pokušao da igra ulogu koja po temperamentu njemu nije odgovarala. Radovan Karadžić, ako ode u Hag, i odrobija, smatraće da je savršeno nevin otišao. Karadžiću ni sekundu ne dolazi u glavu da je kriv. Ja o Karadžiću najviše znam na planeti. Ne govorim o ovome što je bio u ratu, nego o Karadžiću do rata. Nije kod njega ludilo, nego neuroza. To je psihopata. Ima milion psihopata i to nije neka bolest. Mnogi ljudi pate od nedovoljnosti. Karadžić mi je rekao jednu rečenicu koja je za mene jedna od dvije-tri najstrašnije. Kad je govorio o Drugom svjetskom ratu: «Hitler je učinio manje štete nego saveznici, ali pošto je on bio kriv za taj rat njemu je suđeno.»
To znači, iz njegovog ugla, da on nije kriv za taj rat. Drugo: riječ «šteta»! On ne govori o zlu i dobru, o moralu i nemoralu, što je pobio tolike milione, šteta je što je sve razorio, to je šteta. Shvatio sam da za njega ne postoji dobro i zlo. On je to apstrahovao. On nije imao osnovne pretpostavke da bude pjesnikl. On je završio medicinsku školu. I ono što je znao naučio je družeći se sa nama. Organizovao je sjedeljke. Iz dva razloga. Prvo, da se vidi da se seljak uključio u grad. Dolazili su ljudi svih nacionalnosti. Ja sam bio samo jednom. Nije mi se svidjela ta atmosfera, gdje jedna seljanka organizuje «la suare». Nikako mi to nije išlo u glavu. Tu je mogao pabirčiti svašta. Zašto da čita. On je, inače, lijen. On ništa nije radio. Nijednu istoriju bolesti nije završio. Poslje je počeo da se bavi, kao kapitalista, onom farmom. Zamalo da ode u zatvor.

BB: Da li bi mu se otvorile oči da pročita tvoju knjigu?

MV: Ne! Što kaže Mihailo Lalić: «Pogani se ne poprave time što im kažeš da su pogani». On (Karadžić) ima, izgleda, takav mehanizam. Nije u pitanju rat. On ima, izgleda, mehanizam odbrane od istine, mehanizam da ne shvati istinu o sebi i svome životu. On je kao književnik bio niko i ništa. Ali mu to nije smetalo da se hvali: «Da li ti znaš, Cera, da sam ja treći srpski pjesnik po vrijednosti?» Tako je on govorio. A samo u Sarajevu je bilo barem deset srpskih pjesnika boljih od njega. A da ne govorim o onima u Srbiji ili Hrvatskoj. Sad, kao, piše roman (koji piše trideset godina). Kao, ima mnogo knjiga u toku itd. Kad se to sve stavi na vagu, to je tu negdje. To je Karadžić koji vjeruje kad priča sebi o svojoj veličini. Pričali su mi ljudi da je njegova žena od njega napravila bolesno zavisnog čovjeka, što je uočio jedan italijanski novinar. On je konstatovao da Karadžić prekida sjednicu, izlazi sa sjednice Parlamenta, da bi se posavjetovao sa ženom. Da bi mu ona rekla što da čini. Pedeset posto je ona napravila od njega, a pedeset posto sve ostalo: njegov karakter, megalomanija crnogorska, politika, Milošević, vrijeme itd.

BB: Bila sam jednom svjedok, u Beogradu, kad je Danica Drašković rekla, ne znam je li to bilo na Sajmu knjiga ili u njenoj kancelariji «Srpske reči», obrativši se srpskim pjesnicima: «A gdje je među vama onaj koji će muslimanskim majkama napisati "Majku Knežpoljku"? Ko će od vas biti Skender Kulenović?» Zato sam ti zahvalna što si ti to uradio. Željela bih da ispričaš neki događaj. Da kažeš nešto od onoga što je bilo najteže. Kako ste podnosili rat?

 MV: To je preopširno pitanje. Vidi se da si Crnogorka. Ti hoćeš krupno, ništa sitno, ti hoćeš sve odjednom. Kad su me strani novinari pitali što je bilo najteže, ja sam im odgovarao da je bilo «sve najteže». Samo dobavljanje vode, pogibija oko vode, smrzavanje... Kad se sjetim čekanja vode u redu čini mi se da je to teže od onog ranije. Sve se čini da je jedno od drugog gore. Meni je bila lično najteža stvar, kad sada sa distance razmišljam o tome, to što je u meni bilo ućutalo sve ono od čega se živi. Nema emocija, čovjek je utrnuo, ugasio se. Valjda je sve to predugo trajalo. Ideš i osjećaš se kao drvo među ostalim drvima: ne osjećaš ništa, ne misliš ništa, imaš utisak da je rat u tebi sve uništio. To je bila ona strava kad sam se pitao: a čime ću pisati kad stane rat? To nije samo sa mnom slučaj, nego sa velikim brojem ljudi. Ljudi su, zbog odbrane, počeli da potiskuju i izbacuju sve iz sebe. Imao si, kažu mi, sreću što si napisao ovu knjigu; inače, mi smo sve ovo zaboravili. Sreća što si zapisao ovu knjigu. Sad mi ponovo reagujemo i uzbuđujemo se zbog sitnica i kojekakvih gluposti. Ja uživam u tome da se uzbuđujem zbog sitnih stvari, jer je to dokaz da sam ponovo živ čovjek!

Ja sam mnogo bilježio i ne znam što će iz tih tekstova ispasti. Mnoge stvari sam ostavio za poslije rata. Ali, znam da se nešto može napisati samo u tom trenutku, kad se to dešava, a nešto možemo i kasnije. Materijali koje sam zapisivao mogu se podvesti pod onu rečenicu Dimitrija Karamazova: «Preširok je čovjek, ja bih ga suzio.»

Stotinama puta dolazila mi je ta misao za vrijeme rata. Tu je Bog svašta stavio i zavezao, može čovjeka da ostavi pamet od toga kad pomisli što sve ima u ljudima. I to je osnovno iskustvo. Naime, to sam ja naslućivao, ali sam ga u ratu i neposredno iskusio: čovjek je mnogo gora i mnogo bolja životinja nego što sam mislio. Dakle ti rasponi čovjekovi su stravični. Onaj dvostruki Bodlerov ponor, onaj dolje i onaj ponor u nebesa. Dvostruki ponor je čovjek. E, to je ono što mi je ostavilo najviše traga: da su ljudi sposobni da budu i plemeniti i da budu životinje - u isto vrijeme. Mislim da se to može vidjeti samo kad je život u poremećaju; kad je život normalan - to se ne vidi.

Jednoga dana me je pokupio na ulici zloglasni Caco, zločinac koji je likvidiran, jer je ubio sedamnaest ljudi u trenutku kad je trebalo da bude uhapšen. E, on me je uhvatio u Sarajevu gdje je raskršće Titove i Vase Miskina. On je bio komandant brdske brigade, onaj koji je vodio ljude na kopanje rovova. Sve je, doduše, živo vodio na kopanje. A mladić mu kaže: «Pusti ga, budalo jedna, to je profesor.» On mene ne zna, ali me je sigurno vidio kad sam ono čitao odgovor na televiziji, kad sam bio pozvan da budem član Predsjedništva, jer sam tamo govorio da bi se moji đaci nasmijali, jer znaju da u razredu ne mogu da zavedem red, a ne u državi. On je od svega toga zapamtio da sam profesor. I insistirao sve dok me nijesu pustili. Caco blokira grad i hvata sve živo. To je bilo krajem '93. Nije me bilo strah. Znaš iz kog razloga: hajd', vidjeću kako to izgleda. Jednom sam bio na frontu, sa armijom BiH, da vidim kako to izgleda. Ja ništa o tome nijesam znao i samo sam gledao. To je najljepše što sam vidio u ratu. Puca se na sve strane, a ljudi su mirni, svako radi svoj posao. Njegov je posao da spriječi srpsku vojsku da prođe. Za tih dvadeset dana vodio sam dnevnik koji sam izgubio i htio sam da se bacim kroz prozor. Dvadeset pet dana sam pisao, šezdeset strana dnevnika, sa takvim pričama mozak da ti stane! U jednoj krčmi htio sam da zapišem nečiju adresu i zaboravim ga.

BB: Pored straha za dijete, što je bilo najstrašnije?

MV: Prije svega strah za djetetom. To je nešto neopisivo. Ja bih po cijelu noć sanjao strašne snove. Da je spašavam. Da se njoj nešto dogodilo ja bih se ubio, to znam, ja bih sebe okrivio da sam ja uzrok. A što se tiče ostalog, kad danas mislim, sve je bilo najteže. Kad pomislim na studen ovdje, ja se užasavam ove pariske studeni, jer me podsjeća na tri i po godine rata. Ja mrzim čitav Pariz, jer mi je ostala ta studen u kostima. Onda se sjetim kako smo se mučili za vodu. Pa struja nestaje. Pa pomislim da je mrak bio najgori od svega. Pa onda kažem, nije nego voda, zato što se voda plaćala glavom. Odeš, pa te odstrijele. Ili padne granata. Mogu da izdvojim samo jednu iz svih tih, a to je duvan. Ludilo oko cigareta stalo je, znam tačno, negdje u
februaru 1994, kad su odnekud stigle neke marke u grad i kad smo u markama plaćali duvan. Dobijali smo neke bonove za koje smo mogli dobiti hljeb i novine i ništa drugo. Dakle, čekali smo dvije godine da dođu cigarete. I ja i žena smo pušači, i ništa nijesmo kupili, izuzev litru mlijeka djetetu, nego je sve otišlo za cigarete. To je zaista bilo ludilo. Zatim glad. Sjednem uveče da pišem. Žena mi napravi u lonac riže. Ja pojedem sve radeći i kad bih pojeo samo još jednu kašiku prevršilo bi mi. A stomak je prazan. Jer je posna hrana. Nikakve masti. To ne može da se zaboravi. Za dijete smo sve čuvali. Možda je samo mjesec dana jela što i mi. Uvijek su me prijatelji jurili po gradu sa dvije kockice putera da mi dadnu za Ivanu ili jabuku ili kocku šećera ili keks. Ona, zahvaljujući mom bratu od tetke iz Beograda, nije bila gladna.

Mogao bih da ti govorim i o čekanju. Odeš po vodu i čekaš dva sata, nekad sat, nekad tri. Ali, nije važno ni što čekaš dva sata, niti je važno što je hladno, nego ode ti vrijeme. Kud god odeš ne možeš bez čekanja, kao u redu za hljeb. Desilo se da sam jednom čekao za hljeb od osam do jedanaest i dva hljeba kupio. I sretnem jednu ženu koja mi kaže: «Ti dva hljeba, a ja nemam unučetu.» I ja joj dam jedan hljeb, ali to nijesam oprostio. Čekao sam tri sata, i to bolestan. A morao sam ga dati. Onda čekanja u podrumu. Tri dana bukvalno nijesmo izašli iz podruma. Kad smo izašli, imao sam utisak kao da smo izašli iz drugog svijeta. Prvo, mislim da ništa nije ostalo vani. Neprestano je granatiralo. To osjećanje neću nikad zaboravit. Tri dana nijesam spavao.

Vidio sam na toj velikoj manifestaciji za mir kako kod mosta Bratstvo-jedinstvo poče da puca, vidio sam kako je dvoje djece ustrijeljeno pred mojoj očima, od dvanaest ili trinaest godina. I jednog čovjeka su u nogu ranili. Djecu su odnijeli. Ne znam što je bilo sa njima.

BB: U knjizi kažeš da si izgorio 600 knjiga. Kako si se osjećao kad si to morao da radiš?

MV: Šesto knjiga je prvi podatak koji se 1995. uvećao. Tome treba dodati još dvjesta komada. To je jedna velika tema kojoj ja još nijesam imao hrabrosti da priđem i da je opišem. Novinari su puno pisali i snimali filmove o tome. Ispričaću jedan detalj u vezi sa tim. U jednom trenutku sam imao u rukama dvije knjige i nijesam znao koju da bacim. Nijesam bacio nijednu. Otad nijesam palio knjige do ljeta devedeset pete, kad je odjednom nestalo svega i kad sam morao ponovo da ložim knjige. Ni u tome nije bila najveća nevolja u stan iz kojeg sam pobjegao uselio se jedan izbjeglica koji je takođe ložio moje knjige. Ja sam, naravno, krivio sebe što nijesam najvažnije knjige sklonio, prenio u svoj novi stan, a ono ostavio, alalio. Naravno, nijesam mogao ni riječi reći čovjeku koji je došao iz srpskog logora, ali je spalio sve najbolje knjige: Dostojevski, Tolstoj, Desnica... On je tražio najdeblje, sa najboljim povezom, one najbolje gore. Moj prijatelj se raspametio kad je to saznao, jer on je doveo tog izbjeglicu, književni kritičar. Ja sam mu zabranio da tom čovjeku kaže bilo što u vezi sa tim knjigama. Ali nije izdržao. Taj čovjek razvozi sad «Oslobođenje» kombijem po Sarajevu i skrhao se sa autom. Moj prijatelj ga pita što mu je. On mu je rekao da je imao udes, da se dobro ugruvao. Ovaj mu odgovori: «Hoće to kad spaljuješ tuđe knjige.»

BB: Ti nijesi bio pošteđen od politike sa Pala. Nazivali su te izdajnikom. Da li bi mogao da govoriš o osjećanju koje je ta optužba u tebi izazvala?

MV: Ja zaista nijesam vjerovao da njih to toliko nervira. Znao sam da tu ima neke mutljage, ali ne do te mjere. Jedan prijatelj mi je rekao da je vidio u Beogradu bar pedeset tekstova sa mojim imenom u naslovu. Prvo, nijesam znao da oni imaju potrebu da gase tu neku moju malu vatricu tolikim šmrkovima. Najponosniji sam na jednu rečenicu koju sam napisao u jednom tekstu u vezi sa tom izdajom i izdajnicima. Agencija "Srna" je rekla da su najveći izdajnici srpskog naroda Sekula Drljević, Jevrem Brković i najveći od svih - Marko Vešović. Ja sam rekao: "Vidi molim te, najveći izdajnici srpskog naroda su po nacionalnosti Crnogorci". Posle toga sam teorijski obrazložio da to mora tako biti.

Iz mog ugla u Sarajevu, da bi se izdržalo što se izdržalo, čovjek je morao biti ludak, i to je istina. Ispričaću vam jedan slučaj. Kćer Abdulaha Sidrana, jednog od mojih najboljih prijatelja, dolazi iz Zagreba u Sarajevo devedeset treće godine. Mi idemo u «Holidej In», ne znam što je bilo, neki sastanak književnika ili slično. I ona ide sa nama i mi prođemo kroz Krančevićevu, tu gdje puca snajper. I meci su prošli vrlo nisko i razvalili su neku fasadu sa suprotne strane. Mi smo, naravno, potrčali i kad smo zamakli iza prvog ugla mi smo prestali da mislimo o tome. Za Sidranovu kćerku, to je bilo prvi put da neko na nju puca. Ona je bila potresena, izbezumljena. Ta činjenica je bila neshvatljiva njenom mozgu. I nastavila je o tome da priča i u «Holidej Inu». Ja Sidranu kažem: «Ja i ti smo nenormalni, a ona je normalna. Ovo je normalna ljudska reakcija na smrt i na snajpere, a ovo što mi zaboravimo na snajpere iza prvog ugla - to nije normalno«. Da, u Sarajevu je trebalo biti lud, jer je to bilo izvor naše snage; to je istina, ali, naravno, nije sva istina. Smrt ti postane svakodnevica, siva svakodnevica. Odjedanput svijest postaje izokrenuta, svijest ne može da radi više normalno, da radi kao u miru.

BB: Zašto, Marko, nijesi htio da izađeš iz Sarajeva? Da li si za to imao prilike?

MV: To su me pitali milijardu puta. Vodili su nas u London da nam pokažu da ima pravoslavnih i katolika koji su različiti od onih koje obično viđamo. Kad su čuli da sam ja Crnogorac, pitali su me zašto sam ostao. Ja sam ovako rekao: "Danas sam zaboravio razloge zašto sam ostao. Ali, kad velike ljude pitaju biste li što promijenili u svom životu, oni najčešće kažu da ne bi ništa. Da sam ja veliki čovjek i da mene pitaju što bih promijenio, ja bih odgovorio: sve bih mijenjao: prvo se ne bih rodio; samo bih jednu stvar ponovio. Ponovo bih ostao u Sarajevu. To je odgovor."

Ima ljudi koji nikad nijesu čitali toliko koliko za vrijeme rata. Ja sam im govorio da im zavidim. Što se toga tiče, za mene su te četiri godine potpuno prazne. Čak sam bio i izgubio naviku. Svaka mi je knjiga bila potpuno prazna. Uspio sam samo da iščitam nekoliko knjiga Mihaila Lalića, ratnih knjiga crnogorskog pisca i dvije knjige izabranih priča Ćamila Sijarića. Ne sjećam se više ničega. Vjerovatno sam još nešto čitao, ali se ne sjećam. Mislio sama da će to ostati tako uvijek, da u knjigama nema više onog što sam nalazio prije. Imao sam otpor prema knjigama. Srećom, taj otpor je nestao. Ja sam juče, da vam se pohvalim, imao predavanje na Sorboni. Ne znam koliko su razumjeli i koliko znaju jezik, ali govorio sam o poeziji. Ali, sigurno, jednu stvar neću zaboraviti, ja bukvalno govorim dok im analiziram Kulenovića, Dučića, Krančevića, Šimića... Eto to se vratilo, bio sam neko ko tu gori. Za ove dvije godine smo se vraćali normali. Blizu smo normali, ali još nijesmo sasvim normalni. Psihijatri kažu da nam treba još godina da se vratimo u predratno stanje.

BB: Na večeri koji su ti priredili u knjižari na ostrvu Svetog Luja, Duško Sabo te je molio da prokomentarišeš svoj tekst «Na pravi put sam ti, oče, izašao».

MV: Tekst je napisan maja 1992. i objavljen 26. maja u «Oslobođenju», a potom i pročitan na televiziji kao saopštenje. To je politički tekst, ali vidi se da sam se i u njemu trudio da budem pisac i u ratu. I sve što sam pisao trudio sam se da govorim, prije svega kao pisac. Naslov je neka vrsta citata. Skender Kulenović ima pjesmu koja se zove «Na pravi put sam ti, majko, izašao.» Pošto sam ja Crnogorac, naravno da treba da dođe otac. I, zaista, ovo moram da kažem, može da izgleda neskromno, sve što sam napisao u ratu bilo je, između ostalog, i vraćanje (u moje ime, koliko sam mogao) duga Skenderu Kulenoviću i poemi «Stojanka, majka Knežpoljka», poeme o stradanju pravoslavnog naroda u Bosni. Iako sam ateista, ali pripadnik sam pravoslavne kulture, osjetio sam potrebu da vratim dug kojim nas je Skender zadužio prije 50 godina. I onaj naslov ima taj smisao.

Tokom rata nijesam mogao da pišem pjesme iz najprostijeg razloga - vrijednost pojedinaca, njihova ličnost pala je na nulu. Ja sam jednom prilikom rekao: To je kao da otkineš sa drveta jedan list, a zbog jednog lista drvo nije manje zeleno i ne vidi se da tog lista nema. Tako je i sa poezijom: ona niče iz najličnijih iskustava i osluškivanja onog ličnog što se dešava u tebi, tako da smatraš da je to nešto najvažnije na svijetu i u svemiru, to što se dešava u tebi. E, to je izgubilo svaku vrijednost, jer je na drugoj strani, oko mene, bila ogromna ljudska patnja; drugi su mi postali mnogo zanimljiviji. Zato sam pisao kratke priče, eseje, neku mješavinu između eseja i proze, i sve se svelo na tekstove proze. Ova zadnja zbirka pjesama, "Posljedice rata", nastala je poslije rata. Takve pjesme nikad nijesam pisao niti ću ih više pisati u takvoj formi. Ovo je takozvana prozna poezija. To su pričice od kojih se ne može napraviti proza, nego je treba sažeti da bude jedna narativna pjesma, u kojoj su ti tragični elementi dovedeni do paroksizma. Bilo je grehota ne sažeti na najmanji broj redaka neke najtragičnije teme koje su se pojavile u životu. 150 stranih izvještača u ratu je prošlo kroz moju kuću i svakom sam rekao da se ne bavim politikom i da je ne razumijem, a kako to što ja pišem dobija političko značenje i tumačenje - ja nijesam kriv.

Prije svega - ja sam Crnogorac. A u Crnoj Gori, zaista, nema ništa drugo, bar ja nijesam primijetio, osim morala. Govorim o onoj Crnoj Gori koju sam ja ponio, govorim o Crnoj Gori koju sam ja od svoje majke Darinke primio u sebe, a ne o sadašnjoj. Dakle, ima samo kamenja i morala. I nije mi do ovog rata bilo važno što sam Crnogorac, nije ni sad poslije rata, nijesam zaista srećan što moram biti Crnogorac. A u ratu mi je to bilo jako važno, jer mi je to bio izvor snage. Na to sam se oslanjao, na majčine riječi, na njene priče, na sjećanja i na moral. Dakle, ja sam se bavio isključivo moralom. Koliko sam uspio u tome i jesam li mogao više postići - to ja ne znam. Ja sam zaista radio kao konj, bukvalno radio. Napisao sam u ratu više teksta nego za čitav sarajevski život prije rata. Nijesam siguran da taj tekst ima neki naročiti učinak, ali ja znam zašto sam pisao, to sam napisao u ovoj knjizi; ja sam slijedio ono iz Biblije: «Rekoh i spasih dušu svoju». To je učinak za koji sam siguran da sam ga postigao.

Htio bih da kažem kako sam napisao tu knjigu "Kralj i olupina". Rekao sam, prije, da sam htio da popravim staru knjigu, ali ispala je potpuno nova. Ja sam to radio dvadeset dana i noći. Ja nikad tako ne pišem. Ni pjesme ni prozu. Ja pišem sasvim drugačije. Pišem vrlo aljkavo, sporo. Ovo je bilo nešto što me je zaprepastilo, ja sam pisao pjesme dan-noć, pa sam tek svaku drugu noć spavao. Tako tri nedjelje. Kad se vratila poezija. Ja sam mislio da ako prestane nikad se više neće vratiti, i zato sam se trudio da što više tada iz toga izagnam. To je ispalo nešto ogromno, ima još ovoliko pjesama u ladici, ovo je samo izbor. Ovo sam ispričao da bih objasnio, kad sam napisao tu knjigu, da je rat prestao u meni. Ja sam i dalje nastavio da pišem - prozu,
ali sam shvatio odjedanput da sam postao sebi važan i da mogu da pišem. I, zapravo, sve što sam ja, kad sam čitao sad ponovo prvu knjigu koja ništa ne valja (iako je dobila "Brankovu nagradu"), sve što sam ja i sve što je moj svijet u toj knjizi, to niko ne vidi osim mene - koliko je to važno za mene. Ja uzmem dva stiha iz te knjige i napravim osam odlomaka od sto stihova da objasnim što je bilo sadržano u ta dva stiha. I svaka sljedeća knjiga je bila napisana tako što sam se okretao unazad na onu prvu knjigu.

BB: Bez obzira što si dugo u Sarajevu i što si tu postao građanin, u tvojim pjesmama je uvijek prisutan tvoj zavičaj, tvoja Crna Gora.

MV: Evo dva stiha iz jedne pjesme koji to potvrđuju: «I pamtim niz Bistričku ulicu / ne znam koju / svetiljke krivovrate / visibabe u stroju.» Slike krivih uličnih svetiljki ličile su mi na visibabe. Tom slikom sam pokušao da potpuno nepoznat svijet pripitomim na svijet, preslikam na svijet odakle sam došao, na svijet prirode, sela, zavičaja. Stotinu takvih slika postoji gdje se ukrštaju gradsko i seosko. Ali znam da posjedujem jednu građansku osobinu, a to je senzibilitet, a gnijezdo senzibiliteta je gradska civilizacija. Na selu nema senzibiliteta i nije potreban ljudima, jer su oni u neposrednom dodiru sa svijetom i stvarima. Kad je čovjek dezertirao iz prirode u carstvo novca, nastao je senzibilitet, jer se pojavio razmak između čovjeka i svijeta. Ja sam seljak koji savršeno razumije i na časovima analizira Pola Valerija, «Morsko groblje». Eto, to je taj neki rascjep u mojoj prirodi, ja nijesam ni građanin ni filozof, ali savršeno razumijem Valerija. U mojim stihovima ima šarenila, jer literatura nastaje i iz literature, a ne samo iz života ili prirode.

BB: Rekao si da je rat završen u tebi, ali je ostavio traga u tvojoj poeziji, kao u pjesmi «Panj».

MV: Kad sam prije rekao da su to pjesme kakve neću više pisati, mislio sam da je bilo grehota na najmanjem broju stranica, u najmanjem broju redaka ne sažeti neke najtragičnije teme koje su se pojavljivale u životu.


(Ovdje je Marko pročitao pjesme «Panj» i «Prazne ruke»)


PANJ


Odmah sam ja bogami vidjela da će umrijeti

Iako su me njegovi drugovi uvjeravali u suprotno

Znala sam isti minut da mu nema više lijeka

A bio mi je lijep

Vazda sam bogami zbog toga i zebla pomalo

Prolazim s njime ulicama

A cure mi ga sve ovako zagledaju

Izvolite šta ste htjele pitam ja njih

A one se samo osmjehuju

Pa me tu iz komšiluka zvale na žalost

Tu sa šestoga sprata poginuo jedan stari

Ubila g agranata pred toplanom

A druga neđe u isto vrijeme ulećela mu u stan

Pa veli Aljo z anjega nije bilo nikakve šanse

I zove me ona jedna da idemo na žalost

Ne mogu kažem ja njoj ne mogu se ja trošit na to

Čuvam se ja za svoju žalost

A eto nije ispucao ni metka

Nije stigao nikakva grijeha učiniti

Pogodilo ga odmah u prvoj akciji

Ja sam odmah viđela svoje zlojutro

Ni jauče nit ništa samo te ovako gleda

A to mi poslije onaj ljekar veli

Ti što se deru i jauču ti ostanu živi

A ovi što se ko moj sin živi ne čuju

Samo te gledaju očima ovolikim

Oni su svoju nafaku potrošili

A kad je umro htjela sam vriskat da se čuje do Boga

Ali ko da dobaci dotle

A Bog se sve mi se čini sklonio

Gdje se ne čuje vrsika samohranica

Samo što insan dere grlo

Inače ja sam za održavanje groba

Što da pustim da mu se ne vidi grob iz trave

Ja sam čak i za sliku tu mi leži najdraže

Pa nek priča ko hoće i koliko hoće

Da je to vlaški običaj

Ona jedna bila davno rastavljena sa mužem

A grob mu održava

A onoj drugoj čoek bio dobar kao hljeb

A na grobu mu trava do neba

Biva time hoće da svak vidi kolka je Muslimanka

Eto je tamo a ja znam svoje

Ostala sam bez ikog svoga

I ja ti sad nisam ni Muslimanka

Ni ne muslimanska

Ja sam ti pogledaj onaj panj onamo

Pa ćeš odmah znati ko sam i šta sam

A šta ćeš nijedan rat nikad nije nijednu majku nasmijao

 

 

PRAZNE RUKE

Kad je srpski snajperista

ustrijelio mojoj prijateljici dijete u naramku

prestala sam u Boga vjerovati.

Odsad i zauvijek.

Jer Bog što pušta da djeca majkama

u naručju ubijaju se

onako nizbogčega prosto iz zabave

takav Bog meni ne treba

a drugi kakogod hoće.

Inače prije ovoga rata

mislila sam nebesa bi se srušila na mene

ako bih prestala u Boga vjerovati.

A eto nije se desilo ništa.

Čak ni ćeramida nijedna nije napukla

na krovu moje kuće.

Nebesa i dalje stoje gdje su i prije bila

iako Boga više nema.

Mislim za mene nema a drugi kako god hoće.

Sve je ostalo po starome.

Čak mi se čini često da mi je ovako lakše.

Ovako bez Boga.

Ne umijem ti to bojim se objasniti

znaš pješači se lakše bez ičeg u rukama

nego kad vučeš cegere.

Jest dobro sam rekla

bez Boga čini mi se da se

pješači lakše kroz ovaj guravi život

jedino i što svaki čas osjetim

da su mi ruke prazne.

 

 

Atačmenti



Komentari (320)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:39 22.08.2023

Re: Odrod!

To je jedino logično objašnjenje. Cunjali su za slabim tačkama u odbrani, markirali liniju...
Jer stvarno ničeg bitnog tu nema. Čsk nije pogodno ni za neki proboj, jeb'o Šekoviće...


kad je to bilo?

meni jedino sto remotely pada na pamet da nemaju veze sa airdrops za srebrenicu - ako su imali ikakvu ulogu navodjenju aviona? u srebrenici znam vec da su imali ekipu - tako da ovo oko sekovica, sta li ce tu, mozda im mere prolazno vreme?



i to naravno vazi samo za sas. za francuze mi je potpuno ludilo da tu bilo sta traze.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:44 22.08.2023

Re: Odrod!

dragosevacprekjuce
Btw., ti si tvrdio da je 'taj ravan deo' drzala Osmanlijska vojska. Jel znas ko je bio na tom aerodromu?


jel vi ozbiljno tvrdite da je unprofor drzao sarajevo u okruzenju??

Lepota je uvek u oku posmatrača, pa neko vidi polupunu a neko polupraznu čašu. Sve u svemu, da nije bilo tog UNPROFOR-a na aerodromu i svega što je taj delić teritorije davao sa sobom uključujući tu i avione sa humanitarnom pomoći, odnosno one neoznačene koji su noću donosili municiju i naoružanje, Sarajevo ne bi moglo da se održi ni par meseci a kamoli par godina….


pa naravno - jer da su bili pravom okruzenju ne bi izdrzali, bas tako kako ti kazes. posto jelte un bio tu gde je bio, sarajevo nikad ni u kakvom okruzenju nije bilo.

aj sad ko je sprecavao muju iz alifakovca da dodje do kiseljaka? ona trojica (jean, pier, i belmondo) na butmiru sigurno nisu. sledeci je hrvoje horvat (inace sa nadimkom 'srba') u kiseljaku.

da nije on?


dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:46 22.08.2023

Re: Odrod!


Nego, ja sam na pocetku pretpostavio da ti znas makar gde je sta i ko je drzao aerodrom pa sam mislio da te nego slagao da je postojao neki put preko nekih cuka. To jos i da razumem. A ti pojma nemas ni gde je aerodrom ni ko je gde bio.


dete, jel si ti 1993. uopste bilo rodjeno?


dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 22:49 22.08.2023

Re: Odrod!


Ne, nisi dobro razumeo. Otuda ti i komentar masi. Pricamo o evakuaciji civila sa obe teritorije. Bene tvrdi da je ABH mogla da evakuise civile a ja kazem da u tim ratnim uslovima ni VRS ni ABH nisu mogle da evakuisu toliki broj civila. Prve godine rata kad se jos nije zakuvalo avioni leteli svakodnevno i JNA uspeo da evakuise 40 hiljada ljudi.


kakav bolid ovo je prestrasno.

aman covece VRS je bilo u INTERESU da se Sarajevo evakuise.
bene_geserit bene_geserit 03:52 23.08.2023

Re: Odrod!

jebote da li je moguce da se toliko pravis glup?
jel si ti muzicar? nisi?

Pa šta jadan da radi, pogledaj samo listu blamova.
Čovek pojma nije imao da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno,
pa je uspeo da kaže kako to nije mapa za sve vreme rata (očekujući da ima neka mapa gde je opkoljeno potpuno),
pa kad je svatio da nema takve mape, dosetio se prirodnih prepreka u tom neopkoljenom delu,
pa kad je ukapirao da je neopkoljeni deo skroz ravan, da je tu aerodrom, i da nema nikakvih prirodnih prepreka,
krenuo sa time a čija je teritorija bila tu iza,
pa kad je shvatio da su Turci sve to iza držali,
od silne sramote počeo sa time kako jeste bilo opkoljeno jer su sa te strane bili UPROFORci a ne turska vojska,
pa kad ga pitaš jel su to UN zajedno sa Srbima opkolili Sarajevo, onda se pravi Toša otkuda ti to,
pa onda krene da objašnjava kako je neopkoljen deo bio širine metar i po tj. tog prokopanog tunela,
pa kad kažeš nešto o evakuaciji civila iz Sarajeva krene o evakuaciji civila sa srpskih teritorija (kao da je tim ljudima bilo ko branio da odu dalje od fronta) pa još kaže "pričamo" o evakuaciji civila sa obe strane valjda očekujući da će još neko da upeca na udicu i da priča o tome.

Jeste gubljenje vremena komunicirati sa nekim ko tako sve vreme kenja ko kamila, ali je makar naučio da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno, još 30 godina pa će i da prizna kakav je papak bio što veruje u mudžahedinsku propagandu.
bene_geserit bene_geserit 03:58 23.08.2023

Re: Odrod!

Nego kad već imamo konsensuz oko toga da Turci nisu želeli da evakuišu civile iz Sarajeva (i da su Srbe mučili, ubijali, terali na prisilni rad) zanima me
šta je tu ratni zločin
kad držiš civile kao zaklon na prvoj liniji fronta i ne evakuišeš ih iako možeš,
ili kad uzvraćaš na vatru jer prva linija fronta se tako zove sa razlogom a pri tome izginu neki civili?

Kaže Tadejus treba da ih razumemo, šta su mogli da rade, izgubili bi grad i izginuli bi svi da su evakuisali civile.
Znači treba da razumemo što su Turci koristili civile u toku rata za ostvarenje ratnih ciljeva.
Šta kaže povelja UN o tome?
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 07:12 23.08.2023

Re: Odrod!

Jeste gubljenje vremena komunicirati sa nekim ko tako sve vreme kenja ko kamila, ali je makar naučio da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno, još 30 godina pa će i da prizna kakav je papak bio što veruje u mudžahedinsku propagandu.



predatortz predatortz 07:59 23.08.2023

Re: Odrod!

kad je to bilo?


Oba slučaja u ranu jesen 1994. (ako me sećanje dobro služi).
Niti je to bio period nekih intenzivnih sukoba, niti je samo područje, rekoh, od neke posebne važnosti.
Zbog toga mi je i dan danas čudno.
Kad dođem kući baš ću pogledati šta sam napisao o tome.

UNPROFOR je do 1995. brižljivo krio svaku borbenu upotrebu svog sastava, jer se time narušavao princip neutralnosti UN snaga, a ni mi, iz razumljivih razloga, nismo puno talasali o tome.
No, bilo je toga. Pored činjenice da su muslimanima, mimo mandata koji im je poveren, dostavljali oružje i municiju, davali obaveštajne podatake, oni su vršili i misije izviđanja, mada su bili dužni obema stranama najaviti svako svoje kretanje i dati jasnu i preciznu rutu.


tessa1 tessa1 09:31 23.08.2023

Re: --

Kaže Tadejus treba da ih razumemo, šta su mogli da rade, izgubili bi grad i izginuli bi svi da su evakuisali civile.



Razumijem i podržavam Tadejus za ovo što piše iz nekoliko razloga, jedan je da mi nismo nekrofilke kao Angie, ljudi smo.


Gdje bi oni na koncu i izašli iz Sarajeva, ne sumnjam da je volja da ostanu bila jača i od straha od smrti, ali i realno gdje bi išli, u Živinice?


Sarajevo je njihovo, mi moramo vidjeti kako da ne ostanemo taoci njihove vjerske politike u BiH, ovo što radimo sa crkvenom slavom vodovoda dok nam Amerika i cijeli svijet zatvara vrata i drži nas u obruču je pogrešan način, zašto mi toliko kiksamo u 2023. je pravo pitanje?


I drugo, ne sviđa mi se ni dalje naslov, i među nama je bilo naroda i Crnogoraca kojima je RS kuća, moja prva komšinica je Slavonka, u BL samo sam se družila tokom rata sa dvije Hrvatice tj tri i jednom muslimankom (ne, nisu glupače kao Angie), zar nije vrijeme naći razumjevanje danas ako ga nije bilo tada, ali bilo je i tada, Predatorz reče da je pomogao kad je mogao, svi imamo ožiljke i priče,

zašto danas da budemo gori kao što nikad nismo bili?


Bolje da je čovjek ostao u Sarajevu nego da je došao u Beograd i prezirao nas sistematski kao nekrofilka Angie, i zagovarao genocid,


evo primjer kako jedna žena danas radikalizuje desetine njih umjerenih, ono što Filip ne uspjeva godinama, ona je sa samo jednom rečenicom..




bene_geserit bene_geserit 10:22 23.08.2023

Re: --

Gdje bi oni na koncu i izašli iz Sarajeva, ne sumnjam da je volja da ostanu bila jača i od straha od smrti, ali i realno gdje bi išli, u Živinice?

Sarajevo je njihovo, mi moramo vidjeti kako da ne ostanemo taoci njihove vjerske politike u BiH

Gde si baš Živinice našla, tamo sa bio u vojsci.

Nego problem je upravo ta mudžahedinska interpretacija događaja, nemam ja problem ni sa čime drugim.
tessa1 tessa1 10:38 23.08.2023

Re: --

Bože, zar tamo ima kasarna? Da li neko od prisutnih vjeruje da ja sigurno znam gdje su tačno Živinice? :))



Pun je internet kao šibica, ne znam kako ih nazvati,

evo ovaj komarac mi izgleda kao da po noći spava u fetus položaju ali tako da svoju glavu ugura u guzicu, i ujutru izvadi glavu iz guzice i na Twitteru piše nešto.

Hajde dobro kivan je radi glasanja, i što su Srbi BiH došli u Srbiju, ali on prelazi granice opravdane kivnosti?

Virtuelno trošimo energiju na komarce i na prošlost dok nam realnost prolazi kroz šake kao pijesak Sahare.





tessa1 tessa1 10:38 23.08.2023

Re: --

Ok, znam gdje je Sahara. :)
promoter promoter 10:41 23.08.2023

Re: --

tessa1
Kaže Tadejus treba da ih razumemo, šta su mogli da rade, izgubili bi grad i izginuli bi svi da su evakuisali civile.



Razumijem i podržavam Tadejus za ovo što piše iz nekoliko razloga, jedan je da mi nismo nekrofilke kao Angie, ljudi smo.


Gdje bi oni na koncu i izašli iz Sarajeva, ne sumnjam da je volja da ostanu bila jača i od straha od smrti, ali i realno gdje bi išli, u Živinice?


Sarajevo je njihovo, mi moramo vidjeti kako da ne ostanemo taoci njihove vjerske politike u BiH, ovo što radimo sa crkvenom slavom vodovoda dok nam Amerika i cijeli svijet zatvara vrata i drži nas u obruču je pogrešan način, zašto mi toliko kiksamo u 2023. je pravo pitanje?


I drugo, ne sviđa mi se ni dalje naslov, i među nama je bilo naroda i Crnogoraca kojima je RS kuća, moja prva komšinica je Slavonka, u BL samo sam se družila tokom rata sa dvije Hrvatice tj tri i jednom muslimankom (ne, nisu glupače kao Angie), zar nije vrijeme naći razumjevanje danas ako ga nije bilo tada, ali bilo je i tada, Predatorz reče da je pomogao kad je mogao, svi imamo ožiljke i priče,

zašto danas da budemo gori kao što nikad nismo bili?


Bolje da je čovjek ostao u Sarajevu nego da je došao u Beograd i prezirao nas sistematski kao nekrofilka Angie, i zagovarao genocid,


evo primjer kako jedna žena danas radikalizuje desetine njih umjerenih, ono što Filip ne uspjeva godinama, ona je sa samo jednom rečenicom..





Daj neki predlog.
Što se tiče (privremenog) napuštanja neke teritorije na kojoj se izvode ratane operacije - u čemu je problem?
Dobar deo muslimana je mogao da se evakuišu u, na primer, Banja Luku, u čemu je problem?
Vidiš kako su Hrvati rešili problem Srba, nije ih ostalo za omanji gradić - i nikom ništa.
Isto tako je rešen i problem Srba u muslimansko-hrvatskoj federaciji - gotovo svi iseljeni ... i nikom ništa, pojeo vuk magare.
Zašto se ti udaraš šakama u glavu kada su Srbi najproteravaniji - i to ne, samo, privremeno?
promoter promoter 10:47 23.08.2023

Re: --

tessa1
Bože, zar tamo ima kasarna? Da li neko od prisutnih vjeruje da ja sigurno znam gdje su tačno Živinice? :))



Pun je internet kao šibica, ne znam kako ih nazvati,

evo ovaj komarac mi izgleda kao da po noći spava u fetus položaju ali tako da svoju glavu ugura u guzicu, i ujutru izvadi glavu iz guzice i na Twitteru piše nešto.

Hajde dobro kivan je radi glasanja, i što su Srbi BiH došli u Srbiju, ali on prelazi granice opravdane kivnosti?

Virtuelno trošimo energiju na komarce i na prošlost dok naša realnost prolazi kroz šake kao pijesak Sahare.






Na žalost, ne postoji zakon koji bi idiotima zabranio da budu idioti.

tessa1 tessa1 11:55 23.08.2023

Re: --

Na žalost, ne postoji zakon koji bi idiotima zabranio da budu idioti.



Ma šta mu braniti, neka čovjek priča, zato i postoji socijalna mreža kao trg da na njemu demokratski svako ima pravo glasa?, postoji igrica,

(čitam jutros rano tekst, piše čovjek da će Tramp dobiti izbore zahvaljujući Ilonu, cc, za Trampa će glasati oni koji biraju između njega i Bajdena i Kamale na drugoj srani zato što je stvaran, stvaran i tako nakaradan, milijarder, republikanac, mizogin, sumnjive inteligencije i itd, za razliku od njih dvoga holograma il koncepta idealnih demokrata politike koju Amerika više neće imati, prije da će preći na drugi sistem, uređenje države sa odbornicima na vrhu vlasti, odbornici iz svijeta farmacije i tehnologije)



“a ne, ne ne, Bosna mora ostati celovita”,

u toj rečenici sam vidjela da preko noći drži glavu u guzici,

3 x ne i mora, pazi mora ostati celovita,

hm.


Emsi, entitet koji nije u stanju da se održi osim molitvom i atmosferom rata i u 2023. ionako stiže poslednji do cilja, mi smo trenutno preduzeće jednog čovjeka koji je ostao poslednji u nekom sportu, kojem god hoćeš,

nas desetine hiljada kao ovaj s glavom u guzici dnevno trigeruje jer smo slabi,

a zašto je tako?


Nisam nikada ni bila da se RS pripoji Srbiji, prije neki dan rekoh ali i to sam misila na neku fiktivnu budućnost znajući da je ona nemoguća, neku utopiju kad budemo svi pametni, genijalni, nema od toga ništa,


kaže: ne, ne ne, mora ostati celovita,


kaže nešto glava u guzici, stari moj..
promoter promoter 12:22 23.08.2023

Re: --

tessa1

...


Nisam nikada ni bila da se RS pripoji Srbiji, prije neki dan rekoh ali i to sam misila na neku fiktivnu budućnost znajući da je ona nemoguća, neku utopiju kad budemo svi pametni, genijalni, nema od toga ništa,

...

Dobro!
Onda neka se Srbija pripoji RS.
Nemam ništa protiv.
Ja volim zemlju Petra Kočića i Branka Ćopića, isto toliko koliko i one Vuka karadžića i Dositeja Obradovića.
Daće Bog da do ujedinjenja dođe.
Pre ili kasnije.
predatortz predatortz 12:36 23.08.2023

Re: --

Dobro!
Onda neka se Srbija pripoji RS


Nikad se RS neće pripojiti Srbiji, bar ne bez većih lomova u svetu koji bi nama išli na ruku, a takvi su malo verovatni u dogledno vreme.
Ono što je neophodno je sačuvati ustavne nadležnosti Republike Srpske, očuvati visok stepen autonomije Srba u BiH i paralelne veze sa Srbijom.


promoter promoter 13:36 23.08.2023

Re: --

predatortz
Dobro!
Onda neka se Srbija pripoji RS


Nikad se RS neće pripojiti Srbiji, bar ne bez većih lomova u svetu koji bi nama išli na ruku, a takvi su malo verovatni u dogledno vreme.
Ono što je neophodno je sačuvati ustavne nadležnosti Republike Srpske, očuvati visok stepen autonomije Srba u BiH i paralelne veze sa Srbijom.



U politici i istoriji se nikada ne govori nikada.
Ko bi pre, na primer, 50 godina pomislio da će nekada umreti drug Tito?
Da će Sovjetski savez da se raspadne?
Da će Nemačka opet biti cela?
Da će ona sprdnja od Jugoslavije da se raspadne?
Da će Hrvati ikada imati svoju državu?
Da će Kinezi u mnogim segmentima prešišati Amere?
Da će naši Turci postati Bošnjaci?
Ihaj, ima toga 'nikada' koliko god hoćeš.
Prema tome, sa nikada bi trebalo biti oprezan.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:00 23.08.2023

Re: Odrod!

bene_geserit
jebote da li je moguce da se toliko pravis glup?
jel si ti muzicar? nisi?

Pa šta jadan da radi, pogledaj samo listu blamova.
Čovek pojma nije imao da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno,
pa je uspeo da kaže kako to nije mapa za sve vreme rata (očekujući da ima neka mapa gde je opkoljeno potpuno),
pa kad je svatio da nema takve mape, dosetio se prirodnih prepreka u tom neopkoljenom delu,
pa kad je ukapirao da je neopkoljeni deo skroz ravan, da je tu aerodrom, i da nema nikakvih prirodnih prepreka,
krenuo sa time a čija je teritorija bila tu iza,
pa kad je shvatio da su Turci sve to iza držali,
od silne sramote počeo sa time kako jeste bilo opkoljeno jer su sa te strane bili UPROFORci a ne turska vojska,
pa kad ga pitaš jel su to UN zajedno sa Srbima opkolili Sarajevo, onda se pravi Toša otkuda ti to,
pa onda krene da objašnjava kako je neopkoljen deo bio širine metar i po tj. tog prokopanog tunela,
pa kad kažeš nešto o evakuaciji civila iz Sarajeva krene o evakuaciji civila sa srpskih teritorija (kao da je tim ljudima bilo ko branio da odu dalje od fronta) pa još kaže "pričamo" o evakuaciji civila sa obe strane valjda očekujući da će još neko da upeca na udicu i da priča o tome.

Jeste gubljenje vremena komunicirati sa nekim ko tako sve vreme kenja ko kamila, ali je makar naučio da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno, još 30 godina pa će i da prizna kakav je papak bio što veruje u mudžahedinsku propagandu.


Ja tek sad vidim da ti ni svoje pisanje od pocetka do kraja ne umes da pratis.

Nego, vazno da imate konsenzus kako kazes da su ABH i VRS mogli ali nisu hteli da sprece evakuaciju ljudi sa svojih teritorija. Biznis. Samo jos da svoje bisere saopstis ostatku sveta i ti si svoje uradio.

Kao i u svakom ratu do sada i kao sto se to uvek desava, rat se fino mogao pauzirati na par meseci dok se Sarajevo isprazni (da ne kazemo ocisti) od Srba, Bosnjaka, Hrvata, Jevreja i Roma a onda bi Daba i Ratko (koji se osvezen vratio sa parade u Kelnu) gore cekali da Alija i Sefer (isti slucaj kao i Ratko) crknu od gladi pa bi se spustili dole do Zelja da pojedu vise te cevape. Ali posto vise nebi nikog da ih spremi i oni bi na kraju umrli od gladi. Prica sa tuznim krajem.

Ima i ona vedrija varijanta: Aljo i Raso se dogovore daj ba se nadjemo na Kosevu tacno u podne i onako muski i po naski - nista tajlandski boks, nista brucele i te fore - se potabamo pa ko izgubi mora da napusti grad. I cica mica i gotova prica.


P.S. Da se kao poseban biser izdvoji: "kao da je tim ljudima bilo ko branio da odu dalje od fronta" misleci na ljude na teritoriji VRS. Jesus! Cak im se nudilo i da odu u soping u Trst ali nisu hteli. Kazu, ovde gde nam padaju bombe je bolje.
promoter promoter 16:25 23.08.2023

Re: Odrod!

Neues aus der Nachbarschaft
bene_geserit
jebote da li je moguce da se toliko pravis glup?
jel si ti muzicar? nisi?

Pa šta jadan da radi, pogledaj samo listu blamova.
Čovek pojma nije imao da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno,
pa je uspeo da kaže kako to nije mapa za sve vreme rata (očekujući da ima neka mapa gde je opkoljeno potpuno),
pa kad je svatio da nema takve mape, dosetio se prirodnih prepreka u tom neopkoljenom delu,
pa kad je ukapirao da je neopkoljeni deo skroz ravan, da je tu aerodrom, i da nema nikakvih prirodnih prepreka,
krenuo sa time a čija je teritorija bila tu iza,
pa kad je shvatio da su Turci sve to iza držali,
od silne sramote počeo sa time kako jeste bilo opkoljeno jer su sa te strane bili UPROFORci a ne turska vojska,
pa kad ga pitaš jel su to UN zajedno sa Srbima opkolili Sarajevo, onda se pravi Toša otkuda ti to,
pa onda krene da objašnjava kako je neopkoljen deo bio širine metar i po tj. tog prokopanog tunela,
pa kad kažeš nešto o evakuaciji civila iz Sarajeva krene o evakuaciji civila sa srpskih teritorija (kao da je tim ljudima bilo ko branio da odu dalje od fronta) pa još kaže "pričamo" o evakuaciji civila sa obe strane valjda očekujući da će još neko da upeca na udicu i da priča o tome.

Jeste gubljenje vremena komunicirati sa nekim ko tako sve vreme kenja ko kamila, ali je makar naučio da Sarajevo nikad nije bilo potpuno opkoljeno, još 30 godina pa će i da prizna kakav je papak bio što veruje u mudžahedinsku propagandu.


Ja tek sad vidim da ti ni svoje pisanje od pocetka do kraja ne umes da pratis.

Nego, vazno da imate konsenzus kako kazes da su ABH i VRS mogli ali nisu hteli da sprece evakuaciju ljudi sa svojih teritorija. Biznis. Samo jos da svoje bisere saopstis ostatku sveta i ti si svoje uradio.

Kao i u svakom ratu do sada i kao sto se to uvek desava, rat se fino mogao pauzirati na par meseci dok se Sarajevo isprazni (da ne kazemo ocisti) od Srba, Bosnjaka, Hrvata, Jevreja i Roma a onda bi Daba i Ratko (koji se osvezen vratio sa parade u Kelnu) gore cekali da Alija i Sefer (isti slucaj kao i Ratko) crknu od gladi pa bi se spustili dole do Zelja da pojedu vise te cevape. Ali posto vise nebi nikog da ih spremi i oni bi na kraju umrli od gladi. Prica sa tuznim krajem.

Ima i ona vedrija varijanta: Aljo i Raso se dogovore daj ba se nadjemo na Kosevu tacno u podne i onako muski i po naski - nista tajlandski boks, nista brucele i te fore - se potabamo pa ko izgubi mora da napusti grad. I cica mica i gotova prica.


P.S. Da se kao poseban biser izdvoji: "kao da je tim ljudima bilo ko branio da odu dalje od fronta" misleci na ljude na teritoriji VRS. Jesus! Cak im se nudilo i da odu u soping u Trst ali nisu hteli. Kazu, ovde gde nam padaju bombe je bolje.

Ma!
Bitno je da ti imaš za sve neprijatelje (i to veoma krvave) Srba priličnu dozu razumevanja.
No, ne sekiraj se!
Nisi jedini.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:09 23.08.2023

Re: Odrod!

bene_geserit
Nego kad već imamo konsensuz oko toga da Turci nisu želeli da evakuišu civile iz Sarajeva (i da su Srbe mučili, ubijali, terali na prisilni rad) zanima me
šta je tu ratni zločin
kad držiš civile kao zaklon na prvoj liniji fronta i ne evakuišeš ih iako možeš,
ili kad uzvraćaš na vatru jer prva linija fronta se tako zove sa razlogom a pri tome izginu neki civili?

Kaže Tadejus treba da ih razumemo, šta su mogli da rade, izgubili bi grad i izginuli bi svi da su evakuisali civile.
Znači treba da razumemo što su Turci koristili civile u toku rata za ostvarenje ratnih ciljeva.
Šta kaže povelja UN o tome?


ne bulazni..
da si rekao zašto Srbi nisu više insistirali da se procesuiraju svi koji su učestvovali u mučenjima..
ali se nije tako teško dosjetiti zašto je to tako prošlo..
al baš da bulazniš o ratnom zločinu neevakuisanja glavnog grada..
ne lupetaj.. brate ako nemaš šta pametno reći daj bar znaj kad da se zaustaviš
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 17:35 23.08.2023

Re: Odrod!

Nego, vazno da imate konsenzus kako kazes da su ABH i VRS mogli ali nisu hteli da sprece evakuaciju ljudi sa svojih teritorija.





abh je naravno sve vreme rata mogla i htela i sprecavala evakuaciju sa svojih teritorija.


angie01 angie01 18:38 23.08.2023

Re: Odrod!

a onda bi Daba i Ratko


dva seljaceta, koja su se za vreme rata osilila i izivljavala svoje kompeksaske bolesne namere-dok ratko nije postao komnadant 9. korpusa, bile su u toku pregovori o primirju u kninskoj oblasti, njegovim dolaskom, sve je otislo u krasni-znamo zavrsetak,...tu je i dobio cin generala, a bez potrebnih pregleda,...daba je tokom srednje skole i studija ziveo u muslimanskom komsiluku i ti ljudi su mu pomagali, pazili i brinuli se o njemu, da bi posle radio to sto je radio-probao da unisti grad i ubijao njegove stanovnike,...Sarajavo je bilo mrsko tim ljudima iz manjih sredina, sva prica o nekom neprijatelju- pazi, ljudima koji zive na svome- pada u vodu, jer je namera bila osvajanje teritorija,..daba je imao pricu, kako su to sve srpske teritorije i tu ostali narodi nemaju sta da traze.

sve to se jasno vidi na snimku, kada mu u goste dolazi onaj bolesni ruski pisac, kome su isto dali da malo puca po ljudima.

meni samo nije jasno, da se posle svega pricaju gluposti- obruc oko grada je bio neprobojan, moglo je preko piste, ali uz opasnost da pogodi snajper one koji pretrcavaju, sto se cesto i dogadjalo, glavne saobracajnice su odmah blokirane, a jedini izlaz je posle bio prokopani tunel ispod spomenute piste.

da bilo ko opravdava ovu opsadu i ubijanje civila, unistavanje grada, granatiranje svih vaznih gradjevina i objekata- i to na posthumnom blogu nekadasnjeg gradjanina, koji je taj uzas preziveo, a nikome nista lose uradio nije- je,... ne znam,...ono, kakav to monstrum treba da budes da i dalje pricas neke gluposti sa mrznjom, da ljude islamske veroispovesti zoves Turcima,..eto, nije mi jasno...onoliko dokumentarnih snimaka, koji jasno svedoce o svemu, ako neko bas ne zna,...onoliko zivih ljudi svedoka...pa to isto Sarajevo je imalo svoje organizacije Srba, koji su protiv tog istog sranja bili, koji su isto bili zrtve ovih pomahnitalih ludaka, njima su u goste dolazile delegacije iz Beograda, koji je manje/vise cutao, da im pomognu, daju im neku podrsku.

na referendumu o nezavisnosti BiH, vise od 99,7 % od onih koji su izasli-63,4% su se izjasnili da zele nezavisnost,..al su Srbi, kojih je bilo nesto manje od jedne trecine ukupnog stavovnistva, dobili zabranu da na referendum izadju, jer zlobi nije odgovaralo da se Bosna osamostali-zato je rat izazvan...sve je to receno u krug hiljadu puta, koga zanima prava istina, mozae lako da je sazna-bio haski sud sto puta politicki, ovakav, onakav, on je sudio na osnovu dokaznog materijala-znaci, to nije u pitanju.

Tokom opsade ubijen je 11.541 građanin, (od toga 1.601 dijete) a bilo je 50.000 djelimično i teško ranjenih. Broj stanovnika se pri kraju opsade 1995. godine smanjio na 250.000.
tessa1 tessa1 18:45 23.08.2023

Re: Odrod!

dva seljaceta

Kaže polušvabica glupača, cc.
tessa1 tessa1 18:46 23.08.2023

Re: --

Dobro!
Onda neka se Srbija pripoji RS.
Nemam ništa protiv.
Ja volim zemlju Petra Kočića i Branka Ćopića, isto toliko koliko i one Vuka karadžića i Dositeja Obradovića.
Daće Bog da do ujedinjenja dođe.
Pre ili kasnije.

Patetičan si.
predatortz predatortz 18:47 23.08.2023

Re: Odrod!

Sarajavo je bilo mrsko tim ljudima iz manjih sredina, sva prica o nekom neprijatelju- pazi, ljudima koji zive na svome- pada u vodu, jer je namera bila osvajanje teritorija,..daba je imao pricu, kako su to sve srpske teritorije i tu ostali narodi nemaju sta da traze.

al su Srbi, kojih je bilo nesto manje od jedne trecine ukupnog stavovnistva, dobili zabranu da na referendum izadju,


Da li je mogućebiti baš ovoliko glup?
predatortz predatortz 18:49 23.08.2023

Re: Odrod!

tessa1
dva seljaceta

Kaže polušvabica glupača, cc.


Nemoj tako!
Anđi treba odati počasti!
Naime, ja gluplju "analizu" pročitao nisam.
tessa1 tessa1 18:49 23.08.2023

Re: Odrod!

Da li je mogućebiti baš ovoliko glup?

Ma nju treba pustiti viralno, pola miliona raseljenih Srba ima najmanje sto do hiljadu budalčina da joj razvale glupu guzicu jer ona to želi.
tessa1 tessa1 18:49 23.08.2023

Re: Odrod!

jer ona to želi.

Dahće među leševima.
predatortz predatortz 18:53 23.08.2023

Re: Odrod!

dragosevacprekjuce
Nego, vazno da imate konsenzus kako kazes da su ABH i VRS mogli ali nisu hteli da sprece evakuaciju ljudi sa svojih teritorija.





abh je naravno sve vreme rata mogla i htela i sprecavala evakuaciju sa svojih teritorija.




Eno, linkovao sam članak da je '93. bila dogovorena evakuacija civila iz Srebrenice, da je bila počela i da ju je zaustavio Izetbegović.

Bez civila, u Srebrenici ili Sarajevu, svejedno, vojnici bi izgubili moral.
Potom,civilne žrtve su više odgovarale vladi u Sarajevu neko nama.
Oni su na tome gradili kampanju, a nama su bile samo otežavajuća okolnost.
Nažalost, u dejstvima po naseljenim mestima se ne mogu izbeći.

tessa1 tessa1 18:53 23.08.2023

Re: Odrod!

Nemoj tako!
Anđi treba odati počasti!
Naime, ja gluplju "analizu" pročitao nisam.

Nekrofilija, ni ne čitam ja to, ali treba pružiti priliku da drugi čitaju. Posebno Sarajlije.
predatortz predatortz 18:56 23.08.2023

Re: Odrod!

tessa1
Da li je mogućebiti baš ovoliko glup?

Ma nju treba pustiti viralno, pola miliona raseljenih Srba ima najmanje sto do hiljadu budalčina da joj razvale glupu guzicu jer ona to želi.


Ko je lud da prlja ruke?
Da bije neku ženu, mržnjom zadojenu?
Takvi su sami sebi najveća kazna.
Koga može oštetiti ovo njeno kevtanje?
angie01 angie01 18:57 23.08.2023

Re: Odrod!

Da li je mogućebiti baš ovoliko glup?


eno ti na klipu sa ruskim piscem u poseti palama, daba sam to govori, poazuje mape-sve je to srpsko, srpske zemlje..a i bez toga, da li ti stvarno mislis da tvoje tamponiranje sluzi necemu,...pa eno ti Sarajlije, pa njima obNjasnjavaj....ko je glup.
tessa1 tessa1 18:58 23.08.2023

Re: Odrod!

Ko je lud da prlja ruke?
Da bije neku ženu, mržnjom zadojenu?
Takvi su sami sebi najveća kazna.
Koga može oštetiti ovo njeno kevtanje?

Ma na Netu, dok ovako hoda među leševima, neka je priupitaju za zdravlje..
tessa1 tessa1 18:58 23.08.2023

Re: Odrod!

obNjasnjavaj

Retard, brt.
angie01 angie01 19:01 23.08.2023

Re: Odrod!

Ko je lud da prlja ruke?
Da bije neku ženu, mržnjom zadojenu?
Takvi su sami sebi najveća kazna.
Koga može oštetiti ovo njeno kevtanje?


da prlja ruke?...i ti to izgovaras?...ovu bolesnu zenu ne pratim, ona odradjuje terapiju.

i cija je mrznja, nego tvoja, pa vidi sta si ti sve ispisivao, ja iznela ono sto je dokazano, napisano, svedoceno,...ja u tome nisam ucsetvovala, bila protiv svakog zla a ti se i dan danas zahvaljues ovim zlotvorima,...i meni ucitavas mrznju, pa idi bre.


predatortz predatortz 19:05 23.08.2023

Re: Odrod!

pa eno ti Sarajlije, pa njima obNjasnjavaj....ko je glup.


Onaj ko nije glup zna da Sarajlija ima raznih. Kao i njihovih sudbina.
Mogla bi, na primer, da objasniš jednoj našoj blogokoleginici da joj je otac, rođen u Sarajevu, bio zver sa brda i da je mrzeo svoj grad, kada je puškom stao ispred svoje kuće u gradu i rekao džihadlijama "dalje ne možete!".

Ili da objasniš Saši Raduloviću da su njegov otac, lekar i medicinska sestra, inače muslimanka, bili divljaci koji su mrzeli veće gradove, pa je građamin Sarajeva ispravno postupio kada im je pištoljem pucao u glavu u vidno obeleženom sanitetskom vozilu.

Mogla bi, jer nemaš dva osnovna uslova koja ljude sprečavaju da ne lupetaju kao što to ti činiš.

1. Nemaš mozga
2. Nemaš obraza
predatortz predatortz 19:08 23.08.2023

Re: Odrod!

angie01
Ko je lud da prlja ruke?
Da bije neku ženu, mržnjom zadojenu?
Takvi su sami sebi najveća kazna.
Koga može oštetiti ovo njeno kevtanje?


da prlja ruke?...i ti to izgovaras?...ovu bolesnu zenu ne pratim, ona odradjuje terapiju.

i cija je mrznja, nego tvoja, pa vidi sta si ti sve ispisivao, ja iznela ono sto je dokazano, napisano, svedoceno,...ja u tome nisam ucsetvovala, bila protiv svakog zla a ti se i dan danas zahvaljues ovim zlotvorima,...i meni ucitavas mrznju, pa idi bre.




Samo ti lupaj i dalje...
Ja znam i u čemu sam učestvovao i zašto sam učestvovao.
Kao ni prvog dana, dilemu nemam.

Ti da mi objašnjavaš šta je sve dokazano, hvala ne treba...
predatortz predatortz 19:08 23.08.2023

Re: Odrod!

tessa1
obNjasnjavaj

Retard, brt.

Žešći primerak!

tessa1 tessa1 19:11 23.08.2023

Re: Odrod!

Žešći primerak!

Nevjerovatno,

i ja razmišljam kako nisam prepoznala glupost, prvi put se u životu prije neki dan susrela sa glupošću, nema toga oko mene, zato i ne prepoznajem.
angie01 angie01 19:12 23.08.2023

Re: Odrod!

Mogla bi, na primer,

Ili da objasniš Saši Raduloviću


opet se ti pozivas ne nake druge- oni nek kazu svoje, sta se ti petljas, koliko znam ni jedan ni drugi ne govore lepo o toj opsadi...a o tome sam i iznela ono sto znam-sto stoji svuda.

to sto su tebi neprijatelji svi koji ne pricaju na tvoju pricu, to je vec dijagnoza i tvoja stvar.

ovde bukvalno niko, od vas nekoliko, ne sme nista da kaze, da ga ne zackacete uvredama,...pa o kome i o cemu onda to govori... je l niko ne sme da ima drugacije misljenje ili sta,... s tim sto ja mogu sada da postavim par klipova i linkova, koji dokazuju da su moje tvrdnje tacne, sto se to tebi ne uklapa, pa vidi to sa sobom, sto mene smaras.
predatortz predatortz 19:16 23.08.2023

Re: Odrod!

tessa1
Žešći primerak!

Nevjerovatno,

i ja razmišljam kako nisam prepoznala glupost, prvi put se u životu prije neki dan susrela sa glupošću, nema toga oko mene, zato i ne prepoznajem.


Mi grešimo od starta. Dajemo joj na značaju, to ono i želi, da bude borkinja, nešto qratz palatz u svojim i tuđim očima.

Četvrt veka sam ja ovde. To je klasičan, endemski primerak jalove Srbije, koji samo u Beogradu uspeva.
Na svu sreću, to ni u Beogradu za kriv kurac ne znači.
Isfrustrirano do krajnjih granica!

Najveća im je kazna kad ih ne primećuješ.
angie01 angie01 19:17 23.08.2023

Re: Odrod!

Ti da mi objašnjavaš šta je sve dokazano, hvala ne treba...


pa tebi ni ne objasnjavam, bas me briga za tebe i ne znam zasto se lepis sa sve ovom bolesnicom.


Ja znam i u čemu sam učestvovao i zašto sam učestvovao.
Kao ni prvog dana, dilemu nemam.


pa to ne sumnjam- jer i sam dajes izjave o tome, ono, zatupljenost fanatizmom,..al sta cu ti ja,..valjda ja ne moram da se sa time slozim, ne treba mi tvoja dozvola da kazem sta mislim.

a o tome sta Sarajlije misle o tom zlocinu nad gradom i njegovim gradjanima, znam iz prve ruke, ni za to mi ne treba tvoje objasnjenje.
angie01 angie01 19:19 23.08.2023

Re: Odrod!

To je klasičan, endemski primerak jalove Srbije, koji samo u Beogradu uspeva.


dok u Tuzli uspevaju takvi kao sto si ti:)))

Mi grešimo od starta. Dajemo joj na značaju, to ono i želi, da bude borkinja, nešto qratz palatz u svojim i tuđim očima.


jao jeste, sve cekam da mi zatucani primitivac i bolesnica nesto odgovore.

pa sta to od vas bilo ko moze dobro i pametno da cuje-tvoj zivotni dogadjaj je taj rat i sa vijetnamskim sindromom i dalje o njemu pricas kao da je ziv, sa sve zeljom da se u nekom momentu nastavi, bozemesacuvaj patiJote, koji je ponosan sto je ljudima unistio zivote, za svo vreme tvog ucestvovanja ovde, jedna jedina normalna stvar ti se nije dopala, odmah si skako da je obesmislis, pa hebotebog, koga bi trebalo da bude briga sta ti uopste mislis, mene sigurno ne,....a o ovoj osobi, sumnjive suvislosti, necu ni da trosim reci,..odlicna ste ekipa, ako nista drugo, slicno se slicnom raduje.
predatortz predatortz 19:21 23.08.2023

Re: Odrod!

a o tome sta Sarajlije misle o tom zlocinu nad gradom i njegovim gradjanima, znam iz prve ruke


I baš ti se svi iz Sarajeva poverili?
Ono, do jednog!
Sa obe strane linije razdvajanja?



O bože, teške li ćurke!

tessa1 tessa1 19:22 23.08.2023

Re: Odrod!

Mi grešimo od starta. Dajemo joj na značaju, to ono i želi, da bude borkinja, nešto qratz palatz u svojim i tuđim očima.


Glupa i kuražna, miš mali.


Ako hoćeš nekom poželjeti bedu za vrat, samo kažeš: dabogda te Angie trigerovala nekrofilijom.
predatortz predatortz 19:23 23.08.2023

Re: Odrod!

angie01
To je klasičan, endemski primerak jalove Srbije, koji samo u Beogradu uspeva.


dok u Tuzli uspevaju takvi kao sto si ti:)))


Ma ima i u Tuzli budala poput tebe!
I njima su puna usta "ja odavde, meni neki došli, neće meni da se prilagode...".
Ima vas Anđo, gde se god okreneš!
Sretao sam takve i u Ugleviku!

Svugde ste jednako tužna pojava.

angie01 angie01 19:31 23.08.2023

Re: Odrod!

I baš ti se svi iz Sarajeva poverili?
Ono, do jednog!
Sa obe strane linije razdvajanja?


pa to mogu da kazem i za tebe,...sta vise, ko se s tobom, a da je iz Sarajeva, slaze sa onom opsadom i ubijanjem civila i unistavanjem grada,..a da nije lud?


O bože, teške li ćurke!


kao sto rekoh, curka ti keva, sto te samarala zbog reci.


I njima su puna usta "ja odavde, meni neki došli, neće meni da se prilagode...".


cim moras da izvrces nesto sto sam jasno obrazlozila- znaci da si shvatio u cemu je stvar, samo ti ne odgovara.
predatortz predatortz 19:43 23.08.2023

Re: Odrod!

kao sto rekoh, curka ti keva, sto te samarala zbog reci.


I sad ja budem govno kao ti, pa kažem da je možda tvoja baba Švabica šamarala Srpčad po logoru, pa te tako vaspitala i prvo te nenačkom jeziku učila.
A?
Vidiš kako je to ružno?!

pa to mogu da kazem i za tebe,...sta vise, ko se s tobom, a da je iz Sarajeva, slaze sa onom opsadom i ubijanjem civila i unistavanjem grada,..a da nije lud?


Ti očigledno ne možeš da skontaš koliko je imbecilna izjava:

Znam ja šta Sarajlije, Beograđani, Nišlije, Novosađsni... misle.

A ko to ne može da razume, smešna je svaka priča sa njim.

Ti si toliko glupa da tvrdiš da Sarajlije iz dela grada pod muslimanskom kontrolom u ratu i Sarajlije, pripadnici VRS, koji su bili sa druge strane vatrene linije, često samo nekoliko desetina metara udaljeni jedni od drugih, imaju identičan pogled na ratna zbivanja u gradu! A skoro četiri godine pucali jedni na druge!

Pa sestro, malo je reći da si ćurka, ali ja čak i kad vređam pokušavam da ostanem u granicama prihvatljivog. Otud samo to "ćurka". A ni blizu ne opisuje stepen gluposti koji msnifestuješ u razgovorima na ovu temu.

angie01 angie01 20:06 23.08.2023

Re: Odrod!

I sad ja budem govno kao ti


ponovila sam ono sto si sam rekao i svaki put cu, kada me budes ruzno nazivao, ja nisam tvoja raja, ovde sam isto kao i ti-dobrovoljno- imam pravo da kazem sta mislim, bez da mi neki polusvet lepi etikete-tebi se uopste nisam obratila, napisala sam svoj komentar i to bi bilo to.


Pa sestro, malo je reći da si ćurka, ali ja čak i kad vređam pokušavam da ostanem u granicama prihvatljivog. Otud samo to "ćurka". A ni blizu ne opisuje stepen gluposti koji msnifestuješ u razgovorima na ovu temu.


ako je tvojoj zeni prihvatljivo- meni nije.

da nastavim raspravu o ratu i da se ubedjujem s tobom- me uopste ne zanima,...jednom smo vec i to dotakli, ko je napao, a ko se branio,...ja sam govorila o gradu i gradjanima i sta je bila ideja-eno ti na klipu kod Vojislava, necu da ga ponovo kacim,...o celoj opsadi i ratu je sve ispricano, samo ti i dalje mantras neke svoje price,..ta opsada je zlocin bolesnih umova,...i nemam vise sta da kazem....ko je taj daba bio- isto postoji dokumentarac, pa vidi ko ti je idol.

da niste ovde preterali sa divljanjem, na in memoriam blogu o coveku koji je taj zlocin preziveo, ne bih komentar ni stavila...malo covecnosti i mere.
predatortz predatortz 20:11 23.08.2023

Re: Odrod!

ponovila sam ono sto si sam rekao i svaki put cu,


Znam, jer si govno!
angie01 angie01 20:16 23.08.2023

Re: Odrod!

Znam, jer si govno!


ti to nesto autobiografski.

...ti zamisljas da ides okolo i govoris drugima kojesta ruzno, ono agresivni primitivac i ti drugi cute....da ponovim, tebi se obratila nisam, napisala sam svoj komentar, isto kao i drugi, to sto se tebi nije dopao, ne daje ti za pravo da se nasilnicki ponasas i toliko o tome.

ajd sad se makni.
predatortz predatortz 20:23 23.08.2023

Re: Odrod!

.ti zamisljas da ides okolo i govoris drugima kojesta ruzno


Akcenat na "drugima", ne njihovim mrtvim.
Uočavaš razliku, ili si imbecil do te mere da ni to ne možeš da razumeš?


ajd sad se makni.


Jedi govna, frustrirana glupačo!
Imperativ vežbaj po kući!

angie01 angie01 20:32 23.08.2023

Re: Odrod!

Akcenat na


ma covece boziji, vidi sta si sve ispisao, koje si sve uvrede naredjao,...jer sta?...zabranjeno je da se ne misli kao ti,...jos nemas svest, da tako pises o sebi, ne o meni.

kod kuce nemam razloga da tako nesto kazem, jer se niko ne ponasa nasilno i prostacki,

znaci- makni se od mene...
predatortz predatortz 20:36 23.08.2023

Re: Odrod!

angie01
Akcenat na


ma covece boziji, vidi sta si sve ispisao, koje si sve uvrede naredjao,...jer sta?...zabranjeno je da se ne misli kao ti,...jos nemas svest, da tako pises o sebi, ne o meni.

kod kuce nemam razloga da tako nesto kazem, jer se niko ne ponasa nasilno i prostacki,

znaci- makni se od mene...


Kada prestaneš širiti mržnju i laži o nama, Srbima iz Bosne, možda...


dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 20:38 23.08.2023

Re: Odrod!

na referendumu o nezavisnosti BiH, vise od 99,7 % od onih koji su izasli-63,4% su se izjasnili da zele nezavisnost,..


a koliki procenat stanovnista jugoslavije je bio za ostanak jugoslavije?


predatortz predatortz 20:51 23.08.2023

Re: Odrod!

dragosevacprekjuce
na referendumu o nezavisnosti BiH, vise od 99,7 % od onih koji su izasli-63,4% su se izjasnili da zele nezavisnost,..


a koliki procenat stanovnista jugoslavije je bio za ostanak jugoslavije?




Zakon o referendumu je predviđao dva uslova.

1. Da izađe 2/3 od ukupnog broja upisanih birača. Nije ispunjen, izašlo je 3% manje.
2. Da na referendumsko pitanje potvrdno odgovori 2/3 od broja izašlih. Taj uslov je ispunjen.

Dakle, po Zakonu o referendumu, koji su doneli svi poslanici Skupštine BiH i rekli da je to fer, referendum o nezavisnosti BiH je bio neuspešan.

E sad, zamisli ćurku koliko bi vrištala i histerisala da recimo po zakonu za izbor predsednika Srbije treba da izađe 2/3 građana, izađe 3% manje, a Vučić proglasi pobedu...

I onda ono hoće da se sa njim ozbiljno ragovara!

Neko proglašava nezavisnost na osnovu neuspelog referenduma, a onda za događaje koji uslede kriv onaj koji nezakonitost ne priznaje!


angie01 angie01 20:54 23.08.2023

Re: Odrod!

Kada prestaneš širiti mržnju i laži o nama, Srbima iz Bosne, možda...


pod jedan- mrznju siris ti i to otvoreno, pogledaj samo koliko mrznje si prosuo samo na ovom blogu.

drugo, ja ne pricam o Srbima iz Bosne, to sto se ti predstavljas kao neki njihov predstavnik, to je samo u tvojoj glavi,..a iznela sam ono sto je dokumentovano i svuda pise, postoje snimci, svedocenja, znaci nisu nikakve lazi i svima je dostupno,...cak i da sam rekla nesto sto je recimo moja zabluda, nemas prava da se nasilno ponasas, i tu je kraj svakog ubedjivanja oko toga.
bata_nimbus bata_nimbus 22:54 23.08.2023

Re: Ре: Одрод!

dragosevacprekjuce
на референдуму о независности БиХ, висе од 99,7 % од оних који су изасли-63,4% су се изјаснили да зеле независност,..


а колики проценат становниста југославије је био за останак југославије?




Коначно, проценти и и нису битни. По уставу БиХ, она није могла да се отцепи од Југославије без консензуса сва три конститутивна народа (какав су муслимани народ није тренутно битно). Пошто је устав БиХ насилно прегажен, рат је био неминован.
Са Југославијом је супротно. Ко је углавио у Устав СФРЈ из 1974 да републике имају право "на самоопредељење до отцепљења", знамо. Што је такав Устав прошао тако лако код народа "јер се тако нешто никада неће десити", знак је метастазирања комунистичке свести у чисту брљивост.
Ако је међутим Хрватска имала право на самоопредељење, није имала право на етноцид над Србима.
КиМ никако није могло да се отцепи, па је ту проглашен "специјални случај".
Тако је Запад, који се прогласио за "међународну заједницу", имао не двоструке, већ троструке стандарде.
michiganac michiganac 10:21 24.08.2023

Re: Odrod!

na referendumu o nezavisnosti BiH, vise od 99,7 % od onih koji su izasli-63,4% su se izjasnili da zele nezavisnost,..al su Srbi, kojih je bilo nesto manje od jedne trecine ukupnog stavovnistva, dobili zabranu da na referendum izadju, jer zlobi nije odgovaralo da se Bosna osamostali


Endži, ja imam razumijevanja za gro tvojih stavova ali ovde griješiš. Nema to nikakve naročite veze sa zlobom, nekakvom zabranom ili npr. direktivama tada novoosnovane SDS u BiH. U mojoj familiji (koja, bogu hvala, niti je uzimala učešće u bilo kakvom polit. životu, niti je okrvavila ruke u nekom od zločina - kako u posljednjem ratu, tako i u onim prethodnim) s te strane niko nije osjećao da mu neko nešto zabranjuje, osim pokušaja uzurpiranja prava da ostane u Yu u tom trenutku. Taj referendum osim što je predstavljao perfidno gaženje odredbe o konstitutivnosti jednog naroda, indirektno i bezočno je pogazio i žrtve koje su od '41 do famoznog AVNOJ-a '43 pale kako bi uopšte bilo moguće da se ta i takva SR BiH u budućoj FNRJ rodi. Minimum je bilo 90+% srpskih. (takođe, dio moje šire porodice je stradao - što na kućnom pragu od strane NDH-zlija '41, što na potezu od Kolašina do Zelengore par mjeseci prije pomenutog AVNOJ-a). U tom procentu se nalazi dobrano i dio odgovora zašto je ostalo manje od jedne trećine Srba do te '91.

Ne znam koliko možeš sad da shvatiš tu poziciju s početka '92. Apsolutno je nebitno bilo ko god da se u tom trenutku našao kao polit. predstavnik tzv. srpske strane (Zloba, Daba, Mladić,..), šta i kako da je ili nije promovisao/sugerisao/"zabranjivao".. - reakcija na bestidni referendum najvećeg dijela srpske populacije u BiH bi bila ista. To je bilo pitanje dostojanstva.

Na stranu ostalo što se odvilo nakon prvih pucnjeva.
predatortz predatortz 10:58 24.08.2023

Re: Odrod!

Na stranu ostalo što se odvilo nakon prvih pucnjeva.


Što se zemljače, i kome, pravdaš?

angie01 angie01 11:50 24.08.2023

Re: Odrod!

michiganac


pa vidi, ja razumem sta ti govoris i licno bih se slozila sa takvim razmisljanjem- da ocepljenje ne moze da se odradi tek tako, a u odnosu na sve istorijske cinjenice, kako je do saveza zemalja i doslo i sta se tokom skoro jednog veka sve u njega ulozilo...i verujem da su mnogi, ne samo srpski stanovnici, imali slicna osecanja, misljenje, no ovde se radi o jednom specificnom momentu opsteg haosa i politickih pretenzija, gde su se vec, na ne bas simpstaican nacin ocepile druge dve republike i tom opstem metezu, bez pameti i suvislih razmisljanja i odluka, politicari su zakuvali i Bosanski lonac, u kome jeste zloba bio jedan od kuvara, preko svojih eksponenata,...uostalom on je slao i svoje paravojne trupe, jna je branila njegove interese, pa su se te snage pretvorile u rs vojsku, mladic je bio jna vojnik,...pa je na kraju zloba i potpisao Dejton.
da Srbi nisu vecinski izasli na taj referendum tek tako, kao i kakve su sve prepreke smisljane i za druge stanovnike, postoje razni izvori informisanja. To je vrlo specificna i zamrsena sredina, mnogo mesovitih brakova,...a da, bio je podmetnut i onaj plebiscit, sa razlicitim listicima za Srbe i ostale narode.
ono sto je jasno, je da su se izdvojile nacionalne partije, ciji su lideri-upravo bivsi komunisti- umesto da uspostave atmosferu dogovora i nalazenja zajednickih resenja, huskali na sukobe, sa idejom, da multietnicko stanovnistvo pretvore u uzajamne neprijatelje, sa ciljem osvajanja teritorija...grad Sarajevo je sam daba predstavljao kao staru srpsku teritoriju,...sad, da li je ta opsada i grantiranje grada i pucanje po civilima, drzeci ih silom skoro cetiri godine u maltretirajucim uslovima zivota, predstavljalo odbranu YU, branjenje od neprijatelja, ili nesto sasvim trece...kazu, kako su se zloba i tudjman uredno dogovarali oko toga...

sto se mene tice- rat devedesetih je teska i strasna besmilica, koja je unazadila ceo region, napravila onoliko zrtava i razaranja, krvi, beznadja,...ako YU vise nije mogla da opstane ni po novim predbracnim ugovorima, morgla je da ima miran i dogovorni razvod sa podelom imovine uz arbitrazu sudova- sada bi svi bili u nekim mnogo boljim okolnostima i bez tog strasnog tereta, koji jos uvek odrzava mrznju, los status u svetu, sprecava neki realan napredak,...pretvoreni smo zemlju treceg sveta, siromasnih gradjana, jeftine radne snage i teritoriju za skladistenje svetskog otpada- dok rasprodajemo sve sto je vredno, unistavamo zemlju, vodu i vazduh,...obespravljeni, ponizeni, dok nam deca masovno beze u druge zemlje,...i ko je tu profitirao?!


principessa_etrusca principessa_etrusca 12:44 24.08.2023

Re: Odrod!

Tokom opsade ubijen je 11.541 građanin, (od toga 1.601 dijete) a bilo je 50.000 djelimično i teško ranjenih.

Ко их је убио? У Добровољачкој, Васе Мискина, на Меркалама?

Ко је убио др Милутина Најдановића?
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:51 24.08.2023

Re: Odrod!

Broj stanovnika se pri kraju opsade 1995. godine smanjio na 250.000.


Ко су по етничкој припадности тих 250.000 недостајућих Сарајлија?
michiganac michiganac 13:22 24.08.2023

Re: Odrod!

sto se mene tice- rat devedesetih je teska i strasna besmilica, koja je unazadila ceo region, napravila onoliko zrtava i razaranja, krvi, beznadja


Slažem se, samo što vjerujem da je ipak bio neizbježan, uzimajući u obzir da su i u onoj i onakvoj "tolerantnoj" Sloveniji pale prve nevine žrtve mladih regruta JNA. To je pokrenulo krvavu lavinu.

ako YU vise nije mogla da opstane ni po novim predbracnim ugovorima


Nije, jer joj je već '71 sačinjen lijes, a '74 udaren prvi ekser od 12 inča u isti. Vjerujem kako se većina možemo složiti da je to trenutak (naročito i zbog Maspok-a i teror. akata ustaške emigracije tih godina iznova su probuđeni strahovi) od kog kreće da raste frustracija kod većine srpske populacije, koja je kulminirala (a dockan, jelte, i instrumentalizovana) do kraja 80-ih. Samo konstatujem, iako nisam naročito upoznat sa tim davnijim događajima. Pretpostavljam da je i izbor Valdhajma za GenSek-a UN '71 proizveo još jednu gorku pilulu.

..

Btw, da ne evociramo dalje svu tu tragediju, izdvojio bih na kraju jedan sasvim drugačiji, gotovo nevjerovatan primjer iz pomenute nam istorije i rodnog zavičaja:



Ovo je neznatni prostor koji je nekako ostao pošteđen svekolikog razmotavanja spirale zla i krvoliptanja u odnosu na npr. Podrinje i istočnu BiH (od WW1 naovamo - ako izuzmemo ustaška zlodjela '41-'42, kao i posljednja na koncu rata '95).
tessa1 tessa1 13:26 24.08.2023

Re: Odrod!

Što se zemljače, i kome, pravdaš?

Hehe, ne bih vidjela da ne bi ove rečenice.


Zato što je servilna pičkica.


Kao i Kamilo ima nobles gard u virtuelnom svijetu, isfabrikovano sa Arte i šansonom,
i Kamilo jedan dan izgibe za imovinom srpskog entiteta, drugi dan “jaoo, ubijali su dobre muslimane” (valjda se sjeti da mu je žena muslimanka),

imaju iste hinjske metode prilaženja problemu, jedan se pojavi kao general nakon bitke, drugi tračkari okolo i žali se,

a ispod se kriju dva ljoljana. Tvrdim.



Evo šta je Mrkonjčanin (kakav bre Mičigen, Mrkonjić je specifična vrovina, od Mrkonjčana vrovaca bi glupača Angie tek dobijala fras) rekao sad,

ja mislim kao ti, Angie - ok, koji dio?


Hajde nam reci u kojem djelu ste istomišljenici,

nisu njegovi ubijali, jel to znači da nisu bili u VRS i ako nisu, zašto nisu?, nemoguće da niko nije bio u VRS tj za koji se đavo javljaš ako niko iz tvoje bliže i dalje familije nije učestvovao u građanskom ratu, ili poginuo na tom putu?

I druga verzija njegovog mešetarenja, bili su vojnici u ratu? Jel to znači da su rat započeli u BiH kako tvrdi glupača Angie napadom na neko hrvatsko selo? i itd

Zatim, kaže njegovi nisu ubijali, ali ne pita glupaču Angie - jel to znači da ne postoji kolektivna krivica za naš srpski zločinački gen kojim se bavi od jutra do sutra?


Debili su oboje, tedoh reći, zato i nađu zajedničku riječ tamo gdje bi čestiti čovjek pljunuo.
angie01 angie01 13:35 24.08.2023

Re: Odrod!

izdvojio bih na kraju jedan sasvim drugačiji, gotovo nevjerovatan primjer iz pomenute nam istorije i rodnog zavičaja:


pa vecina stanovnistva je bilo normalno,..eno u u sarajevskoj sinagogi su neko vreme organizovano zivele komsije raznih nacionalnosti, imali podeljena zaduzenja, pomagali jedni drugima, tokom opsade, a i drugima, van te komune.
michiganac michiganac 13:44 24.08.2023

Re: Odrod!

čestiti čovjek


Sve si drugo osim toga. Odavno zrela za ustanovu posebne vrste.
angie01 angie01 13:56 24.08.2023

Re: Odrod!

Ко их је убио? У Добровољачкој, Васе Мискина, на Меркалама?


mogu da ti kazem sta je utvrdjeno, a to mozes i sama da procitas- ja nemam nekih svojih saznanja, kao ti.

a za dr Najdanovica nema vlaidnih info, sem sto se sumnja da su ga ubile Seve.

Ко су по етничкој припадности тих 250.000 недостајућих Сарајлија?


to isto mozes da vidis usporedbom popisa pre rata i posle,..al i to je komplikovana prica, neki su stradali, neki se iselili-mislim na sve nacionalnosti,..a vecinski je Srbe, koji su preziveli a ostali, krajisnik posle rata iselio u RS....i to smo vec ispricali, a imas i dokumentarne snimke na YT.


tessa1 tessa1 13:58 24.08.2023

Re: Odrod!

Sve si drugo osim toga.

Ruks, što bi reko moj brat za ruljka.

Ruljak svileni.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:22 24.08.2023

Re: Odrod!

angie01
Ко их је убио? У Добровољачкој, Васе Мискина, на Меркалама?


mogu da ti kazem sta je utvrdjeno, a to mozes i sama da procitas- ja nemam nekih svojih saznanja, kao ti.
a za dr Najdanovica nema vlaidnih info, sem sto se sumnja da su ga ubile Seve.


Па кажи овде шта је утврђено за три наведене локације кад си већ у теми.
Ко су по етничкој припадности тих 250.000 недостајућих Сарајлија?


to isto mozes da vidis usporedbom popisa pre rata i posle,..al i to je komplikovana prica, neki su stradali, neki se iselili-mislim na sve nacionalnosti,..a vecinski je Srbe, koji su preziveli a ostali, krajisnik posle rata iselio u RS....i to smo vec ispricali, a imas i dokumentarne snimke na YT.

Па наведи овде податке из 1991. и 2013. кад је био последњи попис. Шта ти тешко?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:17 24.08.2023

Re: Odrod!

bene_geserit
te se danas mahom osećamo sramotno zbog toga

Ko ste to vi koji se osećate sramotno, ti i tvoje mačke?
Opsada i opkoljavanje tebi nije isto?

Potpuno si dosadan, sad se hvataš za terminologiju.
Zovi ga kako hoćeš, ali grad nikad nije bio u potpunosti opkoljen. I to ti je činjenica.


Ti si dosadan jer vrdaš ko neko dete, u ovom bednom pokušaju da prodaš tu priču o neopsadi Sarajeva, prestani da se blamiraš, i da nas brukaš sve ovde kao kolektiv. Ne hvatam se nizakakvu terminologiju, nego se ti hvataš ali pogrešno, to je tvoja teza da opsada i opkoljavanje nisu isto, a to pravdaš nekim tunelom koji su ovi opkoljeni nesrećnici iskopali iako, kako kažeš nisu bili u obruču i pitanje je koji qrac su kopali taj tunel onda. Objasnio sam lepo u prethodnom komentaru, pa da ne ponavljem nešto što možeš i sam da pročitaš.

Zbog tog nedela za koje sad robija tamo kompletno rukovodnstvo tog organizovanog zločinačkog pogleda svakog normalnog čoveka treba da bude sramota, ne znam za moje mačke.




angie01 angie01 16:53 24.08.2023

Re: Odrod!

Па кажи овде шта је утврђено за три наведене локације кад си већ у теми.

Па наведи овде податке из 1991. и 2013. кад је био последњи попис. Шта ти тешко?


ne znam sta hoces PE, vec si se dovoljno blamirala na onom drugom blogu,...cim si tako tendenciozno pitala, imas neke svoje odgovore i ideje, koji ne znam sta bi tacno trebali da dokazuju,... svako drugi, moze da procita ono sto je utvrdjeno, dostupno je,..a ja nisam tvoja bibliotekarka.
crossover crossover 17:08 24.08.2023

Re: Odrod!

kako kažeš nisu bili u obruču i potanje je koji qrac su kopali taj tunel onda.


Tunel su prokopali da bi Madlen Olbrajt mogla svečano da otvori US ambasadu u opkoljenom Sarajevu, bila je suviše debela pa nije mogla dovoljno brzo da pretrči aerodromsku pistu.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 18:20 24.08.2023

Re: Odrod!

Zato što je servilna pičkica.



dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 18:22 24.08.2023

Re: Odrod!

a vecinski je Srbe, koji su preziveli a ostali, krajisnik posle rata iselio u RS


curko, prica se o muslimanskom delu sarajeva. ne srpskom.

dakle 250,000 manje ljudi iz muslimanskog dela (onog sto je bio pod 'opsadom') su - ko tacno?
promoter promoter 18:55 24.08.2023

Re: --

tessa1
Dobro!
Onda neka se Srbija pripoji RS.
Nemam ništa protiv.
Ja volim zemlju Petra Kočića i Branka Ćopića, isto toliko koliko i one Vuka karadžića i Dositeja Obradovića.
Daće Bog da do ujedinjenja dođe.
Pre ili kasnije.

Patetičan si.

Šta tebe boli patka!
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:23 24.08.2023

Re: Odrod!

crossover
kako kažeš nisu bili u obruču i potanje je koji qrac su kopali taj tunel onda.


Tunel su prokopali da bi Madlen Olbrajt mogla svečano da otvori US ambasadu u opkoljenom Sarajevu, bila je suviše debela pa nije mogla dovoljno brzo da pretrči aerodromsku pistu.


Drugim rečima, Medlinka im probila tu vajnu blokadu, doduše podzemnim kanalima jer trčanju pod snajperima i minobacačima nije bila vična. Ali da bi to uradila, dakle probila blokadu, blokada je prvo morala da postoji, jel tako, tako je. A po ovim sad najnovijim strujanjima na blogu izgleda da nije ni postojala.

Ali pazi, mi (drugosrbijanci na jednoj i srbopnacionanisti na drugoj) se ovde raspravljamo oko tog Sarajeva još od 2006, uglavnom besplodno, ali tek sad je prvi put izneta teza da opsade nije zapravo ni bilo, no su se Sarajlije držale u samookruženju i to sa puno entuzijazma, ili ako je i bila nekakva opsada, bila je dosta traljava, jer se tunelima komotno prolazilo kroz istu. Nije da nisam čuo svakave teze, ali ova je do sad najblesavija.
angie01 angie01 23:45 24.08.2023

Re: Odrod!

Nije da nisam čuo svakave teze, ali ova je do sad najblesavija.


ko do sada nista nije cuo, eno svedocenja i dokumentarni snimci na YT-to sto se tamo radilo civilnom stanovnisvu je monstruozno,... nezamislivo, da ne prepricavam, muka mi je i od same pomisli,..i danas 2023. se pojedinci izivljavaju na in memorijam blogu jednog od prezivelih, prica se kojesta, brani zlocin, laze, vredja,...ako je to petriJotizam pravih Srba, pa hebemliga, vise lici na nasilnistvo ulicarske bande, koja unizava svoj narod...kako bilo ko normalan moze braniti zlocine nad nevinim ljudima.
crossover crossover 23:51 24.08.2023

Re: Odrod!

srdjan.pajic

Drugim rečima, Medlinka im probila tu vajnu blokadu, doduše podzemnim kanalima jer trčanju pod snajperima i minobacačima nije bila vična. Ali da bi to uradila, dakle probila blokadu, blokada je prvo morala da postoji, jel tako, tako je. A po ovim sad najnovijim strujanjima na blogu izgleda da nije ni postojala.


A pa nije samo ona nego i ambasador i njegov zamenik, pa prvi sekretar ambasade, pa drugi sekretar, pa konzul i administrativno osoblje konzularnog odeljenja, pa ataše za kulturu, pa vojni ataše, pa šifranti i vezisti, pa vod marinaca za obezbeđenje objekta, i na kraju kolone Robert Baer sa suprugom koja uvek nosi velike sako-trg kofere pa ni ona sirota ne može brzo da trči. I onda tako još dva puta sve isto za engleze i francuze samo u malo manjem gabaritu. Verovatno je tuda prošla i neka ekskurzija iz Bitolja samo niko na njih nije obraćao pažnju. Mislim, kakva kurac opsada kada je za sve to vreme obavljeno 15000 sletanja na Butmir.
tessa1 tessa1 06:06 25.08.2023

Re: Odrod!

ko do sada nista nije cuo, eno svedocenja i dokumentarni snimci na YT-to sto se tamo radilo civilnom stanovnisvu je monstruozno,... nezamislivo, da ne prepricavam, muka mi je i od same pomisli,..i danas 2023. se pojedinci izivljavaju na in memorijam blogu jednog od prezivelih, prica se kojesta, brani zlocin, laze, vredja,...ako je to petriJotizam pravih Srba, pa hebemliga, vise lici na nasilnistvo ulicarske bande, koja unizava svoj narod...kako bilo ko normalan moze braniti zlocine nad nevinim ljudima.

Nekrofilka 3x nedeljno najmanje gleda opsadu i uživa,

ali neče da nam prepriča.
tessa1 tessa1 06:09 25.08.2023

Re: Odrod!

Dragoševac, ljoljan je u istom komentaru priznao da njegovi nisu zločinci, pravdao se nekrofilki i spomenuo dostojanstvo Srba,

nema dalje.
promoter promoter 10:19 25.08.2023

Re: Odrod!

crossover
srdjan.pajic

Drugim rečima, Medlinka im probila tu vajnu blokadu, doduše podzemnim kanalima jer trčanju pod snajperima i minobacačima nije bila vična. Ali da bi to uradila, dakle probila blokadu, blokada je prvo morala da postoji, jel tako, tako je. A po ovim sad najnovijim strujanjima na blogu izgleda da nije ni postojala.


A pa nije samo ona nego i ambasador i njegov zamenik, pa prvi sekretar ambasade, pa drugi sekretar, pa konzul i administrativno osoblje konzularnog odeljenja, pa ataše za kulturu, pa vojni ataše, pa šifranti i vezisti, pa vod marinaca za obezbeđenje objekta, i na kraju kolone Robert Baer sa suprugom koja uvek nosi velike sako-trg kofere pa ni ona sirota ne može brzo da trči. I onda tako još dva puta sve isto za engleze i francuze samo u malo manjem gabaritu. Verovatno je tuda prošla i neka ekskurzija iz Bitolja samo niko na njih nije obraćao pažnju. Mislim, kakva kurac opsada kada je za sve to vreme obavljeno 15000 sletanja na Butmir.

Nemoj da im rušiš sneška.
promoter promoter 10:20 25.08.2023

Re: Odrod!

tessa1
Dragoševac, ljoljan je u istom komentaru priznao da njegovi nisu zločinci, pravdao se nekrofilki i spomenuo dostojanstvo Srba,

nema dalje.

Ko je ljoljan?
predatortz predatortz 17:45 25.08.2023

Re: Odrod!

tessa1
Dragoševac, ljoljan je u istom komentaru priznao da njegovi nisu zločinci, pravdao se nekrofilki i spomenuo dostojanstvo Srba,

nema dalje.


Razumem ove drugosrbijance, to je uglavnom fenseraj bez puno mozga i bez znanja o istoriji Bosne, jer bez znanja o teškim zločinima nad Srbima koji su se dešavali pre građanskog rata nije moguće sagledati karakter prethodnog sukoba.


Čudi me naš zemljak, ali me iskreno čudi. Moram priznati da sam malo i razočaran.

On zna za užasne genocide počinjene nad Srbima od strane muslimana i Hrvata u XX veku u BiH, zna ko je osnivač SDA, zna da je to čovek koji je sanjao i dosanjao džihad, ko je o džihadu pisao sedamdesetih, o Bosni kao državi političkog islama u kojoj nemuslimami neće imati pravo glasa, koji je doveo mudžahedine u Evropu da džihad vode nad njegovim narodom, zna da smo mi Srbi činili sve da do rata ne dođe i da Jugoslavija opstane, zna ko je rekao da će žrtvovati mir za suverenu BiH i ko je povukao potpis sa mirovnog sporazuma...


A ponosan što niko njegov nije učestvovao!
U čemu, prijatelju?
U sprečavanju još jednog pokušaja da nas zatru, da nas marginalizuju, da se ponašaju kao da ne postojimo, da ignorišu sve zakone koje smo zajedno doneli i teraju po svom?
Na to si ponosan?!

Jer, o tome se radilo devedesetih u BiH.
O opstanku! Biološkom, političkom, kulturnom, verskom...
I izborili smo ga!
Onda čuješ da je neki Srbin ponosan što niko njegov u tome nije učestvovao!
Tužno, prijatelju! Jako tužno!

U nekoj sam frci, no ne odoleh, ovo sam morao da napišem.
tessa1 tessa1 20:22 25.08.2023

Re: Odrod!

Razumem ove drugosrbijance, to je uglavnom fenseraj bez puno mozga i bez znanja o istoriji Bosne, jer bez znanja o teškim zločinima nad Srbima koji su se dešavali pre građanskog rata nije moguće sagledati karakter prethodnog sukoba.


Čudi me naš zemljak, ali me iskreno čudi. Moram priznati da sam malo i razočaran.



Ma govori i za Srbiju Srbijica, narod živalj,

neprosvjećen živalj u Srbijici i itd..


Pisali su o takvim likovima naši narodni pisci, o činovnicima i žandarmima koji se vrate kući nakon školovanja u Vijeni,

vjerovatno je priča kao mantra o “njegovim koji nisu ubijali” ponovljena stotinu puta,

1) da li samo u glavi stvorena slika gdje je on svojim vrlinima iznad primitivnog pokolja

2) ili je izgovorao naglas kao ulaznica u svijet civilizovane Evrope i prije te neko pita jesu li tvoji zločinci, a ne pita niko,

zločin je postao kao veganstvo, nećeš saznati dal je neko zločinac dok ti sam ne kaže je li ili nije..

- dobar dan, ja sam Mitar, i nisam zločinac

- dobar dan, ime mi je Marko, i ja sam zločinac

- ćao, moje ime je Tanja i ne jedem životinje, ni male mace


ili je stvarno u okruženju ovakvih nekrofila i sadista kao Angie kojima svaki drugi dan klekneš i moliš za oprost da bi ga primili u društvo nenasilnih i previše gradskih?


Lakrdija, ukratko.

dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 21:21 25.08.2023

Re: Odrod!

ali tek sad je prvi put izneta teza da opsade nije zapravo ni bilo, no su se Sarajlije držale u samookruženju i to sa puno entuzijazma, ili ako je i bila nekakva opsada, bila je dosta traljava, jer se tunelima komotno prolazilo kroz istu. Nije da nisam čuo svakave teze, ali ova je do sad najblesavija.


ne, gresis. blokada je bila odlicna, nikako traljava. da bi neko izasao iz sarajeva, morao je debelo da plati.

da prodje kroz blokadu.

sta mislis, kome?


bene_geserit bene_geserit 01:48 26.08.2023

Re: --

piše čovjek da će Tramp dobiti izbore zahvaljujući Ilonu, cc, za Trampa će glasati oni koji biraju između njega i Bajdena i Kamale na drugoj srani zato što je stvaran, stvaran i tako nakaradan, milijarder, republikanac, mizogin, sumnjive inteligencije i itd, za razliku od njih dvoga holograma il koncepta idealnih demokrata politike koju Amerika više neće imati

Ma bre za demokrate glasaju samo crnci, latino, neudate žene, pederi, trandže i Pajić.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:55 26.08.2023

Re: Odrod!

ne, gresis. blokada je bila odlicna, nikako traljava. da bi neko izasao iz sarajeva, morao je debelo da plati.


Objasni ti to benetu, jel bilo ili nije bilo blokade, ja više ni sam nisam suguran u ono što sam čuo i da li su me lagali ili nisu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:56 26.08.2023

Re: --

bene_geserit
piše čovjek da će Tramp dobiti izbore zahvaljujući Ilonu, cc, za Trampa će glasati oni koji biraju između njega i Bajdena i Kamale na drugoj srani zato što je stvaran, stvaran i tako nakaradan, milijarder, republikanac, mizogin, sumnjive inteligencije i itd, za razliku od njih dvoga holograma il koncepta idealnih demokrata politike koju Amerika više neće imati

Ma bre za demokrate glasaju samo crnci, latino, neudate žene, pederi, trandže i Pajić.



Dok za repoblikance glasaju samo budale, da ih sad ne nabrajam redom.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 08:56 26.08.2023

Re: Odrod!

Objasni ti to benetu, jel bilo ili nije bilo blokade, ja više ni sam nisam suguran u ono što sam čuo i da li su me lagali ili nisu.


bene i ja se vrlo dobro razumemo, nego izgleda ti i andjelija pogotovo ne kapirate kome se placalo da se izadje iz zatvora.


alselone alselone 21:38 19.08.2023

U mimohodu kroz isti tunel

dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 21:47 19.08.2023

ima boga

kakav gol!!!

idemo aek!
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 21:47 19.08.2023

Re: ima boga

4:3
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 21:48 19.08.2023

Re: ima boga

ajde sad mrs kuci ustase.

sem onih u zatvoru, naravno.
dragosevacprekjuce dragosevacprekjuce 21:49 19.08.2023

Re: ima boga

ideemo... doma doma...
bene_geserit bene_geserit 21:52 19.08.2023

Re: ima boga

ajde sad mrs kuci ustase

ustaša presudio ustašama
Черевићан Черевићан 21:54 19.08.2023

одсад и заувек

или....eno ga tamo

нелако је било ........Марко бити
растрзани живот ..своје учинио,
о делу му ........време ће судити
мир му души где Бог је склонио
solo solo 22:44 19.08.2023

Čarli imaš li motornu testeru? Na bemzin.

Da li ste znali da u Beogradu postoji drvored u obliku imena Tito: I nije jedini


iza Aerodroma Banjički vis, u Ulici Kraljice Ane na Banjici



u šumi na južnoj strani Vlasinskog jezera



promoter promoter 09:02 20.08.2023

Re: Čarli imaš li motornu testeru? Na bemzin.

solo
Da li ste znali da u Beogradu postoji drvored u obliku imena Tito: I nije jedini


iza Aerodroma Banjički vis, u Ulici Kraljice Ane na Banjici



u šumi na južnoj strani Vlasinskog jezera




Nemam!
Imam električnu testeru.
Ali imam i agregat ako je struja baš daleko.
Pa ako produžni kablovi budu kratki (a imam ih podosta), onda kresnem agregat.
Upali se lakše nego Tesa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana