Gost autor

AUSTRIJA I ENGLESKA BIĆE ZEMLJA PROLETERSKA!

Filip Mladenović RSS / 08.10.2021. u 22:32

Gradonačelnica Graca
Gradonačelnica Graca
KP kampanja u Gracu
KP kampanja u Gracu
Najlepši društveni događaj u Evropi, od pada Berlinskog zida, pobeda je Komunističke partije Austrije na lokalnim izborima u gradu Gracu (Graz).

Posle trideset dve godine masovnog ubijanja ljudske solidarnosti u pojam, Evropa je, u jednom štajerskom gradu, drugom po veličini u državi Austriji, odlučila da se seti najdragocenijeg svog političkog iskustva i progovori, uprkos svemu, pametno i, najzad, iz dubine savesti.

Pobedi antikapitalističke svesti - dakle, svesti o slobodi pojedinca i društva - u ovoj maloj bitki-pukotini usred kapitalističkog carstva, u medijima nije pridat osoben značaj. Ali, ova je pobeda naveštanje, blagovest jedne čovečne budućnosti. Niti su svi isti, niti je sve isto, niti je svima svejedno; ima, dakle, smisla govoriti istinu, raditi pravedno i kulturno se uzdizati. Postistina je pakleni diskurs.

Najvažnije je ovde i sada to što su za KP Austrije, osnovanu 1918. godine, u Gracu glasali većinom građani koji nisu njeni članovi i koji sebe ne smatraju komunistima. Oni su, dakle, glasali ne za svoju stranku, za svoju ideologiju, nego za one koji, in concreto, rade u njihovu korist, koji su tu, u politici, zbog njih, pretežne, iskorišćavane većine - koja sebe uspeva da prehrani, odene i osam sati uspava, pribavljajući profit vlasnicima privatizovanih zajedničkih dobara. Oni su glasali za one koji su u politici zbog opšteg dobra i opšte stvari, a ne zbog poopštenih partikularnih ciljeva i elite privilegovanih.

Građani su, prema tome, glasali za one koji nisu, poput socijalista, socijaldemokrata, zelenih i ostalih takozvanih levih partija i pokreta, prihvatili diskurs kapitalizma, da služe, u stvari, finansijskoj eliti, a obaška da propovedaju o kozmetičkim eko, gej i proceduralnim korekcijama.

KP Austrije jedina tu ozbiljno radi sa uverenjem da je politika Evropske unije usmerena pre svega - pre svega - na ekonomsku deregulaciju i privatizaciju dobara i usluga u javnom sektoru (gledajte neizostavno film Koste Gavrasa „Adults in the Room"!). Ona jasno govori da je temeljna podela u Evropi i svetu klasna podela, da je bit društvene nepravde u klasnoj podeli, kojoj se, međutim, već na samom polju označavanja i imenovanja već tri decenije zatire svaki trag, kao da i ne postoji.

Uspeh komunista na ovim izborima u Gracu, od 29 procenata glasova, nije došao preko noći. Ponovimo, rečima drugoga:

„To nije PR uspjeh. Izborni uspjeh je posljedica dugogodišnjeg rada, gdje su ljudi koji se i ne deklariraju kao ‘komunisti' glasali za komuniste, jer su shvatili da oni rade u njihovu korist, u korist radništva, obespravljenih, blokiranih, a bez podilaženja kapitalu i dodvoravanja onima koji žive od tuđeg rada. Također, članovi partije odricali su se velikog dijela naknada iz lokalnih predstavničkih tijela. Taj fond je bio korišten za pomoć kod stanovanja onih slabijeg socijalnog statusa", KP Austrije, „transparentno komunicira o svojoj komunističkoj orijentaciji, ne upada u desničarske zamke ideoloških debata, već djeluje komunitarno - za radništvo i obespravljene, ali za prevladavanje kapitalističkog okvira vlasništva i to posebno u sektoru stanovanja. Time i upućuje što komunizam i komunitarizam zapravo znače i odbija političke manipulacije evropske desnice koja nastoji komunizam izjednačiti s fašizmom i nacizmom", rekla je Katarina Peović, zastupnica u Saboru Republike Hrvatske, članica Radničke fronte, stranke koja se jedina u jugoslovenskim okvirima kreće antikapitalističkim diskursom.

Na predizbornim plakatima austrijskih komunista u Gracu, stajao je slogan „Mi smo tu zbog vas" i broj mobilnog telefona Elke Kar (Kahr), koja je, evo, posle četrdeset dve godine bavljenja politikom, postala gradonačelnica.

„Već šesnaest godina to radim", kaže Elke Kar, „na svaki poziv odgovaram; ako ne baš tog trenutka, onda pozovem kasnije tog dana, odgovaram na svaki SMS."

„Potrebno je da izbegnemo nepravednost, jer postoje ljudi koji već od rođenja imaju ograničene šanse u životu, njihove šanse nisu jednake." Jednostavno, to je stanovište politike Elke Kar i njene partije komunista, koja već decenijama pomaže građanima Graca da uspešno reše stambeno pitanje, pružajući im pri tom besplatnu pravnu pomoć.

Kada su 1998. godine osvojili skoro osam procenata glasova na lokalnim izborima u Gracu, tadašnji jedini odbornik Komunističke partije u Gradskom senatu, Ernest Kalteneger (Kaltenegger), odmah se odrekao dve trećine svoje plate. Umesto 6.000, primao je 2.000 evra mesečno (u današnjoj razmeri), a 4.000 su odlazile u novoosnovani socijalni fond za one koji ne mogu da podmire osnovne životne troškove. Svaki sledeći predstavnik ove partije u nekom zastupničkom telu, učinio je isto, kao što je to odmah učinila i Elke Kar. I šta je rezultat ovog solidarnog odricanja? U fondu je do sada obezbeđeno 2,5 miliona evra. Pomoć je primilo 20.000 ljudi.

Za kraj, ono što je početak! Gradonačelnica Graca, Elke Kar je rekla: „Ponosna sam na to što sam u partiji koja je uvek na strani radnika. Ponosna sam na to što su komunisti pružili najaktivniji otpor nacistima."

ZLATKO PAKOVIĆ ("Danas", 8. 10. 2021.) 

Atačmenti



Komentari (384)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 22:36 08.10.2021

А кад ће неки блог о енергетици?

Иде нам хладна зима... Кажу прогнозе.









solo solo 14:46 09.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

Иде нам хладна зима... Кажу прогнозе.



NA DANAŠNJI DAN JE UBIJEN

nsarski nsarski 16:20 09.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

solo
Иде нам хладна зима... Кажу прогнозе.



NA DANAŠNJI DAN JE UBIJEN



Ne budi stipsa, pojačaj to malo. Evo je Nathalie Cardone u revolucionarno/golotinjastoj verziji o večnom comandante-u.



Ovo je dostojan pomen jednom revolucionaru.
solo solo 19:26 09.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

Ovo je dostojan pomen jednom revolucionaru.


Jeste,neću baš da se zameram puno ,,blogovakserima,, a ti vidi kako ćeš

bene_geserit bene_geserit 21:06 09.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

NA DANAŠNJI DAN JE UBIJEN

Ma kul je drug Če, ima kosicu ko Džim Morison, nego ...
ima i zasluga, recimo Kastro ga je zadužio da rukovodi svim Kubanskim Golim Otocima. Tu se pokazao.
Ko beše u exYu rukovodio Golim Otokom, jel i njega slavite ?
vcucko vcucko 00:14 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

bene_geserit
NA DANAŠNJI DAN JE UBIJEN

Ma kul je drug Če, ima kosicu ko Džim Morison, nego ...
ima i zasluga, recimo Kastro ga je zadužio da rukovodi svim Kubanskim Golim Otocima. Tu se pokazao.
Ko beše u exYu rukovodio Golim Otokom, jel i njega slavite ?

Džej Edgar Huver. Krvi na njemu koliko nećeš. Plus su mu privodili maloletne dečake, na redovnoj bazi.
Vi ga beše slavite?
bene_geserit bene_geserit 00:46 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

Džej Edgar Huver. Krvi na njemu koliko nećeš. Plus su mu privodili maloletne dečake, na redovnoj bazi.
Vi ga beše slavite?

Ko to slavi Huvera i gde, jel možda kači i njegove slike na zid ko što čovek može da vidi druga Čea kod libtarda ?
freehand freehand 09:02 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

Ma kul je drug Če, ima kosicu ko Džim Morison, nego ...
ima i zasluga, recimo Kastro ga je zadužio da rukovodi svim Kubanskim Golim Otocima. Tu se pokazao.

Dabre.
Kuba, Če, Goli otok.


solo solo 09:12 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

recimo Kastro ga je zadužio da rukovodi svim Kubanskim Golim Otocima.


Bio si tamo pa znaš iz prve ruke?
shmoo shmoo 09:18 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

bene_geserit, freehand, solo, nsarski, vcucko



Добро бре, момци, па је л' то енергетика?









solo solo 10:34 10.10.2021

Re: debeli

Добро бре, момци, па је л' то енергетика?


Momak ne zamajavaj. Ima prečih stvari od toga što su ti isključili struju.

Brnabić o kovid propusnicama: "Krenuli smo težim, ali boljim putem"


Ko stigne pričatiće.

Ne ali ozbiljno. Jel si zadužio agregat od škole za rad od kuće. Šta ako ti nestane struje u sred časa. Kako je to predvideo ružiĆasti alarm?

Jel ti refundiraju internet tarifu?
AH,uh koliko pitanja.
Jbg lakše je o komunjarama i drugu Brozu. Sa njima nema neizvesnosti.

I šta je sa kvantnom fizikom?
magnus magnus 18:46 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

Džej Edgar Huver. Krvi na njemu koliko nećeš. Plus su mu privodili maloletne dečake, na redovnoj bazi.
Vi ga beše slavite

nego US /GB ambasade se nikad ne buni kad se negdje pojavi ,mural , zaludnici u majicama sa gosn dr Chegeuarm , a ratko im smeta, skatovi jedni neopevani
shmoo shmoo 19:23 10.10.2021

Re: debeli

solo

Jbg lakše je o komunjarama i drugu Brozu. Sa njima nema neizvesnosti.



Па пресечеш повремено сас четници тек да не буде досадно? А зачиниш сас европски салонски левичари да му даш широм света препознатљив мирис и укус усред короне?

М'да, како то каже камарад Чарли.

Добра чорба. Уместо недељне супе сас резнаци (или сас кнедличке, вотевер).

Матори, а је л' ти знаш да је Дан инжињерије ЈНА био 7. марта?

На тај дан 1943. срушен је мост на Неретви па у знак сећања на тај генијални стратешки потез обележавали смо тај датум у ЈНА.

На тај дан смо касно увече после целодневне прославе у Дому ЈНА у Илирској Бистрици 1984. разносили (да, да разносили, не развозили) кућама наше пијане официре који нису могли да стоје на ногама.

Слатко се тада смејао док нас је гледао како се килавимо мој тадашњи пуковник и формацијски командант те моје 13. пролетерске бригаде, а касније на почетку грађанског рата у СФРЈ генерал и командант 13. корпуса ЈНА.

(И данас чувам петокраку са српом и чекићем коју сам носио на титовки тих годину дана и када сам се скидао једино то сам и понео из ЈНА кући за успомену поред књиге са нотама и речима револуционарних песама и корачница коју сам мазнуо из библиотеке у касарни.)

У том ношењу наших на мртво пијаних официра кућама најтеже нам је било са командантом батаљона, нашим мајором... Човек им'о 120 кила. А ни заставник прве класе није заостајао за њим.

Обојица људи у већ поодмаклим годинама. За нас клинце од 18 година тате.

Али су зато обојица трчали (у трезном стању) преко оних дашчица за форсирање водених препрека к'о газеле да би нам показали како се то ради.

И дан-данас им се дивим због тога.

Као и Марјану Чаду уосталом. Какве су то људине били...

Штета што они нису одлучивали о судбини те Југославије а не они партијски апаратчици СКЈ свих република и аутономних покрајина СФРЈ.









П.С. - Матори, пропустио сам изложбу у згради РТС у Таковској.

Јеси ти био?

Па да ми причаш какав је то осјећај...

То ми је занимљивије од аустријских комуниста у тумачењу Златка Паковића ( ).






solo solo 19:40 10.10.2021

Re: debeli

Јеси ти био?

Па да ми причаш какав је то осјећај...


Idem organizovano sa mesnom zajednicom. Imamo lanč paket,prevoz i zabavu posle izložbe.
shmoo shmoo 19:53 10.10.2021

Re: debeli

solo
Јеси ти био?

Па да ми причаш какав је то осјећај...


Idem organizovano sa mesnom zajednicom. Imamo lanč paket,prevoz i zabavu posle izložbe.




Е, јбг!

Учланио си се у СУБНОР преко везе?

Или у удружење пензионера пре времена? Исто преко везе... (Уа, непотизам!!!)

Није фер... Ја немам никог познатог у тим институцијама.

А до пензије, по важећем закону, имам још 8 година робовања размаженој деци и још размаженијим родитељима.




solo solo 19:56 10.10.2021

Re: debeli

А до пензије, по важећем закону још 8 година.


Pa ti si mlad momak.

Nego kako ti šljakaju radijatori. Ja taman spakovo kratke gaće i šorcove sad moram da vadim. Skuvasmo se u ovom delu Srema.
Došo gas sa Lavrovim,samo piče toplane. Pa dobro druže kako da se ne učlaniš.




Vidiš kako je najebo naš drug Milanče u Londonu. Mora peške.
freehand freehand 19:58 10.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

magnus
Džej Edgar Huver. Krvi na njemu koliko nećeš. Plus su mu privodili maloletne dečake, na redovnoj bazi.
Vi ga beše slavite

nego US /GB ambasade se nikad ne buni kad se negdje pojavi ,mural , zaludnici u majicama sa gosn dr Chegeuarm , a ratko im smeta, skatovi jedni neopevani

Nisam ovo razumeo: ambasade US/GB se nikad ne bune kad u nekoj zemljici u kojoj tamošnji indijanci izaberu vlast koja im (US/GB) nije po volji, pa oni ulete i sa par hiljada/desetina hiljada kolateralnih žrtava stvar privedu onome što smatraju ispravnim - pa onda neki sa Čeomna majicama sprejom napišu AGRESORI/UNICE/OKUPATORI
jel to onda zunači da su oni fini zato što su mogli da poubijaju i te sa sprejovima a nisu?
shmoo shmoo 20:09 10.10.2021

Re: debeli

solo

Nego kako ti šljakaju radijatori.



Хвала Вучићу, добро. Није ни било никаквих проблема које су имали неки други делови Београда колико чујем...


Pa dobro druže kako da se ne učlaniš.



Бих ја!

Кеве ми покојне!

Него и за то ти треба веза из неког завичајног удружења у Београду као и за онај СУБНОР и удружење пензионера.

Што практично значи да ми рођени Београђани по том питању можемо да добијемо само киту међу очи јер немамо ни свог Курту ни свог Мурту у тим кључним државним институцијама пошто немамо ни своје завичајно удружење.

Као што, уосталом, и у свему осталом добијамо међу очи... Знаш већ шта међу очи.

Јбг... Тако су ми те карте подељене још на почетку партије па ето трпим и патим се к'о патика док трајем...(И све се надам се да сам ја мало квалитетније израде од ових кинеских патика са пијаце...)



solo solo 20:19 10.10.2021

Re: debeli

Хвала Вучићу, добро. Није ни било никаквих проблема које су имали неки други


amin!

Nego ako vidiš ove Engleze pošalji im priručnik kako da premoste.



shmoo shmoo 20:23 10.10.2021

Re: debeli

solo
Хвала Вучићу, добро. Није ни било никаквих проблема које су имали неки други


amin!

Nego ako vidiš ove Engleze pošalji im priručnik kako da premoste.





Ма ја сам фррранцуски ђак.

Да су Французи у питању, одмах бих им послао.

А овако не дам тим надменим и лицемерним фа-фа-фа Енглезима ништа.

Ко их јебе.

Могу само да се потрудим да им преко везе израдим хавански синдром па да деле судбину са Америма.

А за бензин нека се сами сналазе.

shmoo shmoo 21:54 10.10.2021

Браво, Хрватска! - 673. дио

У продукцији Бранка Лустига (Јадран филм, па буп - правац Холивуд на Гладијатора... За разлику од оног нашег обичног домаћег српског говечета Ратка Дражевића који није одмакао даље од Авала филма)...

solo



А јеси видео ово, матори?


ЖЕСТОКА ТУЧА у Книну: Сукобили се „Торцида“ и „Хрвати са Косова“

Након што је дошло до конфликта између једног припасника „Торциде“ и и навијачке групе „Јањевци“ познате и као Хрвати са Косова јер воде порекло из места Јањево, све је прерасло у општи хаос.

Убрзо су и једном и другом у помоћ стигле неколико десетина навијача и кренула је велика макљажа.


Све се дешавало испред једног кафића, а очевици су у изјавама за хрватске медије причали како су летели и столови и како ситуација није била нимало наивна.

Касније се туча из кафића преселила на улице Книна и трајала је, по извештају полиције, између 15 и 20 минута.

Убрзо је уследила и реакција полиције која је убрзо прекинула сукоб.

„Синоћ око 23.30 сата догодио се сукоб две групе у Книну. Данас је у току криминалистичко истраживање како би утврдили колико је особа учествовало и шта се тачно догодило. Полиција поседује снимак догађаја па ћемо лакше утврдити све лињенице“, стоји у саопштењу полиције.

Политичара Ивицу Дачића рођеног у Призрену, повезују са Јањевцима односно Хрватима са Космета.

Све се дешавало испред једног кафића, а очевици су у изјавама за хрватске медије причали како су летели и столови и како ситуација није била нимало наивна.

Касније се туча из кафића преселила на улице Книна и трајала је, по извештају полиције, између 15 и 20 минута.

Убрзо је уследила и реакција полиције која је убрзо прекинула сукоб.

„Синоћ око 23.30 сата догодио се сукоб две групе у Книну. Данас је у току криминалистичко истраживање како би утврдили колико је особа учествовало и шта се тачно догодило. Полиција поседује снимак догађаја па ћемо лакше утврдити све лињенице“, стоји у саопштењу полиције.

Политичара Ивицу Дачића рођеног у Призрену, повезују са Јањевцима односно Хрватима са Космета.




ЛИНК



Могао бих се опкладити да су се потукли зато што нису могли да се договоре где се тачно налази Муратово турбе.

А кренули му на поклоњење.


П.С. - Јеси ти приметио да је тај Гљивица Длачић у одличним односима са навијачима широм бивше СФРЈ?

Први комшија на Дедињу с којим вероватно пије јутарњу кафу му је онај Иван Богданов, Ица Ултрас, који је изазвао прекид утакмице Италија-Србија у Ђенови, па брзо потом и прекид утакмице Србија-Албанија у Београду када је летео онај дрон са албанском заставом изнад терена.(ЛИНК)


Браво, Хрватска!






vcucko vcucko 07:04 11.10.2021

Re: Браво, Хрватска! - 673. дио

shmoo

Након што је дошло до конфликта између једног припасника „Торциде“ и и навијачке групе „Јањевци“ познате и као Хрвати са Косова јер воде порекло из места Јањево, све је прерасло у општи хаос.

Da, tuča Hajdukovaca i Dinamovaca. Janjevci su uvek bili najžešći.

Jednom, mislim sredina 80-ih, zvekne Rijeka Dinama na Kantridi (normalna stvar). Janjevci su posle utakmice išli i tukli redom, na koga su naišli. Srećom iznad Trećeg maja ih sastavi narodna milicija. Koja tada nije baš radla u rukavicama

Uglavnom, prštalo je na sve strane...
shmoo shmoo 09:00 11.10.2021

Re: Браво, Хрватска! - 673. дио

vcucko
shmoo

Након што је дошло до конфликта између једног припасника „Торциде“ и и навијачке групе „Јањевци“ познате и као Хрвати са Косова јер воде порекло из места Јањево, све је прерасло у општи хаос.

Da, tuča Hajdukovaca i Dinamovaca. Janjevci su uvek bili najžešći.

Jednom, mislim sredina 80-ih, zvekne Rijeka Dinama na Kantridi (normalna stvar). Janjevci su posle utakmice išli i tukli redom, na koga su naišli. Srećom iznad Trećeg maja ih sastavi narodna milicija. Koja tada nije baš radla u rukavicama

Uglavnom, prštalo je na sve strane...




Беше оно новорођено магаренце у филму Парада назвали Шурјак?

"Јебат' ће матер оним загребаћким пургерима!"





docsumann docsumann 15:13 11.10.2021

Re: А кад ће неки блог о енергетици?

freehand
Ma kul je drug Če, ima kosicu ko Džim Morison, nego ...
ima i zasluga, recimo Kastro ga je zadužio da rukovodi svim Kubanskim Golim Otocima. Tu se pokazao.

Dabre.
Kuba, Če, Goli otok.




dobar je Mos Def (Most Definitly)

angie01 angie01 23:06 08.10.2021

aaajaooo,

a kod nas ide serija o Jovanki na rts-u,...slucajno?
angie01 angie01 10:08 10.10.2021

Re: aaajaooo,

aaaajaooo, jos jednom,...jer mi je do sinoc bila samo jako smesna glupava kuknjava oko serije o Jovanki-fakat, znacajnoj istorijskoj licnosti, za koju je znao ceo svet, s obzirom na popularnost i uvazavanje koje je u njemu imao Tito...jer nisam ni znala da je serija snimljena, niti sam videla nesto od snimljenog materijala.

...i tako ja sinoc vrtim kanale pred spavanje, ne bih li naletela na neki zanimljiv film, kad ono, naletim na Tiku Stanica, koji izgovara neke arhivske podatke i onda ide dokumentarni materijal da to nesto ilustruje,...pogledam malo bolje i ispade da je to ta "ozloglasena" serija, koja navodno pakuje Jovanku u lep celofan, iako je ona bila sve najgore, kako su vec kukaci objasnili,....kad tamo, delimicno igrana serija, cisto da priblizi neke scene u koloru, pretezno sastavljena od dokumentarnog materijala i opservacija istoricara iz svih republika, koji faktografski slazu pricu o nekadasnjoj prvoj dami, sa sve strucnim objasnjenjem psihologa iz tima profesionalaca, koji se njenim profilom bavio,...pa vec iz tih pola sata koje sam odgledala, ispada da je drugarica Jovanka vise nego dobro odradila svoju protokolarnu ulogu, jer se trudila, ucila i bila posvecena i obavezama i Titu, koga je volela i kao zena, sa kojim je imala prilike da se susrece sa najmocnijim ljudima na svetu, drzavnicima, naucnicima, umetnicima,...i da je uz muza, prilikom tih sureta, sirila pozitivnu sliku o nama.

e,hebiga sada-to je neoprostivo.
angie01 angie01 20:42 10.10.2021

Re: aaajaooo,

ceo svet je znao za Tita i Jovanku, bili su simbol jedne epohe, sta je smesno- procitaj samo sa kim su se sve susreli,...i druge prve dame su bile znacajne istorijske licnosti i pominju se i kada to vise nisu, snimaju se emisije o njima, pisu knjige-sta je tu cudno,...ili ti ne razumes bas najbolje te termine.

...o Titovoj sahrani su pisali svi mediji na svetu, BBC recimo, kao o dogadjaju koji je zaustavio svet, jer je tu bilo delagacija iz 126 zemalja, 33 predsednika drzava, 32 premijer, 4 kralja, 5 princeva,...ali je beni smesno.

bene_geserit bene_geserit 23:17 08.10.2021

Jes vala

Najlepši društveni događaj u Evropi, od pada Berlinskog zida, pobeda je Komunističke partije Austrije na lokalnim izborima u gradu Gracu

Što samo od tada, u celokupnoj istoriji. Na drugom mestu je pobeda Hitlera na prvim lokalnim izborima gde već.

Ali ima i konkurenciju u ovome: 3-Child Limit Bill Proposed In PA; Would Mandate Vasectomies. Taj predlog zakona ako prođe, pobeda komunista je tek drugi najlepši događaj.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:43 08.10.2021

Re: Jes vala

Kad se već spominje Hitler, konkurencija može da mu bude jučerašnja vest:

Patrijarh Srpske pravoslavne crkve Porfirije uručio je orden Svetog Save drugog reda glavnom i odgovornom uredniku "Večernjih novosti" Miloradu Vučeliću, saopštila je Informativna služba SPC.

U odluci Svetog Arhijerejskog Sinoda, koja je pročitana tom prilikom, navodi se da se, na predlog patrijarha Porfirija Miloradu Vučeliću, glavnom i odgovornom uredniku Večernjih novosti, dodeljuje visoko odlikovanje Srpske Pravoslavne Crkve, orden Svetog Save drugog reda, za višegodišnju uspešnu saradnju, novinarski profesionalizam i afirmaciju hrišćanskih vrednosti i vrlina, navodi se na sajtu SPC.

Milan Novković Milan Novković 23:51 08.10.2021

Re: Jes vala

bene_geserit
Najlepši društveni događaj u Evropi, od pada Berlinskog zida, pobeda je Komunističke partije Austrije na lokalnim izborima u gradu Gracu

Što samo od tada, u celokupnoj istoriji. Na drugom emstu je pobeda Hitlera na prvim lokalnim izborima gde već.

Ali ima i konkurenciju u ovome: 3-Child Limit Bill Proposed In PA; Would Mandate Vasectomies. Taj predlog zakona ako prođe, pobeda komunista je tek drugi najlepši događaj.

Video sam to danas! Meni smešno

Cenim da su sledeći na redu očevi što malim damama od ćerki dozvoljavaju da uzmu vatreno oružje u ruke

Nači problem-do-problema nema ama baš nikakve veze sa komunistima (vidim da se mnogi autori u US (i koji su meni u gornjoj polovini liste autora za čitanje) potežu za "pojmom", sve te konce vuče ono što Matthey Ehret zove "oligarjhijska klika" (mislim, kako je oligarhista što zaposlenima plaća minimalce, ili manje ako može, komunista to nikako da sastavim sa logičnim).

Pa se pita, na dramatičan način:

"... HOW did this oligarchical clique embed itself within the United States during the Cold War and induce an emerging baby boomer generation to democratically de-construct Judeo Christian civilization?..."

Rekao bi neko kako su baby boomers šlajfovali previše po levoj traci dok je oligarhija ubrzano oligarhisala po komšiluku, frenetično krala sve što je mogla, lovu, moć, ...

I bukvalno se dešava dekonstrukcija, milijarderi su u vrhu, ne komunisti, pa njihovi shadow trudbenici na ne-novčanim kormanima, urušava se cela zapadna civilizacija.

Te vrhuške su ko ajkule kad namirišu krv, što više imaju to su u sve većem transu da maznu još više, bez obzira na druge, u novcu, sredstvima za proizvodnju, sirovinama, pa novcu opet, ali sve vreme i u moći.

Al ja mislim da će se smiritim kad slušamo nikakav skoro izveštaj sa sastanka Sulivana i Kineza - iako se u ničemu nisu složili vidi se da će Sulivanovi masteri podviti rep polako.

Mislim, sa Evropom i NATOom nisu evo uspeli, dok su Rusi i Kinezi bili što na kolenima što im se biznis vrteo oko štampanja majica, a sad treba US, UK i Australija da stanu Kini na crtu - pa nije uvošte isklučeno da će Kina uzeti Tajvan pre 2025., dok ovi naši ludaci budu još uvek radili na nacrtima ugovora.
bene_geserit bene_geserit 23:58 08.10.2021

Re: Jes vala

Miloradu Vučeliću, glavnom i odgovornom uredniku Večernjih novosti, dodeljuje visoko odlikovanje Srpske Pravoslavne Crkve, orden Svetog Save drugog reda

Razumem da tebe ta vest zanima, uostalom Vučela je bio potpredsednik SPSa, dakle bitan lik za vas libtarde (ko zna možda i pobedi na nekim lokalnim izborima negde, da i u Srbiji ima lepih vesti).
Mene moram priznati ne zanima, ni kome SPC daje ordene a ni bivši ili sadašnji SPSovci.
Ali razumem zašto si nacional-socijaliste uporedio sa socijalistima, sve je to iz istog šešira izašlo.
shmoo shmoo 00:17 09.10.2021

Re: Jes vala

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:26 09.10.2021

Re: Jes vala

bene_geserit bene_geserit 01:08 09.10.2021

Re: Jes vala

I bukvalno se dešava dekonstrukcija, milijarderi su u vrhu, ne komunisti, pa njihovi shadow trudbenici na ne-novčanim kormanima, urušava se cela zapadna civilizacija.

Ma bre niko ne misli da su ovi danas što sve sjebavaju komunisti.
Nego traženje leka za to na strani komunizma je podjednako smisleno kao što su Nemci tražili lek od opasnosti komunizma u Hitleru.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:33 09.10.2021

Re: Jes vala

Građanke i građani Graca misle drugačije...

Dela, a ne reči, solidarnost, a ne propaganda!
bene_geserit bene_geserit 02:02 09.10.2021

Re: Jes vala

Građanke i građani Graca misle drugačije.

Pa i Nemci su mislili drugačije kad su birali Hitlera.
I on se zalagao za dela a ne reči.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:09 09.10.2021

Re: Jes vala

Ali se nije zalagao za solidarnost, već samo za propagandu!

Zato je i skončao na smetlištu istorije!
bene_geserit bene_geserit 02:24 09.10.2021

Re: Jes vala

Ali se nije zalagao za solidarnost

Komunisti se ne zalažu za solidarnost već da njihovi imaju sve a uravnilovka u siromaštvu za ostale.

Nego nije sporno da ovo sad, karikatura kapitalizma, slabo valja. Čak i ono što je do skora bilo dobro (izobilje svega) se sad kvari u ovoj fazi kad su monopoli postali preveliki a slobodno tržište postoji samo u tragovima. Socijalne razlike se ekstremno povećavaju, društvena propustljivost nestaje, srednja klasa se smanjuje i nestaje.
Ali tražiti lek za to u komunizmu je kao tražiti lek za ove socijalne eksperimente u Hitleru. Ne traži se lek za jedan ekstremizam u drugom ekstremizmu.
shmoo shmoo 06:55 09.10.2021

Re: Jes vala

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:30 09.10.2021

Re: Jes vala

Filip Mladenović
Ali se nije zalagao za solidarnost, već samo za propagandu!


Ово једноставно није тачно и спада у приземни ревизионизам где се кроз призму агресивне ратне политике и злочина геноцида, негира и то да су и Немачкој национал-социјалисти имали широк програм солидарне помоћи, и то од доласка Хитлера на чело 1933. кроз организацију NSV (Nationalsozialistische Volkswohlfahrt) са 4,7М чланова и 520.000 волонтера.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:24 09.10.2021

Re: Jes vala

Filip Mladenović
Građanke i građani Graca misle drugačije...

Dela, a ne reči, solidarnost, a ne propaganda!


Каква је корист, браћо моја, ако ко рече да има вјеру а дјела нема? Зар га може вјера спасти?

Јаков 2.14.


Филип се коначно обратио у православље. Богу хвала!
macak_tosa macak_tosa 11:36 09.10.2021

Re: Jes vala

Filip Mladenović
Građanke i građani Graca misle drugačije...

Dela, a ne reči, solidarnost, a ne propaganda!

Bravo Philipe!
Konačno je stigao i taj dan - naučilo se slovo Đ (i malo đ).
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:50 09.10.2021

Re: Jes vala

vrabac_onaj
Filip Mladenović
Građanke i građani Graca misle drugačije...

Dela, a ne reči, solidarnost, a ne propaganda!


Каква је корист, браћо моја, ако ко рече да има вјеру а дјела нема? Зар га може вјера спасти?

Јаков 2.14.


Филип се коначно обратио у православље. Богу хвала!


"Ako bog postoji, ateizam je za njega manja uvreda od religije." Edmon de Gonkur (1822-1896)
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:52 09.10.2021

Re: Jes vala

principessa_etrusca
Filip Mladenović
Ali se nije zalagao za solidarnost, već samo za propagandu!


Ово једноставно није тачно и спада у приземни ревизионизам где се кроз призму агресивне ратне политике и злочина геноцида, негира и то да су и Немачкој национал-социјалисти имали широк програм солидарне помоћи, и то од доласка Хитлера на чело 1933. кроз организацију NSV (Nationalsozialistische Volkswohlfahrt) са 4,7М чланова и 520.000 волонтера.


Kakva solidarnost, takav i epilog!
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:57 09.10.2021

Re: Jes vala

Filip Mladenović
vrabac_onaj
Filip Mladenović
Građanke i građani Graca misle drugačije...

Dela, a ne reči, solidarnost, a ne propaganda!


Каква је корист, браћо моја, ако ко рече да има вјеру а дјела нема? Зар га може вјера спасти?

Јаков 2.14.


Филип се коначно обратио у православље. Богу хвала!


"Ako bog postoji, ateizam je za njega manja uvreda od religije." Edmon de Gonkur (1822-1896)


Me and Jenny goes together like peas and carrots.

Forrest Gump


Черевићан Черевићан 23:45 08.10.2021

in dubio

Mi smo tu zbog vas

крилатица..................звука препознатог
читам и сад ........................има ко је рад,
становништво Graz-a позорност обрати
историје точак.................зариба подекад

п.с.
богме јесте изазовно бреме
резултате... показаће време
bene_geserit bene_geserit 05:41 09.10.2021

najdragocenije evropsko političko iskustvo

Evropa je ... odlučila da se seti najdragocenijeg svog političkog iskustva

Znam da je moderno prepravljanje istorije trenutno, ruše se spomenici, prepravljaju ono što Gugl i drugi pretraživači izbacuju. Ali u kom to alternativnom univerzumu je komunizam najdragocenije evropsko političko iskustvo ?
ova je pobeda naveštanje, blagovest jedne čovečne budućnosti

Onakve kakvo smo imali u vreme Golodomora ili Kineske Kulturne Revolucije ?
„Potrebno je da izbegnemo nepravednost, jer postoje ljudi koji već od rođenja imaju ograničene šanse u životu, njihove šanse nisu jednake."

Mislim da je rešenje u Positive Action Act, kao što su doneli vaši saborci u Čikagu, samo na svim mogućim nivoima. "Hiring preference" svakome sa “protected characteristic”, što bi bilo “any characteristic which may be used, either directly or indirectly, to discriminate against or place at a disadvantage such persons having that characteristic.” Genijalno.
Ah ta zla meritokratija, takoreći čist fašizam.
Ponosna sam na to što su komunisti pružili najaktivniji otpor nacistima.

Ok, osećam se kao da sam ušao u vremeplov. Ova svojata to što su se Rusi borili protiv Hitlera. Borili su se i protiv Napoleona. I protiv Mongola. Imali su tu nesreću da su u doba Hitlera bili pod komunistima, pa su najebali više nego inače.
koji su tu, u politici, zbog njih, pretežne, iskorišćavane većine - koja sebe uspeva da prehrani, odene i osam sati uspava, pribavljajući profit vlasnicima privatizovanih zajedničkih dobara. ...
glasali za one koji nisu, poput socijalista, socijaldemokrata, zelenih i ostalih takozvanih levih partija i pokreta, prihvatili diskurs kapitalizma, da služe, u stvari, finansijskoj eliti, a obaška da propovedaju o kozmetičkim eko, gej i proceduralnim korekcijama

Kako funkcionišu neprivatizovane firme smo imali priliku da gledamo kod nas, a i još uvek imamo priliku da gledamo.
Eko, gej i slične "korekcije" nisu kozmetičke već fundamentalno oružje za stavljanje ulara narodu.
Socijalisti, socijaldemokrate, zeleni jesu naravno lažno leve stranke koje služe finansijskoj eliti, tu su pravu.
Ali alternativa koju ovi nude je kuku i pomagaj. Uobičajeno komunjarsko otimanje para od jednih i davanje drugima (oće li ikad ti komunisti sami da nešto korisno naprave, prodaju, zarade ili večito da gledaju kako da otmu vrednima i pametnima?). U takvom sistemu naravno najbolje prođe onaj ko vrši preraspodelu. Tj. oni, komunisti. Za nas ostale tu je uravnilovka u siromaštvu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:47 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

ČITAJTE PAŽLJIVO: Kada su 1998. godine osvojili skoro osam procenata glasova na lokalnim izborima u Gracu, tadašnji jedini odbornik Komunističke partije u Gradskom senatu, Ernest Kalteneger (Kaltenegger), odmah se odrekao dve trećine svoje plate. Umesto 6.000, primao je 2.000 evra mesečno (u današnjoj razmeri), a 4.000 su odlazile u novoosnovani socijalni fond za one koji ne mogu da podmire osnovne životne troškove. Svaki sledeći predstavnik ove partije u nekom zastupničkom telu, učinio je isto, kao što je to odmah učinila i Elke Kar. I šta je rezultat ovog solidarnog odricanja? U fondu je do sada obezbeđeno 2,5 miliona evra. Pomoć je primilo 20.000 ljudi.
gedza.73 gedza.73 10:28 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo


Filip Mladenović
Kada su 1998. godine osvojili skoro osam procenata glasova na lokalnim izborima u Gracu, tadašnji jedini odbornik Komunističke partije u Gradskom senatu, Ernest Kalteneger (Kaltenegger), odmah se odrekao dve trećine svoje plate. Umesto 6.000, primao je 2.000 evra mesečno (u današnjoj razmeri), a 4.000 su odlazile u novoosnovani socijalni fond za one koji ne mogu da podmire osnovne životne troškove. Svaki sledeći predstavnik ove partije u nekom zastupničkom telu, učinio je isto, kao što je to odmah učinila i Elke Kar. I šta je rezultat ovog solidarnog odricanja? U fondu je do sada obezbeđeno 2,5 miliona evra. Pomoć je primilo 20.000 ljudi.

Jel' vidiš Filipe?
A naši... pu, pu, daleko bilo... srpski komunisti zavale dupe u avion, zagade kerozinom nebo kako bi popili kafu u Splitu pa onda opet avionom na palačinke u Dubrovnik i umesto da taj ogroman novac potrošen na svoj luksuz daju u fond siromašnima oni gledali samo sebe pa pričaju kako je bilo uređeno i sređeno. Ja sam oduševljen brojem komunista kod nas koji su se u višedecenijskom periodu vladavine odricali dela svojih plata i osnivali fondove za solidarnu pomoć. Eto mogao bi blog da napišeš o bezbrojnim fondovima srpskih komunista koji imaju i koji su imali ogromne plate, vile, bazene, kuće po Dedinju, diplomatske magacine...
Šta gledaš u tuđa dvorišta a ionako redovno mašiš oduševljavajući se 'revolucijama' po svetu. Te Bepe Grilo (afera do afere), te žuti prsluci (klasičan primer sitnosopstveničkog gledanja samo svojih interesa)

Nego jel' su počeli komunisti u kožnim mantilima da upadaju po kućama u Gracu i da apse ove što nisu glasali za njih?

I šta bi na kraju sa revolucijama po svetu? Bio si oduševljen kad je pobedio Bepe Grilo (a on afera do afere), sa Pernarom, onom-onim Čelzi Meningom, mora da je bar neko napravio komunu po tvojoj meri.


gvozden1 gvozden1 10:37 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Bio si oduševljen kad je pobedio Bepe Grilo

I Draško Stanivuković :)

Ono oduševljenje je teško zaboraviti, najavljivao Filip neke silne prekretnice, domino efekte, povratke klince palce, i na kraju, naravno, prc!

I ovo sad, ne nekim lokalnim izborima negde pobedila neka budala, i sad je to neki znak povratka komunizma.
Aha, evo saće.
Kad Filip prepozna društvene procese, to je prepoznavanje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:37 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Stanivuković je manje zlo od Dodika!

Ovde se stvari poboljšavaju samo kada manje zlo smeni veće zlo.

Istorija je učiteljica života.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:44 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

gedza.73

Filip Mladenović
Kada su 1998. godine osvojili skoro osam procenata glasova na lokalnim izborima u Gracu, tadašnji jedini odbornik Komunističke partije u Gradskom senatu, Ernest Kalteneger (Kaltenegger), odmah se odrekao dve trećine svoje plate. Umesto 6.000, primao je 2.000 evra mesečno (u današnjoj razmeri), a 4.000 su odlazile u novoosnovani socijalni fond za one koji ne mogu da podmire osnovne životne troškove. Svaki sledeći predstavnik ove partije u nekom zastupničkom telu, učinio je isto, kao što je to odmah učinila i Elke Kar. I šta je rezultat ovog solidarnog odricanja? U fondu je do sada obezbeđeno 2,5 miliona evra. Pomoć je primilo 20.000 ljudi.

Jel' vidiš Filipe?
A naši... pu, pu, daleko bilo... srpski komunisti zavale dupe u avion, zagade kerozinom nebo kako bi popili kafu u Splitu pa onda opet avionom na palačinke u Dubrovnik i umesto da taj ogroman novac potrošen na svoj luksuz daju u fond siromašnima oni gledali samo sebe pa pričaju kako je bilo uređeno i sređeno. Ja sam oduševljen brojem komunista kod nas koji su se u višedecenijskom periodu vladavine odricali dela svojih plata i osnivali fondove za solidarnu pomoć. Eto mogao bi blog da napišeš o bezbrojnim fondovima srpskih komunista koji imaju i koji su imali ogromne plate, vile, bazene, kuće po Dedinju, diplomatske magacine...
Šta gledaš u tuđa dvorišta a ionako redovno mašiš oduševljavajući se 'revolucijama' po svetu. Te Bepe Grilo (afera do afere), te žuti prsluci (klasičan primer sitnosopstveničkog gledanja samo svojih interesa)

Nego jel' su počeli komunisti u kožnim mantilima da upadaju po kućama u Gracu i da apse ove što nisu glasali za njih?

I šta bi na kraju sa revolucijama po svetu? Bio si oduševljen kad je pobedio Bepe Grilo (a on afera do afere), sa Pernarom, onom-onim Čelzi Meningom, mora da je bar neko napravio komunu po tvojoj meri.




I dan danas /9. 10. 2021./ Srbija ni izdaleka ne može da domaši svoj BDP iz 1989. pod komunistima.

A što se Graca tiče, pročitajte pažljivo kako su u tom po veličini DRUGOM austrijskom gradu pobedili komunisti.
I šta gradonačelnica Elke Kar govori o Jugoslaviji i o Titu.

Umesto Pernara pojavili su se devojke i momci iz "MOŽEMO" i nedavno pobedili u Zagrebu.

A Pokret 5 zvezdica je i dalje najveća parlamentarna grupa nakon izbora 2018. godine!
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:54 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Filip Mladenović


A što se Graca tiče...


Filipe, kaže se Gradec a ne Grac. Gde nestade duh solidarnosti i bratstva i jedinstva sa slovenačkim narodom?!
I to u ovom momentu kada se kroz klasnu borbu oslobađaju od nemačkog imperijalizma?
gedza.73 gedza.73 14:35 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Filip Mladenović
Umesto Pernara pojavili su se devojke i momci iz "MOŽEMO" i nedavno pobedili u Zagrebu.

A Pokret 5 zvezdica je i dalje najveća parlamentarna grupa nakon izbora 2018. godine!

Prvo da ti kažem (gde je Maksa, nahvatao sam mu jednog aligatora, jel' da pravimo tašne od njega ili kožna sedišta za jahtu?) kako je upravo tvoje razmišljanje bilo većinsko kad je Milošević dobio izbore i upravo suprtono od onoga za šta se zalagao Đinđić. Ti si prototip zbog kog su promene nakon petog oktobra propale.


Samo ti čekaj da dođe neko. Meni je jedan Italijan tamo krajem devedesetih upravo po pitanju političara rek'o jednu njihovu mnogo dobru izreku
'Samo se qrci menjaju, dupeta su stalno naša'
A što se Graca tiče, pročitajte pažljivo kako su u tom po veličini DRUGOM austrijskom gradu pobedili komunisti.

Pa pročitaj ti. Jel' se zalažu za nacionalizaciju? jel se zalažu za oduzimanje imovine i ograničavanje obradive površine poljoprivrednicima? Jel se zalažu za rasturanje na pokrajine i priključene sovjetskoj uniji? Jel se zalažu za prisilno zadrugarstvo? Jel se zalažu za revoluciju? Jel se zalažu za promenu državnog uređenja?

Oni su samo komunisti na papiru i svaku sreću im želim. Red bi bio da i Austrijanci okuse malo lepog života.

I dan danas /9. 10. 2021./ Srbija ni izdaleka ne može da domaši svoj BDP iz 1989. pod komunistima.

Ko to kaže, ko to laže? Meni je danas daleko bolje nego mojim roditeljima a drastično bolje nego njihovim roditeljima tako da ti državni BDP mačku o rep ekonomisto.

Po glavi je SFRJ bila (a imala po zvaničnim statistikama koje su kao i sve u komunizmu bile lažirane... Švabe se šlogirale kad su ušle u Istočnu Nemačku, po papirima četvrta ekonomija u svetu u praksi krš, haos i siromaštvo... samo pumpali bez ikakvog osnova.. imala je preko 20 posto nezaposlenih s tim što u tu statistiku veliki deo stanovništva nije bio uključen) daleko ispod kapitalističke Austrije pa mislim da je prosečna plata bila nekih pet puta manja.

Evo ti ovde SFRJ tu negde oko Bugarske, Poljske, Mađarske... oko 2 000, 3 000 dolara.
Beda.

Mislim da je danas oko 7 000 dolara.

Ne mogu da pronađem klip na YT gde se vide i sedamdesete. Jugoslavija u komunizmu nikad nije nešto preterano bolje stajala u odnosu na ostatak Istočnog bloka (naravno da je bilo vas koji ste uživali pa i danas ima istih poput vas kojima je odlično, putuju, avionom idu na kafu, letuju na jahtama) al' je zato u odnosu na ostale kapitalističke zemlje u koje su bežali Jugosloveni od 'lepog' života u 'domovini' bila u rangu zaostalih zemalja. I lepo se vidi sve novnosastale države koje su raskrstile sa komunizmom bolje stoje od onih u kome postoji nostalgija i žal za mlados'





gedza.73 gedza.73 14:36 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

I Filipe batali te mitove o nebeskom jugoslovenskom narodu koji je jeo zlatnim viljuškama.
Ribozom Ribozom 16:42 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Bene
Kako funkcionišu neprivatizovane firme smo imali priliku da gledamo kod nas, a i još uvek imamo priliku da gledamo.
Eko, gej i slične "korekcije" nisu kozmetičke već fundamentalno oružje za stavljanje ulara narodu.
Socijalisti, socijaldemokrate, zeleni jesu naravno lažno leve stranke koje služe finansijskoj eliti, tu su pravu.
Ali alternativa koju ovi nude je kuku i pomagaj. Uobičajeno komunjarsko otimanje para od jednih i davanje drugima (oće li ikad ti komunisti sami da nešto korisno naprave, prodaju, zarade ili večito da gledaju kako da otmu vrednima i pametnima?). U takvom sistemu naravno najbolje prođe onaj ko vrši preraspodelu. Tj. oni, komunisti. Za nas ostale tu je uravnilovka u siromaštvu.


Mislim da kada kazes 'komunisti' gledas iz yu/srpske vizure, a onda tu vrsis komparaciju sa americkim kapitalizmom. To kod nas nekad su bile 'komunjare', a u americi zivis dobro zato sto otimaju od drugih (ekonomski ili vojno), ne zato sto im je sistem nesto mnogo dobar, mislim dobar je na neciju stetu. Tako i u tvom mikrokosmosu, jedinica mere je beli strejt muskarac srednjih godina, inzenjet u IT industriji. Kada pocnes sa tvojim vrednostima licis mi na 'komunjare', jer samo si ti centar sveta i samo tebi treba da bude dobro. Mislim da je razog to sto si odrastao u yu/sr i nastavio da zivis u americi. Mozda bi imao druge vrednosti da si nastavio u nekoj evropskoj socijalistickoj zemlji.





pecaros pecaros 17:44 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

gedza.73

Ne mogu da pronađem klip na YT gde se vide i sedamdesete. Jugoslavija u komunizmu nikad nije nešto preterano bolje stajala u odnosu na ostatak Istočnog bloka (naravno da je bilo vas koji ste uživali pa i danas ima istih poput vas kojima je odlično, putuju, avionom idu na kafu, letuju na jahtama)


Hajde nemoj srat' preterano. Opet će me banda napasti da sam komunjara, ali, brate, nemoj srat'.

Vrlo konkretno - negde u vreme Jaruzelskog, u najelitnijem turističkom Krakovu, trebalo je da uđem u nekoliko restorana da bih našao jedno jedino jelo sa ikakvim sadržajem mesa (nešto faširano).

U gradu je postojala prodavnica ploča u kojoj je bilo i originala. Domestics su mogli samo da gledaju i da im cure žvale na Cepeline, jer im je mesečna plata dosezala do vrednosti jedne ploče. Kod nas se svih tih godina moglo nabaviti šta god hoćeš za 7-8DM.

Jeste u vreme puča bilo nešto gore nego inače, ali je, generalno, u istočnom bloku bilo takvo stanje. S tim da se u Mađarskoj uvek moglo dobro pojesti.
pecaros pecaros 18:06 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

pecaros
u vreme Jaruzelskog


To me podsetilo da sam tada kupio pljosku Remy Martin-a dvanaest godina starog (imali su prodavnice sa deviznom robom). He, he... sad je ima pola veka. Valjda se setim da je upraznim pre nego što riknem.
angie01 angie01 18:13 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

pljosku Remy Martin-a dvanaest godina starog



pa to je kolicina za degustaciju konjaka, a ne za cuvanje:),...doduse, ovoliko star je postao lek, a ne cepi...sad mozes po kasiciu, kada te boli glo, ili stomak.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:44 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Jeste u vreme puča bilo nešto gore nego inače, ali je, generalno, u istočnom bloku bilo takvo stanje. S tim da se u Mađarskoj uvek moglo dobro pojesti.

Кад си споменуо Краков, била сам тамо у време комунизма у неком назови луксузном хотелу. Једног дана је требало да рано ујутру кренемо јер смо ишли на спплаварење по Дуњајецу, били смо међу првима на доручку, али доручка није било, ни кафе, ни јаја, нити другог. Конобари нас игноришу, после инсистирања добили смо неки хлеб и џем. На крају се испоставило да у кухињи сва храна стоји под кључем, а кључарка је тог јутра дебело закаснила.

У свакој комунистичкој земљи у којој сам била, сударила сам се са примерима такве дисфункционалности, а познајем и људе који су тим земљама одрасли, па сам чула доста прича које и нама из Југославије звуче невероватно.
gedza.73 gedza.73 18:47 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

pecaros
Hajde nemoj srat' preterano. Opet će me banda napasti da sam komunjara, ali, brate, nemoj srat'.

Ja mogu da budem fin a isto tako mogu da ti je..m mater, druže Pecarošu. To što si bio dobar komunista ne znači da nisi govno od čoveka. Sad možemo da se vratimo na kulturan razgovor a možemo i da nastavimo u istom pravcu, po volji ti.

Ti bi ono neki ekonomista? Koristili su zvanične podatke a ne ja sam 'jednom jeo'. A siguran sam da sam više puta jeo od tebe i u komunističkoj Poljskoj, Ćehoslovačkoj, Mađarskoj, Rumuniji i Bugarskoj. Ovde se priča o BDP po glavi a tu je Jugoslavija bila u proseku ostalih zemalja istočnog bloka.
Tako da te priče o japanskom ekonomskom tigru na Balkanu ostavi za ostale botove i ocvale afežeovke na partijskom sastanku. Da znaš samo kako su priče o jeftinoj hrani i jeftinoj državi i jeftinim službenicima u SFRJ pričali zapadnjaci kao i ti ovo što si napisao. Džabalučina za njihove plate.

Evo ti i ovde (Bugarska te stigla osamdeset šeste) a bio si gori od 'dužan kao Grčka' (pogledaj izvore)


dok ovde si u ponekim peridoma egal sa Poljskom i kolješ se sa Čehoslovačkom.


A evo ti i slika da lepše vidiš (nemoj samo da pomešaš plavu čehoslovačku i jugoslovensku, jugoslovenska ti je u sredini, tu negde oko Poljske)


In 1980 the unemployment rate was at 13.8%, not counting around 1 million workers employed abroad. Deteriorating living conditions during the 1980s caused the Yugoslavian unemployment rate to reach 17 percent, while another 20 percent were underemployed. 60% of the unemployed were under the age of 25



gedza.73 gedza.73 19:07 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

A evo ti poređenje sa evropskim zemljama.
Prva slička je ona nebesko - jugoslovenksa da smo se mi borili za prvo mesto sa Japanom a Evropa nam gledala u leđa


čak i da postoje greške trend je evidentan.
solo solo 19:31 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Ne mogu da pronađem klip na YT gde se vide i sedamdesete.




pecaros pecaros 19:46 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

angie01
pljosku Remy Martin-a dvanaest godina starog



pa to je kolicina za degustaciju konjaka, a ne za cuvanje:),...doduse, ovoliko star je postao lek, a ne cepi...sad mozes po kasiciu, kada te boli glo, ili stomak.


Pa da, nije baš za neko masovno opijanje. Baš sam je potražio u radionici (naslaga strugotine a ne čiste prašine), no, ne piše kolika je zapremina. Mislim da je najmanje dva deci. Solidan aperitiv za neku dalju zabavu. Za jednu do dve osobe.


gedza.73 gedza.73 19:56 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Solo, man'me ovih kurir pamfleta. Osim toga i van Beograda žive ljudi.
Prvi snimak je Novi Sad.


Iz filma Ovo malo duše


pecaros pecaros 20:02 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

gedža.73
To što si bio dobar komunista ne znači da nisi govno od čoveka.


Barem sam čovek, makar i govnjiv. A ti si, eto, uvredljiv, šta god da si. Ne znam je l' to neki interni dogovor da forsirate kako sam ja "govno od čoveka"?. U svakom slučaju, delimično nisi u pravu - nisam ekonomista.

Podastireš tu neke grafikone, a vidi šta si napisao malo iznad:

gedža.73
Švabe se šlogirale kad su ušle u Istočnu Nemačku, po papirima četvrta ekonomija u svetu u praksi krš, haos i siromaštvo...



milisav68 milisav68 20:22 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

gedza.73
Prvi snimak

Ima dokumentarac - Zabranjeni bez zabrane - baš o crnom talasu, ali ne samo o njemu, nego o celoj situaciji, gde je mnogo toga bilo zabranjeno na reč.

Baš sam ga gledao pre neko veče, mnogo detalja iz usta živih svedoka (režisera, scenarista, glumaca) onog vremena.

Vredi da se pogleda.
angie01 angie01 20:44 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

evo kako su nas videli drugi, dok smo bili "strasna" Jugoslavija,

bene_geserit bene_geserit 21:04 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Mozda bi imao druge vrednosti da si nastavio u nekoj evropskoj socijalistickoj zemlji

Tako nešto na sreću ne postoji više.
gedza.73 gedza.73 21:05 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Vredi da se pogleda.

Gledam. Što mi Makavejev simpatičan. A kad priča kako su na projekciju u Novom Sadu doveli sa periferije, iz penzinerskih, boračkih organizacija, radnike iz nekih fabrika da budu protiv filma. I sad neko galami što mu autobusima dovode iz unutrašnjosti sendvičare a istovremeno hvali to isto kao uređen sistem.
Dobar je dokumentarac.
Drug vojno lice nije jebalo šest meseci



Apsolutno nerazumljivo kako je moguće da je celokupna napredna javnost Beograda i Srbije u ono vreme ćutala sedmadeset treće godine kada je režim to su ti tamničari jelda tada uništavala jednu kinematografiju koja je u ono vreme bila u stvari u lepezi tih naših umetnosti pri samom vrhu.
Aleksandar Petrović



alselone alselone 21:09 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Ljudi ajde molim vas pišite nešto drugo. Šta god. Ali bukvalno šta god. Kumim vas isusom.

Nedeljama već bukvalno ništa drugo se više ne piše nego o komunizmu i SFRJ. Mislim, neću da upadam u tasinu mrtvu petlju ali ovo stvarno nema više smisla. Ta tema je ultimativni pobednik svega. Samo i jedino o tome pa kako ne poludite više?

Stvarno smo nekada vodili lepe razgovore, pričalo se o svemu, ali u poslednje vreme sve je umrlo osim teme koja preuzme apsolutno svaku drugu moguću raspravu.

Imajte milosti! Milsot molim gospodari!
bene_geserit bene_geserit 21:14 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Tako i u tvom mikrokosmosu, jedinica mere je beli strejt muskarac srednjih godina, inzenjet u IT industriji. Kada pocnes sa tvojim vrednostima licis mi na 'komunjare', jer samo si ti centar sveta i samo tebi treba da bude dobro.

Nego zanimljivo da prebacuješ temu na mene, kao da o meni išta znaš.
Ja se tobom ne bavim, vidim da si debil, što bi se trudio.

Amerika je na sličnom ekonomskom nivou kao zemlje EU ili Kanada na primer. Održavanje imperije više košta nego što od toga ima koristi. A korist uglavnom imaju oni gore a ne plebs.
Ili drugim rečima u Americi se dobro živi jer se dobro živi u svim zemljama gde su glavna germanska plemena jer znaju da naprave državu kako treba (a i nemačka medicina je najbolja na svetu). Sad se živi sve gore i gore jer su sve manje glavni.
gedza.73 gedza.73 21:22 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Evo je i 'strašna' Srbija. Opet zahvaljujuči ovoj vlasti nalazi se u samom svetskom turističkom vrhu.

Lonely Planet, a large Australian travel guide book publisher, grades Serbia among ten top destinations the tourists should visit next year.

Forget Berlin, Paris or Rome; for a city break rich in culture, history, scenery and gastronomy, yet unspoiled by the tourist masses, try Belgrade instead.
bbc

The Forbes magazine has included Serbia among the 18 best budget travel destinations, calling it “one of those places that has such an amazing energy that it leaves you wanting more”

10 of the coolest neighbourhoods in Europe
In between the touristy Skadarlija quarter, the huge Kalemegdan fortress and banks of the Danube, Dorćol has a comfortable air about it that doesn’t immediately scream cool. But it has always been the pace-setter for the city’s bars and restaurants.
theguardian


gedza.73 gedza.73 21:28 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Nedeljama već bukvalno ništa drugo se više ne piše nego o komunizmu i SFRJ.

Nemam problem sa tim. Nemoj da botovi i sendvičari pričaju kako im je bilo lepo jel' me ladno zabole patka i dal' im je bilo dobro i dal im je loše. Gore smo krenuli oko Austrijanki i Austrijanaca tu uleće Fićo sa BDP-ijom iz osamdesetih kako su tad radili odlične krovove koji danas na malo jačem vetru odlete put neba i nekom Denisom Rodmankom koja se oduševila Titom i Jovankom Kim Džong.

I meni je više muka od mene da se raspravljam sa ovim jugoslovenskim Vadikalima.
maksa83 maksa83 21:40 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Nedeljama već bukvalno ništa drugo se više ne piše nego o komunizmu i SFRJ.

Mislim da je bezveze da se žališ i odustaješ u ovim ranim fazama kada se cela tema tek povremeno ovlaš pipka i razrađuje.
angie01 angie01 21:40 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

a evo kako je bilo pre druge Jugoslavije,

PROGLAS KRALJA ALEKSANDRA
alselone alselone 21:44 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Mislim da je bezveze da se žališ i odustaješ u ovim ranim fazama kada se cela tema tek povremeno ovlaš pipka i razrađuje.


Laki peting veliš? Meni deluje kao sodomiziranje mlohvaim spolovilima pošto se zigovalo ovih nedelja do iznemoglosti i sada se samo onako mrlja spolja jer ne mož ništa konkretnije. Ne sumnjam da će se ubrzno neko podjajčiti i krenuti full frontal.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:45 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

alselone
Ljudi ajde molim vas pišite nešto drugo. Šta god. Ali bukvalno šta god. Kumim vas isusom.

Nedeljama već bukvalno ništa drugo se više ne piše nego o komunizmu i SFRJ. Mislim, neću da upadam u tasinu mrtvu petlju ali ovo stvarno nema više smisla. Ta tema je ultimativni pobednik svega. Samo i jedino o tome pa kako ne poludite više?

Stvarno smo nekada vodili lepe razgovore, pričalo se o svemu, ali u poslednje vreme sve je umrlo osim teme koja preuzme apsolutno svaku drugu moguću raspravu.

Imajte milosti! Milsot molim gospodari!


Ne obazirite se na ovog. Ubačeni agent, provereno.
alselone alselone 21:47 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Ne obazirite se na ovog. Ubačeni agent, provereno.

LJudi imajte milosti. Ovako kada smarate, pa još krenula kiša danima...

maksa83 maksa83 21:50 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Laki peting veliš? Meni deluje kao sodomiziranje mlohvaim spolovilima pošto se zigovalo ovih nedelja do iznemoglosti i sada se samo onako mrlja spolja jer ne mož ništa konkretnije. Ne sumnjam da će se ubrzno neko podjajčiti i krenuti full frontal.

U to ime

zapevajmo braćo mila
ovu pesmu svi
hej




gedza.73 gedza.73 21:54 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

ni deluje kao sodomiziranje mlohvaim spolovilima pošto se zigovalo ovih nedelja do iznemoglosti i sada se samo onako mrlja spolja jer ne mož ništa konkretnije. Ne sumnjam da će se ubrzno neko podjajčiti i krenuti full frontal.


Videću dal' će se držiš ove teme kad se vrati svinger Filip.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:55 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

alselone

LJudi imajte milosti. Ovako kada smarate, pa još krenula kiša danima...



Podseti me na ovo

Дође тзв. јесен,
Тј. стало падати „жуто лишће“, и т.д.
Те скоро под сваком граном
По један песник;
Стоји, и види
Где „мре“ природа, и погреб јој прати!

И ја сам покуш'о једном
Да пазим на песнички uѕuѕ:
Да се својски растужим,
Па да процвилим у ритму.

Ал' озго ведро небо,
А у мени насмејана душа,
Исмејаше ми тугу,
Те ни крај најбоље воље
Не могох открити смрт
У природи.

Напротив; ја волим кад пада лишће,
Те у стотини боја,
Од црвене до црно-мрке,
Покрије тле;
А сунце на њега падне,
Па дотка ћилим.


Милан Ћурчин – НА СТРАНПУТИЦИ


Ribozom Ribozom 21:57 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

@Bene
Nego zanimljivo da prebacuješ temu na mene, kao da o meni išta znaš.
Ja se tobom ne bavim, vidim da si debil, što bi se trudio.


Ne bavim se tobom, vec tvojim stavovima.
Sa onim posle se sve slazem, sem da je nemacka medicina najbolja.

alselone alselone 21:57 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

zapevajmo braćo mila
ovu pesmu svi
hej

Ne vidim YT klipove od jutros, ne znam da li je do mene ili do bloga.
alselone alselone 21:58 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Videću dal' će se držiš ove teme kad se vrati svinger Filip.

S Fićom nisam mesecima razmenio komentar. Verujem da ću ga i ovaj put iskulirati kao što verujem da u jednom momentu za par meseci neću. Slažem se da nije lako istrpeti toliku količinu gluposti.
alselone alselone 22:00 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

не волим кад пада лишће,


zlatno. :)

Lepo je.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:03 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

alselone
не волим кад пада лишће,


zlatno. :)

Lepo je.


Inače, omiljena pesma mog ćaleta, on mi ju je otkrio davno, davno kada sam bio u adoleseceniciji i kao u "nekom bedaku".

Nego, doneo mi ortak 6 boca odličnog Plavca Malog sa Pelješca.
gedza.73 gedza.73 22:12 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

S Fićom nisam mesecima razmenio komentar.

Sa'će on.



p.s.
Dete mi pametnije do mene. On uopšte nam naviku da se raspravlja po netu, samo preskoči ili blokira. Hteo da me ubaci na redit al' pod uslovom da mi ograniči i da on bira teme.
kad mu neki put prepričam oko čega se raspravljam samo mi kaže
- Al si lud. Pusti budale.
(naravno da misli na ove koji me nerviraju, na neke vaše fore koje mu prepričam se slatko ismeje)

p.s.s
I nije Filip kriv. Sad sam pogledao ja sam prvi počeo.


bene_geserit bene_geserit 22:18 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Sa onim posle se sve slazem, sem da je nemacka medicina najbolja

To je evidentno bila šala.
Nego sa čime se to slažeš kad si rekao
u americi zivis dobro zato sto otimaju od drugih (ekonomski ili vojno), ne zato sto im je sistem nesto mnogo dobar, mislim dobar je na neciju stetu

Misliš da se u Americi ne bi dobro živelo da u nekoj alternativnoj varijanti istorije nisu postali imperija već se zatvorili u sebe posle WW2 ?

A i imperija ne može da postane i održi se svako. Ameri su postali imperija zahvaljujući nekim evidentnim kvalitetima (ekonomskim, kulturnim) a ne samo usled istorijskih okolnosti. Živeli bi svakako dobro i bez otimanja od drugih. A sistem im je bio dobar, sad više i nije baš.
maksa83 maksa83 22:30 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Ne obazirite se na ovog. Ubačeni agent, provereno.

Nijenijenije, sve ok, znam ja šta se dešava, saćutiobjasnim.

Ovo ti je apstinencijalna kriza.

Naime iz njegovog života su nestali Windows apdejti. Ta stvar daje neki ritam životu, navikne te na besmislene periodične budalaštine koje ne možeš da zaustaviš, i onda prihvatiš to kao normalno i uklopiš se stoički u to stanje stvari, to postane deo života a ti otporniji na generalna prostoperiodična smaranja.

On više nema Windows apdejte (zato što nema Windows, dakle nema ruku nema džema), prošlo je desetak dana i sad počinju da ga nerviraju i te obične svakodnevne stvari kao što je 4789. rasprava o komunistima.
bene_geserit bene_geserit 22:46 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Jel zna neko gde je Pajić, nema ga nešto danas, ko da je otišo negde u neku pećinu pa ga tamo pojeli šišmiši.

Taman sam hteo da ga pitam šta kaže na ovo ($137 Million Racism Verdict Against Tesla).
Mislim razumem da je lift boy teško doživeo to što su mu crtali "rasno uvredljive grafite", tako da je 137 miliona mala para, čudi me da mu nisu dodelili više.
Sad će to lepo da se prelije na kupce tesle, a i na državu kroz subvencije i na druge auto firme koje kupuju od tesle kvote.
Prosto ne zna čovek dal je lepše što se od poreza svih nas finanisira to što Pajićeva sekeretarica i žena voze teslu ili što lift boy dobija kompezacije za povređenu dušu od 137 miliona dolara.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:55 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

bene_geserit

Mislim razumem da je lift boy...


Sram te bilo.
Ne kaže se "lift boy" nego "elevator operator".
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:09 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

bene_geserit


Ne, čekaj.
Evo po četvrti-peti put čitam ovaj članak koji si linkovao.
Jesi li siguran da ovo nije neka parodija?

Mislim, ovo je retoričko pitanje, malo pretražio po mreži, vest je svuda.

Sunce ti jebem, pa jesu li im vrane mozak popile...
Milan Novković Milan Novković 23:12 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

maksa83
Nedeljama već bukvalno ništa drugo se više ne piše nego o komunizmu i SFRJ.

Mislim da je bezveze da se žališ i odustaješ u ovim ranim fazama kada se cela tema tek povremeno ovlaš pipka i razrađuje.

To pod jedan, a pod dva ... pa neki blogovi su još na leru na tu temu, ja uopšte ne kapiram da li su Alseove supe partizanske ili četničke?!
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:22 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Milan Novković
ja uopšte ne kapiram da li su Alseove supe partizanske ili četničke?!


Ja se u te moderne podele ne razumem ali jasno je da su njegovi stari bili za Vukana onomad.
Čim mu pogledaš u oči, sve ti bude jasno.
solo solo 23:42 09.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Osim toga i van Beograda žive ljudi.


Gedžo man'me provincijskog lokal patriJotizma

Nekom bilo dobro,nekom loše, kao i danas.

Šta ćeš, tako ti se zalomilo.
nsarski nsarski 00:29 10.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

gedza.73
ni deluje kao sodomiziranje mlohvaim spolovilima pošto se zigovalo ovih nedelja do iznemoglosti i sada se samo onako mrlja spolja jer ne mož ništa konkretnije. Ne sumnjam da će se ubrzno neko podjajčiti i krenuti full frontal.


Videću dal' će se držiš ove teme kad se vrati svinger Filip.

vcucko vcucko 00:47 10.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

bene_geserit

Ili drugim rečima u Americi se dobro živi jer se dobro živi u svim zemljama gde su glavna germanska plemena jer znaju da naprave državu kako treba (a i nemačka medicina je najbolja na svetu).

Hm

Američki politički sistem je u dobroj meri izgrađen po uzoru na Rim, a ne na recimo Charlemagne-a. A u rimsko doba Germani su bili varvari koji su se mazali govnima. Nekakvi poluljudi - polumajmuni iza Limesa.

Ispada da su Germani zauzevši Rim preuzeli od njega neka dobra, a gotova rešenja. A da su Rimljani (mislim na sve narode unutar Limesa i njihove kasnije derivate) uspeli od Germana da pokupe sve najgore. Da nazaduju, da se poseljače i povarvare. I da sve to vreme puštaju Germane da im vršljaju unutar carstva.

To je jedna od većih tuga istorije.
vcucko vcucko 01:28 10.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

bene_geserit

A i imperija ne može da postane i održi se svako. Ameri su postali imperija zahvaljujući nekim evidentnim kvalitetima (ekonomskim, kulturnim) a ne samo usled istorijskih okolnosti. Živeli bi svakako dobro i bez otimanja od drugih. A sistem im je bio dobar, sad više i nije baš.

Zaboravio si ključni faktor: ko brže poteže pištolj. Pa tako mazne više para, kojima može da plati boljeg advokata.

Dalje, u Evropi je već hiljadu i po godina najveći problem, ko je kome ostao kratak i ko je kome za šta kriv. Ameri su sa već izmišljenom parnom mašinom došli u zemlju virgo intacta, naravno da su mogli da izgrade sistem od početka.

Gde god se skupilo 150 godina istorijice (velegradovi na istočnoj obali) tamo imaš i jevrejske, crnačke, hispano... kvartove i jevrejske, crnačke, hispano... bande, koje se međusobno mlate.

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:35 10.10.2021

Re: najdragocenije evropsko političko iskustvo

Jel zna neko gde je Pajić, nema ga nešto danas, ko da je otišo negde u neku pećinu pa ga tamo pojeli šišmiši.


Nah, kamo sreće da mogu da se valjam u nekom pećinskom blatu i mišijim govnima (mada je već zavejalo u planini, do pećina je teško doći). Klinki je sutra rođ žurka, dolazi dece ne znam ni sam koliko, između deset i stosedamdeset, treba to sve naraniti, pa sam do malopre spremao meso za ćevape (sarajevske), onda pola kubika ruske salate, čak i vegetarijansku varijantu (nestalo mi veganskog majoneza od avokada), a mislio sam da poranim ujutro da smotam i neke kiflice sa sirom, da mi deca ne odu kućama gladna. Žena se izvukla, samo peče leba i pravi neke salate koje verovatno niko neće da jede kad navale na ćevape. Torta je iz poslastičarnice, od sladoleda, bila je i od šangarepe ali ta je nekim čudom već pojedena, sumnjam na mačke a malo i na samog sebe (muči me mesečarenje poslednjih dana).

Pa sam na kraju skoknuo na posao, da obiđem radnike, malo da vičem na njih, u smislu motivacionog govora, i da prepodesim neku instrumentaciju za noćnu smenu. I da vidim šta ima na blogu i kaćemo da krenemo da pričamo o četnicima, mislim da ima tu dosta aspekata izdajništva koje nismo još pokrili.

A stvarno je zajebano vreme došlo, pre si mogao kao čovek tog lift boja da išutiraš iz zgrade, poliješ ga benzinom i zapališ na travnjaku, a sad ima da platiš stotku na konto rasizma. Ne, stvarno, gde je tu sloboda, s tim u vezi pravo na umetničko izražavanje (pisanje grafita)?

No, svejedno, ja sam zahvalan svima koju su iskeširali ženinog i sekretaricinog Teslu kroz porez, evo, odma se lakše diše, to jesti ima se više kisika a manje ugljendioksida, na benziskoj pumpi ne sećam se kad sam bio poslednji put, da li prošlog meseca ili onog prethodnog meseca. A i žena me dosta više voli. I sekretarica. . Povećanje cene auta ću verovatno da izdržim, ima se, može se, mislim, kad budem kupovao drugi.






Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana