Ljudska prava| Mediji| Politika| Reč i slika| Život

Selitizam i plebsomanija!

Filip Mladenović RSS / 10.07.2019. u 11:36

ELITA I MASA
ELITA I MASA
Socijalističkoj Jugoslaviji i Titovoj epohi se što-šta može zameriti, ali su barem u jednoj činjenici nadmašili protekle 3 „patriotske" decenije: Brozov režim se ozbiljno bavio prosvećivanjem i obrazovanjem tzv. širokih narodnih masa.

Nasuprot tome, još od Miloševićevih mitinga na Ušću (1988.) i Gazimestanu (1989.), dakle 30 godina smo svedoci sludjivanja naroda i kretenizovanja gradjanstva. To nije ni slučajno ni stihijno, već namerno i organizovano, što zbog nastavljanja nesmetane i nekažnjene pljačke društvene svojine i državne imovine, što zbog pukog održanja na vlasti koji mesec ili godinu duže.

Tzv. tabloidi i ružičaste televizije su glavni proizvodni pogoni tog strateškog projekta sludjivanja i kretenizovanja, uprkos važećim zakonima o medijima, novinarskim kodeksima i institucijama, koje su zadužene i plaćene da primenjuju važeće zakone i kodekse ponašanja u javnom, a ne u privatnom interesu.

I šta Srbija ima posle 3 decenije ovog i ovakvog vlastodržačkog i vlastoodržavačkog projekta?

Ima sve veći odliv najobrazovanijeg stanovništa u razvijene zemlje Evrope i sveta, ima demografsku katastrofu, ima zatrovanu društvenu i kulturnu atmosferu, ima mafijaški stil vladanja i nasilje kao svakodnevni zakon životarenja u ovoj zemlji.

Da sam predsednik ili premijer Srbije, zapitao bih se ne kao političar, ne kao gradjanin, već kao LJUDSKO BIĆE: Vredi li ijedan dan proveden na vlasti ako iz dana u dan dirigovani mediji sludjuju narod i kretenizuju gradjanstvo? Ako je atmosfera u društvu toliko polarizovana i kontaminirana? Ako je stanovništvo države kojom upravljam, nakon 3 decenije organizovanog „hleba i igara" manipulisanja, spremno da za SMS poruke jednog glupirity TV programa potroši skoro 6 (šest) miliona evra!? (NAPOMENA: Do 07.07. 2019. fondaciji "Budi human" za lečenje teško bolesne dece poslato je oko 5 miliona SMS poruka kako bi se prikupio potreban novac. Dakle, skoro 4 /četiri/ puta manje nego za jedan glupirity TV program u kome se promovišu nasilje i prostota!)

Ako su Srbiji potrebni „Beograd na vodi", razvijena infrastruktura i nove investicije, ISTO TAKO su joj potrebni PROSVEĆENI i OBRAZOVANI gradjanke i gradjani, SLOBODNI i ODGOVORNI mediji i nova ulaganja u domove kulture širom Srbije, besplatno školstvo od predškolskog uzrasta do kraja studija i zaštita ne samo prirodne, već i društvene okoline!

 

Atačmenti



Komentari (395)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shone shone 11:48 10.07.2019

Šališ se

Ako su Srbiji potrebni „Beograd na vodi", razvijena infrastruktura i nove investicije, ISTO TAKO su joj potrebni PROSVEĆENI i OBRAZOVANI gradjanke i gradjani, SLOBODNI i ODGOVORNI mediji i nova ulaganja u domove kulture širom Srbije, besplatno školstvo od predškolskog uzrasta do kraja studija


Pazi kad poetski zvuči ali težak pomak od realnosti.

potrebni PROSVEĆENI i OBRAZOVANI gradjanke i gradjani, SLOBODNI i ODGOVORNI mediji


Ovo je još od vajkada nešto što su svaki vladar, država, interesna grupa,mafija,sekte(carstvo,kraljevstvo) pokušavali da svedu na najmanju moguću meru prepoznavajući ih kao najveće neprijatelje svoje vladavine/organizacije.
Zaboravih crkvu sa pratećom inkvizicijom i mnoge ,,prosvećene i obrazovane,, kojima su ložili ,,svetu vatru na lomačama,,.

Što bi rekao Čarli- pojasni poentu ove fikcije.

Filip Mladenović Filip Mladenović 11:56 10.07.2019

Re: Šališ se

Pa da pojasnim, tj. da razdanim poentu: Što Srbija ne stremi primeru države Danske!?

Ili Finske: tamo je besplatno školovanje od vrtića do kraja studija, uključujući i obroke u školskim i studentskim kantinama!
jadragoljub jadragoljub 11:58 10.07.2019

Re: Šališ se

Što bi rekao Čarli- pojasni poentu ove fikcije

objašnjavati tebi i bukvi daje isti rezultat.
shone shone 12:03 10.07.2019

Re: Šališ se

objašnjavati tebi i bukvi daje isti rezultat.


Vidiš mukice, ničim izazvano počinješ da vređaš bez potrebe - i o tome baš na jednom drugom blogu govorimo.

Mrzi me da kucam - znaš i sam šta je moj odgovor na ovo - tako da - shvataš?

shone shone 12:10 10.07.2019

Re: Šališ se

Pa da pojasnim, tj. da razdanim poentu: Što Srbija ne stremi primeru države Danske!?

Ili Finske: tamo je besplatno školovanje od vrtića do kraja studija, uključujući i obroke u školskim i studentskim kantinama!


Pričamo o suštini ti barataš segmentima.
Zajeb je uvek prisutan u tehnologijama vladavina.
Ako pričaš o sofisticiranosti zajeba i pakovanju - onda se i može analizirati, m'da čemu?

A kako je Fincu lepo i šta mu smeta, odakle mu pare za to ,,besplatno,, - to će Finac da ti objasni.
Da mi vidimo šta možemo sa ovim parama koje imamo, u ovoj poziciji u kojoj smo i na ledini na kojoj smo - šta da uradimo.

Kako misliš da organizuješ besplatno školstvo bez para?
Da Tasa predaje besplatno?

jadragoljub jadragoljub 12:24 10.07.2019

Re: Šališ se

shone
objašnjavati tebi i bukvi daje isti rezultat.


Vidiš mukice, ničim izazcvano počinješ da vređaš bez potrebe - i o tome baš na jednom drugom blogu govorimo.

Mrzi me da kucam - znaš i sam šta je moj odgovor na ovo - tako da - shvataš?


ozbiljno ja tebi odgovorim na tek svaku pedesetu uvredu koju ti meni uputiš ničim izazvanim.
bravo.
shone shone 12:30 10.07.2019

Re: Šališ se

Ili Finske: tamo je besplatno školovanje od vrtića do kraja studija, uključujući i obroke u školskim i studentskim kantinama!


Pa ko bi živeo u toj vukojebini da im to i još po nešto ne omogućavaju.
Sve ima svoje,treba samo biti realan.

Meni je interesantnije pitanje gde su Finci i ostali u tim vrletima namakli pare?
To će verovatno znati ovi sa grafikonima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:34 10.07.2019

Re: Šališ se

shone
Pa da pojasnim, tj. da razdanim poentu: Što Srbija ne stremi primeru države Danske!?

Ili Finske: tamo je besplatno školovanje od vrtića do kraja studija, uključujući i obroke u školskim i studentskim kantinama!


Pričamo o suštini ti barataš segmentima.
Zajeb je uvek prisutan u tehnologijama vladavina.
Ako pričaš o sofisticiranosti zajeba i pakovanju - onda se i može analizirati, m'da čemu?

A kako je Fincu lepo i šta mu smeta, odakle mu pare za to ,,besplatno,, - to će Finac da ti objasni.
Da mi vidimo šta možemo sa ovim parama koje imamo, u ovoj poziciji u kojoj smo i na ledini na kojoj smo - šta da uradimo.

Kako misliš da organizuješ besplatno školstvo bez para?
Da Tasa predaje besplatno?



Pa od poreza i njegove preraspodele!

Dakle, hoćete da šaljete SMS poruke u glupirity TV programe!?
OK, onda porez na svaku poslatu SMS poruku iznosi 12 dinara, tj. 10 evrocenti.
Sav prihod od ovako prikupljenog poreza ide za obnovu osnovnih i srednjih škola širom Srbije.

shone shone 12:49 10.07.2019

Re: Šališ se

Pa od poreza i njegove preraspodele!

Dakle, hoćete da šaljete SMS poruke u glupirity TV programe!?
OK, onda porez na svaku poslatu SMS poruku iznosi 12 dinara, tj. 10 evrocenti.
Sav prihod od ovako prikupljenog poreza ide za obnovu osnovnih i srednjih škola širom Srbije.


Finese.Baviš se detaljima.
Zajeb uvek postoji - tebe i mnoge ( kao i mene) žuljaju tehnologije zajeba koji su kod nas bahati,siledžijski,transparentni jer ih boli uvo da se trude da ga zapakuju tako da te manje boli.
O tome će bolje da ti pričaju naši dijasporci koji se bore sa zajebima tamo gde su.
Suština je ,,umetničkom dojmu,,

PS ok - ugradiš porez, operater diže cene usluge, opada broj korisnika - vremenom operater ili traži nove zajebe ili zatvara firmu jer mu nije rentabilno. Sve smo to već gledali. Stvari nisu tako jednostavne kako ih ti prikazuješ.Nisam ekonomista. Oni će bolje da nam objasne tržišne igranke.

aureus aureus 19:42 10.07.2019

Re: Šališ se

shone

Pa ko bi živeo u toj vukojebini da im to i još po nešto ne omogućavaju.
Sve ima svoje,treba samo biti realan.

Meni je interesantnije pitanje gde su Finci i ostali u tim vrletima namakli pare?
To će verovatno znati ovi sa grafikonima.

Samo bih podsjetio da je od 1998. do 2012. finska "Nokia" (za koju su neki mislili da je to nešto japansko) bila 14 uzastopnih godina najveći proizvođač mobilnih telefona na svijetu.
Dok se nisu nešto zajebali na slobodnom međunarodnom tržištu.

Nije to šala za naciju od 5,0-5,5 miliona stanovnika.
Biti prvi u nečemu što koristi i troši čitav svijet.

Ako su potrebni grafikoni i podaci, mogu da izbacim koji.
Recimo, u tom periodu su dva-tri puta imali status the most competitive country in the world, najmanji indeks korupcije na planeti, najmanju smrtnost tek rođene djece (dobro, ovo možemo izbaciti), odlične rezultate na PISA testovima, a bili su u vrhu (uz Švedsku i Izrael) u procentualnom učešću troškova školstva i ulaganja u istraživanja prema bruto domaćem proizvodu.
I onda se to tako lijepo vezuje jedno za drugo: nedostatak korupcije osigurava da manje novca završi tamo gdje ne bi trebalo, bolje se koriste ljudski resursi jer postoji pozitivna selekcija, ekonomija raste brže, sve jača ekonomija puni državni budžet, iz sve bogatijeg budžeta izdvaja se sve veća količina novca za školovanje, sve više obrazovanih smišlja sve više inovacija, i na kraju završiš sa kompanijama koje prodaju telefone svjetskom pučanstvu, a Nasi ono što Nasi treba.

P.S. Nasa je prije 50 godina poslala čovjeka na mjesec i vratila ga. Bliži se godišnjica tog fantastičnog postignuća. Astronauti su za fotografisanje koristili fotoaparate jednog čuvenog (i ukrv skupog) švedskog proizvođača.
nepopustljiv nepopustljiv 20:35 10.07.2019

Re: Šališ se

shone
Ako su Srbiji potrebni „Beograd na vodi", razvijena infrastruktura i nove investicije, ISTO TAKO su joj potrebni PROSVEĆENI i OBRAZOVANI gradjanke i gradjani, SLOBODNI i ODGOVORNI mediji i nova ulaganja u domove kulture širom Srbije, besplatno školstvo od predškolskog uzrasta do kraja studija


Pazi kad poetski zvuči ali težak pomak od realnosti.

potrebni PROSVEĆENI i OBRAZOVANI gradjanke i gradjani, SLOBODNI i ODGOVORNI mediji


Ovo je još od vajkada nešto što su svaki vladar, država, interesna grupa,mafija,sekte(carstvo,kraljevstvo) pokušavali da svedu na najmanju moguću meru prepoznavajući ih kao najveće neprijatelje svoje vladavine/organizacije.
Zaboravih crkvu sa pratećom inkvizicijom i mnoge ,,prosvećene i obrazovane,, kojima su ložili ,,svetu vatru na lomačama,,.

Što bi rekao Čarli- pojasni poentu ove fikcije.


Pravda za slovo Đ (i malo đ)!
Čemo tu ruganje građankama i građanima neupotrebom slova đ?!
nepopustljiv nepopustljiv 20:39 10.07.2019

Re: Šališ se

aureus

...

P.S. Nasa je prije 50 godina poslala čovjeka na mjesec i vratila ga. Bliži se godišnjica tog fantastičnog postignuća. Astronauti su za fotografisanje koristili fotoaparate jednog čuvenog (i ukrv skupog) švedskog proizvođača.

Evo ga još jedan koji veruje u ovo!
aureus aureus 20:44 10.07.2019

Re: Šališ se

nepopustljiv
Pravda za slovo Đ (i malo đ)!
Čemo tu ruganje građankama i građanima neupotrebom slova đ?!

Ova intervencija, mada nije suštinske primjedbe s obzirom na temu bloga, može se podržati.

Stvarno, Filipe, pretjer'o si.
Đ.
A ne Dj.
Đorđe Đorđević Đorđino.
A ne Djordje Djordjević Djordjino.
shone shone 21:30 10.07.2019

Re: Šališ se

Samo bih podsjetio da je od 1998. do 2012. finska "Nokia" (za koju su neki mislili da je to nešto japansko) bila 14 uzastopnih godina najveći proizvođač mobilnih telefona na svijetu.
Dok se nisu nešto zajebali na slobodnom međunarodnom tržištu.


Eto saznadoh odakle im pare. Pa objasni Filipu zašto smo mi siromašni. Nemamo Nokiu. Kad budemo pametni ko oni imaćemo besplatne škole. Do tada - dabome.
PS Ne rekoh li da će ljubitelji grafikona pomoći.
shone shone 21:37 10.07.2019

Re: Šališ se

Evo ga još jedan koji veruje u ovo!


Veruje u grafikone i tabele. Šta zameraš?
aureus aureus 22:15 10.07.2019

Re: Šališ se

shone
Pa objasni Filipu zašto smo mi siromašni.

Što kaže S. P. - za siromaštvo nije potrebno neko posebno objašnjenje, to je prirodno stanje ljudskog roda. Bogatstvo i prosperitet je ono što vrijedi objašnjavati.
No, mogli bismo ipak postaviti jedno trunku drugačije (i potpunije) pitanje: zašto je danas jedno društvo siromašnije nego što je to nužno i zašto je manje bogato nego što su ljudsko znanje, istorijske prilike i međunarodno okruženje omogućavali da bude?

shone
PS Ne rekoh li da će ljubitelji grafikona pomoći.

Grafikonima protivu paušalnih tvrdnji!
anonymous anonymous 23:04 10.07.2019

Re: Šališ se

aureus
shone
Pa objasni Filipu zašto smo mi siromašni.

Što kaže S. P. - za siromaštvo nije potrebno neko posebno objašnjenje, to je prirodno stanje ljudskog roda. Bogatstvo i prosperitet je ono što vrijedi objašnjavati.!

Čini mi se da ti baš nije jasna ta dijalektika bogatstvo / siromaštvo.
michiganac michiganac 23:56 10.07.2019

Re: Šališ se

Meni je interesantnije pitanje gde su Finci i ostali u tim vrletima namakli pare?


Svedsko blagostanje pociva na liberalnim reformama koje su sproveli jos u 19. vijeku.
"Dogodio" im se jedan prosveceni, protestantski svjestenik (uzgred - porijeklom Finac) imenom Anders Chydenius koji je uticao na promjenu svijesti (cak 11. godina prije samog Adama Smita objasnio "mehanizam nevidljive ruke" u jednom svom eseju), njegove liberalne ideje su zatim slijedili drugi:
Lars Johan Hierta, a zatim i Johan August Gripenstedt koji je u ekonomsko-drustveni poredak Svedske definitivno implementirao sve liberalne ideje tog vremena.

Ukratko:-ukinuli ostatke feudalizma, seljaci dobili zemlju u vlasnistvo, ukinuli barijere u trgovini i brojne regulacije (za povlascene grupe) koje su onemogucavale poslovanje (= ukinuli sistem gildi i njihov monopol nad trgovinom), dozvolili svakome da bez ikakvih posebnih dozvola od države pokrene posao, omogućeno ženama da budu vlasnice imovine, uvažili sloboda govoru i stampe, ukinuli regulacije kamatnih stopa, omogucili otvaranje dionicarskih drustava, drasticno smanjili carine, itd..

Ko zeli vise da zna (o sirotinjskoj, gladnoj SveCkoj s pocetka 19. vijeka, izmedju ostalog - izlozenoj masovnoj emigraciji prema USA (sl. danasnjem ubogom Balkanu ka obecanoj EU) - sto je i potaklo prvopomenutog Chydeniusa na dublje promisljanje), bujrum: LINK

I tako negdje do 20. vijeka nagomilavaju znacajno bogatstvo kad sazrijeva svijest o vecoj preraspodjeli, ponovnom vecem ucescu drzave i socijalno odgovornijim politikama.

To sto su ih na marginama Evrope zaobisli kontinentalni sukobi vise od 200 god. jeste relevantan faktor, ali ne i krucijalan za ovakvo blagostanje kojim raspolazu danas. Presudno su uticale ove reforme iz 19. vijeka i radna etika proizasla iz protestantskog sinjela.

SBBKBB - da Osmanlije nisu prodrle, vjerovatno bi se i svojeglavim/samovoljnim ("kurobecavim" ) Srbaljima (inkluzivno sa Bosnjanima) dogodio jedan slican "ortodoksno-protestantski Sv. Savo" koji bi otkazao poslusnost Konstantinopolju (kao recimo Cesima Jan Hus), ali bi opet (poradi blizine Konstatinopolja ili Rima svejedno uz obilno ucesce Ugara svakako) brzo bili satrveni i naposljetku "disciplinovani".. A onda je dugotrajno robovanje pod Osmanlijama i njihovim sistemom koji je lagano trulio uzelo danak uz, pride poslovicni juznjacki hedonizam i inertnost blagoslovljenim blagodarnim klimatskim faktorima..

{{ako sam dovitljiv naucio da zavrnem Osmanlije oko prinosa, skrijem dio uroda,.. zavrnucu danas i ovu knjazevsku, sutra kraljevsku Srbiju,..}}


Mnogo izvjesnije: -Nemanjicka Srbija je privredno bila jedna od najuspjesnijih evropskih drzava svog vremena (blagodareci eksploataciji bogatih rudnika na tlu koje su kontrolisali i uvezenom saskom 'know-how'-u) i da ne bi zlosrecnih Osmanlija, bez velike sumnje, jedan od pionira i pokrovitelja evropske renesanse (uvezene preko Dubrovnika, ali i Konstatinopolja)..

Na koncu: liberalizam 19. vijeka svakako ne korespondira bas sa savremenim, razuzdanim (neo)liberalizmom u uslovima diktata multikorporativnog, nadnacionalnog kapitala, gdje jaz izmedju onih koji sve manje imaju i onih drugih, sve malobrojnijih postaje nikad veci, uporedo sa enormnim pritiskom na planetu sa njenim ogranicenim resursima, i na njen ekosistem i biosferu. (ali to je vec opste mjesto - i dakako globalni problem No.1)
aureus aureus 00:06 11.07.2019

Re: Šališ se

Na koncu: liberalizam 19. vijeka svakako ne korespondira bas sa savremenim, razuzdanim (neo)liberalizmom u uslovima diktata multikorporativnog, nadnacionalnog kapitala, gdje jaz izmedju onih koji sve manje imaju i onih drugih, sve malobrojnijih postaje nikad veci, uporedo sa enormnim pritiskom na planetu sa njenim ogranicenim resursima, i na njen ekosistem i biosferu. (ali to je vec opste mjesto - i dakako globalni problem No.1)

Nije li bio i gori?
Broj radnih časova, na primjer, odnos prema dječjoj radnoj snazi...?

I kakve su to regulacije u odnosu kapitalizma prema prirodnoj sredini postojale u XIX vijeku a ne postoje danas?
shone shone 00:07 11.07.2019

Re: michiganac

A onda je dugotrajno robovanje pod Osmanlijama i njihovim sistemom koji je lagano trulio uzelo danak uz, pride poslovicni juznjacki hedonizam i inertnost blagoslovljenim blagodarnim klimatskim faktorima..

{{ako sam dovitljiv naucio da zavrnem Osmanlije oko prinosa, skrijem dio uroda,.. zavrnucu danas i ovu knjazevsku, sutra kraljevsku Srbiju,..}}



Kratko,jasno.
jadragoljub jadragoljub 00:22 11.07.2019

Re: Šališ se

Nije li bio i gori?
Broj radnih časova, na primjer, odnos prema dječjoj radnoj snazi...?

ne moj i ti ko neki ovde ...
čovek lepo objasnio uspeh švedske, radno vreme, dečja radna snaga su proizvod tadašnjih društvenih uslova, kao što su robovi bili prihvatljivi sve do i u 19 veku. ne možemo da sudimo o istoriji korišćenjem metra umesto stope, palca, lakta, neće ne mož se dobije tačna mera.
inače će ovaj razgovor da se pretvori u 'partizani četnic' model.
michiganac michiganac 00:30 11.07.2019

Re: Šališ se

Nije li bio i gori?
Broj radnih časova, na primjer, odnos prema dječjoj radnoj snazi...?

I kakve su to regulacije u odnosu kapitalizma prema prirodnoj sredini postojale u XIX vijeku a ne postoje danas?


Jeste. Nisu postojale. I?

Vodim se mislju da je ovakav (neo)liberalizam (na ekonomskom planu - gdje se, izmedju ostalog, finansijski sektor toliko otrgao od (nekadasnjeg) realnog da se vise ne uspijeva obuzdati..) danas neodrziv. Socijaldemokrata sam po uvjerenju i vjerujem da do ponovne preraspodjele, uspostave jedinstvene stope progresivnog oporezivanja i regulacija na globalnom nivou, odn. zauzdavanja kapitala jednostavno mora doci ili smo ga ugasili skupa sa planetom..

Svakako - ostale liberalne tekovine bi time dobile i puni smisao (svijet bez granica, religijskih imperativa, slobodnog protoka ljudi i roba, inih ljudskih i manjinskih prava, itd..)
aureus aureus 07:28 11.07.2019

Re: Šališ se

michiganac
Socijaldemokrata sam po uvjerenju i vjerujem da do ponovne preraspodjele, uspostave jedinstvene stope progresivnog oporezivanja i regulacija na globalnom nivou, odn. zauzdavanja kapitala jednostavno mora doci ili smo ga ugasili skupa sa planetom..

Hmmm...Angela Merkel je imala običaj da kaže: EU je 7 posto svjetske populacije, 25 posto ekonomije i 50 posto socijalnih davanja u svijetu.
Neka bude da je Angela malo pretjerala.
No ovaj očigledan disbalans u broju stanovnika i snage ekonomije prema količini socijalnih davanja u EU govori i o ostatsku svijeta. Države blagostanja van EU i van Evrope ima vrlo malo. Vrlo vrlo malo.
Postoje neke zemlje gdje se nedostatak socijalnih davanja pegla jakom ekonomijom i visokom zaposlenošću (SAD, na primjer) i dobrim platama za većinu populacije.
Naravno, postoje i bogate zemlje gdje se ne haje mnogo za sirotinju.
I postoje sve one druge - srednje razvijene i nerazvijene gdje se stvarno ne isplati biti siromašan.
- To nikako. Ne isplati se biti siromašan u siromašnoj zemlji.

Da ne gubim liniju.
Pitanje je kako bi EU mogla nametnuti svoje standarde države blagostanja ostatku planete kad za to nema nikakvih mehanizama.
Čak i u EU sve je više onih koji kažu da država blagostanja kakvu smo poznavali u XX vijeku je stvar prošlosti. Ima onih i na ljevici koji to kažu, recimo, Slavoj Žižek.
Rijetko objašnjavaju tu svoju tvrdnju, ali tako kažu.
I tako, Michiganac, dok si ti i dalje socijaldemokrata i zalažeš se za društvenu preraspodjelu - čak i tamo gdje takve preraspodjele ima ojačale su snage koje su protiv nje a one koje su za nju pomalo su se demoralisale.
bene_geserit bene_geserit 08:05 11.07.2019

Re: Šališ se

Svet bez granica plus država blagostanja pa još uz sve starije stanovništvo, to ide zajedno samo ako se prethodno obilato napojiš halucogenim supstancama.
Naravno problem je samo u nametanju EU standarda i država blagostanja stiže samo tako.
A najbolje je onaj deo kad si za svetsku vladu manje više i misliš da će to da popravi ljudska prava.

Mislim, pametni ste ljudi, a deluje da se ne zajebavate, kako je moguće da u to verujete?
gedza.73 gedza.73 08:09 11.07.2019

Re: Šališ se

michiganac
"Dogodio" im se jedan prosveceni, protestantski svjestenik (uzgred - porijeklom Finac) imenom Anders Chydenius koji je uticao na promjenu svijesti

jednom si postavio link sa ovim protestantom a ja bio ubeđen kako je to postirao Aeurus. pa mi bilo malo čudno.
Ovakve poput andersa su kod nas u najboljem slučaju 'apsili. A slične ideje proglašavali za neprijateljsku zapadnu i antisamoupravljačku propagandu.

aureus aureus 08:24 11.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit

Naravno problem je samo u nametanju EU standarda i država blagostanja stiže samo tako.

Teško će EU nametnuti Americi svoje standarde, teško to ide sa uspostavljanjem države blagostanja u Americi.
Drugim riječima, Bene, miran si.
Osim ako ne pobijede kakvi američki komunisti.
michiganac michiganac 12:01 11.07.2019

Re: Šališ se

Postoje neke zemlje gdje se nedostatak socijalnih davanja pegla jakom ekonomijom i visokom zaposlenošću (SAD, na primjer) i dobrim platama za većinu populacije.


Naustrb ostatka planete i njenih ekosistema i klime.

- To nikako. Ne isplati se biti siromašan u siromašnoj zemlji.


Kako razmisljas npr. da ce ishendlovati slucaj Indije (inkluzivno sa Bangladesom)? Evo tamo vec se kolju za vodu..

Ne znam koliko kapiras sta sve u perspektivi sa sobom nosi globalno zagrijavanje - ne samo ugrozenost onih na obalama usljed porasta nivoa mora i okeana, vec i kumulativni porast vodenih masa u samoj atmosferi/vlaznosti vazduha = sve razorniji vjetrovi praceni obilnim atmosferskim praznjenjima. Mi doista srljamo u kataklizmu bibl. razmjera (banalizujem sad: "..iza sedam kisnih godina dolazi sedam susnih..") Recimo da se enormno okisa na ind. potkontinentu - imace, jelte, vode na pretek, ali ce usjevi da im ostanu pod barustinom ili da zavrse u okanu (pride u jednoj nadasve strokavoj Indiji perfektni uslovi za razvoj epidemija) - kojekuda ce onda te milijarde ljudi? Drzace ih u karantinu pod NATO-strazom?!

Teško će EU nametnuti Americi svoje standarde, teško to ide sa uspostavljanjem države blagostanja u Americi.


Naravno da ne, promjena mora da dojde iznutra.

Pitanje je kako bi EU mogla nametnuti svoje standarde države blagostanja ostatku planete kad za to nema nikakvih mehanizama.


Naravno, ne mora "da se ide" odmah do Indije, za pocetak najblize okruzenje - sjeverna Afrika. Postoji ideja - projekat 'Desertec' u kojem bi se EU-investiranjem u razvoj jednog el-energ. sistema na velikim skalama (uz uporedni "izvoz evro-demokratije" kreirali uslovi za uspostavu drzava blagostanja u tzv. zemljama Magreba (prostom racunovod. matematikom = da prihodi ne zavrsavaju na tajnim ziro-racunima u Emiratima, Kataru, Svajc. ili inim off-shore destinacijama, vec da ostanu u tim zemljama i budu zamajac daljeg razvoja lokalne privrede) - iste bi na taj nacin postale amortizeri daljih neobuzdanih imigracija (makar) iz duboke Afrike. Nekakav oblik "sj.africke EU"-zajednice, koja bi se u futuru, kad za to dojde vrijeme, stopila i sa EU.


Uzgred, ovakva EU danas, ophrvana unutarnac. razmiricama, populizmom i autoritarnoscu, svakako ne mislim da ce opstati, ne dojde li opet do bolje soc. uravnotezenosti izmedju svih njenih dijelova i vece demokraticnosti.

Evropske soc.demokrate danas, zgodno mi pa cu da parafraziram u lokal-miljeu omrazenog S.Radica (jah - nepopravljivi, blagoizvoljevsi receno - populista): "..tumaraju kao guske u magli.."
Sreder bjese prije deceniju izdao mnoge nj. principe, da bi zadrzao konkurentnost njem. (i dakako EU sa njima na celu) privrede na globalu pod nametnutim neolib. uslovima. Danas isto pokusava i Makron da bi uhvatio korak sa istocnim komsijom i partnerom.

Ali za (tvoj) info - na nedavnim izborima dao sam ipak glas DiEM25. Mizerno su prosli. Kod njih postoji ideja o novom, prevashodno evropskom 'New Green Deal'-u.

Povezali su se, uzgred, i sa Sandersom (koji doduse i nazalost odbrojava posljednje momente na ovom dunjaluku):




Ali vidim vec kako ce bene da nas zaskoci..
(ok bene, ja sam prirodnjak/inzinjer (stavise u RE-bransi) po vokaciji i poprilican ekon. analfabeta, priznajem, ali stomak mi govori da prosto ne moze dalje vise ovako..)
aureus aureus 13:47 11.07.2019

Re: Šališ se

michiganac

Ne znam koliko kapiras sta sve u perspektivi sa sobom nosi globalno zagrijavanje

Pričao nedavno baš kod Filipa o globalnom zagrijavanju.

Samo, prije nego što ospemo drvlje i kamenje na neki sistem, primjetimo da, osim ako nisu ugrađeni baš jaki filteri, elektrana na ugalj zagađuje okoliš i u komunističkoj zemlji i u kapitalističkoj, i u zemlji koja fura državu blagostanja i u zemlji koja fura neoliberalizam.

Meni se čini da mi o ekologiji vodimo računa vjerovatno više nego ikad, ali ne vodimo dovoljno, a s druge strane imamo rast svjetske ekonomije, koji se mora pozdraviti, i prirodnu potrebu siromašnih nacija da postanu bar srednje razvijene, a onih srednje razvijenih da postanu još malo bogatije.
Ti se danas možeš u Danskoj zalagati za spor i pažljiv rast ekonomije, tebi i jedan posto godišnje - puna kapa, ne mora ni toliko - ali onima u Bangladešu treba toliko toga...

Opet, postoje zemlje koje su se izvukle iz siromaštva a nastavljaju po svome. Kina, na primjer. Neko bi već trebalo da im kaže: "drugovi, svaka čast na postignućima, drago nam je da ste stali na noge, ali ajde sad malo povedite računa i o ovoj našoj planeti."

Treba to reći i Amerikancima.
Doduše, njih ne treba oslovljavati sa "drugovi".
Ribozom Ribozom 13:58 11.07.2019

Re: Šališ se

U prilogu mogu da preporucim filmove svedskog reditelja Jan Troell-a, Utvandrere i Nybyggere (Ima na yt), a nisam siguran kako bi mogla da se u ede soc. dem globalno.
aureus aureus 14:47 11.07.2019

Re: Šališ se

Ribozom
U prilogu mogu da preporucim filmove svedskog reditelja Jan Troell-a, Utvandrere i Nybyggere (Ima na yt)

O čemu su?
a nisam siguran kako bi mogla da se u ede soc. dem globalno

Pitanje je zašto bi se i uvodila globalno.
Američkom mentalitetu (a i socijalnoj strukturi) više odgovara neka liberalna priča (ne mislim na ono što se u SAD pod tim podrazumijeva) a širom svijeta svakako ima ljudi koji vole da više njihovog novca ostane u njihovim džepovima i da manje ide državi i za socijalna davanja.
Ribozom Ribozom 15:58 11.07.2019

Re: Šališ se

@aureus
O čemu su?


E ovako pocinje zaplet: 6 svedjanki u jednom momentu shvata da im odeca samo smeta...

Crna drama o svedskoj porodici iz 18-og veka u svedskoj (utvandrere) i njihovog zivota nakon preseljenja u americi (nybyggere).

Pitanje je zašto bi se i uvodila globalno.
Američkom mentalitetu (a i socijalnoj strukturi) više odgovara neka liberalna priča (ne mislim na ono što se u SAD pod tim podrazumijeva) a širom svijeta svakako ima ljudi koji vole da više njihovog novca ostane u njihovim džepovima i da manje ide državi i za socijalna davanja.


Mislim da je problem sto nasi u americi idealizuju socijal-demokratiju. Ovo sto ti pricas je i moje misljenje, s tim sto mislim da se skandinavska socijal-demokratija polako amerikanizuje.
aureus aureus 16:29 11.07.2019

Re: Šališ se

Ribozom

Mislim da je problem sto nasi u americi idealizuju socijal-demokratiju. Ovo sto ti pricas je i moje misljenje, s tim sto mislim da se skandinavska socijal-demokratija polako amerikanizuje.

Još od pada komunizma na svjetskom nivou.

Padom komunizma glavna borba je prebačena unutra, u kapitalistički svijet (a to je danas je čitav svijet, pošto je čitav svijet, uz svega par izuzetaka, kapitalistički). I sad se ta borba vodi kako na nivou ekonomske konkurencije (što je očekivano) tako i na doktrinarnom planu. Borba je, kako se meni čini, oko toga koja će od kapitalističkih doktrina imati najveći uticaj - pošto je potpuna pobjeda jedne praktično nemoguća.
bene_geserit bene_geserit 17:11 11.07.2019

Re: Šališ se

michiganac
Ali vidim vec kako ce bene da nas zaskoci..
(ok bene, ja sam prirodnjak/inzinjer (stavise u RE-bransi) po vokaciji i poprilican ekon. analfabeta, priznajem, ali stomak mi govori da prosto ne moze dalje vise ovako..)

Ma neću, i ja se slažem da ne može više ovako.
Samo mi rešenja koja nudite nikako ne mirišu.
Veća država sa većim ovlašćenjima nigde nije popravila ljudske slobode ili uradila bilo šta korisno.

Recimo ekonomski problemi koje danas imamo (ekonomija bazirana na dugu i preterane ekonomske razlike) meni deluje su zbog toga što država ne radi ono što bi trebalo (kontrolu monopola i zaštitu malih firmi između ostalog) a radi ono što ne bi trebalo (razne QE-ove, poreske olakšice ogromnim kompanijama, i razni drugi mehanizmi koji presipaju pare u džepove već bogatih).
anonymous anonymous 17:21 11.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit
michiganac
Ali vidim vec kako ce bene da nas zaskoci..
(ok bene, ja sam prirodnjak/inzinjer (stavise u RE-bransi) po vokaciji i poprilican ekon. analfabeta, priznajem, ali stomak mi govori da prosto ne moze dalje vise ovako..)

Ma neću, i ja se slažem da ne može više ovako.
Samo mi rešenja koja nudite nikako ne mirišu.
Veća država sa većim ovlašćenjima nigde nije popravila ljudske slobode ili uradila bilo šta korisno.


Da li će to uraditi sve veća i moćnija Korporacija ?
I ko će joj se suprotstaviti ?

Ako mi ponudiš valjan odgovor, prihvatiću tvoj prethodni stav.


anonymous anonymous 17:26 11.07.2019

Re: Šališ se

aureus
Ribozom

Mislim da je problem sto nasi u americi idealizuju socijal-demokratiju. Ovo sto ti pricas je i moje misljenje, s tim sto mislim da se skandinavska socijal-demokratija polako amerikanizuje.

Još od pada komunizma na svjetskom nivou.

Padom komunizma glavna borba je prebačena unutra, u kapitalistički svijet (a to je danas je čitav svijet, pošto je čitav svijet, uz svega par izuzetaka, kapitalistički). I sad se ta borba vodi kako na nivou ekonomske konkurencije (što je očekivano) tako i na doktrinarnom planu. Borba je, kako se meni čini, oko toga koja će od kapitalističkih doktrina imati najveći uticaj - pošto je potpuna pobjeda jedne praktično nemoguća.

Padom komunizma, stropoštao se i liberalizam.
Korporacija je pobedila Državu .

I sada ona određuje domet Državi , kao što je pre Država određivala u većoj ili manjoj meri pravila tržišta, u okviru kojeg se razmahivala Korporacija.
aureus aureus 17:36 11.07.2019

Re: Šališ se

Padom komunizma, stropoštao se i liberalizam.
Korporacija je pobedila Državu .

Da li je?
Nedavno je Tramp krenuo u carinski rat protiv Kine i počeo je da potpisuje i propisuje nešto američkim kompanijama: ovo možete, ovo ne možete, a Huavej ne želim da vidim ovdje, je l' jasno?!
- Jasno.
Šta da kažemo za kapitalističku Kinu? Koja je to korporacija jača od nje?
- Komunistička partija!
- Ne računa se.
Ribozom Ribozom 17:51 11.07.2019

Re: Šališ se

aureus

Još od pada komunizma na svjetskom nivou.

Padom komunizma glavna borba je prebačena unutra, u kapitalistički svijet (a to je danas je čitav svijet, pošto je čitav svijet, uz svega par izuzetaka, kapitalistički). I sad se ta borba vodi kako na nivou ekonomske konkurencije (što je očekivano) tako i na doktrinarnom planu. Borba je, kako se meni čini, oko toga koja će od kapitalističkih doktrina imati najveći uticaj - pošto je potpuna pobjeda jedne praktično nemoguća.


Sve si u pravu, samo sto ne znamo sta dalje (oni vazniji znaju ), a slutimo crni scenario za plebs. Ja sam se uzdao u americki liberalizam, ali kad sam video da evropa nema na'm da krene tim stopama oladilo me skroz. Tako i u Srbiji sa progresivnim porezom, profesor Zec sve lepo govori, ali kad je njegova penzija u pitanju, ne bi da i njega kaci taj progresivni porez.
Ili recimo, svi bi da rade manji broj sati, ali nio ne bi da mu se smanji plata.

Dobro ovo su sve konstatacije, i svi znamo da ne ide ovo na dobro. Imas li predlog?
bene_geserit bene_geserit 17:55 11.07.2019

Re: Šališ se

anonymous
kao što je pre Država određivala u većoj ili manjoj meri pravila tržišta, u okviru kojeg se razmahivala Korporacija.

Samo što to nikad nije bilo, uvek su bogati potkupljivali političare i određivali pravila igre.
Ono što se promenilo je da su globalizacijom kompanije postale nadnacionalne.

Korporacije same po sebi ne pretstavljaju ništa, problem je big money koji iza njih stoji. A često i druge stvari, npr. ko stoji iza Facebook-a? Deep State?
anonymous anonymous 17:57 11.07.2019

Re: Šališ se

aureus
Padom komunizma, stropoštao se i liberalizam.
Korporacija je pobedila Državu .

Da li je?


Korporacija je pobedila na Istoku Državu , a na Zapadu tržiše.

Dinamički posmatrano sve veći broj Korporacija sve je moćniji od sve većeg broja Država.

A tamo gde i vidiš Državu, vrlo često je u njenoj senci Korporacija.


bene_geserit bene_geserit 17:59 11.07.2019

Re: Šališ se

Ribozom
samo sto ne znamo sta dalje (oni vazniji znaju ), a slutimo crni scenario za plebs.

Budućnost je nepoznata, ali je crni scenario za plebs izvestan. Samo je pitanje koja nijansa crnog.
aureus aureus 18:00 11.07.2019

Re: Šališ se

Ribozom

Sve si u pravu, samo sto ne znamo sta dalje

Imas li predlog?

Ček, prije nego što dam prijedlog, da konstatujem ovaj zamimljiv ringišpil:
(1) Mi ne znamo šta dalje
(2) ali Bene, koji se slaže s nama, misli da mi znamo
(3) samo mu se ne dopadaju naša rješenja.



bene_geserit bene_geserit 18:07 11.07.2019

Re: Šališ se

A tamo gde i vidiš Državu, vrlo često je u njenoj senci Korporacija.

Anonimuse, eh kad bi problem bio tako jednostavan i da su za sve krive zle korporacije.
Danas da ih sve rasturiš, big money bi ostvario svoj uticaj nekako drugačije.
aureus aureus 18:11 11.07.2019

Re: Šališ se

anonymous
aureus
Padom komunizma, stropoštao se i liberalizam.
Korporacija je pobedila Državu .

Da li je?


Korporacija je pobedila na Istoku Državu , a na Zapadu tržiše.

Dinamički posmatrano sve veći broj Korporacija sve je moćniji od sve većeg broja Država.

Ma polako, Anonimuse.

Koja je to korporacija moćnija od države SAD? Nijedna. Od Kine? Nijedna. Od EU? Nijedna. Vidjeli smo kako im EU reže kazne. Od Rusije? Nijedna.

To što možda ima korporacija koje su moćnije od Benina je jedno, ali sudbina svijeta ne lomi se u Beninu, da zazvučim plastično i dramatično.

Dva lika iz Benina (1960-e)

bene_geserit bene_geserit 18:12 11.07.2019

Re: Šališ se

aureus
(1) Mi ne znamo šta dalje
(2) ali Bene, koji se slaže s nama, misli da mi znamo
(3) samo mu se ne dopadaju naša rješenja.

Pa michiganac je predložio rešenja tipa svetska vlada, jedinstvena progresivna poreska stopa na svetskom nivou, jedinstveni ekološki zakoni na svetskom nivou, i globalizacija u punom spidu (slobodno kretanje ljudi, ...).
aureus aureus 18:18 11.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit
aureus
(1) Mi ne znamo šta dalje
(2) ali Bene, koji se slaže s nama, misli da mi znamo
(3) samo mu se ne dopadaju naša rješenja.

Pa michiganac je predložio rešenja tipa svetska vlada, jedinstvena progresivna poreska stopa na svetskom nivou, jedinstveni ekološki zakoni na svetskom nivou, i globalizacija u punom spidu (slobodno kretanje ljudi, ...).

Nalaziš li šta sporno u jedinstvenim ekološkim zakonima na svjetskom nivou (pod pretpostavkom da bi ih bilo moguće donijeti)?
anonymous anonymous 18:19 11.07.2019

Re: Šališ se

aureus

Ma polako, Anonimuse.

Koja je to korporacija moćnija od države SAD? Nijedna. Od Kine? Nijedna. Od EU? Nijedna. Vidjeli smo kako im EU reže kazne. Od Rusije? Nijedna.


"Od 100 najvećih svetskih ekonomskih subjekata, njih čak 69 su korporacije. Još gore je stanje kad se uzme u obzir 200 najvećih svetskih ekonomskih subjekata, jer tada korporacije čine čak 153, a države samo 47 njih."

Tako se u top 20 nalazi čak pet multinacionalnih kompanija, pa bi se cinično moglo primetiti da bi u globalizovanom svetu, iz grupe G20 moglo izbaciti pet država i ubaciti pet korporacija.



Pa, ti vidi ...
anonymous anonymous 18:23 11.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit
A tamo gde i vidiš Državu, vrlo često je u njenoj senci Korporacija.

Anonimuse, eh kad bi problem bio tako jednostavan i da su za sve krive zle korporacije.
Danas da ih sve rasturiš, big money bi ostvario svoj uticaj nekako drugačije.


Ja ne govorim ko je kriv, a ko nije.

Nego kako se moć pomera i koncentriše u novim subjektima.
nepopustljiv nepopustljiv 18:30 11.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit
A tamo gde i vidiš Državu, vrlo često je u njenoj senci Korporacija.

Anonimuse, eh kad bi problem bio tako jednostavan i da su za sve krive zle korporacije.
Danas da ih sve rasturiš, big money bi ostvario svoj uticaj nekako drugačije.

Meni nije jasno zašto balavite o tako elementarnim stvarima.
Rešenje će se pronaći - kada stvar dostigne svoj vrhunac.
Rešenje će pronaći veliki narodi - kao i uvek do sada.
Pre takvoga rešenja, dogodiće se ozbiljan sukob na svetskom nivou - što bi se reklo, rat.
Toliko puta u istoriji već viđeno - da meni nije jasno kako to ikome može da bude nejasno.
bene_geserit bene_geserit 18:31 11.07.2019

Re: Šališ se

aureus
Nalaziš li šta sporno u jedinstvenim ekološkim zakonima na svjetskom nivou (pod pretpostavkom da bi ih bilo moguće donijeti)?

Ne nalazim, ali ne verujem da bi se složili kako ti zakoni treba da izgledaju.

Recimo:
- potpuna zabrana plastike: da (postepeno)
- potpuna zabrana insekticida, pesticida, fungicida: da
- zabrana transporta robe tankerima i mandatory lokalna proizvodnja: da
- ogromne takse na avionski saobraćaj i smanjenje istog za 90% i više: da
- mehanizmi za povećanje udela solarne energije na globalnoim nivou: da
- zabrana GMO na globalnom nivou: da

a sa druge strane:
- računanje nekakvih carbon footprinta i uvođenje taksi na njih i tržišta gde se kvote prodaju: ne
- nekakve takse na konzumaciju mesa i teranje ljudi da jedu neke gmo-soja burgere ili još gore meso iz laba: ne
- bilo kakav geoinženjerstvo tipa prskanje nekih čuda u atmosferu da se spasemo globalnog zagrevanja: ne
aureus aureus 18:37 11.07.2019

Re: Šališ se

anonymous
aureus

Ma polako, Anonimuse.

Koja je to korporacija moćnija od države SAD? Nijedna. Od Kine? Nijedna. Od EU? Nijedna. Vidjeli smo kako im EU reže kazne. Od Rusije? Nijedna.


"Od 100 najvećih svetskih ekonomskih subjekata, njih čak 69 su korporacije. Još gore je stanje kad se uzme u obzir 200 najvećih svetskih ekonomskih subjekata, jer tada korporacije čine čak 153, a države samo 47 njih."

Tako se u top 20 nalazi čak pet multinacionalnih kompanija, pa bi se cinično moglo primetiti da bi u globalizovanom svetu, iz grupe G20 moglo izbaciti pet država i ubaciti pet korporacija.

Pa, ti vidi ...

To znam, ali to promašuje suštinu.
Te korporacije nisu moćnije od najmoćnijih država.
aureus aureus 21:06 11.07.2019

Re: Šališ se

nepopustlv

Rešenje će se pronaći - kada stvar dostigne svoj vrhunac.
Rešenje će pronaći veliki narodi - kao i uvek do sada.
Pre takvoga rešenja, dogodiće se ozbiljan sukob na svetskom nivou - što bi se reklo, rat.
Toliko puta u istoriji već viđeno - da meni nije jasno kako to ikome može da bude nejasno.

Polako s tim ratovima na svjetskom nivou.
Stvari su se izmijenile u odnosu na prošle velike sukobe.

Danas je na sceni globalizacija i intenzivna međunarodna trgovina i čitav svijet je uključen u nju.
Postaje sve blesabije ratovati. Čak ni kompanije koje prave oružje ne traže da ratuješ - dovoljno je da kupiš oružje. I da kupuješ u redovnim intervalima. To što još uvijek ima budala koje bi da ratuju, to je već druga pjesma.
Kao što rekoh, postoji i obimna, vrlo obimna i nikad obimnija međunarodna trgovina. I ona pomaže da do krupnih ratova ne dođe.
Zašto da ratuješ protiv poslovnih partnera?
Zašto da napadneš nekoga kome planiraš prodati čet'ri miliona automobila?

Uglavnom, ne mora i ovaj put da ispadne tako kako si opisao.

E, već ako previše upropastimo planetu pa nekome pukne film, zato što je ispao donji (što kažu u Bosni) tokom klimatskih promjena...
bene_geserit bene_geserit 21:22 11.07.2019

Re: Šališ se

90% zagađenja plastikom dolazi iz 10 reka od kojih je 5 kineskih, 2 induske i još jedna istočno azijska i 3 afričke.
Jeste da oni prave robu za veći deo sveta, ali ...
... deluje mi da siromašne zemlje ne bi pristale na eliminisanje plastike pošto je alternativa preskupa za njih (a i nema je baš uvek).
jadragoljub jadragoljub 21:26 11.07.2019

Re: Šališ se

Koja je to korporacija moćnija od države SAD? Nijedna. Od Kine? Nijedna. Od EU? Nijedna. Vidjeli smo kako im EU reže kazne. Od Rusije? Nijedna.

khm, khm
pre, pa skoro desetak godina, canada je kaznila neku američku naftnu kompaniju ovećom kaznom jer je zagađivala prirodu.
elem, ne lezi vraže, compani tuži canadu na vrhovni sud, ili kako to već zovu canadieni, i dobije državu iz razloga jer eto taj zakon ometa compay da radi.
tolko o companijama i državama.
bene_geserit bene_geserit 21:27 11.07.2019

Re: Šališ se

michiganac
Kako razmisljas npr. da ce ishendlovati slucaj Indije (inkluzivno sa Bangladesom)? Evo tamo vec se kolju za vodu..

Ne znam da li da mi bude žao.
Mini zemlja kao Izrael preradi 5 puta više morske vode u pijaću u odnosu na Indiju. Pri tome Indija ima i nuklearno oružje i svemisrki program i hi tech i svašta (i naravno neviđenu korupciju). Mogli bi malo da porade na prioritetima.
aureus aureus 21:56 11.07.2019

Re: Šališ se

jadragoljub
Koja je to korporacija moćnija od države SAD? Nijedna. Od Kine? Nijedna. Od EU? Nijedna. Vidjeli smo kako im EU reže kazne. Od Rusije? Nijedna.

khm, khm
pre, pa skoro desetak godina, canada je kaznila neku američku naftnu kompaniju ovećom kaznom jer je zagađivala prirodu.
elem, ne lezi vraže, compani tuži canadu na vrhovni sud, ili kako to već zovu canadieni, i dobije državu iz razloga jer eto taj zakon ometa compay da radi.
tolko o companijama i državama.

Ne znam slučaj, ne znam detalje, a možda su dobili na sudu - po pravu.
U svakom slučaju, ni Kanada ne spada u grupu najjačih zemalja.

Ali zato vjerujem da svi znamo kako su Amerikanci rebnuli njemački Volksvagen ili kako je EU kaznila američki Epl i natjerala da plati 15 milijardi dolara jer su nešto muljali.
A možemo se sjetiti i kineskih vlasti koje su u Kini zabranile sve živo što im se učinilo sumnjivo. Džaba Gugletove milijarde.
bene_geserit bene_geserit 00:49 12.07.2019

Re: Šališ se

Nego aureuse evo ga članak za tebe.
jadragoljub jadragoljub 10:07 12.07.2019

Re: Šališ se

sve te što to tvrde treba ciglom u glavu.
aureus aureus 10:49 12.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit
Nego aureuse evo ga članak za tebe.


A u članku:

"During the last hundred years the temperature increased about 0.1°C because of carbon dioxide. The human contribution was about 0.01°C.”

Pa još bolje onda!

Možemo da nastavimo sa nesputanim konzumerizmom, postojećim ekonomskim modelom (pod uslovom da nema drugih razloga za njegovu korekciju) te neprestanim progresom.

Ova će informacija značiti Amerikancima dok prže galone i galone benzina na putu do posla i nazad.
michiganac michiganac 19:22 12.07.2019

Re: Šališ se

Pa michiganac je predložio rešenja tipa svetska vlada, jedinstvena progresivna poreska stopa na svetskom nivou, jedinstveni ekološki zakoni na svetskom nivou, i globalizacija u punom spidu (slobodno kretanje ljudi, ...).


Ok, sv. vladu nisam direktno predlozio, ali je svakako nakon onog pobrojanog vise nego jasno da je i njeno otjelotvorenje onda vise-manje stvar formalnosti. Gore si izrazio skepsu i po pitanju ostvarenja i postovanja ljudskih prava ako bi jedna takva vlada preuzela glavnu rijec. Postoji jedna "magicna/danas vise bajkovita i neuhvatljiva" rijec - transparentnost - mi cemo, nastavimo li po ovakvom 'BizEzJuzual'-scenariju, za koju deceniju da se obremo u orvelovskoj buducnosti pod jednim od dva "kisobrana" (kineskom ili amerskom) - samopodrazumijeva se, ako nastavimo dalje u smijeru kolizije ovakve dvije vizije o drustv. uredjenju koje nam se namecu od njih. Evropa, odn. EU i ovakva kenjkava, kilava.. jos uvijek pruza model i daje najvecu nadu da do svega toga ne dojde. DIEM25-ovci kao organizacija su, recimo, bili najglasniji u zatjevu da se objave detalji onog famoznog 'TTiP' sporazuma (za sada tavori negdje u dubokom 'ladu fioka, prije negosto eventualno opet ugleda svjetlost dana). Internet u rukama/pod kontrolom demos-a je fundamentalni zahtjev u nastojanju i zelji za ostvarenjem tih univerzalnih ljudskih prava.

(Neolib.) globalizacija u punom spidu je nesto drugo - to je globus premrezen optickim (i privatizovanim!), transokeanskim kablovima i kockarski astal za kojim sjede Big-PlaYa-with-Big-Money (fin. sektor sa svojim odmetnutim invest. fondovima i bankama) iza svojih kompjutercica (kako je izvolio na jednom od prethodnih blogova da kaze Aureus) - gdje svaki pokusava da razvije sopstveni algoritam - "dobitnu kombinaciju" - koja ce da im donese najvecu dobit u sve nepredvidljivijoj buducnosti - time naduvavajuci balone bez kontrole koji onda pucaju po ledjima ubogog prekarijata (u najbanalnijem: slobodno kretanje ljudi nikad nece dostici brzinu el. impulsa u narecenim kablovima), ali i planete koja je danas najveci ulog na tom stolu. Mislim, sistem je danas na 'autopilotu' - ni gorepomenuta QE ne donosi vise ocekivane darove - kamatne stope ne mogu vise na dole, a bogami ni ka gore..



Svi se gotovo listom slazu da iduci 'Big global crash' moze biti samo gori..


2:55 "If Germany, with 0 interest rates and surpluses everywhere, has the lowest level of investment since 1950, then you know that this Europe is simply not sustainable."




@Aureus

Pitao si (se) prije neki dan sta podrazumijevam pod "sterilizacijom duha"? - u perspektivi: korodiranje soc. odnosa, (opet banalizujem do krajnosti:) zakucanost pred male ekrane i "bljestave" displeje uz jeftinu brlju/pivo i GMO-burgere, sa iracionalnim, konfuznim pogledom na svijet Out-of-the-controlled-Display Box, bez vitalnosti, energije, volje, zelje i ideje da se pokrenu i izmjene sopstvenu situaciju, doprinesu boljem, humanijem poretku (recimo - ovaj 'glupirity' koji Filip pominje - osim sto se u Srbiji sve odvija na jedan jos karikaturalno-groteskniji nacin, pa je utoliko jezivije..).

Ne znam da li si bacio pogled na onaj svojevrsni polit. testament Comskog i upoznao se sa onih 10 "principa" koje je izlozio?



Odise dubokim pesimizmom. Ni on ne nudi univerz. rjesenje (da li bi najzad sveobuhvatna soc.demokratija bila rjesenje?!), ali na kraju predlaze ipak odredjene smjernice. Odgledaj makar objasnjenje ovog posljednjeg (mozes i prethodnog, 9. principa, jerbo ionako se nadovezuju), bice ti mnogo jasnije sta sam zelio da iskazem pod ovim gore (1:01:00).


Iz ove sad zap. perspektive (u krajnjem naravno) - razbucas li u paramparcad soc. koheziju, medjuljudsku empatiju, ugasio si indirektno i volju za ocuvanjem planete. Da li cemo da nastavimo da jurimo 'americki san na neolib-spidu' uz svu bezobzirnu kompeticiju i konfrotaciju koju nosi sa sobom na ionako ogranicenoj planeti sa svojim raspolozivim resursima ili cemo se vise okrenuti nekakvom kooperativnom (ajde da donekle preciziram: 'skandinavskom'), usporenijem modelu.
aureus aureus 23:18 12.07.2019

Re: Šališ se

@Michiganac

Pogledaću "Rekvijem".

Nešto mi pade na pamet dok si sve ovo pričao...

Večeras sam, dok sam šetao, ugledao čovjeka od skoro šesdeset; šetao je i on, u džepu od bermuda je držao smartfon iz kojeg je kabl vodio do slušalica. Hodao je i slušao muziku. Onda sam shvatio da sam se navikao na ljude koji hodaju sa slušalicama u ušima. A što ne bih? - i sam ih katkad nosim.

Svijet se mijenja i stvari kojima smo se do juče čudili - postaju potpuno uobičajene. I ja sam nekad gunđao što ljudi non-stop bulje u telefone, pogotovo u društvu. Više ne gunđam. Nego lijepo uzmem i ja i...odgovorim tebi na blogu. :)
I kad vidim četvoro za stolom kako cjevče nes i svako gleda u svoj telefon, pitam se nije li to posredan dokaz da smo nekad pričali jedni s drugima samo zato što smo morali, a da smo i tada željeli da radimo nešto pametnije.
Onda se sjetim Finaca koje smo gore pominjali. Oni su kadri da sjede zajedno i da ne pričaju ništa - i da se ne osjećaju neprijatno. Ne vole previše čavrljanja, drže da treba pričati samo onda kad imaš šta reći. Takvi su bili i prije mobilnih i smartfona. Sjede i pričaju, ako u jednom momentu osjete da je sve rečeno, samo zaćute.
Zanimljivo je da su im nove generacije brbljivije od svojih roditelja. Upravo ove što vise na internetu. I da su generalno druželjubivije (i otvorenije prema strancima) i više idu na kafu.
Za razliku od roditelja, ćutljivih radoholičara.
bene_geserit bene_geserit 02:30 13.07.2019

Re: Šališ se

jadragoljub
sve te što to tvrde treba ciglom u glavu.

Polako Dragoljube, dokle više sa tim ciglama. Pa još Japance i Fince, ne sumnjam fine i kulturne. Zar te nisu naučili u komunizmu da se mora biti tolerantan prema ljudima sa drugačijim mišljenjima?
nepopustljiv nepopustljiv 06:00 13.07.2019

Re: Šališ se

bene_geserit
jadragoljub
sve te što to tvrde treba ciglom u glavu.

Polako Dragoljube, dokle više sa tim ciglama. Pa još Japance i Fince, ne sumnjam fine i kulturne. Zar te nisu naučili u komunizmu da se mora biti tolerantan prema ljudima sa drugačijim mišljenjima?

U komunizmu su učili baš nasuprot, odnosno - da se mora biti nemilosrdan prema svim drugačije-mislećim, kao i prema svim 'kočničarima progresa' i 'skretničarima' sa puta progresa u vlastitim redovima.
o kolebljivcima i da ne pričamo.
Eeee, ali tada su imali faraona Titu i išli fićom u Makarsku na more. A čak su i deca išla na more.
Za to sve vreme, drugi, koji nisu imali toga faraona, su teško zaostajali.
Kako je jedan deda govorio - jebo ih Tito!
aureus aureus 10:04 13.07.2019

Re: Šališ se

nepopustljiv
Kako je jedan deda govorio - jebo ih Tito!

Jovan ili Milivoje?

Ili je ovaj put ipak neki (nečiji) drugi deda?
nepopustljiv nepopustljiv 11:02 13.07.2019

Re: Šališ se

aureus
nepopustljiv
Kako je jedan deda govorio - jebo ih Tito!

Jovan ili Milivoje?

Ili je ovaj put ipak neki (nečiji) drugi deda?

Milan!
Moji nisu mnogo pričali.
aureus aureus 11:04 13.07.2019

Re: Šališ se

nepopustljiv

Milan!
Moji nisu mnogo pričali.

A jedan je i umro nedugo posle rata, sa svega 40, ili oko 40.
nepopustljiv nepopustljiv 17:37 13.07.2019

Re: Šališ se

aureus
nepopustljiv

Milan!
Moji nisu mnogo pričali.

A jedan je i umro nedugo posle rata, sa svega 40, ili oko 40.

Da.
O njemu se priča da je bio ljudina.
st.jepan st.jepan 12:02 10.07.2019

...

Vredi li ijedan dan proveden na vlasti ako iz dana u dan dirigovani mediji sludjuju narod i kretenizuju gradjanstvo?

Naravno da vredi.
Svaki dan je u tom smislu dragocen!
Po slobodnoj proceni, jedan dan kretenizacdije obezbeđuje dodatnih pet dana ostanka na vlasti.
Ako je atmosfera u društvu toliko polarizovana i kontaminirana? Ako je stanovništvo države kojom upravljam, nakon 3 decenije organizovanog „hleba i igara" manipulisanja, spremno da za SMS poruke jednog glupirity TV programa potroši skoro 6 (šest) miliona evra!?

Ajd da je samo to. Stanovništvo je spremno i za nemerljivo luđe poteze:
Npr. opet će izglasati Gang, dakle itekako vredi!

Inače SAGLASAN!
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:08 10.07.2019

Re: ...

Odgovor je dao Ivo Andrić:

„Zašto balkanske zemlje ne mogu da uđu u krug prosvećenog sveta, čak ni preko svojih najboljih i najdarovitijih predstavnika? Odgovor nije jednostavan. Ali čini mi se da je jedan od razloga odsustvo poštovanja čoveka, njegovog punog dostojanstva i pune unutarnje slobode, i to bezuslovnog i doslednog poštovanja.“

„Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanja jednog naroda da zdrav razum i prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla u svetu oko sebe nego ni svoju sopstvenu korist od očigledne štete.“
shone shone 12:19 10.07.2019

Re: ...

Ako je stanovništvo države kojom upravljam, nakon 3 decenije organizovanog „hleba i igara" manipulisanja, spremno da za SMS poruke jednog glupirity TV programa potroši skoro 6 (šest) miliona evra!?


Recimo slažem se sa konstatacijom ali sa kojim pravom ti želiš da utičeš na slobodu izbora da većinsko stanovništvo SMS om i slobodnom voljom želi da finansira i učestvuje u rijalti programima koji su pritom smišljeni i uvezeni iz tih visokosofistirinihmoralnoprosvećenih demokratija Amerike,Finske,Danske......
Slažem se, ni meni se to ne sviđa,mogu da kritikujem i ništa više od toga.
Živi i pusti druge da žive kako su odabrali.
anonymous anonymous 12:23 10.07.2019

Re: ...

Filip Mladenović


„Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanja jednog naroda da zdrav razum i prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla u svetu oko sebe nego ni svoju sopstvenu korist od očigledne štete.“


Ако је и од Андрића ...
shone shone 12:35 10.07.2019

Re: ...

Zašto balkanske zemlje ne mogu da uđu u krug prosvećenog sveta, čak ni preko svojih najboljih i najdarovitijih predstavnika? Odgovor nije jednostavan. Ali čini mi se da je jedan od razloga odsustvo poštovanja čoveka, njegovog punog dostojanstva i pune unutarnje slobode, i to bezuslovnog i doslednog poštovanja.“


Ako ti ovo nije jasno - šta ti je jasno?
Mala digresija. Da je živa možda bi ti Mileva Marić Einstein dala najbolji odgovor na ovo pitanje.
aureus aureus 20:12 10.07.2019

Re: ...

Filip Mladenović

„Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanja jednog naroda da zdrav razum i prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla u svetu oko sebe nego ni svoju sopstvenu korist od očigledne štete.“

Poremećen narod?

Sreća pa je Andrić pisao načelno.
Da je pomenuo neki konkretan narod, ubili bi ga od batina i pobucali mu Nobelovu diplomu.

Andrić je, inače, većinu para od Nobelove nagrade dao bosanskim bibliotekama, ali šta to vrijedi...
anonymous anonymous 20:44 10.07.2019

Re: ...

Poremećen narod?

Sreća pa je Andrić pisao načelno.
Da je pomenuo neki konkretan narod, ubili bi ga od batina i pobucali mu Nobelovu diplomu.

Andrić je, inače, većinu para od Nobelove nagrade dao bosanskim bibliotekama, ali šta to vrijedi...


...kad su pokreti kontrakulture i antipsihijatrije tek postajali izazov dominantnoj struji mišljenja promovišući Drugog i Drugačijeg , kada je on bio već u dubokoj starosti.

Neke knjige su se pojavile tek kasnije ...
anonymous anonymous 12:16 10.07.2019

Да ли је ова блогерска заједница ...





По чему се разликује ?
shone shone 12:22 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

По чему се разликује ?

Tamo su ,,bolje ribe,,
Zarađuju po 2000-5000E nedeljno proseravajući se kao i mi ovde na blogu - samo mi to radimo gratis.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:40 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

shone
По чему се разликује ?

Tamo su ,,bolje ribe,,
Zarađuju po 2000-5000E nedeljno proseravajući se kao i mi ovde na blogu - samo mi to radimo gratis.


Ok, na svaki honorar isplaćen u glupirity TV programima ide poseban porez (kao akciza na struju, cigarete, gorivo...).

Za svaku emitovanu reklamu u glupirity TV programima naplaćuje se dodatni porez.

Svaka TV stanica koja emituje glupirity TV programe plaća na kraju poslovne godine poseban porez na ostvareni profit.

I najzad, kao što sam gore već pomenuo, svaka poslata SMS poruka dodatno se naplaćuje sa 12 dinara /10 evrocenti/.

Kada bi se sabrali svi prihodi od gore navedenih poreza i akciza, ukupna suma na godišnjem nivou bila bi dovoljna da se uvedu besplatni obroci u svim osnovnim i srednjim školama širom Srbije i da se renoviraju zapušteni obrazovni objekti!!!

To se u ozbiljnim i organizovanim PRAVNIM državama zove poreska politika.
nsarski nsarski 15:23 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

Filip Mladenović
shone
По чему се разликује ?

Tamo su ,,bolje ribe,,
Zarađuju po 2000-5000E nedeljno proseravajući se kao i mi ovde na blogu - samo mi to radimo gratis.


Ok, na svaki honorar isplaćen u glupirity TV programima ide poseban porez (kao akciza na struju, cigarete, gorivo...).

Za svaku emitovanu reklamu u glupirity TV programima naplaćuje se dodatni porez.

Svaka TV stanica koja emituje glupirity TV programe plaća na kraju poslovne godine poseban porez na ostvareni profit.

I najzad, kao što sam gore već pomenuo, svaka poslata SMS poruka dodatno se naplaćuje sa 12 dinara /10 evrocenti/.

Kada bi se sabrali svi prihodi od gore navedenih poreza i akciza, ukupna suma na godišnjem nivou bila bi dovoljna da se uvedu besplatni obroci u svim osnovnim i srednjim školama širom Srbije i da se renoviraju zapušteni obrazovni objekti!!!

To se u ozbiljnim i organizovanim PRAVNIM državama zove poreska politika.


Filipe, svojevremeno je u Titoslaviji bio uveden porez na šund (nadamse da si informisan o tim događajima). Ovo što ti zagovaraš je slično tome.
Naravno, takođe znaš ko su bili vrhunski arbitri koji su određivali šta je to "kič i šund". SUBNOR, na primer?
U svakom slučaju, ta plemenita akcija je dovela do toga da je "šund" pobedio.
Konkretno, Tita je posebnim ukazom iz 1972. zaveo takvo oporezivanje, i jedan od primera šunda je bio Šaban Šaulić (i ne samo on, naravno).
I šta se desilo? Šund je pobedio, a Šaban je sahranjen u Aleji Zaslužnih Građana, odmah levo do Ive Andrića.

Da li si tu istoriju uzeo u obzir kada si predložio oporezivanje "šund" programa i sadržaja?
angie01 angie01 16:27 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

U svakom slučaju, ta plemenita akcija je dovela do toga da je "šund" pobedio.
Konkretno, Tita je posebnim ukazom iz 1972. zaveo takvo oporezivanje, i jedan od primera šunda je bio Šaban Šaulić (i ne samo on, naravno).
I šta se desilo? Šund je pobedio, a Šaban je sahranjen u Aleji Zaslužnih Građana, odmah levo do Ive Andrića.


ja kolikom brojim- taj veliki prasak je nastao posle Tita,...ono, devedesete, pink, grand, salepopovic ministar kulturni i zeksmitrovic, pridrzivac svake vlasti, izmedjuostalog tres laviranjem.

za vreme Tita su nastali Bemus, Bitef, Fest,....ulagalo se i brinulo o kulturi,... ustanovljeni su bili festivali zabavne glazbe, ciji se uradci i danas slusaju kao kvalitetna muzika,...
freehand freehand 16:38 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

U svakom slučaju, ta plemenita akcija je dovela do toga da je "šund" pobedio.
Konkretno, Tita je posebnim ukazom iz 1972. zaveo takvo oporezivanje, i jedan od primera šunda je bio Šaban Šaulić (i ne samo on, naravno).

Jebiga, profo, i nacizam je nastao posle humanizma i renesanse.
A do ovoga danas put je trasiran Diskosom i Radio Šapcem. šabanizacija je, izgleda, bila nezaustavljiv proces.
nsarski nsarski 16:57 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

za vreme Tita su nastali Bemus, Bitef, Fest,....ulagalo se i brinulo o kulturi,... ustanovljeni su bili festivali zabavne glazbe, ciji se uradci i danas slusaju kao kvalitetna muzika,...


2. oktobra 1972. je u Beogradu bila instalirana korida (istinska korida, borba sa bikovima, bez zezanja!), na veliko interesovanje građana. Mnogi koje sam pitao to nisu znali. Takođe bilo je i takmičenja kao čto je "keč ez keč ken", još jedan zapadnjački izum- seća li se neko Atlasa kečera?

Istina je, samo 25 godina posle WWII je kod nas svašta bilo. Danas, 25 godina posle poslednjih ratova, još uvek su svi zakrvljeni. To je okolnost oko koje se vredi zamisliti.
shone shone 18:39 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

Tita je posebnim ukazom iz 1972. zaveo takvo oporezivanje, i jedan od primera šunda je bio Šaban Šaulić (i ne samo on, naravno).
I šta se desilo? Šund je pobedio, a Šaban je sahranjen u Aleji Zaslužnih Građana, odmah levo do Ive Andrića.


A to znači ,,Đuro,, šta?
Ko je desno od Šabana sahranjen,šta reče?

Mnogi ne poznaju vlastiti narod ni dan danas.
Oni koji ga poznaju su na vlasti.

Naravučenije - Filipe nikad nećeš biti predsednik.

Ti bi malo da prazniš Arenu?
Pa više ih je ovde nego na 1 od 5 miliona čega ba?


jadragoljub jadragoljub 18:53 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

ja kolikom brojim- taj veliki prasak je nastao posle Tita,..

loše brojiš, druga polovina 60ih i početak sedamdesetih je bila eksplozija šunda u narodnoj muzici, mica trofrtaljka i slični. onda je uveden porez na šund i poskupele su te ploče. kontra efekt je to da su tad šundovci postali ekstra popularni i zgrnuli ogromne pare. plus što je bilo svega i svačega u proglašavanju šta je šund a šta ne.
ono što vi protivnici ovakve zabave nećete da shvatite da postoji ta vrsta naroda, u svakoj zemlji na svetu, evo nek ti nask i apači kažu kakve bljuvotine od pesama ima po holandiji, samo tamo to neće da uđe u mejnstrim medije i kulturu, to će uvek biti sub kultura, šta misliš da je kantri i vestern mejn strim u ameriki, nebe sestro i tamo se odnose prema njima kao subkulturi i ismevaju je. ima toga po filmvima kolko oćeš, pa još oni kajdžuni i redneckovima.
problem kod nas je to što je ovo postalo mejnstrim srBske kulture. a to nikakvim zabranama i porezima neće da se reši. plus što su sve vlasti od 91. do sad bile iz tog kulturnog miljea.
evo ti ovde pre će da glasaju za šoneta nego za filipa.
shone shone 18:57 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

evo ti ovde pre će da glasaju za šoneta nego za filipa.


A da ti malo se Shonetu napaseš ko zec kelarabe.Onako malo za promenu.

Džiberu neošmirglani a lakirani.
jadragoljub jadragoljub 19:02 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

shone
evo ti ovde pre će da glasaju za šoneta nego za filipa.


A da ti malo se Shonetu napaseš ko zec kelarabe. onako malo za promenu.

Džiberu neošmirglani a lakirani.

ti ne možeš da me uvrediš. taj oblik života kome ti pripadaš ne može nikog da uvredi, može samo da oseti sažaljenje prema tom obliku života, sudbina ili bog se opasno ogrešila o tebe i tvoju vrstu.
shone shone 19:10 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

ti ne možeš da me uvrediš. taj oblik života kome ti pripadaš ne može nikog da uvredi, može samo da oseti sažaljenje prema tom obliku života, sudbina ili bog se opasno ogrešila o tebe i tvoju vrstu.


Što te ne sprečava da ga ne vadiš iz usta. Oblik života naravno.
angie01 angie01 19:38 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

loše brojiš,


rekoh, mozada nisi dobro procitao- nesto sto je tacno,...a pri tome nisam negirala ni jednom recju da je postojala i druga vrsta muzike-tacnije, nisam ni pomenula nista od ovoga sto ti pricas, jer je moj komentar bio replika na sarskijev komentar i ono sto je on rekao.


ono što vi protivnici ovakve zabave nećete da shvatite


a sa ucitavanjem me odmah zaobidji.


problem kod nas je to što je ovo postalo mejnstrim srBske kulture. a to nikakvim zabranama i porezima neće da se reši.


problem je u onome sto se forsira i sto je preplavilo svaki prostor- pa si nekada u BGDu, mogao u kafanu, ili na koncet u skc, na jazz u dom omladine,...u medijima su postojali urednici, koji su vodili racuna o punudi,...a danas ti je svako mesto za izlazk sa tres muzikom,...vrlo retka nisu u koja dolaze poslednji Mohikanci,...skoro pa k'o krivci,...na teveju- znas kako je,....da ne mracim previse, jos uvek ima ponuda koncerata,...generalno jeste sve prilicno utihnulo sa svime sto nije ceca/jeca,...tu i tamo neko novi, jedva se probije i par dinosaurusa koji se drze.

protiv narodnjaka nemam nista- imam protiv tresa.
jadragoljub jadragoljub 19:41 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

sad si me ubedila da sa tobom ne treba voditi nikakav razgovor. pokušaću da ovaj zaključak ispoštujem.
angie01 angie01 20:50 10.07.2019

Re: Да ли је овај блогерски простор ...

sad si me ubedila da sa tobom ne treba voditi nikakav razgovor. pokušaću da ovaj zaključak ispoštujem.


sve mi je jedno, Dragoljube,...jer ni ja ne volim da me napadaju bez razloga- ja napisah jedno, a ti mi ucitavas nesto sto si naumio,...pa ne ide....i sad, kad ti kazem da nije tako i sta mislim o tome sto si ti iz nekog razloga vec unapred opservirao, iako to nema nikakve veze sa sadrzajem mog komentara, ti si ljut.:)))
shone shone 13:04 10.07.2019

.

Da sam predsednik ili premijer Srbije, zapitao bih se


Završiću sa ovim.

Ne dao ti bog da budeš predsednik bilo čega pa ni skupštine stanara na ovim prostorima. Veća kazna i muka ti ne bi trebala. Ja imam iskustva sa skupštinom stanara.Ne mogu ni da zamislim kako duva tek tamo gore.

Pozdravljam te.


Filip Mladenović Filip Mladenović 13:13 10.07.2019

Re: .



Klaudio Batisteli se svojevremeno zapitao zbog čega neki politički moćnici, čak i kada znaju kako svi znaju da lažu, ipak nastavljaju lagati. Po sudu ovog sociologa religije „organizirano laganje je samo verbalizirani segment organiziranog nasilja“. Naime, „umesto da svoj puni smisao crpi u opoziciji istini, laž je, poput kundaka, čizme ili pendreka, pre svega deo temeljnog naoružanja organa državnog reda“.
Političkome moćniku „nije primarna ambicija da prikrije istinu, nego da učvrsti svest o tome kako su životi onih o čijoj se sudbini sistematski laže potpuno bezvredni“.
Черевићан Черевићан 14:43 10.07.2019

Da sam...

nulla servitus turpior est quam voluntaria

како код нас бољитак постићи
то вазда нам врзма се по глави,
стрпен-спашен крилатица стара
поуку нађимо у енглеској трави
freehand freehand 15:42 10.07.2019

Ništa Ušće, ništa Gazimestan

Narod je sluđivan prvo samoupravljanjem - koliko god sama ideja bila plemenita - a onda u osamdesetim godinama Odjecima i reagovanjima, pa redom. Mitinzi sa Miloševićevim govorima su bili kruna, a pljačka društvene imovine u tom masterplanu bila je nuz: suština je bila prpakivanje države i političkog i ekonomskog sistema.
A šteta je da ovo ludačko, idiotsko autorsko delo predsednika Vučića tako jeftino otošiš.
Takav masterpis zaslužuje ozbiljniji pristup i obradu.
st.jepan st.jepan 17:20 10.07.2019

Re: The Pusher

Ех.
А ја да сам председник или премијер Србије, наредио бих убијање дилера по улицама. Одмах, по кратком поступку, без суђења и паламуђења.

Pod mač bato!
A i seko!
tasadebeli tasadebeli 21:52 10.07.2019

Re: The Pusher

st.jepan
Ех.
А ја да сам председник или премијер Србије, наредио бих убијање дилера по улицама. Одмах, по кратком поступку, без суђења и паламуђења.

Pod mač bato!
A i seko!



И све сликаре и уметнике!


Они су још гори од дилера!
shone shone 22:00 10.07.2019

Re: The Pusher

И све сликаре и уметнике!


I soboslikare. Naplaćuju 2e po kvadratu i razređuju boju.
tasadebeli tasadebeli 22:08 10.07.2019

Re: The Pusher

shone
И све сликаре и уметнике!


I soboslikare. Naplaćuju 2e po kvadratu i razređuju boju.



Ма ти су најгори од све деце!


(А је л' Хитлер био собосликар или ипак само тек сликар?)





hoochie coochie man hoochie coochie man 18:33 10.07.2019

nekad i sad

Brozov režim se ozbiljno bavio prosvećivanjem i obrazovanjem tzv. širokih narodnih masa. Nasuprot tome, još od Miloševićevih mitinga na Ušću (1988.) i Gazimestanu (1989.), dakle 30 godina smo svedoci sludjivanja naroda i kretenizovanja gradjanstva.


Ajde Filipe, majke ti, nabroj šta je to Brozov režim omogućavao svojim podanicima, a što je vezano za obrazovaje, a što je danas onemogućeno?

Večernje škole (čitaj, masovno deljenje svedočanstava o završenoj školi kako bi se formalno smanjio broj nepismenih) i studiranje uz rad (čitaj, mehanizam da se odanim i aktivnim partijcima da fakultetska diploma bez stvarnog studiranja) nisu ni obrazovanje ni prosvećivanje, to je bio marifetluk.

A stvarno pravo, realno, na to mislim, e koje je takvo pravo podstojalo a da ga sad nema?
alselone alselone 18:43 10.07.2019

Re: nekad i sad

shone shone 18:49 10.07.2019

Re: nekad i sad

studiranje uz rad (čitaj, mehanizam da se odanim i aktivnim partijcima da fakultetska diploma bez stvarnog studiranja) nisu ni obrazovanje ni prosvećivanje, to je bio marifetluk.


Ali su morali na nastavu - danas doktoriraju sa splavova sa sumnjivom osnovnom. Ima razlike. Ne mo da prezireeeeš.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana