Gradjanske inicijative

12 GRAĐANSKIH ZAPOVESTI:

Filip Mladenović RSS / 08.02.2019. u 21:04

Nakon tzv. Ugovora sa narodom još uvek nema JASNIH i PRINCIPIJELNIH crvenih linija, ispod kojih sve masovniji građanski pokret "1 od 5 miliona" ne sme ići, jer će u suprotnom sve biti, tj. sve će ispasti poput onog poznatog grafita "džaba smo krečili"!

Sledećih 12 građanskih zapovesti je PREDLOG tih crvenih linija, otvoren za dopune, predloge, korekcije...

1. Normalna, uredjena, pravna država, punopravna članica EU i NATO.

2. Od forme države kao perifernog autoritarnog neoliberalizma ka poretku kapitalizma sa ljudskim likom (primer skandinavskih zemalja).

3. Promena poreske politike i poreske uprave prema modelu Danske.

4. Po članu 77. Zakona o budžetskom sistemu, Vlada RS je dužna da do 15. jula tekuće godine Narodnoj skupštini podnese predlog Zakona o završnom računu za prethodnu godinu. Dosledno poštovanje ove zakonske obaveze!

5. Smanjenje broja narodnih poslanika sa 250 na 120, koji se biraju po kombinovanom izbornom sistemu (60 iz redova stranaka, 60 iz redova gradjanstva).

6. Gradjanke i građani Srbije sa pravom glasa, koji to žele, moći će glasati i preko interneta.

7. Zakon o lustraciji i otvaranje svih tajnih dosijea primeniti tokom mandata Vlade stručnjaka. Mandat Vlade stručnjaka 2 godine!

8. Posle 2 godine slobodni i fer izbori na osnovu novog izbornog zakona i slobodnih medija, pre svih javnih medijskih servisa RTS i RTV.

9. Organizovanje svake godine akcije "OČISTIMO SRBIJU", po ugledu na Holandiju, Sloveniju i mnoge druge zemlje.

10. Vanredna provera verodostojnosti svih diploma, od fakultetskih do doktorskih.

11. Poštovanje i čuvanje tekovina antifašizma, uz osudu i dosledno distanciranje od fašizma, nacizma, šovinizma i nacionalizma.

12. Potpisivanje pravno obavezujućeg sporazuma Beograda i Prištine tek kada ceo zapadni Balkan bude u punopravnom članstvu EU.

 

Atačmenti



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 21:24 08.02.2019

Preciznosti radi

...tj. sve će ispasti poput onog poznatog grafita "džaba smo krečili"!


Grafit glasi ovako:




P.S. Nego, za ovako temeljite transformacije u društvu treba imati jaku podršku širokih narodnih masa, poštene inteligencije, sveštenstva, estrade, slobodnih zidara, sportskih radnika, vojnika, đaka i naroda. Imaš li ti to?

Evo, na primer, Amerikanci hoće da oslobode Venecuelu tiranije socijalizma, vojska je mahom odana trenutnom predsedniku i Ameri su u intenzivnim "pregovorima" sa vojnim vrhom Venecuele nagovarajući ih da izdaju sve svoje zakletve zemlji i narodu i pređu na stranu demokratije. Ako želiš detaljnije, evo je najnovija vest iz Reuters-a:

US u direktnom kontaktu sa Venecuelanskom vojskom urgira dezerterstvo. Vidiš, pošto je Kolumbija ušla u NATO (onomad), sada preostaje Venecuela, a posle će i ostatak Južne Amerike da vidi svetlost. Pouka je: bez ozbiljne podrške nema slobode.

tasadebeli tasadebeli 21:51 08.02.2019

Re: Preciznosti radi

nsarski

P.S. Nego, za ovako temeljite transformacije u društvu treba imati jaku podršku širokih narodnih masa, poštene inteligencije, sveštenstva, estrade, slobodnih zidara, sportskih radnika, vojnika, đaka i naroda. Imaš li ti to?



Мним да не бисмо смели занемарити ни А Фе Же...



US u direktnom kontaktu sa Venecuelanskom vojskom urgira dezerterstvo.



Све је то у научне сврхе, драги мој Шарски...



tasadebeli tasadebeli 10:58 09.02.2019

П.С.

US u direktnom kontaktu sa Venecuelanskom vojskom urgira dezerterstvo. Vidiš, pošto je Kolumbija ušla u NATO (onomad), sada preostaje Venecuela, a posle će i ostatak Južne Amerike da vidi svetlost. Pouka je: bez ozbiljne podrške nema slobode.







Е, мој Шарски... А колико само ми у Србији заостајемо за авангардним снагама и напредним умовима у нашем региону... Ц, ц, ц... Стра'ота!



Cerar: Slovenija da prizna Gvaida, mnogi nas već pretekli

IZVOR: TANJUG ČETVRTAK, 7.02.2019. | 12:55

Šef slovenačke diplomatije Miror Cerar nada se da će premijer prihvatiti njegov priedlog da Slovenija prizna Huana Gvaida kao privremenog predsednika Venezuele.


"Moramo brzo delovati jer su nas mnogi s priznanjem Gvaida već pretekli", rekao je Ceras.

On je napomenuo da EU smatra da su izbori na kojima je pobedio predsednik Nikolas Maduro bili nelegitimni i nepošteni i da su potrebni novi izbori.

"Slovenija mora biti na pravoj strani, na strani vladavine prava, zato moramo brzo delovati i priznati Gvaia kao privremenog predsednika", kazao je Cerar novinarima koji prate njegovu posetu SAD.

Pitanje priznavanja Gvaida za privremenog predsednika, kako prenosi Hina, podelilo je vladajuću koaliciju koja nema čvrstu većinu u parlamentu.

Vlada Marjana Šareca, kako se očekuje, o Cerarovom predlogu raspravljće tokom dana na redovnoj sednici, ali nije jasno kako će se o tome odrediti jer stav koalicionih partnera nije jedinstveno, navode slovenački mediji.

Socijaldemokrate i Demokratska stranka penzionera su za to da se o predlogu Cerara najpre raspravlja u parlamentu, što bi moglo potrajati, a o celom problemu nije se izjasnio ni premijer Šarec.

Levica koja iz opozicije manjinskoj vladi osigurava većinu poslaničkih glasova odlučno je protiv priznavanja Gvaida jer smatra da iza svega stoje SAD i da je reč o mešanju u unutrašnja pitanja te južnoameričke zemlje, na šta, kako smatraju, ni EU nije smela da pristane.



Али

mnogi nas već pretekli






Па дакле, стварно су бечки коњушари, није никакво претеривање када се то за њих каже.


Миро Церар: On 2 June 2014, he formed a new political party called Stranka Mira Cerarja/Stranka modernega centra (Party of Miro Cerar/Party of Modern Center). Ideology: Social liberalism, Liberalism, Pro-Europeanism.



Cerar: Razdeljeno ljudstvo je šibko, kar vladajoči vedno izrabijo (ЛИНК)

( "Церар: Подељено становништво је слабо, а владари га увек користе" )






Лепо вам ја рекох још ономад...


nsarski nsarski 12:03 09.02.2019

Re: П.С.

А колико само ми у Србији заостајемо за авангардним снагама и напредним умовима у нашем региону... Ц, ц, ц... Стра'ота!


Ko bre zaostaje? Ti možda ne pratiš pa ne znaš, ali ceo svet je čuo za CANVAS školu. SveCko a naše!

Polaznici te škole su doneli demokratiju mnogim zemljama: Evo na njihovom sajtu spisak zemalja u kojima su aktivni, ili bili aktivni. Sve zemlje obećavajuće budućnosti.



Takođe, ovo je kao njihov ilustrovani CV, gde ukazuju kako su uspešnim "transferom znanja" doveli do demokratskih promena.




Ima na njihovom sajtu Canvasopedia još obilje informacija. Ako te na primer zanima koje će zemlje sledeće biti usrećene "transferom znanja" imaš ceo spisak kandidata.

mentol mentol 12:32 09.02.2019

Re: Preciznosti radi


...iNAT0...


Smešni ste drugosrbijanci...
Ulazak u NATO nije opcija zato što nikada nećete skupiti 50%+1 a bez toga neće moći!!! Nisu Srbi Severnomakedonci.

Evo baš ovih dana neki novi Đinđić vodi bitku za novčanike uskog kruga svojih saboraca, taj film ćete možda u Venecueli gledati ali u Srbiji ponovo nećete nikada više...

nsarski...a posle će i ostatak Južne Amerike da vidi svetlost.


Da, videće svetlost ali ne onakvu kakvu većina blogera, ovde na Bastilji 92 zamišlja...
Pravda mora na kraju pobediti, a biti na strani SAD-a je isto što je bilo podržavati nacističku Nemačku tridesetih godina prošlog veka, legitimna politička opcija ali ne previše mudra. Pitanje je da li će kvislinzi ponovo imati Argentinu, Čile...da pobegnu.

tasadebeli tasadebeli 13:53 09.02.2019

Re: П.С.

nsarski

Ko bre zaostaje? Ti možda ne pratiš pa ne znaš, ali ceo svet je čuo za CANVAS školu. SveCko a naše!



Заборавих на ту духовну и финансијску авангарду, такорећи елиту, у нашем друштву!


Јој, Шарски, сада сам се, док сам гледао ово што си ти окачио са сајта те наше "компаније", нарочито ова мапа где су наши авангардни извозили свој производ, сетио једне сцене од пре 20 година...

Почело бомбардовање 1999, она прва 2-3 дана лудило у Србији, не зна се кој' пије, кој' плаћа међу цивилима... И телевизијске камере на железничкој станици снимају воз који је управо пристигао из Приштине.

Између осталих, из воза излази једна ромска породица, отац, мајка и десетина ситне дечице што у рукама, што они малкице старији који се држе за одећу родитеља, а мучени човек право у камеру плаче као киша и каже:

"Зајебава и овај НАТА!"

Почели смо да их доживљавамо још тада као природну непогоду. Не може се избећи, него се само гледа да се преживи док не прође...

Видим да се "свецки, а наше" не хвале Русијом иако и тамо покушавају... Али им нешто не полази за руком...

Тамо их много зеза историјска перспектива...


nsarski nsarski 16:20 09.02.2019

Re: Preciznosti radi

Da, videće svetlost ali ne onakvu kakvu većina blogera, ovde na Bastilji 92 zamišlja...


Uveren sam da se nismo sasvim razumeli.
loader loader 10:04 10.02.2019

Re: Preciznosti radi

Sve će to narod, ovako ili onako, pozlatiti.

mentol mentol 12:47 10.02.2019

Re: Preciznosti radi

nsarski

Uveren sam da se nismo sasvim razumeli.


Moja greška, nisam pažljivo čitao, samo sam preleteo, iznervirao me onaj uvodni post... Zamalo da u petak odem na protest pa da u subotu ovde saznam čemu sam dao podršku. Mislio sam da je to protest protiv režima kad ono opet oni sa smetlišta istorije podmeću kukavičja jaja...

Čudi me da me nisu banovali a komentar obrisali. Izgleda da na blogu cenzura nije oštra kao na vestima pa prođe i pokoji komentar snaga haosa i bezumlja... ili moderatori preko vikenda timbildinguju u ambasadi na neku slugansku temu, "veži konja gde ti gazda kaže u međunarodnom pravu" ili tako nešto... Da su naprasno postali demokrate nešto baš i ne verujem.


romi.daba romi.daba 22:57 13.02.2019

Re: Preciznosti radi

Mentoli razmatraju stanje u Venecueli! Važno je da su Srbi pametniji od Hrvata, Bugara, Crnogoraca, Makedonaca, Grka, Rumuna, Mađara, Bošnjaka i Albanaca jer sve ove budale odoše u NATO!!!

A kreteni i kretenuše puše đoke Miroslavu Lazanskom!
nsarski nsarski 23:36 13.02.2019

Re: Preciznosti radi

A kreteni i kretenuše puše đoke Miroslavu Lazanskom!
(Podvlačenje moje)

Rodno ispravno se kaže kretenuše i kreteni! Tužiću te Filipu Mladenoviću, diskriminanto/u jedna/jedan!

Tvoja prethodna rečenica
Važno je da su Srbi pametniji od Hrvata, Bugara, Crnogoraca, Makedonaca, Grka, Rumuna, Mađara, Bošnjaka i Albanaca jer sve ove budale odoše u NATO!!!

ima suviše takvih rodnih grešaka da je to više nego skaredno činiti na ovom blogu. (Samo da započnem - ispravno je Hrvatice i Hrvati, Bugarke i Bugari, itd...). Razumeš? Ja to za tvoje dobro.

Nego, šta beše tvoja teza? Nešto o pušenju? Omah da ti skrenem pažnju da pušačice i pušači češće obolevaju od raka pluća i kardio-vaskularnih bolesti od ne-pušačica i ne-pušača. Takve aktivnosti nije ispravno reklamirati.

A ti nastavi da zamišljaš da M. Lazanjski ima đoke. To je anatomski neispravna tvrdnja, koliko god da ti se dopadala i uzbuđivala te ta maštovita zamisao.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:31 14.02.2019

Re: П.С.

Па дакле, стварно су бечки коњушари


dragosevacsutra dragosevacsutra 12:34 14.02.2019

Re: Preciznosti radi

A kreteni i kretenuše puše đoke Miroslavu Lazanskom!


mozes misliti. gore nego kad petnaestogodisnje klinke engleskinje puse djoke na jadranu tridesetogodisnjacima, u kasnijem zivotu uspelim londonskim taksistima.


alselone alselone 21:42 08.02.2019

Za kralja, otadžbinu i Glasanje preko neta

Ako će nešto da sruši Vučića i motiviše glasače i glasačice da izađu na izbore, to je onda zapovest o organizovanju glasanja preko interneta.
tasadebeli tasadebeli 21:44 08.02.2019

Уговор и Споразум (са народом, наравно)

Filip Mladenović

Nakon tzv. Ugovora sa narodom još uvek nema JASNIH i PRINCIPIJELNIH crvenih linija, ispod kojih sve masovniji građanski pokret "1 od 5 miliona" ne sme ići, jer će u suprotnom sve biti, tj. sve će ispasti poput onog poznatog grafita "džaba smo krečili"!



Споразума (ЛИНК)


Уговор је био пред 5. октобар 2000.


Писао је о томе један наш блогоколега још 2011. године.(ЛИНК)


А баш смо нешто расправљали и о тој терминологији и разликама у значењу речи између "уговора" и "споразума".

Увек и вазда са народом, данас као и пре 20 година.
nsarski nsarski 21:48 08.02.2019

Re: Уговор и Споразум (са народом, наравно)

А баш смо нешто расправљали и о тој терминологији и разликама у значењу речи између "уговора" и "споразума".


Bilo je govora i o "paktu", mada ta reč ima nezgodne konotacije (videti Filipov član 11. )
tasadebeli tasadebeli 21:52 08.02.2019

Re: Уговор и Споразум (са народом, наравно)

nsarski
А баш смо нешто расправљали и о тој терминологији и разликама у значењу речи између "уговора" и "споразума".


Bilo je govora i o "paktu", mada ta reč ima nezgodne konotacije (videti Filipov član 11. )



М'да...
softelectronics_e softelectronics_e 21:46 08.02.2019

M'da!

O čemu je ovaj blog?
tasadebeli tasadebeli 21:54 08.02.2019

Re: M'da!

softelectronics_e
O čemu je ovaj blog?



Како о чему?

Сад и ти зезаш...

А намучи ме тамо на мом блогу питањима...




gedza.73 gedza.73 21:55 08.02.2019

Re: M'da!

O čemu je ovaj blog?

ne zajebavaj čoveka. vidiš da napreduje.

od promovisanja kineskog komunizma došao do
ka poretku kapitalizma sa ljudskim likom (primer skandinavskih zemalja).

meni bode oči
Organizovanje svake godine akcije "OČISTIMO SRBIJU"

ko prlja Srbiju da bi je čistili?

Poštovanje i čuvanje tekovina antifašizma, uz osudu i dosledno distanciranje od fašizma, nacizma, šovinizma i nacionalizma.

nedostaje 'komunističkih zločina'. tu Filip uvek izgubi doslednost, valjda mu fokus mrlja šećer iz palačinki.
mariopan mariopan 01:18 09.02.2019

...

Nikad u NATO.
gedza.73 gedza.73 22:09 08.02.2019

jel' ovo

3. Promena poreske politike i poreske uprave prema modelu Danske.

treba u Srba da bude

Brojni izazovi su pred nama. Povećajmo efikasnost, učinimo mesto privlačnijm za posao, i radimo više kako bi mogli da više uštedimo i obezbedimo penziju“, rekao je Kristijan Jensen, ministar finansija.

Podstičući ljude da rade, vlada očekuje da će tako generisati više prihoda kroz PDV i slične poreze“, rekao je ministar.

U zavisnosti od procenta domaćeg bruto proizvoda (BDP) je Danska država gdje stanovnici plaćaju najveći iznos poreza – njihovo oporezivanje je 50 %. Zanimljivo je da je Danska u poređenju sa drugim sjevernim državama država gdje je odnos između direktnih i indirektnih poreza otprilike isti a gotovo dvostruko veći udio bilježi u indirektnim porezima (trošarine, porezi od platnih lista, PDV i porez na uvoz)

?

u roku od odma' protesti po celoj Srbiji, totalna obustava rada i blokada cele države.
Doček Putinu i 'jedan od pet miliona' zajedno, rame uz rame.

Danska ima modernu tržišnu ekonomiju, ima naprednu industriju s vodećim svjetskim kompanijama u farmaceutskoj industriji, pomorskom saobraćaju i obnovljivim izvorima energije te visokotehnološki poljoprivredni sektor

Odma' se vidi svaka sličnost sa Srbijom.


anonymous anonymous 22:19 08.02.2019

Izbaci član 1 stav 2..

---pa da razgovaramo.

Filipe,Filipe,....

Problematična je i sama po sebi sintagma " kapitalizam sa ljudskim licem " , a u kombinaciji sa NATO-om tek gubi svaki smisao.

Ti kao levičar, ne bi smeo da praviš ovakve grube greške.


nsarski nsarski 22:27 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Ti kao levičar, ne bi smeo da praviš ovakve grube greške.


Ni ti kao analitičar.

Filip levičar?! Filip je "biljka bez lišća i životinja bez krzna, jednosmerne pameti, ali nije kažnjiv!" (V.S.)
Bog ga poživeo jer ulepšava ovo mesto. (Ne valja mu, naravno, dati pušku i pred njega staviti fašistu jer odmah puca, ali je inače skroz OK).
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:37 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Da čujemo 13, 14, 15... gradjansku zapovest.

Na primer, da sve crkve u Srbiji plaćaju PDV i porez na imovinu. I da sveštenstvo prima plate i plaća doprinose od crkvenih prihoda, a ne iz budžeta!
nsarski nsarski 22:49 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Na primer, da sve crkve u Srbiji plaćaju PDV i porez na imovinu.


Pa, čekaj, crkve u Danskoj, gde su porezi ogromni (blizu 50%), plaćaju neke simbolične poreze od oko 3%. Kako se onda predloženo oporezivanje u Bivšoj Jugoslovenskoj Republici Srbiji (BJRS), takozvanoj Srbiji, slaže sa tvojim "Danskim modelom"?
Filipe, na ivici sam da potpišem tvoj ugovor, ali prvo mi, molim te, odagnaj ove sumnje.
alselone alselone 22:49 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Filip Mladenović
Da čujemo 13, 14, 15... gradjansku zapovest.

Na primer, da sve crkve u Srbiji plaćaju PDV i porez na imovinu. I da sveštenstvo prima plate i plaća doprinose od crkvenih prihoda, a ne iz budžeta!


Tako je! Posto je sve po pravu i zakonima, da se crkvu vrati oduzeto zemljiste od strane komunista, da se u skladu sa pravom na restituciju nadoknade troskovi za poslednjih 70 godina, i to sve pogotovo da se desi na Kosovu i Metohiji.
alselone alselone 22:52 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

ivici sam da potpišen tvoj ugovor


U kom ono filmu je lik umakao naliv pero u krv pa se tako potpisao? Ja sam na toj ivici.
anonymous anonymous 22:55 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

nsarski
Ti kao levičar, ne bi smeo da praviš ovakve grube greške.


Ni ti kao analitičar.

Filip levičar?! Filip je "biljka bez lišća i životinja bez krzna, jednosmerne pameti, ali nije kažnjiv!" (V.S.)
Bog ga poživeo jer ulepšava ovo mesto. (Ne valja mu, naravno, dati pušku i pred njega staviti fašistu jer odmah puca, ali je inače skroz OK).



Homo sacer je u rimskom pravu bio čovek koga je svako mogao ubiti a da ne bude osuđen za ubistvo, ali koji nije smeo biti ubijen u okviru bilo kakvog verskog rituala, jer je takav ritual zahtevao ljude izuzetnih moći.

Filip je čovek savremenog doba kome mora biti omogućeno da živi i promišlja po bilo koju cenu , jer nas podseća na sve ono ljudsko što smo nekada posedovali, ali ga nikako ne treba uzimati za ozbiljno i rukovoditi se njegovim stavovima u bilo kom vidu političke prakse.



nsarski nsarski 23:02 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Filip je čovek savremenog doba kome mora biti omogućeno da živi i promišlja po bilo koju cenu , jer nas podseća na sve ono ljudsko što smo nekada posedovali, ali ga nikako ne treba uzimati za ozbiljno i rukovoditi se njegovim stavovima u bilo kom vidu političke prakse.


Pa to isto sam i ja, samo na malo poetski način, rekao.
gedza.73 gedza.73 23:03 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

crkve u Danskoj, gde su porezi ogromni (blizu 50%), plaćaju neke simbolične poreze od oko 3%. Kako se onda predloženo oporezivanje u Bivšoj Jugoslovenskoj Republici Srbiji (BJRS), takozvanoj Srbiji, slaže sa tvojim "Danskim modelom"?

Filip je u stvari monarhista?


Danish royal family.


Kralj Petar ispred Oplenca.
anonymous anonymous 23:04 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

nsarski
Filip je čovek savremenog doba kome mora biti omogućeno da živi i promišlja po bilo koju cenu , jer nas podseća na sve ono ljudsko što smo nekada posedovali, ali ga nikako ne treba uzimati za ozbiljno i rukovoditi se njegovim stavovima u bilo kom vidu političke prakse.


Pa to isto sam i ja, samo na malo poetski način, rekao.


Znači da sam dobro razumeo.

Preformulisao sam samo u vidu paralele sa Agambenovim " Homo sacerom "
nsarski nsarski 23:10 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Filip je u stvari monarhista?


Danish royal family.


Kralj Petar ispred Oplenca.


Filip je sve što hoće da bude. On je višeslojan.

Nego što su ovi Danski kraljevići na slici, potomci Hamleta, stavili tepih na balkon da se suši? Mislim, ne ide...Kao, na primer, kada bi kraljica izašla pred narod s viklerima u kosi. To nije u redu (trulo je to raditi u državi Danskoj).
nsarski nsarski 23:12 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Preformulisao sam samo u vidu paralele sa Agambenovim " Homo sacerom "


Oh, boy! Heavy stuff. A ja sam imao u vidu roman Vidosava Stevanovića "Nišči".
gedza.73 gedza.73 23:17 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Nego što su ovi Danski kraljevići na slici, potomci Hamleta, stavili tepih na balkon da se suši?

stari običaj. da kuća bude srećna, berićetna i porezom obdarena. Danci na terasu a kod nas u šator iza mladenaca ili nesrećnika koji ide u vojsku.

To nije u redu (trulo je to raditi u državi Danskoj).

samo konfiskacija njih može da spase.
anonymous anonymous 23:32 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

nsarski


Filip je sve što hoće da bude. On je višeslojan.


Više je nego evidentno.

Nego, ima li fašizma, nacizma i nacionalizma - i van Srbije ?

I ne samo u prošlom već i sadašnjem trenutku ?

Usput

Oglasi se Filipe ....


Filip Mladenović Filip Mladenović 23:39 08.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Posle 13. građanske zapovesti u vezi sa crkvama u Srbiji, može i:

14. Ukidanje nacionalne frekvencije svim televizijama koje emituju tzv. rijaliti TV programe.
Ribozom Ribozom 00:09 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Danish royal family.


Meni je oko cele te Danske, najvise kul kraljica Margareta, koja na svakoj fotki pusi, na veliko zgrazavanje javnosti.



Ovo o 50% (tacnije 52,05%) je maksimalan porez na prihode, s tim sto to i nije tako precizno. Porez na hranu je mislim kao i u norveskoj 15%, 25% za sve ostalo. Na imovinu je od 1,6 do 3,4%. Sad zamisli jednog prosecnog vlasnika stana u Bgd-u vrednosti od 100.000€, koji bi placao godisnji porez 3400€. Ili cemo malo da to transformisemo kako nama odgovara...ili da uopste ne usvajamo dansku poresku politiku
gedza.73 gedza.73 00:22 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Sad zamisli jednog prosecnog vlasnika stana u Bgd-u vrednosti od 100.000€, koji bi placao godisnji porez 3400€. Ili cemo malo da to transformisemo kako nama odgovara.

to i ja kažem. kakav socijalni slučaj sa kapitalom od šezdesetak hiljada eura.
Tržišna vrednost nekretnine puta procenat pa u budžet.
Čim skoče troškovi, kućedeće sele se u sela okolo gradova, eto je decentralizacija, bolja infrastruktura, smanjena zagađenost u Bg, malo se u divljini nauči o pravima i obavezama, u čijem je vlasništvu moj krov...

Čudi me da niko nije potegao temu auto osiguranja (svađa oko 'zakonskih' procenata između tehničkih pregleda i osiguranja).

Koje umanjenje (skoro da ne postoji) ima profesionalni vozač koji unazad x godina nema nijedan udes?
Koliko se uvećava (drastično) premija ako osiguranik u toku kalendarske godine izazove svojom krivicom udes?
Da li postoji monopol ili konkurencija na tržištu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:29 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Nego, ima li fašizma, nacizma i nacionalizma - i van Srbije ?


Saće Filip da odgovori.

Nego mene ovo potseti na principijelnost tih van Srbije
Čitam kako je Francuska povukla ambasadora iz Italije jer se neki italijanski ministar sastao sa Žutim prslucima.
Kažu Francuzi to se ne radi, to je mešanje u unutrašnje stvari, valjda bi bilo u redu da je Italija nekog od tih prsluka priznali za predsednika Francuske, jer to se radi, to je u redu.

aureus aureus 00:34 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Ribozom
alo. Na imovinu je od 1,6 do 3,4%. Sad zamisli jednog prosecnog vlasnika stana u Bgd-u vrednosti od 100.000€, koji bi placao godisnji porez 3400€.

Nema šanse.
To bi se smatralo otimačinom, izbila bi revolucija.

Pa onda porez na nasljedstvo.
Tu bi radile i puške.
reanimator reanimator 01:14 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

alselone

U kom ono filmu je lik umakao naliv pero u krv pa se tako potpisao? Ja sam na toj ivici.

Kakav amaterizam. Paja MArganović je u Sedam sekretara skoja umočio prst u sopstvenu krv i u samici opalio grafit PAJA.
bene_geserit bene_geserit 05:36 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
Ribozom
Sad zamisli jednog prosecnog vlasnika stana u Bgd-u vrednosti od 100.000€, koji bi placao godisnji porez 3400€.

Nema šanse. To bi se smatralo otimačinom, izbila bi revolucija.

Radila bi ona Gilda Mučitelja-Izvršitelja prekovremeno.

Nego meni kod tih poreza na kuće i stanove nikad nije bilo jasno sledeće: radi se o "wealth tax" suštinski, ali se oporezuje samo nepokretna imovina (a svi moraju negde da žive), dok se recimo ne oporezuje vlasništvo nad stock-ovima gde bogati uglavnom drže pare.
Verovatno je objašnjenje (uz to da su bogati napravili sistem koji njima odgovara) da te taxe uglavnom ubira lokalna vlast a služi za plaćanje policije, profesora u školama, vatrogasaca i sl.
A moguće i to što kuću ne možeš da pomeriš, sakriješ, zamaskiraš na razne načine, pa je ubiranje poreza efikasnije.

Btw. real estate tax tog reda veličine (3.4%) jeste naravno otimačina.
softelectronics_e softelectronics_e 06:52 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

gedza.73
crkve u Danskoj, gde su porezi ogromni (blizu 50%), plaćaju neke simbolične poreze od oko 3%. Kako se onda predloženo oporezivanje u Bivšoj Jugoslovenskoj Republici Srbiji (BJRS), takozvanoj Srbiji, slaže sa tvojim "Danskim modelom"?

Filip je u stvari monarhista?


Danish royal family.


Kralj Petar ispred Oplenca.

Eeee, da.
Kada pomenuste Dansku, meni je fenomenalna fotografija na kojoj danska princeza vozi blizance u kolicima zakačenim za bicikl - u vrtić.
Sama?!
U kolicima zakačenim za bicikl?
Umotanih u ćebence jer je zima.
Jebote!
Eeeej, princeza jedne od najrazvijenih zemalja sveta.

A kod nas svako govno nivoa mesne zajednice ide sa dva policijska bemvea u pratnji.
aureus aureus 07:21 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

bene_geserit
aureus
Ribozom
Sad zamisli jednog prosecnog vlasnika stana u Bgd-u vrednosti od 100.000€, koji bi placao godisnji porez 3400€.

Nema šanse. To bi se smatralo otimačinom, izbila bi revolucija.

Radila bi ona Gilda Mučitelja-Izvršitelja prekovremeno.

Nego meni kod tih poreza na kuće i stanove nikad nije bilo jasno sledeće: radi se o "wealth tax" suštinski, ali se oporezuje samo nepokretna imovina (a svi moraju negde da žive), dok se recimo ne oporezuje vlasništvo nad stock-ovima gde bogati uglavnom drže pare.
Verovatno je objašnjenje (uz to da su bogati napravili sistem koji njima odgovara) da te taxe uglavnom ubira lokalna vlast a služi za plaćanje policije, profesora u školama, vatrogasaca i sl.
A moguće i to što kuću ne možeš da pomeriš, sakriješ, zamaskiraš na razne načine, pa je ubiranje poreza efikasnije.

Btw. real estate tax tog reda veličine (3.4%) jeste naravno otimačina.

Ako je riječ o jednoj nekretnini koju posjeduješ - onda se slažem. Lično bih povećavao stopu oporezivanja na svaku narednu nekretninu koju posjeduješ.

Što se tiče nasljedstva...što kaže profesor ekonomije Miodrag Zec, u pojedinim mahom protestantskim zemljama postoji porez na nasljedstvo jer vlada uvjerenje da svaka generacija mora da stvori svoj društveni proizvod. To je tjera na angažman i na kreaciju.

A ujedno, da tu stvar dopunimo, dolazi do neke vrste "rifreša" koji ispunjava bar dvije svrhe. Jednu svrhu smo pomenuli. Druga bi bila da se koliko-toliko daju jednake šanse svima. Neko ima sreću da naslijedi imovinu a neko nema. I u redu, taj što ima sreće, nek je naslijedi. Samo neće nastaviti baš od iste tačke gdje je stao onaj ko mu je ostavio nasljedstvo. Davanjem jednog dijela nasljeđene imovine zajednici (uglavnom u novcu), on pomaže zajednici da poboljša položaj onih koji nemaju sreću da nešto naslijede.

Supružnici su, dabome, izuzeti od ovog poreza, a konkretno u Danskoj, pošto im se porez sastoji iz dva dijela, samo najbliži direktni srodnici (djeca i unuci) ne plaćaju prvi, ali svejedno plaćaju drugi dio. Ostali plate oho-ho.

U Danskoj postoji i porez na poklone.
Vulin bi morao dobro da zavuče ruku u džep zbog onog stana što mu je kupila tetka iz Kanade. U svoj ili u njen, svejedno.

U Finskoj takođe postoji porez na nasljedstvo. Mislim da je 6-7 posto. (I sad kad naslijediš kuću, a nemaš para za porez...)

Neke zemlje su ga imale, ali je ukinut ili značajno izmijenjen.

Ekonomista Branko Milanović misli da nedostatak ovog poreza povećava (vremenom) razlike u imovini unutar neke populacije, drugim riječima, povećava nejednakost. Pa kao jednu od mjera za smanjenje nejednakosti predlaže uvođenje ovog poreza.
Ribozom Ribozom 11:21 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

@gedza
Jeste, porezima se i regulise (pre)naseljavanje gradova. S tim sto pola poreza ostaje lokalnoj samoupravi. Nisam cuo da 'onaj koji nema udes' ima neke povlastice. Da, postoje monopoli ali uglavnom sluze za sprecavanje uvoza. I to se menja, ali verujem da su u pitanju siri ugovori o monopolu.
Ribozom Ribozom 11:54 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

@aureus, bene, charlie

Mislim da je tesko razumeti iz zemlje sa 'staticnom' poreskom politikom poresku politiku skandinavskih zemalja. Vece zemlje: USA, UK, Rusija imaju stabilniju i vecu ekonomiju pa ne moraju poreske zakone menjati cesto. Ovde se poreski zakoni menjaju cesto, pa ih ne mogu pohvatati. Imamo blogerski primer kada je atomski mrav objasnjavao charliju kako nema problem sa izdacima za auto, zato sto elektricni auto ne placa putarine, a vec nedelju dana posle njegovog posta uveli placanje putarine za auta na struju.
Slusao sam sluzbenicu u poreskom kako tesko moze da objasni jednom amerikancu da iako radi vise posle poreza prima gotovo isto, iz razloga sto porezom regulise i radoholicare. Drzava sa ogranicenim resursima cak i kolicinu rada gleda da podeli podjednako.

Porez na nasledstvo je 20% (koji desnicari hoce da ukinu, ako jos nisu), ali postoje jedna druga stavka 'porez na godine zivota provedenih u zemlji' koje mogu da povecaju namete i do 70%. U praksi je mnogo komplikovanije i zavisi od slucaja do slucaja (ne razumem potpuno).
Btw. real estate tax tog reda veličine (3.4%) jeste naravno otimačina.

Ima logike, jer onemogucava napustanje ruralnih krajeva i prenaseljavanje gradova. U Norveskoj je znatno manji 0,2-0,7%, zato sto norveska ima samo 3% obradive povrsine.
Ribozom Ribozom 12:21 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Da sumiram o podtemi 'poreska politika po modelu Danske'.

Poresku politiku ne mozemo samo preslikati, zbog klime, polozaja, resursa, politike i sl., ali se donekle moze uciniti pravednom. To ne bi ostetilo 'tajkune', imali bi jos vise imovine, ali bi im kucni budzet bio vrlo slican sa ostalim gradjanima. Imamo slucaj vlasnika ikea-e koji je navodno bio kleptoman, a u sustini nije mogao da se pomiri sa tim da mora da raspolaze kucnim budzetom kao i sav ostali svet.
Mislim da bi takvom poreskom politikom najvise dobilo na povecanju nataliteta (olaksicama za decu) i poljoprivredi. Najvise bi izgubili stanovnici gradova, sto ovolika izgradnja stanova u Srbiji govori da nece biti skoro promenjena.
Najveci protivnici promene poreskog sistema su strani proizvodjaci skupe robe, jer niko ne bi imao da kupi mercedes, skupi telefon, komad odece, dosta toga iz uvoza.

Najvise me plasi kako ce to kod nas preslikati, jer ce bogati i politicari lobirati neka poluresenja kojima ce oni biti izuzeti.
aureus aureus 12:39 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Poresku politiku treba mijenjati jer je ovakva kakva je - jedan od uzroka porasta nejednakosti u političkoj zajednici zvanoj Srbija.

No, paralelno sa tom promjenom treba da se desi i promjena u kvalitetu javne uprave i shvatanja uloge vlasti generalno.

Nema smisla da poreska politika zaliči na dansku, a da u upravi ostane ovoliki broj ljudi sa ljepljivim prstima i neodgovornim postupcima.
anonymous anonymous 14:11 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
Poresku politiku treba mijenjati jer je ovakva kakva je - jedan od uzroka porasta nejednakosti u političkoj zajednici zvanoj Srbija.

No, paralelno sa tom promjenom treba da se desi i promjena u kvalitetu javne uprave i shvatanja uloge vlasti generalno.

Nema smisla da poreska politika zaliči na dansku, a da u upravi ostane ovoliki broj ljudi sa ljepljivim prstima i neodgovornim postupcima.


Eh, Aureuse ....više godina je trajala reforma javne uprave pod rukovostvom Amerikanaca, ogromne pare ....i skoro nikakvi rezultati....

Osim što smo mi pojedinačno stekli neko iskustvo

5 godina reforme i ...duže ...
anonymous anonymous 14:14 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
Ribozom
alo. Na imovinu je od 1,6 do 3,4%. Sad zamisli jednog prosecnog vlasnika stana u Bgd-u vrednosti od 100.000€, koji bi placao godisnji porez 3400€.

Nema šanse.
To bi se smatralo otimačinom, izbila bi revolucija.

Pa onda porez na nasljedstvo.
Tu bi radile i puške.


Verovatno se i taj mentalitet izgradio od dolaska Vučića na vlast .



aureus aureus 14:40 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous

Osim što smo mi pojedinačno stekli neko iskustvo

5 godina reforme i ...duže ...

Htio sam da kažem, Anonimuse, da ne bi bilo baš u redu da tebe sa primanjima od recimo 20 hiljada evra mjesečno (recimo 20 hiljada evra pretpostavimo to, siguran sam da ne zarađuješ toliko) odjednom podvrgnu danskom poreskom tretmanu, jer je gotovo izvjesno da zauzvrat ne bi dobio državu nalik Danskoj po ostalim parametrima, uključujući javnu upravu.

A to se može dokazati linkom koji si postavio: pet godina američkog ulaganja (2001 - 2006) i skromni efekti.

I pošto ne bi dobio taj kvalitet javne uprave, prirodno bi se osjetio kao neko koga lopovi na vlasti otvoreno pljačkaju, i možda bi, sljedstvemo tome, spakovao kofere i preselio se u Monako.

Obrati pažnju: za razliku od mnogih bogatuna na Zapadu koji ne vole visoke poreze jer smatraju da njihov novac država troši glupo i raspoređuje ga besposličarima, ti ne bi imao vjerovatno ništa protiv da država tvoj novac raspoređuje...onima kojima je potreban; ne, ti bi znao da ga ove lopuže uzimaju direktno za sebe, svoju partiju, prijatelje u biznisu a jedan dio daju i kompaniji Čajna roud konstrakšn end manipjulejšn kroz otplatu tajno ugovorenih, skupih infrastrukturnih projekata.
Ribozom Ribozom 15:10 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

@aureus
Poresku politiku treba mijenjati jer je ovakva kakva je - jedan od uzroka porasta nejednakosti u političkoj zajednici zvanoj Srbija.


Naravno, ali je pitanje da li nam je dozvoljeno.
Moglo je da stoji i 'napraviti poreski sistem po modelu Belorusije', ali ne stoji.
Tako da se zaglavis u teorijama zavere ili ako je za utehu potpunog politickog diletantizma u Srbiji. Samo da se ogradim, nije tu neko nista protiv Srbije, ili CrneGore ili Hrvatske, nego su to interesi biznisa i buducnosti kapitala.
aureus aureus 17:04 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Ribozom
@aureus
Poresku politiku treba mijenjati jer je ovakva kakva je - jedan od uzroka porasta nejednakosti u političkoj zajednici zvanoj Srbija.


Naravno, ali je pitanje da li nam je dozvoljeno.
Moglo je da stoji i 'napraviti poreski sistem po modelu Belorusije', ali ne stoji.
Tako da se zaglavis u teorijama zavere ili ako je za utehu potpunog politickog diletantizma u Srbiji. Samo da se ogradim, nije tu neko nista protiv Srbije, ili CrneGore ili Hrvatske, nego su to interesi biznisa i buducnosti kapitala.

A zašto ne bi bilo dozvoljeno? Ili bar, šta ne bi bilo dozvoljeno?
Pa u zemljama bivše SFRJ imaš nejednake poreske sisteme, različito se obračunavaju plate, različite su stope.

Pogledajmo, recimo, dva oka u glavi kad je riječ o platama.

U Srbiji, recimo, imaš poresko oslobođenje na prvih 15 300 dinara. U Crnoj Gori nemaš oslobođenje ni na kakav iznos.
1. Onda, ako si zaposlen u Crnoj Gori i primaš minimalac od 193 neto evra, bruto 1 ti je čak 288,06 evra, a ukupan trošak za zaradu je 320,75 evra. Vlada logika: svi, ma kako malo zarađivali, moraju platiti: 9 posto poreza, doprinose za PIO (15% zaposleni + 5,5% poslodavac), doprinose za zdravstvo (8,5% + 3,8%), doprinose za osiguranje od nezaposlenosti (0,5% + 0,5%) a postoji još jedan dodatak za fond rada (0,2%) i jedan prirez (15% od poreza). Dakle, svi zaposleni, kroz davanja, učestvuju u punjenju odgovarajućih fondova i državnog budžeta - po istim stopama - nema onog kao na Zapadu - ako zarađuješ vrlo malo imaćeš i vrlo male stope, bar u dijelu poreza na platu. Ne, u Crnoj Gori je sve isto. Porez je 9% (a toliki je i na dobit kompanija), a doprinosi su toliki koliki su. Kad pogledaš ove cifre, vidiš da su dadžbine čak i za minimalnu platu oko 66,2 posto u odnosu na neto iznos. (Poslodavac obično ima još koji evrić troška, po drugim osnovama, recimo ako ne zapošljava nijedno lice sa posebnim potrebama, no da ne širim priču...).

Ova ravna stopa dadžbina (oko 66,2%) prati sve plate do neto iznosa od 484,4 evra, odnosno do bruto iznosa od 720 evra (kad je ukupni trošak na zaradu 801,72 evra).
Šta se dešava nakon bruto iznosa od 720 evra? Počinje nova, viša poreska stopa i ona iznosi 15%. Ono što je zanimljivo jeste to da ova viša poreska stopa, zbog zakona matematike, djeluje progresivno kad je u pitanju opterećenje na plate. Ostali procenti se ne mijenjaju a ne postoji ni maksimalna osnovica.
I onda imaš ovo:
Ako primaš prosječnu platu od 512 evra, ukupni trošak za zaradu je 856,19 evra (67,2% - malo više u odnosu na onih 66,2%).
Ako primaš, recimo, 1 000 evra neto platu, ukupni trošak za zaradu je 1754,19 evra (dakle, dadžbine su za ovu solidnu platu već 75,4% u odnosu na neto platu).
Ako primaš, recimo, 2030 evra (što je u Srbiji otprilike neto iznos koji se poklapa sa maksimalnom bruto osnovicom za doprinose), ukupan trošak za zaradu je 3649,56 evra (a to mu dođe oko 79,8% dadžbina na neto iznos).
Ako imaš platurinu od 3 000 evra, dadžbine će te izaći dodatnih 2434,52 (81,2 %).
A ako si baš kapitalac od 10 000 evra, dadžbine se penju na 83,2%.

Dakle, u Crnoj Gori vlada logika: od minimalne do skoro prosječne plate dadžbine su iste za sve (svako mora da doprinosi) i nisu ni malo naivne (66,2% na neto platu), ali nisu krvoločne i mogle bi se umanjiti samo onaj dio za porez. (Kad ne bi nastala rupa u državnom budžetu.) Nakon te tačke nastupa očigledna progresija pa su dažbine na vrlo visoke plate ne samo nominalno veće nego i procentualno sve veće kako neto plate rastu. Drugim riječima, u Crnoj Gori postoji neka vrsta hibridnog sistema: "flat" je od minimalnog do skoro prosječnog, a "progressive" je od te tačke pa naviše, tako da oni boljestojeći plaćaju taj svoj status.

2. Pogledajmo sad Srbiju.
(Računaću da je evro 118,5 dinara. U Srbiji postoji i minimalna osnovica za doprinose od 23 921 dinar.)

Ako u Srbiji želiš da imaš crnogorsku minimalnu platu od 193 evra, što iznosi 22 870 dinara - ukupne dadžbine će te doći još samo 42%, a u Crnoj Gori su 66,2%. To je FANTASTIČNA RAZLIKA. Svog poslodavca ćeš koštati manje nego da radiš u Crnoj Gori, a ti ćeš imati 193 evra. Poslodavca ćeš koštati 35 663 dinara, odnosno 301 evro (oko 20 evra manje nego u Crnoj Gori).
Ako želiš da imaš neto platu od 512 evra (60 672 dinara) dadžbine će te doći 38 166 dinara (oko 63% na neto platu, još uvijek otprilike 4 posto manje nego u Crnoj Gori).
Neto plata od 1 000 evra u Srbiji znači oko 65% dodatnih dadžbina (podsjetimo se - u Crnoj Gori dodatnih 75,2%; vidimo da dolazi do udaljavanja stopa).
Neto plata od 2030 evra (241 078 dinara), u Srbiji znači još 66,1% dadžbina i to je maksimum koji se za zaposlene dostiže u Srbiji, a u Crnoj Gori je to minimum koji izdvajaju čak i oni sa najmanjim neto platama. Crnogorski zaposleni ljudi za ovaj neto iznos imaju 79,8% dadžbina.
E, pošto postoji maksimalna bruto osnovica za doprinose, ljudi sa velikim platama u Srbiji dodatno prosperiraju.
Neto plata od 3000 evra znači pad dadžbina na oko 60% (u Crnoj Gori skok iznad 80).
Neto plata od 10 000 evra znači dramatičan pad dadžbina na svega 22,3%, što je s jedne strane posljedica ograničene maksimalne osnovice za doprinose a s druge posljedica nepromijenjene poreske stope. I onda zaposleni u Srbiji koji ima 10 hiljada evra platu poslodavca košta 12 230 evra, a isti takav u Crnoj Gori bi ga koštao 18 320 evra. Isplati se biti ultra-giga-mega direktor u Srbiji. Dobro je u toj zemlji biti parajlija, pošto je čitav poreski sistem podređen takvima, a podređen je i onima koji žele da zaposle radnika za malo para. Ovaj sistem opterećenja zarada u Srbiji je nepravedan i dovodi do brzog raslojavanja i rastuće nejednakosti. Tu kriva opterećenja liči na brdo gdje su najveća opterećenja na sredini (rejon prosječnih i malo većih plata) a najmanja na kraju sa malim platama (što je u redu) i na kraju sa izuzetno velikim platama (što već nije u redu).
U Crnoj Gori je linija opterećenja do otprilike prosječne plate ravna, a onda počinje da se penje. I kao što rekosmo, minimalna opterećenja u Crnoj Gori su na nivou maksimalnih u Srbiji. To nisu dvije zemlje na dva kraja svijeta nego su dijelile zajedničku istoriju donedavno.

3. Nadalje, različita opterećenja na plate nalazimo u Bosni i Hercegovini.
U Republici Srpskoj su manja nego u Federaciji jer u RS nema bruto 2 plate, a prošle godine je došlo do izmjene zakona što je dovelo do dodatnog pada poreskih stopa na najniže i prosječne zarade, čime je RS uspjela da održi korak za Federacijom, ali samo na nivou neto plata. U Federaciji radnik košta otprilike desetak posto više.

4. I mogli bismo ovako ići od zemlje do zemlje i uočavati značajne razlike, a sve su na prostoru bivše Jugoslavije. Na Kosovu, recimo, postoji problem sa finansiranjem zdravstvenog sistema.


Dakle, ko ne dozvoljava i šta ne dozvoljava?
gedza.73 gedza.73 17:32 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Nisam cuo da 'onaj koji nema udes' ima neke povlastice

Mislio sam na Srbiju. Vozač koji deset godina plaća auto osiguranje, nije rizična kategorija bi trebao da ima svake godine x procenata umanjenje premije (bonus malus) al to kod nas niko živi ne zna kako funkcioniše.

. Da, postoje monopoli ali uglavnom sluze za sprecavanje uvoza.

i ovde sam mislio o Srbiji i 'srpskim multikorporacijama' tipa državnog Dunav osiguranja u oblasti osiguranja da su se dogovorili između sebe pa ne postoji otvoreno tržište na kome bi se kupac opredelio za najbolju ponudu.
Ribozom Ribozom 21:15 09.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

@aureus
A zašto ne bi bilo dozvoljeno? Ili bar, šta ne bi bilo dozvoljeno?


Veruj mi da sam godine proveo proucavajuci benefite ovog poreskog sistema i uporedjivanje sa nasima i nisam uspeo da razumem zasto nisu usvojili progresivni porez pre dolaska ovih iz sns na vlast. Kako god okrenem na kraju dodjem do teorije zavere. Ne dozvoljavaju nam jer bi bili ekonomski nezavisni.

Poreski obracuni Srbije i Crne Gore nisu regresivni, vec je to obicno pljackanje sirotinje, bahato i otvoreno. Jedan deo mene vidi ove sa vecim platama kao saucesnike, a ako nisu svestni toga - vidim ih kao glupake.

Onda da dodamo stavku kod Filipa
17 . Hocemo pravi progresivni porez. (dosta je bilo i levica srbije ga imaju u programu)
anonymous anonymous 05:18 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Ribozom versus Aureus ?

Kladim se na Ribozoma !


A zašto ne bi bilo dozvoljeno? Ili bar, šta ne bi bilo dozvoljeno?


Dakle, ko ne dozvoljava i šta ne dozvoljava?


Samo da se ogradim, nije tu neko nista protiv Srbije, ili CrneGore ili Hrvatske, nego su to interesi biznisa i buducnosti kapitala.


Kada bi se samo malo pažljivije čitalo ono što sagovornici pišu, izbegla bi se rasplinjavanja " a la Aureus "

Žablja perspektiva Aureus.

Nikako da savladaš tu prepreku.

aureus aureus 06:49 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous

Žablja perspektiva Aureus.

Nikako da savladaš tu prepreku.

Iz svake perspektive nudim argumente.
To ti zoveš rasplinjavanje.
bene_geserit bene_geserit 10:29 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Ribozom
Poreski obracuni Srbije i Crne Gore nisu regresivni, vec je to obicno pljackanje sirotinje, bahato i otvoreno. Jedan deo mene vidi ove sa vecim platama kao saucesnike, a ako nisu svestni toga - vidim ih kao glupake.

Gotovo sve zemlje EU (sem nordijskih i još po neke), Kanada, USA imaju limit na doprinose što im čini poreske sisteme regresivnim u dobrom delu skale (podrazumevajući da se i deo doprinosa koje plaća firma uključe u kalkulaciju)
Pogledaj recimo tabelu na strani 70-72.
Ako isključiš doprinose ni jedan tax sistem nije regresivan što se tiče income tax. Postaje reresivan kad uključiš capital gain tax, što je pravi problem u celoj priči.

"Ovi sa većim platama su saučesnici u pljačkanju sirotinje", e vala, jeste treba da se trude da im plate budu manje i uz to da traže da im država poveća porez.
I kako to da ti razmišljanje o ovoj temi dobacuje do ljudi koji rade za platu. Ko god radi za platu nije bogat. Bogati su oni koji žive od investicija.
Ako recimo želiš da ukineš limit na doprinose, da li bi uveo da s doprinosi plaćaju i na capital gain? Da se capital gain oporezuje kao regularan income?
aureus aureus 12:07 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

bene_geserit
Ribozom
Poreski obracuni Srbije i Crne Gore nisu regresivni, vec je to obicno pljackanje sirotinje, bahato i otvoreno. Jedan deo mene vidi ove sa vecim platama kao saucesnike, a ako nisu svestni toga - vidim ih kao glupake.

Gotovo sve zemlje EU (sem nordijskih i još po neke), Kanada, USA imaju limit na doprinose što im čini poreske sisteme regresivnim u dobrom delu skale (podrazumevajući da se i deo doprinosa koje plaća firma uključe u kalkulaciju)
Pogledaj recimo tabelu na strani 70-72.

Ovo je iz 1995?
Ako isključiš doprinose ni jedan tax sistem nije regresivan što se tiče income tax. Postaje reresivan kad uključiš capital gain tax, što je pravi problem u celoj priči.

Da jeste to bi bila ogoljena pljačka. Ili je ravan ili je progresivan.

Postoji teorijsko opravdanje za ograničenje osnovice za doprinose. Naime, nakon nekog iznosa djeluje skoro apsurdno uzimati od ljudi tolike svote novca - recimo za penzijsko osiguranje, ako je potpuno jasno da im iz penzijskog fonda nećeš isplaćivati abnormalno visoke penzije.
Ima na ovom svijetu kojekakvih likova koji radeći za moćne kompanije tokom samo jedne godine zarade stotine miliona ili čak prebace milijardu. I sad zamisli da im kažeš "daj 'vamo 100 milki u (državno) penzijsko".
- Može. Ali kad odem u penziju da mi isplaćujete mjesečno 5-10 miliona?
- A to ne.

Ali ako si već stavio "cap" na doprinose, ludo je porez na zarađena primanja držati ravan; morao bi bar malo da raste.
Kako se u Srbiji to rješava?
Postoji godišnji porez na dohodak, što je dodatni porez na zaradu ili na neku ostvarenu dobit.
Godišnje ga plati malo više od 20 hiljada građana čija zarada prelazi određeni iznos. Među onima koji podnose prijave, najčešće se javljaju menadžeri, direktori i inženjeri.
Prvih 100 na listi prijave zaradu u rasponu od 300 hiljada do 2 miliona evra.

Zamislimo sad jednog srećnika koji je prošle godina imao zarađena primanja od milion evra. On ih je mogao imati na više načina, ali pretpostavimo da je imao 10 hiljada evra mjesečnu bruto platu a da je sve drugo primio kroz bonuse.

Na brzinu računam, uz rizik da nešto pogriješim.

10 000 evra mjesečna bruto (1) plata:
1) neto 8 440 evra
2) porez 987 evra
3) doprinosi 1068 evra (PIO - 750 evra, ovo se ne povećava ni pri većim platama)

Godišnje to ispada ovako:

I.

3) doprinosi 12 816 (PIO - 9 000)
2) porez 11 844
1) neto 101 280

- Sad dodajemo porez na dohodak. Stopa mu je 10% na iznos od 20 do 40 hiljada evra, a preko toga 15%.

II.
2) porez na dohodak 146 000 evra (pod uslovom da nema nikakvih odbitaka).

Prema tome, naš srećnik koji je prijavio milion evra, završio je godinu sa otprilike 158 hiljada evra poreza i 13 hiljada doprinosa, a u džepu mu je ostalo 829 hiljada. Ostalo mu je fantastično mnogo, a za nezaposlene i za zdravstvo (dio kroz fond) dao je tek sitniš (ni pet hiljada).

Pogledajmo sad Njemačku gdje stoluje teta Angela.
[url=https://www.bbx.de/grossnet-wage-calculator-germany/]
OVO JE VEB KALKULATOR.[/url]





Za doprinose su on i poslodavac izdvojili oko 27 hiljada (nisu se ni oni pretrgli)
ali je zato kroz porez usuto 452 hiljada evra.
U džepu ostalo 535 hiljada evra.
anonymous anonymous 21:02 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
anonymous

Žablja perspektiva Aureus.

Nikako da savladaš tu prepreku.

Iz svake perspektive nudim argumente.
To ti zoveš rasplinjavanje.




Iz svake perspektive...



Čini mi se da gubiš iz vida onu najosnovniju .

Uputstvo .....izguglaš Vašingtonski konsenzus, pa ako te mrzi da čitaš sve , pogledaš pod tačkom 3.

Ako ti ni tada ne bude jasno ...



aureus aureus 21:30 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous

Uputstvo .....izguglaš Vašingtonski konsenzus, pa ako te mrzi da čitaš sve , pogledaš pod tačkom 3.

Ako ti ni tada ne bude jasno ...

Moj prijedlog je da Srbija, dok povećava porez na tvoje ogromne zarađene prihode (i dovede poresku stopu na društveno prihvatljiv nivo) uporedo izgrađuje samu sebe kao pravnu državu i državu u kojoj postoji vladavina prava. Da bude zemlja sa dobrom javnom upravom i zemlja gdje ćeš da živiš k'o čovjek, slobodan, uvažen i zaštićen.
Nisam za to da te tek tako ogule do gole kože lopuže na vlasti.
Ali izgleda da ti hoćeš da te odmah stave pod visoke poreze, kao u Njemačkoj.
anonymous anonymous 21:51 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
anonymous

Uputstvo .....izguglaš Vašingtonski konsenzus, pa ako te mrzi da čitaš sve , pogledaš pod tačkom 3.

Ako ti ni tada ne bude jasno ...

Moj prijedlog je da Srbija, dok povećava porez na tvoje ogromne zarađene prihode (i dovede poresku stopu na društveno prihvatljiv nivo) uporedo izgrađuje samu sebe kao pravnu državu i državu u kojoj postoji vladavina prava. Da bude zemlja sa dobrom javnom upravom i zemlja gdje ćeš da živiš k'o čovjek, slobodan, uvažen i zaštićen.
Nisam za to da te tek tako ogule do gole kože lopuže na vlasti.
Ali izgleda da ti hoćeš da te odmah stave pod visoke poreze, kao u Njemačkoj.


Alo, bre...

Da sedneš u prvu klupu i da otvoriš oči i načuljiš uši...najgori si od sve dece....

1.
Niski porezi su jedan od osnovnih postulata neoliberalne paradigme.

2.

Sve države moraju da usvoje ovu ideologiju, a koje ne usvoje ....najebale su.

3.

Tako i mi .

4.
Promena nije moguća, bilo ko da je na vlasti.


A sad ponovi ....

Jesi ....

A sad ću i da ti objasnim dalje....kada su porezi veliki onda država ima para za socijalna davanja ....školstvo , zdrsvstvo ....

A kome to treba ? Jaka država, obrazovano i zdravo stanovništvo ?

Kapitalizmu sa ljudskim licem iz Filipeove bajke ?

Pa ne , prijatelju .

Zato - porezi minimalni.

Da se bogati - bogate, a sirotinja rinta, zaglupljuje i kupuje lekove ....

Ako ni sada nisi shvatio - pozvaću ti roditelje.

Autoritarno !

aureus aureus 22:02 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Anonimuse, pusti sad Vašingtonski konsenzus.

Eno ti gore veb kalkulator za Njemačku.

Pa mi reci - ko praktikuje doktrinu niskih poreza, naročito za parajlije.
Srbija ili Njemačka?
Srbija ili Danska?
anonymous anonymous 22:06 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
Anonimuse, pusti sad Vašingtonski konsenzus.

Eno ti gore veb kalkulator za Njemačku.

Pa mi reci - ko praktikuje doktrinu niskih poreza, naročito za parajlije.
Srbija ili Njemačka?
Srbija ili Danska?


Znaš ko prijatelju ?

Onaj ko mora.

Nego da ti ipak dovedeš roditelje.




Nisu smeli da ti kupe kalkulator.
Njim se samo igraš, a mozak ti zakržljava.
anonymous anonymous 22:24 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous
aureus
Anonimuse, pusti sad Vašingtonski konsenzus.

Eno ti gore veb kalkulator za Njemačku.

Pa mi reci - ko praktikuje doktrinu niskih poreza, naročito za parajlije.
Srbija ili Njemačka?
Srbija ili Danska?


Znaš ko prijatelju ?

Onaj ko mora.

Nego da ti ipak dovedeš roditelje.

Nisu smeli da ti kupe kalkulator.
Njim se samo igraš, a mozak ti zakržljava.


Danas na času - nema Aureusa.

Niti njega, niti roditelja.
aureus aureus 22:49 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous
aureus
Anonimuse, pusti sad Vašingtonski konsenzus.

Eno ti gore veb kalkulator za Njemačku.

Pa mi reci - ko praktikuje doktrinu niskih poreza, naročito za parajlije.
Srbija ili Njemačka?
Srbija ili Danska?

Znaš ko prijatelju ?

Onaj ko mora.

Eeee-hehe...

A zašto mora?

Da ti dam jedno viđenje pa ti malo razmisli.

Mi smo u doba samoupravnog socijalizma imali brojna ograničenja koja su onemogućavala stvaranje parajlija, počev od onog o maksimalnom broju hektara seoskog domaćinstva pa do maksimalnog broja radnika u samostalnim djelatnostima.
Kraj tog sistema smo dočekali praktično bez imućnih ljudi, sa nešto malo crvenih direktora i pokojeg čojka koji je nešto para zaradio vani.
Ali to je bilo nedovoljno: sa imovinom koju su i najimućniji ljudi na prelazu u novi sistem imali ne kupuju se veliki sistemi, pa čak ni oni srednje veličine.

Ti domaći ljudi, u privatizaciji srednjih i velikih sistema - praktično ne bi imali nikakve šanse, ali bi imali, šta znam, njemački i danski kapitalisti, oni gdje se prvobitna akumilacija kapitala desila davnih dana.

Neću dužiti.
Agilnim domaćim udarnicima (novog tipa) je prvo omogućeno:
a) da na mutan način dođu do prvog miliona,
a onda im je omogućeno da na tim temeljima nastave ubrzano bogaćenje kroz:
b) poresku politiku koja favorizuje bogatune.

I voila - evo ih - sad su najmoćniji među njima dovoljno moćni da imaju imperije sa hiljadama zaposlenih, da kupuju firme u zemlji i inostranstvu i da budu teški stotine miliona evra.
Čitava stvar je završena tokom samo jedne generacije (dvije-tri decenije).

A ti pričaš o NATO-u i Vašingtonskom konsenzusu.
A u NATO-u Danska koja ne mari mnogo za Vašingtonski konsenzus.


Da li je ovaj čovjek ljubitelj Vašingtonskog konsenzusa?
bene_geserit bene_geserit 22:50 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous
kada su porezi veliki onda država ima para za socijalna davanja ....školstvo , zdravstvo ....
A kome to treba? Jaka država, obrazovano i zdravo stanovništvo?
Kapitalizmu sa ljudskim licem iz Filipeove bajke?
Pa ne, prijatelju.
Zato - porezi minimalni.
Da se bogati - bogate, a sirotinja rinta, zaglupljuje i kupuje lekove ...

Pa samo što država ima običaj da prvo namiri one koji održavaju sistem i brane njih od nas.
Evo kod mene državne penzije policije su u daleko veće nego penzije profesora u školama, a u penziju idu već sa 52 godine.
A jaka država prvo što uradi je potpuna kontrola stanovništva.

Možemo da se složimo da su porezi u Srbiji preniski i nisu dovoljno progresivni (ako su uopšte), ali ta tvoja pojednostavljenja:
- Jaka država dobra, slaba država loša
- Veliki porezi dobri, mali porezi loši
su bezveze.

Porezi, niski ili visoki, treba pre svega da budu pošteni koliko je to moguće (ako neka vrsta opštedruštvenog konsenzusa oko toga može da se postigne),
a zatim treba da se troše kako treba, gde prioriteti nisu instrumenti sile,
a jačina države treba da se ogleda u zaštiti od monopola i nametanjem poštene tržišne utakmice sa aspekta obe strane (i firmi i zaposlenih).

Može da se napravi dobra država i sa visokim i sa niskim porezima.
Samo jedna i druga imaju različite posledice na razvoj, odliv stanovništva, ...
aureus aureus 23:04 10.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

bene_geserit

Može da se napravi dobra država i sa visokim i sa niskim porezima.

Ali treba biti pošten i ljudima na vrijeme reći:
tamo gdje su niski porezi - ne očekuj da se besplatno liječiš, da studiraš i tako dalje. Zato što su prikupljeni porezi dovoljni samo za golo funkcionisanje državnog aparata i mali broj dodatnih usluga.

Međutim, društvo u Srbiji je u tom ekonomskom smislu - većinski lijevo, na kraju krajeva - živjelo je decenijama u socijalizmu.

Sad u njemu postoji idejna alhemija: očekuje se istovremeno neoliberalizam kad treba platiti poreze i welfare state kad ideš da operišeš kamen u žuči.
anonymous anonymous 03:29 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

aureus
anonymous
aureus
Anonimuse, pusti sad Vašingtonski konsenzus.

Eno ti gore veb kalkulator za Njemačku.

Pa mi reci - ko praktikuje doktrinu niskih poreza, naročito za parajlije.
Srbija ili Njemačka?
Srbija ili Danska?

Znaš ko prijatelju ?

Onaj ko mora.

Eeee-hehe...

A zašto mora?

Da ti dam jedno viđenje pa ti malo razmisli.



Eto, ja razmislio....
Sad je red na tebe.

Počeću u tvom maniru.



Znaš li ko je na fotografiji ?

Znaš...pa naravno.

Ali, mislio sam na osobu na desnoj strani.
Na levoj je njena devojka.

A uskoro čekaju i prinovu.

Ali, manimo to, nije sada važno.

Dakle, osoba na desnoj strani je aktuelna predsednica vlade.

Pazi, predsednica Vlade.

Čudan izbor od strane Vučića, zar ne.

Primećuješ li to ?

Odudara od ostalih....keramičara i ....vodoinstalatera.

I ne samo u tom smislu, odudara od SNS tipa vojnika još po mnogo čemu.

Ako razmisliš ...moraš to da priznaš.

Elem, predsednica Vlade, postavljena na to mesto kao nestranačka ličnost.

A šta je kvalifikovalo ?

Znanje, moć, uticaj, podrška ...

Podrška - čija ?

Da vidimo ... pročeprkamo po biografiji.

na primer ovde

Pa , copy paste - za one pomalo lenje.

Поседује мастер диплому (МБА) са Универзитета Хал из Велике Британије и преко десет година рада са међународним организацијама, страним инвеститорима, локалним самоуправама и јавним сектором у Србији.

Бивша је потпредседница Управног одбора НАЛЕД-а. Ушла је у Владу Србије као нестраначка личност 2016. године. Прва је жена на положају председника Владе Републике Србије. Чланица организације East West Bridge.

NALED , East West Bridge.

Hmmm,....

Важну фазу у њеној пословној биографији представља ангажман у различитим америчким консултантским фирмама, које су у Србији реализовале пројекте финансиране од стране Америчке агенције за међународни развој (USAID). Била је заменица директора Пројекта за развој конкурентности Србије, експерт на Програму реформе локалне самоуправе у Србији и виша координаторка Програма за економски развој општина.

USAID, SLGRP

Ovaj SLGRP - sam ti već pominjao, podseti se.

Toliko iz biografije.
A sada - o NALEDU.

recimo - ovde
...ili guglaš NALED - smanjenje poreza

i dobiješ

Među 10 prioritetnih mera izdvojeni su zahtevi za dalje smanjenje poreza i doprinosa na zarade,....


Članovi NALED-a i prisutni na konferenciji imali su priliku da, putem online glasanja, između 10 prioritetnih preporuka izaberu najvažniju za 2019. Njihovo mišljenje bilo je usaglašeno i većina smatra da bi Vlada Srbije trebalo najpre da sprovede meru o smanjenju poreza i doprinosa na zaradu.


A ovakve " preporuke " nisu neočekivane , imajući u vidu ko su članice NALEDA-a.

A okupio ih je i organizovao ....?

Vučić ?

Pa, ne -naravno...

Već - pogodi ko ?

Provlači se negde u tekstu.

Imaš pravo tri puta da pogađaš .

Elem , ovo se zove istraživačko blogerisanje .

Svoje kalkulatore , možeš da baciš u trnje.

Upražnjavanjem matematike, možeš u najboljem slučaju da postaneš IT stručnjak.

Za razumevanje politike mora se angažovati druga hemisfera mozga.



Usput

Pitanje je bilo - zašto mora ?

Moj odgovor- zbog spleta čudnih okolnosti / slučajnosti.

I batine iza leđa.

O tome malo više saznaš kad se upoznaš sa likom i delom Miltona Fridmana.

I američkim intervencionizmom , od Čilea pa do ...




aureus aureus 03:59 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Anonymous
A šta je kvalifikovalo ?

Spremnost da bude dio SNS ekipe.

Evo, sve se češće mogu čuti komentari da je teško povjerovati koliko je odvratna.

Meni je na neki način drago što je ona tu - zato što će društvo da shvati da to što si gej ne znači da ne možeš biti rospija.
Anonymous
Svoje kalkulatore , možeš da baciš u trnje.

A, ne...
Evo, izvadio sam te iz Srbije, gdje bogatuni prolaze odlično i smjestio te u Dansku.
Dao sam ti bruto platu od milion evra godišnje.

Pogledaj:



Koliko ti je ostalo? Još manje nego u Njemačkoj, tačno.
U Njemačkoj ti je ostalo 53,5%, a u Danskoj 46,4%.

Zatim sam odabrao i jednu ne-NATO zemlju.
Finsku.
Evo, ponovo sam ti dao zaradu od milion evra.
Kalkulator kaže da moraš platiti 46 posto poreza i 8,25 posto doprinosa (na teret radnika) - dakle, nema ograničenja na doprinose, ostaje ista stopa.
Koliko ti je ostalo - 46,75%!
Zatim sam pretpostavio da je struktura tvojih prihoda takva da 100 hiljada zarađuješ kroz platu, a 900 hiljada kroz dividende. E, u tom slučaju porez na platu ide 60% + 8,25% na doprinose (svaki put i tvoj poslodavac ima ovu stavku, da dodam i to). Dakle, od plate ti ostane samo 32,5 hiljade jer Poreska uprava zna da imaš dividende koje se oporezuju po nižoj stopi. Čak i u takvoj kombinaciji - uzeće ti oko 300 hiljada evra.

A ti i dalje pričaš o NALED-u i skrivaš SNS rulju na vlasti iza par predstavnika čudnih organizacija.

Ne pada ti na pamet da se založiš za malo pošteniju poresku politiku u Srbiji.
anonymous anonymous 04:20 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..


Ne pada ti na pamet da se založiš za malo pošteniju poresku politiku u Srbiji.


Aureuse, pa ja sam po svom ličnom ubeđenju - levičar.

U onom tradicionalnom smislu, koji se izgubio sa globalizacijom.

I "udrio bih bogataša " kad bih mogao.

Ali, ne kreiram ja poresku politiku, već su moje mogućnosti samo u tome da ti ukažem na to kako se ona kroji, iz kojih izvora i pod čijim uticajima.

Pri tom, valjda ti je jasno da kreatori svetskog sistema , ovde instaliraju kapitalizam bez lica ( .

A za to je itekako potrebno sprovesti prvobitnu akumulaciju kapitala, dozvoliti brzu krađu državne svojine, stvranje jakog sloja kapitalista, koji će sistem dalje razvijati i braniti.

Privatna svojina je krađa- govotio je Prudon.

Dakle, u psihološko/ kulturološkom smislu - egoizam, zavist, pohlepu, konzumerizam....

...u socijalnom - raslojavanje, stvaranje kapitalista , ali i proletarijata /prekarijata, osiromašenog sloja stanovništva prinuđenog na rad za minimalne nadnice, neorganizovanog i nemoćnog da se odupre i pobuni , zaglupljenog i mas medijima koji mu ispiraju mozak i drže u pokornosti / poslušnosti.

Usput

ako se već interesuješ za poreze evo ti i jednog korisnog linka






anonymous anonymous 04:25 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

A ti i dalje pričaš o NALED-u i skrivaš SNS rulju na vlasti iza par predstavnika čudnih organizacija.


Sve dok sa ovakvom predrasudom budeš posmatrao SNS , ti a i drugi promene neće biti.

Iza SNS-a stoji itekako jaka misleća mašina.

U čijem interesu će biti konačan ishod i kako će se stvari dalje odvijati ostaje da vidimo.

anonymous anonymous 04:28 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Evo, izvadio sam te iz Srbije, gdje bogatuni prolaze odlično i smjestio te u Dansku.
Dao sam ti bruto platu od milion evra godišnje.


Hvala ti za platu, ja bih da živim od kapitala.



Jer, plata ma koliko bila velika - podrazumeva Gazdu.

A ja ih nekako - ne volim.

Anarhizam mi je u duši.

aureus aureus 04:37 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..


Anonymous
pa ja sam po svom ličnom ubeđenju - levičar.

Vidim, bogami, vidim.
Alal vera!

Svejedno si doživio određeno analitičko posrnuće. Vidi šta si napisao:

"Pitanje je bilo - zašto mora ?
Moj odgovor- zbog spleta čudnih okolnosti / slučajnosti.
I batine iza leđa.
O tome malo više saznaš kad se upoznaš sa likom i delom Miltona Fridmana."


Ni to ti nije bilo dovoljno nego si dodao, citiram:

"Pri tom, valjda ti je jasno da kreatori svetskog sistema , ovde instaliraju kapitalizam bez lica.
A za to je itekako potrebno sprovesti prvobitnu akumulaciju kapitala, dozvoliti brzu krađu državne svojine, stvranje jakog sloja kapitalista, koji će sistem dalje razvijati i braniti."



Ništa motivi lokalnih grabljivaca, ništa njihov udio?

I svejedno nema odgovora na pitanje - kako to Srbija može da izbjegne NATO a doživi nakaradan poreski sistem i poresku regresiju, a Danska može da bude i u NATO i da ima potpuno drugačiji, progresivni poreski sistem?
Jesu li oni čuli za tog Fridmana?

E, sjetio sam se jednog koji je kao Fridman bez kose i sa naočarima.


MB: Fridman, Fridman...ko to beše? Ah da...Anonimuse, care! To sve objašnjava, jeste.
anonymous anonymous 04:48 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Vidim, bogami, vidim.
Alal vera!


Vidim da me hvališ.

Ali nemoj, molim te.

Obično - pocrvenim.

Usput - razmišljam da počnem da ti naplaćujem časove.



Pa, brate, ne ide više ovako.

Navukao sam gnev Veselice, a i drugih, zbog prepiske sa tobom - a nikakve vajde.

Odoh da spavam, a za tebe malo literature.

LINK
aureus aureus 11:33 11.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

anonymous

Usput - razmišljam da počnem da ti naplaćujem časove.

Eto do čega dovode ovi niski porezi: nema više besplatnog obrazovanja.

Mnogo si se ti, Anonimuse, osilio.

I kad razmišljaš da naplaćuješ časove, razmisli zašto kao nastavnik ili saradnik sa neto platom od 70 hiljada dinara, ako ideš da popiješ kafu od 100 dinara - moraš zapravo da zaradiš dodatnih 63 dinara za porez i doprinose (tvoj dio i dio poslodavca) - a ako zarađuješ 50 puta više na svakih 100 neto dinara ne moraš da zaradiš ni 20 dodatnih dinara.

To nije pošteno.

Krajnje je vrijeme da građani Srbije razmisle kakvu to zemlju ostavljaju Lavu Pajkiću.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:51 14.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Spremnost da bude dio SNS ekipe.


pre ce biti spremnost da bude deo neke druge ekipe

The September 7 event at the historic White Palace was opened by Ana Brnabić, Serbia’s Minister of Public Administration and Local Government. Brnabić is a former DAI employee who worked from 2002 to 2007 on the U.S. Agency for International Development (USAID)-funded Serbia Local Government Reform Program and Municipal Economic Growth Activity. She and former DAI Chief of Party Steven Rosenberg were instrumental in establishing NALED.


At the 10-year gala, NALED also received plaudits from ministers Branislav Nedimović, Nela Kuburović, Aleksandar Antić, Aleksandar Vulin, and Mladen Šarčević; Deputy Speaker of the National Parliament Vladimir Marinković; President of the Serbian Chamber of Commerce and Industry Marko Čadež; World Bank Serbia Country Director Tony Verheijen; IMF Standing Representative to Serbia Sebastian Sosa; U.S. Ambassador to Serbia Kyle Scott; former U.S. Ambassador to Serbia Mary Warlick, now Principal Deputy Assistant Secretary in the Bureau of Energy Resources at the U.S. Department of State; and USAID Serbia Mission Director Aza El-Abd.

Atomski mrav Atomski mrav 13:45 15.02.2019

Re: Izbaci član 1 stav 2..

Imamo blogerski primer kada je atomski mrav objasnjavao charliju kako nema problem sa izdacima za auto, zato sto elektricni auto ne placa putarine, a vec nedelju dana posle njegovog posta uveli placanje putarine za auta na struju.


Za putarine su zadužene lokalne samouprave, tako da u Oslu vlasnici električnih automobila još uvek ne plaćaju putarinu. Stalno ima nekih najava da će se to promeniti ali i tada će električni automobili plaćati manje od automobila na fosilna goriva.
G.Cross G.Cross 23:22 08.02.2019

U vezi tacke 10

U Rumuniji je uhapsen Italijanski prevarant koji se predstavljao kao plasticni hirurg ali je u Italiji zavrsio samo 8 razreda skole.
On je operisao dame u nekoliko privatnih klinika.
Kad gledam TV mnoge mi voditeljke izgledaju kao njegovi pacijenti.

Interesantno je da on tvrdi da ima diplomu medicinskog fzkulteta u Kosovskoj Mitrovici koja je potvrdjena od ministarstva Republije Srbije.

EDit: Provalila ga je neka asistenkinja koja je videla da ne zna da pere ruke.
nsarski nsarski 23:39 08.02.2019

Re: U vezi tacke 10

G.Cross
U Rumuniji je uhapsen Italijanski prevarant koji se predstavljao kao plasticni hirurg ali je u Italiji zavrsio samo 8 razreda skole.
On je operisao dame u nekoliko privatnih klinika.
Kad gledam TV mnoge mi voditeljke izgledaju kao njegovi pacijenti.

Interesantno je da on tvrdi da ima diplomu medicinskog fzkulteta u Kosovskoj Mitrovici koja je potvrdjena od ministarstva Republije Srbije.

EDit: Provalila ga je neka asistenkinja koja je videla da ne zna da pere ruke.


Simpatično.

Što se tačke 10 tiče (provera svih diploma), nije jasno da li to obuhvata i one diplome i viša zvanja iz vremena Tita. Post-titovsko stanje jeste katastrofalno, ali i u njegovo doba su se delile diplome i zvanja po partijskom ključu. (Primer: V. Šešelj, Azem Vlasi, razni polaznici škole u Kumrovcu, kasnije profesori Marksizma, itd.).
aureus aureus 00:22 09.02.2019

Porezi

Ovo sa danskim porezima, teško da će ići.

Uzmi dadžbine na neto platu. Sasvim su okej u Srbiji, čak i manje nego što bi trebalo.
Pa, ipak - svaki čas neko kuka da su velike, jer, zaboga - ubijaju ekonomiju i onemogućavaju zapošljavanje. (I onda imaš čitav niz političara koji to govore.)
Kad kažem okej - mislim na prosječnu stopu, međutim, neke stvari uopšte nisu okej; pošto Srbija ima neku vrstu regresivnog oporezivanja*, a isto tako prilično je čudna velika razlika u dadžbinama na neto platu radnika i preduzetnika**.

*) Maksimalna osnovica za doprinose od 341 725 dinara, dovodi do toga da što više zarađuješ (plate iznad otprilike tri hiljade evra) to su ti procentualno sve manje obaveze prema državi...što je uvrnuto.
**) Različite osnovice za porez na dohodak i za doprinose dovode do toga da radnik koji želi da ima 50 hiljada dinara u džepu, na taj iznos mora da zaradi još 31 002 dinara (oko 62% neto plate), a preduzetnik koji želi da ima 50 000 hiljada u džepu za porez i doprinose mora da zaradi još 41 540 dinara (oko 83%).
anonymous anonymous 05:04 09.02.2019

Re: Porezi

aureus
Ovo sa danskim porezima, teško da će ići.

Uzmi dadžbine na neto platu. Sasvim su okej u Srbiji, čak i manje nego što bi trebalo.
Pa, ipak - svaki čas neko kuka da su velike, jer, zaboga - ubijaju ekonomiju i onemogućavaju zapošljavanje. (I onda imaš čitav niz političara koji to govore.)
Kad kažem okej - mislim na prosječnu stopu, međutim, neke stvari uopšte nisu okej; pošto Srbija ima neku vrstu regresivnog oporezivanja*, a isto tako prilično je čudna velika razlika u dadžbinama na neto platu radnika i preduzetnika**.



E, kad bi još znao da je to jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike koju podupire NATO.
aureus aureus 06:52 09.02.2019

Re: Porezi

anonymous

E, kad bi još znao da je to jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike koju podupire NATO.

E, ovo je je jedan od anonimusizama.
- Šta je anonimusizam?
- To je tip složenog iskaza koji rado koristi naš kolega Anonimus, a koji se sastoji od bar tri dijela, gdje pojedini dijelovi mogu biti i tačni ali je cjelina redovno problematična.
U citiranom primjeru noćobdija Anomimus počinje sa:
1) "kad bi još znao", čime implicira da on nešto zna što ja možda ne znam, ili sumnja da to znam. Počinje, dakle, sa izjavom o nekoj spoznaji, nastupa autoritativno.
Onda nastavlja sa:
2) to je "jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike"; što je možda tačno, možda nije. Evo, privremeno se slažem da je tačno.
Na kraju poentira sa:
3) time da tu ekonomsku politiku "podupire NATO".
A Norveška, Danska i još neke države blagostanja decenijama u NATO-u. Da ponovimo, i Danska, sa svim njenim ogromnim porezima. Prema tome, ako NATO i podupire tu ekonomsku politiku, valja primjetiti da se neke zemlje koje su već unutra baš dobro drže i odupiru. Za razliku od Srbije koja se odupire NATO-u, ali je popustila pod određenim ekonomskim mantrama.

Ima slučajeva kad Anonimus dodatno zakomplikuje stvari pa uvede i četvrti segment, a ima slučajeva kad su mu svi segmenti pogrešni.
anonymous anonymous 09:16 09.02.2019

Re: Porezi

aureus
anonymous

E, kad bi još znao da je to jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike koju podupire NATO.

E, ovo je je jedan od anonimusizama.
- Šta je anonimusizam?
- To je tip složenog iskaza koji rado koristi naš kolega Anonimus, a koji se sastoji od bar tri dijela, gdje pojedini dijelovi mogu biti i tačni ali je cjelina redovno problematična.
U citiranom primjeru noćobdija Anomimus počinje sa:
1) "kad bi još znao", čime implicira da on nešto zna što ja možda ne znam, ili sumnja da to znam. Počinje, dakle, sa izjavom o nekoj spoznaji, nastupa autoritativno.
Onda nastavlja sa:
2) to je "jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike"; što je možda tačno, možda nije. Evo, privremeno se slažem da je tačno.
Na kraju poentira sa:
3) time da tu ekonomsku politiku "podupire NATO".
A Norveška, Danska i još neke države blagostanja decenijama u NATO-u. Da ponovimo, i Danska, sa svim njenim ogromnim porezima. Prema tome, ako NATO i podupire tu ekonomsku politiku, valja primjetiti da se neke zemlje koje su već unutra baš dobro drže i odupiru. Za razliku od Srbije koja se odupire NATO-u, ali je popustila pod određenim ekonomskim mantrama.

Ima slučajeva kad Anonimus dodatno zakomplikuje stvari pa uvede i četvrti segment, a ima slučajeva kad su mu svi segmenti pogrešni.


Tačno je to da nekada moje iskaze možeš razumeti kao autoritarne nastupe, "onoga koji zna " ali to je samo zato što mi je nepojmljivo da neki sa druge strane ne mogu da prihvate neke već toliko puta dokazane i očigledne činjenice i povežu ih u jednu koherentnu i konzistentnu celinu.

Iza neoliberalnog ideološkog koncepta i politike uvek je sakrivena " čelična pesnica " nekad samo u vidu pretnje , a nekad se pretnja pretvara i u otvoreno delovanje.

Dakle - vojna moć. NATO, USA trupe ili Blekvoter , manje je bitno .

Uostalom, Srbija je osetila bič NATO,bez obzira što nije bila član.

Niko nije izuzet . Povlašćenih nema, pa to nisu ni države koje si naveo.

Samo je kod njih to manje primetno.

I slušam sinoć kritičare režima, koji kažu - greška je ta politika ( Bolonja ) i kocept koji smo bili prihvatili, očekujući valjda da je sadašnji otklone.

Kao da je to sada posle navedene spoznaje lako. Ali Vođa - to neće.

Ne kapirajući da ni onda njih, a ni ove sada niko ništa i ne pita, a i ne dozvoljava bilo kakvu samostalnu odluku.

Diktat onda , nemogućnost promene sada.

Ista meta - isto odstojanje.

Težak cilj.

..... nego .....odosmo mi daleko ....ne može nas Veselica ispratiti.




anonymous anonymous 09:43 09.02.2019

Re: Porezi

aureus aureus 09:52 09.02.2019

Re: Porezi

Nećeš u NATO?
Ideš pod mač, bato!

Čudi me da nisi primjetio, Anonimuse, da je Danska (a isto tako Norveška) zemlja osnivač NATO pakta, u kojem boravi evo 70 godina. Dakle, njeno članstvo u toj organizaciji je starije od većine blogera ovdje.

Pri tome, riječ je o zemlji sa velikim platama, a njeni stanovnici često završe na prvom mjestu na listama sreće. Jeste sreća subjektivna stvar, ali opet one koji kažu da su srećni ne možeš ubjeđivati da nisu. Oni se osjećaju baš kul.
Budi i ti kul, Anonimuse.
anonymous anonymous 10:10 09.02.2019

Re: Porezi

aureus
Nećeš u NATO?
Ideš pod mač, bato!

Budi i ti kul, Anonimuse.



Sviđa mi je taj mix visoko sofisticiranog Uma i grubog, surovog i sirovog primitivizma.

Dokaz da i najveće suprotnosti mogu da opstaju jedna pored druge.

I budu oslonac jedna drugoj.

U destrukciji.


aureus aureus 11:23 09.02.2019

Re: Porezi

anonymous

Sviđa mi je taj mix visoko sofisticiranog Uma i grubog, surovog i sirovog primitivizma.

Dokaz da i najveće suprotnosti mogu da opstaju jedna pored druge.

I budu oslonac jedna drugoj.

U destrukciji.

Ako si gledao "Paklenu pomorandžu", mogao si da vidiš surovog makljaroša, predvodnika ulične bande, koji uživa u Betovenovoj muzici.
st.jepan st.jepan 14:10 09.02.2019

Re: Porezi

Ovo sa danskim porezima, teško da će ići.

Jedino dansko što ovde može ići, jeste Danish royal train, tj. Danski kraljevski voz.
bene_geserit bene_geserit 17:10 09.02.2019

Re: Porezi

Razlog za to što su u puno zemalja (uključujući Nemačku, Veliku Britaniju, USA, Kanadu, Francusku, Grčku, Austriju, Irsku, Holandiju, Portugaliju, Španiju, ...) porezi u neku ruku regresivni je cap na payroll tax (social security tax).
I naravno to što se capital gain oporezuje daleko manje nego income i postoje razno razni načini da se smanji ili izvrda u potpunosti.
Skandinavske zemlje uglavnom nemaju cap na payroll tax, ali oporezuju capital gain manje nego income.

E sad da li je u pitanju "jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike" ili fundamentalna osobina kapitalizma bez koje ne bi funkcionisao, ne znam, deluje mi da je delom i jedno i drugo.
aureus aureus 17:23 09.02.2019

Re: Porezi

bene_geserit
Razlog za to što su u puno zemalja (uključujući Nemačku, Veliku Britaniju, USA, Kanadu, Francusku, Grčku, Austriju, Irsku, Holandiju, Portugaliju, Španiju, ...) porezi u neku ruku regresivni je cap na payroll tax (social security tax).

Social security contributions?

I naravno to što se capital gain oporezuje daleko manje nego income i postoje razno razni načini da se smanji ili izvrda u potpunosti.
Skandinavske zemlje uglavnom nemaju cap na payroll tax, ali oporezuju capital gain manje nego income.

E sad da li je u pitanju "jedan od osnovnih postulata neoliberalne ekonomske politike" ili fundamentalna osobina kapitalizma bez koje ne bi funkcionisao, ne znam, deluje mi da je delom i jedno i drugo.

Djeluje i da su bogatuni ojačali dovoljno da bi poresku politiku prilagodili sebi.

Ovo dalje dovodi do porasta nejednakosti a to za sobom vuče probleme u funkcionisanju predstavničke demokratije.
U Americi kad slušaš obične ljude i kad slušaš kongresmene - ne slušaš istu priču.
Ovi prvi pričaju o svojim problemima, ovi drugi mahom rješavaju svoje, kao i probleme najjačih donatora.
bene_geserit bene_geserit 18:33 09.02.2019

Re: Porezi

aureus
Djeluje i da su bogatuni ojačali dovoljno da bi poresku politiku prilagodili sebi.

Pa sad, taksa na capital gain nikad nije bila visoka i uvek je mogla dobrim delom da se izvrda.

A kada nema limita na social security "contribution", uz progresivne poreze sa visokim stopama, to smanjuje socijalnu propustljivost i pravi društvo manje dinamičnim.
Meni deluje da ne treba zatvoriti put novim bogatašima (ljudima je neki motiv ipak potreban da se bave entrepreneurship-om i da budu vrhunski u svojoj profesiji i kad rade za druge), niti treba onemogućiti porodični napredak kroz generacije (estate tax minimalni limit treba da bude prilično visok da ne remeti male firme), već da treba više oporezovati ove što žive od ulaganja a ne od svog rada i ne od svog malog biznisa.
aureus aureus 01:18 09.02.2019

Spotovi za opuštanje







Zanimljivo je da u ovom drugom spotu Đilas iznenađen što mora da laže i izmišlja.
tasadebeli tasadebeli 09:05 09.02.2019

Re: Spotovi za opuštanje

aureus



Zanimljivo je da u ovom drugom spotu Đilas iznenađen što mora da laže i izmišlja.








Е, али занимљиво како смо неосетно са изборних кампања прешли на изборне антикампање.


(Следећа фаза је кампања за антиизборе када ће да се отимају око тога ко неће да се прихвати власти. То ће, ваљда, бити оно дотакли смо дно живота...
- тј. пресушила и та мала бара, није више крокодилима интересантна.)

Ниједна од тих политичких опција не говори више о себи, говоре искључиво о онима другима, противницима.









Баш прави политички ријалити к'о Фарма и Парови где се међусобно олајавају пред публиком.

Зар је могуће да те мРАкетинг агенције из Израела и САД што раде кампање нашим политичким опцијама на сцени баш толико ниско третирају духовно стање становништва Србије?

Или то само преносе моделе са својих политичких тржишта, па их примењују у Србији не уносећи се баш много у локално стање на терену? (Изи мани... Енд фаст мани.)

Predsedničku kampanju Aleksandra Vučića i ovog puta radiće izraelska kompanija, ali je već oprobani tim pojačan jednim novim imenom - Aronom Šavivom, vlasnikom kompanije "Šaviv stratedži end kampeins".

- Vučić je pre nekoliko meseci na televiziji video spotove Demokratskog fronta u Crnoj Gori i tražio od saradnika da ga povežu sa agencijom koja ih je osmislila i snimila. Tako je došao do Šaviva, inače bliskog saradnika Asafa Eisina koji već godinama radi za Srpsku naprednu stranku - kažu za "Blic" u Vučićevom kabinetu.

Dok se Šaviv bavi kreativnim delom kampanje, Eisin je bolji za tehnički deo posla, poput istraživanja javnog mnjenja, fokus grupa... Šavivova agencija je radila političke kampanje širom sveta, a jedna od njih je i poslednja za izraelskog premijera Benjamina Netanjahua.

Prva dva spota Aleksandra Vučića, u avionu i u pabu gde se čuje skandiranje "Vučiću, pederu", izazvala su veliku pažnju korisnika društvenih mreža. Kako nam je poverio izvor iz Vučićevog okruženja, narednih dana pojaviće se treći spot, koji je snimljen u biblioteci.

Kandidat Vuk Jeremić je angažovao poznatu firmu "Džejmtaun asosiejts" da mu radi kampanju, a reč je o agenciji koja je poslednjih meseci radila i za novog američkog predsednika Donalda Trampa.

- Nemamo agenciju, neće biti bilborda, neće biti spotova na RTS-u, jer za to nemamo novca. Kao i prošle godine, akcenat će biti na društvenim mrežama i na lokalnim medijima, onima koji su slobodni - kažu za naš list u DJB.

U tom pokretu navode da će za kreativni deo biti zaduženi ljudi iz pokreta.

- To što su neki kandidati preuzeli naše slogane od pre dve-tri godine, neće nas naterati da ih promenimo jer su principi i ciljevi isti, a to je rušenje Vučića - navode u DJB.

Saša Janković takođe nije angažovao agenciju. Kako saznajemo, Rade Mirić će se baviti organizacionim stvarima.

- Kreativnim delom kampanje će se baviti Nadežda Milenković i Milutin Petrović- kaže izvor našeg lista blizak Jankoviću.

Radikali će tradicionalno sami sebi raditi kampanju.

- Kako će izgledati, zavisi od toga koliko ćemo novca imati. Jedan deo ćemo dobiti od države, a jedan, znatno manji, od donatora. Već imamo nekoliko spotova koji se vrte na internetu, ali ne znam hoćemo li moći da ih puštamo na nacionalnim televizijama budući da su sekunde preskupe - ističe za naš list lider SRS Vojislav Šešelj.


(Текст из Блица од 7. марта 2017. године - ЛИНК)


Мислим, нису овакви клипови први, али је занимљиво како се тај прелаз извео сасвим неосетно.

Што су ти демократизовани медији. Не демократски, демократизовани (читај, популистички).

Како само сада звучи смешно и депласирано она Ворхолова о свачијих 15 минута славе.

Социолошки гледано, мућо мућо интересанте.

Нисам ни приметио када је то почело... Мени све то некако много брзо... Инстант демократија, шта ли је то већ... Хвала на томе демократизованим (читај, популистичким) медијима.

Баш смо напр(е)дно друштво, ваљда од толликог граха и купуса што га изедосмо током деценија и деценија у последња два века. Другим народима били потребни векови и векови да до тога дођу, а нама ни 25 година... Србија к'о Србија, увек и вазда у последњих 200 година. Правац из опанака у салонске ципеле и службени ауто.

Није то за мене, превелика је то брзина.



highshalfbooze highshalfbooze 14:07 09.02.2019

Re: Spotovi za opuštanje

Зар је могуће да те мРАкетинг агенције из Израела и САД што раде кампање нашим политичким опцијама на сцени баш толико ниско третирају духовно стање становништва Србије?


Ista dilema nas je mučila i pre 30 godina povodom reklame za Unior alate. Pa izgleda da nismo našli odgovor do danas, a možda i jesmo što može da se vidi iz najnovije plagirane rekalme SNS propagande (ne one nove, već nove nove) za koju neću da dam link.
tasadebeli tasadebeli 14:59 09.02.2019

Re: Spotovi za opuštanje

highshalfbooze

Ista dilema nas je mučila i pre 30 godina povodom reklame za Unior alate.



Подсети ме...

Да није то била она реклама са две верзије? За Зону А (Хрватска, Босна и херцеговина и Словенија) и Зону Б (Србија, Македонија и Црна Гора) у СФР Југославији?

najnovije plagirane rekalme SNS propagande (ne one nove, već nove nove) za koju neću da dam link.


Их, каки си!

А горим од жеље...

Нема везе, некако сам сигуран да ћу га ускоро видети негде...

Могуће сасвим кад отворим фрижидер или рерну... Као што је то случај са изборном кампањом прешједника...


Боже, боже, како смо некада били млади... Не нужно и лепи, али млади свакако...





А види данас на шта се направисмо...


highshalfbooze highshalfbooze 15:09 09.02.2019

Re: Spotovi za opuštanje

Да није то била она реклама са две верзије?

Da, baš ta.

Их, каки си!

А горим од жеље...


Ajd, al sam si kriv.

tasadebeli tasadebeli 15:22 09.02.2019

Re: Spotovi za opuštanje

highshalfbooze
Да није то била она реклама са две верзије?

Da, baš ta.


Код нас је беше био Мија Алексић у тој реклами за Униор алат? А у Зони А био неки други глумац? Па су онда Словенци после фрке која се подигла око медијски промовисане Зоне А и Зоне Б у СФРЈ у циљу самоуправљачког стицања и овладавања дохотком, то правдали тиме што је Мија Алексић познат у Зони Б, али није познат у Зони А?






Их, каки си!

А горим од жеље...


Ajd, al sam si kriv.


Е, видео сам! Окачио је Златко у оном коментару изнад моје "мале социолошке студије наших медија и нашег друштва".

Хвала ти у сваком случају.

А знао сам да си прави друг.

Ма нема то, нас су тако васпитавали да све делимо са другима, од кифле за ужину у школи па до жене и деце у браку када порастемо.

А не к'о ове себичне клинце што су васпитали да се само брину о томе како ће у се, на се и пода се.


highshalfbooze highshalfbooze 15:28 09.02.2019

Re: Spotovi za opuštanje

Ма нема то, нас су тако васпитавали да све делимо са другима, од кифле за ужину у школи па до жене и деце у браку када порастемо.

To je drugo, ovo je ko da deliš otrov okolo. Kome ne treba iz razloga istraživanja i proučavanja toplo preporučujem da ne gleda, kao i onaj video koji si ti okačio suprotne strane pod nazivom SNS Srbija bez budućnosti.
Kao kad bi doneo govno sa ulice, pa pokažeš kako seru...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana