Društvo| Politika| Život

Ostvareni i neostvareni ljudi

Inner Party RSS / 03.02.2014. u 20:04

lebowski-time.jpg

 

Šta je to što razdvaja Vojislava Koštunicu ili Zorana Đinđića od Aleksandra Vučića ili Čedomira Jovanovića. Pa, jedna presudna činjenica: prva dvojica su ostvareni ljudi, dok su druga dvojica neostvareni ljudi.

Prvoj dvojici je politika (bila) mesto na kojem će delovati nakon što su se već  dokazali u svojoj primarnoj karijeri, drugoj dvojici je politika mesto na kojem tek treba da se dokažu, politika je njihova primarna delatnost i ona je njihova karijera.

 

 

 

 

 

I Koštunica i Đinđić su u politiku ušli kao ostvareni ljudi, ljudi koji su se u svojoj primarnoj karijeri - pravu i filozofiji -  ostvarili, a u politiku su krenuli u zrelim godinama i iz nekih viših interesa. I Aleksandar Vučić i Čedomir Jovanović su u  politiku ušli pravo sa fakulteta, kao veoma mladi, potpuno neiskusni i nezreli ljudi. Takođe, oni su u politiku ušli iz prilično nepoznatih interesa - jer zaista, zašto bi mlad momak u svojim dvadesetim hteo u ozbiljnu politiku, oblast delatnosti koja nije ni društveno veoma priznata (političari su kod nas uvek među najomraženijim ljudima), ni ko-zna-kako zabavna (kada nema mućki).

 

I gde je tu problem? pitate se vi, pretpostavljam.

Pa problem je u tome što ostvaren čovek uđe u politiku, jednom možda dođe i na vlast i jednog dana je isto tako možda i izgubi. On tada mirno preda vlast i jednog dana kada tome dođe vreme on batali politiku i vrati se svojoj primarnoj delatnosti. Ostvarenom čoveku nije teško da da ostavku, ostvareni čovek se već dokazao, sada više nema potrebe da se bori po svaku cenu i da tera po svaku cenu i da opstaje uz pomoć svakakvih kompromisa  i nagodbi. Ostvareni čovek je u politici radi svojih ideja (tzv. viši ciljevi) i samo su mu one važne, sve ostalo je sasvim sporedno. Onog momenta kada nema uslova za ostvarenje tih ideja, kada doživi izborni poraz na primer, ostvareni čovek to ne shvata kao pitanje života i smrti već se povlači u opoziciju. On se već ostvario u primarnoj karijeri, poraz u politici nije i njegov životni poraz.  

Ako neostvareni čovek u politici izgubi na izborima, njegov poraz je životni i on će ga doživeti veoma teško. Ili će nastojati da po svaku cenu poništi taj poraz, ili će gledati da doživi neku vrstu preumljenja i menjaće svoje ideale i svoja uverenja sve dok ti ideali i ta uverenja ne budu na liniji poželjnog za povratak na vlast ili bar u političku relevantnost. Neostvareni ljudi u politici (ali i šire, na upravljačkim i rukovodećim pozicijama na primer) su problem za svako društvo, naročito za društvo koje je tako emocionalno i fatalističko kao što je naše.

Kada je Koštunica rekao Kosovo je Srbija! on je to i mislio. Ako se društvo sa time ne slaže - kao što se pokazalo na izborima 2008. - utoliko gore po društvo (utoliko gore po realnost, planetu, univerzum, i sve ostalo, reći će neko). Koštunica je tada preputio vlast nekome drugome, ali on i dan danas zastupa te iste stavove iako je postalo jasno da je ostao potpuno sam u svojim nastojanjima. Ali opet, on zastupa svoje ideale, a društvo samo treba da odluči da li će ih prihvatiti ili neće. Koštunici ni iz džepa ni u džep, jer on naprosto nije u politici da bi bio voljen i omiljen (pa čak ni politički relevantan, reći će neko). Još uvek živi u svom stanu, sastavlja saopštenja i možda još uvek vozi onog svog Juga.

Kada je Vučić shvatio 2008. da sa svojim idealima i uverenjima ne može da dođe na vlast, koliko god se trudio i koliko god mu porastao rejting nakon odlaska Šešelja u Hag, on je naprosto preko neći doživeo jedno sasvim nepriorodno i potpuno glupo preumljenje kojim je bukvalno okrenuo sve svoje ideale i sva svoja uverenja naopačke! I što je najgore - on nije ni trepnuo, na njemu se nije videlo da je upravo preživeo psihološki prevrat i kompletnu promenu vlastite ličnosti (od autoritarne ka liberalnoj, od nacionalističke ka građanskoj, od poslušničke ka autonomnoj). Naravno, sve to je zato što je to bilo samo zamena jedne maske drugom. Nema ideala i nema uverenja ispod tih maski. Niti ih je ikada zaista i bilo. Aleksandar Vučić je političar i ništa više.

Naša politička scena je prepuna neostvarenih ljudi, ljudi koji ne znaju ništa drugo da rade - sem da se bave politikom. Politikom po svaku cenu, bez ikakvih ideala, bez uverenja i bez izlazne strategije (jer zaista, šta će na primer Dačić da radi, kada jednom ne bude političar?). Politika je njihova primarna profesija, njihova karijera se ogleda u izbornoj statistici i ''postavljanjem po stranačkom-koalicionom ključu'' na mesto direktora (umesto da poziciju direktora zasluže na poštenom konkursu uz uredno predstavljen CV pun relevantnih referenci na minuli rad). Neostvareni ljudi ne daju ostavke, ne preuzimaju odgovornost. Oni bivaju smenjeni i razrešeni.

 

Ali ne brinu se mnogo, jer evo idu novi izbori a nakon njih uvek neka nova raspodela ...

 

 



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Hansel Hansel 00:29 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

On je bez kurčenja nula, i u svojim i u tudjim očima.

Е, Шарски, сети се наткомпензације -- ко зна шта би тек било у случају примене твог предлога!?
nsarski nsarski 00:31 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Е, Шарски, сети се наткомпензације -- ко зна шта би тек било у случају примене твог предлога!?

O Frojdovskom bulshitu nemam nameru da razgovaram. Hvala.
(Seti se evnuha. Radi.)
Hansel Hansel 00:40 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Е, па није Фројд баш у свему промашио.

А евнуси... ако се не варам, они су кастрирани у раном узрасту.

А и када сам рекао "наткомпензација", хтео сам да опишем и садашње стање поменутих. Ако није тачно, макар је забавно.
freehand freehand 00:49 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

nsarski
Pa ček, sad - zar nije ovde najgora optužba i najcrnja kvalifikacija da predsednik, premijer, ministar - nema muda?!

P.S. i šta bi ostalo od Zorane Mihajlović?


Jbg., Free, ovo je samo predlog u razradi. Za žene još nisam našao rešenje - materija mi je nekako dalja.

Ok. ali kako bi onda Velja mogao da nagna babu, kaži ti meni? A?
nsarski nsarski 00:55 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Ok. ali kako bi onda Velja mogao da nagna babu, kaži ti meni? A?


Pa, ideja je da ne moze. Sta ima da se bakce s tim stvarima ako mu je preca dobrobit naroda? Eeeej, naroda!
A takve Veljine babe su vec same sebi kazna. Velja bi ih samo utesio, a to nije cilj.
freehand freehand 00:58 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

nsarski
Ok. ali kako bi onda Velja mogao da nagna babu, kaži ti meni? A?


Pa, ideja je da ne moze. Sta ima da se bakce s tim stvarima ako mu je preca dobrobit naroda? Eeeej, naroda!
A takve Veljine babe su vec same sebi kazna. Velja bi ih samo utesio, a to nije cilj.

Pa to jeste bio vrhunski patriotski interes, aman, za spas naorda i države! Klikni Profo, na to "nagna babu", to je link.
nsarski nsarski 01:00 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Pa to jeste bio vrhunski patriotski interes, aman, za spas naorda i države! Klikni Profo, na to "nagna babu", to je link.


Kliknuo, video, komentarisao. Uostalom, tu je Velju pretekao Taci, tako da mu dzaba trud. Nego, jel' znas witz kako je Ilija Garasanin nagnao Mariju Tereziju?
freehand freehand 01:04 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

nsarski
Pa to jeste bio vrhunski patriotski interes, aman, za spas naorda i države! Klikni Profo, na to "nagna babu", to je link.


Kliknuo, video, komentarisao. Uostalom, tu je Velju pretekao Taci, tako da mu dzaba trud. Nego, jel' znas witz kako je Ilija Garasanin nagnao Mariju Tereziju?

Ne. davaj!
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:09 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

el' znas witz kako je Ilija Garasanin nagnao Mariju Tereziju?


I toga bilo?:)
Zna se da je Milan Obrenoviš nagnao Čerčilovu majku, ali ne u vicu nego u Londonu.
nsarski nsarski 01:12 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Pa, cula MT da je Ilija Garasanin Srbin sa najvecim...jel'...alatom. I odlucila da ga isproba. Ilija se naljuti, skoci na konja i krene put Beca. Putovao danima i stigao, sav otecen. Ipak, stane pred MT, i kaze: "Evo me!". Kaze ona: "Skini caksire!". On skine, ona se prijatno iznenadi.
Prepusti ga svojim dvorskim damama da ga okupaju, namirisu, razgale. One to urade, Ilija se vrati u odaje MT.
Kaze joj: "Sada cu da te ...jel'...obradujem deset puta". Kaze ona: "OK, brojacu." I pocne Ilija, jednom, dva puta...u nekom trenutku kaze Ilija: "osam" i nastavlja, a MT kaze: "ja sam izbrojala sedam!"
Ilija se tu iznervira i kaze joj: "Mars kurvo, lazes! Osam! Evo sada cemo ponovo, ali ja da brojim!".
I tako se rasirila slava Ilije Garasanina.
Jaril Jaril 01:15 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Mislim, ako su ti u vlasti toliko poginuli da usreće narod svojim danonoćnim radom na tom usrećivanju, sta će im polna moc?

Ја мислиo да полна моћ политичара потиче од сексуалне активности омиљене у том свету познате као - rimming?
peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 06:09 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,



Moja teorija je upravo suprotna. Kao osnovni uslov, pored kompletnog fizičkog pregleda i pravljenja psihološkog profila, je obavezno prilaganje audio-vizuelnog materijala o polnoj aktivnosti dal' sa suprotnim dal' sa istim polom
barem 3 put nedeljno (da ne preterujemo). K'o velim , ako su ostvareni na tom planu, bar neće opštiti sa našim mozgovima
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:27 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Jaril
...председници, потпреседници било чега што има везе са владом, скупштином, министарствима, одборима треба да буду квалификовани за тај посао тако што ће имати диплому менаџера (мастер, докторат) ...


Ali obavezno sa Megatrenda.
mariopan mariopan 12:09 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Jaril
како би било ефективно да се у Устав унесе да председници, потпреседници било чега што има везе са владом, скупштином, министарствима, одборима треба да буду квалификовани за тај посао тако што ће имати диплому менаџера (мастер, докторат) и најмање 10 година искуства баш на тој позицији.

Ех, у тој утакмици они не би имали шансе, и то знају.
Зато су изгласали да утакмица буде намештена, да они др и мр са десет година успешног рада немају приступа ни на терен, евентуално могу да им донесу кафу.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:08 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

nsarski
Pa ček, sad - zar nije ovde najgora optužba i najcrnja kvalifikacija da predsednik, premijer, ministar - nema muda?!

P.S. i šta bi ostalo od Zorane Mihajlović?


Jbg., Free, ovo je samo predlog u razradi. Za žene još nisam našao rešenje - materija mi je nekako dalja.

Dok traje mandat:


mirelarado mirelarado 23:40 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Dok traje mandat:


A преко тога оклоп, што би донело уштеду за фризуре, шминку и фирмирану непристајућу гардеробу, и, што је најважније, грађане би лишило естетског шока.


milojep milojep 00:38 04.02.2014

Preterana ostvarenost

Inner Party

Kada je Koštunica rekao Kosovo je Srbija! on je to i mislio. Ako se društvo sa time ne slaže - kao što se pokazalo na izborima 2008.


Pre tih izbora su svi pričali da je Kosovo Srbija (ili uglavnom svi). Problem kod Koštunice i kod sličnih , a pred belim svetom, je pozivanje 'međunarodnog prava' na osećanja, mitove, manastire i sl. Današnje 'međunarodno pravo' ima mnogo jače uporište u čisto ekonomskim pravima i interesima. Svi mi kad bi branili ,recimo, svoje vlasništvo nad stanovima od nekog uzurpatora ne bi se pozivali na to da su nam u tom stanu umrli baba i deda već bi vadili tapije! Slično je i sa državom. Pa mi umesto da međunarodnom sugu podnesemo tapiju u vidu državnih istorijskih dokumenata sa pitanjem vlasništva , mi postavljamo pitanje: Da li podstanar ima pravo proglašenja vlasništva nad stanom!? Na glupo pitanje sledi i glup odgovor.
Želim da verujem u insinuacije da je razlog ubistva ,gore pomenutog prvo-ostvarenog Đinđića, upravo njegov pragmatizam po pitanju Kosova. On sigurno evropske guzonje nije i ne bi ubeđivao u spašavanje evrope 1389.(koliko god da je to istina) već bi pravio metafore sa spskom imovinom i ulaganjima u Kosovo...

p.s.što se tiče bloga sasvim OK sa potpunim slaganjem po pitanju ovih 'neostvarenih', pogotovo po pitanju Čede. Koliko je sve relativno! Setiće se neki da je Čeda bio na nacionlnim stavovima egal sa Vučićevim tih devedesetih. Izgleda da je dosta poranio sa tajmingom promene mišljenja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:17 04.02.2014

Re: Preterana ostvarenost

milojep
...Problem kod Koštunice i kod sličnih , a pred belim svetom, je pozivanje 'međunarodnog prava' na osećanja, mitove, manastire i sl. Današnje 'međunarodno pravo' ima mnogo jače uporište u čisto ekonomskim pravima i interesima. Svi mi kad bi branili ,recimo, svoje vlasništvo nad stanovima od nekog uzurpatora ne bi se pozivali na to da su nam u tom stanu umrli baba i deda već bi vadili tapije! Slično je i sa državom...


Verovatno mislis na Kostunicin govor nakon proglasenja nezavisnosti Kosova 2008. koji je bio emotivan i namenjen najsiroj srpskoj javnosti (a nije bio namenjen strucnjacima za medjunarodno pravo).

Od svega sto Kostunici moze da se zameri, to sigurno nije neadkvatnost njegovih pravnickih argumenata, vec naprotiv, on je jedan od retkih sadasnjih politicara koji ima precizne pojmove kada je pravo u pitanju (a i uopste). (Verovatno ces se setiti kako je svojevremeno bio predmet podsmeha kao "legalista", pa smo docekali da Predsednik instruira Ustavni sud kako i sta da radi.)
milojep milojep 14:08 04.02.2014

Re: Preterana ostvarenost

principessa_etrusca
milojep
...Problem kod Koštunice i kod sličnih , a pred belim svetom, je pozivanje 'međunarodnog prava' na osećanja, mitove, manastire i sl. Današnje 'međunarodno pravo' ima mnogo jače uporište u čisto ekonomskim pravima i interesima. Svi mi kad bi branili ,recimo, svoje vlasništvo nad stanovima od nekog uzurpatora ne bi se pozivali na to da su nam u tom stanu umrli baba i deda već bi vadili tapije! Slično je i sa državom...


Verovatno mislis na Kostunicin govor nakon proglasenja nezavisnosti Kosova 2008. koji je bio emotivan i namenjen najsiroj srpskoj javnosti (a nije bio namenjen strucnjacima za medjunarodno pravo).

Od svega sto Kostunici moze da se zameri, to sigurno nije neadkvatnost njegovih pravnickih argumenata, vec naprotiv, on je jedan od retkih sadasnjih politicara koji ima precizne pojmove kada je pravo u pitanju (a i uopste). (Verovatno ces se setiti kako je svojevremeno bio predmet podsmeha kao "legalista", pa smo docekali da Predsednik instruira Ustavni sud kako i sta da radi.)


Slažem se za Koštunicu apsolutno, ali čini mi se da je ipak potrebno težište pomeriti malo više sa moralno-pravednog na ekonomski-pravno.
(naravno da je i pravedno i pravno Koštunica za tri koplja ispred svih ostalih)

BigBadWolf BigBadWolf 01:20 04.02.2014

re

Koštunici ni iz džepa ni u džep


Ali zato ekipi oko njega prilicno u dzep, plus sto ima tu mnogo izjava koje treba proveriti da bi ta prica "Kostunica Principijelni" mogla da pije vodu.

Slazem se doduse za drugu dvojicu. Mislim da im je zajednicko sto im u radnoj knjizici kao prvo radno mesto pise Narodna skupstina.
hajkula1 hajkula1 09:48 04.02.2014

Primer

Pa problem je u tome što ostvaren čovek uđe u politiku, jednom možda dođe i na vlast i jednog dana je isto tako možda i izgubi. On tada mirno preda vlast i jednog dana kada tome dođe vreme on batali politiku i vrati se svojoj primarnoj delatnosti.



Meni je na pameti Leh Valensa.
kukusigameni kukusigameni 10:01 04.02.2014

ostvaren čovek u reklami

Colin_bgd Colin_bgd 10:05 04.02.2014

Kad bih bio bijelo dugme...

Biti politicar je legitimna profesija. Nije uopste neophodno biti "nesto drugo" da bi se bilo uspesan politicar, bilo na vlasti, bilo u opoziciji. Ostvarenost i neostvarenost licnosti je vrlo lako pomesati sa profesionalnom (ne)ostvarenoscu, ali ja mislim da to nisu iste stvari i da se tu ne radi toliko o ostvarenosti, koliko o zrelosti. Zrele licnosti shvataju/prihvataju da su i uspeh i neuspeh prolazne kategorije. Kad jednom shvatis da za licnu promenu (ili nepromenljivost, isto je) nisu niti potrebni niti neophodni vanjski uslovi, onda mozes (ako hoces) da radis svoj posao kako treba.

A i jos nesto, ne treba mesati misljenja i stavove sa autisticnim ponasanjem... Legitimno i normalno je menjati misljenje, cak i kada je motiv cist oportunizam. I to je zdravije nego autizam udaranja glavom o zid. To nije principijelnost, to je nesto drugo...
predatortz predatortz 10:20 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

Biti politicar je legitimna profesija. Nije uopste neophodno biti "nesto drugo" da bi se bilo uspesan politicar, bilo na vlasti, bilo u opoziciji. Ostvarenost i neostvarenost licnosti je vrlo lako pomesati sa profesionalnom (ne)ostvarenoscu,


Tačno. Kao što je tačno i to da nije mudro glasati za ličnosti koje se nisu profesionalno ostvarile. Iz više razloga.

Prvo, kako neko ko se nije profesionalno ostvario može da vodi bilo šta, pa i narod?
Drugo, na osnovu kojih iskustava taj može da predlaže promene? Učenje 'u hodu' je lepa i korisna stvar, sem u slučajevima kad onaj koji greši tako učeći ostavlja posledice po naše živote.
Treće, osoba koja se profesionalno ostvarila je tim činom pokazala istrajnost, solidnost, poznavanje normi i procedura. Lakše je zaokružiti broj koji je ispred takve osobe...
freehand freehand 10:30 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

Prvo, kako neko ko se nije profesionalno ostvario može da vodi bilo šta, pa i narod?
Drugo, na osnovu kojih iskustava taj može da predlaže promene?

Evo naš Predsednik, na primer (a njega niko ne pominje).
Ostvaren do kraja i sa mnoštvom korisnih profesionalnih iskustava dobio je državu na upravljanje i brigu. Zajedno sa nama.
Colin_bgd Colin_bgd 10:34 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

predatortz
Biti politicar je legitimna profesija. Nije uopste neophodno biti "nesto drugo" da bi se bilo uspesan politicar, bilo na vlasti, bilo u opoziciji. Ostvarenost i neostvarenost licnosti je vrlo lako pomesati sa profesionalnom (ne)ostvarenoscu,


Tačno. Kao što je tačno i to da nije mudro glasati za ličnosti koje se nisu profesionalno ostvarile. Iz više razloga.

Prvo, kako neko ko se nije profesionalno ostvario može da vodi bilo šta, pa i narod?
Drugo, na osnovu kojih iskustava taj može da predlaže promene? Učenje 'u hodu' je lepa i korisna stvar, sem u slučajevima kad onaj koji greši tako učeći ostavlja posledice po naše živote.
Treće, osoba koja se profesionalno ostvarila je tim činom pokazala istrajnost, solidnost, poznavanje normi i procedura. Lakše je zaokružiti broj koji je ispred takve osobe...

Ja mislim da je ta veza "profesionalna ostvarenost" i "mudro vodjenje drzave" malo usiljena, da ne kazem lazna... Evo na primer Murinjo, nikad nije bio neki fudbaler, a opet je daleko najbolji trener koji danas radi, kako je juce takticki rasturio City, to je za izucavanje na postdiplomskim studijama...
alselone alselone 10:40 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

Evo na primer Murinjo, nikad nije bio neki fudbaler, a opet je daleko najbolji trener koji danas radi, kako je juce takticki rasturio City, to je za izucavanje na postdiplomskim studijama...


Ode ova paralela u aut.
predatortz predatortz 10:41 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...


Ja mislim da je ta veza "profesionalna ostvarenost" i "mudro vodjenje drzave" malo usiljena, da ne kazem lazna...


Pa nije da ta tvoja teza nema osnova u praksi. Primeri su brojni, Miloš Obrenović, Helmut Kol koji je ,koliko znam, bio taksista...

Ja sam veliki zagovornik iskustva. Recimo, na čelu Ministrastva privrede rado bih video čoveka koji je uspešno vodio neku firmu ( primer A. Markovića ). Držim se one Njegoševe :

"Ko na brdu ak’ i malo stoji više vidi no onaj pod brdom."
Colin_bgd Colin_bgd 10:42 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

alselone
Evo na primer Murinjo, nikad nije bio neki fudbaler, a opet je daleko najbolji trener koji danas radi, kako je juce takticki rasturio City, to je za izucavanje na postdiplomskim studijama...


Ode ova paralela u aut.

Cekaj prvo da vidimo sta hawk eye kaze...
G.Cross G.Cross 11:37 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

Evo na primer Murinjo, nikad nije bio neki fudbaler, a opet je daleko najbolji trener koji danas radi, kako je juce takticki rasturio City,


Murinjo rece da juce nije dao nikakve instrukcije igracima pre utakmice, nego da im je uputstva dao maser Billy. Sta im je maser Billy rekao Murinjo ne zna jer je maser govorio Skotski

Majstor...od njega moze mnogo da se nauci



mariopan mariopan 13:24 04.02.2014

Re: Kad bih bio bijelo dugme...

freehand
Prvo, kako neko ko se nije profesionalno ostvario može da vodi bilo šta, pa i narod?
Drugo, na osnovu kojih iskustava taj može da predlaže promene?

Evo naš Predsednik, na primer (a njega niko ne pominje).
Ostvaren do kraja i sa mnoštvom korisnih profesionalnih iskustava dobio je državu na upravljanje i brigu. Zajedno sa nama.

Mene nek mi vrati

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana