Društvo| Život

Neprijatne vesti

sentinel26 RSS / 20.10.2009. u 11:23

Čitajući današnje izdanje lista “Danas” u želji da nadjem članak mojeg  prijatelja i našeg kolege blogera Milana Karagaće (“Dijalozi”) naišao sam na dvije vijesti koje su mi pokvarile današnje “eu-forično” raspoloženje.

Prva vijest : Ekonomija - Pomera se granica za odlazak žena u penziju

U okviru reformi penzionog sistema koje sprema Vlada Srbije (u saradnji sa MMF ) jeste ukidanje beneficija ženama za raniji odlazak u penziju (po stažu i godinama života ).

Žene će tek tada postati „ravnopravne“.

Nije precizirano hoće li ta operacija biti jednokratna ili u više faza..

Kada je u pitanju ukidanje beneficija, najavljuje se da vojnici i policajci neće moći da idu u penziju sa 50 godina života i penzijiom u visini posljednje plate.

Doprinos za tzv. beneficirani staž se mora znatno povećati..

Na potezu su žene... Bio bi red da ih čujemo...

 

Druga vijest : Kultura – „Tadić na snimanju serije (VIDEO )  „Selo gori a baba se češlja“.

Kuća koja je priredila vijest zove se „InfoBiro“.

Neprijatnost kod mene nije nastupila zbog asocijacija na naziv ove kuće, nego je rezultat gledanja video klipova (mogu se vidjeti na gornjoj adresi ).

Organski strah od mogućeg uticaja scenarista i ekipe na predsednika Tadića, tj. da ne poprimi neke ideje od njih, a uticaj u obrnutom smeru ne bi bio opasan.

Da selo može dugo da gori zavisi od materijala koji je lagerovan u selu, ali da i baba može tako dugo da se češlja nešto sumnjam..

Da li je stvarno to ta „Autentična Srbija“ danas ili od juče ? A za sutra ?

 

Trstenik,%20selo%20Bogdanje,%20predsednik%20Srbije%20Boris%20Tadic%20na%20snimanju%20serije%20Selo%20gori%20a%20baba%20se%20ceslja,%20pokrivanje.jpg

Trstenik, selo Bogdanje, predsednik Srbije Boris Tadic - o seriji Selo gori a baba se ceslja i zivotu na selu (InfoBiro)

 

 

 

 



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maricacarica maricacarica 12:44 20.10.2009

na Zapadu

a i na Istoku, za početak, postoje radna mesta sa pola radnog vremena. To, naravno, odgovara ženama sa malom decom. Imam utisak da naša država i tako čeka da deo populacije iznad 65 godina starosti, bez obzira na pol, jednostavno umre, da ne bi morali da isplaćuju penzije. A toliko mladih nezaposlenih....ali ne mogu doći do posla, dok neko ne ode u penziju.
duchesse duchesse 13:19 20.10.2009

Re: na Zapadu

maricacarica
A toliko mladih nezaposlenih....ali ne mogu doći do posla, dok neko ne ode u penziju.

Precisely. Moje dete, ako nedajbože bude živelo u Srbiji, će po tom principu biti izdržavano lice do 35-40.
krkar krkar 13:25 20.10.2009

Re: na Zapadu

Precisely. Moje dete, ako nedajbože bude živelo u Srbiji, će po tom principu biti izdržavano lice do 35-40.


Bojim se da bi nastavljanjem zapošljavanja po principu nemaposaoajdedagazaposlimo bilo izdržavano lice i od 35-40 do penzije, kad god ga oteraju da bi napravili mesta za novu dobrudecukojanemajuposaoajdaihzaposlimo. Suština cele priče je da se zapošljavanje, otpuštanje, plaćanje doprinosa i penzije postave na ekonomske osnove inače se agonija prenosi i u sledeće generacije produženjem istog, duboko pogrešnog, sistema vrednosti.

U Srbiji sve manje ljudi stvara dohodak a sve ga više troši.
duchesse duchesse 13:32 20.10.2009

Re: na Zapadu

Ne vidim na koji način je po defaultu dementna baba od 67 sposobnija za obavljanje nekog posla od osobe od 35 godina i zašto se odmah poteže institucija nemaposaoajdedagazaposlimo.

A za to da je potrebno ozbiljno pozabaviti se tim pitanjem i stvoriti održiv model, da, slažem se.
Jelena Gall Jelena Gall 13:40 20.10.2009

Re: na Zapadu

duchesse
Ne vidim na koji način je po defaultu dementna baba od 67 sposobnija za obavljanje nekog posla od osobe od 35 godina i zašto se odmah poteže institucija nemaposaoajdedagazaposlimo.

A za to da je potrebno ozbiljno pozabaviti se tim pitanjem i stvoriti održiv model, da, slažem se.

pa, ajd sad, nije ni demencija default baba od 67. ako je zdrava, prava, nije dementna, nije stalno na bolovanju itd, nema razloga da dotična baba ne radi. mislim, nema razloga u smislu defaulta (zakona). pod kojim uslovima ne treba da radi, ne sme da radi, ne mora da radi ako više neće itd - to je ono što bi trebalo regulisati.

ali dok mi pričamo o ljudima, gorran2 je u pravu. :(
(vidi komentar dole)
angie01 angie01 13:45 20.10.2009

Re: na Zapadu

Suština cele priče je da se zapošljavanje, otpuštanje, plaćanje doprinosa i penzije postave na ekonomske osnove inače se agonija prenosi i u sledeće generacije produženjem istog, duboko pogrešnog, sistema vrednosti.


pa naravno- ovako pune drzavne firme- nekih njihovih po potrebi, komshija, cerke, zene, bla, bla, niko nishta ne radi- a oko 70-80% zaposlenih + direktori i predsednici upravnih odbora po politichkoj ekspertizi-samo cure neke plate,..evo, pricha mi drug, dobi neki njegov prijatelj posao u parking servisu- doshao on prvi dan- oni njemu lepo kazu-ne vazi,..jer su dobili spisak ljudi iz ds, koje treba tu da zaposle, jer su dobre plate:))).

ima fora na zapadu- da ljudi sa 50 krenu na doshkolovavanje, menjaju profesije-ako ova dosadashnja, vishe ne moze da se plasira,..a kod nas je samo doshlo do masovnog otpushtanja- da bi se do juche drushtvene firme, lako prebacile u privatno vlasnishtvo i to kao kapital, za dalju preprodaju,..a da za one otpushtene nije napravljen ni jedan program- kako da se ljudi adekvatno i svrsishodnije ukljuche u zaradjivanje za zivot- samo su ostavljeni samima sebi.
krkar krkar 13:56 20.10.2009

Re: na Zapadu

duchesse
Ne vidim na koji način je po defaultu dementna baba od 67 sposobnija za obavljanje nekog posla od osobe od 35 godina i zašto se odmah poteže institucija nemaposaoajdedagazaposlimo.A za to da je potrebno ozbiljno pozabaviti se tim pitanjem i stvoriti održiv model, da, slažem se.


Ne bih rekao da je demencija baš toliko raširena u tim godinama, no hajde.

Problem je jednostavan: neko treba nešto da plati. Ako dementnailine baba radi od, recimo 25 do 65 i uplaćuje godišnje x ojra u fondu za njenu penziju je 40x €. Ako je pošaljemo u peMziju sa 55 da bismo njeno mesto oslobodili nekom mlađem u njenom fondu se akumuliralo 30x €.

Pod pretpostavkom da će peMzionerka podjednako dugo živeti kadgodsepenzionisala, recimo do 75, onda bi u prvom slučaju imala penziju 40x/10= 4x€ godišnje do kraja života

U slučaju prevremene penzije sa 55 da se oslobodi mesto imala bi 30x/20= 1,5x€ godišnje.

Da uzmemo čisto hipotetički slučaj blizak istini da je sadašnja prosečna neto plata gospođe 300€ (i da je oduvek bila na tom realnom nivou, i da se fondovi nisu popljačkali, proneverili, poratovali i na ostale načine ispraznili) i da je mesečno davanje za peMzioni fond 20%:

Znači ona godišnje izdvaja 720€ za sopstvenu penziju.

40x720:10= 2880:12= 240€ mesečne penzije. U odnosu na sadašnji prosek primanja sasvim pristojno

30x720:20=1080:12= 90€ mesečne penzije u slučaju samo 10 godina ranijeg odlaska u penziju

Ako se složimo da je 90€ premalo i ako postavimo neki minimum dostojanstva na, recimo 150€ mesečno - tih 60 € moraćemo da joj dotiramo. Odakle? Iz plate naše dece, nema odakle drugo. I tako u krug.

Napominjem da stvarni iznosi i procenti zaista nisu najbitniji u ovom primeru.
dragan7557 dragan7557 14:17 20.10.2009

Re: na Zapadu

U Srbiji sve manje ljudi stvara dohodak a sve ga više troši.

Direktan krivac za ovo stanje je politika države i nesposobni politikanti Srbije.
Narod se da okriviti za saučešće u ovom zlodelu, jer ništa ne čini da već spomenutu politkalakurnicu natera da za teške pare koje drpa umesto prodavanja magle, počne ponešto i da doprinosi.

dragan7557 cerski
spadalo92 spadalo92 14:21 20.10.2009

Re: na Zapadu

ako nedajbože bude živelo u Srbiji
Kako može jedna država biti uspešna kada u njoj živi narod koji iskreno i duboko mrzi tu istu državu?
Jelena Gall Jelena Gall 14:26 20.10.2009

Re: na Zapadu

spadalo92
ako nedajbože bude živelo u Srbiji
Kako može jedna država biti uspešna kada u njoj živi narod koji iskreno i duboko mrzi tu istu državu?

a, ne.
prvo, nije ona neuspešna jer je mrze, nego je oni mrze jer je neuspešna.
a drugo, sedi recimo u bus na relaciji štutgart-beograd, pa da čuješ građane uspešne (u poređenju) države nemačke kako, putujući u domovinu srbiju, mrrrrrzzzeeee tu istu državu nemačku.
krkar krkar 14:28 20.10.2009

Re: na Zapadu

dragan7557
U Srbiji sve manje ljudi stvara dohodak a sve ga više troši.Direktan krivac za ovo stanje je politika države i nesposobni politikanti Srbije.Narod se da okriviti za saučešće u ovom zlodelu, jer ništa ne čini da već spomenutu politkalakurnicu natera da za teške pare koje drpa umesto prodavanja magle, počne ponešto i da doprinosi.dragan7557 cerski


Kuku meni, evo se slažem s tobom!
duchesse duchesse 14:29 20.10.2009

Re: na Zapadu

spadalo92
ako nedajbože bude živelo u SrbijiKako može jedna država biti uspešna kada u njoj živi narod koji iskreno i duboko mrzi tu istu državu?


Nisam znala da je ljubav prema domovini instrumentalna pri postizanju uspeha. You live and learn.
A kad trolujemo, šta je ova država učinila za mene da bih je ja volela? (a da ne citiramo Kenedija o tome ko šta treba da čini za koga)
selica_nena selica_nena 13:19 20.10.2009

Hronološki

Održala 7 časova, od toga 4 kod "zanatlija", što znači slobodno ih pomnoži sa keficijentom 3.
Izašla iz škole isceđena k'o limun. Usput svratila u poštu da platim račune, što me je dotuklo.
Konačno se dokopala kuće. Skuvala kafu, sela za komp, zapalila cigaretu i blaženo, punim plućim udahnula, samo trenutak pre nego što sam otvorila http://blog.b92.net/text/12930/Neprijatne%20vesti.

Glasno opsovala vlast, a onda mi palo na pamet - zamisli babu od 65 godina kako predaje informatiku!
Joj, da imam snage, slatko bih se nasmejala.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:25 20.10.2009

Re: Hronološki

selica_nena


Glasno opsovala vlast, a onda mi palo na pamet - zamisli babu od 65 godina kako predaje informatiku!
Joj, da imam snage, slatko bih se nasmejala.

a tek fizičko vaspitanje?
Ima rešenje - sa informatike i fizičkog prebaciti na veronauku.
selica_nena selica_nena 13:31 20.10.2009

Re: Hronološki

Vojislav Stojković
selica_nena


Glasno opsovala vlast, a onda mi palo na pamet - zamisli babu od 65 godina kako predaje informatiku!
Joj, da imam snage, slatko bih se nasmejala.

a tek fizičko vaspitanje?
Ima rešenje - sa informatike i fizičkog prebaciti na veronauku.

To i meni palo na pamet. Evo krstim se i levom i desnom.
Jelena Gall Jelena Gall 13:43 20.10.2009

Re: Hronološki

Evo krstim se i levom i desnom.

sačuvaj me bože, i onda punu normu da se krstiš?! mada, ok, mene bi u tom slučaju strefila prevremena penzija, sve uz dijagnozu teške depresije

selice, nema ljutiš, mene si uspela da nasmeješ. :)
dragan7557 dragan7557 14:26 20.10.2009

Re: Hronološki

selica_nena

Vojislav Stojković

selica_nenaGlasno opsovala vlast, a onda mi palo na pamet - zamisli babu od 65 godina kako predaje informatiku! Joj, da imam snage, slatko bih se nasmejala.a tek fizičko vaspitanje?Ima rešenje - sa informatike i fizičkog prebaciti na veronauku.To i meni palo na pamet. Evo krstim se i levom i desnom.

Nogom ili rukom ??

dragan7557 cerski
spadalo92 spadalo92 14:30 20.10.2009

Re: Hronološki

A zamisli mene, službenika obezbeđenja, u 67-oj godini. Pa šta ja mogu da obezbeđujem, i koga? Meni će trebati obezneđenje! Da me neko prevede preko ulice, da mi pomogne dok se penjem uz stepenice...
Kazezoze Kazezoze 14:45 20.10.2009

Re: Hronološki

spadalo92
A zamisli mene, službenika obezbeđenja, u 67-oj godini. Pa šta ja mogu da obezbeđujem, i koga? Meni će trebati obezneđenje! Da me neko prevede preko ulice, da mi pomogne dok se penjem uz stepenice...

evo pomoci ce ti kralj majmuna, navikao je on da pomazhe ljudima ok prelazhenja ulice, a tek mu je 80 i neka :)))
selica_nena selica_nena 15:01 20.10.2009

Re: Hronološki


Jelena Gall

selice, nema ljutiš, mene si uspela da nasmeješ. :)


Ma ne ljutim se!
Nego mislim, zašto prosvetarima ne beneficiraju staž? Zašto se misli da je većem naporu izložena balerina od, recimo, učiteljice? Prve posle 10 godina staža bole noge, učiteljice i srce i duša i pamet i šta hoćeš.


AlexDunja AlexDunja 15:11 20.10.2009

Re: Hronološki

Zašto se misli da je većem naporu izložena balerina od, recimo, učiteljice?

mozda zato sto balerina (da bi zaradila priliku
da ima beneficirani staz) najcesce mora ozbiljno da radi
od 4. - 5. godine.

to, zaista, pored neuporedive lepote
jeste jedno od najtezih zanimanja.

i jos nesto:
mozes li da zamislis koliko
psihickog, fizickog, emocionalnnog
pa i metafizickog napora balerina treba da izvuce
iz nenadoknadivog resursa: sopstvene supstance
da bi mogla vrhunski da radi svoj posao?

da nepominjem mogucnosti povredjivanja.
selica_nena selica_nena 22:03 20.10.2009

Re: Hronološki

AlexDunja
Zašto se misli da je većem naporu izložena balerina od, recimo, učiteljice?

mozda zato sto balerina (da bi zaradila priliku
da ima beneficirani staz) najcesce mora ozbiljno da radi
od 4. - 5. godine.

to, zaista, pored neuporedive lepote
jeste jedno od najtezih zanimanja.

i jos nesto:
mozes li da zamislis koliko
psihickog, fizickog, emocionalnnog
pa i metafizickog napora balerina treba da izvuce
iz nenadoknadivog resursa: sopstvene supstance
da bi mogla vrhunski da radi svoj posao?

da nepominjem mogucnosti povredjivanja.


Ne sporim ni lepotu zanimanja ni veličinu žrtve da bi se postigli vrhunski rezultati u baletu.
Poređenje jeste bilo nezgrapno ali nije imalo za cilj da omalovaži rad umetnika, već da skrene pažnju na sasvim obično i često sklono potcenjivanju učiteljsko zanimanje.
Nisam učiteljica. Jedne godine sam predavala Od igračke do računara u I razredu i tek tada shvatila koliko je živaca, strpljenja, fizičkog i mentalnog napora potrebno da bi se deci tog uzrasta držala pažnja 45 minuta.


AlexDunja AlexDunja 14:09 21.10.2009

Re: Hronološki

Nisam učiteljica. Jedne godine sam predavala Od igračke do računara u I razredu i tek tada shvatila koliko je živaca, strpljenja, fizičkog i mentalnog napora potrebno da bi se deci tog uzrasta držala pažnja 45 minuta.


o, itekako razumem:)
radim povremeno( srecom)
u skoli.
posto bas nemam neku snagu u glasu
posle treceg casa sapucem..jer glasa nemam,
a posle sestog nemam nista,
pa ni ovo malo pameti...

prosveta, kao uostalom i svako zanimanje,
zahteva poseban dar, i ozbiljno posvecenje...
pointofview_gun pointofview_gun 11:39 22.10.2009

Re: Hronološki

Jedne godine sam predavala Od igračke do računara u I razredu i tek tada shvatila koliko je živaca, strpljenja, fizičkog i mentalnog napora potrebno da bi se deci tog uzrasta držala pažnja 45 minuta.


Radila sam u lokalnoj upravi. I tek tada shvatila koliko je zivaca, strpljenja, fizickog i mentalnog napora potrebno da bi se odraslima tog mentalnog kapaciteta i znanja drzala paznja vise od 3 minuta.
gorran2 gorran2 13:23 20.10.2009

Da se ne lažemo,

podizanje starosne granice za odlazak u penziju - koje se odvija u etapama, a ovo nije početak - nema za cilj produženje radnog veka, jer je do objektivno nemoguće. U današnje vreme brzih promena nerealno je očekivati da stari ljudi mogu biti konkurentni na tržištu u odnosu na mlade, - a i među mladima vlada nezaposlenost.
A to da stari opstanu na poslu u konkurenciji sa mladima, niko i ne očekuje. Naprotiv, propisi su omogućili da se dobar broj jednostavno otpusti.

Dakle, jedini cilj je smanjivanje budžetskih izdataka za stare ljude. Poznato je da su oni i bez toga najsiromašniji sloj stanovništva, a ovo je usmereno samo i jedino na njihovo dalje siromašenje.

Sve fraze u koje se to pakuje su sasvim providen. S druge strane, podiže se nivo brige za, na primer, pse-lutalice. Jedan od lepih primera koji nas tera da se zapitamo da li je naša civilizacija uopšte to. Mislim, civilizacija.
selica_nena selica_nena 13:35 20.10.2009

Re: Da se ne lažemo,

gorran2

Sve fraze u koje se to pakuje su sasvim providen. S druge strane, podiže se nivo brige za, na primer, pse-lutalice. Jedan od lepih primera koji nas tera da se zapitamo da li je naša civilizacija uopšte to. Mislim, civilizacija.


Kako je krenulo, ne bi me začudilo da otvore neki azil za stara lica i ograde ga bodljikavom žicom. Mislim, ako uopšte neko dočeka tu penziju, da ga sklone sa očiju javnosti. Nije lepo da nam kvare sliku.


dragan7557 dragan7557 14:31 20.10.2009

Re: Da se ne lažemo,

Dakle, jedini cilj je smanjivanje budžetskih izdataka za stare ljude. Poznato je da su oni i bez toga najsiromašniji sloj stanovništva,

Sa izuzetkom Nacionalnih penzija i omatorilih dobro držećih Tajkuna, a ima i još nekoliko nespomenutih doživotnih članova uprava i drugih privilegovanih penzionera.

Sjebani će biti samo obični penzioneri a posle toga na isti način ostatak stanovništva koji je prvi posao uz blagoslov asocijalne države i politike dobio sa četrdeset leta.

dragan7557 cerski
adam weisphaut adam weisphaut 16:14 20.10.2009

Re: Da se ne lažemo,

Dakle, jedini cilj je smanjivanje budžetskih izdataka za stare ljude. Poznato je da su oni i bez toga najsiromašniji sloj stanovništva, a ovo je usmereno samo i jedino na njihovo dalje siromašenje.

Moglo bi se nazvati i pravim imenom-lapot....
gorran2 gorran2 23:33 20.10.2009

Re: Da se ne lažemo,

Sad sam čuo u vestima, naš bloger Goran Nikolić mrtav-hladan izjavio za vesti da "moramo smanjiti broj penzionera"...
sentinel26 sentinel26 23:48 20.10.2009

Re: Da se ne lažemo,

gorran2
Sad sam čuo u vestima, naš bloger Goran Nikolić mrtav-hladan izjavio za vesti da "moramo smanjiti broj penzionera"...

I ja sam to čuo, ali njemu to nije prva mudrost prosuta na TV B92 po zadatku.
To je "repriza" - čulo se i u večernjim vestima.

bolkonski bolkonski 13:39 20.10.2009

Dole okovi i stege pravopisa!

nadjem članak mojeg prijatelja


Podrzavam akciju.
sentinel26 sentinel26 13:59 20.10.2009

Političke manipulacije

Kolega Krkar me je natjerao da se povratim na jedan skorašnji tekst (Lični stav ) Slobodana Lalovića, bivšeg ministra za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, pod naslovom :
Kad nema para pomaže obračunska metodologija ("Danas" - 16.10.2009. )..

Ko ima vremena može da pogleda cijeli tekst, a ja bih izdvojio sledeće :

"Pravi primer za pristupanje problemima u ovoj oblasti kroz manipulaciju jeste aktuelna igra sa odnosom prosečne penzije i prosečne zarade kroz procente.
Pošto je bilo dato obećanje, a stvarnost ide u drugom pravcu, „rešenje“ je nađeno u promeni metodologije izračunavanja prosečne zarade i to tako što se prosečna zarada računa ne samo na osnovu zarada isplaćenih zaposlenima kod pravnih lica (kako je to bilo do sada), već se uzimaju u obzir i zarade zaposlenih kod preduzetnika (fizičkih lica) koje su po pravilu niske.
"

Tačno je da tu postoji manipulacija ali samo u pogledu prikrivanja uzroka radi posljedice.
Voljenom narodu nije rečeno (to ni Lalović ne kazuje ) šta je (prethodno ) još uradjeno.

Prethodno je izvršeno (04.09.2008. ) spajanje fondova PIO zaposlenih i fonda PIO samostalnih preduzetnika a prvi fond je bio prazan (deficit=10 milijardi ) a drugi pun (suficit =16 milijardi ) pa smo dobili "krkoba-sarmu".
Tako su zadovoljeni apetiti Krkobabić-PUPS udruženja i koaliciJoni sporazum.

O tom potezu ministarstva finansija nešto više u tekstu : " Svoje nemam, ... ... "

dragan7557 dragan7557 15:00 20.10.2009

Re: Političke manipulacije

Kolega Krkar me je natjerao da se povratim na jedan skorašnji tekst (Lični stav ) Slobodana Lalovića, bivšeg ministra za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, pod naslovom :
Kad nema para pomaže obračunska metodologija ("Danas" - 16.10.2009. )..

Lopovsko - prevarantska metodologija je adekvatniji izraz.

dragan7557 cerski
sentinel26 sentinel26 15:36 20.10.2009

Re: Političke manipulacije

dragan7557
Kolega Krkar me je natjerao da se povratim na jedan skorašnji tekst (Lični stav ) Slobodana Lalovića, bivšeg ministra za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, pod naslovom :
Kad nema para pomaže obračunska metodologija ("Danas" - 16.10.2009. )..
Lopovsko - prevarantska metodologija je adekvatniji izraz.
dragan7557 cerski

Tačno, Fond PIO samostalnih preduzetnika je opljačkan.
adam weisphaut adam weisphaut 16:16 20.10.2009

Re: Političke manipulacije

Tako su zadovoljeni apetiti Krkobabić-PUPS udruženja i koaliciJoni sporazum.

To je tzv. metod crne rupe...
dragan7557 dragan7557 16:17 20.10.2009

Re: Političke manipulacije

sentinel26

dragan7557
Kolega Krkar me je natjerao da se povratim na jedan skorašnji tekst (Lični stav ) Slobodana Lalovića, bivšeg ministra za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, pod naslovom : Kad nema para pomaže obračunska metodologija ("Danas" - 16.10.2009. )..Lopovsko - prevarantska metodologija je adekvatniji izraz.dragan7557 cerskiTačno, Fond PIO samostalnih preduzetnika je opljačkan.

Jedno opelješili Miloševićevci a drugo demokratsko socijalistički lafovi pod rukovodstvom ? Ko ono beše na vlasti?

dragan7557 cerski
adam weisphaut adam weisphaut 16:25 20.10.2009

Re: Političke manipulacije

Jedno opelješili Miloševićevci a drugo demoratsko socijalistički lafovi pod rukovodstvom ? Ko ono beše na vlasti?

Pa nije isklučeno da su akteri isti :
Rođen 1930. godine. Diplomirao, magistrirao i doktorirao na Fakultetu političkih nauka u Beogradu.

1971 – Osnivač i direktor Republičke zajednice penzionog i invalidskog osiguranja samostalnih delatnosti, u koju prvi put uvodi u penziono osiguranje glumce, pevače, slobodne umetnike, advokate, sveštenike i druge građane koji obavljaju samostalne delatnosti, koji tada nisu mogli nigde da ostvare to pravo. Današnji Fond PIO samostalnih delatnosti.

1985 – Osniva i Republičku zajednicu penzionog i invalidskog osiguranja zemljoradnika, gde seljaci prvi put u istoriji Srbije dobijaju pravo na penziono i invalidsko osiguranje. Današnji Fond PIO zemljoradnika.

1989 – Odlazi u penziju. Ostaje upamćen kao čovek koji je za 20 godina rukovođenja Fondom, svakog prvog u mesecu isplatio sve penzije svim svojim penzionerima bez i jednog jedinog dana zakašnjenja.

1994 – Kao predstavnik Saveza penzionera Srbije (gde je član predsedništva Saveza) i ekspert za sistem penzionog i invalidskog osiguranja postaje Predsednik Upravnog odbora Fonda PIO radnika, gde ostaje do kraja 2000. godine.


1996 – Postaje predsednik Saveza penzionera Srbije, jedine i najmasovnije organizacije penzionera koja sada broji preko 850.000 registrovanih članova.

1997 – Na republičkim izborima izabran za narodnog poslanika Narodne Skupštine republike Srbije sa liste Socijalističke partije Srbije. Na saveznim izborima izabran za saveznog poslanika Skupštine Savezne Republike Jugoslavije.

2006 – Predsednik Partije ujedinjenih penzionera Srbije.

Nosilac je mnogih domaćih i stranih odlikovanja i priznanja, među kojima su najznačajnija: Orden zasluga za narod, Priznanje Crvenog krsta Jugoslavije, Plaketa Grada Beograda, Gramata SPC-a, Zlatna povelja Generalne skupštine Ujedinjenih nacija itd.

šta misliš Dragane, tkoja je osoba u pitanju ?
dragan7557 dragan7557 16:49 20.10.2009

Re: Političke manipulacije

šta misliš Dragane, tkoja je osoba u pitanju
Rođen 1930. godine. Diplomirao, magistrirao i doktorirao na Fakultetu političkih nauka u Beogradu.

Sudeći po datumu rođenja neki đed koji je zaboravio da umre il' neki vampir koji beskonačno živi.
Rođen 1930. godine. Diplomirao, magistrirao i doktorirao na Fakultetu političkih nauka u Beogradu.

Kad ?

Za ostalo, sudeći po karijerčini olinjala komunistička da ne kažem šta.

A gde su pohvale i zahvalnice Saveza Komunista Jugoslavije il' pak nije bio član ove omiljene organizacije.

Avangardista par ekselans, Od dolaska u Srbiju na zavidnim položajem koji mu obezbeđuju nošenje skupih odela (vlastita tvrdnja).

Nije napisano: vlasnik Partije PUPS i ostala zvanja.

Povodom kog herojstva odlikovan ordenom zasluga za narod i koji narod.


Mog'o bih ja još al' i ovo mi je previše.

1971 – Osnivač i direktor Republičke zajednice penzionog i invalidskog osiguranja samostalnih delatnosti, u koju prvi put uvodi u penziono osiguranje glumce, pevače, slobodne umetnike, advokate, sveštenike i druge građane koji obavljaju samostalne delatnosti, koji tada nisu mogli nigde da ostvare to pravo. Današnji Fond PIO samostalnih delatnosti.

1985 – Osniva i Republičku zajednicu penzionog i invalidskog osiguranja zemljoradnika, gde seljaci prvi put u istoriji Srbije dobijaju pravo na penziono i invalidsko osiguranje. Današnji Fond PIO zemljoradnika.

Gore napisano je čista obmana i laž jer niti je on lično osnovao navedene fondove niti je ovakva lična i privatna inicijativa u navedenim godinama bila zakonski a osobito partijski bila dozvoljena pravna radnja.

dragan7557 cerski
dragan7557 dragan7557 18:19 20.10.2009

Re: Politika a la Baron von Münhausen


1989 – Odlazi u penziju. Ostaje upamćen kao čovek koji je za 20 godina rukovođenja Fondom, svakog prvog u mesecu isplatio sve penzije svim svojim penzionerima bez i jednog jedinog dana zakašnjenja.

Ovaj svojevrsni rekord treba staviti u Ginisove Rekorde.

Da je neko isplaćivao tuđe pare kao svoje 20 godina svakog prvog u mesecu. Kako samo izdrža???
PR koji stoji iza ovoga mora da nas sve zajeno smatra magarcima većim od najvećiih na svetu.

Skoro da je bolje nego kad se izvesni portparol dernjao na sav glas "ne treba nam njihova demokratija"

dragan7557 cerski
vlada_bg79 vlada_bg79 17:39 20.10.2009

Ne vidim odakle iznenadjenje

Izvinjavam se na bezosecajnosti, ali povecanje starosne granice za penzije je neminovnost, pa je to losa vest isto kao i zalazak sunca na primer.
Imamo najstariju populaciju u Evropi i najmladje penzionere!? Odnos zaposlenih i penzionera se opasno priblizio na 1:1. Od svih penzionera u Srbiji samo 20% ima pun radni staz!
Kamo srece da mozemo da resimo probleme sa penzijama samo sa povecanjem starosne granice, nas penzioni sistem je davno bankrotirao i pitanje je do kada i kolike penzije ce moci da se isplacuju, penzije su najveca stavka u nasem budzetu, gde uopste ne bi ni trebale da budu... O nekih 200 000 penzionera sa falsifikovanim invalidskim penzijama i koliko nas to kosta ne vredi ni pricati.
A nije mi jasno i zasto bi zene isle ranije u penziju od muskaraca, ako su ravnopravne i zive duze u proseku zasto ne bi isle u penziju kada i mi...


Druga vest ima dozu bizarnosti, na znam sta bih rekao osim - cemu sve to?
Hansel Hansel 17:55 20.10.2009

Re: Ne vidim odakle iznenadjenje

Kako čemu, pa malo populizma (nadam se da je SAMO populizam) nikad naodmet! Valjda "stratezi" računaju da im je marketinška korist veća od moguće štete...

A što se tiče prve vesti... tu će zaista stradati generacija žena koja je zaista mnogo više radila u kući... Moja generacija se baš i ne pretrže, kol'ko vidim !, čak muški rade više u kući. Ali, nema to veze, jer pripadnici-e generacije 70-ih, ako uopšte i dožive i formalno sve dalju penziju, s obzirom na demografska kretanja i ovakav penzijski sistem, teško da će ikakve prinadležnosti i primati... Penzijski fond ne može da se izdržava od doprinosa zaposlenih, ili bar ne samo od njih, on mora da se izdržava od prihoda. Ako iko misli dobro današnjim generacijama koje rade, treab dprvo da vrati PIO Fondu sve ono što je od njegovih para građeno, a to su, na primer - koliko se zna - Đerdap, Sava centar, a sigurno i druga infrastruktura...
dragan7557 dragan7557 18:10 20.10.2009

Re: Ne vidim odakle iznenadjenje

Izvinjavam se na bezosecajnosti, ali povecanje starosne granice za penzije je neminovnost, pa je to losa vest isto kao i zalazak sunca na primer.

Naravno da si "u pravu" kao i drugi koji to tvrde zaboravljajući pri tome sitnicu da preko 1. 000.000 mlađih zivi delimično ili potpuno od sirotinjskih penzija koje dobijaju penzioneri, naravno ti mladi će biti zaposleni o qrčevdanu prilikom gigantskih investicija čitaj zaduživanja države i ekonomije.

Sigurno kao i ostali smatraš da je najbolje rešenje stvoriti logore za penzionere i poslati ih na prisilni rad dok mladi Srbije vape za nepostojećim zapošljenjem a sve pod rukovodstvom plemenski političkih partija zvanih Stranke.

Naravno reorganizacija i ravnomerna podela postojećeg i kreiranje novog zapošljavanja je otrcana stara metoda koju su smislili oni drugi i naravno nije po ukusu ovih sadašnjih klansko seljaačkih poglavara.

Moderan pristup ekonomiji zahteva i odricanje od starog idiotizma zvanog večno radno mesto, dok fleksibilnost radnika (u normalnijim državama se isti nazivaju saradnicima, se obavlja samo u jednom pravcu ka Beogradu.

I najmanja pomisao na ekonomsku regionalizaciju je diktatorima u Beogradu strana jer se plaše daljeg cepanja države, mada jedno sa drugim nema nikakve veze.

Ukratko, samo ravnomerna preraspodela kvantuma rada bi mogla da spreči dalje raspadanje nacionalne države na privatne tajkunsko korporativne prćije robovlasničkog tipa.

dragan7557 cerski
P.S. izvinjenje nije potrebno pošto je više neoliberanih smutljivaca na ovom blogu koji bi da budu unuci Milton Fridmana i samim tim veći katolici od Pape lično.
vlada_bg79 vlada_bg79 22:44 20.10.2009

Re: Ne vidim odakle iznenadjenje

Naravno da si "u pravu" kao i drugi koji to tvrde zaboravljajući pri tome sitnicu da preko 1. 000.000 mlađih zivi delimično ili potpuno od sirotinjskih penzija koje dobijaju penzioneri, naravno ti mladi će biti zaposleni o qrčevdanu prilikom gigantskih investicija čitaj zaduživanja države i ekonomije.

Sigurno kao i ostali smatraš da je najbolje rešenje stvoriti logore za penzionere i poslati ih na prisilni rad dok mladi Srbije vape za nepostojećim zapošljenjem a sve pod rukovodstvom plemenski političkih partija zvanih Stranke.

Hmm, nisam bas siguran da sam razumeo ovaj deo... Interesantna teza da milion mladjih zivi od penzija u njihovim porodicama. Ako je tako to je prilicno tragican podatak, da bi se tih milion mladjih izvuklo iz tako tragicne situacije trebaju im radna mesta, a za to im treba obrazovanje, zdravlje, dobra ekonomija (dobra infrastruktura, dobri zakoni, suzbijanje korupcije...) za sve to treba uloziti novac koji nemamo jer ih dajemo na penzije, tako da je tih "milion mladjih" osim sto zivi od tudjih penzija istovremeno i talac tih penzija!
Ne znam kakve logore pominjete, nisam citao sve postove, onaj ko ima takvu ideju treba na lecenje, a vi bi mogli malo pazljivije da citate ono sto sam napisao. Ako me pitate za moje misljenje, ja mislim da penzije treba da budu mnogo vece nego sto su danas, ali uslov za to je zdrava ekonomija i kontrola broja penzija - ne mogu se one deliti sakom i kapom (20% penzionera ima puni radni staz!!!). Nas penzioni sistem je bankrotirao i sada se krpi iz budzeta, to ne moze dugo da traje - zbog toga penzije treba dati onima koji su to stvarno zaradili, a najvece zrtve ovakve politike ce biti (i vec jesu) upravo oni koji su posteno zaradili svoje penzije, jer ce one biti neminovno obezvredjene vremenom. Pomeranje granice za penzije bi barem unekoliko smanjilo broj penzionera i omogucilo da se zadrzi barem delimicno vrednost penzija. Da li vi razumeta da mi (drzava) uzimamo ogromne kredite da bi pokrili deficit u budzetu gde se glavna stavka penzije, da li mislite da to moze da traje vecno, mozda par godina i posle toga nema ni plata ni penzija, ni za one koji su zaradili ni za one koji nisu. Ovo nije pitanje ideologije vec proste matematike, a vecina ljudi u Srbiji ne shvata u kolikom smo cabru, ako ne promenimo neke stvari iz korena milion penzionera nece imati od cega da zivi, a samim tim ni "milion mladjih" koje pominjete. Zato u ime zastite penzionera, i sadasnjih i buducih, podrzavam bilo kakav korak u kontroli nerazumnih troskova, samo produzenje starosne granice je daleko od dovoljnog.
Razmislite malo zasto nijedna ozbiljna zemlja ne daje 40% budzeta za penzije (srecne ne daju ni 1%), a penzioneri tamo zive neuporedivo bolje nego u Srbiji? Zato sto imaju ekonomiju, infrastrukturu, postovanje zakona - pa i oni razmisljaju o povecanju kriterijuma za penzije jer vide da su sve stariji, a u proseku opet mladji od Srbije...
milisav68 milisav68 18:26 20.10.2009

peMzija

A jel mož neko da objasni zašto je bolje OBAVEZNO uplaćivati novac u peMzioni fond umesto da svako ima svoj račun i da tamo ostavlja novac za "crne dane" ili da ulaže u nekretnine , akcije , zlato ......štagod......i da "ide u peMziju" kad on oće.....
krkar krkar 18:41 20.10.2009

Re: peMzija

milisav68
A jel mož neko da objasni zašto je bolje OBAVEZNO uplaćivati novac u peMzioni fond umesto da svako ima svoj račun i da tamo ostavlja novac za "crne dane" ili da ulaže u nekretnine , akcije , zlato ......štagod......i da "ide u peMziju" kad on oće.....


Zato što bi dobar deo te pare pojeo, popio, pretvorio u još jedan sprat bespravne gradnje ili noviji model Pasata... i onda se kad prestane da radi prijavio na državne jasle kao socijalni slučaj. A pošto je ovo korporativističko i plemensko društvo (a i ti što su svoje proćerdali su glasači) opet bismo ti i ja morali nešto da im udelimo, sasvim nedobrovoljno kroz povećane poreze i doprinose protiv kojih uglavnom ne bismo mogli ništa.
zilikaka zilikaka 18:44 20.10.2009

Re: peMzija

A jel mož neko da objasni zašto je bolje OBAVEZNO uplaćivati novac u peMzioni fond umesto da svako ima svoj račun i da tamo ostavlja novac za "crne dane" ili da ulaže u nekretnine , akcije , zlato ......štagod......i da "ide u peMziju" kad on oće.....

E, to ti država neće dozvoliti, jer mora da "pegla " to što neko prima penziju pet, a neko dvadeset godina, pa imaš i porodične penzije, ili invalidske , pa beneficiran staž i i sl.
Jednom rečju, da bi mnogima isplatila više nego što su sami uložili, taj novac država mora da uzme od onih koji su ulagali, a nisu mogli da to ulaganje iskoriste.
krkar krkar 18:49 20.10.2009

Re: peMzija

I didatni razlog: zato što većina nas nije dovoljno bogata da sebi osigura peMzionu egzistenciju čak i u slučaju da nam se desi da poživimo do stote.

naime, dobro organizovan i vođen penzioni fond zavisi od statistike, tj. matematike velikih brojeva. Ako recimo prosečan muškarac ode u penziju sa 57 godina (uzimajući u obzir prevremene penzije, beneficirani radni staž itd, itd) i umre sa 74 - znači da penzioni fond kalkuliše da mu "dođe" 17 godina.

E, ali baja potegne pa živi do 92. - i prima penziju 35 godina. I uredno mu je isplaćuju, računajući sa onima koje je strefio infarkt u 54. pa nisu ni stigli da primaju "svoju" penziju i sa onima koji umru u 67. pa im se isplaćivalo samo 10 godina.

Ta matematika zavisi od velikih brojeva, pojedinačno je jako teško pouzdano proceniti koliko ćeš živeti, baš toliko uštedeti i ne zeznuti se na sopstvenu štetu.
dragan7557 dragan7557 18:58 20.10.2009

Re: peMzija

naime, dobro organizovan i vođen penzioni fond zavisi od statistike

Ili od Miloševića i ovi' sada.

E, ali baja potegne pa živi do 92. - i prima penziju 35 godina

K'o onaj gore opisani Krka pa mlati kol'ko oćeš para a i penziju uredno prima.

Generala u penziji poznajem najmanje 5 koji su članovi upravnih odbora raznih firmi i tako mic po mic korupcija roka k'o sekira po marmeljad a narodu krasni da izbije oči.

dragan7557 cerski
milisav68 milisav68 19:11 20.10.2009

Re: peMzija

krkar


E, ali baja potegne pa živi do 92. - i prima penziju 35 godina. I uredno mu je isplaćuju, računajući sa onima koje je strefio infarkt u 54. pa nisu ni stigli da primaju "svoju" penziju i sa onima koji umru u 67. pa im se isplaćivalo samo 10 godina.


A ono što se zove nasledno pravo .....valjda je bolje da moja deca krckaju ono što ja nisam "stigao" da primim nego neko ko spada u sistem velikih brojeva.....
krkar krkar 19:19 20.10.2009

Re: peMzija

A ono što se zove nasledno pravo .....valjda je bolje da moja deca krckaju ono što ja nisam "stigao" da primim nego neko ko spada u sistem velikih brojeva.....


Nemoj da zamišljaš povoljniji slučaj (da umreš pre kalkulacijske tačke) nego nepovoljniji:. Da uštediš računajući da ćeš da poživiš 85 pa ti se osladi i doživiš 95. Šta ćeš onih poslednjih 10???

Kao i u mnogim drugim stvarima problem je manji ako imaš dosta para ali većina stanovništva u svim društvima nema dosta para.
milisav68 milisav68 19:42 20.10.2009

Re: peMzija

krkar


Kao i u mnogim drugim stvarima problem je manji ako imaš dosta para ali većina stanovništva u svim društvima nema dosta para.


....jer plaća OBAVEZNO penzijsko osiguranje da bi oni koji imaju para mislili o njemu .....i da ne bi pao na socijalu ....uzgred iz kog fonda se isplaćuje socijala ?
sentinel26 sentinel26 18:27 20.10.2009

Vest na TV B92

Ova vijest o penzijama je večeras u vestima na TV B92 bila medju udarnim poslije priče o Njegovom dolasku.

Čuli smo i izravno izjavu gospodje Todović.
Ideja koju je plasirala da tzv. vacatio legis bude sličan evropskoj praksi tre ba svakako pohvaliti i podržati.
Jer smo mi do skoro imali praksu - odluka dneta danas a važi od juče.
Hansel Hansel 21:10 20.10.2009

Re: Vest na TV B92

Ima u vesti bar jedna nepreciznost: "Stanovništvo u Srbiji je sve starije". Aha, ali ne zato što je životni vek duži, nego što je prosek starosti sve veći - tj. mladih je sve manje.
dragan7557 dragan7557 10:50 21.10.2009

Re: Vest na TV B92

Hansel
Ima u vesti bar jedna nepreciznost: "Stanovništvo u Srbiji je sve starije". Aha, ali ne zato što je životni vek duži, nego što je prosek starosti sve veći - tj. mladih je sve manje.

Svakako, uslovi za pravljenje i održavanje novih Srba su ispod svake razumne i humane granice.
- Neobezbeđene majke
- Dečiji dodatak na nivou centralno afričkih zemalja.
- Oprema za bebe po astronomskim ciframa.
- "Besplatno" školovanje."
- Zapošljavanje "mladih" zajedno sa rešenjem za nezarađenu penziju.
- Slobodna prodaja narkotika ispred svake osnovne i druge škole.
- Alkoholizam kao put u srećnu budućnost.
- Plate dovoljne za izdržavanje kišnih glista.
- ......................
i još čitav niz sličnih "povoljnih" okolnosti za stvaranje i održavanje srpskog podmlatka.

dragan7557 cerski
drug.clan drug.clan 13:32 21.10.2009

hteli smo

hteli smo kapitalizam dobili smo ga

rad do smrti - potpunog iskoriscenja je glavna odlika sistema kome smo tezili....
arianna arianna 07:29 22.10.2009

Re: hteli smo

drug.clan
hteli smo kapitalizam dobili smo ga

rad do smrti - potpunog iskoriscenja je glavna odlika sistema kome smo tezili....


ovo je apsolutno tačno, nažalost



sentinel26 sentinel26 10:34 22.10.2009

Re: hteli smo

arianna
drug.clan
hteli smo kapitalizam dobili smo ga
rad do smrti - potpunog iskoriscenja je glavna odlika sistema kome smo tezili....
ovo je apsolutno tačno, nažalost
Arianna hvala za prilog.

Predlog koji se čuo da bi mogli startovati sa principom dobrovoljnosti je u ovom trenutku jedino prihvatljiv, ostale varijante bi proizvele veoma teške posledice obzirom na uslove rada žena i njihov ekonomski položaj.
Poz.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana