U narednih nekoliko tekstova ću pokušati da obrazložim zašto je verska nastava, ovakva kako se izučava, izuzetno opasna za građane Srbije, kao i potencijalnu alternativu ovakvoj nastavi. Predlog ću obrazložiti kroz nekoliko stavova:
1. Zato što je protivustavna
2. Zato što je suprotstavljena evropskim vrednostima kojima Srbija teži
3. Zato što je diskriminatorna prema manjinskim religijama u mestu u kome se nastava izvodi
4. Zato što je diskriminatorna prema ateistima, agnosticima, deistima, panteistima i skepticima kao i prema ljudima drugačijeg seksualnog opredeljenja
5. Zato što je ideološki obojena i dogmatska i kosi se sa načelima racionalnog rasudjivanja, kreativnosti i slobodne diskusije na čijim temeljima (bi trebala) škola da leži
6. Zato što predstavlja mala vrata za ulaz kreacionizma i sujeverja u škole
7. Zato što je odluka o uvodjenju verske nastave politički motivisana i donesena bez javne rasprave
[Autor je učenik IV razreda jedne beogradske gimnazije]