yes, they can

Jelena Milić RSS / 05.11.2008. u 09:13

 

Tonight, we proved once more that the true strength of our nation comes not from the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity and unyielding hope. For that is the true genius of America - that America can change. Our union can be perfected. And what we have already achieved gives us hope for what we can and must achieve tomorrow.

Barack Obama , acceptance speech

suza-v.jpg

"This election had many firsts and many stories that will be told for generations. But one that's on my mind tonight is about a woman who cast her ballot in Atlanta. She's a lot like the millions of others who stood in line to make their voice heard in this election, except for one thing: Ann Nixon Cooper is 106 years old.

She was born just a generation past slavery; a time when there were no cars on the road or planes in the sky; when someone like her couldn't vote for two reasons - because she was a woman and because of the color of her skin.

And tonight, I think about all that she's seen throughout her century in America - the heartache and the hope; the struggle and the progress; the times we were told that we can't and the people who pressed on with that American creed: Yes, we can.

At a time when women's voices were silenced and their hopes dismissed, she lived to see them stand up and speak out and reach for the ballot. Yes, we can.

When there was despair in the Dust Bowl and depression across the land, she saw a nation conquer fear itself with a New Deal, new jobs and a new sense of common purpose. Yes, we can.

When the bombs fell on our harbor and tyranny threatened the world, she was there to witness a generation rise to greatness and a democracy was saved. Yes, we can.

She was there for the buses in Montgomery, the hoses in Birmingham, a bridge in Selma and a preacher from Atlanta who told a people that "We Shall Overcome." Yes, we can.

A man touched down on the moon, a wall came down in Berlin, a world was connected by our own science and imagination. And this year, in this election, she touched her finger to a screen and cast her vote, because after 106 years in America, through the best of times and the darkest of hours, she knows how America can change. Yes, we can.

America, we have come so far. We have seen so much. But there is so much more to do. So tonight, let us ask ourselves: If our children should live to see the next century; if my daughters should be so lucky to live as long as Ann Nixon Cooper, what change will they see? What progress will we have made?

This is our chance to answer that call. This is our moment. This is our time - to put our people back to work and open doors of opportunity for our kids; to restore prosperity and promote the cause of peace; to reclaim the American Dream and reaffirm that fundamental truth that out of many, we are one; that while we breathe, we hope, and where we are met with cynicism, and doubt, and those who tell us that we can't, we will respond with that timeless creed that sums up the spirit of a people: Yes, we can."



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladimir petrovic vladimir petrovic 09:26 05.11.2008

?

A vas komentar, Jelena?
Zar je "No comment" odgovor?
Jelena Milić Jelena Milić 09:28 05.11.2008

Re: ?

enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity and unyielding hope


o tome i pisem najcesce

a moj komentar konkretno, pa vrlo je ocit , pogledajte naslov posta

yes, they can
AlexDunja AlexDunja 09:29 05.11.2008

Re: ?

bik_koji_sedi bik_koji_sedi 09:31 05.11.2008

Re: ?

Jelena Milić
enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity and unyielding hope


o tome i pisem najcesce


о томе причају вероватно и Холбрук, Олбрајт, Бајден и остала братија...

ко о чему... војник о скраћењу
Jelena Milić Jelena Milić 09:36 05.11.2008

Re: ?

i, sta je lose u skracenju?


DejanOz DejanOz 09:37 05.11.2008

Re: ?

bik_koji_sedi
о томе причају вероватно и Холбрук, Олбрајт, Бајден и остала братија...

Pa sto iz "bratije" izostavi Obamu?
Jelena Milić Jelena Milić 09:38 05.11.2008

to AD-ranojutarnja

postizborna ljiga :))

al nekako mi danas prija, nisu stvari koje mozes da meris na dnevnoj osnovi, da kazes ja sam zasluzan toliko i toliko, al daju nadu ovakvi trenutci da idelaizam nije utopija ( palim sad da radim, pocela sam da ...:)

http://www.youtube.com/watch?v=jEOkxRLzBf0

bik_koji_sedi bik_koji_sedi 09:42 05.11.2008

Re: ?

Jelena Milić
i, sta je lose u skracenju?




па, ви нисте војник
(војник је у другом делу умотворине)
AlexDunja AlexDunja 09:43 05.11.2008

Re: to AD-ranojutarnja

al daju nadu ovakvi trenutci da idelaizam nije utopija

saglasna...:)
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 09:43 05.11.2008

Re: ?

DejanOz
bik_koji_sedi
о томе причају вероватно и Холбрук, Олбрајт, Бајден и остала братија...

Pa sto iz "bratije" izostavi Obamu?


па, где ја стадох, ти продужи

но обавезно и оног добронамерног и благог старца Пољака од стотину љета, Збигњева, на чело братије неко да стави
DejanOz DejanOz 09:51 05.11.2008

Re: ?

bik_koji_sedi
па, где ја стадох, ти продужи

A, u redu, mislio sam da si ga izostavio zato sto je crnac, pa da ne ispadnes rasista ;-)
drug.clan drug.clan 14:33 05.11.2008

Re: ?

bik_koji_sedi

о томе причају вероватно и Холбрук, Олбрајт, Бајден и остала братија...

ко о чему... војник о скраћењу


Pa radnici pricaju o cemu hoce za vreme pauze a kada se radi slusaju i rade. Niko od ovde navedenih ne nosi breme donosenja odluka a prvo dvoje ni megucnost da uticu na iste.
vlada dvm vlada dvm 14:34 05.11.2008

Re: ?

Jelena Milić
i, sta je lose u skracenju?

Ništa. Problem je u tome što je nastavak pomenute izreke...." a kurva o poštenju".
skyspoter skyspoter 09:30 05.11.2008

Obama is

white man hope.
Atomski mrav Atomski mrav 09:46 05.11.2008

Najvažnije

"...and promote the cause of peace..."
Jelena Milić Jelena Milić 09:52 05.11.2008

Re: Najvažnije

read my lips, i nemoj da kazes da nisi upravo na ovom blogu blagovoremeno informisan :))

i ajde, daj ti recept sad za Kongo!

Atomski mrav Atomski mrav 10:12 05.11.2008

Re: Najvažnije

read my lips

No new taxes!
:)

Kongo? Isti recept kao i za Darfur. Ili je Kongo geostrateški bitnija teritorija?
filvas filvas 10:43 05.11.2008

Re: Najvažnije

read my lips, i nemoj da kazes da nisi upravo na ovom blogu blagovoremeno informisan :))

i ajde, daj ti recept sad za Kongo!


Ako je ovo kako zaista zamisljaju the change, onda zapravo nista nece da se dogodi. Naravno, ovo je predizborni govor i ne znaci bog zna sta, u celom tekstu nema zapravo niceg konkretnog osim prazne ideoloske price. Sto je i razumljivo u predizbornoj kampanji.

Ne treba ocekivati bilo kakve znacajne promene. Povlacenje iz Iraka nije moguce bez velikih neprijatnosti. Kada se desi, najverovatnije ce biti shvaceno kao mogucnost da se te trupe odmah angazuju negde drugde, po svoj prilici u Afganistanu, u ratu koji ima jos manje izglede da bude dobijen.

Resenje za Palestinu moze da znaci samo davanje ustupaka Palestincima, Siriji, mozda i Iranu, odnosno slabljenje Izraela. Zato je veliko pitanje da li je resenje uopste moguce, narocito ako na izraelskim izborima pobedi Bibi Netanjahu, sto sada izgleda izvesno.

Koriscenje pojma agresivna Rusija je zapravo najbolji dokaz da ce spoljnopoliticka doktrina SAD ostati potpuno ista kao i do sad. Oni smatraju da Rusija nema pravo na svoje interese izvan svojih granica (M. Olbrajt), dok istovremeno ponavljaju spremnost na odbranu americkih interesa na svakoj tacki zemaljske kugle.

Jedino mesto gde mozda mogu nesto da urade, to je Afrika, ali pre svega zato sto je Afrika do te mere zapustena, cak i uprkos cinjenici da je Bus zapravo pomagao vise nego bilo koji predsednik pre njega. Naravno, samo pod uslovom da saradjuju sa Kinezima koji su vec veoma prisutni u Africi i koji su tamo dosli apsolutno nezainteresovani za bilo sta sto nisu prirodni resursi.

Sve u svemu, ako nova administracija bude vodila spoljnu politiku rukovodeci se istom doktrinom apsolutne dominacije, dozivece nove poraze. Ukoliko je spremna da prizna cinjenicu da se sve vise zemalja emancipuje od njihove hegemonije i pocne da uvazava interese drugih sila, a manje koristi sopstvenu silu, snaga americke ideologije liberalnog drustva ponovo ce dobiti snagu i postati uzor.
Jelena Milić Jelena Milić 10:45 05.11.2008

to filvas

u svemu, ako nova administracija bude vodila spoljnu politiku rukovodeci se istom doktrinom apsolutne dominacije, dozivece nove poraze. Ukoliko je spremna da prizna cinjenicu da se sve vise zemalja emancipuje od njihove hegemonije i pocne da uvazava interese drugih sila, a manje koristi sopstvenu silu, snaga americke ideologije liberalnog drustva ponovo ce dobiti snagu i postati uzor.


evo, slozismo se 100% sudnji dan :))
filvas filvas 11:00 05.11.2008

Re: to filvas

: )

Dodao bih samo i da u celoj stvari Rusija i Kina imaju veliku odgovornost da slabljenje Amerike ne shvate kao priliku za ostvarivanje imperijalnih pretenzija. U tome je paradoks. Kritikujuci Pax Americana, covecanstvo treba da se uzda u lakocu medvedje ruke predsednika Medvjedeva. O Kini i da ne govorimo...
drug.clan drug.clan 14:36 05.11.2008

Re: to filvas

filvas
: )

Dodao bih samo i da u celoj stvari Rusija i Kina imaju veliku odgovornost da slabljenje Amerike ne shvate kao priliku za ostvarivanje imperijalnih pretenzija. U tome je paradoks. Kritikujuci Pax Americana, covecanstvo treba da se uzda u lakocu medvedje ruke predsednika Medvjedeva. O Kini i da ne govorimo...


Nazalos Rusi samo cekaju da postanu imperija koja pali i hara sto americi odgovara jer je bolje imati mocnog neprijatelja kojeg jako dobro poznajes nego potpuno nepoznatog i ne predvidivog.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 15:02 05.11.2008

Re: to filvas

drug.clan
filvas
: )

Dodao bih samo i da u celoj stvari Rusija i Kina imaju veliku odgovornost da slabljenje Amerike ne shvate kao priliku za ostvarivanje imperijalnih pretenzija. U tome je paradoks. Kritikujuci Pax Americana, covecanstvo treba da se uzda u lakocu medvedje ruke predsednika Medvjedeva. O Kini i da ne govorimo...


Nazalos Rusi samo cekaju da postanu imperija koja pali i hara sto americi odgovara jer je bolje imati mocnog neprijatelja kojeg jako dobro poznajes nego potpuno nepoznatog i ne predvidivog.


ма него како, ено постављају антиракетни штит у Никарагви да се заштите од могућег напада из Сан Марина
filvas filvas 16:58 05.11.2008

Re: to filvas

Bas je to paradoks koji sam pominjao. Trenutno se grozimo Amerike, a onda cemo opet da se zanosimo mitovima o americkoj demokratiji. Novo, jos mracnije doba mozda nastupa.
medjutim92 medjutim92 09:51 05.11.2008

Baraka predsednik?

Baraka predsednik? Sta je sledece, Liu Kang sekretar odbrane?

:)

svaka cast Americi.
flipper58 flipper58 10:03 05.11.2008

Jelena

Nemojte misliti da ce Obamina pobeda da opravda vasu probušovsku politiku naspram Iraka i Srbije
Čini mi se da je za vas Amerika uvek na prvom mestu, bez obzira koju politiku vodi.

Three cheers for Obama!
Jelena Milić Jelena Milić 10:10 05.11.2008

Re: Jelena

fliperu,
grdno gresite u prvom delu.
pre svega ne secam se da sam bas zdusno podrzavala intervenciju u iraku, pre svega argumentaciju, razloge, pa onda i nacin. R2P je irakom zesce bio ugrozen. videcomo ako suzan ris bude u vrhu obaminog okruzenja koliko ce se i tvari na tu temu promeniti. u ostalom R2P ce uskoor biti i nova glavna tema ban ki munu, sam je najavio.

no, cesto se pitam, a sta bi bilo da su 9/11 na vlasti bile demokrate? i cini mi se da na spoljnom planu ne bi bilo toliko razlike koliko na unutrasnjem,. da amerika ne bi morala da trpi askrofta i druga preterivanja..

Amerika uvek na prvom mestu, bez obzira koju politiku vodi


ne, na prvom mestu je zato , da opet citiram obamu,
For that is the true genius of America - that America can change.


ili zbog ovoga, zato sto se i retoricki a i u praksi uspesnije nego bilo gde drugo skoro ovo ipak sprovodi
power of our ideals: democracy, liberty, opportunity and unyielding hope.
to jest u stanjuje i da se zajebe pa da se koriguje, i da na greskama uci, i da ih ne trpa pod tepih vec da o njima prica

years in America, through the best of times and the darkest of hours
filvas filvas 10:46 05.11.2008

Re: Jelena

to jest u stanjuje i da se zajebe pa da se koriguje, i da na greskama uci, i da ih ne trpa pod tepih vec da o njima prica


Bas kao i Srbija.
Jelena Milić Jelena Milić 11:04 05.11.2008

Re: Jelena

Bas kao i Srbija.


e pa f, kratko smo se lepo slagali :))
filvas filvas 11:14 05.11.2008

Re: Jelena

Morate da priznate da je Srbija napravila veliki preokret od 1991. od danas. Niti jedna zemlja na Balkanu, ukljucujuci Rumuniju I Bugarsku nema toliko introspektivnu javnu debatu kao Srbija. Naravno, kada zivite u Srbiji, cini vam se da su problemi Srbije najveci. Ali ako zelite da budete objektivni (iz razloga aktivizma, vi to mozda ne zelite, okej) mozete da uporedite teme koje dominiraju srpskom politikom sa temama u drugim zemljama, cak i izvan Balkana. Mislim da Srbija spada u najdemokratskija zemlje istocne Evrope. Sto nije samo po sebi dovoljno. Srbi moraju da budu spremni da u svakom trenutku brane svoju demokratiju kao sto su bili spremni 5. oktobra.
Jelena Milić Jelena Milić 11:34 05.11.2008

Re: Jelena

Ali ako zelite da budete objektivni (iz razloga aktivizma, vi to mozda ne zelite, okej


ne znam sto ce vam ovo, cemu insinuacija ali ajde

plus, pricamo o stvarima koje se ne mogu jasno meriti...secam se jednom je erhard busek na nekom skupu pakta kad je najavljivoa nas izvestaj, prvog radnog stola za demokratiju i ljudska prava rekao, uvek problem, nikako ne mohu da sazmem niti iko moze sta je uradjeno za godinu dve i to jasno izrazi u brojaka, kao za ekonomiju, ili u desavanjima kao za bezbednosti, tesko se evaluira,...

ja se, apsurdno, s vama slazem da je srbija u nekim stvarima bolja od drugih zemlja ZB, recimo mi jedini imamo cak i parlamentu stranku koja otovreno prica o ratnozlocinackoj proslosti i potrebi suocavanja sa njo,m jedini imamo dnevne novine poput danas, imamo najaktivniju mislim NGO scenu ....

da li je to dovoljno, da li to znaci da je srbija napravila prodor i stavila te teme u main stream? ne nije jos.


amerika to uradi jako brzo. to je sustinska razlika.

Srbi moraju da budu spremni da u svakom trenutku brane svoju demokratiju kao sto su bili spremni 5. oktobra



slazem se samo pod uslovom da pojam demokratije ne podrazumava samo vise stranka koje ucestvuju u relativno transparentnom birackom procesu, vec i ceo vrednosni paket koji ide sa njom, u skladu sa civilizacijskim tekovinama 21 veka, tad nisma sigurna koliko je srba spremno za odbranu takve demokratije.

opet,, da naglasim, ja uopste ne sporim da u srbiji ima napretka! daleko bilo.

al sto rece pokojni solzenjicin nedavno, ako pogledate odakle smo krenuli, ni putin nije uopste los.
filvas filvas 11:57 05.11.2008

Re: Jelena

ne znam sto ce vam ovo, cemu insinuacija ali ajde


Nije to bila insinuacija, nisam mislio na vas konkretno, nego na sustinsku strategiju aktivizma koju uzgred budi receno, smatram legitimnom.

da li je to dovoljno, da li to znaci da je srbija napravila prodor i stavila te teme u main stream? ne nije jos.


Upravo sam to i sam rekao. Nije dovoljno. Demokratija je podlozna entropiji. Zato je treba vezbati, kao sviranje na violini ili matematiku, svakodnevno.

amerika to uradi jako brzo. to je sustinska razlika.


Ne govori li dovoljno vec i sama cinjenica da americku demokratiju poredimo sa srpskom? : )

Amerika je za sada samo glasala za Baraka Obamu. Jos se nista nije promenilo. Slicno tome, Srbija je 1993. glasala za Milana Panica, usred rata i sankcija. Milosevic je te izbore pokrao jer nije postojao sistem kontrole, ali to ne govori o demokraticnosti drustva nego o slabosti politickog sistema koji je bio star samo 3 godine. Bus je pobedio Ala Gora na slican nacin. I nikom nista.

Srbija je opterecena strasnim teretom. Glavna stvar koju ja pokusavam da kazem nije da mi taj teret ne treba da nosimo, nego da treba da ga raspodelimo tako da nam bude lakse da ga nosimo.
drug.clan drug.clan 14:42 05.11.2008

Re: Jelena

filvas
Morate da priznate da je Srbija napravila veliki preokret od 1991. od danas. Niti jedna zemlja na Balkanu, ukljucujuci Rumuniju I Bugarsku nema toliko introspektivnu javnu debatu kao Srbija. Naravno, kada zivite u Srbiji, cini vam se da su problemi Srbije najveci. Ali ako zelite da budete objektivni (iz razloga aktivizma, vi to mozda ne zelite, okej) mozete da uporedite teme koje dominiraju srpskom politikom sa temama u drugim zemljama, cak i izvan Balkana. Mislim da Srbija spada u najdemokratskija zemlje istocne Evrope. Sto nije samo po sebi dovoljno. Srbi moraju da budu spremni da u svakom trenutku brane svoju demokratiju kao sto su bili spremni 5. oktobra.



Najveci problem srpske demokratije je totalna nedomokraticnost svih partija koje su male diktature u svojoj sustini. Iz takve partijske scene se nista dobro izroditi ne moze.
Za razliku od Srbije u demokratskim zemljama partije su demokratske a ponajvise u USA gde je partija ideologija a ne politicka organizacija.
filvas filvas 14:56 05.11.2008

Re: Jelena

To o cemu govorite jeste problem srpske demokratije, ali ne samo srpske. U politici i sociologiji postoji pojam politicke masinerije (prvobitno skovan upravo u vezi sa americkom politikom). Vecina modernih stranaka funkcionise na taj nacin. Ako su vam politicki i socioloski clanci nedostupni ili zamorni, pogledajte britansku TV seriju The Thick of It. Fantasticna stvar. Svuda je isto. Moc je moc.

Razlika je u tome sto u Srbiji jos nije uspostavljen dvopartijski sistem, inace bi sve bilo isto.

Doctor Wu Doctor Wu 15:00 05.11.2008

Re: Jelena

The Thick of It. Fantasticna stvar.

Da!! 2 godine pokusavam da ubedim ove sa 92-jke da je kupe i prikazu.
filvas filvas 15:17 05.11.2008

Re: Jelena

Doctor Wu
The Thick of It. Fantasticna stvar.

Da!! 2 godine pokusavam da ubedim ove sa 92-jke da je kupe i prikazu.


Kao, mnogo je intelektualna, mnogo brzo pricaju, nista se ne razume, i koga uopste vise zanima politika...?
Brooklyn Brooklyn 10:44 05.11.2008

*

bas je majstor.
Jelena Milić Jelena Milić 10:46 05.11.2008

i oni su majstori-jos razloga za optimizam


Generacijski i sociološki fenomen
Mladi odigrali presudnu ulogu na izborima u SAD?
Autor: BBC, Blic online | Foto:MTV | 05.11.2008. - 08:50
Sve govori da je u redovima za glasanje na američkim izborima - koji su bili daleko duži nego što se očekivalo i predviđalo - ovog puta bio i rekordan broj mladih birača, prenosi BBC na srpskom.

I demokratska i republikanska stranka su, od aktivista na terenu do kandidata na završnim izbornim skupovima, vreme pred izbore dobrim delom utrošile i na animiranje neopredeljenih, ali pre svega mladih Amerikanaca da ovog puta izađu na birališta.
Svi se slažu da je svaki glas bio važan, u trenutku u kom se Amerika odlučivala za predsednika koji bi trebalo da popravi i stanje u privredi zemlje i njen ugled u svetu, a prvi put u istoriji američkih predsedničkih izbora, glas mladih birača mogao je da bude i presudan glas.

Mladi za Obamu
Ako je suditi po ispitivanjima javnog mnjenja, mladi listom podržavaju Baraka Obamu.
Da li će, dakle, ovo biti godina mladih birača? Nesumnjivo, tvrdi Mat Apenfeler, koji radi za nezavisnu organizaciju Rock the Vote.
To udruženje je nastojalo da što više mladih ljudi privoli da izađu na biračka mesta:
"Uočili smo da još od 2000. godine broj mladih koji se odlučuju da izađu na izbore postojano raste. Ti mladi ljudi, uz to, ne samo da glasaju već se i aktivno ukljujučuju u svet u kojem žive - čitaju internet izdanja novina, živo raspravljaju sa prijateljima o politici, dobrovoljno se prijavljuju za društveno koristan rad u svojim lokalnim sredinama. Mladi su tokom poslednje decenije pokazali daleko veće interesovanje za aktivniji pristup političkim i drugim aktivnostima nego ranije", kaže Apenfeler za BBC.
On zainteresovanost mladih Amerikanaca za politiku ne vezuje samo za "faktor Obama"; reč je, smatra sagovornik BBC-ja, o svojevrsnom sociološkom i generacijskom fenomenu:
"Mladi ljudi su eksperti za korišćenje savremenih tehnologija. Imaju mobilne telefone, imaju kompjutere, jedni drugima stalno šalju SMS poruke, pišu jedni drugima na internet portalu Fejsbuk. Tada pričaju i o politici i o aktulenim dešavanjima u svetu i zemlji. Zato i mislim da su upravo komunikacije u pozadini svega", kaže Apenfeler.


Atomski mrav Atomski mrav 10:56 05.11.2008

Re: i oni su majstori-jos razloga za optim

Kaže Ivo Visković sinoć: "Čerčil je izabran zahvaljujući radiju, Kenedi zahvaljujući televiziji a Obama zahvaljujući internetu".
Jelena Milić Jelena Milić 10:48 05.11.2008

istorija

It's the answer spoken by young and old, rich and poor, Democrat and Republican, black, white, Latino, Asian, Native American, gay, straight, disabled and not disabled — Americans who sent a message to the world that we have never been a collection of red states and blue states; we are, and always will be, the United States of America


obama, sinoc
Željka Buturović Željka Buturović 15:34 05.11.2008

Re: istorija

t's the answer spoken by young and old, rich and poor, Democrat and Republican, black, white, Latino, Asian, Native American, gay, straight, disabled and not disabled...

gay americans su sinoc bili prilicno ubedljivo nadglasani. ovo samo pokazuje koliko je mccain bio katastrofalan kandidat.
zima62 zima62 10:54 05.11.2008

yes, they can

Jelena , prvi put se oglasavam na tvom blogu iako ih vec duze vreme pratim. Sa nekim tvojim razmisljanjima se slazem, sa nekim ne - ali to je prirodno i tako treba da bude.
Ovoga puta preporuka od srca.
Moj utisak je da je Amerika dobila govor kakav je ocekivala- pun pozitivnih emocija. Poruka sama govori za sebe.
Gledajuci na CNN snimak imala sam utisak da neka energija koju smo i mi jednom doziveli ispunjava sve one koji su su glasali za Obamu.Nada, vera zelja, patriotizam i jos mnogo toga u ovom obracanju.
Zelim im sve najbolje. Kao i nama .
Ovo su pitanja koja i sama sebi postavljam. Zelim da verujem da cu i ja i svi mi ovde naci prave odgovore na ovo:

" If our children should live to see the next century; if my daughters should be so lucky to live as long as Ann Nixon Cooper, what change will they see? What progress will we have made?|
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:01 05.11.2008

Re: yes, they can

It's the answer spoken by young and old, rich and poor, Democrat and Republican, black, white, Latino, Asian, Native American, gay, straight, disabled and not disabled — Americans who sent a message to the world that we have never been a collection of red states and blue states; we are, and always will be, the United States of America


&

" If our children should live to see the next century; if my daughters should be so lucky to live as long as Ann Nixon Cooper, what change will they see? What progress will we have made?|


tako je. u 50 godina su napravili čudo.
od robovlasništva do slobode za sve.
od poslednjih sedišta u autobusu do harvarda.

a rekao je, zar nije, da se promene ne mogu napraviti možda ni za jedan mandat, ali yes, we can!
so, yus, htey can!!
verujem da hoće i da mogu!
Sofroniye Sofroniye 11:52 05.11.2008

Reci su jeftine

Vrlo brzo Obamina sposobnost da vodi ce biti testirana od strane mnogih.A obecanja o poslovima u Americi i povlacenju vojske iz Iraka su skoro neizvodljiva. Naravno treba imati u vidu da se ti ljudi nece vratiti kuci jer se spremaju novi ratovi te mi je bilo zalosno da gledam sinoc onih par zena na televiziji kako se nadaju da ce im Obama dovesti sinove kuci... No dobro ko visoko leti visocije pada ....
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:03 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

Sofroniye
Vrlo brzo Obamina sposobnost da vodi ce biti testirana od strane mnogih.A obecanja o poslovima u Americi i povlacenju vojske iz Iraka su skoro neizvodljiva. Naravno treba imati u vidu da se ti ljudi nece vratiti kuci jer se spremaju novi ratovi te mi je bilo zalosno da gledam sinoc onih par zena na televiziji kako se nadaju da ce im Obama dovesti sinove kuci... No dobro ko visoko leti visocije pada ....

kiselo je grožđe...
Jelena Milić Jelena Milić 13:19 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

reci nisu jeftine.

zato, obratite paznju, obama i ne daje nikakva obecanja tipa prvih sto dana, bla, bla...
man ray loves me man ray loves me 13:26 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

da, ladno je rekao - mozda necemo uspeti ni do kraja prvog mandata :)
filvas filvas 14:02 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

Mozda zna da nece uspeti.
Sofroniye Sofroniye 14:04 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

Jelena Milić
reci nisu jeftine.

zato, obratite paznju, obama i ne daje nikakva obecanja tipa prvih sto dana, bla, bla...


Netacno. Eksplicitno je rekao da ce povuci trupe iz Iraka u prvih 16 meseci svoje vlasti. Cini mi se da je to posle promenio u "odgovorno" povlacenje itd itd. Ali je itekako jasno na sta je igrao, igrao je na glasove Hispanosa. McCain je rekao da ce ih povuci "casno" bez ikakvog vremenskog roka.
Sofroniye Sofroniye 14:05 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

man ray loves me
da, ladno je rekao - mozda necemo uspeti ni do kraja prvog mandata :)


Jeste rekao je tako ali tek skoro :) Tj. ako se ne varam to je rekao tek sinoc kad je bilo ocigledno da je izabran.
man ray loves me man ray loves me 14:40 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

ja sam prvi put cula sinoc.
inace, meni je heroj axelrod. obama je, uz svu njegovu pamet, potrosio dosta vremena izigravajuci proizvod, a axelrod je bio glavni za osmisljavanje prodaje.
Jelena Milić Jelena Milić 14:56 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

procitajte ceo govor
nemanja_99 nemanja_99 15:51 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

man ray loves me
ja sam prvi put cula sinoc.
inace, meni je heroj axelrod. obama je, uz svu njegovu pamet, potrosio dosta vremena izigravajuci proizvod, a axelrod je bio glavni za osmisljavanje prodaje.


Axelrod i Plouffe. Genijalci.
Sofroniye Sofroniye 15:57 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

Jelena Milić
procitajte ceo govor


"As I’ve said many times, we must be as careful getting out of Iraq as we were careless getting in. We can safely redeploy our combat brigades at a pace that would remove them in 16 months. That would be the summer of 2010 — two years from now, and more than seven years after the war began. After this redeployment, a residual force in Iraq would perform limited missions: going after any remnants of Al Qaeda in Mesopotamia, protecting American service members and, so long as the Iraqis make political progress, training Iraqi security forces. That would not be a precipitous withdrawal."

My Plan for Iraq
By BARACK OBAMA
Published: July 14, 2008

E sad postavlja se pitanje sta je "residual force". I jos vece pitanje sta sa Avganistanom i Pakistanom. I dalje tvrdim ovo je lukavo smisljeno da se dobiju Hispano glasovi a u sustini covek zna da to nije tek tako izvodljivo. No vreme ce pokazati.
Jelena Milić Jelena Milić 18:04 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

u accpetance speech se ni jedan termin ne spominje
Sofroniye Sofroniye 19:15 05.11.2008

Re: Reci su jeftine

Jelena Milić
u accpetance speech se ni jedan termin ne spominje


Upravo to i jeste poenta. Jedna prica je bila u kampanji, druga prica je posle izbora, treca prica ce biti kroz 6 meseci. Reci su jeftine....
globallocal globallocal 12:20 05.11.2008

ob(m)ana

prethodnog predsednika, poznatog geroga w. postavili su samo jer je on to jarko zeleo i hteo i hteo i hteo pa sta bude. Znali su vlasnici novca da je tupan ali tata ih je zaduzio pa su odlucili da rizikuju i ipak eto ga. Proslo je sve u redu...rat u iraku, nafta, strah od terorizma sve je to priglupi george (i bivsi alkos) odradio kako treba.
Sada nam treba neko ko je suprotan od georga w., crnac a pametan, olicenje pravednosti, nade i uspeha...barak ob(m)ana...da ispegla vladavinu georga w. i da usput nastavi sa zastupanjem krupnog kapitala i sprovede planove u narednih 8 godina...nesto veliko se sprema cim su takvog doveli...pilula za progutati ce biti mnogo veca nego za vreme gerorga w.-a...zato je ob(m)ana tu!
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:47 05.11.2008

Re: ob(m)ana

globallocal
prethodnog predsednika, poznatog geroga w. postavili su samo jer je on to jarko zeleo i hteo i hteo i hteo pa sta bude. Znali su vlasnici novca da je tupan ali tata ih je zaduzio pa su odlucili da rizikuju i ipak eto ga. Proslo je sve u redu...rat u iraku, nafta, strah od terorizma sve je to priglupi george (i bivsi alkos) odradio kako treba.
Sada nam treba neko ko je suprotan od georga w., crnac a pametan, olicenje pravednosti, nade i uspeha...barak ob(m)ana...da ispegla vladavinu georga w. i da usput nastavi sa zastupanjem krupnog kapitala i sprovede planove u narednih 8 godina...nesto veliko se sprema cim su takvog doveli...pilula za progutati ce biti mnogo veca nego za vreme gerorga w.-a...zato je ob(m)ana tu!

uh, uh!
opet neka zavera!
mislim da si totalno u pravu.
doveden je da sjebe ceo svet.
kad bi se zezali.
a ceo svet je gloop i nikako da provali.
al na primer, ne pada ti napamet da se svet menja, da se amerika menja,
da im je dosta fosila koji imaju IQ ispod stotke.
da amerikanci biraju svog predsednika za sebe, ne za nas.
ne kako bismo mi voleli.
yanjing yanjing 12:51 05.11.2008

Re: ob(m)ana

globallocal ob(m)ana....


postoje pilule i za vase stanje
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:16 05.11.2008

Re: ob(m)ana

yanjing
ob(m)ana....


postoje pilule i za vase stanje

a jel ima pilula za take ko ti?

Jelena Milić Jelena Milić 13:18 05.11.2008

ima lek

barak obama -quantum of solace :))
Kolos sa rodoslovom Kolos sa rodoslovom 00:07 06.11.2008

Re: ob(m)ana

barak ob(m)ana

U kurtamurta sistemu normalno je ocekivati prevare i lazi. Ne postoji posten politicar.
Ja sam glasao za R.N.
Jelena Milić Jelena Milić 13:34 05.11.2008

bitno

Ко су могући кандидати за нови кабинет председника САД

Само неколико сати по избору демократе Барака Обаме за новог председника САД, већ се спекулише ко би могле бити кључне личности у његовом кабинету, а међу првим именима која се помињу су Џон Кери, Ричард Холбрук, Џим Стајнберг, републиканац Чак Хејгел и досадашњи секретар за одбрану Роберт Гејтс.

Обама и његов тим држе у строгој тајности планове за кабинет, али будући председник је током кампање наговестио да „има јасне идеје ко су кандидати за кључне позиције” рекавши да би кабинет „свакако укључио и републиканце”.

Као могући кандидати за државног секретара помињу се бивши председнички кандидат демократа и сенатор из Масачусетса Џон Кери, бивши дипломата и изасланик за Балкан у Клинтоновој администрацији Ричард Холбрубк, републикански сенатор Чак Хејгел и бивши сенатор из Џорџије Сем Нун, наводе агенције.

Главни кандидат за Саветника за националну безбедност је Џејмс Стајнберг такође бивши Клинтонов саветник, а као могући избор помиње се и Сузан Рајс, такође некадашња Клинтонова сарадница.

Обама се током кампање у спољнополитичким питањима ослањао на Марка Липерта, Дениса Мекдоноуа и Бена Роуда тако да се може очекивати да ће они добити места у Белој кући и Стејт департменту. Липерт и Мекдоноу били су Обамини помоћиници у Сенату док је Роуд током предизборне кампање био задужен за писање говора на спољнполитичке теме.

Нови амерички председник би, како се прочењује, могао размислити о томе да да задржи старог секретара за одбрану Роберта Гејтса, с обзиром на текуће ратове у Ираку и Авганистану, али се као кандидат помиње и бивши секретар за поморске снаге Ричард Данзиг, Обамин блиски саветник.

Као могући шефови кабинета новог председника наводе се бивши лидер сенатске већине Том Дешел и члан Представничког дома Рахм Емануел из демократске странке.
Портпарол Беле куће ће вероватно бити Обамин кључни саветник за комуникације Роберт Гибс, јавио је Ројтерс.

Једно од кључних места за нову администрацију биће свакако и место министра финансија а неки аналитичари верују да ће с обзиром на актуелну економску и финансијску ситуацију тај положај бити попуњен у најскорије време. Као кандидати за човека чији ће задатак, између осталог, бити да спроведе пакет финансијских захвата за који је влада наменила 700 милијарди долара досада су помињани бивши секретар за финансије Лоренс Самерс, бивши председник Федералних резерви Пол Вокер и инвеститор Ворен Бафет.

Примопредаја дужности обавиће се у току наредних 11 недеља до инаугурације Барака Обаме за новог председника САД 20. јануара идуће године.

filvas filvas 14:01 05.11.2008

Re: bitno

Ukoliko izaberu Holbruka za drzavnog sekretara, sva ova radost i optimizam zbog pobede Obame rasprsice se kao mehur od sapunce. Nadam se da do toga ipak nece doci, tim pre sto postoje i bolji ljudi od Holbruka, pitanje je samo sta je bio dil sa Klintonovima.

Sa Bajdenom i Holbrukom Srbija nema cemu dobrom da se nada. Pritisak na RS, pritisak oko Kosova, jedino neka preca posla u svetu mogu da nas malo postede. Ali ovi ljudi licno i privatno preziru Srbe i misle da smo stoka, tako da ce u svakoj prilici gledati da nas ponize. Srbiju moze da spase samo ukoliko nekako zatrebamo Americi. Ali kako? Da im posaljemo jedno 5000 trupa u Afganistan? Da li bi se to isplatilo ako zauzvrat dobijemo odresene ruke na Kosovu i u Republici Srpskoj, plus uticaj u Crnoj Gori?
Sofroniye Sofroniye 14:06 05.11.2008

Re: bitno

filvas
Ukoliko izaberu Holbruka za drzavnog sekretara, sva ova radost i optimizam zbog pobede Obame rasprsice se kao mehur od sapunce. Nadam se da do toga ipak nece doci, tim pre sto postoje i bolji ljudi od Holbruka, pitanje je samo sta je bio dil sa Klintonovima.

Sa Bajdenom i Holbrukom Srbija nema cemu dobrom da se nada. Pritisak na RS, pritisak oko Kosova, jedino neka preca posla u svetu mogu da nas malo postede. Ali ovi ljudi licno i privatno preziru Srbe i misle da smo stoka, tako da ce u svakoj prilici gledati da nas ponize. Srbiju moze da spase samo ukoliko nekako zatrebamo Americi. Ali kako? Da im posaljemo jedno 5000 trupa u Afganistan? Da li bi se to isplatilo ako zauzvrat dobijemo odresene ruke na Kosovu i u Republici Srpskoj, plus uticaj u Crnoj Gori?


Ja cenim da Holbruk nece imati nista sa spoljnom politikom posto je dosta kompromitovan. To ne znaci da ne bi mogao da dobije nesto vezano za "drzavnu bezbednost" :)
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:22 05.11.2008

Re: bitno

Ukoliko izaberu Holbruka za drzavnog sekretara, sva ova radost i optimizam zbog pobede Obame rasprsice se kao mehur od sapunce.

kod koga?
kod srba?
Sa Bajdenom i Holbrukom Srbija nema cemu dobrom da se nada. Pritisak na RS, pritisak oko Kosova, jedino neka preca posla u svetu mogu da nas malo postede. Ali ovi ljudi licno i privatno preziru Srbe i misle da smo stoka, tako da ce u svakoj prilici gledati da nas ponize.

da, zaista. po čitav dan samo misle o nama.
nemaju druga posla.
Da li bi se to isplatilo ako zauzvrat dobijemo odresene ruke na Kosovu i u Republici Srpskoj, plus uticaj u Crnoj Gori?

što si tolko suzio. a uticaj na hrvate, slovence, makedonce...
što ne i uticaj na rusiju i belorusiju.
zaboravi kinu.
široka ovlaš
enja diljem napaćene planete.
ja mislim da će nam to bezuslovno dati. i bez tih pet iljada za avganistan.
filvas filvas 14:43 05.11.2008

Re: bitno

Gospodjo Letalis, imate vunicu na Kalenica pijaci... vrlo povoljno... Strikajte, heklajte, manite se politike.

Samo nemojte da me zamarate sopstvenom zbunjenoscu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:41 05.11.2008

Re: bitno

Gospodjo Letalis, imate vunicu na Kalenica pijaci... vrlo povoljno... Strikajte, heklajte, manite se politike.

Samo nemojte da me zamarate sopstvenom zbunjenoscu.

gospodine, ako si gospodin, fivas, štrikanje mi nekako ne ide, baš kao ni tebi politika.

Da li bi se to isplatilo ako zauzvrat dobijemo odresene ruke na Kosovu i u Republici Srpskoj, plus uticaj u Crnoj Gori?

ovo je baš tipično srpski.

svet se nagledao naših "odrešenih" ruku.
jer znaju a i mi znamo kako izgledaju naše "odrešene" ruke.
video komšiluk naročito.
samo to ne. never again!
filvas filvas 16:04 05.11.2008

Re: bitno

Vi ne znate nista. Ne znate kako funkcionisu medjunarodni odnosi i diplomatija, ne razumete politicke dogadjaje, ne znate dovljno ni o drustvu u kome zivite, vasa glava puna je pojednostavljenih ideoloskih predstava. Ne zelim da se s vama preganjam posto je to besmisleno.

A za ovo "tipicno srpski": Eno vam ga drug Drago, nosilac drustvene svesti sa sabljama i slicni besvesni tipovi, vec ste u istom kolu pa mozete da se kacite sa Dverima i Obrazom, racunam da se medju sobom najbolje razumete.
nemanja_99 nemanja_99 16:15 05.11.2008

Re: bitno

filvas
Vi ne znate nista. Ne znate kako funkcionisu medjunarodni odnosi i diplomatija, ne razumete politcke dogadjaje, ne znate dovljno ni o drustvu u kome zivite, vasa glava puna je pojednostavljenih ideoloskih predstava. Ne zelim da se s vama preganjam posto je to besmisleno.

A za ovo "tipicno srpski", eno vam ga drug Drago, nosilac drustvene svesti sa sabljama i slicni besvesni tipovi, vec ste u istom kolu pa mozete da se kacite sa Dverima i Obrazom, racunam da se medju sobom najbolje razumete.


Gospodine, prije bi se reklo da vi ne znate nista. Vasi komentari o Richardu Holbrooku, trupama u Afganistanu , "dilovima" sa Klintonovima - otkrivaju da niste u stanju da posmatrate stvari u njihovom kontekstu nego samo i jedino kroz svoju usku i iskrivljenu prizmu.

Bolje vam je u ovom trenutku da se poklopite, i da malo slusate i pokusate stogod da naucite.
filvas filvas 16:28 05.11.2008

Re: bitno

Jel od vas??? Vase besmislice sam vec toliko puta procitao, da vise ne znam sta jos hocete da dokazete.

Ja sam izabrao da posmatram dogadjaje iz perspektive Srbije zato sto me to zanima. Privatno me uopste ne interesuje da li ce Amerikanci da izaberu Obamu ili MekKejna, da li ce placati veci ili manji porez, da li ce da imaju zdravstveno osiguranje ili ce imati osigurane banke. Zanima me kakve ce posledice za moju zemlju imati izbor nove administracije.

To sto vi ne razumete o cemu ja pisem je problem ili vase paznje ili inteligencije a mozdai i toga sto Srbiju vidite kao neprijateljsku zemlju.

Zaista se pitam koliko covek treba da bude povrsan pa da kad procita ono sto sam ja napisao o Holbruku, to shvati kao nesto sto se odnosi na Amerikance.

Ali evo da nacrtam, da bih izbegao nesporazume: mislio sam da ce euforija u Srbiji splasnuti ako bude izabran Holburk. Jel jasno sada?
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:32 05.11.2008

Re: bitno

Vi ne znate nista. Ne znate kako funkcionisu medjunarodni odnosi i diplomatija, ne razumete politicke dogadjaje, ne znate dovljno ni o drustvu u kome zivite, vasa glava puna je pojednostavljenih ideoloskih predstava. Ne zelim da se s vama preganjam posto je to besmisleno.

ma kako ti toliko o meni znaš?
kakav si ti expert?

pa naravno da je tipično, kad možeš da uopšte napišeš ovakvu neku stupidariju:

Da li bi se to isplatilo ako zauzvrat dobijemo odresene ruke na Kosovu i u Republici Srpskoj, plus uticaj u Crnoj Gori?


kakve bre odrešene ruke.
eno pun hag tih sa koji su imali "odrešene" ruke a još hiljde se šetaju među nama.
šta uopšte znači "odrešene ruke"?
jel da ratujemo opet?
da proterujemo, silujemo, palimo, pljačkamo?
malo li je bilo.
saberi se.
Tibor Jóna Tibor Jóna 16:40 05.11.2008

Re: bitno

Jelena Milić
Џон Кери, Ричард Холбрук, Џим Стајнберг, републиканац Чак Хејгел и досадашњи секретар за одбрану Роберт Гејтс.....Џејмс Стајнберг такође бивши Клинтонов саветник, а као могући избор помиње се и Сузан Рајс, такође некадашња Клинтонова сарадница.....Марка Липерта, Дениса Мекдоноуа и Бена Роуда .... бивши лидер сенатске већине Том Дешел и члан Представничког дома Рахм Емануел .....бивши секретар за финансије Лоренс Самерс, бивши председник Федералних резерви Пол Вокер и инвеститор Ворен Бафет.


A zakleo bih se da je naslov njegove kampanje bio "Change"!!!!
Doctor Wu Doctor Wu 16:47 05.11.2008

Re: bitno

A zakleo bih se da je naslov njegove kampanje bio "Change"!!!!

:)))))))))))))))))
filvas filvas 16:48 05.11.2008

Re: bitno

Exitus Letalis:
kakve bre odrešene ruke.
eno pun hag tih sa koji su imali "odrešene" ruke a još hiljde se šetaju među nama.
šta uopšte znači "odrešene ruke"?
jel da ratujemo opet?
da proterujemo, silujemo, palimo, pljačkamo?
malo li je bilo.
saberi se.



Gospodjo, vi mozda patite od postraumatskog stresnog sindroma. Vama se prividjaju stvari. Uopste nisam govorio o ovome o cemu vi pricate. Govorio sam o politickom uticaju, a ne o ratovima. Za rat je potrebno da imate nekog ko ce da ratuje. Upravo ovo sto se sada desava i na Kosovu i u Bosni i u Crnoj Gori predstavlja veliku opasnost od izbijanja sukoba u kome ce necije dete mozda stradati.

Trenutne vlade u Albaniji, Crnoj Gori, Bosni i na Kosovu su neprijateljski raspolozene prema Srbiji i angazuju se direktno protiv interesa srpskog naroda na Balkanu, dok je Hrvatska jos uvek previse ostrascena da bi prepoznala interese koji bi mogli da nas povezu. Upravo da Srbija ne bi morala da ratuje na Balkanu, mozda joj se vise isplati da ratuje u Afganistanu i tako dobije vise uticaja na svoju okolinu preko pritiska koje bi zapadne sile vrsile na nase susede. To je bilo pitanje koje sam postavio.
Jelena Milić Jelena Milić 16:59 05.11.2008

Re: bitno

isit ljudi nove ideje

znas onaj vic o karderlju i kravi?
adam weisphaut adam weisphaut 19:39 05.11.2008

Dejavu

Trenutne vlade u Albaniji, Crnoj Gori, Bosni i na Kosovu su neprijateljski raspolozene prema Srbiji i angazuju se direktno protiv interesa srpskog naroda na Balkanu

Ničim izazvano.
Svakako nepravedno.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:52 05.11.2008

Re: bitno

Gospodjo, vi mozda patite od postraumatskog stresnog sindroma. Vama se prividjaju stvari. Uopste nisam govorio o ovome o cemu vi pricate. Govorio sam o politickom uticaju, a ne o ratovima.

pa da bi se imao politički uticaj, treba imati kredibilitet.
Upravo ovo sto se sada desava i na Kosovu i u Bosni i u Crnoj Gori predstavlja veliku opasnost od izbijanja sukoba u kome ce necije dete mozda stradati.

misliš još nečije.
Trenutne vlade u Albaniji, Crnoj Gori, Bosni i na Kosovu su neprijateljski raspolozene prema Srbiji i angazuju se direktno protiv interesa srpskog naroda na Balkanu, dok je Hrvatska jos uvek previse ostrascena da bi prepoznala interese koji bi mogli da nas povezu.

ma protiv kog srpskog naroda.
šta si ti, srpski narod.
daj, ne lupaj, života ti.
Upravo da Srbija ne bi morala da ratuje na Balkanu, mozda joj se vise isplati da ratuje u Afganistanu i tako dobije vise uticaja na svoju okolinu preko pritiska koje bi zapadne sile vrsile na nase susede.

inače će morati.
jel to kažeš.
ako nam ne daju da šibnemo 5 iljada i odrešene ruke, mi ćemo sami da uzmemo stvari u svoje ruke.
gde si ti u toj varijanti?
u avganistanu il u ovoj drugoj turi ako nam ne daju odrešene ruke.
mislim da si pobrkao blog.
ima mesta gde te bolje kapiraju.
recimo "obraz".
moram da ti kažem da si ti sam sebi najveći neprijatelj.

p.s. pazi kako pišeš. pročitaj pre nego što pošalješ.
nemoj posle da pričaš kako si neshvaćen.
najbolje o tvom pisanju i razmišljanju govori rečenica:
Upravo da Srbija ne bi morala da ratuje na Balkanu, mozda joj se vise isplati da ratuje u Afganistanu i tako dobije vise uticaja na svoju okolinu preko pritiska koje bi zapadne sile vrsile na nase susede.

kao što rekoh, ili da ratuje u avganistanu, ili da ratuje na balkanu ili šta treće...
kod tebe nema treće opcije...
dakle, čitaj pre nego što pošalješ.
over & out
filvas filvas 04:54 06.11.2008

Re: bitno

Znate sta, uopste nisam navikao na ovako nizak nivo razgovara. Lepo sam vam objasnio sta mislim, ako ne razumete, zao mi je, ali vase prostakluke nisam duzan da trpim. Dakle, poslednji put vam se obracam i time mislim da prekinem ovu besmislenu raspravu jednom za svagda,

ma protiv kog srpskog naroda.
šta si ti, srpski narod.
daj, ne lupaj, života ti.


Vas ne zanima bezbednost Srba izvan Srbije, vi kao i ovaj Adam Weisphaut, mislite da su Srbi zasluzili da budu svetske parije i na to mogu samo da kazem da vam zelim da sto vise ispastate zbog tog stava, da vas licno svuda i na svakom mestu maltretiraju zato sto dolazite iz Srbije. Zaslepljenost i provincijalizam sa kojim nastupate mogu jedino da znace da vrlo retko, a mozda i nikad ne putujete izvan Srbije, da slabo citate i da uopste ne znate kako izgleda svet oko nas.

kao što rekoh, ili da ratuje u avganistanu, ili da ratuje na balkanu ili šta treće...
kod tebe nema treće opcije...


Srbija ne mora da ratuje, ali je duzna da zastiti interese srpskog naroda. To znaci da mora da garantuje sprovodjenje Dejtonskog sporazuma, mora da stiti svoj subjektivitet na Kosovu i mora da brine o postovanju prava Srba na Kosovu, u Crnoj Gori i u Bosni. U tom cilju ona mora da koristi sva sredstva, ukljucujuci i vojna ako je za to sposobna. To ne znaci da treba da se upusta u ratne avanture, ali mora da koristi sve svoje resurse, kakvi god da su. Zato je za Srbiju bitno da ostvari stratesku prednost nad svojim susedima. U trenutnoj situaciji to moze samo ako se angazuje vise od ostalih. Ideja o slanju vojske u Afganistan je hipoteza koja je trebalo da posluzi kao ilustracija ovakvog nacina razmisljanja. Ukoliko postoji drugi nacini, tim bolje.

Trenutna situacija u Bosni je vrlo ozbiljna jer se muslimanski politicari trude da izvrse revizuju Dejtonskog sporazuma kako bi podjarmili Srbe u Bosni. Crnogorska vlada diskriminise 30 procenata gradjana Crne Gore jer se izjasnjavaju kao Srbi. O vlastima na Kosovu predvodjenim ratnim zlocincima, ne zelim ni da govorim. To su sve stvari koje mogu da dovedu do velikih problema. Srbija ne moze da sedi skrstenih ruku, u kom slucaju postoji opasnost od sukoba. Koliki IQ je potreban da bi se to shvatilo?

Gospodjo Letalis, ako vam i dalje nije jasno, igle u sake i naucite se: klot, frket...
filvas filvas 04:57 06.11.2008

Re: bitno

znas onaj vic o karderlju i kravi?


Ne znam.
Tibor Jóna Tibor Jóna 14:06 05.11.2008

DOS can!

dobila i amerika svoj dos i svoj 5. oktrobar...

Ko se o Kostunicu opeche, taj i u Bajdena duva... Meni se javlja da ce se amerikanci-demokrate i levicari i ostali world wide pinkoes and reds razocarati u Obamu taman koliko i Amerikanci-Republikanci u Busha....

zivi bili!
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:17 05.11.2008

Re: DOS can!

Ko se o Kostunicu opeche, taj i u Bajdena duva... Meni se javlja da ce se amerikanci-demokrate i levicari i ostali world wide pinkoes and reds razocarati u Obamu taman koliko i Amerikanci-Republikanci u Busha....

zivi bili!

nemoj da ti se javlja.
podsećaš me na sabrana dela rahmetli milje vujanović
il milića od mačve do ozrena.
objasni da ne živimo u neizvesnosti.
Tibor Jóna Tibor Jóna 14:28 05.11.2008

Re: DOS can!

Exitus Letalis

nemoj da ti se javlja.
podsećaš me na sabrana dela rahmetli milje vujanović
il milića od mačve do ozrena.
objasni da ne živimo u neizvesnosti.


cim se pogode astro transcedenti!
drug.clan drug.clan 14:49 05.11.2008

Re: DOS can!

Tibor Jóna
dobila i amerika svoj dos i svoj 5. oktrobar...

Ko se o Kostunicu opeche, taj i u Bajdena duva... Meni se javlja da ce se amerikanci-demokrate i levicari i ostali world wide pinkoes and reds razocarati u Obamu taman koliko i Amerikanci-Republikanci u Busha....

zivi bili!



Ljudi se u Srbiji ne dele na demokrate i radikale, na komuniste i kapitaliste, na rojaliste i republikance vec na poziciju i opoziciju, na mracne i svetle, na optimiste i pesimiste.
U skladu sa ovim razumem vas post.
Domazet Domazet 21:22 05.11.2008

Re: DOS can!

Tibor Jóna
dobila i amerika svoj dos i svoj 5. oktrobar...

Ko se o Kostunicu opeche, taj i u Bajdena duva... Meni se javlja da ce se amerikanci-demokrate i levicari i ostali world wide pinkoes and reds razocarati u Obamu taman koliko i Amerikanci-Republikanci u Busha....

zivi bili!


Ko u Obami gleda boga sigurno ce se razocarati. Ko u njemu gleda prvog americkog politicara u poslednjih nekoliko decenija koji predlaze da se na neistomisljenike ne gleda sa barem podozrenjem a ponekad i sa otvorenom mrznjom mozda se i ne razocara. A sto se tice lefties i sl., ako se od njega ocekuje svima prema potrebama razocaranje je takodje neminovno. Ono sto on predlaze je da ne mora nuzno nekom drugom biti gore da bi meni bilo bolje. Moze i jednom i drugom biti bolje, uz cenu da meni mozda bude malo manje bolje. Ja na to pristajem i ne trazim vise od toga. Cak i kada se promene uloge pa meni ne bude onoliko vise bolje koliko bih ja hteo zato sto je nekom drugom bolje, cak i kada je to drugo 'bolje' mnogo bolje od moga...
Sofroniye Sofroniye 21:42 05.11.2008

Re: DOS can!

Domazet
Tibor Jóna
dobila i amerika svoj dos i svoj 5. oktrobar...

Ko se o Kostunicu opeche, taj i u Bajdena duva... Meni se javlja da ce se amerikanci-demokrate i levicari i ostali world wide pinkoes and reds razocarati u Obamu taman koliko i Amerikanci-Republikanci u Busha....

zivi bili!


Ko u Obami gleda boga sigurno ce se razocarati. Ko u njemu gleda prvog americkog politicara u poslednjih nekoliko decenija koji predlaze da se na neistomisljenike ne gleda sa barem podozrenjem a ponekad i sa otvorenom mrznjom mozda se i ne razocara. A sto se tice lefties i sl., ako se od njega ocekuje svima prema potrebama razocaranje je takodje neminovno. Ono sto on predlaze je da ne mora nuzno nekom drugom biti gore da bi meni bilo bolje. Moze i jednom i drugom biti bolje, uz cenu da meni mozda bude malo manje bolje. Ja na to pristajem i ne trazim vise od toga. Cak i kada se promene uloge pa meni ne bude onoliko vise bolje koliko bih ja hteo zato sto je nekom drugom bolje, cak i kada je to drugo 'bolje' mnogo bolje od moga...


Jeste, to lepo zvuci u izbornoj kampanji. Medjutim sad cemo videti kako to ide u praksi. To je uvek bila fina uteha za one koji kupuju Nike patike :) Pa eto ta deca u Aziji makar rade za 1 dolar inace ne bi imala nista :) Mislim salu na stranu sve nas je vise resursa je sve manje tako da to hajde svi oruk nece bas tako lako proci. Ja pre mislim da ce doci do nekog rata...
Doctor Wu Doctor Wu 22:49 05.11.2008

Re: DOS can!

Mislim salu na stranu sve nas je vise resursa je sve manje tako da to hajde svi oruk nece bas tako lako proci. Ja pre mislim da ce doci do nekog rata...

Uf, nemojte samo to. Mada, da liči, liči.
JJ Beba JJ Beba 03:01 06.11.2008

Re: DOS can!

Doctor Wu
Mislim salu na stranu sve nas je vise resursa je sve manje tako da to hajde svi oruk nece bas tako lako proci. Ja pre mislim da ce doci do nekog rata...

Uf, nemojte samo to. Mada, da liči, liči.

..biće, još samo da papa bude crnac, reče činimise nostradamus.
:)
Doctor Wu Doctor Wu 15:48 05.11.2008

Ako dogadjaji oko izbora a i

ovaj govor nesto govore, onda je to poruka koliko je tesko i mukotrpno graditi multi-kulti drustvo. I Ameri (ili makar oni pametniji medju njima) pokazuju jasno koliko su svesni toga.

Sto ih, kad covek uzme u obzir olako povlacenje oroza onomad po Balkanu, samo predstavlja kao mracne i prilicno zlokobne manipulante.
filvas filvas 16:10 05.11.2008

Re: Ako dogadjaji oko izbora a i

Uvek bili i ostali. Imperijalizam imperija.
Inner Party Inner Party 17:19 05.11.2008

Kako?!

Kako se povuci iz Iraka, a da ta drzava odmah ne sklizne u haos i fragmentaciju.
Kako se povuci iz Avganistana, a da se istog sata tamo ne vrate talibani na vlast?!
Sve ce to biti dozivljeno kao tezak poraz Amerike...

dali76 dali76 17:54 05.11.2008

good luck USA

Iskreno receno ja sam se razocarao u Obamu kad je odlucio da se zauzme da vlada “pokloni” onolike milijarde dolara I da ustvari oprosti pohlepu Wallstreet/a..
Svijet nije perfektan I demokracija je konstantan process , stoga sam se I ja sinoc obradovao kao I vecina onih koji su se nadali pobjedi Obame.
Ne slazem se da je Obamin govor samo puka fraza I mislim da je njegov govor u Cikagu bio mnogo realisticniji od njegovih predhodnih govora jer je svatio kolika je odgovornost sada na njemu.
Nadam se d ace Obama imati snage u jednom a to je da demokratiju ne kidnapuju opet grupe koje ce iza paravana demokratije traziti svoje licne I sebicnne ciljeve.
Problem demokratije je uvijek taj sukob interesa covijeka (rukovodioca) I interesa drzave u kojoj zivi tj koju vodi.
Amerika nije savrsena drzava kao sto ni demokratija ne postoji kao savrseno uredjenje.
Demokratija je najblize savrsenom I to je process koji moze ici u oba smjera.
Zadnjih godina demokratija I americka drzava isli su negativnom putanjom; nadam se da je ovo korak unapred.
Kao so Obam rece ova pobjeda nije rijesenjesamo po sebi vec sansaza ameriku da izbaci “rikverc”I krene napred.
Cestitam I sretno…

Spiridon Spiridon 21:32 05.11.2008

..

Jeco, kako sada gledas na to da je tvoja ljubimica Hilari htela da syebe ovakvog coveka? I sta bi se desilo da je ona prosla ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana