STOP ZABORAVU-KAKO DO PUNE ISTINE I ODGOVORNOSTI

Jelena Milić RSS / 06.09.2008. u 17:49
Centar za Evro-atlantske studije i Roditelji u crnom

 Vas pozivaju na panel diskusiju
STOP ZABORAVU-KAKO DO PUNE ISTINE I ODGOVORNOSTI
                                   *
SLUČAJEVI VOJNIKA UBIJENIHU U KASARNAMA KARAŠ U  TOPČIDERU I SINKOVAC U LESKOVCU 
Ponedeljak, 08.Septembar, 12.00 časova Sala 1
Medija centar, Milentija Popovića 9 (Sava Centar, Objekat “A”, Nivo II)

Na skupu će biti prikazani najzanimljiviji delovi  još neemitovane RTS-ove TV emisije Vojska-Leskovac, slučaj kasarne u Sinkovcu, koju je snimio Branislav Guzina iz redakcije dokumentarnog programa RTS-a u kojoj govore:  roditelji ubijenih vojnika, predstavnici sudskih organa u Leskovcu, Jelena Milić direktor CEAS-a, Vladan Batić advokat nekih od porodica, Vladan Vlajković autor knjige “Vojna tajna” i Boža Prelević predsednik nezavisne državne komisije u slučaju Topčider.
Organizatori će na skup pozvati:
predstavnike pravosudnih organa, Ministarstva odbrane, Parlamenta, političkih stranaka, stranih ambasada, medjunarodnih organizacija, nevladinih organizacija i medija u nadi da će uzeti aktivno učešće u diskusiji.
Debatu će otvoriti:
Branislav Guziina, redakcija dokumentarnog  programa RTS
Jelena Milić, direktor Centra za Evro-atlanske studije (CEAS)
Roditelji i advokati ubijenih vojnika


Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 18:06 06.09.2008

drzavno odugovlacenje

Superveštačenje u slučaju gardista
6. septembar 2008. | 01:44 | Izvor: Blic
Beograd -- Predmet o ubistvu gardista Dragana Jakovljevića i Dražena Milovanivića poslat je u SAD na superveštačenje, saznaje “Blic“.

Pošto su u FBI uradili samo balističko veštačenje, što nije bilo dovoljno da se utvrdi da li su gardisti ubijeni, pre nekoliko meseci odlučeno je da Amerikanci nađu specijalistu sudske medicine koji će dati konačnu ocenu o stradanju vojnika, navodi sagovornik “Blica“.

Prema saznanjima sagovornika ovog lista, predmet je dodeljen doktoru Dragićeviću, koji je na slučaju Topčider počeo da radi u aprilu.

Izvor “Blica“ navodi da bi rezultati mogli da budu gotovi za dva meseca.

U Okružnom sudu u Beoradu, niko nije hteo da govori za ovaj list, zašto ni nakon četiri godine slučaj stradanja dvojice gardista nije reazrešen.

Gardisti Dražen Milovanović i Dragan Jakovljević stradali su 5. oktobra 2004. godine u Topčideru pod još uvek nerazjašnjenim okolnostima.

Prema vojnoj verziji, vojnici su stradali u međusobnom obračunu, dok je nezavisna komisija zaključila da je na gardiste pucala treća osoba.


maksa83 maksa83 22:56 06.09.2008

Re: drzavno odugovlacenje

Prema vojnoj verziji, vojnici su stradali u međusobnom obračunu, dok je nezavisna komisija zaključila da je na gardiste pucala treća osoba.


Kada se bude saznalo i objavilo šta se tu tačno desilo, znaćemo da smo isplivali i postali normalna država. Pre toga je sve zamajavanje.
sentinel26 sentinel26 10:49 07.09.2008

Re: drzavno odugovlacenje

maksa83
Prema vojnoj verziji, vojnici su stradali u međusobnom obračunu, dok je nezavisna komisija zaključila da je na gardiste pucala treća osoba.
Kada se bude saznalo i objavilo šta se tu tačno desilo, znaćemo da smo isplivali i postali normalna država. Pre toga je sve zamajavanje.
Makso,
Ja ne znam i ne želim da licitiram sa mogućim varijantama šta se tamo stvarno desilo ali postoji nešto što je nesporno:

- Ako su se vojnici sami poubijali kako su mogli poslije svoje smrti da unište tragove i važne dokaze ?

- Neko treći (bolje reći - četvrti ) je te tragove uništavao (prije i ) za vrijeme uvidjaja.

- Prema nalazima Nezavisne komisije i ovog (za sada) prispelog balističkog veštačenja iz USA isključena je svaka varijanta samoubistva vojnika.

- Način vodjenja istrage je kriminalan i oni koji su je vodili morali bi da sjede i da se hlade u zatvoru. Umjesto toga oni su dobili posao i radna mjesta.

Srbija je jedina od bivših ex. Yu država "zadržala" vojno pravosudje tako što je izmislila "vojno odeljenje" u civilnom pravosudju. A ovaj broj "samoubojstava" u vojsci je vjerovatno "opravdao" postojanje tog odeljenja ?

- Osim ljudskih života Srbija je izgubila i na ugledu zbog ovoga.

Za sada znamo šta se nije desilo:

- nije se desilo samoubistvo,
- nije se desila ozbiljna i stručna istraga,
- nije niko odgovarao do sada zbog toga,
- nije niko podnio ostavku niti smijenjen zbog toga,
- nije ni država do sada pokazala neku zainteresovanost da se riješi taj slučaj.

- Dešava se jedino taj mali i nejaki pritisak nesrećnih roditelja i skoro simbolična zainteresovanost javnosti a još manje aktuelne vlasti.
Pa nijesu njihovi sinovi tamo ubijeni. Što da se sjekiraju ljudi zaboga ?

dali76 dali76 19:37 06.09.2008

tuzno

Zalosno je I tuzno da I nakon cetiri godine ti roditelji nemogu zasigurno znati sta se desilo s njihovim sinovima. Nikakva istina nece im vratiti nazad njihova najmilije , ali zaboga ispada I to malo sto traze je previse!!
U srbiji vec postaje tradicija da sve afere ,ukljucujuci I ovakve nemile dogadaje , dobiju mjesta po prvin stranicama stampe, a onda sve nestane I samo oni direktno pogodjeni zive s tim.
Podrzavam bilo koju inicijativu kao pritisak na odgovorne , ali isto tako smatram da je ovaj slucaj obicno ljudsko pitanje odgovornosti a nikako “politicki argument “ bilo koga.
Ljep pozdrav

AlexDunja AlexDunja 19:42 06.09.2008

e, bro,

ne mogu da stignem.
zao mi je...
podrzavam, tebe i aa
iz sve snage.
eto.
adam weisphaut adam weisphaut 23:07 06.09.2008

Ne mogu

ni da zamislim kroz kakav pakao prolaze porodice vojnika.
011-495 011-495 15:59 07.09.2008

Ako je tacno

...da neko zataskava stvar iz bilo kog razloga onda je mrka kapa da ce se ikad utvrditi sta se stvarno desilo.U tom slucaju je sve bilo kontrolisano od pocetka i sada nema tih dokaza koje bi neko naknadno pa ni FBI mogao da sklopi u drugaciju sliku.
To je jos jedna u nizu tragicnih epizoda kroz koje moramo da prodjemo svi jer kako Balasevic rece "..krivi smo mi..".
Jelena Milić Jelena Milić 15:31 08.09.2008

tanjug o skupu

Roditelji u crnom" traže istinu
8. septembar 2008. | 15:28 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Predstavnici organizacije "Roditelji u crnom", zatržili su utvrđivanje pune istine o pogibiji njihovih najmilijih.

Članovi ove organizacije su roditelji čija su deca stradala u NATO bombardovanju Radiotelevizije Srbije 1999. godine i na služenju vojnog roka narednih godina.

Otac vojnika Dragana Kostića, koji je po zvaničnim nalazima izvršio samoubistvo u leskovačkog kasarni krajem avgusta 2004. godine, Miliojan Kostić je ponovio da ne veruje istražnim i vojnim organima i najavio da će pravdu tražiti i od Međunarodnog suda pravde u Strazburu.

On je rekao da je ranije danas predao pismene zahteve u kojima traži od ministra policije Ivice Dačića, ministarke pravde Snežane Malović i premijera Mirka Cvetkovića da prime predstavnike organizacije "Roditelji u crnom".

Kostić je, na panel diskusiji koju su organizovali Centar za evroatlantske studije i organizacije "Roditelji u crnom", naglasio da će, ukoliko ni to ne pomogne "pravdu da traži i u Strazburu".

Advokat Vladan Batić, pravni zastupnik porodica gardista Dragana Jakovljevića i Dražena Milovanovića koji su stradali pre 2,5 godine u kasarni na Topčideru, kritikovao je nadležne pravosunde organe zbog, kako je naveo, opstrukcije istražnih radnji.

Batić je dodao da je sudsko balističko veštačenje američkog Federalnog istražnog biroa od oko pre pola godine pokazalo da je gardiste ubila treća osoba, a ne da su se međusobno poubijali.

Žanka Stojanović, majka jednog od radnika RTS-a koji je poginuo u NATO bombardovanju te medijske kuće 1999. godine je naglasila da ona a ni ostali roditelji neće odustati od utvrđivanja pune istine o tragičnoj smrti njihovih najmilijih.

Na panel diskusiji predstavljen je film Branislava Guzine iz redakcije Dokumentarnog programa RTS-a posvećen stradanju vojnika a koji bi, po rečima autora, trebalo da bude emitovan u septembru ili oktobru.


Jelena Milić Jelena Milić 15:31 08.09.2008

tanjug o skupu

Roditelji u crnom" traže istinu
8. septembar 2008. | 15:28 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Predstavnici organizacije "Roditelji u crnom", zatržili su utvrđivanje pune istine o pogibiji njihovih najmilijih.

Članovi ove organizacije su roditelji čija su deca stradala u NATO bombardovanju Radiotelevizije Srbije 1999. godine i na služenju vojnog roka narednih godina.

Otac vojnika Dragana Kostića, koji je po zvaničnim nalazima izvršio samoubistvo u leskovačkog kasarni krajem avgusta 2004. godine, Miliojan Kostić je ponovio da ne veruje istražnim i vojnim organima i najavio da će pravdu tražiti i od Međunarodnog suda pravde u Strazburu.

On je rekao da je ranije danas predao pismene zahteve u kojima traži od ministra policije Ivice Dačića, ministarke pravde Snežane Malović i premijera Mirka Cvetkovića da prime predstavnike organizacije "Roditelji u crnom".

Kostić je, na panel diskusiji koju su organizovali Centar za evroatlantske studije i organizacije "Roditelji u crnom", naglasio da će, ukoliko ni to ne pomogne "pravdu da traži i u Strazburu".

Advokat Vladan Batić, pravni zastupnik porodica gardista Dragana Jakovljevića i Dražena Milovanovića koji su stradali pre 2,5 godine u kasarni na Topčideru, kritikovao je nadležne pravosunde organe zbog, kako je naveo, opstrukcije istražnih radnji.

Batić je dodao da je sudsko balističko veštačenje američkog Federalnog istražnog biroa od oko pre pola godine pokazalo da je gardiste ubila treća osoba, a ne da su se međusobno poubijali.

Žanka Stojanović, majka jednog od radnika RTS-a koji je poginuo u NATO bombardovanju te medijske kuće 1999. godine je naglasila da ona a ni ostali roditelji neće odustati od utvrđivanja pune istine o tragičnoj smrti njihovih najmilijih.

Na panel diskusiji predstavljen je film Branislava Guzine iz redakcije Dokumentarnog programa RTS-a posvećen stradanju vojnika a koji bi, po rečima autora, trebalo da bude emitovan u septembru ili oktobru.


Jelena Milić Jelena Milić 17:20 08.09.2008

agencije o skupu

"Roditelji u crnom" traže istinu
8. septembar 2008. | 15:26 -> 17:37 | Izvor: B92, FoNet, Tanjug
Beograd -- Predstavnici organizacije "Roditelji u crnom", zatržili su utvrđivanje pune istine o smrti njihove dece.

Članovi ove organizacije su roditelji čija su deca stradala u NATO bombardovanju Radiotelevizije Srbije 1999. godine i na služenju vojnog roka narednih godina.Oni veruju da su njihova deca ubijena, a da vrh vojske i države to ne želi da prizna. Oni tvrde da su ukupno 33 vojnika nastradala u periodu od 2004. do 2006. godine i naglašavaju da neće odustati od svoje borbe da se sazna istina.

Janko Jakovljević, otac Dragana Jakovljevića nastradalog 5. oktobra 2004. u kasarni u Topčideru, uveren je da je njegov sin ubijen.

“Naša deca Dragan i Dražen (Milovanović) su ubijeni jer su vudeli Ratka Mladića. To je dokazano, mi stojimo iza toga, imamo dokaze medjutim država ćuti, vlast ćuti“, kaže on.

Milijan Kostić, otac Dragana Kostića, vojnika nastradalog 27. avgusta 2004. godine u kasarni u Leskovcu veruje da njegov sin nije izvršio samoubistvo, kako pokazuju zvanični nalazi.

“Mi hoćemo samo istinu, da se dokaže istina, jer moj sin se javio u 22:00 majci da je maltretiran, da je tučen. Ali ko? Nisam ja poslao dete u lov na zečeve, nego da služi vojsku“, kaže Kostić.

On je rekao da je ranije danas predao pismene zahteve u kojima traži od ministra policije Ivice Dačića, ministarke pravde Snežane Malović i premijera Mirka Cvetkovića da prime predstavnike organizacije "Roditelji u crnom".

Kostić je, na panel diskusiji koju su organizovali Centar za evroatlantske studije i organizacije "Roditelji u crnom", naglasio da će, ukoliko ni to ne pomogne "pravdu da traži i u Strazburu".

Živorad Matić, otac Milana Matića, nastradalog 12. oktobra 2005. u kasarni Bagremar u Mladenovcu takođe sumnja u zvanične podatke.

“Od ovoliko mrtve dece nijedan slučaj nije rešen. a kome se sviđa – sviđa, a kome se ne svijda... Ali da se ustanovi tačna istina”, kaže Matić.

Žanka Stojanović, majka jednog od radnika RTS-a koji je poginuo u NATO bombardovanju te medijske kuće 1999. godine je naglasila da ona a ni ostali roditelji neće odustati od utvrđivanja pune istine o tragičnoj smrti njihovih najmilijih.

Na panel diskusiji predstavljen je film Branislava Guzine iz redakcije Dokumentarnog programa RTS-a posvećen stradanju vojnika a koji bi, po rečima autora, trebalo da bude emitovan u septembru ili oktobru.

Batić: Ubilo ih Mladićevo obezbeđenje

Vladan Batić je siguran da je dvojicu gardista 5. oktobra 2004. godine na Topčideru ubilo obezbeđenje haškog optuženika Ratka Mladića.

Zastupnik porodica dvojice pripadnika Gardijske brigade je rekao da je Mladić nekoliko dana pre pogibije gardista Dragana Jakovljevića i Dražena Milovanovića bio u podzemnom objektu "Karaš", koji se nalazi u sklopu kasarne u Topčideru.

On je podsetio da je laboratorija američkog FBI na nedvosmislen način potvrdila da ne može biti reči da su oni imali međusobni okršaj, u kome je Jakovljević ubio Milovanovića, pa onda izvršio samoubistvo, kako su utvrdili vojni istražni organi.

Okružno tužilaštvo u Beogradu donelo je odluku da nema dovoljno informacija da bi se utvrdilo da li su gardisti ubijeni i predmet je ponovo poslat u SAD.

Batić je ocenio da je smrt vojnika Dragana Kostića, koji se, prema rezultatima istrage vojnih organa, ubio u kasarni "Sinkovac" u Leskovcu, takođe posledica zločina i optužio tužilaštvo da u sva tri slučaja "pokušava da falsifikuje istinu".

"Potpuno je apsurdno verovati da se za nešto više od dve godine dogodilo oko 50 slučajeva navodnih samoubistva vojnika u raznim kasarnama širom Srbije", upozorio je Batić.


dunjica dunjica 18:13 08.09.2008

Re: agencije o skupu

"Potpuno je apsurdno verovati da se za nešto više od dve godine dogodilo oko 50 slučajeva navodnih samoubistva vojnika u raznim kasarnama širom Srbije."


Pokušavam zamisliti reakciju i pritisak javnosti da se dogodilo 5 slučajeva navodnih samoubojstava vojnika u raznim kasarnama širom .... (nadopuniti imenom zemlje po slobodnom izboru)?

Jelena Milić Jelena Milić 19:54 08.09.2008

sutrasnji danas o skupu

Roditelji mladića poginulih na odsluženju vojnog roka


Ubijeni zbog Ratka Mladića

Porodice navode da je većina stradalih vojnika prethodno videla haškog begunca

Bez prisustva predstavnika države: Konferencija za novinare u Medija centru



Beograd - Roditelji vojnika poginulih pod nerazjašnjenim okolnostima na odsluženju vojnog roka zatražili su juče, na konferenciji za novinare, prijem kod premijera Srbije, ministara pravde, odbrane i policije i naveli da su njihova deca stradala zato što su u vojnim objektima videli haškog optuženika Ratka Mladića.
Kako je naveo Vladan Batić, advokat porodica poginulih vojnika Dražena Milovanovića i Dragana Jakovljevića, u ovom, ali i u slučaju vojnika Radomana Žarkovića, Srđana Ivanovića i Dragana Kostića (poginuli u kasarnama u Leskovcu) nema govora o samoubistvima, kako su to vojska i vojni istražni organi tvrdili. Batić je dodao da tužilaštvo pokušava da "falsifikuje istinu", da u tužilačkoj organizaciji još dominiraju Miloševićevi kadrovi i da se pokušava skrivanje odgovornosti vrha tadašnje i sadašnje vlasti za ove događaje u vojsci.


Vojska otežavala rad na filmu



Na konferenciji za novinare u Medija centru prikazani su odlomci dokumentarne emisije RTS-a, autora Branislava Guzine, na temu pogibije ovih vojnika, a autor je rekao da od Generalštaba Vojske Srbije nisu dobili dozvolu da razgovaraju sa oficirima leskovačkih kasarni, kao ni da snime lokacije na kojima su se desile tragedije.



- Siguran sam da je gardiste Milovanovića i Jakovljevića u Topčideru 5. oktobra 2004. ubilo obezbeđenje Ratka Mladića, jer je on nekoliko dana ranije bio u podzemnom vojnom objektu Karaš - naglasio je Batić. Prema njegovim rečima, laboratorija američkog FBI na nedvosmislen način je potvrdila da ne može biti reči da su oni imali međusobni okršaj, u kome je Jakovljević ubio Milovanovića, pa onda izvršio samoubistvo, kako su tvrdili vojni istražni organi.
Milorad Ivanović, otac vojnika Srđana Ivanovića, koji je u avgustu 2005. stradao u leskovačkoj kasarni Sinkovac, tvrdi da je njegov sin ubijen, zato što je pored generala Mladena Ćirkovića njegov sin jednom prilikom vozio i Ratka Mladića u kasarnu Sinkovac.
- Mog sina su ubili zbog Ratka Mladića - naglasio je Ivanović. On je istakao da su mu leskovački doktori rekli da je njegov sin ubijen s leđa, a Vojska da je umro naprasno. "Ni posle tri zahteva nisu dozvolili da se izvrši ekshumacija. Ne znam šta sam sahranio na Lešću, da li sina ili mrtvu svinju. Podigao sam spomenik, a ne znam da li je to moj sin", kaže Ivanović. Zvanična istraga tvrdi da je Ivanović umro od prekomerne doze narkotika.
Sumnje u zvaničan nalaz pogibije njegovog sina izrazio je i Milijan Kostić, čiji je sin Dragan poginuo u leskovačkoj kasarni Jablanica u avgustu 2004. On navodi da je Dragan pronađen na parketu sa prekrštenim rukama na grudima, zemljom u ustima i čaurom od metka na šaci, ali i da su pronađene 54 rane na njegovom telu. "Moj sin se javio majci veče pre nego što je ubijen i rekao da je maltretiran i tučen", rekao je Kostić. A. Roknić




sentinel26 sentinel26 21:22 08.09.2008

Re: sutrasnji danas o skupu

Jelena Milić
- Mog sina su ubili zbog Ratka Mladića - naglasio je Ivanović. On je istakao da su mu leskovački doktori rekli da je njegov sin ubijen s leđa, a Vojska da je umro naprasno. "Ni posle tri zahteva nisu dozvolili da se izvrši ekshumacija. Ne znam šta sam sahranio na Lešću, da li sina ili mrtvu svinju. Podigao sam spomenik, a ne znam da li je to moj sin", kaže Ivanović. Zvanična istraga tvrdi da je Ivanović umro od prekomerne doze narkotika.
Ovo je obraz srpskog pravosudja sa "isturenim" vojnim odeljenjem.

Ovakva zabrana može da se izrekne samo u slučajevima opasnih zaraznih bolesti i ni u jednom slučaju više.
Čak ni u slučaju rata oni na ovako nešto nemaju pravo.
Vojska nije "vlasnik" tijela pokojnika niti ima bilo kakva prava ni po pitanju ekshumacije niti u vezi čina sahranjivanja.
A "civilni" istražni sudija nema "muda" .
Bednici !

Šta možete da očekujete od jednog društva koje ima dva poznata slučaja iz ne tako davne prošlosti:

Slučaj broj 1:
- Jedan general dobija naredjenje da iz obruča izvuče učenike vojne škole, djecu takoreći, da pritom upotrebi sva sredstva koja su mu na raspolaganju.

General nije spasio svu djecu. Ne zna se šta je uštedio. Dobio je vilu na Dedinju.

Slučaj broj 2:
- Drugi general dobio je naredbu da žrtvuje skoro 300 mladića i da spasi gomilu gvoždja (tenkova i sl.). I ovaj general je uradio suprotno od naredjenja. Spasio je 300 mladih ljudi a žrtvovao je gomilu gvoždja (ostavio ga Tudjmanu).

General koji nije spasio gvoždje osudjen je na 11 godina zatvora.
Roditelji onih mladića (valjda iz "patriJotskih" razloga ) nijesu dolazili ispred sudnice da protestuju zbog sudjenja generalu - čovjeku.

(Uzgred: Tudjman je cjelokupno gvoždje iz te "operacije" bacio na otpad !).

Sve one koji se sjećaju ova dva slučaja ne može ništa iznenaditi.
Otrcana fraza ali istinita i tužna.

Izvinjavam se g-djo Milić na ovom malom trolu koji pokazuje kakvo "vojno pravosudje" Srbija ima. Kontinuitet i legalitet kada se udruže.

A blogeri ka i novinari, napunili .... .
filvas filvas 12:18 09.09.2008

Re: sutrasnji danas o skupu

(Uzgred: Tudjman je cjelokupno gvoždje iz te "operacije" bacio na otpad !).


Ako je istina da je u Varazdinu bilo stacionirano nekoliko baterija VBR, tesko mi je da poverujem da ih je Tudjman bacio na otpad i da ih nije upotrebio, recimo, u "Oluji". Naravno, nije poenta u tome, ali ipak...
Jelena Milić Jelena Milić 13:14 09.09.2008

Re: sutrasnji danas o skupu

nema potrebe da se izvinjavate, hvala na doprinosu
sentinel26 sentinel26 17:16 09.09.2008

Re: sutrasnji danas o skupu

filvas
(Uzgred: Tudjman je cjelokupno gvoždje iz te "operacije" bacio na otpad !).
Ako je istina da je u Varazdinu bilo stacionirano nekoliko baterija VBR, tesko mi je da poverujem da ih je Tudjman bacio na otpad i da ih nije upotrebio, recimo, u "Oluji". Naravno, nije poenta u tome, ali ipak...
Moja želja nije bila iznosim detalje kada je Tudjman poslao zastarele tenkove na otpad, bez obzira da li ih je koristio u "Oluji" ili nije.

Moj cilj je bio da ukažem na ponašanje vojnog pravosudja što nekom nije zanimljivo, kome ljudski životi nijesu bili važni, kada su mogli da otpišu 300 mladića, "šta ih košta" za još dvojicu. To je nebitno obzirom na ono što treba da se sakrije.

Vidim ima ovdje sijaset teorijskih varijanti a većini ne pada na pamet da kaže da je onaj tzv. "zvanični" nalaz - izveštaj tzv. "vojnog pravosudja!" netačan.

Ja ne znam ko je ubio te vojnike i nemam nikakvu teoriju.
Za roditelje ubijenih vojnika je (skoro) svejedno da li su njih ubili pratioci generala Mladića ili "vojni" šverceri.
Dotični je penzionisan 2002.godine u činu generala (odluku potpisao lično V.K.).

Neko je sabotirao istragu pa je još u pravljenju lažne konstrukcije dogadjaja napravio i napisao gluposti koje jedna drugu potpuno isključuju.

Svoje zaključke sam temeljio na osnovu nalaza Nezavisne komisije, balističkog izveštaja iz USA, priznanja "vojno" istražnih organa da dokazi nijesu bili obezbedjeni po propisima i da su mnogi uništeni, na osnovu svojeg poznavanja kriminalistike i svojeg iskustva, obzirom da sam i sam nekada bio komandir straže pa ne može niko da mi prodaje rog za svijeću.

Postoje nepobitni dokazi da se vojnici nijesu sami poubijali. Njih je znači ubilo neko "treće" lice.

Neko je sabotirao istragu i pokušao da je navede na krivi trag. Vidjećemo dokle će to da "opstaje" na javnoj sceni Srbije kao "zvanična" verzija dogadjaja.

filvas filvas 09:17 10.09.2008

Re: sutrasnji danas o skupu

Da, naravno. Slazem se sa svime, osim sa olakim uvlacenjem Mladica u pricu, jer mi se cini da je upravo taj detalj zapravo cover za pravu verziju dogadjaja koja sasvim verovatno ukljucuje kriminal (sverc, malverzacije...) u vojnim redovima.
Jelena Milić Jelena Milić 11:42 09.09.2008

novosti o skupu!


Gardiste nišanio Mladić
Z. U., 08.09.2008 19:37:08 Ocena: 2.71 (Glasova: 7) Komentara: 2

BEOGRAD - Gardiste Dragana Jakovljevića i Dražena Milovanovića 5. oktobra 2004. u Topčideru ubilo je obezbeđenje haškog begunca generala Ratka Mladića. Ovu tvrdnju izrekao je u ponedeljak Vladan Batić, pravni zastupnik porodica nastradalih vojnika. On je dodao da je Mladić nekoliko dana pre ubistva bio u podzemnom objektu "Karaš", koji je u sklopu kasarne gde su pronađena tela.
Napanel-diskusiji o slučajevima ubistva vojnika u kasarnama, Batić je rekao da je FBI potvrdio da nije moguće da su oni imali okršaj u kojem je Jakovljević ubio Milovanovića, a onda se ubio.
Batić je u ponedeljak rekao i da je "apsurdno verovati da se za nešto više od dve godine dogodilo oko 50 slučajeva navodnih samoubistava vojnika u raznim kasarnama širom Srbije
filvas filvas 12:14 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

S obzirom na izvor, ovo mi ipak izgleda malo verovatno. Moguce je da su vojnici nesto videli, ali je moguce i da je u pitanju tragicni incident izazvan necijom neozbiljnoscu.

Skoro polovinu vojnog roka sam proveo na strazi i secam se situacija tokom kojih je patrola vrsila obilazak objekta na nepropisan nacin, a to je veoma riskantna faza u kojoj je moguce da da se dogodi da se strazar uplasi i puca. Moja prva pomisao uopste nije bila da incident ima politicku pozadinu, vec da je rec o neprofesionalnom pristupu.

Ne secam se da li je neko ispitao sledeci scenario: patrola zatice strazare kako spavaju, pokusava da ih prepadne kako bi naucili lekciju, i onda se desi tragedija. Strazrske duznosti su se vrlo retko sprovodile po pravilu, bar kolliko je meni poznato, a znam i za mnoge teske povrede discipline koje iz vojnicke perspektive na zalost nisam shvatao tako ozbiljno kao danas.

Cini mi se da su sve te komisije koje su vrsile uvidjaj to radile sa poltickom motivacijom da ili zataskaju stvar, ili da je naduvaju. Moja glavna sumnja je da je uzrok tragedije javasluk, mnogo vise nego politika. Zapravo, kad covek malo bolje razmisli, najbolji nacin da se stvar zataska bila je da se uvedu navodni politicki motivi. I sad imate neuverljive price o Ratku Mladicu, umesto istrage o odgovornosti oficira.
Jelena Milić Jelena Milić 12:39 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

umesto istrage o odgovornosti oficira.


slazem se

ja ne ulazim nikad u to sta je uzrok ja trazim da se tacan uzrok otkrije i javno samo tvrdim da dokaza protiv tvrdnji da su u pitanju samoubistva ili medjusobna ubistva ima dovoljno!

ali postoji problem da je tako ocito da je zataskavanje sistemsko
Atomski mrav Atomski mrav 12:40 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Da, stražarska dužnost se neretko sprovodila kako ne treba i kad sam ja bio u vojsci (a bio sam u gardi), ali ne znam kako bi prepadanje dvojice zaspalih stražara dovelo do toga da se oni međusobno poubijaju? Nema šanse.

Da li su stradali zbog toga što su videli Mladića ili neki dokaz njegovog prisustva u tom vojnom objektu (to nije kasarna), ne znam ali sam svojski izbegavao svaki nepoznat i zabačen kutak kasarne tokom odsluženja vojnog roka.
Jelena Milić Jelena Milić 12:52 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

da dodam i ovo, naravno ne samo odgovornost oficira ( ako su krivi) vec i onih koji zataskavaju odgovornost onih koji su direktno krivi
Atomski mrav Atomski mrav 12:56 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Oni koji zataškavaju celu stvar su saučesnici, tako je uvek bez obzira na zločin. No, nadajmo se da će jedna od karika tog lanca kad-tad pući i da će to biti što pre. Vidim, Batić tvrdi da ima dokaze za to da je Mladić bio u tom objektu par dana pre ubistva gardista, dakle ili je neko već ispričao šta zna ili Batić blefira...
filvas filvas 13:48 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Naravno. Meni je isto tako tesko da poverujem i da su se strazari sami poubijali kao i u to da ih je ubio Ratko Mladic, mada je teoretski sve moguce.

Ali sto se tice prepadanja, treba znati da se to radilo, a mozda se i danas radi. Takodje postoje i razne igre sa puskom koje su izuzetno opasne. Da se ne lazemo, postoje ljudi koji duvaju i na strazi. U mrkloj noci, paranoja... itd.

Ipak, verujem da je bilo zataskavanja. To bi trebalo da bude glavni pravac istrage, a ne prica o Mladicu, koja samo odvlaci paznju na drugu stranu.
adam weisphaut adam weisphaut 14:30 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Meni je isto tako tesko da poverujem i da su se strazari sami poubijali kao i u to da ih je ubio Ratko Mladic, mada je teoretski sve moguc

Šta ti je tu toliko neverovatno: da se Mladić krio u vojnim objektima posebne namene ili da je Serbian hero digao ruku na srpske vojnike? Skoro neverovatno kao da se pojavi na utakmici reprezenatcije ili da se drugi Serbian hero bavi bionergijom na NBG-u.
filvas filvas 14:36 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

adam weisphaut
Meni je isto tako tesko da poverujem i da su se strazari sami poubijali kao i u to da ih je ubio Ratko Mladic, mada je teoretski sve moguc

Šta ti je tu toliko neverovatno: da se Mladić krio u vojnim objektima posebne namene ili da je Serbian hero digao ruku na srpske vojnike? Skoro neverovatno kao da se pojavi na utakmici reprezenatcije ili da se drugi Serbian hero bavi bionergijom na NBG-u.



Smirella.

Deluje mi neubedljivo tvrdnja da ih je ubio Ratko Mladic. Kao sto rekoh...
Atomski mrav Atomski mrav 14:37 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Teorija da su ubijeni zbog Mladića je, iako još uvek nedokazana, prilično realna. Do sada niko nije izneo neku uverljiviju teoriju. Forenzički dokazi opovrgavaju teoriju da su se pobili međusobno ili da je jedan ubio drugoga pa potom izvršio samoubistvo.

Prepadanja na straži je bilo i ima ga još uvek. Znam kako je stražar razvalio kundakom oficira koji je pokušao da mu se prikrade iza leđa. I znam za jednog potpukovnika koji je morao da zaleže na zemlju pred repetiranom puškom. A znam i za momke na straži koje su uhvatili bez puške, da spavaju... no ipak ne verujem da su dva stražara mogli da poginu usled takvih stvari.
Atomski mrav Atomski mrav 14:37 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Deluje mi neubedljivo tvrdnja da ih je ubio Ratko Mladic. Kao sto rekoh...

Zbog čega, konkretno?
adam weisphaut adam weisphaut 14:42 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Smirella.

Ma nek je i Šizzela ali reci ti meni šta je tačno tu neverovatno?
filvas filvas 15:03 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Cak i u slucaju da je straza zatekla nepoznato lice M.R. na prostoriji objekta koji su cuvali, on nije imao nikakvog razloga da ih ubije. Oni bi ga zaustavili, zatim legitimisali i pustili. Ili bi ga priveli, pa bi ga oficir za bezbednost pustio, jer ga je on i cuvao. I tako dalje. Mladic je bio pukovnik JNA. Verujem da je dva mlada regruta mogao da urazumi sa nekoliko starih stosova.

Uz to, ako se tamo zaista krio, to znaci da je imao je zastitu vojnih bezbednosnih organa koji su u svako doba mogli da ga puste da udje i izadje. Da li vam zvuci uverljivo da se Mladic iskradao usred noci i preskakao ogradu, ili biste ocekivali da u objekat ulazi i napusta ga u pratnji visih oficira, ili makar sa urednom, ali falsifikovanom dozvolom?

Problem je sto za tvrdnju da je ubica Mladic nema ama bas nikakvog stvarnog dokaza. Sto ne znaci da slucaj nije zataskan iz nekog drugog, verovatno nista manje ozbiljnog razloga.

Da li neko zna, da li su strazari stajali po elaboratu na istom strazarskom mestu ili su se tamo nasli iz nekog drugog razloga?
Atomski mrav Atomski mrav 15:05 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Ne verujem da su stajali na istom stražarskom mestu po elaboratu, a što se Mladića tiče - mogli su ga videti ranije pa je neko isplanirao njihovu likvidaciju. Elem, jasnih dokaza još uvek nema, za sada je sve rekla - kazala...
filvas filvas 15:08 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Pa ja to i kazem.

Cinjenica da nisu stajali na mestu gde je trebalo govori da se nisu pridrzavali pravila. To meni vise lici na javasluk, nego na Mladica.
Atomski mrav Atomski mrav 15:12 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Javašluk... već smo rekli da na straži često ima dosta nepravilnosti. Ne treba zaboraviti ni da su im puške bile zamenjene, to takođe ukazuje na pokušaj "nameštanja" mesta zločina... i da je to mesto zločina brže - bolje kontaminirano.

I sad se raspričasmo o poginulim gardistima a šta je sa ostalim slučajevima? Na primer, kasarna u Leskovcu je bila poznata kao "kaznena"... does it ring a bell?
filvas filvas 15:59 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Kad se dogodi neka takva tragedija, svi nadredjeni su na neki nacin odgovorni, posredno ili neposredno i mnogi imaju motiva da se stvar zataska, posto na videlo izlazi koliko se stvari rutinski ne radi po PeEsu. U tom trenutku, kljucno je da organ koji vrsi uvidjaj ima integritet u odnosu na komandu kasarne. Meni bi bilo tesko da zamislim tako nesto u moje vreme, ali moguce je da se nesto do danas promenilo.

Ali to jos ne znaci da je Mladic povezan sa ubistvom.
sentinel26 sentinel26 17:26 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Atomski mrav
Javašluk... već smo rekli da na straži često ima dosta nepravilnosti. Ne treba zaboraviti ni da su im puške bile zamenjene, to takođe ukazuje na pokušaj "nameštanja" mesta zločina... i da je to mesto zločina brže - bolje kontaminirano.
Tako je.
Ovo je samo djelić nedopustivih radnji koje su se dogodile na "mjestu" dogadjaja. I samo za ovo što ste vi naveli neko bi morao sjediti u zatvoru do okončanja istrage i sudskog postupka, a taj neko je dobio novi posao (unapredjenje).

"Kontaminacija" mjesta dogadjaja je upravo dokaz umišljaja a ne nehatnog postupanja "vojno" istražnih organa.
Pa čak i da je nehat u pitanju, istina se mora iznijeti na sunce, pred njihove roditelje i gradjane Srbije.

Ipak su ova dvojica centar teme a njihov slučaj dokaz da su neka gospoda uhvaćeni u laži.
adam weisphaut adam weisphaut 17:26 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

U tom trenutku, kljucno je da organ koji vrsi uvidjaj ima integritet u odnosu na komandu kasarne. Meni bi bilo tesko da zamislim tako nesto u moje vreme, ali moguce je da se nesto do danas promenilo.

Zamisli da je organ Vuk Tufegdžić, čovek od integriteta generalno.
I da li je moguće da je tu RM bio samo uz podršku recimo dela vojske ili tačnije VBA?
Onda je priordno da se smanji svaki rizik od neželjene identifikacije?
I nije li moguće da je posle godina skrivanja Mladić psihički izmenjen, te da mu reakcije nisu više "kao pukovnika" ?
filvas filvas 17:34 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Cak i u najbezazlenijoj verziji stvari u kojoj je javasluk doveo do tragedije, postoji sasvim dovoljno razloga da neko sedi u zatvoru. Lako je moguce da su upravo oni koji su bili odgovorni za bezbednost objekta, a to znaci i strazara, namerno konstruisali navodnu politicku pozadinu dogadjaja, kako bi sakrili sopstvene propuste u obavljanju duznosti.

I sad, umesto da se trazi ko je bio odgovoran za strazu, trazimo dokaze da je ubica Mladic!

Zbog toga ispada da su oficiri radili kako treba, ali da su nepoznata lica, verovatno i sam Mladic, upala u objekat i poubijala strazare...

Izvinite, meni je to neuverljivo!
filvas filvas 17:45 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Zamisli da je organ Vuk Tufegdžić, čovek od integriteta generalno.


Zamisljam... I koliko god da zamisljam, deluje mi neverovatno bi se Mladic nocu setkao okolo. Ako je VBA cuvala Mladica, deluje mi potpuno neverovatno da nezeljenu identifikaciju sprecava ubistvom strazara. Verovatnije mi zvuci da bi u tom slucaju strazu cuvali njihovi ljudi. Ako bi bio psihicki izmenjen, cini mi se da bi Mladicevo cuvanje bilo jos teze. To je previse mnogo pretpostavki za tako snazne tvrdnje kakve je izneo Batic.

Zapravo, sto vise mislim o tome, sve sam uvereniji da VBA nema nista sa ubistvom strazara, ali da ima komanda objekta i komandir straze koji su mozda imali nekakve veze sa istraznijm sudijom Vukom Tufegdzicem.

A sam Tufegdzic je covek koji je optuzen da je u pijanom stanju nasrnuo na saobracajca. Da li je mozda pijan bio i kada je vrsio uvidjaj?
maksa83 maksa83 18:33 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

S obzirom na izvor, ovo mi ipak izgleda malo verovatno. Moguce je da su vojnici nesto videli, ali je moguce i da je u pitanju tragicni incident izazvan necijom neozbiljnoscu.


Nikad nije bilo ubistava u vojsci, još od pokojne JNA - uvek su to bila "samoubistva", "nesreće prilikom čišćenja naoružanja" ili "nesreća izazvana rukovanjem oružjem u pijanom stanju". Neko meni jako blizak je radio kao lekar u hitnoj pomoći pre 20-ak godina u jednom vojvođanskom mestu, kada se u lokalnoj kasarni desio slučaj, a vojni lekar nije bio tu. Prostrelna ulazna rana na leđima a izlazna na grudima, pa se posle na tog nekog (iako je civilno lice i veze sa vojskom nema) vršio pritisak da napiše naknadni izveštaj da je u pitanju samoubistvo (pri čemu taj neko nije bio sudski veštak ovlašćen da donosi takve sudove, nego samo da konstatuje stanje). Telo je zavareno u metalni kovčeg i pod nadzorom JNA sahranjeno u rodnom mestu u Sloveniji, roditeljima je zabranjen bilo kakav pokušaj otvaranja i naknadne obdukcije. Godine su rane osamdesete.

TO je njihov manir, tako oni rade stvari, i te navike nisu promenili.

P.S.I ja odradio neku graničarsku obuku, i znam ponešto o stražarenju po izdvojenim stražama oko skladišta naoružanja okruženom albanskim selima (Makedonija), i imam neku ideju kako sve to funkcioniše. Na takvim mestima i granici, pogotovo noću, psihoza je takva da stražar može greškom da ubije nekog vojnika koji preskače ogradu ili civila koji se šunja po perimetru, ali da jedan stražar ubije drugog, pa sebe, to je čist sajens fikšn - bahati bulšit struktura sviklih na nedodirljivost.


adam weisphaut adam weisphaut 19:30 09.09.2008

Re: novosti o skupu!


A sam Tufegdzic je covek koji je optuzen da je u pijanom stanju nasrnuo na saobracajca. Da li je mozda pijan bio i kada je vrsio uvidjaj?

Tufegdžić je poslat tamo da da sabotira, kao što je i onaj ekspert u komisiji Bože Prelevića, i kad smo kod pijane vožnje nije li upravo taj potonji bio jedan od sudskih veštaka u slučaju Luke Karadžoća? Koincidencija?
r0811n r0811n 20:04 09.09.2008

Re:nema novosti o skupu!

Više je nego verovatno da se Topčider dogodio zbog Mladića.
No, ovde imamo problem sa vojskom.
Naime, od 50 ubijenih vojnika u periodu 2002-2007., 99% njih je stradalo zbog banalnog kriminala nekakvih podoficira, oficira koji su krali, preprodavali (droga u slučaju Leskovac) iz vojnih magacina.
U principu teritorija kasarne je idealna za to.
Stvarni problem sa vojskom je u tome što po inerciji ona štiti te ljude štiteći ,,ugled vojske koji ne sme da bude poljuljan,,!
Roditelji i javnost imaju posla sa tim.Kako ih naterati da se mentalno reformišu.

Ruben
filvas filvas 21:23 09.09.2008

Re: novosti o skupu!

Ako je sve tako jasno, o cemu se onda ovde prica? Niko nema dokaze ni za sta. Istraga je obavljena lose i umesto da to bude centralna tema, spekulise se o Mladicu. Meni je neverovatno koliko se lako hvatate za tu pricu, a da za to ne postoji niti jedan jedini dokaz. Da li se neko uopste seca ko je prvi pomenuo Mladica u vezi sa tim ubistvima?

Da nije to mozda bio neki neimenovani izvor Blica?

Hello!
dali76 dali76 19:38 10.09.2008

Re: novosti o skupu!

Da ovdje se izgleda svi lepe na pricu o RM kao muve , ali fvjerovatno je takva prica I potaknuta radi toga. Mislim Batic tvrdi da dokaze ima da je Mladic bio tamo. Sta se ceka onda? Batic je u ovom slucaju advokat a ponasa se kao politicar I to je ono sto je zalosno.
Manipulacija s sudbinama onih sto su izgubili svoje najmilije I to zbog cega . Zbog kriminalnog ponasanja oficira u doticnoj kasarni.
Kad dokaza nema kad se oni sistematski unistavaju ne ide se tragom ko to radi vec se odma predpostavljaju razlozi a RM je trenutacno super razlog kako za novinare tako I za javnost.
Zalosno odista.
Jelena Milić Jelena Milić 12:30 10.09.2008

evo kako je VOA preneo

http://www.youtube.com/watch?v=SE8afQdD6_I

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana