Kontrolori po instrukcijama, GSP profitira a građani ??

branko.sv RSS / 27.08.2008. u 16:03

     Negde početkom godine Vesna Knežević-Ćosić nam je iznela svoje negativno iskustvo sa informativnom službom aerodroma Nikola Tesla, a ja sam doživeo nešto slično sa kontrolorima GSPa. Jedina sličnost je naime u tome da su i jedno i drugo JAVNA PREDUZEĆA. 

     Dana 19. 08. 2008. god, nakon višednevnog odsustva iz Beograda, prvi dan po povratku, u jutarnjim satima sam krenuo u Dom zdravlja na Vračaru radi lekarskog pregleda. Budući da sam samo povremeni korisnik usluge javnog prevoza uvek sam imao nekoliko unapred kupljenih karata za jednokratni prevoz. Tako i tog jutra oko 10 sati na stanici kod škole Vojislav Ilić uđem u trolejbus br. 29 i u automatu poništim kartu. Na sledećoj stanici ulaze kontrolori i ja jednom od njih  pokazujem poništenu kartu. Kontrolor cinično i veoma arogantno konstatuje da moja karta već četvrti dan ne važii odmah insistira da na licu mesta platim doplatnu kartu (čitaj kaznu za osobe koje se švercuju u gradskom prevozu). Pokušavam da objasnim da ja imam uredno kupljenu kartu za koju sam unapred platio njegovom preduzeću i pokazujem mu još 4 neiskorišćene karte koje su mi se zatekle u džepu. Ništa ne pomaže izlazimo na Krstu i kontrolor mi piše OPOMENU br.2256447  po kojoj treba u roku od 7 dana platim 1.800,oo din na ime doplatne karte a sve pod pretnjom pokretanja sudskog postupka i izlaganju dodatnim troškovima. Kontrolor pritom u opomeni konstatuje da sam kao putnik uhvaćen BEZ VOZNE ISPRAVE i tek na moje insistiranje dodatno u opomeni konstatuje da mi je vraćena stara vozna karta sa serijskim brijem. Ništa ne pomaže moja tvrdnja da stvarno nisam znao da su stare karte prestale da važe, da sam do jutros bio odsutan iz Beograda, da sam  njegovom preduzeću  za tu vožnju objektivno gledano platio 29,oo din umesto 32,oo što je praktično samo razlika od 3,oo din. On ostaje pri tvrdnji  da vrlo dobro zna šta radi i da striktno sprovodi INSTRUKCIJE, te da sam mu ja samo od jutros STOPEDESETPETI putnik kome je po istom osnovu i za identičnu situaciju napisao opomenu. E sada se ja kao (oštećeni) građanin pitam: 

1        Zar GSB u sezoni godišnjih odmora nije dozvolio prelazni period paralelnog korišćenja i novih i starih karata kada se zna da je veliki broj građana u to vreme  van Srbije i da nije baš detaljno informisan o svim detaljima i terminima stupanja an snagu kojekakvih odluka. 

2        Da li GSB uzima u obzir da sam ja kao građanin kupovinom karte za jednokratni prevoz unapred platio njihovu uslugu i samim tim avansno stekao pravo da za to dobijem adekvatnu uslugu.  

3        Šta ja kao građanin da radim kada sticajem okolnosti iz bilo kog razloga prilikom poskupljenja karata imam kod sebe određenu količinu starih naravno unapred plaćenih karata? Zar treba da se izlažem nepotrebnom trošku, da gubim vreme, dodatno plaćam prevoz do prostorija GSBa i u redovima čekam zamenu starih za nove ili eventualno novčanu nadoknadu za neiskorišćene karte. 

4        Po kom osnovu mene kao savesnog građanina tretira kao švercera i prisiljava da platim kaznu za delo koje objektivno nisam učinio već mi je pripisano, a predpostavljam da ako ne platim kaznu na vreme GSB je ovakvu situaciju pokrio nekakvom svojom internom odlukom i ne gine mi povlačenje po Sudovima, gubljenje vremena i na kraju plaćanja svih nastalih troškova.  

5        Ako je tačna tvrdnja kontrolora da je samo toga dana do 10 sati pre podne napisao 150 opomena, a nemam razloga da sumnjam, koja je to cifra koju GSB na kriminalni način otme od svojih građana, i na koji način se ti isti građani mogu zaštiti od takve hajdučije.

6        Koliko je neiskorišćenih a unapred plaćenih karata je završilo a za koje GSB nije uzvratio adekvatnom uslugom a iste građane doveo u situciju da plaćene stare karte ne koriste a da umesto istih plaćaju nove.

 

Moj slučaj nije usamljen i verovatno GSP "trlja ruke" skupljajući vanredne prihode, kontrolori i dalje rade po instrukcijama a građani?? Ma ko njih pita. Nije GSP na usluzi građanima već obrnuto, bar dok je javno preduzeće. A kada se (ako bog da) privatizuje?

 

 

      Branko Švabić, JMBG 0309946714047  Beograd

                                                                              



Komentari (0)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana