Gost autor| Istorija| Politika

Jugoslavija, srpska stranputica

docsumann RSS / 25.02.2023. u 12:12

(zabluda, nesmotrenost ili neminovnost?) 

gost autor: gvozden 

dan-vredan-veka.jpg 

"Jugoslavizam je ideologija bez svog ideologa; ideal koji je ........ ponikao iz intrige; utopija koja je potisla i onemogućila ideju; zakon koji je branjen bezakonjem. Jugoslavizam će u našoj istoriji biti sinonim diktatura, za koje je od prvog trenutka bio tesno vezan."

Jovan Dučić

Jugoslovenska ideja, u krugovima vlasti, se u Srbiji javila polovinom devetnaestog veka, i nije bila izvorno srpska.
Bivši ruski ministar spoljnih poslova, i blizak lični prijatelj iz mladosti ruskog cara Aleksandra prvog, koji je primio Karađorđeve izaslanike u Petrogradu, i od tada zainteresovan za srpsko pitanje, Poljak Adam Čartoriski, pripadnik visokog poljskog plemstva, se razišao sa ruskom politikom, otišao u emigraciju, tamo napravio veliku paradiplomatsku mrežu, i postao vatreni zagovornik antiruske politike.

Njegova politika je uvek, i dok je bio ruski ministar, bila proengleska.

Da bi sprečio uticaj Rusije na Balkanu, on je zamislio veliku državu, pod okriljem turskog carstva, koja će biti i antiruska i antiaustrijska, a to je, po njegovom mišljenju moglo da se ostvari samo pomoću Srbije, koja je u to vreme imala već značajan stepen autonomije potvrđen hatišerifima.
To se u izvesnoj meri slagalo i sa stavovima srpske politike koja je imala nekoliko ključnih pravaca: širenje nadležnosti države, bolje reći uticaja na druge prostore naseljene Srbima, povećanje stepena autonomije u odnosu na Tursku, i smanjenje ruskog uticaja na samu Srbiju.

To, a naročito geografsko širenje i odupiranje Rusiji, su se uklapala u zamisao Čartoriskog.
Još jedan detalj se uklapao u njegov plan.
U to vreme je srušena prva vlada Mihaila Obrenovića, rusofila, a na vlast su došli ustavobranitelji.
Knez Aleksandar Karađorđević je bio zvanični vladar, ali stvarnu vlast su imali ustavobranitelji, pre svih Ilija Garašanin, kao najumniji među njima, a i usled činjenice da su druge vođe, Avram Petronijević i Toma Vučić Perišić, na zahtev Rusije morale da napuste Srbiju.

Kako Rusija nije blagonaklono gledala na smenu Obrenovića, to se ustavobraniteljska vlast smatrala antiruskom.

Čartoriski je smatrao da su to prave okolnosti za njegov plan i on, preko svoga agenta, Čeha, Franje Zaha, nastanjenog u Srbiji, sa bliskim ličnim vezama u vrhu srpske politike, kasnije postaje čak i načelnik generalštaba, lojalan i odan Srbiji, daje svoj predlog Iliji Garašaninu.
Predlog je sadržao ideju o stvaranju jugoslovenske države sa Srbijom kao centrom okupljanja.

Garašanin, koji je i sam imao slične poglede, prihvata taj plan, ali poznavajući prilike bolje od Čartoriskog, on ga u izvesnoj meri menja.
Shvata da je Srbija premala i preslaba za tako veliku ulogu koja joj je bila namenjena, da nije dobro po Srbiju da se direktno suprotstavi ruskim interesima, i od tog plana izrađuje čuveno Načertanije.
Ono ne sadrži ideju o stvaranju jugoslovenske države, već ideju o uspostavljanju i jačanju uticaja Srbije na prostore naseljene Srbima.
(Šta je podrazumevao pod Srbima i tad nije bilo definisano do kraja)
On iz teksta izbacuje termine Jugoslavije ubacuje srpske, ali to je ipak prva pojava nekakve jugoslovenske ideje u zvaničnoj srpskoj politici.

Kasnije, povratkom Mihaila na vlast, Garašanin čak uslovljava Mihaila, koji je ga zvao da učestvuje u vlasti, da prihvati njegovo Načertanije (naravno ne javno) za državnu politiku.

Mihailo prihvata, čak sa oduševljenjem, ali pošto se desilo to što se desilo, Mihailo gine, stvarnu vlast u Srbiji preuzima namesništvo (zapravo Blaznavac i Ristić) Garašanin biva skrajnut, i sudbina Načertanija, a njime i kakve takve Jugoslavije, zasnovane na ideji Čartoriskog i Načertanija biva zapečaćena.

...............................................................

Ta ideja se javlja i među Slovenima pod bečkom krunom, naročito u vreme Velike istočne krize i kasnije okupacije Bosne i Hercegovine, sada dominantno u okupiranom području.

Ali i te ideje, kao i ideje u Srbiji su bile nedoviljno definisani pokušaji da se precizira šta zapravo Jugoslavija treba da bude, proširena Srbija, što je dominantno ideja Srba i srpskih organizacija među kojima je i Crna Ruka (Apis je pred streljanje uzviknuo, živela velika Srbija, živela Jugoslavija?) ili državna zajednica više naroda.

Zapravo, nije postojalo opšteprihvaćeno mišljenje da li se radi o tri (Srbi, Hrvati i Slovenci) zasebna naroda, ili su to toliko slični narodi da se ne može govoriti o tri različita.

Neke od tih ideja su uključivale i Bugare.

Ali te ideje, ideje pravljenja neke Jugoslavije, nema među srpskim političkim strankama, ni u srpskom narodu, za njih je postojanje Srbije bila činjenica oko koje nema dvoumljenja.

.....................................................................

Na velika vrata ideja Jugoslavije u zvaničnu srpsku politiku ulazi u decembru 1914, Niškom deklaracijom.

Iznenada, bez pripreme, bez zagovornika, bez ideologa, iz vedra neba.
Deklaracija je doneta u uslovima nimalo povoljnim za Srbiju.
Kolubarska bitka traje, "saveznici" ne žele da Srbiji daju zvanični status saveznice, a to znači da ne žele da prihvate nikakve obaveze prema njoj. Bugarska, Rumunija i Italija nisu odabrale strane, pa je izvesno bilo da će sile Antante pokušati da ih ustupcima privole da stanu na njihovu, a ustupci mogu da budu samo na štetu Srbije (što se i desilo) i u tim okolnostima Srbija izglasava deklaraciju u kojoj za svoj cilj postavlja "Jugoslaviju".

Objašnjenja tako megalomanskog cilja u tako nepovoljnim uslovima ima nekoliko

Jedan je, možda najverovatniji, taj da je Srbija odlučila, da pošto je već primorana na rat, da pred saveznike, a i sebi, postavi maksimalan cilj, i da posle rata pristane i na manje od toga, što bi opet bio uspeh.
U prilog tome objašnjenju ide i činjenica da je srpska vojska već bila odnela pobedu na Ceru, i da je u toku bilo napredovanje srpske vojske u kolubarskoj kontraofanzivi , koja je završena pobedom posle samo nekoliko dana.

Drugo moguće objašnjenje je pokušaj da se saveznici privole da jače podrže Srbiju tako što će im se ponuditi dobro rešenje.
Napraviće veliku državu na Balkanu koja će zameniti Austrougarsku, ali koja će, za razliku od Austrougarske, biti na njihovoj, a ne na nemačkoj strani.
To je, zapravo, bio osnov i Garašaninove politike da Francusku i Englesku privoli za ideju Jugoslavije.

Jedan od razloga je verovatno bio i taj da u meri u kojoj je to moguće, utiče na moral vojske Austrougarske, kod njenog slovenskog elemenata, izazivanje pojave pete kolone u AU.

Pre rata u tom delu carstva je bilo nezadovoljstva položajem tog, slovenskog, stanovništva.
Sad, kad im Srbija pruža priliku da se otrgnu od Beča i Budimpešte, izazvaće makar koliko toliko dezerterstva i kolebanja i možda prelaska na srpsku stranu.
Toga je bilo, a koliko je na to uticala Niška deklaracija nemoguće je utvrditi.

(Zanimljiva je priča o Dimitriju Konjoviću, bratu Petra Konjovića, pilotu austrougarske vojske, koji je namerno mašio kada je gađao italijanski brod na kom su se Srbi iz Medove prebacivali u Italiju .
Na tom brodu su bili ceo državni trezor, Miroslavljevo jevanđelje, patrijarh, i oko 400 ljudi.)
Nisu Nišku deklaraciju saveznici prihvatili kao dobro rešenje za njih, naprotiv.
Oni su teritoriju na koju je Srbija pretendovala predvideli za trgovinu sa Bugarima, Italijanima i Rumunima.
Rusija je i dodatno bila protiv, jer je, ispostavilo se ispravno, zaključila šta će se desiti sa Srbijom ako se upusti u zajednicu sa velikom kompaktnom masom katolika, ili kako su govorili ako se "utopi u katoličko more"

U toku rata se Srbija dosledno, i ispostaviće se pogrešno, držala tog proklamovanog cilja.

...............................................................

Londonski ugovor je, makar njegovi detalji, za Srbiju bio tajna, ali druga ponuda, (bilo ih je zapravo dve, slične) upućena direktno Pašiću je Srbiji nudila ono što bi danas smatrali izuzetnim uspehom.

Par meseci posle Londonskog ugovora je Srbiji ponuđena teritorija koja bi se mirne duše mogla zvati velikom Srbijom:
Cela BiH , deo Dalmacije, severna Albanija, Srem, Bačka.

Otprilike Šešeljevo, Karlovac - Karlobag - Ogulin - Virovitica.

Ustupak koji je Srbija trebalo da učini je bilo Milutinovo "levo od Vardara" zapravo teritorija koju je Srbija odbranila od Bugarske u drugom balkanskim ratu, samo godinu dana ranije, trebalo je da bude ustupljena - Bugarskoj.

Pašić to bez razmišljanja odbija.

I pored toga što ne postoje nikakve garancije da bi se to i ostvarilo ( tad se nije razmišljalo o likvidaciji Austrougarske, rat je kasnije doveo do sasvim drugih političkih rešenja, pa nije sigurno da bi se u njih uklopila velika Srbija) velika greška je što taj predlog nije prihvaćen.

Pašić je, iako videvši da njegova politika nuđenja saveznicima velike države na Balkanu nije prihvaćena, odlučio da na njoj ipak radi i osniva svoju "marketinšku agenciju" koja će među saveznicima stvarati utisak da je slovenski živalj u Austrougarskoj za ujedinjenje sa Srbijom, što nije bilo tačno.
Tako nastaje Jugoslovenski odbor.

I pored toga što je odbor osnovan i finansiran od strane Srbije, što je formiran da bi bio sredstvo u rukama srpske vlade, on brzo zauzima sopstvene stavove, koji se često razilaze sa Pašićevim.
Pokušava da od propagandog tela srpske vlade postane zaseban politički subjekt.

To se intenzivira slomom srpske vojske, i napuštanjem Srbije.
Tvrdili su da su sad oni i srpska vlada ravnopravni, i jedni i drugi u emigraciji, ni jedni ni drugi nemaju vojsku (govorili su da je srpska vojska posle Albanije nepostojeća kao operativna vojna sila) i da treba da imaju isti status.


Pošto to niko drugi nije prihvatao kao predstavnike bilo koga ili bilo čega, i pošto su zauzeli politiku koja ne sledi Pašićeve zamisli, on s njima ulazi u sukob, i prekida kontakte.

Ali se stvari 1917. prelomne godine, menjaju.

Pojavljuje se ideja, na inicijativu Austrougarske, da Austrougarska pređe iz savezništva sa Nemačkom i na stranu Antante, a u nekim varijantama Srbija bi bila u Austrougarskoj.
Jedna opcija je bila da se napravi trojna umesto dvojne monarhije, da treći činilac bude slovensko područje u koje će ući i Srbija
U drugoj varijanti da Srbija ostane zasebna država, ali da njenu krunu ne nosi Karađorđević nego neki Habzburg,

Ili varijanta da Karađorđevićima ostane kruna "trećeg entiteta" ali da iznad kraljevske bude carska bečka kruna....

A u Rusiji je već izbila februarska revolucija, i mada je privremena vlada nastavila da vodi rat, ruski car Nikolaj, iskreno naklonjen Srbiji, je već bio abdicirao. Privremena vada je pokazivala otvorene antisrpske a probugarske stavove.
Ministar spoljnih poslova je postao čovek koga Pašić nije hteo da primi 1913. zbog njegovog antisrpstva.
Vodio je neku komisiju za utvrđivanje onoga šta se dešavalo u ratu između Srba i Bugara, i bio otvoreno na bugarskoj strani, čak su i studenti organizovali proteste da se on otera iz Srbije, (Miljukov se prezivao)

Pašić uviđa da je u pitanje došlo i postojanje same Srbije, a da je ostao bez saveznika na koga se može osloniti, i poziva Jugoslovenski odbor, Trumbića, na dogovor, da tako pokuša spas.

Situacija za jugoslovenski odbor nije ništa bolja.
Svi njegovi višegodišnji pokušaji da nekako stekne status prihvaćenog subjekta propadaju.
U Londonu, Parizu, čak Rimu, u Petrovgradu već na početku, su bili ignorisani, i on konačno shvata da se saveznicima može približiti samo preko srpske vlade.

Nepovoljne okolnosti i za jedne i za druge su ih spojile na Krfu.

Neslaganja se javljaju i na Krfu, Pašić insistira na unitarizmu, odbor (Ante Trumbić) na federalizmu, ali to neslaganje prevazilaze tako što odluku o tome ostavljaju budućoj ustavotvornoj skupštini.

Iako je Krfska deklaracija dokument bez pravne snage (Jugoslovenski odbor nije imao nikakav legitimitet da pregovara u ime Slovenaca, Hrvata i Srba iz AU), iako je dogovorena u vreme kad nije bilo moguće znati da li će išta moći biti sprovedeno (ofanziva za proboj solunskog fronta je pokrenuta tek godinu dana posle donšenja deklaracije) ispostavilo se da je ona, prvi zajednički dokument srpske vlade i Jugoslovenskog odbora, bila poslednji veliki čin posle koga će konačno nastati Jugoslavija.
Ne sa tim nazivom, ali to je forma.


..................................................................


Posle su stvari tekle tako da je postalo jasno da to ne može biti funkcionalna država u praksi.


A da li je morala da bude formirana?
Da li je Srbija imala drugi izbor?

Teze da je mogla vojskom da zaposedne granice koje bi obuhvatile teritorije naseljene većinom Srbima, i da te granice odbrani, treba odmah odbaciti.

Italija, mnogo veća, jača i značajnija od Srbije je zahtevala tako nešto za sebe, pozivajući se na potpisan Londonski ugovor, vojskom je zauzela značajne teritorije, ali nije uspela.
Morala je da se povuče, uz ogromnu ljutnju i bes, ali da se ipak povuče.
Naivno, pa čak i glupo bi bilo verovati da bi Srbiji uspelo ono što Italiji nije.

Amerika se umešala u rat, postala bitan, ako ne i najbitniji faktor, a ona nije bila potpisnica Londonskog ugovora, samim tim on je stavljen van snage.

Ako Londonski ugovor nije imao dovoljnu političku snagu, naivno je i spominjati snagu Krfske deklaracije.


Krfska deklaracija je ostvarena u smislu teritorije, ali to nikako nije zbog snage Srbije ili zbog važnosti Krfske deklaracije.
Samo se podudarilo da to što je na Krfu dogovoreno, i što je srpska vlada u Niškoj deklaraciji proklamovala, podudara sa interesima Engleske najpre.

Pošto nisu uspeli pokušaji da se Austrougarska odvoji od nemačke i prevede na svoju stranu, odlučeno je da se ona rasformira.
A Engleskoj još od vremena Istočnog pitanja, a i od ranije, bilo bitno da postoji neka država na Balkanu koja će biti prepreka ruskom uticaju, pa je posle osetnog slabljenja turskog carstva, Austrougarskoj omogućila da se proširi na Balkan, najpre okupacijom a onda i aneksijom Bosne.
Tako je Tursku zamenila Austrougarskom na toj funkciji.

Sada, pošto je otpala mogućnost da Austrougarsku i dalje zadrži u toj ulozi, eliminiše se AU, a tu se uspostavlja nestabilna država Jugoslavija, koju može da kontroliše, i koju može lako da likvidira ako se pokaže greškom.

...............................................................


Greška Srbije je ne to što je pristala na Jugoslaviju, nju možda nije mogla da izbegne, ali entuzijazam sa kojim je naročito Aleksandar ušao u tu Jugoslaviju, je neshvatljiva greška.

Jer

Stvari bi možda izgledale drugačije da je Srbija 1915. prihvatila ponudu koju je imala od saveznika.

Ta ponuda se sasvim lako mogla usaglasiti sa Italijom, jer su ponude Srbiji i ponude Italiji bile u dovoljnoj meri komplementarne da bi se kompromis mogao naći.
I onda Italija ne bi bila sama koja se odupire.
Antanta bi došla u poziciju da mora da krši ne jedan nego dva svoja potpisa, i da protiv sebe ima savez dve zemlje, svoje dojučerašnje saveznice, koje imaju realne osnove za svoje zahteve.

Bila bi u poziciji da jednoj državi, Srbiji, silom nameće teritorije koje ova ne želi, što je nelogična situacija.

U svakom slučaju to bi bila sasvim drugačija pozicija od one u kojoj samo jednog saveznika odbacuješ, a drugom, navodno, ispunjavaš njegove zahteve.
Pašić je Krfsku deklaraciju shvatao kao odraz trenutka i okolnosti, a ne nešto što mora biti sprovedeno u delo.
Toga je bio svestan i Trumbić pa je i on radio na alternativnim rešenjima.
I Pašić i vlada su bili spremni i na druge scenarije, ali se Aleksandar potpuno posvetio Jugoslaviji.


Sve što je njemu bilo važno je da se spreči bilo kakva rasprava o uređenju, da li će biti republikansko ili monarhističko, pošto je i to, raspravu i odluku oko budućeg uređenja, predviđao dogovor u Ženevi sa " jugoslovenskim odborom"

Dalje, posle tog dogovora, posle Ženevske deklaracije, koja je bila nepovoljna po Srbiju, toliko nepovoljna da ju je srpska vlada odbila, nastupio je period u kom nije bilo nikakvih kontakata sa "državom SHS", i kad je bilo prihvaćeno stanje da je sve to propalo.

Ali je onda bezizlaznost situacije naterala "Narodno vijeće SHS" da požure u Beograd, da se odreknu svih rezultata pregovora u Ženevi, da prihvate sve uslove srpske vlade, samo da se ujedine sa Srbijom.

Realno je, dakle, pretpostaviti da je bilo moguće izboriti se za neki drugi oblik države, nekakav da njen srpski karakter bude naglašeniji.

Francusku je sigurno bilo moguće pridobiti za takvu opciju, verovatno i Ameriku, Engleska je bila jasno protiv, ali nije ona bila jedina koja je odlučivala.
Da je bilo moguće i neko drugo rešenje govori i činjenica da je priznavanje nove države išlo sporo.
Prvo priznanje je bilo norveško tek u januaru 1919, američko u februaru, francusko i englesko dosta kasnije, i pored agilnosti vlade SHS na priznanjima.
To, oklevanja sa priznanjima na kojima je SHS insistirala, govori da nije postojalo gotovo rešenje, koje je samo saopšteno Srbiji, što se može čuti, jer su najvažniji faktori čekali sa priznanjem, očigledno kalkulišući i sa nekim drugim opcijama, čekajući Parisku mirovnu konferenciju ili neke druge međunarodne ugovore.

Dakle, neko drugo rešenje je bilo verovatno moguće ostvariti.

A najtragičnije je što to, neko drugo rešenje, nije ni pokušano, naprotiv, radilo se direktno protiv svojih, srpskih, interesa, a za tuđe, neprijateljske, hrvatske.

Da nije bilo Aleksandrove neshvatljive posvećenosti, i u slučaju neminovnosti da Srbija u nju uđe, Jugoslavija je Srbima mogla biti predstavljena kao nužnost, a ne želja Srbije.
U takvoj situaciji, u kojoj bi se Jugoslavija Srbima predstavila kao nametnta nužnost , a ne pobeda srpske politike, srpska javnost i srpske stranke bi imale drugačiji, oprezniji odnos prema Hrvatima, i ne bi se desilo da hrvatske stranke vode hrvatsku nacionalnu politiku, a srpske jugoslovensku, i to još pomažući Hrvatima u njihovom poslu.

Sledeća greška, ili možda i prva, Srbije je bila osnivanje Jugoslovenskog odbora.

Samim njegovim osnivanjem ga je u izvesnoj meri legitimizovala kao predstavnika naroda dela AU, i tako taj deo monarhije u nekoj meri učinila zasebnim entitetom.
Ono što Beč i Budimpešta nikako nisu dozvoljavali dok je postojala AU, da to područje bude tretirano kao zaseban entitet, već su ga uvek držali podeljenog između sebe, Srbija je odmah uradila.
Da toga nije bilo, sasvim moguća situacija bi bila da bi se teritorija koju je predstavljao Jugoslovenski odbor, kasnije Narodno Vijeće SHS, posle rata našla u poziciji neorganizovane, nedefinisane teritorije, poražene, i sad već bivše države, koja nema nikakve predstavnike, nikakvu organizaciju i nikakvu vlast.

Slično stanje je i bilo na tom prostoru.
Italija je vojskom zauzimala ono što je smatrala da je njeno po ugovoru, i preko toga, "zeleni kadar", ostaci poražene vojske pretvoreni u pljačkaške bande su vršljali teritorijom i pljačkali, a "država" nije imala načina da bilo šta uradi.

Narodi sa te teritorije bi bili prinuđeni da čekaju šta će se o njihovoj sudbini dogovoriti sile koje su pobedile državu za koju su ratovali.

Oni, Hrvati i Slovenci, nisu mogli ništa da traže, njih niko ništa nije pitao, niti bi se iko osvrtao na njihove eventualne zahteve.

Pokušali su čak i da američku vojsku pozovu da im ona uspostavi državu, tražili da u operacijama ne učestvuju srpska i italijanska vojska, ali su ti pokušaji smatrani neozbiljnim, i odbijeni uz preporuku da se obrate Srbiji.

Srbija im je priskočila u pomoć, i svojom vojskom im rešila te probleme.

A koliko im je gorelo pod nogama vidi se po tome što je Narodno Vijeće, tj "država SHS" ovlastila izaslanike da tako veliku stvar, pravljenje države, definitivno okončaju jednim činom.

Taj čin je zapravo izmena izjava, pozdrav izaslanika i otpozdrav kralja, ne postoji ništa više, nikakav ugovor niti bilo kakav sličan dokument.
Narodno vijeće ništa nije ratifikovalo, već je samo posle par dana objavilo da prestaje sa radom žureći da se otarase svih problema.

Oni ni za šta nisu imali vremena, niti bilo kakvog izbora, Srbija je to znala i nije iskoristila.

Tih dana je vreme ubrzano radilo za Srbe a protiv Hrvata, skoro svakodnevno su narodna veća, skupštine, pripajali svoje teritorije direktno Srbiji, (24 novembra Srem, 25 ostali delovi današnje Vojvodine, 27 Banja Luka, 29 Crna Gora,....)
Narodno veće Splita je postavilo ultimatum državi SHS, zapravo Zagrebu, da odmah prihvati sve i da se ujedini sa Srbijom, ili će ono to učiniti samostalno poput ostalih.

Politički mudro je bilo ostaviti ih u tom položaju, i insistirati na srpskim nacionalnim i državnim interesima, a ne na jugoslovenskim.
I umesto da ih ostavi na vatri, Aleksandar ih prima, i već 1. decembra pravi s njima Jugoslaviju.

Morao je makar da odlaže, a to je sigurno mogao.
To može da zvuči možda i surovo, ali u politici je to poželjno postupanje.

Jer upravo to je Srbima poručivao veliki političar, i važan, jedan od najvažnijih ljudi sveta tog vremena, francuski premijer Žorž Klemanso:

"Srbi moraju da nauče da ne treba da pokazuju pesnicu pred velikim, a popustljivost pred malima, nego obrnuto".

Tad su Srbi bili veliki a Hrvati mali, i trebalo im je pokazati pesnicu.
Njihov jedini kanal preko koga su mogli uopšte da na bilo kom nivou komuniciraju sa silama pobednicama je bila Srbija.

I Srbija im je na žalost i na svoju štetu taj kanal omogućila.

................................................................

Šta god da je u pitanju, zabluda, nesmotrenost, ili neminovnost Jugoslavija je za Srbiju bila stranputica.
Zabluda je, a to je nesporno, bilo isuviše na srpskoj strani u toku trajanja prve Jugoslavije, a u toku druge i čiste osvete države prema srpskoj naciji.

Za kraj, govor Klemansoa na završetku Versajske konferencije

"Prilikom zaključenja ove naše mirovne konferencije, ja moram da izrazim svoje veliko žaljenje što je s političke pozornice sveta nestalo jedno veliko istorijsko ime, a to je Srbija."


...................................................................


Ali
Srbija se vratila na političku pozornicu sveta.
Izgubila je ceo vek, ogromnu cenu platila, ali je, valjda, naučila lekciju, da Srbi mogu biti svoji na svome samo srpskoj državi.



Komentari (350)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 20:39 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
reci da niste šarani koji iskaču kada

Znači ti vidiš Volođu, devojčica je ustvari nebitna.

Ti si je proglasio za izmišljotinu koja služi da se diskredituje Putin, ne ja.

gvozden1 gvozden1 20:44 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


a što se opsjednutosti tiče, šta znam, lako padaju ljudi u vatru u vezi politike, ničeg novog tu nema. nit neobičnog

Pa nema, politika je i strast, nije to ništa novo, ali je otužno ovo, jao žao mi devojčice, jao žao mu Ukrajinaca, jao ja sam tanana osetljiva dušica koja žali.


Idi bre u pm, pa misliš li da je mnogo kretena koji će nasedati na tvoja prenemaganja o devojčici ili Ukrajincima, a posebno o jadnom ruskom narodu pod Putinivom diktaturom.


Šta me boli klinac i kako je Ukrajincima, i Rusima pod Putinom, gledam svoj interes.

A ko mrzi Ruse, pa bre neka tako kaže, a ne da se premaže zbog kao neke devojčice, koja ko zna da li uopšte postoji.
gvozden1 gvozden1 20:47 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
gvozden1
reci da niste šarani koji iskaču kada

Znači ti vidiš Volođu, devojčica je ustvari nebitna.

Ti si je proglasio za izmišljotinu koja služi da se diskredituje Putin, ne ja.


Niti sam je proglasio za izmišljotinu, niti znam da postoji.
Zapravo ne interesuje me.

A kako ti znaš da postoji, piše na internetu?

Ustvari, znaš jer slepo veruješ u sve što se uklapa u tvoje projekcije situacije.

A to je, naravno, odlika razumnih otpornih na propagandu.


docsumann docsumann 20:48 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Idi bre u pm, pa misliš li da je mnogo kretena koji će nasedati na tvoja prenemaganja o devojčici ili Ukrajincima, a posebno o jadnom ruskom narodu pod Putinivom diktaturom.


rekao bih da su to bili pokušaji dočaravanja karaktera Putinove vladavine, a ne prikazi njega kao demonskog božanstva.


gvozden1 gvozden1 20:52 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
Idi bre u pm, pa misliš li da je mnogo kretena koji će nasedati na tvoja prenemaganja o devojčici ili Ukrajincima, a posebno o jadnom ruskom narodu pod Putinivom diktaturom.


rekao bih da su to bili pokušaji dočaravanja karaktera Putinove vladavine, a ne prikazi njega kao demonskog božanstva.




A i to je sporedno.

Očigledno je da Putin ima podršku u Rusiji, preko pola sigurno.
Hoće ga Rusi - pa neka im ga, kakav god da je.
docsumann docsumann 20:54 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
maksa83
gvozden1
reci da niste šarani koji iskaču kada

Znači ti vidiš Volođu, devojčica je ustvari nebitna.

Ti si je proglasio za izmišljotinu koja služi da se diskredituje Putin, ne ja.


Niti sam je proglasio za izmišljotinu, niti znam da postoji.
Zapravo ne interesuje me.

A kako ti znaš da postoji, piše na internetu?

Ustvari, znaš jer slepo veruješ u sve što se uklapa u tvoje projekcije situacije.

A to je, naravno, odlika razumnih otpornih na propagandu.


mislim da bi na svaku vijest o eventualnoj žrtvi diskriminacije ili političke torture trebalo ipak obzrivije reagovati.
sumnja je ok, al šta ako je u pitanju istinita priča, a nije nevjerovatno, (zar ne?)

maksa83 maksa83 20:54 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Niti sam je proglasio za izmišljotinu, niti znam da postoji.
Zapravo ne interesuje me.

Za nekog koga ne interesuje mnogo si brzo potrčao da izraziš sumnju u njeno postojanje.
maksa83 maksa83 20:57 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Očigledno je da Putin ima podršku u Rusiji, preko pola sigurno.

To si siguran samo ti pošto protivkandidata nema, jednog vrlo ozbiljnog je roknuo još 2015. a drugog manje ozbiljog drži u zatvoru i njegovoj partiji je zabranio da se kandiduje za bilo šta.
docsumann docsumann 20:57 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
docsumann
Idi bre u pm, pa misliš li da je mnogo kretena koji će nasedati na tvoja prenemaganja o devojčici ili Ukrajincima, a posebno o jadnom ruskom narodu pod Putinivom diktaturom.


rekao bih da su to bili pokušaji dočaravanja karaktera Putinove vladavine, a ne prikazi njega kao demonskog božanstva.




A i to je sporedno.

Očigledno je da Putin ima podršku u Rusiji, preko pola sigurno.
Hoće ga Rusi - pa neka im ga, kakav god da je.


daj molim te, živim u zemlji u kojoj je jedan vladao po volji naroda 30 godina. znam dobro kako to funkcioniše.
samo što je volja naroda jako rastegljiva i plastična stvar. da se to uobličiti...
gvozden1 gvozden1 20:59 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

sumnja je ok, al šta ako je u pitanju istinita priča, a nije nevjerovatno, (zar ne

Doks, pričamo o nekom pojedinačnom slučaju negde u tri lepe materine.

Pa ako nam svaki slučaj diskriminacije u svetu treba da bude značajan, možemo li nekad o sebi misliti?

I na kom mestu po težini diskriminacije je ovaj slučaj na lestvici diskriminacije?

gvozden1 gvozden1 21:02 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


To si siguran samo ti pošto protivkandidata nema, jednog vrlo ozbiljnog je roknuo još 2015. a drugog manje ozbiljog drži u zatvoru i njegovoj partiji je zabranio da se kandiduje za bilo šta

Pa naletima nekad na vesti o tome, i oni koji tvrde da mu podrška opada ne silaze ispod pedeset, oni na njegovoj strani tvrde i osamdeset posto.

A što je to tako, zbog ubijanja oponenata, zbog ovog ili onog, ne zanima me previše, a i neću sebi da dozvolim da "znam" što tebi, vidim, nije problem, ti znaš.

docsumann docsumann 21:03 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Doks, pričamo o nekom pojedinačnom slučaju negde u tri lepe materine.

Pa ako nam svaki slučaj diskriminacije u svetu treba da bude značajan, možemo li nekad o sebi misliti?


ne moraš misliti o njima, al nemoj apriori sumnjat u objavu neke od njih.

meni je to neka elementarna humanost bez obzira pa da su u pitanju kosmičke distance.

ako sumnjaš istražuj, a ako te se ne tiče - prešuti. ne moraš ni ti reagovati na objavu svake žrtve diskriminacije u medijima. uzmi malo vremena za sebe.
predatortz predatortz 21:04 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Hoće ga Rusi - pa neka im ga, kakav god da je.


Samo da se nama puno ne približava...
maksa83 maksa83 21:06 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

A što je to tako, zbog ubijanja oponenata, zbog ovog ili onog, ne zanima me previše, a i neću sebi da dozvolim da "znam" što tebi, vidim, nije problem, ti znaš.

To da ćeš da staviš ruke na uši i oči i vičeš LALALALALALALA da ti slučajno te neprijatne činjenice o sistematskom suzbijanju političke konkurencije brutalnim ubistvima ne dopru do mozga mi je jasno, ne moraš da objašnjavaš.
gvozden1 gvozden1 21:07 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


ako sumnjaš istražuj, a ako te se ne tiče - prešuti.

U ratu, stanju kad se laže po prirodi stvari, nemoj sumnjati?

Veće greške nema.

I to nije sumnja u pravom smislu, to je samo odbacivanje da se takvim vestima pridaje ikakav značaj.
gvozden1 gvozden1 21:10 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

mi je jasno

I to ti je jasno?

Jesi li zadovoljan kad se pogledaš u ogledalo i kažeš sebi, jebote al sam pametan, meni je sve na svetu jasno, i što Putin i a podršku Rusa i šta neki Gvozden misli.

Bravo majstore.
gvozden1 gvozden1 21:13 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz
Hoće ga Rusi - pa neka im ga, kakav god da je.


Samo da se nama puno ne približava...

Naravno, to je osnovno i najvažnije.

Može Rusija biti najdemokratskija i najbogatija ne svetu, ako krene da ugrožava Srbiju, opet sledi isto, jebe mi se kako je kod vas, dalje ruke od Srbije.
docsumann docsumann 21:13 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1

ako sumnjaš istražuj, a ako te se ne tiče - prešuti.

U ratu, stanju kad se laže po prirodi stvari, nemoj sumnjati?

Veće greške nema.

I to nije sumnja u pravom smislu, to je samo odbacivanje da se takvim vestima pridaje ikakav značaj.


a zašto ne istražiš umjesto da odbaciš?
vjest je indikativna, a danas nije problem prići joj s više izvora...mislim koga već interesuje kakav je Putin i to.



maksa83 maksa83 21:17 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Jesi li zadovoljan kad se pogledaš u ogledalo i kažeš sebi, jebote al sam pametan, meni je sve na svetu jasno, i što Putin i a podršku Rusa i šta neki Gvozden misli.

Sam si istrčao na teren da laviraš i razmazuješ popriličnu svinjariju (i konstatuješ usput da Putin kara) ali ću nekako ja da ispadnem za to kriv. Neverovatno...



maksa83 maksa83 21:18 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

vjest je indikativna, a danas nije problem prići joj s više izvora...mislim koga već interesuje kakav je Putin i to.

Do sad smo samo utvrdili da Putin kara, sve ostalo je u domenu malih verovatnoća.

gvozden1 gvozden1 21:19 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

a zašto ne istražiš umjesto da odbaciš?

Prvo, zato što se takvih vesti može naći na milione.
I koje svedoče u korist jedne i u korist druge strane, pa bi bilo besmisleno svaku proveravati.

Drugo, svedoči u stanju u Rusiji koje me ne interesuje previše, plus, sasvim sam ubeđen da je jedino ispravno svakome prepustiti da rešava svoje unutrašnje stvari.
I Rusima da uređuju Rusiju, naravno.
gvozden1 gvozden1 21:21 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
Jesi li zadovoljan kad se pogledaš u ogledalo i kažeš sebi, jebote al sam pametan, meni je sve na svetu jasno, i što Putin i a podršku Rusa i šta neki Gvozden misli.

Sam si istrčao na teren da laviraš i razmazuješ popriličnu svinjariju (i konstatuješ usput da Putin kara) ali ću nekako ja da ispadnem za to kriv. Neverovatno...





Pa kara.
Kad neko trči po internetu i skuplja te pričice o Putinu, očigledno je da je taj opsednut Putinom, a pošto ništa po tom pitanju ne može da učini osim da se nervira, sjeban je, očigledno.
maksa83 maksa83 21:23 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Kad neko trči po internetu i skuplja te pričice o Putinu

Kakve pričice o Putinu?
docsumann docsumann 21:25 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
maksa83
Jesi li zadovoljan kad se pogledaš u ogledalo i kažeš sebi, jebote al sam pametan, meni je sve na svetu jasno, i što Putin i a podršku Rusa i šta neki Gvozden misli.

Sam si istrčao na teren da laviraš i razmazuješ popriličnu svinjariju (i konstatuješ usput da Putin kara) ali ću nekako ja da ispadnem za to kriv. Neverovatno...





Pa kara.
Kad neko trči po internetu i skuplja te pričice o Putinu, očigledno je da je taj opsednut Putinom, a pošto ništa po tom pitanju ne može da učini osim da se nervira, sjeban je, očigledno.


oni kače, ti reaguješ...

rekao bih da si se jednako upleo
gvozden1 gvozden1 21:26 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
Kad neko trči po internetu i skuplja te pričice o Putinu

Kakve pričice o Putinu?

One koje diraju Volođu

Pa reci da niste šarani koji iskaču kada se dirne u Volođu
.

Ili si promenio mišljenje?
gvozden1 gvozden1 21:27 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
gvozden1
maksa83
Jesi li zadovoljan kad se pogledaš u ogledalo i kažeš sebi, jebote al sam pametan, meni je sve na svetu jasno, i što Putin i a podršku Rusa i šta neki Gvozden misli.

Sam si istrčao na teren da laviraš i razmazuješ popriličnu svinjariju (i konstatuješ usput da Putin kara) ali ću nekako ja da ispadnem za to kriv. Neverovatno...





Pa kara.
Kad neko trči po internetu i skuplja te pričice o Putinu, očigledno je da je taj opsednut Putinom, a pošto ništa po tom pitanju ne može da učini osim da se nervira, sjeban je, očigledno.


oni kače, ti reaguješ...

rekao bih da si se jednako upleo


Ma ja reagujem na njih, ne na priče.

Milo mi kad vidim kako se somovi nerviraju.
docsumann docsumann 21:28 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Prvo, zato što se takvih vesti može naći na milione.
I koje svedoče u korist jedne i u korist druge strane, pa bi bilo besmisleno svaku proveravati.


obično su u pravu kad pričaju o sranjima onih drugih i obično lažu kad pričaju o svojim uspjesima.

maksa83 maksa83 21:31 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

One koje diraju Volođu

Ti si ga uveo u priču pošto si celu stvar proglasio za izmišljotinu koja služi tome da ga ugrozi, ne ja.

Moraš da se fokusiraš malo.
gvozden1 gvozden1 21:34 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


obično su u pravu kad pričaju o sranjima onih drugih i obično lažu kad pričaju o svojim uspjesima.

Gledam večeras baš.
Jedna reporerka bila u Ukrajini, druga u Rusiji, naše.

I dobro, očekivane priče, ništa bitno, ali jedan detalj mi privukao pažnju.
Ova iz Rusije, a i ona onako usput to reče, reče sa je primetno da na našim medijima nema ličnih, životnih priča naroda iz Donbasa.

I stvarno, nema ih.
Ima Ukrajinskih priča, ima i ruskih, ali onih iz Moskve, ali tih nema.
gvozden1 gvozden1 21:36 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
One koje diraju Volođu

Ti si ga uveo u priču pošto si celu stvar proglasio za izmišljotinu koja služi tome da ga ugrozi, ne ja.

Moraš da se fokusiraš malo.

Ti bi morao da se fokusiraš.
Jednom priču poistovećuješ sa diranjem volođe, a samo par minuta kasnije za istu priču kažeš kakve veze to ima sa Volođom.

Al dobro, radni dan je bio, umor možda.

I da.

Čitam ponovo.
Ajd lepo ću te zamoliti da ne izmišljaš stvari, nije pošteno, a ti si fin dečko, šteta da rušiš reputaciju na nebitnim stvarima.
Nikad priču nisam proglasio izmišljotinom.
gedza.73 gedza.73 21:43 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
ično, mnee je to pomalo iritiralo dok sam s njim svojevremeno polemiso na blogu, jer razbija fokus i opterećuje priču. ako konstantno kačiš i "poentiraš" s novim dokumentima i navodima, to zapravo više i nisu neki aduti i bitni momenti, već zamarajući manir.

U pravu si. U želji da pojasnim i dopunim redovno postanem zamoran pa ipak to bude jače od mene. Kao u vicu 'jedem biber i plačem'

Da budem iskren kad su onomad Naši (ruska ispostava pored Obraza koje je kako sam kasnije čuo organizovao Fefelj) išli protiv Peščanika bio sam na njihovoj strani. Čak sam postavljao Putina sa blueberry hill zato što sam mislio kako neko treba da drma kavez grupi koja se preterano osilila pa i mešanje u njihove izbore mi bila opravdana osveta.

Ovo se sad tiče nas a rusku propagandu ćemo gadno iskijati jer se novostaljinizam začuđujuće dobro prima pa je ponovo Evropa loša a Moskva divna. Uvek ta razdelna linija kojom se manipuliše na kojoj uvek odaberemo pogrešan put i uvek najebemo.


gedza.73 gedza.73 21:45 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
Očigledno je da Putin ima podršku u Rusiji, preko pola sigurno.

I Tito je u Srbiji imao podršku, preko pola sigurno.
gvozden1 gvozden1 21:49 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gedza.73
gvozden1
Očigledno je da Putin ima podršku u Rusiji, preko pola sigurno.

I Tito je u Srbiji imao podršku, preko pola sigurno.

I mi dočekali da umre, Rumuni ubili Čaušeskua, neka Rusi vide šta će.
Mogu i da ga menjaju, šta tebe boli klinac za to?

Empatija prema ruskim narodu od strane rusofoba po sopstvenom priznanju?

Ne, samo jed i bes, a meni zadovoljstvo vidim kako te Putin kara.
predatortz predatortz 21:51 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gedza.73
gvozden1
Očigledno je da Putin ima podršku u Rusiji, preko pola sigurno.

I Tito je u Srbiji imao podršku, preko pola sigurno.


Što je najgore, ima i danas!
gedza.73 gedza.73 21:53 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Ne, samo jed i bes, a meni zadovoljstvo vidim kako te Putin kara.

U dlaku su isto pričali komunisti samo što im je umesto Putina bio Staljin i Tito.
I uvek je bio 'naš' interes u pitanju.
neka Rusi vide šta će.

Videli.
U sadašnjoj akutnoj fazi konfrontacije rusko-pravoslavnog pola i Zapada, a posebno u svetlu ukrajinske drame i očajničke bitke za Novorusiju, logično bi bilo uzvratiti udarac na Balkanu. Republika Srpska zauzima centralno mesto u strateškoj arhitekturi Balkana. Ako tamo počne, pokrenuće se svi procesi u regionu.
Dugin


Potpuno ista priča kao i ova koje smo se dotakli u vezi teme tvog bloga.
gvozden1 gvozden1 21:54 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

U sadašnjoj akutnoj fazi konfrontacije rusko-pravoslavnog pola i Zapada, a posebno u svetlu ukrajinske drame i očajničke bitke za Novorusiju, logično bi bilo uzvratiti udarac na Balkanu. Republika Srpska zauzima centralno mesto u strateškoj arhitekturi Balkana. Ako tamo počne, pokrenuće se svi procesi u regionu.
Dugin

Evo ga opet:)
gedza.73 gedza.73 21:59 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz
Što je najgore, ima i danas!

Ima. Izgleda kako volimo diktatore i da ta ljubav sprečava da uredimo društvo na zdravim osnovama. Otud valjda i toliko idolopoklonstvo prema Putinu



gedza.73 gedza.73 22:00 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


gvozden1
Evo ga opet:)

jesi rekao kako ćeš da odjebeš Ruse ako se mešaju u srpski interes? Jel' srpski interes da ginemo za Rusiju?
gvozden1 gvozden1 22:06 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gedza.73
Evo ga opet:)

jesi rekao kako ćeš da odjebeš Ruse ako se mešaju u srpski interes? Jel' srpski interes da ginemo za Rusiju?

I evo ih umešali se?

Našao ti dokaz na internetu:)

Jebote, pa zar si baš toliko plitak da ne shvataš da sve i da to jeste zvanična ruska strategija, da bi se to čuvalo kao najveća državna tajna, a ne bi se objavljivalo po internetu?

Izgugla kulov nešto pa pomisli da je otkrio ekskluzivu, rusku strategiju za Balkan.

Ne može bre to da se pročita nigde, ne a da mu se veruje niti da se odbaci, ne radi se to tako.

Ovo može da bude i istina i bućkalo za vas somove.


Nemoj se bre primati da si otkrio nešto.
gedza.73 gedza.73 22:23 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Jebote, pa zar si baš toliko plitak da ne shvataš da sve i da to jeste zvanična ruska strategija, da bi se to čuvalo kao najveća državna tajna,

u 19. veku je, podsetiću te, garašanin napisao da Rusija podbunjuje hrišćansku raju na pogibiju a onda je pritvorno izdaje, u 20. veku tokom kraljevine politika Kominterne je bila skoro ista, tokom SFRJ šezdesetih i sedamdesetih su komunisti sovjetske Rusije govorili kako se SSSR brani na balkanu, Kadijević je u Moskvi pričao da se komunizam, socijalizam i Svojetska Rusija brane u Jugoslaviji i sad ovaj naciistički rasista Raspućin kaže isto.

I nije on objavio 'ekskluzivno na netu' nego su hakeri objavili njegove mejlove.
Nemoj se bre primati da si otkrio nešto

Ostaje pitanje odjebavanje Rusije ako kaže kako je u njenom interesu sukob na Balkanu u kome stradaju Srbi.
gvozden1 gvozden1 22:37 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


I nije on objavio 'ekskluzivno na netu' nego su hakeri objavili njegove mejlove.

E ako je tako, onda je sve ofirano, i sad se sve zna:)


Ostaje pitanje odjebavanje Rusije ako kaže kako je u njenom interesu sukob na Balkanu u kome stradaju Srbi.


Pa sad, to zavisi od toga šta Srbija time dobija.

Ej, nemoj se ti mučiti politikom, komplikovano je to, baci u pm.

gedza.73 gedza.73 22:40 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Pa sad, to zavisi od toga šta Srbija time dobija.

Samo žrtve, razaranja, višedecenijski zaostatak i masovnu depopulaciju.
gvozden1 gvozden1 22:42 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gedza.73
Pa sad, to zavisi od toga šta Srbija time dobija.

Samo žrtve, razaranja, višedecenijski zaostatak i masovnu depopulaciju.

I to znaš?
Hakeri otkrili?

Stvarno ovo nije za tebe.
gedza.73 gedza.73 22:48 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

I to znaš?
Hakeri otkrili?

Možda ti imaš druge informacije o našem geografskom položaju, NATO okruženju, činjenici da je Lavrovu bio zabranjen prelet do Srbije i dosadašnjem toku rata s obzirom da imaš Moldaviju ili Rumuniju između Bahmuta koji ruska 'profesionalna' vojska pokušava da 'oslobodi' od avgusta prošle godine i Niša sa ruskim humanitarnim centrom.
shmoo shmoo 23:00 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

benedykt
shmoo
softelectronics_e

Gedžo, gde ti pronalaziš te idiotarije?



Бенедикт му шаље линкове, гарантовано.

Кара Путин, кара.

Право у главу па не стаје.

Pod jedan



Под један, ја имам питање за тебе.

Да ли си ти мене разумео када сам ти написао на оном тамо блогу код Џинкса да ме баш заболе курац шта ти имаш да кажеш?

(Са баш тим вокабуларом.)

Ево ти га Геџа па са њим размењуј те глупости које овде качите по Блогу Б92 ако већ сматрате да је то што ви окачите толико важно. Имате један другог за публику.

И милујте успут један другоме идиотске главице умишљајући да је то слобода.

gvozden1 gvozden1 23:01 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gedza.73
I to znaš?
Hakeri otkrili?

Možda ti imaš druge informacije o našoj geografskoj poziciji, NATO okruženju, činjenici da je Lavrovu bio zabranjen prelet do Srbije i dosadašnjem toku rata s obzirom da imaš Moldaviju ili Rumuniju između Bahmuta koji ruska 'profesionalna' vojska pokušava da 'oslobodi' od avgusta prošle godine i Niša sa ruskim humanitarnim centrom.

Znači, sve je jasno?
Ovaj rat se džabe vodi, ništa se neće promeniti, i Lavrov nikad više neće moći doći u Srbiju?

Pa što ne javiš to nekome, Beloj kući, Kremlju, da je gotovo, da ne ratuju više.

Ti sigurno nisi taj s kim se može razgovarati o mogućim ishodima rata, a moguće je i da bude na štetu Srbije i na korist.
U slučaju ruskog poraza šteta je neminovna, u slučaju ruske pobede moguće je i jedna i druga varijanta, ali pošto je u tom slučaju moguća i korist, razumno je nadati se da će Ukrajina pući.
Sa Putinom ili nekim drugim, uglavnom da je Rusija porazi.

Zapad neće pući, ali da bi se ruska pobeda ostvarila Ukrajina mora.

Ja joj želim da pukne, ne zato što je mrzim nego zato što je njeno pucanje naša šansa.
Ne stopostotna, ali bolje nemamo.


E sad, razrade raznih kombinacija su stvarno van tvojih domašaja, možda se nekad i o tome povede razgovor, ali ne s tobom, ti si ograničen.
predatortz predatortz 23:02 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија


И милујте успут један другоме идиотске главице умишљајући да је то слобода.


Ne postoji sloboda!
Postoje tvrđe ili mekše diktature.
Zameri im se i upoznaćeš "slobodu".
Onda je i dobrovoljni seks sa dve Šveđanke silovanje...

shmoo shmoo 23:03 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
vjest je indikativna, a danas nije problem prići joj s više izvora...mislim koga već interesuje kakav je Putin i to.

Do sad smo samo utvrdili da Putin kara




И то у вугла. Право у вугла.

Искачу им очи колико им је лепо када их Путин кара по интернету 24/7.

Да нема Путина, не би ни знали о чему би другом овде на Блогу Б92 писали.

Толика је то страст.

shmoo shmoo 23:04 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz

И милујте успут један другоме идиотске главице умишљајући да је то слобода.


Ne postoji sloboda!
Postoje tvrđe ili mekše diktature.
Zameri im se i upoznaćeš "slobodu".
Onda je i dobrovoljni seks sa dve Šveđanke silovanje...




Добро, онда да се нађемо нека буде мекша диктатура.

Она у рукавицама.

gvozden1 gvozden1 23:06 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Onda je i dobrovoljni seks sa dve Šveđanke silovanje...

I to prostitutke:)
shmoo shmoo 23:14 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
gvozden1
maksa83
Jesi li zadovoljan kad se pogledaš u ogledalo i kažeš sebi, jebote al sam pametan, meni je sve na svetu jasno, i što Putin i a podršku Rusa i šta neki Gvozden misli.

Sam si istrčao na teren da laviraš i razmazuješ popriličnu svinjariju (i konstatuješ usput da Putin kara) ali ću nekako ja da ispadnem za to kriv. Neverovatno...



Pa kara.
Kad neko trči po internetu i skuplja te pričice o Putinu, očigledno je da je taj opsednut Putinom, a pošto ništa po tom pitanju ne može da učini osim da se nervira, sjeban je, očigledno.


oni kače, ti reaguješ...

rekao bih da si se jednako upleo



Колико видим, реагујеш и ти на ово што Хучи окачи. Или ја на претходној страни.

Дакле, и ти си се уплео.

И тако можемо у круг.

shmoo shmoo 23:17 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
maksa83
One koje diraju Volođu

Ti si ga uveo u priču pošto si celu stvar proglasio za izmišljotinu koja služi tome da ga ugrozi, ne ja.

Moraš da se fokusiraš malo.

Ti bi morao da se fokusiraš.
Jednom priču poistovećuješ sa diranjem volođe, a samo par minuta kasnije za istu priču kažeš kakve veze to ima sa Volođom.




Дај му неки лакши задатак.

Буди друг.

predatortz predatortz 23:28 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
Onda je i dobrovoljni seks sa dve Šveđanke silovanje...

I to prostitutke:)


Al' poštene!


Nego, nešto razmišljam... Ovde je povika na Benea da je rasista, a najveći rasisti su zapravo naši dragi liberali, levičari.


Pitin je diktator! Jeste, slažem se. Nekako je veliki broj ispadanja kroz prozor ili samoubistava zbog savesti među onima koji ga potkače da bi to bilo slučajno.

Dakle, pišite me među one koji se slažu da je Putin diktator.

Ali...
Kada navataš one malo garavije, na drugom kontinentu,pošto si im srušio zemlju, kuću, ubio dete i proglasio ga kolateralnom štetom, pa ga dovedeš do očaja da počne da ti uzvraća onim što ima, a to je prsluk punjen dinamitom i šrafovima - e taj je drugovi i drugarice terorista.
Onda ga vodite u Gvantanamo, nalivate ga vodom do pucanja organa, priključujete mu struju na testise, slikate se kako urinirate po njemu, jer on je terorista!
Onda neko kaže:
Čekajte, pa vaša vlada ih je formirala, obučavala, naoružavala i bili su dobri kada ste ih slali na one druge...

Odgovar je isti - on je terorista!

To je za drugove i drugarice prihvatljivo, jer to je civilizacija.

Pa, neće biti, drugovi i drugarice!
To je terorizam! Sistemski! I rasizam!
A vi to podržavate, jer to rade oni vama srcu mili.


shmoo shmoo 23:34 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
U sadašnjoj akutnoj fazi konfrontacije rusko-pravoslavnog pola i Zapada, a posebno u svetlu ukrajinske drame i očajničke bitke za Novorusiju, logično bi bilo uzvratiti udarac na Balkanu. Republika Srpska zauzima centralno mesto u strateškoj arhitekturi Balkana. Ako tamo počne, pokrenuće se svi procesi u regionu.
Dugin

Evo ga opet:)





Човек је невиђени смарач.

Али невиђени.






maksa83 maksa83 23:35 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Дај му неки лакши задатак.

Буди друг.

Pošto si na vest da je roditelje odveo FSB po prijavi iz škole krenuo nepristojno da se samododiruješ uz "Putin kara" ne mogu da zamislim kakva bi onanija pala da sam okačio klip od pre neki dan gde dečiji hor peva "i kada vrhovni komandant pozove u poslednji boj mi ćemo poći, čika Vova mi smo sa tobom". Ipak ovo nije takav sajt.

shmoo shmoo 23:37 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
Дај му неки лакши задатак.

Буди друг.

Pošto si na vest da je roditelje odveo FSB po prijavi iz škole krenuo nepristojno da se samododiruješ uz "Putin kara" ne mogu da zamislim kakva bi onanija pala da sam okačio klip od pre neki dan dečijeg hora koji peva "i kada bude poslednji boj mi ćemo poći, čika Vova mi smo sa tobom". Ipak ovo nije takav sajt.



Како не можеш да замислиш?

Не верујем ти.

Ма маштовит си ти дечко.

Само се мало потруди.

EDIT: Узгред, овај Хучијев блог је о Југославији и Србима, а не о Путину.

Или сам ја можда нешто пропустио?

А то што Геџу хвата неиздрж да на блогу о Србима и Југославији качи своје идиотарије о Путину, то се њему обрати, а не мени.

gvozden1 gvozden1 23:42 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Onda ga vodite u Gvantanamo, nalivate ga vodom do pucanja organa, priključujete mu struju na testise, slikate se kako urinirate po njemu, jer on je terorista!

Pre neki dan išla vest da su (valjda poslednji) zatvorenici, braća, pušteni i objavljeno da su bili utamničeni - greškom!

Ličili im na nekog, 20 godina proveli tamo bez optužnice, i sad kao, jbg, izvinite, ako je i izvinite bilo.

A državni terorizam, pa ovo sa severnim tokom, ja mislim da jasnijeg primera klasičnog državnog terorizma nema.

Tu se država ponela na klasičan razbojnički način.
predatortz predatortz 23:46 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Pre neki dan išla vest da su (valjda poslednji) zatvorenici, braća, pušteni i objavljeno da su bili utamničeni - greškom!

Ličili im na nekog, 20 godina proveli tamo bez optužnice, i sad kao, jbg, izvinite, ako je i izvinite bilo.


Tačno da ih čovek razume ako se opašu ekspozivom i uđu u prvi restoran u kom sedi samozadovoljna potrošačka stoka koja se mudrošću napaja sa CNN!
gvozden1 gvozden1 23:50 02.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz
Pre neki dan išla vest da su (valjda poslednji) zatvorenici, braća, pušteni i objavljeno da su bili utamničeni - greškom!

Ličili im na nekog, 20 godina proveli tamo bez optužnice, i sad kao, jbg, izvinite, ako je i izvinite bilo.


Tačno da ih čovek razume ako se opašu ekspozivom i uđu u prvi restoran u kom sedi samozadovoljna potrošačka stoka koja se mudrošću napaja sa CNN!


Otišla braća, kao recimo dvadesetogodišnjaci, klinci, život pred njima, a izlaze četrdesetogodišnjaci, znači život krenuo ka dole.

A džabe, a Gvantanamo!

Sve je razumljivo, i pojas.
docsumann docsumann 08:25 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

EDIT: Узгред, овај Хучијев блог је о Југославији и Србима, а не о Путину.

Или сам ја можда нешто пропустио?

А то што Геџу хвата неиздрж да на блогу о Србима и Југославији качи своје идиотарије о Путину, то се њему обрати, а не мени.


ustvari to uopšte nije van teme bloga.
ako mu pogledaš naslov, primjetićeš da on na kraju ima riječ - stranputica


rekao bih da gedža aludira na to da je srbija još jednom izašla na istorijsku stranputicu

to je ono što sam juče pitao preda, sjećajući se njegovih komentara kako je za srbe pogunbo da ponovo budu mimo okruženja, ili kontra zapadnih geostrateških planova/pozicioniranja, a sve kao reakcija na ishod potonjih povijesnih dešavanja tokom raspada sfrj, gdje smo izvuki (naj)deblji kraj i nabil si ga u dupe
docsumann docsumann 08:40 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
Onda ga vodite u Gvantanamo, nalivate ga vodom do pucanja organa, priključujete mu struju na testise, slikate se kako urinirate po njemu, jer on je terorista!

Pre neki dan išla vest da su (valjda poslednji) zatvorenici, braća, pušteni i objavljeno da su bili utamničeni - greškom!

Ličili im na nekog, 20 godina proveli tamo bez optužnice, i sad kao, jbg, izvinite, ako je i izvinite bilo.

A državni terorizam, pa ovo sa severnim tokom, ja mislim da jasnijeg primera klasičnog državnog terorizma nema.

Tu se država ponela na klasičan razbojnički način.


klasičan spin "a šta su oni nama ...", ono baš najeftinije izvedbe

ujedno - jasan signal da je svaki pokušaj kritičkog sagledavanja unaprijed obesmišljen poznatim opstrukcionim tehnikama (neko dobro spomenu Vjekoslava Šešelja kao utemeljivača debate u blatu)

dobro se sjećam, bez korištenja fotografskog pamćenja, koliko se USA svojevremeno kritikovala na blogu zbog svega što se dešavalo oko zatvora u Gvantanamu. kačeni su i klipovi sa scebama mučenja (sa psima, seksualnim iživljavanjima, ponižavanjima svih vrsta).

maksa83 maksa83 08:43 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

dobro se sjećam, bez korištenja fotografskog pamćenja, koliko se USA svojevremeno kritikovala na blogu zbog svega što se dešavalo oko zatvora u Gvantanamu. kačeni su i klipovi sa scebama mučenja (sa psima, seksualnim iživljavanjima, ponižavanjima svih vrsta).

Verujem da si ti video, ali ko nije, Galeb doveo zanimljivog gosta:



maksa83 maksa83 08:46 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

(neko dobro spomenu Vjekoslava Šešelja kao utemeljivača debate u blatu)

Vjekoslav je ovde patentirao najstariji trik - torta od argumenata - kažeš neku banalnu istinu pa potpunu budalaštinu, pa opet banalnu istinu pa opet budalaštinu, i onda tako podmazane budalaštine lako skliznu u slab mozak.
docsumann docsumann 08:51 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

prije neki dan naletih na odlično zapažanje Nil Degrejs Tajsona.
parafrazirano, internet i društvene mreže su stvorile takvu sveopštu situaciju, da bilo koje bizarno mišljenje, pa čak i ono najbesmislenije i/ili najbedastije, iznešeno u virtuelni etar steći će svoje pristalice i odobravače.
gvozden1 gvozden1 08:51 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија


rekao bih da gedža aludira na tome da je srbija još jednom izašla na istorijsku stranputicu

Ovo bi moglo da bude em zanimljiva, em smislena tema, da li jeste ili nije Srbija na stranputici.

Ali ona svakako ne bi mogla da sadrži besmislene pričice o nekoj devojčici iz neke ruske pm.

Moglo bi se navesti šta bi Srbija dobila da je krenula drugim putu, putem sankcija Rusiji i podrške Ukrajini, šta kratkoročno šta dugoročno, da li bi tako bila u boljoj šansi da povoljno reši svoje najveće probleme, Kosovo, Srpsku, podršku zapada njenim političkim konkurentima (da ne kažem neprijateljima) Arnautima, muslimanima, Hrvatima, ili ne bi.

Šta je Srbija izgubila birajući ovaj put, da li je počeo rat u Srbiji zbog toga, da li su uvedene sankcije, da li je Vučić na vlasti zbog tog puta a inače ne bi bio....ili nešto drugo.


Stranputica je za one koji u svom sitnodušnom podaničkom mentalitetu benefitom smatraju i dve pohvale Srbiji na televiziji od strane recimo Tanje Fajon i takvih veličina.
predatortz predatortz 08:52 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
(neko dobro spomenu Vjekoslava Šešelja kao utemeljivača debate u blatu)

Vjekoslav je ovde patentirao najstariji trik - torta od argumenata - kažeš neku banalnu istinu pa potpunu budalaštinu, pa opet banalnu istinu pa opet budalaštinu, i onda tako podmazane budalaštine lako skliznu u slab mozak.


Nije to Vjekoslav izmislio. To su neki radili decenijama pre njega.
Ameri su to digli na nivo nauke.
I fabrikovali gomile idiota u USA i po svetu koji za sebe misle da su osobito pametni.

gvozden1 gvozden1 08:55 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија


klasičan spin "a šta su oni nama ...", ono baš najeftinije izvedbe

Nema veze sa životom, jer uopšte nije taj kontekst.

Nego je za bilo kakvo piminjanje svinjarija zapada najlakše tako reći.

Važnije je i značajnije pričati o nekoj tamo Ruskinji i njenom ličnom problemu, nego o terorizmu najjače države na svetu.
maksa83 maksa83 08:57 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Stranputica je za one koji u svom sitnodušnom podaničkom mentalitetu

Može malo krupnodušnog nepodaničkog mentaliteta?

Može.



maksa83 maksa83 08:59 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Nije to Vjekoslav izmislio. To su neki radili decenijama pre njega.

Napisao sam da je to najstariji trik ali ga je Vjekoslav ovde na televizijama vozio od nultog dana.

Ameri su to digli na nivo nauke.

Iskreno nisam očekivao da će oni da se pojave i u ovoj priči, ali svakako mislim da je ta fora starija i od njih.

gvozden1 gvozden1 09:02 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
Stranputica je za one koji u svom sitnodušnom podaničkom mentalitetu

Može malo krupnodušnog nepodaničkog mentaliteta?

Može.





Naravno, ko bre da kaže šta smisleno u prilog svog stava, spičiš sličicu i aplauz je tu.
maksa83 maksa83 09:10 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Naravno, ko bre da kaže šta smisleno u prilog svog stava, spičiš sličicu i aplauz je tu.

Prozivanje fiktivnih uskogrudih štovalaca Tanje Fajon (koja je uzgred za razliku od one Viole Fon Krampon droplje zapravo vrlo pristojno stvorenje) je "smisleno u prilog stava" - al' u kurcu.

Pogrešno si protumačio moju najbolju nameru. Naime bi mi žao da ti i Tasa ovde dreždite usamljeni sa svojom Putin kara mantrom, pa rek'o da vidite da nije sve tako crno, ulagalo se u omladinu, pa Putin kara i sa ovih zmijskih muških pravoslavnih tela u gaćama.
docsumann docsumann 09:10 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1

klasičan spin "a šta su oni nama ...", ono baš najeftinije izvedbe

Nema veze sa životom, jer uopšte nije taj kontekst.

Nego je za bilo kakvo piminjanje svinjarija zapada najlakše tako reći.

Važnije je i značajnije pričati o nekoj tamo Ruskinji i njenom ličnom problemu, nego o terorizmu najjače države na svetu.


a što ne pričati i o jednom i drugom.
svak da dobije svoju prorciju istine u lice (mislim jaka stvar, blogeri b92 osuđuju ...), ali radi nas samih kad se pogledamo u monitor.

koliko samo energije i verbalne eskivaže, nabacivanje narativa preko narativa, gomile replika koje ne vode nikud, za izbjeći reći - jeste, Putinov režim je antidemokratski, represivan, ogrezao u korupciji, ali nam je on kao takav jedini oslonac za srpske interese na kosovu.

rekao bih da vas boli ko je veliki pokrovitelj i zaštitnik srpskih interesa danas, i da tu ružnu istinu pokušavate zagušiti dodatnim animozitetom prema zapadu, koji je takav kakav jeste, isti već decenijama unazad.
šta je uzrok tom naglom porastu westofobije? eskalacija Putinove tamne strane.
što Rusija pravi više sranja, to više mrzite zapad, vadeći im iz arhive sva ona nepočinstva koja smo više puta pretresali na blogu.

ludilo, brale
docsumann docsumann 09:12 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Nije to Vjekoslav izmislio. To su neki radili decenijama pre njega.


Vjekoslav je otac političkog keča i rvanja u blatu na ovim prostorima.
zašto mu ne odati zasluženo priznanje?
maksa83 maksa83 09:12 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

jeste, Putinov režim je antidemokratski, represivan, ogrezao u korupciji, ali nam je on kao takav jedini brani srpske interese na kosovu.

Čekaj bre pa imali smo ovde i fantastične kineske akrobatske tačke da se izbegne da se kaže da je Rusija držala istočni blok pod okupacijom. Ono je bio spektakl.
maksa83 maksa83 09:14 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

zašto mu ne odati zasluženo priznanje?

Eeee Vjekoslav Vjekoslav, AL AMERIKA.

Piš.
predatortz predatortz 09:20 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

maksa83
Nije to Vjekoslav izmislio. To su neki radili decenijama pre njega.

Napisao sam da je to najstariji trik ali ga je Vjekoslav ovde na televizijama vozio od nultog dana.

Ameri su to digli na nivo nauke.

Iskreno nisam očekivao da će oni da se pojave i u ovoj priči, ali svakako mislim da je ta fora starija i od njih.




Ali se primila.

Evo, koliko ovde imaš, naoko pametnih ljudi,
koji iskreno veruju u to da je Rusija napala Ukrajinu jer se Putinu digao kurac da to uradi.

I šta god da im govoriš, neće da razmisle o mogućnosti da je taj napad iznuđen. Pojavljuju se novi dokazi, visoki svetski državnici otvoreno govore da su potpisani sporazumi služili da zavaraju Rusiju dok se Ukrajina ne naoruža do zuba.
Ni to im nije dokaz. Nije im dokaz ni to da se rat odavno vodi oružjem Zapada, uz njihov intelidžens i operativnu komandu.

Ne vredi... Kad kažeš da je to godinama kuvalo, dugo i pažljivo pripremano, da je počelo prevratom...
Ne, za takve idiote će uvek biti i ostati da je Putin napao Ukrajinu februara 2022. godine, a da je pre toga tamo bilo jedno veliko polje lala na kom marljivo rade mirni ratari...

I takvi te proglase za ljubiteljea Putina, šta god da kažeš.

Uzalud ćeš pričat o desetinama ratova koje je Zapad vodio, neke je počinjao pod najlažnijim izgovorima, sa epruvetom šećerne vodice u ruci i vapajem - vidite šta oni imaju! Sve će nas pobiju ako mi njih ne pobijemo!

E Vjekoslavljevi sledbenici, u proseku stoka bezrepa, ispadoše vrhunski intelektualaci u odnosu na to kolike su budale i ostrašćeni idioti ovi drugi.

Ja?
Meni se gadi i Putinova čelična ruka, koja ti steže vrat čim malo podigneš glavu, i porcelanski osmeh smrti američkih predsednika koji će te sravniti sa zemljom, decu ti proglasiti kolateralnom štetom, gradove ti zasuti kasetnim bombama, uništavati industriju... jer si podigao glavu.

Nema tu razlike! Za pametnog čoveka. Budale će naći more razlika...

docsumann docsumann 09:37 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Nema tu razlike! Za pametnog čoveka.


možda nijanse u stilu, al im je nastup i jednim i drugim generalno siledžijski i bezdušan.

za razliku od tebe lično sam uvijek bio protiv NATO. vjerovatno je za CG u ovom trenutku daleko bolje da je tu gdje jeste, al da je bio referendum ja bih glaso po sopstvenoj savjesti, pa sve i da CG zbog nepulaska u NATO sutra propadne.

i naravno da sam svjestan da je u pozadini sukoba u ukrajini bilo svega, al napad an nezavisnu zemlju ne može da ima opravdanje. mislim, ako ta zemlja ne planira da te napadne.
gvozden brani tezu da rusija ima pravo da sebi uredi sistema kakav god to ona sama hoće (ko da se narod tu pita), al zato ukrajini to nije dozvoljeno.

pričalo se ovdje na početku rata puno o tome da li je Rusija morala da napadne ili nije.
poslije svih tih tona analiza i dalje mislim da nije.
dok god si nuklearna sila, niko te neće napasti. zamisli zemlju koja bi dozvolila napada na Rusiju sa svoje teritorije, znajući da će biti najsurovije kažnjena zbog toga - nuklearnim potopom
druga je stvar što Rusija u svojim imperijalnim zamislima želi da ima sve države bivšeg sssr-a pod svojom kontrolom i da si zarad toga spreman pobiti koju desetinu iljada ljudi.

neko izgleda razumje i odobrava logiku velikih sila, meni se ona gadi.
shmoo shmoo 09:54 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
EDIT: Узгред, овај Хучијев блог је о Југославији и Србима, а не о Путину.

Или сам ја можда нешто пропустио?

А то што Геџу хвата неиздрж да на блогу о Србима и Југославији качи своје идиотарије о Путину, то се њему обрати, а не мени.


ustvari to uopšte nije van teme bloga.




Је л' ти то нека од оних Максиних кинеских акробатских тачака?

Осим странпутице, поменуо је Хучи онда у поднаслову и:

(zabluda, nesmotrenost ili neminovnost?)


Па по тој твојој и Максиној кинеској акробатској тачки то значи да ја сада овде на овом блогу о Југославији и Србима могу да вам причам о томе како сам се јуче саплео на степеницама, па да онда развијемо дискусију расправљајући да ли је то што се мени јуче догодило моја непажња или заблуда зато што сам пошао степеницама а не лифтом или је ипак у питању фатализам да ми је то тако неминовно било и суђено да се догоди.

Све може.

Кинези су мајстори за те врсте перформанса.




docsumann docsumann 10:00 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Па по тој твојој и Максиној кинеској акробатској тачки то значи да ја сада овде на овом блогу о Југославији и Србима могу да вам причам о томе како сам се јуче саплео на степеницама,


koliko sam primjetio ti već svuda pišeš o čemu god hoćeš. i koliko hoćeš.

ne treba tebi kineska akrobatika. dobro ti ide i s dvije ruke...
docsumann docsumann 10:22 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија


Колико видим, реагујеш и ти на ово што Хучи окачи. Или ја на претходној страни.

Дакле, и ти си се уплео.

И тако можемо у круг.


svratim, pa izađem. ne zadržavam se dugo.

a svakako se ne ufatim u krug svaki put kad krene kolo...

nikvet pn nikvet pn 10:23 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz

Meni se gadi i Putinova čelična ruka, ...,
i porcelanski osmeh smrti američkih predsednika

Nema tu razlike!


Тако је.

Нису то два сунца па бирај које ће боље да те огреје; не, то су две црне рупе и свака гледа да те усиса.

gvozden1 gvozden1 10:25 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија


a što ne pričati i o jednom i drugom.

Zato što na drugo uglavnom sledi "a crnci, a Indijanci" kao odgovor, a to je em dosadno em prekida smislen razgovor.

rekao bih da vas boli ko je veliki pokrovitelj i zaštitnik srpskih interesa danas

I pogrešio bi.

Umesto da pretpostavljaš, jednostavno pitaš.

Pokrovitelj se bira, ako postoji mogućnost izbora, po snazi, uticaju, sposobnosti da ti pomogne u tome gde ti pomoć treba, a ne po sviđa mi se ne sviđa mi se, jer je državna politika ozbiljnija stvar od pubertetske težnje da si u društvu sa glavnim facama.

Koga bih ja izabrao sa saveznika ako bih mogao da biram?
Sve, da ceo svet bude na srpskoj strani.
Ali to je detinjasto, a odrasli ljudi rade sa onim što im je na raspolaganju.

I ne vidim da se antizapadnjaštvo pojačalo od napada Rusije, čak mi se čini da u poslednje vreme stvari teku u suprotnom smeru, da tako vlast u Srbiji vodi politiku.
maksa83 maksa83 10:28 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Па по тој твојој и Максиној кинеској акробатској тачки то значи да ја сада овде на овом блогу о Југославији и Србима могу да вам причам о томе како сам се јуче саплео на степеницама

Samo ako misliš da je ostalo nešto nedorečeno o tvom televizoru kojim si se bavio na Anđinom blogu o Beogradu.
gvozden1 gvozden1 10:29 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

pa Putin kara i sa ovih zmijskih muških pravoslavnih tela u gaćama

S malim razlikom da tebe zanimaju oni, a mene opet ne.

Ja osećam zadovoljstvo kad vidim kako ljude sa kojima ovde komuniciram, kara u mozak, u to malo što imaju.
predatortz predatortz 10:35 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

za razliku od tebe lično sam uvijek bio protiv NATO. vjerovatno je za CG u ovom trenutku daleko bolje da je tu gdje jeste, al da je bio referendum ja bih glaso po sopstvenoj savjesti, pa sve i da CG zbog nepulaska u NATO sutra propadne.


Nemoj da se ljutiš, ali ako sam razumeo ti si samac. Meni stepen kurčenja i potrebe teranja maka na konac rapidno pada kako mi sinovi stasavaju za vojsku.
Znam da je sve to ljigavo, ali tako je.
docsumann docsumann 10:45 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Nemoj da se ljutiš, ali ako sam razumeo ti si samac.


jesam, ali nije da nemam o čijoj budućnosti da brinem.
bratov sin je apsolvent, ćerka brucoš...
docsumann docsumann 10:54 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Pokrovitelj se bira, ako postoji mogućnost izbora, po snazi, uticaju, sposobnosti da ti pomogne u tome gde ti pomoć treba, a ne po sviđa mi se ne sviđa mi se, jer je državna politika ozbiljnija stvar od pubertetske težnje da si u društvu sa glavnim facama.


pa fora i jeste u tome da u pozicji u kojoj si se našao i nisi imao izbora.
ili pak to možeš gledati i kao - opet smo mudro izabrali između dva zla.
a s kim si se u kolo ufatio, saznaćeš na kraju balade... samo da ne bude po onoj narodnoj - ko s đavolom tikve sadi udruženi je poljoprivredni proizvođač

I ne vidim da se antizapadnjaštvo pojačalo od napada Rusije, čak mi se čini da u poslednje vreme stvari teku u suprotnom smeru, da tako vlast u Srbiji vodi politiku.


šta ima dalje da gledaš od ovog bloga.
uz dodatak da i oko sebe, u RL, srećem slične reakcije.

a sad ako AV odluči da navodi medije na drugu stranu, ko zna kakvih će to sve mentalnih iluminacija da proizvede.
shmoo shmoo 10:57 03.03.2023

Ма Кинези, бре, јебу кеву свима... У вугла

maksa83
Па по тој твојој и Максиној кинеској акробатској тачки то значи да ја сада овде на овом блогу о Југославији и Србима могу да вам причам о томе како сам се јуче саплео на степеницама

Samo ako misliš da je ostalo nešto nedorečeno o tvom televizoru kojim si se bavio na Anđinom blogu o Beogradu.




Или што каже Син Ђин Пинг за тик ток:"Донт фолоу ми, ај олреди фолоу ју."





Е,. да, добро си то поменуо! То за Руди Чајавец. Не пилота него телевизор.

Пуштали на телевизији у оно доба "Битка на Неретви". Ми у кући још увек имали Руди Чајавец телевизор, али смо у међувремену шверцујући из Пољске (Волођине чуке, шибер у пола цијене, папа Војтила и ја) набавили неки радио касетофон Јола 2. Само име говори да је произведен негде у некој земљи ондашњег Варшавског пакта.

И пошто су нас са школом водили у биоскоп отприлике милон пута да гледамо "Битка на Неретви" и "Сутјеска", знао сам тачно филм напамет.

Наместим ја касетофон, прикључим на њега припадајући му микрофон и сачекам онај тренутак када Орсон Велс у филму који глуми четничког војводу држи говор окупљеним четницима и снимим када он каже:

"Доћи ће дан када ће Титова глава лежати пред нашим ногама!"

После пустим тај снимак на касети мом ћалету, он ми звекне шамарчину и каже:

"Јеси ти нормалан! Треба да мардељам због тебе!"

Е, па ако ово није прича о другој Југославији, интимно Титославији, и Србима, и ако овиме нисам у теми, онда стварно не знам шта је.





shmoo shmoo 11:06 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann

Колико видим, реагујеш и ти на ово што Хучи окачи. Или ја на претходној страни.

Дакле, и ти си се уплео.

И тако можемо у круг.


svratim, pa izađem. ne zadržavam se dugo.

a svakako se ne ufatim u krug svaki put kad krene kolo...




Ма верујем ти на реч јер баш то и видим.

Баш зато сам ја и окачио ону одјавну нумеру Надреалиста.

EDIT: Ти беше домаћин Хучију овде?

Питам онако, због бонтона.

Видим да се ниси много као домаћин качио док се причало о Југославији, Србима и странпутицама.

Али си се изненада као неочекивана сила која долази и решава ствар много више 'ватао у Путиново коло чим га је Геџа на кецу повео витлајући марамицом коју је нашао у негде трави.

Нема то код Срба. Без двојке ништа!

Не признаје се ни да је била журеза.

predatortz predatortz 11:13 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Нису то два сунца па бирај које ће боље да те огреје; не, то су две црне рупе и свака гледа да те усиса.


E, baš tako!

gvozden1 gvozden1 11:18 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

pa fora i jeste u tome da u pozicji u kojoj si se našao i nisi imao izbora

Što se saveznika tiče, nisi imao.
Zapad je protiv srpskih interesa, i na to ne možeš da utičeš, to ti je dato stanje.

Ostaje ti Rusija kao mogući saveznik
E tu već imaš izbor, možeš da pokušaš da iskoristiš tu priliku, da ne odbacuješ potencijalnog saveznika, a možeš i da ga odbaciš, da mu uvedeš sankcije, da staneš na stranu protiv njega, da prodaješ oružje Ukrajini, da joj ga poklanjaš...

I lako ti je da to opravdaš, kažeš da ti je baš žao one devojčice, i da mnogo patiš zbog Ukrajine, a ti si mnogo duševan čovek.

Ali kad postaviš pitanje, a šta bi Srbija dobila odbacivanjem Rusije, ja ne mogu da vidim smislen odgovor.

Moguće je da je do mene, pa evo pitam, šta bi Srbija dobila odbacivanjem diktatorske Rusije?

Ne šta bi dobila ona Ruskinjica, ne Ukrajina, šta bi dobila Srbija?
docsumann docsumann 11:18 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz
Нису то два сунца па бирај које ће боље да те огреје; не, то су две црне рупе и свака гледа да те усиса.


E, baš tako!




docsumann docsumann 11:26 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Zapad je protiv srpskih interesa, i na to ne možeš da utičeš, to ti je dato stanje.


da li je srpski interes da zapad bude protiv srpskih interesa?

koliko pratim, a ne pratim previše studiozno, ima naznaka da ni srpski interesi nisu tako duboko uklesani u kamenu ploču. a možda je sam kamen nešto mekši (uvalio neko lažni granit po cijeni pravog), pa se zapis da retuširati...

srbija je u konfliktu sa zapadom (većim djelom zapada) zbog kosovskog pitanja. praktično, drugih konflikta nema.
al to je vrlo složeno i opterećujeuće pitanje. koji parališe i uslovljava sve drugo.

možda će već sutra biti slobodnije da se udari po Putinu, pa se i huči i gedža ponovo nađu s iste strane.

gedza.73 gedza.73 11:37 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

gvozden1
Ali kad postaviš pitanje, a šta bi Srbija dobila odbacivanjem Rusije, ja ne mogu da vidim smislen odgovor.

Isto pitanje su postavljali bugarski i poljski komunisti kao i agenti Štazija krajem osamdesetih. Nisu dobili 'smislen' odgovor ali evo deceniju, dve nakon tog krucijalnog pitanja žive daleko bolje bez Rusije.
gedza.73 gedza.73 11:40 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
dobro se sjećam, bez korištenja fotografskog pamćenja, koliko se USA svojevremeno kritikovala na blogu zbog svega što se dešavalo oko zatvora u Gvantanamu. kačeni su i klipovi sa scebama mučenja (sa psima, seksualnim iživljavanjima, ponižavanjima svih vrsta).

Zamisli da je tada neko napisao 'kako Buš kara' kao sada za Putina.
srbija je u konfliktu sa zapadom (većim djelom zapada) zbog kosovskog pitanja. praktično, drugih konflikta nema.
al to je vrlo složeno i opterećujeuće pitanje. koji parališe i uslovljava sve drugo.

Ubeđen sam da nam je NATO dao Kosovo kako bi pola od rusofila sad mahalo NATO zastavama po blogu. vešalo Putina a pola bi samo malo tugaljivo ponekad spomenulo kako su nam Moskovinijanci braća
gedza.73 gedza.73 11:51 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

predatortz
Meni stepen kurčenja i potrebe teranja maka na konac rapidno pada kako mi sinovi stasavaju za vojsku.


Ne kažem kako se može bog zna šta zaključiti iz ovakvih klipova ali dobar su primer momak na 2:06


i šta priča roditelj jednog studenta (ima mnogo bangavih penzionera koji kažu kako ako treba u rat onda u rat jer su tako videli na TV Dnevniku) od 3:27


maksa83 maksa83 12:01 03.03.2023

Re: Ма Кинези, бре, јебу кеву свима... У вугла

Или што каже Син Ђин Пинг за тик ток:"Донт фолоу ми, ај олреди фолоу ју."

Pa bre ti Kinezi ni sopstvene fore ne mogu da smisle nego kopiraju tzv. Russian Reversal Joke odn. što bi naš prost narod rekao - antimetabolu.

In Soviet Russa - President kills you.

gedza.73 gedza.73 12:12 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

docsumann
za razliku od tebe lično sam uvijek bio protiv NATO

Sve države bivšeg Istočnog bloka su jedinu zaštitu od Rusije mogle da nađu u okviru NATO pakta. Isto kao Ukrajini je Putin mogao da uradi Češkoj, Slovačkoj, Baltiku pa su se oni na vreme zaštitili.


Evo sad prete Moldaviji kako je 'antirusko' raspoložena i kako će proći poput Ukrajine iako je Rusija samo zamenila Tursku (po istim aršinima i Turska može da polaže pravo na tu oblast) tako što je jedno vreme zabranjivala štampanje knjiga na rumunskom i carskim dekretom kolonizovala deo teritorije za koji sada tvrdi da je njen pa navodno ima opravdan razlog za napad na Moldaviju. A i po sporazumu sa Hitelrom Besarabija je dodeljena Moksvi.

gvozden1 gvozden1 12:15 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

da li je srpski interes da zapad bude protiv srpskih interesa?

Nije, a možemo li to stanje da izmenimo?

Zavisi li od nas šta će zapad odabrati za svoj interes?
Ako da, onda kaži šta može da uradi Srbija, pa sa zapad počne da podržava nas u sporu sa Arnautima.

koliko pratim, a ne pratim previše studiozno, ima naznaka da ni srpski interesi nisu tako duboko uklesani u kamenu ploču


Naravno da nisu, svako može smatrati da je interes bilo šta.
Evo ih koji smatraju da je srpski interes da nas Tanja Fajon hvali, i da za taj interes vredi žrtvovati i Kosovo i Srpsku.

Legitimno.
A šta ti o tome misliš?
docsumann docsumann 12:40 03.03.2023

Re: Sweet home Сербија

Evo ih koji smatraju da je srpski interes da nas Tanja Fajon hvali, i da za taj interes vredi žrtvovati i Kosovo i Srpsku.

Legitimno.
A šta ti o tome misliš?


koji su to?




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana