Gradjanske inicijative

Štrajk gladju Maje Pavlović

Filip Mladenović RSS / 16.08.2019. u 23:34

Borba Maje Pavlović
Borba Maje Pavlović
Solidarnost na delu
Solidarnost na delu
Vlasnica i direktorka novosadske televizije "Kanal 9" Maja Pavlović započela je u ponedeljak 12. avgusta 2019. treći štrajk gladju u poslednjih 15 meseci ispred sedišta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) na Trgu Nikole Pašića, u centru Beograda.

Zašto je jedna hrabra i uporna žena iz Novog Sada po treći put stupila u štrajk gladju?

Ne zbog prkosa, senzacionalizma, napada mazohizma niti želje da se otpišu dugovi jedne lokalne TV stanice. Maja Pavlović štrajkuje jer želi da se konačno donesu sudske presude u sporovima koje vodi. Jer ne pristaje da bude talac sporog i neprofesionalnog pravosudja. I zato što odbija perverzno stanje da sudbina jednog medija, u ovom slučaju lokalnog, novosadskog, zavisi od stranačke pripadnosti njenog vlasnika i urednika!!!

Maja Pavlović je izložena i medijskim spinovima, poput netačnih navoda da TV "Kanal 9" ne plaća naknade organizacijama za zaštitu autorskih prava! Uredno ih plaća, ali po prethodnoj tarifi, a ne po novoj, jer je upravo ta nova tarifa sporna!

Maja Pavlović i TV "Kanal 9" vode nekoliko sudskih sporova u kojima dovode u pitanje naknade Organizaciji proizvođača fonograma Srbije (OFPS), Sokoja, REM-a. Ona tvrdi da su im nezakonito oduzete lokalne i dodeljene regionalne frekvencije, dok su im naknade za pojedine organizacije uvećane nekoliko puta, pa novouvedene namete ne može da podnese nijedna lokalna televizija u Srbiji. Dakle, Maja Pavlović se bori za ekonomsko i medijsko preživljavanje ne samo TV "Kanala 9", već svih lokalnih televizija, koje su u medjuvremenu desetkovane!

Slučaj Maje Pavlović pokazuje da se iza režimske i tabloidne halabuke o stranim investicijama, rastu BDP-a, prosečnoj plati od 500 evra, Srbiji kao lideru ovoga i onoga, krije vlastodržačka nebriga o običnom čoveku, ignorisanje problema većine stanovništva naše zemlje i svojevrsna samodovoljnost aktuelne političke garniture.

Sa druge strane, na žalost, primetno je odsustvo jače i masovnije solidarnosti sa borbom Maje Pavlović, manjak izrazitijeg saosećanja i kolegijalnosti. Predlagao sam da po 10 koleginica i kolega iz 2 najveća novinarska udruženja (NUNS i UNS) stupe kolektivno u štrajk gladju sa Majom Pavlović, ali - uzalud.

Bilo kako bilo, borba i primer Maje Pavlović nisu samo simboli jedne epohe, lišene osećaja pravne države i fer tržišne utakmice, nego i etička lekcija novinarskoj profesiji i mreži lokalnih medija širom Srbije.

Štrajk gladju Maje Pavlović neka je vrsta ZVONA za rano uzbunjivanje, BUDILNIK za ustajanje u 5 do 12, ALARM za skretanje pažnje sa sporednih, manipulišućih tema na BITNA pitanja naše društvene i medijske zbilje!

Atačmenti



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

omega68 omega68 23:42 16.08.2019

da

Predlagao sam da po 10 koleginica i kolega iz 2 najveća novinarska udruženja (NUNS i UNS) stupe kolektivno u štrajk gladju sa Majom Pavlović, ali - uzalud.

A kako se zovu predsednici tih udruženja?
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:25 17.08.2019

Re: da

Predsednik UNS-a je Vladimir Radomirović (http://www.uns.org.rs/sr/o-nama/organizacija/president.html)

Predsednik NUNS-a je Željko Bodrožić (http://www.nuns.rs/about-nuns/who-is-who/secretariat.html)
freehand freehand 09:39 18.08.2019

Re: da

omega68
Predlagao sam da po 10 koleginica i kolega iz 2 najveća novinarska udruženja (NUNS i UNS) stupe kolektivno u štrajk gladju sa Majom Pavlović, ali - uzalud.

A kako se zovu predsednici tih udruženja?

A kakve to veze i sa čime ima?
nepopustljiv nepopustljiv 06:33 17.08.2019

Da!

Od toga nema ništa - izuzev što će žena da nepovratno naruši svoje zdravlje.
Od govana se pita ne pravi!
mlatisa mlatisa 07:23 17.08.2019

Предлог

Сви Бели листићи да почну са штрајком глађу!

highshalfbooze highshalfbooze 09:51 17.08.2019

nije baš jasno

Zbog čega ona štrajkuje glađu? Ti kažeš da štrajkuje zbog toga što želi da se donesu sudske presude u sporovima koje vodi. A zbog čega onda štrajkuje ispred REM-a?
Onomad kada su štrajkovali zbog valutne klauzule, štrajkovali su ispred VKS sa jasnim i preciznim zahtevima, nisu se smestili zbog toga ispred REM.
Na drugom mestu pročitah da štrajkuje zbog toga što je Vučić ne zove na razgovor, a obećao je. Nije jasno dal ona kod njega ide privatno ili želi da ide kod Predsednika.
Na trećem mestu pročitah da se žali na visinu naknada SOKOJ i OFPS. Nije mi jasno kako to samo njenu televiziju visina naknade pogađa. Ako ne može da ih plati, onda neka ne emituje radove autora koje štiti SOKOJ i ono što je izdao OFPS. I onda nema ni naknade.
Zašto se ne bori putem lobiranja poslanika da se u Skupštini pokrene pitanje oko visina naknada, tarifa, licenci, taksi i drugih načina otimanja novca od građana?

Predlagao sam da po 10 koleginica i kolega iz 2 najveća novinarska udruženja (NUNS i UNS) stupe kolektivno u štrajk gladju sa Majom Pavlović, ali - uzalud.

Mislim se nešto, kako je lako tuđim k....m po trnjinama mlatiti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:02 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Zašto ispred REM-a?

Zato što je to Regulatorno telo elektronskih medija, koje ne treba samo da naplaćuje naknade, nego i da pomogne da se ova oblast detaljno reguliše.

Filip Mladenović Filip Mladenović 11:08 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Da li Maja Pavlović ide privatno kod predsednika?

Oblast medija reguliše 5 državnih instanci: Ministarstvo kulture i informisanja, Ministarstvo telekomunikacija, Ministarstvo prosvete, Ministarstvo pravde i Ustavni sud Srbije.

U prvom štrajku gladju Maja Pavlović je išla od institucije do institucije i svi su se oglašavali nenadležnim i prebacivali odgovornost na drugog.

Filip Mladenović Filip Mladenović 11:11 17.08.2019

Re: nije baš jasno

U drugom štrajku gladju Maja Pavlović se obratila premijerki Srbije u nadi da će ona moći da pomogne u rešavanju njenih zahteva, koordinišući sve ove instance.
Medjutim, premijerka Ana Brnabić je rekla da to nije u njenoj moći.

Nakon prekida drugog štrajka gladju 7. maja 2019. iz kabineta premijerke je rečeno da se predsednik Srbije zainteresovao za slučaj TV "Kanala 9" i da želi da se sastane sa vlasnicom Majom Pavlović.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:15 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Medjutim, ni 3 meseca nakon 7. maja do sastanka sa predsednikom nije došlo!

U ponedeljak, 5. avgusta Maja Pavlović je obavestila udruženja novinara da će 12. 8. 2019. ako sastanak ne bude organizovan ili ako ne dodje do pomaka u ispunjenju njenih zahteva, ponovo stupiti u štrajk gladju. Jer, iscrpljene su sve finansijske mogućnosti da dalje čeka.
nsarski nsarski 11:18 17.08.2019

Re: nije baš jasno

U ponedeljak, 5. avgusta Maja Pavlović je obavestila udruženja novinara da će 12. 8. 2019. ako sastanak ne bude organizovan ili ako ne dodje do pomaka u ispunjenju njenih zahteva, ponovo stupiti u štrajk gladju. Jer, iscrpljene su sve finansijske mogućnosti da dalje čeka.


Dobro, ali vidim na onoj slici da i ti sediš pored nje. Da li i ti štrajkuješ glađu, ili si prosto seo u hlad da se odmoriš od vrućine, ili, naprosto, voliš da čavrljaš sa devojčicama?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:19 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Maja Pavlović se "ne žali" na visinu naknada SOKOJ I OFPS, već je pokrenula sudske postupke u kojima tvrdi da su nove tarife nezakonite i protivustavne.

Sudovi odbijaju da donesu meritorne presude, nego je obavezuju da plaća ove sporne nove naknade.
TV "Kanal 9" redovno plaća naknade po prethodnim, nespornim tarifama. A ovaj dug koji navode SOKOJ I OFPS je razlika izmedju novih i starih tarifa.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:25 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Treća stvar, Olivera Zekić iz REM-a je u maju 2019. iskazala saglasnost da su nove naknade apsolutno neprimerene ekonomskim mogućnostima lokalnih i regionalnih medija i obećala da će inicirati njihove hitne izmene, ali se do danas, 17. 8. 2019, to nije desilo.

Kako to lobirati u Skupštini Srbije da se pokrenu pitanja koja vladajuća koalicija NEĆE da pokrene!?
A svi dobro znamo kako prolaze sve inicijative opozicije!? Dajte Maji neku ideju!
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:30 17.08.2019

Re: nije baš jasno

I najbitnije: zakon predvidja da u slučaju spora u vezi sa visinom naknada mediji treba da plaćaju do pravosnažnog okončanja sudskog spora naknade po prethodno važećoj, nespornoj, tarifi.

Medjutim, sudovi taj član zakona smatraju irelevantnim i obavezuju TV "Kanal 9" da plaća SOKOJ-u i OFPS-u i tu spornu razliku u naknadama!
highshalfbooze highshalfbooze 12:09 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Hvala na opštirnim odgovorima
Filip Mladenović

Kako to lobirati u Skupštini Srbije da se pokrenu pitanja koja vladajuća koalicija NEĆE da pokrene!?
A svi dobro znamo kako prolaze sve inicijative opozicije!? Dajte Maji neku ideju!


Ma to ja pričam gluposti. Zna ona sve odlično:

highshalfbooze highshalfbooze 12:11 17.08.2019

Re: nije baš jasno

Filip Mladenović
I najbitnije: zakon predvidja da u slučaju spora u vezi sa visinom naknada mediji treba da plaćaju do pravosnažnog okončanja sudskog spora naknade po prethodno važećoj, nespornoj, tarifi.

Medjutim, sudovi taj član zakona smatraju irelevantnim i obavezuju TV "Kanal 9" da plaća SOKOJ-u i OFPS-u i tu spornu razliku u naknadama!


Kod tebe je čest slučaj da sudovi smatraju zakone irelevantnim. Trebao bi da objaviš neku knjigu o tome.
tasadebeli tasadebeli 21:53 17.08.2019

На слово на слово

Ђ? Тј. Đ?

Као Ђура/Đura који има тешку руку?


Štrajk gladju Maje Pavlović


U prvom štrajku gladju


zakon predvidja



glađu, predviđa


Пише се glaĐu, predviĐa.

Не glaDJu, predviDJa.

Тако барем каже Правопис.

За почетак, као први корак ка ослобађању медијског простора и стварању услова за неометан рад новинара који не пишу за нечији туђи рачун већ то раде за општу корист овог друштва у којем живимо у држави Србији, не би било лоше да нам се новинари, независни и зависни, југословенски и српски, прво описмене и науче сва слова латинице.

Или барем, док то не савладају, да пишу ћирилицом.

Ћирилицу су дуже учили, од првог разреда основне школе, па су је ваљда до сада и савладали.






Filip Mladenović Filip Mladenović 01:45 18.08.2019

Re: На слово на слово

E, ako Vam baš to smeta u novinarstvu države i zemlje Srbije, onda - ništa.

Izvinite na smetnji!
tasadebeli tasadebeli 10:47 18.08.2019

Re: На слово на слово

Filip Mladenović
E, ako Vam baš to smeta u novinarstvu države i zemlje Srbije, onda - ništa.

Izvinite na smetnji!



Смета.

Јер ако хоћемо да стигнемо једног дана до здравог друштва са перспективом (а верујем по ономе шта Ви пишете на Блогу Б92, Филипе, да је то и Вама циљ као и мени) морамо да му поставимо и добре темеље. А једна од ствари за те добре темеље јесу, између осталог, и писмени новинари.

Ваљда неко ко хоће да буде новинар може да научи свих 30 слова ћирилице и латинице које се користе у Србији?

Какав ће он узор бити своме читатељству ако не зна сва слова та два писма која се користе у Србији?

А себе назива новинарем?

Требало би мало мислити и о томе, а не да опет, по ко зна који пут у последњих неколико деценија цитирамо Бранка Миљковића:


"Ако смо пали, били смо паду склони."


Мени је мало досадило да то понављам свако мало. А Вама, Филипе?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:10 18.08.2019

Re: На слово на слово

A meni je dosadilo da se u ovolikoj neslobodi medija i vlastodržačkom ruganju inteligenciji pominje slovo Đ /DJ/.

Ili da se poslužim koštunjavim argumentom: "Vi o tome, dok Hilandar gori!?"
tasadebeli tasadebeli 14:37 18.08.2019

Re: На слово на слово

Filip Mladenović
A meni je dosadilo da se u ovolikoj neslobodi medija i vlastodržačkom ruganju inteligenciji pominje slovo Đ /DJ/.

Ili da se poslužim koštunjavim argumentom: "Vi o tome, dok Hilandar gori!?"



Да се послужим мојим аргументом, овде у овом случају уопште није Хиландар у питању. Не може се овај случај по свом значају за ово друштво никако упоредити са Хиландаром.

Но, није важно... Могу само да додам да је мени, не кажем да је то и другима мерило или да трерба да им буде мерило, свако је сам себи газда од свог живота, мисли и делања, један од најважнијих параметара да бих било шта написано узео озбиљно у разматрање баш писменост онога који је то написао.

Али вероватно смо Ви и ја били васпитаавани и образовани на некаквим другачијим мерилима вредностима па могу да разумем ако Вама тако нешто није битно.
freehand freehand 14:55 18.08.2019

Re: На слово на слово

Могу само да додам да је мени, не кажем да је то и другима мерило или да трерба да им буде мерило, свако је сам себи газда од свог живота, мисли и делања, један од најважнијих параметара да бих било шта написано узео озбиљно у разматрање баш писменост онога који је то написао.

Zar se ne kaže "gazda svog života" bez onog "od" između?

Inače, neki od najboljih novinara koje sam znao bili su ozbiljno posvađani sa pravopisom. Lektori i korektori dovodili su stvar u red da bi pred čitaoce izlazilo sve uglancano i gramatički i pravopisno doterano.
st.jepan st.jepan 16:54 18.08.2019

Re: На слово на слово

freehand
Могу само да додам да је мени, не кажем да је то и другима мерило или да трерба да им буде мерило, свако је сам себи газда од свог живота, мисли и делања, један од најважнијих параметара да бих било шта написано узео озбиљно у разматрање баш писменост онога који је то написао.

Zar se ne kaže "gazda svog života" bez onog "od" između?

Pa moglo bi da prođe i sa OD, al morala bi inverzija (s arhaičnim prizvukom):
Od svog života gazda.
Inače, neki od najboljih novinara koje sam znao bili su ozbiljno posvađani sa pravopisom. Lektori i korektori dovodili su stvar u red da bi pred čitaoce izlazilo sve uglancano i gramatički i pravopisno doterano.

To je tačno, znam.
Al nije samo to: Politikini kapitalci, npr. Miro Radojčić i Milutin Ćolić, pisali su tako da se retko koja njihova rečenica mogla razumeti bez "naši smo, razumemo se" podrazumevanja.
Tu lektori i korektori nisu mogli ništa. A i da su mogli, ne bi se usudili.

freehand freehand 16:57 18.08.2019

Re: На слово на слово

Pa moglo bi da prođe i sa OD, al morala bi inverzija:
Od svog života gazda.

Kako da ne. Onda bi ta rečenica glasila "Svako je sam sebi od svoga života gazda".
Mislim, kao da u originalu nije dovoljno rogobatno...
st.jepan st.jepan 17:09 18.08.2019

Re: На слово на слово

freehand
Pa moglo bi da prođe i sa OD, al morala bi inverzija:
Od svog života gazda.

Kako da ne. Onda bi ta rečenica glasila "Svako je sam sebi od svoga života gazda".
Mislim, kao da u originalu nije dovoljno rogobatno...

U sklopu cele te rečenice, dabome da bi bilo rogobatno, ali razmatrao sam samo deo rečenice koji si izdvojio, dakle radije bih napisao "od svog života gazda" (makar i sa blago arhaičnim šmekom), nego "gazda od svog života".
nepopustljiv nepopustljiv 17:11 18.08.2019

Re: На слово на слово

Filip Mladenović
A meni je dosadilo da se u ovolikoj neslobodi medija i vlastodržačkom ruganju inteligenciji pominje slovo Đ /DJ/.

Ili da se poslužim koštunjavim argumentom: "Vi o tome, dok Hilandar gori!?"

Slovo DJ ne postoji.
freehand freehand 17:12 18.08.2019

Re: На слово на слово

st.jepan
freehand
Pa moglo bi da prođe i sa OD, al morala bi inverzija:
Od svog života gazda.

Kako da ne. Onda bi ta rečenica glasila "Svako je sam sebi od svoga života gazda".
Mislim, kao da u originalu nije dovoljno rogobatno...

U sklopu cele te rečenice, dabome da bi bilo rogobatno, ali razmatrao sam samo deo rečenice koji si izdvojio, dakle radije bih napisao "od svog života gazda" (makar i sa blago arhaičnim šmekom), nego "gazda od svog života".

Ma ok, ima to neku poetsku notu, mada je stvar ukusa da li je tečnije i uhu prijemčivije "Vrata od utrobe" ili "Od utrobe vrata".
Ne znam šta gospodin nastavnik kaže?
filipa nećemo da pitamo jerbo je označen kao nepismen.
freehand freehand 17:20 18.08.2019

Re: На слово на слово

nepopustljiv
Filip Mladenović
A meni je dosadilo da se u ovolikoj neslobodi medija i vlastodržačkom ruganju inteligenciji pominje slovo Đ /DJ/.

Ili da se poslužim koštunjavim argumentom: "Vi o tome, dok Hilandar gori!?"

Slovo DJ ne postoji.

Nemo to ni sluchajno Tsanetu da kazhesh, bitje mnogo toozhan.
nepopustljiv nepopustljiv 18:41 18.08.2019

Re: На слово на слово

freehand
nepopustljiv
Filip Mladenović
A meni je dosadilo da se u ovolikoj neslobodi medija i vlastodržačkom ruganju inteligenciji pominje slovo Đ /DJ/.

Ili da se poslužim koštunjavim argumentom: "Vi o tome, dok Hilandar gori!?"

Slovo DJ ne postoji.

Nemo to ni sluchajno Tsanetu da kazhesh, bitje mnogo toozhan.

Cane može kako hoće!
Retko inteligentan čovek.
st.jepan st.jepan 18:48 18.08.2019

Re: На слово на слово

freehand]
Ma ok, ima to neku poetsku notu, mada je stvar ukusa da li je tečnije i uhu prijemčivije "Vrata od utrobe" ili "Od utrobe vrata".

Aaaa, ne! Figura "Od utrobe vrata" samo je prividno analogna figuri "od svog života gazda".
No nebitno - u objašnjenje bih morao da uložim pametnost koju slučaj ne zavređuje.
Pametnije je ipak reči, to je kako građanin/građanka voli.
highshalfbooze highshalfbooze 19:33 18.08.2019

Re: На слово на слово

st.jepan

U sklopu cele te rečenice, dabome da bi bilo rogobatno, ali razmatrao sam samo deo rečenice koji si izdvojio, dakle radije bih napisao "od svog života gazda" (makar i sa blago arhaičnim šmekom), nego "gazda od svog života".


Biblija - Prevod: Đura Daničić i Vuk Karadžić

1. Korinćanima Poslanica:

"4 Žena nije gospodar od svog tela, nego muž; tako i muž nije gospodar od svog tela, nego žena."
ephemeris ephemeris 19:48 18.08.2019

Re: На слово на слово

Ni u francuskom nema Dj, nego lepo :



LINK
freehand freehand 19:52 18.08.2019

Re: На слово на слово

Retko inteligentan čovek.

Da, baš retko, mada ponekad i ređe. I to vam nije jedina sličnost.
tasadebeli tasadebeli 19:52 18.08.2019

Re: На слово на слово

st.jepan
freehand
Могу само да додам да је мени, не кажем да је то и другима мерило или да трерба да им буде мерило, свако је сам себи газда од свог живота, мисли и делања, један од најважнијих параметара да бих било шта написано узео озбиљно у разматрање баш писменост онога који је то написао.

Zar se ne kaže "gazda svog života" bez onog "od" između?

Pa moglo bi da prođe i sa OD, al morala bi inverzija (s arhaičnim prizvukom):
Od svog života gazda.
Inače, neki od najboljih novinara koje sam znao bili su ozbiljno posvađani sa pravopisom. Lektori i korektori dovodili su stvar u red da bi pred čitaoce izlazilo sve uglancano i gramatički i pravopisno doterano.

To je tačno, znam.
Al nije samo to: Politikini kapitalci, npr. Miro Radojčić i Milutin Ćolić, pisali su tako da se retko koja njihova rečenica mogla razumeti bez "naši smo, razumemo se" podrazumevanja.
Tu lektori i korektori nisu mogli ništa. A i da su mogli, ne bi se usudili.




Што волим ове лингвистичке блогове. Ту се одмах осетим као да сам себи сам од свога.

Живота ми мога.
nepopustljiv nepopustljiv 21:22 18.08.2019

Re: На слово на слово

freehand
Retko inteligentan čovek.

Da, baš retko, mada ponekad i ređe. I to vam nije jedina sličnost.

Kojima to?!
jadragoljub jadragoljub 21:44 18.08.2019

Re: На слово на слово

ephemeris
Ni u francuskom nema Dj, nego lepo :



LINK

i kako ga čitaju-izgovaraju?
aj kaži i nama nemo si cicija
ephemeris ephemeris 09:35 19.08.2019

Re: На слово на слово


Ama, samo štos. Firma se zove DermoLaser, pa su na logo stavili crticu (tobož, laserski zrak) na D, ne znajući kakve će to tektonske poremećaje izazvati u našoj lingvistici....
st.jepan st.jepan 14:06 19.08.2019

Re: На слово на слово

highshalfbooze
st.jepan

U sklopu cele te rečenice, dabome da bi bilo rogobatno, ali razmatrao sam samo deo rečenice koji si izdvojio, dakle radije bih napisao "od svog života gazda" (makar i sa blago arhaičnim šmekom), nego "gazda od svog života".

Biblija - Prevod: Đura Daničić i Vuk Karadžić
1. Korinćanima Poslanica:
"4 Žena nije gospodar od svog tela, nego muž; tako i muž nije gospodar od svog tela, nego žena."

U Bibliji raznog:
I genitiva bez od,
I zapreti Gospod Bog čoveku govoreći: Jedi slobodno sa svakog drveta u vrtu; Ali s drveta dobra i zla, s njega ne jedi, jer u koji dan okusiš s njega, umrećeš.

i genitiva sa od.
I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas znajući šta je dobro šta li zlo; ali sada da ne pruži ruku svoju i uzbere i s drveta od života, i okusi, te do veka živi.
freehand freehand 14:08 19.08.2019

Re: На слово на слово

st.jepan
highshalfbooze
st.jepan

U sklopu cele te rečenice, dabome da bi bilo rogobatno, ali razmatrao sam samo deo rečenice koji si izdvojio, dakle radije bih napisao "od svog života gazda" (makar i sa blago arhaičnim šmekom), nego "gazda od svog života".

Biblija - Prevod: Đura Daničić i Vuk Karadžić
1. Korinćanima Poslanica:
"4 Žena nije gospodar od svog tela, nego muž; tako i muž nije gospodar od svog tela, nego žena."

U Bibliji raznog:
I genitiva bez od
I zapreti Gospod Bog čoveku govoreći: Jedi slobodno sa svakog drveta u vrtu; Ali s drveta dobra i zla, s njega ne jedi, jer u koji dan okusiš s njega, umrećeš.

i genitiva sa od
I reče Gospod Bog: Eto, čovek posta kao jedan od nas znajući šta je dobro šta li zlo; ali sada da ne pruži ruku svoju i uzbere i s drveta od života, i okusi, te do veka živi.

ao da ima veze i sa prevodom i njegovim datiranjem? Mislm generalno teško da je ba baš štivo koje bi valjalo uzimati kao primer u ovom smu jerbo bi se svašta moglo pojaviti.
st.jepan st.jepan 14:57 19.08.2019

Re: На слово на слово

freehand
Da nije u pitanju Vukovo vreme, ladno bih tu saksonsko-genitivsku izmotaciju nazvao anglicizmom.
jadragoljub jadragoljub 21:32 19.08.2019

Re: На слово на слово

ephemeris

Ama, samo štos. Firma se zove DermoLaser, pa su na logo stavili crticu (tobož, laserski zrak) na D, ne znajući kakve će to tektonske poremećaje izazvati u našoj lingvistici....

pa oni ni neznaju da to slovo postoji negde.
ja sam mislio da se neko naš igrao montaže, al zašto bi. tako da mi ništa nije bilo jasno.
hvala na odgovoru.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:55 20.08.2019

8. dan štrajka gladju Maje Pavlović



Vlasnica novosadske televizije Kanal 9 Maja Pavlović osmi dan štrajkuje glađu ispred zgrade Regulatornog tela za elektronske medije (REM). Njeni zahtevi pročitani su i na 3. okruglom stolu vlasti i opozicije o izbornim uslovima, održanom 19. 8. 2019, na kojem je u fokusu bilo stanje u medijima.

Maja Pavlović za Radio Slobodna Evropa kaže da je poslala dva dokumenta koja su predstavljena na tom okruglom stolu – pismo sa zahtevima i opis stanja u kome su lokalni mediji u Srbiji.

„Jedno su zahtevi koji su isti od prvog štrajka pa do sada i koji još uvek nisu ispunjeni. A drugo je opis situacije i pritisaka koje trpe lokalni i regionalni mediji u Srbiji. Da se skrene pažnja da sloboda medija nije samo koliko će prostora imati opozicija u medijima sa nacionalnom frekvencijom, nego i katastrofalna situacija lokalnih i regionalnih medija koji trpe neverovatne pritiske“, ističe Pavlović.

Predstavnik organizatora okruglog stola vlasti i opozicije Milan Antonijević iz Fonda za otvoreno društvo rekao je u obraćanju medijima nakon sastanka da je predstavljeno pismo vlasnice Kanala 9, ali da „nije bilo nekih refleksija“.

Na to se osvrnula i Maja Pavlović.

„Čovek će uvek biti jako razočaran ako očekuje bilo šta od drugih ljudi. Moja očekivanja su od mene, da izdržim u mojoj borbi i da se izborim za normalne uslove za rad“, kaže ona.

Podsetimo, Maja Pavlović već osam dana štrajkuje glađu ispred zgrade REM-a, tražeći sastanak sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem kako bi mu izložila probleme sa kojima se suočava njena televizija i ostali lokalni emiteri u Srbiji.

Maja Pavlović kaže da čeka poziv iz Vučićevog kabineta, kao i da nema informacija da li će do susreta doći. Iz kabineta predsednika od 13. avgusta 2019. nije odgovoreno na upit Radija Slobodna Evropa u kome smo tražili odgovor na pitanje da li će i kada biti održan sastanak Maje Pavlović i Aleksandra Vučića.

Za Maju Pavlović je ovo treći štrajk glađu u proteklih godinu dana, a prethodni štrajk, koji je trajao 23 dana, prekinula je nakon sastanka sa premijerkom Srbije Anom Brnabić. Ističe da ni tri meseca nakon tog sastanka nema rešenja nagomilanih problema Kanala 9.

Zbog oduzimanja lokalne frekvencije Maja Pavlović vodi postupak pred Upravnim sudom, a godinama ukazuje da su takse za autorska prava (SOKOJ-a - Organizacija muzičkih autora Srbije i OFPS-a - Organizacija proizvođača fonograma Srbije) nerealno visoke za lokalne medije.

Pored obračuna naknada za autorska prava, za vlasnicu Kanala 9 sporni su i visina takse za emitovanje programa, pravilnik o dodeli frekvencija, kao i konkursi za dodelu budžetskog novca medijima.

Maja Pavlović ističe da mediji, koji prema njenoj oceni „nisu prorežimski“, dobijaju manje novca na konkursima za sufinansiranje medija, kao i da se suočavaju sa različitim pritiscima.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 21:32 20.08.2019

Ođebi

Ja sam sad potpuno zbunjen.

Ako profesori ovde kazu da u sprskom jeziku slovo dj ne postoji, jel se onda kaze:
"Ođebi" ?

Bestidno spinovanje sendvicara.
nsarski nsarski 21:48 20.08.2019

Re: Ođebi

Ako profesori ovde kazu da u sprskom jeziku slovo dj ne postoji, jel se onda kaze:
"Ođebi" ?


On mi rekao ođebi, i ja ođurio da nađem neku motku.

Nego, šta znači to бестидно спиновање сендвицара?

И шта значи ”казе” (”казу” )?
korisnickoime-1 korisnickoime-1 21:51 20.08.2019

Re: Ođebi

nsarski
Ako profesori ovde kazu da u sprskom jeziku slovo dj ne postoji, jel se onda kaze:
"Ođebi" ?


On mi rekao ođebi, i ja ođurio da nađem neku motku.

Nego, šta znači to бестидно спиновање сендвицара?

И шта значи ”казе” (”казу” )?


Sta znaci "nsarski" ?
freehand freehand 21:58 20.08.2019

Re: Ođebi

Ako profesori ovde kazu da u sprskom jeziku slovo dj ne postoji, jel se onda kaze:
"Ođebi" ?

Elementarno pismen čovek znao da u reči odjebi glasovi i slova d i j nisu jedno već dva glasa i dva slova- Đ je nešto treće.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:01 20.08.2019

Re: Ođebi

freehand
Ako profesori ovde kazu da u sprskom jeziku slovo dj ne postoji, jel se onda kaze:
"Ođebi" ?

Elementarno pismen čovek znao da u reči odjebi glasovi i slova d i j nisu jedno već dva glasa i dva slova- Đ je nešto treće.


Elementarni covek bi shvatio da se zezam, ali avaj.

Edit: nisam koristio emotikone koji se cere, moram da priznam ali da ovo neko shvati ozbiljno nisam ocekivao.
nsarski nsarski 22:03 20.08.2019

Re: Ođebi

Sta znaci "nsarski" ?


Ста знаци? Па, у питању (да не кажем питанју) је измишљено име, као, рецимо, шифра за прикључење на мрежу. Скоро случајно изабрана слова (мада у овом примеру није сасвим случајно). Могао сам да ставим било шта - kakva22, рецимо.

Извини, нисам хтео да ти попујем, али ми је било упадљиво да исправљаш другима грешке, а сам их правиш.
Мада, и ја теби исправљам граматичке грешке, а ни сам нисам никакав ауторитет по том питању.
nsarski nsarski 22:06 20.08.2019

Re: Ođebi

ali da ovo neko shvati ozbiljno nisam ocekivao.


Ja sam shvatio alegorijski...
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:10 20.08.2019

Re: Ođebi

nsarski
Sta znaci "nsarski" ?


Ста знаци? Па, у питању (да не кажем питанју) је измишљено име, као, рецимо, шифра за прикључење на мрежу. Скоро случајно изабрана слова (мада у овом примеру није сасвим случајно). Могао сам да ставим било шта - kakva22, рецимо.

Извини, нисам хтео да ти попујем, али ми је било упадљиво да исправљаш другима грешке, а сам их правиш.
Мада, и ја теби исправљам граматичке грешке, а ни сам нисам никакав ауторитет по том питању.



Izgleda nema više mesta za šalu ovde a i moram da se akam sa dva spell čekera u isto vreme.

freehand freehand 22:15 20.08.2019

Re: Ođebi

Elementarni covek

Ontologija ili ništa... Ok, taj suštinski čovek verovatno razume i zašto se kste ti dupli nalozi. Ja bih morao da tražim objašnjenje kad bih smeo.
mirelarado mirelarado 22:31 20.08.2019

Re: Ođebi

Ljudi, ovaj razgovor deluje kao da ste izašli iz nekog Joneskovog komada.

:)
freehand freehand 22:32 20.08.2019

Re: Ođebi

mirelarado
Ljudi, ovaj razgovor deluje kao da ste izašli iz nekog Joneskovog komada.

:)

Ja sam Ćelava nsarski je Pevaljka.
tasadebeli tasadebeli 22:44 20.08.2019

Re: Ođebi

Ја мислим да је ту у питању ијекавско јотовање.

Рецимо: Ођеби, ђеде!


nsarski nsarski 22:46 20.08.2019

Re: Ođebi

mirelarado
Ljudi, ovaj razgovor deluje kao da ste izašli iz nekog Joneskovog komada.

:)


freehand
Ja sam Ćelava nsarski je Pevaljka.


Ah, evo je i g-đa Martin!
Free, ti i ja ćemo se već dogovoriti ko je je od nas dvojice g-din Martin.

Zanimljivo kako laičke rasprave o gramatici privlače ljude iz struke.
mirelarado mirelarado 23:00 20.08.2019

Re: Ođebi

Zanimljivo kako laičke rasprave o gramatici privlače ljude iz struke.


Kao magnet!

Kad se bolje pogleda ta dj kombinacija uopšte nije retka u srpskom: podjarmiti, odjaviti, odjezditi, odjuriti, nadjačati...
freehand freehand 23:02 20.08.2019

Re: Ođebi

mirelarado
Zanimljivo kako laičke rasprave o gramatici privlače ljude iz struke.


Kao magnet!

Kad se bolje pogleda ta dj kombinacija uopšte nije retka u srpskom: podjarmiti, odjaviti, odjezditi, odjuriti, nadjačati...

A odjebati, pardon maj toskanian?
mirelarado mirelarado 23:06 20.08.2019

Re: Ođebi

freehand
mirelarado
Zanimljivo kako laičke rasprave o gramatici privlače ljude iz struke.


Kao magnet!

Kad se bolje pogleda ta dj kombinacija uopšte nije retka u srpskom: podjarmiti, odjaviti, odjezditi, odjuriti, nadjačati...

A odjebati, pardon maj toskanian?


Taj je prvi naveden, pa da ne ponavljamo. Ima i nadjeba(va)ti, podjebavati...
tasadebeli tasadebeli 23:53 20.08.2019

Re: Ođebi

freehand
Elementarni covek

Ontologija ili ništa... Ok, taj suštinski čovek verovatno razume i zašto se kste ti dupli nalozi. Ja bih morao da tražim objašnjenje kad bih smeo.



Немој да тражиш објашњење.

Ионако већ имамо Корисничка имена 1, 2 и 3.

Корисничко име 4 би стварно било превише.

Чак и за Блог Б92.









Боље ћути и гледај своја посла. То ти кажем из сопственог искуства.





maksa83 maksa83 18:38 21.08.2019

Re: Ođebi

Kad se bolje pogleda ta dj kombinacija uopšte nije retka u srpskom: podjarmiti, odjaviti, odjezditi, odjuriti, nadjačati...

Jeste, i to je kamen spoticanja latinica-ćirilica-i-nazad konvertora.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:03 20.08.2019

Podrška REPORTERA BEZ GRANICA:

RSF in English
@RSF_en

Serbian #journalist #MajaPavlovic of #Channel9 is on hunger strike again. @RSF_inter
calls on the authorities of #Serbia to use all what is in their power to help remedy the situation. Nothing justifies that a journalist endangers her life to insure the survival of a local media.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:07 20.08.2019

Podrška ANEM-a:

Veran Matić za UNS: Naknadu koju osporava Maja Pavlović valjalo bi korigovati

Povodom ponovnog štrajka glađu vlasnice novosadskog TV „Kanala 9“ Maje Pavlović, predsednik Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM) Veran Matić je ocenio da „uopšte nije mala“ minimalna naknada za emitovanje fonograma i interpretacija koju obavezno plaćaju emiteri, te i taj kanal, i da bi tu naknadu „valjalo korigovati“.

Ključni problem tarife u Srbiji su previsoki „pragovi minimalnih naknada“, tako da većina stanica u Srbiji ne plaća naknadu u procentu od prihoda, već plaća minimalnu koja „uopšte nije mala“, rekao je Matić, prenelo je Udruženje novinara Srbije.

Matić je kazao da „da bi te pragove valjalo korigovati, kako bi većina stanica plaćala naknadu u procentu od prihoda, što sada nije slučaj“.

„Ako bi većina stanica plaćala naknadu u procentu od prihoda, a ne minimalnu naknadu, o odnosu između minimalne naknade za radio i TV uopšte ne bismo morali da razgovaramo“, ocenio je Matić.

Matić je kazao da „minimalna naknada u nekoj formi mora da postoji, ali pragovi za njenu primenu moraju da budu postavljeni tako da ta minimalna naknada bude izuzetak, a ne pravilo“.

„Situacija koju imamo već godinama je drugačija. Naknadu u procentu od prihoda plaćaju, uz možda par izuzetaka, samo nacionalni emiteri“, rekao je UNS-u Matić.

Matić je kazao da je ANEM pokušavao da utiče na promenu „pragova naknada“, ali da zasad nije uspeo, te se i dalje razmatraju mogućnosti za to, rekao je Matić UNS-u.
highshalfbooze highshalfbooze 18:49 21.08.2019

Re: Podrška ANEM-a:

Pošto ne verujem da je Filip brisao, izgleda da neko predano radi na zaštiti lika i dela.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:22 21.08.2019

Maja Pavlović je simbol poniženih!

Inicijativa žena: Maja Pavlović simbol poniženih građana

Inicijativa žena Srbije ocenila je da direktorka i vlasnica TV "Kanala 9" Maja Pavlović, koja već 10 dana štrajkuje glađu, ugrožavanjem svog života treći put daje šansu državi da demantuje tvrdnje da institucije ne postoje. Takodje, Maja Pavlović je simbol svih ugroženih i poniženih građana Srbije, za koje je zakon samo mrtvo slovo na papiru.

Inicijativa žena Srbije opominje da Maja Pavlović već deset dana štrajkuje glađu, tražeći samo jedno – poštovanje zakona i pravo svakog građanina na pravično suđenje.

Maja Pavlović se, kako se navodi u saopštenju, na ovaj radikalni korak odlučila po treći put, jer su joj bila data lažna obećanja da će se zakon primeniti, da će biti donete presude u postupcima u kojima traži zaštitu svojih prava.

Lažna obećanja joj je dao onaj ko je bio u obavezi da spreči povredu prava, a kada je pravo već povređeno da otkloni štetu – država.

Maja Pavlović nije preduzetnik, kako su pokušali da je predstave pojedini predstavnici vlasti, koji štiti svoj ekonomski interes, već građanka Srbije koja zahteva ono što svakome od nas pripada.

Inicijativa žena Srbije podseća državu da su pred Ustavom i zakonom svi jednaki i da svako ima pravo na jednaku zakonsku zaštitu, bez diskriminacije, i da su svi organi vlasti dužni da obezbede svim građanima da što lakše zaštite i ostvare svoja prava, bez odugovlačenja i sa što manje štete za građane, ukoliko to nije štetno za državu.

Pošto organi vlasti Republike Srbije zanemaruju prava Maje Pavlović i ne preduzimaju ono na šta su obavezni, možemo zaključiti da nisu baš svi jednaki pred Ustavom i zakonom i da svi koji se usude da se bore za svoja prava predstavljaju opasnost za ovakve predstavnike organa vlasti Srbije i njihove interese, piše u saopštenju Inicijative žena Srbije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:27 23.08.2019

Podrška i pomoć Sindikata novinara Srbije

Sindikat novinara Srbije podržava zahteve koje je danas, 22. avgusta 2019, Maja Pavlović predala Predsedniku Srbije i nudi joj pravnu pomoć.

Sindikat novinara Srbije smatra da nadležne institucije treba da u najkraćem roku donesu odluku o umanjenju nerazumnih dažbina za Kanal 9, koje su nesrazmerno velike u odnosu na status te novosadske televizije.

Ukoliko se to pitanje hitno ne reši na pravedan način, biće jasno da je reč o daljem pritisku države na lokalne medije, o čemu će Sindikat obavestiti Evropsku i Međunarodnu federaciju novinara (EFJ/IFJ,) čiji je punopravni član.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana