Gost autor

Pismo iz Marseja o žutim prslucima

Filip Mladenović RSS / 06.12.2018. u 13:31

Marsej, 1. decembar 2018.
Marsej, 1. decembar 2018.
Smatram da događaji u Marseju i Francuskoj zadnjih par tjedana zaslužuju malo više pozornosti nego šta im pružaju hrvatski mediji. Probat ću ih zapakirati u vidu nekakvog osvrta, više pregleda događanja nego neke dublje analize, krenuvši sa lokalne marsejske razine prema događajima na nacionalnom nivou.

Petog novembra u 9 sati, nekih dva tjedna prije početka pobune žutih prsluka protiv Macronove neoliberalne politike, u centru Marseillea je došlo do spontanog urušavanja tri stambene četverokatnice. Dvije zgrade su se srušile u roku od nekoliko sekundi, treća je srušena par sati kasnije jer je predstavljala opasnost. Osam ljudi poginulo je u svojim krevetima, u agoniji kakvu teško možemo zamisliti. Jedna od zgrada bila je u gradskom vlasništvu. Reakcija gradskih vlasti, onih koji su svojom nebrigom dopustili da dođe do ovog užasa, bila je mlaka ili nikakva. Ulica u kojoj se ova drama odvila, rue d'Aubagne, nastanjena je većinom imigratima i stanovnicima afričkog podrijetla. Jako živa i životopisna ulica, kojom sam u zadnjih par godina prošao bezbroj puta, dio je jednog od mnogih marsejskih radničkih kvartova („quartier populaire") u centru grada koji gradskim vlastima predstavljaju ogroman trn u oku. Jer, jebiga, svako mjesto u kojem ljudi nesmetano žive svoj život predstavlja neiskorištenu investiciju i propalu priliku za gradnju hotela i Zara trgovina. Jedna od zgrada, što je javnost saznala nedugo nakon urušavanja, bila je od strane nadležnih službenika još 2005. (!!) godine gradskim vlastima označena kao neposredna opasnost.

Uslijedio je niz prosvjednih akcija građana kojima se tražilo, između ostalog, odstupanje gradskih vlasti i korumpiranog gradonačelnika Gaudina (Sarkozyjevi Republikanci, na vlasti od 1995.). Priikom prvog „marša bijesa" 10ak tisuća građana, došlo je do urušavanja jednog balkona na ruti marša što je ozlijedilo nekoliko osoba. Smiješno da nije tužno. Drugi prosvjed rezultirao je pendrečenjem mirnih prosvjednika od strane interventhin CRS pandura, velikim brojem razbijenih glava (između njih i poznanici od 50ak godina), i iživljavanjem BAC civilaca nad manjim izoliranim grupama.

Na zadnjem u nizu prosvjeda, organiziran prošle subote za pravo na dostojanstven smještaj, ali i kontra prošlotjednog policijskog nasilja, sudjelovalo je 15ak tisuća ljudi. Na pokoji projektil CRS kornjače odgovorile su jurišanjem na povorku i ispucavanjem rijeka suzavaca, što je bilo dočekano otporom i gradnjom barikada na glavnim gradskim ulicama. Kulminiralo je paljenjem božićnog sajma, policijskog auta, pljačkanjem trgovina, i smrću jedne 80-godišnjakinje koja je u svom stanu preminula od posljedica suzavca. Dvadesetak prosvjednika, u medijima prozvani „razbijačima" („casseurs", termin koji francusko mediji jako vole koristiti), je uhapšeno, od kojih je većina u vrlo kratkom postupku osuđena na zatvorske kazne do dvije godine.

U subotnji kaos bili su uključeni i malobrojni sindikalisti, kao i „gilets jaunes". E sada, koja je priča sa žutim prslucima? Direktan povod pobune, koja je krenula prije neka dva tjedna blokiranjem prometnica u cijeloj Francuskoj, bila je najava drastičnog povećanja cijena goriva, odnosno uvođenja „poreza na benzin" koji bi dugoročno, preko leđa radničke klase, trebao financirati prijelaz na ekološke izvore energije.

Uzroci su, međutim, mnogo dublji i proizlaze iz neliberalne politike „predsjednika bogatih" Macrona, koji od početka svog mandata ne prestaje udarati na standard najsiromašnijih slojeva francuskog društva u korist onih najbogatijih. Ono što puno ljudi smatra „pravim nasiljem", puno većim od nekoliko zapaljenih auti u bogataškim kvartovima, je politika koja je dovela do toga da devet milijuna ljudi živi ispod praga siromaštva, 200 000 bez krova nad glavom, dok se korporacijama opraštaju dugovi i porezi u visini od 80 milijardi eura a razlika između bogatih i siromašnih drastično raste. Zvuči poznato?

Prosvjednici, uniformirani u žute prsluke koji su obavezna stavka u svakom autu, jako su miješani. Između desničara i anarhista u prvim se redovima zatekla i masa revoltiranih crnaca, bijelaca i arapa, bez ikakvih političkih pozadina ili iskustva u prosvjedma, koji se na minimalcu trude preživjeti do kraja mjeseca dok mi se davno izborena socijalna prava smanjuju ili ukidaju.

Subotnji nemiri u Marseilleu bili su najžešći u zadnjih nekoliko desetljeća, ali su neusporedivi sa scenama ludila iz Pariza. Na više lokacija stotine revoltiranih žutih prsluka, nezaštićeni i neopremljeni, samo sa kamenjem u rukama odbili su napade zloglasnih CRS-ovca ignorirajući pritom oblake suzavca i potencijalne zatvorske kazne. Natjerani na povlačenje od strane organiziranih i jebeno ljutih masa, panduri su bijes usmjerili na nesretne pojedince uhvaćene u sporednim ulicama, gdje su osmorica ovih muškarčina snimljena kako bjesomučno premlaćuju 20-godišnjeg klinca. Slične scene policijskog nasilja preplavile su cijelu zemlju proteklih tjedana i sigurno su jedan od motivatora neviđenog bijesa prosvjednika, dok Macron potpaljuje situaciju uporno braneći svoje okupacijske snage i nudeći bonuse policajcima koji su sudjelovali u neredima.

Dok ovo tipkam, stotine marsejskih srednjoškolaca okupiraju svoje ustanove i barikadiraju prilazne ulice zapaljenim kontejnerima tražeći reforme obrazovnog sustava, a vlada se napokon oglašava najavljujući odgodu „poreza na benzin". Vidjeti ćemo hoće li ovo biti dovoljno da smiri revolt koji je uzeo dosta jaki zamah čiji bijes seže mnogo dalje od razloga koji se serviraju preko medija. Predviđam zanimljiv tjedan u kojem će nešto morati puknuti, na jednu ili drugu stranu.

Anton Divić, Marsej, 4. decembar 2018. 

 

Atačmenti



Komentari (168)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 14:49 06.12.2018

А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Не само хрватски. И српски медији су овај догађај запоставили.
Тачније, приказали су га на релативно млак начин, успут подвукавши - очекивано - и његов рушилачки карактер, како би доследно јавни однос ка таквим дешавањима усмерио на ово рушилачки, уколико у Србији буде икаквог протеста. Све у складу са овдашњим, већ виђеним, професионалним трудом по питању демагогије. Односно, по питању сатанизације једног дела политичког спектра, а и доброг дела грађана који тај део политичког спектра подржава. У контексту Србије, оно "рушилачко" ће се у случају сваког будућег протеста (као и раније) лако претворити и у "издајничко", јер се то осмишљено ремећење националног јединства, ето, дешава баш сада, док траје критична фаза одбране Косова и Метохије. То ће још једном доказати криминогену и издајничку природу свих који нису ментални поданици српског режима.

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:02 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Vidimo se onda u subotu 8. decembra u 18h na Studentskom trgu... Mislim na Beograd, a ne na Pariz ili Marsej.
loader loader 15:04 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Mislim na Beograd, a ne na Pariz ili Marsej.

Добро је да је на време стигло ово наглашавање по питању места догађаја ...
јер бих се иначе затрчао у Париз

nsarski nsarski 15:11 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Filip Mladenović
Vidimo se onda u subotu 8. decembra u 18h na Studentskom trgu... Mislim na Beograd, a ne na Pariz ili Marsej.


Ja ću doći ako budeš pristao da napravim selfi s tobom, u žutom prsluku! I posle o tome napišem blog sa sve fotkama...to bi bilo nešto.

A kakva se to revolucija diže u subotu? Solidarnost sa Francuzima?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:13 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Za subotu su već zakazani protesti žutih prsluka u centru Pariza.

A u Beogradu su zakazani protesti u 18h sa početnim mestom okupljanja na Studentskom trgu jer BEOGRAD JE SVET!
nsarski nsarski 16:08 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

A u Beogradu su zakazani protesti u 18h sa početnim mestom okupljanja na Studentskom trgu jer BEOGRAD JE SVET!


Odlično. Nego, ko je to zakazao? Neka NVO, udruženje, grupa građana, ili već prema ličnom nahođenju građanki i građana? Mislim, valjda postoji dozvola policije da se ti protesti održe.
Ako ne, imam ja par starih automobilskih guma koje mogu da zapalim na Studentskom trgu, da uvećam bunt. Tamo je noćna mora parkirati se, ali ko mari - revolucija ne plaća parking. Jednog dana ćemo svi biti suvereni vlasnici parking mesta.

P.S. Dobijem jutros emajl od Ambasade da se čuvam javnih mesta jer postoji mogućnost terorističkin napada za vreme Praznika (dobro, ti NG i Božić ne računaš u praznike). I ja se žacnuo. Kad, vidim, to isto javili i u Beču juče.

Terorizam u Austriji.--LINK

Pa, nije zgoreg da pitam: da li ste vi neka teroristička organizacija? Da ne stradam na pravdi Boga.

Evo (dela) tog pisma:

Security Alert – U.S. Embassy Belgrade, Serbia (December 3, 2018)



Location: Serbia, countrywide



Event: During the holiday season security measures in Serbia remain heightened due to ongoing threats posed by transnational terrorist organizations and individuals inspired by extremist ideology throughout Europe. Extremists continue to focus on tourist locations such as Christmas holiday markets, shopping malls, airports, clubs, restaurants, places of worship, transportation hubs, and other soft targets frequented by Westerners.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:37 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

KADA BOGATI PLJAČKAJU SIROMAŠNE TO JE BIZNIS.

A KADA SIROMAŠNI UZVRATE BOGATIMA TO JE NASILJE, RUŠILAŠTVO...
veselica veselica 18:06 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

,,
dostojanstven dostojanstven 21:10 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

loader
Не само хрватски. И српски медији су овај догађај запоставили.
Тачније, приказали су га на релативно млак начин, успут подвукавши - очекивано - и његов рушилачки карактер, како би доследно јавни однос ка таквим дешавањима усмерио на ово рушилачки, уколико у Србији буде икаквог протеста. Све у складу са овдашњим, већ виђеним, професионалним трудом по питању демагогије. Односно, по питању сатанизације једног дела политичког спектра, а и доброг дела грађана који тај део политичког спектра подржава. У контексту Србије, оно "рушилачко" ће се у случају сваког будућег протеста (као и раније) лако претворити и у "издајничко", јер се то осмишљено ремећење националног јединства, ето, дешава баш сада, док траје критична фаза одбране Косова и Метохије. То ће још једном доказати криминогену и издајничку природу свих који нису ментални поданици српског режима.


Da!
Klasika.
aureus aureus 23:28 06.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Ovi "žuti prsluci" su dokaz da je DS aktivan i u Francuskoj, i da je to jedna u suštini - rušilačka stranka, koja promoviše nasilje.
bene_geserit bene_geserit 00:09 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

aureus
Ovi "žuti prsluci" su dokaz da je DS aktivan i u Francuskoj, i da je to jedna u suštini - rušilačka stranka, koja promoviše nasilje.

Mislim da si uz zajebanciju nabo ideju kako DS da se preporodi.
Jedino što bi morali da postanu populistički pokret.
aureus aureus 00:14 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

I on je tamo...

veselica veselica 08:59 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

fatal attraction
veselica veselica 09:09 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

A kakva se to revolucija diže u subotu? Solidarnost sa Francuzima?


pa kad neko zivi (i javlja o tome) na relaciji kosmaj vracar njujork katar kosmaj vracar, sta je normalnije nego da ne zna sta se to u beogradu diže....


nsarski nsarski 09:58 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

pa kad neko zivi (i javlja o tome) na relaciji kosmaj vracar njujork katar kosmaj vracar, sta je normalnije nego da ne zna sta se to u beogradu diže....

Ma, znam ja dobro, informisan sam. Čim se odvezem u centar grada i naiđem na blokirane ulice odmah mi je jasno: ili je dan rolera, na primer, ili je neka revolucija. Za ovu u subotu nisam informisan, sem, eto, tog emajla da se čuvam terorističkih ispada. Zato i pitam Filipa koji je kao vir oko koga se sve okreće.
veselica veselica 10:05 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

ili je dan rolera, na primer, ili je neka revolucija


nema treće, na primer.
nsarski nsarski 16:28 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

veselica
ili je dan rolera, na primer, ili je neka revolucija


nema treće, na primer.

Opet dobih upozorenje danas.

Security Alert
– U.S. Embassy Belgrade, Serbia (December 7, 2018)
Location: Belgrade, Serbia

Event:

Police report there will be a protest in front of the Belgrade University School of Philosophy tomorrow, December 8, 2018 at 6:00pm. The protest is in response to an attack on a local opposition politician. Police expect a large number of protesters, and that the protest will likely disrupt traffic in the downtown area.


We remind all U.S. citizens in Serbia that even demonstrations intended to be peaceful can turn confrontational and escalate into violence. You should avoid demonstrations if possible and always exercise caution in the vicinity of any large gatherings, protests, or demonstrations.



Actions to Take:

· Avoid the area.

· Monitor local media for updates.

· Avoid crowds.

· Keep a low profile.

· Be aware of your surroundings.


Filip se izlaže opasnosti. And they've got his number now!
Bolje mu je da kupi kartu za Pariz...
angie01 angie01 19:15 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Opet dobih upozorenje danas.

Security Alert – U.S. Embassy Belgrade, Serbia (December 7, 2018)
Location: Belgrade, Serbia


pa dobro, oni imaju dugu tradiciju nenasilnih reakcija na mirne demonstracije, al oni su uredjena drzava...pa daju upozorenja u divljoj zemlji,


veselica veselica 20:49 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

· Keep a low profile.


moj zivotni moto
veselica veselica 20:56 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

Opet dobih upozorenje danas.


Da nam nije tebe!

not2old2rock not2old2rock 21:29 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

angie01

pa dobro, oni imaju dugu tradiciju nenasilnih reakcija na mirne demonstracije




Stvarno ti ovo nije poznato?




angie01 angie01 22:07 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

not2old2rock


izvini, ne razumem sta hoces da mi kazes?
nsarski nsarski 22:18 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

veselica
Opet dobih upozorenje danas.


Da nam nije tebe!


Šta da ti kažem, sve za naše malo jezgro (Proust). Kad se pomene Filipovo ime, one u Pentagonu hvata panika. This man is a walking revolution. Da se zna.
not2old2rock not2old2rock 22:28 07.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

angie01
not2old2rock


izvini, ne razumem sta hoces da mi kazes?


U pravu si, jedna strana jeste bila nenasilna, demonstranti (osim nekolicine anarhista) i desetinu hiljada nenasilnih protestanata vazda nindža kornjača zasulo je nenasilnim suzavcem i nenasilnim gumenim mecima, pa još doveli i nacionalnu gardu, pa nenasilna prebijanja i hapšenja...
angie01 angie01 00:21 08.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

U pravu si, jedna strana jeste bila nenasilna, demonstranti (osim nekolicine anarhista) i desetinu hiljada nenasilnih protestanata vazda nindža kornjača zasulo je nenasilnim suzavcem i nenasilnim gumenim mecima, pa još doveli i nacionalnu gardu, pa nenasilna prebijanja i hapšenja...


pa, je l ti nisi pogledao klip koji sam postavila,- u kome je sve receno,...posle moje ironicne konstatacije, na koju si ti reagovao bukvalno je shvatajuci.
not2old2rock not2old2rock 10:13 08.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

angie01

pa, je l ti nisi pogledao klip koji sam postavila


Nisam
veselica veselica 20:32 08.12.2018

Re: А СРПСКИ МЕДИЈИ?

nsarski
veselica
Opet dobih upozorenje danas.


Da nam nije tebe!


Šta da ti kažem, sve za naše malo jezgro (Proust). Kad se pomene Filipovo ime, one u Pentagonu hvata panika. This man is a walking revolution. Da se zna.




Da. Okacio blog pa ce, kad se vrati iz mirne setnje, da okace novi.
Sta li ce nam reci, to je pitanje.
veselica veselica 18:39 06.12.2018

toliki net a na blogu se pitaju




@NikolaKojo2

Subota, 08.12. 18h. Plato filozofskog. Izaći će svi časni ljudi kojima se ovaj posrao u život, zaustavio ga, obezvredio, uništio. Srećno!
angie01 angie01 21:22 06.12.2018

,

41 zahtjev Žutih prsluka: tko ovo ne bi potpisao...

RAD I PLAĆA

1. Više progresivnosti u porezu na dohodak

2. Minimalna plaća od 1300 eura neto

3. Mirovinski sustav mora ostati solidaran

4. Nema mirovine ispod 1200 eura

5. Plaće i mirovine moraju se prilagođavati inflaciji

ZAŠTITA ZNANJA I RADA

6. Zaštita francuske industrije i zabrana njenog preseljenja

7. Svaka osoba na radu na francuskom teritoriju mora imati ista prava kao i francuski državljanin, i njegov poslodavac mora platiti isti iznos doprinosa

8. Velikim tvrtkama ograničiti radne ugovore na određeno vrijeme. Želimo više trajnih ugovora

9. Maksimalna plaća može biti 15.000 eura

10. Stvaranje radnih mjesta za nezaposlene

11. Dob za odlazak u mirovinu treba biti 60 godina, odnosno 55 godina za one koji su obavljali teške poslove

PRAVO NA DOM

12. Riješiti problem beskućnika

13. Ograničiti cijene najma i osigurati više smještaja po umjerenim cijenama, posebno za studente i privremene radnike

14. Provesti plan toplinske izolacije domova zbog ekoloških razloga i financijske koristi za obitelji

JAVNE POLITIKE

15. Favorizirati male tvrtke u ruralnim i urbanim područjima. Zaustaviti izgradnju velikih trgovinskih zona oko gradova koje ubijaju male trgovce i poduzetnike. Više besplatnog parkinga u gradovima

16. Povećati invalidnine

17. Ako je šestogodišnje dijete bez skrbi, treba nastaviti s PAJEMPLOI sustavom pomoći do deset godina

18. Isti sustav socijalne skrbi za sve, uključujući obrtnike i samozaposlene radnike

19. Odmah zaustaviti zatvaranje malih prijevoznih linija, poštanskih ureda, škola i rodilišta

20. Osigurati dobrobit za starije ljude, uz dovoljno novca

21. Najviše 25 učenika po razredu u osnovnim školama

22. Odgovarajući alati za psihijatriju

23. Zabrana prodaje državne imovine (brane, aerodromi...)

24. Pravosuđe, policija, žandarmerija i vojska moraju imati odgovarajuću opremu. Prekovremeni sati moraju biti plaćeni ili odbijeni od tjedne ili mjesečne radne satnice

25. Sredstvima od cestarine moraju se održavati ceste, autoceste i sigurnost na cestama

26. Cijene plina i struje su porasle zbog privatizacije tog sektora, stoga oni opet moraju postati javno dobro. Cijene usklađeno sniziti na realnu razinu

27. Promicati prijevoz robe željeznicom

OPOREZIVANJE I EKONOMSKA POLITIKA

28. Velike kompanije kao McDonald's, Google, Amazon, Carrefour moraju plaćati veći porez, a mali obrtnici i tvrtke manji

29. Okončati povećanja trošarina na goriva

30. Zabraniti oporezivanje na izvoru. U Francuskoj se porezi plaćaju na kraju godine

31. Dosta s poreznim kreditom za tvrtke. Koristimo ovaj novac za pokretanje francuske industrije vodika, kao ekološki prihvatljivije od električne

32. Dosta s mjerama štednje. Prestanimo plaćati kamate na nelegitimni dug i krenimo otplaćivati dug bez uzimanja od siromašnih, a 80 potrebnih milijardi eura pronađimo u poreznim prevarama

33. Zabrana naplaćivanja naknade pri korištenju kartica za kupnju. Odrediti porez za brodsko gorivo i kerozin

DEMOKRACIJA I TROŠKOVI POLITIKE

34. Svaki zastupnik ima pravo na srednju plaću. Troškovi prijevoza bit će provjereni i nadoknađeni ako su opravdani

35. Narodni referendum mora ući u Ustav. Moramo stvoriti internetsku lokaciju kojom upravlja neovisno nadzorno tijelo, gdje ljudi mogu napraviti račun. Ako prijedlog dobije 700.000 potpisa, Nacionalna skupština mora u godinu dana održati referendum na nacionalnoj razini. Sada francuski ustav ne predviđa referendum

36. Povratak na sedmogodišnji mandat predsjednika Republike. Izbor zastupnika dvije godine nakon predsjednika dopušta slanje pozitivnog ili negativnog signala o njegovoj politici. To bi pomoglo da se čuje glas naroda

37. Ukinuti doživotne naknade za predsjednike

INTEGRACIJA I MIGRACIJA

38. Tražitelj azila mora biti prihvaćen

39. Razlozi prisilne migracije moraju se riješiti

40. Oni kojima je uskraćeno pravo na azil odmah moraju biti vraćeni u zemlju podrijetla

41. Uspostaviti pravu integracijsku politiku. Živjeti u Francuskoj znači postati Francuz, te osoba mora svladati tečaj francuskog jezika i povijesti, te građanski odgoj


(Buka)
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:48 06.12.2018

Re: ,

Vlasti Francuske se plaše da će pokret „žuti prsluci“ pokušati da izvede državni udar u subotu, 8. decembra 2018, piše „Figaro“.

Brigu Jelisejske palate izaziva namera demonstranata da krenu ka predsedničkoj rezidenciji tokom akcije koja je planirana za subotu.
Francuski premijer Eduar Filip rekao je da će 89 000 pripadnika snaga bezbednosti biti raspoređeno širom zemlje u subotu, za kada su najavljeni novi protesti "žutih prsluka".
Specijalne službe su upozorile vlasti na pretnje ubistvom i pozive na dizanje na oružje „žutih prsluka“.

“To su pučisti. To je pokušaj puča“, izjavio je za list "Figaro" izvor u Vladi Francuske.

Prema informacijama lista, zaposleni u jednom ministarstvu su dobili naređenje da se ne pojavljuju na radnom mestu za vikend.

Iako su francuske vlasti odbacile takse na gorivo, pokret nastavlja da protestuje. Kako prenose mediji, na Fejsbuku se već oko 6 000 ljudi prijavilo da će prisustvovati protestu.

Prema Filipovim rečima, od 89 000 pripadnika bezbednosnih snaga, 8 000 biće raspoređeno u Parizu, kao i oklopna vozila, javlja Rojters.
bene_geserit bene_geserit 22:05 06.12.2018

Re: ,

Deluje mi da se tu svašta izgubilo u prevodu.
Neki od zahteva deluju kontradiktorno.

38. Tražitelj azila mora biti prihvaćen
39. Razlozi prisilne migracije moraju se riješiti
40. Oni kojima je uskraćeno pravo na azil odmah moraju biti vraćeni u zemlju podrijetla
41. Uspostaviti pravu integracijsku politiku. Živjeti u Francuskoj znači postati Francuz, te osoba mora svladati tečaj francuskog jezika i povijesti, te građanski odgoj


Koliko mogu da nađem broj 38 je puno drugačiji od ovog prevoda.
Gde je ono o centrima za migrante u drugim zemljama u saradnji sa UN? Ili o tome da im treba obezbediti smeštaj, hranu, zdravstvo i sl.
Ribozom Ribozom 22:08 06.12.2018

Re: ,

2. Minimalna plaća od 1300 eura neto

9. Maksimalna plaća može biti 15.000 eura

--------------------------------------------------------
Jos
1. Više progresivnosti u porezu na dohodak
bene_geserit bene_geserit 22:20 06.12.2018

Re: ,

Koliko ja mogu da nađem (uz pomoć Google transalte):
39. That the causes of forced migration are treated.
xx. That asylum seekers be treated well. We owe them housing, security, food and education for the miners. Work with the UN to have host camps open in many countries around the world, pending the outcome of the asylum application.
40. That the unsuccessful asylum seekers be returned to their country of origin.
41. That a real integration policy is implemented. Living in France means becoming French (French language course, History of France course and civic education course with certification at the end of the course).

A 38. ne postoji.
To već ima više smisla.

Usput gde je ovaj zahtev?
xx. End of the CICE. Use this money for the launch of a French hydrogen car industry (which is truly ecological, unlike the electric car.)
bene_geserit bene_geserit 22:46 06.12.2018

Re: ,

angie01
41 zahtjev Žutih prsluka: tko ovo ne bi potpisao...

Kako se iz aviona vidi da je hrvat koji je ovo prevodio levičar. Uspeo je da skloni šta mu se ne sviđa.
Ili to ili postoji više verzija ovih zahteva.

Primećuješ razliku između:
29. Okončati povećanja trošarina na goriva
i "End of the CICE. Use this money for the launch of a French hydrogen car industry (which is truly ecological, unlike the electric car.)"

ili između:
38. Tražitelj azila mora biti prihvaćen
i "That asylum seekers be treated well. We owe them housing, security, food and education for the miners. Work with the UN to have host camps open in many countries around the world, pending the outcome of the asylum application."
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:47 06.12.2018

Re: ,

tko ovo ne bi potpisao ?


Ja.
bene_geserit bene_geserit 22:54 06.12.2018

Re: ,

Nije valjda da te brine ko će i kako sve to da plati?
Osim mističnih "80 milijardi eura iz poreskih rajeva".
angie01 angie01 23:26 06.12.2018

Re: ,

Kako se iz aviona vidi da je hrvat koji je ovo prevodio levičar




nije hrvat, nego Bosanac, bolan,...a da l je dobro preveo ili ne onaj koji je tekst prevodio, nemam pojma- kopirala sam sa najcitanijeg portala u BiH, Buka, cija ekipa je vrlo ozbiljna u onome sto radi,
bene_geserit bene_geserit 23:36 06.12.2018

Re: ,

Jedino što uspevam da nađem je ovo.
Ali zato tekstova o tome gde novinari prepričavaju zahteve koliko hoćeš, uglavnom zabašurujući šta im se ne sviđa.

Btw, ja bih verovatno potpisao zahteve. Makar kao startnu poziciju za pregovaranje.
veselica veselica 08:57 07.12.2018

Re: ,

Filip Mladenović
Vlasti Francuske se plaše da će pokret „žuti prsluci“ pokušati da izvede državni udar u subotu, 8. decembra 2018, piše „Figaro“.

Brigu Jelisejske palate izaziva namera demonstranata da krenu ka predsedničkoj rezidenciji tokom akcije koja je planirana za subotu.
Francuski premijer Eduar Filip rekao je da će 89 000 pripadnika snaga bezbednosti biti raspoređeno širom zemlje u subotu, za kada su najavljeni novi protesti "žutih prsluka".
Specijalne službe su upozorile vlasti na pretnje ubistvom i pozive na dizanje na oružje „žutih prsluka“.

“To su pučisti. To je pokušaj puča“, izjavio je za list "Figaro" izvor u Vladi Francuske.

Prema informacijama lista, zaposleni u jednom ministarstvu su dobili naređenje da se ne pojavljuju na radnom mestu za vikend.

Iako su francuske vlasti odbacile takse na gorivo, pokret nastavlja da protestuje. Kako prenose mediji, na Fejsbuku se već oko 6 000 ljudi prijavilo da će prisustvovati protestu.

Prema Filipovim rečima, od 89 000 pripadnika bezbednosnih snaga, 8 000 biće raspoređeno u Parizu, kao i oklopna vozila, javlja Rojters.


Da, hoce da sruse makrona i to mnogi otvoreno govore i pisu. Koja bi to prekretnica bila ne samo za Francusku nego i EU! Zutim prslucima pridruzuju se studenti i djaci. Lici na 68.


tasadebeli tasadebeli 09:37 07.12.2018

Re: ,

Filip Mladenović
Vlasti Francuske se plaše da će pokret „žuti prsluci“ pokušati da izvede državni udar u subotu, 8. decembra 2018, piše „Figaro“.

Brigu Jelisejske palate izaziva namera demonstranata da krenu ka predsedničkoj rezidenciji tokom akcije koja je planirana za subotu.
Francuski premijer Eduar Filip rekao je da će 89 000 pripadnika snaga bezbednosti biti raspoređeno širom zemlje u subotu, za kada su najavljeni novi protesti "žutih prsluka".
Specijalne službe su upozorile vlasti na pretnje ubistvom i pozive na dizanje na oružje „žutih prsluka“.

“To su pučisti. To je pokušaj puča“, izjavio je za list "Figaro" izvor u Vladi Francuske.

Prema informacijama lista, zaposleni u jednom ministarstvu su dobili naređenje da se ne pojavljuju na radnom mestu za vikend.

Iako su francuske vlasti odbacile takse na gorivo, pokret nastavlja da protestuje. Kako prenose mediji, na Fejsbuku se već oko 6 000 ljudi prijavilo da će prisustvovati protestu.

Prema Filipovim rečima, od 89 000 pripadnika bezbednosnih snaga, 8 000 biće raspoređeno u Parizu, kao i oklopna vozila, javlja Rojters.




Ти се зовеш Филип, он се презива Филип.

Мислиш да је то случајно, а?





Édouard Philippe


A lawyer by occupation, Philippe is a former member of the Union for a Popular Movement, which later became The Republicans.




Le Figaro



The newspaper's ownership by Serge Dassault has been a source of controversy in terms of conflict-of-interest, as Dassault also owns a major military supplier and has served in political positions from the Union for a Popular Movement party. His son Olivier Dassault is a member of the French National Assembly. Dassault has remarked in an interview in 2004 on the public radio station France Inter that "newspapers must promulgate healthy ideas" and that "left-wing ideas are not healthy ideas."




Union for a Popular Movement




Under Nicolas Sarkozy's leadership, the UMP adopted a liberal and security-oriented platform. His platform in the 2007 and 2012 presidential elections emphasized the ideas of personal responsibility and individual initiative. He developed the idea of "working more to earn more", promising that overtime hours would not be taxed and employers exonerated from non-wage labour costs. Under his presidency, the government's short-lived tax cap for high-income earners was denounced by the left but also several centrist and centre-right politicians within or outside the UMP.



La République En Marche!



Although Macron was a member of the PS from 2006 to 2009 and an independent from 2009 to 2016, La République En Marche! seeks to transcend traditional political boundaries to be a transpartisan organisation. Macron has described it as being a progressive party of both the left and the right. Observers and political commentators have described the party as being both socially and economically liberal in ideology. According to an Ipsos survey conducted in March 2018, the public perception of the party has moved to the right since March 2017[73] and now a majority of French people classify the party as being centre-right.



И мени онда све ово када се гледа заједно, браћо Срби и сестре Српкиње и браћо Французи и сестре Францускиње, заиста смрди на жестоке грађанске сукобе израсле из социјалног револта, не дај боже грађански рат...

Надам се да нисам у праву.


П.С. - Где су сада они наши српски левичари пластиканери који су својевремено усхићено поздрављали избор Макрона за председника?
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:59 07.12.2018

Re: ,

bene_geserit
Jedino što uspevam da nađem je ovo.
Ali zato tekstova o tome gde novinari prepričavaju zahteve koliko hoćeš, uglavnom zabašurujući šta im se ne sviđa.

Btw, ja bih verovatno potpisao zahteve. Makar kao startnu poziciju za pregovaranje.

Ma ima jako puno zahtjeva, zuti prsluci nemaju formiranu organizaciju pa kako na svakom kruznom toku gdje se protestuje najglasniji ili najrecitiji protestant bude proglasen portparolom i svi oni isticu svoje zahtjeve. Zbog toga ima jako puno zahtjeva i naravno svakakvih.
Medjutim, mimo zahtjeva meni je interesantno nesto drugo. Skoro bi se moglo reci da imaju 3 tabu teme.
1. Zasto mora doci do pobune bijele sirotinje i loma po kvartovima gdje zivi elita da bi vlada pravila ustupke?
2. Zasto suti sirotinja iz predgradja?
3. Zasto teroristi, sa kojima nas u mirno vrijeme tako plase, ne koriste sad priliku i ne napadaju?
veselica veselica 10:00 07.12.2018

Re: ,


Ти се зовеш Филип, он се презива Филип.

Мислиш да је то случајно, а?


predatortz predatortz 11:12 07.12.2018

Re: ,

kopirala sam sa najcitanijeg portala u BiH, Buka, cija ekipa je vrlo ozbiljna u onome sto radi,


kamilo_emericki kamilo_emericki 13:24 07.12.2018

Re: ,

predatortz
kopirala sam sa najcitanijeg portala u BiH, Buka, cija ekipa je vrlo ozbiljna u onome sto radi,



Sto se smijes? Pa nije receno sta rade ozbiljno.
Oni ozbiljno stvaraju atmosferu da u RS nista ne valja, oni sasvim ozbiljno shvataju da je potrebno siriti poluinformacije kao i presucivati informacije koje nisu u skladu sa njihovim shvatanjem drustva, a narocito BiH.
predatortz predatortz 15:08 07.12.2018

Re: ,

kamilo_emericki
predatortz
kopirala sam sa najcitanijeg portala u BiH, Buka, cija ekipa je vrlo ozbiljna u onome sto radi,



Sto se smijes? Pa nije receno sta rade ozbiljno.
Oni ozbiljno stvaraju atmosferu da u RS nista ne valja, oni sasvim ozbiljno shvataju da je potrebno siriti poluinformacije kao i presucivati informacije koje nisu u skladu sa njihovim shvatanjem drustva, a narocito BiH.


Ništa ne rade ozbiljno! Čak ni tu pljuvačinu po RS, za koju su pristojno plaćeni, ne rade kako valja, jer ih niko ne shvata ozbiljno.

Na njih se, što bi Džoni rek'o, lože ostavljene djevojke, narkomani i bludnice - čist luzeraj.
aureus aureus 16:51 07.12.2018

Re: ,

angie01
kopirala sam sa najcitanijeg portala u BiH, Buka, cija ekipa je vrlo ozbiljna u onome sto radi,

Je li stvarno "Buka" najčitaniji portal u BiH?

Pišu o važnim temama. Šteta što nemaju mnogo novinara i saradnika pa ne stignu da pokriju baš sve. Vjerovatno problem s novcem.

Ali evo kako trenutno izgleda naslovnica.



Dopadaju mi se ove dvije teme što sam uokvirio žutom bojom. Kažem da je zagađenje veliko i da su radnici ugroženi.

Dole ispod su kolumne od Marka Vidojkovića (Marko, care!), Slavoja Žižeka i Dubravke Stojanović, Dragana Bursaća, pa onda još malo ispod intervju sa Igorom Mandićem...
Lijepo, lijepo.
predatortz predatortz 17:25 07.12.2018

Re: ,


Je li stvarno "Buka" najčitaniji portal u BiH?


Jašta je! Pored BN, Klix-a, Avaza, Nezavisnih i Radio Sarajeva.
Što bi rek'o Krkar, jes' al' u qrtzu!

Dovoljno je ukucati u Google "najčitaniji portali u BiH" i ustanoviti da je buka na 28. mestu.
aureus aureus 17:40 07.12.2018

Re: ,

predatortz

Jašta je! Pored BN, Klix-a, Avaza, Nezavisnih i Radio Sarajeva.

Sve ugledni portali, vidim.

Naročito ako hoćeš da se nauživaš čitajući komentare - odeš na KLIX, pripremiš šolju čaja, i na miru čitaš i čitaš...
Onda uzmeš malo onih droga sa Spirinog sajta, da ti bude bolje, jer čaj ne pomaže.
predatortz predatortz 17:46 07.12.2018

Re: ,

aureus
predatortz

Jašta je! Pored BN, Klix-a, Avaza, Nezavisnih i Radio Sarajeva.

Sve ugledni portali, vidim.

Naročito ako hoćeš da se nauživaš čitajući komentare - odeš na KLIX, pripremiš šolju čaja, i na miru čitaš i čitaš...
Onda uzmeš malo onih droga sa Spirinog sajta, da ti bude bolje, jer čaj ne pomaže.


Ne tvrdim da su ugledni. Kažem da Buka nije najčitaniji, ni najuticajniji portal u BiH. Čak, marginalan je njihov učinak u kreiranju javnog mnjenja.
aureus aureus 17:57 07.12.2018

Re: ,

predatortz
Kažem da Buka nije najčitaniji, ni najuticajniji portal u BiH.

Znam to, znam.

Juče su proslavili 18. rođendan.

angie01 angie01 19:00 07.12.2018

Re: ,

Sto se smijes? Pa nije receno sta rade ozbiljno.
Oni ozbiljno stvaraju atmosferu da u RS nista ne valja, oni sasvim ozbiljno shvataju da je potrebno siriti poluinformacije kao i presucivati informacije koje nisu u skladu sa njihovim shvatanjem drustva, a narocito BiH.


pa, hebigasad, ti verovatno za sebe percipiras bolje od onih koji za buku pisu- neke je pomenuo Aureus u svom komentaru, da bas sve neki bezveznjaci...a predatoru oni vec po difoltu jesu smesni, s obzirom da pisu sve suprotno od onoga sto on ovde prezentuje kao svoje stavove....nemam nista protiv i slazem se da svakom svoje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:01 07.12.2018

Re: ,

angie01
Sto se smijes? Pa nije receno sta rade ozbiljno.
Oni ozbiljno stvaraju atmosferu da u RS nista ne valja, oni sasvim ozbiljno shvataju da je potrebno siriti poluinformacije kao i presucivati informacije koje nisu u skladu sa njihovim shvatanjem drustva, a narocito BiH.


pa, hebigasad, ti verovatno za sebe percipiras bolje od onih koji za buku pisu- neke je pomenuo Aureus u svom komentaru, da bas sve neki bezveznjaci...a predatoru oni vec po difoltu jesu smesni, s obzirom da pisu sve suprotno od onoga sto on ovde prezentuje kao svoje stavove....nemam nista protiv i slazem se da svakom svoje.

Moguce je da sam ja problem.Ja sam poceo citati novine u vrijeme kad su pisali Jug Grizelj, Veselko Tenzera, Jelena Lovric, Milos Vasic i da ne nabrajam. Ja od novinara ne trzim njhovo misljenje vec informaciju sto precizniju moguce. Smijesno mi je proglasiti nekog dobrim novinarom samo zato sto pise ono sto se meni svidja. Gade mi se novinari koji pokusavaju da mi prodaju interpretaciju interpretacije kao vijest i bogom danu istinu. Na blogu kod Srdjana bila je diskusija o deformisanju stvarnosti od strane medija, ima video i fotografija koje je postavio Fri kao i video koji sam postavio ja pa mozes malo porediti sta nam pricaju a sta se stvarno dogadja. Pretpostavljam da ti je preteska literatura: "Operacija Bild" Ginter Varlaf.
angie01 angie01 20:41 07.12.2018

Re: ,

Moguce je da sam ja problem.Ja sam poceo citati novine u vrijeme kad su pisali Jug Grizelj, Veselko Tenzera, Jelena Lovric, Milos Vasic i da ne nabrajam


ovi svi, sto si ih nabrojao, su svakako prva liga,...al ne vidim u kakvoj su koliziji sa bukom- koju ja btw, ne pratim redovno, obicno procitam neki clanak sa neko ponudjenog linka, na raznim stranama, i ono sto jesam citala, nije na mene ostavilo utisak neke iskrivljene stvarnosti, nego upravo suprotno,...ja nisam sklona priprdanju nekoj ideologiji, i u njenu slavu prvihvatanju svega sto je barni- tako da nisam prava adresa za ovu vrstu zamerke- stavise ne pripadam nicemu i ne zagovaram ni jednu stranu,...pa mi jos oni koji sve to rade, pripisuju ove ili one, ako se u necemu sto kazem, prepozna i nesto sto lici na neku grupaciju.
dragosevacsutra dragosevacsutra 13:56 08.12.2018

Re: ,

That asylum seekers be treated well. We owe them housing, security, food and education for the miners. Work with the UN to have host camps open in many countries around the world,


just not in France...

bene_geserit bene_geserit 20:45 08.12.2018

Re: ,

dragosevacsutra
just not in France...

Kako i treba da bude.
Zahtevi su definitivno anti-globalistički.
Umesto "invade the world, invite the world" zalažu se ljudi da se prestane sa razvaljivanjem drugih zemalja, da se izbeglicama pomogne, ali da se ne dozvoli osvajanje sopstvene zemlje.
Ko to ne bi potpisao?
aureus aureus 21:16 08.12.2018

Re: ,

bene_geserit

Zahtevi su definitivno anti-globalistički.
Umesto "invade the world, invite the world" zalažu se ljudi da se prestane sa razvaljivanjem drugih zemalja, da se izbeglicama pomogne, ali da se ne dozvoli osvajanje sopstvene zemlje.
Ko to ne bi potpisao?

Iznijeto je dosta zahtjeva, a mene, recimo, kopka zašto zahtjev da se vrati sedmogodišnji predsjednički mandat? Što im je to bitno?
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:06 08.12.2018

Re: ,

Kako i treba da bude.
Zahtevi su definitivno anti-globalistički.
Umesto "invade the world, invite the world" zalažu se ljudi da se prestane sa razvaljivanjem drugih zemalja, da se izbeglicama pomogne, ali da se ne dozvoli osvajanje sopstvene zemlje.
Ko to ne bi potpisao?


pa vidi - malo su se kasno setili. nije im smetalo da sarkozi sjebe libiju, bez razmisljanja sta ce im to doneti, a i emanuela sadama su sami izabrali.jebi ga, smetao im fijon i plata njegovoj zeni.

sto bi se reklo - you asked for it.

stvarno bi bilo cool da se zalazu da se prestane sa razvaljivanjem - jos da su se toga setili pre nego sto su izabrali sarkozija (o siracima i miteranima da ne govorimo). sta cemo sa onima koji su do sad vec razvaljeni? njih nikako necemo ni u francuskoj, nego iskljucivo izvan EU.

na primer ovaj predlog - makronu je to jos prevelik zalogaj da proda, pa cemo probati preko austrije/danske. a onda ce nam i brnabicka objasniti da 'ne, ne misle oni na srbiju'...


kamilo_emericki kamilo_emericki 11:09 07.12.2018

Kraj

Mislim da je kraj zutih prsluka vrlo brzo. Sutrasnje demonstracije bice puno bolje kontrolisane od strane vlasti koje u borbu proti demonstranata ukljucuju zandarmeriju koja je vise vojna nego policijska formacija.
Drugi i vazniji faktor koji upucuje na to da je kraj je promjena odnosa medija prema zutim prslucima. Sve do juce zuti prsluci i njhove pristalice su bili u vecini na svim TV stanicama u Francuskoj ali od juce, narocito jutros, sve se mijenja. Prsluci polako prerastaju u nasilnike, ekstremiste, puciste, aktiviste sindikata i partija koji manipulisu masama. Pocinje pisanje i pricanje o aktivnostima i platama pojedinih do juce eksponiranih portparola i sve to u umjereno do prilicno negativnom kontekstu.
mlinarslavko mlinarslavko 15:56 07.12.2018

Re: Kraj

To i jeste pitanje svih pitanja, koje ce alate koristiti Makron i njegova ekipa da zaustave Zute prsluke, ali i bilo koje sledece demonstracije. Ako Makron i njegova vlada spuste lestvicu nize, svi smo nagrabusili.
anonymous anonymous 20:27 07.12.2018

Građani reporteri ....

...javljaju ...

Filip je bio na predavanju u Francuskom kulturnom centru i nakon što je postavio čak dva pitanja predavačima .....

....pozvao je Francuze na sutrašnji protest.

Ako i oni dođu ...a vi ne dođete ....

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:36 07.12.2018

Re: Građani reporteri ....

Dva veoma zanimljiva i korisna sata u Francuskom institutu.

Pravi gosti iz Francuske u pravom trenutku!
tasadebeli tasadebeli 22:57 07.12.2018

Re: Građani reporteri ....

Filip Mladenović
Dva veoma zanimljiva i korisna sata u Francuskom institutu.

Pravi gosti iz Francuske u pravom trenutku!



Био си на овоме?


DEMOKRATIJA I KOSMOPOLITIZAM DANAS I SUTRA (ЛИНК)


Па причај нам о томе, реци нам о чему се тамо говорило вечерас...

Озбиљно то кажем. Напиши нови блог ако треба.

Да чујемо и ми... Ја бих волео да знам шта су говорили ови гости на тој трибини у овом тренутку жутих прслука у Француској:

Katrin Kolio-Telen je profesor filozofije na Univerzitetu u Renu, član Univerzitetskog instituta u Francuskoj. Njeno značajno delo je La démocratie sans « démos », PUF, 2011, Paris.

Mikael Fesel je profesor filozofije na Politehničkoj školi, član Univerzitetskog Instituta u Francuskoj. Objavio je Après la fin du monde. Critique de la raison apocalyptique, Le Seuil, 2012, Paris

Igor Krtolica je filozof istraživač pri Institutu za Filozofiju i društvenu teoriju u Beogradu. Objavio je Gilles Deleuze, PUF, 2015, Paris



Најозбиљније, не зезам се, Филипе: Волео бих да чујем кад већ нисам ни знао да се одржава.

П.С. - Буди коначно мало и новинар, а не само коментатор и пропагандиста на Блогу Б92.
anonymous anonymous 23:11 07.12.2018

Re: Građani reporteri ....

tasadebeli


Био си на овоме?
DEMOKRATIJA I KOSMOPOLITIZAM DANAS I SUTRA (ЛИНК)
Па причај нам о томе, реци нам о чему се тамо говорило вечерас...

Озбиљно то кажем. Напиши нови блог ако треба.

Да чујемо и ми... Ја бих волео да знам шта су говорили ови гости на тој трибини у овом тренутку жутих прслука у Француској:


Ništa naročito i nažalost nimalo inspirativno.

Osim što je Filip saznao da se protesti u Francuskoj zabranjuju lakše nego u Srbiji.

I da " slobodni " mediji u kontinuitetu emituju iste scene nasilja , kako bi protestante prikazali u što lošijem svetlu.

Uzdržao sam se da pitam za komentar gosta, kako je onda bilo moguće da su sasvim drugi rezon imali nakon terorističkog napada u Nici.

Tada su pokupili snimke sa svih kamera i zabranili emitovanje svega u vezi napada , uz argumentaciju da to rade kako nasilje ne bi dobilo publicitet.

Hmmm.....



Filip Mladenović Filip Mladenović 23:11 07.12.2018

Re: Građani reporteri ....

Pričali su o različitim temama, veoma aktuelnim i poučnim, a izmedju ostalog i o sledećem:





A o ovome nije bilo reči:


https://actu17.fr/mantes-la-jolie-les-images-de-lyceens-interpelles-et-agenouilles-mains-sur-la-tete-sont-elles-vraiment-choquantes/
tasadebeli tasadebeli 23:59 07.12.2018

Re: Građani reporteri ....

anonymous


Filip Mladenović



Хвала обојици.

Крајња левица и крајња десница ће ипак изгледа у потпуности, свака на свој начин и свака у свом домену, преузети заједнички контролу над протестима? Пардон, над овим револтом у Француској?


EDIT







Изгледа да ћемо морати мало да обнављамо и утврђујемо градиво с почетка осамдесетих у СФРЈ па да та наша искуства и знање пренесемо онда Макрону... Да му помогнемо, ред је. Као што је и он помагао нама када је требало...





dostojanstven dostojanstven 06:41 08.12.2018

Re: Građani reporteri ....

tasadebeli

...


Најозбиљније, не зезам се, Филипе: Волео бих да чујем кад већ нисам ни знао да се одржава.

П.С. - Буди коначно мало и новинар, а не само коментатор и пропагандиста на Блогу Б92.

Taso, ne mogu da verujem da ozbiljan čovek, a ti svakako jesi - želiš da dobiješ 'informaciju' o tome.
Pa zar do sada nisi 'dobio' na hiljade sličnih informacija u životu?
Šta si zaključio?
Da ti treba još hiljade takvih 'informacija' ili šta.
Da ti se pohvalim - nisam niti jedan jedini link otvorio o tim događanjima - osim ono što bude na home page ponekih medija.
Šta (više) ozbiljnom čoveku mogu da kažu ti Francuzi - ili bilo ko?
A što bi njemu, konačno, napokon, otvorilo oči - i spoznao sve.
tasadebeli tasadebeli 10:03 08.12.2018

Re: Građani reporteri ....

dostojanstven
tasadebeli

...


Најозбиљније, не зезам се, Филипе: Волео бих да чујем кад већ нисам ни знао да се одржава.

П.С. - Буди коначно мало и новинар, а не само коментатор и пропагандиста на Блогу Б92.

Taso, ne mogu da verujem da ozbiljan čovek, a ti svakako jesi - želiš da dobiješ 'informaciju' o tome.
Pa zar do sada nisi 'dobio' na hiljade sličnih informacija u životu?
Šta si zaključio?
Da ti treba još hiljade takvih 'informacija' ili šta.
Da ti se pohvalim - nisam niti jedan jedini link otvorio o tim događanjima - soim ono što bude na home page ponekih medija.
Šta (više) ozbiljnom čoveku mogu da kažu ti Francuzi - ili bilo ko?
A što bi njemu, konačno, napokon, otvorilo oči - i spoznao sve.



Па знаш и сам да ТВ Дневник и Политика никада не лажу (Борбу нисам чит'о ни у ЈНА иако је то била једина дневна новина у војничкој читаоници).

Тако вазда било. И ја још од ЈНА научио да обавезно гледам тај дневник у пола осам.






П.С. - 'Ај да искористим прилику... Да ли се неко од вас, у најбољим годинама као и ја што сам, сећа када је ТВ Дневник пребачен са свог почетка у 20 часова, на почетак у 19:30?

Ово је клип са шпицом Дневника из 1970. А не могу никако да се сетим када је Дневник пребачен на 19:30. Мислим да је то било пре 1980. али нисам сигуран.

Мис'им, небитно, него сам почео да сумњам у своје памћење јер обично памтим те небитне детаље (и обавезно прескачем пукотине у асфалту кад ходам тротоаром), а оно што је важно најчешће заборављам...
milisav68 milisav68 21:44 08.12.2018

Re: Građani reporteri ....

tasadebeli

П.С. - 'Ај да искористим прилику... Да ли се неко од вас, у најбољим годинама као и ја што сам, сећа када је ТВ Дневник пребачен са свог почетка у 20 часова, на почетак у 19:30?

Ово је клип са шпицом Дневника из 1970. А не могу никако да се сетим када је Дневник пребачен на 19:30. Мислим да је то било пре 1980. али нисам сигуран.

Ta špica je išla do 1970. i ja je se ne sećam, a ove se sećam, i ona se emitovala do 1978. pa je onda kratko bila ova (ni nje se ne sećam), i od 1979. do 1992. je išla ona.

E sad, u to vreme nisam gledao TV Dnevnik , već crtani u 7 i 15, pa se otud i sećam ove špice od 1970. što znači da se već tada emitovao od 19:30.

Pričali mi moji da sam im dosađivao kada će "Maca puši gaju" (cigaru) - Pink Panter.
veselica veselica 21:53 07.12.2018

živa nisam,

duvkam kod spire pred sutrašnje revolucije.

tasadebeli tasadebeli 22:49 07.12.2018

Re: živa nisam,

veselica
duvkam kod spire pred sutrašnje revolucije.




Шта, бре, тамо дувкаш кад домаћин није обезбедио вутру! Ни ризлу нема! А звао на журку...

Ја лепо пит'о Фукса и остале тамо како ћемо сутра бој да бијемо ненаварени, али ми нико не одговара.
veselica veselica 09:38 08.12.2018

Re: živa nisam,

tasadebeli
veselica
duvkam kod spire pred sutrašnje revolucije.




Шта, бре, тамо дувкаш кад домаћин није обезбедио вутру! Ни ризлу нема! А звао на журку...

Ја лепо пит'о Фукса и остале тамо како ћемо сутра бој да бијемо ненаварени, али ми нико не одговара.


evo me............



sad isla redom, levo desno, o potpuno blokiranom parizu mediji pisu ne kao o novom protestu nego o - jacanju nasilja te stoga..
makron se zavukao u palatu, bez stida i blama.
tasadebeli tasadebeli 15:51 08.12.2018

Re: živa nisam,

veselica
tasadebeli
veselica
duvkam kod spire pred sutrašnje revolucije.




Шта, бре, тамо дувкаш кад домаћин није обезбедио вутру! Ни ризлу нема! А звао на журку...

Ја лепо пит'о Фукса и остале тамо како ћемо сутра бој да бијемо ненаварени, али ми нико не одговара.


evo me............



sad isla redom, levo desno, o potpuno blokiranom parizu mediji pisu ne kao o novom protestu nego o - jacanju nasilja te stoga..
makron se zavukao u palatu, bez stida i blama.



А колико је удаљено седиште ММФ у Паризу од Палате?

Има ли између те две локације неких подземних лагума као код нас овде у Београду да Богомдани Емануел може да утекне на време?



kamilo_emericki kamilo_emericki 11:06 08.12.2018

Francuska

Jedno vidjenje Francuske od strane vrlo popularnog Francuza.
veselica veselica 11:12 08.12.2018

..

veselica veselica 14:11 08.12.2018

Re: ..

ovo mi do sada najbolji tvit


@David_HMFC
48 minutes ago

It is in this situation, where you really see the spirit and bones of France. They are willing to fight tooth and nail. Young and old side by side. #FranceProtests #Paris



suzavac, oklopna vozila, bice jos svega.
cekam da se policija pridruzi narodu.
anonymous anonymous 22:48 08.12.2018

Re: ..

veselica
ovo mi do sada najbolji tvit


@David_HMFC
48 minutes ago

It is in this situation, where you really see the spirit and bones of France. They are willing to fight tooth and nail. Young and old side by side. #FranceProtests #Paris



suzavac, oklopna vozila, bice jos svega.
cekam da se policija pridruzi narodu.


A onda svi zajedno izađu - iz NATO i EU.
veselica veselica 08:24 09.12.2018

Re: ..

A onda svi zajedno izađu - iz NATO i EU.


ne nego je makron garancija jake francuske kao takve i jake francuske u eu, nato..
znam ja da bi ti da se druzis, ovo je i takvo mesto, ali navatavaj drugog, puste mene s mojim teskim zabludama.

over&out
anonymous anonymous 08:41 09.12.2018

Re: ..

veselica
A onda svi zajedno izađu - iz NATO i EU.


ne nego je makron garancija jake francuske kao takve i jake francuske u eu, nato..


over&out


Makron je simbol Francuske bez budućnosti.

I eksponent neoliberalne politike.

Jedan transparent :

...ja hoću da imam decu....

...znači Francusku i posle Makrona.
veselica veselica 08:57 09.12.2018

Re: ..

anonymous
veselica
A onda svi zajedno izađu - iz NATO i EU.


ne nego je makron garancija jake francuske kao takve i jake francuske u eu, nato..


over&out


Makron je simbol Francuske bez budućnosti.

I eksponent neoliberalne politike.

Jedan transparent :

...ja hoću da imam decu....

...znači Francusku i posle Makrona.


ti si neki bukvalista or what?



predatortz predatortz 08:58 09.12.2018

Re: ..

Makron je simbol Francuske bez budućnosti


A što se ti toliko brineš za Francusku?
aureus aureus 09:04 09.12.2018

Re: ..

predatortz
Makron je simbol Francuske bez budućnosti


A što se ti toliko brineš za Francusku?

Da pretpostavimo: Anonymous stvari posmatra iz ptičje perspektive, on planetu ima na dlanu. I dok je gleda tako na dlanu, vidi Srbiju u polukolonijalnom položaju, vidi mnoge zemlje u polukolonijalnom položaju, zaključuje da je situacija tu skoro beznadežna te zato fokus stavlja na najvažnije zemlje svijeta: tu je potrebno da se odigraju ključne borbe.
Makro...Anonymous misli "krupno", njemu je do čovječanstva.

Samo pretpostavka. Ne kažem da je tačna.
Kazezoze Kazezoze 09:08 09.12.2018

Re: ..

anonymous
veselica
A onda svi zajedno izađu - iz NATO i EU.


ne nego je makron garancija jake francuske kao takve i jake francuske u eu, nato..


over&out


Makron je simbol Francuske bez budućnosti.

I eksponent neoliberalne politike.

Jedan transparent :

...ja hoću da imam decu....

...znači Francusku i posle Makrona.


Jeste, samo što to glasači nisu znali kad su glasali za njega.

Ustvari, oni su se uplašili da glasaju za populističku ekstremnu desnicu , odnosno Mari Lepen, pa su svoj glas dali nekom novom koji se pojavio na političkoj sceni - Makronu - iako o njemu nisu znali ništa.

Kasnije, kada su uvideli kakvu poreznu politiku uvodi Makron, bunt je bio neminovan.

U Holandiji se opozicija u parlamentu izborila protiv takve porezne politike, u Francuskoj će izgleda ulica.
veselica veselica 09:13 09.12.2018

Re: ..

Kazezoze
anonymous
veselica
A onda svi zajedno izađu - iz NATO i EU.


ne nego je makron garancija jake francuske kao takve i jake francuske u eu, nato..


over&out


Makron je simbol Francuske bez budućnosti.

I eksponent neoliberalne politike.

Jedan transparent :

...ja hoću da imam decu....

...znači Francusku i posle Makrona.


Jeste, samo što to glasači nisu znali kad su glasali za njega.

Ustvari, oni su se uplašili da glasaju za populističku ekstremnu desnicu , odnosno Mari Lepen, pa su svoj glas dali nekom novom koji se pojavio na političkoj sceni - Makronu - iako o njemu nisu znali ništa.

Kasnije, kada su uvideli kakvu poreznu politiku uvodi Makron, bunt je bio neminovan.

U Holandiji se opozicija u parlamentu izborila protiv takve porezne politike, u Francuskoj će izgleda ulica.



anonymous anonymous 09:31 09.12.2018

Re: ..

predatortz
Makron je simbol Francuske bez budućnosti


A što se ti toliko brineš za Francusku?


Za one koji i dalje ne razumeju - svi smo savremenici, imamo zajedničku istoriju i sudbinu.

Jednu i jedinstvenu.

Protest je GLOKALAN.

Globalno /lokalan.

Sve što se desi tamo negde odraziće se i nas ovde.

A otpor je pre svega antiglobalistički i anti neoliberalistički.

anonymous anonymous 09:45 09.12.2018

Re: ..

aureus
predatortz
Makron je simbol Francuske bez budućnosti


A što se ti toliko brineš za Francusku?

Da pretpostavimo: Anonymous stvari posmatra iz ptičje perspektive, on planetu ima na dlanu. I dok je gleda tako na dlanu, vidi Srbiju u polukolonijalnom položaju, vidi mnoge zemlje u polukolonijalnom položaju, zaključuje da je situacija tu skoro beznadežna te zato fokus stavlja na najvažnije zemlje svijeta: tu je potrebno da se odigraju ključne borbe.
Makro...Anonymous misli "krupno", njemu je do čovječanstva.

Samo pretpostavka. Ne kažem da je tačna.


Otprilike.


Kao u svkoj porodici - pitaju se i deca, ali odluke donose roditelji.
aureus aureus 10:26 09.12.2018

Re: ..

anonymous


Za one koji i dalje ne razumeju - svi smo savremenici, imamo zajedničku istoriju i sudbinu.

Jednu i jedinstvenu.

Protest je GLOKALAN.

Globalno /lokalan.

Sve što se desi tamo negde odraziće se i nas ovde.

A otpor je pre svega antiglobalistički i anti neoliberalistički.


Ми смо сви савременици и дијелимо исту судбину. Стога, мислимо глобално: удружимо се против глобализма. Доле глобализам и његове пошасти, окренимо се суверенизму. Окренимо се суверенизму, како не бисмо морали да трпимо глобалистички терор. Морамо бити суверени, независни једни од других и од центара моћи ван наше земље. Будимо јединствени тако што ћемо остати разједињени.
Другови фашисти, и ви са села и ви из градова, сад је тренутак великих одлука: вријеме је за јединство!
Запјевајмо сложно сви:

Allons enfants de la Patrie, le jour de gloire est arrive! Contre nous de la tyrannie...
- Uber alles in der Weeeeelt!
- Uber alles in der Welt...
- Attandez-vous de la campagne, mugir ces feroces soldats?
- Gave proof through the night that our flag was still there.
- Aux armes, citoyens! Formez vos battailons!
- Macron, Trump on...

П.С. Не замјерите што немам све квачице на телефону.
Не обраћајте пажњу на квачице него пјевајте.
gedza.73 gedza.73 12:01 09.12.2018

Re: ..

Protest je GLOKALAN.

Globalno /lokalan.

Sve što se desi tamo negde odraziće se i nas ovde.


i mi ćemo da imamo plate od 1 500 eura? JIPIII!!!

malo me buni otkud to da se u zahtevima pominje 'francusko', 'francuski građani'...
zar nisu oni u EU pa nisu bitne granice, nacije ecc?

I šta će da se desi sa kineskom privredom ako se industrija iz Kine vrati u Francusku? Da li će onda kineski radnici da obuku žute prsluke i zahtevaju da im se vrate njihove evropske fabrike?

Ujedno da li ovi protesti protiv Makrona 'pokazuju' da on nije novi lider Evrope?
Da nije to mesto rezervisano za neku drugu naciju (opet te nacije)

ispade da Trumpo nije lud. I on i francuski 'revolucionari' saglasni oko vraćanja nacionalnih fabrika u domicilne države.
anonymous anonymous 12:14 09.12.2018

Re: ..

aureus

Не обраћајте пажњу на квачице него пјевајте.

Postoji i treći put - koji nije ni nacionalizam , a niti globalizam/univerzalizam

Kosmopolitizam.
aureus aureus 12:24 09.12.2018

Re: ..

gedza.73

I šta će da se desi sa kineskom privredom ako se industrija iz Kine vrati u Francusku? Da li će onda kineski radnici da obuku žute prsluke i zahtevaju da im se vrate njihove evropske fabrike?

Ujedno da li ovi protesti protiv Makrona 'pokazuju' da on nije novi lider Evrope?
Da nije to mesto rezervisano za neku drugu naciju (opet te nacije)

ispade da Trumpo nije lud. I on i francuski protestanti saglasni oko vraćanja nacionalnih fabrika u domicilne države.

Problem sa Kinom je što previše zagađuje planetu i onda ostane premalo prostora za Ameriku da je ona zagađuje.
vcucko vcucko 13:25 09.12.2018

Re: ..

aureus

Запјевајмо сложно сви:

Allons enfants de la Patrie, le jour de gloire est arrive! Contre nous de la tyrannie...
- Uber alles in der Weeeeelt!
- Uber alles in der Welt...
- Attandez vous de la campagne, mugir ces feroces soldats?
- Gave proof through the night that are flag was still there.
- Aux armes, citoyens! Formez vos battailons!
- Macron, Trump on...

П.С. Не замјерите што немам све квачице на телефону.
Не обраћајте пажњу на квачице него пјевајте.

Ebo kvačice, nebitne su.
Nego si se džabe (xhabe) trudio. Himna je samo jedna, jedina:

Россия – священная наша держава,
Россия – любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава –
Твоё достоянье на все времена!

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая –
Хранимая Богом родная земля!

Припев

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!

Припев


Evo, po Zemljaninovom izboru (pretpostavljam):

aureus aureus 13:49 09.12.2018

Re: ..

vcucko
Himna je samo jedna, jedina:
Россия – священная наша держава,
Россия – любимая наша страна.

Daj, bre, Vcucko, budi malo univerzalno-antiglobalističko-suverenističko-slobodan.
To što si naveo je nekakvo rusko jednoglasje.

Poseban problem je što očvrsnuti med već 45 minuta držim u toploj vodi koja se ohladila, a med još neće da omekša.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:03 09.12.2018

Re: ..

Kazezoze




Ustvari, oni su se uplašili da glasaju za populističku ekstremnu desnicu , odnosno Mari Lepen, pa su svoj glas dali nekom novom koji se pojavio na političkoj sceni - Makronu - iako o njemu nisu znali ništa.





Ne znam zasto su ljudi na prostoru bivse Jugoslavije skoro pa opsjednuti Mari Le Pen i misle da ona ima dobar odgovor na probleme koje ima Francuska danas.
Ona nije pobijedila na izborima u Francuskoj ne zbog toga sto je neko uplasio Francuze sa njom kao baba-rogom vec zbog toga sto ogromna vecina Francuza misli da ona i njezina partija nemaju nikakav ozbiljan plan kako treba voditi jedno drustvo. Njezin TV duel sa Makronom uoci drugog kruga izbora je pokazao svu njezinu demagogiju i njezino neznanje o funkcionisanju drusrva da je na momente to bilo tuzno. Sva njezina prica se svodi na to da da su osnovni problemi Francuske imigracija i EU.
Makron je izabran poslije lose vladavine F. Olond, cemu je i on, Makron, znacajno doprinio, prvo kao savijetnik za ekonomiju a poslije i kao ministar ekonomije. Medjutim, stampa, radio, TV su njegov doprinos neuspjehu Olond uspijesno prikrili insistirajuci na njegovom obrazovanju, mladosti kao i potrebi podmladjivanja politickih elita.
Socijalisti poslije 5 godina neuspjeha da ispune obecanja data na izborim su bili u rasulu a desnica i centar u unutarstranackim borbama, Melonson zarobljen u svojoj revolucionarnoj demagogiji pa se Makron predstavio kao najbolje rijesenje u tom trenutku. Nije bila nepoznanica kuda ce se kretati vec dokle ce ici.
Sutra ce se znati vjerovatno puno vise.
gedza.73 gedza.73 20:54 09.12.2018

Re: ..

Problem sa Kinom je što previše zagađuje planetu i onda ostane premalo prostora za Ameriku da je ona zagađuje.

na Zapadu ništa novo.

Kol'ko juče su Norvežani skoro iskorenili kitove zbog ulja i masti a danas jedni od ozbiljnijih igrača u zaštiti životinjskih vrsta.

K'o belgijanci. Unakazili Kongo, pobili što se moglo pobiti, pokrali što se moglo pokrasti, kod sebe izgradili velelpne zgrade, napravili udruženje veterana koje se brine o legatu kojim su, tako zvanično tvrde, doneli civilizaciju u Kongo i muzej sa krajnje rasističkom postavkom a danas kenjaju drugima, što kaže Kojo, o poštenju.
aureus aureus 22:20 09.12.2018

Re: ..

gedza.73

Kol'ko juče su Norvežani skoro iskorenili kitove ubog ulja i masti a danas jedni od ozbiljnijih igrača u zaštiti životinjskih vrsta.

Dobro, ali veliki dio Evrope danas je manje zagađen nego prije koju deceniju. Ekološki standardi su podignuti: proizvodni pogoni manje zagađuju, filteri su svuda, vode se prečišćavaju, kršenja propisa kažnjavaju, razne mašine i uređaji su štedljiviji, u Španiji ima više šuma nego 1990 a u njemačkim rijekama ponovo ima račića...i tako dalje. Da ne vadim slike iz XIX vijeka na šta su ličili tadašnji industrijski gradovi. Na šta su ličili i kako su ljudi živjeli.

E sad imamo problem. EU ima 500 miliona stanovnika, a Indija i Kina pet puta više. Sad kad se Kina i Indija razvijaju (što mene raduje jer ne volim da se ljudi pate u siromaštvu) ako je taj razvoj ekološki problematičan onda on zaista može negativno da utiče na čitavu planetu. Zato je bitno da se tim zemljama što prije kaže da je bitno da povedu malo računa i o drugima.

A isto treba reći i onoj dvojici.

gedza.73 gedza.73 08:22 10.12.2018

Re: ..

u Španiji ima više šuma nego 1990

al zato u Amazoniji manje. mi jedemo planetu. da li se gricne ovde više a tamo manje u ukupnom zbiru mu dođe na isto.
ujedno je 'civilizacijski' uticaj Španaca na narode Južne Amerike nemerljiv.

a u njemačkim rijekama ponovo ima račića

pričala mi starija žena kako se, dok je bila dete sa društvom, svaki dan kupala u kanalima za navodnjavanje. danas oblaže kabanice i čizme kad koriste tu vodu za navodnjavanje.

Industrijski gradovi na ugalj su bili manjina na svetskom nivou. danas iz jedne kuće izlaze bar dva automobila na posao dok treći stoji u garaži. samo pravljenje tolikih automobila plus fosilna goriva su daleko štetnija nego jedan parni voz.

razloge za nove ratove uopšte ne sumnjam da će ljudi sa svojim rušilačkim nagonima pronaći.

A isto treba reći i onoj dvojici.

ta 'dvojica' će uvek postojati. mi smo ti bre napušten eksperiment vanzemaljaca. tutnuli nas ovde, jedno vreme posmatrali pa otišli na zanimljivije projekte.


Pročitaj Asimovu 'Zadužbinu' ako nisi. pitko napisani usponi i padovi, koleracije, mračna doba, napredak...
vcucko vcucko 09:59 10.12.2018

Re: ..

aureus


E sad imamo problem. EU ima 500 miliona stanovnika, a Indija i Kina pet puta više. Sad kad se Kina i Indija razvijaju (što mene raduje jer ne volim da se ljudi pate u siromaštvu) ako je taj razvoj ekološki problematičan onda on zaista može negativno da utiče na čitavu planetu. Zato je bitno da se tim zemljama što prije kaže da je bitno da povedu malo računa i o drugima.


Zamisli na šta bi ličila planeta da svaki Indus vozi svoja kola i, uopšte, da prosečno troši resursa koliko Amerikanac?!

Znači ne radi se samo o priči: ja hoću da budem najjači, jer tako zadržavam pravo da trošim najviše resursa. Nego tako i onemogućujem tog Indusa (Indonežanina, Nigerijca... da ne nabrajamo sve mnogoljudne, a siromašne zemlje) da ne samo troši resurse, nego i da ne ode sve u peršun. Pa ispadam faca, a zli Indus bi da zagadi i uništi.

Sve je to mučo zahebano, da prostiš. I namerno ne spominjem Kitajcev, njima već dugo teško da neko sa strane može da propiše šta će i koliko da troše i da prljaju
aureus aureus 13:18 10.12.2018

Re: ..

gedza.73
u Španiji ima više šuma nego 1990

al zato u Amazoniji manje. mi jedemo planetu. da li se gricne ovde više a tamo manje u ukupnom zbiru mu dođe na isto.
ujedno je 'civilizacijski' uticaj Španaca na narode Južne Amerike nemerljiv.
Pa otprilike isto kao uticaj Turaka i Austrougara na nas ovdje, s tim što su: 1) države Južne Amerike nezavisnost stekle mahom prije nego što su ih stekle južnoslovenske zemlje i 2) neke od njih su do današnjih dana čak bile stigle da u jednom periodu uvrste sebe u red najprosperitetnijih zemalja svijeta mjereno po BDP-u po glavi stanovnika, što recimo nama nikad nije pošlo za rukom. (Imali smo na jednom blogu podsjećanje na te brojke.) Tako da ne znam zbog čega bismo uopšte više pričali u ovom smislu o uticaju Španaca.

Drugo, kažeš da je manje šuma u Amazoniji.
Ali razdvojmo šta je primarno čija odgovornost.
Valjda je stanje u amazonskim šumama primarna odgovornost brazilske vlade i parlamenta, a ne španske, kanadske (LINK1, LINK2, LINK3) i tako dalje? Pa i portugalske, pošto je Brazil bio njihov. Šta oni tačno rade da zaštite svoje šume?

a u njemačkim rijekama ponovo ima račića

pričala mi starija žena kako se, dok je bila dete sa društvom, svaki dan kupala u kanalima za navodnjavanje. danas oblaže kabanice i čizme kad koriste tu vodu za navodnjavanje.

Pa kupala se kad je bila dijete, znaš kakva su djeca. Idu da se kupaju i u podne kad je sunce najjače, a brižni roditelji govore "ne posle 10 i ne prije prije 16".
Možda je tu samo u pitanju znanje nakupljeno tokom godina.
Inače, o kojoj se zemlji radi?

Industrijski gradovi na ugalj su bili manjina na svetskom nivou.

Eee, srećna su to vremena bila.
Evo par sličica iz viktorijanske Engleske.







Malo koja zemlja koja se industrijski razvijala je izbjegla da u svojim najpogođenijim gradovima izbjegne ovakve slike. Osim toga, ovakvih slika ima i danas tamo gdje su stare tehnologije.

danas iz jedne kuće izlaze bar dva automobila na posao dok treći stoji u garaži.

Ne treba mistifikovati stvari ako već postoje lako dostupni podaci.

U Njemačkoj (82-83 miliona stanovnika) je trenutno 45-46 miliona registrovanih automobila što je neznatno više od broja registrovanih domaćinstava (41).

A ovo su podaci za pojedinačne zemlje u Evropi koje dostavljaju podatke Evrostatu.


[url=https://www.acea.be/statistics/tag/category/vehicles-per-capita-by-country/]
U samoj EU je 2016. bilo 587 vozila na 1000 stanovnika.[/url] (Još jedan LINK na kojem se može pronaći broj automobila, autobusa, kamiona i tako dalje. Evo još jednog LINK-a) Populacija EU je te godine bila 510-512 miliona stanovnika.

Što se tiče planete, prebacili smo milijardu putničkih vozila a imamo još otprilike 300 miliona svih drugih.

samo pravljenje tolikih automobila plus fosilna goriva su daleko štetnija nego jedan parni voz.

Ovo već ne znam, ali vidim da su vremenom automobili postali štedljiviji i da manje zagađuju nego njihovi prethodnici. Naravno, kakvi se automobili (i ostala vozila) gdje koriste zavisi od zemlje do zemlje.

Evo primjera iz EU oko vrste goriva.


41,2% - dizel, 55,6% benzin, 3,2% ostalo.
Pa onda razlike među zemljama. U Francuskoj dizel koristi 64,2% vozila, u Njemačkoj 32,3%, a u Finskoj 23,6%.

Pa onda razlike oko starosti. Njemačka, UK, Francuska, Austrija, Danska: starost od 8,5 do 9,0 godina.
Italija 10,7, Španija 11,4.
Istočne zemlje EU: od 13,4 (Slovačka) do 17,2 (Poljska).

Tako recimo jedna Poljska, zemlja u ekspanziji, ima zapanjujućih 672 vozila (a 546 putničkih automobila) na 1000 stanovnika (više od Njemačke, Francuske i tako dalje, više od prosjeka EU), a ima najstarija vozila (17,2 godine - skoro duplo starija od onih u zapadnoj Evropi), i što je zanimljivo, 15,6% koristi alternative fuels - pretpostavljam gas.
gedza.73 gedza.73 18:04 10.12.2018

Re: ..

Šta oni tačno rade da zaštite svoje šume?

Bio neki dokumentarac u kome reporteri naizmenično pitaju domoroce i novopridošle emigrante u vezi poslova.

U kafiću prva grupa priča kako im stranci uzimaju poslove, kako su zbog njih manje plate... onda pokazuju crnca kako radi tešku noćnu smenu ('moram').
Pitaju momke iz prve grupe da li bi prihvatili poslove (pa krene nabrajanje onih poslova koje rade stranci)
-Ne, ni slučajno.

što li sam se setio toga pojma nemam. Ali kad nekog opljačkaš, osiromašiš sa čime da se brani? Kako da zaštiti svoju imovinu.

Zapadni deo Evrope je dosta prosperiorao od IStočnog bloka. Sirovine za male pare, jeftina radna snaga (šnajderaj SFRJ, Bugarska, Rumunija), meso (Poljska, Mađarska, SFRJ, Bugarska...)

Danas su sve te zemlje postale konkurencija koja štrpka deo kolača. i srpski brica bi kupio novo nemačko auto kad bi umesto tri eura naplaćivao kao svoj EU kolega 20 eu šišanje.

ima zapanjujućih 672 vozila (a 546 putničkih automobila) na 1000 stanovnika (više od Njemačke, Francuske i tako dalje, više od prosjeka EU)

uuu da vidiš Bugare. Imaju automobila ko Crnogorci i Srbi mobilnih telefona.

Ovo već ne znam

ma i ja sam lupio. pretpostavljam.
vidim da su vremenom automobili postali štedljiviji i da manje zagađuju nego njihovi prethodnici.

misliš poput nemačke autoindustrije koja je lažirala podatke?

MANIPULACIJA SOFTVEROM OMOGUĆILA JE DA NA DRUMOVIMA BUDE NAJMANJE TRINAEST MILIONA AUTOMOBILA KOJI ZAGAĐUJU ŽIVOTNU SREDINU DVADESETAK PUTA VIŠE NEGO ŠTO KAŽU ZVANIČNI PAPIRI

aureus aureus 18:53 10.12.2018

Re: ..

gedza.73
i srpski brica bi kupio novo nemačko auto kad bi umesto tri eura naplaćivao kao svoj EU kolega 20 eu šišanje.

Pa naplaćivaće i oni isto.
Samo sutra.
što li sam se setio toga pojma nemam. Ali kad nekog opljačkaš, osiromašiš sa čime da se brani? Kako da zaštiti svoju imovinu.

Zapadni deo Evrope je dosta prosperiorao od IStočnog bloka. Sirovine za male pare, jeftina radna snaga (šnajderaj SFRJ, Bugarska, Rumunija), meso (Poljska, Mađarska, SFRJ, Bugarska...)

Ne može se sve objasniti eksploatacijom pa čak ni prosperiranjem na osnovu tuđih muka.
Jednostavno, neke zemlje su u neke procese krenule ranije, imale stabilniju socijalnu i drugu klimu, pravile manje pogubnih eksperimenata i danas stoje bolje od drugih.
misliš poput nemačke autoindustrije koja je lažirala podatke?

A u'vatiše ih Amerikanci i naplatiše 30 milijardi dolara. No, japanska autoindustrija je nešto poštenija, pogotovo oko podataka o potrošnji goriva.

Da iskoristimo ovu priliku da kažemo nešto o Amerikancima.
Naime, gore sam postavio podatke o broju vozila, broju u odnosu na 1000 stanovnika, tipu goriva itd - za EU.
Naravno, kad govorimo o tome koliko ko zagađuje upotrebom prevoznih sredstava moramo imati u vidu i još neke podatke. Broj automobila prosto nije dovoljan.

E pogledaj sad, Gedžo.
2015. godine SAD su imale 321 milion stanovnika i 264 miliona registrovanih vozila (sad ih je oko 275). Nećemo navoditi tipove jer je klasifikacija u SAD ionako drugačija u odnosu na EU. Te godine je EU imala 510 miliona stanovnika i 292 miliona vozila.
Dakle, mada je broj stanovnika SAD bio 63% od broja stanovnika EU, broj vozila u SAD je predstavljao 90,5% od broja vozila u EU.
Dakle, prvi ulazni podatak je - da je u SAD broj vozila na 1000 stanovnika znatno veći nego u EU. On prema raspoloživim podacima iznosi 822 vozila na 1000 stanovnika, a u EU je te 2015. bio 587.
Izraženo u procentima, Amerikanci imaju 40% više vozila na isti broj stanovnika.

Drugo. Kolika je pređena kilometraža? Prosječan američki vozač godišnje pređe 22,5 hiljade kilometara (muškarci od 35 do 54 godina i cijelih 30) a vozač u EU pređe 13 hiljada. Znači, Amerikanci prelaze 73% više kilometara u prosjeku. Mislim da je glavni razlog to što su im gradovi razvučeni i sve su distance ogromne. Nisu bili štedljivi sa prostorom i sad ispaštaju. A i mi ostali s njima.

Imajmo ova dva podatka u vidu: 40% više vozila na 1000 stanovnika, a svako vozilo još pređe 73% veću distancu nego u EU.
To će reći: 1,4 x 1,73 = 2,42.
Nek američka vozila troše samo 4% više benzina nego evropska (ovo ima veze sa sklonošću da se voze krupna vozila i vozila velike kubikaže) i dolazimo do zanimljivog podatka: Amerikanci troše u motornom drumskom transportu dva i po puta više goriva nego stanovnici EU.

Prema tome...mogu oni da kažnjavaju njemačku autoindustriju zbog lažiranja podataka i nek je kažnjavaju, ostaje činjenica da imaju mnogo kola, da se mnogo voze i da mnogo zagađuju.

SPEC. Samo 8% američkih domaćinstava nema kola. Njujork je jedini veliki grad gdje više od 50% domaćinstava nema kola, a na Menhetnu je taj postotak cijelih 75.

Vidimo kako drukčija logika organizacije prostora i života zna da da značajno drugačije rezultate i u upotrebi vozila, pa samim tim i zagađenju.

gedza.73 gedza.73 20:17 10.12.2018

Re: ..

vozač u EU pređe 13 hiljada.

Prodavac: Ovaj auto je vrhunski. Original kilometraža, iz Nemačke doš'o, baba vozila samo po gradu, jednom nedeljno išla u nabavku i do doma penzionera, zimi garažiran..
Kupac: jeste dobar. A ovaj pored njega?
Prodavac: Ista priča samo druga baba.

Svaki auto koji dođe u Srbiju je prešao oko 180 000 km, svaki motor oko 60 hiljada, svaki skuter oko 20 000.

pet dana puta 50 km (25 u jednom pravcu do posla... i to minimum), u nabavku 15km (minimum pet puta), vikend tura 100 km x 12 meseci. plus odmor. plus teretana.

u'vatiše ih Amerikanci

a da nisu?
Tako prepodobni Jenkiji u'vatiše i ruske sportiste na dopingu.

mada su ti zanimljivi ovi podaci.

Nisu bili štedljivi sa prostorom i sad ispaštaju. A i mi ostali s njima.

k'o što rekoh ništa novo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana