Oči bez lica

Srđan Mitrović RSS / 18.03.2008. u 22:50

scob.jpgDragi prijatelji, ovaj post posvećujem i znatiželjnima i pravilm filmofilima.

"Oči bez lica" verovatno su najelegantniji horor film ikada snimljen - Paulin Kil

Film Žorža Franžua "Oči bez lica" sam prvi i poslednji put video u Kinoteci pre sigurno dvadesetak godina i od tada mi je jedan od najomiljenijih horor filmova. Dan danas kada se setim prvog gledanja filma sav se naježim. Uistinu se radi o jednom od najstašnijih filmova u istoriji kinematografije. U Americi se prikazivao nekoliko godina nakon premijere u Francuskoj pod nazivom "Horror Chamber of Dr. Faustus".

Šta horor film čini zaista strašnim? Verovatno sve ono čemu je temelj naša stvarnost. Franžu kaže da je normalno kada normalan čovek radi normalne stvari. Kad lud čovek radi lude stvari to je takođe normalno. Kombinacija ova dva proizvodi pravi horor. Nenormalno ponašanje normalnih ljudi je bizarno. Normalno ponašanje ludih ljudi je nadrealno. Obe kombinacije jesu efektne i nosioci su pravog horora.

Zašto smo toliko fascinirani ljudskim licem? Da li je to zbog krhkosti lica, i mogućnosti da bude slomljeno, promenjeno, da liči na nekoeyeswithoutaface-masky.JPG drugo? Ili zato što se na licu sve vidi? Zato su oči ono što plaši, i one su često izvor horora u filmovima, izvor koji pruža neverovatne mogućnosti rediteljima da se poigravaju ovim "prozorom u dušu".

Franžu nam pokazuje da čak i ono što smatramo lepim može biti groteskno.

Žorž Franžu francuski je reditelj rođen 12, aprila 1912. i veoma je bitna figura francuskog filma. Možda ne toliko kao reditelj ali sigurno kao suosnivač Francuske kinoteke 1937. godine. Njegov prvi film u stvari je kratki dokumentarni film "Krv životinja" koji je snimljen 1949. godine u pariskim klaonicama. Zaista šokantni dokumentarac koji na nesvakidašnji način spaja poetsko sa istinskim hororom.

Na mom blogu imate retku priliku da ovaj dokumentarni film pogledate u celosti. Uistinu se ne preporučuje se mlađima od 18 godina. trudnicama i ljudima sa slabim srcem. Scene su veoma eksplicitne:

DRUGI DEO

TREĆI DEO

Franžu je snimio i jedan od najpoetičnijih filmova u istoriji filma „Judex“.

Film Žorža Franžua "Oči bez lica" (1959) spada u najznačajnije i najuticajnije horor filmove prošlog veka. Može se reći da je i kamen temeljac žanra poetskog horora. Ovaj film su neki kritičari poredili sa bendom Velvet andergraund, malo ko kupuje njihove ploče ali ko je kupi odmah želi da napravi svoj bend.

Posle ovog filma, pojavili su se mnogi imitatori koji su pokušali da ponove jedinstvenu viziju ovog neobičnog reditelja. Od Hesusa Franka i filma "Awful Dr. Orlof" pa do Džona Vua i filma "Face/Off" .
Haloween5.jpg
Muziku za ovaj film je komponovao Mauris Žar dok je kostime radio Živanši.

U filmu doktor Ženesije, koga glumi Pijer Braser pokušava da radikalnom plastičnom hirurgijom zameni unakaženo lice svoje kćerke Kristijane (Edit Skob) licima ubijenih žena. Njegov verni asistent Luis je Alida Vali. Ćerka sve vreme nosi belu, bezličnu masku. Zanimljivo je i to da je ovaj film inspirisao Džona Karpentera za masku Majkla Majersa u filmu Noć veštica

Ono što će vam se sigurno urezati u sećanje jeste scena operacije i transplantacije lica. Ceo film je veoma inspirisam radom Žana Koktoa. Kokto je rekao da što se više baviš misterijom, toliko je važnije da se budeš uverljiv i realističan.



Kritičari su bili veoma uvređeni filmom pre svega zbog nedostatka moralne osude glavnih junaka. Bez obzira što junaci plaćaju svoje greške, očigledno da to nije bilo dovoljno da se napravi balans sa svom patnjom koju su naneli.

eyes.jpgFilm je šokirao i gledaoce i kritičare. Dok su kritičari pokušavali da negiraju činjenicu da film uopšte i postoji, gledaoci su padali u nesvest kao muve. Na premijeri, na filmskom festivalu u Edinburgu, onesvestilo se nekoliko gledalaca za vreme projekcije, a reditelj je samo prokomentarisao: "Sada znam zašto Škoti nose suknje".

Ipak neki kritičari imali su hrabrosti da ga pozdrave. Neki su posle pozitivnih kritika dobijali i otkaze.

Mnogi reditelji bi verovatno bili uvređeni ponudom da snime ovakav film, ali ne i Žorž Franžu, reditelj koji je rastao na filmovima Žorža Melijesa, i koji je želeo da da svoj dopronos fantastičnom filmu. I našao je saučesnika, producenta Žila Borkona. Borkon je kršio sva moguća pravila i tabue. U filmovima se nije smelo prikazivati previše krvi da se ne bi uzbudili francuski cenzori, nisu se smele mučiti životinje da se ne uzbude Englezi, i nisu se smeli pojavljivati ludi doktori da se ne uzbude Nemci koji su veoma osetljivi na teme ludih (naci) doktora. Onda producent predaje projekat Žoržu Franžuu o ludom doktoru koji muči životinje i seče ženska lica. les-yeux-sans-visage-surgery1.jpg

Ono što je najvrednije u filmu nije tek originalnost priče već vizija, atmosfera kao i način pripovedanja same priče. Ovaj film je Franžuovo srce tame. Film dostiže neverovatne visine monstruoznosti, perverznosti zapadnjačke medicine koja pokušava da izigrava Boga.

I zbog toga doktor mora biti kažnjen. Genijalnost ovog filma je takođe kontrola crnila, pokazivanje širokog spektrra crne boje, kako one filmske tako i one moralne. I tako dobijamo ludog oca koji čini još gore zločine da bi "popravio" ono što je "pokvario". Pravi horor ovog filma je u tome da doktora ne pokreće ljubav nego njegova nepodnošljiva krivica zbog toga što je unakazio sopstvenu ćerku.

Posle svih ovih godina, loših kritika i zabrana, film je opstao. I postao veoma važan reper u istoriji filma.

No, na kraju, još jednom: šta horor film čini da bude to što jeste?



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikola svilar nikola svilar 23:00 18.03.2008

lice bez očiju



- Srđaaaneeeeeee...



...kaaaaaaaad teeeeeee jaaaaaaaa...



...doooohvaaaaatiiiiimmmmmm !

(david lynch)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:06 18.03.2008

Re: :)

pozdrav filmofilu
Beingness Beingness 23:24 18.03.2008

Horrid / splendid

Hmm, ću da ih pogledam ako ih pronađem. Mojoj kolekciji horora treba malo obogaćivanja. Proof: proevropski sam nastrojen što se tiče kinematografije, but then again, za svoj omiljeni horor smatram Pet Sematary.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:27 18.03.2008

Re: Horrid / splendid

zanimljiv izbor i ja sam voleo film, pogotovo u periodu kada sam gutao knjige stivena kinga.
što se tiče filma "Eyes without face" preporučujem Kriterion izdanje. Na njemu su i film i dokumentarac. Film krv životinja možeš pogledati ovde na postu, ostavio sam link za seo film (koji je postavljen na youtube iz tri dela)

Beingness Beingness 01:32 19.03.2008

Re: Horrid / splendid

Srđan Mitrović
zanimljiv izbor i ja sam voleo film, pogotovo u periodu kada sam gutao knjige stivena kinga.
što se tiče filma "Eyes without face" preporučujem Kriterion izdanje. Na njemu su i film i dokumentarac. Film krv životinja možeš pogledati ovde na postu, ostavio sam link za seo film (koji je postavljen na youtube iz tri dela)



Ekcelente! Thanx :)
Djole Djole 19:52 19.03.2008

Krv zivotinja ...

... ne znam da li ste gledali.
Sto rekoste, samo za one sa dobrim stomakom,
Ja posle ovoga 6 meseci nisam jeo meso. Bez zezanja.
inace, ko zeli, moze da da pogleda link
nsarski nsarski 23:43 18.03.2008

Uvek me je fasciniralo

sto u svim tim klasicnim horor filmovima (ili knjigama) ima toliko bola. I nekako sam sa tim konceptom odrastao. Posle, kad su se pojavile moderne verzije horora (Alien, na primer, i slicni), cinilo mi se da se oni mnogo vise fokusiraju na "odbojne slike", ugly images - pojacane modernim tehnickim trikovima, a manje na sustinsku komponentu. Likovi kao Kvazimodo, Frankestajn, Drakula, Dr. Dzekil i Mr. Hyde, svi oni imaju neku tormented psychology u sebi da tako kazem.
Inace, ima jedna knjiga Leslie Fiedlera, zove se "Freaks" - izuzetna studija anomalija i njenog znacenja. Podnaslov knjige je "Myths and images of a secret self" - preporucujem najtoplije, kao i ovaj blog.
Freaks, kaze on, su kao korov, cvece koje niko ne skuplja.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:49 18.03.2008

Re: Uvek me je fasciniralo

kad si mlad i neprilagođen, vrlo ti je lako da se indetifikuješ sa kvazimodom, frankenstajnom, drakulom... oni su uvek meni bili pozitivni junaci. drakula mi je recimo jedna od najvećih melodrama: čovek koji se odriče vere zbog ljubavi.
sve ovo kasnije je nastalo samo da bi se išlo na šok.
hvala za preporuku knjige, obavezno ću je potražiti
ivana23 ivana23 00:01 19.03.2008

Dva lica

U Indiji rođena beba sa dva lica (tekst + video klip)

Blic
nikola svilar nikola svilar 00:06 19.03.2008

2 lica

U Indiji rođena beba sa dva lica (tekst + video klip)


Dragi Boze...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:08 19.03.2008

Writer Arthur C. Clarke dies at 90

prvo Mengela, pa sad Klark ...
RIP
nsarski nsarski 00:10 19.03.2008

Re: Uvek me je fasciniralo

hvala za preporuku knjige, obavezno ću je potražiti

Ako je ne nadjes, sacekaj do leta pa cu ti je ja pozajmiti:)))

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:12 19.03.2008

Re: Uvek me je fasciniralo

dogovoreno!
nikola svilar nikola svilar 00:15 19.03.2008

Writer Arthur C. Clarke dies at 90

Writer Arthur C. Clarke dies at 90

:(

RIP
ivana23 ivana23 00:19 19.03.2008

Re: Writer Arthur C. Clarke dies at 90

nikola svilar nikola svilar 00:25 19.03.2008

Re: Writer Arthur C. Clarke dies at 90

...THE POSTMAN SON WHO TRANSFORMED OUR VIEW OF SPACE...


hvala ivana23
Atomski mrav Atomski mrav 00:29 19.03.2008

Re: Uvek me je fasciniralo

Posle, kad su se pojavile moderne verzije horora (Alien, na primer, i slicni), cinilo mi se da se oni mnogo vise fokusiraju na "odbojne slike", ugly images - pojacane modernim tehnickim trikovima, a manje na sustinsku komponentu.

Tačno - Osmi putnik je "gadan", a ne "strašan" film. Od svih filmova što sam gledao, hororom bih mogao nazvati jedino "Noć veštica" i "Leptiricu"...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:36 19.03.2008

Re: Uvek me je fasciniralo

poslednji film koji me je baš preplašio je "28 dana kasnije".
nikola svilar nikola svilar 00:38 19.03.2008

Linč

Od svih filmova što sam gledao, hororom bih mogao nazvati jedino "Noć veštica" i "Leptiricu"...




But did you watch us, dud?

:)

(Ne zamerite na veličini slika, ako zasmeta ti slobodno briši S.)
bindu bindu 00:50 19.03.2008

oci bez lica

bindu bindu 03:41 19.03.2008

Re: 2 lica

nikola svilar
U Indiji rođena beba sa dva lica (tekst + video klip)


Dragi Boze...



stvarno sam.....verovatno umorna.mislim da zamenim blogove i to mi se dasava.jedanputa sam zmenila avione i otisla u p.m. idem da spavam. night.

"The stars were thinning out; the glare of the Milky Way was dimming into a pale ghost of the glory he had known—and, when he was ready, would know again. He was back, precisely where he wished to be, in the space that men called real."
"2001: A Space Odyssey"
by Arthur C. Clarke (1917 - 2008 )
bindu bindu 03:44 19.03.2008

Re: Writer Arthur C. Clarke dies at 90

Srđan Mitrović
prvo Mengela, pa sad Klark ...
RIP

da, ljudi odlaze.
MuadDib MuadDib 15:16 19.03.2008

Re: Writer Arthur C. Clarke dies at 90

...по мени, Жил Верн ХХ века - погледајте само колико је његових визија које је објавио пре WW II данас стварност. Неће ме зачудити ни уколико наши унуци буду ишли у свемир лифтом.
Atomski mrav Atomski mrav 00:32 19.03.2008

Horor

No, na kraju, još jednom: šta horor film čini da bude to što jeste?

Ako se film bavi ljudskim strahom od nečega, nekom fobijom i ako je prikazuje i eksploatiše - to je horor film. Ko pati od vrtoglavice, njemu je i Hičkokov "Vertigo" horor...
Pape Pape 00:44 19.03.2008

strava i užas

Uz radost što pokupih nešto novo (meni) iz sveta filma, i nadu da ću naći dotični film na netflixu kad mi se ukaže prilika, da se prisetim horora zbog kojih nisam mogao da spavam.
Dr Džekil i Mr Hajd, sa Spenser Trejsijem. Kad sam prvi put gledao taj film, na TVu, nisam još bio čuo ni za Gari Kupera, a kamoli Spenser Trejsija. Ipak, prestravio me je. Nisam mogao tada da pratim svu kompleksnost radnje, ali osnovu - normalan fin čovek se pretvara (kasnije saznadoh, bez maske!) u monstruma - jesam, imao sam noćne more i bukvalno nisam mogao da spavam. Bilo je horora kasnije koji su mi donosili more, ali ovo je jedini zbog kojeg nisam mogao da zaspim.
Shining - ovaj film i dan danas gledam sa zebnjom (skoro sam ga ponovo pogledao).
Carrie, De Palme - ima nečeg jezivog u atmosferi. A i čitafa fama kad sam bio klinac u vezi tog filma je valjda doprinela...
Krug, japanska verzija. Bilo mi je veoma drago što nisam bio sam kada sam gledao ovaj film.

Oduvek mi se više dopadao domaći izraz, strava i užas, od jednostavnijeg "horor". Mora da postoji strava, pa da povremeno kulminira užasom, da bi film bio kako treba.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:51 19.03.2008

Re: strava i užas

strava i užas,

celo moje detinjstvo sam koristio taj izraz. tada nisu postojali horor filmovi nego samo filmovi strave i užasa
i ja mislim da mnogo bolje opisuje žanr.
nsarski nsarski 02:31 19.03.2008

Re: strava i užas

celo moje detinjstvo sam koristio taj izraz. tada nisu postojali horor filmovi nego samo filmovi strave i užasa

U recniku moje kuce, takvi filmovi se zovu "stravouzasni".:))
Atomski mrav Atomski mrav 10:17 19.03.2008

Re: strava i užas

Phobos $ Deimos...

Inače, fascinantno mi je to što, iako sam svestan da ono što ću gledati predstavlja stravu & užas, prosto ne mogu da odvojim oči od toga. Kao da sam hipnotisan. Zato ne volim ni da počinjem da gledam neki horor film. Zašto je to tako? Pa, valjda ljudi vole udar adrenalina, vole osećaj straha ali na bezbedan način, zavaljen u fotelju...
Dimitrije Vojnov Dimitrije Vojnov 02:03 19.03.2008

Radost

Baš me je obradovalo što si se setio ovog filma. zaista naslov vredan pažnje. Jedan od retkih horora kojima su Francuzi zadužili svetski film. Vrlo je zanimljivo da kad je o hororu reč, Francuzi nisu imali previše klasika među autorima, i jako su retki oni koji su kontinuirano radili (sem Jean Rollina).

Kako ti se čini Novi talas francuskog horora koji predvodi Alexandre Aja?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:08 19.03.2008

Re: Radost

Kako ti se čini Novi talas francuskog horora koji predvodi Alexandre Aja?

francuzi uvek imaju čime da iznenade. Alexandre je prijatno iznenađenje, i mnogo volim njegov film Haute tension.
obrni - okreni, evropski horori su mi uvek bili mnogo uzbudljiviji. šta samo reći o italijanskom hororu, pa španskom...
čim neko počne da predviđa propast horor žanra, a ono krene čitava lavina novih filmova. na svu sreću, holivud je malo oladio ja rimejkovima japanskih filmova.
gordanac gordanac 02:14 19.03.2008

---

No, na kraju, još jednom: šta horor film čini da bude to što jeste?

Slike o neljudskom (ne-ljudskom, non-human) koje nađu (ili ne nađu) ogledala u nama, mislim
Ljudi vole da zamišljaju da je svo zlo (užas, strava) koje "postoji", ipak nekako "izvan njih samih", a onda ih užasne i prestravi gledanje slika i upijanje emocija koje šalju poruku da je to sve, ipak, nekako simbolično "prepoznato" šokom "iznutra" koji mnogi dožive gledajući slike neodvojive od muzike koja pojačava doživljaj.
Meni je najbolje kad čujem nekog da kaže nekome "ne boj se, to je samo film!" :))))
Ili u bioskopima oni što pokriju lice rukama, kad je "strašno", pa kolektivno "trzanje" ili uzvici....pa "mangupi" koji izvedu "štos" koji upropasti scenu...gledanje horora se uvek razlikuje od gledanja bilo kog drugog žanra.
Mislim, koliko puta imaš prilike da čuješ "ma, nije se ona zaljubila stvarno, to je samo film!" ili "ne boj se, to nije stvarno rat"
Zato je stvarno bolje "filmovi strave i užasa".
Kadgod su odlični i "nadasve popularni za prve neobavezen izlaske" :)))) Ili matine.
bindu bindu 02:27 19.03.2008

Re: sravai uzas

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:12 19.03.2008

Re: ---

Kadgod su odlični i "nadasve popularni za prve neobavezen izlaske" :)))) Ili matine.

obožavao dam da subotom i nedeljom gledam horor filmove u bioskopu "20 oktobar" u 10 i 11 ujutru.
živ se isprepadaš veoma rano, pa si srećan što je ceo dan pred tobom, i ne moraš odmah na spavanje
jaglika jaglika 03:14 19.03.2008

Zanr ne ali dobar film da

Nisam gledala ovaj film koji preporucujete ali hvala, potrazicu ga. Nisam odusevljena tim zanrom ali zaista strasni filmovi su mi Mracne vode (japanska verzija) i Glava za brisanje D. Linca. Ovaj poslednji me je licno pogodio, jer ima atmosferu mojih najgorih snova, bolje opisanu nego da sam to sama ucinila.
bobo bobo 03:39 19.03.2008

...

No, na kraju, još jednom: šta horor film čini da bude to što jeste?


Najblizi su snovima.

hvala ti za linkove.
Taska Dana Taska Dana 05:53 19.03.2008

Pitanje

Ne mogu da se setim kako se zvao film a ni ko ga je pravio...:))) ali se secam detalja...sijamske bilzanke, jedna uvlaci dim druga ispusta...neki fetusi...sve se desava na nekom brodu..neko krajnje ludo drustvo...fantastica..film od pre dvadesetak godina...
Ko moze da perpozna film iz ovog oskudnog podsecanja, molim ,ljubazno..:) da mi javi.
Hvala!
bobo bobo 06:26 19.03.2008

18

Naj verovatnije ce filmovi, koji sadrze scene pusenje cigareta, uskoro biti oznaceni sa R i zabranjeni za mladje od 18 godina.
Horor :)
Taska Dana Taska Dana 07:05 19.03.2008

Re: 18

Naj verovatnije ce filmovi, koji sadrze scene pusenje cigareta, uskoro biti oznaceni sa R i zabranjeni za mladje od 18 godina.
Horor :)


Nemam nista protiv toga...:))
A, moguce je....novi klinci kad vide ljude koji puse misle da ti jedu svece...:)))

Spiridon Spiridon 08:55 19.03.2008

"Krv životinja"

pre gledanja sam slutio nesto ovako ali ovo je prevazislo sva moja ocekivanja.

Sjajan blog
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:04 19.03.2008

Re: "Krv životinja"

prevazislo sva moja ocekivanja.

svi se prilično šokiraju. prvi put kada sam ga gledao, u stavri sam pola filma pokušavao da ne vidim jer je zaista mnogo mučno za gledanje
nikola svilar nikola svilar 12:14 19.03.2008

lepi beli konj

da, nikako nije prijatno...

kako samo idilicno pocinje... muzika, predgradje pariza, deca se igraju,
luster okacen o krosnju drveta pa onda... onakav uzas.
ali zamislite, to je neciji svakodnevni posao...

sta tek reci za snuff movies ili cak one male clipove koje danas
deca uveliko imaju na mobitelima...
Oracle Oracle 08:57 19.03.2008

Meni je neprevazdijena "Leptirica"




Meni je od svih horor filmova najjeziviji domaci horor film o Savi Savanovicu "Leptirica"

Spiridon Spiridon 09:20 19.03.2008

Re: Meni je neprevazdijena "Leptirica"

Oracle



Meni je od svih horor filmova najjeziviji domaci horor film o Savi Savanovicu "Leptirica"




ako malo bolje pogledas ovo je prilicno seksi scena =]

svi elementi su tu ...
Oracle Oracle 11:46 19.03.2008

Re: Meni je neprevazdijena "Leptirica"

Spiridon


ako malo bolje pogledas ovo je prilicno seksi scena =]

svi elementi su tu ...



Jeste,dok ne usledi iznenadjenje
Spiridon Spiridon 13:43 19.03.2008

Re: Meni je neprevazdijena "Leptirica"


Jeste,dok ne usledi iznenadjenje


ma jok bre, mislim bas na taj deo posle sokantnog saznanja =] Divljakusa jedna razuzdana =]
Oracle Oracle 08:58 19.03.2008

Meni je neprevazdijena "Leptirica"




Meni je od svih horor filmova najjeziviji domaci horor film o Savi Savanovicu "Leptirica"

Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 09:51 19.03.2008

...

pokusajte da pogledate (a pre svega pronadjete) jedan turski horor D@BBE.

silver bullet silver bullet 10:22 19.03.2008

Koma

Filmovi "Oci bez lica", "Ja sam legenda" i "Koma" su prvi filmovi strave i uzasa koje su mi roditelji dali da gledam.
Secam se da sam godinama pre toga kukala sto mi nisu dali da gledam "Leptiricu".

Sad kad sam procitala ovaj blog, vratio mi se ceo film.
Bila sam mala, pa nisam ni primetila da je u pitanju francuski film.
Eto sta dete pamti, ceo film, pricu, onu strasnu scenu kad joj stave novu kozu na lice.
I jos strasniju kad lice krene da je odbacuje.

"Ja sam legenda" je drugi film koji je na mene ostavio takav utisak, tek koju godinu kasnije.
"Koma" me je vec pretvorila u fana horor zanra.

Super blog.




Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:03 19.03.2008

Re: Koma

obožavam sva tri filma, jedino što je ispit vremena preživeo samo "oči bez lica"
"ja sam legenda" - da li misliš na verziju pod nazivom "Omega man"?
silver bullet silver bullet 11:26 19.03.2008

Re: Koma

Srđan Mitrović
obožavam sva tri filma, jedino što je ispit vremena preživeo samo "oči bez lica""ja sam legenda" - da li misliš na verziju pod nazivom "Omega man"?


Da da, sa Carltonom Hestonom.
Atomski mrav Atomski mrav 11:38 19.03.2008

Re: Koma

Kad smo već kod Čarltona Hestona, šta kažete na "Soylent Green" (mislim da je kod nas preveden kao "Boja hrane". Nije klasičan horor ali je meni svakako ostao urezan u sećanje...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:11 19.03.2008

Re: Koma

Soylent Green

a tek Edward G. Robinson!
MuadDib MuadDib 14:11 19.03.2008

Re: Koma

(mislim da je kod nas preveden kao "Boja hrane".

Није, нажалост и то би било ближе смислу него рогобатно Зелено Сунце- преводилац или дистрибутер је вероватно сојлент заменио са француским ''солеи(л)''.
Мислим да би исправан превод био једноставно - ''Зелени сојлент''
edi-va edi-va 10:27 19.03.2008

Blair Witch Project

edi-va edi-va 11:27 19.03.2008

Re: Blair Witch Project

inache je ovaj film najjeftinija horor produkcija ever!
4 studenta sa svojim kamerama snimali prichu o veshtici iz Blaira, koja je navodno zivela u shumi u kojoj su se oni izgubili. Kamera je pronadjena, a oni su navodno nestali ... pojeo ih mrak:)
Josh mi je drugarica pre gledanja rekla da je pricha istinita, tek poshto sam odgledala, priznala mi je da nije.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:05 19.03.2008

Re: Blair Witch Project

inache je ovaj film najjeftinija horor produkcija ever!

pa sad, kako se uzme. samo na reklamu je otišlo preko 25 miliona dolara
pnbb pnbb 15:11 19.03.2008

Re: Blair Witch Project

samo na reklamu je otišlo preko 25 miliona

da, ali bez reklame, koliko, 25 hiljada?
inace super je napravljen, bas sam se odusevio kakav je efekat postignut bez krvi i sok scena, samo atmosferom i dinamikom
pnbb pnbb 15:58 19.03.2008

Re: Blair Witch Project

a ima i par dobrih parodija, koje se desavaju na beverli hilsu i bel eru
johanna29 johanna29 10:31 19.03.2008

...a sta drugo...

šta horor film čini da bude to što jeste?


njegova POETIKA, sposobnost da prodre do KOSTIJU, da prozme. Pravi horor je numinozan, tj. ima dvojaku osobinu da ZASTRASUJE i UZBUDJUJE, tj. privlaci i omamljuje jezom u isto vreme.

Kao mala sam se "davila" u onim najgrdjim, prizemnim hororima, ali ok bila sam klinka. Kasnije sam otkrila ZASTO me je taj zanr tako privlacio, upravo kad sam otkrila taj divni svet PRAVIH horora ;-)))))) kao redak crni kamen, fantasticno
Alek-Niš Alek-Niš 10:53 19.03.2008

Pozdrav

Srđane,
ovo je moj prvi komentar na Vašu temu,iako ih redovno čitam.Volim filmove a Vi ste moje znanje o njima proširili, na čemu Vam zahvaljujem.
O horor filmu.....Mislim da horor film od gledaoca pravi svedoka koji sa daljine (vremenske,prostorne...) posmatra neku strašnu scenu,radnju,lik...Draž je u tome što ste bezbedni i ne poistovećujete se (jedino ako niste sadist ili mazohist) sa zločincem ili žrtvom.
(Ne)Majstorstvo režisera se ogleda u tome koliko (ne)umanjuje bezbednu daljinu od gledaoca do filma ili od fikcije napravi realnost.Naravno,sve je subjektivno...
Ne znam,pomozite mi,ime filma,francuski crnobeli horor,Katrin Danev igra devojku koja ima bolesna priviđenja.Cela radnja filma se ,malta ne,odvija u jednom malom stanu.
Pozdrav
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:01 19.03.2008

Re: Pozdrav

veliki prozdrav!
ime filma,francuski crnobeli horor,Katrin Danev

u pitanju je film Romana Polanskog Repulsion iz 1965. jeste bizaran film
silver bullet silver bullet 11:29 19.03.2008

Re: Pozdrav

veliki prozdrav!
ime filma,francuski crnobeli horor,Katrin Danev
u pitanju je film Romana Polanskog Repulsion iz 1965. jeste bizaran film


A da li se secate filma sa Katrin Denev i Dejvidom Bouvijem?
Mislim da se zvao Glad.
Glumila je i Suzan Sarandon.
Vampiri koji zive stotinama godina dok se jedan od njih ne pretvori u zivog mrtvaca.
Oni su vampiri samo u nacinu ishrane i zivota, u svemu ostalom su vrhunska ljudska bica.
U emocijama, suptilnosti, talentima, aspiracijama.

Pravi horor sa svim ljudskim emocijama.

Po meni, jos jedan sjajan film.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:37 19.03.2008

Re: Pozdrav

Mislim da se zvao Glad.

koliko sam se ja ložio na taj film! gledao ga na FESTU, bilo je nešto veoma kasno. oduvao me je sa svojim dizajnom koji je bio neobičan za to doba. a i film počinje sa muzikom Bauhaus:

drugi deo filma
treći deo filma
četvrti deo filma

ima toga još...
silver bullet silver bullet 11:47 19.03.2008

Re: Pozdrav

koliko sam se ja ložio na taj film! gledao ga na FESTU, bilo je nešto veoma kasno. oduvao me je sa svojim dizajnom koji je bio neobičan za to doba. a i film počinje sa muzikom Bauhaus:


Mislim da je film snimljen 1981. stoga dizajnom oslikava pocetak novog talasa, osamdesete.
Mene su oduvale emocije tog filma.
Musko-zenski odnosi, odnos prema umetnosti, prema bolestima, prema patnji... tako uzviseno ljudski.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:49 19.03.2008

Re: Pozdrav

a i ljubavna scena izmeu katrin denev i suzan sarandon!
a Katin u svom najboljem izdanju.
silver bullet silver bullet 11:50 19.03.2008

Re: Pozdrav

Mene su oduvale emocije tog filma.
Musko-zenski odnosi, odnos prema umetnosti, prema bolestima, prema patnji... tako uzviseno ljudski.


Mali dodatak.
Mislim da je tu emociju pokusao da dotakne i film Intervju s vampirom.
Mada na jedan holivudski nacin sa dva prelepa glumca da bi se film sto bolje prodao.
Kod njih je uvek neka kalkulacija prisutna.
Ali i to je ispao solidan film.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:52 19.03.2008

Re: Pozdrav

Mada na jedan holivudski nacin sa dva prelepa glumca da bi se film sto bolje prodao

nemoj tako, bilo je bar četiri prelepa glumca
zxaboravio si kristijana slejtera i antonio banderasa
silver bullet silver bullet 11:53 19.03.2008

Re: Pozdrav

a i ljubavna scena izmeu katrin denev i suzan sarandon!
a Katin u svom najboljem izdanju.


E sad, ja nisam gej, ali ta scena je legendarna.
Ljubav i patnja su emocije rezervisane za sve odnose, roditelji-deca, muskarac-zena, gej odnosi, prijateljstvo.
Intenzitet je ono sto nas oduva. I spremnost na zrtvu.
silver bullet silver bullet 11:54 19.03.2008

Re: Pozdrav

nemoj tako, bilo je bar četiri prelepa glumca
zxaboravio si kristijana slejtera i antonio banderasa


Da! Kritika je jos opravdanija buduci da sam zensko!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:55 19.03.2008

Re: Pozdrav

mislim da je za sve muškarce heteroseksualce ta scena ostvarenje svih snova
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:56 19.03.2008

Re: Pozdrav

Da! Kritika je jos opravdanija buduci da sam zensko!

ups, izvinjavam se.
nekako me je zaveo nick "srebrni metak"
silver bullet silver bullet 13:11 19.03.2008

Re: Pozdrav

ups, izvinjavam se.
nekako me je zaveo nick "srebrni metak"


Nista, nista.
Muskaraca. Gleda i horor filmove.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:14 19.03.2008

Re: Pozdrav

Gleda i horor filmove.

to su prave dame! ne plaše se ničega. a i držanje za ruke u bioskopu dok se gleda horor film daje posebnu draž
silver bullet silver bullet 14:32 19.03.2008

Re: Pozdrav

su prave dame! ne plaše se ničega. a i držanje za ruke u bioskopu dok se gleda horor film daje posebnu draž


O, da. U praksi se pokazalo da bolje pali fora - uhvati frajera na horor film, nego - uhvati frajera na bebu.

Bar u mom slucaju. :)))
Spiridon Spiridon 11:08 19.03.2008

..

Danas, kao jedan ozbiljan tridesetogodisnjak =], horore mudro izbegavam. Nagazio sam minu sa "Ring" pa sam jedno par puta sanjao onu sto izlazi iz tv-a tako da sam definitivno odustao od ovog zanra.

Na dobrom Full-HD LCD-u i Blue ray plejeru, surround sistemu, sa timom psihologa koji sada rade horore i tacno znaju na sta su cula osetljiva, oni stvarno mogu da ti prodru u mozak.

zahebi me =]

O bioskopu da ne govorim.

Spi - ce la experience qi parle

edi-va edi-va 11:16 19.03.2008

Re: The Ring



dok sam gledala molila sam boga da mi ne zazvoni telefon, pa sam ga iz predostroznosti iskljuchila :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:17 19.03.2008

Re: The Ring

dobar je rimejk, ali japanci to bolje rade
Spiridon Spiridon 11:19 19.03.2008

Re: The Ring

Srđan Mitrović
dobar je rimejk, ali japanci to bolje rade


to se meri bo broju infarkta
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:23 19.03.2008

Re: The Ring

to se meri bo broju infarkta

ne znam kako sam preživeo gledanje filma RINGU
margos margos 11:26 19.03.2008

Re: ..

Danas kao jedan ozbiljan tridesetogodisnjak =] horore mudro izbegavam. Nagazio sam minu sa "Ring" pa sam jedno par puta sanjao onu sto izlazi iz tv-a tako da sam definitivno odustao od ovog zanra.

Dođoh sinoć prva da pročitam tekst, dam preporuku i - preskočim linkove i filmove:)
I vraćam se stalno na tvoj blog i čitam komentare, jer mi se sviđa vaša priča, ali i dalje ništa ne otvaram i ne gledam.
Na mene ne deluje ono 'to je samo film'.

Nikada nisam gledala horor filmove i vrlo ih izbegavam, upravo stoga što sve to posle sanjam.
A dovoljno mi je bilo partizanskih filmova i bežanja pred švabama u tim istim snovima.
Meni je to bilo i previše stravoužasno.
Evo, ono što smo mi morali da gledamo i sa školom i o svakom prazniku, danas ide pod oznakom 'ne preporučuje se mlađima od 16 godina'.

Oracle Oracle 11:53 19.03.2008

RING


Film "Ring" je definitivno jedan od najboljih horora izasao poslednih 10 godina.

Internetom je kruzila jedno vreme power point prezentacija sa slikama,muzikom i animacijom iz filma.Pocinjala je sa spiralom koja se vrti i kao opticka varka hipnotise gledoca.Onda su sledile fotografije iz filma koje su se brzo smenjivale, i na kraju je bila vrlo verno uradjena animacija izlaska devojcice iz ekrana. Ko god je pogledao tu power point prezentaciju se preplasio...ponovo... iako je vec gledao film...
Oracle Oracle 11:21 19.03.2008

IMDB-top liste



Na sajtu IMDB,nejvecoj web enciklopediji filma, film "Leptirica" je ocenjen vrlo visokom ocenom:

[url=http://www.imdb.com/title/tt0200800/][/url]



Postoje i top liste za sve zanrove, izmedju ostalog i za horor filmove. Ko zeli moze da pogleda:

[url=http://www.imdb.com/Sections/Genres/Horror/][/url]

I,by the way,od komedija "Maratonci" se nalazi u prvih 100 najboljih komedija sveta





Jelena Pavlović Jelena Pavlović 11:33 19.03.2008

Oci bez lica

Film je fenomenalan!
milosib milosib 11:36 19.03.2008

Strah

Šta horor film čini zaista strašnim?

Za mene je to muzika. Bez tog uvoda nema soka. Svaki horor gledam sa distance, a ono sto zaista moze da me uplasi je knjiga. Tamo si sam sa njom i imas sve vreme ovog sveta da razmisljas.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:38 19.03.2008

Re: Strah

ali i tišina zna da bude veeeeoma zastrašujuća.
Atomski mrav Atomski mrav 11:38 19.03.2008

Re: Strah

O, da... zato "Noć veštica" i jeste to što jeste.
Spiridon Spiridon 11:52 19.03.2008

Re: Strah

Srđan Mitrović
ali i tišina zna da bude veeeeoma zastrašujuća.


narocito ona predizbornaaaaaaaaaaaaa
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:53 19.03.2008

Re: Strah

vidiš, meni je ta predizborna najdraža.
Spiridon Spiridon 11:58 19.03.2008

Re: Strah

Srđan Mitrović
vidiš, meni je ta predizborna najdraža.


kako bre najdraza, pa zamisli da srbijom zavladaju ""Oči bez lica"



izvini Srki, necu da trolujem vise, nekako mi se namestilo =]
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:14 19.03.2008

Re: Strah

jel ovo glumica iz filma "masakr motornom testerom po teksasu" ili "brda imaju oči"?
Spiridon Spiridon 13:27 19.03.2008

Re: Strah

Srđan Mitrović
jel ovo glumica iz filma "masakr motornom testerom po teksasu" ili "brda imaju oči"?


ne, ova je iz filma "I konje ubijaju, zar ne"

njihiiiii!!!
Alek-Niš Alek-Niš 15:35 19.03.2008

Re: Strah

Kako možeš tako nešto za konje da kažeš?Konji si jedne od najlepših životinja!Sram te bilo!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:37 19.03.2008

Re: Strah

Konji si jedne od najlepših životinja!

lepe i plemenite!
Oracle Oracle 12:00 19.03.2008

Pitanje za 1 film


Da li neko zna ime jednog horor filma,mislim da je Hickokov,ali nisam sigurna.

Radnja se desava u Americi u jednoj kuci sa puno ogledala.
U filmu zena u ogledalu vidi buducnost. Mislim da se film sastoji od tri nezavisne price,koje ne kraju spaja jedan detalj iz ogledala...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:13 19.03.2008

Re: Pitanje za 1 film

hičkok nije sigurno...
Colin_bgd Colin_bgd 12:14 19.03.2008

nosferatu

Na mene je "halloween" ostavio bas onako stravican utisak. imao sam 10 godina, plasio me je i "pozitivni" lik doktora koga je igrao donald pleasance, a koji je trebao kao da me uveri da ima nade, ali nije bilo nade. nema spasa. secam se da su nam roditelji bili negde izasli, a ja i brat ostali sami i gledali halloween kod kuce (ja sam imao 10, brat 6 godina) i zivi smo se prepali, ali interesantno nismo imali traume posle toga...

danas nema mnogo horora. ring nisam gledao, ali posle napisa na ovom blogu, potrazicu ga.

nije bio los "Saw", prvi deo, a prilicno mi se dopao (mada nije uopste izazivao ni pocetne stadijume straha) i "the hostel".

u svakom slucaju, nema vise dobrih horora...

a, da, sad sam se setio, onaj originalni crno-beli nosferatu i njega se secam kada se pojavljuje senka vampira sa spicastim usima kako se penje uz stepenice, i to je ostavilo poprilican dojam u mom pred-tinejdzerskom mozgu kada sam ga prvi put gledao. rimejk sa, jel bese klaus kinski?, nije bio nesto preterano strasan...
Djole Djole 13:00 19.03.2008

Obicno se ne javljam ...

... ali tekst je jednostavno fantastican. Od skora sam obnovio zelju za gledanjem horor filmova, tako da ce mi ovaj tekst dobro doci kao referenca. Inace, stari horori su mi uvek bili neuporedivo bolji, zato sto im snaga nije u efektima i u gomili prosute krvi, nego u sjajnoj glumi, fabuli i jednostavno nekom duhu vremena.
Idete na festival SF-a i horora u Briselu? Ocekujemo izvestaj :)
Preporuka i pozdrav
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:09 19.03.2008

Re: Obicno se ne javljam ...

idem 4. aprila
okuplja se veoma zanimljiva ekipa. jedva čekam da upoznam JOO-HO BONG, režirao je Host i Memories of a murder, dva genijalna filma.

nadam se da će festival biti dobar.
Oracle Oracle 13:32 19.03.2008

Preporučila bih još jedan film...


Nije loš horor film "1408" iz 2007. Rezirao ga je Mikael Håfström
Dandalee Dandalee 14:31 19.03.2008

Extra! :)

Obozavam "hororce" :) hm...a kako ih gledam to je vec druga stvar :)...kad je neshto "krvavo" obavezno malo zatvorim ochi pa virim kroz trepavice dok ne prodje :) a tek u bioskopu, samo mene mozete da chujete kad je tishina ono 5 minuta i svo vreme si napet i onda BAM neko/neshto iskochi od negde i BAM ...te filmove ja zovem "shtrecavci".. :))

Elem testirala sam se na gledanje filma strave i uzasa ali bez tona!! Ljudi, nista mi nije bilo strashno!! Bez muzike film strave i uzasa je samo polovichan film. Ono, neshto mu fali :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana