Evropske integracije i/ili evropeizacija Srbje

Jelena Milić RSS / 21.12.2007. u 11:44

Da li su nam evropske vrednosti na dohvat ruke?

Vest: “Državljani Češke, Estonije, Mađarske, Letonije, Litvanije, Poljske, Slovenije, Slovačke i Malte tako mogu od danas da putuju slobodno od Estonije do Portugala bez provere isprava na granicama.Reč je najvećem proširenju zone slobodnog kretanja unutar šengenske zone, koju sada čine 24 zemlje.Britanija i Irska će zadržati pograničnu kontrolu svojih granica, ali su Island i Norveška već potpisale šengenski sporazum - dok se Kipar, Švajcarska, Rumunija i Bugarska spremaju da to urade u sledećih nekoliko godina.”

A mi?  Posle „čestitki“ koje su nam uputili Sarkozi i Braun, u Srbiji se intenzivira,  ili se bar pokušava intenzivirati, debata o koristima od ulaska u EU koja se od 2000 na ovamo „bez razloga i promišljanja podrazumevala.“  Antonić  poziva na dijalog evroskeptika i evrooptimista. Geopolitika mu daje za pravo. Na nama je da prezentujemo i argumentujemo svoj stav. Moj je sledeći-mogu da budem evroskeptik do sudnjeg dana ali ne vidim način da se Srbija evropeizuje ako nismo i formalno u procesu EU integracija. I zato se nadam da ćemo u januaru dobiti i potpisivanje SAA bez obzira ko se tome radovao u toku kampanje.  

Evo zašto. Povratak Rusije na velika vrata na međunarodnu scenu sa jedne, i SAD sa druge, koje već sada pokušavaju da „restor its leadership“ kao da Buš vuše nije predsednik, i koje zbog toga ponovo obraćaju pažnju na multilateralizam i EU partnere, doprineli su da će Kosovo južno od Ibra biti nezavisno od Srbije ali teško i suverena država u dogledno vreme. I sama EU je promenila prioritete, valjda zarad unutrasnjih nesuglasica, koje i mi koji smatramo da postoje moralni razlozi koji daju legitimitet za izmenu međunarodnog prava da Kosovo bude nezavisno, ne možemo da previdimo. Za EU  sada je sada glavni izazov kako ući na Kosovo.

Desila se jedna velika promena. Ono što smo neki od nas ’99 prihvatili kao trend koji će oblikovati međunarodne odnose ubuduće, nekako je izvetrio. (Što mi ne govori i da ja treba da dignem ruke od svog ubeđenje, ali..) Evo šta o tome zaključuje Roberta Cohen u svom odličnom eseju Humanitarian Imperatives are Transforming Sovereignty:

"The end of the twentieth century has witnessed a shift in thinking about sovereignty and non-interference in internal affairs. For centuries, both were considered stabilizing elements in international relations. But when exercised in absolute terms, they were seen to produce holocausts and other humanitarian and human rights disasters. While continuing to recognize sovereignty as the basis for the international system, the new thinking emphasizes that when governments fail in their obligation to provide for the security and well being of their populations, and large numbers are at risk, the international community has the right, even the responsibility, to become involved. The power of these new ideas is evident. States today can expect limits on their sovereignty when they blatantly refuse to live up to their humanitarian obligations. International involvement with internally displaced persons has become an increasingly accepted course of action and most governments do not regard people at risk inside their countries as strictly a national problem. In fact, internally displaced persons and other people in acute need of humanitarian assistance and protection are increasingly seen as having certain rights and claims on the international community when their governments do not act responsibly or where there is a disintegration of the state. Greater humanitarian and peacekeeping presences in the field in emergency situations reflect this, bolstered by documents like the Guiding Principles on Internal Displacement and the World Summit Outcome document’s R2P. Nonetheless, concepts of sovereignty as responsibility and the responsibility to protect remain far ahead of international willingness and capacity to enforce them. Assuring action by the international community to assist and protect civilians inside countries and hold their governments to account will remain a major challenge for the twenty-first century. “

Zbog svega ovoga u Srbiji postoje dve realnosti i obe su donekle tačne. I ona koja tvrdi da je Kosovo već nezavisno ( bez Severa napominjem, ali daleko od suverenosti), ali i oni koji tvrde da su zaustavili trend i doveli u pitanje dalju sudbinu percepcije da će Kosovo  zasigurno postati suverena država. Ovi drugi dobijaju dokle god ne gube, tako je teško reći im:  alo dignite ruke. Pogotovu što se oni i ne trude da sakriju činjenicu da ih zanima samo forma, a ne i život na Kosovu. Cena dobitka je druga stvar i o njoj u stvari hoću nešto više sad da kažem.

Predsednički izbori su dobra stvar. Dobro je i što EU šalje ove crno bele poruke pa ih posle Solana pegla. Procesi odlučinavaja o konačnom statusu Koosva i srpske integracije su odvojeni procesi, ali ubrzavanje srpskih integracija nije, bez obzira ko i kako to peglao. Tadić je u neprijatnoj situaciji, 19.12. mu je „nažalost“ dao realni i objektivan povod da i dalje nastavi da se bori za održavanje Kosova u granicama Srbije, tako da se tu od Koštunice ne može mnogo  razlikovati. On se ne može autoavati tako što će reći nešto tipa na žalost pred nama je izbor EU ili Kosovo  i ja ću ko Sofija iz filma, ili....

 

On je i nešto ranije pokušao da krene trećim putem. Nedavno nam poručio da su nam evropske vrednosti na dohvat ruke. Hm. Hm. Većina njegovih saradnika ne kaže da su EU integracije nebitne, daleko bilo, ali su zbog Kosova i sami počeli da veruju, čini se, da je moguće nastaviti evropeizovati Srbiju i bez formalnog procesa integracija. Sarkozi i Braun nam  baš i nisu pomogli, dalje su poterali vodu na tu vodenicu, misleći pre svega o svojim interesima. Fair enough, ali gde smo mi u svemu tome. Može li se Srbija evropeizovati i bez formatizovanog procesa  integracija? ( Na stranu sad što ja mislim da  u globalnom 21 veku vi morate biti i deo sistema, a ne samo deliti njegove vrednosti ako hoćete da se uspešno nosite sa svim izazovima koje globalizacija nosi)  Teško. Nemoguće. Imajući u vidu ruski uticaj, Velju Ilića i Aranđelovac, broj radikala u prlamentu, snagu naših institucija, tajkunizaciju .....Ne znam hoće li se neko iz Tadićevog okruženja tokom kampanje ohrabriti da bar dovede u sumnju tu ideju kojoj su sad prinuđeni, a i zgodno je imaju dodatni razlog da dele UOs i opstaju sa VK, da pribegnu. A morali bi. Obratite pažnju na ovaj  ogroman propust i negativan trend Srbije kojoj su "evropske vrednosti na dohvat ruke". Koji pre ima veze sa cezaropapizmom nego sa desekularizacijom društva.

 OTVORENO PISMO PREDSEDNIKU REPUBLIKE SRBIJE POVODOM IZBEGAVANJA DRŽAVNIH ORGANA DA ZAŠTITE PROTESTANTE  

 Poštovani g. predsedniče,

  U otvorenom pismu kojim smo imali čast da Vam se obratimo 3. oktobra o.g. upozorili smo Vas da nedelje koje nailaze donose povećan bezbednosni rizik za pripadnike svih manjinskih grupa. Iz ovoga što sledi videćete da danas moramo da zaključimo da nadležna ministarstva ne rade svoj posao; da policija ne radi svoj posao. Prijave ne stižu do tužilaštva, niti se pred sudovima podižu optužnice. Jedan veliki broj građanki i građana Srbije realno ne živi u Republici, nego u vanustavnom stanju. Oni su lišeni ne samo prava na slobodu savesti nego i zaštite ličnosti i imovine. Pre tačno godinu dana, 18. decembra, ne samo što ste osudili seriju napada na verske objekte u našoj državi, nego ste zatražili da se brzom i efikasnom istragom i suđenjem preduprede verski incidenti.

Kada je na drugi dan pravoslavnog Božića ove godine spaljen hram Hrišćanske adventističke crkve u Staparu i Vi i tadašnji ministar vera ovo ste najoštrije osudili. Vi ste izrazili posebnu zabrinutost što se takvi napadi učestalo dešavaju, a policija na njih ne reaguje.

Danas Vam je stiglo pismo g. Živanovića, predsednika Glavnog odbora Hrišćanske adventističke crkve u Srbiji, koji dokumentovano dokazuje da u našoj državi postoji progon malih verskih zajednica. G. Živanović navodi da je u poslednjih mesec dana bilo pet napada na adventistički Saborni hram u Beogradu, da su napadi više puta prijavljivani policiji, ali da do sada niko na njih nije reagovao. Pri napadima je prećeno hladnim oružjem i ubistvima.

U međuvremenu, g. ministar vera tri meseca ne nalazi vremena da primi g. Živanovića. Ministarstvo vera se usredsređuje na polemiku sa izveštajima agencija drugih država ili međunarodnih organizacija o stanju verskih sloboda u Srbiji, umesto da te slobode štiti i unapređuje.Kada je u pitanju MUP, dešava se da službenici Ministarstva unutrašnjih poslova, kao u Staparu, pitaju da li su napadnuti registrovani prema Zakonu o crkvama i verskim zajednicama. Specijalna jedinica beogradske policije za borbu protiv desnog ekstremizma ne radi svoj posao. Visoki policijski funkcioneri kao što je glavni inspektor beogradske policije g. Zoran Luković drže serije javnih predavanja protiv „verskih sekti“, primajući platu iz bužeta koji pune i adventisti i drugi protestanti.Kad su u pitanju sudovi, Jehovini svedoci podneli su tužbu Vrhovnom sudu povodom odbijanja Ministarstva vera da ih registruje. Što se tiče Ustavnog suda, poznato je da u Srbiji on faktički ne postoji.   Poštovani g. predsedniče,  važeći Ustav ne daje Vam pravo na zakonodavnu inicijativu; stanje stvari ne daje Vam pravo da izbegnete da se odmah obratite naciji. Svi znamo za krajnje složen spoljno-politički položaj u kojem se nalazi naša zemlja. Posve nam je jasno da nam je umesto bilo kakve ishitrene reakcije potrebna smirena odlučnost. Kada budete čestitali Božić onima koji ga slave po gregorijanskom kalendaru, zatražite preko javnog televizijskog servisa od svih građana Republike da izvrše pritisak na konkretne organe uprave i da se obrate organima gonjenja i pravosudnim organima kad god se susretnu sa kršenjem zakona. Neophodno je potrebno da država Srbija hitno počne da funkcioniše na način koji propisuju zakoni, a da se zakoni koji su u koliziji sa Ustavom i koji ograničavaju ljudska i manjinska prava izmene kako bi se ova kolizija uklonila. Danas su neposredno ugroženi protestanti; podsetite građane da će u sledećoj fazi društvene dezorganizacije i bezakonja neposredno biti ugroženi svi.  

19. decembra 2007.

  

za Centar za razvoj civilnog društva,

 

 



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

goricki goricki 12:09 21.12.2007

Radost i "radost"

od sinoc se neko slobodno krece Evropom a neko se opet raduje sto ce da voza sanduke sa bombama i to one sto Mirko and Slavko ne stigose da iskoriste!

top shizofrenija!

ljudska prava? ma kakva prava ovde se jos uvek raspravlja da li su demokratija i anarhija jedno te isto.
Ali sad ce cika Toma svima da nam objasni razliku.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:20 21.12.2007

Re: Radost i "radost"

Evo i ja masem preko okeana sa americkim pasosem. Mogu da putujem gde hocu i bas mi je lepo. Srecna Nova Godina.
Nego, kada je u pitanju svet i njegova zelja da bude slobodan, kao i znanje o tome kako tu slobodu da iskoristi, moram da primetim da je ljudski rod generalno, sada vec potpuno, podeljen na dva tabora, jedan mocni i drugi nemocni kod kojih, za sada, nema pomaka. Sasvim je sve jedno da li su male zemljice Evrope slobodne, opet uslovno receno, ili zavise od "velike brace i sestara'." Da nece mozda prosecan Bugarin, cak i Slovenac, da putuju oko sveta. Hoce neki, izabrani, kojima se moze, koji imaju dobre plate u moru ljudi sa niskim primanjima dovoljnim da jedva prezive. Ja se jezim termina "globalizacija", ali mozda ce u blizoj buducnosti neko smisliti formulu sveopsteg dobra i blagostanja uz pravednog tiranina nevidljivog i mocnog koji ce odredjivati sta , kako i gde raditi....A posto je Srbija skocila u dvadeset prvi vek sa jednom nogom u jami i drugom na ivici pa raskrecena stoji dok je siba vetar, ne vredi joj gledanje u nazad. Samo tako.
Geronimo Geronimo 07:42 22.12.2007

Re: Radost i "radost"

Bilo bi mi zanimljivo da mi neko kao sto je autorka ovog Bloga (podrazumevam neko ko se bavi analizom a ne politicenjem) kaze sta bi bilo da se jedno jutro svi gradjani Srbije probude i kazu -O.K. svi smo za ulazak u Evropu! (Ili suprotno, svejedno) Sta onda biva? Nesto blizu stavovima J. Pavlovic mi se mota po glavi. Sta biva sa "krajnjim korisnikom"? Ovde se skoro vodila prica o folk pevacici koja se po Evropi seta k'o obican gradjanin po svom dvoristu. Sa naglaskom da to je to maltene nacionalna bruka i sramota i preporukama da bi to neko u Evropi trebalo zabraniti. Ne pamtim da je nekom palo na pamet da primeti da onaj koji ima €ure nema nikavih problema sa Evropom sa sve njenim ambasdama i vizama niti Evropa sa njim. Svi ostali bi i posle otvaranja granica videli da nisu granice to sto ih ometa u putovanju nego novac. Ovde se najvise prica o politicirama i ne primecujem da neko od tih politicara kao prevashodni cilj postavlja da stvori ljudima uslove da mogu da zarade te evre. Jedni nas zamajavaju "odbranom", drugi "predajom" Kosova a ni jedni ni drugi nikako da odaju tajnu sta rade na tome da svi, ili bar vecina, moze da zaradi novac pa nek posle odluci odakle ce slati razglednice. Iz Pariza k'o Jelena Karleusa ili iz Moskve.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:37 21.12.2007

odavde iz Italije

konstatujem da uopste nismo ni blizu integrisanja
od viza do bankovnih racuna posla
takve peripetije ne pamtim da sam imala u Italiji u kojoj sma zivela godinama
mislim da njihovi zakoni nisu samo za nas pisani odnosno nisu se striktno primenjivali ranije
ali mi spadamo u taj niz zemalja koje su ONO DRUGO
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:43 21.12.2007

Pozdrav

iz svežeg šengena :)
Jelena Milić Jelena Milić 12:44 21.12.2007

Re: Pozdrav


pozdrav i tebi od ponosne vlasnice vize na 3 god:)
a od sefa za sretne praznike :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:16 21.12.2007

3 godine

malo li je na ovaj vizni režim! široko :)
Goran Nikolić Goran Nikolić 12:44 21.12.2007

imperativnost EU

Na pitanje može li se Srbija evropeizovati, tj. modernizovati
i bez formatizovanog procesa integracija
odgovor je ne,
ne moze,
i zbog toga mora u EU
Jelena Milić Jelena Milić 12:47 21.12.2007

Re: imperativnost EU

e gorane, zaista mi je milo da se oko ovoga razumemo!

i sta vi mislite, kako je sa ovom kosovskom paralizom sad moguce ici dalje? ja razuem da ds ne moze reci dizemo ruke od kosova ali se isto tako iskreno nadam da nece reci ok kosovo i evropeizacija srbije, ali prekid integracija ako npr kostunica tako odluci u januaru. a velja danas navija npr za to big time.

antioksidant antioksidant 13:13 21.12.2007

Re: imperativnost EU

Goran Nikolić
Na pitanje može li se Srbija evropeizovati, tj. modernizovati i bez formatizovanog procesa integracijaodgovor je ne, ne moze, i zbog toga mora u EU

Na pitanje da li se Srbija moze "evropeizovati" tj modernizovati samo pukom formalizacijom tog procesa bez ikakvog konkretnog zadiranja u sustinu, odgovor je ne moze.

Mora i forma, ali mora i sustina, inace vecina puca...
mcvetkovic mcvetkovic 13:42 21.12.2007

Re: imperativnost EU

Goran Nikolić
Na pitanje može li se Srbija evropeizovati, tj. modernizovati i bez formatizovanog procesa integracija odgovor je ne, ne moze, i zbog toga mora u EU


To je apsolutno tacno. Mi smo ocigledno dokazali da nista ne umemo sami, i da do evropeizacije, tj. modernizacije Srbije moze doci samo ako nas neko na to natera.

Jedini je problem sto DSS sa sve pomenutim Antonicem, ne prihvata stavljanje znaka jednakosti izmedju evropeizacije i modernizacije. I to je sustina Antonicevog teksta iz Politike na koji se Jelena ovde pozvala. Znaci DSS ekipa ce insistirati na tome da "Srbija ide putem modernizacije" ali ne prema i sa EU, nego verovatno sa Rusijom. Kad tome dodamo onog Nikolica i njegove price o ruskim vojnim bazama na teritoriji Srbije, dobijamo jos potpuniju sliku. I onda dzaba objasnjavas, ubedjujes, crtas ... Zbog toga nisam preveliki optimista. I zato bih i ja voleo da odgovorite na pitanje koje Vam je Jelena postavila.

P.S. Bas sad sam se setio i da je Kostunica pre nekoliko godina izjavio kako je za njega Evropa "istocnije od Urala"!?!? U tom slucaju mozda se i ne odrekne "evropeizacije".
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:29 21.12.2007

Re: imperativnost EU

Jelena,
nije to jedina stvar oko koje se slazemo.
a sto se tice odgovora DS
on ce, s cim se vi naravno ne slazete,
morati da uzme delimicno u obzir
i rezistentnosti DSS,
ako zeli da Vlada opstane,
tako da nam blago zatezanje sa EU ne gine.
Ali to je najbolji moguci ishod,
i Eu ce imati razumevanja..........
Goran Nikolić Goran Nikolić 16:31 21.12.2007

Re: imperativnost EU

Antioksidantu

za pocetak sasvim je dovoljna,
cak sam i previshe zadovoljan,
i formom.


antioksidant antioksidant 17:54 21.12.2007

Re: imperativnost EU

Goran Nikolić
Antioksidantuza pocetak sasvim je dovoljna, cak sam i previshe zadovoljan, i formom.

sasvim legitiman stav. u ovom trenutku i vecinski. ali zato si ti zadovoljan borisom tadicem i ds-om. a ja ne. inace po logici postovanja forme ispada da je kostunica najvise uradio u saradnji sa hagom. cak se i general lukic "predao".

a ako kazes da je to samo za pocetak, seti se valtazara bogisica: sta se grbo rodi, vreme ga ne ispravi.
pozz
Jelena Milić Jelena Milić 18:08 21.12.2007

Re: imperativnost EU

blago zatezanje kazete. mozete li ga definisati? odbijamo da potpisemo saa bez maldica!? u cemu je vise tajna te potrebe da vlada opstane po svaku cenu?
antioksidant antioksidant 18:49 21.12.2007

Re: imperativnost EU

Jelena Milić
blago zatezanje kazete. mozete li ga definisati? odbijamo da potpisemo saa bez maldica!? u cemu je vise tajna te potrebe da vlada opstane po svaku cenu?

nema tu tajni jelena. sve je svima vidljivo. a i cena nije visoka dok je placaju gradjani
blackbox blackbox 12:55 21.12.2007

Tako je govorio Velja

Evropske integracije i/ili evropeizacija Srbje?
Izgleda ni jedno ni drugo, barem tako kaže Velja Iliić a on je ministar, predsednik domaćinske stranke Srbije,koalicioni partner DSS i DS.Valjda čovek zna šta priča i zašto priča. A evo šta kaše u današnjem Kuriru:
Tadić je đavo!
Lider NS Velimir Ilić poručuje da je predsednik Srbije Boris Tadić „bezbožnik“, jer je predsedničke izbore raspisao na Svetog Jovana
Kalendar nam je takav, stalno neko crveno slovo...
- Pa, mogao je i na Božić da raspiše izbore, i tada bi našli opravdanje da je to normalno. Pa to su, bre, radili samo komunisti i Milošević! Kad je jednom raspisao izbore na moju slavu, ne da sam bio besan, nego sam poludeo! Srbija mora da se vrati ljudima koji poštuju svoju tradiciju, a ne ovim bezbožnicima koji ne poštuju ništa. Ne razume to Boris Tadić. Ni Dulić, on je katolik, kako on može da razume?! Ne može Tadić tako da se ponaša. Ima da se konsultuje sa svojim partnerima i da poštuje koalicioni dogovor.
Dogovor je bio da se izbori raspišu posle 10. decembra ukoliko se u vezi s Kosovom ništa dramatično ne dogodi.
- Nije bilo dogovora ni o čemu! O ključnim pitanjima moramo da se dogovaramo konsenzusom. Ali, ovim poslušnicima spolja određuju šta da rade. Sad su obećali da neće još proglasiti nezavisno Kosovo. To znači - izaberite predsednika, a posle ćete čuti rešenje. A sve to da bi oni postavili svog čoveka za razrešenje nekih drugih problema. Otvoriće se i pitanje juga Srbije. Biće tu još posla. E, pa, ne može! Neka daju prvo rešenje za Kosovo, pa ćemo da biramo predsednika. A ne da Srbiju mesecima i godinama drže u neizvesnosti.
Vi kao da jedva čekate da se proglasi nezavisnost Kosova?
- Ne čekamo mi ništa, samo hoćemo da se problem reši. Ma, nateraćemo Tadića na ponovne izbore! Tražićemo u parlamentu izbore, ako treba na svim nivoima, odmah posle rešenja za Kosovo! Tadić je razbio vojsku, odlazi mu Kosovo, koji je njegov učinak? Nula!
Da li je tačno da je narodnjački blok „udario rampu“ na potpisivanje sporazuma s EU?
- Ja ne znam ko normalan može da nastavi pregovore s EU ako ona donese odluku da njene članice priznaju nezavisno Kosovo. Ja ne mogu da shvatim da postoji neko ko će s njima da priča. Razgovori o ulasku u EU treba da]se prekinu.
Šta dobijamo time?

- Čuvamo čast i obraz srpskog naroda, koji su naši preci čuvali vekovima. Zašto da budemo gnjide?!
Pa to je isto Milošević radio, zar ne?

- A, ne, to je druga stvar. Mi nećemo da ratujemo, ali nećemo ni da razgovaramo. Da pokažemo ko smo i šta smo
Pa sad ako laže koza ne lažu rozi. Ako Velja ne govori istinu onda lažem i ja vas.
A kako časti koalicionog partnera nadati se da će i koalicija da pukne. Ako laže Velja , lažem i ja vas.
Jelena Milić Jelena Milić 13:03 21.12.2007

a ovako jeremic...

2007. | 11:15 | Izvor: Beta
Beograd -- Vuk Jeremić izjavio da je ubrzana evropska integracija "čvrsto i jasno" opredeljenje u Vladi Srbije.


Ministar Vuk Jeremić (FoNet, arhiva)
U intervjuu za beogradski nedeljnik "Evropa", ministar spoljnih poslova Srbije rekao je da je "ključni element zajedničkog političkog imenitelja" vladajuće koalicije upravo volja da se Srbija priključi Evropskoj uniji.

Jeremić je izrazio nadu da će Srbija potpisati Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa EU, a da će 2008. godina biti period u kome će se "učiniti i naredni institucionalni korak u procesu evropske integracije, a to je dobijanje statusa kandidata".

Prema rečima Jeremića, dobijanje statusa kandidata za članstvo u EU "jedan je od najznačajnijih momenata na putu ka punopravnom članstvu u Uniji".

"Mislim da će 2008. godina biti apsolutno ključna za region, u smislu da li ćemo uspeti da iskoristimo činjenicu da je u ovom trenutku preovlađujući stav u vezi sa proširenjem Unije pozitivan. Naš je veliki zadatak da iskoristimo taj sentiment i da učinimo sve da 'skočimo' na taj politički talas, koji bi nas preneo preko tačaka sa kojih više nema povratka u smislu evropske integracije. Jedna od tačaka sa kojih više nema povratka je, na primer, dobijanje statusa kandidata", rekao je on.

Šef srpske diplomatije je dodao da je dobijanje statusa kandidata momenat u kome se o budućem članstvu zavšava politička debata.

"Posle toga više niko ne može da postavi pitanje da li Srbiji to treba omogućiti ili ne, tada je samo do nas, do naše brzine i sposobnosti da ispunimo precizno i jasno definisane kopenhaške kriterijume za članstvo u Uniji. Drugim rečima, nema više političkog uslovljavanja", rekao je ministar Jeremić.

On je rekao i da u vladi postoji "zajednički imenitelj" u vezi sa bezbednosnom i odbrambenom politikom i da se on "prevashodno odnosi na naše čvrsto opredeljenje da do kraja iskoristimo sve prednosti našeg članstva u Partnerstvu za mir i time u narednih nekoliko godina jasno učvrstimo našu evroatlantsku perspektivu".

"Mislim da naša geografska i geostrateška realnost diktira apsolutnu neophodnost kompatibilizacije našeg odbrambenog i bezbednosnog sektora sa NATO", rekao je Jeremić
medjutim medjutim 13:19 21.12.2007

Re: Tako je govorio Velja

blackbox
Evropske integracije i/ili evropeizacija Srbje?
Izgleda ni jedno ni drugo, barem tako kaže Velja Iliić a on je ministar, predsednik domaćinske stranke Srbije,koalicioni partner DSS i DS.Valjda čovek zna šta priča i zašto priča. A evo šta kaše u današnjem Kuriru:
Tadić je đavo!
Lider NS Velimir Ilić poručuje da je predsednik Srbije Boris Tadić „bezbožnik“, jer je predsedničke izbore raspisao


Mislim da je ovo poenta. Manje vise Sveti Jovan, nego to sto su izbori uopste raspisani.. uostalom, sto je problem ako je to bas na dan slave, kao da ce onda da bude ceo dan u kampanji..

veljo lampek
Srbija mora da se vrati ljudima koji poštuju svoju tradiciju, a ne ovim bezbožnicima koji ne poštuju ništa. Ne razume to Boris Tadić. Ni Dulić, on je katolik, kako on može da razume?!


Da, da, sta zna katolik sta je Bog i sta je tradicija.. Ali Veljo je Cacanin, kako on moze da razume? :) Postuje li Veljo nekog? Postuje li Veljo iciju tradiciju, ukljucujuci srpsku?
Nenad M. Nenad M. 13:21 21.12.2007

Re: Tako je govorio Velja

Ja ne znam ko normalan može da nastavi pregovore s EU ako ona donese odluku da njene članice priznaju nezavisno Kosovo. Ja ne mogu da shvatim da postoji neko ko će s njima da priča. Razgovori o ulasku u EU treba da]se prekinu.


Jadna zemlja kojoj EU integracije zavise od Velje Ilica a ovde je to veoma moguce. Velja moze da obori Vladu i/ili bojkotuje zakone tako da razumeme sto im se tolerise kraduckanje.

Posle „čestitki“ koje su nam uputili Sarkozi i Braun, u Srbiji se intenzivira, ili se bar pokušava intenzivirati, debata o koristima od ulaska u EU koja se od 2000 na ovamo „bez razloga i promišljanja podrazumevala.“ Antonić poziva na dijalog evroskeptika i evrooptimista


radujem se ovoj debati, pim pre sto bi se nspm konacno odredila prema bitnim pitanjima. Navijam da se to dogodi i sa dss-om. Mislim, svi mi znamo sta dss hoce/nece ali bi, za politicku scenu, bilo bolje da nam konacno to saopste. U kratkom roku bi to ugrozilo EU integracije ali bi zato na dugi rok situacija bila nepovratno jasna. Ono sto plasi, vise od samog dss-a je vestina ds-a dai ovog puta rehabilituju dss.
blackbox blackbox 13:48 21.12.2007

Re: Tako je govorio Velja

Da, da, sta zna katolik sta je Bog i sta je tradicija.. Ali Veljo je Cacanin, kako on moze da razume? :) Postuje li Veljo nekog? Postuje li Veljo iciju tradiciju, ukljucujuci srpsku?

A nije mu smetao Mitrovdanski ustav, Sretenjski, Vidovdanski itsl.
Veljo bre određuje kad šta mođ kad ne mož da bidne a mož da znači.
ivana23 ivana23 14:00 21.12.2007

Re: Tako je govorio Velja

blackbox
Da, da, sta zna katolik sta je Bog i sta je tradicija.. Ali Veljo je Cacanin, kako on moze da razume? :) Postuje li Veljo nekog? Postuje li Veljo iciju tradiciju, ukljucujuci srpsku?A nije mu smetao Mitrovdanski ustav, Sretenjski, Vidovdanski itsl.Veljo bre određuje kad šta mođ kad ne mož da bidne a mož da znači.


On je nasao da govori o bezboznicima...
Ponasa se "bas u skladu" sa verskom tradicijom, recnik mu je onoliko bogobojazljiv. Kako ga nije sramota!
dragan7557 dragan7557 14:09 21.12.2007

Re: Tako je govorio Velja


- A, ne, to je druga stvar. Mi nećemo da ratujemo, ali nećemo ni da razgovaramo.


Mi nećemo ništa!!!!!!!!!!!!

Da pokažemo ko smo i šta smo


Zar to već nije pokazano??????????? Pa da se vidi kako Musa jarca dere a može i guli.
pufna pufna 16:24 21.12.2007

Re: a ovako jeremic...

jelena zasto citiars Jeremica?
On prica a nista, apsolutno nista sem praznih floskula ne kaze. POnekad se jos za*ebe pa u istom tekstu servira par kontradiktornih.

Citajuci postove, jos samo da dodam da nasu elitu uopste ne zanimaju peripetije oko viznog rezima, problematike placanja i slicnih uzasa sa kojima se obican svet susrece. Oni tup, diplomatski pasos, sve placeno i uzivancija...
a po novinama kenjare...


blackbox blackbox 19:57 21.12.2007

Re: Tako je govorio Velja

Mi nećemo ništa!!!!!!!!!!!!

Ni budžet da usvojimo!!!!!!!
Šta će nam ,svaki domaćin ima spremljenu hranu za zimu i seno za stoku.
sentinel26 sentinel26 23:13 21.12.2007

Re: a ovako jeremic...

pufna
jelena zasto citiars Jeremica?
On prica a nista, apsolutno nista sem praznih floskula ne kaze. POnekad se jos za*ebe pa u istom tekstu servira par kontradiktornih.

Kaže on more svašta, to su sve sami biseri.
Jedna njegova i jedna Božina izjava su "peglane" - dodatno tumačene od strane njihovog šefa.

Evo tog bisera:

Vuk Jeremić (DS) i ministar inostranih poslova Srbije:
„...da Srbija neće založiti svoju budućnost, ali da će nametnuto rešenje statusa Kosova - nepovoljno za Srbiju - delegitimisati vrednosti demokratije u Srbiji.“

Čik da pogodite šta znači ova rečenica.

Nema ništa od potpisivanja SSP bez izručenja Mladića. Holandija to neće dozvoliti, jasno su poručili.
Ko misli da su se šalili i da će opet neko ili Italija moći da ih ubijede da popuste ljuto se vara.

Velika Britanija je, da bi spriječila pritiske na Holandiju, najavila veto.


antioksidant antioksidant 13:16 21.12.2007

.

Vest: “Državljani Češke, Estonije, Mađarske, Letonije, Litvanije, Poljske, Slovenije, Slovačke i Malte tako mogu od danas da putuju slobodno od Estonije do Portugala bez provere isprava na granicama

Sad mi je granica Sengena mnogo blize nego sto je bila sinoc. A ja imam osecaj da sam se nocas udaljio od Zone. Obuzima me neka jeza. Iskreno se nadam da je to zato sto sam sinoc zaboravio da ukljucim TA pec, pa je jutros bilo malo....
zoricag zoricag 15:20 21.12.2007

Da li su nam evropske vrednosti .......

Moj je sledeći-mogu da budem evroskeptik do sudnjeg dana ali ne vidim način da se Srbija evropeizuje ako nismo i formalno u procesu EU integracija.


Vrlo sam skepticna u pogledu vodjenja javne rasprave, ali isto mislim da se ta rasprava ne sme vise ni odlagati.

Kada se na Skupstini diskutovalo o Bolonjskom procesu culo se i sledece: Nama ne treba ta Bolonja jer sto bi bilo nuzno da se studentima omogucava da mogu lako da prelaze na studije u drugim zemljama, kad "se zna" da su nasi fakulteti najbolji. I dalje, i jos gore receno je da ne moze neko sa strane bolje od "nas" (verovatno njih, poslanika ili vlade, sta znam) da zna kakvi "nama" (verovatno poslanicima, vladi..) kadrovi trebaju. (mislim da je to govorio Krasic-SRS)

Pazite: 1. Ne razume se uloga institucije vlasti da omoguci sto vecu sirinu izbora slobodnom gradjaninu., 2. Vlast ima podanike i odlucice do kog nivoa i za koje poslove/vestine ce oni biti osposobljeni.

Sreca sto ovakva razmisljanja nisu bila vecinska (sto govori rezultat donetih odluka), ali nije bilo ni ukazivanja na pogibeljnost ovakvog vidjenja obrazovanja stanovnika Srbije.

Kako je 5 Oktobra bilo raznih i veoma razlicitih interesa da se Milosevic rushi, sto se tek kasnije jasno videlo, tako i u pogledu evropskog puta (u smislu clanstva) ili evropeizacije kao prihvatanja odredjenih standarda, postoje razliciti interesi koji idu cak do toga da je nekima jedini razlog taj da ne ispadnemo nesposobniji nego "becki konjusari" . Ima tu dobar broj i pojedinaca i stranaka koji i evropski put i evropeizaciju koriste samo "parolaski" dok im je delovanje totalno suprotno tome i koji ce lako, onda kada procenat u istrazivanjima "za Evropu" padne dovoljno nisko, da izbace te parole kao da ih nije ni bilo. Isto tako i medju onima koji se otvoreno zalazu protiv evropeizacije ima i onih koji se plase muke i "rada na sebi" pa to resavaju sistemom "kiselo je grozdje".

I ja se slazem da stranke koje imaju veliki, presudan uticaj na kreiranje javnog mnjenja ne stavljaju znak jednakosti izmedju evropeizacije i modernizacije. Cesto primecujem da ce cak ide i dalje od toga te se agituje i protiv modernizacije sa tumacenjem da ce se time unistiti tradicija, bice i sta ti ja znam sta jos.

Moderno drustvo trazi drugaciju elitu. Moze li elita, hoce li elita da se modernizuje ili je vreme za novu elitu?

Jelena Milić Jelena Milić 15:28 21.12.2007

Re: Da li su nam evropske vrednosti .......

draga zorice,

postavili ste vrlo neprijatno pitanje.
ja se cesto pitam i moze li se modrnizovati srbija demode metodama?

no, da ne sirim, mi za razliku od nekih drugih zemalja u tranziciji i u razvoju, imamo uporednu prednost, a to je okvir koji daje porces eu integracija. trenutna podlejenost pro eu opcija na vlast i opoziciju, kao i neke druge podele, interesne ili licne, bi se vrlo brzo morale prevazici ( ideoloske ne bi trebale same po sebi da budu prepreka to eu nit zahteva, nit odredjuje, i sama je sarolika vrlo) i jasan pro eu konsenzus uspostaviti i blok artikulisati.

dakle, preporuke Ec, ocena napredovanja, istaknuta ocekivanja, nema preterano puno filozofije. insitucije, institucije...

zoricag zoricag 16:46 21.12.2007

Re: Da li su nam evropske vrednosti .......

dakle, preporuke Ec, ocena napredovanja, istaknuta ocekivanja, nema preterano puno filozofije. insitucije, institucije...


Slazem se i bojim se upravo toga kakve su nam neke mnogo vazne institucije. Sa druge strane ona ekipa profesionalaca koja radi na tehnickim pripremama je za svaku pohvalu. Kad ih slusam vidim da ne padaju u vatru, ne jadikuju, nego guraju kao da je sve bas kako bi trebalo da bude. Ljudima iz te ekipe bi trebalo dati malo vise prostora (medijskog).

Mislim da je jos jedan problem sto mnogi visoko pozicionirani politicari ovde ne vide svoju licnu perspektivu u institucijama EU, na pozicijama slicnim onima gde je Svilanovic trenutno na primer. Svesni su oni da demagogija, populizam, frazizam i kraduckanje nisu preporuka za njih.
Taska Dana Taska Dana 00:17 22.12.2007

Re: Da li su nam evropske vrednosti ......

Svesni su oni da demagogija, populizam, frazizam i kraduckanje nisu preporuka za njih.



To je to...zato im se ni ne zuri da sjsu s nasih ledja.

Verujem u progres, u Evropu , verujem da cemo i mi jednog lepog dana biti deo tog velikog drustva koje stremi boljitku za sve.
blackbox blackbox 00:30 22.12.2007

Re: Da li su nam evropske vrednosti ......

Verujem u progres, u Evropu , verujem da cemo i mi jednog lepog dana biti deo tog velikog drustva koje stremi boljitku za sve.

Kad shvatimo da nas i EU ima 410 miliona i da to nije ništa lošije od one nas i Rusa 170 miliona.A najbolje će biti kad prestanemo tako da razmišljamo već da nas i EU i Rusa zajedno ima blizu pola milijarde.
Jelena Milić Jelena Milić 09:07 22.12.2007

rasomon

ko ovde koga ucenjuje? da eu ne drzi maldica slucajno pa srbija odbija saa ?


Koalicija DSS-NS smatra da u ovom času postoji nekoliko izuzetno važnih pitanja na koja moramo odgovoriti, jer od njih zavise sudbina Kosova i Metohije i budućnost Srbije.

Poznato je da je EU donela odluku da na teritoriju Srbije na Kosovo i Metohiju protivpravno i suprotno Rezoluciji 1244 pošalje svoju misiju za sprovođenje odbačenog Ahtisarijevog plana, kako bi se stvorila nadzirana nezavisnost Kosova. Sasvim je jasno da je nadzirana nezavisnost samo drugo ime za jednu marionetsku tvorevinu. Koalicija DSS-NS se izričito protivi dolasku misije EU i neophodno je da se ovo pitanje potpuno razreši pre potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. Otvara se ozbiljan problem u odnosima Srbije i EU ukoliko EU ostane pri odluci da svojom misijom stvara takvu marionetsku tvorevinu na tlu Srbije.

Koalicija DSS-NS izražava najozbiljniju zabrinutost zbog najava značajne većine članica EU da će priznati jednostranu nezavisnost Kosova. Zato DSS i NS najenergičnije insistiraju da se pre potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju unese jasna odredba da EU, saglasno svojim osnivačkim aktima, u potpunosti garantuje i poštuje suverenitet i teritorijalni integritet Srbije u međunarodno priznatim granicama. Neophodno je da EU Srbiji garantuje ono što se garantuje svim ostalim članicama EU i zato DSS i NS čvrsto zahtevaju zauzimanje jasnog stava da EU potpisuje Sporazum imajući u vidu celu, a ne osakaćenu Srbiju.

Programski cilj DSS-a i NS-a je saradnja i integracija Srbije u EU na principima koji važe za sve druge evropske države. To niko ne bi smeo razumeti kao politiku izolacije, nego kao gledanje istini u oči i kao izraz najelementarnijeg nacionalnog i državnog samopoštovanja. DSS i NS su uvereni da je povlačenje ove „crvene linije” nacionalnog samopoštovanja nužan uslov samog opstanka države i naroda. Očekujemo i da EU iskaže puno poštovanje prema ovom principijelnom stavu.

Naredno, važno pitanje odnosi se na NATO i njegovu ulogu od bombardovanja Srbije do Aneksa 11 Ahtisarijevog plana. Zašto je NATO bombardovao Srbiju i potom doveo svoje trupe u Pokrajinu najbolje se vidi u odredbi Aneksa 11, koja NATO definiše kao „konačan organ” vlasti u marionetskoj tvorevini nazvanoj „nadzirano nezavisno Kosovo”. Zbog uloge NATO-a u pokušaju rasparčavanja Srbije i otimanja 15 odsto naše teritorije, DSS i NS smatraju da je neophodno proglasiti vojnu neutralnost Srbije u odnosu na postojeće vojne saveze.

Ovo su za koaliciju DSS-NS najvažnija pitanja u ovom odsudnom času. Ukoliko postoji interes DS-a za utvrđivanje zajedničke politike na predstojećim predsedničkim izborima, ostajemo otvoreni za ozbiljan razgovor i iskrenu saradnju, kaže se u sinoćnjem saopštenju koalicije DSS-NS.

Tanjug

blackbox blackbox 13:44 22.12.2007

Re: rasomon

Znači Tadić bi trebao da se učlanu u DSS ili NS, svejedno, i reši problem podrške. Pa ovo je najbezočnija ucena u smislu ako nećeš da radiš kako ja kažem nema podrške.Takva podrška je omalovažavanje i vređanje ugleda ličnosti i DS da bi je trebalo javno odbiti.
Naredno, važno pitanje odnosi se na NATO i njegovu ulogu od bombardovanja Srbije do Aneksa 11 Ahtisarijevog plana. Zašto je NATO bombardovao Srbiju i potom doveo svoje trupe u Pokrajinu najbolje se vidi u odredbi Aneksa 11, koja NATO definiše kao „konačan organ” vlasti u marionetskoj tvorevini nazvanoj „nadzirano nezavisno Kosovo”.

Ovo je čista manipulacija sa Anex-om 11, a to nije problem jer znaju da je vrlo mali broj građana pročitalo Anex.
A evo šta se kaže u Anex-u:
:Član 2
Ovlašćenja i nadležnost

U ispunjavanju odgovornosti MVP-a, šef MVS-a ima ovlašćenja, bez uplitanja ili dozvole za sve one radnje koje on/ ona smatra neophodnim i odgovarajućim, uključujući upotrebu vojne sile, kako bi zaštitio MVS i ostalo naimenovano osoblje i za izvršavanje svoje odgovornosti. Šef MVS ima konačna ovlašćenja u oblasti raspoređenih vojnih snaga i u pogledu aspekata predloga rešenja koji se odnose na MVS.
MVS ima sledeća ovlašćenja:
a. Da izvrše svoje odgovornosti koje se smatraju odgovarajućim, uključujući upotrebu svih neophodnih sredstava i bez daljih sankcionisanja, mešanja ili dozvola;
b. Pravo da vrše potpunu i neometanu slobodu kretanja širom Kosova uz pomoć svih sredstava;
c. Pravo da ponovo uspostave trenutnu i potpunu vojnu kontrolu nad vazdušnim prostorom (ili delovima vazdušnog prostora) ukoliko vojni uslovi tako nalažu. Šef MVS-a obezbediće da je Kosovska uprava Civilnog vazdušnog saobraćaja u potpunosti obaveštena o bilo takvoj odluci;
d. Pravo da vrše inspekcije prostorija i objekata u pogledu ispunjavanja svojih zadataka;
e. Pravo da odobre i nadgledaju, u koordinaciji sa MVS, ustanovljenje svih nepolicijskih snaga i ostalih bezbednosnih snaga koje Kosovo predloži;
f. Pravo da preduzmu radnju koje smatraju odgovarajućim kao podršku svom mandatu u skladu sa ovim predlogom rešenja.
Kosovo daje MVS-u status, privilegije i imunitet koji trenutno ima KFOR na osnovu UNMIK Uredbe 2000/47.
U svim slučajevima, ovlašćenja MVS-a biće preispitivana i nakon konsultacija sa relevantnim stranama i donošenja odluke severnoatlantskog saveza, biti prilagođene u zavisnosti od slučaja do slučaja kako kosovske institucije razviju kapacitet i povećaju svoj mandat i odgovornosti."
Ništa posebno u odnosu na Kumanovski sporazum.Takva pozicija međ.vojnih snaga( NATO) bi bila i u slučaju da se prihvati naš predlog o nadziranoj autonomiji.
Jelena Milić Jelena Milić 14:10 22.12.2007

Re: rasomon

dragi blackbox, stavite ovo oko aneksa i u novi post koji sam napravila, cini mi se da vredi ponoviti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana