Sport| Zabava

New NFL?

docsumann RSS / 22.11.2018. u 20:20

drew-brees-1.jpg

 Dru Briz

 

Od Stefovih NFL tekstova ni traga ni glasa, a sezona već poodmakla... Ma, i to prosti jadi, al' u toku je live TV prenos revolucije NFL-a.  A pošto nema smisla da i dalje trolujem tuđe blogove, odlučih se nevoljno da sam napipšem osvrt na istoriju kojoj svjedočimo.

Analitičarski krugovi nepodjeljeni su u mišljenju  da prisustvujemo jednoj novoj NFL. Sportska redakcija bloga b92 je takođe saglasna, i daje pun doprinos  konsenzusu struke.

Vjerujem da su neki blogeri u prolazu pokupili informaciju s naših nfl trolova, kako ove sezone napadačke ekipe dominiraju. O čemu se zapravo radi? Zašto je to uopšte bitno? Čemu NFL?

Još se na prošlogodišnje Supe Bowlu dalo naslutiti da nešto „nije u redu“ u balansu napada i odbrane.  Nikad napadi nisu tako (obostarno) probijali odbrane po svim pravcima. Kvoterbekovi su izbacivali astronomske cifre u bačenim jardima, i tek na samom kraju,  šampion je odlučen krajnjim naporom odbrane Iglsa, koja uspjeva  da napravi jedini sek na cijeloj utakmici i riješi meč ;).

Ove sezone, tri, trenutno najbolje pozicionirane ekipe Nju Orleans Sejntsi, LA Remsi I Kanzas Siti Čifsi, su ujedno ekipe čiji napadi igraju na do sada nezabilježenom nivou (sva tri tima bilježe prosječno preko 35 poena po utakmici, dok su, recimo, Remsi iz 1999. (poznatiji kao The Greatest Show on Turf, iliti najbolji napad u istoriji NFL-a) postizali 32,9 PpG.

 

1              Kansas City Chiefs            11           36.7        434.3    

 

2              Los Angeles Rams            11           35.4        448.6    

 

3              New Orleans Saints         10           37.8        427.1    

 

4              Pittsburgh Steelers         10           29.9        410.2                 

 

(tabela pokazuje broj odigranih utakmica, broj poena po utk. i broj osvojenih jardi po utk.)

 

Upravo je nedavni meč između Remsa i Čifsa demonstrirao svu furioznost i spektakularnost  nove igre.

54:51 za Remse, to vam je kao da Barcelona tuče Bajern 7:6. Preko 1000 osvojenih jardi, 10 napadačkih i 4 odbrambena TD-a. i gomila izuzetnih individualnih ostvarenja.

Meč o kome se priča i danima poslije. I ponovo meč koji je odlučila (bolja) odbrana ;)

Postoji niz faktora koji su doveli do ovih koncepcijsko-tektonskih pomjeranja u NFL-u.

Konstantni pokušaju NFL menadžmenta da igru učine bezbjednijom za igrače, uvođenjem niza novih pravila, definitivno su išli na ruku napadačkim postavama.

Mnogi bivši igrači prigovaraju da je igra poslatala premeka.

Ne bih se složio. Igra i dalje posjeduje prepoznatljiv intezitet i eksplozivnost. Ali je u odnosu na onu iz 80-tih i 90-tih komad humanija.

Druga stvar, nije slučajno da su ovakvi furiozni napadi nastali u okviru timova koje vode izuzetni stručnjaci, Endi Rid (Kanzas Čifsi), već decenijama najkreativniji ofanzivni strateg modernog NFL; Šon Pejton, osvjedočeni stručnjak ( 1x SB) koji već godinama u Nju Orleansu njeguje i razvija ofanzivni pristup af-u, obilato koristeći klasu jednog Dru Brisa; Šon Mekvej glavni menadžer LA Remsa je vunderkid  nfl koučinga, 2017. sa 30 godina postaje  najmlađi glavni trener jedne nfl franšize (;P) i iste sezone  biva proglašen za trenera godine.

Pridodajte ovom skupu i neprikosnovenog Bila Beličeka (Nju Ingland) i to vam je krem de la krem strategije i  teorije modernog af-a.

A Beličeka bi uvrstio po još jednom osnovu, mislim da se upravo u njegovim ofanzivnim šemama od prije par sezona (sa 4-5 risivera u postavi)  javio začetak novog ofanzivnog pristupa. Da je 2015.  imao raning beka klase Grlija ili pak Kamare ili Hanta, vjerovatno bi se o Patriotama, i po efikasnosti,  pričalo kao definitivnim rodonačelnicima nove NFL.

 

Za sprovođenje radikalne napadačke filozofije u život, neophodna vam je neophodna  fizionomija.

Jednostavno, morate u timu imati igrače koje mogu da sprovedu  sve te fizički i tehnički zahtjevne šeme, da svi ko jedan sinhronizovano ferceraju na visokoj frekvenciji.

Za vođenje atomskog napada ključan je vanserijski kvoterbek, sposoban da u trenutku čita situacije i donosi najbolje odluke, ali i da nepogriješivo isporučuje dalekometne projektile kroz „prozor“ koji se otvori tek djelić sekunde.

Po ovom kriterijumu blagu prednost imaju Sejntsi, sa fenomenalnim Dru Brizom, koji je ove godine oborio rekord u ukupno bačenim jardima tokom karijere. No, više od rekorda plijeni njegova sigurnost i samopouzdanje, brzina reakcije i nadljudska preciznost  lopti koje isporučuje. Tek 1 intersepšen u 10 utakmica.

Briz već ima iskustva u osvajanju SB-a (2009.) i vođenju ubitačnog, rekord-brejking napada (takođe sa Sejntsima 2011.).

Patrik Mahom, qb Čifsa, u neizvjesnoj je trci s  Brizom za zvanje ovogodišnjeg MVP-a. Pri tom je Mahonu ovo prva sezona koju započinje kao stratni qb. Sa 37 izbačenih TD-a (prvi sledeći Endrju Lak (Ind.), upisao ih je 29), predstavlja idealnog vođu tog ekstremno dinamičnog napada. Taj top u ruci i mogućnost izbačaja iz različitih uglova i položaja tjela rijedak je dar. Ipak, određeni danak neiskustvu se ogleda u naraslom broju intersepšena u posljednjim utakmicama. Ne sumnjam da on itekako uči iz tih grešaka i da ćemo u plej-ofu gledati još boljeg, apgrejdovanog Mahona.

Džerad Gof igra svoju treću  sezonu u NFL-u. I igra je briljantno. Neki stručnjaci tvrde da su mu motorika, kretanje u „džepu“, efikasnost kao u Tom Brejdija, s tim što je mnogo bolji atleta.

A da bi qb imao tih par sekundi da locira metu i odapne loptu, nephodna mu je zaštita velike petorke, iliti onih 5 kršnih momaka iz prve linije. Posljednje utakmice izdvojile su ofanzivnu liniju Sejntsa kao najbolju u biznisu. Osim što besprekorno čuvaju Briza, blokiranjima uveliko pomažu najproduktivnijem paru raning bekova u ligi ( Kamara – Ingram). O-linija Remsa od početka sezone igra na vrhunskom nivou. Čifsima je Aron Donald malo narušio reputaciju u posljednjem meču, ali se takođe radi o vrhunskoj škvadri.

S porastom uloge ofanzivnog tima, porasla je i „popularnost“ ofanzivnih linijaša. Imati elitnu postavu na toj udarnoj poziciji velika je stvar.

Nedavno sam na tjubu naišao na odličan komentar – Offensive linemen, true  heroes of american's  sport.

dc1.jpg 

 

Iako visoko efikasni, svaki od ova tri napada se razlikuje u detaljima.

Čifsi najviše forsiraju igru kroz vazduh, oslanjajući se na najbržeg nfl igrača, vajd risivera  Tarik Hila, trenutno najboljeg tajt enda lige Kejsija i Mahonov ručni top.

Čak se i njihov prvi raning bek Karim Hant (prošlogodišnji najproduktivniji rb) redovno otvara kao slot risiver (onaj koji hvata loptu odmah iza protivničke linije). Reklo bi se da se Endi Rid vrlo konzervativno drži napredne statistike, po kojoj i najslabiji kvoterbek lige ostvaruje veći učinak po daunu (napadu) od najboljeg raning beka.

Džerard Gof pronalazi najviše različitih risivera tokom igre, pa i po tome podsjeća na Brejdija. I pored toga Remsi obilato koriste moći najboljeg raning beka lige (i najboljeg ofanzivnog igrača za prošlu godinu) Tod Grlija. No, čak je i Grli imao tek sporednu ulogu u pomenutom revolveraškom obračunu Gofa i Mahona.

Sejntsi imaju najbolji balans u napadu. Par raning bekova Kamar-Ingram  već je drugu godinu najubitačniji u ligi. Kamara je jednako opasan u otvaranju za pas igru. Vajd risiver Majkl Tomas je u very few  najboljih u ligi (sa Tarikom, Hulio Džonsom I Hopkinsom)

Šta tek  reći za Dr(u) Briza koji igra sa procentom uspješnosti dodavanja od skoro 80%. Zlobnici kažu da je to zbog toga što više ne poteže dalekomente hitce, već igra ziheraški.

Ja bih rekao da igra perfecionistički. Ko Nole, jbt. Kratki pasovi ne ostavljaju  odbrani dovoljno vremena da ti priđe (čak ni Arnold Donald nije uspio da ga sekuje), a ako je neko u stanju da pokrivenom čovjeku ubaci loptu u ruke preko pola terena onda je to upravo Dru.

Suština novog ofanzivnog pristupa je da se što više igrača otvori u prvim sekundama, što odbrana fizički ne može da isprati. Tu nastupa ključna uloga qb da detektuje saigrača u najboljoj poziciji, ili da sačeka risivere da steknu prednost po dubini,  ili da pronađe raning beka koji utrčava iz pozadine i takođe se otvara kao dodatni hvatač, ili da sam pojuri po polju... Zvuči savršeno prosto, zar ne ;)

I kao što smo već spomenuli, u eventualnim plej of okršajima (al otom potom)  između ovih nestvarnih napada odlučivaće odbrane.

 

Tagovi



Komentari (99)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 10:38 23.11.2018

utakmica!




zvanični hajlajtsi NFL utakmica obično traju 9-11 minuta. nije čudo što je ovaj od 17 minuta
niccolo niccolo 14:11 23.11.2018

Ovo sam

Od Stefovih NFL tekstova ni traga ni glasa

i ja primetio, a ni ne pratim NFL...kaže mi jedan što valida prati da ove godine Remsi najbolje izgledaju (doduše, to je bilo pre par nedelja, ne znam da li se nešto promenilo).
docsumann docsumann 15:30 23.11.2018

Re: Ovo sam

Remsi su odlični, kao što je to i u tekstu konstatovano, ali si ih Sejntsi tuknuli u međusobnom duelu.
ako oba tima budu gurala do kraja, moraće da se sretnu prije SB-a jer pripadaju istoj konferenciji
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:18 23.11.2018

*

Andrew Luck se vratio i meni je to sasvim dovoljno za ovu sezonu; sjajan tekst Docs!
docsumann docsumann 19:51 23.11.2018

Re: *



onaj novi inside lajnbeker (Lenard) im je čudo od deteta.
kakvo čitanje igre, kakva brzina, pokrivanje terena ko Rej Luis iz najboljih dana.
ustvari toliko je brz da pri obaranju često ima vremena da se namjesti i ciljano udara loptu u protivničkim rukama (ono nanišani i pukne direkt u loptu iz sve snage, nema šanse da je protivnik sačuva).

on mi je uz ovog korner beka Sejntsa (klinac opet izbriljirao) najveće osvježenje među defanzivnim igračima.

a čini mi se i da nikad nije toliko kvalitetnih pas rašera igralo u istoj sezoni, ok, nis svi u svojoj najboljoj formi, ali im je učinak i dalje nadprosječan Aron, Kalil, Von Miler, JJ Wat, Čendler, Grifin, TJ Wat... i u svoj toj konkurenciji jedan DT ubjkedljivo vodi na sek listi.

koji je car Aron Donald, pa to je van svih kategorija i normi
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:48 24.11.2018

Re: *

Aaron Donald je čudo! Mislio sam da je JJ Watt nešto najbolje što sam video, ali Aaron ga je prešišao, pogotovo šta sve mora da prevaziđe. S druge strane Seksonvil je dokaz da u današnjem NFL-u bez krštenog QB-ija nema vrhunskih rezultata. Vikinzi su od defanzivnih ekipa to najbolje ukapirali i mislim da Kirk Kazinsu ljudi ne daju dovoljno pohvala koliko zaslužuje:)
afraid afraid 11:54 24.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
Aaron Donald je čudo! Mislio sam da je JJ Watt nešto najbolje što sam video, ali Aaron ga je prešišao, pogotovo šta sve mora da prevaziđe. S druge strane Seksonvil je dokaz da u današnjem NFL-u bez krštenog QB-ija nema vrhunskih rezultata. Vikinzi su od defanzivnih ekipa to najbolje ukapirali i mislim da Kirk Kazinsu ljudi ne daju dovoljno pohvala koliko zaslužuje:)

Stefane, šta misliš ko će danas da pobedi ... Atletiko ili Barselona?
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:56 24.11.2018

Re: *

Pobediće bolji tim!
docsumann docsumann 13:03 24.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
Pobediće bolji tim!


ne nužno
docsumann docsumann 13:33 24.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
Aaron Donald je čudo! Mislio sam da je JJ Watt nešto najbolje što sam video, ali Aaron ga je prešišao, pogotovo šta sve mora da prevaziđe.


apsolutno!
od difenziv enda se očekuje da bude dominantan pas rašer (za čarlija, specijalista za sekovanje), ali da difenziv tekl (centralni linijaš) bude najbolji po tom pitanju, pa to je prosto vanredano postignuče.
negdje sam to poredio kao da Jokič bude najbolji asistent NBA, ili srednji vezni najbolji strijelac u fudbalu.
da ne spominjemo da Arona dupluraju u 70% snepova.

S druge strane Seksonvil je dokaz da u današnjem NFL-u bez krštenog QB-ija nema vrhunskih rezultata. Vikinzi su od defanzivnih ekipa to najbolje ukapirali i mislim da Kirk Kazinsu ljudi ne daju dovoljno pohvala koliko zaslužuje:)


Vikinzi, Bersi, Hjuston, to su sve defanzivno orjentisane ekipe koje su vidno poboljšale svoj napad kvalitetnim qb-ovima, + sa još ponekom dobrom akvizicijom (na poziciji wr-a ili rb-a)

afraid afraid 18:05 24.11.2018

Re: *

docsumann
stefan.hauzer
Aaron Donald je čudo! Mislio sam da je JJ Watt nešto najbolje što sam video, ali Aaron ga je prešišao, pogotovo šta sve mora da prevaziđe.


apsolutno!
od difenziv enda se očekuje da bude dominantan pas rašer (za čarlija, specijalista za sekovanje), ali da difenziv tekl (centralni linijaš) bude najbolji po tom pitanju, pa to je prosto vanredano postignuče.
negdje sam to poredio kao da Jokič bude najbolji asistent NBA, ili srednji vezni najbolji strijelac u fudbalu.
da ne spominjemo da Arona dupluraju u 70% snepova.

S druge strane Seksonvil je dokaz da u današnjem NFL-u bez krštenog QB-ija nema vrhunskih rezultata. Vikinzi su od defanzivnih ekipa to najbolje ukapirali i mislim da Kirk Kazinsu ljudi ne daju dovoljno pohvala koliko zaslužuje:)


Vikinzi, Bersi, Hjuston, to su sve defanzivno orjentisane ekipe koje su vidno poboljšale svoj napad kvalitetnim qb-ovima, + sa još ponekom dobrom akvizicijom (na poziciji wr-a ili rb-a)


Prošli puta si objasnio šta je to sekovanje, ali ja sam, izgleda, zaboravio ... to je kada odbrana 'preseče' loptu (a-ha-ha-ha) koju baca onaj jedini belac u ekipi ... ili tako nekako?
Ja sam tako zapamtio?
docsumann docsumann 19:41 24.11.2018

Re: *

ne, već kad odbranbeni igrač obori (zaustavi) kvoterbeka prije nego što ovaj izbaci lopti

EDIT: presječen pas se af riječnikom naziva intersepšen. što opet treba razlikovati od deflekšn ball.
IT podrazumjeva da je odbrambeni igrač uhvatio loptu, dok diflekšn ball znači da ju je skrenuo, omeo dodavanje, ali lopta ostaje u posjedu napadačke ekipe (sem ako se nije radilo o 4. daunu)
afraid afraid 08:45 25.11.2018

Re: *

docsumann
ne, već kad odbranbeni igrač obori (zaustavi) kvoterbeka prije nego što ovaj izbaci lopti

EDIT: presječen pas se af riječnikom naziva intersepšen. što opet treba razlikovati od deflekšn ball.
IT podrazumjeva da je odbrambeni igrač uhvatio loptu, dok diflekšn ball znači da ju je skrenuo, omeo dodavanje, ali lopta ostaje u posjedu napadačke ekipe (sem ako se nije radilo o 4. daunu)

Fala na objašnjnju dok opet ne zaboravim.
No, pitao sam, možda zna Stefan ako ne ti, zašto su ti koji izbacuju onu loptu (ahahaha...) uvek belci?
docsumann docsumann 12:14 25.11.2018

Re: *

No, pitao sam, možda zna Stefan ako ne ti, zašto su ti koji izbacuju onu loptu (ahahaha...) uvek belci?


većinom, ne uvijek.

trenutno u NFL-u igra nekoliko tamnoputih kvoterbekova: Kem Njutn (Karolina), Vilson (Sijetl), Votson (Hjuston), Lamar Džekson u Baltimoru (ok, on mjenja povrijeđenog Flaka).

Dag Viliams (Vašington) je bio prvi crnio qb koji je osvojio SB.

a i ranije je bilo crnih qb-ova, i to baš dobrih



a na (samo) jednoj poziciji u svim timovima igraju samo crni igrači. kojoj?
NNN NNN 19:39 25.11.2018

Re: *

na (samo) jednoj poziciji u svim timovima igraju samo crni igrači. kojoj?
Čini mi se da si na nekom od prošlih tekstova pitao na kojoj poziciji igraju samo belci?
...ako je to tačno (da si to pitao, a nisam video da je neko odgovorio), onda možda na poziciji kikera
docsumann docsumann 20:54 25.11.2018

Re: *

NNN
na (samo) jednoj poziciji u svim timovima igraju samo crni igrači. kojoj?
Čini mi se da si na nekom od prošlih tekstova pitao na kojoj poziciji igraju samo belci?
...ako je to tačno (da si to pitao, a nisam video da je neko odgovorio), onda možda na poziciji kikera


ne ne, pitao sam isto pitanje (i dalje važi ), ali i ovo tvoje zapaženje je baš dobro. ne sjećam se da sam gledao crnca kikera.

ono što mi je takođe zapalo za oko je da među ofanzivnim linijašima ima daleko više bijelaca nego među defamnzivnim.
pretpostavljam da je to zato što kod o-lajnmena se više traži statička snaga i čvrstina, dok defanzici moraju da buidu dinamičniji i eksplozivniji.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:43 25.11.2018

Re: *

Jel kornerbek u pitanju?
docsumann docsumann 06:59 26.11.2018

Re: *

Jel kornerbek u pitanju?


afraid afraid 07:57 26.11.2018

Re: *

stefan.hauzer
Jel kornerbek u pitanju?

Na kojoj poziciji igra kornerbek?
Asocijacija je na neki ugao terena ...
docsumann docsumann 09:04 26.11.2018

Re: *

Na kojoj poziciji igra kornerbek?
Asocijacija je na neki ugao terena ...


oni pokrivaju wide receivere (hvatače) u polju.

već sam negdje napominjao da je, po meni, to ubjedljivo najzahtjevnija i najnezahvalnija uloga u odbrani, naročito s fizičke strane.
čuvaš igrača koji je nenormalno hitar i okretan, lopta ti dolazi iza leđa (ne možeš da gledaš i loptu i napadača u isto vrijeme), a ne smiješ da ga ometaš dok ne dobije loptu



za takve fizikalije jednostavno moraš biti crn


EDIT: naravno, dobar cb mora i da tekluje (obara) i blicuje (napada qb-a iz drugog plana).

Atomski mrav Atomski mrav 22:57 26.11.2018

Re: *

Jel kornerbek u pitanju?


Na prošlom postu kad si postavio ovo pitanje, odgovorio sam da pretpostavljam da je sekonderi u pitanju, doduše tipovao sam na sejftija uz opasku da je prošlo vreme Linča i Arčulete... molim da mi se upiše pola seka!
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:27 27.11.2018

Re: *

doduše tipovao sam na sejftija uz opasku da je prošlo vreme Linča i Arčulete

Ne, makar dok je Erik Vedl još tu
nask nask 15:07 23.11.2018

Wu-Tang Clan

Prođe 25. godišnjica a ti se raspiso o ovima u baletskim gaćama. Kuda ide ovaj svet. U triesšes lepih ...
docsumann docsumann 15:32 23.11.2018

Re: Wu-Tang Clan

hip hop i američki fudbal su odavno povezani, braća po mentalitetu i energiji




EDIT: aa zato je Džo Rogan nosio njihovu majicu u posljednjoj radio emisiji koju vodi ( a i snima se za yutube)
octopus octopus 16:18 23.11.2018

nfl

Dobro si napisao, baš mi se sviđa analiza. Nisam detaljno pratio poslednje dve sezone, ali sam gledao veći deo playoffa i svaki superbowl. Ovo poslednje izdanje Drw Breesa je po meni savršeno, ali kako si rekao ofanzivna linija ga čuva od sekovanja i faktički omogućava ekstra sekunde za pasove. Da kažem ako je bitno, kako se meni najviše dopadaju dugi pasovi hvatačima.

Mala napomena da se neki ne naljute, moji prijatelji i ja smo smislili blic test po kome je onaj koji zavoli "američki fudbal" i skonta pravila inteligentan, a koji ne ukapira je ono suprotno. Interna šala namenjena jednom kolegi koji je doduše operisan od sporta, iskreno ni pamet mu nije jača strana.
Milan Novković Milan Novković 16:34 23.11.2018

Re: nfl

octopus
Dobro si napisao, baš mi se sviđa analiza. Nisam detaljno pratio poslednje dve sezone, ali sam gledao veći deo playoffa i svaki superbowl. Ovo poslednje izdanje Drw Breesa je po meni savršeno, ali kako si rekao ofanzivna linija ga čuva od sekovanja i faktički omogućava ekstra sekunde za pasove. Da kažem ako je bitno, kako se meni najviše dopadaju dugi pasovi hvatačima.

Mala napomena da se neki ne naljute, moji prijatelji i ja smo smislili blic test po kome je onaj koji zavoli "američki fudbal" i skonta pravila inteligentan, a koji ne ukapira je ono suprotno. Interna šala namenjena jednom kolegi koji je doduše operisan od sporta, iskreno ni pamet mu nije jača strana.

Errrm, i ta pamet, ajd što je precenjena, nego je i višeslojna, a svi smo, po pravilu, baš lenji da u neke slojeve zalazimo

Usput - ni ne poštuje neke oštre granice koje ljudi zacrtaju, nego ih razliva i razjeda, unutrašnje, spoljne, pa i one koje su delom unutra a delom spolja

docsumann docsumann 16:48 23.11.2018

Re: nfl

Mala napomena da se neki ne naljute, moji prijatelji i ja smo smislili blic test po kome je onaj koji zavoli "američki fudbal" i skonta pravila inteligentan,


ha, nije ni skroz luda ideja.
lično, sam sam provaljivoa pravila, gledajući utakmice solo, i to bez kometatora na srpskom.
da sam gledao s nekim ko poznaje igru, naravno da bih ih pokapirao daleko brže.
al ovako mi se čini da sam ih temeljnije sažvak'o.

već godinu dana sam u fazi izučavanje tradicije i istorije nfl-a.

America's Game i Football Life su dva serijala (sa tjubu) koje toplo prporučujem
fanovima i onima koji su svježe naloženi na af.

afraid afraid 16:57 23.11.2018

Da.

Ne znam zašto ovo krljanje ljudi zovu sport.
O tome da još ima naziv i fudbal da ne govorimo.
O tome da onu eliptičnu glupost zovu lopta - još manje.
docsumann docsumann 17:34 23.11.2018

Re: Da.

O tome da onu eliptičnu glupost zovu lopta - još manje.


hm, čudi me tvoj neižinjerski pogled na tu kožnu napravu.

kad bih obrnuo pogled na problematiku i postavio pitanje - zašto "lopta" u američkom fudbalu tako izgleda? da li bi ti bilo jasnije?


što se fudbala u nazivu američki fudbal (amerikanci ga nazivaju samo fudbal) tiče to potiče od istog korjena iz kojeg su nastali ragbi, fudbal, američki fudbal i austarlijski fudbal.
koliko me pamćenje o onom što sam povodom toga čitao služi (dakle bez gugla) sve potiče od Ragby Football-a, tj. fudbala koji je nastao u provinciji (ili mjestu) Rugby i iz kojeg je nastao današnj Ragbi.
u to vrijeme (XIX vijek) postojalo je više verzija fudbala i svaki je nosio ime mjesta u kojem je nastao (Jokšir Fudbal, Lester Fudbal, ovo malo karikiram).
ta tradivcija je nastavljen i kad je iz Ragbi Fudbala nastao sport koji danas nazivamo AF. odrednica fudbal je preživjela sve promjene u samoj igri,.
treba imati na umu da je evolucija AF-a bila duga i da su se pravila konstantno mjenjala (čak i danas se mjenjaju) dok nismo dobili igru kakvom je danas imamo.


u svakom kolektivnom sportu sem odbojke ima krljanja, samo što to nije suština nijednog od njih.


P.S. a kao i do sada sa mojim blogovima, on je namjenjen onima koji vole AF.
pljuckala naravno mogu da prisustvuju, ali ne vidim njihov smisao ovdje sem da zapljunu.
vcucko vcucko 21:23 23.11.2018

Re: Da.

docsumann

koliko me pamćenje o onom što sam povodom toga čitao služi (dakle bez gugla) sve potiče od Ragby Football-a, tj. fudbala koji je nastao u provinciji (ili mjestu) Rugby i iz kojeg je nastao današnj Ragbi.

Navodno - ima takva priča - kako je nastao ragbi: postojao je fudbal (u današnjem smislu), ali sa nedovoljno definisanim pravilima. Pa je upravo u tom mestu Ragbi, jednom igraču usred utakmice palo na pamet da uzme loptu u ruke i unese je u gol. Pa je nastala rasprava na terenu u smeru: a gde piše da ne sme rukom?

Posle je nekom opet palo na pamet da razradi igru rukama, definiše pravila i tako je kažu nastala igra nazvana ragbi, po mestu Ragbi.
docsumann docsumann 21:29 23.11.2018

Re: Da.


ma mene čudi što se čarli ne javlja po pitanju lopte njenog izgleda i funkcionalnosti
afraid afraid 22:29 23.11.2018

Re: Da.

docsumann

...


P.S. a kao i do sada sa mojim blogovima, on je namjenjen onima koji vole AF.
pljuckala naravno mogu da prisustvuju, ali ne vidim njihov smisao ovdje sem da zapljunu.

Eeeeh, taj sektaški pristup nam je mnogo puta došao glave.
docsumann docsumann 22:41 23.11.2018

Re: Da.


kad pišem blogove, činim to da nešto afirmišem.
nikad nisam pisao o onome šta ne volim, sem možda par (bukvalno) političko-satiričnih (posprdnih je bolja riječ).

jednostavno ne kapiram trud uložen u nesviđanje. ali naravno, kao što rekoh, ne zatvaram vrata, i ne banujem.

afraid afraid 07:08 24.11.2018

Re: Da.

docsumann

kad pišem blogove, činim to da nešto afirmišem.
nikad nisam pisao o onome šta ne volim, sem možda par (bukvalno) političko-satiričnih (posprdnih je bolja riječ).

jednostavno ne kapiram trud uložen u nesviđanje. ali naravno, kao što rekoh, ne zatvaram vrata, i ne banujem.


Bravo!
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:34 25.11.2018

Re: Da.

P.S. a kao i do sada sa mojim blogovima, on je namjenjen onima koji vole AF.
pljuckala naravno mogu da prisustvuju, ali ne vidim njihov smisao ovdje sem da zapljunu.


Dokse, i kad se neko posere na tvom blogu, ti si u stanju da od tog "materijala" strpljivo načiniš finu skulpturu .

A čarli često ima ovakve neinženjerske istupe, što i mene iznenađuje.


docsumann docsumann 17:51 23.11.2018

af je najdemokratskiji od sviju sportova


možeš ga igrati ako si mali i brz, možeš ga igrati i ako si samo mali, može i ako si velik i krupan, vižljast, mišićav, debo, mršav, običan.
za svakog se nađe mjesto u timu na kojem može da igra.

vcucko vcucko 21:36 23.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

docsumann

možeš ga igrati ako si mali i brz, možeš ga igrati i ako si samo mali, može i ako si velik i krupan, vižljast, mišićav, debo, mršav, običan.
za svakog se nađe mjesto u timu na kojem može da igra.


Njima svaka čast, ali oni igraju oklopljeni, znači zaštićeni koliko je to moguće. Ragbisti nemaju ni deo te opreme, samo poneko nosi onu smešnu navlaku za glavu od upletene kože. ne znam koliko i da li uopšte to pomaže kod sudara glavama.
Takođe, u AF igra se prekida kod svakog ozbiljnijeg kontakta. A ragbisti kad ulete u gomilu to može da potraje i minut. Dok sudija vidi loptu ne svira se ništa, nema veze što tamo u gomili pucaju kosti.
Prosečan ragbista je građen kao oniži, ali zato široki orman. I ovako na neviđeno kažem, da prosečan AF-ovac nema šansi protiv njega u ozbiljnoj tuči.
docsumann docsumann 21:52 23.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

ah, to smo već apsolvirali xy puta, al opraštam ako si bio odsutan.

da, način igre af-a i ragbija je kudikamo različit.

u af do sudara dolazi pri većim brzinama, često oba igrača u punom trku.
u ragbiju takvih kolizija nema.

u af se stalno igra na 100% , odnosno u punoj brzini, pošto zbog načina odvijanja igre (kroz prekide) nema opadanja tempa kako utakmica odmiče.

a što se spremnostui tiče, tu si najviše omanuo.
nfl igrači su ubjedljivo najspremnij i fizički najdominatniji igrači u sportu uopšte.

to se sve da egzaktno kvantifikovati - brzina, skočnost, snaga.
nije ni čudo da su neki bivši igrači imali solidne do uspješne karijere u MMA.
najbolji primjer je Brok Lesner, bivši šampion UFC-a u teškoj kategorij.
inače, svojevremno difenziv end Minesota Vikinga

difenziv endovi su inače najopakiji tipovi 130 kila mišića u stanju da prskoče omanju osobu



što se suve snage tiče, samo da spomenem Leri Alenovih 300kg u benču



a ako si pomislio da se radi o nepokretnoj mrcini, take this:

nask nask 00:24 24.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:46 25.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

Prosečan ragbista je građen kao oniži, ali zato široki orman. I ovako na neviđeno kažem, da prosečan AF-ovac nema šansi protiv njega u ozbiljnoj tuči.


Ne znam za ragbiste, ni ko bi tu "pobedio", ali ponekad kad idem u rek-centar na mom bivšem kampusu (da dižem tegić ) naletim na ove naše koledž fudbalere (CU Bivoli) kad trče tu malo oko stadiona, znači, ono, mrcine, šifonjeri, ne daj bože da se nekom od njih zameriš. Tolike ljude uživo stvarno retko možeš da vidiš ako ne posećuješ fudbalske utakmice. I to je, pazi, koledž, kakvi li su tek ovi profi igrači, mogu samo da zamislim (nisam baš ljubitelj AF-a, priznajem, pa ne idem na te utakmice, ni kad igraju ovi naši, kako ih je princi jednom od milošte nazvao, Denver Bilmezi (Bronkosi). Ne ponosim se time, prosto me promašilo, ali svejedno volim da pročitam ove doksove i stefanove uratke, jer zrače nekim zdravim entuzijazmom).

afraid afraid 08:49 25.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

srdjan.pajic
Prosečan ragbista je građen kao oniži, ali zato široki orman. I ovako na neviđeno kažem, da prosečan AF-ovac nema šansi protiv njega u ozbiljnoj tuči.


Ne znam za ragbiste, ni ko bi tu "pobedio", ali ponekad kad idem u rek-centar na mom bivšem kampusu (da dižem tegić ) naletim na ove naše koledž fudbalere (CU Bivoli) kad trče tu malo oko stadiona, znači, ono, mrcine, šifonjeri, ne daj bože da se nekom od njih zameriš. Tolike ljude uživo stvarno retko možeš da vidiš ako ne posećuješ fudbalske utakmice. I to je, pazi, koledž, kakvi li su tek ovi profi igrači, mogu samo da zamislim (nisam baš ljubitelj AF-a, priznajem, pa ne idem na te utakmice, ni kad igraju ovi naši, kako ih je princi jednom od milošte nazvao, Denver Bilmezi (Bronkosi). Ne ponosim se time, prosto me promašilo, ali svejedno volim da pročitam ove doksove i stefanove uratke, jer zrače nekim zdravim entuzijazmom).


Njaoooooo!
Koje čepljenje, ljudi moji.
No, kada si se već javio (sa pljuckanjem i omalovažavanjem prema nekim blogerima), kako objašnjavaš, naoko, paradoksalnu situaciju u Denver Nagetsima - Jokić postigne preko 30 koševa, Nagetsi izgube, a kada postigne manje od 10, oni pobede?
docsumann docsumann 12:23 25.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

da se vratimo inžinjeringu, umjesto prepucavanja

okruglu loptu teško da bi mogao da baciš toliko daleko kao ovo špicoliko jaje kojem pri izbačaju daš rotaciju oko uzdužne ose i ono leti nalik artiljerijskom projektilu...



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:48 25.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

No, kada si se već javio (sa pljuckanjem i omalovažavanjem prema nekim blogerima),


Ne omalovažavam ja tebe, čarli, nisam te čak ni pomenuo u citiranom komentaru, nego se ti sam unižavaš ovakvim džiberskim ispadima. Ali, ok, kapiram da ti to možda ne dopire do mozga. Svejedno, nadam se da će žena da ti poplaši (gluplji izraz nisam čuo) neku poparu danas sa slaninicom, pa da kao mrmot zadovoljno odeš pod jorgan i zadremaš, nakon što si se olakšao ovde na blogu.
afraid afraid 18:25 25.11.2018

Re: af je najdemokratskiji od sviju sportova

srdjan.pajic
No, kada si se već javio (sa pljuckanjem i omalovažavanjem prema nekim blogerima),


Ne omalovažavam ja tebe, čarli, nisam te čak ni pomenuo u citiranom komentaru, nego se ti sam unižavaš ovakvim džiberskim ispadima. Ali, ok, kapiram da ti to možda ne dopire do mozga. Svejedno, nadam se da će žena da ti poplaši (gluplji izraz nisam čuo) neku poparu danas sa slaninicom, pa da kao mrmot zadovoljno odeš pod jorgan i zadremaš, nakon što si se olakšao ovde na blogu.

Strašno!
Ne mogu da verujem da neko ne može jednu rečenicu da izgovori, a da ne cilja da uvredi sagovornika - pa bio to bilo ko.
Verovatno, kada pritisneš dugme 'objavi', osetiš neko zadovoljstvo slično ... eeee, ala sam mu rekao, svaka mi čast ...

Što se tiče popare, danas ništa od toga.
Danas je, kako i dolikuje jednim danom vikenda, na programu bio kačamak, normalno, poplašen sa parčićima pržene slaninice (es južual), te kiselim mlekom i mladim sirom iz Dobanovaca.
A da ne ostane samo na doručku, ostatak sam smazao oko pola 11.
Potom sam nahranio mačku, pokupio lišće u dvorištu, oprao automobil, popio drugu NES kafu, setovao neku sinhronizaciji drugaru na mobilnom telefonu, dopisivao se sa decom - jedno uskoro dolazi, drugo ne izlazi iz Laba na faksu - dopala se teza, pa razmišlja da nastavi i doktorat ... neke neuronske veze, sinapse i slične trivijalnosti. Kaže da mora da malo više koristi softverske alatke - i da koješta doprogramirava ... ali, drago mi je da bi teza trebalo da bude baš dobra.
bene_geserit bene_geserit 22:41 23.11.2018

new NBA?

Mene fascinira koliko se NBA promenila takoreći preko noći.
OK, jesu malo štelovali pravila, ali samo malo (free motion i sl.).
Ali se liga drastično promenila.

Perimeter defense i odbranu od pick&roll-a je sada parktično nemoguće igrati na način na koji su to neki bekovi nekad radili i mnogi imaju problema da se prilagode i ne liče na one igrače od prethodnih godina.
Celi timovi (kao npr. Boston, Utah), koji su uspeh bazirali na fizičkoj odbrani od strane bekova i krila, imaju probleme i ne izgledaju ni približno dobri kao prethodnih godina.
Jedino se Memfis drži od timova koji igraju fizičku odbranu, ali mi ne deluje da će to da potraje.

Praktično je postalo nemoguće igrati bez stretch PFa.
Centri kao Gobert iznenada izgledaju mnogo manje korisni nego Willie Cauley-Stein. Pre godinu dana ovo reći bi bila blasfemija.

Za Sakramento se ova promena desila u pravom trenutku.
Divac, jes da nije baš najpametniji, ali je vazda imao sreće.
Fox i WCS sad izgledaju kao genijalni pikovi, prototipi PGa i centra za novu NBA.
Dakle:

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:55 24.11.2018

Re: new NBA?



Sjajan video o tome!
dr.hans-zarkov dr.hans-zarkov 15:50 24.11.2018

Sjajan tekst

koji mnogo toga objašnjava. Iako na početku sezone nisam baš u praksi najbolje shvatao novo pravilo za zaštitu QB, čime im se daje puno više mogućnosti, kasnije sam shvatio. Mene interesuje nešto drugo, što vi koji pratite i poznajete AF mnogo bolje od mene, verovatno znate Iako je povreda Alex Smitha naravno splet nesretnih okolnosti, meni se učinilo kao da ga je ceo hvatački tim namerno minirao. S druge strane primetio sam nekog rukija iz Dalas Kaubojsa Vander Eša (lajnbeker), koji je protiv iglsa odigrao odličnu utakmicu.

Ne bih da trolujem ali moram da pomenem nešto što nije tema ovog bloga ali je u domenu sporta i meni sasvim fascinantno. Mladi Can Onclu (Kan Ondžlu) je sa svojih 15 godina i 115 dana debitovao u MOTO 3 i osvojio prvo mesto u Valensiji.
docsumann docsumann 19:46 24.11.2018

Re: Sjajan tekst

Mene interesuje nešto drugo, što vi koji pratite i poznajete AF mnogo bolje od mene, verovatno znate Iako je povreda Alex Smitha naravno splet nesretnih okolnosti, meni se učinilo kao da ga je ceo hvatački tim namerno minirao.


uh, ovo su već ozbiljne optužbe

nisam još čuo za ovo. Redsi su baš dobro guralio sa Aleksom.

Interesantno da je tu povrijedu prouzrokovao JJ Wat, koji je saučestvovao u seku, iako je Smit već padao.
njegova pomoć nije ni bila potrebna, sem što je kvoterbeku Redsi prouzrokovala veoma tešku povrijedu noge.
kao da je pošto poto htio da upiše bar pola seka, jer do tada je bio potpuno zaustavljen od strane protivničke ofanziivne linije.
NNN NNN 19:46 25.11.2018

Stari Dru

ove sezone je oborio rekord po broju ukupno bačenih jardi,
po broju uspešnih pasova,
dok mu za rekord po broju broji bačenih TD nedstaje još 22 što nije realno do kraja ove sezone (mada nije ni nemoguće!*)

A možda se i penzioniše ako eventualno osvoji SB ove sezone,
tako da pretpostavljam da Pejton Mening navija za Sejtse


npr. u prošlom kolu su odrali i ponizili šampione Iglse,
a početkom 4. četvrtine, inače odlični, Ingram je silovao TD za 2 jarda, pa su išli na fild gol i onda je Bris izašao jer je sve bilo rešeno,pa da se ne umara i da ne rizikuje, a kako se odvojal sitacija na terenu mogao je ladno da baci još dva TD!
NNN NNN 19:52 25.11.2018

Napad

NFL jeste malo "omekšao" i favorizuje se napad,
ali takođe i liga se pojačala igračinama kakvi su Alvin Kamera i Karim Hant (realno 2 od 3 najbolja ranin' beka trenutno uz Grlija)
+ QB Mahoms je prilično čudo od igrača.

Ja lično uživam u veliko broju poena,
a svakako očekujem da kada krene plej-of bude malo čvršće.
docsumann docsumann 21:25 25.11.2018

Re: Napad

+ QB Mahoms je prilično čudo od igrača.


koliko sam ispratio stručne analize, kažu da je za ono njegovo izbaciovanje lopti iz nemogućeg položaja tijela "kriv" bejzbol kojim se uspješno bavio na koledžu.

+ što ima možda najsnažniju ruku (možda mu samo Kem Njutn može parirati) od svih qb-ova.

sjajno se uklopio u Ridove šeme
Atomski mrav Atomski mrav 22:20 25.11.2018

Re: Napad

NFL jeste malo "omekšao"


Rekao bih da je malo više omekšao:

docsumann docsumann 22:35 25.11.2018

Re: Napad

tu se već nazirala fizionomija odbrane Bersa koja im je 85 donjela jedinu titulu.
sledeće godine su stigli Maršal (spoljni lajnbeker) i Fridž (DT) i najbolja odbrana ever je bila skockana.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:40 26.11.2018

Re: Napad

koliko sam ispratio stručne analize, kažu da je za ono njegovo izbaciovanje lopti iz nemogućeg položaja tijela "kriv" bejzbol kojim se uspješno bavio na koledžu.

А и тата му је био професионални безбол играч, пичер, онај што баца лопту.
NNN NNN 16:47 26.11.2018

Re: Napad

Jeste,
i valjda je bio nešto slino razočaran što je ovaj odustao od bejzbola i prešao na američki fudbal
Atomski mrav Atomski mrav 22:43 26.11.2018

Re: Napad

i najbolja odbrana ever je bila skockana.


Pa naravno kad imaš defanzivnog takla koji se zove Frižider. Šta ćeš više?

Ali 3 kvoterbeka povređena, jedan piša krv na poluvremenu, drugi igra sa potresom mozga a panter koji je 3. kvoterbek kaže "Hell no!" kad mu trener kaže da će ući u igru kao QB... pritom igraju na najgoroj podlozi, astroturfu koji je postavljen preko betona. Krvav je to lebac bio polovinom osamdesetih...
docsumann docsumann 07:02 27.11.2018

Re: Napad

Pa naravno kad imaš defanzivnog takla koji se zove Frižider. Šta ćeš više?


Fridž je bio apsolutni hit NFL-a te godine, ali su u Kući Slavnijh, iz te defanzivne linije, završili "samo" Hempton i Dent.
Hempton je igrao i tekla i enda, dok je Dent, kao klasični DE, bio najdominantniji pas rašer tih godina.

Rajdersi su još i dobro držali, ali kad pogledaš kao su Kaubojsi prošli godinu dana kasnije (44:0) shvatiš šta je pravo demoliranje odbranom.
mislim da je odbrana na toj utakmici postigla skoro pola poena.

NNN NNN 20:15 25.11.2018

Bez starca nema udarca

pomenuo sam da je nekoliko mladih igrača podiglo kvalitet igre,
ali neke legende i dalje dominiraju, Brejdi je već u 40-im, najbolji QB su u kasnim 30-im,
pomenuti Dru Bris je 1979. godište i u januaru puni 40
Inače i u drugim sportovima neki old-tajmeri se odlično drže, npr. u najpopularnijim individualnim,
pa je Valentino Rosi završio na 3. mestu (mesec dana posle Brisa puni 40),
isto godište je i Kimi Raikonen koji je takođe završio sezonu na 3. mestu,
a i Federer (1981.) je 3. teniser.
docsumann docsumann 21:21 25.11.2018

Re: Bez starca nema udarca

pomenuo sam da je nekoliko mladih igrača podiglo kvalitet igre,


Berkli došao u tim sa najgorom o-linijom, pa opet čini čuda. nevjerovatno koliko je zreo i formiran igrač.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:06 25.11.2018

K

Koje su razočarenje Iglsi, ali dobro i osakaćeni su povredama ove godine; ali veliko ništa od ove sezone!
docsumann docsumann 21:18 25.11.2018

Re: K


prokletsvo branitelja titule.

nije to rijedak slučaj u NFL-u da šampion prsne u narednoj sezoni, ne uspjevši da se nosi s onim što SB, sem slave, donosi.

rijetki su timovi kao Petsi koji uspiju da povežu par ili više titučla i naprave ono što ameri zovu dinastija.

u novije vrijeme još je Sijetl imao dobru šansu...mislim da još sanjaju onaj intersepšen na gol liniji.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:41 25.11.2018

Re: K

Si video ovaj napad Pantera u kojem je sve jedan jard i TD uzeo Kristijan Mekafri? Čudo od igrača, ubedljivo najbolji igrač Pantera (bolji je od Kema!)
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:42 25.11.2018

Re: K

I Petsi su u prvoj sezoni, nakon prve titule ostali bez plej ofa; bilo je to vreme kada su neki mislili da je Čed Penington dobar koliko i Brejdi:)))
svarog svarog 23:04 25.11.2018

Rekord

Večeras je Tomica oborio rekord i izbio na prvo mesto po broju bačenih jardi. Bris je na oko 2.000 manje (čini mi se)
Skrenuo bih pažnju i na odlične Stilerse od nekog 4-5 kola. Odbrana se popravila, Ben ima dva odlična WR-a i otkrovenje RB Konera koji baš puno ima loptu u rukama i melje pritvnike celu utakmicu.
Neka idealna finala konferencija KC-Pit i No-LAR (primetićete da sam izostavio NE :) bi bila spektakli

Odličan post Docs
NNN NNN 23:42 25.11.2018

Re: Rekord

Tomica je neprikosnoven u plej-ofu (ima preko 10 hiljada, ostale face su na oko 5 k)

Players with the most career passing yards including playoff games

Active players are in bold. Minimum 60K yards.
1 Tom Brady 79,416
2 Peyton Manning 79,279
3 Drew Brees 77,789
4 Brett Favre 77,693
5 Dan Marino 65,871

Neka idealna finala konferencija KC-Pit i No-LAR (primetićete da sam izostavio NE :) bi bila spektakli

svarog svarog 23:58 25.11.2018

Re: Rekord

Mislim da je ovakvoj dominaciji Tomice i Petriotsa dosta doprinela tragična divizija. Osim par bljeskova ostale tri ekipe su baš loše prethodnih 15ak sezona. NE ima 13-1 skor u diviziji u poslednjih 14 utakmica. Jesu dobri, ali što je mnogo mnogo je
Atomski mrav Atomski mrav 22:41 26.11.2018

Re: Rekord

Skrenuo bih pažnju i na odlične Stilerse od nekog 4-5 kola. Odbrana se popravila, Ben ima dva odlična WR-a i otkrovenje RB Konera koji baš puno ima loptu u rukama i melje pritvnike celu utakmicu.


Zbog Konera su i mogli da iskuliraju Bela...
Izgubiše sinoć od Denvera, ali to je sad već tradicija - na Mile High stadionu nisu pobedili još od 2009.
docsumann docsumann 08:18 27.11.2018

Re: Rekord

Izgubiše sinoć od Denvera, ali to je sad već tradicija - na Mile High stadionu nisu pobedili još od 2009.


a imali su barem produžetak u rukama...
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:35 27.11.2018

Re: Rekord

Denver je mnogo bolja ekipa od rezultata koje postižu. Prošlo kolo su zaustavili zahuktale Čardžerse (koje sam tipovao kao dark horse za Superbowl na početku sezone). Plus Bronkosi su u reizgradnji tima, tako da se svašta može očekivati od njih naredne sezone:)


Breadley Chubb rookie vanjski lajnbejker u paru sa Von Milerom je čudo!
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:39 27.11.2018

Re: Rekord

+ Kyle Williams iz Bafala i u ovim godinama je možda najjači čovek u NFL-u!






old school
docsumann docsumann 09:04 27.11.2018

Re: Rekord

old school


meni uvijek bilo interesantnmo, kako ti neki timovi koji nisu elita, kao što su Bafalosi, Tajtansi, godinama već imaju izuzetne o-linije (uglavnom satavljene od bijelih igrača).

tradicija il što već...


EDIT: a onaj TD protiv Majamija u plej ofu, pa to je izvorni Fridžov trejd mark

a evo kako je uopšte došlo do toga da big gajs preuzimaju ulogu raning beka pred gol linijom...



stefan.hauzer stefan.hauzer 10:39 27.11.2018

Re: Rekord

kao što su Bafalosi, Tajtansi,

Jetsi!

To je tim koji je blagosloven elitnom odbranom i najglupljim napadom, ikad!, i večito bira defanzivno orjentisane trenere, valjda da poprave jedinu stvar koju ne treba popravljati (uostalom kao i Bilsi).

Meni se opasno dopada to što je ona ljiga iz Patriota od ofanzivnog kordinatora ispalila Indi, i što im se zapatio ofanzivni kordinator Iglsa, Frenk Rajh. On je eto uradio jedinu stvar koju je Indi trebao da uradi od kada je Endru Lak došao u taj tim, da dobije krštenu ofanzivnu liniju! Malo su se upočetku mučili, ali onda su se skockali i Lak je mislim u poslednjih par kola sekovan samo jednom, i to jednom nije priznato, jer je bio defanzivni faul. Opasan napredak. Očigledno je da je o-line danas najvažniji deo tima i one godine kada je Kanzas doveo Andy Reida, a on za prvog pika izabrao o-linijaša i zatim godinama gradio moćnu i mobilnu o-liniju, a sve to na račun odbrane (a imali su u jednom trenutku možda i najbolju odbranu u ligi).. kao da je prvi osetio vetar promene:)

+ Alexa Smith je mnogo bolji QB nego što mu se to priznaje i dokazao je to pre ove strašne povrede:(
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:41 27.11.2018

Re: Rekord

I da, napaćeni Čaki Gruden, koji je krenuo u rebild koji mu nikako nije trebao.. ali da vidimo "next two years"; da li je zaista ofanzivni genije:)
NNN NNN 23:58 25.11.2018

Nikole

Vučević ponovo unakazio Lejkerse (31p 15s 7a 3b 2ul)
pre de nedelje imao sličan učinak i bio najbolji igrač Istoka!

Jokić bio najbolji igrač Zapada prve nedelje, pa je pao (i Denver), a sada se ponovo vraća.

Mirotić je bio odličan na početku sezone (i dalje je dobar) ima ubedljivo najbolje statistike u karijeri (skoro 20 poena i preko 10 skokova po utamici)
docsumann docsumann 09:15 26.11.2018

Re: Nikole

Jokić bio najbolji igrač Zapada prve nedelje, pa je pao (i Denver), a sada se ponovo vrać


interesantno da mu je nekoliko trip-dablova izmaklo zbog jhednocifrenog broja poena.

očekujem da Jokara ponovo zablista u drugom dijelu sezone, kao prošle godine...
NNN NNN 14:14 26.11.2018

Re: Nikole

Vučević

Bio sinoć ubedljivo najkorisniji igrač (najviše fantazi poena) na 8 utakmica.

Inače trenutno je 14. u ligi,
Jokić je trenutno pao na 20.
a Mirotić je 36.
docsumann docsumann 14:27 26.11.2018

Re: Nikole


Vučević je mogao da igra i za Srbiju, da je htio, al se ipak opredjelio na osnovu mjesta boravka
afraid afraid 14:30 26.11.2018

Re: Nikole

docsumann
Jokić bio najbolji igrač Zapada prve nedelje, pa je pao (i Denver), a sada se ponovo vrać


interesantno da mu je nekoliko trip-dablova izmaklo zbog jednocifrenog broja poena.

očekujem da Jokara ponovo zablista u drugom dijelu sezone, kao prošle godine...

No, zanimljivo, na tim utakmicama je Denver pobeđivao.
NNN NNN 15:21 26.11.2018

Re: Nikole

Vučević je mogao da igra i za Srbiju, da je htio, al se ipak opredjelio na osnovu mjestu boravka


Vuč je veliki Zvezdaš, sećam se nekog intervjua za neku tamo njiovu televizuju i lik u majici Delije sever...
evo

Inače deluje kao skorz ok lik.

Bolje i za GC nego za Španiju kao Mirotić
docsumann docsumann 15:38 26.11.2018

Re: Nikole

Inače deluje kao skorz ok lik.


i meni tako djeluje
Kazezoze Kazezoze 17:07 26.11.2018

Re: Nikole

NNN
Vučević je mogao da igra i za Srbiju, da je htio, al se ipak opredjelio na osnovu mjestu boravka


Vuč je veliki Zvezdaš, sećam se nekog intervjua za neku tamo njiovu televizuju i lik u majici Delije sever...
evo

Inače deluje kao skorz ok lik.

Bolje i za GC nego za Španiju kao Mirotić


To je zato što je iz prave košarkaške porodice. Otac Boro je igrao krilo u zlatnoj generaciji Bosne sa Delibašićem, Radovanovićem, Varajićem, Pešićem...koji su bili prvi klupski prvaci Evrope sa ex Yu prostora.
Trener im je bio Bogdan Tanjević, ali je profesor Nikolić kao njegov savetnik, ustvari bio pravi vođa tog tima.
afraid afraid 05:47 26.11.2018

Da.

Izvinjavam se na ponovljenom pitanju - no, zaista me zanima zašto su skoro svi što bacaju ovo što se zove lopta belci?
Ima li neko objašnjenje?
Nemoguće da sam ja prvi postavio ovo pitanje!?
docsumann docsumann 09:14 26.11.2018

Re: Da.

Nemoguće da sam ja prvi postavio ovo pitanje!?


naravno da nisi...

zaista me zanima zašto su skoro svi što bacaju ovo što se zove lopta belci?



dobro, vidim da si malo iskorigovao pitanje na osnovu mog prvog odgovora.

tamnoputi qb-ovi više nisu rijetkost u nfl-u.
da Grifin nije morao da batali sport zbog preloma noge prije 4 godine, i da Kapernik nije prećutno bojkotovan od strane NFL zbog politike, bilo bi ih i koji više.

rekao bih da je to jedina pozicija, pored ofanzivnog linijaša i kikera, u kojoj bijelci imaju podjednake fizičke sposobnosti kao i crni igrači.
po inerciji, imajući u vidu da su af na početku igrali samo bijeli igrači, to je pozicija koju su najupornije čuvali pred navalom crnih atleta.

čak i u košarci (NBA) nije rijetkost da imaš bijelog pleja u prvoj petorci.



stefan.hauzer stefan.hauzer 10:59 26.11.2018

Re: Da.

I Patrik Mahome je Negro!

+ Dešon Vatson
+ Rasel Vilson
+ Kem Njuton
+ Dak Preskot
+ Džameis Vinston
+ Lamar Džekson (ali on je daleko od dobrog bacača ++ zanimljivo da je zamena zamene u Baltimor RG3:)

+ Tajrod Tejlor i Đakobi Briset; koji su prošle godine bili starteri.

(Nije loša selekcija!)
docsumann docsumann 11:03 26.11.2018

Re: Da.

I Patrik Mahome je Negro!


on i Preskot (kako sam ga samo izostavio) su mi na granici s pigmentom
vcucko vcucko 11:56 26.11.2018

Re: Da.

docsumann


tamnoputi qb-ovi više nisu rijetkost u nfl-u.


Najbolji uopšte, od belih, crnih i šarenih (uz ogradu - nisam zaluđenik i ne pamtim previše): Donovan McNabb

docsumann docsumann 14:52 26.11.2018

Re: Da.

još jedan legendarni tamnoputi qb Iglsa, Majk Vik prije Majk Vika...

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:45 27.11.2018

Re: Da.

Trenutno je fenomenalan beli raninbek veća retkost i must see;


docsumann docsumann 10:56 27.11.2018

Re: Da.

jedan legendarni bijeli rb.
kažu da je bio totalni frik, osobenjak, opičenjak... koloritan lik.
na terenu je bio nezaustavljiv, više zbog svoje čvrstine i srčanosti, nego zbog neke posebne hitrine.

svarog svarog 22:59 27.11.2018

Re: Da.

Kad smo kod legendarnih belih trkača
docsumann docsumann 14:45 26.11.2018

moj šef

iz igračkihg dana u Elephantima iz Katanije






sad trenira (3x sedmično) tim iz Dubrovnika
docsumann docsumann 10:49 27.11.2018

Hjuston?


ne zna za poraz već 7-8 kola.

tim izgleda odlično u oba smjera.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:54 27.11.2018

Re: Hjuston?

vrhunski QB s najboljim mogućim opcijama u napadu (Deandre, Fuller, Coates i legenda Demarijus Thomas) i moćna odbrana. Tyrann Mathieu je top 3 sejftija u ligi, a ruki Justin Reid ima potencijal da to postane ubrzo (uz već svima dobro poznatu defanzivnu liniju
docsumann docsumann 11:22 27.11.2018

Re: Hjuston?

i moćna odbrana


d-linija je odigrala furiozno protiv Titana. i ne radi se samo o JJ Watu, koji ruku na srce nije više onaj stari, mada je i dalje odličan
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:03 27.11.2018

Re: Hjuston?

Ма немој, Хјустонова одбрана одлична, а Мариота бацио 22 из 23, за 300 јарди, 2 тачдауна, без пресечене лопте.

: )
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:55 27.11.2018

Re: Hjuston?

zanimljivo je i da je Tenesi imao 11 poseda lopte, od kojih su se samo 3 pretvorila u poene
docsumann docsumann 18:11 27.11.2018

Re: Hjuston?

da se evidentira da sam pričao o d-liniji
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:35 27.11.2018

Re: Hjuston?

Ма јесте он бацао добро, али само кад је линија некако прегрмела налет, иначе га убише, шест пута су га ћебовали.
svarog svarog 23:07 27.11.2018

Re: Hjuston?

stefan.hauzer
vrhunski QB s najboljim mogućim opcijama u napadu (Deandre, Fuller, Coates i legenda Demarijus Thomas) i moćna odbrana. Tyrann Mathieu je top 3 sejftija u ligi, a ruki Justin Reid ima potencijal da to postane ubrzo (uz već svima dobro poznatu defanzivnu liniju

Al je delovalo da su tanki u trčanju, a onda MIler istrča TD za 97 jardi
Umesto TD za Tenesi TD za Hjuston. Tu je sve bilo gotovo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana