....when something is wrong with my baby...

Jelena Milić RSS / 10.04.2008. u 08:14

Ustavni sud, 10 000 potpisa, manjine, RIK, ....

Muka mi je odavno i od manjinskih i od većinskih nacionalizama, od etnopreduzetništva, od parlamentarnog klijentelizma, muka mi je i od nefunkcionalnih rešenja, od getoizacija i samogetoizacija.  Zato sam uvek i bila za definiciju i stvaranje  građanske države i totalnu nediskriminaciju, za politizaciju po ideologijama a ne po prezimenima i dijelektima ili jezicima.  Muka mi je i  od idenja kod Sali Beriše na amanet dal da se učestvuje na izborima u Srbiji i od Džajića na romskim listama. (Muka mi je bila i od gosn Žarka u UN koji se pravda Palmi o podršci gej paradi...hello! evropske vrednosti hello!)

Nisam sigurna ni da su garantovana mesta u parlamentu za etničke manjine OK rešenje.( izvinjavam se, a zašto onda ne i 5 mesta za gay populaciju, 5 mesta za samohrane majke, mislim zašto samo  33% ili koliko već žena na listi, jer to određujemo manje i više diskriminisane, kamo 20% invalida, 10% levorukih, kamo 6 garantovanih mesta za adventiste, ono su sad in da se diskriminišu...) Svaka vrsta pozitivne diskriminacije, bez doboro osmišljenog mehanizma provere i svrhe pre svega, lako  dovede do apsurdnih situacija i postane u stvari velika prepreka demokratizaciji društva.

Pogledajte  malo i oko sebe po regionu, sve nacionalne, dvonacionalne, tronacionalne polufunkcionalne ili nefunkcionalne države.

Da li posle odluke US 800 000 punoletnih pripadnika manjina zaista neće moći da ostvare svoje pravo na političko predstavljanje? Nisam baš sigurna, ali sam sigurna i da odluke o ovako važnim pitanjima koje se donose u sred izbornih aktivnosti, govore mnogo o državi u kojoj živimo, u kojoj je vladajuća garnitura imala par godina da popravi neusklađenost u sistemu!

Sad ne znam dal će drug Solana da pati od insomnie i zbog ove situacije, kad se sve svelo na priču o ekonomiji i stabilnosti sa obe pro EU strane, i o starim evropskim državama sa anti EU strane, eto ja se slažem sa drugom Koštunicom, jesmo stara-i old fashioned-prevaziđena evropska država kad nam se ovakve stvari dešavaju. Ali od moderne EU države smo daleko, i tu se opet slažem sa drugom Koštunicom.

Oni koji su svoj deo griže savesti i ispravljanja istorijskih i dugogodišnjih društvenih nepravdi odradili pošteno i iskreno u velikoj meri, oni koji su znali šta je zaista svrha pozitivnih diskriminacija i koji su videli i kad je počelo sve da se okreće u svoju suprotnost....oni koji umeju da gledaju u budućnost i da podnose odgovrnost za svoja dela i nisu licemerni da shvate da smo svi spojeni i da svi imamo globalne interese i da ih ne kriju već da o njima imaju bar snage da imaju i kritički odnos,  ...a oni...pa kod njih žene i "people of color " ( samo za moju sister ;) u predsedničkim trkama. Obratite pažnju i u Indiji su žene bile na vlasti, al femicid im tamo i dalje  traje. U TOME JE RAZLIKA.

Ipak, verujem da je preporuka CRCD,koga smatram najmerodavnijim u ovakvim slučajevima, prava mera za Srbiju i dalje. Pa ako tih 5 manjinaca iz parlamenta  napravi koaliciju sa radikalima,što se na lokalu vidim već dešava, pa onda je to znak da zapevamo ...when something is wrong with my  baby than something is wrong with me.....

Saopštenje Centra za razvoj civilnog društva (CRCD) povodom

rešenja Ustavnog suda Srbije

"Centar za razvoj civilnog društva (CRCD) povodom rešenja Ustavnog suda Srbije od 8. aprila 2008. upozorava da 800 000 punoletnih pripadnika manjina u Srbiji neće na predstojećim izborima moći da ostvare svoje pravo na političko predstavljanje.Ustavni sud je poništio odluku Republičke izborne komisije (RIK) o smanjenju potrebnog broja potpisa za predaju izbornih lista manjinskih političkih stranaka ili koalicija sa 10 000 na 3 000. Pokazalo se da ponavljane ad hoc solucije  nezakonodavnog tela, kakvo je RIK, ne mogu biti osnov za sistemsko i dugoročno rešenje prava manjina na političko reprezentovanje. CRCD je u više navrata prethodnih godina naglašavao da bez odgovarajućeg zakonskog rešenja manjine postaju stalni predmet političke trgovine i ucene, naročito u periodima pre i oko izbora. Zakonodavac je izbegao da 2004. prilikom poslednjih izmena Zakona o izboru narodnih poslanika snizi broj potpisa za manjinske izborne liste; to ukazuje na odsustvo sadržajnog planiranja legilslative i politika na planu zaštite manjina. Sa izuzetkom mađarske i bošnjačke manjine, ostalim manjinama se na taj način onemogućilo ostvarivanje prava na političko reprezentovanje. CRCD podseća da treba razmotriti mogućnost da se direktnim obezbeđivanjem mesta za poslanike nacionalnih manjina, kao što je to slučaj u u nekim susednim zemljama, obezbedi reprezentovanje manjinskih zajednica u Narodnoj skupštini, a isto, kada je reč o predstavnicima “malih manjina”, treba razmotriti kada se radi o Skupštini AP Vojvodine.09. april 2008. "

 Za RajkaB. Za društvo iz ćoškova, sa margina, za podstanare, za izbačene iz svojih prostora, za Radeta i Maju....



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 08:30 10.04.2008

Etnički i ostali principi...

Nažalost, izborni zakon, poput svih ostalih kod nas, se ne kroji po meri građana već po meri zakonodavaca. Prvi parlamentarni izbori u Srbiji posle 5. oktobra će biti zapamćeni po tome što veliki broj građana koji nisu bili u stanju da se lično pojave na biračkom mestu nisu mogli da ostvare svoje biračko pravo (invalidi, stare i bolesne osobe). Pa kosovskih Albanaca u biračkom spisku nema još od ihahaj... Zatim, nekima smeta što stariji građani i građanke glasaju jer "oni su glasali za Slobu sada glasaju za Radikale"... pa onda oni čije poreklo nekome ne odgovara (izbeglice, itd.).

Dokle?
blackbox blackbox 08:55 10.04.2008

Da smo normalno drustvo?

Pozitivna diskriminacija je jedna od mera garancije gradjanskih prava onima koji ne pripadaju vecinskoj naciji.Da smo normalno dradjansko drustvo a ne da nam je nacija sve a gradjanin nista onda bi pripadnici manjina normalno ucestvovali u politickom zivotu kroz postojece partije, kao npr. u Grckoj. Btw cak i u Nemackoj postoji pozitivna diskriminacija danske manjine koja broji oko 1-2%.
Licemerno je da u strankama koje se busaju u srpstvo i samo srpstvo sede pripadnici nacionalnih manjina i osecaju se ponosni time.
U svakom slucaju, kod nas je nuzno postojanje pozitivne diskriminacije ya nacionalne manjina, sto je i obaveza po medj. konvencijama, ali mislim da to ne treba banaliyovati sa pravima gej populacije. Prosto, gej populacije imate u svim nacionalnim grupama, iy prostog rayloga najvise ih je srpske nacionalnosti. S druge strane, pripadnike nac. manjine imate samo u toj manjini .
Jelena Milić Jelena Milić 09:03 10.04.2008

Re: Da smo normalno drustvo?

ne slazem se...u manjini takodje imate i socijaldemokrate i liberale, zar ne? ne vidim sta prezime i jezik znace u politickom zivotu, manje ili vise od osecaja da ste diskriminisani po seksulanoj orijentaciji, ....upravo to i hocu da kazem, skoro mi je isto apsurdno i 4 mesta za manine koliko i 4 za gej...to su single issue teme, NGO teme, zakonodavne teme, ne osnova za politicku prezentaciju, politicke platforme treba da su ideoloske i da daju odgovore na sva pitanja a ne samo na jedno...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:09 10.04.2008

Re: Da smo normalno drustvo?

blackbox
U svakom slucaju, kod nas je nuzno postojanje pozitivne diskriminacije ya nacionalne manjina, sto je i obaveza po medj. konvencijama, ali mislim da to ne treba banaliyovati sa pravima gej populacije. Prosto, gej populacije imate u svim nacionalnim grupama, iy prostog rayloga najvise ih je srpske nacionalnosti. S druge strane, pripadnike nac. manjine imate samo u toj manjini .


Hm, ma nije to bas tako jednostavno blackbox ... a nisam siguran ni da je to svuda u razvijenom svetu na isti nacin reseno niti da su svi srecni sa tim resenjem ( i da mozda nema i u Nemackoj nekih drugih koji nisu zadovoljni...)

Da se razumemo, mislim da je VRLO bitno da se obezbedi nacionalna ravnopravnost u svim javnim sluzbama ... posebno u mesovitim sredinama. Bilo bi dobro i da postoje mehanizmi da se to i u parlamentu u nekoj meri ostvari ... meni izgleda najbolje resenje ono sto je DS uradila na nekim prethodnim izborima (ne znam da li to vazi i sada) pa da ima odredjen broj mesta obezbedjen za nacionalne manjine ...

A evo i sta je glavni problem: logicno bi bilo i da medju Slovacima imamo onih koji su levicari i desnicari, za liberalni kapitalizam, socijalizam, socijaldemokrtaiju itd ... a ovako ih sve trpamo u isti kos i tretiramo pre svega kao pripadnike etnicke manjine a ne kao gradjane i ljude ... pa se onda cudimo sto oni hoce i svoj parlament ... znaci i autonomiju (dok se ne sete i nezavisnosti)

pozz

ps. preporuka za Jelenu
Vračarac Vračarac 09:14 10.04.2008

Re: Da smo normalno drustvo?

da ima odredjen broj mesta obezbedjen za nacionalne manjine ...

Nešto slično kao u Hrvatskoj
Atomski mrav Atomski mrav 09:17 10.04.2008

Re: Da smo normalno drustvo?

Da, ali to je ipak samo formalno pozitivna diskriminacija... tih par mesta u parlamentu može da bude merodavno jedino u slučaju "izborne rezultatske klackalice"... I, što kaže Jelena, šta je sa ostalim manjinama, ne samo etničkim?
blackbox blackbox 15:50 10.04.2008

Re: Da smo normalno drustvo?

Jelena Milić
ne slazem se...u manjini takodje imate i socijaldemokrate i liberale, zar ne? ne vidim sta prezime i jezik znace u politickom zivotu, manje ili vise od osecaja da ste diskriminisani po seksulanoj orijentaciji, ....upravo to i hocu da kazem, skoro mi je isto apsurdno i 4 mesta za manine koliko i 4 za gej...to su single issue teme, NGO teme, zakonodavne teme, ne osnova za politicku prezentaciju, politicke platforme treba da su ideoloske i da daju odgovore na sva pitanja a ne samo na jedno...

Pa upravo to sam i rekao da se ja zalazem da pripadnici manjina participiraju u raylicitim partijama.Ali , opet , da smo normalno drustvo.Ako su velike stranke sa jakom nacionalnom i nacionalistickom opcijom i retorikom, i ako postoji SRS,DSS i druge sa nacionalnim prefiksom onda , po tom uyoru se i manjine organiyuju.
Ja se slaem sa Vama da se ne slaete , ja samo kazem kako je.
Jedino sto se ne slaem da u istu ravan stavljate gej i manjine.
pblagojevic pblagojevic 18:52 10.04.2008

greska

greska.. izvinjavam se
irvas irvas 00:39 11.04.2008

Re: Da smo normalno drustvo?

A evo i sta je glavni problem: logicno bi bilo i da medju Slovacima imamo onih koji su levicari i desnicari, za liberalni kapitalizam, socijalizam, socijaldemokrtaiju itd ... a ovako ih sve trpamo u isti kos i tretiramo pre svega kao pripadnike etnicke manjine a ne kao gradjane i ljude ...

ovo je u potpunosti tacno. takvo "trpanje u isti kos" je ustvari samo po sebi diskriminacija.
grofisneki grofisneki 08:38 10.04.2008

Ajmo

svi da se lepo preselimo u Svedsku...
Jelena Milić Jelena Milić 08:44 10.04.2008

Re: Ajmo

procitah aforizam pre neki dan-mozemo mi u eu pod uslovom da eu ne dodje kod nas!
Atomski mrav Atomski mrav 08:44 10.04.2008

Re: Ajmo

Ti baš mrziš Šveđane? Šta su oni skrivili pa da zasluže takvu kaznu? :)
Atomski mrav Atomski mrav 08:47 10.04.2008

Re: Ajmo

mozemo mi u eu pod uslovom da eu ne dodje kod nas

Aha, mi bismo da se biiiiiip a da nam ne uđe...

Nego, vidim da nisi postavila odgovarajuću muzičku numeru... pa da pokušam ja:

Louis Jordan: "Is You Is Or Is You Ain't My Baby"

grofisneki grofisneki 08:48 10.04.2008

Re: Ajmo

do duse iselili bi se, mada su oni navikli na nase divljake, ima ih tamo koliko volis.

joj ja bi se stvarno preselila u Svedsku tako rado :(
Jelena Milić Jelena Milić 08:49 10.04.2008

atomski

read my lips sto bi reako toma sto bi rekao ronald regan

when something is wrong with my baby.....

kad bi ti znao koliko je to odgovorajuce :))

bilo bi ti lakse i da shvatis koncept humanitarnih, i darfur :))
Atomski mrav Atomski mrav 08:56 10.04.2008

Re: atomski

Eh... shvatam ja koncept ali tvrdim da se ne primenjuje u praksi kao koncept i kao princip već sporadično, mestimično do pretežno oblačno i da predstavlja odličan alibi za još štošta...
Ipak, treba uvek težiti ka ostvarenju snova i ideala (što bi rek'o Ivo Andrić: "Sve Drine ovoga svijeta su krive. Nijednu od njih ne možemo ispraviti. Nikada ne smemo prestati da pokušavamo da ih ispravimo".

U to ime, još jedna stvar iz starih vremena... Louis Armstrong: A kiss to build a dream on.




Jelena Milić Jelena Milić 08:59 10.04.2008

now you are talking AM

Atomski mrav Atomski mrav 09:05 10.04.2008

Re: now you are talking AM

Ma Ivo Andrić je rekao, tj. napisao - ja samo citiram. Trebalo bi svi da pročitamo još jednom "Znakove pokraj puta"...
Jelena Milić Jelena Milić 09:08 10.04.2008

Re: now you are talking AM

ma znam ja sta sam rekla, you are talking now, obicno si zvocav i ne dopustas samom sebi da vidis sumu ...
Atomski mrav Atomski mrav 09:11 10.04.2008

Re: now you are talking AM

Ma ja sam takav samo pre podne :)
Jelena Milić Jelena Milić 09:07 10.04.2008

nego gde je alexdunja ....

AlexDunja AlexDunja 09:47 10.04.2008

Re: nego gde je alexdunja ....

:))))
podizem operativni sistem
Jelena Milić Jelena Milić 10:08 10.04.2008

Re: nego gde je alexdunja ....

ciji ))
AlexDunja AlexDunja 10:14 10.04.2008

Re: nego gde je alexdunja ....

ciji ))

svoj i...(o tome cemo mejlom)
:))
volim kad si raspevana od jutra,
kad uhvatis dan za kraj.:))
hug.
sentinel26 sentinel26 10:47 10.04.2008

Levacima su mandati garantovani ?

Gospodjo Milić,
Ključ je u pitanju - da li se ovim činom poštuje ili ne poštuje Ustav Srbije?
Da li se poštuju prava koja su garantovana tim Ustavom? Jesu li ona stvarna ili samo papirnata ?
Da li je izborno zakonodavstvo u skladu sa tim Ustavom?
Da li je u redu da se ta pitanja pokreću u vrijeme izborne kampanje?
U drugim državama sudovi ne dozvoljavaju pokretanje takvih akcija u vrijeme raspisanih izbora.

Nezavisno šta mi mislili o tom Ustavu (u pogledu kvaliteta normi i postupka usvajanja), trebali bi da se zalažemo za njegovo poštovanje sve dok se ne donese novi i eventualno bolji Ustav.

Koliko sam ja čitao taj Ustav, tamo nema ništa o političkim pravima gej-populacije, pa ne bismo trebali karikirati jedan veoma ozbiljan problem. Vjerujem da ste vi iznad ovoga nivoa.

Dragan Džajić i Sali Beriša nijesu pisali srpski Ustav niti srpsko izborno zakonodavstvo.

Interesantno još nijesam čuo da je nekome muka što se već duže vrijeme na čelu jedne liste nalazi čovjek optužen za ratne zločine.

Sada se vidi ko je bio „pravi“ sastavljač posljednjeg Ustava Srbije.

DS je (ispravno) planirala i objavila (ne-limitirani) mogući sastav „karavana“ za evropsku opciju buduće vlasti u Srbiji i u njemu se nalaze i nacionalne manjine.

Pošto je svima jasno da manjine sve otvorenije i sa manje straha, okreću ledja narodnjacima i radikalima ovi posljednji su je sačekali na pripremljenoj busiji koja nije bila skrivena. Naprotiv, bilo je i upozorenja.

To što će sada DS da izadje pred javnost da kaže kako na njenoj listi ima i predstavnika manjina i da su i drugi dobrodošli (da daju glas) - evo mi možemo da popravimo štetu - nije ništa drugo do pokušaj bacanja prašine u oči zbog spavanja nekih njezinih poslanika.

Srbija nije gradjanska već nacionalna država i manjine trebaju imati mogućnosti da biraju hoće li svoju nacionalnu listu ili su našli društvo negdje drugde.
Za osvajanje poslaničkih mandata važi niži ("privilegovani" cenzus ali za kandidovanje ne važi.

Drugo, velike političke partije su sve daleko od gradjanske opcije i gradjanskog koncepta države - vidjelo se prilikom donošenja Ustava.

Ako je neko računao da 2008. u Srbiji neće biti nacionalnih manjina, on slabo stoji sa tom vrstom „matematike“.

Zakon o vjerskim zajednicama je klasični primjer vjerske diskriminacije, koji će ako ga ovaj isti sud ne ukine, vrlo brzo doći pred medjunarodne institucije, na sramotu Srbije od koje ona nije imala niti će imati ikakve koristi, no samo štete.

Ne vidim razloge da se zalažete za pozitivnu diskriminaciju levaka jer oni su do sada imali najviše mjesta u parlamentu.
Ako nijeste pratili rad toga organa onda se ja vama izvinjavam zbog ove primjedbe.
Jelena Milić Jelena Milić 10:59 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

Dragan Džajić i Sali Beriša nijesu pisali srpski Ustav niti srpsko izborno zakonodavstvo.


nisu, ali su desavanja oko njih slika naseg drustva.

ne karikiram....ali upozoravam na negativne konsekvence, koje u nasem slucaju prete da u potpunosti uguse dobre namere ako ih je ikad promisljeno i bilo , pre svega mislim na etnopreduyetnistvo i parlametarni klijentelizam

na kraju od svih losih najmanje losim a ostvarivim mi se cini resenje CRCD zato sam ga i postavila

Interesantno još nijesam čuo da je nekome muka što se već duže vrijeme na čelu jedne liste nalazi čovjek optužen za ratne zločine


od mene samo zato sto se to podrazumeva, to mi je ko neki starting point, ako sto sebi ne dozvoljavam da sa jorgovankama t i majama g uopste o necem drugom u javnim debatam pricam osim o tome da li je ratko maldic zlocinac ili heroj...ja sa njima nemam sta o ekonomiji i loklnoj samopupravi dok je maldic za njih heroj...
sentinel26 sentinel26 11:30 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

Jelena,
OK, ovo za Džajića, medjutim nijesu u pitanju politička nego ljudska prava. Glavna tema su politička prava ili se ja varam.
Ali (kada ste ga već pomenuli) zar nije skandal izjava one gospodje iz ministarstva koja je komentarisala njegovo stavljanje na listu poslaničkih kandidata ?
Ona bi morala da dobije momentalni otkaz.
"Tako se (kaže dotična) Džajiću uskraćuje pravo da dokaže da je nevin!".

Ja ne znam da li je i za šta kriv D. Džajić, ali ovo što se dešava oko njega zaista (po mojem mišljenju), teško da ima sa njime nekakve veze.
Na šta ovo liči?
D.Džajić je uhapšen kako je uhapšen, stavljena mu je na dušu jedna optužba i odredjen pritov od 30 dana.
Kada je isticao taj pritvor,(očekuje se okončanje istrage), njemu je na dušu stavljena druga optužba i odredjen novi pritov od 30 dana, pa ako se ne varam pri isteku ovog drugog, stigla i treća optužba i novi pritvor od 30 dana. Hoće li biti još?
Atomski mrav Atomski mrav 11:37 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

Biće onoliko koliko treba... Mnogi su posle Sablje izašli brže iz zatvora nego što će Džaja da izađe... i sve će se završiti kao i afera "Indeks".
Jelena Milić Jelena Milić 14:02 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

dazjic je pravosudni problem, takav ne komentarisem, ali mi je ponuda i pristanka da sad ucestvuje na izborima na romskoj listi...pa izvinte al bezveze, upravo islustracija onoga o cemu u postu pisem, mislim sta mu je paltforma, program, osim dobrog zivodjenja slobodnog udarca, drzanja lopte ili statijaznam...hello!

Atomski mrav Atomski mrav 14:43 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

Pa to više govori o toj Romskoj partiji ili Partiji Roma, kakosevećzvaše, nego o Džajiću... Džajin rezon je jasan, on želi da skrene pažnju javnosti na sebe i svoje tamnovanje na svaki mogući način. Takođe, s obzirom na proporcionalni izborni sistem, možete na izbornu listu da stavite maltene i Papu i Sabrinu i Kobi Brajanta i Vejna Runija... a posle da u Skupštinu ubacite kojekakve aparatčike da "složno podižu ručicu - je'n, dva"...
Jelena Milić Jelena Milić 14:45 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

pa o tome i pricam kako se pravi apsurd od pozitivne diskriminacije od pogresne politizacije od izmestanja srzi problema...
Doctor Wu Doctor Wu 15:09 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

mislim sta mu je paltforma, program, osim dobrog zivodjenja slobodnog udarca, drzanja lopte ili statijaznam

pa, sigurno nisu drame, :>.
s tim da dzaja iz sebe ima bar neki organizacijski track record jer je, ako nista drugo, okupio najbolji fudbalski tim koji je ikad igrao na nasim prostorima.
dragan7557 dragan7557 15:20 10.04.2008

Re: Levacima su mandati garantovani ?

Kada je isticao taj pritvor,(očekuje se okončanje istrage), njemu je na dušu stavljena druga optužba i odredjen novi pritov od 30 dana, pa ako se ne varam pri isteku ovog drugog, stigla i treća optužba i novi pritvor od 30 dana. Hoće li biti još?


Izgleda da je srpsko pravosuđe prešlo na modus operandi Haškog suda mesec po mesec godina a godina po godina dekada i tužilac zahteva kaznu koja je vremenski ravna istražnoj "robiji" kako bi zbog greške u postupku bilo izbegnuto plaćanje troškova. Na ovaj način se bilo ko može držati u "istrazi" do beskonačnosti.

Razumni rokovi organima istrage se propisuju zakonom a ne potrebama istrage koja uzgred kad su moćnici u pitanju (mislim na privredni i organizovani kriminal) završava u fijokama.
dragan 7557
10 april 2008
Boris Drenca Boris Drenca 10:49 10.04.2008

diskriminacija

Nisam sigurna ni da su garantovana mesta u parlamentu za etničke manjine OK rešenje.( izvinjavam se, a zašto onda ne i 5 mesta za gay populaciju, 5 mesta za samohrane majke, mislim zašto samo 33% ili koliko već žena na listi, jer to određujemo manje i više diskriminisane, kamo 20% invalida, 10% levorukih, kamo 6 garantovanih mesta za adventiste, ono su sad in da se diskriminišu...) Svaka vrsta pozitivne diskriminacije, bez doboro osmišljenog mehanizma provere i svrhe pre svega, lako dovede do apsurdnih situacija i postane u stvari velika prepreka demokratizaciji društva.


Dodao bih:

Svaka vrsta generalizacije vodi ka diskriminaciji a ova ka isključivosti. Isključivost veoma lako stvara fašizam. Pa bio on nacionalno, ideološki, politički, navijački, muzički ili na kakav drugi način inspirisan.

Pozitivna diskriminacija je i dalje diskriminacija.

U Srbiji živi više od 50% žena. zašto 33.333% u skupštini?
Garozzo Garozzo 11:11 10.04.2008

Re: diskriminacija

Boris Drenca
U Srbiji živi više od 50% žena. zašto 33.333% u skupštini?


Vrlo jednostavno: moraju da se prikazu u boljem svetlu.
Da se oni (mislim na stranacke organe koji kreiraju listu) pitaju, bilo bi ih manje od 5%.
Željka Buturović Željka Buturović 16:35 10.04.2008

dve stolice

tvrdite da se protiv pozitivne diskriminacije, garantovanih mesta u parlamentu za etnicke manjine i dovodite u pitanje tvrdjenje da ovom odlukom pripadnici manjina nece moci da ostvare svoje politicko predstavljanje. uprkos tome, insistirate kako CRCD najbolje razume ovo pitanje, kako je za to najmerodavniji itd, iako njihovo saopstenje tvrdi sve suprotno od vas - da je odavno trebalo dati privilegovan status pripadnicima manjina (e.g. da je njima potrebno manje potpisa nego ostalima), te razmotriti mogucnost direktne "reprezentacije" manjina u parlamentu.

Jelena Milić Jelena Milić 18:39 10.04.2008

Re: dve stolice

da...generalno sam skepticna...vidim mane...ono sto zagovara crcd postujem...smatram najmanje losim resenjem...pri tome ne mislim i da crcd ne misli da to treba sprovesti na nacin da od toga ne napravimo teatar apsurda...
Željka Buturović Željka Buturović 19:40 10.04.2008

Re: dve stolice

.ono sto zagovara crcd postujem...smatram najmanje losim resenjem...

koliko vidim ono sto oni zagovaraju jeste zakonski (a ne ad hoc) regulisana pozitivna diskriminacija - u ovom slucaju pravo na manji broj potpisa. kako to moze biti najmanje lose resenje za vas koji ste navodno protiv pozitivne diskriminacije? sta je bilo sa resenjem da jednostavno ne bude pozitivne diskriminacije - dakle da je broj potpisa (10000, 5000 ili 3000, svejedno) isti za sve gradjane tj. liste?

pri tome ne mislim i da crcd ne misli da to treba sprovesti na nacin da od toga ne napravimo teatar apsurda...

pa bilo bi zaista cudno kad bi bilo ko zagovarao da se njegove ideje sprovode na nacin koji ce stvoriti "teatar apsurda". svi politicari i ideolozi uvek obecavaju divne ciljeve sprovedene na konstruktivan nacin (i slobodan milosevic je obecavao ocuvanje jugoslavije i svedski standard a ne ratove i hiperinflaciju).
Jelena Milić Jelena Milić 20:39 10.04.2008

Re: dve stolice

zaista ne vidim svrhu dalje rasprave ako ste nasli i mene i crcd da poredite sa milosevicem...ocito da rad crcd ne pratite tako temeljno ko ja, pogotovu u odnosu na druge slicne org, da pratite bilo bi vam jasno sta sam htela da kazem...crcd u svojim predlzima obicno elaborira i pratece zastitne mehanizme, tracking, etc, kao sto radi u slucjau zalaganja za izmenu pogresnog zakona o verskim zajednicma , ili onoga sto je radio oko konstituisanja nacionalnih saveta
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:26 10.04.2008

što se tiče direktnih mandata

Nemojte zaboraviti da se i manjinske zajednice povinuju zakonima fizike srpskog društva- G obavezno na površinu. Tako da bi te direktne mandate verovatno dobile neke "srbende", a to bi stvorilo uslove za nove prljavštine, qrvanja, mešetarenja, vlade Koštunice i Velje Ilića...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana