Sport| Životni stil

THE HEAVIEST COMPETITION IN THE WORLD

docsumann RSS / 07.03.2015. u 17:21

 Zydrunas-Savickas-Breaks-Deadlift-Record.jpg

 Zydrunas Savickas, 7x ASC šampion

 

Kada je 1989. A.Švarcenneger odlučio da osnuje  novo takmičenje za elitne profi bodibildere, namjera mu je, prije svega,  bila da ( sem, naravno, ostvarivanja dobre novčane zarade) uspostavi kakvu-takvu bipolarnost u IFBB profi takmičarskom kalendaru. Tamo je već decenijama dominirala neprikosnovena Mr.Olympia. U toj namjeri je  poprilično  uspio. Arnold Classicc vrlo brzo postaje drugo po prestižnosti svjetsko bb takmičenje. Mada su ga, istini za volju, nosioci titule Mr.O redovno zaobilazili (od svih dosadašnjih Mr.O-ova samo se Roni Koleman  oprobao na AC-u, 2001, i naravno - osvojio ga). AC je uvijek bio takmičenje za Olimpija vicešampione i sve one druge.

No, njegov pravi značaj, ustvari, ogledao se u jednom drugom gvozdenom sportu.

Vremenom, AC je  svoj programski repertoar proširivao različitim fitnes, weightlifting, armwrestling, MMA takmičenjima, dok na kraju nije prerastao u Arnold Sports Festival.

U njegovom sklopu, od 2002. Godine,  počelo je da se održava strongmen takmičenje koje se od 2006. ustalilo pod imenom Arnold Strongman Clasicc.

Za razliku od do tada globalno najpopularnijeg strongmen takmičenja, World Strongest Man, na kojem su za dobar plasman, pored enormne  fizičke snage, od velikog značaja bile i brzina, agilnost te sveukupni atleticizam takmičara, ASC je bio koncipiran kao goli test brutalne, sirove sile.

Interesantno da ga Marius Puzdanovski (5x WSM šampion) nije ni jednom uspio osvojiti. Jednostavno, sa svojih 135 kg čistih i zastrašujuće eksplozivnih mišića, Marius je bio pomalo lagan za izazove koje nameće ASC!?

Krivac za to je bio Dr. Terry Todd, svojevremeno i sam powerlifter (osrednjih dometa). Dr Todd je koncipirao  ovo takmičenje kao ultimativni test snage, sastavljen od zahtjevnih disciplina sa ekstremno teškim teretima koje su takmičari morali da savladaju.

Tako je ASC iz godine u godinu, polako, teško i temeljnio, gradio svoj kultni status među modernim snagatorima, stekavši opšeprihvaćeni, neslužbeni naziv “najtežeg takmičenja na svijetu“. Samim tim i njegovi osvajači su bili najpribližniji onome što bi trebalo da bude prepoznato kao najsnažniji čovjek na planeti Zemlji.

Još jedna  interesantnost vezanog za ASC je ta da su ga do sada osvajali samo Amerikanci, jedan Poljak  i dva Litvanca, iako su u tome pokušavali svi koji su išta značili u svjetskim strongestman krugovima. Legendarni Zidranus Savičkas osvajao ga je 7 puta. Big Z nastupa i ove godine, kao uostalom i ostatak svjetske snagatorske elite: Brajan Šon (1xWSM, 1xACS), Haftor Bjornson, Vitautas Lalas (1xACS), Benedikt Magnuson (svjetski rekorder u deadliftu), Majk Burk i drugi.

A povod ovom blogu je 14. po redu Arnold Strohgman Clasicc takmičenje koje se upravo ( i tradicionalno)  održava u Kolubosu, Ohajo.

 

Možda se najbolju uvid u ekstremnost ACS-a  može steći kroz same disipline koje će i ovaj put (uglavnom se program ponavlja iz godine u godinu) biti na reperoaru:

1. The Longbar Deadlift — Jedno max. ponavljanje, za koje takmičari imaju po 3 pokušaja. Umjesto klasičnih tegova, korist se veliki traktorski točkovi, navučeni na enormno dugačku šipku (kao na naslovnoj fotografiji).

2. The Austrian Oak — Standardni Log Lift, odnosno potisak iznad glave sa cilindričnim tegom (imitacija balvana) sa poprečnim ručkama za hvat. Takmičari mogu da biraju između težina od 205 kg, ili 175 kg, a računa se broj uspješnih podizanja u vremenu od 1 min.

3. The Cyr Dumbbell — Podizanje jednoručnog tega od 125kg iznad glave. Računa se broj uspješnih pokušaja za 1min.

4. The Timber Carry — Nošenje konstrukcije od 500kg, držeći je u rukama, uz nakošenu stazu.

5. The Bale Tote — Nošenje rama od 590kg (oslonjenog na ramena) na distancu od 4m. U slučaju uspješnog nošenja težina se povećava na 680kg. Računa se najbrže vrijeme za najveću težinu.

?!

Misim, šta reći sem - Neka najjači pobjedi!



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 17:33 07.03.2015

Koliko li je ovaj sa slike

Koliko li je ovaj sa slike u stanju da pojede jaja na oko za doručak? Stvarno me muči to pitanje.
docsumann docsumann 18:14 07.03.2015

Re: Koliko li je ovaj sa slike

blogovatelj
Koliko li je ovaj sa slike u stanju da pojede jaja na oko za doručak? Stvarno me muči to pitanje.


big guys eat big!

npr. Brajan Šon konzumira 10k kalorija dnevno. evo par redova o njegovoj dijeti - LINK
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:49 07.03.2015

.

je l' učestvuje game of thrones? halfur bjornson? znam da je izgubio prošle godine od ovog litvanca sa slike, na vrld strongmen takmičenju . pratili smo kod tebe. ako učestvuje, moj je favorit:)

docsumann docsumann 18:01 07.03.2015

Re: .

je l' učestvuje game of thrones? halfur bjornson? znam da je izgubio prošle godine od ovog litvanca sa slike, na vrld strongmen takmičenju . pratili smo kod tebe. ako učestvuje, moj je favorit:)


naravno, spomenuh ga u listi učesnika. on je stvarno riel hjuman superhiro

pobjedio (ubjedljivo) u disciplini Timber Cary. misim čim ima imalo dinamike, on dominira. očekujem da ove godine osvoji WSM.

al' ipak ovo nije takmičenje koje njemu odgovara. ovo je Big Zijeva teritorija.
npr. u Log Liftu Big Z odradio 4 ponavljanja sa 205 kg, dok su se svi ostali takmičari opredjelili za manju težinu od 175kg (najbolji rezultat 6 ponavljanja)


P.S. često pomislim kakva bi to ubitačna ofanzivna linija u NFL-u bila sastavljena od ovih momaka: Lalas - centar, Savičkas i Šoun - gardovi, Bjornson i Burk teklovi ... misim, oni bi ugurali kompletnu protivničku odbranu u end zonu

stefan.hauzer stefan.hauzer 18:10 07.03.2015

Re: .

naravno, spomenuh ga u listi učesnika. on je stvarno riel hjuman superhiro

uuu, vidim sad, haftor bronson. ja sam mu pogrešno napisao ime, a ti prezime:)))

pratio sam njegovu karijeru u poslednje vreme i primetio sam ono što si pričao. neverovatna brzina za tu građu. kao haloti,jebote
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:15 07.03.2015

Re: .




već si ih uporedio sa linijašima. nego, pratiš ove sulude trejdove? iglsi poslali šejda mekoja u bafalo /dobili kika alonsa/ ili brendon maršal poslat iz čikaga u džetse :/
docsumann docsumann 18:23 07.03.2015

Re: .

stefan.hauzer
naravno, spomenuh ga u listi učesnika. on je stvarno riel hjuman superhiro

uuu, vidim sad, haftor bronson. ja sam mu pogrešno napisao ime, a ti prezime:)))

pratio sam njegovu karijeru u poslednje vreme i primetio sam ono što si pričao. neverovatna brzina za tu građu. kao haloti,jebote


izgleda da košarkaši imaju neku predisponiranost za strongmene - naš bloger strongi, Brajan Šon, Bjornson. evo recimo Peković mi pada na pamet kao potencijalno sjajan strongman.

a pazi Tora dok je pik'o basket. tko bi reko??


stefan.hauzer stefan.hauzer 18:44 07.03.2015

Re: .

tko bi reko??

čuda da se dese


+ phil heath, trenutni mr.olypmia
i on je bio košrkaš. ima tu nešto...

skoro je umro entoni mejson.
na tv-u, nikad nisam video većeg čoveka:)

jedi-knight jedi-knight 21:15 07.03.2015

Re: .

P.S. često pomislim kakva bi to ubitačna ofanzivna linija u NFL-u bila sastavljena od ovih momaka: Lalas - centar, Savičkas i Šoun - gardovi, Bjornson i Burk teklovi ... misim, oni bi ugurali kompletnu protivničku odbranu u end zonu


Hm...ja sam prilično konzervativan... Respekt živom zidu, ali Kristijano pravi razliku if you know what I mean
docsumann docsumann 21:41 07.03.2015

Re: .

skoro je umro entoni mejson.
na tv-u, nikad nisam video većeg čoveka:)


da, on je bio baš komad od čovjeka.

od domaćih, recimo



Radisav Ćurčić, novski zet
NNN NNN 01:00 08.03.2015

Re: .

entoni mejson
bio mi je retko simpatičan lik
Juing, Oukli, Mejson - 400 kila čistih mišića u reketu, tako nešto više neće da se sastavi

Na nekoj utakmici protiv Bulsa bilo krenulo neko krljanje na terenu i Mejson s leđa gurne Džordana, a Majkl, ne znajuć ko je skoči ko oparen i naglo se okrene, onda ugleda Mejsona i u fazonu "a, onda ništa" i samo se skloni...
bio je i saigrač Divcu u Šarlotu...
NNN NNN 01:02 08.03.2015

Re: .

Radisav Ćurčić
Ćure, u nekom intervjuu rekao da je baš mnogo jeo hamburgere i brzu hranu (i bio je debeo) a onda se stesao!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:48 08.03.2015

Re: .

halfur bjornson

čvrsto verujem da je on poludžin.
ps. lepa ti ova muzika. :)
blogovatelj blogovatelj 17:00 08.03.2015

Re: .

Juing


Ima scena u onom crtanom filmu sa Džordanom kad Juing ide kod psihijatra da leči traume od Džordana. Leži čovek na krevetu, onom za kod psijijatra, a ramena mu šira od kreveta.
Spiridon Spiridon 10:14 09.03.2015

Re: .

da, on je bio baš komad od čovjeka.


ja se secam kosarkasa Milanka Šarančića =) Kako je taj razgrtao ispod koseva onih dana =)
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:25 09.03.2015

Re: .

šteta što se dvajt hauard nije više posvetio košarci. apsolutno najveći atleta na svetu; ta visina i te fizičke mogućnosti i ta konstitucija - ne verujem da se tako nešto nekad spojilo u jednom čoveku;

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:31 09.03.2015

Re: .

čvrsto verujem da je on poludžin.

na kraju, bjornson 7.

pobednik je bryan shaw
docsumann docsumann 16:06 09.03.2015

Re: .

stefan.hauzer
čvrsto verujem da je on poludžin.

na kraju, bjornson 7.

pobednik je bryan shaw


tako je, stef. drago mi je da pratiš

inače, pobjeda je bila tijesna ( 1 poen razlike ), a samo takmičenje veoma uzbudljivo. potonja disciplina programa (Circus Dumbbell, ili kako se na ASC zove Cyr Dumbbell, nazvana tako po čuvenom snagatoru s početka XX vijeka) odlučivala je o pobjedniku, baš kao i prošle godine, samo sa obrnutim ishodom.
Savičkas je sjajno otvorio turnir, superioran u Log Liftu (u kojem inače drži WR od 225kg), sasvim solidan u nošenjima , koja mu inače nisu uža specijalnost.
Brajan je počeo da se vraća igru u drgoj polovini turnira, osvojivši 1. mjesto u mrtvom dizanju. čini mi se da je u toj disciplini, ujedno, bio i glavni i jedini Savičkasov podbačaj - podijelio 3. i 4. mjesto sa podignutih 1066 funti (on je inače vlasnik WR-a i u Longbar Deadliftu, od 1150 funti).
na kraju se sve ponovo svelo na podizanje masivne bućice (ne samo što je teška 125kg, već joj je i šipka debela 3 inča (oko7,5 cm)).
Big Z je bio odličan, na nivou prošlogodišnja četiri uspješna izbačaja, ali mu to ovog puta nije bilo dovoljno da zadrži prvu poziciju.
Brajan je izvukao nevjerovatnih 6 dizanja, i po 2. put osvojio ASC.

svaka čast i sve čestitke, veliki momče!

inače, radi se o genuine superheavyweight lifteru (203 cm, 210 kg), vanredne snage i sjajne pokretljivosti za toliku ljudeskaru. uz Savičkasa, nesporno, najsnažniji čovjek na svijetu u ovom trenutku. uz to izuzetno simpatičan i dobroćudan mladić, pravi džentl džajant.

Bjornson i dalje, po meni, ostaje prvi favorit za WSM.
anfieldroad anfieldroad 17:15 09.03.2015

Re: .

ja se secam kosarkasa Milanka Šarančića



Kad smo kod kosarkasa, zanimljiv je i pokusaj Darka Milicica u ultimat fajtu. Kad sam cuo za tu njegovu nameru, bio sam krajnje skeptican. Dok nisam video kako sada izgleda covek !! A znajuci da ima i fajterski karakter, ko zna?
Cini mi se da je u prvom mecu imao problem sa nekom bizarnom povredom koja ne bi trebalo da ga spreci da nastavi sa celom pricom...
U najmanju ruku, bice zabavno
docsumann docsumann 20:54 09.03.2015

Re: .

stefan.hauzer
šteta što se dvajt hauard nije više posvetio košarci. apsolutno najveći atleta na svetu; ta visina i te fizičke mogućnosti i ta konstitucija - ne verujem da se tako nešto nekad spojilo u jednom čoveku;


rijetka kombinacija čak i za jednog crnca

Dvajt je za 1 inč oborio rekord u vertikalnom dohvatu koji su do tada dijelili Šekil i Kelvin Džonson (za one manje upućene u NFL, radi se o ponajboljem vajd risiveru današnjice)..
koliki je tek Kelvin fenomen govori činjenica da je za razliku od ostale dvojice (centara) njegova visina po košarkapkim standardima - bekovska, i iznosi 196cm!!!

inače, interesantno je da u strongmen takmičenjima ostvarenja crnih atleta nisu ni izbliza u skladu sa njihovim genetskim predispozicijama što se tiče brzine, eksplozivne snage, skočnosti, ili pak ostvarenja koje su postizali u drugim sportovima gdje je snaga vrlo bitna - boks, džudo, američki fudbal, bodibilding ...

najveći uspjeh od svih tamnoputih snagatora ostvario je Majk Henri prvi ASC šampion.
u WSM-u najbolji rezultat imao je ogromni, 180 kg teški, O.D. Wilson, kome je za samo pola boda izmakla titula u borbi sa legendarnim Jan Pol Sigmarsonom (1989.)
interesantno, da je O.D. bio superioran s aspekta sirove fizičke snage, a titulu je izgubio u posljednjoj disciplini - trčanju sa vrećom od 100kg na leđima !?
da je tada postojalo takmičenje ASC tipa, O.D. bi ga zasigurno osvojio bez većih problema. u tom trenutku je ujedno bio i najbolji svjetski powerlifter u SHW težinskoj kategoriji.

njegov slučaj je pomalo kontradiktoran u odnosu na uvriježeno mišljenje da su crnci neprikosnoveni u disciplinama koje kombinuju eksplozivnu snagu & brzinu, dok su bijelci u prednosti glede statičke snage.

istorija nam govori da najbolje predispozicije za strongmen i powerlifterska takmičenja imaju sjeverni ljudi (islanđani, skandinavci, litvanci...) kao i amerikanci, koji kombinuju širok genmetski materijal pristigao sa svih krajeve svijeta, a navedeni spoortovi imaju veliku popularnost i tradiciju, naročito powerliftingu.

takođe, Rusi koji imaju veliku tradiciju u sportovima snage (posebno olimpijskom dizanju tegova) još nisu dali (modernog) strongmena u renomeu te zaostavštine.
mada, tamo trenutno trenira jedan vanredno snažan atleta, kojeg sam već pomalo spominjao na ovim stranicama - powerlifter Kiril Sarčev. Kiril je trenutno najbolji svjetski benčer u verziji bez specijalnog odijela. ono što bi se reklo - čista snaga (raw power). uz to ima netipično duge ruke za vrhunskog benčera, a od WR-a u apsolutnoj kategoriji dijeli ga samo 1,5 kg.
no, pored tih oficijelnih rezultata, potrebno je pogledati njegove treninge da bi se stekao pravi utisak o potencijalu kojeg ima ovaj krupni momak; ono kad radi laganih i striktnih 14 zgibova šiiirokim hvatom sa svojih 180kg tjelesne težine, ili dvoručni biceps pregib 8x115kg sa minimalnim čitingom ("varanjem", odnosno - ljuljanjem), u mnogo striktnijoj formi nego što to recimo praktikuje Denis Ciplewnkov (po mnogima najsnažniji biceps današnjice).

eto, malo se zapričah, no, nadam se da nisam bio previše dosadan.

a za nekačenje youtjubova kojima je sve ovo valjalo ilustrovati, izvinjavam se , pošto s ovog rezervnog krš od kompa kojim se trenutno služim, to je tehnološki imposibilirana misija, tipa sletanja na Saturnov prsten
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:56 09.03.2015

Re: .

za one manje upućene u NFL

izgleda da se legija buma, lagano raspada; Maksvel odlazi u Filu. Inače, ako su tačni neki tračevi, Demarko Marej će u Indi (ovo bi izbacilo Coltse kao prve favorite)
jedi-knight jedi-knight 21:27 07.03.2015

...

Ovaj, hajde da kažemo, sport je verovatno najveći atak na organizam od svih. Ikad.
Bio sam šokiran kada sam video ovaj snimak.
Vidi mu samo oči
docsumann docsumann 21:47 07.03.2015

Re: ...

Ovaj, hajde da kažemo, sport je verovatno najveći atak na organizam od svih. Ikad.


da, vjerovatno. intezitet u jedinici vremena koji se tu ostvaruje je na rubu fiziološđke održivosti (izdržljivosti) .

no, po meni napori na WSM-u su još drastičniji, jer je uvećana aerobna komponenta. tračanje sa velikim opterećenjima tek pričinjava enormno opterećenje na srce.


stefan.hauzer stefan.hauzer 21:51 07.03.2015

Re: ...

da li to njemu curi krv iz nosa? imam osećaj, da je držao još dve - tri sekunde, da bi mu se mozak rasprsnuo
jedi-knight jedi-knight 22:02 07.03.2015

Re: ...

jer je uvećana aerobna komponenta


???

Ovo nikako docs.
Svaki, ali bukvalno svaki rad, bilo kod intenziteta, od lagane šetnje do dead lifta, energetski izgleda potpuno isto. Tačnije mehanizmi za resintezu ATPa, kao jedinog goriva koje naš organizam prepoznaje, se uključuju uvek istim redom - aerobni poslednji i da bi se stabilizovao, potrebno je da prođe nekoliko minuta i da rad bude umerenog ili niskog intenziteta. Ukoliko je rad visokog intenziteta, kao što je slučaj u primeru koji si dao, aerobni mehanizam ima udela u promilima, taman koliko u trci na 400m na primer.


docsumann docsumann 22:04 07.03.2015

Re: ...

stefan.hauzer
da li to njemu curi krv iz nosa? imam osećaj, da je držao još dve - tri sekunde, da bi mu se mozak rasprsnuo


da. isti simptomi su se javljalči i Rajan Keneliju, bivšem rekorderu u benč presu, kod tih njegovih ekstremnih dizanja.


docsumann docsumann 22:19 07.03.2015

Re: ...

jedi-knight
jer je uvećana aerobna komponenta


???

Ovo nikako docs.
Svaki, ali bukvalno svaki rad, bilo kod intenziteta, od lagane šetnje do dead lifta, energetski izgleda potpuno isto. Tačnije mehanizmi za resintezu ATPa, kao jedinog goriva koje naš organizam prepoznaje, se uključuju uvek istim redom - aerobni poslednji i da bi se stabilizovao, potrebno je da prođe nekoliko minuta i da rad bude umerenog ili niskog intenziteta. Ukoliko je rad visokog intenziteta, kao što je slučaj u primeru koji si dao, aerobni mehanizam ima udela u promilima, taman koliko u trci na 400m na primer.


da, možda si u striktnom smislu u pravu, ali kao definisati discipline u kojima se veliki tereti nose dovoljno dugo da dolazio do vidne zadihanosti takmičara?
odnosno gdje dolazi do znatnog kardio opterećenja, tj. ne mogu se svrstati u klasične dizačke discipline. ovakvi iventi su prevashodno karakteristični za WSM takmičenja.
jedi-knight jedi-knight 23:20 07.03.2015

Re: ...

ali kao definisati discipline u kojima se veliki tereti nose dovoljno dugo da dolazio do vidne zadihanosti takmičara?


Zadihanost je znak kiseonickog deficita, sto je opet znak anaerobnog rada

Discipline o kojima govoris imaju jaku glikoliticku komponentu, odnosno mehanizam resinteze ATPa iz misicnog glikogena kroz proces koji se zove anaerobna glikoliza. Jedna od posledica ove vrste rada je stvaranje laktata, odnosno soli mlecne kiseline, ali i velikog kiseonickog duga jer kiseonika niti ima dovoljno da zadovolji energetske potrebe, niti je brzina tog procesa dovoljna da se ostvari visokointenzivni rad.
p.s. dokle god je balans O2 i CO2 u izdahnutom vazduhu u korist O2, rad moze da se nastavi,ali sto ga ima manje, to je potreba za njim veca sto se manifestuje pojacanim kroz zadihanost, odnosno pojacan respiratory rate
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:44 08.03.2015

Re: ...

Bio sam šokiran kada sam video ovaj snimak.

ovo nije normalno. jel mu to krenula krv na nos od napora?
da li to njemu curi krv iz nosa? imam osećaj, da je držao još dve - tri sekunde, da bi mu se mozak rasprsnuo

znači, dobro sam videla. da, imam utisak da bi mu popucali svi krvni sudovi na jedan.
isti simptomi su se javljalči i Rajan Keneliju

ova seka u žutom šorCu je mogla i koji čučanj da uradi.
docsumann docsumann 21:32 09.03.2015

Re: ...

jedi-knight
ali kao definisati discipline u kojima se veliki tereti nose dovoljno dugo da dolazio do vidne zadihanosti takmičara?


Zadihanost je znak kiseonickog deficita, sto je opet znak anaerobnog rada

Discipline o kojima govoris imaju jaku glikoliticku komponentu, odnosno mehanizam resinteze ATPa iz misicnog glikogena kroz proces koji se zove anaerobna glikoliza. Jedna od posledica ove vrste rada je stvaranje laktata, odnosno soli mlecne kiseline, ali i velikog kiseonickog duga jer kiseonika niti ima dovoljno da zadovolji energetske potrebe, niti je brzina tog procesa dovoljna da se ostvari visokointenzivni rad.
p.s. dokle god je balans O2 i CO2 u izdahnutom vazduhu u korist O2, rad moze da se nastavi,ali sto ga ima manje, to je potreba za njim veca sto se manifestuje pojacanim kroz zadihanost, odnosno pojacan respiratory rate


džedaja, tnx (sa zakašnjenjem) za iscrpno objašnjenje i razrješenje nekih nedoumica i nepoznanica koje sam imao glede teorijskih aspekata cijele priče.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana