Budućnost| Društvo| IT| Sex| Tehnologija

Operation Global Blackout

Dragan Pleskonjic RSS / 31.03.2012. u 19:41

solutionsheets-DNS_Protection_Amplification_Migration-1.pngHaktivistički pokret Anonymous je najavio da će danas 31. marta 2012. „pomračiti" Internet. Operacija je nazvana Operation Global Blackout. Suština napada je u korišćenju napadačke tehnike zvane „DNS amplification" (pojačanje). Ova tehnika bi trebala da "otme" ili onesposobi važan integralni deo globalnog korenskog Internet adresara, pretvarajući relativno mali tok zahteva od napadačkih mašina u bujicu podataka poslanih ciljnim mašinama. To bi moglo dovesti do ogromnog saobraćaja bez otkrivanja izvora napada. Ovo je posledica mogućnosti iskorištavanja ranjivosti DNS usluge koja je poznata od 2002. godine

Priličan broj ljudi mi se obratio prethodnih dana sa pitanjem „Šta će biti?", kao i sa pitanjem „Kako mogu da sruše Internet?" U ovom tekstu analiziram zašto i kako se ovo „pomračenje" Interneta (neće) desiti. Naravno, ne pretendujem da sam u pravu, pa je tekst i poziv na diskusiju na ovu temu.

Pre Interneta

Priča o pomračenju Interneta me podsetila na nešto što smo učili iz fizike vezano za kretanje talasa, rezonanciju i opasnosti koje ona može da proizvode, Tesline eksperimente, opasnosti sinhronizovanog skoka svih Kineza...

Mehanički talas se prenosi kroz sve materijalne tvorevine određenom brzinom, kao talas po vodi. Kada dođe do svog kraja putovanja (kraja predmeta), on se vraća nazad i u određenom obliku i delimično smanjenog intenziteta, vraća se i ka tački izvorišta primarnog talasa. Ukoliko u tom trenutku, kada se talas vraća u izvorište, na istom mestu ponovimo mehanički poticaj još jednog talasa, tada dobijamo združene energije prvog oslabljenog i novopotaknutog talasa. Ako ovo ponovimo više puta, mehanički talas postaje sve jači po intenzitetu i počinje da uništava i lomi materiju kroz koju se prostire. Ovo se u fizici naziva iterferencija talasa. Neka mi fizičari ne zamere na pojednostavljenoj i ne baš preciznoj intepretaciji (učio sam ovo prilično davno).

Nikola Tesla je, kažu, jednom izjavio, da bi planeta Zemlja mogla da se uništi za kratko vreme, baš po ovom principu. Ne bih ulazio u to kako i čime bi se ovaj talas pokrenuo i obnavljao dok ne dovede do rezonancije i katastrofalnog efekta. Iz istog razloga vojnici ne smeju da marširaju do se kreću preko mostova, da ne pogode istu frekvenciju koraka, kao što je oscilovanje mosta i time da ga sruše.

Ako bi svi Kinezi u istom trenutku poskočili i to ponovili u tačno određenim razmacima po komandi, bila bi to najveća kataklizma koja može da se zamisli. Bolje da to nikad ne probamo i ne iskusimo. Bar tako se priča.

Ako bi svi vlasnici računa pohrlili u banke da podignu novac, banke bi ubrzo ostale bez novca i finansijski sistem bi kolapsirao. Ako bi svi vlasnici telefona odlučili da u istom trenutku podignu slušalice i pozovu nekoga, telefonski sistem ne bi mogao da izdrži toliki pritisak.

 

Internet serveri

Tako i serveri na Internetu teško da mogu da izdrže ogromnu navalu koja bi se prema njima usmerila. Recimo da imate svoj Web sajt na Internetu i, u nekom trenutku, stotine hiljada ljudi odluči da poseti Vaš sajt, teško da će on odgovoriti svima. Ako je brzina veze i propusna moć nedovoljna, performanse servera male, onda će on usporiti, a ako ovo potraje i prestati da odgovara.

Napadi se često obavljaju kao napada odbijanjem usluge (engl. DoS, Denial of Service) i distribuirani DoS (DDoS). Napad se obavlja uz učešće velikog broja ljudi odnosno računara koji u njemu učestvuju iz raznoraznih razloga.

Međutim, moguće je da učestvujete u ovom napadu, a da čak i da niste toga svesni. Naime, Vaši računari mogu biti zaraženi zlonamernim kodom koji omogućava udaljenim hakerima da njima upravljaju, pa i da uzmu učešća u napadu. Dakle, možda ste i Vi, dragi čitaoci, učesnici u napadima, a da to i ne znate. Zato, vodite računa o sigurnosti Vaših računara.

Nedavno je firma Imperva objavila interesantna grafik koji prikazuje anatomiju napada koje vrše Anonymousi.

336311-dissection-of-anonymous-attack-imperva.jpg?thumb=y

Takođe, na mnogo mesta je objavljeno i diskutovano na koji način ova haktivistička grupa namerava da "pomrači Internet" danas 31. marta 2012.

 

Slabosti DNS servera

Dosadašnje vesti kažu da će biti korišćen napadačka tehnika zvana DNS amplification. Ova tehnika bi trebala da "otme" ili onesposobi važan integralni deo globalnog „korenskog Internet adresara", pretvarajući relativno mali tok zahteva od napadačkih mašina u bujicu podataka poslanih ciljnim mašinama. Ovo može dovesti do ogromnog saobraćaja bez otkrivanja izvora napada. Ovo je posledica mogućnosti iskorištavanja ranjivosti DNS usluge koja je poznata od 2002. godine.

DNS sistem je hijerarhijski organizovan. Na vrhu hijerarhije su korenski serveri „imenici" (root Nameservers). Oni sadrže informacije o tome gde naći servere sa "imenicima" odgovorne za sledeći nivo u hijerarhiji, tj. servere imena za domene kao što su .com, .org, .net, pa i naš .rs. Ovi nameserveri sadrže informacije o sledećem nivou hijerarhije, pa ".net" nameserver pruža informacije o tome gde da pronađete "b92.net" nameserver. Ovaj nameserver je onda u stanju da obezbedi stvarno mapiranje iz opisnog imena u numeričke IP adrese.

Izvršavanje uvida u DNS (DNS Lookup) zahteva pristup svim ovim različitim nivoima hijerarhije. Postoje dva načina da DNS resolveri mogu da rade: iterativni i rekurzivno režim. Resolver je funkcija tj. komad softvera koji gleda DNS unose, što može biti samostalna funkcija na klijentskom računaru, ili deo DNS servera.

U iterativnom režimu, resolver prvo pita root DNS servere za nameservere najvišeg nivoa domena, a zatim pita nameservere najvišeg nivoa domena za nameservers drugog nivo domena, i tako dalje. Resolver kontaktira različite nameservers direktno, jedan po jedan, dok ne nađe odgovor ili odustaje ako odgovor ne postoji.

U rekurzivnom režimu, posao resolver je mnogo jednostavniji: on pita jedan DNS server za celo ime, onda ostavlja serveru da izvrši sve potrebne zahteve (ili rekurzivno ili iterativnio) u njegovo ime.

Tipično, DNS resolveri ugrađeni u sisteme klijentskim operativnim sistemima će pitati nameservere (obično one koje pružaju ISP) da obave rekurzivne upite na njihovo ime. Lookupi koje tada obavljaju ovi serveri, da bi ispunili zahteve, su obično iterativni.

I tu nastaje priličan problem. Odgovor na DNS upit može da bude znatno veći od samog upita. U najboljem (ili najgorem) slučaju, upit od samo nekoliko desetina bajtova može rezultirati odgovorom od nekoliko storina ili hiljade bajtova u odgovoru. Svaki zahtev poslat DNS serveru sadrži izvorišnu adresu - IP adresu na koju treba poslati odgovor - ali ove izvorišne adrese mogu biti lažne (engl. spoofed). Time zahtev se može poslati sa jedne IP adrese, a DNS server će misliti da je poslana sa neke druge adrese.

Koristeći ove dve stvari - rekurzivne lookupe koje daju velike količine podataka na male upite, i lažne izvorne adrese - napadi mogu biti ostvareni. Napadač prvo nađe server koji je konfigurisan da omogući rekurzivne lookupe. On onda šalje veliki broj zahteva tom serveru, lažirajuči izvornu adresa (spoofing) mašine "žrtve" za koju server misli da ona upućuje zahtev. Svaki od ovih zahteva je izabran tako da generiše veliki odziv, mnogo veće od samih upita. Server će zatim poslati ove velike odgovore ka zaraženom kompjuteru i može ga „preplaviti" saobraćajem. Disparitet između veličine zahteva i odgovora je zašto su ovi napadi su poznati kao napadi sa "pojačanjem" ("amplification" attacks).

Iako postoji konsenzus da na javno dostupnim DNS serverima treba da onemogućena rekurzija, upravo da se izbegne ova vrsta problema, realnost je da to nisu svi ili mnogi ne rade. Obzirom na dovoljno servera koji omogućavaju rekurzije, velike količine saobraćaja može biti proizveden od relativno skromnih broja upita.

 

Koliko zaista ima root DNS servera?

root-servers.jpg

U svojevrsnom proglasu koji je postavljen na Pastebinu, od strane nekoga ko se predstavlja kao član haktivističke grupe Anonymous se tvrdi, između ostalog, da postoji samo 13 root DNS servera na Internetu. Oni tvrde da „odsecanjem" ovih servera niko neće moći da izvrši domain name lookup i, obzirom da je HTTP protokol najviše korišćena funkcija (nema surfovanja bez ovog protokola), može se smatrati da nema niti Interneta. Takođe, kažu da su razvili alatku zvanu Reflective DNS Amplification DDoS tool koja će biti korišćena u ovom napadu.

Da li postoji samo 13 root servera? Sudeći po tekstu There are not 13 root servers ovo je jedan od urbanih mitova.

 

Zaključci

Evo nekoliko razmišljanja ili zaključaka u vidu pitanja i odgovora.

Da li će biti „pomračenja" Interneta ovih dana? - Ne verujem da će biti u skorašnje vreme. Možda će biti pokušaja, može biti i povremenih problema, usporenja, kašnjenja odgovora, možda napada na određene sajtove, segmente mreže, domene, ali potpunog globalnog pada ne verujem da može biti.

Da li može da se ostvari pretnja? - Može, u velikoj meri, ako bi akcija neke haktivističke grupe dobila dovoljno široku i masovnu podršku u budućnosti, a pre nego se razviju dovoljno dobre mere, tehnike i prakse zaštite, kao što je to pomenuto na početku. Za tu podršku potrebne su i određene globalne društvene okolnosti, nezadovoljstvo i slično. Može se desiti i otkrivanje neke do sada nepoznate ranjivosti koja bi se mogla iskoristiti za napad velikih razmera.

Da li opasnost ostaje i dalje? - Da, izvestan stepen opasnosti ostaje. Rekao bih da se preko Interneta lome različiti interesi i različita društvena i druga nezadovoljstva širom sveta. Zato je Internet postao i biće dugo vremena dobro sredstvo i dobra meta. U osnovi, Internet je pogodno mesto za „lomljenje ruku" i interesnu borbu između različitih društvenih grupa.

Šta uraditi? - Pretnje, koliko god neugodne, mogu imati i pozitivne rezultate. Naime, one su dobar razlog za pojačavanje bezbednosti, razvijanje novih mehanizama zaštite koji će biti od koristi u nekim drugim situacijama, a koje bi se mogle dogoditi sutra ili za nekoliko meseci. A ako postoji veoma veliki broj ljudi koji su spremni da napadnu, treba dobro razmisliti da li je moguće da svi oni nisu u pravu i da li postoji neki stvarni i objektivni uzrok tog nezadovoljstva.

I na kraju, na Twitteru je još u četvrtak  @YourAnonNews napisao: "For the billionth time: #Anonymous will not shut down the Internet on 31 March."

 

Napomena: U ovom tekstu sam neke tehničke detalje svesno pojednostavio, da bih ih učinio lakšim za razumevanje. Takvo pojednostavljenje često dovodi do manjka preciznosti. Stoga će tehnički i naučno verzirani za oblast o kojoj pišem sigurno imati šta da dodaju na ovu priču i razjasne detalje.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 19:54 31.03.2012

a-joj

Ako bi svi vlasnici računa pohrlili u banke da podignu novac, banke bi ubrzo ostale bez novca i finansijski sistem bi kolapsirao. Ako bi svi vlasnici telefona odlučili da u istom trenutku podignu slušalice i pozovu nekoga, telefonski sistem ne bi mogao da izdrži toliki pritisak.

Ako svi iznenada krenu da pale svetla u 21:30...
Milan Novković Milan Novković 20:34 31.03.2012

U stvari ...

Nikola Tesla je, kažu, jednom izjavio, da bi planeta Zemlja mogla da se uništi za kratko vreme, baš po ovom principu. Ne bih ulazio u to kako i čime bi se ovaj talas pokrenuo i obnavljao dok ne dovede do rezonancije i katastrofalnog efekta. Iz istog razloga vojnici ne smeju da marširaju do se kreću preko mostova, da ne pogode istu frekvenciju koraka, kao što je oscilovanje mosta i time da ga sruše.
Ako bi svi Kinezi u istom trenutku poskočili i to ponovili u tačno određenim razmacima po komandi, bila bi to najveća kataklizma koja se može da zamisli. Bolje da to nikad ne probamo i ne iskusimo.

... ovde se ne radi o amplifikaciji nego nekoj vrsti energetske pumpe (ja sam onomad hteo da pišem blog pa zaboravio).

Tesla i ostali (nagađam) su to često koristili u metaforičkom smislu, da bi istakli fenomen pumpe ili upotrebe velike količine energije (tj njenog upumpavanja u sistem), a može da se kaže i velikog učinjenog rada, koji uopšte ne izgledaju veliki kad se rastegnu u vremenu.

Evo baš sam danas popodne objašnjavao starijom ćerci da ne treba da uplaćuje novac u penzioni fond nego da ga sama obrće. 1,000 uvećanih za 20% godišnje, posle 40 godina rada ti ostavlja nešto manje od 1.5 Miliona evra (ona ima tek 24 godine i u prvom je zaposlenju). 20% godišnje izlgeda mnogo, ali nije, a i ako jeste ni 10% nije loše, donosi 45 puta više od uloženog, nego nešto više mora da se ulaže da bi se imala solidna penzija. Ok, ovo nije ni pumpa, ni pojačanje, compounding je i "pojačava i "upumpava" neku "pamet" i energiju u proces, vodi do nekih zajedničkih obrazaca.

Samo, Kinezi, još bolje svi mi možemo da se sinhrono džilitamo 24/7, ne samo razbacani po zemaljskoj kugli nego i nas sve smestiš u prigrevački srez, i ne možemo zemlji ništa. Ove se radi o energijama, Njutnu, elastičnostima, disipaciji energije kao toplote. Nekoliko metara ispod zemlje bubice, ako ih još ima na toj dubini, od gline i vode, neće ni znati za nas (gliste pri samoj površini će izaći, čisto da se setim pecaroškog trika

Tj, ako ja skačem gore-dole u jednom kadratnom metru, pre nego što bih peti kubik zemlje ispod mene pomerio i za jedan mikron elsatičnost mog skakutnja bi se uveliko prigušila i energija disipirala kao toplota. A mizernih 5,000+ kilokalorija što ja umem da smažem za dan ne može ni taj jedan kubik ispod mene da zagreje ni za stotinku stepena celzijusa pa čak i da ceo godišnji skakućem

Most je druga priča, tanak a elastičan, iako bi trebala da se uposli armija građevinaca da nađe most koji će samo pešaci srušiti marširanjem (ovo je odoka, neka me građevinci isprae).

Iako mi je uvod prevelik ima neki mali cilj, podseća me na činjenicu da ni mreža nije savršeno provodljiva i elastična, s jedne strane, a ukupna propusna moć joj je ogromna, s druge, pa iako sam ja zaboravio DNS priču ove dve osobine mreže i cinjenica da se mapiranje imena na IP adrese retko menja nudi gomile rešenja za ovaj problem.

Svašta će se i desiti, ja pretpostavljam, sledećih 10-tak i više godina pošto je add-hoc networking vruća tema, "razvodnjavanje" mrežne "inteligencije" isto tako, i uopšte je preterana "orkestracija", piramidno uređenje, stvar kojom se iz-ove-perspektive-slabašna prošlost još uvek drži za sadašnjost, iako beznadežno
Goran Vučković Goran Vučković 07:15 01.04.2012

Re: U stvari ...

Evo baš sam danas popodne objašnjavao starijom ćerci da ne treba da uplaćuje novac u penzioni fond nego da ga sama obrće. 1,000 uvećanih za 20% godišnje, posle 40 godina rada ti ostavlja nešto manje od 1.5 Miliona evra (ona ima tek 24 godine i u prvom je zaposlenju). 20% godišnje izlgeda mnogo, ali nije, a i ako jeste ni 10% nije loše, donosi 45 puta više od uloženog, nego nešto više mora da se ulaže da bi se imala solidna penzija. Ok, ovo nije ni pumpa, ni pojačanje, compounding je i "pojačava i "upumpava" neku "pamet" i energiju u proces, vodi do nekih zajedničkih obrazaca.

Da ga sama obrće - kroz ISA? Mislim... penzioni fond je u suštini poreski omotač - pitanje je koji investicioni instrument koristiš onda. Ako koristiš mutual fund sa 2% TER, onda verovatno nema smisla.

A kad smo kod investicionog instrumenta - koji to vraća 20% godišnje?
Milan Novković Milan Novković 10:24 01.04.2012

Re: U stvari ...

Da ga sama obrće - kroz ISA? Mislim... penzioni fond je u suštini poreski omotač - pitanje je koji investicioni instrument koristiš onda. Ako koristiš mutual fund sa 2% TER, onda verovatno nema smisla.

A kad smo kod investicionog instrumenta - koji to vraća 20% godišnje?

Ma ne - properties, shares, ....

20% - Mayfair properties - 5% godišnje plus leverage

Polu-pametan index tracking na duži rok, čak trivijalan sledećih 5+/- godina isto radi posao za skromne i strpljive
nsarski nsarski 20:43 31.03.2012

Kinezi

Ako bi svi Kinezi u istom trenutku poskočili i to ponovili u tačno određenim razmacima po komandi, bila bi to najveća kataklizma koja se može da zamisli. Bolje da to nikad ne probamo i ne iskusimo.


I ovo je urbana legenda. Masa svih Kineza je oko 60 milijardi kilograma (6x10^10kg), tj., milijardu Kineza po 60kg svaki. Masa Zemlje je oko 6x10^24kg, odnosno, masa Zemlje je oko 10^14 puta veca od mase Kineza (sto hiljada milijardi puta). Stagod ti Kinezi radili - skakali sinhrono, skocili sa stolice istovremeno, nista od toga ne bi imalo nikakvog efekta na kretanje Zemlje.
Tacno je da sinhrono kretanje grupe vojnika moze da srusi most (ako njihovo periodicno koracanja pogodi prirodnu frekvenciju mosta), ali marsiranje grupe mrava preko istog mosta ne moze da postigne taj efekat.
Milan Novković Milan Novković 20:49 31.03.2012

Re: Kinezi

nista od toga ne bi imalo nikakvog efekta na kretanje Zemlje

Ne mogu ništa čak ni sloju zemlje metar debelom ispod njih, čak ni u kvadratnom metru ko kojem stoje, pošto zemlja nije elastična nego plastična i energija se brzo disipira kao toplota.

Ja ni za most nisam siguran, tj ne kupujem ideju lako za bilo koji most, pošto korak koji si načino pre minut ne može da se sačuva elastičnošću mosta, nego je već i on otišao u toplotu.

Ne bi me iznenadilo da se energija jednog koraka većino disipir već posle 10-tak sekundi, a ni most nije lak
nsarski nsarski 21:02 31.03.2012

Re: Kinezi

Ja ni za most nisam siguran, tj ne kupujem ideju lako za bilo koji most, pošto korak koji si načino pre minut ne može da se sačuva elastičnošću mosta, nego je već i on otišao u toplotu.


Evo sta se desilo sa Millenium mostom u tvom komsiluku

Milan Novković Milan Novković 22:09 31.03.2012

Re: Kinezi

Evo sta se desilo sa Millenium mostom u tvom komsiluku

To je malecki most, samo za pešake, i viseći (iako to nije očigledno na prvi pogled).

On se "mrducka" i kad nema mnogo ljudi koji se, čak, nesinhronizovano kreću (ja sam onomad često prelazio - u pauzama za ručak odlazio do Tate Modern).

Verujem ja u sihronizaciju i upumpavanje energije koračanja u most, nego sam mislio na prosečan most, neka je i omanji, kojim idu i vozila.

Klinci ko klinci probalo je nas nekoliko onomad da maršira preko trivijalnog Prigrevačkog mosta preko kanala DTD (nije nam bila ideja da ga sružimo, naravno, neko da vidimo da li će početi da se "mrda" uopšte :)

I ništa, naravno. On je stvarno maleci, ali je nosivost do 25-30 tona.

Ono što nije pošlo za rukama nama "fizičarima" uspelo je ekipi koja je mimo svih protokola pokušala da preveze duplo težu dizalicu preko mosta

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:16 31.03.2012

Re: Kinezi

Nije baš marširanje vojske, ali je interesantan primer:

Tacoma Narrows Bridge Collapse



i drugi pogled:

dragoljub92 dragoljub92 23:45 31.03.2012

Re: Kinezi

ali marsiranje grupe mrava preko istog mosta ne moze da postigne taj efekat.

nisi gledao diznijev crtani dokumentaracda vidiš da je moguće
Jukie Jukie 23:58 31.03.2012

Re: Kinezi

dragoljub92
ali marsiranje grupe mrava preko istog mosta ne moze da postigne taj efekat.nisi gledao diznijev crtani dokumentaracda vidiš da je moguće

Ako se dobro sećam, nailazak veće kolone onih opasnih mrava može unapred da se oseti bosim stopalima preko vibracija zemljišta
dragoljub92 dragoljub92 00:02 01.04.2012

Re: Kinezi

Jukie
dragoljub92
ali marsiranje grupe mrava preko istog mosta ne moze da postigne taj efekat.nisi gledao diznijev crtani dokumentaracda vidiš da je moguće

Ako se dobro sećam, nailazak veće kolone onih opasnih mrava može unapred da se oseti bosim stopalima preko vibracija zemljišta

jka mislim da bi novi bananin most u donje vlase bio idealan poligon da proverimo sve ove teorije
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:20 01.04.2012

Re: Kinezi

Milan Novković
Evo sta se desilo sa Millenium mostom u tvom komsiluku

To je malecki most, samo za pešake, i viseći (iako to nije očigledno na prvi pogled).

On se "mrducka" i kad nema mnogo ljudi koji se, čak, nesinhronizovano kreću (ja sam onomad često prelazio - u pauzama za ručak odlazio do Tate Modern).

Verujem ja u sihronizaciju i upumpavanje energije koračanja u most, nego sam mislio na prosečan most, neka je i omanji, kojim idu i vozila.

Klinci ko klinci probalo je nas nekoliko onomad da maršira preko trivijalnog Prigrevačkog mosta preko kanala DTD (nije nam bila ideja da ga sružimo, naravno, neko da vidimo da li će početi da se "mrda" uopšte :)

I ništa, naravno. On je stvarno maleci, ali je nosivost do 25-30 tona.

Ono što nije pošlo za rukama nama "fizičarima" uspelo je ekipi koja je mimo svih protokola pokušala da preveze duplo težu dizalicu preko mosta



Nema veze, mogu i mravi da ga sruše, samo ako dovoljno dugo proizvode onoliko energije koliko se u istezanju i uvratnju konstrukcije mosta gubi. To jest malčice više, inače će samo da se ljulja, doveka. Ustvari, što više energije u jedinici vremena preko tog minimuma umarširaju u most, manje im vremena treba da ga skenjaju. Ne moraju čak ni da se usklade, niti da pogode rezonantnu učestanost, mada pomaže da to urade, ili da budu barem blizu.

EDIT: Prigodan vic: Angažuju Muja i Hasa klinca iz Matematičke da im sračuna koji će konj da pobedi na predstojećim trkama, pa da se se klade na njega. Ništa, sedne mali zabalavljeni iz Veljka, i krene da računa. I posle jedno pola sata, dodje i kaže: po mom proračunu, pobedjuje grlo broj 6. Ok, stave Muja i Hasa sve parice na šesticu, krene trka, opšte uzbudjenje, frka i krkljanac. U to dolazi ovaj zabalavljeni klinac i kaže, ooovaj, zaboravio sam da vam kažem, moj proračun važi za sferne konje.




mladen.mladen mladen.mladen 02:58 01.04.2012

Re: Kinezi

Problem sa pešačkim, Milenijum mostom, zapravo je bio upravo u tome - namenjen je za kretanje pešaka a projektovali su ga vrhunski inženjeri firme sa decenijskim iskustvom u projektovanju klasične saobraćajne infrastrukture.

Dobili su zadatak da naprave "plitak" most, a nisu računali bočna opterećenja koja nastaju usled kretanja pešaka.

Vozovi ili automobili npr. neuporedivo veći deo sile prenose u pravcu mosta (kose sile, prilikom obilaženja npr, samo delić prenose na vektor koji je upravan na pravac kretanja mosta).

Kod koraka je drugo.. Veći deo kosih sila prenosi se upravno na pravac pružanja mosta a samo opterećenje je "tačkasto" usmereno te kosa sila nije "razbijena" na bezbroj tačkastih opterećenja koje nastaju kod kretanja vozila.

Kada je most otvoren, pa privremeno zatvoren odmah zatim, otkrivena je greška u proračunu. Ispravljena je dodavanjem kablovske konstrukcije, utega, koje imaju zadatak preuzima bočnih sila.

P.S. Neki tako lepi smisleni tekstovi i komentari nateraju te da se uloguješ,)
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:00 01.04.2012

Re: Kinezi

mladen.mladen
Problem sa pešačkim, Milenijum mostom, zapravo je bio upravo u tome - namenjen je za kretanje pešaka a projektovali su ga vrhunski inženjeri firme sa decenijskim iskustvom u projektovanju klasične saobraćajne infrastrukture.

Dobili su zadatak da naprave "plitak" most, a nisu računali bočna opterećenja koja nastaju usled kretanja pešaka.

Vozovi ili automobili npr. neuporedivo veći deo sile prenose u pravcu mosta (kose sile, prilikom obilaženja npr, samo delić prenose na vektor koji je upravan na pravac kretanja mosta).

Kod koraka je drugo.. Veći deo kosih sila prenosi se upravno na pravac pružanja mosta a samo opterećenje je "tačkasto" usmereno te kosa sila nije "razbijena" na bezbroj tačkastih opterećenja koje nastaju kod kretanja vozila.

Kada je most otvoren, pa privremeno zatvoren odmah zatim, otkrivena je greška u proračunu. Ispravljena je dodavanjem kablovske konstrukcije, utega, koje imaju zadatak preuzima bočnih sila.

P.S. Neki tako lepi smisleni tekstovi i komentari nateraju te da se uloguješ,)


Gde si, Mladjo, kako je Karalejla Suberpbljuk (mislim, ako si slučajno upoznat)?

Znači, sila boga ne moli, privezali most da se ne ljulja, banderaškim rečnikom rečeno, sjebali mu Q-faktor. Ček, a jesam li u krivu ako kažem da bi ovaj most krenuo ovako sumanuto da se ljulja i pri običnom bočnom vetru? Ili je prirodna učestanost vetra daleko niža od rezonantne, tako da oscilacije krenu ali prosto odumru. Sem ako vetar ne krene da gruva u naletima, kad se ponaša kao Dirakov impuls, znači ima manjeviše sve učestanosti u sebi, pa i tu prirodnu, mostovu, i tako može da ga sjebe ako je dovoljno uporan.

Verovatno mora da postoji taj dodatni efekat ljudi, povratna sprega dakle, da se mozak, uz pomoć centra za ravnotežu ulokuje na tu učestanost kojom se most ljulja, jer to zahteva najmanje energije pri kretanju, pošto ne moraš da se boriš sa mostom i laktaš sa drugimljudima. I zbog te koherencije nastaje problem. Znači, umesto da se energija rasipa svuda po spektru (prostornom i frekvencijskom), ona se uvaljuje mostu tačno tamo gde je najzgodnije, u rezonanci, taman da nadoknadi gubitke i održi oscilacije, a uz malo loše sreće i da im povećava amplitudu, dok se sve ne raspadne, ili ljudima ne dosadi pa odu kući.

Nema veze za mostom, ali je dobro:

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:37 01.04.2012

Re: Kinezi

mladen.mladen
P.S. Neki tako lepi smisleni tekstovi i komentari nateraju te da se uloguješ,)


Hvala, hvala.
dragoljub92 dragoljub92 10:49 01.04.2012

Re: Kinezi

Ono što nije pošlo za rukama nama "fizičarima" uspelo je ekipi koja je mimo svih protokola pokušala da preveze duplo težu dizalicu preko mosta

ovosie bate genijalno,el sigurno nije kod nas,nism ukapiro digaje bilo.
Milan Novković Milan Novković 11:22 01.04.2012

Re: Kinezi

ovosie bate genijalno,el sigurno nije kod nas,nism ukapiro digaje bilo.

Ovo je kod Prigrevice, apatinska opština, na putu ka Staparu.

Preduzimljiv vozač samoinicijativno (tako se pričalo), bez dozvole i provere, isterao dizalicu, tu negde iz okoline Apatina i Sombora, duplo težu neko što je dozvoljeno na ovom mostu, i krenuo da prelazi
dragoljub92 dragoljub92 11:58 01.04.2012

Re: Kinezi

Milan Novković
ovosie bate genijalno,el sigurno nije kod nas,nism ukapiro digaje bilo.

Ovo je kod Prigrevice, apatinska opština, na putu ka Staparu.

Preduzimljiv vozač samoinicijativno (tako se pričalo), bez dozvole i provere, isterao dizalicu, tu negde iz okoline Apatina i Sombora, duplo težu neko što je dozvoljeno na ovom mostu, i krenuo da prelazi

đabe sam se nadao da nismo baš tolki idioti,
ovo je za darvinovu nagradu ili kako se već zvaše ono gde su skupljali najveće ljudske bisere gluposti.
Milan Novković Milan Novković 12:42 01.04.2012

Re: Kinezi

đabe sam se nadao da nismo baš tolki idioti,
ovo je za darvinovu nagradu ili kako se već zvaše ono gde su skupljali najveće ljudske bisere gluposti.

"Umetnost", pogledaj "instalaciju" iz još bolje perspektive

alselone alselone 13:12 01.04.2012

Re: Kinezi

tu negde iz okoline Apatina i Sombora,


Moze (moglo!) tuda da se ide za Pikec. Secas se Pikeca Milane? Najbolji paprikas na planeti.
Mislim da mi je neko rekao da je popravljen most ali nisam siguran.
mladen.mladen mladen.mladen 13:31 01.04.2012

Re: Kinezi

Vetar je bio rešen plitkim profilom i aerodinamikom preseka.. mostu ništa nije falilo kad je bio prazan.. kažem ti da su ga zaista iskusni inženjeri projektovali! ,)

A Karalejlu sam poslednji put sreo u izbrisanim komentarima na mom poslednjem postu ovde.. dve i po god il tako nešto ,)

Pozdravljam za sve! I autora i komentatore!
a_jovicic a_jovicic 14:10 01.04.2012

Re: Kinezi

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:56 01.04.2012

Re: Kinezi

Milan Novković
ovosie bate genijalno,el sigurno nije kod nas,nism ukapiro digaje bilo.

Ovo je kod Prigrevice, apatinska opština, na putu ka Staparu.

Preduzimljiv vozač samoinicijativno (tako se pričalo), bez dozvole i provere, isterao dizalicu, tu negde iz okoline Apatina i Sombora, duplo težu neko što je dozvoljeno na ovom mostu, i krenuo da prelazi


Po sistemu Neće Valjda
blogovatelj blogovatelj 23:45 01.04.2012

Re: Kinezi

Po sistemu Neće Valjda


Tzv APP metoda (Ako Prodje, Prodje)
alselone alselone 06:58 02.04.2012

Re: Kinezi

Tzv APP metoda (Ako Prodje, Prodje)


APP metoda je podskup Metode Pokusaja i Popusaja. Ovo je bio popusaj. Sad znaju da ne moze tako. I to znanje se ceni.
newyorkcity.boy newyorkcity.boy 21:23 31.03.2012

Ma da ,kako da ne

Vise cu poverovati Cedi i Dinkicu nego grupi napaljenih klinaca koji lazu vise od spomenute dvojice zajedno.Kako su oborili Fejs i Tviter tako ce i ceo internet.Samo traze paznju i to je sve.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 22:45 31.03.2012

Re: Ma da ,kako da ne

Pa Anonymousi jesu bučni i to je deo njihove kampanje i procesa regrutovanja. Međutim, nije baš da su samo bučni i bezopasni.

Ovde je zanimljiv izveštaj Imperva’s Hacker Intelligence Summary Report, sa malo više detalja iz prve ruke onih koji kažu da su "uživo" videli napade.
a_jovicic a_jovicic 00:13 01.04.2012

Re: Ma da ,kako da ne

Dragan Pleskonjic
Ovde je zanimljiv izveštaj Imperva’s Hacker Intelligence Summary Report, sa malo više detalja iz prve ruke onih koji kažu da su "uživo" videli napade.

Hm ... zanimljiv detalj ...

In fact, Anonymous’ hacking methods very much mirror what profiteering hackers do daily. For example, Anonymous hackers use many of the same tools for hacking, such as Havij, a SQL injection tool (probably invented in Iran*) designed to penetrate applications and steal data.

* Havij in Farsi means “carrot” and is used in Iran as slang for the male sexual organ.


Ne mislim na SQL injection napade ... nego da se sumnja da su jednu od "alatki" napravili u Iranu.

Izgleda da cyber-ratovanje postaje sve intenzivnije. Daleko bilo da Anonymuse (kao grupu koja se ipak bavi haktivizmom a ne terorizmom) povezujem sa Iranom ali mi se čini da cyber-ratovanje dobija sve više na značaju kao oblik asimetričnog ratovanja i da nacije, koje mnogi potcenjuju po klasičnoj vojnoj moći, prilično dobro shvataju taj značaj. Ne samo što ga shvataju, nego verujem da formacijski bolje stoje nego neke konvencionalne sile.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:03 01.04.2012

Re: Ma da ,kako da ne

a_jovicic
Izgleda da cyber-ratovanje postaje sve intenzivnije.


A onda nije daleko od toga da se kaže:

Cyber Combat: Act of War
Pentagon Sets Stage for U.S. to Respond to Computer Sabotage With Military Force
highshalfbooze highshalfbooze 23:25 31.03.2012

Mythbusters

Nikola Tesla je, kažu, jednom izjavio, da bi planeta Zemlja mogla da se uništi za kratko vreme, baš po ovom principu.


Mythbusters su probali da sruše most sa napravom male mase, ali nisu uspeli.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:52 31.03.2012

Re: Mythbusters

highshalfbooze

Mythbusters su probali da sruše most sa napravom male mase, ali nisu uspeli.


Ma nisu oni umeli to da naprave i podese.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:39 01.04.2012

Re: Mythbusters

highshalfbooze
Nikola Tesla je, kažu, jednom izjavio, da bi planeta Zemlja mogla da se uništi za kratko vreme, baš po ovom principu.


Mythbusters su probali da sruše most sa napravom male mase, ali nisu uspeli.



Bolje bi tu poslužila ekplozivna naprava, dakle Dirakov impuls.

Mogli bi tako da nadju impulsni odziv mosta, pa sračunaju Furijeovu transformaciju tog odziva, dakle nadju prenosnu funkciju, i odatle da pročitaju rezonantne učestanosti, to jest da nadju polove. Pa onda da našteluju generatore...
highshalfbooze highshalfbooze 08:47 01.04.2012

Re: Mythbusters

Da, kada sam gledao tu epizodu, pomislio sam da nasumično nabadanje frekvencije neće dati rezultate
Predloži im da ponove eksperiment.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:59 01.04.2012

Re: Mythbusters

highshalfbooze
Da, kada sam gledao tu epizodu, pomislio sam da nasumično nabadanje frekvencije neće dati rezultate
Predloži im da ponove eksperiment.


Da, trebali su da pozovu Srđana kao konsultanta.
dragoljub92 dragoljub92 23:43 31.03.2012

šteta

baš bih voleo da su srušili internet juče.čisto iz srpske pakosti,ništa lično
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:50 31.03.2012

Re: šteta

dragoljub92
baš bih voleo da su srušili internet juče.čisto iz srpske pakosti,ništa lično


Ih, pa onda ne bismo mogli da se zabavljamo na blogu.
dragoljub92 dragoljub92 23:56 31.03.2012

Re: šteta

Dragan Pleskonjic
dragoljub92
baš bih voleo da su srušili internet juče.čisto iz srpske pakosti,ništa lično


Ih, pa onda ne bismo mogli da se zabavljamo na blogu.

pa oni to rekli na kratko ,sat-dva ne zauvek
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 00:01 01.04.2012

Re: šteta

dragoljub92
pa oni to rekli na kratko ,sat-dva ne zauvek


Izgleda da nisu hteli ili im nije uspela faza "Recruiting" (gore na slici anatomije napada) ili... nisu mogli, ko zna.
ivana23 ivana23 00:09 01.04.2012

Re: šteta

dragoljub92
baš bih voleo da su srušili internet juče.čisto iz srpske pakosti,ništa lično


Puko net u USA
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 00:13 01.04.2012

Re: šteta

ivana23
Puko net u USA


Dobra fora.
dragoljub92 dragoljub92 00:23 01.04.2012

Re: šteta

Dragan Pleskonjic
ivana23
Puko net u USA


Dobra fora.

fantomatsicna fantomatsicna 05:53 01.04.2012

Ovi

K'o politicari,samo obecavaju
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:42 01.04.2012

Re: Ovi

fantomatsicna
K'o politicari,samo obecavaju


I oni (Anonymousi) su u svojoj kampanji.
palilula92 palilula92 13:30 01.04.2012

Re: Ovi

Koliko je verovati NY Times-u, oni juce nisu ni pokusali da sruse internet.

Nisam bas shvatila logiku zasto bi to radili, oni (kao grupa) postoje samo na internetu, bilo bi logicnije da doprinesu da internet ne moze da se srusi.

Kao sto si napisao gore u tekstu " Pretnje, koliko god neugodne, mogu imati i pozitivne rezultate. Naime, one su dobar razlog za pojačavanje bezbednosti, razvijanje novih mehanizama zaštite koji će biti od koristi u nekim drugim situacijama, a koje bi se mogle dogoditi sutra ili za nekoliko meseci. "mozda su pretnje proizvele nesto pozitivno. Stvarno ne kapiram cemu prazne pretnje.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:39 01.04.2012

Re: Ovi

palilula92
KStvarno ne kapiram cemu prazne pretnje.


Na Twitter nalogu, sa koga se obično javljaju, je objavljeno poodavno, a ponovljeno pre neki dan:

@YourAnonNews; "For the billionth time: #Anonymous will not shut down the Internet on 31 March."

Možda onaj proglas na Pastebinu i nije bio od pravih već od lažnih Anonymousa. Možda im je neko "ukrao identitet". Kako znati kad se ne zna ko su.
Tamo se pojavilo i ovo.
nsarski nsarski 13:44 01.04.2012

Re: Ovi

Stvarno ne kapiram cemu prazne pretnje.

Kako cemu?
Pa, onda neki politicki ambiciozni lik moze da kaze: "Eto, pretili su nam da ce obrisati internet, ali ja sam ih odlucnom akcijom sprecio! Ja sam heroj, glasajte za mene." Vecina svetske politike se zasniva na sprecavanju razarajuceg dejstva izmisljenih nepijatelja.
Jos samo Kineze da nagovore da ne skacu suvise...ih, na ovoj planeti bi vladala nepomucena sreca.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:56 01.04.2012

Re: Ovi

nsarski
Stvarno ne kapiram cemu prazne pretnje.

Kako cemu?
Pa, onda neki politicki ambiciozni lik moze da kaze: "Eto, pretili su nam da ce obrisati internet, ali ja sam ih odlucnom akcijom sprecio! Ja sam heroj, glasajte za mene." Vecina svetske politike se zasniva na sprecavanju razarajuceg dejstva izmisljenih nepijatelja.


Plus što je cela pompa koja to prati, u stvari, kampanja i pokušaj svojevrsne mobilizacije za masivni DDoS napad (opisano na grafiku i linku na PDF koji sam gore priložio). Takođe, to je potencijalno mehanizam mobilizicacije javnog mnjenja sa druge strane tj. onih koji su protiv.

Kao što rekoh u zaključcima:

Da li će biti „pomračenja" Interneta ovih dana? - Ne verujem da će biti u skorašnje vreme. Možda će biti pokušaja, može biti i povremenih problema, usporenja, kašnjenja odgovora, možda napada na određene sajtove, segmente mreže, domene, ali potpunog globalnog pada ne verujem da može biti.


Inače, neko od američkih predsednika je svojevremeno tražio da mu naprave "Internet kill switch".

P.S. A ko bio uspeo da sinhronizuje tolike Kineze da skaču? Pa opet ne mogu ništa.
nsarski nsarski 14:08 01.04.2012

Re: Ovi

Inače, neko od američkih predsednika je svojevremeno tražio da mu naprave "Internet kill switch".

Ah, Joe Lieberman (klik na slik)

covek mira koji je podrzao svaki rat na planeti Zemlji. Nice guy.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:17 01.04.2012

Re: Ovi

nsarski

Ah, Joe Lieberman (klik na slik)

covek mira koji je podrzao svaki rat na planeti Zemlji. Nice guy.


Da, da... doduše nije predsednik nego "samo" senator?
palilula92 palilula92 14:26 01.04.2012

Re: Ovi

Stvarno sam naivna, nije mi ni palo na pamet da identiteti mogu da budu izmisljeni niti kreacija "novog neprijatelja". Ja uzela zdravo za gotovo.

Profesore, pa gde onoliku sliku onog cice iz Konetiketa stavi?
nsarski nsarski 14:35 01.04.2012

Re: Ovi

Profesore, pa gde onoliku sliku onog cice iz Konetiketa stavi?

Pa, za uspavljivanje dece - nista ne brinite, ovaj cika vas cuva.
ivana23 ivana23 15:15 01.04.2012

***



Klik na slik
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:55 01.04.2012

Re: ***

A ima i ovakvih ideja.
maksa83 maksa83 20:01 01.04.2012

Re: ***

Dragan Pleskonjic
A ima i ovakvih ideja.

Kaže tamo:

The Pirate Bay is considering using a fleet of drones fitted with server stations that will hover several kilometers above ground to avoid the authorities.


Pajićev rejon.
myredneckself myredneckself 20:38 01.04.2012

Podešavanje frekvencije :)

Dragan Pleskonjic
Nikola Tesla je, kažu, jednom izjavio, da bi planeta Zemlja mogla da se uništi za kratko vreme, baš po ovom principu. Ne bih ulazio u to kako i čime bi se ovaj talas pokrenuo i obnavljao dok ne dovede do rezonancije i katastrofalnog efekta. Iz istog razloga vojnici ne smeju da marširaju do se kreću preko mostova, da ne pogode istu frekvenciju koraka, kao što je oscilovanje mosta i time da ga sruše.

uhh..huh, strašno

Ali, kad te nervira kolega u kancu, na pr.


Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:49 03.04.2012

Novi datum i novi način?

Anonymousi objavili novi datum (16. april) i novi način rušenja Interneta (najotporniji virus). Hmm...
mipko mipko 14:07 03.04.2012

Re: Novi datum i novi način?

"Kako tvrde, reč je o "trojancu" koji će biti ugrađen u muzičke i slikovne datoteke, tako da će se teško prepoznati. Takve datoteke će Anonymousi za 13 dana, tačnije 16. aprila, objaviti na svim društvenim mrežama, ali i slati putem e-maila. Dovoljno je, kako kažu, da "zaraze" samo trista osoba, koji će potom iste datoteke poslati svojim prijateljima i virus će se u roku od nekoliko sati proširiti celim svetom."

hmmm ovo me podseca na bosanski virus:

scenario #1

stigne ti slika na kojoj pise "OVO JE VIRUS MORAS DA FORMATIRAS HDD" i sta ces... formatiras

scenario #2

stigne ti MP3 koji ima poruku "OVO JE VIRUS IDI ISCUPAJ MREZNI KABL" i sta da radis... odes i preteknes spremacicu i iscupas mrezni kabl...


Ne brinite Norton sprema AV ! a MSN vec ima security patch :)

sofisticirano
a_jovicic a_jovicic 22:51 03.04.2012

Re: Novi datum i novi način?

mipko
hmmm ovo me podseca na bosanski virus:

Ima i crnogorski ... "sedi" u vašem računaru i ne radi ništa!

Nego meni ove poslednje najave više liče da je neko odlučio da diskredituje Anonimuse nego da se oni tu sad nešto istrčavaju.

Obzirom da za razliku od uobičajenih hakerskih grupa koje regrutuju uglavnom geek-ove, ovi imaju mnogo širi krug simpatizera (što će reći da svako ko je na net-u može da posluži) ... pošto su im motivi malo drugačiji od običnog hakeraja, pretpostavljam da su se bezbedonosne službe malkice zabrinule zbog njihovih metoda regrutacije i da to može da postane i nešto ozbiljnije ... pa daj da počnemo da proturamo kojekakve gluposti kao najave akcija, ne bi li se simpatizeri razočarali u "pucanja praznom puškom" pa digli ruke i od tih nekih Anonimusa.

dragoljub92 dragoljub92 19:52 04.04.2012

Re: Novi datum i novi način?

pretpostavljam da su se bezbedonosne službe malkice zabrinule

bitiće da si upravu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana