PISMO Majkla Mura

Filip Mladenović RSS / 06.09.2009. u 09:56

Povodom premijere novog filma Majkla Mura stiglo je njegovo pismo sa zanimljivim citatom o bankarskom establišmentu:

Sunday, September 6th, 2009

Friends,

Well, this is it!

Tonight, at the Venice Film Festival, I will premiere my new movie, "Capitalism: A Love Story." After 16 months of production, I am proud to present this work of mine to you. It is unlike anything you'll see on the silver screen this year.

Twenty years ago this week I premiered my first film, "Roger & Me." Tonight, my new film will premiere at the oldest film festival in the world, the Venice Film Festival in Venice, Italy. It is an incredible honor they've bestowed on us, and we feel very privileged to be able to present "Capitalism: A Love Story" tonight in Venice.

The director of the festival said that our movie was "incredibly symphonic" and that he was moved by its epic nature. Jeez, these Italians! Everything's an opera to them!

But seriously, I do believe we've made something that will knock your socks off. I showed it to a friend of mine last week and he said, "It's your most dangerous film yet." (But I assure you, you'll be completely safe watching it in your local theater.)

I've kept a pretty tight lid on what we've been up to while making this movie and you're about to see exactly what that means. It isn't easy, in the age of YouTube and the internet, to keep something like this under wraps, but we've pulled it off and I can't wait to show you this latest effort of mine.

So wish us well tonight. We'll be home soon to open the movie all across the country (September 23rd in New York and L.A., October 2nd everywhere else).

I'll leave you with a quote from Thomas Jefferson: "Banking establishments are more dangerous than standing armies."

Yours,
Michael Moore



Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:02 06.09.2009

Jezik

Nadam se da se nećete ljutiti ako i kod vas napišem jednu primedbu: tekstovi na engleskom jeziku imaju drastično manju čiatanost i "prolaznost" na Blogu.
Mnogima nije teško da razumeju šta Majkl Mur kaže, ali mnogima jeste i promaćiće im neki detalj ili čak poenta.
Eto, smatram da uvek treba dati i tekst na našem (SHBC) jeziku.
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:10 06.09.2009

Re: Jezik

Ih Vaše anonimno veličanstvo, to bi značilo da bi bloger od karijere morao da uloži nešto vremena i rada. Za koga? Nas beskičmenjake i anonimne?
antioksidant antioksidant 10:13 06.09.2009

Re: Jezik

Пријатељи,

Па, то је то!

Вечерас на филмском фестивалу у Венецији, ја ћу премијерно мој нови филм "Капитализам: љубавне приче." Након 16 месеци производње, ја сам са поносом представља ово дело моје теби. То је за разлику од било чега ћете видети на екрану сребра ове године.

Пре двадесет година сам ове недеље премијерно приказан мој први филм "Роџер и ја." Вечерас, мој нови филм ће премијеру на најстарији филмски фестивал на свету, Венецији Филмски фестивал у Венецији, Италија. То је невероватна част што сте доделили на нас, и ми осећамо веома привилегованим да могу да представљају "Капитализам: Љубавна прича" вечерас у Венецији.

Директор фестивала рекао је да наш филм је "невероватно симфонијски" и да је био премештен по својој природи еп. Исусе, ови Италијани! Све је у опери их!

Али озбиљно, ја верујем да смо направили нешто што ће куцати ваше чарапе искључен. Сам показао да мој пријатељ прошле недеље и он је рекао: "То је још увек ваше најопаснији филма." (Али Уверавам вас, ви ћете бити потпуно безбедни гледајући га у свом локалном позоришту.)

Ја сам држао доста чврсто поклопац о томе шта смо до правећи овај филм и да сте о тачно да виде шта то значи. Није лако, у доба ЫоуТубе и на Интернету, да нешто овако испод жита, али смо га извукао ван и ја не могу чекати да вам покажем овај најновији покушај моје.

Тако нам желе добро вечерас. Ми ћемо бити код куће ускоро да отвори филм у целој земљи (23. септембра у Њујорку и Ла, 2. октобар свуда).

Ја ћу вас оставити са цитатом из Тхомас Јефферсон: "Банкарске установе су много опаснији од стајаће војске."

Ыоурс,
Мицхаел Мооре


inace, zlonamerni bi rekli da je :"држао доста чврсто поклопац о томе шта смо до правећи овај филм и да сте о тачно да виде шта то значи" da bi obezbedio gledanost u bioskopima i kupovinu dvd-ja (a sve radi zared koju nece drzati u bankama kasnije pretpostavljam. sljampava kapa i milionski racun. dobitna kombinacija.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:16 06.09.2009

Re: Jezik

Antioksidanti,
zahvaljujem se ime u mnogo ljuda.
antioksidant antioksidant 10:16 06.09.2009

Re: Jezik

Bojan Budimac
Ih Vaše anonimno veličanstvo, to bi značilo da bi bloger od karijere morao da uloži nešto vremena i rada. Za koga? Nas beskičmenjake i anonimne?

evo odradio je beogradski advokat gugl za njega...

ja bih radije da gospodin sto posmatra zohare pojasnio sta je toliko znacajno receno ovim govorom???

ili da pocnemo mi da trolujemo pa da izguramo par stotina komentara ponovo

perfektna pesma

Bojan Budimac Bojan Budimac 10:17 06.09.2009

Re: Jezik

inace, zlonamerni bi rekli da je :"држао доста чврсто поклопац о томе шта смо до правећи овај филм и да сте о тачно да виде шта то значи" da bi obezbedio gledanost u bioskopima i kupovinu dvd-ja (a sve radi zared koju nece drzati u bankama kasnije pretpostavljam. sljampava kapa i milionski racun. dobitna kombinacija.

moj londonski prijatelj ga zove "lump of lurd", ja dodajem talentovana gomila sala
antioksidant antioksidant 10:17 06.09.2009

Re: Jezik

KRALJMAJMUNA
Antioksidante,
zahvaljujem u ime mnogo ljudi.


zahvali guglu. licno ne smatram govor vredan prevodjenja...




KRALJMAJMUNA
Antioksidanti,
zahvaljujem se ime u mnogo ljuda.



antioksidant antioksidant 10:18 06.09.2009

Re: Jezik

moj londonski prijatelj ga zove "lump of lurd", ja dodajem talentovana gomila sala


pazi, ja njega i gotivim sa aspekta popularizacije problema. problem je sto s takvima ostanemo na popularizaciji i komercijalizaciji...
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:24 06.09.2009

Re: Jezik

pazi, ja njega i gotivim sa aspekta popularizacije problema. problem je sto s takvima ostanemo na popularizaciji i komercijalizaciji...

što bi rekli bull's eye
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:28 06.09.2009

Re: Jezik

Da li bi Srbija bila ista kada bi imala filmskog reditelja poput Majkla Mura, koji bi, na primer, snimio film
"TAJKUNIZACIJA, LJUBAVNA PRIČA"!?
antioksidant antioksidant 10:32 06.09.2009

Re: Jezik

Filip Mladenović
Da li bi Srbija bila ista kada bi imala filmskog reditelja poput Majkla Mura, koji bi, na primer, snimio film
"TAJKUNIZACIJA, LJUBAVNA PRIČA"!?

a u cemu bi se tacno razlikovala?

ja verujem da bi bila ista
Goran Vučković Goran Vučković 11:05 06.09.2009

Re: Jezik

zahvali guglu. licno ne smatram govor vredan prevodjenja...

Bar ne bez učestvovanja u lancu ishrane
Doctor Wu Doctor Wu 12:12 06.09.2009

Re: Jezik

inace, zlonamerni bi rekli da je :"држао доста чврсто поклопац о томе шта смо до правећи овај филм и да сте о тачно да виде шта то значи" da bi obezbedio gledanost u bioskopima i kupovinu dvd-ja (a sve radi zared koju nece drzati u bankama kasnije pretpostavljam. sljampava kapa i milionski racun. dobitna kombinacija.

Pa ne čak ni preterano zlonamerni jer je gnjida i sama rekla da će ускоро да отвори филм у целој земљи (23. септембра у Њујорку и Ла, 2. октобар свуда).

Armchair marxist.
Filip2412 Filip2412 14:00 06.09.2009

Re: Jezik

Bojan Budimac
Ih Vaše anonimno veličanstvo, to bi značilo da bi bloger od karijere morao da uloži nešto vremena i rada. Za koga? Nas beskičmenjake i anonimne?
Budimac, :) ja ostajem dosledno nezainteresovan za nosioca poruke, eto sad sam tek primetio da je to gosn mladenovic. Zaiste me apsolutno neinteresuje ko govori vec samo STA govori. tako bar ja shvatam blog.

Zato me (kao anonimusa) ni naijanje ne vredjaju prethodni postovi autora - jer sam autora vec zaboravio.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:26 06.09.2009

Re: Jezik

ja ostajem dosledno nezainteresovan za nosioca poruke, eto sad sam tek primetio da je to gosn mladenovic. Zaiste me apsolutno neinteresuje ko govori vec samo STA govori. tako bar ja shvatam blog.

Filipe, to jeste idealan pistup blogu. Međutim, mnogi će ti reći da si skroz u krivu i da nikako ne smeš braniti ili preporučiti recimo komentar s kojim se slažeš (naglasak na komentar) ako ne znaš celokupan opus autora komentara njegovu poliičku, seksualnu, nutricionističku i kakvu god orijentaciju, jer u tom slučaju "staješ na njegovu stranu". Činjenica da nemaš pojma o autoru (ni 'njegovoj strani') i samo se u tom momentu slažeš sa tim komentarom ti neće pomoći -- bićeš svrstan. Do/pre/živeo, znam o čemu pričam.

Ne zna se šta je gore, da li kad se nickovi posmatraju kao bubašvabe u kadi ili kao nosioci mišljenja sa kojima se po automatizmu slažeš ili ne slažeš (jer se "zna" ko su i šta su i "oni" ne mogu nikad biti u pravu). Dakle, pozdravljam tvoj pristup.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:25 07.09.2009

Re: Jezik

može i na kineski....

星期日,2009年9月6日

朋友們,

那麼,這是它!

今晚,在威尼斯電影節,我將我的新電影首映,“資本主義:一個愛情故事。”經過16個月的生產,我很自豪地提出這方面的工作我給你。這是完全不同於你會看到銀幕上今年。

20年前的這個星期,我首演,我的第一部電影“羅傑和我。”今晚,我的新影片將首映最古老的電影節在世界上,威尼斯電影節在威尼斯,意大利。這是一種難以置信的榮譽他們已經賦予我們,我們感到非常榮幸能夠提出“資本主義:一個愛情故事”今晚在威尼斯。

導演電影節說,我們的電影是“令人難以置信的交響”,並說,他感動的史詩性質。呀,這些意大利人!一切的戲他們!

但嚴重的是,我相信,我們所做的事情將令你大開眼界。我展示給我的朋友上週,他說:“這是你最危險的電影呢。” (但我向你保證,你看是完全安全,它在當地的劇院。)

我已經保持了相當嚴格控制在我們一直到同時使這部電影,而您即將看到究竟是什麼意思。這是不容易的,年齡在YouTube和互聯網,使這句話處於保密狀態,但我們贏了,我迫不及待地想告訴你這是我的最新努力。

所以希望我們的抗議。我們將盡快回家打開所有的電影,全國(9月23日在紐約和洛杉磯,10月2日+607.786.8131)。

我將離開你引自托馬斯杰斐遜:“金融機構是最危險的常備軍。”

你的,
邁克爾摩爾


google je čudo!!!
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:27 07.09.2009

Re: Jezik

i arapski ....

September 6th ، 2009

أصدقاء ،

حسنا ، هذا هو!

الليلة ، في مهرجان البندقية السينمائي الدولي ، وسوف العرض فيلمي الجديد "الرأسمالية : قصة حب". بعد 16 شهرا من الإنتاج ، وأنا فخور أن يقدم هذا العمل من الألغام لك. وهو عكس ما سترى على الشاشة الفضية من هذا العام.

منذ عشرين عاما هذا الاسبوع لاول مرة أنا فيلمي الأول ، "روجر وأنا". هذه الليلة ، سوف فيلمي الجديد في العرض اقدم مهرجان سينمائي في العالم ، في مهرجان البندقية السينمائي في البندقية ، إيطاليا. ومن لا يصدق انهم شرف منحت لنا ، ونحن نشعر بالفخر لتتمكن من تقديم "الرأسمالية : قصة حب" هذه الليلة في مدينة البندقية.

مدير المهرجان ان الفيلم كان لدينا "السمفونية بشكل لا يصدق" وانه تم نقل بحكم طبيعته الملحمية. جيز ، هذه الايطاليين! كل شيء في اوبرا لهم!

ولكن على محمل الجد ، وأعتقد أننا حققنا شيئا من شأنها أن تدق قبالة الجوارب الخاصة بك. وأظهر لي إلى صديق الاسبوع الماضي من الألغام ، وقال : "انها اخطر الفيلم الخاص بك بعد." (ولكن أود أن أؤكد لكم ، عليك ان تكون آمنة تماما مشاهدته في المسرح المحلي.)

لقد أبقى غطاء ضيق جدا على ما حققناه حتى حين جعل هذا الفيلم ، وكنت على وشك أن نرى بالضبط ما يعنيه ذلك. ليس من السهل ، في عصر يوتيوب ، وشبكة الإنترنت ، أن تبقي شيئا من هذا القبيل تحت اغطية ، ولكن قمنا سحبت منه وأنا لا أستطيع الإنتظار لتظهر لك هذا الجهد الأخير من الألغام.

لذلك أتمنى لنا جيدا الليلة. سنكون ديارهم في وقت قريب لفتح الفيلم في جميع أنحاء البلاد (أيلول / سبتمبر 23rd في نيويورك ولوس انجليس ، أكتوبر 2nd في كل مكان آخر).

سأترك لكم مع اقتباس من توماس جيفرسون : "المؤسسات المصرفية هي أكثر خطورة من الجيوش الدائمة".

لك ،
مايكل مور

Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 04:17 07.09.2009

Re: Jezik

sljampava kapa i milionski racun. dobitna kombinacija.


uz ogroman talenat

venecijanski intervju - na srpskom, za nickovce :]

Hansel Hansel 19:02 07.09.2009

Re: Jezik

Bojan Budimac
Ih Vaše anonimno veličanstvo, to bi značilo da bi bloger od karijere morao da uloži nešto vremena i rada. Za koga? Nas beskičmenjake i anonimne?
Je l' VIP blogeri imaju neki honorar za tekstove? Ovo mi je palo na pamet u trenutku kada je jedan VIP bloger napisao da mu je urednica "isporučila" neke podsticaje (da ne kažem zahteve) da piše, a sad, eto, opet pomislih... Nadam se da ovo nije ništa... hm, jeretički?
antioksidant antioksidant 20:45 07.09.2009

Re: Jezik

Nadam se da ovo nije ništa... hm, jeretički?


pazi, ako ti neko odgovori pozitivno, s moje strane postace ... jereticki
Hansel Hansel 21:07 07.09.2009

Re: Jezik

Pa, jes'!

Al' stvarno, ako dobijaju honorar, ima i da prevode! Šta tu samo copy/paste!
leopold_lady leopold_lady 10:30 06.09.2009

Dobila sam i ja ...

to pismo,ali na mail gde sve važnije informacije dobijam - zaboravim i po nekoliko dana da svratim - pa kad otvorim - zaprepastim se - šta sve propuštam..... Moram malo češće da otvaram taj mail.... Ili da prebacim na neki od ovih - svakodnevnih.....
Doctor Wu Doctor Wu 10:51 06.09.2009

Re: Dobila sam i ja ...

zaprepastim se - šta sve propuštam

Vala i ja.
escherichije_colic escherichije_colic 11:57 06.09.2009

šta sad?

ne valja komunizam
ne valja kapitalizam
ne može socijalizam
...
i šta sad čovek da radi?
gorran2 gorran2 11:58 06.09.2009

Re: šta sad?

escherichije_colic
ne valja komunizam
ne valja kapitalizam
ne može socijalizam
...
i šta sad čovek da radi?
Možda alkoholizam?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:02 06.09.2009

Re: šta sad?

gorran2

escherichije_colicne valja komunizamne valja kapitalizamne može socijalizam...i šta sad čovek da radi?Možda alkoholizam?

Alkoholizam kao poslednji (najviši) stadijum idiotizama.
Dobra ideja. Odoh da probam.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:31 06.09.2009

Re: šta sad?

Može skandinavska verzija kapitalizma!? Šta fali kapitalizmu u Norveškoj? Ili u Finskoj? Ili eventualno kanadska verzija kapitalizma!?
Doctor Wu Doctor Wu 12:46 06.09.2009

Re: šta sad?

Šta fali kapitalizmu u Norveškoj? Ili u Finskoj? Ili eventualno kanadska verzija kapitalizma!?

Možda koja milijarda tona nafte, uglja ili gasa?
ninasimone ninasimone 18:11 06.09.2009

Re: šta sad?

gorran2
escherichije_colic
ne valja komunizam
ne valja kapitalizam
ne može socijalizam
...
i šta sad čovek da radi?
Možda alkoholizam?

jedan moj drugar kaze za sebe da je 'alkoholista' - zvuci bolje nego alkoholicar, filozofija je u pitanju
Filip2412 Filip2412 12:37 06.09.2009

...

pazi, ja njega i gotivim sa aspekta popularizacije problema. problem je sto s takvima ostanemo na popularizaciji i komercijalizaciji...
A malo li je?

I pitanje: koji je pravi nacin da se covek bori za slicne ciljeve, jel moze neki primer, ime i prezime, ozbiljno bih voleo da cujem ko to radi na pravi nacin
Inner Party Inner Party 14:10 06.09.2009

Jos jedan ...

... Murov dokumentarac.

Danas kada se sagledaju Murovi dosadasnji (veliki) dokumentarci vidimo da nisu skoro nista doprineli resavanju problema kojima su se bavili:

Bowling for Columbine - Oruzije se jos uvek prodaje, NRA jos uvek postoji
Fahrenheit 9/11 - Rat jos uvek traje/ Ratovi jos uvek traju bez kraja na vidiku
Sicko - Tek sada se radi na izradi novog sistema ali cak i da prodje nema sanse da to bude neki "evropski model"

Sve u svemu - Mur je bio i ostao ENTERTAINMENT.
Filip2412 Filip2412 16:22 06.09.2009

Re: Jos jedan ...

Inner Party
... Murov dokumentarac.
Sve u svemu - Mur je bio i ostao ENTERTAINMENT.
A ti si uradio nesto vise pa se osecas pozvanim da kritikujes?

Danas kada se sagledaju Murovi dosadasnji (veliki) dokumentarci vidimo da nisu skoro nista doprineli resavanju problema kojima su se bavili:
Uh a ti si ocekivao da neko carobnim stapicem promeni stvari preko noci? Pa ne moze tako bre, to ide polako, postepeno... Mur je uradio nesto, ukazao je na probleme, podstakao na razmisljanje, i to je nesto.



mrvicak mrvicak 12:27 07.09.2009

Re: Jos jedan ...

Danas kada se sagledaju Murovi dosadasnji (veliki) dokumentarci vidimo da nisu skoro nista doprineli resavanju problema kojima su se bavili:


QQ, pa kad bi tako sagledavali bilo koje umetničko delo ili rad u istoriji čovečanstva, skoro svima bi kulturnim radenicima mogli da podelimo jedinice i proglasimo ih beskorisnima.
Mislim da jeste korisno na problem ukazivati, i po tisuću puta u krug, sa raznih aspekata, makar i ništa posebno novo ne otkrivajući, ali podsećajući i apelujući - a čudo bi bilo očekivati da jedan uprti prst pokrene lavinu rešavanja tako kompleksnih problema.
Stoga, ja skidam kapu svima koji nešto bar probaju da pomere, pa makar i za malecki korak napred.
drug.clan drug.clan 14:50 06.09.2009

cap

Meni je od svega najzanimljivije kako u danasnjem informatickom svetu gde je informacija sve i svja ljudima sada najvise treba nekakav Majkl Mur da im nacrta uzas u kojem zive ceo svoj zivot (mozda ne licni uzas vec uzas koji ih okruzuje na planetarnom nivou)?

Pazi kada ispadne da Majkl Mur sada mora da otkriva "tajne" o uzasima kapitalizma i bankarskih grupacija.

ne valja komunizam
ne valja kapitalizam
ne može socijalizam
...
i šta sad čovek da radi?



kada su ljudi robovlasnistvo zamenili sa feudalizmom (ne govorim o nekim "demokratskim" zemljama gde je robovlasnistvo potrajalo sve do srednje faze kapitalizma) znali su da feudalizam nije savrsen ali je pravedniji, potom su feudalizam zamenili sa kapitalizmom iako su znali da kapitalizam nije savrsen al je pravedniji, potom su kapitalizam zamenili sa socijalizmom znajuci da nije savrsen al je pravedniji i onda su neki (oni koji gube prelaskom) koristeci najgoru instancu socijalizma ubedili ljude da se vrate korak unazad i tako razvoj drustva na koji je otisao ceo vek i nekoliko generacija ljudi ponistili da bi opet obicni ljudi dosli do saznanja koje su imali njihovi pretci pre 100 i kusur godina. Sta bi bilo da su se odmah po prelasku na kapitalizam vratili nazad jer se tada pojavile najgore instance kapitalizma: napoleonizam i americki robovlasnicki kapitalizam?

Može skandinavska verzija kapitalizma!? Šta fali kapitalizmu u Norveškoj? Ili u Finskoj? Ili eventualno kanadska verzija kapitalizma!?


Nista mu ne fali samo je pitanje koliko je ostvariv u zemljama koje vekovima ne izrabljuju ostatak sveta ili koje nemaju prirodnih bogastava koje kapitalisti izrabljuju umesto ljudi. Cak je i feudalizam prilicno dobar kada ima prirodnih resursa da se izrabljuju (S Arabija, Bruneji, Emirati...) "Dobar" je i nekim zemljama bez puno prirodnih bogastava koje umesto sopstvenog naroda izrabljuju ljude i prirodne resurse drugih drzava ali kada bi se sveo na sopstvene resurse i oni bi osetili sta je uzas kapitalizma. Lako je ziveti u izobilju "dobrog" kapitalizma u z. evropi kada su vekovima izrabljivali i izrabljuju ljude sirom planete i prirodne resurse u njihovim zemljama. U takvoj varijanti svaki sistem je "dobar".

Ukoliko prirodnih bogastava nema u dovoljnoj meri da zadovolji zedj kapitalista kapitalizam koji je u sustini izrabljivacki sistem se okrece ka narodu da zadovolji svoju zedj i onda se pocne jako osecati koliko je u stvari los.

"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks." - KM

Doctor Wu Doctor Wu 15:08 06.09.2009

Re: cap

"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks." - KM

Zato je KM čitav život živeo isključivo na račun svog drugara Engelsa. Baš kao vampir.
drug.clan drug.clan 15:29 06.09.2009

Re: cap

Doctor Wu
"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks." - KM

Zato je KM čitav život živeo isključivo na račun svog drugara Engelsa. Baš kao vampir.


malo si se zaneo pa si prevideo princip pozicije moci

Nema potrebe da branim KM jer je covek "preziveo" napade i od vecih faca od tebe ali ako platu za obavljeni intelektualni rad smatras pijenjem krvi onda si i ti vampir

Doctor Wu Doctor Wu 15:45 06.09.2009

Re: cap

ali ako platu za obavljeni intelektualni rad

Za kog je to gazdu KM radio? Ko mu je davao platu? Od čega je živeo u Engleskoj? Engels je, ako ništa, makar bio dosledan, išao čovek da se bori, žrtvovao ono što je imao (a imao je dosta) za ono u šta je verovao, dok KM-u ništa nije bilo sveto. Zadovoljavao se tako što je podbunjivao radnike na klanje i jurio sojke, a ništa mu nije smetalo da živi pa i putuje na račun profita koje je njegov drugar ostvarivao izrabljujući radnike u svojoj tkačnici pamuka. Dosledno komunistički, nema šta.
drug.clan drug.clan 16:04 06.09.2009

Re: cap

Doctor Wu
ali ako platu za obavljeni intelektualni rad

Za kog je to gazdu KM radio? Ko mu je davao platu?


ne mozes se ti otrgnuti od svojih kapitalistickih ideja

prvo da bi neko obavljao neki rad nije neophodno da ima gazdu, shvatam ja da je tebi svaki koncept osim izrabljivackog "za gazdu" stran ali probaj bar malo da pogledas i drugacije na svet oko sebe

drugo gazde nikome ne daju platu, jer tako ispadne da je svaki gazda dobar covek koji nekome nesto daje a ne zao gospodar koji uzima


Moze to da se pogleda i na drugaciji nacin: on je radio koliko je mislio da treba (i bio je poprilicno produktivan) i uzimao koliko mu je trebalo i koliko je mogao - pravi komunisticki princip
Doctor Wu Doctor Wu 16:13 06.09.2009

Re: cap

Moze to da se pogleda i na drugaciji nacin: on je radio koliko je mislio da treba (i bio je poprilicno produktivan) i uzimao koliko mu je trebalo i koliko je mogao - pravi komunisticki princip

Ma ok, samo je neko trebalo da pljuje krv u Engelsovoj tkačnici pamuka u Manchesteru da bi Marks mogao da uzima koliko mu je trebalo- pravi komunistički princip.
drug.clan drug.clan 16:25 06.09.2009

Re: cap

Doctor Wu
Moze to da se pogleda i na drugaciji nacin: on je radio koliko je mislio da treba (i bio je poprilicno produktivan) i uzimao koliko mu je trebalo i koliko je mogao - pravi komunisticki princip

Ma ok, samo je neko trebalo da pljuje krv u Engelsovoj tkačnici pamuka u Manchesteru da bi Marks mogao da uzima koliko mu je trebalo- pravi komunistički princip.


Slazem se da je tu sirotinja kao i uvek izvlacila deblji kraj ali za razliku od silicnih izrabljivaca tog doba engels je bio za nijansu bolji i bar svojim intelektualnim radom i davanjem para marksu makar malo pomogao buducim radnicima da prodju malo bolje.

Nego nije to ono sto me ovde najvise iznenadjuje cak brine nego kako to ti sada odjednom brines za sirotinju, za radnike i za njihove sudbine. Da nisi oboleo od nekog ljudskog virusa pa si naprasno od pobornika neoliberalnog kapitalizma postao covek?

Na svu srecu ako ustreba tu par sati leta daleko drzi se poslednji liberalni kapitalisticki health care system da te izleci od toga i da opet postanes dobri stari neoWu.
Doctor Wu Doctor Wu 16:50 06.09.2009

Re: cap

Slazem se da je tu sirotinja kao i uvek izvlacila deblji kraj ali za razliku od silicnih izrabljivaca tog doba engels je bio za nijansu bolji i bar svojim intelektualnim radom i davanjem para marksu makar malo pomogao buducim radnicima da prodju malo bolje.

Ma, Marks je bio najobičnija zavidljiva hoštaplerčina (da se ne ponavljam, znaš već na koga me podseća). Kapitalizam o kome je on pisao u Engleskoj nije postojao već jedan vek, u Engleskoj u kojoj je on živeo su vozovi već razvozili radničku klasu po Brightonu i Blackpoolu, već je bio izgrađen Bazelžetov kanalizacioni sistem, Brunel (čiji je otac bio robijaš) je pravio najveći ocean liner kojim će ljudi putovati preko Atlantika, pruge, a socijalna mobilnost koja je tada postojala nije postojala ni u jednoj zemlji socijalizma. Ljudi su živeli isključivo od svoje sposobnosti i inventivnosti. Naravno, to su sve stvari koje su samo povećavale Marksovu frustraciju i zavist. On, umesto da se pridruži i doprinese svetu u kome je živeo, se zadovoljavao životom u svom ćumezu u Sohou (jbg, voleo čovek kurve), kovanjem krvavih zavera (pred smrt je čak redigovao i svoje radikalno antislovenstvo, iako je bio opsednut mržnjom prema Bakunjinu) i crkavicom koju mu je Engels obezbeđivao.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:22 06.09.2009

Re: cap

Poenta je u citatu, koji u svom pismu navodi Majkl Mur: "Bankarski establišment je opasniji od stajaćih vojski!" (Thomas Jefferson: "Banking establishments are more dangerous than standing armies."

U tom grmu leži zec, zvao se on kako god hoćete!
drug.clan drug.clan 17:26 06.09.2009

Re: cap

Ljudi su živeli isključivo od svoje sposobnosti i inventivnosti.



U kojoj ti bajki zivis pa to danas nigde ne postoji a ne pre 150 godina u engleskoj


Vozovi su razvozili i jevreje po koncetracionim logorima ne vidim sta si time hteo da kazes? Da su metode izrabljivanja bile napredne? A sto se brunela tice ciji je otac bio robijas zar to - kriminal u vidu prvobitne akumulacije kapitala nije potreban uslov za nastanak kapitalizma?
drug.clan drug.clan 17:30 06.09.2009

Re: cap

Filip Mladenović
Poenta je u citatu, koji u svom pismu navodi Majkl Mur: "Bankarski establišment je opasniji od stajaćih vojski!" (Thomas Jefferson: "Banking establishments are more dangerous than standing armies."

U tom grmu leži zec, zvao se on kako god hoćete!


za razliku od danasnjih vlasto drzaca u USA dobar deo founding fathers-a su pre svega bili humanisti, socijalisti i demokrate. Medju njima najistaknutiji pomenuti Dzeferson i iz istorije potisnuti Thomas Paine

Oni su znali da prepoznaju stvarne opasnosti koje prete demokratiji.
Doctor Wu Doctor Wu 17:31 06.09.2009

Re: cap

pa to danas nigde ne postoji a ne pre 150 godina u engleskoj

Danas ne postoji, ali pre 150 godina je postojalo. Zato i nema novih tehnoloških revolucija.
A sto se brunela tice ciji je otac bio robijas zar to - kriminal u vidu prvobitne akumulacije kapitala nije potreban uslov za nastanak kapitalizma?

Sedi, bre, pojma nemaš, otac mu je mardeljao zato što je pobio radnike kad je kopao tunel ispod Temze. Vama komunjarama u vašoj gramzivosti sve liči na prvobitnu akumulaciju kapitala. Opsednuti ste pljačkom. Savest, šta li.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:47 06.09.2009

Re: cap

I dalje se beži od teme: Da li je moguć kapitalizam sa ljudskim likom?
drug.clan drug.clan 17:51 06.09.2009

Re: cap

Danas ne postoji, ali pre 150 godina je postojalo. Zato i nema novih tehnoloških revolucija.


Sve je pucalo od srece i blagostanja u UK pre 150 godina, cak je i sunce sijalo citavu godinu. Ako je tako zasto si onda gore pomenuo one prakticno robove u engelsovoj fabrici. Jos je ta fabrika bila cuvena po dobrim uslovima.

Osim toga sto lose poznajes istoriju izgleda ne poznajes ni vreme u kome zivis. Danas vise nema tehnoloskih revolucija jer se vise ne zovu tako. Probaj da se okrenes oko sebe malo.

Nije bitno zasto je njegov otac robijao (mada i on je pobio radnike znaci bio je prihvatljiv tadasnjem establismentu, da je ubio nekog njihovog ne bi robijo nego visio) bitno je da su robijasima pogotovo onima koji su pokazali mrznju prema radnicima bio otvoren put ka vrhu - to je sistem za koji kazes: Ljudi su živeli isključivo od svoje sposobnosti i inventivnosti.

Ovde verovatno mislis a onu sposobnost koja je u srpskom jeziku poprimila znacenje reci pokvarenost. Pa tako sada onaj ko ukrade nije vise lopov vec sposoban a onaj ko moze da ukrade a ne ukrade nije vise posten vec budala.
drug.clan drug.clan 17:58 06.09.2009

Re: cap

Filip Mladenović
Da li je moguć kapitalizam sa ljudskim likom?


nije moguc jer je u svojoj osnovnoj ideji on zasnovan na izrabljivanju ljudi i prirodnih bogastava (citaj unistenju eko sistema)
Doctor Wu Doctor Wu 18:06 06.09.2009

Re: cap

Ako je tako zasto si onda gore pomenuo one prakticno robove u engelsovoj fabrici. Jos je ta fabrika bila cuvena po dobrim uslovima.

Opet lažeš i podmećeš. nisam pominjao robove, nego ljude, verovatno i decu koji su morali da rade teške manuelne poslove kako bi Marks mogao da juri kurve po Sohou. Nisu bitni radni uslovi nego produkcioni odnosi, tj ko je mažnjavo profit iz te fabrike, a to je u krajnjoj ruci bio Marks.
Doctor Wu Doctor Wu 18:07 06.09.2009

Re: cap

nije moguc jer je u svojoj osnovnoj ideji on zasnovan na izrabljivanju ljudi i prirodnih bogastava (citaj unistenju eko sistema)

Pazi ga drug član postao sad i eko mafija. To ono po principu, nije važno zbog čega, samo da se lije krv.
drug.clan drug.clan 18:41 06.09.2009

Re: cap

Doctor Wu
Ako je tako zasto si onda gore pomenuo one prakticno robove u engelsovoj fabrici. Jos je ta fabrika bila cuvena po dobrim uslovima.

Opet lažeš i podmećeš. nisam pominjao robove, nego ljude, verovatno i decu koji su morali da rade teške manuelne poslove kako bi Marks mogao da juri kurve po Sohou. Nisu bitni radni uslovi nego produkcioni odnosi, tj ko je mažnjavo profit iz te fabrike, a to je u krajnjoj ruci bio Marks.


pa ti u jednom postu kazes kako je bilo dobro svima a onda u drugom kazes kako su ljudi izrabljivani.
potom u jednom postu kazes kako je marks ziveo od crkavice a u drugom kazes kako je uzimao profit stvoren radom citave fabrike

ne znam ko podmece ali evo citata:

kovanjem krvavih zavera (pred smrt je čak redigovao i svoje radikalno antislovenstvo, iako je bio opsednut mržnjom prema Bakunjinu) i crkavicom koju mu je Engels obezbeđivao.


nisam pominjao robove, nego ljude, verovatno i decu koji su morali da rade teške manuelne poslove


a socijalna mobilnost koja je tada postojala nije postojala ni u jednoj zemlji socijalizma. Ljudi su živeli isključivo od svoje sposobnosti i inventivnosti.


ko je mažnjavo profit iz te fabrike, a to je u krajnjoj ruci bio Marks

drug.clan drug.clan 18:44 06.09.2009

Re: cap

Doctor Wu
nije moguc jer je u svojoj osnovnoj ideji on zasnovan na izrabljivanju ljudi i prirodnih bogastava (citaj unistenju eko sistema)

Pazi ga drug član postao sad i eko mafija. To ono po principu, nije važno zbog čega, samo da se lije krv.


da si citao sve moje postove na blogu znao bi da je ekologija a ne laz o "antropogenom globalnom otopljavanju" u cilju otimanja od sirotinje bila moja tema od samog pocetka.

no to tebi nije vazno vazno je da na svaki nacin zastitis od loseg glasa tvoj idealni kapitalizam u kome su po tvojim recima izrabljivali decu u vreme koje smatras najboljim periodom

man se ti odbrane necega za sta niko vise nema lepe reci jer sa tom pricom neces daleko
ninasimone ninasimone 22:21 06.09.2009

Re: cap

ej, guys, oglodali ste vec tu Marks/Engels kosku do koske (no pun intended). Evo vam nova:
najnovija zlatna groznica na Wall Streetu: umesto hipoteka, pakuju se polise zivotnog osiguranja i prodaju investitorima. Ukratko, stari i bolesni sa zivotnim osiguranjem mogu da prodaju svoje polise i dobiju odmah pare na ruke (naravno, manje nego sto bi njihovi naslednici dobili). Kupac takvih polisa racuna da ovi nece jos dugo pa ce brzo povratiti pare i zaraditi. E, sad, ako nesrecnici ne daj boze pozive, mrka kapa, jer ce morati jos ko zna dokle da nastavljaju da odrzavaju polisu. Wall street da bi smanjio i podelio rizik takvih transakcija ih sad "securitize" kao i prethodno hipoteke a znamo kako se to zavrsilo. Gledano sa pozicija investitora, losa varijanta je recimo ako imas portfolio pun bolesnih od leukemije a medicina pronadje lek (kao sto se desilo 80-tih sa polisama ljudi obolelih od AIDS-a, novi lekovi im produzili zivot pa spekulacija propala).
drug.clan drug.clan 01:46 07.09.2009

Re: cap

ninasimone
ej, guys, oglodali ste vec tu Marks/Engels kosku do koske (no pun intended). Evo vam nova:
najnovija zlatna groznica na Wall Streetu: umesto hipoteka, pakuju se polise zivotnog osiguranja i prodaju investitorima. Ukratko, stari i bolesni sa zivotnim osiguranjem mogu da prodaju svoje polise i dobiju odmah pare na ruke (naravno, manje nego sto bi njihovi naslednici dobili). Kupac takvih polisa racuna da ovi nece jos dugo pa ce brzo povratiti pare i zaraditi. E, sad, ako nesrecnici ne daj boze pozive, mrka kapa, jer ce morati jos ko zna dokle da nastavljaju da odrzavaju polisu. Wall street da bi smanjio i podelio rizik takvih transakcija ih sad "securitize" kao i prethodno hipoteke a znamo kako se to zavrsilo. Gledano sa pozicija investitora, losa varijanta je recimo ako imas portfolio pun bolesnih od leukemije a medicina pronadje lek (kao sto se desilo 80-tih sa polisama ljudi obolelih od AIDS-a, novi lekovi im produzili zivot pa spekulacija propala).


zato je tu divni americki health care system koji tim starima nece dozvoliti da pozive jos dugo

zasto li je reformu nemoguce napraviti?

PS. ovo im je inace samo privremeno rsenje dok ne pocne trgovina pravom na disanje tj. carbon credits za koju se ocekuje da ce do 2020. vredeti hiljadu milijardi dolara godisnje.
ninasimone ninasimone 02:38 07.09.2009

Re: cap

e, cekaj ima tu jos... WS to spinuje kao eto oni cine uslugu ljudima, ako su vec bolesni bar ce imati da plate lecenje. Moram da priznam da sam i ja na momenat pocela da muljam po glavi "hmmm, propustila sam real estate bubble, zdravstveno mi je klimavo, ne daj boze ozbiljnije bolesti, sta mi je opcija?" Zasad mi je back-up plan Srbija jer su tamo bar cene manje (ako me srcka ne strefi - plan pokriva samo hronicne bolesti, ne i akutne )

edit: ...na svu srecu pa sam se dozvala uz pomoc one stare Bushove 'fool me once, fool me...'
Novac se sve vise sliva u jedan jedini ogromni zjapeci dzep a sve manje iz njega izlazi. Ono sto ljudi na zapadu treba da cuju je kakve su to prednosti i mane socijalizma a na istoku isto to samo o kapitailzmu. Ovakvim kakvi jesu u ovom trenutku a ne pre sto godina. Srbija i Amerika se, o ironije!, trenutno bave vrlo slicnim problemima i zanimljivo je pratiti kako se stvari odvijaju na razlicitim stranama. Ista retorika, isti odbrambeni stav, iste paranoje.....Pri tom razlika u velicini i bogastvu uopste ne menja stvar. Kad imas finansijskih i egzistencijalnih problema, kolike su cifre u pitanju je potpuno nevazno, sto rece onaj petao iz crtanog 'pola od nista je nista'
mrvicak mrvicak 12:34 07.09.2009

Re: cap

Filip Mladenović
I dalje se beži od teme: Da li je moguć kapitalizam sa ljudskim likom?


Globalno gledano - jock.
Lokalno - jeste, u kapitalističkom centru - ali uvek na uštrb periferije na čijoj grbači opstaje (gde može imati i ima vrlo zverska lica - oni su neizbežna cena ljudskog lika u centru).
Goran Vučković Goran Vučković 13:02 07.09.2009

Re: cap

I dalje se beži od teme: Da li je moguć kapitalizam sa ljudskim likom?

Šta ima ljudskije od kapitalizma? Pohlepa, neodgovornost prema drugima i prirodi, samoljublje, licemerje... suštinske osobine čoveka
rankot rankot 07:19 08.09.2009

Re: cap

drug.clan

Slazem se da je tu sirotinja kao i uvek izvlacila deblji kraj ali za razliku od silicnih izrabljivaca tog doba engels je bio za nijansu bolji i bar svojim intelektualnim radom i davanjem para marksu makar malo pomogao buducim radnicima da prodju malo bolje.

А како су то "будући радници прошли боље"? Тако што су им "трули капиталисти" у Брозово доба давали и шаком и капом да буду брана од комунизма? Баш ме занима, да ли је друг.члан стварно блесав или се талентовано прави?

Време за наплату је дошло онда кад је пао зид, само што то наши "радници" нису укапирали, уљуљкани бајкама чика-Јоже и чика-Едварда. Е сад, друга је прича што се то у Србији завршило како се завршило, уместо да се уради као што је урађено у Словенији...

Било, не поновило се.
drug.clan drug.clan 13:08 08.09.2009

Re: cap

rankot
drug.clan

А како су то "будући радници прошли боље"? Тако што су им "трули капиталисти" у Брозово доба давали и шаком и капом да буду брана од комунизма? Баш ме занима, да ли је друг.члан стварно блесав или се талентовано прави?

Placali komunistima da budu brana od komunizma?

Prosli su bolje zato sto nisu morali da rade 80% vremena za gazdu vec samo 30% vremena za rukovodioce.

Време за наплату је дошло онда кад је пао зид, само што то наши "радници" нису укапирали, уљуљкани бајкама чика-Јоже и чика-Едварда.


Posle pada zida nije doslo vreme ni za kakvu naplatu vec vreme za kaznjavanje za primer. Da nikome vise ne bi palo na pamet da moze da se zivi bolje i pravednije od robovanja u kapitalizmu. Trebalo je takve ideje izbaciti iz glava svima koji su eventualno mogli pomisliti tako nesto. A prica o parama sa zapada od kojih smo mi kao ziveli je vise nego smesna jer su to bile smesne pare za velicinu drzave a i u istom periodu "uspesne zapadne evropske komsije" dobijale bar 10 puta vise po glavi ali je skoro sve zavrsavalo u rukama nekolicine. Nikada nije problem u imanju vec u raspodeli.

Bas me zanima da li ste vi blesavi pa tako ocevidnu stvar ne vidite ili se pravite.
mannitou.jr mannitou.jr 17:10 07.09.2009

...

SMRT KAPITALIZMU, ROBA (ULJE) NARODU !!!
ninasimone ninasimone 17:46 07.09.2009

ljudski lik

Ja bih volela da cujem misljenja iz prve ruke od ovih sto zive u Z. Evropi a narocito u Skandinaviji. Moze biti da se mi svi zanosimo da je tamo neki El Dorado. Ali nesto se ne javljaju puno, mora da im je ok.
Wu, ajd nam kazi sta tebe tisti u UK a ako te nista ne tisti, zasto te ne tisti. Nije isto kad ja citam britansku stampu i kad je cita neko ko tamo zivi i zna sta pise izmedju redova. Cisto da ne upadnemo u iste zamke...
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:58 08.09.2009

Kako je bilo na premijeri filma?

Američki režiser Majkl Mur rekao je u nedelju u Veneciji da je njegov film "Kapitalizam: Ljubavna priča" posvećen "dobrim ljudima kojima je život uništen jurnjavom za profitom".
Na filmskom festivalu u Veneciji kritika je toplo pozdravila film koji je časopis "Verajeti" ocenio kao najbolje Murovo delo.
U filmu su prikazani primeri života ljudi uzdrmani pohlepom korporacija i inspirativne priče radnika koji su se pobunili.
Prema Muru, pobuna za koju se može pomisliti da je on priziva, već je počela 4. novembra prošle godine kada je za predsedinika SAD izabran Barak Obama.



Filip Mladenović Filip Mladenović 01:09 08.09.2009

Jurica Pavičić o filmu Majka Mura

M. Moore na Mostri: Za divlji kapitalizam kriv je bivši epizodni kauboj R. Reagan

Piše: Jurica Pavičić

Novi apostol antikapitalizma Michael Moore predstavio je dokumentarac “Capitalism: A Love Story”, dvosatni socioekonomski kinoesej u kojem mooreovski efektno, domišljato, ali i površno analizira poraz američkog kapitalizma. Za Moorea se kapitalizam i demokracija potiru, kapitalizam je “sotonski” i “grešan”, a rješenje je, sugerira, zadrugarstvo, samoupravljanje i kršćanski socijalizam.

Film počinje dramatičnim prikazom Amerike nakon financijskog sloma: jedan američki dom ode u ovrhu svakih sedam i pol sekundi, a ljudi gube kuće u kojima žive od rođenja. Nakon toga se vraća u svoje osobno iskustvo, industrijsku arkadiju američkih pedesetih. Otac mu je radio u tvornici auto-svjećica u Flintu u Michiganu, imao je penziju, zdravstveno i plaćen godišnji, a grad je bio bogat i prosperitetan. Danas je Flint grad kuća zabravljenih daskama i gomila otpada. Moore postavlja isto pitanje koje i žitelji Splita ili Siska: što se dogodilo?
Pronalazi boogie mana koji je krivac, a to je Ronald Reagan. Za Moorea, bivši je epizodni kauboj otvorio vrata neodgovornom kapitalizmu i tu dolazi dio filma koji je kod Moorea najbolji: ne mudruje, već otkriva bizarne zakutke američke zbilje.

U Virginiji posjećuje okrug u kojem je lokalna vlast dala privatniku koncesiju na maloljetnički popravni dom. Koncesionar je potplaćivao suce koji su slali u popravilište tisuće srednjoškolaca i za najdjetinjastije nepodopštine jer se iz toga izvlačio profit. Iako Moore insistira da je “Capitalism” započeo prije aktualne krize, ona, dakako, zauzima znatno mjesto u filmu. Taj je dio filma najpovršniji. Ne trudi se objasniti uzroke kolapsa, ismijava se s ekonomskim teoretičarima tako što pokazuje kako ni oni ne umiju objasniti što su to financijski derivati.

Zanimljivija je argumentacija koja prikazuje kako su ljudi koji su zagovarali deregulaciju financijskog tržišta fluktuirali između vlade i velikih banaka. Kao dokaz koliko je vlast bila lutak financijskog biznisa, Moore prikazuje dokumentarnu snimku direktora Morgan Stanleyja koji Bushu na pozornici osorno šapuće da “požuri” s govorom. U finalu, Moore raspaljuje gnjev javnosti, postavlja pitanje “gdje su novci” i odgovor nalazi u visokim bonusima financijaša, kao da su oni uzrok, a ne simptom katastrofe.

Nama je zanimljivije ono što Moore nudi kao alternativu. Odvodi nas u dvije američke tvornice koje funkcioniraju po principu samoupravne zadruge s radničkim savjetom, što će biti jako zabavno hrvatskim gledateljima koji se sjećaju Kardelja i Zakona o udruženom radu.

Moore je isporučio ono što se od njega očekuje: ljevičarski crowd-pleaser koji je u Veneciji dočekan s euforijom. Pokazao je da je majstor žanra koji je sam izmislio, da virtuozno gimnasticira filmskom formom i da je briljantan demagog: on nadsinkronizira reklamu za hipotekarni kredit tako što tekst čita imitator M. Branda/Corleonea, a onda na to montira kadar zelenaša iz starog gangsterskog filma. Moore je istodobno i intelektualno nedosljedan i manjkavo obrazovan. Koliko ima obrazovanih dokumentaraca o ekonomiji i politici koji neće doći do multipleksa? (“JUTARNJI LIST”, 6. 9. 2009.)
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:24 08.09.2009

Odlomak iz intervjua Majkla Mura

Ваш филм аналитички сведочи о томе да су садашњи проблеми Америке зачети и порасли још у време Реганове ере?
- Тачно. До тада је у америчком потрошачком друштву још увек важило правило да човека цениш по томе шта је урадио, а не по томе колико чега има. Од Регана, држава Америка почиње да функционише као велика корпорација. Из деценије у деценију све немилосрднија. У Бушовој ери, ствари су само кулминирале, балон је постао пренадуван и морао је да пукне.
И у претходним филмовима Ви истражујете многе табу теме, али се чини да у овом последњем својим земљацима директно стављате прст у око?
- Ја их само љубазно молим да ми одговоре на питање колика је цена коју Америка плаћа за своју љубав према капитализму? Годинама уназад та љубав се чинила невином, да би се данас амерички сан претворио у америчку ноћну мору. Дошло је време за наплату и цену те љубави читаве породице данас плаћају својим послом, кућама, својом уштеђевином. Тренутно у Америци дневно без посла остаје 14 хиљада људи.
Многе од њих видимо очајне и бесне пред финансијским колапсом, али се стиче утисак да не знају тачно кога треба да криве?
- Не мислим да је икаква мистерија ко стоји иза финансијског колапса. Много беса усмерено је на банке и финансијске институције које уцењују нашу економију са којом се и коцкају. Али, и на политичаре који су дозволили да се то догађа.
Филм „Капитализам: љубавна прича” почели сте да снимате пре него што се десио економски колапс. Предвидели сте га?
- Још од филма „Роџер и ја”, а снимио сам га још пре 20 година, почео сам да истражујем разарајући утицај корпоративне доминације над свакодневним животом Американаца, али и по правилу– и на остатак света. Дакле, за мене то није ништа ново и непознато. Овај филм сам почео да снимам 2008. године и он је у почетку значио само континуитет мојих истраживања, да би се на крају испоставило да представља кулминацију. Место „злочина” је много обимније и веће од „Џенерал моторса” или финансијског епицентра на Менхетну у Вол стриту.
У мојој земљи деценијама су нас учили да је капитализам лош систем, а тренутно нам политичари доказују да је тржишна, либерална економија, наша будућност. Да им покажемо овај Ваш филм?
- Обавезно, али учините то на време. Наравно, много је важније да људи, да друштво зна на коју адресу треба да усмери сва своја питања и сво своје незадовољство. Политичари по правилу ништа сами не желе да мењају. За њих нема смисла да буду храбри, јер је то сувише рискантно за позицију коју имају.
Није ни на уметницима, музичарима, филмским ствараоцима, да усмеравају масу, већ је на људима да траже од политичара промене, да траже истину о цени коју треба да плате за живот у систему у којем само неки имају све, а сви други ништа.

Дубравка Лакић („ПОЛИТИКА“, 7. 9. 2009.)

drug.clan drug.clan 13:16 08.09.2009

Re: Odlomak iz intervjua Majkla Mura

Filip Mladenović
Ваш филм аналитички сведочи о томе да су садашњи проблеми Америке зачети и порасли још у време Реганове ере?
- Тачно. До тада је у америчком потрошачком друштву још увек важило правило да човека цениш по томе шта је урадио, а не по томе колико чега има. Од Регана, држава Америка почиње да функционише као велика корпорација. Из деценије у деценију све немилосрднија. У Бушовој ери, ствари су само кулминирале, балон је постао пренадуван и морао је да пукне.
И у претходним филмовима Ви истражујете многе табу теме, али се чини да у овом последњем својим земљацима директно стављате прст у око?
- Ја их само љубазно молим да ми одговоре на питање колика је цена коју Америка плаћа за своју љубав према капитализму? Годинама уназад та љубав се чинила невином, да би се данас амерички сан претворио у америчку ноћну мору. Дошло је време за наплату и цену те љубави читаве породице данас плаћају својим послом, кућама, својом уштеђевином. Тренутно у Америци дневно без посла остаје 14 хиљада људи.
Многе од њих видимо очајне и бесне пред финансијским колапсом, али се стиче утисак да не знају тачно кога треба да криве?
- Не мислим да је икаква мистерија ко стоји иза финансијског колапса. Много беса усмерено је на банке и финансијске институције које уцењују нашу економију са којом се и коцкају. Али, и на политичаре који су дозволили да се то догађа.
Филм „Капитализам: љубавна прича” почели сте да снимате пре него што се десио економски колапс. Предвидели сте га?
- Још од филма „Роџер и ја”, а снимио сам га још пре 20 година, почео сам да истражујем разарајући утицај корпоративне доминације над свакодневним животом Американаца, али и по правилу– и на остатак света. Дакле, за мене то није ништа ново и непознато. Овај филм сам почео да снимам 2008. године и он је у почетку значио само континуитет мојих истраживања, да би се на крају испоставило да представља кулминацију. Место „злочина” је много обимније и веће од „Џенерал моторса” или финансијског епицентра на Менхетну у Вол стриту.
У мојој земљи деценијама су нас учили да је капитализам лош систем, а тренутно нам политичари доказују да је тржишна, либерална економија, наша будућност. Да им покажемо овај Ваш филм?
- Обавезно, али учините то на време. Наравно, много је важније да људи, да друштво зна на коју адресу треба да усмери сва своја питања и сво своје незадовољство. Политичари по правилу ништа сами не желе да мењају. За њих нема смисла да буду храбри, јер је то сувише рискантно за позицију коју имају.
Није ни на уметницима, музичарима, филмским ствараоцима, да усмеравају масу, већ је на људима да траже од политичара промене, да траже истину о цени коју треба да плате за живот у систему у којем само неки имају све, а сви други ништа.

Дубравка Лакић („ПОЛИТИКА“, 7. 9. 2009.)




Regan covek koji je unistio dve najvece imperije 20-tog veka CCCP i USA!
Sofroniye Sofroniye 10:26 08.09.2009

Dakle

da rezimiramo ako neko zaradi milion dolara pozajmljujuci ljudima novac on je zao a kad neko zaradi milion dolara snimajuci film onda on nije zao i licemer ? :) Zasto recimo on nije zaradu od svojih filmova podelio po nekom drugacijem modelu sa svima koji su ucestvovali u pravljenju filma nego bas po onom kojeg kritikuje :)
Kazezoze Kazezoze 11:46 08.09.2009

Re: Dakle

Sofroniye
da rezimiramo ako neko zaradi milion dolara pozajmljujuci ljudima novac on je zao a kad neko zaradi milion dolara snimajuci film onda on nije zao i licemer ? :) Zasto recimo on nije zaradu od svojih filmova podelio po nekom drugacijem modelu sa svima koji su ucestvovali u pravljenju filma nego bas po onom kojeg kritikuje :)

loshe si rezimirao.
ovi shto su pozajmljivali drugima novac taj novac nisu ni posedovali. oni su posudjivali nepostojeci novac, usput se kockajuci sa istim. zato je i doshlo do kolapsa. to se zove pljachka. o tome sam vec pisao OVDE.
majkl mur je svoj novac poshteno zaradio jer njegov film je stvaran proizvod njegovog rada.
ninasimone ninasimone 17:22 08.09.2009

Re: Dakle

Sofroniye
da rezimiramo ako neko zaradi milion dolara pozajmljujuci ljudima novac on je zao a kad neko zaradi milion dolara snimajuci film onda on nije zao i licemer ? :)

Da bi se neko ko zaradjuje pare snimajuci filmove mogao porediti sa onima koji zaradjuju pozajmljujuci novac, odlazak u bioskop bi morao ovako da izgleda:
Na ulazu pise da kosta $10, daje se komedija, udjes unutra a ono bogu plakati, posle pola sata ti kazu da je cena ulaznica skocila na $15, obaveste te da nisi smeo da unosis kokice iako su ti ih oni sami prodali, kazna $5, na pola filma se sete da si zakasnio na projekciju, kazna $5, na izlasku te obaveste da si prekoracio dozvoljenu kvotu za gledanje filmova, pustice te da ides kuci ali si im sad sa kamatama i kaznama duzan $55 (kamate se obracunavaju i povecavaju na dnevnoj bazi i retroaktivno primenjuju i na sve prethodne filmove koje si gledao a za koje jos dugujes para), na kraju razglase svima da nisi dobar gledalac i da ti preventivno bioskopi ubuduce naplate $20 u startu.
drug.clan drug.clan 19:08 08.09.2009

Re: Dakle

ninasimone
Sofroniye
da rezimiramo ako neko zaradi milion dolara pozajmljujuci ljudima novac on je zao a kad neko zaradi milion dolara snimajuci film onda on nije zao i licemer ? :)

Da bi se neko ko zaradjuje pare snimajuci filmove mogao porediti sa onima koji zaradjuju pozajmljujuci novac, odlazak u bioskop bi morao ovako da izgleda:
Na ulazu pise da kosta 10$, daje se komedija, udjes unutra a ono bogu plakati, posle pola sata ti kazu da je cena ulaznica skocila na 15$, obaveste te da nisi smeo da unosis kokice iako su ti ih oni sami prodali, kazna 5$, na pola filma se sete da si zakasnio na projekciju, kazna 5$, na izlasku te obaveste da si prekoracio dozvoljenu kvotu za gledanje filmova, pustice te da ides kuci ali si im sad sa kamatama i kaznama duzan 55$ (kamate se obracunavaju i povecavaju na dnevnoj bazi i retroaktivno primenjuju i na sve prethodne filmove koje si gledao a za koje jos dugujes para), na kraju razglase svima da nisi dobar gledalac i da ti preventivno bioskopi ubuduce naplate 20$ u startu.


tom tom 11:41 08.09.2009

čovek ima rešenje

www.thevenusproject.com

Kazezoze Kazezoze 22:23 10.09.2009

majkl mur i hugo chavez



S najcjenjenijeg filmskog festivala na svijetu, venecijanske Mostre, koja se ove godine održava po 66. put, poslana je nedvosmislena politička poruka. Medijsko forsiranje premijernog prikazivanja filma 'Kapitalizam: Ljubavna priča', u kojem Michael Moore ne štedi američki financijski sustav i pripadajuće političare, te dolazak predsjednika Venezuele, ruku pod ruku s redateljem Oliverom Stoneom, svrstalo je Mostru u 'neprijateljski tabor' naspram koalicijski združenog Zapada.

detaljnije OVDE

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana