Društvo| Tehnologija

Tišina oko polica

njanja_de.manccini RSS / 31.08.2009. u 16:13

 

trinity-college-library-dub.jpg

Živimo u svetu u kome se kreacija i pristup informacijama drastično menja zbog raznovrsnog tehnološkog napretka čiji smo savremenici. Generacija koja je porasla uz internet ceni konsumaciju informacija, distribuciju i kreaciju istih na način koji je u direktnoj suprotnosti sa tradicionalnim visoko obrazovnim gledanjem na proces učenja. Po velikim univerzitetskim bibliotekama se sve više ide prema tome da se štampana izdanja sele van kampusa u neke prostorije specijalno izgradjene za tu svrhu. Obično se dogovore nekoliko regionalnih biblioteka da zajedno izgrade taj prostor i onda ga dele. Postojeće zgrade biblioteka se tako oslabadjaju "nepotrebnih" izdanja i prave prostor za udobne fotelje, stolove, kompjuterske stanice, učionice i kafiće. Stariji i malo konzervativniji korisnici se bune jer kažu biblioteka je mesto gde treba biti tiho i gde ljudi dolaze da čitaju u miru. Ne, to se sve promenilo. Biblioteke jednostavno moraju da okrenu naglavačke svoju funkciju ako žele ostati na mapi bilo kog univerziteta. Kod nas na primer su pravili upitnik za studente od kojeg su se izveli zaključci da i naši studenti vole sve što voli Net generacija: kafu i sendvič uz dobru knjigu dostupnu na laptop- u, da vole učionice izolirane gde mogu da uče u tišini, da hoće pristup većim ušionicama gde sa svojim timom mogu da spremaju grupni projekat i tako dalje.

 

Biblioteke su shvatile da one treba da obezbede prostor i resurse koji doprinose podsticanju socijalne interakcije u fiziškim i virtuelnim prostorima za učenje. Već nekoliko godina unazad biblioteke širom razvijenih zemalja se redizajniraju kako bi postale bliže svojim korisnicima, kako bi njima bilo sto udobnije, jer Net generacija ceni zaokupljanje kroz interaktivni timski rad. Ta ista Net generacija misli da je učenje društveni/social proces. Redizajniranje biblioteka u nešto što ovde zovu learning commons dovodi ljude oko zajedničkog zadatka. Scott Bennett (Yale University Librarian Emeritus) u svom clanku "Libraries designed for learning" kaže da ovakvi prostori u bibliotekama moraju biti svojina onih koji ih koriste, da taj prostor mora da bude fleksibilan i brzo prilagodljiv različitim zadacima koje korisnici postavljaju sami sebi.

 

Primer kako treba da izgleda moderna biblioteka u kojoj glavni resursi su dostupni na vašem lap-top-u ili desktop-u je Princeton's Science Lewis Library. Dizajnirao je poznati arhitekta Frank Gehry koji je dizajnirao Gugenheim muzej u Spaniji, Disney Center u Los Angeles-u, Museum of Tolerance u Jerusalimu (to name a few što bi rekli ovde).

 

Štampana kolekcija se ne vidi kao i da ne postoji. Skladirana je u podrumu u specijalnim uslovima gde su police na šinama za pomeranje po potrebi. Opravdanje je da nam informacija danas pretežno dolazi elektronskim putem, tako da to što ne vidimo knjige svuda po policama ne znaci da ne možemo da im pristupimo. Ostali deo je izvanredan prostor koji prosto mami studente i ostale korisnike da odu tamo i koriste taj prostor za svoja istraživanja, učenje ili za diskusiju sa kolegama uz kafu ili poneki zalogaj. Nova Science biblioteka na Prinstonu ima HDTV broadcast video studio dizajnirano od strane Acentech koji omogućava i rad na post-produkciji, audio studio, 10 novih hig-tech ucionica, dve prostorije za predavanja, multi image, IP bazirani Access Grid videoconferencing prostor, ultra visoka rezolucija 140cm projector, 3D immersive visualization lab i jos svašta nešto.

 

Samo mala kolekcija referens knjiga može se naći na samom ulazu biblioteke gde bibiotekari sede iza pulta čekajuci korisnike koje imaju pitanja kako da pronadju ono što im treba ( a bogami i kako da povezu svoj lap-top na bežični internet). Sav referens material je dostupan online tako da i nema potrebe od štampanog izdanja. Za neke kolege ovde kod mene je bio potpuni šok kad su preselili referens kolekciju što po tim prostorijama van grada što po policama u podrumu. Al' kažu podaci da je porasla poseta studenata kao i upotreba online resursa iz biblioteke i naravno od kuće ili već gde se nalazi taj naš korisnik. Sve što mu treba da dodje do materijala koji su mu potrebni je njegov login ID i šifra. Nema veze gde se nalazi na Zemljinoj kugli. Moram da kažem da podaci, ne samo iz naše biblioteke nego i svuda u Americi, pokazuju da korisnici iz prirodnonaučnih oblasti, inžinjerstva i medicine koriste online resurse mnogo više nego društveni smerovi.

 

Da se vratim Prinstonu i Gehry-ju. Gehry je dizajnirao i MIT Strata center al' su ga oni tužili jer je krov na neka mesta počeo da curi. I pored ove "mrlje" na njegovom rezimeu Prinston ga je ipak unajmio i oni su veoma zadovoljni konačnim "proizvodom".

 

Počelo je sa skicom:

23ARTSNJ.LARGE.jpg

 

Galerija slika

lewissciencelibraryatpriu6.jpg

 

Picture%20012%20pbe_2.jpg

 

Princeton University Science Library Tour

 

LewisTreehouse.jpg

 

I tako, napravili su kafić od biblioteke. To isto sprema i naša biblioteka. Živi bili pa videli!



Komentari (247)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mara92 mara92 03:33 02.09.2009

Re: njanjo

Брајовић је од Бјелопавлића...да подсетим...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:38 02.09.2009

Re: njanjo

od onih Бјелопавлића zar ne?
ma ja ceo dan na poslu čitam i gledam sličke iz Privatne istorije. ne mogu da se saberem pa da napišem neki normalan komentar tim povodom.
ti si vidim završila sa privredovanjem.
ajde sad odmori malo i reci mi na koju te životinju ja podsećam?
Alava Alava 19:35 31.08.2009

Ih bre

Gde smo mi a gde je Evropa!!!
Ajde što nemam pojma čemu služe one rupe na stolovima, ajde što je sve u najrazličitijim bojama, ajde što sve izgleda tako da čovek verovatno poželi da se tu preseli, ali kad sam videla da imaju komociju da podignu noge na taburet dok lapatopišu !!! Ja se zaprepastih!!!!

Njanjo, krajnje je vreme da se pojaviš na naslovnoj, da mi nije Re rekao da si napisala text, ko zna kad bih ovde stigla.... ja otvaram VIP listu samo u krajnjoj nuždi.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:45 31.08.2009

Re: Ih bre

Alava kazem ti da je komocija na nivou. ne znas kolko njih sedne zavali se u nekom kaucu i malo odrema. da ne pricam sto mogu da vuku namestaj i aranziraju ga kako im volja. sloboda bre!
ima i posebne individualne citaonice koje su izolirane i te se koriste maksimalno. zalili se da nemamo dovoljno pa sad ce da ruse kancelarije od nekih profesora iz glavne zgrade na prvom spratu kako bi napravili vise citaonica - individualnih i grupnih. profesori koji ce morati da se sele nisu bili bas srecni jer gube svoje kancelarije al jbg studenti traze i dobijaju.
mirelarado mirelarado 20:07 31.08.2009

Re: Ih bre

Корисни линкови са сајта Универзитетске библиотеке "Светозар Марковић":

електронски часописи

електронске књиге

базе података

Знам да је непотпуно и недовољно, али понешто се ипак нађе...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:14 31.08.2009

Re: Ih bre

nazalost to nije dovoljo resursa za naucne radnike. al razumem zasto nema vise - mnogo kosta pretplata na elektronske databaze. nasa biblioteka trosi skroro 35 miliona dolara godisnje na kupovini materijala od kojih 80% ide za elektronske resurse. mnooogo je skupo.
dragoljub92 dragoljub92 20:16 31.08.2009

Re: Ih bre

njanja_de.manccini
nazalost to nije dovoljo resursa za naucne radnike. al razumem zasto nema vise - mnogo kosta pretplata na elektronske databaze. nasa biblioteka trosi skroro 35 miliona dolara godisnje na kupovini materijala od kojih 80% ide za elektronske resurse. mnooogo je skupo.

па нама бре буџет за културу није толки
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:34 31.08.2009

Re: Ih bre

Па да, Драгољубе, имаш одличну поенту, новац јесте озбиљан предуслов. Добре библиотеке изискују само две ствари, новац и људе. Као што Њања овде тврди, чак и књиге нису више толико важне.
dragoljub92 dragoljub92 20:44 31.08.2009

Re: Ih bre

marco_de.manccini
Па да, Драгољубе, имаш одличну поенту, новац јесте озбиљан предуслов. Добре библиотеке изискују само две ствари, новац и људе. Као што Њања овде тврди, чак и књиге нису више толико важне.

ја не причам овде о љубљви према новцу него о томе да је имање новца предуслов да се нешто уради,ако се зна шта се хоће и може.
рече песник -- новац без кога се не може --

шта ћеш бољи пртимер од србије,србија нема новац и сад је ту где је,врти се у круг.како да оно мало што има подели свима којима треба и што јој је дужност.никако.новац паметном човеку омогућава да живи живот а будали да се иживљва над животом
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:58 31.08.2009

Re: Ih bre

Ни ја не причам ни о љубави према новцу ни o људима који воле новац. Само сам се сложио да је много лакше кад има новца (не само да је лекше него је и неопходно) и да још на то треба додати људе који су вољни да све то ураде. Дакле, само маштам.
dragoljub92 dragoljub92 21:27 31.08.2009

Re: Ih bre

ма разумели смо сееееее нас двојица,само сам послао поруку онима који се фолирају д новац није важан чинилац у свему.
једино лиоше у новцу је кад постане циљ сам по себи онда никава корист од њега.
Blade Runner Blade Runner 20:41 31.08.2009

Sve je lakše biti student



a za tekst

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:51 31.08.2009

Re: Sve je lakše biti student

Blade ova kapija se bas koristi ovde na blogu. upotrebna vrednost joj je ihaaaaaaa!

hvala

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:43 31.08.2009

Разговор...

– Ууух, ово сјајно изгледа, је л' сам ти рекао да ће све књиге сада да иду онлајн и на мрежу?
– Па добро, тачно је да тиме књиге постају доступније, али како би данас упознао све оне занимљиве људи из библиотеке?
– На Интернету...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:49 31.08.2009

Re: Разговор...

tako je mali marco letos poljubio mamine i tatine internet prijatelje. a nisu iz biblioteke.
vishnja92 vishnja92 20:46 31.08.2009

Bohumil Hrabal

"Klubovi poezije"


Alberto Mangel

"Biblioteka nocu"
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:52 31.08.2009

Re: Bohumil Hrabal

ja sam sad opet citala Kite Runner. ne mogu da se odvojim od te knjige. a trebalo bi da je vratim prijateljici...
niccolo niccolo 20:57 31.08.2009

Re: Bohumil Hrabal

Kite Runner

Jel to Blejdova žena?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:58 31.08.2009

Re: Bohumil Hrabal

niccolo
Kite Runner

Jel to Blejdova žena?

kolko ja znam ne.
natasavb natasavb 21:28 31.08.2009

Re: Bohumil Hrabal

njanja_de.manccini
niccolo
Kite Runner

Jel to Blejdova žena?

kolko ja znam ne.

vrati je i onda pronadji "hiljadu cudesnih sunaca ", isto od hoseinia.

a biblioteke. dugo nisam bila ni u jednoj i onda pre par meseci odem u jednu, onu u kojoj radi ona sto je otisla u kinsasu . :) otvorim vrata i pogodi me onaj divni miris stare hartije, prasine ( nisam je videla, sve cisto ko suza. ququ meni nece se nikad vratiti iz kinsase ) i kojekavih tragova sto ostaju posle citanja.
uzela sam jednu (ne smem da kazem koju :)) i celim putem do kuce je mirisala i tako prizivala neka lepa secanja.


myredneckself myredneckself 23:05 31.08.2009

Biblioteka

DOK, u Delftu, Holandija
udobna sa kafeom, igraonicama i čitaonicama za decu, udobnim stolicama a police ne liče na one u gvožđarama, kao da je IKEAbrary





i čaj od sveže mente u kafeu. meni je ovde jako lepo!
myredneckself myredneckself 23:08 31.08.2009

Re: Biblioteka

ovo sam preskočila, izgled spolja
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:41 31.08.2009

Re: Biblioteka

super je i ova biblioteka baš je ono o čemu pričam. information commons ih zovu ili learning commons (bar ovde u USA).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:04 01.09.2009

Re: Bohumil Hrabal

vrati je i onda pronadji "hiljadu cudesnih sunaca ", isto od hoseinia.

natasa čitala sam i tu knjigu al je meni ova draža. ne umem da objasnim zašto.
Blade Runner Blade Runner 03:15 01.09.2009

Re: Bohumil Hrabal

niccolo
Kite Runner
Jel to Blejdova žena?

Jok. Blade u slobodno vreme
Da i ja kažem nešto o sebi u trećem licu
natasavb natasavb 07:32 01.09.2009

Re: Bohumil Hrabal

njanja_de.manccini
vrati je i onda pronadji "hiljadu cudesnih sunaca ", isto od hoseinia.

natasa čitala sam i tu knjigu al je meni ova draža. ne umem da objasnim zašto.

vecina kaze za sunca da su bolja, a da znas da se i meni "lovac na zmajeve" vise dopao. mozda sto sam nju prvu procitala, ne znam.
eto, drago mi da se i tebi zmaj vise svidja.
imas nesto da preoprucis?
moje otkrice ovog leta je peljevin.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:42 01.09.2009

Re: Bohumil Hrabal

natasa jesi li citala nesto od Jhumpa Lahiri? ako nisi nadji: interpreter of maladies, the namesake i unaccustomed earth. ne znam kako su ih preveli na srpskom.
ivana23 ivana23 21:41 31.08.2009

Počeo Festival knjige u Beogradu



Na beogradskom Trgu Nikole Pašića počeo je Festival knjige Udruženja izdavača i knjižara Vojvodine, prvi u glavnom gradu Srbije.

B92
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:14 01.09.2009

Re: Počeo Festival knjige u Beogradu

Na beogradskom Trgu Nikole Pašića počeo je Festival knjige Udruženja izdavača i knjižara Vojvodine, prvi u glavnom gradu Srbije.

pa šta čekate?

dunja73 dunja73 22:24 31.08.2009

--

a Hörbuch (audio knjige)
biblioteke ?
Za decu pogotovu povoljnost , ucenje jezika, pravilno izrazavanje itd....
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:10 01.09.2009

Re: --

probala sam da nadjem ove knjige al ne razumem nemački
al znam na šta misliš ima toga svuda valjda.
mi dobijamo audio knjige u biblioteci i žena koja ih procesira voli da ih sluša. nikad ne možeš sa njom da popričaš jer uvek ima slušalice na uši i ponekad plače. šta ćeš...život.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:00 31.08.2009

:)

Samo da se javim. Stigli smo
mirelarado mirelarado 23:18 31.08.2009

Re: :)

По смајлију би се рекло да је провод био одличан :))
shumska shumska 23:21 31.08.2009

~

iskrena da budem - ja nisam nešto fascinirana ovom "reformom". da, ona odražava duh vremena i potrebe "korisnika" i to je u redu, ali za mene je jedno kafić gde dodjem sa knjigom, naručim kafu i čitam, a drugo je biblioteka.
možda sam nazadnjak najveći, ne znam.
sve ovo na slikama jeste impozantno, ali kažem "ovo" jer nemam prikladnu reč za to nešto. hm, trebalo bi da smisle neki novi termin za ove kafićo - učionice.
lepe su zgrade, doduše
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:28 31.08.2009

Re: :)

По смајлију би се рекло да је провод био одличан :))

Da, prvi put sam jeo specijalitete iz Antepa (punjeni sušeni patlidžan npr.). Fina kuhinja malo ljuta (ali ja to voleeem).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:37 31.08.2009

Re: :)

uh bre i ja oću takav patlidzan.
nego ljudovi ja baš volim ovakve biblioteke. znaš nekako živahno unutra a ipak radno. baš lepo sve to izlgeda moram da vam kažem. danas sam šetala po spratovima bibioteke da proverim kako izgleda na prvi dan škole. odmah se primeti gužva u biblioteci (i u parking garaži).
dunja73 dunja73 23:39 31.08.2009

Re: :)

(punjeni sušeni patlidžan npr.).




jel to Gazi?

selim se za koji dan dole...
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:54 31.08.2009

Re: :)

jel to Gazi?

da, Gaziantep. (bez "gazi" je otomanski naziv)
Blago tebi
shumska shumska 01:51 01.09.2009

Re: ~

iskrena da budem -

ovim putem se javno zahvaljujem osobi koja mi je kliknula preporuku na moj gornji komentar, viseći. (viseći - ostao da visi).
nepoznatom blogeru / ki hvala na obraćenoj pažnji + što se složio / la
Šumska, radosna
(opet kao trinaesto prase)
edit - jer blog je "poslednja oaza"
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:59 01.09.2009

Re: ~

trinaesto prase tvoj komentar uopšte ne visi jer su se ljudi nadovezali a i ja sam tebi odgovorila što sam mislila da treba.
a sad idem da vidm dal ima još neko trinaesto prase ovde.
shumska shumska 02:34 01.09.2009

Re: ~

pa, onda hvala
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:37 01.09.2009

Re: ~

Мислим да је могуће да се човек збуни у чему је поента овог новог концепта библиотеке. Поента сигурно није отарасити се књига већ боље искористити простор и боље одговорити потребама свих корисника.

Ево рецимо ја волим штампане књиге (а електронски приступ стручној литератури). Вечерас решим да ћу послушати савет crossovera и максе да прочитам неку књигу коју су ми препоручили. Одем на електонски каталог и видим да имамо књигу, али није у главној библиотеци већ у магацину који делимо са комшијским универзитетом (који је на 150км, а магацин је негде на око пола пута). Кликнем тамо да хоћу ту књигу. Док сутра одем на факултет и сетим се да сам наручио ту књигу она је већ тамо и чека ме (да, сваки дан возе људи наручене књиге). Одем око подне, намигнем једној библиотекарки и покупим књигу. Могу да наручим и да ми књигу донесу у канцеларију, али то засад избегавам, јер тако пропустим намигивање.

Поента је да је мени као кориснику свеједно где та књига дрема док ми не треба. А могу да је добијем кад год ми затреба.

С друге стране, простор који је у библиотеци ослобођен премештањем штампаних примерака у онај заједнички магацин се може искористити за многе корисне ствари, од фотеља и асталчиће за читкарање уз кафу па до свакојаких технолошких чуда. За све укусе и потребе.
Unfuckable Unfuckable 05:37 01.09.2009

Re: ~

e pa ako je tako, evo još jedne preporuke na komentar
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:36 01.09.2009

Re: ~

e pa ako je tako, evo još jedne preporuke na komentar

hvala dobrotvore
shumska shumska 14:13 01.09.2009

Re: ~

Кликнем тамо да хоћу ту књигу. Док сутра одем на факултет и сетим се да сам наручио ту књигу она је већ тамо и чека ме

da ne citiram ceo tvoj sjajni odgovor . hoću samo da kažem da mi je pomogao da shvatim način na koji stvari funkcionišu. lični primeri su najbolji primeri

shumska shumska 14:19 01.09.2009

Re: ~

e pa ako je tako, evo još jedne preporuke na komentar

Unfe, gracias segnor, olakša mi odrastanje u oazi
(ja neču reči dobrotvore, jer me reč asocira na tvora )
Unfuckable Unfuckable 15:19 01.09.2009

Re: ~

asocijacije su čudo, ali to već moraš sa njanjom da vidiš,
ja se trudim da budem nedvosmislen u komentarima (i preporukama)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:28 01.09.2009

Re: ~

asocijacije su čudo, ali to već moraš sa njanjom da vidiš,

ja stojim iza svojih reci - dobrotvor!
mirelarado mirelarado 16:00 01.09.2009

Re: ~

njanja_de.manccini
asocijacije su čudo, ali to već moraš sa njanjom da vidiš,

ja stojim iza svojih reci - dobrotvor!


И у праву си, Њањо.

Добротвор → онај који добро твори, тј. чини, ствара. А помоћ библиотекама свакако спада у добра дела.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:42 01.09.2009

Re: ~

И у праву си, Њањо.

ma znam da me ti razumes.


nego nesto sam gladna, vreme mi za rucak. ajde pridruzi se

mirelarado mirelarado 18:10 01.09.2009

Re: ~

Хвала, овде се баш ближи вечера. Право време за један добар рижот:



Bojan Budimac Bojan Budimac 20:42 01.09.2009

Re: ~

ja stojim iza svojih reci

a anonimna!
šala, šala...

Još juče sam ti lupio preporuku na tekst o ovoj lepoti...

U mom prvom tekstu na ovom blogu sam napisao: Nove generacije će se bolje snalaziti na internetu nego u knjižari ili biblioteci. Nekome to može izgledati strašno, po mom mišljenju to je ekvivalent generacije koja se bolje snalazila u biblioteci nego u crkvi onomad kad je civilizacija Prosvećenosti stupala na scenu. Da li to znači smrt knjige? Glupost! Makar šta! Kin ignoriše, a T.P. verovatno ne zna, da su upravo knjige najkupovaniji artikl online.

Sad vidim da savremene biblioteke upravo rade na ukrštanju interneta i knjiga. Iako, da, kako je Višnja već napisala volim da zaspim ispuštajući knjigu pored kreveta i poslednjim tragovima svesti gaseći noćnu lampu ovo sve smatram veoma uzbudljivim i pomalo zavidim onima kojima je dostupno (a je l' može login i šifra, onako preko veze? možeš mi to na PP )
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:42 01.09.2009

Re: ~

Ups dupliralo se
Unfuckable Unfuckable 20:46 01.09.2009

Re: ~

Добротвор → онај који добро твори, тј. чини, ствара. А помоћ библиотекама свакако спада у добра дела.

e pa da, da...tajrad mirela - i ja sam sumljao da je to u pitanju, nego rek'o da se ne zalećem neoprezno u dalji posledični razvoj razmatranja pojma, recimo - "dobrotvorne svrhe", to bi tek unelo pometnju...
eh u kakva sve duboka razmišljanja može da odvede jedna preporuka, čudo
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:54 01.09.2009

Re: ~

(a je l' može login i šifra, onako preko veze? možeš mi to na PP

Budimac svakao da ne moze ja sam profesionalac.

p.s. za detalje se dogovorimo na pp

p.p.s. nego sad pisem nesto sto mi treba oko web2.0 tehnologija pa citam i ne verujem kako je bilo samo pre par godina kad su web strane kreirane samo od strane odabranih a sad bogte moze svako to da radi jer su ove web 2.0 tehnologije omogucile interakciju i kreaciju kontenta na webu i to sve bez znanja programiranja. (mislim cak i ja znam da napravim web stranu!!!). kako je lakse sad sve postalo jer studenti ( a i obicni ljudovi) na primer ne samo sto traze informacije nego mogu i da ih kreiraju i time njihovi projekti postaju atraktivniji. svi mi koji koristimo blogove, wiki, podcast, rss ucimo se socijalizaciji i tehnickim vestinama potrebnim u ovom modernom drustvu. skroz zanimljivo sve ovo. jednostavno moramo da ostanemo u toku jer se ove digitalne tehnologije menjaju munjevitom brzinom. a lako je sad ostati u toku jer Web 2.0 tehnologije su pre svega interaktivne.
mirelarado mirelarado 21:10 01.09.2009

Re: ~

eh u kakva sve duboka razmišljanja može da odvede jedna preporuka, čudo


:)) Aсоцијације, помоћу којих се одвијају човекови мисаони процеси, јесу право чудо.
Могу да буду и опасне, да нас доведу у заблуду, да омету здраворазумско закључивање. Рецимо овако:

"Кrompir se povezuje s jabukom, i jedno i drugo su biljke i to okruglog oblika. Jabuka se povezuje sa zmijom, na osnovu Biblije. Zmija se povezuje s američkom krofnicom na osnovu prstenastog oblika, američka krofnica se povezuje s pojasom za spasavanje, a ovaj opet s kupaćim kostimom, kupaći kostim s nautičkom kartom, nautička karta s higijenskim ubrusom, higijena s alkoholom, alkohol s drogom, droga sa špricom, špric s rupom, rupa sa zemljištem, zemljište s krompirom." (У. Еко, Фукоово клатно)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:16 01.09.2009

Re: ~

nista bez tog klatna vidim ja.
ma meni samo lepe stvari padaju na pamet bre. pa meni je i tvor lep! jeste li videli nekog u zivo? mnogo je lepo stvorenje. zavodnik pravi...bas ko unf!

Bojan Budimac Bojan Budimac 21:38 01.09.2009

Re: ~

bas ko unf!

jaaaaaaaaao Njanjo!
Unfuckable Unfuckable 21:45 01.09.2009

Re: ~

hej to je sjajna ideja da neko okači blog sa temom koja životinja bi odgovarala kom blogeru
mislim da bi to bio pravi vatromet asocijacija
mirelarado mirelarado 21:48 01.09.2009

Re: ~

Куд ти оде с асоцијацијама, Њањо :))))
Леп је твор, само је боље да му се дивимо на слици или издалека, јер ако се уплаши... опасно је по човекове дисајне органе.
crossover crossover 21:59 01.09.2009

Re: ~

njanja_de.manccini
lako je sad ostati u toku jer Web 2.0 tehnologije su pre svega interaktivne.

Мобилност + интеракција = милина једна. То је прави рецепт за будућност на Мрежи, а технолошку страну овога је Милан лепо описао доле у коментару.

Мој посао је такав да пуно користим приступ удаљеним рачунарима и различитим веб апликацијама (програмима) и срећан сам због тога јер ми то штеди пуно времена и новца. Солидан део времена проведем радећи од куће (или са било ког другог места), а посао због тога не трпи, напротив, неке ствари радим много ефикасније него у канцеларији где је обично велика гужва. Често и радне састанке са колегама обављам преко Интернета, уствари кад мало боље размислим, не знам зашто уопште идем на посао :)) Шалим се, неке послове (а нема их много) је немогуће обавити кроз жицу и директан контакт је незаменљив.

Највише волим што не морам да се возикам по граду, поготово од како је саобраћај у Београду постао скоро неподношљив.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:59 01.09.2009

Re: ~

Unfuckable
hej to je sjajna ideja da neko okači blog sa temom koja životinja bi odgovarala kom blogeru
mislim da bi to bio pravi vatromet asocijacija

Ajde, nadam se da nećemo morati čekati do petka
S obzirom da je žurka tamo kod FM zamrla bio i red da je nešto nadomesti.

(ja sebe vidim kao morža)
Unfuckable Unfuckable 22:35 01.09.2009

Re: ~

(ja sebe vidim kao morža

ja sebe kao - ovcu ali - radim na sebi, radim
mada ni ovaj njanjin kompliment glede švaleranja nije zanemarljiv


pazi, nekako mislim da je to više tema za fejsbuk, hm ?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:57 01.09.2009

Re: ~

pazi, nekako mislim da je to više tema za fejsbuk, hm ?
*novo

hit!!!
al si me sad oraspolozio.
hvala ti jer sam bila u iritable stanju od silnog vozikanja od posla do jedne skole, pa do druge pa do trece i tako...a uz put voze manijaci ko da su na nekim trkama covece. strahota.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:01 01.09.2009

Re: ~

Леп је твор, само је боље да му се дивимо на слици или издалека, јер ако се уплаши... опасно је по човекове дисајне органе.

ja sam nažalost jednom pregazila jednog autom i onda su mi prijatelji rekli da operem auto sokom od paradajza kako bi otiso miris. da znas samo kolko sam paradajza potrosila. al miris otiso vazno.
a dolaze u dvoriste nije da nije i oni i rakuni i posumi i armadilja. veselo dvorište.
crossover crossover 23:16 01.09.2009

Re: ~

njanja_de.manccini
a uz put voze manijaci ko da su na nekim trkama covece. strahota.

Овако?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:43 01.09.2009

Re: ~

tako nego kako.
znaš sad u nedelju idem sa decom da kupimo neke stvari i na autoputu vozim ja kad ono jedna gospodja koja samo sto je izasla iz crkve (tacno tamo je bila jer na tom izlazu je samo crkva) hoce da se ubaci na autoput na prikljucnici koju ja prolazim u tom momentu. lepo vidim u retrovizoru da ide ona u SUVju al je iza mene. onda odjednom nagazi na gas gospodja iz tog SUVja i hoce ispred mene da se ubaci. ja sam u zadnjem momentu pobegla u drugoj traci u kojoj je za srecu neki tip prikocio da bi me pustio jer vidi da onamo sa desne strane ide budala. ljudi moji kako sam se uplasila nemate pojma. onda ja nagazim na gas prodjem paralaleno sa njom i naravno I fliped my finger. to je jednino sto sam mogla da uradim.

trol off
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:14 02.09.2009

Re: ~

njanja_de.manccini
... onda ja nagazim na gas prodjem paralеlno sa njom i naravno I flipped my finger. to je jedino sto sam mogla da uradim.

trol off

Где ово трол, Њањо, ово је есенција теме.
crossover crossover 00:20 02.09.2009

Re: ~

njanja_de.manccini
onda ja nagazim na gas prodjem paralaleno sa njom i naravno I fliped my finger.

Њањо одлично си реаговала. Сигнализација је много важна током вожње.
Него, претпостављам да као сваки озбиљан нерд возиш неког браон волвоа. То не ваља. Мораш да набавиш неке serious wheels, нешто texas style - кад стиснеш сирену да се госпоџи у есувију поквари фризура. Е сад, шта препоручити, тешко је рећи... рецимо Hummer, али не цивилну верзију то је за секаперсе...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:43 02.09.2009

Re: ~

boys hvala na razumevanju. mnogo mi znači.
nego ja bi htela da vozim volvo al nažalost sam zaglavila sa jednom hondom odyssey. malo mi smešno stoji al nema veze.
mara92 mara92 04:06 02.09.2009

Библиотеке

...овде ми се неким чудом створио коментар који сам сада померила доле...

Него, кад сам се већ "задесила" код вожње: Њањо, поздрављам акцију...ако мене питаш, возиш паралелно са скотом који те исекао, отвориш прозор на сувозачкој страни и онда (уз прст) поменеш пар глагола и тако...а и није Одисеј мали, то је бре, ипак вен...додуше, када ме неко џукачки изнервира, не спречава ме габарит ни мојег ни туђег возила...
Blade Runner Blade Runner 18:22 02.09.2009

Re: Библиотеке

поздрављам акцију...ако мене питаш, возиш паралелно са скотом који те исекао, отвориш прозор на сувозачкој страни и онда (уз прст) поменеш пар глагола и тако


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:39 02.09.2009

Re: Библиотеке

uh dobro nisam to ja, to je neka druga fina dama.
shumska shumska 19:17 02.09.2009

Re: ~

ljudi, ovde je sasvim slučajno došlo do baš baš nesporazuma.
zaista mi je žao.
meni niej bilo jasno zašto se njanja zahvaljuje, i to za preporuku, a uz onog smajlija - te mi se reč dobrotvor u ovom slučaju asocijativno nalepila na njeno spominjanje sa prethodne strane (uspeh, dobrotvorne svrhe, itd)...
u jednom trenu sam se htela našaliti, onako neodredjeno. i to je sve.
stojim i ja iza svoje asocijacije, ali ona nema veze ni sa čim i ni sa kim, samo sa rečju kao takvom.
nikada nisam dvosmislena u pisanju, čini mi se da blog to ne trpi, kao komunikativna forma.
izvinjavam se njanji i unfu
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:09 02.09.2009

Re: ~

shumska ovde su svi zaboravili na to. ajde molim te opusti se i uzivaj. nema potrebe od izvinjavanja.
nismo mala deca pa sad da raspetljavamo ja sam rekla, ti si rekla, on je reko, ja se izvinila, on se nije izvinila, pa i ona isto itd.
relax
Unfuckable Unfuckable 20:29 02.09.2009

Re: ~

shumska bre, nije ti ovo fejsbuk pa da skidamo sa liste prijatelja,
relax što reče njanja
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:05 02.09.2009

Re: ~

Unfuckable
shumska bre, nije ti ovo fejsbuk pa da skidamo sa liste prijatelja,
relax što reče njanja

Одакле ти знаш програмске могућносту Фејсбука?
Unfuckable Unfuckable 23:21 02.09.2009

Re: ~

čitao u biblioteki
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:03 03.09.2009

Re: ~

moram i ja da nadjem da procitam i proširim poglede na web2.0 tehnologiju i sve te social networking strane. ja i dalje ne kapiram šta se radi na FB? zar kad neko ostavi poruku nekome to svi mogu da vide? ne, ne ima valjda pp i tamo...sad kad se vrati moja sestričina sa baleta ima da je pitam za dozvolu da pogledam njenu stranu na FB i ukapiram neke stvari.

shumska shumska 14:19 03.09.2009

Re: ~

laknulo mi je, sastave me silni nesporazumi ponekad onako u paketu (pa se tešim da je sve to zbog punog meseca):)
nemam ni ja FB profil.
meni to malo morbidno
Unfuckable Unfuckable 15:12 03.09.2009

Re: ~

nemam ni ja FB profil.

ali imaš još jednu preporuku za to od mene
Milan Novković Milan Novković 17:46 03.09.2009

Re: ~

meni to malo morbidno

U praksi "morbidno" koliko i blog ili kafana
>= 5 sati dnevno - morbidno
< 5 sati dnevno - nije morbidno
vishnja92 vishnja92 20:08 03.09.2009

Re: ~

Milane,

a njanjo, samo da znas - ja sam tamo nasla neke bas, bas dobre fotografe (a neki nasli mene, kako - hbmlga) i otkad smo se sprijateljili, na mom home pageu malo - malo pa neka divota.

fb je tacno onakav kakav je i svet, pa minus ogranicenja - kreiras sama svoj prostor.
uopste nije loso :)
ustvari, pomalo lici na vasar (sto kaze moja Tika za Adu: ova Ada je super, kao neki vasar sa morem!)

ps - a igram i pet society kad mozak krene da mi slajfuje. nemojte nikome da kazete...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:53 03.09.2009

Re: ~

ma tamo se desava exodus, al vi niste svesni.

The Medium - Facebook Exodus
Milan Novković Milan Novković 08:31 04.09.2009

Re: ~

ma tamo se desava exodus, al vi niste svesni.

Još dok sam bio brucoš na FB meni je starija ćerka, sa višegodišnjim stažom i par miliona prijatelja, rekla da se posao relativno brzo svede na gledanje fotki i poneki komentar. Pa poneko podsećanje da imaš prijatelja, kad ti prijatelj promrda na FB :) (ljudi vole da kažu kako nam za ovo ne bi trebala pomagala, samo ljudi jedno pričaju, a drugo rade) sa kojim onda skokneš do bioskopa, kafića, restorana ili šačice prodavnica.

Tako sam i ja, na kraju, "diplomirao" iako je bilo svašta in the meantime :)

Mlađa ćerka je teži slučaj, pošto je mlađa. Samo, pošto sam primetio kako mi slabo prolaze pitanja po kući tipa šta razmišlja, o ovom ili onom, ili misli o glasu pevača ili pevačice, pa instrumentalizaciju, aranžmanima itd u nekoj kvalitetnijoj pesmi, da joj malo skrenem pažnju sa one jeftine produkcije gde se peva kroz nos, ja sam lukavom političkom manipulacijom postigao da joj budem prijatelj na FB :)

Odličan potez, moram da se pohvalim, čujem više od nje, uletim sa ponekim "šaljivim" komentaro koji se, neverovatno, bolje "odsluša" i sumnjam da postoji funkcionalnost u kojoj bi mi kao familija mogli da postojimo, kad je naša mlađa ćerka u pitanju (još malo pa 13 godina), ekikasnije nego sad u ovoj mešavini mlaćenja po kući i Internetu :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:28 04.09.2009

Re: ~

Milane ako ikad odem na FB ili neke slicne social networking sajtove bice samo zbog toga da budem blizu dece. nadam se samo da mi to nece trebati jer bi htela da umem da budem blizu njih u realnom svetu i da mi taj extra svet nece trebati. nemam pojma dal lupam na pamet i dali zivim u nekoj zabludi da ce me FB mimoici.nasa su deca jos mala (cerka je 10 a sin 5) i ne znam kako ce da bude vec sledece godine, al je nikako ne volim to sto ovaj brat Internet sve zna o nama i ovako i onako, pa sto bi jos i sitne intimne detalje o nasim druzenjima i svakodnevnim glupostima.
ivana23 ivana23 13:48 04.09.2009

Re: ~

al je nikako ne volim to sto ovaj brat Internet sve zna o nama i ovako i onako, pa sto bi jos i sitne intimne detalje o nasim druzenjima i svakodnevnim glupostima.

Milan Novković Milan Novković 14:21 04.09.2009

Re: ~

ivana23
al je nikako ne volim to sto ovaj brat Internet sve zna o nama i ovako i onako, pa sto bi jos i sitne intimne detalje o nasim druzenjima i svakodnevnim glupostima.

Razumem, naravno, ne volim ni ja, ovo ja relativno grubo glasanje na temu kvaliteta.

Ali, kao i mnoge druge stvari, radi se o finom ballancing actu. Tj jednačina ima vše od ove jedne promenljive.

Npr, ja još manje volim ozbiljan višak kilograma, samo što je ta mržnja u perfektnoj harmoniji sa uživanjem u višku jedenja i manjku kretanja - dva osećanja ispoljavaju dužno poštovanje jedno prema drugom :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:45 04.09.2009

Re: ~

Npr, ja još manje volim ozbiljan višak kilograma, samo što je ta mržnja u perfektnoj harmoniji sa uživanjem u višku jedenja i manjku kretanja - dva osećanja ispoljavaju dužno poštovanje jedno prema drugom :)

same here!

vishnja92 vishnja92 18:25 04.09.2009

Re: ~

Milane ako ikad odem na FB ili neke slicne social networking sajtove bice samo zbog toga da budem blizu dece. nadam se samo da mi to nece trebati jer bi htela da umem da budem blizu njih u realnom svetu i da mi taj extra svet nece trebati

njanjo, ja sam svoje klince upisala na fb - ni sekund prerano. samo dve nedelje kasnije poceli su da se druze sa komsijskom decom koja su na fb-u non-stop, bez ikakvog nadzora. dakle - pokusali bi da se upisu, a ja bih a) pristala uz uslovljavanje, b) zabranila bez pametnog obrazlozenja (to bas i ne znam kako bih izvela)

ovako sam ja ta koja ih je tamo dovela, naucila, i sto je najvaznije: imamo dogovor. potpuno dobrovoljna akcija, a ja sam ovde zaista u ulozi prijatelja a ne nadziraca (sto bih bila u bilo kojoj drugoj varijanti)

a njima uzivancija i vrlo uobrocena aktivnost. kajne zahebancija.
Unfuckable Unfuckable 04:01 05.09.2009

Re: ~

Milan Novković

moj lični heroj ove nedelje
koji je Kevama objasnio da se deca mogu i - moderisati, jer i to je neki znak pažnje, pa ma kako surovo i čudno zvučalo
bravo
Milan Novković Milan Novković 08:33 05.09.2009

Re: ~

moj lični heroj ove nedelje
koji je Kevama objasnio

Eeee Unfuck, thanks, to i ja u ovoj kući pomislim, bar jednom tromesečno, samo poluraspad tog novog "znanja" kod keve moje dece, kao i mog herojstva, ne traje duže od 9 sekundi (što je, nagađam, frekvencija razmišljanja o cipelama, celulitu, prevenciji glavobolje i sličnom) :)
vishnja92 vishnja92 10:48 05.09.2009

Re: ~

moj lični heroj ove nedelje

ja njega zbog ljubavi prema sladoledu dozivljavam kao nekog brata, akomerazumes :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:26 05.09.2009

Re: PS ~

vishnja92
al je nikako ne volim to sto ovaj brat Internet sve zna o nama i ovako i onako


(sacekati da prodju reklame)

čitamo i mi onion vishnja, nije da nije, obavešteni smo. al na žalost takvo selo ne može da postoji ovde. tamo kod vas možda je i moguće da se sakriješ, al ovde je to nažalost davno nemoguće. sve radnje radimo na internetu, kreditne karticenas odaju: znaju šta jedem, šta pijem, šta kupujem, gde izlazim u koju školu idu moja deca, kakve aktivnosti van škole pohadjaju moja deca, gde se ja muvam tokom dana, kakve boleštine imam, koje lekove pijem, kad sam se odlučila na Plan B, kad sam povredila ledja, kad zovem svoju majku, kad sestru, kad tebe, al bukvalno sve.
izvini al ono malo privatnosti što je ostalo ne dam!
vishnja92 vishnja92 15:37 05.09.2009

Re: PS ~

ala si bre na kraj srca, meni je ono bilo zabavno pa htela da podelim...

a sebe ne smatram preterano obavestenom, uopste, i ne pratim onion bas cesto.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:45 05.09.2009

Re: PS ~


jesam lepo rekla da sam ustala na levu nogu.
nego aj'd u zdravlje odosmo mi na mali trip do tvog brata.
vishnja92 vishnja92 15:53 05.09.2009

Re: PS ~

mahnite mu, i recite da jos malo zadrzi mamu tamo
zapela da se vrati...
Milan Novković Milan Novković 11:29 06.09.2009

Mens et manus

akomerazumes

Ček, ček, postoji opasnost da ti iza Unfuckovih reči ne vidiš hard-core mens et manus osobu - smem da se kladim da on i sam voli da proba sve što se mrda oko njega, u granicama raspoloživog vremena i pravila ponašanja.

Pade mi MIT-jev credo na pamet zbog nedavnog čitanja nekog njihovog razmišljanja na temu distribuiranog razumevanja u kontekstu budućnosti u obrazovanju.

Elem, pusti Unfuckove reči, ne bi toliko ljudi toliko čitalo kad bi se uvek čitalo kako je napisano.

Unfuck ne može da folira nas starije blogere :) Nije potreban nikakav poseban napor da bi se videlo da je on Andy Clarkov Natural Born Cyborg (kao i svi mi, naravno, samo što je on u ovaj thread ušetao sa specifičnom kapom na glavi (i Njanja je, samo ona je dama i drugom hemijom se rukovodila dok je birala blog nick :))

"...We cannot see ourselves aright until we see ourselves as nature's very own cyborgs: cognitive hybrids who repeatedly occupy regions of design space radically different from those of our biological forbears. The hard task, of course, is now to transform all this from (mere) impressionistic sketch into a balanced scientific account of the extended mind...."

Samim tim što provodimo dovoljno vremena na ovom blogu, a da smo svi na FB ne bi bilo neke razlike, mi smo se postavili u ovaj Clarkov region dizajn prostora gde se dizajnira MIT-jeva kolektivna spoznaja (kognicija). Softverska forma je samo pitanje ukusa. Ono što je važno je:

"As our worlds become smarter, and get to know us better and better," writes cognitive scientist Andy Clark, "it becomes harder and harder to say where the world stops and the person begins."

Opirati se je samo sentimentalna igra po istorijskim obrascima koji su toliko puta probani u propalim i polu-zaboravljenim situacijama. Što je ok, ja da se sutra igram kauboja i indijanaca sa klincima bio bih, kao i uvek, indijanac :)

Clarke priča o:

"..potent, portable machinery linking the user to an increasingly responsive World Wide Web," as well as "the gradual smartening-up and interconnection of the many everyday objects which populate our homes and offices."

Ovo je potpuno novo okruženje, u strukturi i kvantitetu i nema niti istorijsku niti evolutivnu paralelu (do sad se nije "ovoliko" evoluiralo unutar jednog života).

MIT je skoro uvek ahead-of-the-curve, pa i ovog puta, i što kažu u Jenkins raportu ovo je vreme nove pismenosti, "pisanje" i "čitanje" na webu, za koju je, naravno, potrebna stara pismenost i neizbežni su prvi, nezgrapni koraci.

""New Media Literacy" means that an individual has the ability to communicate, accomplish goals, and support collective thinking/knowledge in an online environment. It also means that new social cultures are being established, old ones are being rethought and redesigned, and that traditional hierarchies are being overthrown."

Evo Jeniknsovog/MIT White papera na temu "Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century"

E sad, ono što ja nisam rekao u prethodnim komentarima je da moja žena i ja zamalo nismo našoj ćerci izneli kompjuter iz njene sobe, zbog visenja na FB, pre nego što smo rešili da je to ok :)

Ako su roditelji u skoro nikakvoj direktnoj komunikaciji sa decom to nije ok, a ako su u toj direktnoj komunikaciji 4 real-time-sata dnevno, to je još manje ok, bar je moje čvrsto ubeđenje.
Unfuckable Unfuckable 11:45 06.09.2009

Re: Mens et manus

Milane ....
ok, pa ja sam ciljao na neku vrstu - prilagođavanja : nas su majke "kontrolisale" kroz prozor, pošto nam je igranje napolju bila glavna preokupacija. Setite se samo kako je to dramatično izgledalo pre 10 godina kada su se mobilci pojavili u malo široj upotrebi, pa nam je ličilo da se babe sa tim neće nikako snalaziti - jok i neće : eno ih ispred razmenjuju mmsove za sinoćnje terevenke u lokalnom Klubu penzosa pa se sve hihoću
Slušam koleginice na poslu, i još par ljudi okolo i kapiram da se danas takav smisao kontrole odigrava online - upravo i samo zbog načina života koji danas vodimo.
Dakle, nema više prozora , nema više "slušanja telefona" iz druge sobe i sličnih romantičnih špijunskih operacija (u nedostatku boljih informacija) nego se "prikače" kao frendovi na fb (onim klincima kojima je "blam" da im matorci budu frendovi privale neku prihvatljivu prijateljicu, uglavnom tu je neko ko može da se malo informiše po profilu) a za sve ostalo - tu su bogomdani keyloggeri, tako da prosečan Srbin, zahvaljujući agilnosti omlaTine po netu, hteo to ili ne - postaje kompjuterski opismenjen dok si rek'o java aplet
I meni je to zvučalo pomalo surovo u prvi mah - zato i napisah - ali kad se realno pogledaju zadate okolnosti - to je ultima ratio ili, sa početka komentara - samo jedno sasvim prirodno, iako prepunjeno elektronima - prilagođavanje okolnostima , jer - krajnje bezveze bi bilo izaći na trkalište formule 1 u rolerima

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana