Postovani,
Moja priča je otprilike veoma slična i nalik drugima, porodila sam se u junu ove godine, i nisam dobila epiduralnu anesteziju, iako sam uplatila, mišljenja sam da je iz razloga, "što nisam imala svog lekara (neko ko radi u Frontu, a ima privatnu praksu)".
Kao razlog su oni naveli "zauzetost anesteziologa", koji se pojavio, ali nije odreagovao, kad sam ja u pitanju, već je moju dozu leka dao pacijentkinji pored.
Predpostavljam da često čujete ovakve priče, ali me zanima da li se može nešto učiniti povodom toga, i kome se treba obrati.
U cilju potpisivanja peticije vam šaljem svoje podake.
Hvala unapred.
XYZ
***
Draga XYZ,
Nažalost, priča koju ste poslali nije prva takva priča koju smo u GI "Majka Hrabrost" primili. Prečesto se u našim porodilištima "vanstandardna usluga" epiduralne anestezije koristi za vaspitavanje žena da uđu u začarani krug mita i korupcije. Smatramo izuzetno važnim činjenicu da ste spremni ući u još začaraniji krug tzv. procedure žalbe radi isterivanja pravde. Iako moramo da vam kažemo da, nažalost, ta procedura žalbe retko urodi plodom i ima sve elemente potrebne za zaštitu onih koji krše etičke, profesionalne i svake druge kodekse, mišljanja smo da samo stalnim pritiskom na institucije možemo iste naterati da prorade i počnu da štite trudnice i porodilje. Stoga želimo da vas ohrabrimo u vašoj nameri da propust koji je načinjen u vašem slučaju prijavite i zahtevate kažnjavanje odgovornih.
Na raspolaganju vam stoji nekoliko mogućnosti, i mi vam savetujemo da ih iskoristite sve do jedne. Možda jedna bar upali!
1. ŽALBA NAČELNIKU USTANOVE
Direktor GAK "Narodni front", doc. dr Dušan Stanojević, u više navrata je javno pozivao sve nezadovoljne korisnice usluga porodilišta na čijem je čelu da direktno njemu upute sve žalbe i prigovore. Mišljenja smo da je iskren u tim svojim pozivima i da će dati sve od sebe da ispita vaš slučaj i - koliko god je to u njegovoj moći - kazni odgovorne. Stoga vam predlažemo da mu napišete pismo u formi zvaničnog prigovora, svojim rečima opišete šta se desilo i imenujete anesteziologa o kome je reč, uz navođenje tačnog datuma i vremena incidenta. To pisanije najbolje bi bilo lično predati na pisarnici GAK "Narodni front", pri čemu je potrebno da ponesete i kopiju tog prigovora, na koji će vam udariti pečat s datumom prijema. Ukoliko vam to nije zgodno (pretpostavljam da imate bebu koju dojite, te stoga i mnogo preča posla), onda prigovor možete poslati preporučenom poštom na adresu porodilišta: GAK "Narodni front", za doc. dr Dušana Stanojevića, Kraljice Natalije 62, 11000 Beograd.
2. ŽALBA ZAŠTITNIKU PACIJENTOVIH PRAVA
Prigovor možete uputiti i zaštitniku pacijentovih prava, koji po zakonu mora postojati u svakoj zdravstvenoj ustanovi. Zaštitnik pacijentovih prava dužan je da po prijavi reaguje trenutno, i u roku od 5 dana vas obavesti o zaključku koji je doneo i koracima koji su preduzeti na osnovu vaše žalbe. Vebsajt GAK "Narodni front" nigde ne objavljuje ime zaštitnika pacijentovih prava, već samo njegov broj telefona i napomenu da ga možete kontaktirati između 10.00 i 13.00 časova. Broj telefona je: 011/2068-334. Pošto su zaštitnici pacijentovih prava dužni da postupaju i po usmenim žalbama, o kojima su dužni da sačine zapisnik, predlažemo vam da svoju žalbu uputite telefonom, pošto pretpostavljamo da vam je to najlakše uz bebu o kojoj morate da vodite računa. Bili bismo vam neizmerno zahvalni da nas, nakon razgovora sa zaštitnikom pacijentovih prava, informište KAKO SE ZOVE, kako bismo tu informaciju mogli da podelimo i sa drugima, kad već te informacije nema na vebsajtu GAK "Narodni front".
3. ŽALBA INSPEKCIJI MINISTARSTVA ZDRAVLJA
Žalbu možete uputiti i Inspekciji Ministarstva zdravlja, koja je dužna da po istoj reaguje u roku od 15 dana, i izvesti vas o rešenju koje je u konkretnom slučaju donela. Najbolje bi bilo da pisanu žalbu predate na pisarnici Ministarstva zdravlja (Nemanjina 22-26, 11000 Beograd), ali ako vam to nije zgodno, možete je uputiti preporučenom poštom na istu adresu. Telefon dežurne službe Inspekcije Ministarstva zdravlja je: 011/4003-333, ali skoro smo sigurni da na usmene žalbe ne reaguju, već vas samo mogu dodatno informisati kako da uputite zvaničnu žalbu u pisanoj formi.
To su mehanizmi koje možete upotrebiti u ovom trenutku kako biste "isterali pravdu". Bili bismo vam izuzetno zahvalni kada biste nas obavestili koliko uspeha ste imali u tome, jer u slučaju neadekvatne reakcije nadležnih smatramo svojom dužnošću da o tome obavestimo javnost.
Sve najbolje vam želimo u prvim danima roditeljstva,
GI "Majka Hrabrost"