Budućnost| Društvo| Filozofija

Manifest izgubljene etike

docsumann RSS / 16.11.2017. u 16:43

gost autor: stef

 

1075907_04-05.jpg

Erik Hobsbaum

 

„Samo Boga molim da mi oproste mrtvi.“

Tim rečima je Hose Antonio Sela završio svoju knjigu „Hristos protiv Arizone“, a ja sa njima započinjem. Istorija, uglavnom, traži grehe mrtvih ili oproštaj onih koji su grešili. Mi smo oni koji opraštaju ili presuđuju. Ni ovaj tekst nije ništa drugačiji. Mi smo sudije, sa određene vremenske distance, koje daju svoj konačni sud o vremenu mrtvih ili živih.. Kao i svaka druga  presuda ona je krajnje  subjektivna i to je pravilo koje moramo poštovati. Čovek mora imati pravo na sopstvenu misao, ona mora biti uklesana u njegovu “posebnost”. Molim vas, i nadam se, da ove stvari neće biti uzete za zlo ovome kratkom tekstu, koji iskazuje pravo na etičku granicu.

*

Ovaj tekst se ipak neće baviti mrtvima ili živima, nego idejama. Nekog njegove ideje proglase za genija, a nekog za ludaka. Ideje su, kao što na prvi pogled vidimo, jedna gadna i prevrtljiva stvar. Ipak, ideje su i jedna nadahnjujuća stvar, zbog kojih se pišu ovakvi tekstovi, odlazi u ratove ili u crkve. Mi ne možemo idejama oduzeti nebesku konotaciju. One nas prožimaju i određuju. Ideje su zamišljene vrednosti, ali u takvim vrednostima mi i pronalazimo našu smisao. Čovek, kao i ovaj tekst, traži smisao. Ima li smisla? Ovo je već pitanje na koji odgovor ne dajem ja, nego onaj koji čita. Samo čitalac može udahnuti smisao ovom tekstu. Tvoja je dužnost, čitaoče, da odrediš valjanost moje presude i važnost, pre svega. Mi činimo simbiozu, moj tekst i tvoje razumevanje njega, samo kroz takvu vrstu povezanosti mi postižemo valjane ciljeve. Da, između ostalog, ovo sve do sad napisano može biti i svojevrsno opravdanje, ali moje ambicije ne idu toliko daleko. Ja samo želim vaše razumevanje.

                                                                                                **

Ima li mesta etici danas?

Kada je Erik Hobsbaum ostao u Komunističkoj partiji, on je u svojoj autobiografiji napisao „prišao sam pokretu kada je biti komunista značilo ne samo borbu protiv fašizma, već svetsku revoluciju“. Komunizam nikad nije bio ništa više od „iluzije“, ako je verovati Fransoi Fireu, koja je obećavala novu budućnost, ali turobne stvarnosti. Ostati komunista za Hobsbauma je značilo verovati u budućnost i on se nije odrekao svoje „vere“, čak i kad su svi njegovi inetelektualni prijatelji istupili iz partije nakon denuncijacije Staljina. Nikad nije abolirao staljinizam ili pisao njegovu apologiju, ali se nije ni odrekao ni dobrih ni loših stvari koji su išli uz to „komunista“. Njegov uspeh „šta god uspeh značio“ bio je taj što je uspeo da postane uvaženi istoričar, verovatno i najcitiraniji istoričar u nauci i šire, koji je usred Hladnog rata bio „poznati komunista“. On je na to napisao „ne branim tu vrstu egoizma, ali ni ne poričem njegovu snagu“. Njegov „komunizam“ nije ga sprečio ili mu uskratio pravo na kritiku industrijskog drušva ili na postavljanju teze „o dvojnoj revoluciji“ (ne želim dalje da objašnjavam fenomen „dvojna revolucija“ u nadi da će onaj kojeg zanima sam istražiti i stvoriti sud o ovoj opšteprihvaćenoj tezi) ili na kovanici „dugi devetnaesti vek“ (koju je istine radi „pozajmio“ od Ivana Berenda) i „kratki dvadeseti“ ili kada je napisao za revolucije šezdesetih da stvarna „revolucija nije u izgledu“. Ideološka odrednica ne sme biti i ona osuđujuća. Takođe, ideološka odrednica ne sme biti ni oslobađajuća. Erik Hobsbaum je prvi potpisao izgubljeni autoritet komunizma nakon denuncijacije Staljina. Isto tako nije postao deo „Nove levice“; one koja je oslobođena greha staljinizma, on je svoje grehe prihvatio. Čovek je „pogrešiv“. Kako bi sebe ugradili između „presude“ i „oslobađanja“ potrebna je „granica“. Poželjno je da ta granica ide u unutrašnjost svakog od nas, potrebno je da ona bude rastegljiva, ali ne i kontradiktorna. Izgradimo naše, unutrašnje, etičke, granice u postmoderni (ili je ovo postpostmoderna?): iako nam  kažu da to nije moguće. I ne zaboravimo da i njima, s vremena na vreme, treba preispitivanje.

 



Komentari (188)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:18 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

stefan.hauzer

Mi smo vrlo subjektivna bića.
Ne postoji objektivizam, nema ga. Možeš da stvoriš prikaz objektivizma, ali i dalje, to je sve samo tvoj prikaz. Ono što tebe određuje jeste unutrašnji, krajnje zajebani, intezitet koji te rastura u ponorima i mraku i kada si sam i u sopstvenom preispitivanju i tada, iako tražiš odobravanje javnosti; ono služi samo da opravda tebe. Ono što mi želimo jeste pozitivna slika javnosti o nama. Pozitivna, ono što tvoje unutrašnje ja smatra pod pozitivno, nekad je pozitivno i biti otpadnik, izopštenik.

Nekad nas to unutrašnje ja tera u pogrešku, ali ti nje nisi svestan dok ti neko ne ukaže ili u ispravnost, u obrnutom slučaju, ali isto je potrebno nečije ukazivanje u tvoju ispravnost, i čak i tad, ko može da tvrdi osim tvog sopstvenog suda - šta je ispravno, a šta ne?



Uvek subjektivno. Nek' crknu objektivni... Šalim se, no nekada to uvreženo nastojanje ka "objektivnom" te može odvesti od tvog true self-a. Nikada nisam bio objektivan - mada, jesam sada pod stare dane kada su mi postali važniji self-ovi žene, sina i kćeri. Inače pre njih, dok sam solo bio - a solo sam od 1987. - nije bilo puške koja me je mogla naterati u objektivnost. Razmišljao sam nedavno zašto sam tako bandoglav - Херцеговина, što kaže moja Austrougarka, kada je potpuno iznerviram. Mislim da to seže u jedan čin, moje prvo pijanstvo i varenje, kada sam imao 13 godina, jer sam hteo pažnju jedne devojke. Uglavnom, ona me je iskulirala, i ja sam se uvoštio kao šiparica. U jednom trenu sam ostao bez svesti. Zapravo, imao sam svest ali nisam imao snagu u telu (bar micva miljakovačka - 13 godina, vutra i vino), i prosuo sam se po ulici. Moji drugari su očajavali jer su mislili da sam umro od overdoza (prepušio i umro ). U nekom trenu, dok su mi drugari bili beznadežni, pojavljuje se tip, i počinje da me leši. Lupa mi šamare. Tvrdi drugarima da je vaspitač u domu. Ja ležim dole, bez snage u telu, i razmišljam: "Pa, odvalio bi te moj ćale od batina, da je živ, mamu ti jebem komunjarsku!" (napravi distinkciju kod mene: 4 noge dobre, dvije noge loše; komunjare smradovi, komunisti okej).

Nikada nisam voleo jebeno agresivne autoritete. Evo ti Djuk ovde, mogao bi da nas pojede sve ovde i da ispljune samo koščice, ali čovek u deceniji niti jedan problem nije rešavao verbalnim nasiljem.

Elem, čudni bumerang priče, ta devojka čiju pažnju sam želeo pre 29 godina, piše mi pre par meseci s nekih Kariba, gde li je, prodala je sve što ima u BG, i putuje oko sveta, elem, piše mi kako je neke noći, u šatoru na plaži i nekakvoj plavoj laguni, usnula kako se divljački ljubi sa mnom! Pazi! A ja 29 godina ranije popio po pičoki, jer nije htela da se ljubi sa mnom?!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:39 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

no nekada to uvreženo nastojanje ka "objektivnom" te može odvesti od tvog true self-a.



Nemam ništa da dodam na ovo ili oduzmem. (Osim:)
I baš to, to je poenta, sjajno! Težnja ka objektivnošću nas tera da rušimo granice u nama samima, i pored toga što se one kose sa našim unutrašnjim etičkim ja. Kada je to prihvatljivo i da li je uopšte prihvatljivo?

Ovo je odgovor pod brojem 42.
cassiopeia cassiopeia 17:11 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

stefan.hauzer


Nekad nas to unutrašnje ja tera u pogrešku, ali ti nje nisi svestan dok ti neko ne ukaže ili u ispravnost, u obrnutom slučaju, ali isto je potrebno nečije ukazivanje u tvoju ispravnost, i čak i tad, ko može da tvrdi osim tvog sopstvenog suda - šta je ispravno, a šta ne?



Postavimo društvenim konsenzusom neke granice, kažemo odakle dokle možemo da se širimo. Unutar toga bi trebalo da bude naš izbor i slobodna volja. Zato kad čujem da neko traži savet šta i kako u nekim situacijama, znam u startu da ne traži savet već odobrenje onoga što je već izabrao.
Dobar psihoterapeut nikad ne daje gotova rešenja. Tražiš i sagledavaš ih sam, on ti samo pomaže da situaciju sagledaš iz više uglova. Ne znam što sad o ovom pričam/pišem.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:21 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

Postavimo društvenim konsenzusom neke granice, kažemo odakle dokle možemo da se širimo.


Upravo to i ne zaboravimo i da ona mora biti promenjiva. Narativi se menjaju, oni su fluidni. Društvo mora sebe iznova i iznova da preispituje i da nikad ne daje konačne sudove u vezi javnog morala. U takvom društvu, onda se mi moramo ugraditi sa našom sopstvenom etikom i različitosti se traže, zahtevaju i podrazumevaju. Van toga, mi ne postojimo kao fluidno društvo.

Komunizam nikad nije shvatio da je o samo zamišljeni stepen u procesu stvaranja besklasnog društva, a ne njegova nepromenjiva i čak kad dostignemo (ako se ikad i dostigne) ono ne sme biti nepromenjivo. Slična sudbina čeka i neoliberalizam.
cassiopeia cassiopeia 17:27 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

stefan.hauzer
Postavimo društvenim konsenzusom neke granice, kažemo odakle dokle možemo da se širimo.


Upravo to i ne zaboravimo i da ona mora biti promenjiva. Narativi se menjaju, oni su fluidni. Društvo mora sebe iznova i iznova da preispituje i da nikad ne daje konačne sudove u vezi javnog morala. U takvom društvu, onda se mi moramo ugraditi sa našom sopstvenom etikom i različitosti se traže, zahtevaju i podrazumevaju. Van toga, mi ne postojimo kao fluidno društvo.

Komunizam nikad nije shvatio da je o samo zamišljeni stepen u procesu stvaranja besklasnog društva, a ne njegova nepromenjiva i čak kad dostignemo (ako se ikad i dostigne) ono ne sme biti nepromenjivo.


Potpuno si u pravu. Da bi se društvo preispitivalo mora jedinka biti svesna svojih nedostataka, težiti boljim rešenjima, idejama, čime god. Htedoh reći mora biti svesna svoje nesvesti.
c_h.arlie c_h.arlie 17:32 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

stefan.hauzer
Srđan Fuchs
Što se bojiš?


bojim se što se slažem sa njima, ali bojim se što oni ne nude odgovore, nego traže unutrašnja preispitivanja svakog od nas. Znaš šta je zajebano u untrašnjim razgovorima? To što nikog nema da ti kaže gde grešiš.


A dobra stvar u unutrašnjim razgovorima je što laganje nije moguće.
Ja se subotom u šetnji od cca 20 km, napričam unutrašnje - da je to milina.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:39 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

Htedoh reći mora biti svesna svoje nesvesti.




užasno se ponavaljam, ali vredi. Čovek prvo mora da zamisli sebe, zatim društvo i onda iz te pozicije pronaći svoje mesto i ulogu u njemu. To je sociologija imaginacije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:27 17.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

cassiopeia

Potpuno si u pravu. Da bi se društvo preispitivalo mora jedinka biti svesna svojih nedostataka, težiti boljim rešenjima, idejama, čime god. Htedoh reći mora biti svesna svoje nesvesti.


Jedinka kada čujem... Kao larva neka.

U're one unit, girl, u're not a person! Stand up, unit(ess), com'on com'on!

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:22 18.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

Док чекићам браћа Словаци и Русини (наши домаћи, војвођански) да се појаве...

... Питање је исто коме допушташ да ти сугерише да је нешто о чему ти промишљаш погрешно, односно где почињеш да штитиш интегритет свог бића/своје мисли. Ја рецимо не волим када се неко обраћа с неког пиједестала узвишености коју је сам себи прописао. У таквим случајевима се обично агресивно браним. Но друга ствар је када ти неко приступа са нежношћу да те коригује. У сваком случају, важна је самосвест.
c_h.arlie c_h.arlie 07:11 18.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

Srđan Fuchs
Док чекићам браћа Словаци и Русини (наши домаћи, војвођански) да се појаве...

... Питање је исто коме допушташ да ти сугерише да је нешто о чему ти промишљаш погрешно, односно где почињеш да штитиш интегритет свог бића/своје мисли. Ја рецимо не волим када се неко обраћа с неког пиједестала узвишености коју је сам себи прописао. У таквим случајевима се обично агресивно браним. Но друга ствар је када ти неко приступа са нежношћу да те коригује. У сваком случају, важна је самосвест.

Delimično tačno - jer se ti u većini slučajeva agresivno braniš.
A nekada je (i) veoma teško da se razume šta u toj odbrani, u odnosu na sinataksu koju koristiš, je 'pisac hteo da kaže'.
blogovatelj blogovatelj 15:03 18.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

Ja se subotom u šetnji od cca 20 km, napričam unutrašnje - da je to milina.


Jel imaš jednog ili više sagovornika?
angie01 angie01 19:25 18.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

već smo bezbrojno ponovili zašto je Big Lebowski esencija života. Ovom svetu nedostaju ideologije:


zakasnila,...htedoh da postsvim ovaj klip.
bene_geserit bene_geserit 19:50 18.11.2017

Re: ovaj tekst stoji pravokrivo

Srđan Fuchs
A ja 29 godina ranije popio po pičoki, jer nije htela da se ljubi sa mnom?

Klasican slucaj seksualnog uznemiravanja, pa jos pre ~30 godina, potpuno se uklapas u trenutne trendove, da si iole poznat vec bi te dodali na listu sa sve Kevin Spacey-ijem i Roy Moore-om.
4krofnica 4krofnica 21:09 16.11.2017

!


. Nekog njegove ideje proglase za genija, a nekog za ludaka.



da napravimo mesta ovde za mnoge umetnike, koji su bili i genijalni i ludi.
(definiši lud: mentalno stanje uz potpis doktora ili društveno (ne)odobreno ponašanje)
sigurno je ovo: naučnici su našli veze između mentalnih bolesti i umetnosti. Munk je imao nervni slom kad je doživeo zalazak sunca i to je naslikao u Vrisku, zatim Karavađo koji je naslikao svoju glavu, kao Golijatovu odsečenu, izmučen krivicom jer je ubio čoveka u mladosti... sa druge strane imaš ekscentrike: Lord Bajron koji je šetao medveda po Kembridzu, Oskar Vajld jastoga. :)


evo jedne umetnice (druge vrste:)





stefan.hauzer stefan.hauzer 00:30 17.11.2017

Re: !

definiši lud:




kažu da kad je Tomu Vučića Perišića zasvrbelo oko, on je isto i izvadio. Ono sam, neki kažu da je zab'o viljušku i samo ga iskopao. Pričao i Voki Kostić koji je valjda neki njegov dalji potomak. To dovoljno dobra definicija ludog? :)



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:40 17.11.2017

Re: !

Ја сам се увек ложио на мале груди, попут Грејсиних, или на балуне, без средине. Не, али трип малих груди је ненадмашан!
4krofnica 4krofnica 21:20 17.11.2017

Re: !

Srđan Fuchs
Ја сам се увек ложио на мале груди, попут Грејсиних, или на балуне, без средине. Не, али трип малих груди је ненадмашан!


žene ne misle da je trip, jer su naučnici (sa univerziteta Masačusets, ili je Albukerki, ili je tamo samo trebalo da se skrene) dokazali da su male senzibilnije od većih, jer imaju istu količinu nervnih završetaka, tako da sa manje posla imaš bolji rezultat... okej, izgleda da sam prešla na sport.

i sasvim off: by Order of the Peaky Blinders, počeo S04
(stef, d'odma kreneš sa S01, nakupilo se gradivo!)




On a gathering storm comes a tall handsome man
In a dusty black coat with a red right hand




stefan.hauzer stefan.hauzer 03:00 18.11.2017

Re: !

(stef, d'odma kreneš sa S01, nakupilo se gradivo!)


Samo da prođe ovaj peak popularnosti.

Ali gledao sam onaj Taboo, što su mi rekli ljudi da je kao Peaky Blinders i smorio se kao srndać zalutao u čopor vukova ili sam tako neko poređenje čuo večeras:)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:02 18.11.2017

Re: !



Али, с мање посла бољи рез!
4krofnica 4krofnica 09:52 18.11.2017

Re: !

Ali gledao sam onaj Taboo, što su mi rekli ljudi da je kao Peaky Blinders i smorio se kao srndać zalutao u čopor vukova ili sam tako neko poređenje čuo večeras:)


ali nenenene i ne! jedino što im je zajedničko je scenarista, nisu ni u istom vremenskom okviru, a da je Dzejms Dilejni sačekao malo i upoznao Tomas Fukin Šelbija, ovaj drugi bi ga razbucao kao beba zvečku i ostavio u Birmingenskom blatu da proizvodi one iritirajuće zvuke za koje je Tom Hardi mislio da su kul, verovatno :) Taboo je nafurano pretenciozan i dosadan.


stefan.hauzer stefan.hauzer 14:12 18.11.2017

Re: !

da je Dzejms Dilejni sačekao malo i upoznao Tomas Fukin Šelbija, ovaj drugi bi ga razbucao kao beba zvečku i ostavio u Birmingenskom blatu da proizvodi one iritirajuće zvuke za koje je Tom Hardi mislio da su kul, verovatno :)


:)))))))))) pazi ovaj komentar:

претерали су. благо речено. том шелби је прво био човек, али је постао суперхерој. бетмена би посрамио. пије 8 литара вискија дневно, размишља брже од каспатова, већи је макијавели од макијавелија, образован је као да се родио на кембриџу, тренирао је борбу прса у прса у шао лин манастиру, облаче га најбољи светски креатори, а шиша бекамов фризер, стално је свеж и леп као ружа (иако пије, дрогира се, убија људе и не спава), има све информације које поседује британска обабештајна служба и још неке... и вама је то забавно? мени је отужно. све рупе у драмској поставци се крпе шелбијевим новим и новим надљудским способностима. баш ме занима да ли ће у четвртој сезони коначно постати интергалактички император. што не би?.
Komentar poslat iz B92 Android aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (веверица, 15. novembar 2017 13:45) # Link komentara
angie01 angie01 21:50 18.11.2017

Re: !

Taboo,


koji, Takesijev Gohatto?...(upala sam, a nisam procitala komentare).
4krofnica 4krofnica 22:45 18.11.2017

Re: !

angie01

koji, Takesijev Gohatto?...(upala sam, a nisam procitala komentare).


ne taj dzapaniz, nego serija Taboo sa (unjkavim) Tom Hardijem (ništa nisi propustila:)


angie01 angie01 23:18 18.11.2017

Re: !

ne taj dzapaniz, nego serija Taboo sa (unjkavim) Tom Hardijem (ništa nisi propustila:)


dobro, ondaK, taman htedoh da branim do smrti....al se setih u zadnjem trenutku, da je bilo jos nesto.
freehand freehand 23:47 18.11.2017

Re: !

angie01
Taboo,


koji, Takesijev Gohatto?...(upala sam, a nisam procitala komentare).

U Maksinom autobiografskom vodiču kroz Pornhub piše da se komentari o ba ve zno čitaju, gledanje i ne mora!
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:20 19.11.2017

Re: !

freehand
angie01
Taboo,


koji, Takesijev Gohatto?...(upala sam, a nisam procitala komentare).

U Maksinom autobiografskom vodiču kroz Pornhub piše da se komentari o ba ve zno čitaju, gledanje i ne mora!




i, Endži, ovo pravilo da nalepiš na monitor
nask nask 21:25 16.11.2017

Nema ništa od etike

kad se posle samo 10 komentara krene sa muzikom.

Nego evo malo lokalpatriotizma



E posle ovog all-female-death-metal-a idem i ja da tvitujem na #metoo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:36 17.11.2017

Re: Nema ništa od etike

nažalost, ovo mesto je značajno utanjilo za zikom i sam sam tome doprineo. Etično ili ne, što je jednom napisao Krlo, a istina je, Adorno je rekao da posle holokausta nema mesta za poeziju. Nije bio u pravu! Mislim, Adorno. Celanova Fuga smrti je bila snažniji opis tuge i nesreće nacizma, nego bilo koji istorijski tekst.

"Crno mleko preranosti mi te pijemo noću
pijemo te u podne smrt je majstor iz Nemačke"
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:53 16.11.2017

Ekonomske činjenice:

Koja država u svetu od rušenja Berlinskog zida 1989. godine ima najviše stope privrednog rasta?

Ekonomija Narodne Republike Kine je najveća ekonomija na svetu. Ona je i najbrže rastuća velika svetska ekonomija, sa prosečnim godišnjim rastom od 10% u poslednjih 30 godina!

A ko je na vlasti u toj Kini?

Što se nas tiče, kao i naših suseda, evo ekonomskih činjenica:

Region Zapadnog Balkana dostići će nivo razvijenih zemalja EU za 60 godina, ako raste po sadašnjim stopama od 3 (tri odsto), dok bi Srbiji za to bilo potrebno 50 godina.
U slučaju godišnjeg rasta od 5 (pet) procenata Srbiji bi bilo potrebno 20 godina!!!
maksa83 maksa83 21:58 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Filipe, ti treba da pišeš onu rubriku "Jeste li već čuli da...?" u Politikinom Zabavniku.

Ili to, ili clickbait naslove:

Region Zapadnog Balkana ima stopu rasta od 3 odsto! Kliknite ovde da vidite šta će se desiti za 60 godina!
gedza.73 gedza.73 21:58 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

A ko je na vlasti u toj Kini?

U Severnoj Koreji pobede na svetskom prvenstvu u fudbalu protivnika sa sto razlike.

A ko je na vlasti u toj Severnoj Koreji?
alselone alselone 21:59 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Ili komentare na pornhubu.
maksa83 maksa83 21:59 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

alselone
Ili komentare na pornhubu.

Pa zar ništa nije sveto...
maksa83 maksa83 22:01 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

A ko je na vlasti u toj Severnoj Koreji?

Meni je super što bih voleo da vidim kako bi se Filipu svidela prava radnika u toj Kini u kojoj je <kliknite ovde da vidite ko je u Kini na vlasti!>
gedza.73 gedza.73 22:05 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Meni je super što bih voleo da vidim kako bi se Filipu svidela prava radnika u toj Kini


freehand freehand 22:18 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Filipe, ti treba da pišeš onu rubriku "Jeste li već čuli da...?" u Politikinom Zabavniku.

Rekao bih da je ovde Filip dosta dobro ubo mada istorija kaže da je malo diktature odlična stvar za ekonomski rast. A kod onog dela o pravima radnika možda ipak prikačiti i deo o broju milionera/multimilionera/milijardera. Koliko da se uspostavi neka ravnoteža.
maksa83 maksa83 22:24 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Rekao bih da je ovde Filip dosta dobro ubo

Nisam siguran da je Filip ubo, pošto je Filpova poenta da eto Kina ima najveći rast a tamo je na vlasti KLIKNITE OVDE!, prenebregavajući činjenicu da je Kina zadržala određeni politički sistem a potpuno promenila ekonomskli. Dodatno je beskonačno smešno što Filp ovde piše blogove i blogove na temu ustajte-prezreni-na-svetu, a reklamira jednu od najsurovijih implementacija kapitalizma trenutno na planeti.


Inače, jesam samo ja primetio da je Filip danas provalio da okolo ima još blogova sem njegovog i da on može tamo da ostavlja komentare ko što kod njega drugi ostavljaju komentare?
gedza.73 gedza.73 22:29 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

reklamira jednu od najsurovijih implementacija kapitalizma trenutno na planeti.

I da dugo po odlasku iz Kine ne mogu da izbace program radi-jedi-crkni iz glave
(posebno oni koji su radili po fabrikama uzmi šraf-stavi šraf poslove)
freehand freehand 22:32 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Nisam siguran da je Filip ubo, pošto je Filpova poenta da eto Kina ima najveći rast a tamo je na vlasti KLIKNITE OVDE!, prenebregavajući činjenicu da je Kina zadržala određeni politički sistem a potpuno promenila ekonomskli. Dodatno je beskonačno smešno što Filp ovde piše blogove i blogove na temu ustajte-prezreni-na-svetu, a reklamira jednu od najsurovijih implementacija kapitalizma trenutno na planeti.

Pa da, Filip je ubo da možda ipak britanska kraljica i Lengli nisu jedini koji umeju sa lovom i da usput nešto nauče.
Za ostalo si u pravu, mada meni , eto, malo ide na živce što se Filipu ne prašta NATo, ali se bratićima ne pominje, što se Filipu na nos nabijaju Nemci ali se bratićima ne pominju, i tako dalje i tako dalje. Al eto, bar Vučića i ovo ludilo nikad nije hvalio. Malo li je?
alselone alselone 22:32 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Inače, jesam samo ja primetio da je Filip danas provalio da okolo ima još blogova sem njegovog i da on može tamo da ostavlja komentare ko što kod njega drugi ostavljaju komentare?

Da covece. Odvazio se. Izasao iz komfort zone.
maksa83 maksa83 22:35 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Ne pamtim Filipov NATO angažman i ne razumem ko su bratići?
freehand freehand 22:40 16.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

maksa83
Ne pamtim Filipov NATO angažman i ne razumem ko su bratići?

Nebitno, da ne trolujemo. Dobra je tema za fin razgovor, može i bez tih ko je kome šta i kad priča.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:39 17.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

istorija kaže da je malo diktature odlična stvar za ekonomski rast


i Pinoče se hvalio ekonomskom stabilnošću i rastom. Nije da nije imao poentu. Ali onda je došao referendum i došla je kampanja za NO i marketing je prodao sreću, a ne ekenomski rast i pao je Pinoče. Sjajan film, obavezno da se pogleda. Pablo Larrain mi je najomiljeniji mladi režiser:

stefan.hauzer stefan.hauzer 00:41 17.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

A ko je na vlasti u toj Kini?


Zatvorena politička kasta.
alselone alselone 05:23 17.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

Pa zar ništa nije sveto...


Sta mislis ko je postavio ovaj komentar?

docsumann docsumann 09:06 17.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

A ko je na vlasti u toj Kini?


a u CG? - Demokratsa Partija Socijalista



dakle - Živjela Trans Internacionala i Bratstvo i Kumovstvo!

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:21 17.11.2017

Re: Ekonomske činjenice:

alselone
Pa zar ništa nije sveto...


Sta mislis ko je postavio ovaj komentar?


Ili ovaj video:




alselone alselone 05:05 17.11.2017

Razbi Trumponja Holivud

Eno i Stalonea optuzilo za silovanje.


Kakvo je to leglo zlostavljaca bilo, jbt.
docsumann docsumann 09:08 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud


da je živ ni rahmetli Elvis ne bi preživio.

maksa83 maksa83 09:16 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

da je živ ni rahmetli Elvis ne bi preživio.

A i Jerry Le Lewis bi se okliznuo...
cassiopeia cassiopeia 09:31 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Kakvo je to leglo zlostavljaca bilo, jbt.


Ljudi su kvarljiva roba. Kad malo razmislim, mene to uopšte ne iznenađuje. Retki ostanu pri zemlji i "normalni" (ovo pod navodnicima, jer u normalnost, kako je definiše društvo, duboko sumnjam), zanese se to svojim odrazom u ogledalu, u drugim ljudima, poveruje da mu je sve dozvoljeno, ili bar više nego običnim ljudima.
maksa83 maksa83 10:08 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

poveruje da mu je sve dozvoljeno,

Jer kako reče naš heroj Trunpo iz naslova ovog niza komentara:

"I don't even wait. And when you're a star, they let you do it, you can do anything... grab them by the pussy."
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:43 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Kakvo je to leglo zlostavljaca bilo, jbt.


Ne znam, čini mi se kako smo svi znali da tamo postoje osobe koje koriste svoju poziciju (moć!) da bi iskoristile svoje seksualne fantazije; ali nismo znali i da je commonplace.

Istorija Američkog Naroda od Pola Džonsona je dobra knjiga (iako se sa dosta toga ne slažem) iz te medijske perspektive. Odličan deo o tome kako su mediji pokrivali "seksualno predatorstvo" Lindona Džonsona, koji je bio ružni šovinistički gad, ali odličan političar koji je hteo da ostvari "Veliko(dušno) društvo" (šampion senata i poslednja osoba koja je uspela da ostvari kakvu takvu veliku koaliciju demokrata). On je svojim sekretaricama ostavljao masnice po guzi od štipkanja. S druge strane, predsednik koji nije bio u milosti medija, Nikson, imao je daleko goru medijsku sliku; nešto kao Trump(et) danas. S toga mi je ono što Trump(et) danas radi daleko fascinantnije sa te medijske strane. On upravo oduzima svojim protivnicima moralni autoritet. Izgleda kako je daleeeko opasniji protivnik nego što su mislili, koji je već jednom razbio medijsku mašineriju oko Hilari Klinton, a danas pokazuje pun potencijal kao dezintegrator liberalnog Holivuda. Druže, on i pored šarlatanstva danas sebi produžava nadu za nov mandat. Ova masovna histerija je totalno skrenula pažnju sa njegovih planova (ovde se misli na pre svega interesne krugove koji ga okružuju i posebno je zanimljiva stvar oko banaka(link) a taj članak je izašao u junu, pazi naslov).
maksa83 maksa83 10:56 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Odličan deo o tome kako su mediji pokrivali "seksualno predatorstvo" Lindona Džonsona

Lindon Džonson je bio manje više kao Kevin Spejsi, samo strejt. Teška budala.

Ova masovna histerija je totalno skrenula pažnju sa njegovih planova

Da, smeješ se Trunpou i užasavaš nad Holivudom (za kog znamo da ima pedofilske krugove još od kad je Corey Haim pukao i sve ispričao), a za to vreme izglasaš tax reform koji će da oglobi i studente u dugovima al' rastereti top 1%.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:00 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

znaš koje ludilo je najveće: ona dileja Banon je bio jedina prepreka za tako nešto.
maksa83 maksa83 11:06 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

znaš koje ludilo je najveće: ona dileja Banon je bio jedina prepreka za tako nešto.

Za tax reform ili za smejanje Trunpou? Ko god je probao da drži Trunpoa pod kontrolom odleteo je, taj razlikuje dve vrste ljudi - one koji mu povlađuju i zle, zle pokvarenjake. Što me podseti na jednog drugog čoveka...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:07 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

maksa83
da je živ ni rahmetli Elvis ne bi preživio.

A i Jerry Le Lewis bi se okliznuo...


i nikad ne bi nastao najbolji đez album:

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:12 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Za tax reform ili za smejanje Trunpou?


Banon je bio kao nekakav spotlight Tranpove administracije; teško da bi ta administracija uradila bilo kakvu "reformu" sa njim. Vidi kako im je prošao health care? Iako se tu ispostavilo da je Paul Ryan najpametniji kad ćuti i bude lep - a on je najblistavija "nova zvezda" republikanaca.
zemljanin zemljanin 11:20 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Eno i Stalonea optuzilo za silovanje.

eto to oko Stalonea sam procitao ... devojka je imala dobrovoljan seks sa njim ... nakon toga se, po njenim navodima, ukljucio I njegov vozac, telohranitelj ili sta god a to kaze da joj nije prijalo ... a usput sam odlgedao I neku emisiju o Wasingtonu gde pravnica NN kaze da joj je neko od sefova NN, pre XX godina, rekao da dobro izgleda a drugi da je hot ... sve to podvedeno kao zlostavljanje ... a najinteresentniji mi je tip koji je raskinuo sa deckom pa je tuzan nazvao glumca NN (takodje gej) ... otisao kod njega, pricali, pili I onda ga je obuzela nelagoda jer su stupili u predigru ... ali se ne seca ko je kome vec da mu je bilo nelagodno pa se izvinio I otisao kuci ... danas se seca da je to bilo zlostavljanje ...

mediji eksploatisu temu do besmisla, sigurno je bilo dosta slucajeva zlostavljanja ali postoji I razlika izmedju nepristojnosti I zlostavljanja ...

moj prijatelj koji je bio clan Belog Dugmeta, pricao mi da su ih posle svakog koncerta cekale kolone devojaka koje su zelel noc za pamcenje ili hvaljenje ... nekima se to I desilo ... danas bi se sve one mogle javiti da su bile *zlostavljane* ... negde mora da se povuce linija I definise sta je nepristojno, neprikladno pa I koriscenje situacije I pravog zlostavljanja I nevoljnog seksa ...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:36 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

eto to oko Stalonea sam procitao



i na kraju the Dude minds! Naravno da se šalim, ali to sam ti već pisao, tema je toliko široka da nije moguće je ignorisati ili imati potpun i ispravan stav o tome, ali svi imamo stav o njoj, svi bi trebalo da imamo stav o njoj.

+ to oko Stalonea, taj slučaj je iz 1986. godine i bio je prijavljen i o njemu se pisalo, ovo sad je iskopavanje starog slučaja. Izgleda da nas čeka još ovakvih situacija, ali s tim, sa ovim novim pogledima, i da će ti slučajevi biti drugačije posmatrani.

maksa83 maksa83 11:47 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

danas se seca da je to bilo zlostavljanje ...

Kad od svega napraviš biznis onda se sve pretvara u travestiju.
zemljanin zemljanin 11:51 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

stefan.hauzer
eto to oko Stalonea sam procitao



i na kraju the Dude minds! Naravno da se šalim, ali to sam ti već pisao, tema je toliko široka da nije moguće je ignorisati ili imati potpun i ispravan stav o tome, ali svi imamo stav o njoj, svi bi trebalo da imamo stav o njoj.


sve je to OK ... I kao sto smo vec pricali, pravim razliku izmedju *imam info, cuo sam, procitao* I formiranja stava ... moj stav sam vec izlozio I bazira se na proveri I utvrdjivanju cinjenica svakog pojedinog slucaja ... van toga je besmisleno jer daje mogucnost da svako bude prozvan za bilo sta ... I onda smo samo masa koja ponavlja servirano a ne racionalni pojedinci ...

cak I u oblastima koje mene zanimaju, procitam clanak pa onda odem na izvor ili studiju da vidim sta je tu sta ... znaci gledam metodologiju, cinjenice I naravno zakljucak studije pa tek onda formiram stav ... to rekla-kazala I masmedijske price, mogu da me trenutno zainteresuju I nista vise ... kao sto je ovde to inicirao alse ... sve u svemu, idem da pavkam
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:43 17.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

. sve u svemu, idem da pavkam


Snom pravednika

Slažemo se u potpunosti. Sjajan i poželjan stav, i samo da dobacim i ovo, čak i pored svih potpunih informacija, mi i dalje nemamo potpunu sliku i naš stav, čak i tad, nije u potpunosti ispravan. To su užasi (post)postmoderne; gde je apostata sad!
bene_geserit bene_geserit 11:51 18.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

maksa83
smeješ se Trunpou i užasavaš nad Holivudom (za kog znamo da ima pedofilske krugove još od kad je Corey Haim pukao i sve ispričao), a za to vreme izglasaš tax reform koji će da oglobi i studente u dugovima al' rastereti top 1%.

stefan.hauzer
znaš koje ludilo je najveće: ona dileja Banon je bio jedina prepreka za tako nešto.

Tax reforma jeste sranje (pogotovu za nas u Kaliforniji), ali se ja i dalje nadam da nece moci da je izglasaju u Senatu.
Ako se izglasa, na gubitku je pre svega visa srednja klasa iz drzava sa vecim state taksama, sirotinja i srednja klasa je na nekom sitnom dobitku (studenti u dugovima tesko da ce da budu na gubitku), svi su na gubitku jer ce drzavni deficit da poraste sto ce verovatno da se izfinansira kroz inflaciju.
Na dobitku bi bili bogati i ultra bogati, zahvaljujuci pre svega olaksicama za firme (i porastu cene stockova koja se ocekuje ili je vec ugradjena usled buybackova) dok tax rates na prihode njima i nisu mnogo bitni, osim onih za capital gain.

Ljudska pohlepa je prilicno fascinantna stvar. Bez obzira na to koliko imaju, nikada im nije dosta.

A Bannon nije dileja i jedan je od retkih koji je Trampa uspevao da usmeri u smeru u kom treba.
bene_geserit bene_geserit 12:05 18.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

stefan.hauzer
Vidi kako im je prošao health care? Iako se tu ispostavilo da je Paul Ryan najpametniji kad ćuti i bude lep - a on je najblistavija "nova zvezda" republikanaca.

Nije Paul Ryan nikakva blistava GOP zvezda, vec presvuceni demokrata (RINO) i globalista koga trampovi glasaci najvise mrze (uz McConnell-a).

U "gradjanskom ratu" u Republikanskoj partiji koji je u toku, Bannon pokusava da poskida koliko god moze "swamp" kandidata GOPa na primaries izborima gurajuci kandidate koji su za ono sto je Tramp zagovarao u toku izborne kampanje.
Udarni kandidat u prvim primaries (Alabama) mu je Ray Moore, na sta je McConnell (kao pravi predstavnik Deep State) odgovorio sa namestanjem afere Moore-u. Gradjani Alabame ce vrlo verovatno i pored toga da izglasaju Moore-a u Senat.

Bez obzira sto trenutno formalno GOP drzi i Senat i Kongres, u sustini je na vlasti jedna partija vec decenijama, i tu od zakona moze da prodje samo ono sto njima odgovara. Sto znaci intervencije po svetu, povecanje vojnog budzeta, i tax reforma u korist bogatih. Ostalo mrka kapa.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:15 18.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Udarni kandidat u prvim primaries (Alabama) mu je Ray Moore,


Nisam ni sumnjao

Inače se neobično slažem sa tvojim komentarima. Odlični, osim naravno kada hvališ Benona, mislim, moramo ipak držati određene standarde:)
blogovatelj blogovatelj 15:13 18.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

Razbi Trumponja Holivud


Misliš?
Ja baš mislim suprotno. Da se ceo hajp pravi da bi se globalno napravila hipergledanost u narednim godinaama, pa se onda pojavi pet starleta koje će njega optužiti za isto, a baš pred sledeće izbore.
maksa83 maksa83 16:58 18.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

(studenti u dugovima tesko da ce da budu na gubitku),

Pa koliko sam shvatio biće na gubitku. Npr. oni koji drže predavanja i rade po institutima uz studije a kojima zbog toga MIT oprosti 50000 godišnji tuition će sada i na taj oprost da plaćaju porez pošto će da im se računa kao kapitalna dobit.
bene_geserit bene_geserit 21:25 18.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

blogovatelj
Ja baš mislim suprotno. Da se ceo hajp pravi da bi se globalno napravila hipergledanost u narednim godinaama, pa se onda pojavi pet starleta koje će njega optužiti za isto, a baš pred sledeće izbore.

Krenulo je verovatno sa politickim ciljem (verovatnije vezano za trenutni rat u Republikanskoj stranci a ne za Trampa, sa njim su gvec probali i nije vredelo), ali je duh pusten iz boce, nema vise nazad.

Cela stvar je na potpuno pisicnom nivou trenutno - svako ko je bogat/poznat a uz to beli muskarac moze da ocekuje optuzbe tipa "pipnuo me pre 30 godina za koleno bez odobrenja, nisam nikom rekla ali eto sad je pravi trenutak".
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:31 19.11.2017

Re: Razbi Trumponja Holivud

ali je duh pusten iz boce, nema vise nazad.


Sjajno primećeno.

S tim što je duh zaista dugo držan u boci. Pre svega kao produkt lošeg odrastanja ovaj svet je u svom deformisanju otišao predaleko sa samopoštovanjem. Ne mislim sada na ovaj konkretan slučaj, nego na sveuopšteno. Postalo je neoprostivo "pogrešiti".

I samo pogledajte šta se dešava sa mladim ljudima, sportistima, koji ne ostvaruju rezultate koje drugi od njih očekuju. Ovo je sjajan intervju, obavezno da se pogleda, propitivaću! Vidi šta je čovek uspeo da ostvari u životu i kako su ga mediji uništili. Ne mogu da verujem da ljiga poput Stivena A Smita ima toliko medijskog prostora, ali ljudi žele da čuju ovako nešto, to govori dosta i o nama.

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:53 17.11.2017

*

Ovo sam skoro čuo, ima nekakve veze sa čitavom medijskom histerijom i istorijskom naukom i u neku ruku i etikom i uopšte nije trol: na pitanje jednom istoričaru na doktorskim studijama "ko je Hana Arent?" on je odgovorio "žena i Jevrejka". Mislite da bi on na pitanje "ko je Erik Hobsbaum?" odgovorio "komunista i Jevrej" ili "istoričar"? Naravno, sada se stavljamo u poziciju o tome: šta mi mislimo šta bi neko drugi rekao, ali ostavimo to po strani, mislite da ovakav jedan odgovor ( "žena i Jevrejka" ) dovoljno govori o čoveku? Mislite li da je takav čovek sposoban, da, kao istoričar, oformi sliku i objasni je bez predrasuda? Moram li da kažem i da je on dobio odobravanje okoline za taj njegov odgovor. Ovo je i ujedno slika istoriografije ovde.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:37 17.11.2017

Re: *

Цица Мартина Хајдегера? Кажу да га је волела и кроз његово застрањење у фашизам - толико је дубока Ханина љубав била. По крају рата су опет добили катедре, али он више није имао осећања за њу...
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:49 17.11.2017

Re: *

његово застрањење у фашизам


Ovo je verovatno i najprežvakanija tema za seminarski u društvenim naukama dvadesetog veka. Ima u onom filmu Vudija Alena, Irational man, kada lik kojeg tumači Žoakim Finiks kaže da sprema još jedan rad o Hajdegeru i nacizmu, kao da ih svet već nema dovoljno:)


nije o Hajdegeru, ali kao da jeste:

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:20 17.11.2017

Re: *

jinks jinks 14:12 17.11.2017

...

"On je na to napisao „ne branim tu vrstu egoizma, ali ni ne poričem njegovu snagu“.

Interesantno, kako je u blogu, doduše u drugačijem kontekstu, uspela da se provuče i reč "egoizam". Jer, nekako i ona može da padne na pamet kada se priča o etici ideja, što i jeste na određeni način tema bloga.

Naime, da li bi etičnost neke ideje mogla da se meri i time koliko je lišena egocentričnosti ili egoizma onih koji je propovedaju, ili onih koji su je na počektu priče sami i stvorili.

Na primer, ume da fascinira i činenica koliko bi se čak i, bar deklarativno, totalno kolektivističke ideologije koje su drmale 20. vekom, komunizam i fašizam mogle posmatrati iz krajnje egocentričnog ugla. Tipa da neko samim rođenjem može da smatra da je viša rasa u odnosu na nekog drugog. Ili priča tipa "meni je drug Tita poklonio to ili to".
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:25 17.11.2017

Re: ...

Naime, da li bi etičnost neke ideje mogla da se meri i time koliko je lišena egocentričnosti ili egoizma onih koji je propovedaju, ili onih koji su je na počektu priče sami i stvorili.


Da, zato mi je ta i rečenica Hobsbauma tako zapala za oko i urezala se. On upravo i kaže o toj dvostrukoj opasnosti "egoizma" i on se ne može opravdati, ali mu se ne može ni oduzeti snaga. Iako je želja i smisao teksta o tome da izgradnja etičnosti tražii način da priglriš neku ideju i pored njene "pogrešnosti" (i da prihvatiš ideju da su i ostale i "pogrešne" i "ispravne" ) i da on može biti ispravan i poželjan. Ukoliko si spreman na takav stav, onda "egoizam" i pored "pogrešnosti" može izrasti u "etičnost", zar ne?

Možemo i posmatrati i liberalizam i on ima privid o kolektivnom učešću u strukturi vlasti. Ne samo to, opasnost i najveća vrlina liberalizma je njegov pragmatizam, koji je sposoban da kooptira sve ideologije u zavisnosti od trenutnog diskursa. Preporučujem zaista čitanje C. Rajt Milsa, i njegovih sabranih eseja Moć, Politika i Ljudi: ima u izdanju Mediterrana kod nas. Smaram sa ovim ko da sam tribadiproblem sekta:)
jinks jinks 15:39 17.11.2017

Re: ...

Što kažete, ukoliko bi egoizam na određeni način delom i predstavljao neophodni začin i garnirung u životnom ciklusu neke ideje, onda bi on verovatno stvarno, možda najviše baš i zbog te neophodnosti, mogao da postane i neki oblik etičnosti.

Jedino je pitanje na kada i na koj način ta ideja ili ideologija zbog toga plaća ceh.

p.s.

Imali ste, na primer, pre neki dan na b92 vest o knjizi dva slovenačka autora na temu razloga propasti socijalističke Jugoslavije, i čuvenom govoru Josipa B. iz 1962. najužem krugu saradnika u kojima im je upravo on to prvi i nagovestio.

Razlozi propasti te ideje upravo i deluju, na određeni način, i kao oblik plaćanja ceha različitim oblicima ego...koječega, počev od najnižeg pa sve do najviših slojeva društva.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:48 17.11.2017

Re: ...

Jedino je pitanje na kada i kako ta ideja ili ideologija zbog toga plaća ceh.


Odlično pitanje. Hvala na njemu!

Upravo je u tome i reč.
Naš "egoizam", mora biti proizvod naše "unutrašnje etičke granice" i samo onda, mi možemo prihvatiti i "pogrešku". Naš odgovor na tu "pogrešku", ustvari i jeste odgovor da li je ili nije jedna ideja valjana, ali se "greške" ne smemo odreći i tu stupa na scenu etika.
gedza.73 gedza.73 15:55 17.11.2017

Re: ...

Odlično pitanje. Hvala na njemu!

Što ti nemaš autorsku opciju?
jinks jinks 15:57 17.11.2017

Re: ...

Da, ali šta ćete sa ljudima kojima opšteprihvaćenost određene ideje (tuđe neretko) manje-više isključivo služi kao hrana za ego (odnosno, njihovo "prihvatanje" i flertovanje sa, a realno zloupotreba određene ideje).

Mislim, ovo o čemu ste pisali je izuzetno lepo, ali deluje da se u principu i odnosi samo na ljude koji uopšte i imaju veze sa ikakvim oblikom etičnosti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:03 17.11.2017

Re: ...

Da, ali šta ćete sa ljudima kojima opšteprihvaćenost određene ideje manje-više isključivo služi kao hrana za ego (odnosno, njihovo "prihvatanje" i flertovanje sa, a realno zloupotreba određene ideje).

Mislim, ovo o čemu ste pisali je izuzetno lepo, ali deluje da se odnosi samo na ljude koji uopšte i imaju veze sa ikakvom etičnošću.


to je upravo još jedan razlog zbog čega preporučujem C. Rajt Milsa i jedan od njegovih eseja o "O znanju i moći". Upravo u tome je uloga intelektualca u društvu, ne smatram sebe intelektualcem, nego oni koji jesu, moraju imati i javnu ulogu. Ne samo to, javnost mora biti pozornica suprostavljenih ideja. Možda je utopistički, ali zar ne treba težiti tome?

Možda i bude napisan jedan blog o njemu. Duuugačak blog.

stefan.hauzer stefan.hauzer 16:04 17.11.2017

Re: ...

Što ti nemaš autorsku opciju?


zato što smatram da su komentari najveće blago ovog mesta
gedza.73 gedza.73 16:27 17.11.2017

Re: ...

stefan.hauzer
Što ti nemaš autorsku opciju?


zato što smatram da su komentari najveće blago ovog mesta

Ja, da vidiš čuda, pročitam i blog. I mislim da bi trebao da budeš autor na Blogu.

Da, po ko zna koji put, citiram moju majku
-Izađi u selo. Il' će te ujede kuče ili češ da čuješ nešto novo.

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:30 17.11.2017

Re: ...

Ja, da vidiš čuda, pročitam i blog.

zemljanin zemljanin 00:21 18.11.2017

Re: ...

Možda je utopistički, ali zar ne treba težiti tome?

ja naginjem ili preciznije zastupam neku formu anarhizma koja sustinski flertuje sa tvojim stavovima ali zato I negira drustvo I elitu ... ne smatrama da se ta, vrlo utopisticka forma, dostize drustvenim normativima vec unutrasnjom izgradnjom, potragom, interakcijama a I etikom kao proizvodom, izmedju ostalog ... od formalnog, drustveno prihvacenog do sopstvenog, eticki I intelektulano dostignute *nirvane* ... izgradjen unutrasnji kompas ispravno-neispravno sa razumevanjem finesa ... ipak dostizanje toga vidim kroz kulturolosko uzdizanje I preispitivanje ili soucavanjem sa razlicitim kulturama I razumevanjem njihovih korena kroz simboliku tradicionalnog ...

to je, za mene, uz krajnje siroko poznavanje fundamenta realnog, pravi put ka novom bicu koje (moze da) pripada nekoj grupaciji ili barem u njoj funkcionse bez potrebe da mu drustvo definise etiku I elite ... pa je takvo drustvo apsolutno neregulisano ali ima samoregulisane pojedince koje ga grade ... znam da je utopisticko jer vrlo negira ego I to stanje nisam dostigao a verovatno I necu jer je na izgranji mog bica radilo mnogo faktora koji to negiraju a svi smo mi proizvod interakcija, kultura I sredina u kojima smo obitavali ...

PS. a to definise I moj odnos prema religiji jer je vidm kao glavnog kocnicara takvog napretka ... tamo postoje zapovesti koje nisu voljni izbor vec zabrana ili dozvola pa ljudi cesto formiraju svoje vidjenje realnog, morala I etike kroz tu prizmu da li to neko opravda ili ne ... znaci nesto ne radis jer je to zabranjeno I tog nekog dozivljavas kao etalon etike I morala, pa samim tim I ne ulazis u razumevanje vec prihvatanje ... to je po meni jako, jako, jako pogresno
stefan.hauzer stefan.hauzer 03:03 18.11.2017

Re: ...

ja naginjem ili preciznije zastupam neku formu anarhizma koja sustinski flertuje sa tvojim stavovima ali zato I negira drustvo I elitu




Zato sam i zamislio ovo kao prelazni period. Potrebna je neka avangarda da premosti ovo društvo u totalni nesputani anarhizam ili u ovo što si ti napisao tako lepo:

pa je takvo drustvo apsolutno neregulisano ali ima samoregulisane pojedince koje ga grade
maksa83 maksa83 16:53 17.11.2017

ako se neko pitao...

Ko će da nas 'apsi u budućnosti i čuva onih 1% kad se digne kuka i motika:

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:25 17.11.2017

Re: ako se neko pitao...

ne ako mene pitaš:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana