Gost autor| Mediji

„Dakle... vi ste moler?“ *

Predrag Azdejković RSS / 25.04.2012. u 21:15
pedofilija2.14994.jpg

Gost autor: Mr. Incredible  

Kako su mediji izveštavali o slučaju kada je V.J. iz Smedereva uhapšen zbog sumnje da je izvršio krivično delo obljube i zloupotrebe službenog položaja.

Nedavno se u Smederevu dogodio Slučaj. Izvesni V.J. star 32 godine, uhapšen je i određen mu je pritvor u trajanju od trideset dana zbog toga što je osumnjičen da je izvršio produženo krivično delo obljube i zloupotrebe službenog položaja i nedozvoljene polne radnje. V.J. je po zanimanju bio defektolog, a završio je i školu na Bogoslovskom fakultetu. Radio je kao veroučitelj u nekoliko smederevskih i beogradskih srednjih škola, bio član stručnog tima Savetovališta za mlade, a radio je i kao specijalni porotnik u sudskom veću za maloletnike. Pre toga je kao defektolog radio i u smederevskom zatvoru. On je osumnjičen da je svojim učenicima, nudio novac za seks, uglavnom oralnog tipa. Učenici su imali između četrnaest i sedamnaest godina. Plaćao im je od pet do deset hiljada dinara za konkretnu stvar, a davao im je novac i ako mu dovedu nekog novog koji je zainteresovan za biznis. Klinci su o tome pričali međusobno, stvar se pročula i V.J. je uhapšen. To su činjenice. A sada, ušuškajte se, opustite se, uključite centar za imaginaciju, jer napuštamo svet istina, a tonemo u svet srpskih medija današnjice. Kako su mediji izveštavali o Slučaju?

Prvo je reagovao „Blic" objavljujući agencijsku vest. Dve suvoparne izjave istražnog sudije i zamenika javnog tužioca u kojima citiraju član 181. stav 2. krivičnog zakonika. I to je sve što će zvanično da bude saopšteno o Slučaju. Dosadno. Ali odmah zatim tu uskaču „Večernje novosti", gde nas već u naslovu obaveštavaju da je defektolog obljubio decu. A svi znamo da su deca prevrtljiva stvorenja koja da mogu da imaju, podlo od njih, čak i dve-tri godine. Kasnije, mnogo kasnije, negde pri kraju teksta „Novosti" preciziraju da su deca više, kao neki, dečaci i da imaju između četrnaest i sedamnaest godina. Ali naslov vredi pola teksta, a ko još čita ona sitna slova ispod njega? „Novosti" pod parolom „sumnja se", dolaze do mobilnog telefona V.J. punog pornografskih poruka, ali da je tarifa za seks nekada bila školska opravdanja koja je V.J. falsifikovao.

Sutradan se u priču uključuje i „Kurir". U njemu ništa novo osim što „Kurir", dobro obavešten o svemu u vezi sa slučajem ne zna da je V.J. i veroučitelj. To, nekako nisu saznali. „Blic" proširuje svoju priču od prethodnog dana. I oni su saznali o ljubavnim SMS-ovima, falsifikovanim opravdanjima, uz dodatak o mestu zločina - stanu zloglasnog V.J. Od naslova u „Bilcu" do kraja teksta dečaci doživljavaju metamorfozu u tinejdžere. Današnja deca brzo rastu - dok pročitaš tekst u novinama. Onda nastupaju „Novosti". Dečaci iz prethodnog njihovog naslova su već stasali za školu i postali su đaci. Oni znaju da je V.J. plaćao i dopune svojim đacima, vodio ih na kolače (ovo valjda „Novosti" znaju sa ciljem da izazovu asocijacije na "ako ti nepoznati čika ponudi bombonu nikako nemoj da je uzmeš!"). Znaju „Novosti" da je ljubitelj kolača na mestu zločina živeo sa svojim roditeljima. Interesantno je da u ovom članku „Novosti" kažu da poslodavci osumnjičenog nisu primetili ništa sumnjivo (valjda se češljao na strejt?), dok će u jednom kasnijem tekstu istih novina V.J. postati „neobičan" i „čudan". Ali, pošto „Novosti" pravilno percipiraju želje za senzacijom i zgražavanjem svojih čitalaca oni svoj članak šire pričom pastoralnog podnaslova „Decu vrebaju poremećeni umovi". Priča počinje tada takođe aktuelnim slučajem o odbeglom robijašu koji je ubio oca i silovao dvanaestogodišnju ćerku koju je kasnije ostavio da leži u očevoj krvi. Ovaj uvod ima za cilj da smesti V.J. u zasluženi kontekst i mesto koje mu po sudu i pravosnažnoj presudi novinara „Novosti" pripada. U nastavku „Novosti" kažu da je V.J. pedofil. Što on nije, niti je osumnjičen ili optužen za nju. Pedofili su oni koji imaju seks ili nedozvoljene blude radnje sa osobama mlađim od 14 godina. Čisto proizvoljno lupetanje novinara sa ciljem da nas uvedu u priču o pedofilskoj psihologiji i eventualnom kastriranju istih. Da bi V.J. bio autentičniji pedofil, novinar je za saučesnika u tekstu uzeo izjavu forenzičkog psihologa Milana Kostića, koji, istina priča o pedofiliji, a ne o V.J. ali konekcija i kontekst su već formirani. Istog dana B92, istina, kao izvor uzimajući „Novosti", naslovljavaju članak o Slučaju „Pedofil predavao i veronauku". Dani odmiču, tako da i novinari „Kurira", osim broja cipela, krvne grupe V.J. konačno saznaju za njih, do tada, skrivenu činjenicu da je bio i veroučitelj. Posle neuspelog razgovora novinara „Kurira" sa roditeljima V.J. na scenu stupa i „ALO!" koji laže da je V.J. prisiljavao decu na blud. „Novinar(ka)" tu laž već u narednom pasusu i sam(a) demantuje, navodeći argumente koje je koristio V.J. prilikom „prisiljavanja". „ALO!" sve vreme koristi izraz „mališani", što je raritet kada se odnosi na sedamnaestogodišnje srednjoškolce. Oni koji su treći razred gimnazije teško da mogu da budu svrstani u mališane. Ali zla namera je ono što je ovde bitno. „ALO!", zabrinut za „mališane" iznosi činjenice o Slučaju, za koje ne znamo ni da li su tačne ili nisu, ne brinući o sekundarnoj viktimizaciji žrtava. „ALO!" takođe saznaje da je broj „žrtava" koji „iz dana u dan raste" deset „mališana". Mada je na kraju saslušano osam „mališana", „ALO!" voli da zaokružuje. Istog dana u „Pravdi" ništa novo. Za njih niko ništa nije hteo da izjavi, tako da osim izjava tužioca i sudije, nema sočnih detalja. Ali da ne bude sve dosadno, tu su, sada već legendarne „Novosti". U naslovu tvrde „Nudio sve za blud". I kuću u Malom Mokrom Lugu? I vilu u Monte Karlu? „Novosti" su u ovom članku uspele da nadmaše „ALO!", ma koliko to nemoguće izgledalo. „Samo neki su odoleli bolesnim nagonima pedagoga i veroučitelja, ali najveći broj njih nije uspeo da se izvuče iz njegovih kandži. Svedočenja dečaka nad kojima je bludničio, zastrašujuća su", kažu izvori „Novosti" bliski istrazi. „Mozaik bludničenja", „mreža pedofila", „nepristojne ponude specijalnog pedagoga"... Ljubitelji trilera i palp literature verovatno uživaju u ovim sladostrasnim izrazima i konstrukcijama. „V.J. je, navodno, imao i homoseksualne veze sa starijim muškarcima, ali su mu fetiš bili dečaci od 14 do 16 godina. Imao je određen kriterijume kod odabira, a najviše su mu se sviđali sportski građeni dečaci." Interesantno je i prenošenje ovog teksta na smedia.rs koji su boldovali reči od posebne zastrašujuće važnosti kao što su „homosekualni" ili „fetiš". „Svoju seksualnu izopačenost V.J. je najverovatnije podgrejao u Savetovalištu za mlade... - Šokirani smo da je među nama bio neko s takvim poremećajem ličnosti i da je radio sa mladima koje je trebalo da leči od poremećaja - kažu u Savetovalištu za mlade." Novosti su saznale da je V.J. voleo da pipa čak i zatvorenike dok je radio u zatvoru. B92 i Blic istog dana pokušavaju da u svojim tekstovima, prenoseći pisanija „Novosti", koliko-toliko ispeglaju Slučaj da upristoje i profesionalizuju svoju profesiju, ali ni oni nisu ostali imuni na to da je V.J. „voleo da dira zatvorenike". Barem su odustali od toga da broj od osam zaokružuju na deset. „Novi Magazin" je saznao za Slučaj, ali je šturo napisao samo osnovne podatke o njemu. U Srbiji izgleda da reč „šturo" postaje sinonim za profesionalno. I RTS je isto tako dosledno dosadan. Da je V.J. Hrvat, musliman ili Albanac, verovatno bi drugu pesmu pevali.

Kraj. „Novosti" odlučuju da one imaju poslednju reč. Inspirisane ovim slučajem pedofilije koji su sami izmislili i na kome insistiraju uprkos krivičnom zakoniku i izjavama nadležnih organa one se pod naslovom „Sve pedofile u registar" bave rešavanjem pedofilskog Pitanja. A politička stranka DHSS, u naletu predizbornog ludila, a inspirisani baš ovim događajem, predlažu uvođenje hemijske kastracije.

Nekoliko nedelja posle Slučaja, zbio se Događaj u Prokuplju u kome je srednjoškolski profesor bio u vezi sa svojom 17-godišnjom učenicom. U medijima koji su izveštavali nije bilo ni pomena o nekom pedofilu, o mozaiku bludničenja, o seksualnim izopačenostima, o kandžama i mrežama pedofila... Da li je ovo pokazatelj da su se novinari malo pravno obrazovali u ovako kratkom vremenskom periodu ili prave neku mentalnu razliku između muško-muških i muško-ženskih odnosa?

 

* Franc Kafrka - Proces

 

 

Tekst je objavljen u petom broju gej magazina "Optimist".

optimist005.14993.jpg 

Ceo broj možete pročitati na:

http://issuu.com/predragazdejkovic/docs/optimist005 

 

Atačmenti



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:37 25.04.2012

...

Jukie Jukie 02:27 26.04.2012

Komentari

Evo samo da proverim da li si isključio postavljanje komentara, kad niko ništa neće da kaže
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 08:30 26.04.2012

Re: Komentari

Jel to ovaj blog umire, polako ali sigurno?

Možda da okrenem temu na izbore
predatortz predatortz 09:26 26.04.2012

Re: Komentari

Predrag Azdejković
Jel to ovaj blog umire, polako ali sigurno?

Možda da okrenem temu na izbore


Šta je tema? Neprofesionalnost novinara ? Ne vredi trošiti reči
tippi.tipoos tippi.tipoos 09:28 26.04.2012

?

Šta je poenta ovog teksta?
Jel zahtev da homoseksualni silovatelji imaju isti medijski tretman kao i heteroseksualni?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 09:41 26.04.2012

Re: ?

Poenta teksta je da nas mnogo zabole za žrtve, bitan je senzacionalizam.

Evo još jedan super tekst:

Zašto one nisu "naša deca"
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1043594
predatortz predatortz 09:53 26.04.2012

Re: ?

A viđu ovo

looping looping 11:51 26.04.2012

Tekst


Nekoliko nedelja posle Slučaja, zbio se Događaj u Prokuplju u kome je srednjoškolski profesor bio u vezi sa svojom 17-godišnjom učenicom. U medijima koji su izveštavali nije bilo ni pomena o nekom pedofilu, o mozaiku bludničenja, o seksualnim izopačenostima, o kandžama i mrežama pedofila... Da li je ovo pokazatelj da su se novinari malo pravno obrazovali u ovako kratkom vremenskom periodu ili prave neku mentalnu razliku između muško-muških i muško-ženskih odnosa?

Meni je velika razlika izmedju gore opisanog emotivnog odnosa sa jednom osobom nego "bludnicenja" sa vise osoba kojeg god da su pola. Cak bi mogao da se snimi neki romantican film za razliku od drugih slucajeva gde bi mogao da se snimi samo porno ili horor film.

PS.

Malo je zakukuljen ovaj tekst. Barem meni nije lako doci do poente.
To da su novinari (u tekstu navedeni) neprofesionalni u svakom slucaju je previse blaga rec.

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 12:00 26.04.2012

Re: Tekst

Valjda zakon treba da bude isti prema svima?

Takođe treba čitati i komentare na te dve vesti. U prvoj imamo da pedofila treba kastrirati, ubiti i šta već... a u drugoj da je mala kurva htela da razvede oženjenog čoveka!
looping looping 12:10 26.04.2012

Re: Tekst


. a u drugoj da je mala kurva htela da razvede oženjenog čoveka!

Ovo je glupost. Zajedno su usli u vezu. Njega treba kazniti po zakonu (otkaz ili sta vec), nju takodje (1 iz vladanja ili sta vec).

U prvoj imamo da pedofila treba kastrirati, ubiti i šta već...

Sa ovim se potpuno slazem. Da li da ga zovemo pedofilom ili ne, treba ga kastrirati u najmanju ruku. Tu imamo verovatno ucenu, prostituciju i ko zna sta jos.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:19 26.04.2012

Re: Tekst

Da li da ga zovemo pedofilom ili ne, treba ga kastrirati u najmanju ruku.


Pedofilija je kad su žrtve mlađe od 14 godina. U oba slučaja imamo zloupotrebu službenog položaja, jedan je u zatvoru, drugi je na slobodi, jedan je monstrum, drugi jebač, prvi su žrtve, druga je kurva! I to je problem!
looping looping 14:26 26.04.2012

Re: Tekst

jedan je u zatvoru, drugi je na slobodi, jedan je monstrum, drugi jebač, prvi su žrtve, druga je kurva! I to je problem!

Ne navijam ni za koga, neka kazne i drugog zatvorom(po zakonu) ali ja u svakom slucaju vidim veliku razliku izmedju jedne ljubavne veze sa maloletnicom (uz njenu saglasnost!) i osobe koja se bavi prostitucijom, iznudom, ucenom da zadovolji svoje prohteve.
A to sto devojku novinari nazivaju kako je nazivaju, za to treba da ih tuzi obavezno.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 15:17 26.04.2012

Re: Tekst

i osobe koja se bavi prostitucijom, iznudom, ucenom da zadovolji svoje prohteve.


mislim da si nešto prevideo?

nije bilo iznude niti ucene, veroučitelj je njima davao poklone i novac, a oni su dobrovoljno pristajali na seks, čak nalazili nove jer veroučitelj dobro plaća

looping looping 16:35 26.04.2012

Re: Tekst

mislim da si nešto prevideo?

nije bilo iznude niti ucene, veroučitelj je njima davao poklone i novac, a oni su dobrovoljno pristajali na seks, čak nalazili nove jer veroučitelj dobro plaća

defektolog

Lepo ih je lecio.

bio član stručnog tima Savetovališta za mlade

Lepo je savetovao.
radio je i kao specijalni porotnik u sudskom veću za maloletnike

Lepo im je sudio.

On je osumnjičen da je svojim učenicima, nudio novac za seks, uglavnom oralnog tipa. Učenici su imali između četrnaest i sedamnaest godina. Plaćao im je od pet do deset hiljada dinara za konkretnu stvar, a davao im je novac i ako mu dovedu nekog novog koji je zainteresovan za biznis

Lepo je organizovao prostituciju.
Tako se zove kada se nekom placa za konkretnu stvar.

Sve ovo naravno kada sud dokaze.


U svakom slucaju, ljubavna afera sa maloletnicom i ovaj slucaj uopste nisu za poredjenje.

mariopan mariopan 18:35 26.04.2012

Re: Tekst

Pedofilija je kad su žrtve mlađe od 14 godina.

Dete od 14 godina je DETE, a dečak od 17 godina je mladić - to je razlika. Može da razmišlja drugačije, zrelije ( za nijansu) i da donese neke svoje odluke koje dete od 14 godina ne može.

Baš me briga šta kaže zakon, to su zaista deca, neosvešćena o mnogo čemu pa i o tome šta se podrazumeva ako ti neki bolesnik plati za sex.

Isto kao da je plaćao devojčici od isto toliko godina, u pitanju jesu deca i to jeste pedofilija.

To što je u grupi dečaka bilo i onih od 17 godina ne vadi ga za one od 14.

Da li bi bilo kome od njih palo na pamet takav aranžman da mu bolesnik nije predložio takvu nagodbu?

Da li su ti dečaci želeli sex sa muškarcem uopšte u svom životu, pre nego što su sazreli i shvatili šta rade?

Samo nemoj da tvrdiš da dete od 14 godina zna tačno u šta se upustilo?
Zna sve o upotrebi kondoma, polnim bolestima, opasnosti od AIDS-a, seksu uopšte (nebitan je pol partnera), i misliš da bi tvoje dete ( da ga imaš) trebalo da prva iskustva stekne sa 14 godina, sa nekim bolesnikom, muškarcem, koji ih na sex navodi parama, falsifikovanjem opravdanja i uči ih da podvode drugove?

E, da si roditelj bilo kog od tih četrnaestogodišnjaka, ma šta god da kaže "zakon" - ti bi ga lično uštrojio.

mariopan mariopan 18:48 26.04.2012

Re: Tekst

Predrag Azdejković
i osobe koja se bavi prostitucijom, iznudom, ucenom da zadovolji svoje prohteve.


mislim da si nešto prevideo?

nije bilo iznude niti ucene, veroučitelj je njima davao poklone i novac, a oni su dobrovoljno pristajali na seks, čak nalazili nove jer veroučitelj dobro plaća


A vidi sebe kako ti pišeš, nadmašio si i te novinare koje si ovde opleo, ne bih se čudila ako ti Kurir ponudi angažman.

Veroučitelj - a ne defektolog. I to "defektolog" mu je zanimanje i to je radio, a ti si to skrajnuo, veči je skandal ako je veroučitelj nego ako je defektolog?

ON PLAĆA - deca su PRISTALA, znači sami su krivi, on je nevin a oni su smislili biznis plan, zaradili su lovu pa neka ćute.
NIJE PEDOFIL - kaže "zakon". Deca od 14 godina? I ti pišeš šta je tebi milo i vadiš zakon iz rukava kako tebi treba.
NIJE BILO IZNUDE, on dobro plaća, deca su sklopila poslovni dogovor sa matorom drtinom ( u odnosu na njih), podvodili svoje drugove, sami se prostituisali, sve sami smislili pa neka ćute?????

Ajdeee....
alarih alarih 19:23 26.04.2012

Re: Tekst

looping

Ovo je glupost. Zajedno su usli u vezu. Njega treba kazniti po zakonu (otkaz ili sta vec), nju takodje (1 iz vladanja ili sta vec).

Cenim da se sex sa maloletnim licem nalazi u KZ. U smislu da, čak i kad je u pitanju starije maloletno lice, nema govora o zajedničkom ulasku u vezu, a pogotovo kad se radi o profesoru i učenici. I kakvo sad kažnjavanje ne?

Zapravo, sve gorenavedeno se nalazi u KZ, e sad, da li je samo sex sa maloletnim licem uz pristanak, da li je prinuda, ucena, navođenje na prostituciju, primoravanje na prostituciju...i tamo nema polnih razlika u smislu ko je koga. Uglavnom, to je na istrazi da utvrdi i definiše.

Jeste, tako bi i novinari trebalo da pristupaju izveštavanju.

Senzacionalizam i podgrevanje rulje? To je neko iznenađenje?
Dvostruki aršini? Kao žensko mogu samo kiselo da se osmehnem.
Covek u belom Covek u belom 19:54 26.04.2012

Re: Tekst

alarih
Cenim da se sex sa maloletnim licem nalazi u KZ. U smislu da, čak i kad je u pitanju starije maloletno lice, nema govora o zajedničkom ulasku u vezu, a pogotovo kad se radi o profesoru i učenici. I kakvo sad kažnjavanje ne?

Evo jos jedan sto ceni da ono sto on misli pise u zakonu.
Ajd zivota ti idi guglaj "age of consent" i procitaj sta pise da ti se ljudi u buduce ne bi smejali sto pises budalastine.
Covek u belom Covek u belom 20:00 26.04.2012

Re: Tekst

mariopan
Baš me briga šta kaže zakon, to su zaista deca, neosvešćena o mnogo čemu pa i o tome šta se podrazumeva ako ti neki bolesnik plati za sex.

Ti naravno imas pravo na privatno misljenje da te bas briga sta kaze zakon.
Samo pazi, izjave tog tipa nisu daleko od izjava "ja taj zakon ili sud ne priznajem" sto vrlo lako vodi u pozivanje na bezakonje.


Jukie Jukie 20:04 26.04.2012

Re: Tekst

mariopan
Samo nemoj da tvrdiš da dete od 14 godina zna tačno u šta se upustilo?Zna sve o upotrebi kondoma, polnim bolestima, opasnosti od AIDS-a, seksu uopšte (nebitan je pol partnera), i misliš da bi tvoje dete ( da ga imaš) trebalo da prva iskustva stekne sa 14 godina, .

Da li se polne bolesti, AIDS, trudnoća, itd. dešavaju i kada ti 14-godišnjaci imaju seksualne odnose jedno sa drugim? Da li roditelji idu i štroje 14-godišnjake koji su imali seksualne odnose sa njihovim detetom?
Šta sa 12-godišnjacima (danas pubertet počinje ranije) koji pokušavaju da jedno drugom sede u krilu za vreme časa (?) a kada im nastavnik kaže da se sklone i lepo sednu, treći klinac kaže "A šta vi imate protiv seksa?" (a pola ovog bloga se kikoće dok to čita)
mariopan mariopan 21:18 26.04.2012

Re: Tekst


Da li se polne bolesti, AIDS, trudnoća, itd. dešavaju i kada ti 14-godišnjaci imaju seksualne odnose jedno sa drugim? Da li roditelji idu i štroje 14-godišnjake koji su imali seksualne odnose sa njihovim detetom?

Juki, ovde nije vršnjak naveo vršnjaka na nešto, ovde je odrasla osoba navodila decu na nešto.

Znam da deca danas brže sazrevaju, ovde nije reč o odnosu dete- dete, nego o odnosu dete - odrasli pervreznjak. Zato tako oštro osuđujem, to što pišeš nije uporedivo sa ovim ?

Znam i da vršnjaci mogu sve to da urade ali i njih gledaš kao decu, znaš da su za to najviše krivi roditelji i vaspitači, ne toliko dete, ta deca nisu matori perverznjaci kao u ovom slučaju?

Ovde je reč o više nego dvostruko starijem čoveku koji decu od 14 godina mami slatkišima i porcijom kolača na sex, i uči ih da podvode svoje drugove - znači to dolazi od mnogo starije osobe, ne od nekog vršnjaka.
mariopan mariopan 21:43 26.04.2012

Re: Tekst

Covek u belom
mariopan
Baš me briga šta kaže zakon, to su zaista deca, neosvešćena o mnogo čemu pa i o tome šta se podrazumeva ako ti neki bolesnik plati za sex.

Ti naravno imas pravo na privatno misljenje da te bas briga sta kaze zakon.
Samo pazi, izjave tog tipa nisu daleko od izjava "ja taj zakon ili sud ne priznajem" sto vrlo lako vodi u pozivanje na bezakonje.



To je rečeno u afektu.

Zakon se uzima u svoje ruke kada te izneveri država koja treba da štiti, čuva od kriminala svake vrste i kažnjava onog koga treba?

Do skoro, po "zakonu", (koji je predviđao veće kazne, ali se iz nekog razloga nisu dosuđivale), za silovanje deteta kod nas se "ležalo" godinu - dve.

Sada je taj zakon izmenjen, ostaje samo da vidimo da li će sudije i dalje dodeljivati najmanju moguću kaznu, kao do sada. Nije problem bio u zakonu, koji je predviđao veće kazne, nego do sudija koje su dosuđivale ponižavajuće (za žrtvu) male kazne za počinitelja, pa čak kao olakšavajuću okolnost za silovatelja uzimale da je recimo, silovatelj bio pijan.
Deca nisu imala pravo na "olakšavajuće okolnosti" da su bili mali i nisu mogli da se brane, pa da im sudija uvaži bol, poniženje i strah i kazni skota kako zaslužuje, naravno po zakonu.

Znači, da bih ja verovala u neku pravdu i da ne uzimam zakon u svoje ruke, ta pravda mora da dođe od suda i zakona, koji mora da bude na strani žrtve a ne zločinca.

alarih alarih 21:44 26.04.2012

Re: Tekst

Covek u belom
n misli pise u zakonu.
Ajd zivota ti idi guglaj "age of consent" i procitaj sta pise da ti se ljudi u buduce ne bi smejali sto pises budalastine.

Nema potrebe, eno dole mariopan kopirala ono na šta sam mislila.
Ono što sam gore, očigledno pogrešno, napisala je nešto čega se sećam od ranije, možda je to neka ranija verzija, ne znam, čak se sećam da je postojao detalj da se to ne odnosi na slučaj kad je razlika između punoletnika i maloletnika manja od x godina...tj. da se izbegne gonjenje 18-godišnjaka koji spava sa 16-godišnjakinjom.

Ali hvala što si mi ljubazno i bez nipodaštavanja ukazao na grešku, cenim to kod ljudi.
kick68 kick68 22:47 26.04.2012

Re: Tekst

Šta sa 12-godišnjacima (danas pubertet počinje ranije) koji pokušavaju da jedno drugom sede u krilu za vreme časa (?) a kada im nastavnik kaže da se sklone i lepo sednu, treći klinac kaže "A šta vi imate protiv seksa?" (a pola ovog bloga se kikoće dok to čita)

Au Jukie, to si pomenuo bar pet puta na blogu. Eto i mene su pitali, sta mislim, da se sukobe He-Man i Banana- Man, ko bi pobedio :)))) Pa ne kukam :)

Mene vise uopste ne iznenadjuje nesposobnost srpske javnosti da odredi ko su losi momci, a ko zrtve. Cini mi se, ispravite me ako gresim, da ni zakon, ni sudovi ne briljiraju po tom pitanju.

Najdrasticniji primer po meni je bio kada su huligane koji su pokusavali da sprece paradu zvali "nasa deca"..ili tako nesto. A deca su slucajno bila naoruzana i opasna.

Prosvetni radnik (ma kog pola da je), ili veroucitelj koji ima seks sa svojim ucenicima, pa makar ga posteno platio, treba da zavrsi u zatvoru. I tacka.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 08:34 28.04.2012

Re: Tekst

Isto kao da je plaćao devojčici od isto toliko godina, u pitanju jesu deca i to jeste pedofilija.


Možemo mi da mislimo šta god, ali tu postoji nešto što se zove zakon i gotovo. U Španiji je ta granica 13 godina!

Samo nemoj da tvrdiš da dete od 14 godina zna tačno u šta se upustilo?


Ja sam prvi seks imao sa 14 godina i tačno sam znao šta radim.

E, da si roditelj bilo kog od tih četrnaestogodišnjaka, ma šta god da kaže "zakon" - ti bi ga lično uštrojio.


Ne, bio bih zabrinut što mi se dete kurva za pare i pokušavao da rešim taj problem!
mariopan mariopan 00:12 29.04.2012

Re: Tekst

Možemo mi da mislimo šta god, ali tu postoji nešto što se zove zakon i gotovo. U Španiji je ta granica 13 godina!

Imaš dole izvode iz zakona, koji kaže sasvim drugačije?
Koliko vidim iz tvog teksta ovaj lik je mnoge od tih zakona prekršio? A o njemu pričamo, ne o Španiji.
Ja sam prvi seks imao sa 14 godina i tačno sam znao šta radim.

Iskreno, žao mi je što to čujem, jer si bio premlad i ne verujem da si znao šta radiiš, iako ti veruješ da si znao. Decu je lako prevariti.
I plaćeno ti je kolačima ili parama?
Jer ako je sve ok, da se neko prostituiše za porciju kolača, i da za istu "sumu" podvodi svoje drugove, a "zna šta radi", onda je ovde neko lud?
Ili je dete pa nema pojma?
Ne, bio bih zabrinut što mi se dete kurva za pare i pokušavao da rešim taj problem!

Pošto pričamo o hipotetičkoj situaciji o kojoj ne znaš ništa ( ali nisi za to kriv,) hajde da batalimo taj do priče, nećemo se oko toga složiti nikad.
Ali, veruj mi na reč, da si roditelj ne bi ovo ni u snu izgovorio.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 07:28 29.04.2012

Re: Tekst

Koliko vidim iz tvog teksta ovaj lik je mnoge od tih zakona prekršio?


Istina, samo što se tekst ne bavi njegovom krivicom, već medijima... Njemu treba suditi i tačka, kao i strejt gospodinu sa kraja priče koga niko ne vija po medijima!!!

Iskreno, žao mi je što to čujem, jer si bio premlad i ne verujem da si znao šta radiiš, iako ti veruješ da si znao. Decu je lako prevariti.


Prevario me je drug iz odeljenja... i baš je bilo romantično

Ali, veruj mi na reč, da si roditelj ne bi ovo ni u snu izgovorio.


Ja stvarno ne vidim zašto je vama seks toliko odvratan? Ne znam ko vam je stvorio te traume, ali seks je jedna divna stvar koju treba što češće praktikovati. Jedino što roditelji treba da rade jeste da svojoj deci napune glavu pričama o sigurnom seksu i to je sve!
mariopan mariopan 14:22 29.04.2012

Re: Tekst

Istina, samo što se tekst ne bavi njegovom krivicom, već medijima... Njemu treba suditi i tačka, kao i strejt gospodinu sa kraja priče koga niko ne vija po medijima!!!

Tu se slažemo stoposto.
Prevario me je drug iz odeljenja... i baš je bilo romantično


Ja stvarno ne vidim zašto je vama seks toliko odvratan?

Odakle ti takva ideja?
Odvratno mi je ono što takvi likovi rade, kako sam kažeš treba mu suditi, onda da zaključim da je i tebi sex neko ogadio?
To i ja kažem, treba mu suditi, ništa drugo.
Ti krenuo pravdanjem da su godine 14 komada dovoljne za punoletstvo što se sexa tiče. Nisu.
.........

Vaspitači, nastavnici, sveštena lica, rođaci, koriste autoritet, položaj, zastrašivanje, potkupljivanje ili samo poverenje dece...a da je to dobrovoljno i legalno, sve to im ne bi trebalo?

Posebna sorta su pedofili, silovatelji dece.

Takva deca, ako nema ko da ih zaštiti i da se brine o njima, su nekada dospevala u Dom gde sam odrasla. Da li si ti nekada video tu decu izbliza, slušao ih kada noću plaču, svakoga dana gledao kako se trzaju na svaki jači zvuk i podižu ruke u odbranu, pred lice, da se zaštite od šamara, stekli naviku kao Pavlovljev refleks? Koliko su šamara dobili da bi taj refleks stekli?

Davno sam napisala blog "njenih 15 godina", pročitaj ako te ne mrzi, nije neko literarno delo ali ćeš znati zašto ovako reagujem na silovatelje dece i otkuda toliko emocija u mojim komentarima o toj temi.

...... toliko o pedofilima.

A sad opet o onima koji "dobro plaćaju", ili kako već dolaze do ...

Dobrovoljnost se računa tek od punoletne osobe, zato valjda postoji neka granica i za to?

Sam način na koji su dolazili do zadovoljstva govori o tome da su svesno koristili nezrelost dece (ej, za porciju kolača) jer oni na to dobrovoljno ne bi pristajali, tek namamljene i prevarene su mogli da ih dobiju.

Ne stoji odbrana da su to mladi ljudi koji znaju šta rade, ne znaju uvek.
Ti si bio sa drugom iz odeljenja, po godištu ste isti, snage su vam iste, jedan i drugi ste telesno podjednako razvijeni, ne znam kakav bi ti doživljaj bio da je neki napaljeni 34 godišnjak bio prvi i kakve bi "uspomene" sada imao, jer nisi ti njega seksualno poželeo - nego kolače.

Možda si gladan, možda si siromašan, kolače video nisi a detinjstvo prolazi? Možda bi ti danas mlatio pedere gde god ih vidiš jer ti je neko upropastio detilnjstvo a ti si samo bio gladan i željan svega? A?

Ne znam ko vam je stvorio te traume, ali seks je jedna divna stvar koju treba što češće praktikovati.


Hvala doktore na brizi, meni kažeš?


Jedino što roditelji treba da rade jeste da svojoj deci napune glavu pričama o sigurnom seksu i to je sve!


Treba i to, naravno, i još pričama o tome kako ne treba da dozvole da im neko da bonu ili porciju šampita u zamenu da ih odvede u mrak..
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:24 29.04.2012

Re: Tekst

Ti krenuo pravdanjem da su godine 14 komada dovoljne za punoletstvo što se sexa tiče. Nisu.


Osim što u slučajevima kada žena pedofilka iskoristi maloletnika, skoči hiljadu muškaraca koji kažu što ja nisam bio na njegovom mestu, blago njemu... jer imamo jedan licemeran odnos prema seksu kad ga praktikuje muškarac, a kada žena, ali to je već druga tema.

Ja se sećam kakvi smo bili moji drugari i ja. Hormoni su počeli da nas pucaju još sa 12 godina, kad smo skontali šta je masturbacija... Samo što smo mi imali sreće pa nas nisu zastrašivali kako je seks užasan, opasan, grozan!

Tinejdžeri su seksualni i mučenje je uskraćivati im seks do 18 godine! Ja imam problem s tim da tinejdžere sagledavamo kao decu debile, što odrasli i roditelji imaju običaj!

mariopan mariopan 19:52 29.04.2012

Re: Tekst


Tinejdžeri su seksualni i mučenje je uskraćivati im seks do 18 godine! Ja imam problem s tim da tinejdžere sagledavamo kao decu debile, što odrasli i roditelji imaju običaj!

Imam utisak da mi pričamo o različitim stvarima.
Ja pričam o odraslima koji koriste decu, i to o deci koja su za mene nezrela ( uzrasta 14 g.).
Nisi primetio smajlija tamo gde kažeš da si ti imao iskustva sa vršnjakom?
Niko nikoga nije povredio, prisiljavao, prevario....?
To su dve stvari i o tome ja ovde i ne govorim.
Otišli smo u drugu krajnost i rekla bih da pričamo o nečemu što ja nisam ni osporavala?
mariopan mariopan 19:35 26.04.2012

Šta kaže zakon?


Seks sa maloletnim licem starijim od 14 godina nije kaznjiv osim po članovima 181 (Obljuba zloupotrebom polozaja), 182 (Nedozvoljenje polne radnje), 183 (Podvodjenje i omogucavanje vršenja polnog odnosa) i 184 (Posredovanje u vršenju prostitucije).

Obljuba zloupotrebom položaja

Član 181

(1) Ko zloupotrebom svog položaja navede na obljubu ili sa njom izjednačen čin lice koje se prema njemu nalazi u odnosu kakve podređenosti ili zavisnosti,
kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine.

(2) Nastavnik, vaspitač, staralac, usvojilac, roditelj, očuh, maćeha ili drugo lice koje zloupotrebom svog položaja ili ovlašćenja izvrši obljubu ili sa njom izjednačen čin sa maloletnikom koji mu je poveren radi učenja, vaspitavanja, staranja ili nege,
kazniće se zatvorom od jedne do deset godina.

(3) Ako je delo iz stava 2. ovog člana učinjeno prema detetu,
učinilac će se kazniti zatvorom od tri do dvanaest godina.

(4) Ako je delo iz st. 1. do 3. ovog člana imalo za posledicu trudnoću,
učinilac će se kazniti za delo iz stava 1. zatvorom od šest meseci do pet godina, za delo iz stava 2. zatvorom od dve do dvanaest godina, a za delo iz stava 3. zatvorom od tri do petnaest godina.

(5) Ako je usled dela iz stava 3. ovog člana nastupila smrt deteta,
učinilac će se kazniti zatvorom najmanje deset godina.

Nedozvoljene polne radnje

Član 182

(1) Ko pod uslovima iz čl. 178. st. 1. i 2, 179. stav 1. i 181. st. 1. do 3. ovog zakonika izvrši neku drugu polnu radnju,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.

(2) Ko pod uslovima iz člana 180. stav 1. ovog zakonika izvrši neku drugu polnu radnju,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.

(3) Ako je usled dela iz st. 1. i 2. ovog člana nastupila teška telesna povreda lica prema kojem je delo izvršeno ili ako je delo izvršeno od strane više lica ili na naročito svirep ili naročito ponižavajući način,
učinilac će se kazniti zatvorom od dve do deset godina.

(4) Ako je usled dela iz st. 1. i 2. ovog člana nastupila smrt lica prema kojem je delo izvršeno,
učinilac će se kazniti zatvorom najmanje pet godina.

Podvođenje i omogućavanje vršenja polnog odnosa

Član 183

(1) Ko podvede maloletno lice radi vršenja obljube, sa njom izjednačenog čina ili druge polne radnje,
kazniće se zatvorom od jedne do osam godina i novčanom kaznom.

(2) Ko omogućava vršenje obljube, sa njom izjednačenog čina ili druge polne radnje sa maloletnim licem,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina i novčanom kaznom.

Posredovanje u vršenju prostitucije

Nedozvoljene polne radnje



Član 184

(1) Ko navodi ili podstiče drugog na prostituciju ili učestvuje u predaji nekog lica drugome radi vršenja prostitucije ili ko putem sredstava javnog informisanja i drugih sličnih sredstava propagira ili reklamira prostituciju,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina i novčanom kaznom.

(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana izvršeno prema maloletnom licu,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do deset godina i novčanom kaznom.

Prikazivanje, pribavljanje i posedovanje pornografskog materijala i iskorišćavanje maloletnog lica za pornografiju

Član 185

(1) Ko maloletniku proda, prikaže ili javnim izlaganjem ili na drugi način učini dostupnim tekstove, slike, audio-vizuelne ili druge predmete pornografske sadržine ili mu prikaže pornografsku predstavu,
kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do šest meseci.

(2) Ko iskoristi maloletnika za proizvodnju slika, audio-vizuelnih ili drugih predmeta pornografske sadržine ili za pornografsku predstavu,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina.

(3) Ako je delo iz st. 1. i 2. ovog člana izvršeno prema detetu,
učinilac će se kazniti za delo iz stava 1. zatvorom od šest meseci do tri godine, a za delo iz stava 2. zatvorom od jedne do osam godina.

(4) Ko pribavlja za sebe ili drugog, poseduje, prodaje, prikazuje, javno izlaže ili elektronski ili na drugi način čini dostupnim slike, audio-vizuelne ili druge predmete pornografske sadržine nastale iskorišćavanjem maloletnog lica,
kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine.

(5) Predmeti iz st. 1. do 4. ovog člana oduzeće se.

Navođenje maloletnog lica na prisustvovanje polnim radnjama

Član 185a

(1) Ko navede maloletnika da prisustvuje silovanju, obljubi ili sa njom izjednačenim činom ili drugoj polnoj radnji,
kazniće se zatvorom od šest meseci do pet godina i novčanom kaznom.

(2) Ako je delo iz stava 1. ovog člana učinjeno upotrebom sile ili pretnje, ili prema detetu,
učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.

Covek u belom Covek u belom 20:05 26.04.2012

Re: Šta kaže zakon?

mariopan

Seks sa maloletnim licem starijim od 14 godina nije kaznjiv osim po članovima 181 (Obljuba zloupotrebom polozaja), 182 (Nedozvoljenje polne radnje), 183 (Podvodjenje i omogucavanje vršenja polnog odnosa) i 184 (Posredovanje u vršenju prostitucije).

Na debilizam clana 185 je vec ukazivano dosta puta na ovom blogu.
Clan bukvalno znaci ukoliko maloletnik (ne protiv svoje volje) prisustuvuje seksualnom cinu kao posmatrac onaj ko u tom cinu ucestvuje ide u zatvor, ako pritom i maloletnik ucestvuje u cinu (recimo u nekoj trojci) onda je sve u redu...
kleinemutter kleinemutter 07:59 27.04.2012

zakon

Zakon, zakon...pa gde je taj zakon?

Dete je dete. Dete da se zavodi od strane osobe koja je punoletna NE SME....

Onaj ko radi s decom ima + autoritet , koji mu daje sam posao , koji radi. Dečije poverenje nije za zloupotrebu...ne sme da bude!

A što ne napisa i onu priču o debilu koji je silovao dečake i svog rođenog sina terao da to gleda, i to silovao dete ometeno u razvoju...

Zakon dati roditeljima u ruke, pa da vidim ko će da ubuduće siluje decu.

U svetu u kome se .... ko s kim stigne i kako hoće , nema mesta da se čine zločini nad decom.

Čoveče koga ti braniš u ovom blogu?
Pedera ili siledžiju?

Protiv gey populacije nemam ništa.
A porotiv siledžija imam mnogo.

Šta je ideja tvog bloga?

Da deca maloletna treba da se seksaju sa licima koja rade s njima?

Da su se dva dečaka seksala ,koja imaju isto godina, slovo a ne bih rekla. Tu treba roditelji sami da kažu šta imaju. Ali nastavnik seksa decu...svoje djake...! Ej, čoveče i ti njega opisuješ kao žrtvu novinara.

Je li ti dobro?

Lepi pozdravi,km
mariopan mariopan 11:16 27.04.2012

Re: zakon


A što ne napisa i onu priču o debilu koji je silovao dečake i svog rođenog sina terao da to gleda, i to silovao dete ometeno u razvoju...

To je slučaj ( onaj iz Smedereva? ) gde bih ja sigurno uzela zakon u svoje ruke.

Čovek (58) je već ranije silovao decu, suđeno mu je i dobio 4 godine zatvora a odležao 1 - i slovima jednu godinu.
Pušten na slobodu, oženio se ženom koja je na granici retardirane osobe (kažu u vestima da i ona nije kako treba) ali, ona je imala dvojicu dečaka od 8 i 12 godina, tako je dobio priliku da bude u blizini dece, i da radi šta hoće, pa ih je očuh silovao duži vremenski period + silovao dečaka od 17 godina ometenog u razvoju.

Taj monstrum, ako mu zakon ne doaka, a nije mu doakao ni prvi put kada je uhvaćen pa maletne pomilovan, zaslužuje da mu svojeručno sude građani željni pravde, kad već zakon neće.

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 08:38 28.04.2012

Re: zakon

Šta je ideja tvog bloga?


Ideja je različiti medijski i zakonski pristupi. Senzacionalizam i tri meseca zatvora u prvom slučaju, u drugom ništa - sve je u redu! Tu nešto smrdi.

Ili su obojica monstrumi i pedofili, ili su obojica super jebači, treće nema!

Ej, čoveče i ti njega opisuješ kao žrtvu novinara.


Što i jeste slučaj, jer novinare mnogo zabole za žrtve, već im je bitno kreiranje senzacije!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana

B92 / Info

Litvanija obećava podršku Srbiji

Litvanija podržava put Srbije ka EU, kaže za “Novosti” predsednica te baltičke zemlje Dalija Gribauskaite. Ratifikacija...

Čitajte ostale članke...

B92 / Sport

Hajnkes: Moje poslednje finale

Trener Bajern Minhena Jup Hajnkes smatra da u subotu protiv Borusije iz Dortmunda ima poslednju priliku da osvoji Ligu šampiona....

Čitajte ostale članke...

B92 / Kultura

Hjubert Tabs dolazi na Nišville

Nekadašnji pevač kultnog američkog ritam i bluz sastava Tower of Power – HjubetTabs nastupiće na ovogodišnjem...

Čitajte ostale članke...

B92 / Biz

"Investicije da ne budu političke"

Srbiji su sada potrebne profitabilne investicije, jer političke su upropastile zemlju, ocenio je ministar građevinarstva...

Čitajte ostale članke...

B92 / English

Dublin conference: Strong support for EU enlargement

All the speakers at a conference in Dublin have expressed strong support for the enlargement of the EU, says Slovak Foreign...

Čitajte ostale članke...

B92 / Automobili

Renault Twin'Run Concept

Francuski proizvođač prikazao je u okviru Formula 1 vikenda u Monte Karlu koncept Twin'Run, koji predstavlja posvetu legendarnom...

Čitajte ostale članke...

B92 / Život

Kako muškarci gledaju na ženske tetovaže?

Ukoliko ste žena sa tetovažom, najverovatnije ćete spavati sa muškarcem na prvom sastanku, tako barem tvrdi jedan profesor...

Čitajte ostale članke...

B92 / Putovanja

Šansa Srbije je turizam na vodi

Ministarstvo finansija i privrede u saradnji sa Svetskom turističkom organizacijom Ujedinjenih nacija (UNWTO) i Dunavskim...

Čitajte ostale članke...