Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

AVETI POSTKOMUNIZMA:12 teza o istinama i zabludama o (ne)mogućnostima srpske lustracije...

  Da li je (sve) oprošteno...Da li je (sve) oprošteno...1. Neophodnost lustracije direktno je povezana s pitanjima demokratskog sazrevanja kao i moralnog p(r)očišćenja i ozdravljenja našeg društva (lat. lustratio = svečano očišćenje od grehova). A čistoća je, jelte, kao što znamo (bar) pola zdravlja...  

2. Dejstvo lustracije prevashodno je preventivne prirode i odnosi se na sprečavanje povratka na pozicije vlasti i moći ljudi za koje postoje dokazi da su: podsticali ili vršili zločine organizacijom i izvršenjem pojedinačnih ili kolektivnih ubistava i egzekucija; organizovali deportacije, mučenja, zatvaranja i druge oblike težih kršenja ljudskih prava; davali medijsku i (intelektualnu) logističku podršku u vršenju zločina; sistematski sprovodili psihički ili fizički teror; Goli otok, "proslava" 1.maja 1951.Goli otok, "proslava" 1.maja 1951.ograničavali slobodu štampe, mišljenja i izražavanja; sprečavali razvoj političkog pluralizma i demokratskog organizovanja; učestvovali u (masovnim) pljačkama... Sama lustracija odnosi se, dakle, na krivično kažnjavanje i moralnu osudu svih onih koji su vršili navedena krivična dela ─ a sve zarad očuvanja vlasti, privilegija ili vlastitih finansijsko-političkih položaja. 

3. Jedna od glavnih zabluda je ta da bi lustracijom mogli biti obuhvaćeni i sledbenici odnosno pristalice i glasači režima koji je nevedene zločine vršio. Dakle, predmet lustracije nisu niti mogu biti članovi ili glasači vladajućih stranaka u periodu na koji se lustracija odnosi. Imaju li se u vidu gotovo plebiscitarne podrške koje su imali kako Titov tako i Miloševićev režim  jasno je da se ovakve priče šire u funkciji stvaranja sindroma saučesništva kod širokog sloja stanovništva. Krajnji cilj ovakvog delovanja je da se, stvaranjem atmosfere nesigurnosti, pravi krivci amnestiraju i aboliraju.  "Mi gradimo Otok - otok gradi nas" (foto:N.M,2006)"Mi gradimo Otok - otok gradi nas" (foto:N.M,2006)

4. Lustracija, naravno, nije preki sud – svakoj lustraciji prethodi komplikovan dokazni postupak u kom osoba koja je predmet lustracije ima sva zakonom zagarantovana prava na vlastitu odbranu. 

5. Proces lustracije nije niti sme da bude u nadležnosti vlade ili pak političkih stranaka. Kako ovaj posao potencijalno može biti predmet najrazličitijih manipulacija i zloupotreba, za tu potrebu formiraju se specijalne državne komisije u kojima svoje mesto mogu naći isključivo ljudi koji vlastitim biografijama garantuju da će ovaj proces biti pravedno i temeljito izveden. U našem slučaju ─ evo dva predloga ─ to bi, mogli biti "Zidovi, zidovi...a gde su ovde vrata - zovite mi hitno Srđu advokata""Zidovi, zidovi...a gde su ovde vrata - zovite mi hitno Srđu advokata"advokati koji su se kroz vlastitu praksu afirmisali i dokazali kao branioci političkih prognanika i kažnjenika poput, recimo, Srđe Popovića ili Rajka Danilovića.  

6. Lustracija može da bude direktna i(li) indirektna. Direktna lustracija sastoji se u zakonskom sankcionisanju krivičnih dela za koja postoje neposredni dokazi ─ sa podrazumevajućom zabranom daljeg bavljenja javnim poslovima za lica koja su predmet lustracije. 

7. Indirektna lustracija sastoji se u preventivnom delovanju kroz rad tzv. komisija za istinu. Preventivna lustracija, koja se sprovodi u jednom broju istočnoevropskih zemalja, sastoji se u tome da se osoba za koju se utvrdi da je učestvovala u kršenju ljudskih prava upozna sa saznanjima Komisije, uz pretnju da će ─ ukoliko se ista bude kandidovala ili se pak trenutno nalazi na nekoj istaknutoj javnoj funkciji ─ navedeni nalazi biti objavljeni.  

diktator plivadiktator pliva8. Dok je Titov režim nasilno sprečavao politički pluralizam i (samo)organizovanje građana, javna je tajna da je Miloševićev  preko službe bezbednosti bio stvarni osnivač i finansijer velikog broja (navodnih) opozicionih stranaka. Preko svojih insajdera službe i danas aktivno utiču na poteze i ponašanja pojedinih stranaka. Budući ideološki lako prilagodljivi, bivši visoki komunistički funkcioneri baš kao i njihovi policijsko-politički doušnici iznenada su "otkrili" vlastitu "demokratsku svest" ─ tako se mnogi od njih i danas nalaze u najužim rukovodstvima nekih stranaka koje u svom nazivu imaju prefiks demokratski.  Na ovaj način došlo je do formalne promene vlasti  ali ne i metoda vladanja, odnosno uspostavljanja novih moralnih i pravnih načela građanskog društva. Navedeno političko konvertitstvo glavni je razlog neispunjena DOS-ovog predizbornog obećanja o otvaranju tajnih policijskih dosijea ─ baš kao i delimičnog kraha ideala petooktobarske Srbije.  

9. U većini postkomunističkih zemalja proces lustracije otpočeo je reformama službi bezbednosti, kao i osnivanjem sasvim novih službi s novim nekompromitovanim ljudima. Otvaranje tajnih policijskih arhiva najdoslednije i najpotpunije izvedeno je u Češkoj. Kod nas međutim, od 1944.godine, kada je formirana UDB-a, pa do danas nisu tačno utvrđene čak ni same nadležnosti MUP-a, BIA, dve vojne službe bezbednosti ili pak službe pri Ministarstvu spoljnih poslova... Iako je u postpetooktobarskoj Srbiji Skupština donela Zakon o lustraciji ona ni do danas nije obrazovala komisiju koja bi bila zadužena za sprovođenje istog. Nijedna od tri dosadašnje Vlade (Đinđićeva, Živkovićeva i Koštuničina) na listi svojih prioriteta nije imala reforme službi bezbednosti (izuzmemo li kratkotrajnu iznuđenu epizodu operacije "Sablja") ─ o civilnoj kontroli istih da i ne govorimo... Koliko je ovo bilo pogubno pokazuje i izveštaj Komisije koja je utvrđivala okolnosti pod kojima se dogodilo ubistvo premijera Đinđića, koja je utvrdila da je jedan od uzroka atentata bio i taj što nije bilo tačno utvrđeno ko je bio nadležan/dužan da vrši njegovo obezbeđenje?! Smrt premijera Đinđića ─ kao najpoznatije žrtve neizvršenja lustracije u Srbiji ─ indikativan je i kad Je li stvarno gotov?!Je li stvarno gotov?!je u pitanju lustracija medijske i intelektualne "elite" ovog društva. Mesecima pred atentat svedočili smo otvorenom paktiranju kriminalaca i ubica sa pojedinim medijima i predstavnicima pravosuđa. Kao u kakvom monstruoznom pozorištu pred našim očima odvijale su se: medijske pripreme atentata, njegove generalne probe, neuspešni pokušaji ─ da bi se na kraju sve okončalo ubistvom i usporavanjem odnosno zaustavljanjem suštinskih reformi našeg društva...  

10. Jedan od uzornih modela ─ koji, ujedno, pokazuje kako krivična dela koja lustracija podrazumeva nisu podložna zastarevanju je poljski model tzv. "četvrte republike". Dolaskom na vlast braće Lecha i Jaroslawa Kaczynskog u Poljskoj se pristupilo dovršenju onoga što nije uspela do kraja da dovede "treća republika" ustanovljena 1989.godine (jedan od najpoznatijih primera lustracije "treće republike" je iz  1995.godine kada je, zbog optužbi da je bio doušnik ruske obaveštajne službe, Josef Oleksy  morao je da podnese ostavku na mesto premijera Poljske). U svrhu dovršenja sanitarnog otklona od  bivšeg komunističkog režima, u Poljskoj je osnovano specijalno telo na državnom nivou nazvano Institut nacionalnog sećanja. Delatnost Instituta sastoji se u proveravanju biografija političara, sudija, novinara, ali i sveštenika, intelektualaca, prosvetnih radnika, čelnika velikih kompanija... Svaka osoba koja pretenduje na neku visoku funkciju dužna je da prethodno od Instituta zatraži proveru svoje biografije i pribavi potvrdu da nije bio istaknuti pripadnik režima ili pak njegove tajne policije. Primera radi, na ovaj način poljska ministarka finansija Zyta Gilowska smenjena je sa funkcije nakon što je utvrđeno da je bila doušnica tajne policije (bivša ministarka u javnosti je negirala navode Komisije). Takođe, Institut je nedavno na ostavku primorao i tek izabranog varšavskog nadbiskupa Stanislawa Wielgusa, koji je, suočen s dokazima, bio primoran na priznanje da je u vreme komunizma delovao kao doušnik tajne policije...             

11. Na svom zasedanju od 25. januara 2006. Parlamentarna skupština Veća Evrope usvojila je Rezoluciju 1481 o međunarodnoj osudi zločina totalitarnih komunističkih poredaka kao i Rezoluciju 1096 o uklanjanju nasleđa bivših komunističkih totalitarnih režima. Jedan od ključnih uslova našeg priključenja porodici evropskih naroda je, dakle, početak sprovođenja procesa lustracije. 

Tamara Ćetković, Taboo (Iz ciklusa: Abeceda zvezda), 2003.Tamara Ćetković, Taboo (Iz ciklusa: Abeceda zvezda), 2003.12. U sposobnosti sprovođenja lustracije ogleda se snaga odnosno slabost neke demokratije → što je demokratija slabija utoliko se više odugovlači otpočinjanje procesa lustracije. Njeno nesprovođenje, pak, implicira stav po kom se zločin isplati → a kao krajnji ishod ima gubitak poverenja građana u državu, njene zakone, pravne i medijske institucije. U tom kontekstu suočenje s prošlošću nameće se kao osnovni moralni imperativ našeg društva. Ma koliko bolno, suočavanje sa istinom jedini je uslov razvijanja demokratske svesti i poštovanja načela pravne države, baš kao i garancija da se zločini i nepravde iz prošlosti neće i ubuduće ponavljati...  

p.s.

 Naravno da su ovo samo površni fragmenti priče o lustraciji, te se sasvim izlišnom čini molba da ovih 12 teza dopunjavate vašim predlozima i stavovima po navedenom pitanju... Na ovom blogu to se, naravno, podrazumeva. 


*

*

------------------------------
Edit: U mom komentaru je pisalo da je tekst bez razmaka tezak za citanje i da gosn. Milenkovic treba da "udari" bar 11x enter;-), odnosno da ga malo razdvoji. Kada je to uradjeno, pomislio sam da vise nema svrhe da taj komentar ostane ovdje.


Manipulatori i ratni huškači...

Građani Novog Sada na jednoj lokalnoj televiziji, gotovo svakodnevno mogu da geldaju "vaskrslu" g-đu (ili g-đicu, svejedno) Milijanu Baletić...
Na drugoj, takođe novosadskoj, lokalnoj televiziji redovno se repriziraju emisije o svetskoj antisrpskoj zaveri čiji je autor salonski nacionalista i slikar pok.Dragoš Kalajić!
Ovo, naravno, samo kao ilustracija za one koji nisu iz NS... kao podršku svima koji smatraju da lustraciju najpre treba izvršiti u srpskim medijima (+UKS)... počev s javnim servisom pa nadalje...


*

*

------------------------------------------------------
Izvinjavam se svima zbog brisanja. Nije u pitanju nista misteriozno - jednostavno odustao sam od necega sto sam napisao zato sto sam prosto ponovio jedan moj raniji komentar. Ako nekog zanima sta je tu pisalo (odnosilo se na lustraciju), evo linka:
http://blog.b92.net/node/2594#comment-52902
ns


misterija...

oibibio & nsarski,
hvala vam na razjašnjenju velike "misterije"
poz.
n.m.


Poštovani g. Milenkoviću,

Vidim obrisana su dva prva komentara. Molim za informacije ko ih je obrisao: vi ili njihovi autori? Ako ste to učinili vi zašto i da li ćete i ostale brisati i po kom kriterijumu, da ne trošimo uludo vreme pišući komentare koji će odmah biti obrisani.


i ja se pridruzujem!

malo cudno deluje videti da su prva dva komentara izbrisana. odbija od daljeg komentarisanja, pa bi bilo lepo da se to makar malo objasni.


obrisani komentari?

Ne znam ko je obrisao komentare - ja to ne činim!
Tek sam se sad konektovao posle postavljanja posta tako da ne znam ni šta je u njima pisalo...
Nadam se da nije bilo ničeg uvredljivog?!
Dakle pridružujem se vašim pitanjima koja su, dakle, upućena moderatorima bloga?
n.m.


Da probamo...

...dodati još po nešto ovom tvome izuzetno kvalitetnom tekstu, koji je i grafički opremljen na visokom nivou.
Lustracija je prvenstveno institucionalna mera očišćenja, a da bi smo mogli proveriti jesu li to, potrebno je:
a/ Cilj - da li su mere usredsređene na to da se iz oblasti vršenja vlasti, javnog delovanja i uticaja na javno mišljenje, eliminišu oni za koje je nezavisna institucija utvrdila da su kršili ljudska prava, kako ne bi ometali prelaz u demokratski sistem. To je "racionalni cilj". No, ovo bi moglo i malo šire, jer lustracija ima i katartičnu funkciju, pa kad je i malo "iracionalna", to zapravo, nije. Ali svakako treba paziti da se ovom merom ne čine neke druge nepravde u cilju kataraze.
b/ Institucionalni okvir - potreba da se uspostave institucije po uzoru na zapadne liberalne demokratije. To podrazumeva čišćenje institucija od onih koji bi mogli sprečavati njihov preobražaj, ali i postići efekat moralnoga očišćenja, što je za legitimnost tih institucija još važnije.
c/ Osnovni pravni standardi- potrebno je obezbediti osnovne pravne standarde. U praksi znači da bi uzor bio pre mađarski nego češki model lustracije.
d/ Kvalitet - Lustracija se odnosi na više desetina hiljada javnih funkcija. Smatram da lustracija ipak ne bi smela biti potpuno masovna. Iskustva iz denacifikacije govore da je masovnost čak i bila smetnja bržem prelasku na demoratski poredak.
e/ Status - praviti razlike između pripadnosti institucijama. Dublje ići u onima kje su od većega značaja za demoratizaciju. Recimo, neophodno je ići najdublje u službama bezbednosti,i institucijama kao što su vojska i policija zbog društvenog značaja njihove brze i efikasne transformacije.


zloupotreba lustracije

ja nekako mislim da mi jos nismo sazreli za sprovodjenje istinske lustracije. ono sto je politicka situacija u poslednjih 7 godina pokazala, bar u malim mestima, jeste da ima jako puno licnog revansisma i sujete u politickom delovanju, pa su ljudi smenjivani i optuzivani za sve i svasta sa svakom promenom vlasti, a da je retko nesto zaista dokazano ili, ne daj boze, da je princip strucnosti bio osnov za izbor na bilo kakvu funkciju. mislim da mi jos moramo da rastemo i sazrevamo u shvatanju i primeni demokratije da bismo lustraciju sproveli na takav nacin da ne bude potrebno sprovoditi novu za one koji su ovu sprovodili. samo mogu da se nadam da ce to sazrevanje biti brzo i efikasno.


Germanika..

..lustracija se provodi upravo yato da bi bio moguć prelaz u demokratiju.o)
Zato ti je potpuno na glavu okrenuta teza da se treba pre potpuno demoratizovati pa onda doći do lustracije.
Ne,upravo je obrnuto. Ako se povede računa o principima koje sam naveo, onda je tu dovoljno zaštite od nepravednih postupaka prema nevinim ljudima.


Hmmm...Drago,

u pravu si, ali u pravu je i Germanika: ovde ima jako malo ljudi sa demokratskim kredibilitetom kojima se moze poveriti jedan takav proces kao sto je lustracija. Kao sto rece Germanika, ima jako mnogo licne sujete i revansizma posle kojeg jedna banda pokvarenjaka smenjuje drugu a lustracija gubi smisao. Znaci prvo treba suzbiti korupciju, a za to je potrebno mnogo vise od dobre volje...meni se cini da je to zacarani krug u nasem slucaju. Zar ti se ne cini da stojimo u mestu?


mi stojimo postojano...

Red Devil,
Na žalost, pored Germanike i Draga → u pravu si i ti...
Što se ljudi kojima bi se mogla poveriti lustracija tiče, upravo sam naveo one za koje smatram da bi bili "podobni" za taj posao – gospodu advokate Popovića i Danilovića. Takvih, uglednih i nekompromitovanih ljudi svakako ima u svakoj profesiji – i, isto tako, uglavnom se zna i ko su ti ljudi...
Inače, tačno je i to da bez borbe protiv korupcije zasigurno neće biti ni lustracije... Međutim, šta nam je činiti dok ta vremena ne dođu (stava sam da za istu nikada nije kasno) – pa možda upravo ovo što već i činimo: insistirati na istoj + uporno objašnjavati da lustracija nije nikakva gvozdena metla koja će da pomete 50% naroda već upravo suprotno od toga: par desetina (ili stotina, hajde da ne prejudiciram) pojedinaca skinuti sa grbače naroda i na taj način isti osloboditi balasta kolektivne krivice!...
A da stojimo u mestu → stojimo... s tim što se, s vremena na vreme, pomalo i pomičemo. Unazad...
pozdrav
n.m.


Zaista je dobar tekst koji ste nam priustili

pa i otvorili mnoge druge teme.Ipak pod tackom 8, u vezi DOS/a mogao bih da Vam pruzim mnoge dokaze da je vecci deo DOS/a bio za lustraciju, bez sumnje, ali da je u Skupstini zakon izglasan sa jedvitom vecinom (uz pomoc dva glasa SPS???), a bez DSS/a???
Zakljucite sami..dalje!
Taj zakon je jos uvek na snazi, pa treba pitati Legalistu i njegove koalicione (kohabitacione)partnere sta je razlog da se ne primenjuje....
BKC
PS>Bude li Vlada sa VK i dalje, znacemo i sudbinu tog zakona.


LUSTRACIJA & lideri DOS-a !?!

GOSPODINE KOVAČEVIĆU,
POČASTVOVAN SAM TJ. DRAGO MI JE DA VAM SE TEXT DOPAO → IPAK, ETO, KAKO BI EVENTUALNO BAR NEŠTO I BAR MALO POMERILI - A SEĆANJA SU VAM ZASIGURNO JOŠ UVEK SVEŽA – MOJE PITANJE (I MOLBA, UJEDNO) JESTE: DA LI BISTE KAO JEDAN OD LIDERA DOS-A, DAKLE UČESNIKA U DOGAĐAJIMA, MOGLI DA NAM KAŽETE KO JE TO (PO VAŠEM MIŠLJENJU ILI ISKUSTVU, SVEJEDNO), OD 19 PREDSEDNIKA STRANAKA KOJE SU ČINILE KOALICIJU DOS (UZ KOŠTUNICU, NARAVNO), BIO PROTIV LUSTRACIJE – A KO JE BIO ZA?!?

ISKRENO, MENE, JAKO ZANIMA ZA ŠTA SU SE, RECIMO, ZALAGALA GOSPODA: OBRADOVIĆ, MIHAJLOVIĆ, PERIŠIĆ, ČOVIĆ, ...
A I OSTALI, NARAVNO!

TO BI, RECIMO, BILO SASVIM DOVOLJNO... BAR ZA SADA...
SIGURAN SAM DA BI VAM SVI NA OVOM BLOU NA TOME BILI NEIZMERNO ZAHVALNI!

SRDAČAN POZDRAV
N.M.


Libim se da se pre nego sto prodje odredjena vremenska

distanca, zakljucujem ili donosim zakljucke o dogadjajima ili licnostima sa kojima sam odredjeno vreme bio u Koaliciji.Dakle niti se plasim reakcije, niti bilo koga, naprosto mislim da jos uvek nisam spreman da to i javno saopstim....Siguran sam da svi oni koji prate politicka zbivanja u Srbiji, mogu i sami da zakljuce ko se za sta zalagao.Na kraju krajeva, dovoljno je da se pogleda listing u Skupstini Srbije, a on je javnosti dostupan..pa da se vidi koje su stranke, ili lideri bili za ili protiv.Ako sam Vam rekao da smo jedva "namakli" 126 ZA i to uz 2 reciklirana (!)SPS/ovca, onda bi to bilo sasviiim dovoljno...Uostalom to mozete zakljuciti i po mnogim drugim stvarima...Ja sam, koji sam "upao" u svet politike iz kulture, nisam mogao da verujem da cu jednoga dana biti u koaliciji sa mnogima sa kojima sam bio! Prosto SM je bio toliko jak motiv, da sam osecao da ili mora tako ili da izadjem iz svega...sto sam i mislio 05.10.2000, pa sam pogresio, sto nisam!
Na zalost, nije samo Lustracija, bila kamen naseg spoticanja, pa bi se tesko moglo odgovoriti,,,a da se ne udje dublje u strukturu stranaka, lidera, poslanika...Na kraju krajeva, cak i kada su lideri bili protiv, poneki poslanci su glasali za, jer su imali i cast i obraz...U svemu tome nije zanemarljivo bilo ni delovanje raznih sluzbi, koje su "kontrolisale" pojedine poslanike ili...su imale odredjenu zonu uticaja...i kreirale raspad DOS/a..pre nego sto je uradjeno sta treba!!!Pri tom je i Medj zajednica imala odredjena obecanja, prema pojedinima, u smislu prastanja....pa se tako svako po malo provlacio , po razlicitim osnovama..U ostalom ja sam ovde negde napisao, na Blogu, "gde se dede spisak zabranjenih lica za ulazak u USA i EU..." i po kom osnovu je nestao spisak sa licima koja su tesno saradjivala sa SM>..Eto po tom spisku da se krenulo sa Lustracijom, bilo bi za pocetak sasvim dovoljno...IPAK MOZDA JEDNOG DANA!
Eto za pocetak ..dovoljno od mene....Ima tu i drugih koji znaju o svemu tome....pa neka se jave...
Poz\BKC


SLUŽBA, TUŽBA I OSTALO...

Poštovani gospodine Kovačeviću,

S NESTRPLJENJEM SAM, PRIZNAJEM, IŠČEKIVAO DA LI ĆE PO OVOJ TEMI DOĆI DO VAŠEG OBRAĆANJA...
IAKO U POTPUNOSTI RAZUMEM VAŠU POTREBU DA IZBEGNETE DA SEBI NA VRAT NAVUČETE TUŽBU – ILI SLUŽBU, SVEJEDNO – IPAK, NE MOGU A DA NE PRIMETIM DA MI JE KRAJ VAŠEG OBRAĆANJA: "Ima tu i drugih koji znaju o svemu tome....pa neka se jave... " NE MALO ZASMETAO!

POŠTO VAS SMATRAM MORALNIM I ČASNIM ČOVEKOM - NIJE MI, NARAVNO, NAMERA DA POLEMIŠEM NITI DA ULAZIM U DUELE SA VAMA – ALI PROSTO, POMALO MI JE OTUŽNO - I UOPŠTE MI ISTO MI NEKAKO NE IDE UZ VAS...

KAO JAVNA LIČNOST, NEKO KO JE BIO – I JOŠ UVEK JE! – AKTIVAN U POLITICI SMATRAM DA TAKVE REČENICE NE BI TREBALI DA IZGOVARATE!

OVO JE, NARAVNO, MOJ LIČNI STAV SA KOJIM NIKO NE MORA DA SE SLOŽI... IZMEĐU OSTALIH, I TO DA SE TAKVE REČENICE JEDNOSTAVNO NE SMEJU IZGOVARATI – JEDAN JE OD PREDUSLOVA DA BI SE DO PROMENA I KAKVE-TAKVE NORMALNOSTI U NAŠEM DRUŠTVU EVENTUALNO JEDNOG DANA DOŠLO.

S POŠTOVANJEM,
n.m.


Hvala na komplimentima

kao i kritici....Nije samo stvar toga da li sam hteo da kazzem ili ne...pa i p(r)ozivanje drugih da o tome govore...Elem znam da to nije popularan stav...ali mi je malo dosadilo da se BGD politicari slihtaju medjusobno...pa zbog toga!
Ali ipak sam Vam odgovorio, bar u naznakama, kad sam rekao da sxe to mozze videti i po listingu na glasanju za lustraciju...
Sledeci moj, licni, problem je sto sam ja u svet politike usao iz sveta kulture, tako da nikada nisam mogao da se naviknem na "prejaki" jezik..optuzzbi, pa cak i kada su opravdane...da ne govorim o jeziku mrznje, na koji naravno nisam ni zeleo da se navikavam..itd/////Drugo ja zaista ono sto kazem ili tvrdim, uvek mogu i da dokazzem.,,.a ne bih da se povlacim po medijima ili sudovima.,...kao sto ste primetili, sami!
Ako vas nesto posebno zanima, javite mi se na mail....
hvala i pozd.
BKC


Poštovani gospodine Kovačeviću

Poštovani gospodine Kovačeviću,
Hvala i vama (posebno za informaciju o listingu)!
Btw. svakako cu vam se – ako ne pre - obratiti kada bude aktuelno drugo, dopunjeno izdanje moje knjige o teroru nad intelektualcima u komunističkoj Jugoslaviji i postkomunističkoj Srbiji (prvo izdanje imalo je podnaslov: Kratak pregled nasilja nad duhom 1945-2005).
s pozdravom
n. m.


Pomalo komplikovano

U Srbiji komunizam nije završio sa (Miloševićevim) prvim višestranačkim izborima. Nije ni počelo 1945, nego ranije, tokom rata. U međuvremenu su se sukobljavale komunističke frakcije, jedni su druge progonili i zatvarali. Od Golog Otoka, preko pada Rankovića i obračuna sa tzv. "srpskim liberalima" pa do Osme sednice. Žrtve su postajale dželati, a dželati žrtve.

Uzmimo za primer pokojnog Ivana Stambolića. Za vreme njegove vladavine kažnjavao se verbalni delikt, profesori i studenti su izbacivani sa univerziteta... Onda je u klasičnom komunističkom obračunu preko noći skinut sa vlasti, da bi na kraju bio ubijen od strane svojih političkih protivnika.

Kada su u pitanju policijski arhivi, oni su u većini komunističkih zemalja preuzimani tako reći na prepad. U Srbiji je postojao period od desetak godina u kome su ovi arhivi mogli biti modifikovani. Ne bih bio iznenađen da se u arhivima nalaze i fabrikovani dokumenti, koji optužuju političke protivnike; a da su odstranjeni oni koji kompromituju određene grupe.


....a u stvari vrlo jednostavno

I veoma precizna dijagnoza naseg beznadja Mr. Nikolic. I jos jedna stvar glede Ivana Stambolica: doticni je politicki stvorio Milosevica sa istim ciljem zbok kojeg je ovaj kasnije stvorio Seselja: kao strasilo za narodne mase sa porukom "ako vam ne valjam ja, evo vam ovaj ludak..." Obojica su, cini mi se, podcenili ljubav vaskolikog srpstva prema iracionalnom.


Mislim da je to prilicno pojednostavljenoi gledanje na

stvari,,,pa samim tim i prilicno netacno,,,a posebno dovoditi u vezu pok. Ivana Stambolica, koji je nakon 8.sednice, shvatio ne samo sve svoje zablude i greske, vec se i u prilicnoj meri angazovao sa pozicija evropski orijentisanog socijaldemokrate.O tome mogu da posvedoce mnogi, pa i sami njegovi intervjui...a cinjenica da je taj svoj licni preporod platio zivotom, po mnogo cemu ga izdvaja i razlikuje.Dakle bez velicanja za period kada je bio na vlasti, jer je Milosevic, na kraju krajeva, kako vi kazete bio njegov "proizvod", ali i bez nipodastavanja za sve, nakon toga, sto je cinio da se skupa greska koju je i sam napravio, koliko toliko popravi...Da nije bio opasnost po SM, ne bi ga oni uklonili...Sam sam bio pregovarac, sa njim, oko njegove moguce protivkandidature na izborima, u ime jednog dela DOS.a, a uveren sam da bi ne samo pobedio Milosevica na tim izborima, vec bi nam bilo daleko bolje nego frustriranim i iskompleksiranim Kostunicom...Ali.,..!!
Dakle kada se daju ocene o nekoj licnosti, onda se ne mozze gledati jednostrano...
POZ
BKC


....

...."Ivana Stambolica, koji je nakon 8.sednice, shvatio ne samo sve svoje zablude i greske, vec se i u prilicnoj meri angazovao sa pozicija evropski orijentisanog socijaldemokrate."

Ha,ha,ha,ha,ha, odavno nisam cuo ovako dobar vic. To je hoces reci preko noci shvatio i postao "evropski orijentisan socijal-demokrata". Kao sto su svoje zablude i greske shvatali svi razalovani "drugovi", komunisticki bonvivani kada bi ih tvrdo krilo zveknulo po zubima i uzelo im vlast, pa su sutradan postajali Evropljani. Pozdrav.


Devil...

...grešiš.
Ovakve stvari se uvek moraju gledati u konkretnom kontekstu. Slobodan Milošević i Ivan Stambolić su se sukobili upravo oko načina na koji treba ići dalje. Stambolić je zagovarao politiku kompromisa, traženja civilizovanih načina rešavanja krize,dogovor među republikama i političkim elitama, dok je Milošević, eksponent nacionalističke Srbije došao kao neko ko će to rešavati na način koji smo dobro upoznali.
Nikakve veze nema to što je Stambolić njega pomicao na hijerhijskoj skali. Nije to radio zato što mu je rođak, zemljak,školski drug, nego što je verovatno bio efikasan aparatčik. Ne može on biti odgovoran za monstruoznu transformaciju Miloševića.
Dakle, i da nije bilo Miloševića, u Srbiji je bilo stvoreno stanje duha koje je prosto vapilo za vođom. Zvao bi se taj baja nekako drugčije, da se ovaj nije pojavio.
E, Ivan Stambolić je bio protiv te atmosfere u Srbiji, protiv širenja toga nacionalizma i tek kad su njjega srušili mogli su dalje,Partija, Crkva, SANU, Univerzitet, službe,Politikina kuća, partizani,četnici,popovi i drugi stubovi.


Drago, malo drugacije vidimo stvari

"Dakle, i da nije bilo Miloševića, u Srbiji je bilo stvoreno stanje duha koje je prosto vapilo za vođom. Zvao bi se taj baja nekako drugčije, da se ovaj nije pojavio."

Ovo je tacka u kojoj se potpuno slazemo. Ipak, nije slucajno bas Milosevic bio taj baja.

"Nije to radio zato što mu je (Milosevic, prim. aut)rođak, zemljak,školski drug, nego što je verovatno bio efikasan aparatčik. Ne može on biti odgovoran za monstruoznu transformaciju Miloševića."

Nije, radio je to iz dva razloga: Milosevicev uticaj unutar partije je vec toliko narastao da nije imao drugog izbora, s druge strane to mu je odgovaralo da u prvi plan gurne goreg od sebe jer je narod, kao sto kazes, vapio za vodjom. A Stambolic je racunao da ce ostati u sedlu kada narod bude video kakvog vodju ce imati u Milosevicu. Nazalost, Stambolic je vec toliko bio ogrezao u hednozimu da je izgubio iz vida koliko je komunizam pomutio razum ljudima u Srbiji. Sto rekose neki drugovi, "izgubio je vezu s narodom". Kod Milosevica nije doslo ni do kakve "mosntruozne transformacije", on je uvek bio to sto je bio. Samo je njegov montruozni karakter dosao do punog izrazaja u odgovarajucim okolnostima.

"Slobodan Milošević i Ivan Stambolić su se sukobili upravo oko načina na koji treba ići dalje. Stambolić je zagovarao politiku kompromisa, traženja civilizovanih načina rešavanja krize,dogovor među republikama i političkim elitama, dok je Milošević, eksponent nacionalističke Srbije došao kao neko ko će to rešavati na način koji smo dobro upoznali."

Drago, ne samo politickim nego KOMUNISTICKIM elitama. Ciji je zajednicki interes bio da politicki prezive slom komunizma i pad Berlinskog zida, da sprece formiranje gradjanskog i demokratskog drustva. Ergo nam je Stambolic ponudio Slobu kao vece zlo, sto Srbi po pravilu uvek biraju.


Tamara!!

pa ja ni ne znam sta ti sve znas!
to da me stomak boli od tvojih komentara je velik kompliment, ali gledam sad i tvoju slicicu gore (ne mogu tako rano da citam o srpskoj lustraciji
odlicno Tamara! : ))))


Da, Sonja...

To je Tamarina slika iz "Abecede Zvezda". Imala je baš tu izložbu u Beogradu u prvim danima 2004. godine u Centru za kulturni dekontaminaciju. Dvadeset šest slika iz toga serijala.


ooooooo - cestitam!!

sad cu da se hvalim okolo ; o ))))


Vidiš da sam...

...Tamarin biograf - volonter.o))
Ako te nešto još zanima iz umetničkog opusa slobodno pitaj.o)
Uskoro će biti jedno iznenađenje, ali ne smem pričati.o)))


ABECEDA ZVEZDA

Sonja,
hajde da i ja malo pripomognem: dakle, Tamarin sjajan rad ABECEDA ZVEZDA možete naći i na sajtu www.nune.biz.
Uzgred, ABECEDA ZVEZDA, nakon CZKD-a bila je prisutna i na mojoj autorskoj izložbi ZVEZDA I NJENA SENKA (Ikonografske predstave zvezde petokrake u umetnosti socijalističkog i postsocijalističkog društva – Ideologije, utopije, simulakrumi slobode 1945-2005.) koja je u novosadaskom Muzeju savremene umetnosti održana u periodu 14.09 – 05. 10. 2006. godine
pozdrav
n.m.


Šta li nam je s Tamarom...

Šta li nam je s Tamarom - obožavaoci čekaju...


Samo vas gledam :o)

Pročitala Tamara već jutros na dah, pa nije htela da se meša :o) Čitam s oduševljenjem, već dugo nisam pročitala tako dobar tekst, a na kraju imam šta da vidim :o)

Nebojšo sve si rekao, a što nisi, dodao je Drago. Prosto nemam šta da dodam više, samo mogu da ptvrdim 156%.
_________________

Zbog lešinara koji se bude noću i zbog mogućnosti pogrešne interpretacije, obrisala deo posta. Hvala za razumevanje :o)


Kakva je ovo..o)

...samocenzura, moliću lepo.o)))


Molim lepo :o)

Samo ti gledaj, još koji minut pa će da se prebude :o) Evo već stižu kod Nedeljkovića, još samo malo pa će i ovde da napadnu ;o)))


P nije još ponoći...

...da nisu malo uranili.o)))


Jesu, jesu Drago ...

... ne znam šta im je danas :o))


E Tamara, Tamara...

E Tamara, Tamara...
nisi htela da se mešaš zato što si fina...
→ zato što nikako ne možeš da smetaš!
uzgred MNNOOGO mi je žao da nisam video obrisani deo...
kad uvek stignem kasno...
što se lešinara tiče: moj predlog je, naravno, da se na njih obaziremo samo onda i samo onoliko koliko moramo...

+ HVALA ti za onih 156%!


Jesam fina :o)

Nebojšo, ništa naročito nije bilo, samo je stajalo obrazloženje samog značenja zvezde. A kad se pomene zvezda, često dolazi do pogrešnih interpretacija. I jer tema nije zvezda, i jer sam fina :o) ja odlučila da maknem. Samo je bio odličan mamac za lešinare :o)

156 x hvala i tebi :o)


Lustracija - Avet komunizma

Za vreme je ipak mali broj ljudi zavrsio u zatvoru jos manji broj ljudi bio ubijen(mislim od 50 - 89). Zavrsavali u zatvoru samo oni koji su prlazili odredjenu liniju i da se razumemo sa njima se na najsuroviji nacin obracunavalo i takodje svi u drustvu su znali za tu magicnu liniju. Ubjanje/zatvaranje je bilo sredstvo komunizma kod nas ali nikako nije bilo nacin odrzanja komunizma i osnovno sredstvo, jer jednostavno nije bilo efikasno. Ono sto su komunisti kod nas koristili bila je pre svega lustracija to jest svaki potencijalni protivnik je jednostvano bio sikaniran iz drustva, deca politickih protivnika nisu mogla da idu u skolu, ljudi su gubili poslove, nisu mogli normalno da zive. Da cu primer filma samo 1 (JEDAN) covek u istoriji naseg filma je otisao u zatvor zbog filma, sa sa druge na stotine ljudi su na najsuroviji nacin bivali sikanirani, mnogim talentovanim ljudima je bila presecena karijera, primer one ribe iz sakupljaca perja sto glumi kafansku pevacicu i crno talasovaca. Staljinizam se odrzao zahvaljuci gulagu u kome je bilo 20% stanovnistava Rusije, dok se nas "Jugoslovenski" komunizam odrzao zahvaljuci sistematskoj lustraciji primenjenoj nad sirokim drustvenim slojevima.


Sto ce reci Zivadine,

da se komunizam na ovim prostorima odrzavao na strahu sirokih drsutvenih slojeva od totalne represije. Zato se tako malo ljudi i usudilo da predje tu "magicnu liniju" o kojoj pricas. Ipak, odredjena doza lustracije je neophodna i mislim da je autor bloga to sasvim lepo definisao u svom tekstu: ne prema glasacima vec nosiocima zlocinacke politike jer prvi preduslov formiranja gradjanskog drustva, kao sto je primetio Drago, je konkretna akcija cija ce jasna i glasna poruka biti da se zlocin ne isplati.


Tesko da bih mogao, ali iz zeleo da Vas ubedjujem

ako Vi unapred imate zadatu istinu, a tako malo argumenata.Ja licno nisam poznavao I, Stambolica...pre nego sto sam dosao na ideju da bas nejga nominujemo kao protivkandidata SM...Porediti njegov nacin razmiljanja sa SM je netacno i nepristojno...ali, procijatajte njegove intervjue od 1990/te...Kada sam ga upoznao i pricao sa njim...uverio sam se da se potpuno transformisao...Vi kazete nemoguce, a ja kazem da je bas tako...Razlika izmedju nas dvojice je sto sam ga ja upoznao a Vi niste....Znam Srbiju samo po sebi prezime Stambolic vuce na komunizam...ali ima i onih koji su se promenili ili ni to ne dozvoljavate...A sta je sve rekao IS za SM, SANU Dakle samo malo mere u svemu, pa i u tumacenju ljudi i dogadjaja....ajd sad i meni pripisite komunizam...slobodno!!!Ali to nece promeniti dogadjaje, ali i ih necete ni razumeti, ako tako razmisljate...Naravno nemam nista protiv, to je Vase pravo..Jedino sto nije istinito!
Uostalom svi opozicioni lideri su imali dobru komunikaciju sa IS i imali dobro misljenje o njemu
BKC


Znate sta,

nije bitno sta je Ivan Stambolic govorio vama licno i pricao u raznim intervjuima posle Milosevicevog dolaska na vlast nego sta je cinio pre toga. Nisam licno poznavao ni Milosevica, sto me ne sprecava da o njemu mislim sve najgore. A vi slobodno verujte kako se Stambolic "transformisao" u Evropejca, tako su se i zadrti boljsevici transformisali u "socijaliste" i "patriote" i zatim poveli ovu nesrecnu zemlju u "odbranu srpstva". Nema potrebe da vam pripisujem komunizam jer vi to cinite i bez moje pomoci, a nepristojna je vasa unapred zadata istina bazirana na licnom prijateljstvu sa Ivanom Stambolicem. Daleko od toga da stavljam znak jednakosti izmedju Milosevica i Stambolica, uostalom rekoh da su Srbi nepogresivo izabrali vece zlo.


Dakle ne znam odakle ste izvukli zakljucak da sam bio prijatelj

sa njim! Nisam...rekoh, nisam ga ni poznavao licno, pre nego sto sam stupio u razgovore/pregovore sa njim...O njemu su mi najbolje govorili prof Ivan Djuric, koji nikada nije bio komunista,npr,upravo kao coveku koji je doziveo neverovatnu transformaciju..Slazzem se sa Vama da o coveku prosudjuju, najbolje njegova dela, pa iz tog ugla gledano IS bio bio daleko bolje resenje nego antikomunisti (??) poput Kostunice ili njegovog kuma K Cavoskog (visestrukog udarnika na radnim akcijama, pod tim istim komunistima)da ne govorim o mnogima drugima/./..Kako je govorio MOJ PRIJATELJ Ivan Djuric, ugledni istoricar i vizantolog, od komunista su gori samo antikomunisti....dakle biti nekomunista je velika razlika u odnosu na anti/komuniste...
Ali da ne ulazim dalje u tu vrstu jalove rasprave....IZa Ivana Stambolica ostace biografija, koja svakako nije bila tragicna po gradjane Srbije i to je sustina...a sto se mene tice..imate moju biografiju, pa ako vas zanima...procitajte!
BKC


Komunizam

Stambolića sam pomenuo kao primer koliko stvari mogu da budu komplikovane. Da li bi ga transformacija o kojoj pričate oslobodila političke odgovornosti za ono što se dešavalo u Srbiji za vreme njegove vladavine? Za trag koji je tokom tih godina jedan totalitarni režim ostavio na živote i sudbinu pojedinaca?

Pre nego što se počnemo baviti pojedincima, Srbiji je potrebno da se pozabavi komunizmom kao takvim, ideologijom i politikom. Parlamentarna skupština Veća Evrope je svojom rezolucijom osudila komunizam i njegove zličine. Mislim da je potrebno da se tako nešto desi i u Srbiji. Srpsko društvo treba da shvati da je komunizam nešto najgore što se čovečanstvu desilo u dvadesetom veku, naravno nakon fašizma.

Uz dužno poštovanje prema pok. Ivanu Đuriću, apsolutno se ne slažem sa tvrdnjom o komunistima i antikomunistima. Pre svega zato što antikomunizam označava negaciju komunizma kao takvog, ali ne govori o pozicijama sa kojih se to radi. (Antikomunista može biti i fašista, ali i demokrata.)


re: komunizam mogu samo da

re: komunizam

mogu samo da ponovim/citiram:

"Pre nego što se počnemo baviti pojedincima, Srbiji je potrebno da se pozabavi komunizmom kao takvim, ideologijom i politikom". znikolic


ŽIVADIN & VOLTER

Živadine,
upravo tako: "Ono što su komunisti kod nas koristili bila je pre svega lustracija to jest svaki potencijalni protivnik je jednostvano bio šikaniran iz društva, deca političkih protivnika nisu mogla da idu u školu, ljudi su gubili poslove, nisu mogli normalno da žive".
A još je Volter rekao: Lustracija se treba primeniti na one koji su primenjivali lustraciju...

Eto – na istom mestu vas i Voltera! Lepo društvo – zar ne...
poz.
n.m.


"...deca nisu mogla da idu u shkolu..."

Otud' valjda ovoliki broj nepismenih!!!


Dokle više ta bulažnjenja o lustraciji !

Otkud toliko komesarskog duha kod pojedinih !
Idite da kopate kukuruz malo, tj. radite biloo šta korisno !


Ako mislite da lustracija nije kopanje

i to mnogo tezze od kukuruza, onda ne znam sta trazzite na Blogu?
BKC


To su budalaštine komesarčića malenih !

Koliko će samo doktorata napisati naslednici komunaca na slične splačine !
Korisnije bi bilo, da ponovim, da kopaju, ne moraju kukuruz, mogu i kanale !


Селективно

Да, изгледа да неки овде, а и шире, заговарају лустрацију јер су сигурни да њих неће да закачи с обзиром да је ограничена на период деведесетих.


Evo ja zagovaram lustraciju od 1953

jer sam te godine rodjen....i ne bi mi smetalo da se OTVORE SVI DOSIJEI TAJNI JAVNI, VOJNI, POLICIJSKI....te da ako su zanimljivi budu stavljeni na INTERNET I budu dostupni svima...
Ja se zalazem za lustraciju i otvaranje dosijea, kako bi se pomerili sa mrtve tacke i onemogucili neprekidne ucene bivsih i sadasnjih dousnika....
bkc


re: kaljuev & Sepulturero

Poštovana gospodo kaljuev & Sepulturero
→ šta je vaš konkretan predlog na ovu ("zadatu") temu ?
Ćutanje?
Praštanje?
Trpljenje?

naravno da ne očekujem odgovor (čak bih bio zahvalan ako isti izostanu) pitanja su, dakle, više retoričkog tipa...

Razumem da vas ova tema ne zanima, nanosi vam nenadoknadivu bol, duševne patnje – ili vas, naprosto, zamara... svejedno je...

U tom slučaju jednostavno nemojte čitati ovaj blog i stvar će biti rešena
(bar što se vas tiče)...

pozdrav,
s nadom da se ipak nećemo
uskoro ponovo sresti...
n.m.

p.s.
Upadice tipa komesarskog duha, kopanja kukuruza/kanala i sl. nisu vredne komentara pa molim i ostale blogere da ne nasedaju na iste...


Ipak ću ti odgovoriti !

Bez obzira što ne očekuješ odgovor, evo da ti rečem --- tebi i tebi sličnima !

Ne verujem da si lično u prethodnom periodu imao većih problema "od sistema" nego ja !
Verujem da se, ti i tebi slični, ne zalažete za inkviziciju ( ili već kako vi to zovete - lustracija ) principijelno, nego zbog toga što oekujete neki ćar zbog te vaše "borbe" !
No, da ne budem prestrog, borite se za što hoćete --- ne plaćam vas ja !


Re: Ipak ću ti odgovoriti !

Da nije smešno - bilo bi tužno...
toliko od mene...za kraj!


BRANKICA STANKOVIĆ

BRANKICA STANKOVIĆ u INSAJDERU u ponedeljak za temu ima uništavanje dokumentacije Savezne uprave carina, izvršeno 6. oktobra 2000.godine u prostorijama Resora državne bezbednosti a u režiji Mihalja Kertesa i Radomira Markovića!

U istoj emisiji biće reči i o 508.000.000 maraka koje je samo u periodu 1998-1999. režim iz Srbije izneo u banke na Kipru!!!

Emisiju preporučujem svima koji iz bilo kog razloga imaju problem s opravdanošću tj. neophodnošću lustracije...


Mislite da će emisiju gledati predsednik Tadic

kao najeminentniji protivnik lustracije u Srbiji?


bilo bi lepo

zvek,
bilo bi svakako lepo & nadam se i korisno
kada bi (ako bi) gledao...


DA SE NE ZABORAVI:

Mi Srbi rešili smo da živimo u jednoj državi – svi, pa makar svi drugi bili isprebijani namrtvo.

MILIĆ OD MAČVE


DA SE NE ZABORAVI II:

On je za mene genije!
Sigurna sam da takvog čoveka u svetu nema.

Dafina MILANOVIĆ o Slobodanu Miloševiću


DA SE NE ZABORAVI III:

Možemo hiljadu godina biti pod embargom!

Slobodan MILOŠEVIĆ


DA SE NE ZABORAVI IV:

Neću da ljubim svinju u dupe pa makar nikad ne jeo čvaraka.

Brana CRNČEVIĆ kao "odgovor" na američke pretnje bombardovanjem


DA SE NE ZABORAVI V:

Ja sam siguran da se naša pozicija iz dana u dan poboljšava.

Slobodan MILOŠEVIĆ


DA SE NE ZABORAVI VI i VII:

Mi treba da budemo što dalje od Evrope da bi je poveli svojim putem...

Ne volim sistem u kojem su se stvarali sami debili koji su plakali nad Titovim odrom. Zato, kada sam video kako se Sarajevo puši i gori, moram priznati osetio sam radost.

Dragoš KALAJIĆ


DA SE NE ZABORAVI VIII:

Slobodane, Slobodane, ti si komunista volimo te, volimo te ko Isusa Hrista...

BIDŽA & RAKA bend, "hit" otpevan u klupama Skupštine Srbije


DA SE NE ZABORAVI +1

Daćemo Miloševiću 100.000 dobrovoljaca, samo nek skine petokraku i proglasi da se bori za granice Srbije...

Vuk Drašković, 1990.


DA SE NE ZABORAVI +2

Kad spomenete Milana Nedića, treba da ustanete u znak počasti...

Milan Parivodić, februar 2007.


da se ne zaboravi IX

mira marković
• NIN, 26. jul 1996.
Mi smo vrlo jaki

• NIN, Novembar 2001.
"Da je pretio motornom testerom!? Nemojte da se šalimo. Nikakvom motornom testerom nije pretio, niti je imamo. Taman i da jeste, je l' to neki greh, kriminal?" Mira Markovic, predsednik direkcije JUL, o optužbi na racun sina Marka.

• Vecernje novosti, 19. april 1999.
Deo pisma Mire Markovic Robinu Kuku: "...tom prilikom ste izjavili i da imamo pet vila u inostranstvu. Nemamo ni jednu, naravno. I tesko da bismo i mogli da imamo iz finansijskih razloga, razume se..."


da se ne zaboravi x

akademik Mihailo Marković, potpredsednik SPS, 1995.god.

"Sve smo dobro izračunali, osim iracionalnog međunarodnog faktora"


DA SE NE ZABORAVI XI:

"Milošević nije bio jedini pokretač rata." - B. Tadić, 5. 7. 04.


DA SE NE ZABORAVI XII:

"To čišćenje je kontraproduktivno." - B. Tadić, 5. 7. 04.


da se ne zaboravi XIII

Ajmo sad svi u jedan glas,
Slobodan Milosevic navija za nas.

Grobari pocetkom devedesetih.
2:4


Da se ne zaboravi XIV

"Ako preživi Zoran Đinđić, neće Srbija"
Aleksandar Tijanić, decembar 2002. godine.


DA SE NE ZABORAVI XV:

"Varaju se oni koji misle da premijer Koštunica usporava stvar oko Mladića, on vrlo intenzivno radi na njegovom hvatanju." - B. Tadić, 5. 6. 04.


DA SE NE ZABORAVI XVI:

Mirjana Marković je istinski socijaldemokrata.

Čedomir MIRKOVIĆ na promociji Sabranih dela u izdanju VERZALpress-a


DA SE NE ZABORAVI XVII:

...narod vas doživljava kao specijalnog jugoslovenskog ambasadora mira...

Ljiljana HABIJANOVIĆ ĐUROVIĆ, Na Istoku nešto novo, intervju sa Mirjanom Marković povodom njene posete Kini, Duga, Beograd, 10.juni 1995.


DA SE NE ZABORAVI XVIII:

Ja znam da noć ima dve strane – jednu romantičnu i jednu zlokobnu... Ta noć koja nije zvezdana i obasjana mesečinom i koja traje dugo – nadvila se nad mojom nekadašnjom domovinom. I kao u nekim bajkama, kada padne noć, dok su dobri ljudi i deca u svojim kućama, u mrak izlaze vampiri, lopovi, veštice, vukodlaci,skitnice, krastave žabe, ubice i buljine. Tako je i u ovoj, jugoslovenskoj noći. Kroz nju prolaze nezaposleni Rumuni, ruske prostitutke, mudžahedini, plaćenici iz Engleske i Holandije, jugoslovenski prinčevi zaposleni kao trgovački putnici i zemljoradnici, prestolonaslednici, čiji su roditelji pobegli iz zemlje kad se zaratilo, diplomate u svim rangovima, a naročito nižim, Francuzi i Amerikanci kao pripadnici snaga Ujedinjenih nacija...horde novinara i fotoreportera...zaludne bogatašice u mirovnoj misiji... U strašnim bajkama dobri ljudi i deca su mogli da se sklone od veštica i vampira u svoje kuće, iza svojih vrata, iza svojih zavesa. Imali su šansu. Danas, u nekadašnjoj Jugoslaviji...građani nemaju nikakvu šansu da se zaštite od mudžahedina, fotoreportera, prestolonaslednika i posmatrača... Od njih se ne može sakriti ni u kuću, ni u atomsko sklonište ni u san...Možda još nije kasno za sve nas, ako svi oni odu;

Mira MARKOVIĆ, Jugoslovenska noć, u: Noć i dan, VERZALpress, Beograd, 1999, str.31-33


Da se ne zaboravi XX

"A da se u Srbiji tesko zivi, to ne mora da vam kaze nikakav BBC ili CNN, to mogu da vam kazem i ja, vas predsednik."

Sloba u Leskovcu pred bombardovanje.

"Ja inace ne pratim fudbal ali sam zebao svih 120 minuta nadajuci se da cete ostvariti taj velicanstven podvig."

Sloba kad je primio Zvezdu na koktel posle Barija.

"Mi komunisti smo u krvi dosli na vlast, samo u krvi cemo i otici."

Mira pred 5.oktobar.

"We have no problems, why should we sign anything"?
Milan Milutinovic u Rambujeu


Botičeli...

..lep a beskoristan-o)))


A SADA NAJLEPŠE:

DA SE NE ZABORAVI XIX:

Čitave noći u našoj kući u Požarevcu, čuo se cvrčak... Proveo je tu zimu sa našim sinom... Najzad sam ga našla nemirnog, raspevanog i sasvim odomaćenog u jednom uglu... I ne znam da li cvrčak ima usta. Da li uopšte jede ili samo živi i peva. I sad se već ne samo pitam nego i brinem šta jede... Kad sam se vratila u Beograd, sin me je utešio u pogledu ishrane cvrčka. Rekao je da on jede – našu kuću...Cvrčak je delovao na području neke nauke. Ali ne metereologije već istorije;

Mira MARKOVIĆ, Isto, str.306-307


E ...

... ovaj je vrh :o)))))))))


divno...

evo kolekcije nekih od...

"Pocetak zvanicnog pridruzivanja Evropi pokazuje da je u Srbiji u kojoj se mnogi predstavljaju kao tigrovi i leopardi, ipak najbrza kornjaca.
Ministarstvo prosvete u saradnji sa Ministarstvom finansija je našlo formu kako da nikog ne ostavimo bez hleba, ali je još rano da otkrijem način",
Vuksanović.

Nisam širio mržnju. Širio sam ljubav među bratskim narodima i tražio da obnovimo zajednički život.”
Vojislav Šešelj, svedok na suđenju Slobodanu Miloševiću

“Napravićemo
sanatorijum za vas,
to vam obećavam.”
Velimir Ilić novinarima TV B92

”Na jesen se očekuje početak investicionog buma koji će od Srbije napraviti tigra na Balkanu.”
Milan Parivodić, ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom

"Njih niko ni u policiji ni u vojsci nije tretirao ozbiljno. Valjda su se zato i snimali."
Dragan Jočić, ministar policije, o "Škorpionima"

“Snimke zločina ne treba prikazivati, jer oni jako deluju na emocije, a posebno su loši za decu.”
Đorđe Mamula, poslanik DSS-a

„Siguran sam da se u Srbiji nikada hladnjačama tela nisu prevozila kao breskve. Barem ne u tolikoj meri.”
Dragan Šormaz, poslanik DSS-a, reagujući na izjavu ministarke poljoprivrede Ivane Dulić-Marković da su u Srbiji tokom devedesetih hladnjače više koristile za prevoz leševa, nego za prevoz breskvi

“Poslanici su obični ljudi, viđamo ih po samoposlugama, na ulici i nimalo se ne razlikuju od drugih građana, oni na njih liče. E sad, poslanik će imati platu mnogo veću od vaših roditelja, ali nemojte brinuti, nije sve u parama. Poslanici mnogo rade, težak je to posao.”
Predrag Marković, predsednik Narodne skupštine

“On (Milan Pantić) je trebalo da bude samo zaplašen, ali su izvršioci preterali sa zastrašivanjem.”
Dragan Jočić, ministar policije, o tome kako je novinar iz Jagodine ubijen “neplanirano”

“Slobodu dečjeg mišljenja pozdravljam, ali smatram da treba biti oprezan, jer smo jednom svi mi bili deca.”
Ljiljana Čolić, doskorašnja ministarka prosvete i sporta

“Priželjkivao sam da u nedelju padne kiša jer bih tad verovatno pobedio.”
Tomislav Nikolić, lider SRS-a

“Hoću da sarađujem sa Zapadom onako kao što sam pre petnaestak dana u Strazburu slomio kičmu Hariju Holkeriju.”
Tomislav Nikolić, predsednički kandidat

“I ministar može da bude senilan.”
Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije, o prvoaprilskoj šali Radija 021 i svom “razgovoru” sa izmišljenim Stivom Bogdanovićem

“Pitate me za kiosk i cigarete dok gori Hilandar.”
Dragan Jočić, ministar policije

“Moć je relativna i prolazna stvar. To dobro znam, jer od sedmog razreda, kada sam izabran za predsednika odeljenske zajednice, nema godine u kojoj nisam bio nekakav predsednik.”
Dušan Mihajlović, ministar policije i predsednik Liberala Srbije


ne razumem baš

koga bi tačno ovde trebalo lustrirati? Cvrčka? Miru Marković? Ili samo trolujete na sopstvenom blogu...

Uzgred, Žanka Stokić je sličnim (i gorim) bljuvotinama zabavljala građane i vojnike u vreme kad je Beograd bio logor, kad je Nedićeva vlada donela uredbu o konfiskaciji imovine likvidiranih Jevreja u korist države Srbije, kad je upravnik pozorišta fašista Jovan Popović donosio odluke o lišavanju Jevreja i Roma prava na rad u pozorištu, kad su na dnevnoj bazi objavljivana saopštenja o streljanjima talaca... Osuđena je, efektivno na godinu i po gubitka građanske časti i zabrane rada u pozorištu.

Danas se prestižna nagrada naziva po njoj.

Uostalom, to mi liči na dobru ideju: da ustanovimo nagradu "dr. Mira Marković" za izrazite duhovne uzlete...


E, bre, Gorrane, prijatelju,

pa gde nadje po Zanki da udaras? Ocekujes da glumci spasu cast drzave? Gledao si, siguran sam, "Samo jednom se ljubi", a znas sve o Dapcevicu i njegovim glumackim ljubavima. Smutnaja vremena, prijatelju - onda bi i Andrica trebalo uracunati, i Davica...
Zanka je bar imala m*da da, kad su joj uzeli gradjansku cast, kaze: "Pa, ja sam ipak napredovala. Kad sam bila mlada, cast mi je uzeo jedan kaplar - a sada mi je uzima jedan marsal!". Navedi mi jednog koji je imao takvu hrabrost u to vreme.
A da je lustracija potrebna - potrebna je svakako.

I, btw, i nju su odvezli do groblja na volovskim kolima kao i Marsala.


lepo kaže naš narod

u trenutku lucidnosti:

Čega se pametan stidi, time se budala ponosi.

A mi se, eto, uvek ponosimo...

Komunistički "mali bogovi" bili su otrovani doživljajem neograničene vlasti - uostalom, upravo zato niko nikad ne bi ni trebalo da je ima. Osim toga, komunizam ima i onaj dobro poznati intrinsični problem da ljude posmatra kao "pojave", odnosno s obzirom na njihovu "korisnost" za "stvar", a ne kao subjekte sa nenarušivim pravima...

Uzgred, Selenića baš ne doživljavam ni kao moralni, ni kao istorijski, ni kao umetnički autoritet...


Stoji sve sto si rekao,

ali zaista nisam shvatio poentu.
Selenic? Pa, pitaj njegovog studenta Dusana Kovacevica sta o njemu misli. On svakako bolje zna nego ja (ili ti, na primer).


DK, pisac,

u svom opusu ima jedan broj vrednih ostvarenja.

Ta izvanredna ostvarenja stalno pokušava da kompromituje građanin DK svojom skarednom pojavom...

Uzgred, poenta i jeste u ideji da osnujemo nagradu "dr. Mira Marković" za licemernu moralnu niskost. Već imam u vidu neke potencijalne dobitnike.


NAGRADA "dr MIRA MARKOVIĆ" – prvi laureat A.Tijanić

Gorane,

kad malo bolje razmislim ovo sa nagradom "dr Mira Marković"
uopšte nije loša ideja!!!

Bilo bi više nego normalno i više nego umesno da prvi dobitnik iste bude Aleksandar TIJANIĆ!
Izjavu naprosto ne mogu da izaberem pa ga, stoga, kandidujem za sveukupan (životni) doprinos.

Kao "obrazloženje" predloga upućujem na Tijanićeve izjave iz knjige SLUČAJ SLUŽBENIKA ALEKSANDRA TIJANIĆA koju je, da nam se Tića ne muči, umesto njega ljubazno sakupio i objavio JUCOM (Grupa autora, Slučaj službenika ALeksandra Tijanića, YUCOM, Biblioteka Javni dosije – protiv zaborava, Beograd, 2005).

Javljajte: slažete li se s predlogom????
n.m.


Apsolutno podržavam predlog..

...sigurno, je zaslužio tu nominaciju.
P.S. U intervjuu sa Mirom Marković kojeg je objavio u zagrebačkom Startu, 1988. godine, Tijanić je u uvodu hvalio čak i fizičku lepotu Mire Mirković.o)))


izgleda da smo dobili prvog laureata

Najsrdačnije čestitamo g. Tijaniću i nadamo se da će mu ovo prestižno priznanje predstavljati podstrek u daljem doslednom radu i zalaganju zasnovanom na principima doslednosti sebi i svojoj besprincipijelnosti.


Čestitke gospodinu Tijaniću!

evo - znam da nije u redu - ali ne mogu da ne podržim vlastiti predlog.
dakle: 3-0 za Tijanića.
ipak, kako bi u potpunosti ispoštovali proceduru - pobednika ćemo proglasiti tek ako ne bude drugih predloga koji bi sakupili više glasova...
u šta lično čisto sumnjam... mada...


sistemsko rešenje

Ma ja već imam u vidu priličan broj kandidata. Da ne ispadnemo nefer i zakinemo nekoga za zasluženo priznanje, predlažem da nekoj od glavnih ulica u gradu (npr. ona pored skupštine... ali opet, možda je pogodnija ona pored Vlade) damo naziv bulevar licemerja


Imenjače,

Lepo je videti te opet među nama.

Podsetio si me sa ovim dualizmom DK na jednu pesmu Mike Antića, koja se zove "In memoriam", a počinje ovako:

Postoji jedan neverovatan gad koji se zove Miroslav Antic.
Zdere moj hleb. Pravi moju decu. Nosi moja odela.
Sa mojom zenom leze u krevet na moje rodjene oci,
jer zna da sam tog trenutka sigurno negde daleko u Lenjingradu.

Evo je ovde.

Pozdrav,

Vučko


Dakle.o)

...ona je stvarno luda.o)


Takva je ...

... po celom telu :o)


I.

...šire.o)


...

Odličan tekst, i ilustracije (posebno Tamarina). :)
Gde može da se pročita izveštaj Komisije koja je utvrđivala okolnosti pod kojima se dogodilo ubistvo premijera Đinđića? I da li imate link za pomenute rezolucije Saveta Evrope? Da ih ne tražim. Hvala.


Izveštaj komisije...

..koja je utvrđivala okolnosti pod kojim se dogodilo ubistvo Zorana Đinđića nalazio se na sajtu Vlade Srbije.


Svetlana, imam ali u

Svetlana,

imam ali u kompjuteru na poslu – ipak, po sećanju, idite na sajt: www.cpi.hr
čini mi se da bi tamo moglo biti.
ako nema – javite...
pozdrav,
n.m.


Ok

Hvala, snaći ću se. Na sajtu vlade nema više izveštaja Komisije ...


Bez izlaza

Stanje duha u Srbiji, je uvek zabrinjavajuće, i uvek problem leži u njemu.
Sve vodje i partije su samo manifestacija toga duha.
Ubite me, ali ja ne mogu da dokučim mentalni sklop 80 % stanovnika Srbije.
Za tih 80 %, lustracija bi bila kao rušenje kule u koju su, i oni, ugradili poneku ciglu.


mr Velimir Velja ILIĆ

DA SE NE ZABORAVI ~

Mnogo vam je kaljavo ovde, ali sve ću to ja da sredim... Šta je za mene kao ministra da ukradem pet kilometara autoputa i da asfaltiram celo selo...
mr Velimir Velja ILIĆ, ministar za kapitalne investicije - na predizbornoj tribini u smederevskom selu Radinac, maj 2006.


bravo Grofe za stanje duha

ovaj put se slazem , bez pogovora !
danas sam cula komentar :
Starca i impotentnog muskarca ne mozes dici ni podici, pa tako ni Srbe kao najstariji narod u Evropi tesko da mozes promeniti .

Izgleda da je svet poceo nama da se prilagodjava . Posle 9/11 , meni izgleda da se sve vishe oni nama prilogodjavaju .


Da,

grade zaobilaznice - samo se nadam da nisu kao ona vogonska iz Autostoperskog vodiča kroz galaksiju :)

V.


antikomunizam u Srbiji

bio je i ostao prevashodno utočište velikonacionalističkih baraba. A po ovima je Srbija u svetu više poznata, nego po svojim komunistima. I to s pravom.

Znači, jedini ispravan redosled bi bio - prvo lustracija velikonacionalista i pokrovitelja zločina, pa zatim (inače vrlo potrebna) rasprava o komunizmu i češćenje lidera represivnog aparata...


Slažem se..

..potpuno.


Ne slazem se

Paradoksalno, ali su i te velikonacionalističke barabe na određeni način proizvod komunističkog sistema.

Uzmimo za primer poznatog patriotu Željka Ražnatovića Arkana. On nije proizvod nacionalističkih baraba, nego komunističkog sistema u kome je živeo. Nije bio ni prvi ni poslednji sitni kriminalac koga je komunistička tajna policija (UDBA) zavrbovala ili ucenila, a zatim koristila za obračune sa protivnicima režima. Pri svemu tome saradnja Arkana sa Službom je starija od Osme sednice. Arkan će postati patriota na zahtev Službe, kao što će i mnogi drugi proizvodi komunističkog sistema prigrliti nacionalnu ikonografiju po zahtevima komunističkog ideološko-političkog aparata.


Nikolicu ne slazem se 2

izvinjavam se Arkan nikda nije bio sitan kriminalac. On je bio i ostao veeeeeeliki kriminalac. Lopov, ubica, silovatelj i niko ga na to nije naterao, sam je na sve to pristao uz asisteciju Dba. Dobrovoljno. Za vreme komunizma nikada nije bio heroj obichnim ljudima i ako smo svi za njega znali. Od strane Miloshevicevog rezima je ponudjen deci kao uzor patriotizma i junashtva, heroj koji brani Sbe svida po svetu i Kosovo tu "svetu srBsku zemlju" (citiram Arkana lichno)


pre slobizma -bilo ipak zdravije

Arkan je bio karikaturalan za sve noramalne ljude. Uvek se setkao u belim odelima i nije se vadio iz kockarnica .
Ipak se znalo ko je on . Nadimak mu je bio "hibrid" josh u skoli , jer je bio nezdravo izrastao ,za glavu bio visi sa 8 god.
Vecina je imala siroki odklon od njega i slicnih mu .
Tek sa Milosevicem je on postao Arkan - javna licnost, poslanik , ratnik , pukovnik i sve drugo .
Pre toga bio je polusvet (donji svet)


Tako je manitu. Do

Tako je manitu. Do Miloshevica bio je chovek iz podzemlja, kvazi pekar, vodja Zvezdinih navijacha, vlasnik diskoteke Amadeus. Prijatelj Zike zivca, Sashe Aleksa......Poznat kao lik koji "radi" za muriju. Miloshevic mu je dao oreol junaka. Dotle je bio ubica, lopov i veeeoma nezgodan chovek za zameriti mu se.


da li si sigurna da je bio?

Moze taj jos da se povampiri. Cela drama mi je izgledala kao u meksickim sapunicama, ako igde moze da se izvede takva operacija onda je to kod nas. Sta ako se malo sredio hirurski pa sad sedi u skupstini? Trenutna drustveno politicka situacija bi mu sasvim odgovarala, ko da je ziv.
Iza koga, od najnovijih poslanika, bi mogao da se krije?


?

Hibrid, izrastao nezdravo, za glavu visi u 8 godina, znalo se ko ce biti? Pa i ja sam bio visi za glavu od mnogih niskih vrsnjaka u osnovnoj, da li to znaci da cu biti sledeci Arkan? Ovo zvuci kao kada je onaj bolesni Mijailovic izbo Anu Lind pa intervjuisali neku baba komsinicu iz zgrade u kojoj je ziveo a ona rekla, videlo se da je zlo dete, stalno je trcao gore dole po stepenistu...


Svaka stvar na svoje m(j)esto

Bebo, u vreme kada ga je Služba zavrbovala, Arkan je bio sitan kriminalac, bilo je to početkom sedamdesetih, daleko pre Stambolića i Miloševića. Veliki kriminalac je postao tek uz blagoslov Službe, koja ga je čuvala i štitila, a za koju je obavljao prljave poslove. Poznato je da je za njega u mlađim danima nekoliko puta intervenisao Stane Dolanc.

Potpuno poremećen red vrednosti koji je nametnut u vreme Miloševića je nešto sasvim drugo, ali taj red je u komunističkoj Jugoslaviji bio poremećen i pre dolaska Miloševića na vlast.

Upravo je zato potrebno krenuti od početka. Od 1945. ili još ranije. Tada će i barabe o kojima Goran priča biti postavljene na pravo mesto.


naravno da su proizvod,

sve je proizvod nečega. Ali to nije razlog da ga mešamo sa tim. Okriviti komunizam za nacionalizam jednostavno je pogrešno, iako je sasvim tačno da su komunističke barabe postale nacionalističke barabe.

Oni su se, kad su uvideli da im malaksava power supply preko komunizma, jednostavno konektovali na jednu stariju otrovnu populističku tradiciju.


Josip Broz Tito > dva sistema...

da se ne zaboravi:

Drugovi i drugarice, i sad pred ove izbore, kao i pred prošle izbore, javili su se glasovi nekih ostataka onog starog, koji još negde životare, koji su pitali da li će možda biti na izborima zastupljeni i neki drugi? Koji drugi?... A ako neko hoće da ostvari drugi program, mi takvog, razumije se, nećemo pustiti na izbore. Ne mogu u našoj zemlji, drugovi i drugarice, postojati dva programa već samo jedan.
Josip Broz Tito (1950)


komunisticki zlocini nisu rasvetljeni

nikada do kraja .
dosijei nisu otvoreni .
Bela knjiga komunizma koja ima vise od 3000 strana ( i stalno se puni) je zastupljena sa 1 stranom o Golom Otoku .

Ovi ili oni prvi /drugi , to je kao pitanje :
dali je starije jaje ili kokoska ?!

Setimo se da su komunisti priznali da je 45' za 10-15 dana pobijeno vishe hiljada ljudi .
Pobijeni su obicni gradjani , profesori , trgovci, starci , zene , citave porodice pod pretextom "saradnici okupatora" .
Senjak , Dedinje , je dobro natopljeno krvlju .
To je bila cista pljacka .
Ne zaboravimo to .

Zlocin na zlocin , kradja na kradju , pljacka na pljacku ... gde to vodi ?

Lustracija DA !
Od kada ??


lustracija - od kada ?

manitu,

recimo od 1945 + rehabilitacija nevinih žrtava!


slike horor slike

Gde nadje Nebojsa ove slike,dize mi se kosa na glavi od njih.


iz lične arhive...

bocasso,
to vam je sve iz moje lične arhive... jedan deo publikovan je u mojoj knjizi/katalogu ZVEZDA I NJENA SENKA (Kratak pregled nasilja nad duhom 1945-2005), MSLU, Novi Sad, 2006.
ostalo čuvam za drugo, prošireno izdanje... javiću vam kad bude...


iz lične arhive...

bocasso,
to vam je sve iz moje lične arhive... jedan deo publikovan je u mojoj knjizi/katalogu ZVEZDA I NJENA SENKA (Kratak pregled nasilja nad duhom 1945-2005), MSLU, Novi Sad, 2006.
ostalo čuvam za drugo, prošireno izdanje...
javiću vam kad bude...


3. Quote:Jedna od glavnih

3.

Quote:
Jedna od glavnih zabluda je ta da bi lustracijom mogli biti obuhvaćeni i sledbenici odnosno pristalice i glasači režima koji je nevedene zločine vršio

Ne bi ni trebalo da budu , ali bismo bili korak blize u razvijanju svesti kod gradjana, kakve posledice nosi lose vodjenje zemlje

U pocetku sam mislila , zasto lustracija, bilo=proslo=> ’ajmo dalje. Ali sam sad veoma cvrsta u uverenju da je NEOPHODNA, bas zato – da bismo mogli dalje.

P.S. Clanak Vam je odlican !


snežana7+

p.p.s.

hvala...hvala!
služimo narodu...
pozdrav
n.m.


Bravo!

Quote:
9. U većini postkomunističkih zemalja proces lustracije otpočeo je reformama službi bezbednosti, kao i osnivanjem sasvim novih službi s novim nekompromitovanim ljudima.

Svi smo svedoci kakve je katastrofalne posledice imalo ne preduzimanje lustracije sluzbe bezbednosti!
Beskrupolozno lincovanje Djindjica, povlacenje zemlje od evropske integracije, pljackanje i napredovanje primitivizma..

Zalosna neobavestena Kostunjava sova sa svojom svitom Tijanic-Bulatovic-Tomic-Jocic-itd. ce odgovarati...

letece perije..
jos samo malo..


Biljana, a znaš li možda

Biljana,
a znaš li možda koliko je to: "još samo malo"...


Seti se Darendorfa i

njegove teorije o tome da mora proci bar 60 godina, da se zaboravi. Od II svetskog je proslo, a za ovo cemo se nacekati...


postoji jos jedna teorija o

postoji jos jedna teorija o tome kako se desavanja ubrzavaju, tj. za ono za sta nam je pre trebalo 60 godina - sada treba mnogo manje.

'ajmo malo optimizma :)


jos samo malo....

jos samo malo ... jos nekoliko mandata.. ali onda ce sve biti OK


zna li neko onu priču

kako je Nasradin hodža učio magarca da peva?


zna li neko onu priču

ne znam/o - ispričaj je...


Ne znam tu priču o Nasradin hodži..

...ali znam jednu drugu priču, istinitu i iz stvarnoga života koja govori o društvu u kome mi živimo i potpuno šizofrenim pravilima po kojima se ljudi moraju ponašati da bi preživeli..Nadam se da nije dosadna, a ide ovako:
- Moj bliski rođak, tek diplomirali ekonomista, zaposli se kod jednoga novobogataša, ovde u gradu. Sve se događa 1993. godine u vreme one najcrnje hiperinflacije. Nije tačno znao šta će raditi, a gazda mu je, zapošljavajući ga, kazao "da će mu trebati u komercijali".Zadovoljan rođo, dobio kancelariju, dobio pejdžer, i već treći dan, gazda ga odvede u tek kupljeno skladište negde na periferiji grada, u kome nije bilo ničega osim dva šlepera nekakvih čudnih metalnih kutija kojima niko živ nije znao svrhe ni namene. Tu dobije zadatak da te kutije odmah proda, jer je gazdi skladište trebalo za neke druge robe. Da ih se reši - tako mu je rekao. Vrati se rođo u kancelariju, uhvati za telefon, ali avaj - ta roba nikome ne treba. Negde, krajem nedelje zovne ga gazda i upita šta je sa kutijama, jeli ih negde "utopio". Rođo mu razočaran "neuspehom" reče da nije.
- Pa kako ti to prodaješ - upita ga gazda
- Kako, pa nudim nekim firmama, nekim očevim poznanicima, bila su dvojica koju su došla to videti, ali to nikome ne treba.
- Ma ne, to se ne radi tako. Zaboravi šta si naučio, nego slušaj kako se to radi. Odi odmah nakon ovoga razgovora na Bulevar. Sedi u "Orašac" i poruči kafu. Tamo ćeš videti dilera raznih vrsta, svi u rukama imaju digitrone.
Priđi najbližima, poruči im piće i reci da kupujuš kutije, baš onakve kakve mi imamo.Ostavi im broj pejdžera. Pazi,moraš reći da kupuješ dva šlepera metalnih kutija, onakvih kakve mi imamo u skladištu.
- Ne razumem, rekao mu je rođak. Kako ću prodati ako kažem da kupujem?
- Ništa ti ne brini, otiđi gde sam ti rekao i učini tako, i u roku od nekoliko dana rešićemo se kutija.
Posegne gazda u džep, izvadi nešto novca, dade rođaku za troškove sedenja u "Orašcu" i ode.
Rođo,još uvek ne shvatajući smisao "operacije", izađe na bulevar,sedne u "Orašac" i ugleda zaista oko sebe gomilu ljudi sa digitronima. Priđe prvom stolu, predstavi se, poruči piće i ispriča priču baš onako kako mu je gazda sugerisao. Društvo za stolom mu je postavljalo neka pitanja o kutijama, ali svodilo se to uglavnom na cenu koju bi on za njih platio. Tu je rođe bio široke ruke jer mu je gazda rekao i to da kaže.
Vratio se u firmu domišljajući zašto je čitavu stvar morao okrenuti naglavačke i onda su mu se popalile lampice. Dakle, bilo je to vreme kad su sve robe nedostajale, a ogroman broj ljudi preprodavao, posredovao i "ugrađivao se", kako se to onda govorilo. Dakle, sad će krenuti priča o potražnji kutija. Ona će dovoljno daleko otići da se više neće znati ni gde je započeta ni kome kutije trebaju. No, na stotine ljudi u gradu će tražiti kutije i informaciju gde se mogu kupiti. I stići će do rođe.
Zaista, za manje od pet dana, stigla su dva šlepera i kupac koji je platio kutije, u kešu naravno, i odvezao ih.
Jeste da su nakon nekog vremena oni ljudi iz "Orašca" nudili te iste kutije na prodaju, ali su se rođo i gazda zahvaljivali na uloženom trudu i ljubazno saopštavali da su pronašli kutije i da će se javiti čim im ponovo budu trebale.

Ova priča govori o tome kako stvari kod nas funkcionišu. Kako je sve postavljeno naopako i kako čak ni tvrdi ekonomski pojmovi, poput "kupiti" i "prodati" gube svoj izvorni značaj.
Sve je nabijeno u svet laži, neautentičnoga i prevare.
Danas se ovako ne kupuju kutije, ali funkcionišu neki drugi odnosi i rade neke mnogo krupnije transakcije.


Nebojsa Milenkovic

Well, moj optimizam mi govori da ce oni trajati koliko i energija Kostunjavog vredi.


svaka čast na optimizmu...

svaka čast na optimizmu...


Nebojsa,

Nemojte biti malodusni.Cemu onda sve ovo pisete i trosite vreme ako ne verujete u to sto radite.
Nismo sami, ima Nas dosta..docekacemo svoje!


Biljana, naravno da nisam

Biljana,
naravno da nisam malodušan!
btw. kao "dokaz" tj. da ne bi bilo zabune, kao što možeš videti, izbrisao sam ono mada...
pozdrav
n.m.


VOLIM I JA VAS!

HVALA SVIMA + laku noć za večeras!
Naravno da se (ne) podrazumeva:
VOLIM I JA VAS!

p.s.
da se ne zaboravi


Lustracija

"Kasno je sad,
Kasno za sve
nemam volje
a nemam ni snage
da se menjam"

na zalost, cini se da lustraciju nema ko da sprovede.
Vise ljudi ovde treba da bude lustrirarno od onih drugih.
nema vise kriticne mase za tako nesto.
sada imamo samo bezlicnu masu koja cita kurir, a sto je posledica aktivnosti bas tih sluzbi koje su se godinama na isti nacin borile protiv hrvatske emigracije.
spletke, spletke spletke i razvodnjavanje ubijanje volje a onda oblikujes kako hoces.
Pa oni sprovedose lustraciju ljudi moji...


PREDLOG ZA NOVU DRŽAVNU HIMNU

ervetor

"Kasno je sad,
Kasno za sve
nemam volje
a nemam ni snage
da se menjam"

JEL OVO MOŽDA PREDLOG ZA NOVU DRŽAVNU HIMNU ?!?


Ja sam za revanšizam ili Lopovi i ubice ne mogu imati povlastice

Da, to je tako, kao u pesmi Atheist Rapa. Ne možemo sprovoditi (post)revolucionarni teror. Ne možemo izbacivati bogatune iz vila. Nem ožemo deliti opljačkani novac sirotinji tj. vraćati ga. Ne možemo ih optuživati bez dokaza koji su uništeni jer ćemo završiti u zatvoru. Ne smemo ih javno vređati jer nas može pojesti pomrčina. Ne smemo pričati sa kolegama o njihovim gadostima jer zlikovci drže firme u kojima radimo.ne smemo zvati policiju ako imamo dokaze jer oni drže policiju. Ne smemo ih tužiti jer je sud njihov. Ne smemo ih kritikovati iz inostranstva jer nas mogu proglasiti za izdajnike. ne smemo se na blogu potpisati imenom i prezimenom jer će nam napraviti gomilu problema na fini način , a možda i nešto grublji. Ne smemo ih proglasiti za autoritarce, fašiste, plutokrate jer su postali patrioti i demokrate.Šta onda smemo u ovoj divnoj demokratskoj zemlji koja pretenduje da uđe u EU sa takvim policijsko-BIA-stim aparatom na kojem bi im pozavideo Pinočeov duh? Lustracija da-prema onima koji su glavni šrafovi i ukidanje stranaka-da, svih koje su umešane u gadosti iz 90-ih od genocida do šverca. Ako ne uradimo to nismo uradili ništa naša deca će nas mrzeti kao sirote, nesposobne robove. Tako će verovatno i biti a ja ne znam šta drugo da uradim osim da napišem ovo i tako olakšam svojoj i još ponečijoj duši. Ako neko zna kako to rešiti, voleo bih da čujem.


BABU ZA DOŽIVOTNOG PREDSEDNIKA drugi put!

KOD Jelice Greganović na blogu došao sam na ideju da - dok u Srbiji ne budu "sazreli uslovi" za lustraciju, kao
metafor(m)u, Srbije današnjice, Borka Vučić ostane ceo mandat predsednica Skupštine?!
BABU ZA DOŽIVOTNOG PREDSEDNIKA!?
Ko je za nek se javi?

P.S.
Jeste strašno - ali mene glava više ne boli.

U potpisu:
PLAKAĆU SUTRA


Nebojšo, jesi ti siguran :o)

Ova kao da će i kataklizmu da preživi :o)

Čast mi je biti da predsedavam parlamentom kao što je to radio moj deda "negde pre 1904." Ja sam skromna žena, ne šminkam se, ne idem kod frizera. Ako budem predsedavala Skupštinom, planiram da obučem nešto pristojno i dostojno događaja i pre svega značaja Narodne skupštine. U svakom slučaju, biće umereno i primereno. - Borka Vučić, 11. 2. 07.


plakaću sutra...

eto vidiš: em umereno, em primereno...
mislim, šta reći...

(a ne zaplakati)


Ona je budućnost.o)

Ako Koštunica napravi koncentracionu vladu, baka će biti predsednica skupštine do sudnjega dana.o)


Upravo tako!

Upravo tako!

p.s.
jeste li videli coletov odgovor o lustraciji


Neodlučan..i samozatajan...

Odgovor moga prezimenjaka je ispod moga očekivanja.
Mislio sam da će biti otvoreniji, jasniji i direktniji.
I dont understand..


Nisu ...

... svi prezimenjaci familija, a nisu ni svi otvoreni, jasni i direktni :o)


i sam sam prilično razočaran

drago,
i sam sam prilično razočaran...
poz.
n.m.


Tekst objavljen u Blicu od 17.03.2007.

NOVE PROVERE DVE DECENIJE POSLE PADA KOMUNISTA
U REDU ZA LUSTRACIJU 700.000 POLJAKA

Tokom najcrnjih dana komunizma u Poljskoj 1982. godine, kada su tenkovi osiguravali policijski čas, na ulicama Varšave je uhapšen Andžej Kravčik, aktivista Sindikata "Solidarnost". Policija je kod njega pronašla više od 1.000 letaka u kojima se građani pozivaju na proteste protiv totalitarne vlasti. Da bi se dokopao slobode, Kravčik u zatvoru, pod torturom, bio prinuđen da potpiše da će sarađivati sa tajnom policijom.

Danas, 25 godina kasnije, iako je prošlo 18 godina od rušenja komunizma, Kravčik i dalje nema mira. U Poljskoj je juče stupio na snagu novi Zakon o lustraciji, prema kome više od 700.000 Poljaka rođenih pre 1. juna 1972. i bave se javnim poslom moraju da dokažu da nisu sarađivali sa tajnom policijom i komunističkim režimom.

"Ovo je pravi paradoks. Pre 25 godina sam bio kažnjen po komunističkim zakonima jer sam se borio za demokratiju. Sada ponovo ispaštam u demokratiji iako nikada nisam sarađivao sa tajnom policijom", kaže Kravčik koji je početkom ovog meseca zbog toga što je navodno bio špijun komunističke policije morao da podnese ostavku na mesto zamenika sekretara predsednika Leha Kačinjskog.

Prema novom zakonu o lustraciji, svi javni radnici, uključujući i novinare, akademike, profesore i direktore firmi, moraju napismeno da se izjasne o tome da li su bili doušnici tajne policije. Izjavu moraju da upute na proveru Nacionalnom institutu za sećanje, gde se nalazi na stotine miliona dokumenata i dosijea tajnih službi. Svakome ko da lažan iskaz preti kazna zabrane bavljanja poslom u javnoj službi u trajanju od deset godina.

Proces provere bi mogao da traje mesecima pa čak i decenijama, zbog preobimne građe.

"Zbog manjka ljudi biće nam potrebno minimum 15 godina da proverimo sve slučajeve", rekao je Andžej Arsenjuk, portparol Instituta za pamćenje.

Braća blizanci Leh i Jaroslav Kačinjski, predsednik i premijer Poljske, obećali su da će po dolasku na vlast izvršiti detaljnu lustraciju, iako većina Poljaka, prema poslednjim istraživanjima javnog mnjenja, smatra da "ostaci" ranijeg režima na istaknutim funkcijama nisu najvažniji problem.

"Špijunska mreža starog komunističkog režima je jača nego što sam mislio. Moramo detaljno izvršiti lustraciju kako bismo krenuli u obnovu i razvoj nacije", rekao je premijer Jaroslav Kačinjski.

Ranijim zakonom o lustraciji u Poljskoj bilo je obuhvaćeno 27.000 zaposlenih u izvršnoj i zakonodavnoj vlasti.

Eugenjiuš Smolar, analitičar i šef Centra za međunarodne studije u Varšavi, kaže da će novi zakon dovesti do smene generacija:

"Svi koji su obuhvaćeni zakonom moraće da se povuku i sačekaju dok ne skinu sumnju sa sebe. To će na većinu najvažnijih funkcija dovesti mlade i zakon će imati političke posledice, dovešće do generacijske smene."

Postoji i opasnost da zakon kazni samo obične ljude koji su, većina pod pritiskom, bili prinuđeni na neki vid saradnje sa tajnom policijom, a da krupne ribe, oni koji su izdavali naredbe, izmaknu ruci pravde.

Tomaš Naleč, profesor istorije na Univerzitetu u Varšavi, plaši se da će novi zakon dovesti do političkih obračuna na fakultetima.

Protiv zakona izjasnila se i većina najuticajnijih novinara u Poljskoj, koji smatraju da on predstavlja sećanje na komunistička vremena kada su ljudi morali da potpisuju izjave o lojalnosti. Uz to, policijski komesari su često izmišljali imena svojih saradnika samo da bi impresionirali nadređene, zbog čega dosijei nisu pouzdani.

Jedan od najpoznatijih primera paradoksa jeste slučaj Leha Valense, legendarnog vođe Sindikata "Solidarnost". Valensa koji je bio simbol promena, a potom i predsednik Poljske, bio je zaveden u arhivama tajne policije kao doušnik. Zbog toga je on potražio pravdu na sudu. Postupak je trajao sedam godina, pre nego što je skinuo ljagu sa svog imena.

Valensa zahteva da u znak protesta zbog novih lustracija ponovo kroz prođe kroz proveru, ali mu ne daju jer više nema javnu funkciju.

"Braća Kačinjski ne veruju u moje prethodne tri lustracije pa bih da im dam i četvrtu", najavio je Valensa.

A. Petrović

Leci protiv lustracije
Po češkom parlamentu juče su leteli leci sa slikom vođe oktobarske revolucije Vladimira Iljiča Lenjina, tokom žestoke rasprave o tome da li je Češkoj potreban "Institut pamćenja naroda" koji bi se bavio zločinima iz komunističke prošlosti.

U Srbiji, Bugarskoj, Rumuniji i Albaniji još nema ništa od lustracije
ČEHOSLOVAČKA
Čehoslovačka je jedna od prvih bivših komunističkih zemalja koja je donela Zakon o lustraciji 1991. godine, koji je pripadnicima bivšeg režima, vojske i policije zabranjivao da se bave javnim poslovima u periodu od pet godina - do 1996. Kasnije je taj period produžen do 2000. godine. Kada se Čehoslovačka raspala 1993, Zakon je nastavio da se primenjuje u obe države.

MAĐARSKA
Mađarski parlament je 1994. usvojio Zakon o lustraciji, pod koji je potpalo oko 12.000 zvaničnika - poslanika, ministara, čelnika nacionalne banke, ambasadora, vojnih i policijskih funkcionera, profesora, sudija, kao i urednika medija. Dve nezavisne komisije su pregledale dosijee. Informacije o bivšim agentima biće dostupne javnosti tek 1. jula 2030. godine.

ALBANIJA
Demokratska partija je 1992, po preuzimanju vlasti, započela proces lustracije. Novi Zakon o genocidu zabranjivao je pripadnicima Politbiroa, ministrima, poslanicima, članovima suda, policijskim i vojnim oficirima da dobijaju funkcije u vladi, parlamentu, sudstvu ili medijima do 2002. Ukupno 32 bivša zvaničnika su osuđeni na robiju, ali je Ustavni sud ukinuo presudu.

BUGARSKA
Iako je Komunistička partija formalno zabranjena 1990. godine, njena naslednica Bugarska socijalistička partija je uspevala da spreči donošenje Zakona o lustraciji. Bilo je više pokušaja, a vlada u Sofiji je tek nedavno donela Nacrt zakona kojim će pripadnicima nekadašnje komunističke nomenklature zabranjivati da se bave javnim poslovima u periodu od pet godina.

RUMUNIJA
Još nije donet zakon o lustraciji. Prvi predlog zakona je ugledao svetlo dana 1997. godine i podrazumevao je da svi koji su bili na istaknutim pozicijama u Komunističkoj partiji, sudstvu, Narodnoj skupštini, vojsci, tajnoj policiji od 6. marta 1945. do 22. decembra 1989. ne mogu u narednih pet godina da obavljaju funkcije od javnog značaja. Zakon nije usvojen.

SRBIJA
Srbija je 2003. godine donela zakon o lustraciji, ali on nikada nije primenjen. Umesto lustracije u sudstvu, predviđen je reizbor svih sudija u Srbiji. U Srbiji je 2001. doneta i uredba o otvaranju dosijea, ali je kasnije proglašena neustavnom. "Političke elite još nisu spremne da pristupe ozbiljnom uređivanju ovog pitanja", navodi Beogradski centar za ljudska prava.