- Naslovna
- B92
- Aleksandar Stojanović
- Aleksandar Vasović
- Aleksandra Mitrovic
- Ana Sofrenović
- Avram Goldmann
- Biljana Cincarević
- Biljana Srbljanović
- Božidar Đelić
- Bojana Maljević
- Branislav Kovačević Cole
- Čedomir Antić
- Đorđe Bobić
- Dejan Švajner
- Dejan Bizinger
- Dejan Restak
- Dejan Stanković
- Dule Nedeljković
- Everest 2007
- Gistro FM
- Goran Marković
- Goran Miletić
- Gordan Kičić
- Gorica Nešović
- Igor Brakus
- Ivana Konstantinović
- Ivan Marović
- Jasmina Tešanović
- Jelena Krajšić
- Jelena Milić
- Jelica Greganović
- Maja Kuruc
- Marčelo
- Marin Milosavljević
- Marko Vidojković
- Mića Marković
- Milan Lukić
- Milan M. Ćirković
- Milan Novković
- Milan Obradović
- Milica Đilas
- Miljenko Dereta
- Miloš Šaranović
- Mjehur
- Nebojša Milenković
- Nebojša Spaić
- Neven Anđelić
- Nikola Vitas
- Nune Popović
- Olga Medenica
- Olivera Vujnović
- Oto Oltvanji
- Queeria
- Rade Rakočević
- Radmila Hrnjak
- Radovan Nastić
- Ruža Ćirković
- Saša Radulović
- Sanja Perić
- Srđan Fuchs
- Srđan Kusovac
- Tamara Skrozza
- Tanja Jakobi
- Tatjana Momčilović
- Tena Štivičić
- Terorizam
- Veljko Popović
- Vesna Knežević Ćosić
- Vikipedija
- Vladan Aleksić
- World News
- Željka Buturović
- Željko Mirković
- Biografije
Pionir sam, tim se dicim!
Anonimus (18 Februar, 2007 - 22:34)
i ja sam bio pionirOd danas vladaju nova pravila na mom Blogu. Ko hoce da se ukljuci i komentarise, mora da zna ove tri pesme na'pamet i da na kraju pre komentara polozi zakletvu!
1.
Godine su prošle pune muka,
Ginulo se za slobodu nijemo,
Ili s pjesmom umjesto jauka,
Druže Tito mi ti se kunemo.
Veselje se siri na sve strane
Sad slobodni po zemlji idemo
Al' velike pamti' ćemo dane,
Druže Tito mi ti se kunemo.
Praznik s'lazi na ulice naše,
U oblake da letimo smjelo,
Naše pjesme zli neka se plaše,
Druže Tito mi ti se kunemo.
2.
U ime svih nas iz pedeset i neke,
Za zakletvu Titu ja spevao sam stih,
Ne spominjem proslost i bitke daleke,
Jer rodjen sam tek posle njih.
Al' zivot pred nama jos bitaka skriva,
I preti nam, preti ko duboki vir,
Ja znam da na ceka jos sto ofanziva,
Jer moramo cuvati mir.
Racunajte na nas.
Sumnjaju neki da nosi nas pogresan tok,
Jer slusamo ploce i sviramo rok,
Al' negde u nama je bitaka plam,
I kazem vam sta dobro znam.
Racunajte na nas.
3.
Jednom se otac moj,
Sa posla kuci vratio pre,
Odenuo mi praznicno sve,
I poveo me na trg.
Bio sam klinac jos,
I bilo mi je tek oko pet,
Al' dobro pamtim nasmejan svet,
I svecan i sretan dan.
Nisam razumeo zastave, guzvu,
Znao sam tek nesto je vazno,
Jer otac me tad prigrli snazno,
Rece mi, sine, gledaj i pamti.
I ja sam video Tita marsala,
Legendu tu, slobodotvorca,
Coveka tog, druga i borca,
Tada sam ja video Tita prvi put.
Za kraj, ajmo svi da ustanemo i glasno izgovorimo zakletvu!
- Danas, kada postajem Pionir,
- dajem časnu pionirsku reč -
- da ću marljivo učiti i raditi,
- poštovati roditelje i starije,
- i biti veran i iskren drug,
- koji drzi datu rijec.
- Da ću voleti našu domovinu, samoupravnu SFRJ,
- da ću razvijati bratstvo i jedinstvo
- i ideje za koje se borio drug Tito.
- Da ću ceniti sve ljude sveta koji žele slobodu i mir.
- AMIN!
ps. Psttt! Tise, Proticu, ne deri se!
Gorrane,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 02:31)
juče sam se žalila da te nema. Baš mi je drago da si tu.
pozz
Jasna
EDIT:
Baška ću o blogu. Znam sve tri pesmice a i zakletvu:)))
»
Ustvari me nema...
gorran (19 Februar, 2007 - 02:45)
Samo sam se za trenutak materijalizovao da pozdravim pokojnog majora Gavrilovića koji je netom opet poginuo za spas Kosova sa sve Metohijom, pa sad resio da se malo proveseli, kao sto je i red...
Pozz...
»
OK Gorrane,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 03:40)
vidim da si isti. drago mi je.
pozz
Jasna
»
morski annex zakletvi...
gordanac (18 Februar, 2007 - 22:43)
Prosto je neodoljivo!za ovaj post.
Ako ovaj link bude nervirao bilo koga, slobodno ga skloni.
»
Prva vojvodjanska brigada
gorran (19 Februar, 2007 - 02:32)
osnovana 11. IV 1943. na Majevici. Ucestvovala izmedju ostalog u brobama za Zvornik jula 1943., u sastavu 16. divizije u prvoj (29.9.-7.10.1943.)i drugoj tuzlanskoj operaciji (16.-20.1.1944.), beogradskoj operaciji, borbama na virovitickom mostobranu XI '44.-II '45...
»
:) Jelena
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (18 Februar, 2007 - 22:46)
pa zar nije uzbudljivo?! Kako smo se lepo slihtali (naravno ne mi) autoritetima.
»
Prva vojvođanska brigada
Jelena Krajšić (18 Februar, 2007 - 22:51)
tako se zvala moja oš. Mo'š misliti. Pa nam cela škola bila ukrašena oooOOgromnim fotografijama iz 2WW. Pa direktori i nastavnici bili face.
»
pogresan tok
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (18 Februar, 2007 - 22:59)
sviramo rok, to mi je uvek bila vrhunska fora. Kao', iako slusamo rock, mi smo na pravom toiku! Sada dok sam se zezao oko ovih pesmica naleteo sam na ekipu koja je pevala Titu: Dusan Prelevic, YU Grupa, Zdravko Colic, Davorin, Pimpek, Popovic, Generacija 5, Suncokret i naravno najveca slihtara svih vremena Djole Balasevic. Njegove su, poslednje dve pesme. Zato je on, satro, mrzeo Slobu. Njegova jedina ljubav i idol je Tito!
»
A ćerki mu
Jelena Krajšić (18 Februar, 2007 - 23:02)
idol Jelena Karleuša.
Nije morala to ni da kaže. Vidi se.
I znaš šta, bar su mu iskrene pesme. Čovek voli pa voli. Bljak!
»
moram da lanem
zarkov (19 Februar, 2007 - 00:25)
inace necu moci da zaspim. Taj mrski Tito je umro i ostavio sinove u drzavnim stanovima, setao je sa Karterom po Kalemegdanu a docekivali su ga crvenim tepihom gde god se pojavio. A zadnji predsednik drzave koji je posetio nas rezervat bio je Lukasenko, za vreme bombardovanja. Nase demokratske jajare, kad putuju, a putuju iz sve snage, moraju da vode pun avion novinara da bi tamo imao ko da ih slika. A od tih koji pljuju Tita dobar deo nesme da pretrci Knez Mihajlovu bez telohranitelja.
Nije namenjeno nikome ovde na blogu, nego onako uopsteno. Da se cuje i druga strana.
casna pionirska
»
@zarkow
surabya johnny (19 Februar, 2007 - 23:38)
opet ti i ja.
pazi, Staljin je ostavio zarobljenog sina da trune u KZ Oranienburg (gde je na kraju izvrshio samoubistvo)odbrusivshi Nemcima koji su hteli da se menjaju da on nema sina koji se zove Kolja.
i za Staljinom se obilno plakalo kada je otegnuo papke, ali nije bilo nikoga da ga vida na samrtnoj postelji- sve rodjake i rodjakinje je mic po mic pohapsio.
ono shto hocu da ti kazzem je da se ne mogu uporedjivati babe i zzabe.
a Tito i Staljin se ipak donekle mogu uporediti, recimo.
»
Pored svih mana...
Drago Kovacevic (19 Februar, 2007 - 23:44)
Tito je ipak bio emancipator. Ta dimenzija i dimenzija antifašizma ostaje ono što će mu istorija zapamtiti.
»
"emancipator"
surabya johnny (20 Februar, 2007 - 00:38)
mozzda , ali iz kojih pobuda?
antifashista - postavlja se isto pitanje?
Drug Tito bio je Freier - naochit, negovan, chvrste ruke - ulivao je poshtovanje i autoritet samo izgledom ; zapravo je bio shupalj_ The greatest Hollow Man of all Balkans: poslushaj njegove govore (i to one iz dana dok je bio u punoj formi)- danas su josh besmisleniji(?) nego shto su bili onda dok su bili izgovarani;
zamisli kako je bilo nekim pristojnim i pametnim ljudima koji su imali tu nesrecu da imaju njega za emancipatora .
pre ce biti da su ga dozivljavali kao anticipatora zivota.
ps. pogledaj sa tim u vezi film "Mlad i zdrav kao ruzza" J. Jovanovica - titoizam na delu; divno je i zachudjujuce to shto su taj i slichni filmovi uopshte mogli i biti snimljeni; ali to prevashodno zahvaljujemo javashluku koji su Titovi "organi zuljevitih ruku" shirili kao kugu oko sebe.
SFRJ bila je jedna ogromna menza, u kojoj su svi imali svoja tri obroka dnevno- menza "Kod Zlatnog Kaveza".
pozz
»
Mislim da grešiš Džoni...
Drago Kovacevic (20 Februar, 2007 - 01:00)
...i da si prestrog. Istorijske ličnosti (a Tito to svakako jeste), moraju se uvek stavljati u konkteretni kontekst kada procenjuješ njihov učinak.
Njegov antifašizam ne možeš staviti pod sumnju. Samo da ti kažem jedan podatak. U toj ratnoj Jugoslaviji preživeli su samo oni Jevreji koji su otišli u partizane, i jedan mali deo koji je našao zaštitu kod Maria Roate, italijanskog komandanta na istočnoj obali Jadrana.
Protiv domaćih fašista (ustaše, četnici, ljotićevci, nedićevci,belogardejci, balisti), zajedno su se borili partizani iz svih naroda. On je na kraju rata izašao sa vojskom od 800.000 ljudi.
Njegovi govore koje slušaš nisu važni. On je razumeo sve magistralne tokove svetske politike i uklapao se u njih.
Na prosvećivanje (treba videti podatke) odvajao se veliki deo nacionalnog dohtka. Vidiš našta danas liči politička kultura. Možeš zamisliti na šta je to ličilo pre 60 godina. U infrastrukturi Srbije, gotovo da ništa nije napravljeno od kada je on umro.
U svetu nas i sada znaju po njemu i zlu iz devedsetih.
Na njegovoj sahrani bilo je sve što u svetskoj politici nešto predstavlja. Kad su recimo umirali ovi balkanski diktatorčići (Tuđman, Milošević, Izetbegović), što se tiče stranih državnika nije bilo nikoga. U tom smislu im je sprovod bio kraći od sanduka.
Danas, je njegova grobnica ubedljivo najposećenija turistička destinacija u Srbiji.
Spasio nas je ruske čizme, što nije mala stvar.
Dakle, treba pošteno odmeriti ono što je uradio, pored svih mana, nedovoljno političkih sloboda,on je imao ozbiljnu državu.
»
Poštovani gospodine Stankoviću,
MuadDib (20 Februar, 2007 - 22:35)
нисам историчар, социолог нити arbiter elegantiae (у смислу врховног пресудитеља) - као ни Ви. Ваше реаговање сатаром типа ''Броз је био диктатор'' на пост гдина Ковачевића, који се потрудио да аргументује антифашистички карактер борбе којом је командовао ЈБТ, ми помало личи на нимало демократске реакције (веплике) овдашњих политичара - замишљам их као особе које у свакој руци држе по један поклопац и по сопственом суду гласно и јасно поклапају сваки лонац без да се упитају ''шта ми каже сарма, треба ли још мало да се крчка''.
Броз јесте био диктатор, слажем се. Ако ли пак (да цитирам далеко паметнијег од себе и нажалост покојног филозофа и премијера) покушамо да погледамо ''ширу слику'', и узмемо за оглед годину 1968. као преломну за својеврсни ''boom'' демократије и разноврсних а многобројних кидања стега и свргавања догми, шта бисмо добили? Да покушамо:
Тито - диктатор. Председници и генерални секретари партија у земљама Лагера и Кине - диктатори. Јужноамерички банана режими - диктатори. Бакља слободног света, САД, до тада вођена диктатуром Едгара Хувера, идеолошког инспиратора убиства ЈФК, тек успева да убаци Афроамериканце (тада су их звали црнчуге) у исте колеџе, хотеле и аутобусе са белцима. Да прескочимо окупацију Вијетнама - имале су и САД пуно поклопаца у рукама, једва су успевали и онда и сада да се учипе на сваки лонац. Е, да, колевка демократије, Европа!!!
У Португалији диктатор Салазар, у Шпанији Франко, Грчкој војна хунта. Империја у којој Сунце до тада готово да није залазило се мучи по југу Африке са бившим колонијама, апартхејдом у ЈАР, Родезијом, да не помињемо чизму у Северној Ирској (у датом моменту Ранковић је у принудној пензији тек 2 године а Шиптари полако дижу главу). Французи су се некако отарасили Алжира и Конга (оставивши за собом диктаторске режиме). La bella Italia нема диктатора, али ватикански инсајдер те 1968 и даље диктира забрану развода брака - о праву жене на абортус да и не причамо.
Шта смо, на крају, имали (осим 10 са луком и кило белог)?
Имали смо контекст. А у контексту Немачку која је, четврт века по укидању диктатуре дочекала Вили Бранта да клекне пред жртвама исте. Имали смо још једва мало тога другог, да се не увреде Швајцарска, Андора, Скандинавија и Исланд.
Контекст је и то да је веома мало панкера рођено у заједници Амиша. Ergo, и балашевићи и чолићи и ини су били део тадашњег контекста - молим не кривите их. Шумар је дошао мало касније, али шта нам је тек он урадио, о томе ће наша деца...Е,ТО ЈЕ БИО ДИКТАТОР.
Један од већих проблема нашег народа је, одавно то говорим, кратко памћење. Дијаспора или не, шумадинци би рекли, it's very frustrating да нам неко сада пљуцка по глави шта смо, ко смо и какви смо.
Опростите на дужини писанија, но на крају бих изразио поштовање према nick-у Черевићанин, а ево зашто: никада није била поента у пионирској марами - већ у нечијим плавим локницама. Ту ниједан диктатор није могао да помогне или нашкоди.
»
izvinite, sta sam ja pogresno
Dejan Stanković (20 Februar, 2007 - 23:22)
rakao. da li je Tito bio diktator ili ne? Jeste. Da li je bilo gorih? Jeste. A da li je on bio dobar? ^Nije. Toliko s moje strane. Nema tu relativizacije. O drugim diktatorima slabo sta znam, ali indikativno je da je organizovano glasanje za najveceg Portugalca u istoriji i da na listi, prema glasovima naroda, vodi Salazar. Mnogi su ga voleli, mnogi za njega imaju opravdanja. isto se odnosi i na franka i na pinocea, koji
su bili drasticno krvaviji. pa da da li to znaci da su oni prihvatljivi i da treba da za njima cmizdriti? Nikako.
nasa je obaveza da nikada ne zaboravimo da NE POSTOJE DOBRI DITATORI. Stoga, smatram da kada god se spominje ime diktatorsko uvek treba jasno pomenuti da su bili diktatori. a ne drugovi, jer na drugovi bili nisu, mi ih nismo zanimali.
Dakle, TITO JE BIO DIKTATOR.
kada bude bio blog o nekom drugom diktatoru napisaci isti pos ali cu pomenuti ime tog drugoga.
ovde se ogranicavam na TITO JE BIO DIKTATOR.
»
Dejane,
irvas (21 Februar, 2007 - 05:22)
"...nasa je obaveza da nikada ne zaboravimo da NE POSTOJE DOBRI DITATORI."
delimicno se slazem sa vama po ovom pitanju, mada ne mogu a da ne konstatujem da je srbima u ovom trenutku, diktator vise nego potreban. neko mora da zavede red, da prevaspita narod i da obezbedi civilizovan zivot buducim generacijama. takva osoba bi bila "dobar" diktator, osoba koja bi svesno zrtvovala sadasnjost, i time pripremila drzavu za bolju buducnost.
»
Drago
surabya johnny (20 Februar, 2007 - 02:01)
mislim da greshka u tvojem poimanju Tita kao istorijske lichosti pochiva na "trajno" friziranim istorijskim "chinjenicama"- jer tih 800000 partizana koje pominjesh, i Jevreje povrh toga- pa to je, oprosti mi, sprdnja. Zamisli kako je 1945 bilo "800000" partizana a godinu dana pre toga , 1944, recimo 150000 (shirokogruda procena) mada se to ne da precizno utvrditi- danas vishe ne ; mozzda, ali teshko, u izveshtajima koje ozbiljnije tajne sluzzbe.
osim toga- ti gledash na tita kroz zatamnjene slepachke naochari (ne jer si ti slepac, ovo kao parabola "ruzichastih") danashnje srpske stvarnosti i uporedjujesh kiklope i lilputance.
ja ne znam koliko je tebi godina- pretpostavljam ali da i nisi tako mlad, jer znash puno toga, ali shto se Druga Tita tiche- mislim da ne bi bilo zgorega ne samo proshiriti horizonte, vec ih onda primeniti na jedan celishodniji, svrsishodniji nachin.
ne moze se nikako prosudjivati nechija "povijesna uloga" sa takvim arshinima - blago recheno- neprikladnim.
pozdrav , dragi Drago
»
Balasevic
Nikola Vitas (19 Februar, 2007 - 13:59)
dule, ti balasevica bas ne volis, je li? sta mu je greh? sto je pevao titu? ili sto nije pevao slobi?
»
Nikola
Dejan Stanković (19 Februar, 2007 - 14:34)
a zasto je trebalo da peva bilo kome? Mislis da nepevanje jednom diktatoru opravdava poltronstvo drugom?
»
Balasevic?
Nesh (19 Februar, 2007 - 14:46)
Evo ja ne volim Balasevica!Zlobnici bi mozda rekli da je to zato sto je Pesnik video Tita tri puta a ja..smrc,smrc...samo na slikama..
Uzgred, Dule izostavio si "bolji" deo Balaseviceve pesme - ono kad je video Tita treci put...i Nazor bi se postideo da je mogao da procita taj "najdirljiviji" deo ...:)
»
Bio me je blam
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (19 Februar, 2007 - 16:39)
od te strofe, najiskrenije.
»
Quote:dule, ti balasevica
Srđan Kusovac (19 Februar, 2007 - 15:34)
Quote:
dule, ti balasevica bas ne volis, je li? sta mu je greh? sto je pevao titu? ili sto nije pevao slobi?
Nije direktno njemu, ali se svojevremeno i te kako detonirao.
Bagrenje je napisao u vreme najveće galame o maltretiranju Srba na Kosovu. Onda je otišao korak dalje pa napravio onu gde su reči nešto tipa "plaše me ljudi koji govore lj" ili tako nekako i onda najgnusniji fašistički stih: "...oni (ti ljudi koji govore lj) su prgavi po pravilu".
»
Balasevic II
Nikola Vitas (19 Februar, 2007 - 15:56)
na jednu stranu balasevic i racunajte na nas i samo da rata ne bude i sve ostalo, a na drugu stranu ekipa (krstic, saper, partibrejkersi, darkwood dub, goblini,...) koja je 1999 ispevala pesme poznatog pop autora, u medjuvremenu osvetelog, nikolaja velimirovica, a sve u produkciji amfilohija radovica.
medju muzicarima sa ovih prostora, kad se sve sabere i oduzme, balasevic sigurno nije taj kojeg bi prvog trebalo na stub srama zbog nekorektnog politickog angazmana.
»
Nikola
Dejan Stanković (19 Februar, 2007 - 16:11)
u pravu si
"medju muzicarima sa ovih prostora, kad se sve sabere i oduzme, balasevic sigurno nije taj kojeg bi prvog trebalo na stub srama zbog nekorektnog politickog angazmana."
Balasevic je samo ejdan od njih.
a mislim da ge je i sramota zbog slihtanja. To sto se ti u vreme njegovog slihtanja nisi rodio, ne znaci da on to nije cinio. O ostalima sada nije rec, ja z anjihovo slihtanmje ne znam, jer nisam bio nazoca, no ako jeste kako govoris, njihov je greh takodje za moralnu osudu.
Mene kod balasevica nervira sto se slihtao ne u soje ime, vec u ime citave generacije.
»
Ima jedan čovek koji je
Srđan Kusovac (19 Februar, 2007 - 16:46)
Ima jedan čovek koji je ispao veliki laf kada je počelo da se otvoreno govori o šlihtanju Bravaru.
Nije muzička nego novinarska priča ali je znakovita.
Vanja Bulić, šta god da je radio posle, nije to tema, negde valjda '87. ili tih godina napiše u Dugi poduži tekst kako se ko od novinara šlihtao. Čitam ja tada i sve vreme mislim nešto: a šta si ti pisao, majke ti. A onda na kraju: A evo šta je potpisnik ovih redova pisao - o onda najgori panegirik koji se može zamisliti. Čovek lepo potpisao.
U tom smislu je Balašević (ne samo u tom smislu, nego zapravo i u tom smislu) drugačiji od Bore ili Prelevića. On je otvoreno masu puta rekao - da pisao sam pesme Titu itd. (Doduše ovaj drugi deo opusa ne priznaje). A Bora i Prelević danas u naci fazonu ćute ko ribe da su i oni to radili. Štaviše radili su odvratnije stvari od Đoleta. Ono njegovo Računajte na nas barem nije onakvo kao one bljuzge ove dvojice. A što se tiče Tri puta sam video Tita maršala - e pa ta je van konkurencije.
Inače i Zdravko Čolić se istakao. Nije samo ona Druže Tito mi ti se kunemo. Ima još jedna. Zove se Titovim putem. Refren je: Pjesmom Tita i partije, rodna polja naše more, Ponosni smo na to svjetlo, snažno kao naše nade....
I taj MP3 imam :)
»
Krivi smo mi koji smo ćutali...
snail (19 Februar, 2007 - 18:12)
Nisu svi imali sreću da se rode u politički korektnim i društveno svesnim porodicama, sa roditeljima koji su ih od prvog dana ispravno usmerili kroz život. Mnogi su bili vaspitani da se šlihtaju Titu, a drugi mnogi popu. Većina je u ono vreme bila, a i sada (i svugde) je ispranoga mozga, te verovatno i Balašević. Njemu je, očigledno bilo potrebno više vremena da se orijentiše, za razliku od onih orijentisanih od malena.
Mada, on meni više liči na pevača iz crtice D. Radovića: "Pevači pevaju zato što su pevači, a ne zato što im je do pesme. Ko to shvati, razumeće i ostalo."
Čini mi se da je shvatio da će najlakše zaraditi ako peva, pa je postao pevač. Tema - po potrebi. Pevao je i Titu, i "Bagrenje", i plašio se onih koje govore "lj" (što većina od nas ne očekuje od nekog ko je rođen u Srbiji, a maternji jezik mu je Mađarski). Čovek je pevao razne gluposti, ali mu se ipak ne može zameriti da je podržavao, a tek ne da je huškao na rat ili nacionalnu netrpeljivost.
Naprotiv, pevao je protiv Miloševića kad niko drugi nije (Sloboda-ne, Legenda o Gedi gluperdi i Putuj Evropo - potez sličan tekstu V. Bulića iz Kusovčevog komentara) i nekako dospeo do titule UNHCR-ovog ambasadora dobre volje zbog rada na pomirenju i doniranja novca za izbeglice u regionu.
Što bi se reklo u Titovo doba: Drug je revidirao.
Njegov život sa primitivnim ženama i ljubav prema njima je njegov intiman izbor i ne odražava se na njegov politički (ne)angažman, nesporni talenat za ljubavnu liriku i njegov zabavljački dar, na koji po pravilu prvo pljunu Novosađani, kao dokaz da niko u svom selu ne može biti prorok.
Za kraj, Balaševića ne slušam - ne volim takvu muziku. Nikada nisam bio ni na jednom njegovom koncertu i nemam ni jedan nosač zvuka sa njegovim uratkom. Samo se trudim da budemo Ljudi iako smo Srbi.
I zakletva, uslov da se ovde postira:
Ja sam se zakleo malko drugačije od Duleta, i sad znam tu zakletvu naizust...
...da ću voleti svoju domovinu i njene bratske narode sve,
i da ću ceniti sve ljude sveta koji žele slobodu i mir...
Mi nismo imali SFRJ i Tita u zakletvi, a pevali smo i: Drugarice posadimo lale kud prolaze Titove budale... :-)
»
moram da kazem pricu : za vreme druga Tite
manitu (19 Februar, 2007 - 20:12)
ISTINITU PRICU !
o jednom visoko pozicioniranom ex ratniku, a zatim profesor na vojnoj akademiji .
Profesor je predavao svoje licno misljenje o Sutjesci :
rekao je da je to bila strateska greska, da se uvek ide vrhom brda, a nikad donilom . Uvek idi visim predelom, a ne da te neko moze gadjati odozgo . To je znao josh i Aleksandar Makedonski , Veliki .
Pozovu ga na odgovornost (citaj : ribanje) .
On hrabro obrazlozi svoje misljenje i sve potanko objasni kako i zasto je Sutjeska najveca strateska greska , koliko je njih izginulo , anije moralo ...i sve tako .
Ne dostupa.
Taj hrabri ratnik je bio sudjen i osudjen na : meru bezbednosti dozivotnog lecenja . Zena i cerka su ga se posle prve decenije odrekle . Prodale su stan . Njemu je nova, stara i jedina kuca postao Centralni Zatvor - deo za psihoticare na dozivotnom ispitivanju ( jer napr . "psihoza moze biti : tinjajuca , reaktivna, i u raznim drugim formama , opsan po druge..." ) .
Profesor Vojne Akademije je postao istorijska cinjenica, pa statisticka greska i najzad slucaj koji se uzima kao primer zloupotrebe psihijatrije u politicke svrhe.
On je verovatno odavno pokojna osoba .
Knjige kazu da nije bio psihotican .
Do kraja se drzao svoje price o Sutjesci i to mu je bio jedini greh . Zato je proglasen narodski receno Ludim covekom . Tvrdio je da je Sutjeska bila greska .
Cesto se pitam koliko ima takvih koji su samo imali svoje misljenje , a nisu dospeli u knjige ?
»
Manitu,
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (19 Februar, 2007 - 20:56)
jel mu znas ime? Pridruzujem se Dejanu u znatizelji.
»
Pukovnik, prof. Vojne akademije
manitu (20 Februar, 2007 - 01:01)
uzasno mi je zao sto se ne secam prezimena .
Znam da je bilo neko obicno ,svakidasenje prezime (napr. Stanojevic, Stojanovic ) . Predavao je predmet 'Strategija i Taktika 'ratovanja na Vojnoj Akademiji .
Najveci crnjak je sto ga nije sud osudio , vec vestak !
Zato i jeste zloupotreba psihijatrije u pol. svrhe.
Nareceni vestak je kasnije nastradao pod cudnim okolnostima na pustom i ravnom putu u sred Vojvodine.
Neobicnost slucaja je privukla paznju pomenutog Vanje Bulica dok je josh bio novinar 'Duge . Prica o tom pukovniku, profesoru je dospela i u medije zahvaljujuci tvrdoglavosti glavnog lika :
Profesor nije hteo da primi opstuznicu ni posle 30 godina. Dakle nije je potpisao, primio, prihvatio - cime je prezreo sistem i odbacio drzavni aparat .
Bila je kratko u medijima , bljesnula i nestala .
Kasnije je dospela u strucnu luteraturu kao "case study"
»
ma nema veze ime
sonja k. (20 Februar, 2007 - 01:11)
kada se srpski monarhisti bace na case study proglasice te za svetog manitu spasitelja.
»
@manitu
surabya johnny (20 Februar, 2007 - 03:22)
ovo je besprekoran primer o shizofreniji kao jedinom mozda preostalom i mogucem revolucionarnom momentu unutar danashnjeg ustrojstva sveta: koji izmiche bilo kakvom sistemu. shizofrenija usvojoj autentichnosti josh je nedodirljivija i nesalomljivija.
ovde, dodushe, nije rech o datoj psihopatoloshkoj (autentichnoj) shizofreniji (ipak chovek je proglashen ludim i ima prava da uradi ili ne shta hoce, osim da bude slobodan) ali ova je kratka pripovest bremenita raznim znakovitostima i oznachiteljima.
hvala ti shto si je podelila/o sa nama, mani tu.
vrlo je pouchna.
»
Koliko se secam
Branislav Kovač... (20 Februar, 2007 - 10:57)
da se umesam, radi se o pukovniku Veljkovicu...mislim da mu je ime na R//adomir ili tako nesto...Sam sam , dok sam bio gl,uednik, nappravo 80/tih godina nekoliko tribina sa temom Zloupotreba psihijatrije u politicke svrhe.,,.Ima toga dosta..iz tog vremena...Svojevremeno je, mislim Duga, o tome pisala...pa ako je verovato mom secanju, koje nije pouzdano, radilo se o Magistarskoj tezi "Titova strategijska greska na Sutjesci" ili tako nesto...gde se covek bavio samo vojnom doktrinom, ali je jedini problem bio sto je to dokazivao pre Titove smrti!!!???
Ne znam da li sam pomogao...ali mi se tako nesto cini!
Poz
BKC
»
meni je zao
snezana7plus (19 Februar, 2007 - 19:53)
meni je zao pesama...
slihtao se autor ili ne - ostaju pesme, one lepe ljubavne. A kod nas cim neki autor "skrene" politicki i dela mu se kaznjavaju sto ne volim.
Balasevic je mozda politicki netalentovan, verovatno i ne peva bas vrhunski, ali ne bih rekla da se ikada slihtao. Prosto je pevao ono sto je osecao... e sad, ponekad na bazi pogresnih informacija, to mu je greska.
»
Balalashevic
Lun (19 Februar, 2007 - 16:08)
Pa pevao je i Kasapinu - "Ne lomite mi bagrenje jer sve cu da vas polomim..."
»
Ма шта велиш,
Milutin Mladjenovic (19 Februar, 2007 - 16:47)
Песма *Не ломите ми БАГРЕЊЕ* је баш подршка Касапину кажеш!
А да је наслов песме био * ЛОмите ми слободно и багрење и кости и кичму*, е то би била мирнодопска песма упућена УНИЦЕФУ и ХЕЛСИНШКОМ комитету заједно.
Иако сам ја лично био човек који је Милошевића провалио после само 24. часа од када сам га први пут видео, и којег сам први у Србији критиковао, и то у моменту када је то било опасно по живот, сада када слушам овог Доналда горе, у инат би и ногама и рукама данас гласао за њега.
»
ahahahahahahahah
surabya johnny (20 Februar, 2007 - 03:30)
Milutine, iako ce mozda ovo obracanje unekoliko ugroziti moja salonska stremljenja moram na ovom mestu da se od srca nasmejem i kazzem da se slazzem da je ovo, blago recheno, staljinistichka para noir i da se slazzem sa vama (povodom prvog dela vashega posta)
deo koji sledi (zakljuchak) je pomalo nerazuman, slozzicete se.
»
Pa, on - Djole - se jos "na
Uca Nislija u K... (19 Februar, 2007 - 15:10)
Pa, on - Djole - se jos "na vreme" odrekao pesme "Racunajte na nas". Govorio je da mu je zao sto je ikad napravio. Kao zloupotrebljavala se.
A to sto mu je idol bio (ili jeste) Broz (ne znam da li je to uopste tacno), pa i nije neka falinka. Sad mozemo da pricamo stagod hocemo, ali, bogami, ja ne znam da sam ikad lepse ziveo nego dok je on stvarno bio sef drzave.
I da PODVUCEM: nije mi Broz (ni njegovi sateliti) idol. Nemam averziju ni prema cetnicima ni prema partizanima (komunistima), a, verujte ni prema ustasama. Jos manje prema domobranima. Niti koga od njih (i njihovu "borbu") posebno cenim. Svi su oni cinili (i jos uvek cine) ista sranja u ime nekakvih ideologija. A toga - ideologiziranja - sam se otresao. Sad verujem samo svom sudu.
»
sudstvo je na najnizim granama
manitu (20 Februar, 2007 - 01:05)
nego sto je ikad bilo !
ne mogu da verujem da neko moze da izrekne takvu misao :
verujem samo sudu .
mislih sudu kod nas ? ili Sudu generalno !
»
GRESKA U KORACIMA
Uca Nislija u K... (20 Februar, 2007 - 02:57)
Nisam se dobro izrazio. Mislio sam: ne verujem vise ni u kakvu ideologiju. Moja ideologija je moj sud (Ne onaj u pravnom smislu reci. A srpski sud - pravnici - je na najnizem nivou.)
Hvala na upozorenju.
Pozdrav.
P.S. napisao sam, ipak, u prethodnom komentaru: Verujem samo SVOM sudu.
»
Pogresan tok jer smo otsvirali rok
Jelena Pavlović (20 Februar, 2007 - 13:47)
A u Suncokretima je bio B. Corba i kosa mu nije bila masna.
»
E, Jelena tad je dotichni
JJ Beba (20 Februar, 2007 - 14:57)
E, Jelena tad je dotichni bio akustichar i nije mu dolikovala masna kosa. Kad je postao roker, zamasto je i sebe i kosu, jer tako mali Mikica zamishlja r'n'roll i angazovanost. Protest, batice :))
»
Ma, Bora Corba
dunjica (20 Februar, 2007 - 15:01)
jos jedino protestira protiv zdravog razuma i dobrog ukusa, sta god pod tim podrazumijevali.
»
mislim da je moja generacija
djenka01 (18 Februar, 2007 - 22:43)
medju poslednjim, ako ne i poslednja , koja je polozila zakletvu Tiletu, generacija `75
eeeeee
i to smo se DRALI svi , poput Protica :))
»
E pa nije
Jelena Krajšić (18 Februar, 2007 - 22:47)
ja sam '76 i bila sam pionir.
Vi, generacija `75, ste poslednji koji ste napredovali i postali omladinci.
Što znači da sam ja večiti pionir!
»
'75. je poslednja generacija Titovih omladinaca...
Breznjev (18 Februar, 2007 - 23:19)
A ovi iz '78me su krenuli u školicu '85te i mislim da nisu dobili ni kape ni marame, a?
....
edit:
Sad pročitah šta piše Mairosu, dakle '82. godište je godište najmlađih pijonira
»
Ne drzi me za rec ovde...ali
Mairosu (18 Februar, 2007 - 23:27)
Ne drzi me za rec ovde...ali jasno se secam da je jedan drugar iz razreda imao mladju sestru '83, i da je ona plakala ceo dan jer su joj otkazali pionirsku ceremoniju. Znaci, bilo je zakazano sve, ali su ga otkazali u minut do dvanaest.
Podseti me, bas cu kazem roditeljima da mi posalju kapu & maramu. Jos se to cuva.
»
Ja sam '77. godište
Kum Djole (20 Februar, 2007 - 02:34)
i sećam se ceremonije u 'Pionirskom gradu', dakle '84. negde sigurno. Nije bilo dovoljno kapa i marama za prethodno slikanje razreda u školi, a na samoj zakletvi vezivale su se marame, kape nisu davali. Mislim da smo svi dobili po značku, ali se ne sećam šta je na njoj pisalo. Sećam se međutim sestrine zakletve tri godine ranije, oni su imali sve, i kape i marame i bele košulje, baš je bilo idilično. Kad sam i ja najzad postao Titov pionir, navadila me da pozdravljam himnu kao Boško Buha, svaki put kad ide neka utakmica reprezentacije na televiziji. Ovo sam iz zezanja radio pred Argentinu '90 što je ujedno bila i jedna od poslednjih utakmica bivše države kada su 'Hej Sloveni' najvatrenije pevali Hadžibegić i Ivković.
»
Mi iz '75...
Carobnica (18 Februar, 2007 - 22:58)
...smo poslednji mahali na sletu :)
Prve dve su pevali Zdravko Colic i Djordje Balasevic.
Ko je izvodjac trece pesmice?
»
Hvala...
Carobnica (18 Februar, 2007 - 23:05)
...promaklo mi je...odoh da je naucim...za melodiju cu se vec nekako snaci :)
»
Racunajte na nas je Rambova
ilegalac (19 Februar, 2007 - 00:47)
Racunajte na nas je Rambova pesma:)
»
poslednj mahali na sletu
djenka01 (18 Februar, 2007 - 23:09)
a prvi polagali prijemni za upis u srednju skolu
toliko smo posebni da ne znam sta bih sa sobom :)))
»
Zamorcici...
Carobnica (18 Februar, 2007 - 23:20)
u svakom pogledu.Da te podsetim Djenka...
Prvo su na nama isprobavali u prvom osnovne neke nove skolske metode, pa kad smo se taman navikli na skolu - tras prijemni, cisto da nam odrze paznju...I stvarno smo neka, ne posebna, nego cudna generacija :))valjda zato sto su nam ukinuli slet, nosenje lokalnih stafeta koje su bile imitacije one prave, koju su zadihane omladinke ili pionirke predavale drugu Jozi na stadionu, a kom drugom nego, JNA:)))
A ne znam da li se secas, bar je u mojoj skoli to bio princip, na slet su mogli samo razredi od 5-tog pa navise...I onda su ga ukinuli ali je jos godinu-dve funkcionisala "omladina" pri partiji...pricali stariji omladinci...
»
Eh sad. Ja sam '80, pa sam
Mairosu (18 Februar, 2007 - 23:02)
Eh sad.
Ja sam '80, pa sam ne samo polozio zakletvu, vec i recitovao nesto.
Koliko se secam, '82 je poslednje pionirsko godiste.
»
Rodjeni 1981. god. su
Uca Nislija u K... (19 Februar, 2007 - 15:36)
Rodjeni 1981. god. su poslednji koji su dali Pionirski zavet (ne Zakletvu).
Ovo je siguran podatak. Moj sin je to godiste i znam da posle toga u skoli u kojoj sam radio nije bilo tih svecanosti.
»
Drugovi...
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 22:44)
...Tito nije umro, on je među nama...( Nikola Ljubičić na jednoj sednici general štaba)..
»
tito, tito
Jelena Krajšić (18 Februar, 2007 - 22:57)
to smo svi miiii
i mama i tata
i ja i tiiii...
»
E Drago,
Milutin Mladjenovic (18 Februar, 2007 - 22:59)
nije to najbolje što je taj najpoltronskiji GENERALISIMUS rekao.
ja svojim ušima sam slušao kada je Nikola Ljubičić, inače rođeni UZIČANIN, pričao i upotrebljavao našu reč- HEMIJU, kao KEMIJU, dakle, u bolesnoj poltronštini hteo je da imitira Titov izvorni dijalekt, jer je Tito tu reč tako izgovarao.
ej ljudi, uŽIČANIN a koristio reč KEMIJA, stašno, da srašnije ne može biti.
ja mislim da ga se i Tito gnušao te njegove ljigavosti i POLTRONŠTINE koja je bila svojstvena svim srpskim kadrovima u vremenu od 45. godine do skorašnjih dana.
»
Nije Uzicanin
Geronimo (19 Februar, 2007 - 07:23)
Iz Karana, sela u uzickoj opstini (ne govore sa zagorskim naglaskom). Blizu Uzica al' nije Uzice.
»
88 ruza za druga Tita (Drago
JJ Beba (18 Februar, 2007 - 23:02)
88 ruza za druga Tita (Drago jel' tachan broj) :))
»
Ma tačan u bocu....o)
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 23:08)
Tačno 88 ruža.o)
Svega je bilo po 88. Sadilo se drveće po svakoj mesnoj zajednici u tom broju. Lopovi nisu smeli maznuti ništa ispod toga broja. Jedino u seksu nije bilo izvodljivo.o)))
»
Na VMA
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (18 Februar, 2007 - 23:13)
jos uvek stoji Tito od zbunja', kada prelece avion, lepo se vidi. I na Banjici na soliteru na poslednjem spratu na fasadi pise, naravno, Tito. To se nikada nece skinuti, morace da sruse soliter:)
»
Velenje...
Carobnica (18 Februar, 2007 - 23:25)
nekad Titovo jos uvek na svom trgu cuva bronzani spomenik drugu...i mislim da je jedini sacuvan na prostorima bivse Juge.
Slovenci jedini se nisu odrekli tog dela istorije. Mnogi smatraju da zato sto im nije previse bogata, pa im je to dobro doslo. Hrvatska jeste jednim delom, ali su uz nove nazive ulica ostavili i stare - ime nove a u zagradi npr. Obala marsala Tita...
»
Znam sve navedene pjesme,
vipera (18 Februar, 2007 - 23:42)
Znam sve navedene pjesme, polagala zakletvu i bila omladinac. Skupilo se godina u međuvremenu. Samo da ispunim uvjete bloga
U Hrvatskoj je Tile sačuvan prilično dobro,u odnosu na partiznaske spomenike. HNK se i daljenalazi na trgu maršala Tita. Razlog je vrlo tirvijalan. On je bio Tuđmanov idol. Ako se ko sjeća 1995 parade na Jarunu, kad je obukao slavnu bijelu uniformu. To je bila takava karikatura od parade, jednako kao što je Tuđi biokarikatura oa Tileta. Tako da se Njegove ulice misu dirale u HR. A stara imena su ostala na pločama, jer ne stižu mijenjati ploče brzinom kojom mjenjaju imena.
Prije nekog vremena je u Kumrovci nepoznat netko digao u zrak spomenik, ali su na ALU brzo izradili odliv iz arhiviranih Augustinčićevih kalupa, tako da je opet tamo.
»
Vipera
Jelena Pavlović (20 Februar, 2007 - 13:54)
Bio je on i Slobodanov uzor. A svima njima, ukljucujuci i Tita uzor je bio Musolini. Voleli su da, eto tako, stanu uspravno, da se isprse i da se( e sada bas nisam sigurna u ovo, ali ide uz njih) klate napred nazad sa rukama iza ledja.
»
Odricanje od istorije
slavica i branko (18 Februar, 2007 - 23:49)
"Slovenci jedini se nisu odrekli tog dela istorije"
Odricanje i poricanje istorije su cisto srpski patenti.
Ovde su ljudi sebi dali luksuz da mogu da zive nepovijesno, da istrebe iz svoje proslosti sta im se ne svidja, gurnu pod tepih i vozi dalje.
Odsecaju se celi komadi proslosti.Zaboravljamo. Ne umemo da razdvajamo zito od kukolja,istoriju konstruisemo, umesto da je rekonstruisemo, lisavamo se iskustva, znanja, i razumevanja!
Samo mi patimo od "viska istorije".
"Mnogi smatraju da zato sto im nije previse bogata"
Jel` istorija? Slovencima? Jadni onda Slovenci!
Znaci zato im je potrebna Titova skulptura- da im resi trgove i istoriju?!
Carobnice, carobno!
»
Nisam imala losu nameru...
Carobnica (19 Februar, 2007 - 00:10)
samo sam se nadovezala na pricu gde jos moze da se vidi taj deo istorije...slazem se s Vama da je odricanje srpski patent. I meni to smeta...i meni je jako zao sto smo se od '90-tih na ovamo odricali tog dela istorije, jednostavno bilo nam je nametnuto svim prilikama koje su nas snasle... Ali, moram da primetim i da je sistem od Drugog svetskog rata do '90-tih isto tako raskidao sa istorijom koja je bila pre njega...ocigledno da je to neminovnost svih sistema kroz koje prolazimo, nazalost......Moj prijatelj Francuz ispricao mi je jednom prilikom da su Slovenci imali ozbiljan problem nacionalnog i istorijskog identiteta prilikom kandidature i ulaska u EU...pa otuda i da nemaju viska istorije...mozda sam to malo pregrubo saopstila, ali bez lose namere!
»
Previše mašte
sandu011 (19 Februar, 2007 - 10:51)
Ovo sam pročitao u " Novostima " online....
METKA i ja smo, na primer, bili prisutni tokom jutarnje masaže u bazenu, na Brdu. Posle tretmana, služili smo doručak Titu. Zato me čudi otkud ljudima toliko mašte. Posebno, kako su izmaštali Jovankinu "ljubomoru, histeriju, paranoju i svađu"... Taj rečnik! Pa, Jovanka nikad nije imala takav rečnik, da bi Titu mogla da kaže: "starkelja", ili ono što je navodno on njoj uzvratio "lička bukvo". Jovanka je bila prava dama. Dama, u svemu, ali mnogima nije prijala jer je bila britka kao sablja. Tražila je disciplinu u radu, kao svaka domaćica u kući o kojoj brine. To je, zaista, bila jedina njena briga, a nikakvih političkih pretenzija nije imala. Taman posla. To su sve spekulacije i da budem konkretan - potpune neistine. Žao mi je kroz šta je sve prošla i prolazi ta žena.
Jože Oseli o Jovanki Broz još govori kao i vrlo skromnoj ženi.
- Sećam se, pozvali su Metku i mene na Brione. Ona i Tito još su bili - jedno, zapravo oni su to bili do kraja života, iako su ih te poslednje godine Titovog života - potpuno fizički razdvojile. I, tamo, na Brionima, Jovankin krojač Bobek kaže joj: "Trebalo bi, drugarice, da obnovite garderobu". "Ne, Bobek, nego ove stare, prekroj, biće to dobro". A sećam se i kad smo Metka i ja od starih zavesa, napravili stolnjake, a ona je to, verujte primetila. Kazala je: "Baš je ovo lepo, to su one zavese iz salona, gore". Ili, posle državnih prijema, kada isprati goste, ona se uvek okrene prema meni, kaže: "Hvala, Jože, lepo ste ovo organizovali".
Titov batler kaže da bi on sada mogao da mašta, ali nema takvu maštu.
- Eto, na primer, o predsedniku, ja ga još tako zovem, kažu da je bio bahat, neosetljiv. To nije tačno. Uvek je imao vremena da sa osobljem porazgovara: o porodicama, običnom životu. Jednom, posle prijema, kasno u noć kada smo se mi, osoblje, opustili, postavili večeru, silazi i Tito u penjoaru. Kaže: "Boga vam, vi večerate, a ima li šta za mene?" Ostao je do kasnih večernjih sati, kao ravan nama. Ni on, ni Jovanka, nikada nikoga nisu unizili ni rečima, ni postupkom.
To je istina?
- Da, to je istina.
»
vidi se na Google Earth
Ivan Milošević MC2 (18 Februar, 2007 - 23:31)
u dvorištu Instituta bezbednosti, piše Tito drvećem. Mada je ta fotka negde iz 2001-2003, ne znam da li još stoje stabla.
»
tamo su. lepo se vidi na
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:35)
tamo su. lepo se vidi na google earthu.
mene oduševljavaju kuće u primorju (tamo je valjda takav malter) kad pada kiša nekoliko dana, nakvasi prekrečene fasade onda se ispod naziru parole iz '45.
Kad smo već kod toga:
original pesme Uz maršala Tita
nije ... junačkoga sina nego ...i druga Staljina
Posle '48. promenili.
»
U selu...
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 23:41)
...Oklaj kod Drniša,rodnom selu Ivana Aralice, glavnog Tuđmanovog ideologa,godinama su stajali stihovi ispisani masnom crvenom farbom, koju ničim nisu mogli ukloni..
- Staljin zove, sva se zemlja trese,
Ej Slaveni, ujedinite se..o)
Nebi me čudilo da ovi naši danas, ispisuju slične stihove, samo što bi umesto Staljin stajalo Putin.o)
»
Tito od žbunja na google earth
vucko (18 Februar, 2007 - 23:43)
Geografska dužina: 20.46953209509328
Geografska širina: 44.76137342409172
Htedoh da stavim XML sadržaj placemark-a, ali ga proguta blog pri prikazivanju komentara...
»
komunisto
JJ Beba (19 Februar, 2007 - 20:36)
nikad ni u jednoj. Ova parola chisto da se uchipim u blog, kad vec nisam u partiju :) JJ Be ba misli svojom glavom :)
»
Zaboravili smo...
Carobnica (20 Februar, 2007 - 00:38)
cuveno skandiranje : Za domovinu s Titom - NAPRED!!!
»
Dule,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 02:41)
prvo da se zapljunem, znam sve tri pesmice a zakletvu ću da obnovim:)))
A sad - kažeš da će morati da sruše soliter.
Ali zato neće morati da sruše zgradu na Novom Beogradu preko puta Fontane gde na poslednjem spratu piše slovima velikim kao prozori - Ratko Mladić, Nož, žica, Srebrenica - samo da prekreče. Ali niko neće. A ja fotografisala.
Jasna Bogojević
»
Tito na zgradi
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (19 Februar, 2007 - 11:12)
ne mora da se brise. To je sada vec predmet sprdacine. Ali ako to (!!!) stvarno pise na toj zgradi, nju treba srusiti. Najiskrenije. Pozdrav, Jasna
»
Vidi se...
ivana23 (19 Februar, 2007 - 10:49)
na Google earth-u. Cudi me da ga niko nije posekao, verovatno se dobro vidi samo iz vazduha.
»
A
JJ Beba (18 Februar, 2007 - 23:13)
Mi smo na tenisu u TK Partizan, koji se takodje bio pridruzio dotichnoj manifestaciji!!, svaki izgubljeni gem posvecivali dotichnom jubuleju :)))
»
Mene jurili penzosi
zvek (19 Februar, 2007 - 10:32)
iz kraja kada bih u jedan od tih 88 žbunova pustila kerušu da kaki.
»
Ruze ili "drveta"?
TOWERBGD (18 Februar, 2007 - 23:12)
Zar nije bilo 88 drveta/sadnica? I to smo izgleda zaboravili:)))
Zvonko Drazevic
»
Poslednja osoba (da ja znam)
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:06)
Poslednja osoba (da ja znam) koja je osuđena za "vređanje lika i dela Druga Tita" osuđena je 1987.
Neki likovi obili jednu trafiku (nije ministar) na Novom Beogradu da uzmu cigare. Sišao neki prvoborac počeo da kenja kao kakva ste vi Titova omladina, ovi ga oteraju u k i kaže jedan lik nešto tipa "ma je*o te Tito". Matori ih tuži, ovoga osude. U presudi stoji nešto tipa da je odbačena tvrdnja advokata odbrane da mrtav čovek ne može biti uvređen "pošto je poznato da je drug Tito samo privremeno sprečen da obavalja dužnost". Nisam siguran da je baš takav citat, ali to je suština.
»
Potpuno moguće...
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 23:13)
..da se to našlo u obrazloženju,Srđane. Te sudije su bile čudo u sažimanju ideoloških obrazloženja.
Treba pročitati obrazloženje sadašnjeg ministra Stojkovića koji je bio sudija na procesu "šetorici", 1986. godine. Kakvih tu ima čuda i "majstorskih" konstrukcija.0)))
»
kod nas ima Titica koliko hoces ....
manitu (20 Februar, 2007 - 01:14)
opste je poznato da se Tito replicirao .
Sloba je bio Titic , onako primeran .
Zena mu , josh bolja Titicka .
Mentalno je ziv svakako .
U gegu, u stavu , a o misljenju da ne pricamo !
Neki su ga cak i prevazisli !!!
Eto gosp. Fon Bogi Zaric, smeje se sa izbornih plakata , a i sa poternice !
Ne zna se koji osmeh je lepsi , dal' s apoternice ili sa izbornog plakata !
I tako ziveo dugo dugo i srecno u svom zamku , vozeci se u svom rolls-u .
Ortak dosao iz UK . Kune se da je video Bogijevog oca .Zivi u zamku , a ispred sofer u livreji .
Kaze ima blindirani Rols , slican kao kraljevksa porodica , nesto kao "Silver Shadow" .
O kako to nespojivo zvuci . A zove se nesto kao "Janichiee" .
Ne znam da li da verujem josh uvek .
»
Bez naslova
bravar (18 Februar, 2007 - 22:56)
Pionir sam tim se dicim,
to ne moze biti svak!
Umrijeti za slobodu
moze samo div - junak!
Je l' bilo i nesto ovako, ili sam pobrkala?
»
bez naslova
bravar (19 Februar, 2007 - 11:16)
Tacno tako! Partizan, a bogami i Crvena zvezda!
Bilo mi sumnjivo to oko pionira.Hvala.
Btw - Da li je Zorica Kondza pevala ono
Znam, tebe nema,
tuzna je istina ta.
Ljubav za tebe
zivece vekovima:)))
»
Za domovinu s TITOM!
komunista (18 Februar, 2007 - 23:01)
NAPRED!!!!!!!!!!
Nikad nisam imao priliku igovoriti ove reči... :(
»
Bora Čorba i Dušan Prelević pevaju Titu
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:01)
E moj Dule,
skupljam ja MP3 fajlove tog tipa godinama. Imam pozamašnu kolekciju u folderu "Indoktrinacija". Začudio bi se čega sve ima.
Ljubičici su pevali (imam sve tu) među ostalima:
Indexi, Oliver Dragojević, Meri Cetinić, Yu grupa, Zvonko Bogdan, Neda Ukraden, Rani mraz, Mostarske kiše - i
dve poslastice:
Bora Đorđević (dok je bio u Suncokretu) i Dušan Prelević (imam i te fajlove)
Evo prekucavam te pesme:
Mi smo ponos druga Tita (peva Dušan Prelević)
Uradili smo mnogo
možemo još više
omladina naša
kao jedan diše.
Ugradićemo ljubav
u sva naša dela
nama se ponosi
domovina cela.
Šamac-Sarajevo
Morava i Sava
pročulo se svetom
to je naša slava.
Reći ćemo sutra
svakom ko nas pita
mi ponos našeg druga Tita.
Reč Titova (Suncokret - lepo se čuje glas Bore Đorđevića, pogotovo u refrenima)
Ova je zemlja vojevala svoje
i protiv zala i protiv sila
ona svoje heroje
u smrt sa pesmom pratila.
Oni su znali
za šta su pali
za vedra jutra
život dali.
Mladost je gorela
crvenim plamom
dok iznad šuma
zvezda treperi
protiv nepravda
sa ljutom tamom
krenuše Titovi proleteri
Jurišali su prema slobodi
srce im znalo ko ih vodi
Titova reč
u času blagu
greje nam ljubav
daje nam snagu.
Narodi koji takvu
imaju omladinu
za svoju budućnost
ne treba da brinu.
Ko ne veruje šaljem MP3 fajlove :)
»
To nisam znao do veceras
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (18 Februar, 2007 - 23:04)
dok nisam poceo da cackam' po net-u. Hvala, Srdjane. Cuvaj to i ne daj nikom! Bora peva Titu! Pa, mojoj sreci nema kraja! Daj da objavimo na disku i delimo uz Politiku:)
»
Čita ti se blog, evo dobih
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:11)
Čita ti se blog, evo dobih već za par minuta tri maila od ljudi da šaljem. Poslao.
»
Bora Smrda je pevao i Računajte na nas
Cocoa (18 Februar, 2007 - 23:13)
Postava Ranog Mraza koja je snimila Računajte na nas:
Biljana Krstić
Verica Todorović
Bora Đorđević
Đorđe Balašević
+ prateći muzičari (mislim da je Slobodan Pavković, fudbaler Vojvodine i kasnije Partizana koji je svirao u jednoj od postava Ranog Mraza tad već otišao)...
»
Ej ja verujem , ali nemam
Branislav Kovač... (19 Februar, 2007 - 09:09)
posalji mi na
poz.
BKC
PS..To ne umanjuje moju borbu i licni obracun sa tobom oko ljubavi prema VK, nasem premijeru!!!
»
Moj skromni prilog,
Pedja Rafailovic (19 Februar, 2007 - 13:28)
ukoliko nemas:
Jadranka Stojakovic "Srce mog naroda"
http://www.box.net/p/bdvcultb13330
»
Moja oš se zvala Edvard Kardelj
adam weisphaut (18 Februar, 2007 - 23:09)
Shodno tome nam je došla Pepca u posetu kad sam bio u trecem razredu, te smo svi morali da stojimo sat i po u vrsti tokom predstave.Majka me je jedva naterala da odem (bio sam maloletni disident), zbog čega je i danas zezam. Tri godine kasnije postala je Sveti Sava , pa me je opet majka terala da idem na školsku slavu ,što takođe nisam hteo.
»
Njeno pravo ime je Pepica,
JJ Beba (18 Februar, 2007 - 23:21)
Njeno pravo ime je Pepica, ali novinari su uvek prelamali na Pe- pica, pa su pod hitno skratili ime, da onemoguce subverziju :))
»
Ajd da vas vidim
Cocoa (18 Februar, 2007 - 23:10)
Uz Maršala Tita, junačkoga sina
nas neće ni pakao smest.
Mi dižemo čelo mi kročimo smelo
i čvrsto mi stiskamo pest.
Rod prastari mi smo, al Goti mi nismo
slovenstva smo drevnoga čest.
Ko drukčije kaže, kleveće i laže
i našu osetiće pest.
Sve prste na ruci u radu i muci
partizanska složila je svest.
A sad kad i treba do sunca, do neba,
visoko mi dižemo pest!
»
Ah, ta mi je bila omiljena!
lidija (19 Februar, 2007 - 17:29)
Mi smo u gimnazijskom horu pevali malo prilagodjenu verziju trece strofe:
Sve prste na ruci u dupe zavuci...
»
Dule,
Milutin Mladjenovic (18 Februar, 2007 - 23:14)
imam ja bolju pesmu za tebe.
DRUŽE Tito samo piši, radićemo i po kići,
ako piše i JOVANKA radićemo bez prestanka,
ako piše sa KARDELJOM, radićemo i NEDELJOM.
ovo su pevali BRIGADIRI ORA MORAVA 73. godine.
»
:)
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (18 Februar, 2007 - 23:19)
neverovatno, koliko su se ljudi, prosto, utrkivali ko ce bolje i lepse'...
»
mislis!?
tripraseta (19 Februar, 2007 - 02:04)
A neki su pevali i ovakve. Ne bih rekla da supevali "u sebi", cim je i ja danas znam:
Druze Tito, ljubicice bela, pozdravlja te iz Londona Pera
i njegova mati Mariola, da se selis iz njegova dvora
»
Pioniri maleni,
Red Devil (18 Februar, 2007 - 23:18)
mi smo vojska prava;
svakog dana rastemo k'o zelena trava;
(pa sad remix)
Bosko Buha sila jaka
pravo cudo od decaka
Sirogojno cast mu svaka
divno ime za junaka;
bum, tras, bum tras,
cuuuuvaj!!
(pazi sad ovaj prelaz):
Mlada partizanka, kolo vodila,
mlada partizanka, bombe bacala,
haj nek se cuje, cuje
haj nek se zna,
da je mlada partizanka pasulj kuvala.
I za kraj:
Po sumama i go-rama,
usred zemlje po-onosne,
idu cete talibana (ups, pardon partizana),
slavu borbe pronose.
Red Devil sam tim se dicim,
to ne moze biti svak,
jer po blogu ja sad picim,
to moze samo div, ju-nak.
A sad adio...
»
Hvala Dule,
Red Devil (18 Februar, 2007 - 23:25)
hvala..cast mi je. Bice toga jos, by the way svaka cast za ideju da razbijes monotoniju, valjda ce ovde svi malo da se opuste.
»
88 svega..
Breznjev (18 Februar, 2007 - 23:25)
U vremenu simbolike broja 88 nastao je i sledeći vic...
Šaner putuje iz Trsta i carinik mu prebira kofer:
- Dobro, šta će ti ovolike žemske gaće
- Imam puno ženske dece, drug carinik!
- A šta će ti ovoliko žemskih čarapa?
- Pa deca mi velika i brzo ih iscepa'u, drug carinik!
- A šta će ti ove silne farmerke?
- Pa 88 farmerke za druga Tita!
»
Hmmm....
Breznjev (18 Februar, 2007 - 23:30)
... ovo je trik-pitanje zar ne?
edit:
Ih, dok se ja setim! Dobar, dobar... nisam o tome razmišljao.
»
Quote:jel' su farmerke imale
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:30)
Quote:
jel' su farmerke imale po jednu ili dve nogavice?
Setih se onog crnjaka: Koja žena ima najtvrđe dupe? Jovanka, šutneš je - otpadne ti noga.
»
E pa Srdjane,
Red Devil (18 Februar, 2007 - 23:32)
sad si me stvarno slatko nasmejao -- taj do sada nisam cuo.
»
I čuveni vic
vucko (18 Februar, 2007 - 23:33)
Dušanov zakonik, koji se završava sa "ko se zaduži, pa ne može da vrati - da mu se odseče noga".
»
Pioniri,
slavica i branko (19 Februar, 2007 - 00:05)
Pionirska brigada na radnoj akciji MORAVA 76.( zvala se Bosko Buha)
Dobili zadatak da poseku nekoliko redova kukuruza na nekoj njivi, da bi se prosirila trasa puta.
Deca ostala sama, zanela se uz pesmu i isekla ( masala ) celu njivu kukuruza. Stab akcije, vlasnik njive da polude.A deca pevaju:
Pioniri maleni
mi smo vojska prava
kukuruze secemo
kao da je trava!
Smrt fasizmu-sloboda narodu
»
Sportski izvestaj...
Dr M (20 Februar, 2007 - 09:28)
...pocetkom sedamdesetih:
Ispali SLOBODA, NAPREDAK i BUDUCNOST.
»
Mlada partizanka..
medjutim (20 Februar, 2007 - 11:57)
'88 idemo mi u prvom osnovne na ekskurziju i pevamo partizanske pesme po naredjenju drugarice uciteljice, sve u 16.. A kad su krenula cudna vremena, posle dve godine, nismo jos znali cetnicke, nismo imalo gde da cujemo, ali pesma o mladoj partizanki je dozivela sve moguce bezobrazne varijante za koje smo tad znali :) a drugarica uciteljica je namirisala promene u drustvu, i za svaki slucaj nije dolazila da ikoga opomene.. a onda je u cetvrtom razredu otisla Titova slika a na njegovo mesto je dosla Betovenova (bio kainet za muzicko)..
»
Gde bi bila ovakva prilika
vucko (18 Februar, 2007 - 23:21)
a da ne posetimo Kuću Cveća na Internetu:
A ako hoćete da čujete predivne pesme iz tog perioda, pa i onu o komandantu Stanetu, i to ima tamo, evo ovde
Pozdrav,
Vučko
»
Poltronstvo..
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 23:25)
...mislim da je priča o Titu uvek i obavezno i priča o poltronstvu. O karakterima. Tu nije kriv samo Tito.
Negde krajem 70-tih, ispraćaju u Zenici "plavi voz". Tito se vraća iz Bugojna, gde su mu namestili da ubije crnog medveda. Svita je tu,rukovodstvo BIH, pozdravljaju ga, on na prozoru voza, kamere, mikrofoni, a predsednik opštine Bugojno izgovara sledeću rečenicu.
- Druže Tito, ne brinite, dok je nas u Bugojnu biće i međeda..
Svi se sa odobravanjem smeju..o)))
»
A ima nesto ovako..
jesen (18 Februar, 2007 - 23:25)
...Druze Tito mi ti se kunemo
da sa tvoga puta ne skrenemo..
»
E, al ima i četnička o Titu..o)
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 23:33)
Druga Titu ranilo u kitu,
Drugaricu u onu kukavicu..o)
»
Ima i onaj kada je neko na
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:49)
Ima i onaj kada je neko na snegu mokraćom napisao: Dole Tito! Istraži Udba i podnosi izveštaj: Mokraća Džemala Bijedića, rukopis Jovankin.
»
Evo se setih onoga kako je
Srđan Kusovac (18 Februar, 2007 - 23:52)
Evo se setih onoga kako je nastao Igmanski marš: Bacili Titu Britanci padobranima viski. "Viski majku ti božju, Prva proleterska, ajde na Igman po led".
»
Setih se i ja...
Drago Kovacevic (18 Februar, 2007 - 23:59)
U Hrvatskoj je posle MASPOK-a bio najpopularniji vic vezan za Tita, Bakarića i fafarone..
- Kao, na večeri, Tito malo, malo, pa posegne za faferon.
Bakarić ga udari po ruci..
- Šta je Vlado, majku ti božiju...
- Kako, šta je. Ko ti liže dupe, mora paziti šta jedeš.o)))
»
Alo bre Kusovac,
Red Devil (18 Februar, 2007 - 23:57)
pa jel' oces da pocrkamo od smeha ovde, nemoj vise tako ti TITA.
»
Dobricina pesma
JJ Beba (18 Februar, 2007 - 23:36)
Prichao mi cale od drugarice koji je ratovao sa Dobricom da je ovo bila njihova pesma i da ju je on veoooma voleo :)
"Rasinski smo, mladi partizani
mi volimo svoj rodni kraj.
Sa pushkom u ruci
kroz shumu idemo
shuma nam je mati
shuma nam je dom"
Nikada mi nije bilo jasno kad toliko voli svo kraj, zashto tamo nije ziveo ?
»
Pa bice da je otisho na
JJ Beba (18 Februar, 2007 - 23:48)
Pa bice da je otisho na Dedinje zbog shume. iz nostalgije za rodnom grudom
»
Ma tamo nekad bilo njiva
JJ Beba (18 Februar, 2007 - 23:57)
Ma tamo nekad bilo njiva kol'ko ocesh :)
»
Znam..
Drago Kovacevic (19 Februar, 2007 - 00:03)
..ali kad pričaš o akademiku mora to imati neke poetike.o)))
Ne može samo - šuma-. Da mu je do šume išao bi u Šumadiju.o)))
Izvini Cole, rođače.o)))
»
Drago
JJ Beba (19 Februar, 2007 - 00:13)
shuma, njiva, chuka, shiblje, brdo i rechica, sve je poetski sublimirao u Dedinje :))
»
Sve, baš sve...
Drago Kovacevic (19 Februar, 2007 - 00:17)
..zato su tamo i ostali. A bilo je i na pravcu nadiranja.o)
»
i imao je dobar, strateshki,
JJ Beba (19 Februar, 2007 - 00:25)
i imao je dobar, strateshki, pregled situacije
»
Da bi takav
adam weisphaut (19 Februar, 2007 - 00:28)
umni pregalac mogao da obavlja svoj uzvišeni nacionalno blagorodni rad, mora da ima odgovarajuću sredinu.Tešk je brinuti o napćenom narodu!
»
Ma naravno ,Dobrica je na
adam weisphaut (18 Februar, 2007 - 23:59)
Ma naravno ,Dobrica je na Dedinju kao ljubitelj prirode , a kućica mu je zapala kao kolateralna šteta.
»
mozda je Dobrica bio inspiracija
Miguel Dosljo (18 Februar, 2007 - 23:58)
dragani Mirkovic za onaj hit:
kroz sljivike i livade:)
»
Taj najveci Draganin hit
brule85 (19 Februar, 2007 - 04:00)
Taj najveci Draganin hit svih vremena je napisao moj profesor filozofije iz Krusevacke gimnazije, Ljuba, inace kum Dragise Binica!:-) Ali je covek susta suprotnost gore navedenima, studirao je zajedno sa Zoranom Djindjicem, veoma pametan i duhovit covek. Ne podseca bas Velika Drenova na Dedinje, kad smo vec kod Cosica, ipak je to pomoravsko mesto, tako da bi njemu bolje stajalo nesto uz Dunav ili Savu, koja vec seoca postoje tu...
»
taj profa Ljuba
Miguel Dosljo (19 Februar, 2007 - 20:28)
je trebao bataliti gimnaziju, pa se poceti druziti sa Futom i Zlajom, i namlatiti pare.
»
U drugom ili trecem osnovne
Miguel Dosljo (18 Februar, 2007 - 23:34)
su se ucile i slovenacke partizanske. Iz dubokog nesvesnog izlazi((puno gresaka)
Partizani voz gre do,
bojno pesem sipo jo.
»
negde u sveskama
Aniram (18 Februar, 2007 - 23:34)
iz prošlosti čuvam spisak PIONIRSKIH pozdrava koji su drugovi Predvodnici dobijali u 5OŠ prilikom podučavanja mlađih naraštaja!!! Sad me mrzi da kopam, ali to su biseri posebne vrste! Ko se seca tacne definicije pionira?
Pošten, Iskren, Odan, N...,I... i Radan!
»
Ispirachu, sedi jedan;
Red Devil (18 Februar, 2007 - 23:40)
N = neumoran, nepokolebljiv, nepotkupljiv, nepobediv, neprejebiv, sve samo ne naivan: kako je ijedan Titov pioneir mogao da bude naivan?
Kakvu si to uciteljicu imao zaboga?
»
da prostite
ispirach mozga (18 Februar, 2007 - 23:42)
nenadjebivu...
zvonice...nece,nece,veliki je odmor:)
»
Tooo...
Breznjev (18 Februar, 2007 - 23:43)
ovo, Nepotkupljiv... zamislite priredbe gde se ova karakteristika pionira najviše potencira
»
mislim
Aniram (18 Februar, 2007 - 23:43)
da bi bolja fora bila NEVIN, ali sad sam se setila NEPOKOLEBLJIV (ali konkurs je još otvoren)!
»
R I N O I P
Breznjev (18 Februar, 2007 - 23:39)
Pošten, Iskren, Odan, Napredan, Istrajan, Radan...
a na priredbama, kada koordinacija ne ide po planu, istrče pioniri sa po slovom u ruci i piše RINOIP
»
ej zemljakinjo,
Aniram (18 Februar, 2007 - 23:54)
vidim da smo u istu OŠ išli, a bogami, možda i u srednju (ne znam samo dal' smem boga pominjati sada i ovde???)
»
brez greske
Aniram (19 Februar, 2007 - 11:13)
... sad znam da smo isto potkovane;o) ali si ti verovatno starija par godinica (ha, ha, ha)!!!
»
I...
TOWERBGD (18 Februar, 2007 - 23:41)
....posle Tita Tito....valjda je tako glasilo...
Zvonko Drazevic
»
Iz citanke:
zoricag (18 Februar, 2007 - 23:42)
Tata se puno voli, mama se voli vishe, a Tito, Tito se voli najvishe !
»
Ima i ovaj cetnicki o Bravaru:
Red Devil (18 Februar, 2007 - 23:51)
Pao Tito s padobranom u dvoriste pravo seljaku na krusku.
Izas'o ovaj s tandzarom da ga pita za zdravlje te veli njemu Tito "alo bre smiri se malo, jel' si zaboravio ko te vodi u ratu", tek ce seljak: "Ijao Drazo kako si se promenio..."
»
UN pionir
gordanac (18 Februar, 2007 - 23:52)
KOŠARKA - VLADE DIVAC U SVOJSTVU NBA AMBASADORA BORAVIO SEDAM DANA U KINI
Divac pionir
Sada već davne 1975. godine u osnovnoj školi "Vladimir Perić Valter" Vlade Divac je kao i svi đaci tog vremena postao pionir.
Nije ni slutio da će tri decenije kasnije na dalekom Istoku, u zemlji koja još uvek dočekuje Novu godinu uz film o partizanskom junaku nekadašnje Divčeve škole, koji je u Kini bio u svojstvu ambasadora NBA lige. Divac je zajedno sa prvačićima u Šangaju prisustvovao času, pomogao u obnavljanju školskog terena, bio na priredbi. I dobio maramu pionira.
»
Posvadjana pesma
mila (19 Februar, 2007 - 01:26)
Već dugo pokušavam da se izvinem Djordju Balaševiću, jer sam jednom pogrešila i to baš kada sam prvi put pisala o njemu na jednom blogu. Nespretno i u žurbi stavila sam ga u negativan kontekst.Nije se, naravno radilo o pesmi koju Dule spominje, a koju mnogi ne mogu da mu zaborave. Tek, mnogo posle, videla sam svoj lapsus, i pokušala da oprostim samoj sebi. Al vidim, "ponovo radi bioskop",i mnogo ljudi mi je u medjuvremenu, diskretno skrenulo pažnju.
Sve kritike smatram konstruktivnim, tačnije dobronamernim, a pokušavajući da razumem kako sam mogla da pogrešim, preispitujući sebe, došla sam do niza saznanja o mehanizmima nesvesne greške.One su, nadam se, oprostive. I kao što je neko jednom primetio nesvesne, greške govore o autoru. Jeste, preispitivanje je proces, i vodi ka moralnosti, ali, da ne budem možda opet bukvalno shvaćena............
Dakle, ja volim sve što je Djordje Balašević napisao, jer
njegove koncerte sam slušala još od Ranog mraza.
Eto, rekla sam, pa ako hoće neka primi moje izvinjenje. (Ako se bude durio, reći ću mu da još uvek slušam sve njegove pesme).
Znam da ovo što sam napisala, nema puno veze sa temom bloga, ali nadam se da se i domaćin neće naljutiti. Istovremeno, imam potrebu da kažem kako mi se čini kako pojedini komentatori menjaju imena, te možda nastaju i neki "nesporazumi", ja i dalje koristim prvobitni.
Uz vašu podršku, mnogo toga mi je postalo jasnije:)))))))))))
MILA
»
Gordanac,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 03:18)
a Divac ni slutio nije, kada su se vraćali iz Grčkeda, će pevati "Ko to kaže, ko to laže...", u autobusu od Surčina do platoa ispred gradske skupštine, gradonačelnik bio Čović, viđeno na RTS. Ja videla lično i čula lično.
Eto, očas posla promena i to ova ne mož' bit naprednija varijanta.
A pesmica "Pozdravite moga tatu..."
Nas korak nije tako cvrst jer nismo mi vojnici pravi iako istu kapu i zvezdu nosimo i mi na glavi. Iako istu kapu i zvezdu nosimo i mi na glavi.
Pozdravite moga tatu....
Je l' autor Ršum? Samo pitam.
Jasna Bogojević
EDIT:
Zanimljiviji su ovi noviji autori, kad se već mislilo drugačije.
»
Пијонирске мараме маам
Черевићан (18 Februar, 2007 - 23:55)
Наду смо волели сви из разреда одреда а ја најавише . сећам се како смо се ми дечкићи гурали који ће у хору стајати доње. На приредбама, а било их је с почетка педесетих г. века минулог множина, обучена онако у белу кошуљу са црвеном пијонирском марамом око врата, како је само лепа била,а локнице плаве .мати јој је била директор основне школе коју сам похађао а отац командир у милицији ,обоје првоборци рата тек минулог ,па кад је позвах једне године на мој рођендан унашу кућу мојима рекох да морамо скинути икону св јована јер она неверује уто .деда мој, смирен какав је био откако му тада новонастала власт којој су и надини родитељи припадали ,све одузела што је током деценија стекао, сећам се и данас ево, ми указа да то неби било добро јер Светац у раму на зиду је за вјеки вјеков. и још ме питао
- штаће нам ТА укући.
Како га нисам волео тада.нема дуго деде мојег,ни наде нема одскора а кућна икона, еноје, на истом месту траје.
свему има време . .казује књига проповедникова (гл.1,3)
»
Kako? Umrli i deda i Nada?
JJ Beba (19 Februar, 2007 - 00:04)
Kako? Umrli i deda i Nada? Slabo shtiti ta ikona
»
ne verujem
Aniram (19 Februar, 2007 - 00:08)
da je Nada umrla, i bre, gde će da nastrada iksan iz tako podobne porodice. Nego se mislim dal se udala za nekog komesara ili lekara, i štagod... a možda i za dotičnog blogera... stvar je još neizvesna, bar za nas, ovde i sada.
»
Aniram
JJ Beba (19 Februar, 2007 - 00:16)
"ни наде нема одскора а кућна икона, еноје, на истом месту траје."
buni me ono odskora. Ni Nade nema odskora? A? Jel tebi jasno :)
»
JJ,
Aniram (19 Februar, 2007 - 00:24)
sve mi je sad jasno, kada si slova propisno uvećala. pa da, umrla žena. baš sam glupost pitala. Bog nek j. d. p. ... vidiš šta su ti ljubavi iz pionirskih dana. a učili nas kao da nije klasno društvo, međutim, nije se tu moglo ni u rođendan tek tako ići...nije Bratstvu i Jedinstvu lako bilo.
»
Черевићан
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 03:26)
majko mila, šta je ovo? Koji je ovo jezik? Nije nikakvo čudo što je pismenost i danas na ovom nivou. O sadržaju koji se jedva razabire ne bih.
Jasna B.
»
pa akcentuje ih tako,
BebaOdLonchara (20 Februar, 2007 - 02:31)
morate da ih procitate bas kao sto je napisao i onda cete uhvatiti odredjeni akcenat (odredjenog dela srbije ;-)
»
I kaze ta ista knjiga Ecclesiastes,
nsarski (19 Februar, 2007 - 03:36)
Черевићан, pocinje na strani 611 prevoda Danicica i Karadzica, u poglavlju 1. stih 8: "Mucno je da se oko ne moze nagledati, ni uho naslusati" - al' nekako se i sa tim zivi Maltezanine. Od ovoga, izgleda, bolje nema. Nazalost.
»
пијонирске . . .
Черевићан (19 Februar, 2007 - 10:31)
оку оставимо утисак какав је, а за ушеса ево (на самом крају) пар додатих речи, а изостављених у оригиналу грешком, које у контексту са поруком књиге пропеведника, целини саставами, смисао дају
----------------------------------------
Наду смо волели сви из разреда одреда а ја најавише . сећам се како смо се ми дечкићи гурали који ће у хору стајати доње. На приредбама, а било их је с почетка педесетих г. века минулог множина, обучена онако у белу кошуљу са црвеном пијонирском марамом око врата, како је само лепа била, а локнице плаве. Мати јој је била директор основне школе коју сам похађао а отац командир у милицији, обоје првоборци рата тек минулог, па кад је позвах једне године на мој рођендан унашу кућу мојима рекох да морамо скинути икону св. Јована јер она неверује уто. А деда мој, смирен какав је био откако му тада новонастала власт којој су и надини родитељи припадали, све одузела што је током деценија стекао, сећам се и данас ево, ми указа да то неби било добро јер Светац у раму на зиду је за вјеки вјеков. и још ме питао
- штаће нам ТА укући.
Како га нисам волео тада. Нема дуго деде мојег, ни Наде нема одскора, додуше ни пијонирских марама, а кућна икона, еноје, на истом месту траје.
свему има време... казује књига проповедникова (гл.1,3)
»
Čerevićanine,
dracena (19 Februar, 2007 - 10:46)
Hajde sad samo par rečenica na onom tvom savršenom savremenom srpskom. Tek da pokažeš da umeš kako ti volja!
»
Неће
Dejan Stanković (20 Februar, 2007 - 01:52)
и не треба.
jezik je pitanje konvencije. to svaka budala može. reći mnogo u nekoliko reči je dar. Вogom dani.
а ја користим прилику и скидам капу бољем од себе.
»
Ma znam, da netreba,
dracena (20 Februar, 2007 - 15:47)
Ma, znam, da netreba:)). U početku smo se malo mučili, ali dosad je on nas koji volimo njegove tekstove izdresirao, pa ih sad čitamo i doživljavamo sa neverovatnom lakoćom i uživanjem i u svakoj pravopisnoj, gramatičkoj i stilskoj grešci nalazimo smisao i svrhu. Nego sam mislila samo onako, da baci par rečenica za puritance.
Dejane, tvoj gest sa kapom je velikodušan, ali mislim da i ti izvanredno pišeš, mada na potpuno drugi način. To nam samo pokazuje neizmerne mogućnosti jezika i koliko se različitih nijansi raspoloženja i emocija njime može izraziti.
(U jednoj našoj ranijoj replici sam u brzini prešla na "ti", nadam se da ti ne smeta).
PS: Dejane, vidiš kako se uobrazio? Mi ga ovde kujemo u zvezde, a on samo cuti i smejulji se tamo na svojoj Malti.
»
hvala dracena
Dejan Stanković (20 Februar, 2007 - 23:27)
na komplimentima. a sto se cerevicana tice, mislim da je covek stidljiv. :-) pa nek se smejulji. samo nek nam pusta pricice. naravo na ti, ja insistiram na vi samo u garde-vu-distans situacijama, koje su veoma retke. :-)
»
priznaj, Cerevicanine ....
surabya johnny (20 Februar, 2007 - 20:22)
... sve si ovo izmislio- "od A do She":)
tvoje pisanije je "motu, non naturali, sed violento)"*.
zashto ne otvorish svoj blog i tamo pishesh do mile volje ? (ne chitaj ovo kao zlonamerno obracanje, molim te)
radi se o sledecem - vec mesecima chitam tvoje unose- nekada povrshno, letimichno - i samo ponekad: close. divim se tvojoj istrajnosti, ali mi zato textovi sami po sebi ulivaju neku chudnu vrstu posramljenosti- kao kada recimo tata gleda na "teveju" program na muchni nachin protkan kitschom/schundom , a u tvojoj moci je samo da se postidish. e tako se ja osecam kada prochitam neki od tvojih unosa ovde.
nemoj da se ljutish na mene. ti ovde javnosti stavljash na uvid tvoje initimne zapise u nekoj arhaichno-burlesknoj, valovitoj shifri koja nosi pechat iznudjenog stanja (shto je po tebe olakshavajuca okolnost koju ja, i te kako, priznajem); onda ja, kao deo te javnosti, kazzem shta mislim o tvojim dnevnichkim izvodima. dakle, sve je u najboljem redu.
mozesh recci da me se to ne tiche, da mogu i da preskochim tvoj komentar etc. - i da, imash pravo - ali dozvolicesh mi da samo jednom (sada) napishem shta mislim o tvojem delovanju ovde.
ovo uostalom mozesh shvatiti i kao oblik travestije moje naklonosti ka Ljudima.
* - "Ne prirodno, vec nasilno" (Aristotel, De coelo)
»
Razumem-ne razumem
dracena (20 Februar, 2007 - 21:00)
Razumem da ti se ne svidja kako Č. piše. Stvar ukusa. Ali ne razumem kako te nije mrzelo da mu napišeš ovoliku negativnu kritiku. Kao da te plaćaju po redu.
»
kakva je veza izmedju prethodnog i ovog bloga?
Katie Morosky (18 Februar, 2007 - 23:56)
Ne behu li ovo pioniri?
Quote:
Za svu decu koja su rodjena i prezivela, 1950-te, 60-te & 70-te !!Prvo, preziveli smo i rodjeni smo normalni iako su nase majke kad ih je
bolela glava pile aspirine, jele hranu iz konzervi, pusile i radile do
zadnjeg dana trudnoce i nikad nisu bile testirane na dijabetisU to vrijeme nisu postojala upozorenja u stilu "Cuvati daleko od domasaja
djece" na bocicama sa lekovima, vratima i ormarima.Mi, kada smo imali 10-11 godina nismo nosili Pampers-e i piskili u krevet..
Kao deca, vozili smo se u kolima bez pojasa i vazdusnih jastuka i nismo
morali imati kacige na glavi kad se vozimo biciklom ili na rolerima.Pili smo vodu iz creva za zalivanje baste, a ne iz flasica kupljenih u
supermarketu. Delili smo flasicu Kole sa nasim prijateljima i NIKO nije umro zbog toga.Jeli smo mlecne sladolede, beli hleb i pravi puter, pili kole koje su i tada
bile pune secera, ali nismo bili debeli, zato sto smo smo se STALNO IGRALI NAPOLJU.Izlazili smo iz kuce ujutro i igrali se celi dan, sve dok se ne upale svetla
na ulici, zmurke, planova, klisa, klikera, partizana i nemaca, kauboja i indijanaca,
zaloga i svega ostalog sto je samo decija masta bila u stanju da smisli,Neretko, niko nije mogao da nas nadje po celi dan.
I nikad nije bilo problema...
Provodili smo cele dane praveci trokolice od otpada iz podruma, spustali se
niz ulice zaboravljajuci da nismo napravili kocnice. Nakon par padova, slomljenih prstiju i modrica, naucili smo kako da resimo problem.Mi nismo imali imaginarne prijatelje ni probleme sa koncentracijom u skoli. Nama nisu davali tablete protiv hiperaktivnosti. Mi nismo imali skolskog psihologa i usmerivaca, pa smo ipak zavrsavali nekakve skole.
Nama nisu prodavali drogu ispred skole...
Mi nismo imali Playstation, Nintendo, X-box, nikakve video igrice, nismo imali 99 kanala na televiziji (samo dva), nismo imali video rekordere, surround sound, celularne telefone, kompjutere,
Internet, chat rooms.......MI SMO IMALI PRIJATELJE I MI SMO ISLI NAPOLJE, DA SE DRUZIMO S NJIMA !
Padali smo sa drveca, znali se poseci na staklo, slomiti zub, nogu ili ruku
, ali nasi roditelji nikada nisu isli na sud zbog toga. Igrali smo se sa lukovima i strelama, pravili katapulte i bacali petarde za Novu Godinu i sve smo to preziveli bez posledica! Isli smo biciklom ili peske do prijateljeve kuce, zvonili na vrata ili
jednostavno ulazili u njihovu kucu da se druzimo i budemo zajedno!Kad upadnemo u probleme sa zakonom, roditelji nisu placali kauciju da nas
izvuku. U stvari, bili su cesto stroziji nego sam zakon!Mi nismo provodili jedan vikend sa mamom, a jedan sa tatom. Mi smo imali
jednu kucu i jednu porodicu.Poslednjih 50 godina su bile najplodonosnije godine u istoriji covecanstva:
Nase generacije su proizvele najbolje izumitelje i naucnike do danas.
Imali smo slobodu, pravo na greske, uspeh i odgovornost.
I naucili smo da zivimo s tim !
I ti pripadas toj generaciji?
CESTITAM!
MOZDA CES ZELETI DA PODELIS OVO SA OSTALIMA KOJI SU IMALI SRECE DA ODRASTU KAO PRAVA DECA, PRE NEGO STO SU ADVOKATI, DRZAVE I VLADE I NVO POCELI DA ODREDJUJU KAKO TREBA DA SE ZIVI !
»
U pravu ste
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (19 Februar, 2007 - 00:02)
ima veze:) mada sam ja veceras nesto cackao' oko revolucionarnih pesama pa sam dobio inspiraciju za blog. Imao sam osecaj da ce se ljudi dobro zabaviti i kao sto vidite, nisam pogresio.
»
Nekako mi je uvek
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (19 Februar, 2007 - 00:20)
izgledao kao pionirski predvodnik. Istice se. Na ovoj slici zaista izgleda kao Titov pionir. On je sto posto spavao sa pionirskom maramom oko vrata. Odatle mu takvo drzanje
»
Simpatičan ovaj Titov blog...
vucko (19 Februar, 2007 - 00:33)
posebno blagonakloni i dobroćudni komentari lokalnih nacista.
»
Ljudi,
ervetor (19 Februar, 2007 - 22:47)
Probajte da zamislite situaciju da je Tito vrlo lako mogao da bude jedna jako jako pozitivna istorijska licnost. Vrlo lako se moglo desiti da ga danas svi slavimo na prostorima bivse Jugoslavije.
Naime, '89-'90 Jugoslaviji je nudjeno da udje u EU.
A zasto bi da se to desilo slavili Tita ?
Zato sto da se to desilo mi bi smo bili jedina zemlja u Evropi koja je neradom uspela da profitira. A ko je to omogucio ? Pa Tito.
( Ipak ne bih generalizovao da je Titov period vezan za nerad. Neki ljudi su izginuli gradeci pruge i puteve koje mi i danas arcimo)
To sa ulaskom u Evropu se medjutim nije desilo ne zbog Tita, vec zbog sujetnih diletantskih mediokriteta kakvi su bili Sloba,Tudjman i Alija koji su zeleli da oni budu ti koji ce sutra biti slavljeni kao stvoritelji svojih drzavica.
»
Baš tako
vipera (20 Februar, 2007 - 11:50)
SFRJ je krajem '80m bila pridržena članica EZ, i imala silne povlastice. Taj status je zaslužen Titovom politikom. I ona i onakva SFRJ je mogla da bude dio EU. Ali ne lei vraže, ulijeću tri diletatnta, i evo nas gdje jesmo. U crnoj rupi bez nade.
»
150 stabala, ruza,....whatever...za "druga" Tita...???!!!
Nesh (20 Februar, 2007 - 12:26)
Sudeci po nekim misljenjima ovde, izgleda da je nas jedini problem sto Diktator, aka Tito, nije bio u mogucnosti da zivi bar 150 godina!?!? Bojim se da su stvari mnogo kompleksnije i neruzicastije od toga!!!
»
Pa
ervetor (20 Februar, 2007 - 19:46)
ne moj da se ljutis odmah.
Ja i pokusavam da kazem da problem jeste kompleksniji od toga da nam je bas Tito za sve kriv.
S druge strane, mogli bi malo da radimo na produzenju zivotnog veka umesto sto radimo na skracenju...
»
Ko se ljuti...?!?!
Nesh (20 Februar, 2007 - 20:16)
Ko se ljuti...?!?!...:)...
I ja kazem da je Broz zaista bio vrlo uspesan....Diktator!!!
A da nije za sve kriv...to je tacno!...:)
»
tačno
Aniram (19 Februar, 2007 - 00:27)
veliš za sliku, dojmi se pionirski, ali mi historijski ne potkrepljuje blog pesme...šta ćeš, večna igra privida i stvarnosti.
»
Dule
Dejan Stanković (19 Februar, 2007 - 15:35)
a zasto ovde figurira Protic. Ja verujem da bi njemu kao i svakom politicaru moglo stosta da se prigovori, ali da je bio slihtara rezimu, to nikako. On i njegovi su, na neki nacin, simbol zrtava komunisticke opresije a s druge strane nisu se, makar koliko sam ja upucen, petljali sa prostackim nacionalistickim pokretima, vec su se i pre i posle prilicno dostojanstveno drzali po tom pitanju. Dakle moje pitanje je zasto. Utisak da lici na nesto ili nekoga je nedovoljan da bi ga se stavili na naslovnu stranu ovog, inace simpaticnog bloga.
»
Zato sto je bio uzoran pionir
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (20 Februar, 2007 - 12:00)
napredan, kulturan, vaspitan. Jedino zato...
»
once upon a time
blue (19 Februar, 2007 - 00:00)
Tito izveo na prijem tompus, ordenje i Jovanku.
Na prijemu su sreli druga Kardelja koji se Titu pozalio:
"Druze Stari, nazalost, moram vam rechi da je
50% nasheg naroda nepismeno."
Tito ga je pogledao, zamislio se, povukao dim i zabrinuto rekao:
"Boga ti, Bevc, a ja sam mislio da je obrnuto.."
»
Sivi sokole
Pedja Rafailovic (19 Februar, 2007 - 00:01)
"Duboka je Sutjeska,
nebo iznad nje.
A sa neba sivi soko
gleda u mene. (x2)
Sivi sokole, prijatelju stari,
daj mi krila, sokole, da preletim planine. (refren, x2)
Duboka je Sutjeska,
kanjon iznad nje,
nad kanjonom Tito stoji,
gleda ranjene (x2).
(refren, x2)
Sutjeska je probijena,
ranjenici spaseni,
kraj kanjona, heroj Sava,
osta da lezi. (x2)
(refren, x2)
Hej, haj, brigade,
nebojte se rada,
svi smo jedna, svi smo jedna,
udarna brigada.
Hej, haj, brigade,
nebojte se rada,
svi smo jedna, svi smo jedna,
Titova brigada."
PS: melodija ove pesme u osnovi jeste kosovsko-albanska narodna pesma, koriscena, izmedju ostalog, za potrebe muzicke teme filma "Kapetan Lesi" (scena u kafani).
»
Da li sam ja rekao
Dule Nedeljković (nije potvrđeno) (19 Februar, 2007 - 00:16)
da prvo mora da se polozi zakletva, pa onda moze komentar. Ako to nisi uradio, zamolio bih te da se premestis na neko drugo mesto:)
»
E
ervetor (19 Februar, 2007 - 22:50)
U vezi stim bilo je nesto ovako:
U tunelu u sred mraka
sija zvezda petokraka
i
Drug je Sava heroj pravi
na celo se vojske stavi...
»
Evo jos jedne;
Red Devil (19 Februar, 2007 - 00:10)
Druze Tito ljubicice bela
tebe voli omladina cela
Druze Tito nase rosno cvece
pioniri izdati te nece
(pa sada 12-inch "populus" remix, pravi mega-hit):
Druze Tito mi te postujemo,
ti si krao al' si nama dao
ovi kradu ali nam ne dadu.
»
A propo
JJ Beba (19 Februar, 2007 - 00:19)
Dok je bilo Tita bilo je i shita,
a kod Slobe samo lobe :))
»
JJ
djenka01 (19 Februar, 2007 - 01:03)
tvoj komentar zalazi u domen marketinga, a to nije u redu :))
bachi tu droguu djavoli je popili :))
»
vidis kako je kad te olako
KafaJeGotova (19 Februar, 2007 - 01:14)
vidis kako je kad te olako uzimaju u usta ;)))
»
ma ja to zbog
djenka01 (19 Februar, 2007 - 01:21)
black devil-a,
zvezda, srbija nikad jugoslavija :))
nego jesi vid`o kako ga je burza danas "metn`o" :))
»
Djenka,
Red Devil (19 Februar, 2007 - 01:26)
uvali ga Burza k'o metak. Nego vidis li ti ovu prasumu dole?
»
bebo, 'ceri, nije valjda da
KafaJeGotova (19 Februar, 2007 - 01:26)
bebo, 'ceri, nije valjda da to koristis?! a, ne nudis?! :)
»
djavole
KafaJeGotova (19 Februar, 2007 - 01:33)
moze i da bude sam caj od toga ;)
mislim, ja ne znam, samo su mi pricali. ja to u bilbliotekama nisam mogao da saznam :)
»
Izgleda da ima istine u toj prici
Red Devil (19 Februar, 2007 - 01:39)
kaze jedan lik koji ne sme da vari na gajbi, cvika od zene, da je napravio tinkturu i cirka tu tecnost kao caj...jebes ga ja ipak ne bi probao da ne bilo ono "tragovi kocenja ispred WC-a."
»
he he
KafaJeGotova (19 Februar, 2007 - 01:45)
u toj situaciji moze, ali nista ako ga ne smotas, zapalis i ne zamirišiiii. ali, mozda ja to zato sto je caj u pitanju. smarju, bre, ti cajevi :)
»
ne znam za čaj
Ivan Milošević MC2 (19 Februar, 2007 - 01:45)
ali sam čuo da oni to stave u cigaretu umesto duvana, tamo gde je filter stave karton a vrh zašilje.
Ali kako to posle ubrizgaju uopšte mi bre nije jasno!
»
može i od čaja da bude dobar mić
djenka01 (19 Februar, 2007 - 01:36)
može i od čaja da bude dobar mić
:))))
»
paaa, moze i da pozli od
KafaJeGotova (19 Februar, 2007 - 01:38)
paaa, moze i da pozli od toga... opet podatak iz biblioteke :))))
»
ne postoji takav termin
KafaJeGotova (19 Februar, 2007 - 01:47)
ne postoji takav termin 'preuciti se'. znas kako kaze moj moster he-men-a, 'uciti, uciti, lepo je uciti' :))))
»
majka je danas usisala Mićka
djenka01 (19 Februar, 2007 - 01:27)
opet se nadroogirooo :))))
hahhahhahhahhah
»
ma dosta mi je
djenka01 (19 Februar, 2007 - 01:45)
da te pogledam, i sve znam :)))
nego pozdrav društvo, sutra se radi
ako se neko probudi pre 17h možda se "vidimo" sa posla
pozdrav
»
Jedno pitanje za Srdjana Kusovca
Red Devil (19 Februar, 2007 - 00:24)
ili bilo koga ko je potpuno siguran u tacan odgovor:
Jel' istina da je pravi Tito zaginuo u desantu na Drvar a da su Rusi + zapadni saveznici onda brze-bolje spremili onog Broza kojeg smo mi znali kao zamenu? I da covek uospte nije bio Jugosloven (Slovenac, Hrvat nebitno) nego Poljak?
»
e Kusovac
Ivan Milošević MC2 (19 Februar, 2007 - 00:24)
ako ovo ne znaš, džabe ti blog i cela karijera!
»
Čuj ne znam? :) Teza
Srđan Kusovac (19 Februar, 2007 - 01:38)
Čuj ne znam? :) Teza poznata ohoho. Imam negde u kutijama papirnate arhive koja decenijama čeka skeniranje (iz predinternetskog doba) nekakvu "analizu" nekakvih lumena koji su nešto čak merili odnose delova lica na Titovim preddrvarskim slikama i onima kasnije pa zaključivali da to nije isti lik jer kao ovome su jagodice od ušiju onoliko, a onome onoliko itd.
Onda ima tu varijanti da su ga kao Ruje "zamenile" pre rata (ono kada je bila pariska frka sa Gorkićem) i tome slično.
Skupljam ceo život razne takve budalaštine ko velim nikad se ne zna za šta je dobro sačuvati. Evo sada pošto se u roku od koji mesec selim kad doprem do te kutije probaću da pronađem materijal pa mogu da kopiram ako te baš zanima. Mislim da je deo toga izlazio kao feljton u Dugi.
»
Druze pioniru Kusovche,
Red Devil (19 Februar, 2007 - 01:45)
hvala na odgorvoru; nisam ni sumnjao da vec nekakav materijal o tome imas, zato sam tebe i pitao. Jebiga, ja Titine govore nikada nisam slusao tako da ne znam, mada kazu neki ljudi da je govorio nas(e) jezik(e) kao da "nije odavle".
»
ruski emigrant
irvas (19 Februar, 2007 - 04:15)
moj deda je imao ucitelja matematike, rusa koji je zapocinjao cas na srpskom a zavrsavao na ruskom. deda je jos pricao (tek kasnije kad se o tome smelo) da je tito govorio bas takvim akcentom kojim su govorili ruski emigranti u jugoslaviji u periodu izmedju dva rata.
»
Ta prica
ervetor (19 Februar, 2007 - 22:55)
je poznata, i ja sam je cuo mnogo puta.
Medjutim, pre neki dan na HTV-u sam gledao nekog lika iz Kumrovca.
Lik prica original kao Tito. Sto ce reci da oni tamo tako govore.
To ne iskljucuje mogucnost da je Rus odlicno savladao Kumrovacki :-)
»
gledate li vi ove silne
snezana7plus (19 Februar, 2007 - 20:52)
gledate li vi ove silne serije sa forenzicarima ????
Strpne se malo DNK sa jednog mesta , sa drugog - pa cemo da znamo
...mada ne znam koliko nam je to uopste bitno, ali u nasoj "situaciji" mozda promeni istoriju (kod nas se to radi onako u prolazu - mislim, promena istorije :) )
»
A, zato ga je
Red Devil (19 Februar, 2007 - 01:48)
matori Winston toliko obozavao.
Znas sta, ta prica o dvojniku ima smisla utoliko sto je bravar srpsko-hrvatski, koliko sam cuo, pricao sa takvim greskama tipicnim za nekoga ko nije odavde a ni slovenackim izgleda nije baratao perfektno. Mada jebi ga, covek verovatno samo nije bio narocito elokventan, sta ces.
»
Moram da priznam - ljubitelj nisam.
nsarski (19 Februar, 2007 - 00:26)
Na*ebase mi se matere komunjare, oduzimase pasos, svasta... Ali, u poslednje vreme pocinjem da kapiram "sefa sale". Kad ono bese na Djerdapu da otvori, pa rece: "Kad vec govorimo o strujama, moram pomenuti i struje u partiji..." - Bogo moj, al' nastade frka. Pa dos'o u Zagreb, maspok, svima gace mokre, on silazi s Plavog Vlaka pa kaze: "Lijepo vrijeme. Jel' ste nam to vi pririjedili, il' smo ga mi sa sobom donesli???". Pa u Makedoniji: "Vidim, puno ste toga tu izgradili, a siguran sam da cete izgradili jos kojesta."
I, najzad, naravno: srecan ti rodjendan druze Tito kaze pionirka -
I jedan privatan dozivljaj. Pre nekoliko godina odem na neki estate sale u tihom kraju drzave Missouri (Mizzourah za rodoljube) sa drugarom da nadje policu, tek se doselio. Medju stvarima, i ona Cedina slika, ikona sa skolskih zidova. Pitam vlasnika: "Cija je ovo slika?". Kaze: "Nemam pojma - 50 centi". Kupimo policu, i tom prilikom ukradem sliku bezobzirno - za njega ni 50 centi ne bih dao. I dan danas imam tu sliku u ostavi, okrenutu ka zidu. I cuvam je k'o zenicu oka.
»
Ahtisari
komunista (19 Februar, 2007 - 14:06)
Ovaj lik sa leve strane strasno lici na Ahtisarija... ili mi se samo cini. :)
»
Vidis
Dejan Stanković (19 Februar, 2007 - 14:47)
Nsraski, slazemo se po pitanju svih diktatura. POsebno mi je zao sto vecina liberalnih umova u Srbiji zaboravlja svinjarije pretproslog rezima. A bilo ih je na kamare.
I svi kapiraju da je onaj koji nije spreman da tu pljacku, otimacinu i strasnu opresiju zaboravi jeste monarhista a ne demokrata.
»
Liberalni umovi?
Nesh (19 Februar, 2007 - 15:03)
Quote:
POsebno mi je zao sto vecina liberalnih umova u Srbiji zaboravlja svinjarije pretproslog rezima.
Hm...tesko mogu da zamislim "liberalni um" koji zaboravlja ili, jos gore, "zaboravlja" svinjarije Titovog rezima. Takvog bi ja tesko svrstao u liberalne umove...
Mene posebno nervira cudotvorna recenica "Za vreme Tita se lepo zivelo!", koja se vrlo cesto poteze...A kad jadni sagovornik pokusa da progovori o "uzrocima" i "posledicama", "Za vreme Tita se lepo zivelo!" nostalgicar/ka ga samo prezrivo pogleda..
Bljak!!!
»
Aaaaa!
Vesna0812 (19 Februar, 2007 - 00:46)
Sve uslove ispunjavam, što znači da sam rasla u dalekoj prošlosti, iz čega sledi da imam još malo pa 100 godina.
Nekako mi se ne da da se u poznim godinama stidim što sam bila uzoran pionir. :)
Dalje...
»
polozila zakletvu
Coco Rosie (19 Februar, 2007 - 01:12)
pa da se zapljunem:
moja drugarica iz Novog Pazara u svom stanu na zidu i dalje ima tapiseriju sa titovim likom(iz mladjih, posleratnih dana) i znacku sa titovim "originalnim" cirilicnim potpisom:)
»
piJonir sam tim se dicim, to
BebaOdLonchara (19 Februar, 2007 - 03:12)
piJonir sam tim se dicim,
to ne moze biti svak...
??
ili je to neka druga pesma??
a Drugarice posadimo cvijeće? Pioniri maleni? Pozdravite moga tatu? Crvenu maramu nosiću ja? Svaka nasa petica kao ljubičica?
a??
»
aha!
gordanac (19 Februar, 2007 - 03:35)
...partizan sam, tim se dičim...
(tako ide, a neprevaziđena je "Hej, vojnici, vazduhoplovci, čelična krilaaaaa naše Armijeeee...", da sam ja neki muzičar, ja bih odavno napravila "remake" sam` tako! Ili, što bi rekla "jeltakotakoje!")
»
ma ja najvise volim pogresne
BebaOdLonchara (19 Februar, 2007 - 04:21)
ma ja najvise volim pogresne akcente u tim narodnooslobodilackim pesmama (u je kolika rec?!). 'po sumama i gorama' u stvari bi se pisalo ovako:
'po shu Mama i goooo Rama...' :-)))
»
BoL,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 03:53)
nije al' može, mada je
Partizan sam tim se dičim,
to ne može biti svak',
umrijeti za slobodu,
može samo div-junak...
JB.
EDIT:
Inače, meni su drage partizanske pesme, naročito one antifašističke.
»
Odlican je bio i stajling za
Judge Dredd (19 Februar, 2007 - 03:29)
Odlican je bio i stajling za tu manifestaciju. Obavezne tamne pantalone i bela kosulja, ma bre, znao se svaki red.
Onda se drug Tito povukao u pecinu gde sa Brus Lijem i Elvisom vreba pogodnu priliku da se vrati. Usledili su odlasci u Kucu cveca, uz kikotanje, pa onda malo kod pedagoga i psiholaga, na ispiranje mozga, uz obavezno pojvljivanje roditelja sutradan u skoli. Tu je i nezaborvna sirena u 15:05.
Posto je repertoar pesama kojih se secam iz tog perioda odavno ispucan evo saljem ovu.
Pioniri maleni
Dok sam imao sedam godina
o vrat mi stavili crvenu maramu,
gadno je stezalo, ja se davio,
pa jos i danas imam traumu.
Nisu ih ucili, nego dresirali.
Nisu ih pomogli, nego trenirali.
Nisu ih stitili, nego zarobili.
Nisu ih vodili, nego zavodili.
A moji kapci nisu azbestni
A moje zjenice ne od mermera
Moji oziljci bolno potresni
Moja krv, krv je prevrela.
»
Dule,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 03:51)
najzanimljiviji su ovi koji su onda bili Titovi navijači a sada koljači, kao Prelević, Čorba, Ršumović etc. Kad kažem koljači, mislim i na prave i na mentalne.
Drugi red po važnosti su ovi koji su kao u sebi psovali Tita. Jer da se razumemo, oni koji su to istinski radili, ti su istinski i na****. Svi ostali su, kako bih rekla, ponuda - potražnja. Mislim na novokomponovane. Toliko
Jasna B.
»
A da li se moze znati,
nsarski (19 Februar, 2007 - 03:54)
Jasna B., kojoj ste vi grupi pripadali? (Ako ste pripadali:))
»
Druze Tito
brule85 (19 Februar, 2007 - 04:07)
Druze Tito, nesto bi' te pit'o,
Gdje je moje sa tavana zito?
»
Bez zakletve
Dr M (19 Februar, 2007 - 22:35)
Nisam polozio pionirsku zakletvu pa da se ufuram na kvarnjaka. Podsetio me Brule85.
Druze Tito, druze Tito, ja bih nesto pito,
dal se smije, dal se smije ljubiti po dvije?
(narocito popularno kad je narecenom pripisivana veza sa jednom operskom pevacicom)
»
nsarski
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 14:09)
ja sam iz partizanske, antifašističke i antinacionalističke porodice. I vrlo se ponosim.
Svi koji su imali 17 i više godina bili su u partizanima. Da napomenem, bili su obrazovani i bogati. Jedan ujak mi je bio ginazijalac, drugi druga godina mašinstva, treći apsolvent književnosti. Moj tata je bio predratni pilot i svršeni pitomac Kraljevske vojne akademije.
Ne vidim u čemu je problem.
Kad je kralj zbrisao, moj tata se priključio partizanima.
Kad se rat završio, niko nije postao neki budža. Radili su svoje poslove. Prilično uspešno.
Dakle, nismo psovali Tita i partiju ali se nismo ni šlihtali.
Ali ovi koji su poput Nikole Miloševića, izbacivali sa fakulteta studente koji su čitali Aristotela ili Ničea a posle postali najveći Srbi ili oni a ima ih i danas u vlasti, čiji su očevi (a i oni lično) žarili i palili po fakultetu za vreme Tileta a kad je to prestalo da donosi benefite pokupovali ikone, krstili decu, uzeli slave, e ti su, dragi nsarski, problem. Ili ako nisu problem, sami su problematični.
Nije Nikola M. najmarkantniji slučaj. Primera ima koliko voliš. Možemo da nabrajamo do sutra. Valjda i sam to znaš. I nadam se da ne sporiš da postoje među bivšim komunistima pozitivne transformacie a i ove druge, kojih je nažalost, više.
pozz
Jasna Bogojević
»
Hvala na odgovoru.
nsarski (19 Februar, 2007 - 14:42)
Samo sam pitao iz radoznalosti. Nikakav problem, naravno. I nadam se da nisam bio suvise lican:)
»
Jasna
Vlada Stojnić (19 Februar, 2007 - 14:49)
Jasna, nemoj da te čuje Radoš Ljušić! On je iz četničke, fašističke i nacionalističke porodice, pa bi moglo da dođe do male kolizije.:) Zamislite kakva bi bila zabava da jedno takvo stvorenje učestvuje u ovim blogovima! Šalu na stranu, ne znam da li vam je poznato da je kao direktor Zavoda za u.i n.s. naredio da se u njihovoj knjižari na Obilićevom vencu, u izlogu istaknu ukrštene dve srpske trobojke sa sve orlovima. Jako neukusno! A glavne knjige koje objavljuju su Ljubavi srpskih vladara, monografije o Moravi i slično. Čitavo jedno kolo planirano za 2005. godinu koje je obuhvatalo brojne Antologije stranih nacionalnih poezija (španska, nemačka i druge) je stopirano! Valjda da bi imao para da isteruje njegov Ljotićevski nacionalizam!
»
Vlado Stojniću,
Jasna Bogojević... (19 Februar, 2007 - 22:52)
jesi li siguran da je on iz četničke porodice ili se samo fura tamo gde je sad trend?
Kruže glasine i da je oduzeo (i) na kraju prezimena. If it's true, oslobodili ga se. Blago ga se njima.
Ništa nije neukusno kad je taj tip u pitanju, jer je on najneukusniji u svojoj okolini.
Oko izdavaštva: Sabrana dela Radoša Ljušića: )))
Jako će se prodavati, već vidim.
Nego da se ne naredi kao onomad po firmama što se Mirine imaju obavezno kupovati, po više kompleta.
A da li ti znaš da je i Radovan Karadžić pisao pesme (neuglazbljene) Titu. Kako i neće, odkuda je dospeo sve u vunenim čarapama. Pa završio velike škoje, pa pos'o, pa gajba.
A šta je posle bilo... To drugi put i na nekom drugom blogu.
Jasna
Inače kad budem imala vremena naći ću ja te pesme narečenog pjesnika i psihijatra a pre svga osumnjičenog za najstrašnije ratne zločine.
Do tada mu sveću drži Kusturica sa svojim idiotskim orkestrom i pesmom - Ko ne voli brata Radovana/ne video Đurđevdana.
»
Au...
Carobnica (20 Februar, 2007 - 00:33)
gadna familija...:)
Kazu da je "neobavesteni" simpatizer iste...
»
Jasna
Vlada Stojnić (21 Februar, 2007 - 10:34)
Ja sam ih (mislim pesme razbarušenog psihijatra) čitao pre par godina u Politici. Iako o njemu mislim sve najgore, mislim da su te pesme (koliko se sećam) bile nešto modernijeg senzibiliteta od sklepotina Matije, Đoga, Noga i ostalih jataka, ali ne mnogo. A što se tiče Radoša, to "i" na kraju bi stvarno bilo urnebesno, zamislite i vi ostali samo to- Ljušići! Zar je moguće da su sva zla proizvod njegovog bolesnog kompeksa svojih albanskih korena?
»
Blogeri
Vlada Stojnić (21 Februar, 2007 - 10:38)
Ljudi, ja sam nov na blogu i imam jedno tehničko pitanje. Neka odgovori bilo ko. Zašto se odgovor koji pošaljem na neki komentar često ne objavi ispod tog komentara, nego se pojavi nekoliko komentara ispod?
»
Odgovor...
Nesh (21 Februar, 2007 - 10:46)
Zato sto vise ljudi odgovori na neki komentar, a u medjuvremenu i poneko komentarise te odgovore, pa se napravi lepo "drvce"....:)
»
re blogeri
snezana mihajlovic (21 Februar, 2007 - 10:47)
može biti da je problem sa softwerom, ili da već postoji broj komentara koji su postovani na neki, pa kad još izmedju istih dodje do neke prepiske, tvoj bude postavljen ispod svih njih - ne treba da te zbunjuje, navići ćeš se.
poz
»
a majka svih pesama...
marta l (19 Februar, 2007 - 04:45)
..."vuplavemtrnauci". Hor u osnovnoj skoli, pevali u izvornoj verziji i nista nismo razumeli. Nesto kao "soncencezahajainvastihospi" a mi svi mislili da je u pitanju slovna greska i da neki irvas spava. Doduse pevali smo i "gaudeamus...." na latinskom i razumeli koliko i prethodno.
I sve jos stoji negde u memoriji, nema delete. Pre nekog vremena, na promociji novih diplomaca hor peva pogresno "gaudeamus...", ja od dosade ponavljam reci tacno, u pola glasa, za sebe, a kolega u togi Harvarda zapanjeno kaze "ti actually znas ovo"
Hocu da kazem, pevali pioniri maleni i razumeli koliko i gaudeamus. Nema stete.
»
ptichek zzvrgoli??
BebaOdLonchara (19 Februar, 2007 - 04:55)
a ja sam mislila da 'irvas tiho spi' :-)))) (blam!)
»
:))
gordanac (19 Februar, 2007 - 05:22)
paz` sad: ja sam mislila da sam sve pevala dobro - solčence zahaja, invas tiho spi, lunica prihaja Ftiček žvrgoli!!! Sad vidim da treba Ptiček! :)) A "Gaudeamus" - to se peva još uvek o "obljetnicama" mature. I danas znam celu...
»
in vas
marta l (19 Februar, 2007 - 05:28)
tiho spi - i selo tiho spava, bar su mi tako rekli mnooooogo godina kasnije i razbili mi jos jednu zabludu iz detinjstva.
»
A dalje?
nsarski (19 Februar, 2007 - 05:29)
Ja znam ovako: dote pticek mali, petin ja ucil, ker si take lepe pesnice dobil...
C'mon people, dobio sam peticu iz ovoga!
»
mashala
marta l (19 Februar, 2007 - 06:03)
bojim se da je meni onaj zaspali irvas bio dovoljan za mastanje do kraja probe hora. A da li Nas Sveznajuci ARSKI zna i ostale pesmice istog ciklusa...ova je bila vezana za sol, za do bese neka baba koja je DOsla na pazar, a ostale....
»
:)))
nsarski (19 Februar, 2007 - 13:38)
He he, nazalost, nemam pojma. Ovo smo ucili na muzickom, a ja sam nekad dobro pamtio. Inace sam bio skroz nepodoban...:)
»
Najnoviji komentari
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)