Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Iskoristi JAT-ove mane

JAT 2006JAT 2006

Da li ste nekada leteli JAT-om (sada JAT airways) ? Odgovor je verovatno DA. A da li ste nekada slušali pesme Seke Aleksić ? Odgovor je verovatno NE. E pa ta estradna pojava (inače veoma podržava prava LGBT populacije) sem mnogih drugih stvari ima i jednu pesmu čiji je refren:

 

"Iskoristi moje mane,

sutra pričaj na sve strane,

da ovakvu nisi imao"

 

Dakle, taj refren je dopirao iz jednog od stanova u komšiluku dok sam pokušavao da razjasnim da li će avion za Sarajevo poleteti ili neće. Sve što se tog dana desilo vezano za JAT i pređašnja lična iskustva i iskustva prijatelja, neprijatelja i poznanika učvrstila su me u uverenju da JAT treba da uzme onaj refren kao svoj slogan.

Obzirom da na sarajevski aerodrom ništa nije danima sletelo ni poletelo zbog magle, hteo sam da se informišem hoće li tako biti i te večeri, da mogu da planiram & ne idem za džabe na aerodrom.

Kada bi sada hronološki pripovedao koliko puta sam zvao Aerodrom Nikola Tesla (i dalje ne mogu da se naviknem na novo ime), JAT i Aerodrom u Sarajevu, verovatno vam ne bi bilo previše zanimljivo. Svejedno, summary svih službenica na informacijama je bio u stilu "na ekranu imam informaciju da avion leti i dok ne piše drugačije, ne mogu ništa da vam kažem". Pitao sam kada će "da joj piše drugačije", na šta mi je jedna divlja operatorka (ili operatorica !?) rekla da je to pitanje za "JAT" i da sam bezobrazan što pitam pitanja koja nisu "u njenoj nadležnosti". Htedoh da joj objasnim da su oni i dalje JAVNO preduzeće, ali sam shvatio da se ne bi mnogo uzbudila zbog toga.

A onda sam se okomio na "JAT". Unapred se izvinjavam što ih nisam pitao za imena & titule, ali su odgovori bili kao u vezi statusa Kosova (znaš da će biti nezavisno, a nećeš da to glasno kažeš). Tokom svakog poziva mi je bilo jasno da oni znaju da leta neće biti, ali su upotrebljavali milion formulacija da to ne kažu. Pored te, druga stupidarija je bila njihovo ponavljanje da čekaju "informacije o vremenu iz Sarajeva". Ja sam im onda pročitao informaciju sa sajta Aerodroma Sarajevo koja se refreshuje svakih 30 sec, na šta mi je čika iz nacionalne kompanije rekao da on to ZNA. Podsetio sam ga da mi je pre pola minuta rekao da NE ZNA i da čeka informaciju. On mi je odgovorio: "U pravu ste, čekamo informacije iz Sarajeva". Da ne bude zabune, ovo je mi je govorio 90 minuta pred poletanje aviona. Poslednja informacija od tog čike je bila da se odluka o otkazivanju/pomeranju leta donosi 30 minuta pre leta.

Zvao sam i Aerodrom u Sarajevu. Oni su bili mnogo više transparentni. Rekli su da što se njih tiče, ne vide nikakvu šansu da leta bude, ali da je to JATov let i da su oni ti koji odlučuju. Takođe mi je rekao da upotrebim logiku : "ako su sve ostale kompanije otkazale letove još pre 3-4 sata i ako vidite da je vidljivost 100m, razmislite da li će biti leta". Fin neki svet.

Nisam glup i bilo mi je odavno jasno da leta neće biti, ali je postalo zabavno. Nekih 40 minuta pre leta, zvao sam opet beogradski aerodrom i JAT. Info-službenica mi je rekla da je "izgleda pogoršana vremenska situacija u Sarajevu, pa će let biti možda odložen", dok su u JATu bili uporni rekavši mi da "nisu doneli odluku". Pitao sam kada će onda biti čekiranje, na šta sam dobio odgovor : "posle donošenja odluke".

Nije bilo leta. Avioni nisu leteli ni danas. Najverovatnije neće ni sutra.

Neću trošiti reči o avionima koji su totalno stari, zapušteni i u poslednje vreme veoma prljavi, JAT reviji gde je ćirilica jedino dostignuće i osoblju čije godine, izgled, neurednost i neljubaznost uvek iznova iznenađuju. Da ne bude zabune - ne zalažem se za starosnu diskriminaciju, ali stjuardese su te koje u slučaju opasnosti prve "iskaču" i pomažu putnicima, tako da moraju biti fizički veoma spremne (ovo mi reče prijatelj koji radi u avio kompaniji). Poslednja JATova stjuardesa koju sam video je imala Miki Maus šnalu u kosi i kada sam tražio ĐUS pitala me da li hoću od jabuke ili pomorandže (govorio sam na lokalnom jeziku, a ne na engleskom). Tokom nuđenja raznovrsnih napitaka, čačkala je nokte.

Slika koju vidite na početku bloga je takođe sa tog leta. Prilikom sletanja na pistu aerodroma u Kopenhagenu, cela komandna tabla iznad glava putnika preko puta mene se otkačila i visila o jednog šrafu. To nije bila samo neka laka plastika, već prilično težak deo koji je mogao da povredi ljude ispod. Mislite li da je neko od njih dotrčao da to namesti i slično. Naravno da nije. Zadovoljno su čitali Kurir.

Vaša iskustva ?


hi hi hi

nikad nisam letela Jatom ! Mislim da je glavni razlog bio u tome sto je oduvek bio neuporedivo skuplji nego na pr. letovi iz Budimpeste sa drugim kompanijama i sl. Sa druge strane ovakve fotografije su svojevrstan kuriozitet, nekako vam cak i zavidim na ludom provodu... Jedva cekam komentare, bice tu sigurno urnebesnih iskustava !


Nesto nema nikog za sada.

Nesto nema nikog za sada. Kao da niko nema iskustava. Ja sam imao gomilu do sada, ali bi bilo davljenje da sve pricam. Na predzadnjem letu vrata od toaleta nisu mogla da se zakljucaju, pa je jedan deka ne videcu da pise "zauzeto" otvorio vrata dok je zena sedela na solji. Ja stajao iza coveka. Cirkus.


Newcastle...

Leteo sam poslovno u Njukasl u jesen 1998.
Na aerodromu se na vreme skupila ekipa, ali nista od leta.
Cekamo satima. Meni dopizdi, pa pridjem jednom od najvecih srpskih tajkuna i pitam:"pa sta se vise ceka?"
A, Zajec mi mrtav-ladan odgovori:"letimo za desetak minuta, samo da majstori zavrse prefarbavanje aviona!"
Ja u cudu. Kakvo sad prefarbavanje aviona, pitam Zajeca?
A, mudri "sportski" milijarder kaze: "pa... sinoc smo dobili sankcije i JAT-u je zabranjeno da leti. Moramo da sacekamo da se avion prefarba u Makedonski avio-transport i odmah krecemo".
I bi tako. Pre ulaska u avion vidim da letimo MAT-om. U avionu po obicaju haos. Pilot i kolege se zezaju sve vreme. U fazonu,"zelim vam srecan put posada JAT-a, tj MAT-a.
Na kraju, stigosmo u Toon town...


E ovo je dobro... Nisam znao

E ovo je dobro...

Nisam znao za ovo hehehe...


Da nije tuzno....

.....bilo bi smesno, pa oni nisu normalni, ja znam da sam jednom prilikom cekao let za Izrael, koji je kasnije "otkazan" iz razloga sto je ministar za kapitalne investicije putovao u Sarajevo, a nisu imali drugi avion.....tacnije nesto su pomerili letove pa je ovaj za SA odleteo pre ovog za Izrael, razlika u vremenu je bila prava sitnica neka 4 sata?
Isto tako znam i da je let za Krf kasnio nekih pola sata i to samo zbog zene (zaposlene u JAT-u) koja nije mogla da se snadje sa cekiranjem prtljaga, dok su kasnije u avionu na ljubaznu molbu majke sa detetom, da sede zajedno, odgovorili da mesta nisu numerisana i da joj nisu oni krivi sto je poslednja usla u avion i sto imaju dva mesta na suprotnim krajevima aviona?


Istina je

to sa letom za Sarajevo


SA JATom i nemoguce postaje

SA JATom i nemoguce postaje moguce !


Suze

Suze mi krenuse od smeha!!! :) Sjajno!


Gorane, prosta racunica:

sad je oko 3 ujutru u Srbiji - sreda, ljudi spavaju. Ovde je vreme budno (sada oko 8 uvece), ali dijaspora se uglavnom dobaci do Bg.-a nekom Lufthansom, Air France-om, ili cimegod. Otud manjak komentara.
Moje licno iskustvo sa JAT-om (od pre godinu dana na relaciji Prag-Beograd) je kao kad smo se nekad na skolskim ekskurzijama vozili 'cirom'. Prag mi je bilo trece presedanje na putu, posle 14 sati voznje, i sve sto me je zanimalo je da stignemo zivi - a i put je srecom kratak, par sati. Doklegod se ne cuje neka eksplozija - I'm OK.

O da, setih se. Pre mnogo godina, u JAT avionima je postojala "pusacka zona", nekad cela jedna strana aviona, a kasnije sedista u repu. To me podseti na jednu izreku ovde: imati pusacku zonu u delu restorana, to je kao da oznacis zonu za pi*sanje u javnom bazenu.


Za Beograd, za Beograd

S' firmom Krstic, s' firmom Krstic.....

Olga


Ne znam da li si upoznao carter letove JAT-a...

ali to su uspomene za ceo zivot. Sve moze!
I cepi i pljuganje i 'vanje. Zezanje s pilotima, lekcije iz letenja, pilotiranje, setnja k'o na korzou... I svi se, iz nekog blesavog razloga osecaju sigurno. Osim onih putnika koji imaju 'strah od letenja".


Da ovo je lepo receno, mozda

Da ovo je lepo receno, mozda imam taj utisak sto sam JAT koristio samo par puta ali uvek je dozivljaj, naravno ako vi to zelite, alo zelite da se nervirate nerviracete se i u krevetu i bez JATa. JAT je nezaboravan.

Ivica Baic
http://tuls.net/


Primenjujem i ja tu

Primenjujem i ja tu metodologiju - sednem, cutim i cekam da prodje. Ali nekad zaista ne mogu...


"Firmom JAT-a za Beograd"

Zao mi je sto ste imali tako lose iskustvo.
Moguce je i da su lokalni letovi ispod svetskog standarda...a moguce je i da sam samo imala srece. Tek, poslednjih par godina
na putu iz USA letela sam "za Beograd, za Beograd" JAT-om iz Praga, iz
Frankfurta,ili iz Beca i uvek bila izuzetno zadovoljna. Hrana je bila odlicna, usluga
besprekorna, poletalo se bez zakasnjenja a stizalo i nesto ranije od predvidjenog vremena. Moje licno iskustvo sa npr. KLM
kompanijom je neuporedivo gore...i to vise puta. Ako ne budem morala KLM sigurno nece biti moj izbor.
Zaista nemam nikakvog razloga da pisem ODBRANU J A T-a i apsolutno vam verujem.
Ovo je prosto moje iskustvo iz meseca juna 2006-te. Mozda cu se i ja sledeci put razocarati. Ne bih to bas volela ali je dobro da imam u vidu i vasu varijantu.


ma ne branim JAT...

daleko bilo... Pisao sam o iskustvima sa carter letova, na kojima sam se lepo zabavljao. Pozdrav


carter

Oh da, secam se i ja carter letova. Vracali smo se iz Antalije i piloti su otvorili vrata i zvali svu decu iz aviona cca 30 njih da vide komandnu tablu itd. Obzirom da je bilo bas male dece i da moze da im se svidi da pritisnu neko dugme koje ne bi trebalo, pitao sam stjuardesu (ja sa osmehom, ona kisela) - da li je to bas u redu, na sta mi je odgovorila da preterujem i da se posada u potpunosti stara o nasoj bezbednosti.


skorasnja iskustva

Poslednjih godina sam i sama gotovo uvek putovala preko stranih kompanija.
Medjutim, sada su mi relativno svezi utisci, jer sam u poslednjih nekoliko meseci putovala iskljucivo JAT-ovim avionima, tri puta.
Dakle - tamo i nazad - sest letova, a od toga smo tri puta cekali veoma dugo na poletanje, mada su svi putnici bili na svojim mestima, vec uveliko spremni.

Nerado komentarisem tudju pojavu, ali ocekujem da clanovi posade izgledaju pristojno. Ne ocekujem da imaju savrsene proporcije i duge trepavice =), vec samo da izgledaju uredno. Uljudno.
Razocarano sam primetila da se sve toliko promenilo od davnih putovanja sa roditeljima... u to vreme, sve stjuardese izgledale su lepo, cisto, uredno i mirisno - kao vasa mama, ali u uniformama. =) Mislim da se ovde nije radilo o tome da su vam svi odrasli zanimljivi i lepi kada ste dete.
Tako sam na tim poslednji letovima spazila dve stjuardese, cetrdesetih godina, za koje bih, da sam ih srela na bilo kom drugom mestu, kada nisu u uniformi, zaista pomislila da su ocvale kafanske pevacice ili nesto slicno tome. Duga, blajhana, natapirana kosa, jezivo nasminkano lice, prejak miris lose izabranog parfema, gomila nakita koji zvecka, predugacki jarko crveni nokti.

Mladom stjuardu je, ispod malo raskopcane kosulje, virila crna majica i, preko nje, kratak ali masivan zlatni lanac - znate, "kajla". Engleski mu je bio los, jedva povezane recenice, a kada je shvatio da je putnik koji je sedeo do mene Rus, sa svog nemustog jezika hitro je presao na svoj "ruski", tj. cist srpski sa mekanim ruskim izgovorom! Nesrecni Rus je tek tada izgledao zbunjeno i onda smo drugi putnik i ja priskocili u pomoc.
Sredovecni stjuard imao je na svojoj identifikacionoj kartici fotografiju iz... pa, mozda ne bas mladosti, ali svakako iz davno proslih vremena. Sreli smo se kad je on izlazio iz toaleta, a ja cekala da udjem, zamolio me da sacekam "nekoliko sekundi", bez objasnjenja, vratio se posle 2-3 minuta i dodao mi rolnu toalet papira, objasnivsi da je primetio da je isti u toaletu potrosen. Mislim da mu nije ni palo na pamet da to nije "posao" putnika.

Najzad, poslednji put sam putovala sa prijateljima, Spancima, i njihovom desetomesecnom bebom. Dete je bacilo cuclu, koja je pala stjuardesi ispred nogu (desava se, je li...), dok je ova nudila osvezenje. Upravo je sipala vodu za jednu putnicu, podigla je cuclu (samoinicijativno... fina neka zena), zatim je isprala tako sto je cuclu umocila u plasticnu casicu sa vodom i vratila im je, uz ljubazan osmeh. Nakon te scene, bilo je olaksanje videti da je tu casu odlozila i dala putnici drugu. Zatim se, shvativsi da ja govorim srpski, obratila meni: "Molim Vas, recite im da kazu detetu da vise ne baca cuclu.". Mislim, desetomesecena beba ce vas svakako razumeti kad joj to kazete. Dobro, bar je zamolila.

Sve ostalo znate... mumlanje instrukcija u mikrofon (valjda ih svi znaju), izlizana, masnjikava sedista, prljavi toaleti i osuseni, potamneli listovi zelene salate kao prilog obroku.

Aerodrom "Nikola Tesla" je posebna prica, a znate i to. Tek, ukoliko niste do sada bili u aerodromskom "bifeu", koji je uredjen - ako se ne varam - pre dve-tri godine (na sta su bili ponosni!), nemojte ni ulaziti ako ne morate. Sedecete u ruznom enterijeru i picete bezukusni caj ili kafu koje cete, naravno, dobiti po nerealno visokoj ceni. Plasticno cvece, "pusacki stolovi" sa starim staklenim pepeljarama (onim "socijalistickim") i kafasnki obuceno osoblje.

E sad, bilo je i jedno dobro iskustvo. Pre pretposlednjeg leta morala sam da kontaktiram operatere JAT-a vise puta i svi su bili krajnje strpljivi i ljubazni. Desava se i to. =)


to je to

Oya,

Upravo o tome pricam. To su i moja zapazanja. Ne trazim da mi bude lepa i sexy stjuardesa, ali hocu da je uredna, kulturna i da tu postoji zbog mene, a ne ja zbog nje. Ove sadasnje te streljaju pogledom ako zahtevas djus i kafu u isto vreme, a pre par dana kada su moji drugari putovali Lufthansom, jedan od njih je ravno 19 puta zvao stjuardesu zbog raznih stvari i ona je uvek bila beznadezno ljubazna i fina.


Dve ispravke

Bez namere da branim JAT i uz napomenu da ih izbegavam...

Juice = voćni sok, znaci može biti od pomorandže, jabuke, jagode i sl. a u našem slengu se (ne znam zašto) ukorenio izraz djus za isključivo sok od narandže.

JAT revija izlazi na engleskom i srpskom isto kao što npr. Emirates revija izlazi na arapskom i engleskom pa se niko ne buni zbog arapskog.

Srećan put!

http://blog.b92.net/blog/408


DJus i cirilica...

Ma ok je kada neko ko ne zivi u Srbistanu kaze JUICE, ali naprosto se odomacilo (pogresno) da je djus sok od pomorandze. Jednom sam rekao "sok od djusa" i ona nije ukapirala salu, vec mi je sipala djus (od pomorandze).

Sto se tice cirilice, mislim da je to vec preterivanje. Srpski je isti i na latinici i ne vidim zasto su morali na cirilicu.


majo

pa gde si :-)
nema te...

aj da ostanem u tjunu: meni tajms sam putovala jatom, jedan mi prilicno upecatljiv. kasnim iz londona 3 sata, i stizem na koncert taman kad su zavrsili moj stück :-)
opet jedan put letim jatom, takodje iz londre, oduvaju me pred vratima, ima drugi avion, ide preko tivta(?)...i sad sletanje Velikog aviona iz londona na aerodrom u tivtu, izgleda kao (predpostavljam) skok sa 100.og sprata na glavu :-) svi vriste...jako uzbudljivo!!!! tad sam mislila da je gotovo! gubljenje i lomljenje kofera, Uvek jatom...zaista ima milion prednosti a sto se tice www.sekaaleksic.com, to redovno chekiram na svakih 2-3 meseca...da vidim 'dokle smo stigli'!
draga bebo, welcome back to serbia! (bauwau...brrrrr...)...


Eh, JAT

Na letu iz Stokholma (oko 3 sata) provalim tetu stjuardesu kako tamo u malom hodniku pali cigaru. Svedjani oko mene ne mogu da veruju, znaci potpuno zabezeknuti.

Ja je posle naivno pitam kako to da stjuardesa pusi a citav avion ne, kaze ona "Nisam mogla da izdrzim, izvinucete me, i ja sam ljudsko bice".

Volim i ja vas.


šta če?

to što je živo biće to bi trebalo da znači da ne može da se kontroliše nekoliko sati od ZABRANJENE aktivnosti, posebno u avionu. I ovo je dokaz da su mnogi od nas u intelektualno-svesnom smislu i dalje na nivou životinja ili tik iznad!


Jel to ovaj kruzni let Bgd-

Jel to ovaj kruzni let Bgd- Sthlm- Kbn- BGD


Nisam hteo da se oglasim

ali moram. Ja sam devetnaest godina radio u Jat-u na radnom mestu FA. Iza mene je preko tri hiljade poletanja a pretpostavicete i sletanja. Ja svoje bivse koleginice i kolege znam u dusu i zaista ste u pravu kada iskomentarisete izgled i ponasanje nekoga od njih. Ali, verujte mi na rec to je zanemarljiv broj u odnosu na celokupnu sluzbu.Naslusao sam se ja raznih lupetanja tokom karijere. Ima ih i u Vasim komentarima. JAT nikada nece otkazati let ako postoje bezbednosni uslovi da se on obavi. To sto ste Vi zvali sarajevski aerodrom da bi ste dobili informaciju o Jat-ovom letu, to je oridinarna glupost dokonog coveka. Jedini razlog ne poletanja aviona po magli je zbog bezbednosti. Ako mu se nesto pri poletanju desi(otkaz motora, ptica u motoru, bliski susret sa avionom koji kruzi u blizini zone aerodroma itd), ne moze da se vrati na aerodrom a to je broj.1 u procedurma svih avio kompanija. To da putnici citaju Kurir i slicnu stampu je istina, ali to vise govori o profilu putnika nego o kompaniji. Jeftine karte su donele i jeftinu publiku. Ne mogu ja ili bilo ko drugi da prevaspitavam putnike na pragu' aviona. Bahatost i bezobrazluk sa ulica i kuca su svi poneli sa sobom kao rucni prtljag. Zaista ne mogu vise, nisam ni kafu popio. Ja sam dao otkaz u Jat-u kada sam shvatio da ne mogu vise da gubim dragoceno zivotno vreme sa polusvetom koji cini klijentelu nase aviokompanije. Secate li se vozova koji su sinonim za smrdljive noge i piletinu sa novina. E tako, prijatelji, danas izgleda kabina na jednom prosecnom Jat-ovom letu. Pozdrav


Samo da napomenem

Jatove karte nisu jeftine. Daleko od toga.
JAT do odnedavno nije imao opciju bukiranja preko interneta.
Cak i kad rezervisete kartu ta cena nije zagarantovana.

Sto se tice klijentele tu ste delomicno u pravu. Nasi ljudi jesu ocajni putnici.

Pocevsi od onih koji se oblace kao za vecernji izlazak kad putuju avionom i dignu nos kao da je njihov privatni avion pa do onih koji nemaju osnovnu kulturu u ophodjenu sa ostalim putnicima ili posadom. Dosta malogradjanstvine je pristuno.

Ali ni osoblje nije daleko od toga.


Dve situacije

Prva: Putnica na charter letu za Antaliju se izdire na moju koleginicu, dete od osam meseci joj urla sve vreme u krilu, zato sto Jat leti NOCU za Tursku a njeno dete je naviklo da u to vreme spava!!! Veliki Mozak
Druga: Mene licno Kapetan putem interne komunikacije obavestava da ima indikaciju da se otvaraju zadnja vrata aviona. Mi se u tom trenutku nalazimao na 10000 metara iznad Egipta.Vracamo crvenokosce iz Hurgade. Jul mesec. Pun avion bebi i sitne decice. Divno je za decu da letuju na +45 ali sto je dzabe', slatko je. Ja odlazim u zadnji bife aviona i zaticem bilmeza od 2.metra kako cupa rucku na vratima. Ja sam ga "ljubazno" upitao: "Da li si normalan, sta to radis", odgovorio mi je: "Moram da pisam". Oterao sam ga na mesto i ljutito ga upitao gde je on cuo da u avionu ima klozet! Previjao se dva sata na svom sedistu do sletanja u Beograd. Iskreno se nadam da se uneredio!


čekajte,

ne mogu da verujem, ali zaista! Zašto ga niste prijavili, zar to nije ugrožavanje bezbednosti ljudi ili već nešto slično? Posle toga je trebalo da ga pošaljete na neku TV da ga svi vidimo i postavljamo mu pitanja. Nakon toga bi postao nacionalni heroj! Tako nekako to sve ide!


Verovatno

bi nakon pojavljivanja na TV-u, snimio reklamu za pivo i kikiriki, a i dobio radijsku emisiju na B92. Neka, hvala. Dosta je jedan Miki. I previse!


glavonja je bog!

svaka cast za foru.


Hehe

Ovo je stvarno odlicno. Neverovatno.

Pre par godina kad sam isao na Krf isto sam imao prilike da vidim kako nasi cekaju let.
Vracamo se sa Krfa, let kasni, svi cekaju. Neko je provalio da je let na izlazu A, i malo po malo stvorio se red ljudi koji cekaju da se otvori izlaz. Dolazi sluzbenica, bledo gleda te ljude i kaze im da je tu izlaz za Frankfurt ili vec neki drugi let. Pocinje svadja i prepiranje kako je njima recemo da je tu za BG i niko nece da odstupi!
Posle pola sata na izlazu B najavljuju let za BG. Dakle, stampedo ljudi trci na drugi izlaz, gazeci sve pred sobom.

Neverovatno.

Izadjemo na pistu tamo nas ceka bus da nas doveze do aviona. Kad sam ih video kako su navalili na taj bus, kao '93 u GSP-u.
Stalo ih je bar 150, vrata se jedva zatvaraju. Naravno cim odose dolazi drugi bus da preveze nas preostalih 15 putnika.

Valjda misle da nece biti mesta u avionu, nemam pojma.

Stvarno moze svasta da se vidi.


Krf

I ja sam '96 bila ucesnica takvog stampeda na Krfu, ali zato sto je JAT kasnio iz BG, pa smo morali da se ukrcamo sto pre da ne bi propustio svoj red za prelet. Posto smo ipak sporo trcali, a usli u avion, morali smo da sedimo u avionu jos sat vremena, da se preznojavamo i gusimo jer im nisu dali da "nesto ukljuce dok stoje na aerodromu da bi radila klima", tako nekako je glasilo objasnjenje... ne secam se. Sve u svemu, Holandjani nisu trcali do svog aviona i odleteli su na vreme... pre nas!


Drveni advokat

Znam da sada rizikujem da izigravam drvenog advokata ali u tekstu piše da je osoblje u avionu čitalo Kurir a ne putnici.

"Mislite li da je neko od njih dotrčao da to namesti i slično. Naravno da nije. Zadovoljno su čitali Kurir."

Ali na kraju krajeva nije važno ni to što su čitali Kurir nego to što nisu došli da upozore i premeste putnike kojima deo aviona visi nad glavom.


:))

deo aviona:) Verovatno se otvorio box sa pojasevima za spasavanje koji se nalazi iznad glava putnika. To je VEOMA incidentna situacija. I ja sam citao NIN i Sportski Zurnal u toku leta, ponekad i SVET, samo sam se dobro skrivao. Cak sam i pusio u avionu. Priznajem. Kriv sam...


A ova poruka?

A ova tvoja poruka je ironija na sta konkretno?

Nemam ja nista protiv da se pusi u avionu, samo da mi to napomenu pre nego sto kupim kartu i da posada isto postuje to pravilo, inace nista nije sporno.

A sto se tice toga sta si citao, to nisam dokucio, s cim to ima veze?


Sa Kurirom

kao' posada zadovoljno cita Kurir. U kokpitu je diskreciono dozvoljeno pusenje. Ja sam tu i tamo povukao po dim-dva, pa to se radi u svim kompanijama. Ja sam pusio na letu do Njujorka u KLM-ovom avionu. Cim sam se deklarisao, tretirali su me kao ravnopravnog clana. Mene iskreno, uzasno, nervira ta konstantna prozivka Jat-ovih stjuardesa.


Pazi

Nemam ja nista protiv nikoga. Radi se o usluzi koju placam.

Ja kad idem Ryanair-om stjuardese me ne zanimaju, niti me broj sedista zanima ni hrana ni pice. Platim kartu 25 evra i to je to - koliko para toliko muzike.

Ali kad letim ja Jatom ja bogami platim 350-400 evra, pa nesto bi i da ocekujem za te pare.

Volim i ja da zapalim na svaki sat i 15 minuta ali ako nije dozvoljeno to je to, ne moze i gotovo.
Ja ne vidim problem sa tim.

A pogotovo ne podnosim da se neko dere na mene za moje pare.

Molim lepo, napravite od Jata low-cost kompaniju bez dodatnih usluga i ja nemam problem da za pedesetak evra ne vidim ni stjuardesu, ni toalet papir ni ne znam sta.
Bas me briga.

Ovako ne zelim da dodatno placam sminku i Plavi Ronhill za tetke iz kabine.


Dule, Nisu putnici citali

Dule,

Nisu putnici citali KURIR vec osoblje, dok je onaj deo na slici visio iznad glava putnika.


:)

ma', znam :)


Kakva zemlja, takav i

Kakva zemlja, takav i nacionalni avioprevoznik...

Uvek se zapitam šta im je starije... avioni ili stjuardese :) Kad smo već kod starosti aviona, da li ste znali koja je stopa amortizacije aviona u JAT-u? Čitavih 1%... dakle, računaju da će im potrajati 100 godina...

Leteo sam JAT-om nekoliko puta, otprilike koliko i Aeroflot-om... možda bi se te dve aviokompanije mogle porediti... situacija sa avionima je daleko lošija u Aeroflot-u (prljaviji, zapušteniji,neudobniji i stariji od JAT-ovih), pogotovo ako letite njihovim internim linijama po Rusiji (voze vas avionima koji su posle II sv. rata od bombardera prepravljeni u putničke avione). Odvaljene ploče sa plafona su redovna pojava. S druge strane, ređe se dešavaju kašnjenja pri poletanju nego u slučaju JAT-ovih letova. Od aviokompanija sa Zapada sam leteo jedino Lufthansom, usluga u avionu je bila prilično mršava ali je avion naravno noviji, čistiji...

JAT-ovi štrajkovi su posebna priča... ali zaista.

Ćirilična revija, Kurir... meni ne smetaju. Ovo gore što sam naveo je sigurno važnije od tih stvari. Kada avioni budu novi, čisti, kada osoblje bude pristojno i profesionalno, kada polasci budu na vreme... onda bi se moglo razmišljati o kvalitetu štampe.

**Take your place in history and pray you don't repeat it**


Jedno od najstrašnijih

Jedno od mojih najstrašnijih iskustava sa JAT-om bio je let za Frankfurt pre par godina. Do mene je sedela jedna mlada žena sa malom bebom starom između 6 i 9 meseci, ne sećam se tačno. Ja sam bila trudna i počele smo nešto malo da ćaskamo. Beba je pijuckala mlekce iz bočice, i kada je avion poleteo povratila to isto mlekce po mami, sedištu, meni itd. Očajnički smo pokušavale da dozovemo stjuardesu da nam pomogne ali nismo uspele. Potom sam ja ustala, otišla u toalet, donela rolnu toalet papira sa kojom smo sve da obrisale, ali… U tom trenutku se pojavljuje stjuardesa i urla na zapanjenu majku kako se usudila da uzme i potroši tu rolnu toalet papira!?!
Žena je pokušala da joj objasni da je bila prinuđena da to uradi jer ona (stjuardesa) nije došla da joj pomogne da to obriše. Uvređena stjuardesa je počela, sada još jače, da viče na ženu tvrdeći da njen posao nije da briše to što njeno derište povraća!!!
Počele smo da se raspravljamo sa njom kada su prišli još jedna stjuardesa i stjuard i odvukli pomahnitalu koleginicu sa govoreći joj nešto tipa, „ma pusti ih“!?!
To je bilo potpuno neverovatno iskustvo, zona sumraka!


dobro je prošla

mogli su da je izbace kao ovog dečaka pre neki dan iz autobusa, koji je uredno od vozača zatražio kesu...sram ga bilo!


Nesto mi nije tu jasno

izbacili su decaka, a majka je sa drugo dvoje ostala u autobusu i nastavila voznju???


naravno da nije jasno

pošto se tu vest naglo završava...dečak izbačen...majka ostala...posle se bunila...nova vest nebitna...imamo važnija posla...


Iraqi Airways i ostale price

Na svu srecu uglavnom idem Britishom o kome mogu nasiroko i nadugacko. I koji su mi bili najomiljeniji dok nisam prvi put sela u South African Airlines.

Kod JATA me nervira:
1. neljubaznost (ne uvek ali cesto),
2. putnici koji u prostoru predvidjenom za rucni prtljag trpaju 48 kesa iz frisopa (poslednji let iz Frankfurta za Bg), ako se usudite da dirnete u krvavo kupljeni alkohol i cigarete da bi ste stavili svoj rucni prtljag - putnik vam se obrati kao da ste rod najrodjeniji: "nemoj bre to da diras" sto mi je potpuno isto kao kad me stjuardesa Montenegra pita: "sta CES popiti", i
3. prljavstina.

Mada, kad jednom u zivotu iskusite Iraqi Airways (sredina maja, 2006) i Kurdistan Airlines (kraj aprila, 2006), SVE STO STE DO SADA DOZIVELI SA JATOM I DRUGIMA BICE VAM DRAGA i NEZNA USPOMENA..

Let iz Iraka Iraqi Airwaysom za ... e pa procitajte gde: stjuardese otimaju decu kad ih ima vise od jednog na tri sedista, i stavljaju nepoznatim ljudima u krilo (drugarica ima snimak na telefonu kao proof kako stjuardesa cupa dete koje vristi iz majcinih ruku i stavlja zbunjenom norveskom novinaru u krilo), nema nista da jedes, to sto si "rezervisao" kartu ne znaci da ces uci u avion, jer se karte (a da nisu rezervisane za rodjake brkatog prodavca karata i lokalnog siledzije) iznenada pojavljuju i nestaju 15 minuta pre poletanja, ko plati vise ulazi u avion - mase se visoko podignutim dolarima da se privuce Brkina paznja (ko ne plati ima da se ubije jer se u Irak i iz Iraka leti jednom nedeljno), pre toga potrosis sve pare i umetnost ubedjivanja u Iracanina koji ne govori engleski i jedino uspes da mu izmamis osmejak koji mozda nagovestava karte kad mu posaljes dve plavuse da ga pitaju o kartama, putnici se doslovno trkaju po pisti i ruse jedni druge da uhvate bolje mesto i ko ce gde da sedne, to sto vam pise na karti Frankfurt i sto vam kazu da idete u Frankfurt ne znaci nista, sletecete u Keln, ako nesto pitas stjuardesu, srecan si ako te ne osamari, ako vice dobro je, vazno je da ne bije ko decu sto mlati po avionu, i sta da vam kazem, mada je Irak jedno uzasno zanimljivo i lepo mesto,ali LAKNE VAM kad IA ili KA sleti...na neko drugo mesto i kad izadjete iz aviona a da vas niko nije tukao...

Gorane, cujem planira se neki sajt o ESC 2007?? Pa kad si mislio da to radimo, to mora brzo da se pocne, sad ce jos mali nacionalni izbori, treba obelezeti, sigurnao ima i neki jubilej, ajde to je strasno vazna tema :)))
kiss


Jao, pa zelim u Iraq... A

Jao, pa zelim u Iraq...

A ESC 2007, neki tip je trebalo da napravi sajt pa me izradio... uzas, pokusacu da ga pojurim


Ko se seća da se

Ko se seća da se aplaudiralo pilotu kad sleti. Od skora nema aplauza. Sad je normalno da sleti:)))
.........................
jasna kafana plati reklamu pa dobije prostor na web site.u b92, ok? ok.
(moderator)


I?

I sta je tu tacno sporno/smesno/za sprdnju?

Nisam provalio nikakvu posebnu poruku u tvom postu, ako je zbog stranaca napravi se bilo kakav meni na engleskom i to je to.

Big fucking deal.

P.S. Cak mislim da bi mogao da svratim, cini mi se da moze nesto dobro da se pojede. Hvala na reklami.


Pa znaš ddn,

reklame se placaju jasna. posledenje upozorenje. (moderator)


Hm

Quote:

Tim jezikom se više ne govori u Srbiji ili se barem nije govorilo dok takvi kao ti nisu zaposeli onu Srbiju koja je bila pristojna i ličila na građansku.

Daleko si ti od normalne diskusije.
Koji su to kao ja? Sta ti uopste znas o meni? Kakvo je ovo vredjanje i prozivanje?

Uzdrzi se od pljuvanja bez argumenata.

Onaj ko misli da su nazivi jela ovog restorana povezani sa nacionalizmom/malogradjanstinom/nepristojnom Srbijom daleko je od ikakve realnosti i modernog drustva.

Ja jedem i blue steak i yaki soba i duvan cvarke i pitu podizacu i nemam nikakve predrasude ni problem sa "imenima" jela.

Ovo sto ti pricas je klasican primer srpske klaustrofobicne elite wannabe.

BTW, dajes im besplatnu reklamu.

Ovo je za moderisanje.


udovicka prasetina na kaludjerski nacin

Udovicka (kakav dobar pokazatelj srpske opsednutosti morbidnim temama). A momacki bokcaluk ili sta vec? A kakvi su to prasici na kaludjerski? Jasna, GENIJE
ps.i dalje mi kuca ss - sam od sebe, majke mi, kompjuter se ponasa kakva mu je vlasnica:))


ma, aplaudira se i danas!

letela moja mama letos jatom i bila svedok; jos kako je bilo tapsanja!
a ja vec godinama letim sve nekim anti-jatovskim preletacima, u kojima, jasno, uvek sedi najmanje 90% naseg sveta, pa se i u tim avionima uvek bar jedna baba zabuni i krene da tapse...

a sto se menija tice, evo ja cu prva na nemacki da prevedem travu podizacu:

Grassheber

danas cu, majke mi, da pitam studente sta pod tim nazivom mogu da si predstave... :)


oktobar 1998.

nekako u vreme prvih ozbiljnih pretnji srbiji - pardon, jugoslaviji - da ce biti bombardovana zbog "operacija" na kosovu.
letim jatom iz beograda na direktnoj liniji beograd-stutgart. kasnjenja itd, kao i uvek, bez informacija, i tako.
koooonacno - dva sata zakasnjenja - sedamo u avion. polecemo. avion uzima neki kurs koji mi je cudan; nisam neki poseban poznavalac terena, ali cini mi se da sam navikla da kroz prozor vidim neke druge slike.
javlja se pilot. izvinjava se zbog kasnjenja. to je zato sto je bila magla u pristini, kaze.
zgledamo se, kakva magla u PRISTINI????
da, nastavlja pilot, posto je u avionu bilo mesta, resili su da spoje letove...
jedan covek puca i pocinje da urla sto ga grlo nosi:
ma, boli me k***ccccc da li je u pristini magla!!!! ja letim u stutgart!!!! nisam kupio kartu za let na liniji beograd-pristina-stutgart...
smirio ga viski, bio je besplatan.
i nista. preziveli smo, kao sto vidite. :)


JAT i ja

Ja: 'Da li imate novine u avionu'?
Stjuardesa mimikom pokaze da imaju. Koristila je pokret glavom, ocima i ustima. Use your imagination...


JAtovo dete

Da se javim i ja kao jatovo dete (citaj kao besplatne karte do 27 godine) jat je bila ozbiljna kompanija do 91, mislim cak i najsigurnija u evropi(odnos broja padova i broja sati letenja). A sad je postao sprdnja.

Subota jutro, prvi let za tivat, 30 jatovaca preko broja na letu, pilot dobar covek a i zna sve jatovce, tako da nas je sve pustio, deca kod pilota u kabini, zene i devojke na mestima predvidjenim za stjuarte, a mi muskarci po trojica u wc. Sa zatvorenim vratima dok polece i slece avion. Samo zamislite koje je to tumbanje i koji je napor potreban da se ostane na nogama dok se avion naginje.A stjuart ide i ponavlja :"Ova srpska avijacija je cudo. 93ce je bilo ajmo sredina malo napred da zatvorimo vrata"

A jel znate ono kad dodjete poslednji da se cekirate i kazu vam da nema vise mesta. Pa to je zato sto se jatovci ubace na spisak putnika i dodju prvi da se cekiraju, ko zadnji magarac.


po trojica u wc-u?

istovremeno?
:)))))))))

ja od 98. vise ne letim jatom. ali pre toga, dozivljaja na pretek.

usli svi u avion, svi SELI :), vezali se itd., avion krenuo dva metra unazad, stao - i ni makac. uzmuvala se citava posada, i evo ga kapetan da se javi: malo se izduvala jedna guma, sad ce oni to caskom da promene, pa krecemo, da racunamo oko 15 minuta.

45 minuta kasnije konacno krecemo, srecno polecemo, kapetan se javlja, izvinjava se sto je cekanje duze trajalo, ali eto, oni su za svaki slucaj umesto jedne promenili tri gume! :)


vauuuu

a mojoj sestri pre neki dan american airlines kompanija...kaze pilot da je razlog ogromne buke u avionu (dok su se putnici smesatli da sednu) to sto avion nema nekog pritiska da uzleti pa moraju da usisavaju pritisak u avion kako bi odskocili (jump)!


jat ili montenegro airlines

ne znam tacno ciji je bio avion. pretproslog leta, na liniji beograd-tivat, iskustvo moje drugarice. u avionu prodata sva mesta za sedenje, ali i za stajanje. stajali su oni sto su caskom isli na pijac iz bg-a u tivat, i nosili paradajz, jabuke, jaja i tako to. pred poletanje ti stajači dobili komandu da sednu. posedali ljudi u prolaz između sedišta. avion poleteo, a KROZ avion poletele iz gajbi u krilima jabuke, paradajz, jaja... ali, ništa, bilo je posle zabavno, smeli ljudi opet pet minuta da stoje (onih pet između uzletanja i sletanja na toj relacji), a ostali putnici se najeli jabuka :)


Beograd Minhen

Ja sam letela u ponedeljak na liniji Beograd-Minhen. Let je bio planiran za 08.35h ali ja sam vec najavila da tog dana necu stici u kancelariju. Prosli put sam stigla u Minhen oko 16.00h
( krenula sam ujutro iz kuce oko 06.30h).
Vreme u Beogradu mi je dragoceno a u startu smo kasnili vec 1,5h. Na sve to mi je covek u odelu (koje mu je vece za tri broja) i motorolom u ruci rekao da posada pije kafu i da ce nadoknaditi to za vreme leta. Mislim, mozda to nije tacno ali ja sam stigla na vreme i nisam to jutro pila kafu sa mojom majkom, vec sedela u ledenom hodniku i cekala da oni popiju kafu. UZAS!Letel smo u nekom groznom ATR-u koji je brundao kao lud! U avionu je bilo 10 ljudi!!!! Sledeci put cu kupiti skuplju kartu Lufthanse.


OK, ovo nije iskustvo sa JAT-om, ali

da znamo da ima i drugih kompanija gde se svasta dogodi.

Pre neku godinu, bila je zima, putujem u gradic Massena (na krajnjem severu drzave Njujork). Poslednja etapa puta let Sirakjuz-Massena sa zaustavljanjem u Plattsburgu. (Celo rastojanje oko 250km). Avioprevoznik: United Airways - poznata i velika firma. U Sirakjuzu nas stave u autobus i odvezu na pistu, potpuno pokrivenu snegom gde nas je cekao avion. Pilot avioncica propelerca, koji prima 18 putnika, pokupi nas prtljag - nas 7-8 putnika - i svojerucno ga spakuje u prtljaznik. Udjemo u avion po onom snegu, i pilot nam kaze (stjuardesa naravno ne postoji) da se rasporedimo tako da otprilike sedi isti broj putnika sa svake strane aviona "zbog stabilnosti" letilice. Dalje, kaze nam, ako je nekom hladno samo mi recite (njegova kabina uopste nije odvojena od putnicke) da ukljucim grejanje - ja sam ga iskljucio jer moze samo na najjace, ili da se iskljuci. I on je to kuvanje/smrzavanje naizmenicno ukljucivao tokom celog leta.

Uzletimo mi nekako po onoj snegom pokrivenoj pisti, uz zanosenje i klizanje, i posle nekog vremena leta kaze pilot: "Ljudi, posto vidim da niko od vas ne ide u Plattsburg, a tamo me ne cekaju novi putnici, ja cu onda umesto toga da sletim u Ogdensburg - tu mi na aerodromu radi devojka, pa da joj cestitam rodjendan." I sleti. Aerodrom kao kiosk za novine. Kaze pilot: "Sacekajte me par minuta, ostavicu vrata otvorena i ukljuceno grejanje. Pazite, kljuc je u motoru, nemojte da neko proba da polece bez mene. Sad cu ja". Ode u onu kucicu na sneznoj poljani, izljubi se sa devojkom koja je tu izdavala karte, prodavala kafu, cekirala prtljag, itd., sve jedna osoba.
Nekako opet, uz klizanje, uspemo da poletimo put Massene. Tamo stizemo, sneg 1/2 metra na pisti. Izasao jedini covek koji na aerodromu radi da pomogne pilotu u podeli prtljaga, tu na snegu. Kad su to zavrsili, taj covek ode u aerodrom, ugasi svetlo, zakljuca, sedne s pilotom u auto i ode. I mi ostadosmo tu ispred zatvorenog aerodroma, na snegu, sa prtljagom u rukama.
Fly the friendly skies!


super

ko u filmovima :))))

sta hoces to ti je cena kada ides od sela do sela.
da li si znao da postoje naselja u americi gde je ljudima prevozno sredstvo avionchich...i tako umesto garaze ima pistu i hangar?

lepa prica za chrismas


Da, znam to za avioncice.

U Kanadi koriste hidroavione na severu jer nema nikakvog puta, a jezera koliko hoces.
Ono u Njujorku i jeste bilo pred Bozic. Divno da se gleda sa male visine, kao u bajci.


:))))

ko da sam bila tamo....


nisu mi jasni oni

koji znaju da je nesto lose ali i dalje kupuju/koriste to kako bi posle pricali da nisu zadovoljni.

Gorane ko te tera da putujes JAT-om??? Ako znas kakav je i sta te ceka pa brate nemoj ides. Zivim u inostranstvu i JAT-om nikad ne idem. Nije mi zao ni da platim vise, ali ne zelim da finansiram njihov javasluk. Nazalost ljudi kao koji kupuju njihove karte samo produzavaju agoniju...

Poz,

Vlada

Kvadratura kruga.


ali vitz i jeste u tome da

ali vitz i jeste u tome da oni Najvise kostaju (uglavnom). ja ih ne finansiram odavno.



zox,

tako izgleda i rumunski aerotranspot, tako da nismo jedinstveni.To valjda komsijiska solidarnost.


Angie, kakav JAT, kakvi

Angie, kakav JAT, kakvi bakraci... U se i u svoje kljuse.


to kao

onaj lik iz mad max-a neznamkojideo.


Mad Max XVI deo

Mad Max XVI deo


Zasto putujem JATom

Pa Vlado, oni su monopolisti i dalje na vecini linija kojima putujem npr. Sarajevo, Skopje, Stockholm, Kopenhagen itd

Da ima drugih isao bih tj. ima drugih ali sa presedanjem.


mislim

da nema puno izgovora, cim imas izbor, znaci da ne moras da putujes s njima...stvar je samo odluke da li hoces da ih finansiras ili ne. Ako si olucio da ih finansiras onda nemoj da ih kudis :-).

Uvek, ama bas uvek imas izbor i to je jedino bitno!!!

Poz,

Vlada

Kvadratura kruga.


Quote:Uvek, ama bas uvek

Quote:
Uvek, ama bas uvek imas izbor i to je jedino bitno!!!

Jeste, kada zaista imas izbor.
Cime ce on do Sarajeva, ili od Sarajeva (ili kuda vec...)?

Od moja poslednja tri putovanja (sva preko JAT-a), samo jedno je bio put u CG (dakle, moralo se JAT-om, jer je ona druga opcija jos gora), a preostala dva za inostranstvo. Nazalost, JAT je oba puta bio nesto (malo) skuplji izbor, ali nuzan, jer druge dve kompanije nisu imale letove u odgovarajuce vreme, ili su sve karte za iste vec bile rezervisane.
Nemas bas uvek izbor, ili je on veoma skroman. =(


MaXmaGnUs,

ko jos osim JAT-a leti iz Beograda za Sarajevo?


cisto sumnjam

da jat moze biti gori od ATA.

-avioni u raspadu
-sedista mala
-nadrkani flight attendants
-nema nista za grickanje
-pola case soka
-gledaju te popreko ako odes vise od jednom u wc
-redovno kasne sa poletanjem
-otkazuju prvi let ako je sledeci za isti grad a sat vremena razlike u poletanju, onda nas nabudze sve zajedno u taj drugi


..hi

...ja samo malo da se ubacim u ovu pricu,posto mi je text tako lijepo legao i nasmijao me pravo,...
...cak tri puta (zadnji-juli mjesec),imala sam tu"srecu" da letim doticnim letjelicama,..i uvijek "veselo" moram priznati,...prvo sbookiranjem karata,...JAT agencija London- zovem da rezervisem kartu za Bg,stim da se raspitujem za letove Bga- Sarajevo,i posto mi odgovaraju termini letova ,zelim da bookiram kartu ,ali ljubazni glas mi kaze,e,to nemoze,..morate da zovete JAT u Bgu,.zasto-zato???.Okay..!!!Ja zovem JAT u Bgu,kazu nemozete platiti karticom!!!,.okay,opet kazem ja,.pitam se koje su ovo sad seme i dileme,...rat medju agencijama sta li???? Ali posto mi je last minut call,jedino mi JAT ostaje za BG,i ponovo se nadjem na liniji sa ljubaznim glasom od ranije ,i tokom davanja trazenih informacija ,slijedi pitanje ,..jeste li bookirali let za Sa?,..?????????...onako supitnikom nad glavom ,odgovaram ,ne na zalost ,i onako naivno pominjem problem placanja skarticom ..a on ce na to,..a to nemoze,niste znali,.???.nego rezervisite kartu,i nek vam neko od poznanika podigne/plati,...i onako ce usput,kao da razgovara sa starim znancem ,i sa cudjenjem..a zasto uopste idete u Sa,ostanite u Bgu,..pa imate samo sedam dana na raspolaganju.Nisam imala srca da mu kazem -..its not your business....neki simpatican lik,sa lijepim beogradskim naglaskom(to ga je spasilo)
...spominjete stjuardesu sa snalom miki mausa,ja sam mislila da mi se prividja,...(let april mjesec 2006,..)..ne samo sto je smijesno izgledalo na njenoj glavi vec zbog samog izraza lica doticne osobe tokom leta, nijedan jedini osmijeh nije sisao snjenog lica izgledala je odsutno i daleko i nezainteresirano ,..rekla bih "u oblacima"...bacim pogled kroz prozor,kad gle,..i ja u oblacima,...joj..samo !veselo,..
....a na samom pocetku leta,glavni stjuart ,otkopcana kosulja ,zavrnuti rukavi,...ostavlja novine na sjediste do mog i poslije izvjesnog vremena se vraca i kupi te iste i tom prilikom mu ispada papir koji ja podignem obratim mu se sa,..izvinite ispustili ste ovaj papir,... a on ce na to ,..grleci naslon sjedista jednom rukom i naginjuci se prema meni bez imalo pardona i postovanja tudjeg prostora ako nista,onako ce meni,..a to ti meni broj telefona dajes,....i smjeska se sav vazan,...Rekoh u sebi ,...stani,zaustavi,..ima izaci,...ne rekoh ,sa izrazom lica koji sve govori,...dajem vam vremena da se udaljite,...sto je i ucinio ali neveselo,...
...koma,...a drugi put sam imala incident po pitanju "kave"... let Bg-Sa,..stjuardesa nudi coffee/tea,... kazem coffee,.ona me ne cuje,...sta?//POnavljam ali sad kazem "Kavu molim vas",misleci da ce me bolje razumjeti,..ona me blijedo gleda,..i kaze,mislite "kafu",...da rekoh,..Kavu,..i neslutim pravi razlog njenog "prozivanja",..kontam necuje me,..pa i nije bas tako bucno,....a ona ce nonsalantno ,"onda kazite "kafu"...i ja onako ostanem bez texta lagano ,...i kazem sosmjehom ..can I have a coffee ,please!...sosmjehom,...pusti me tako ti svega ,kad vec letim da letim bez dodatnih stresova....
...lijep pozdrav za sve !...mala informacija,ako niste znali ,...wizz airline leti LndnLuton -zagreb po veoma niskim cijenama,,£30-50 povrtne,...a Zg-Bg sad pa sad,..bus linije redovne,...kamo srece da sam ovo otkrila ranije,...bye,...
....vezite se slijecemo,a mozda i necemo,...good luck!


Joke About Time

e dragi prijatelju, odem ja onomad u jednu poslovnicu nacionalnog avio prevoznika da podignem kartu koja je kupljena u londonu (za let do istog i natrag).

tog dogadjaja:

situacija 1.
ja: dobar dan
on: a
ja: došao sam da podignem kartu na ime to-i-to, plaćena je, evo dokaz o uplati sa brojem karte (pružam papir)
on: šta je ovo?
ja: dokaz iz vaše poslovnice u londonu da je karta kupljena.
on: čekaj bre (kuca po tastaturi). gde je kupljena karta?
ja: u londonu
on: da li znate koji je XZCTR feeder upotrebljen za ZVXDG nicker( na primer. zaboravio sam tačno šta je pitao ali je zvučalo tako nekako)
ja: molim?!
on: ako ne znaš koji je XZCTR feeder upotrebljen za ZVXD nicker i od strane kog terminala ne mogu da vam izdam kartu. idi u poslovnicu tu-i-tu.

zahvaljujem mu se i odlazim u poslovnicu tu-i-tu

situacija 2.
ja: dobar dan
ona: dan
ja: došao sam da podignem kartu na ime to-i-to, plaćena je, evo depeša od vaše poslovnice u londonu i samo treba da mi izdate kartu.
ona: čekaj malo bre(kuca po tastaturi). micooooo daj bebici kafuuuuuuu. (bebica 10 minuta razgovara sa micom o nešinom rodjendanu)
ona: gde je kupljena karta?
ja: u londonu
ona: (kuca po tastaturi) sačekajte blokirana je veza. micooooo zovni one tamo i reci im da smo pukli.

posle 20 minuta

ona: evoooo je micooo (valjda veza, šta li)... da li znate koji je XZCTR feeder upotrebljen za ZVXDG nicker (na primer. zaboravio sam šta je tačno rekla ali je zazvučalo tako nekako)
ja: molim?!
ona: ako ne znate koji je feeder upotrebljen za nicker i od strane kog terminala ne mogu da vam izdam kartu.
ja: po bogu gospodjice ili gospodjo, pa letim sutra, karta je kupljena...
ona: ne znam ja... ovde je vidim ali ne vidim koji je feeder upotrebljen za nicker
ona: sad ću ja nešto da probam (kuca po tastaturi). ne. ne. ne. ne. ne može. nemate nicker. morate da znate koji vam je nicker jer ako to ne znate ne mogu da vam odštampam kartu.
ja: pa šta ja sad da radim. karta je kupljena, evo papir...
ona: ma ne znam ja... idite u poslovnicu tu-i-tu i tražite miću i recite da vas je poslala bebica

zahvaljujem joj se i odlazim u poslovnicu tu-i-tu

situacija 3.
ja: dobar dan. da li je tu mića?
on: ja sam mića. šta 'oćeš?
ja: poslala me bebica da mi izdate kartu koja je kupljena u londonu, evo papir od vaših iz londona sa brojem karte i dokazom o uplati.
on: da li znate koji je feeder upotrebljen za nicker (na primer. zaboravio sam šta je tačno rekao ali je zvučalo tako nekako)
ja: (izgubio nerve) pa pobogu čoveče kako ja to mogu da znam. dobio sam samo ovaj papir. karta je plaćena, dajte mi je pa da idem.
on: ček' malo. (kucapo tastaturi). jao! jao! jao! jao! jao!
ja: (zabrinuto) šta je sad?
on: koji je kreten pogrešno upisao feeder za nicker, a u vezi sa kompajlerom? znate li ime osobe koja je izdavala kartu?
ja: gde ja znam? kupljena je u londonu, pojma nemam...
on: (telefonira) london? alo? miko jes' ti? mića ovde. vidi boga ti, ovde mi je jedan i kaže da je karta kupljena kod vas. daj proveri mi feeder za nicker i kompajler sa brojem karte na ime to-i-to. (tišina) pa kako da mu pre-nick-ujem? na whooper (ili tako nekako)? aha! pa dobro... ma jes'... bole mene... šta da mu radim....
on: (kuca po tastaturi). dali su vam pogrešan nicker (ili tako nekako - op.aut.)... mogu da vam izdam kartu ali je doplata 4500 dinara!
ja: ali karta je kupljena, plaćena. nije moja greška. to je još 50 eura (po ondašnjem kursu)...
on: oš' da letiš?
ja: (iznervirano, 'vatam se za šlajpik) dajte mi kartu!
printer - trrrrrt trrrrrrrrrrrt trt trt trrrrrrrrrt trrt trt trrrrrrrr trrrrr cvrc
on: e jebiga, crko mi printer
ja: imate li drugi?
on: nemam
ja: pa šta da radim? a da kartu napišete rukom?
on: ako vam kartu upišem rukom možete da imate problema kod bordiranja
ja: reskiraću
on: dobro (piše kartu). traži sutra na bordingu jovanku i reci da je mića pisao kartu
ja: dovidjenja (bežim panično iz istoimene poslovnice)

sutradan na aerodromu

činovnica na bordingu: odakle vam karta ispisana rukom?. ne mož' to tako
ja: ispisao mi mića u poslovnici toj-i-toj. rekao mi da se javim jovanki.
činovnica na bordingu: aaaaaaaaaaa... nije ona tu... OK... ulaz'.

eto.

EDIT: inače nemam ništa protiv nacionalnog avioprevoznika a u vezi sa putovanjem avionima istog. piloti su dobri (znam ih gomilu). avioni (imam dobrog druga koji ih održava) nisu ništa manje ispravni od drugih iz inozemstva. safety record im je dobar. hrana je odvratna (svejedno nikad ne jedem u avionu pa mi ne smeta). burazerski odnos stjuardesa mi neki put smeta, neki put ne. putnici kreteni nisu samo srpski specijalitet. sad, to što naš najveći aerodrom po neki put izgleda kao aerodrom u sajgonu u vreme bežanije, to već nije problem onih koji avione jel'te voze... ali fakat bilo je i ovoga: nekoliko puta sam putovao iz tivta za beograd i sedelo se i u wc-ima. avion je izgledao ko tramvaj VII u tri popodne.

EDIT2: leteo sam i aeroflotovim IL76 na liniji moskva - kijev i po podu cu se utrkivale bubašvabe. leteo sam UN-ovim letom (aeritalia G222) iz islamabada u kabul gde pilot australijanac kaže putnicima ovako: kafa vam je tamo, pancire i šlemove imate, ako padnemo mrtvi smo. vidimo se u kabulu (i u kabulu je slećući izveo strmu spiralu - otežava pogodak stingerom, strelom, iglom, itd...). leteo sam i dvokrilnim AN-2 od simferopolja (prestonica autonomne republike krim) do kijeva biznis klasom - dve standardne hotelske fotelje zašrafljene za pod i hotelski drveni stočić izmedju. pojasevi su od lade rive. iz banje luke sam se jednom vratio AN24 jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva (poznavao sam zastavnika - ključni ljudi u svakoj vojsci) sedeći pored mrtvačkog sanduka (nekog nesretnika koji je poginuo u zapadnoj slavoniji).

helikopteri su posebna priča. leteo sam u barem 10 tipova raznih, jednom smo (tehnički) oboreni (pilot morao da sleće zbog pogotka u glavčinu rotora ili tako negde pa se jako dimilo) i dva puta smo se spustili auto-rotacijom (jer je nešto otkazalo).


JAT

Just After Time


Mozda je ovo i najbolji doprinos JAT-a

borbi protiv terorizma. Zamislite nekog teroristu (vise njih) koji treba do u minut da koordiniraju akcije, letove, sabotaze, i za to koriste JAT! Jedan se zakuca u WTC a let ovog drugog je otkazan. Ili ovom drugom su prodali kartu sa pogresnim nickerom feedera, pa ne moze da leti - covek bi se slomio na licu mesta, tu u poslovnici, i dobrovoljno se prijavio policiji!
Pa onda telefonski razgovor: "Bebooo, duso, pa ti si sprecila teroristicki napad!". Beba: "Mico, stvaaarno? Boze, svasta, a ja samo mazala nokte!"
JAT-ove mane nekad mogu biti i vrline.


pa da...

jedan ne može da kupi kartu, drugi umesto ka nevjorku okrene ka, npr. bilingsu, montana, jer kompanija nije obavestila putnike da je promenila destinaciju, trećem se izgubi prtljag sa bombom i završi u carinskom terminaly u svrljigu, četvrtog prebiju beogradski "bizmismeni" ljuti jer je seo na mesto u "bizmis" klasi koje se dopalo jednom od njih... itd... neko mi je onomad slao nešto na tu temu...


Noc uoci bombardovanja 1999,

javim se drugarici iz JAT-a da je pitam sta radi, kakva je atmosfera, itd. On kaze da ne radi nista posebno, maze nokte. Pitam: "Sto mazes nokte, zar nemas vaznije stvari da radis?". Ona: "Moram, pobogu, pa kako cu na bombardovanje sa nenamazanim noktima?!"


i pored sve JAT-ovske muke

hvala vam, a. vasovicu i nsarski, razveselili ste mi dan!

bese valjda januar 91, pocela invazija na irak, a ja u JAT-ovom propelercu sa cetrdesetak sedista (roza tapete na cvetice, nezaboravne) letim za zagreb pa u nemacku. polecemo, sve se trese, mene panika hvata, makedonski albanac pored mene me tesi da su te male masine sigurnije od mlaznjaka, a pilot se javlja i pocinje svoj pozdravni govor recima "postovani putnici, u ovim teskim trenucima kada svi mislimo na svoje bliznje...". i mislila sam na svoje bliznje, sve do zagreba gledajuci stjuarta kako sedi na sedistu koje je, zatvorivsi vrata pilotske kabine, "isklopio" iz istih tih vrata...

(p.s. nsarski, nadjoh pominjanog freya u ovdasnjoj biblioteci, no ipak hvala na ponudi!)


Anytime.

Ako vam zatreba bilo sta sto je N. Frye ikad napisao - imamo.


Aleksandre, Eh, ti si

Aleksandre,

Eh, ti si izlistao sve egzoticne kompanije, a poenta su one koje su slicne JATu koji jelte pretentuje da bude lider u regionu itd.

BTW, jel se secas ti mene, dolazio sam stalno kod porodice koja je zivela preko puta tvojih, mada sam tada bas bio klinac...


Dvojica terorista iz jedne

Dvojica terorista iz jedne bliskoistocne zemlje dosli su u Beograd s namerom da sprovedu "Alahovu kaznu nad srpskim nevernicima". Evo kako je to izgledalo:

Nedelja, 20:47

Stigli su u Beograd. Napustaju aerodrom u Surcinu osam sati posle dolaska, jer su izgubili prtljag. Njihova avio kompanija ne preuzima odgovornost za gubitag prtljaga, a jedan aerodromski sluzbenik predlaze teroristima da dodju sutra, pa uz malo srece, mozda…

Sedaju u taksi. Nabusiti taksista pogledom u retrovizor zakljucuje da su nesumnjivo stranci i vozika ih nocu po gradu sat i po. Kako teroristi ne prigovaraju cak i kada taksimetar dodje do 16.000 dinara, taksista odlucuje da pokupi i svog ortaka na kruznom putu. Odmah su ih opljackali i pretukli, a onda izbacili u blizini Petlovog brda.

Ponedeljak, 10:30

Posto su se osvestili, obojica terorista uspevaju da dodju u hotel, i tamo narucuju rent-a-car. Posle toga se opet upucuju na surcinski aerodrom, ali ostaju blokirani zbog protestnog marsa prosvetara i lekara. Zatim im beogradski taksisti, koji su takodje stupili u strajk, zaprecavaju prolaz.

Ponedeljak, 14:30

Nekako dolaze do Novog Beograda gde u privatnoj menjacnici zamenjuju novac. Umesto dolara, sacuvanih u djonovima cipela, sada u dzepovima imaju falsifikovane novcanice od po 1.000 dinara.

Ponedeljak, 15:45

Dolaze na aerodrom Surcin, cvrsto odlucni da avion skrenu sa rute i sruse ga na Palatu federacije. Piloti i stjuardese JAT-a strajkuju, traze cetvorostruko vece plate. Isti problem imaju i kontrolori leta koji se pridruzuju strajku iz solidarnosti. Jedini raspolozivi avion na pisti je kompanije "Montenegro airlines" sa destinacijom do Niksica, koji u polasku vec kasni 8 sati. Sluzbenici kompanije, zajedno sa putnicima, sede na podu i pevaju hitove sa "Montevizije 2006", povremeno izvikujuci parole u korist referenduma. Dolaze pristalice crnogorske opozicije, i pocinju da dele udarce levo i desno svima, a svoj bes posebno iskaljuju na dvojici Arapa.

Ponedeljak, 19:05

Konacno se malo smiruju strasti i dva sina Alahova, prekriveni krvlju dolaze do pulta "Pink air" kako bi kupili kartu za avion koji ce skrenuti na Palatu federacije. Sluzbenik "Pink air", koji im je prodao karte precutkuje da je let, zapravo, otkazan.

Ponedeljak, 22:07

Sada vec teroristi raspravljaju da li da nastave sa planom ili ne. Vise nisu sigurni da li je unistenje Palate federacije teroristicki cin, ili cin milosrdja!?

Ponedeljak, 23:30

Izgladneli, odlucuju da prezalogaje nesto u aerodromskom restoranu, i narucuju pljeskavice na kajmaku.

Utorak, 08:35

Kajmak je bio pokvaren, pa zavrsavaju u Klinickom centru, posto su celu noc cekali u hodniku Urgentnog centra. Stvar ne bi trajala vise od par dana da se nije pojavila sumnja na salmonelu iz pljeskavice.

Nedelja, 17:20

Posle 12 dana izlaze iz bolnice i nadju se u blizini Partizanovog stadiona. "Partizan" je izgubio, na domacem terenu, od "Crvene zvezde" sa 4:0. Ogorcena grupa "Grobara", videvsi dva tamnija coveka zamenjuju ih za navijace "Cigana" i pocinju da ih gadjaju kamenjem i letvama. Da bi stvar bila gora, sef navijaca "Grobara", seksualno iskoriscava obojicu.

Nedelja, 19:45

Konacno navijaci odlaze, a obojica terorista odlucuju da se napiju prvi put u zivotu (iako je greh!!). Na jednom splavu kod Pristanista, natoce im vestacku lozovacu sa metanolom i ponovo zavrsavaju u Gradskoj bolnici zbog trovanja, a testiranje je pokazalo da su obojica pozitivni na HIV.

Utorak, 23:42

Dvojica terorista, kao slepi putnici, teretnim brodom beze iz Srbije u Rumuniju. Izmoreni trovanjem metanolom i sa gomilom novih infekcija, zaklinju se Alahu da vise nikad nece slicno pokusati.

**Take your place in history and pray you don't repeat it**


atomski

pazi ti da ti neko ne mazne ovo za film... odlicno je!!! :))))))))

mozda cu ja :D


Angie, da sam to ja smislio,

Angie,

da sam to ja smislio, dogovorili bismo se već... oko intelektualne svojine :) Ali avaj, ovo sam dobio mailom, a čini mi se da nije original već verzija prilagođena Srbiji.. :)

Kako ono beše... u slučaju građanskog rata, bežite avionima JAT-a? JAT-ov slogan... "Doručak u Rimu, ručak u Parizu... prtljag u Singapuru"? :)

**Take your place in history and pray you don't repeat it**


atomski

well ako nema autora, moze da se iskoristi...pa posle nek tuzi da je to bila njegova ideja nemam nista protiv ako jeste.

btw angie je jedna druga devojka na ovom blogu, na cijoj elokvenciji mogu samo da pozavidim :)