- Naslovna
- B92
- Aleksandar Stojanović
- Aleksandar Vasović
- Aleksandra Mitrovic
- Ana Sofrenović
- Avram Goldmann
- Biljana Cincarević
- Biljana Srbljanović
- Božidar Đelić
- Bojana Maljević
- Branislav Kovačević Cole
- Čedomir Antić
- Đorđe Bobić
- Dejan Švajner
- Dejan Bizinger
- Dejan Restak
- Dejan Stanković
- Dule Nedeljković
- Everest 2007
- Gistro FM
- Goran Marković
- Goran Miletić
- Gordan Kičić
- Gorica Nešović
- Igor Brakus
- Ivana Konstantinović
- Ivan Marović
- Jasmina Tešanović
- Jelena Krajšić
- Jelena Milić
- Jelica Greganović
- Maja Kuruc
- Marčelo
- Marin Milosavljević
- Marko Vidojković
- Mića Marković
- Milan Lukić
- Milan M. Ćirković
- Milan Novković
- Milan Obradović
- Milica Đilas
- Miljenko Dereta
- Miloš Šaranović
- Mjehur
- Nebojša Milenković
- Nebojša Spaić
- Neven Anđelić
- Nikola Vitas
- Nune Popović
- Olga Medenica
- Olivera Vujnović
- Oto Oltvanji
- Queeria
- Rade Rakočević
- Radmila Hrnjak
- Radovan Nastić
- Ruža Ćirković
- Saša Radulović
- Sanja Perić
- Srđan Fuchs
- Srđan Kusovac
- Tamara Skrozza
- Tanja Jakobi
- Tatjana Momčilović
- Tena Štivičić
- Terorizam
- Veljko Popović
- Vesna Knežević Ćosić
- Vikipedija
- Vladan Aleksić
- World News
- Željka Buturović
- Željko Mirković
- Biografije
tolerancija i nediskriminacija-bonton modernog građanskog društva**
Jelena Milić (22 Septembar, 2006 - 14:44)
TOleranciJA*piše levo krilo M&M
*dodata definicija diskriminacije
Idem večeras da sa polaznicima kursa YIHR Osnaživanje kapaciteta mladih za demkratski aktivizam u lokalnim zajednicama pričamo o Srbiji-ljudskim pravima, odnosu prema prošlosti i putu u Evropu. Pripremam teze i propratni materijal za čitanje koji ću im podeliti. Spomenuću večeras ponovo razmatranje Ružice Žarevac o zaštiti ljudskih prava posle raspada Državne Zajednice u Danasu, http://blog.b92.net/node/1350, a uputiću učesnike seminara i na tekst Todora Kuljića Medijski Građanski rat sećanja, koji smo takođe postavili na naš blog http://blog.b92.net/node/1483 Pripremam se, dakle, za razgovor o demokratskom aktivizmu, a još sam u šoku što ni jedno od četvoro aktera poslednjeg Utiska nedelje nije dalo bolju definiciju-opis-shvatanje građanskog društva u 21 veku. Primetili su to, naravno, današnji gosti Peščanika. Pa reko da nešto od materijala za predavanje, od teza, relevantnih institucija i trendova spomenem i ovde. Može zatrebati.
Jer, pitana u spomenutoj emisiji kako da se društvo bori protiv govora mržnje ( koji, takođe, niko od učesnika nije pravilno artikulisao) IDM je rekla prvo „poreskom politikom“! Interesantno je da IDM, potpredsednik vlade zadužena za naše evropske integracije, nije kao sveobuhvatni način borbe protiv diskriminacije i netolerancije u našem društvu, a govor mržnje je samo jedan oblik krivičnog dela iz tog korpusa, spomenula usvajanje opšteg antidiskriminacionog zakona i njegovu efektnu primenu u praksi. Inače, to je pored potpune saradnje sa Hagom jedan od glavnih preduslova za nastavak pregovora sa EU! Na sajtu Vladine kancelarije za pridruživane EU mogu se naći relevantna dokumenta koja o tome govore http://www.seio.sr.gov.yu/code/navigate.asp?Id=2. Iako je jedan od uslova za nastavak pregovora, i ako su ugledne domaće NGO, Centar za unapređenje pravnih studija cups.org.yu i Institut za uporedno pravo www.icl.org.yu , predstavile još pre nekoliko godina modele antidiskriminacionog zakonodavstva, o tome kod nas nema ni stručne ni javne rasprave. (Što neke aktere na javnoj sceni ne amnestira od elementarnog nepoznavanja problematike. )
Pravo na ne-diskriminaciju je posebno, separatno ljudsko pravo. Genralni istorijski trend je da njegova interpretacija vodi u pravcu onoga što Evropska komisija definiše kao „ osnovna jednakost u praksi“. U našem društvu svest o konceptu diskriminacije i borbe protiv nje još je uvek vrlo niska, a spomenuta emisija je samo argument u prilog tvrdnji. U mnogim konvencijama i poveljama o ljudskim pravima spominju se osnovi na kojima se vrši diskriminacija. Spomenuću na primer International Convetion on Civil and Political Rights. Na nju se oslonio i UN Human Rights Committee, kada sugeriše da se diskriminacijom smatra (moj prevod) „svako razdvajanje, isključivanje, uskraćivanje prava na privilegije koje se sprovodi na osnovu rase, boje, pola, seksualnog opredeljenja, jezika, religije, političkog ili drugog mišljenja, nacionalnog ili socijalnog porekla, imovine, rođenja ili drugog statusa, da bi se anulirala ili odbijala da se prepoznaju prava svih osoba na jednaka prava za sve na istim osnovama“.
Ekipu sa seminara ću, kao smer u kome njihov demokratski aktivizam treba da se odvija, uputiti na osnove koncepta učenja celog života - Life Long Learning , za koji Google da oko 158,000,000 engleskih i srpskih strana , na koncept Saveta Evrope –Obrazovanje za demokratsko građanstvo. Gle čuda, ono što „ekstremna građanska Srbija“ zagovara ovde, nije ništa drugo neko main stream, opšte prihvaćeni set vrednosti i praksi, liberalnih demokratija. LLL nastoji da građanima omogući da uče bez obzira na njihovu dob i u različitim kontekstima: na poslu, kod kuće, kroz zabavu..., a ne samo kroz formalne kanale. LLL je vid pedagogije koja obuhvata balnsirane ciljeve učenja ko što su: unapređenje mogućnosti zapošljavanja i prilagodljivosti ljudi koje će im omogućiti bolji put kroz tržište rada, kreiranje aktivnog građanstva i upoboljšanje socijlne inkluzivnosti. LLL ima i i ulogu da ljudima pomogne da ostvare svoje lične ambicije i da zadovolje svoje lične interese. Računam, može im nešto od ovoga zatrebati u novom talasu nametanja prevaziđenih i kolektivnih identiteta, neretko netelerantnih i diskriminatornih, koje nas sve suputavaju da se razvijamo i izražavamo kao pojedinci. Individualizam nas ne sprečava da kolektivno delujemo, kad postoje demokratski artikulisani interesi i ciljevi.
Naći ću sebe opet u situaciji da pričam i o suočavanju sa prošlošću, ljudima koji žive u društvu koje na dobrom putu da i kolektivno postane nesposobno da se suočava sa sadašnjošću, koje ubrzano hita, ne u nove međunarodne sankcije, već u nešto gore-u samoizolaciju. Sećajući se i nekih postova ovde oko Ahtisarijeve izjave, oko stavova i vrednosti koje brane i Inicijativa i HO, i JUKOM i FHP i drugi.....citiraću im Karla Jaspersa i njegova četiri pojma krivice: krivičnu odogovrnost, političku krivicu, moralnu krivicu, metafizičku krivicu. (Pitanje krivice, Karl Jaspers, Samizdat B92, 1999) Na kraju , pitaću i njih ko je kriv, ne samo za ubistvo gardista Dragana i Dražena, već i za zaborav u koji klizi Afera Topčider. Koga drugog i da pitam nego treću Srbiju.
Najnoviji komentari
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)
(1 godina 32 nedelje)