Skip navigation.

Labris

Banka hrane

 
Srbija 2020

Neprijatelj Srbije No1 – Javašluk

Loša sreća ili ...Loša sreća ili ...Koliko puta vam se samo u poslednjih nekoliko meseci desilo da vas je neko „zavrnuo“? Da da, mislim na TV koji ste doneli kući a u kutiji nije bilo daljinskog, na frižider iz koga je odjekivalo kada ste ga uključili kao da ste kupili motokultivator, nameštaj koji je stigao oguljen, kafedžiju koji vam je posle 20 minuta doneo kafu sa šlagom umesto kapućina, gde ovaj poslednji zarez teži beskonačnosti. 

Ako će me nešto oterati iz Srbije, onda je to upravo JAVAŠLUK. Ili će me oterati u ludnicu, što bi bilo mnogo gore. Koliko sam samo živaca izgubio reklamirajući razne nove proizvode i usluge jer su stizali oštećeni, nekompletni ili je usluga, obično majstora bila traljava a neretko pravila dodatni još skuplji problem. Tu se najčešće radi o onim toliko sitnim stvarima da ih se ne isplati „goniti“ preko suda već se sve završava žučnom raspravom sa dotičnim javašnikom. U 99% slučajeva javašnik smatra da sam ja taj koji maltretira i ne pomišlja da ispravi načinjeni propust niti da se izvini zbog nastale štete.  U toj situaciji osim što odlaziš rezigniran zbog izgubljenih živaca i vremena, neretko i pozamašne svote novca, ne preostaje ti nikakav drugi mehanizam odbrane od siledžija ove vrste.  

Zato ću sada iskoristiti privilegiju blogerisanja i pozvati sve vas koji ste žrtve nasilja ove vrste da svoja iskustva podelite sa publikom ovog bloga. Svedočenje pred blizu deset hiljada ljudi koji sada svakoga dana čitaju ovaj blog sigurno će biti bar delimična satisfakcija. Još ako ovih 10 000 priču forvarduje dalje pa tako napravimo viral antiadvertising onda će naš uspeh biti potpun.

 

Evo ja ću otpočeti sa mojim poslednjim iskustvom prilikom kupovine mobilnog telefona.  

Sve je počelo tako što sam posetio sajt Mobilni svet kako bih pogledao najbolje ponude za telefon koji želim da kupim. Tako sam i naleteo na svog javašnika meseca. Njegova adresa je Bulevar kralja Aleksandra 24 a takodje jedna filijala je i u TC „Zeleni Venac“, Lomina 5, lok K10. Firma se zove Mob Trend.

Odem ja tako sav hepi pošto sam konačno pronašao željeni telefon po iole pristupačnoj ali i dalje ne maloj ceni na adresu u Bulevaru. Kada sam pitao šta ide uz telefon prodavac mi je pokazao jedan rezani disk i rekao da ću dobiti punjač i slušalice. Nisam baš bio oduševljen ali već navikao (oguglao) prihvatam ponudu bez reči. U tom trenutku pojavljuje se devojka koja je kako sam skapirao preuzela smenu od momka koji je do tada radio i dalje nastavlja ona da se bavi pakovanjem i naplatom telefona. Potpisao sam garanciju na šest meseci i ubrzo napustio radnju sa kutijicom mobilne sadržine. Račun nisam dobio, a nisam ga ni tražio usled svoje redovne zamišljenosti. Ko mi je kriv jel tako?

Elem, tokom vikenda ja istestiram telefon maksimalno, proverim sve funkcije istrošim bateriju, napunim i sve tako u krug. Telefon fercera savršeno. Reko „au al sam dobro prošao“.

Al ne lezi vraže. Kolega sa posla pogleda telefon, oduševi se i pita gde sam kupio. Ja ga uputim. Dođe on sutradan, pokaže telefon, ali i slušalice kao i USB kabal koji je uz njega dobio. Ja reko, zaboravila devojka da mi ubaci u kutiju, pa da je nazovem i podsetim. Ima me tamo upisanog u kompjuter pa ne bi trebalo da bude ništa sporno a i poslao sam im još jednog kupca. Nazovem ja tako radnju, saopštim problem, a sa druge strane, ta ista devojka (ovo pretpostavljam) kaže kako oni imaju različite dobavljače i da je ovo sasvim normalna situacija. Kažem joj ja da smo kupili telefon u razmaku od tri dana i da mi nije jasno kakvi su im to kontigenti od različitih dobavljača sa po jednim telefonom a ona će meni „u čemu je vaš problem, dođite u radnju da raspravimo, ovo ne možemo telefonom“. Tu mi već pukne film, zadovoljim svoj bes i spustim slušalicu. Pa da ne bih išao zbog dva kabla ponovo u Bulevar #$$#%$#. To bi me koštalo više nego da ih kupim u radnji pored Devedesetdvojke. 

U ovom slučaju nije poenta uopšte u lovi, već u odnosu prema kupcu. Takav odnos je standard kada je u pitanju Srbija , nebitno da li kupujete mobilni telefon, automobil ili stan. Svaka čast izuzecima, znam da postojite, ali mene jako brinu ovi drugi koji po mom dubokom ubeđenju predstavljaju veliku većinu.  

Srbija bi preko noći postala mnogo lepše mesto za život kada bi preko noći trgovci shvatili da je svaki kupac njihova svetinja ili da je svaki gost u ugostiteljskoj radnji božanstvo kome se trebaju klanjati. Sve ostalo ako nađu vremena.  

Btw. Kada u Google images ukucate javašluk, prva dva rezultata su Luvr i Velja Ilić.   

Molim vas da na ovom blogu ne vodite dijaloge već iznesete svoje slučajeve javašluka.  Ukoliko sakupimo značajnu sumu “čistih“  priloga gledaću da to što bolje iskoristim u borbi protiv ove pošasti.  

Napomena: ovaj blog cu pretovriti u nedeljnik kako bi tema bila konstantno aktuelna i kako bi nove zrtve imale prostor gde bi mogle da izraze svoj protest. Sve dok se ne pojavi "telo" koje ce se baviti nasim sitnim i onim krupnijim problemima. Zao mi je sto ce neki biti kolateralna steta, ali mi  drugi nacin za sada nemamo. Svake nedelje cu blog nastavljati sa najinteresantnijim javaslukom od prosle nedelje. Vidim da nam za sada dobro ide.