Društvo| Zabava| Život

Alo, alo!

Jelena Gall RSS / 07.01.2010. u 23:21

Pre par meseci zove me žena iz mog zdravstvenog osiguranja.

Telefonistin_100_.jpg- Dobar dan, ja sam XY iz ŠKLJ-Osiguranja. Da li razgovaram sa gospođom Gall?
- Da.
- Jelenom Gall?
- Da.
- Veoma mi je drago, gospođo Gall. Sigurno ste čuli da zdravstvena osiguranja u Švajcarskoj poskupljuju. (pauza, puštam je da odradi obavezni deo) Da li ste čuli?
- Da, naravno da sam čula.
- To je strašno, zar ne? (pauza) Halo?
- Da, to je strašno.
- Ali, pošto je još pre godinu dana bilo jasno da će osiguranja poskupeti, mi smo već tada odlučili da napravimo jedan poseban paket sa olakšicama za naše osiguranike. (ponovo pauza, ona čeka reakciju, a ja čekam da čujem zašto me uopšte zove, pošto taj jeftiniji paket koristim otkad je uveden) Da li me razumete?
- Naravno.
- Odlično. Gospođo Gall, u želji da korisnicima naših usluga ponudimo najoptimalnije zdravstveno osiguranje, mi i vama nudimo mogućnost da vas poseti stručnjak našeg osiguranja, porazgovara sa vama o vašim potrebama i mogućnostima i sa vama sastavi paket koji bi vam u potpunosti odgovarao. Da li biste bili saglasni da on dođe kod vas, kad god vama odgovara? Razgovor bi vam oduzeo najviše pola sata, a bio bi sigurno i u pogledu usluga i finansijski izuzetno povoljan za vas.
- Znate, to bi imalo smisla jedino u slučaju da osiguranje može da mi ponudi paket još jeftiniji od ovog koji već sada imam. Koliko shvatam, to nije slučaj.
- Gospođo Gall, to bi se pokazalo u razgovoru, a ja se usuđujem da kažem da nijedno osiguranje ne nudi tako dobar odnos cena i usluga kao naše. Recite mi samo kod koga ste osigurani i koje usluge podrazumeva paket koji imate i ja ću vam odmah reći koliko otprilike možete da uštedite kod nas, a da usluga ostane ista.
- Gospođo XY, pa ja sam već osigurana kod vas! (pauza) Halo?
- Vi ste već osigurani kod nas?!
- Pa naravno, i ja i moj sin!
- O, pa nisam to znala, izvinite! (ubrzava) Ali, svejedno, gospođo Gall, naš stručnjak ipak može doći do vas...
- (prekidam je) Već sam vam rekla, to ima smisla jedino ako osiguranje nudi neki još jeftiniji paket od onog koji već imam, a za iste usluge.
- Pa upravo to naš stručnjak može da vidi...
- (prekidam je) Gospođo XY, da li biste bili ljubazni da ubacite moje ime u kompjuter za kojim sedite?
- Zašto?
- Pa zato da biste videli koji paket koristim.
- Samo trenutak, molim vas... (spuvano) Gospođo Gall, da, vi već koristite taj najjeftiniji paket koji naše osiguranje nudi. Ali možda biste želeli da...
- (smejem se, šta ću drugo) Ništa, gospođo XY, hvala vam na pozivu, javiću vam se ja ako budem želela nešto da menjam. Doviđenja.

To je bio trenutak kada sam u svoj život uvela zlatno pravilo da se na fiksni telefon javljam isključivo kada na displeju vidim poznati broj. Jer, vremena su se promenila, pa vas poznanici zovu na mobilni, a na fiksni još samo kojekakvi prodavci magle i anketari - svi oni kojima bih najradije rekla ono što je Balašević davno, u nekoj svojoj anegdoti, rekao jednom gnjavatoru u telefonsku slušalicu: „Čujemo se. Nemoj zvati ti mene, zvaću ja tebe!"

Međutim, ove epizode se danas nisam setila zbog gnjavatora, nego zbog apsurdnosti. Gospođi XY ne samo da nije palo na pamet da proveri da li slučajno okreće broj osobe koja je već osigurana kod njenog ŠKLJ-Osiguranja, nego je, kad je shvatila da je napravila glupost, ipak pokušala da istraje u besmislenom poslu i da mi nabaci stručnjaka - ni za šta. Dobro, verovatno je pokušala njemu da nabaci jednu kućnu posetu (dakle, nešto para), ali ko bi normalan na takvu glupost pristao?

Ima li nečeg univerzalnijeg od gluposti? Evo šta mi je danas stiglo na mail, nasmejalo me do suza i, eto, setilo me rrazgovora sa mojom gospođom XY (zanemarite naslov klipa, potpuno je "mašio" poentu):



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 23:41 07.01.2010

Prvi :)

...
U životu blogera najveći je stres kad vidi da još nema komentara, pa mora da se oglasi kao prvi, a onda - dok otkuca svoj komentar i klikne na čarobno dugme - strepi da li to isto neko drugi čini, samo za tren brže ! :)

A sad na čitanje ..
loader loader 23:54 07.01.2010

Re: Prvi :)

Pročitao...


Hm... Suviše naivno deluje to da službenica sa druge strane žice nije pogledala vaš korisnički kroki. Nije isključeno da je svom kolegi htela da obezbedi besplatnu sedeljku kod nekoga uz takođe besplatan čaj, ili kafu.
Jelena Gall Jelena Gall 00:11 08.01.2010

Re: Prvi :)

iskreno rečeno, zvučala je istinski zaprepašćeno. ali, kako god, bitno je da je pokušala da ne odustane
loader loader 00:49 08.01.2010

Re: Prvi :)

Važno je da ste se vi, Jelena, elegantnim pokretima rečenica izvukli iz te neopisivo opasne birokratske zamke :) Jer, jedina solucija je bila da uzmete neko skuplje osiguranje.. :)

A možda je ona prethodno ipak videla vaše podatke u kompu? I rešila da za kompaniju uradi jedino što još dodatno može kad ste u pitanju vi kao "najneprofitabilniji" korisnik - da vam uvali gnjavatora, a on da vas obrlati za neku skuplju varijantu osigurevine?
Unfuckable Unfuckable 10:13 08.01.2010

Re: Prvi :)

Nije isključeno da je svom kolegi htela da obezbedi besplatnu sedeljku kod nekoga uz takođe besplatan čaj, ili kafu.

Nema taj besplatan čaj ili kafa veze s mozgom, ali ceo postupak ima jako mnogo veze sa, hajde tako to da nazovem, novim vidom "direktne prodaje" gde je kriterijum poslodavca prema učinku prodavca upravo broj zakazanih i obavljenih sastanaka.
Smisao? Taj "novi pristup" zastupa stav da se u direktnom kontaktu, korišćenjem konkurentskih prednosti "artikla", kao i određenim tehnikama vođenja razgovora (što se već dalo primetiti i na primeru gore opisanog telefonskog poziva) od potencijalnog kupca stvori - kupac. Ideja je da kroz taj razgovor, potencijalni kupac "pokaže" tačke koje ga zaista zanimaju i koje bi kasnije bile osnova za ponudu koja se ne odbija.
Metoda nije tako nova i nepoznata, jedino su artikli koji se nude malo drugačiji : umesto četki, metli, kasnije švedskih krpa i paročistača, sada su na redu razna đenerali - osiguranja ali i mnoge druge stvari.
U Srbiji se sve više koristi ovaj način prodaje, zanimljivo je da čak i šalterske službenice po inostranim bankama (ovde) imaju dnevnu normu poziva koje moraju da, pored redovnih (stojećke obavljanih) obaveza odrade, što potkrepljuju imenima i brojevima lk ili jmbg pozvanih klijenata.
Surovo zvuči, zar ne?
Tako da je malo deplasirano i neukusno optuživati te ljude da žele da se ogrebu za besplatan čaj iili kafu. Opstanak i čuvanje posla je u pitanju, imajte to na umu kada vam sledeći put zazvoni telefon
niccolo niccolo 10:32 08.01.2010

Re: Prvi :)

U Srbiji se sve više koristi ovaj način prodaje, zanimljivo je da čak i šalterske službenice po inostranim bankama (ovde) imaju dnevnu normu poziva koje moraju da, pored redovnih (stojećke obavljanih) obaveza odrade, što potkrepljuju imenim i brojevima lk ili jmbg pozvanih klijenata.
Surovo zvuči, zar ne?

Da, sad me ovo podseti kad su mene zvali iz Intese oko nekog promotivnog perioda kad možeš da uzmeš dodatnu karticu american express bez članarine ili tako nekog troška, na šta je moj komentar bio da me zanima da dam nekom da koristi moj limit na ae već bih uzeo dodatnu karticu bez obzira na promotivni ili nepromotivni period...
Jelena Gall Jelena Gall 11:34 08.01.2010

Re: Prvi :)

Tako da je malo deplasirano i neukusno optuživati te ljude da žele da se ogrebu za besplatan čaj iili kafu. Opstanak i čuvanje posla je u pitanju, imajte to na umu kada vam sledeći put zazvoni telefon

naravno.

ALI. :)

meni je pukao film, prešli su mi prag. sa ovom ženom nisam odmah prekinula razgovor, jer se predstavila kao službenica mog osiguranja. sa ostalima više nemam strpljenja. ako su pristojni i ja prekidam pristojno, ako su navalentni, otkačim ih. odnosno, kao što rekoh, više se ni ne javljam na fiksni. moj muž je i dalje neizdrž, pa uglavnom diže slušalicu i trpi i odbija, ali moj rezon je: kome trebam, ostaviće mi poruku, a gnjavatori će kad-tad odustati.

koliko god opstanak bio u pitanju, strategija je ipak pogrešna, jer od ovakvog viška još kako boli glava. mogu deset puta da istrpim ljude koji mi ponavljaju matrice u slušalicu, ali jedanaesti put više ne mogu. svi me podsećaju na jehovine svedoke koji su početkom devedesetih u nemačkoj još preko interfona počinjali priču o bibliji u kojoj je zapisana istina o svetu... (to je bilo moje prvo iskustvo tog tipa.) ovi sada, pošto je provaljeno pozivanje sa određenog tipa tel. brojeva, sve češće zovu sa mobilnih. e, takvi me još upecaju, jer kad vidim na displeju da neko zove sa neprepoznatljivog mobilnog, ja pomislim da je možda neko koga znam, a ko ipak nema broj mog moba.

ovde se netrpeljivost prema takvoj vrsti agresije oseća već veoma snažno i verujem da su joj odbrojani dani. uostalom, ne znam, možda i grešim, ali me ipak živo zanima šta će biti sledeće što će smisliti - ono pametnije, što će ljude privlačiti umesto da ih davi. ili je najbolji marketing upravo onaj koji te samelje kao mašina za orahe? :)

norden norden 11:47 08.01.2010

Re: Prvi :)

Ovakvi sluzbenici rade za proviziju, (nisu stalno zaposleni u kompanijama cije usluge prodaju telefonski) i prema broju ostvarenih dogovora. Zato ne cudi da se nikad ne "predaju".
Unfuckable Unfuckable 11:53 08.01.2010

Re: Prvi :)

potpuno se slažem : osnovna i prva greška je što se dotična uopšte nije pripremila za razgovor što se jasno pokazalo nešto kasnije.
Osim toga, a kao što si navela - ima jako mnogo različitih stilova u celom tom prodajnom modelu - i jako mnogo ljudi koji to rade, sa manje ili više znanja, motivacije i ideje o tome šta je glavni smisao njihovog poziva, što ćak i neizvežbano uho vrlo brzo prepozna.
To ponavljanje matrica u slušalicu upravo pokazuje koliko je pojava uzela maha, ali i koliki se pritisak vrši na komercijale (i ostale službenike) da se tako radi, a koliko malo smisla, kreacije i razmišljanja ima u svemu tome - tj koliko se malo pažnje poklanja detaljima i maglovitoj, često, ideji da bi 10 minuta dobrog i neusiljenog razgovora donelo verovatniji rezultat od pukog recitovanja, što je najčešće i slučaj.
Međutim, kada je određena norma za broj poziva, a najčešće - jeste, onda je teško biti kreativan, pa i zainteresovan, što celu ideju i model - totalno dezavuiše i čini kontraproduktivnim, a potencijalnim klijentima stvara ad hoc otpor i gađenje prema bilo kakvom pozivu takve vrste.
što će ljude privlačiti umesto da ih davi. ili je najbolji marketing upravo onaj koji te samelje kao mašina za orahe?

majka svih pitanja. Najbolji marketing, po meni, je onaj koji probudi neku emociju.
Da se razumemo, i ona pozivarka je pokušala to, (samo što se malo saplela) : pokušala je da te zabrine.
Kraće rečeno : prodavala ti je "vakcinu protiv gripa" i igrala na strah, zabrinutost i - cenu koja je trebalo da stoji iza svega. Uspelo bi kod nekog penzosa, verovatno.
Međutim - pala je na tome što te je nipodaštavala kao već postojećeg klijenta : nije se čak pobrinula ni da pročita nešto o tebi i tvom "dosijeu" pre poziva. Ako materijalizujemo sliku da ona, u momentu poziva, sedi ispred kompa - onda shvatamo da je to čisto nepoštovanje klijenta, posla i sebe samog, u svom izvornom obliku.
loader loader 12:01 08.01.2010

Re: Prvi :)

Unfuckable: " ... Tako da je malo deplasirano i neukusno optuživati te ljude da žele da se ogrebu za besplatan čaj iili kafu. "
Dovoljno je očigledno da je taj deo komentara izrečen u šaljivom tonu.

U pomenutom slučaju je jedina dilema oko toga da li osoba koja je zvala zaista nije bila dovoljno pripremljena za razgovor, ili je baš takav razgovor deo poslovne taktike. Ostalo je sasvim poznato i podrazumeva se.

Jelena Gall: " ... ovde se netrpeljivost prema takvoj vrsti agresije oseća već veoma snažno i verujem da su joj odbrojani dani. uostalom, ne znam, možda i grešim, ali me ipak živo zanima šta će biti sledeće što će smisliti - ono pametnije, što će ljude privlačiti umesto da ih davi. ili je najbolji marketing upravo onaj koji te samelje kao mašina za orahe? :)
Ta vrsta gnjavaže je već poprilično učestala i nekad to biva zaista nesnosno. Ali, mehanizmi dolaska do potencijalne mušterije su gotovo neiscrpni.

Unfuckable Unfuckable 12:07 08.01.2010

Re: Prvi :)

Kod ovakvih modela prodaje nema dileme: osoba jeste bila nedovoljno pripremljena za razgovor.
A, šaljiv ton se, obično, upotpuni nekim smajlijem - onda tek postaje očigledno.
loader loader 12:53 08.01.2010

Re: Prvi :)

Pustimo generalizacije ("uobičajeno" ). Sasvim je očigledno da to u komentaru nije bilo ozbiljno, osim ako neko zbilja ne veruje da ja verujem kako sluđeni službenik osiguranja nema druga posla, nego da pravi komplikovanu priču u koju su uključene još dve osobe, a sve da bi popio jedan čaj.
Ali, ok... smajli je uvek na raspolaganju
E, da.. - i Srećna Nova Godina :)
Unfuckable Unfuckable 13:03 08.01.2010

Re: Prvi :)

Srečna Nova godina i tebi
benevolent benevolent 14:46 08.01.2010

неоробовласнички систем

ili je najbolji marketing upravo onaj koji te samelje kao mašina za orahe?


Мултилевел као начин пословања уводи неоробовласнички систем у односу мултинационалних компанија као власника, према потрошачима роба или услуга - новим робовима. Границе држава нису сметња.
prskalica prskalica 23:54 07.01.2010

:)

Kada se ovakve telefonske situacije pomenu, ne mogu da odolim a da ne citiram onu cuvenu recenicu koju Bata Stojkovic izgovara u "Spijunu": Slušajte druže, možda ste dobili pogrešan broj al’ ste dobili onoga koga ste tražili!
alselone alselone 00:02 08.01.2010

Lektor po vokaciji

najoptimalnije
Jelena Gall Jelena Gall 00:19 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

gospođa xy lektor? sumnjam.
imaš još koju simpatičnu i promašenu zamerku?
alselone alselone 00:29 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

Jelena Gall
gospođa xy lektor? sumnjam.
imaš još koju simpatičnu i promašenu zamerku?


Imam. Ne verujem da je ona pogresila i na nemackom rekla nesto kao "grosteoptimal" nego da si ti pogresila jer ne znas.
Jelena Gall Jelena Gall 00:46 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

alselone
Jelena Gall
gospođa xy lektor? sumnjam.
imaš još koju simpatičnu i promašenu zamerku?


Imam. Ne verujem da je ona pogresila i na nemackom rekla nesto kao "grosteoptimal" nego da si ti pogresila jer ne znas.

ej, tako ti svega, ajde me zaobiđi sa svojom zlobom, verom, neverom, čime god. da imaš pojma, ili dobre volje, pa još i da se bakćem. ovako mi samo množiš komentare - kontraproduktivan si.
alselone alselone 08:57 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

Jelena Gall
alselone
Jelena Gall
gospođa xy lektor? sumnjam.
imaš još koju simpatičnu i promašenu zamerku?


Imam. Ne verujem da je ona pogresila i na nemackom rekla nesto kao "grosteoptimal" nego da si ti pogresila jer ne znas.

ej, tako ti svega, ajde me zaobiđi sa svojom zlobom, verom, neverom, čime god. da imaš pojma, ili dobre volje, pa još i da se bakćem. ovako mi samo množiš komentare - kontraproduktivan si.


De, de, nemoj da te toliko potresa sto si pogresila. Opusti se, to je jako cesta pogreska u srpskom i vise je matematicki nego leksicki problem.
Jelena Gall Jelena Gall 09:47 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

alselone
Jelena Gall
alselone
Jelena Gall
gospođa xy lektor? sumnjam.
imaš još koju simpatičnu i promašenu zamerku?


Imam. Ne verujem da je ona pogresila i na nemackom rekla nesto kao "grosteoptimal" nego da si ti pogresila jer ne znas.

ej, tako ti svega, ajde me zaobiđi sa svojom zlobom, verom, neverom, čime god. da imaš pojma, ili dobre volje, pa još i da se bakćem. ovako mi samo množiš komentare - kontraproduktivan si.


De, de, nemoj da te toliko potresa sto si pogresila. Opusti se, to je jako cesta pogreska u srpskom i vise je matematicki nego leksicki problem.

navalio, pa ne pušta...
dragi alselone, ok, ajmo u lektorisanje.
1. komparativ i superlativ reči optimalan, pravilan, tačan, savršen itd. koriste se kako u srpskom, tako i u drugim jezicima, onda kada želimo da pojačamo ekspresivnu vrednost iskaza.
2. reč ili "nešto kao 'grosteoptimal'" na nemačkom, naravno, ne postoji. postoji, međutim, der/die/das optimalste. vrlo često se čuje npr. "die optimalste lösung". (google search: ca. 135.000 pogodaka)
3. iz lingvističkog ugla, za razliku od matematičkog ili logičkog, ovo dakle, uopšte nije greška, postoje situacije kada se takvi "nelogični" izrazi legitimno koriste.
4. greške, ma koliko bile česte, nisu jako česte, nego veoma ili vrlo česte.
5. problem (koji to nije) nije leksički, nego je stilski. retorički, ako ti se tako više sviđa.
6. telefonski razgovor je bio takav kakav je bio, a s tvoje strane je istinski jadno što spočitavaš da je neka radnica u osiguranju sigurno upotrebila pravilan izraz, a ja, eto, nepravilan.
7. da nisi došao tek da pljucneš, da si - već ako ti je zaista stalo do ovoga - lepo rekao šta ti smeta, ili još lepše pitao, objasnila bih ti još sinoć, bez obzira što veze s temom nema. ni ovoliko odgovora nisi zaslužio, i sad ćao.
Covek u belom Covek u belom 22:16 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

Jelena Gall
1. komparativ i superlativ reči optimalan, pravilan, tačan, savršen itd. koriste se kako u srpskom, tako i u drugim jezicima, onda kada želimo da pojačamo ekspresivnu vrednost iskaza.
How about...
english1 and english2.

A u nemackom zavisi od striktnosti "gramaticara".

Kako je u srpskom to valjda ti znas...
Jelena Gall Jelena Gall 23:52 08.01.2010

Re: Lektor po vokaciji

A u nemackom zavisi od striktnosti "gramaticara".

uvek zavisi od striktnosti lingvista. jedni su s pravom priklonjeniji logici (nema gradacije apsolutnih osobina), drugi, opet s pravom, priklonjeniji slobodi stila kao jezickoj dimenziji koja pocesto ume da izmakne logici, ali da docara ono sto logika ne moze.
primere komparacije apsolutnih, "neporedivih" prideva naci ces u svakom boljem recniku. i ni u jednom neces uz njih naci primedbu "nepravilno", nego pojasnjenje kada se komparativi i superlativi takvih prideva koriste.
a ovo sto si ti linkovao naci ces u svakoj boljoj gramatici. od toga se pocinje, ali se tu ne staje kada se uci (u onom najboljem smislu reci) neki jezik.
gorran2 gorran2 00:03 08.01.2010

Upravo jedna od situacija

o kojima govorim.
U kojima su potrebne nove i sveže grdnje i psovke (iz razloga izlizanosti postojećih usled dugotrajne masovne upotrebe).
Na primer, mene proganjaju gospođice ushićenih glasića rešene da mi uvale neke neverovatno povoljne potrošačke kredite kod njihovih banaka.
Jednoj sam izneo protivponudu: gospođice, dozvolite da ja vama preporučim ljubavni odnos sa kengurom. Štaviše, ako pozovete u narednih trideset minuta, možete dobiti ljubavni odnos sa tri kengura i bodljikavim prasetom odjednom - po ceni od jednog jedinog kengura! A za vašeg šefa kao bonus-poklon vođenje ljubavi sa tri mrka medveda i jetijem...
Jelena Gall Jelena Gall 00:25 08.01.2010

Re: Upravo jedna od situacija

:))))))))))))

samo jedna je uspela da me izvede iz takta. htela je da mi uvali slanje nekakvih knjiga i počela rečima "gospođo, vi sigurno volite da čitate..."
krkar krkar 00:04 08.01.2010

Izem ti primitivnu Švicu

Čak je i dronjava i ošljarska Italija pre nekih 5-6 godina uvela zaštitu pretplatnika od neželjenih poziva. Jednostavno popuniš formular u kojem kažeš da ne želiš da te iko neželjeno (nepozvano, netraženo, neisprovocirano) zove i pored tvog broja u imeniku stavlja se posebna oznaka - i to je to.

A što se tiče pameti tih pozivaljki - danas su kol-centar-gerle ono što su pre 100 godina bile pralje i služavke. Entry-level job for the uneducated.
Jelena Gall Jelena Gall 00:27 08.01.2010

Re: Izem ti primitivnu Švicu

sad si me usosio. pa to sigurno i ovde postoji, samo mene niko nije obavestio! :)
NNN NNN 01:57 08.01.2010

Re: Izem ti primitivnu Srbiju

Mene uuuuuuuuuuužasno nervira kada me MTS spamuje porukama o promotivnim paketima i nagradnim igrama
Covek u belom Covek u belom 02:14 08.01.2010

Re: Izem ti primitivnu Švicu

Jelena Gall
sad si me usosio. pa to sigurno i ovde postoji, samo mene niko nije obavestio! :)
Ne postoji. Postoji samo opcija da te ne stave uopste u imenik.
NNN NNN 02:45 08.01.2010

Re: Izem ti primitivnu Švicu

Covek u belom

welcome back (što bi vi Švajcarci rekli )
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:07 08.01.2010

Re: Izem ti primitivnu Švicu

Covek u belom
welcome back (što bi vi Švajcarci rekli )

Gde si, majstore ČuB.

Mene su, kao i celu kancelariju, jednog po jednog zvali iz neke agencije da nam daju finansijske savete (šta i kako sa našim parama). Uzeli negde neki imenik i idu redom. Ne mož' se otreseš.
Covek u belom Covek u belom 22:25 08.01.2010

Re: Izem ti primitivnu Švicu

Milutin Milošević
Covek u belom
welcome back (što bi vi Švajcarci rekli )

Gde si, majstore ČuB.

Fala, evo nazad u Svici i nazad na blogu (fala posebno za to) ponela me tema iz kraja :).

Inace ima ovde u Svici jos jedne dodante vrste smaranja koju lektorka verovatno nije osetila, a to je smaranje na osnovu prezimena.
Dakle gomila firmi je provalila da u Svici ima podosta "nasih", pa onda pretraze imenik po "ic" i angazuju nekog koji prica "naski" da zove i nudi kojesta...
Pravi pravcati "targeted advertising".
dunja73 dunja73 00:22 08.01.2010

--

Dal´ bi Monty Python , zaboravila sam..??

Sta ima gore od smrti ?
Provesti dan sa Versicherungsberater-om ...
Jelena Gall Jelena Gall 00:28 08.01.2010

Re: --

dunja73 dunja73 14:35 08.01.2010

Re: --

U Nemackoj je - ako si musterija ( ili abonent ) kod jednog "Kataloga" ili novina ,
i ostali imaju tvoje podatke ..
Kod osiguranja , banke - isto tako ..
Cak sad , je postalo , da te kontaktiraju francuske , austrijske firme sa svakakvim ponudama i predlozima ..
Na Sajmovima - nagradne igre - to je fora da se dodje do podataka ..
Da , imaju fore sa anketama preko telefona...
Sve u cilju dolazenja do personalija ..

Takvih poslova sve je vise , sve vise se u oglasima i berzi rada nudi ta neka "prodaja" .
Nekada su oglasi puni bili , trazenja kucnih pomocnica , bastovana , spremacica ..danas je ovo o
otprilike to nesto....(samo se manje zaradjuje) ( doduse , manuelni rad je zamenjen - jezikom)
Dodje mi muka ponekad , i trudim se da "iako predju meru" te neke ljude ne povredim , jer oni manje vise ( najcesce)
i nemaju vremena za kreativnost , vec sprovode "od gore" misiju ...
Alava Alava 01:16 08.01.2010

Jako mi je žao

Jelena, ali s obzirom da si izašla u rubrici Blogs in English, moraćeš da ceo tekst napišeš na engleskom, pozoveš ponovo, pritisneš tarabu, pa zvezdicu.

Jelena Gall Jelena Gall 09:52 08.01.2010

Re: Jako mi je žao

vidiš.
a sve samo zato što sam pre objavljivanja zaboravila da pritisnem nulu!
NNN NNN 02:03 08.01.2010

mesecima su me gnjavili pozivima tipa

...dobili ste nagradu, besplatno dubinsko čišćenje tepiha (+ promocijicu)

I tako sam jednom bio malodušan, popustljiv i lepo raspoložen (a i nešto me mrzelo da usisavam), pa sam progutao promociju i dva sata usisavanja Kirby-jem (šta ču kad volim da učinim ljudima).
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:22 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

NNN
...dobili ste nagradu, besplatno dubinsko čišćenje tepiha (+ promocijicu)

I tako sam jednom bio malodušan, popustljiv i lepo raspoložen (a i nešto me mrzelo da usisavam), pa sam progutao promociju i dva sata usisavanja Kirby-jem (šta ču kad volim da učinim ljudima).

mene često bombarduju besplatnom večerom za dvoje a biće super jastuci, bez obaveza...
pa, kuverte da sam dobila 3 dana put u pulu...
pa anketa ovih stratedžik marketing.
baš juče - o mobilnim telefonima - samo za one od 16 do 45 godina ...
tu se usrećih kratkim razgovorom...
loader loader 02:28 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

a biće super jastuci
Exitus, da'l je moguće?!
A ja mislio da sam jedini dobio taj jastuk :)
Stvarno, pre mesec dana su me zvali i kazali da sam izvučen kao dobitnik nekog izvanredno zdravog i udobnog jastuka, a da bih ga preuzeo treba da dođem na večeru za dvoje... u taj i taj restoran... Glas, naravno, ženski, ljubazan, na momente šaputav, a onda opet zvonak i informativan... Umalo se ne zaljubih. Još i ono... asocijacija - jastuk, i tako te fore... Odlutao sam, pa nisam ni čuo adresu kavane u kojoj je trebalo da me obdare jastukom :)
NNN NNN 02:42 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

eee
A baš sam hteo da pitam kak'i su ti jastuci, jer sam i tu "nagradu" dobio.

+ Stratedžik isto voli da porazgovara u vezi raznih tema (3 puta me zvali u vezi Rajfajzen banke)
gorran2 gorran2 02:50 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

A ja mislio da sam jedini dobio taj jastuk :)
Meni nudili 10 dana na kopu za dž.
Samo da dođem na tu njihovu obradu.
Javio se neki mladi gospodin. Kao, dobar dan, dobar dan, moram reći da vi imate sreće,i to oho-ho sreće, na našoj nagradnoj igri dobili ste potpuno besplatan boravak na kopu... tra-la-la, tra-la-la,...
A na vrata su dolazili bar 7-8 puta, jer sam, je li, izvučen kao dobitnik na toj njihovoj, je li, nagradnoj igri...
Alava Alava 02:51 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

A baš sam hteo da pitam kak'i su ti jastuci, jer sam i tu "nagradu" dobio.

Bila moja svekrva na toj večeri, dobila jastuk i kaže da je dobar. Nisam je baš pažljivo slušala, ali čini mi se da su ti jastuci izrađeni od neke specijalne (a i kakve bi) vune. A da, to što je dobila je pre jastuče nego jastuk, ali dobro - što je džabe i bogu je drago
Exitus Letalis Exitus Letalis 03:22 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Exitus, da'l je moguće?!

eto, propustismo priliku da se upoznamo:)))
ja, doduše, nisam ni mislila da idem.
inače su mi svi jastuci anatomski...
a i nije na mene tako delovao taj ženski glasić a jes bio ženski...
Exitus Letalis Exitus Letalis 03:26 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

izgleda da imaju višak u magacinu.
nema koga nisu zvali:)))
možemo da osnujemo udruženje srećnih dobitnika jastuka:)))
bez obzira što ih nismo podigli.
ili nvo:)))
sesili sesili 08:00 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

A da li je gospođa XY govorila švajcarski?
sanja_idf sanja_idf 08:31 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

sesili
A da li je gospođa XY govorila švajcarski?


Hej, to nije sala!!!

Proslog leta moj otac resi da ne zeli da se odvaja od svog mobilnog telefona. Kako je rodjeni Francuz ali solidno prica srpski, izabrani jezik mu je francuski... nismo bili sigurni da li telefon treba dekodirati pa odemo direktno u Telenor da porazgovaramo sa sluzbenikom... u finoj konverzaciji, dok je pokusavao da nadje sta god je trazio u telefonu, sluzbenik pita:
"A na kom je ovo jeziku?", moj otac kao iz puske - "Pa... na Svajcarskom...", "Aha... pa vidim, poznato mi je, da..."

To je bila jedna od situacija prosle godine koja mi je dala razlog da se stvarno slatko nasmejem.

Jelena Gall Jelena Gall 10:27 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

pih. ovde ne nude nikakve nagrade! :)

inace, uglavnom pocnu strogo na hohdojcu, pa ako vide da moze da se prica na svajcarskom nemackom, presaltuju se. ali za mobilni setovan na svajcarski francuski stvarno jos nisam cula
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:08 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Ćuti, dok ti se ne natovrže neka sekta. Ti su najgori
loader loader 18:26 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Goran:
" Meni nudili 10 dana na kopu za dž.
Samo da dođem na tu njihovu obradu.
Javio se neki mladi gospodin. Kao, dobar dan, dobar dan, moram reći da vi imate sreće,i to oho-ho sreće, na našoj nagradnoj igri dobili ste potpuno besplatan boravak na kopu... tra-la-la, tra-la-la,...
A na vrata su dolazili bar 7-8 puta, jer sam, je li, izvučen kao dobitnik na toj njihovoj, je li, nagradnoj igri...
I? Šta bi na kraju?! Sve se okončalo pozivima?! A kop? Ne se otišlo tamo, i to za dž ?!!

Alava:
" Bila moja svekrva na toj večeri, dobila jastuk i kaže da je dobar. Nisam je baš pažljivo slušala, ali čini mi se da su ti jastuci izrađeni od neke specijalne (a i kakve bi) vune. A da, to što je dobila je pre jastuče nego jastuk, ali dobro - što je džabe i bogu je drago
Pa, da... svekrve ne pate od kriterijuma, od sumnji u zaveru protiv ličnog integriteta, od gordosti, od... - nego, lepo, odu i uzmu jastuk.. :)

ExitusLetalis:
" eto, propustismo priliku da se upoznamo:)))
ja, doduše, nisam ni mislila da idem.
inače su mi svi jastuci anatomski...
a i nije na mene tako delovao taj ženski glasić a jes bio ženski...

Eh... da sam znao... :)) ... Ali, zato treba ići na neviđeno. Kad god pozovu na pečenje, na jastuk, na piće, na književno veče... Uvek postoji mogućnost da se zbude i štogod dobro.
A moji jastuci, neanatomski, još iz doba prvih industrijskih tkačnica u Engleskoj. No, izvežbao sam se. Pred spavanje odredim položaj u kome ću spavati, pa jastuk oblikujem tako da mi glava nalegne idealno.. :))
Ceo taj posao pred spavanje sada ne bih radio da sam prihvatio... Phhh... A lepo me ona cura zvala...!
Alava Alava 19:26 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

A moji jastuci, neanatomski, još iz doba prvih industrijskih tkačnica u Engleskoj. No, izvežbao sam se. Pred spavanje odredim položaj u kome ću spavati, pa jastuk oblikujem tako da mi glava nalegne idealno.. :))
Ceo taj posao pred spavanje sada ne bih radio da sam prihvatio... Phhh... A lepo me ona cura zvala...!

Meni je ceo taj posao pred spavanje jedan od omiljenih rituala, pošto i ja spavam isključivo na perjanim jastucima, onim starinskim, šta ću kad mi ništa drugo ne odgovara. A kad krenem da nameštam jastuk, pa ga rastresam, pa ga oblikujem, meni to super. Još mi je slađe da legnem kad sve to odradim.
loader loader 19:44 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Alava:
" Meni je ceo taj posao pred spavanje jedan od omiljenih rituala, pošto i ja spavam isključivo na perjanim jastucima, onim starinskim, šta ću kad mi ništa drugo ne odgovara. A kad krenem da nameštam jastuk, pa ga rastresam, pa ga oblikujem, meni to super. Još mi je slađe da legnem kad sve to odradim. "
Od ove večeri osećam se daleko manje usamljeno :) ... Teško je ovim savremenim generacijama dočarati to zadovoljstvo, pošto spavaju na jastucima iz vt-shop-a, koji su savršeni, imaju kompjutersku pratnju sklonosti spavača u snu... :) ... Ovi naši jastuci, starinski, iziskuju znanje vajarstva, anatomije, ... :)
Alava Alava 19:54 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Ovi naši jastuci, starinski, iziskuju znanje vajarstva, anatomije, ... :)

Jelena Gall Jelena Gall 21:50 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

deco, a da prodam ja vama dva perjana jorgana, vec kad toliko seirite o jastucima? evo, nece moderacija ni primetiti, sve medju nama u tri-cetri oka. meni je prosto pretoplo pod njima, a mrzi me i da skupljam ona perca sto nekad izvire i bockaju...
sta kazete?
gorran2 gorran2 23:25 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

loader
Goran:
" Meni nudili 10 dana na kopu za dž.
Samo da dođem na tu njihovu obradu.
Javio se neki mladi gospodin. Kao, dobar dan, dobar dan, moram reći da vi imate sreće,i to oho-ho sreće, na našoj nagradnoj igri dobili ste potpuno besplatan boravak na kopu... tra-la-la, tra-la-la,...
A na vrata su dolazili bar 7-8 puta, jer sam, je li, izvučen kao dobitnik na toj njihovoj, je li, nagradnoj igri...
I? Šta bi na kraju?! Sve se okončalo pozivima?! A kop? Ne se otišlo tamo, i to za dž ?!!
Ma, ja sam njima ponudio aranžman da provedu 10 dana na ... sramota me reći...
loader loader 23:32 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Ma, ja sam njima ponudio aranžman da provedu 10 dana na ... sramota me reći...

loader loader 23:37 08.01.2010

Re: mesecima su me gnjavili pozivima tipa

Jelena Gall:
" ... a da prodam ja vama dva perjana jorgana ...?
.... Šta kažete ? "
To mora, kao što smo videli u navedenim primerima, iz prigodnu večeru, a pre toga pozivnice, a uz pozivnice spika sa više nego prijatnim ženskim glasom preko telefona.. :) ... Mislim, nije lako utrapiti jorgane :)
Čak i perjane :)
adam weisphaut adam weisphaut 08:16 08.01.2010

Zanela se žena, malo

Međutim, ove epizode se danas nisam setila zbog gnjavatora, nego zbog apsurdnosti. Gospođi XY ne samo da nije palo na pamet da proveri da li slučajno okreće broj osobe koja je već osigurana kod njenog ŠKLJ-Osiguranja, nego je, kad je shvatila da je napravila glupost, ipak pokušala da istraje u besmislenom poslu i da mi nabaci stručnjaka - ni za šta. Dobro, verovatno je pokušala njemu da nabaci jednu kućnu posetu (dakle, nešto para), ali ko bi normalan na takvu glupost pristao?

Jelena Gall Jelena Gall 10:36 08.01.2010

Re: Zanela se žena, malo



Vlasta92 Vlasta92 09:00 08.01.2010

Pa, ja se izvinjavam,

ali je meni u celoj priči jako jadan taj službenik koji je insistirao da dobije broj na engleskom. Daj bre....
Jelena Gall Jelena Gall 10:35 08.01.2010

Re: Pa, ja se izvinjavam,

pa ne da je jadan, nego prosto covek stvarno ne zna sta da kaze.

mada, ni musterije nisu uvek jednostavne...

Krugolina Borup Krugolina Borup 10:44 08.01.2010

Re: Pa, ja se izvinjavam,

ali je meni u celoj priči jako jadan taj službenik koji je insistirao da dobije broj na engleskom. Daj bre....


A ja razmišljam - možda čovek zna nešto što mi ne znamo. Recimo, da firma snima sve razgovore, pa posle on može da ima problema što je na engleskom kanalu pričao srpski. Mislim... otkud znamo, možda mu se i od plate odbija?!
Jelena Gall Jelena Gall 10:51 08.01.2010

Re: Pa, ja se izvinjavam,

Krugolina Borup
ali je meni u celoj priči jako jadan taj službenik koji je insistirao da dobije broj na engleskom. Daj bre....


A ja razmišljam - možda čovek zna nešto što mi ne znamo. Recimo, da firma snima sve razgovore, pa posle on može da ima problema što je na engleskom kanalu pričao srpski. Mislim... otkud znamo, možda mu se i od plate odbija?!

da, ovo me uopste ne bi cudilo.
sem toga, finansijska finta je, naravno, u tome da ovaj covek pozove ponovo, pritisne famoznu nulu i opet, kao sto sam kaze, ceka 15 min. a impulsi idu...
Vlasta92 Vlasta92 12:51 08.01.2010

Re: Pa, ja se izvinjavam,

Pa jeste, u pravu ste, ali sve je to zajedno ostavlja bljak utisak. Ali, u bljak svetu živimo, naviknimo se.
AlexDunja AlexDunja 13:59 08.01.2010

...

ne podnosim telefon...
odavno.

ponekad me samo poneki sms
urnebesno obraduje:))
korto malteze korto malteze 14:27 08.01.2010

navali pa dok trpe

Mene lovci na glave uglavnom odbijaju uobicajenom frazeologijom. Tacno vidis i znas kad ce da te upita da li se slazes...a uglavnom sve to ide nekako mehanicki. Ne mogu da se ljutim, takav im je posao, ali sve cesce skratim razgovor jer me uglavnom ne zanima to sto nude. A ljutim se kad neko pokusava da me uplasi- to vec nije fer. Mada, i onda okrenem stvar na zezanje da ne uvredim coveka.
Savetnik iz osiguranja je tako pokusao da me skuva - te kako nemate ovo, a ni ono osiguranje, a ovo trece...pa znate li vi da je to apsolutno neophodno, to nema ko nema...kako nemate plan stednje...katastrofa, pa sta cete kad odete u penziju, macja hrana... Ja lepo izjavim da dolazim iz zemlje u kojoj jos uvek skoro niko cak ne trazi povracaj poreza, niti ima osiguranje, i da cu do penzije valjda biti dovoljno bogat, shodno tome sam los medijum za njegovu firmu.
Nevolja je sto je u opisu posla da ne pustas coveka dok ga ne iznerviras i mnogi se toga i drze.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:58 08.01.2010

Re: navali pa dok trpe

evo sad našla u sandučetu:

"odmah otvorite! zlatna zvezda označava poklon!

skinite napepnicu sa zvezde (treba sa zvezdom) i nalepite na vašu narudžbenicu.

čestitamo!
veliki paket dobrodošlicw u vrednosti od 3.000 dinara (bokte, više nego dinkićeve akcije)
BESPLATNO!"

i sad ako poručiš neznamšta dobijaš besplatno ranac.
u potpisu milan radović
product manager


pa sad vidite, ne odustaju ni na samom početku nove godine.
ima da nas obasipaju.
al samo da vidite tu štampu... prilično luksuzno...


marco_de.manccini marco_de.manccini 15:56 08.01.2010

now you know how i feel

Što je bilo, to će biti, što se činilo to će se činiti, i nema ništa novo pod suncem.
Jelena Gall Jelena Gall 22:04 08.01.2010

Re: now you know how i feel

nema, nema!
sentinel26 sentinel26 21:30 08.01.2010

Mnogo je skup

ovaj jeftin život.

Zato nam treba osiguranje.

Ti si bolje prošla od mene. Ja sam poslije sklapanja dopunskog osiguranja kod jedne os.kompanije, u periodu od mesec dana, dobio još 8 poziva iz iste kompanije... Da dodju da mi prezentiraju sve "povoljnosti"... itd.

Prva tri sam ljubazno saslušao i rekao im da već imam njihovo osiguranje. Narednih 5 sam odbio tako što sam im ponudio viceve o osiguranju (blefirao sam, ne znam nijedan ) i govorio da su najgora osig. kompanija u državi i prestalo je.

Ove druge koji zovu za neke promotivne ponude takodje zavitlavam - predstavim se kao kućepazitelj onoga koga zovu a za njega kažem da je otišao na Severni pol i da se neće vratiti za godinu dana, pa da pozovu tada.

Jelena Gall Jelena Gall 22:03 08.01.2010

Re: Mnogo je skup

nije ti lose ovo s kucepaziteljem. :)
noboole noboole 21:59 08.01.2010

Cim sam dosao,

iskljucio sam telefon.
hajkula1 hajkula1 20:21 09.01.2010

Re: Cim sam dosao,


Nemam fiksni telefon

a u stvari

Prezivela bih takve pozive. Na promociji neke vunene posteljine, dobila sam putovanje za Pulu. Nisam iskoristila, deca su mi bila uznemirena (desila se neka kamenovanja autobusa, i ovde i tamo). Da nisam gradila novi dom, vodila bih i njih, da ,,razbiju strah,,. Inace, po malo mi je zao sto tada nismo otputovali.

Bilo je poziva, uglavnom promocije za kreditne kartice, kes kredite. Naravno, odmah kazem da sam iskoristila svu kreditnu sposobnost.

Kako im se isplati da iznajme restoran, pristojno posluze nagradjene i podele vredne nagrade? Agencija koja se bavi reklamom, napravi ugovor, recimo (tada) sa firmom koja proizvodi posteljinu, turistickom agencijom, izdavacem casopisa, proizvodjacem pica, proizvodjacem hrane...
Ako znamo da je par sekundi reklame na TV-u skupo - voila

Mada, ima i prevare, kao, besplatno dobijete ako kupite... ako se uclanite... i sl.

Vec sam ukapirala koja je agencija po mom ukusu i na ciju promociju bih otisla kada bi me pozvali.
Dobro procenim i gde je ,,navlaka,, kada se malo raspitam, sta nude i lako ih se resim.

topcat topcat 19:47 09.01.2010

Ken ju giv mi puk?


Svaka čast!

Na kućni telefon se mjesecima nisam javljala zbog ovakvih poziva, a kasnije sam ga jednostavno odjavila.
Na mobilni se javljam ako znam broj. Ovi što zovu sa skajpa prvo šalju sms ili samo ostavljaju poruku.

Arhiva