Privatni lekari neće fiskalne kase

sentinel26 RSS / 18.05.2009. u 21:43

 

Vlada Srbije je još u martu izvršila izmenu Uredbe o tome koje su delatnosti oslobodjene obaveze uvodjenja fiskalnih kasa i izdavanja fiskalnih računa gradjanima.

("Sl.glasnik RS" 18/09 od 16.03.2009. - Uredba stupila na snagu 24.03.2009. a primjenjuje se od 01.04.2009.)

  • - Privatni lekari imaju rok da do 31.maja 2009. uvedu fiskalne kase i od 01.juna su u obavezi da počnu izdavati fiskalne račune.
  • - Taksisti će to morati da započnu 01.januara 2010.
  • - Advokati 01.marta 2010.godine.

Privatna lekarska komora trubi na sav glas kako to nije u interesu gradjana, tj. pacijenata i da ne navodim ostale argumente jer su neki veoma neozbiljni.

Jedan od neozbiljnih (po meni ) je da to njima pričinjava veliki finansijski izdatak.

Ona sada pokušava da izvrši pritisak na Ministarstvo finansija da promijeni odluku.

Najglasniji su zubari.

Pomenuta odluka odnosi se i na veterinare ali oni se za sada ne čuju, tj. nemaju svoje lobije u sredstvima informisanja.

Možda će ministarka (Ministarstvo ) i izdržati ovaj pritisak, ali kad pred Novu godinu na red dodju taksisti, onda ćemo svi videti svoga boga.

 Okupacija Nemanjine ulice, sinovi majčini, imaće da vide šta je blokada i ko u Beogradu može da preuzme vlast kad mu je volja.

Poslije njih na red će da dodju i advokati.  

Baš me zanima kako su zamislili da nose te kase na putovanja, naprimer u Hag i kako će Poreska uprava vršiti očitavanje njihovih kasa i u kojoj valuti.

Ovo nisu jedine nove grupe koje će imati tu obavezu, ali jesu one koje će po mojoj proceni pružati najžešći otpor.



Komentari (255)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Time Bandit Time Bandit 22:08 18.05.2009

kad se mora nije teško

baš me zanima kako su zamislili da nose te kase na putovanja, naprimer u Hag



libkonz libkonz 22:11 18.05.2009

Ministar zdravlja...

se od kad je ministar uvek ponašao kao predsednik sindikata. Zna on da mu samo štrajk lekara može uzdrmati fotelju. On pritisne stranku, stranka Cvetkovića, on ministarku...
kad pred Novu godinu na red dodju taksisti, onda ćemo svi videti svoga boga.

o, da!
Okupacija Nemanjine ulice

Upoznali smo i nasilnu stranu gradonačelnika Beograda. Siguran sam ne i poslednji put.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:19 18.05.2009

само да је грађанима добро

Privatna lekarska komora trubi na sav glas kako to nije u interesu gradjana

Кад год чујем ову фразетину, одмах знам да мора да је у интересу грађана. Даље не треба ни да гледам.
baroniknez baroniknez 22:21 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

marco_de.manccini
Privatna lekarska komora trubi na sav glas kako to nije u interesu gradjana

Кад год чујем ову фразетину, одмах знам да мора да је у интересу грађана. Даље не треба ни да гледам.


pa nemojte citati fraze
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:25 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

па немојте их писати.
baroniknez baroniknez 22:29 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

marco_de.manccini
па немојте их писати.


nisam je napisao ja, cini mi se da ste me pomesali sa nekim
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:35 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

Комора приватних лекара не може имати интерес грађана у виду испред свога. Она постоји да штити интересе својих чланова. То је нормално и нема у томе ништа лоше. Али фразе су фразе, нисам их ни ја писао, то су радили предтсавници приватних лекара са којима се, изгледа ми, поистовећујете.

Добро је дати неке смислене аргументе, а интерес грађана оставити грађанима да суде.
baroniknez baroniknez 22:39 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

nisam ponovio "argument" predstavnika komora da to nije u interesu gradjana, odnosno ispisao sam u poruci ispod sta je posledica uvodjenja fiskalnih kasa, a dodajem da se njome postize sve samo ne efektnija i efikasnija naplata a pogotovo ne veca naplata poreza kao takvog. fiskalnim kasama se samo naplacuju dodatni troskovi, a ne oni koji navodno treba da se plate (porez)
sentinel26 sentinel26 22:42 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

marco_de.manccini
Комора приватних лекара не може имати интерес грађана у виду испред свога. Она постоји да штити интересе својих чланова. То је нормално и нема у томе ништа лоше. Али фразе су фразе, нисам их ни ја писао, то су радили предтсавници приватних лекара са којима се, изгледа ми, поистовећујете. Добро је дати неке смислене аргументе, а интерес грађана оставити грађанима да суде.
Marco, riječ "gradjani" je moja a oni su pominjali "pacijente". Ja pomislio da njihovi pacijenti mogu biti jedino gradjani/ke.
Svakako da komora nije ovlašćena da govori u ime pacijenata (gradjana ).

dragan7557 dragan7557 23:30 18.05.2009

Re: само да је грађанима добро

marco_de.manccini
Privatna lekarska komora trubi na sav glas kako to nije u interesu gradjana

Кад год чујем ову фразетину, одмах знам да мора да је у интересу грађана. Даље не треба ни да гледам.

Naravno lekari po ovoj "frazetini" svaki dan treba da nose i pazar u banku i čekaju na redu kao i ostali privatni "robovi" da pare predaju (vrate izdavaču).

Potpuna sumanutost fiskalnih kasa je samo u službi finansijskog nasilja i nema nikakve veze sa interesom građana
kao ni privrede uostalom.

Veliki igrači izbegavaju sa lakoćom ove sulude obaveze koje koštaju milione radnih sati i predstavljaju kontra-produktivnu obavezu.

U nefiskalne kase privatnih off shore kompanija iza kojih stoji pravi kapital se slivaju prave pare i ekstremni profiti dok se za sitnu ribu uvodi ribolov sa neviđenom brutalnošću i obavezama.

Sve ovo naravno podseća na staro dobro komunističko pravilo o kulacima, vele posednicima od 10 hektara zemlje i prevelikom bogatsvu koje "neprijatelji Naroda otimaju od naroda" pod patronatom stanovnika sirotinjske beogradske četvrti Dedinje.

Ili će lekari početi da pregledaju pacijente dok čekaju na red da predaju dnevni pazar u neku od stranih banaka kojima je država Srbija "modernizovala" bankarski sektor.

Ostaje da se vidi kada će Šinteri i Grobari svakodnevno zajedno sa lekarima i ostalim kulacima i krvopijama Naroda stajati ravnopravno u redu u superluksuznim Bankama ino porekla sa obaveznom slaninom, čenjom luka i somunom dok ne dođu na red da predaju Dnevni Pazar = od naroda pokraden Kapital, naravno u interesu Naroda.

dragan7557 ovo ne pomaže više.
sentinel26 sentinel26 00:04 19.05.2009

Re: само да је грађанима добро

dragan7557
.Ostaje da se vidi kada će Šinteri i Grobari svakodnevno zajedno sa lekarima i ostalim kulacima i krvopijama Naroda stajati ravnopravno u redu u superluksuznim Bankama ino porekla sa obaveznom slaninom, čenjom luka i somunom dok ne dođu na red da predaju Dnevni Pazar = od naroda pokraden Kapital, naravno u interesu Naroda.dragan7557 ovo ne pomaže više.
Prijatelju Dragane, je li se ti zalažeš da se svima ukinu fiskalne kase ili samo za dokture ?

dragan7557 dragan7557 00:53 19.05.2009

Re: само да је грађанима добро

sentinel26
dragan7557
.Ostaje da se vidi kada će Šinteri i Grobari svakodnevno zajedno sa lekarima i ostalim kulacima i krvopijama Naroda stajati ravnopravno u redu u superluksuznim Bankama ino porekla sa obaveznom slaninom, čenjom luka i somunom dok ne dođu na red da predaju Dnevni Pazar = od naroda pokraden Kapital, naravno u interesu Naroda.dragan7557 ovo ne pomaže više.
Prijatelju Dragane, je li se ti zalažeš da se svima ukinu fiskalne kase ili samo za dokture ?


Fiskalne kase NAPOLJE. Narod nije ni odlučio da mu se zavede ovakvo nasilje.
Sad je nadam se jasno.

Ovakav izraz nepoverenja u ljude je osobina diktature a nikako neke demokratije za svoj džep.

Normalna kasa je druga stvar dok je fiskalna i još ona po kojoj svaka poreska magarčina ima neograničenu mogućnost premetačine bez ičije dozvole a osobito dozvole vlasnika je ravno nasilju u tuđoj kući.

Po zakonu ni u kuću/stan nemože niko da upada bez sudskog naloga pa nema razloga da to može Dinkić ili Vlada koji su uveli ovo bahato nasilje.

Napolje sa ovim oblikom drqanja normalnog sveta od strane potpuno poremećenih birokrata i nepismenog parlamenta koji se umesto zaštite građanskih sloboda bavi kletvama i gledanjem u neoprane kafene šolje.

Dovoljno je pogledati račune iz Skupštine i cene koje poslanici plaćaju za iće i piće a koje su na nivou slam birtija u Bangladešu a ne Evrope, pa da se vidi da isti narodni zastupnici žderu piju i stanuju na narodni račun dok im plata i dnevnice ostaju za rasipanje po raznim Bodrumima (gde kafa košta € 7.50) i ostalim mestima.

poz.
dragan7557
baroniknez baroniknez 22:20 18.05.2009

vladina glupost

sustina je ovde u tome da se ova vlada ponasa kao neprijatelj gradjana a ne kao servis gradjana, uvodjenje fiskalnih kasa za lekare je posledica toga. cak se ide dotle da se stvara slika da lekari do sada nisu placali porez sto je glupost nevidjena. vi kao lekar imate ogroman broj raznih taksi da placate, a ne samo porez.

uvodjenje fiskalnih kasa za lekare znaci dodatnu degradaciju profesije, povecanje cena tih usluga (jer do sada ste mogli onome ko nema novca da oprostite da na primer plati pregled, a sada to nece moci), vise rada u sivoj ekonomiji, bespotrebno opterecivanje lekara za fiskalne kase i placanje troskova vodjenja evidencije, krsenje prava na privatnost otkrivanjem identiteta pacijenta, manju mogucnost da lekari uposle pocetnike i najgore nad najgorim - podsticanje nadrilekarstva!

ovaj problem je mogao da se resi jednim jedinim potezom a da ne bude ovog kretenizma drzave - jednostavno mogli su da povecaju porez za lekare, toliko da on ne pogodi njihovo poslovanje a da se opet obezbede sredstva za budzet. i naravno naplatiti porez onima koji ne placaju (trgovina koja je neoporezovana, nevladin sektor itd.)

mada ocekivati od ove drzave jednostavne ekonomske mere je dodatno kretenski
uniceps uniceps 22:38 18.05.2009

Re: vladina glupost

sustina je ovde u tome da se ova vlada ponasa kao neprijatelj gradjana a ne kao servis gradjana, uvodjenje fiskalnih kasa za lekare je posledica toga. cak se ide dotle da se stvara slika da lekari do sada nisu placali porez sto je glupost nevidjena. vi kao lekar imate ogroman broj raznih taksi da placate, a ne samo porez.

Jeste, drzava se ponasa autisticno i distancirano, to je tacno...ali prica sa lekarima koji placaju porez e stoji, jer i dalje spadaju u kategoriju "mitoloskih bica" i te kako, sto znaci da vecina uzima pare u okviru drzavne prakse. Nemoj da se lazemo. Tako je!

uvodjenje fiskalnih kasa za lekare znaci dodatnu degradaciju profesije, povecanje cena tih usluga (jer do sada ste mogli onome ko nema novca da oprostite da na primer plati pregled, a sada to nece moci), vise rada u sivoj ekonomiji, bespotrebno opterecivanje lekara za fiskalne kase i placanje troskova vodjenja evidencije, krsenje prava na privatnost otkrivanjem identiteta pacijenta, manju mogucnost da lekari uposle pocetnike i najgore nad najgorim - podsticanje nadrilekarstva!

Ma nemoj, a sto ce da degradira lekarsku, a ne neku drugu profesiju?! Sta to znaci, da su farmaceuti, recimo, manje vredni profesionalci? Sto se tice prastanja pri placanju pregleda to je diskreciono pravo svakog lekara i svugde u svetu, pa tako i kod nas, a fiskalizacija s tim nema nikakve veze. Prica oko krsenja privatnosti takodje nema veze sa zivotom, kao ni umanjena mogucnost da se uposljavaju pocetnici, koji, btw, svoju praksu svuda na celoj planeti sticu u drzavnim bolnicama a ne po privatnim fancy klinikama, isto kao sto su je stekli i akutni privatni lekari, koji, btw, i dalje rade na istim tim drzavnim bolnicama. To je praklsa koja je jednostavno nezamenljiva i to ce svaki pristojan lekar da potvrdi. Prica o nadrikelarstvu je odavno poznata ali u okvirima XX veka (u Srbiji)

ovaj problem je mogao da se resi jednim jedinim potezom a da ne bude ovog kretenizma drzave - jednostavno mogli su da povecaju porez za lekare, toliko da on ne pogodi njihovo poslovanje a da se opet obezbede sredstva za budzet. i naravno naplatiti porez onima koji ne placaju (trgovina koja je neoporezovana, nevladin sektor itd.)

U trgovini je najcistija situacija i tu nema mnogo muvanja, niti bilo ko, ko ima imalo mozga pokusava da izvrda drzavu popitanju placanja poreza. Tu se drzava sasvim drobro zastitila, i predobro. Sta to znaci "povecati porez za lekare"? Pausalni porez? Sa 10.000 dinara na 20.000 dinara, a pri tom se uredno zarada istih krece u istom tolikim okvirima, samo izrazeno u evrima. Drzava treba da smanji doprinose, da omoguci da se zdravstveno u potpunosti uplacuje u privatne fondove i da se u skladu sa kolicinom novca koji se uplacuje u te svrhe dobije i tretman prilikom usluga kod lekara. To, naravno ne znaci da neko ko placa treb da dobije nista, vec da treba da postoji zakonski minimum kvalitetne lekarske usluge. Takodje, kao krajnje resenje treba uvesti mogucnost da se privatni lekari naplacuju preko osiguranja i tako ce se tokovi tog novca u potpunosti staviti pod poresku kontrolu. Fiskalizacija nije resenje, ali nije ni izgovor da se smisljaju opravdanja za losiju uslugu. Biti lekar je casna i plemenita profesija, a posebno u otezavajucim okolnostima, kao sto je to slucaj u nasoj zemlji.

Kompleks Boga zahteva i bozansko ophodjenje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:45 18.05.2009

Re: vladina glupost

eto, ja bih sad ne moram da komentarisem, samo cu da preporucim. sve tako mislim...

sentinel26 sentinel26 22:48 18.05.2009

Re: vladina glupost

uniceps
Sto se tice prastanja pri placanju pregleda to je diskreciono pravo svakog lekara i svugde u svetu, pa tako i kod nas, a fiskalizacija s tim nema nikakve veze. Prica oko krsenja privatnosti takodje nema veze sa zivotom, ...
Ovo je apsolutno tačno.

mrvicak mrvicak 22:54 18.05.2009

Re: vladina glupost

sentinel26
uniceps
Sto se tice prastanja pri placanju pregleda to je diskreciono pravo svakog lekara i svugde u svetu, pa tako i kod nas, a fiskalizacija s tim nema nikakve veze. Prica oko krsenja privatnosti takodje nema veze sa zivotom, ...
Ovo je apsolutno tačno.



Ma naravno, stvarno kakav je to argument, pa ko time brani lekaru da pregleda za dž ako poželi. Samo mu se brani da uzima novce na koje porez ne plaća.
A ne vidim zašto je to veća degradacija za lekare nego za bilo koju drugu profesiju - a iskreno, ne vidim ni zašto bi bila degradacija uopšte?
Ta nisu oni bogoljudi pa da je blasfemično tražiti da se ponašaju shodno pravilima funkcionisanja koja i za druge važe.
baroniknez baroniknez 22:58 18.05.2009

Re: vladina glupost

Jeste, drzava se ponasa autisticno i distancirano, to je tacno...ali prica sa lekarima koji placaju porez e stoji, jer i dalje spadaju u kategoriju "mitoloskih bica" i te kako, sto znaci da vecina uzima pare u okviru drzavne prakse. Nemoj da se lazemo. Tako je!


tu se apsolutno slazem sa vama da vecina njih zaradjuje i u drzavnim bolnicama, ali ako ih izbacite iz drzavne bolnice onda se pitam ko ce ljude da leci? dakle, nacelno se sa vama slazem, samo daj resite problem ko ce leciti ljude

Ma nemoj, a sto ce da degradira lekarsku, ane neku drugu profesiju?! Sta to znaci, da su farmaceuti, recimo, manje vredni profesionalci? Sto se tice prastanja pri placanju pregleda to je diskreciono pravo svakog lekara i svugde u svetu, pa tako i kod nas, a fiskalizacija s tim nema nikakve veze. Prica oko krsenja privatnosti takodje nema veze sa zivotom, kao ni umanjena mogucnost da se uposljavaju pocetnici, koji, btw, svoju praksu svuda na celoj planeti sticu u drzavnim bolnicama a ne po provatnim fancy klinikama, isto kao sto su je stekli i akutni privatni lekari, koji, btw, i dalje rade na istim tim drzavnim bolnicama. To je praklsa koja je jednostavno nezamenljiva i to ce svaki pristojan lekar da potvrdi. Prica o nadrikelarstvu je odavno poznata ali u okvirima XX veka (u Srbiji)


zato sto se u jednom delu farmacije radi o trgovini i zato sto fiskalne kase i postoje pre svega zbog trgovine, a ne zato sto je neko manje ili vise vredan. kod pregleda se ne radi o trgovini osim ako je drzava ne svede na to, a izgleda da hoce.

ima veze fiskalizacija sa prastanjem pregleda jer ako neko izadje iz klinike i oprosteno mu je placanje pregleda, na koji nacin ce lekar to da dokaze? nema sanse, drzava trazi fiskalni racun

takodje i oko krsenja privatnosti, jer se pacijent izlaze javnosti. za razlicite preglede postoji razlicita cena i drzavni sluzbenik koji nema obavezu cuvanja tajne pacijenta moze da sazna od cega pacijent boluje. u slucaju side recimo to je posebno osetljivo. izvinite a jeste li dobili inekciju? a koju inkciju? aha pa ovde je zavedeno da bolujete od ovoga a dobili ste ovu inekciju a ona kosta ovoliko a ono onoliko

sto se tice toga gde ce lekari da obavljaju praksu, to je njihov izbor pa makar i po klinikama ili fensi klinikama (sta li bi to bilo?). svakako je veca mogucnost ako mogu i u drz bolnicama i privatnim klinikama, ali i da se slozim sa vama oko prakse ne mogu oko toga gde ce ti ljudi da se zaposle

prica o nadrilekarstvu je vrlo aktuelna ne samo kod nas nego i u svetu. to je problem koji se uvecava uvodjenjem fiskalnih kasa

U trgovini je najcistija situacija i tu nema mnogo muvanja,




Sta to znaci "povecati porez za lekare"? Pausalni porez? Sa 10.000dinar ana 20.000 dinara, a pri tom se uredno zarada istih krece u istom tolikim okvirima, samo izrazeno u evrima.


da recimo propisemo zakonom platu?

Fiskalizacija nije resenje, ali nije ni izgovor da se smisljaju opravdanja za losiju uslugu. Biti lekar je casna i plemenita profesija, a posebno u otezavajucim okolnostima, kao sto je to slucaj u nasoj zemlji.


fiskalizacija, slazem se ne moze da bude opravdanje za losiju uslugu, ali je problem sto je ona ovde razlog losijoj usluzi. biti lekar jeste casna i plemenita profesija svrha moje argumentacije je da ona to i ostane ili ako nije da to postane

Kompleks Boga zahteva i bozansko ophodjenje.


I vi pravednici uvedite fiskalne kase (Mojsije 5:12)
sentinel26 sentinel26 23:02 18.05.2009

Re: vladina glupost

mrvicak
sentinel26unicepsSto se tice prastanja pri placanju pregleda to je diskreciono pravo svakog lekara i svugde u svetu, pa tako i kod nas, a fiskalizacija s tim nema nikakve veze. Prica oko krsenja privatnosti takodje nema veze sa zivotom, ... Ovo je apsolutno tačno.Ma naravno, stvarno kakav je to argument, pa ko time brani lekaru da pregleda za dž ako poželi. Samo mu se brani da uzima novce na koje porez ne plaća. A ne vidim zašto je to veća degradacija za lekare nego za bilo koju drugu profesiju - a iskreno, ne vidim ni zašto bi bila degradacija uopšte? Ta nisu oni bogoljudi pa da je blasfemično tražiti da se ponašaju shodno pravilima funkcionisanja koja i za druge važe.
Prošle godine, vizio sam se taksijem u jednoj EU prestonici i u roku od 10 sekundi od zaustavljanja sam dobio pravi fiskalni račun.
Lekare će lako odbiti, medjutim sa taksistima i advokatima će biti velikih problema.
baroniknez baroniknez 23:05 18.05.2009

Re: vladina glupost

Ma naravno, stvarno kakav je to argument, pa ko time brani lekaru da pregleda za dž ako poželi. Samo mu se brani da uzima novce na koje porez ne plaća.


pa i ne treba da se plati porez na novac koji se uzima - za to se ide u zatvor. ja sam ipak za to da se plati porez na novac koji se zaradjuje

A ne vidim zašto je to veća degradacija za lekare nego za bilo koju drugu profesiju - a iskreno, ne vidim ni zašto bi bila degradacija uopšte?


ne vidite, a tvrdite da ne bi bila degradacija. degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nije
sinergija92 sinergija92 23:07 18.05.2009

Re: vladina glupost

baroniknez
sustina je ovde u tome da se ova vlada ponasa kao neprijatelj gradjana a ne kao servis gradjana, uvodjenje fiskalnih kasa za lekare je posledica toga. cak se ide dotle da se stvara slika da lekari do sada nisu placali porez sto je glupost nevidjena. vi kao lekar imate ogroman broj raznih taksi da placate, a ne samo porez.

uvodjenje fiskalnih kasa za lekare znaci dodatnu degradaciju profesije, povecanje cena tih usluga (jer do sada ste mogli onome ko nema novca da oprostite da na primer plati pregled, a sada to nece moci), vise rada u sivoj ekonomiji, bespotrebno opterecivanje lekara za fiskalne kase i placanje troskova vodjenja evidencije, krsenje prava na privatnost otkrivanjem identiteta pacijenta, manju mogucnost da lekari uposle pocetnike i najgore nad najgorim - podsticanje nadrilekarstva!

ovaj problem je mogao da se resi jednim jedinim potezom a da ne bude ovog kretenizma drzave - jednostavno mogli su da povecaju porez za lekare, toliko da on ne pogodi njihovo poslovanje a da se opet obezbede sredstva za budzet. i naravno naplatiti porez onima koji ne placaju (trgovina koja je neoporezovana, nevladin sektor itd.)

mada ocekivati od ove drzave jednostavne ekonomske mere je dodatno kretenski



-Neplacanje poreza nije vezano za neku konkretnu profesiju, ono je simptomaticno za gotovo sve profesije;
-Koje su to takse koje su predvidjene specijalno za lekare?? Postoji preduzece ili radnja, porezi su u skladu s tim, (pausalno oporezivanje ili prosto/dvojno knjigovodstvo), i sa delatnoscu, npr. zdravstvena delatnost je oslobodjena od placanja PDV-a, i sada, a i po novoj Uredbi;
-Po cemu je evidentiranje prometa degradirajuce za lekare a nije recimo za informaticare??
-Cemu povecanje cena usluga? pa jednu fiskalnu kasu lekar moze da zaradi za nekoliko sati rada, neka bude 1 dan; I po sadasnjim propisima je bilo moguce ne naplatiti uslugu, samo se u fakturi obracunava porez kao da je usluga naplacena, znaci klijentu, pacijentu, je moguce ne naplatiti, ali drzavi, njen deo, se mora platiti, ako se ovako ne radi, onda je to utaja poreza!;
-Cemu otkrivanje identiteta pacijenata na fiskalnom racunu?? (ni kada se covek podshisha ne pise mu ime na racunu) Pacijenti nisu tu inkognito, samo je njihova bolest njihova privatna stvar, i ona se ne mora obelodanjivati, odnosno zdravstvena inspekcija treba da radi svoj deo posla, a poreska inspekcija svoj deo posla;
-Iskreno, nisam mogao da vidim vezu izmedju Uredbe i lekara pocetnika i nadrilekarstva...

Sto se tice advokata u Hagu, pa iole ozbiljniji posao se placa preko racuna, nece valjda advokati punih dzepova novaca putovati iz inostranstva? Pravo pitanje, po meni, je cemu ovakvi rokovi? Zasto se ne primenuje Uredba odmah i na njih? Pre ce neko da posalje letilicu u kosmos nego sto ce ovde da se uvede neka automatizacija, ali, naravno da su, najcesce, presudni politicki faktori.
....................................................................................................

baroniknez baroniknez 23:18 18.05.2009

Re: vladina glupost

-Neplacanje poreza nije vezano za neku konkretnu profesiju, ono je simptomaticno za gotovo sve profesije;


dobro, ali ja bih se ipak drzao svanicnih podataka ko i u kojoj meri placa porez i onda je jasno

-Koje su to takse koje su predvidjene specijalno za lekare?? Postoji preduzece ili radnja, porezi su u skladu s tim, (pausalno oporezivanje ili prosto/dvojno knjigovodstvo), i sa delatnoscu, npr. zdravstvena delatnost je oslobodjena od placanja PDV-a, i sada, a i po novoj Uredbi;


dovoljno je samo navesti sve takse oko klinke koju imate ili ordinacije

-Po cemu je evidentiranje prometa degradirajuce za lekare a nije recimo za informaticare??


po tome sto zdravstvena usluga postaje promet

samo se u fakturi obracunava porez kao da je usluga naplacena, znaci klijentu, pacijentu, je moguce ne naplatiti, ali drzavi, njen deo, se mora platiti, ako se ovako ne radi, onda je to utaja poreza!;


e to postaje utaja poreza, ali do sada nije bilo - ali ako je lekar human ne mora da bude i drzava. takodje, kako to da je opravdano naplatiti porez na uslugu koja nije naplacena?

-Cemu otkrivanje identiteta pacijenata na fiskalnom racunu?? (ni kada se covek podshisha ne pise mu ime na racunu) Pacijenti nisu tu inkognito, samo je njihova bolest njihova privatna stvar, i ona se ne mora obelodanjivati, odnosno zdravstvena inspekcija treba da radi svoj deo posla, a poreska inspekcija svoj deo posla;


zato sto postoji obaveza cuvanja tajne pacijenta, a vrsta pregleda i shodno tome i naplata zavisi od vrste bolesti, posebno u specijalizovanim klinikama
-Iskreno, nisam mogao da vidim vezu izmedju Uredbe i lekara pocetnika i nadrilekarstva...


pa zasto onda komentarisete?
dragan17 dragan17 23:31 18.05.2009

Re: vladina glupost

baroniknez
(jer do sada ste mogli onome ko nema novca da oprostite da na primer plati pregled, a sada to nece moci),


I dalje ce lekar moci da oprosti placanje pregleda onome ko nema novca. Ono sto nece moci jeste da recimo pacijentu naplati pet hiljada za pregled i okvire pri cemu pacijent dobije racun samo za okvire.
70% ovako naplacenih pregleda nikad nije videlo nikakve knjige.

Isti slucaj je sa advokatima, a o taksistima da ne pricam.

Ne mislim da je ova odluka generalno losa, naravno, zvisi od toga kako se bude primenjivala u praksi.

Velika opasnost je to sto ste napisali Vise rada u sivoj zoni ali nadam se da ce sa pocetkom primene uredbe i kontrola pratiti.

Problem nadrilekarstva se nece spreciti neuvodjenjem fiskalnih kasa vec obrazovanjem stanovnistva.




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:34 18.05.2009

Re: vladina glupost

baroniknez
[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nije


pdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.
ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.
argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.
sentinel26 sentinel26 23:35 18.05.2009

Re: vladina glupost

dragan17
.Problem nadrilekarstva se nece spreciti neuvodjenjem fiskalnih kasa vec obrazovanjem stanovnistva.
Apsolutno samo tako.

baroniknez baroniknez 23:38 18.05.2009

Re: vladina glupost

argument o degradaciji profesije ne da ne stoji, nego je osnovni i najvazniji.
uostalom kao sto sam napisao na pocetku, ovde ce zaista ljudi pomisliti da lekari do sada nisu placali porez
sinergija92 sinergija92 23:38 18.05.2009

Re: vladina glupost


-Po cemu je evidentiranje prometa degradirajuce za lekare a nije recimo za informaticare??


po tome sto zdravstvena usluga postaje promet

samo se u fakturi obracunava porez kao da je usluga naplacena, znaci klijentu, pacijentu, je moguce ne naplatiti, ali drzavi, njen deo, se mora platiti, ako se ovako ne radi, onda je to utaja poreza!;


e to postaje utaja poreza, ali do sada nije bilo - ali ako je lekar human ne mora da bude i drzava. takodje, kako to da je opravdano naplatiti porez na uslugu koja nije naplacena?

-Cemu otkrivanje identiteta pacijenata na fiskalnom racunu?? (ni kada se covek podshisha ne pise mu ime na racunu) Pacijenti nisu tu inkognito, samo je njihova bolest njihova privatna stvar, i ona se ne mora obelodanjivati, odnosno zdravstvena inspekcija treba da radi svoj deo posla, a poreska inspekcija svoj deo posla;


zato sto postoji obaveza cuvanja tajne pacijenta, a vrsta pregleda i shodno tome i naplata zavisi od vrste bolesti, posebno u specijalizovanim klinikama


-Svaka delatnost ima, pored svoje strucne dimenzije, i poresku...t.j. postaje promet, jer i lekari pruzaju usluge zbog novca, zar ne? Ili mozda zbog altruizma?
-Preporucio bih Vam da promenite knjigovodju....Evo primera...ukoliko lekar napravi operaciju u svojoj klinici rodjenom bratu, vrednost usluge 10.000evra...naravno da on nece naplatiti tu uslugu svom bratu, ali porez na vrednost od 10.000 se mora obracunati i platiti...i po aktuelnim propisima je tako!
-Na samom fiskalnom racunu se fakturise cena po sifarniku iz cenovnika a ne imenu pacijenta..uostalom, ovo je tehnicka stvar, ne vredi diskutovati o tome...
.........................................................................................

baroniknez baroniknez 23:42 18.05.2009

Re: vladina glupost

-Svaka delatnost ima, pored svoje strucne dimenzije, i poresku...t.j. postaje promet, jer i lekari pruzaju usluge zbog novca, zar ne? Ili mozda zbog altruizma?


ovde je rec o uvodjenju fiskalnih kasa a ne o porezu - rekoh malopre, ljudi ovde zaista pomislili da lekari ne placaju porez

-Preporucio bih Vam da promenite knjigovodju....Evo primera...ukoliko lekar napravi operaciju u svojoj klinici rodjenom bratu, vrednost usluge 10.000evra...naravno da on nece naplatiti tu uslugu svom bratu, ali porez na vrednost od 10.000 se mora obracunati i platiti...i po aktuelnim propisima je tako!


sta ce mi knjogovodja?
ako lekaru dete zaplace u pola noci i on obavi pregled i ustanovi da je mali dobio temperaturu, odmah ce da trci u ordinaciju da mu izda fiskalni racun... uf!

-Na samom fiskalnom racunu se fakturise cena po sifarniku iz cenovnika a ne imenu pacijenta..usotalom, ovo je tehnicka stvar, ne vredi diskutovati o tome...


jos jednom - nije rec o fiskalnom racunu kao takvom, nego uopste da je neko bio kod lekara i zasto je bio.
sentinel26 sentinel26 23:45 18.05.2009

Re: vladina glupost

Vojislav Stojković
baroniknez[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nijepdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.
Kontrola prometa preko fiskalnih kasa ima za cilj da se spriječi lažno prikazivanje finansijskih rezultata poslovanja.
Sadašnja granica za ostanak u paušalu je: 3.000.000, dinara (oko: 31.500,- Eura ).

Sa prometom preko 4.000.000, - dinara (oko: 42.000,- Eura ) obavezno se ulazi u PDV sistem i obračunava se PDV na robu i na usluge.

baroniknez baroniknez 23:55 18.05.2009

Re: vladina glupost

Kontrola prometa preko fiskalnih kasa ima za cilj da se spriječi lažno prikazivanje finansijskih rezultata poslovanja.


ima za cilj da degradira lekarsku profesiju i nametne nove izdatke. kontrola je i do sada mogla da se vrsi i vi to dobro znate
sentinel26 sentinel26 23:58 18.05.2009

Re: vladina glupost

sinergija92
...Sto se tice advokata u Hagu, pa iole ozbiljniji posao se placa preko racuna, nece valjda advokati punih dzepova novaca putovati iz inostranstva? Pravo pitanje, po meni, je cemu ovakvi rokovi? Zasto se ne primenuje Uredba odmah i na njih? Pre ce neko da posalje letilicu u kosmos nego sto ce ovde da se uvede neka automatizacija, ali, naravno da su, najcesce, presudni politicki faktori. ....................................................................................................
Ja sam rad advokata u Hagu pominjao kao šalu. Njih inače ne kontroliše nijedna poreska uprava.

Na moje pitanje da li je bar jedan prikazao prihod i troškove iz Haga, dobio sam odgovore u vidu osmeha.

Suština uredbe je da će oni ubuduće za svaku naplaćenu uslugu od gradjana (u gotovom ili preko TKR ) morati da izdaju pravi fiskalni račun, a ne priznanice (pojedinci ) kao do sada.

Za različite rokove nijesam vidio obrazloženje.
To može da bude jedino nemogućnost da se u tako kratkom roku izvrši obuka i fiskalizacija kasa (moja peretpostavka ).
sinergija92 sinergija92 00:04 19.05.2009

Re: vladina glupost

sentinel26
Vojislav Stojković
baroniknez[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nijepdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.
Kontrola prometa preko fiskalnih kasa ima za cilj da se spriječi lažno prikazivanje finansijskih rezultata poslovanja.
Sadašnja granica za ostanak u paušalu je: 3.000.000, dinara (oko: 31.500,- Eura ).

Sa prometom preko 4.000.000, - dinara (oko: 42.000,- Eura ) obavezno se ulazi u PDV sistem i obračunava se PDV na robu i na usluge.



Diskusija pocinje da se vrti u krug, evo napisacu ovde.....
Uvodjenje fiskalnih kasa nije uvodjenje novih poreza, vec je samo pitanje evidentiranja prometa. PDV (porez na dodatu vrednost) se ne placa na zdravstvene usluge, i do sada i od sada, znaci medicinari&Co ce imati jednokratni trosak za nabavljanje fiskalne kase i nista vise...Da li je to mnogo za jednog taksistu koji ima auto vredan 10hiljada evra da kupi kasu od 150evra? O stomatolozima da ne govorimo...

Ali, ne lezi vraze, da se ne lazemo, uopste se ne radi o tome, nego o klasicnoj utaji poreza...(gotovo) nista od naplacenih usluga nije prolazilo kroz poslovne knjige, i placao se mali (ili nikakav) porez na dobit na kraju godine...U tom grmu lezi zec, ali oni koji su jaki i koji lobiraju na pravim mestima na kraju i uspeju u svojim namerama....
O kakvog li ponizenja da jedan lekar stane u red da uplati pazar u banku ili ne daj boze da posle merenja temperature i pritiska da jos mora da ide da otkuca racun, a da uzme novac nije tesko je l'? ....cccc....ovi svi ostali bolje da se udave odmah....svasta...


p.s. Postoje i mobilne fiskalne kase ....da se ne muce previse lekari kada rade na terenu...
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:12 19.05.2009

Re: vladina glupost

Vojislav Stojković
baroniknez
[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nije


pdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.
ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.
argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.

tačno tako. A za mito koji se daje lekarima niko i ne traži da mu daju račun.
sinergija92 sinergija92 00:33 19.05.2009

Re: vladina glupost

Vojislav Stojković
baroniknez
[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nije


pdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.
ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.
argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.


PDV jeste obavezan i u trgovini robom i uslugama, ali nije obavezan za sve delatnosti, i nema istu poresku stopu, tamo gde je obavezan. Ali, jos jednom treba napomenuti, po ne znam koji put, nije pitanje ove Uredbe uvodjenje PDV-a tamo gde ga do sada nije bilo nego samo nacina kako se evidentira promet. Do sada je bio pausalan, ili "rucno" vodjen, a sada automatizovan. Ko je bio posten i do sada, zasto bi se bunio? Naravno, stvar je u suzenom manevarskom prostoru za utaju poreza. Tacka.
...........................................................................................................................

sentinel26 sentinel26 00:36 19.05.2009

Re: vladina glupost

sinergija92
..Ali, ne lezi vraze, da se ne lazemo, uopste se ne radi o tome, nego o klasicnoj utaji poreza...(gotovo) nista od naplacenih usluga nije prolazilo kroz poslovne knjige, i placao se mali (ili nikakav) porez na dobit na kraju godine...U tom grmu lezi zec, ali oni koji su jaki i koji lobiraju na pravim mestima na kraju i uspeju u svojim namerama....O kakvog li ponizenja da jedan lekar stane u red da uplati pazar u banku ili ne daj boze da posle merenja temperature i pritiska da jos mora da ide da otkuca racun, a da uzme novac nije tesko je l'? ....cccc....ovi svi ostali bolje da se udave odmah....svasta...p.s. Postoje i mobilne fiskalne kase ....da se ne muce previse lekari kada rade na terenu...
Upravo tako.
Registrujemo se. Podnesemo poresku prijavu i istovremeno zahtev za paušalno oporezivanje ("teško" nam da vodimo knjige ), dobijemo rješenje kojim se odobrava paušal.
Kad stignu rešenja za plaćanje poreza na dohodak i doprinosa za socijalno osiguranje, plaćamo simbolične iznose.
Pazimo da promet preko računa kod banke ne predje 3 miliona dinara.
I tako do penzije.
Za advokate dodatna privilegija. Tajno pismo Poreske uprave o podjeli advokata (paušalaca ) u 4 grupe.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:46 19.05.2009

Re: vladina glupost

ja sam ipak za to da se plati porez na novac koji se zaradjuje

a kako ce lekar da dokaze koliko je zaradio? bice posten pa ce reci tacno koliko je inkeširao svakog dana? ja sam mozda veverica, ali veslo nisam sisala, a ni cosak od mlekare. niko ne prijavljuje zaradu za koju ne izda racun, i zato ce svi lekari, taxisti, advokati i ostali morati da ih izdaju, te pokazu tacno koliko su od svojih klijenata naplatili. e onda ce da plate porez!
sinergija92 sinergija92 01:07 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
ja sam ipak za to da se plati porez na novac koji se zaradjuje

a kako ce lekar da dokaze koliko je zaradio? bice posten pa ce reci tacno koliko je inkeširao svakog dana? ja sam mozda veverica, ali veslo nisam sisala, a ni cosak od mlekare. niko ne prijavljuje zaradu za koju ne izda racun, i zato ce svi lekari, taxisti, advokati i ostali morati da ih izdaju, te pokazu tacno koliko su od svojih klijenata naplatili. e onda ce da plate porez!


E sto volim da vidim ovakve optimiste....
Ona stara izreka kaze....."Ne laje kera sela radi..."
Odavno sam naucio da se u konfrontacijama kod nas nikada ne nalaze s jedne strane oni koji su posteni, a s druge oni koji to nisu. Pitanje je ne zasto se uvode fiskalne kase u ovim delatnostima, nego zasto TEK SADA? Pa ranije su neke interesne grupe lobirale kod vlasti i dobile beneficije, a sada vlast ima teskoca sa likvidnoscu drzave, i posto moze da im se zbog toga "zadrma stolica", oni posezu za potezima koje su odavno trebali da povuku. Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala....
............................................................................................................................................................


dragan7557 dragan7557 01:14 19.05.2009

Re: vladina glupost

gradjana a ne kao servis gradjana,

Sve kvazi demokratske vlade su bile servis građana pošto su isti pokvareni onda je potrebno i polupismno serviziranje istih. Samo ludak može da priča o serviziranju građana na ovakav arogantan način. Narod nije pokvarena mašina pa de se vozi na servis ili da mu majstor dolazi nepozvan u radnju (fiškalisti).

Građanima je potreban normalan život a ne birokratsko serviziranje njihovih potreba na deset puta gori način nego što su to radili komunisti gde su školovani salonski disidenti koji su sada na vlasti dok ono "Daleko je sunce" treba da bude "daleko im bila lepa kuća i njihova Fiskalna Kasa" sada pisana negde među normalnim svetom pošto je Galeb krstarica isečena u staro gvožđe.

U "normalnim" državama stopa poreza za prehrambene proizvode iznosi 5% - 6% dok u Srbistanu punih 8% ako se ne varam.

Primera bahatosti, drskosti i arogancije vlasti prema narodu (podanicima bolji izraz) je toliki da za ostatak bezvlašća poput korupcije i kriminala više niko nema ni vremena.

dragan7557
sentinel26 sentinel26 01:19 19.05.2009

Re: vladina glupost

sinergija92
. Pitanje je ne zasto se uvode fiskalne kase u ovim delatnostima, nego zasto TEK SADA? Pa ranije su neke interesne grupe lobirale kod vlasti i dobile beneficije, a sada vlast ima teskoca sa likvidnoscu drzave, i posto moze da im se zbog toga "zadrma stolica", oni posezu za potezima koje su odavno trebali da povuku. Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala...................................
A sjećaš li se kada su prvi put donijeli odluku, pa je odlagali.

Pa su proširivali broj dobavljača kasa (na intervenciju stranaka ), ministar finansija (Dinkić ) povećao te godine konačan broj dobavljača na 12.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:24 19.05.2009

Re: vladina glupost

Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala....

znam da nece, a i kad je bilo? ali osecaj da mogu od lekara da trazim racun za uslugu kao kad je trazim u kafani, nema cenu
koji god da su motivi, gledajmo siru sliku. zbog tog 'sela radi', uterace se bar neke grupe u sistem...a na nama je da ih prijavljujemo kad nam racun ne izdaju.
uniceps uniceps 01:28 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala....

znam da nece, a i kad je bilo? ali osecaj da mogu od lekara da trazim racun za uslugu kao kad je trazim u kafani, nema cenu
koji god da su motivi, gledajmo siru sliku. zbog tog 'sela radi', uterace se bar neke grupe u sistem...a na nama je da ih prijavljujemo kad nam racun ne izdaju.


A kako znate da vam je taj isti doktor, kome ste (uzimanjem fiskalnog racuna) uskratili tax-free mogucnost, izvrsio korektnu i po vase zdravlje sasvim dobru uslugu? I oni su ljudi, zar ne?
dragan7557 dragan7557 01:32 19.05.2009

Re: vladina glupost

Prošle godine, vizio sam se taksijem u jednoj EU prestonici i u roku od 10 sekundi od zaustavljanja sam dobio pravi fiskalni račun.

Prijatelju,
neznam šta si dobio ali kod sveta gde još vlada zdrav razum je uobičajeno da se prilikom ugovora o prevozu izda karta (javni prevoz) kod taksi prevoza je isti ugovor u pitanju i izdaje se kasa- bon a nikakav fiskalni račun.

Što je na njemu napisana stavka zakonski propisanog poreza na dodatnu vrednost (gazda Marksova izmišljotina vidi Das Kapital) ne znači da svaki poreski inspektor preko satelita kontroliše u slobodnom vremenu taksiste.

Pojam fiskalne kase je obična ilegalna izmišljotina da se uzmu pare, ne prizilazi iz obligacionog prava niti pak uzansi zna se za koju vrstu ugovora je potrebana koja forma.
Mene živo čudi da niko još dosada nije tužio državu za ovo bezobrazno, arogantno i drsko ponašanje politikanata magistara i asistenata sa pridevom ekselencija.

dragan7557
sinergija92 sinergija92 01:38 19.05.2009

Re: vladina glupost

sentinel26
sinergija92
. Pitanje je ne zasto se uvode fiskalne kase u ovim delatnostima, nego zasto TEK SADA? Pa ranije su neke interesne grupe lobirale kod vlasti i dobile beneficije, a sada vlast ima teskoca sa likvidnoscu drzave, i posto moze da im se zbog toga "zadrma stolica", oni posezu za potezima koje su odavno trebali da povuku. Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala...................................
A sjećaš li se kada su prvi put donijeli odluku, pa je odlagali.

Pa su proširivali broj dobavljača kasa (na intervenciju stranaka ), ministar finansija (Dinkić ) povećao te godine konačan broj dobavljača na 12.


To sam se, kada sam bio "mali", zanosio pitanjima zasto nesto ne moze ovako kada je jaaaako jednostavno?
A onda mi je bilo objasnjeno i shvatio sam da za sve sto se uvede kao novina, a ima dodira sa drzavom, treba neko da se okoristi....
Evo primera iz skorasnje prakse...."ELEKTRONSKA VLADA" .... "informacioni sitem" itd. i, na tv-u se pojavi vlasnik firme koja je dobila da odradi ovaj posao Veselin Jevrosimovic i rece da ce se ustedeti nekoliko desetina miliona evra godisnje!!!!...... moram jos neki..... !!!!!!!! Rece i ostade ziv...novinari nista da pitaju, verovatno nekvalifikovani za taj deo....Samo se ponavlja kao mantra "manje ce biti papira i moci ce da se elektronski glasa" i opet to isto samo u drugom terminu....Dvadesetak ljudi koji sede u istoj prostoriji ce moci da efikasnije glasa??? Pa taj elektronski nacin rada je svima koji znaju da koriste e-mail i messengere odavno poznat, i ne kosta nista....Ali, vec rekoh...sustina je uvek da se neko ocheshe o drzavu...
dragan7557 dragan7557 01:39 19.05.2009

Re: vladina glupost

Ona stara izreka kaze....."Ne laje kera sela radi..."

Bolje pristaje "da komšiji lipše krava"

dragan7557
sinergija92 sinergija92 01:43 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala....

znam da nece, a i kad je bilo? ali osecaj da mogu od lekara da trazim racun za uslugu kao kad je trazim u kafani, nema cenu
koji god da su motivi, gledajmo siru sliku. zbog tog 'sela radi', uterace se bar neke grupe u sistem...a na nama je da ih prijavljujemo kad nam racun ne izdaju.


BeboOdLonchara, imala si priliku da ugovaras neki posao? I bilo je cenkanja? Naravno....
A da li si cula da se neko cenka sa lekarima? Naravno da ne! Kada boli ne pita se nista...e tu oni dobro prolaze i legalno i manje legalno....sta cemo ...tako je to ....
sinergija92 sinergija92 01:47 19.05.2009

Re: vladina glupost

uniceps
BebaOdLonchara
Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala....

znam da nece, a i kad je bilo? ali osecaj da mogu od lekara da trazim racun za uslugu kao kad je trazim u kafani, nema cenu
koji god da su motivi, gledajmo siru sliku. zbog tog 'sela radi', uterace se bar neke grupe u sistem...a na nama je da ih prijavljujemo kad nam racun ne izdaju.


A kako znate da vam je taj isti doktor, kome ste (uzimanjem fiskalnog racuna) uskratili tax-free mogucnost, izvrsio korektnu i po vase zdravlje sasvim dobru uslugu? I oni su ljudi, zar ne?


Zato postoji zdravstvena i trzisna inspekcija....po aktuelnom zakonodavstvu dozvoljena je i tzv. provokacija krivicnog dela, sto ranije nije bio slucaj, i sada je krajnje jednostavno, ako se zeli uhvatiti u nedelu, recimo lekar koji prima mito za lecenje(ili ne placa porez, svejedno)...samo treba da postoji volja kod policije, ali i oni su ljudi koji se razboljevaju, zar ne? Niko ne zna kada ce mu neko trebati? Takva logika vlada godinama....
sentinel26 sentinel26 01:48 19.05.2009

Re: vladina glupost

dragan7557
.Prijatelju, neznam šta si dobio ali kod sveta gde još vlada zdrav razum je uobičajeno da se prilikom ugovora o prevozu izda karta (javni prevoz) kod taksi prevoza je isti ugovor u pitanju i izdaje se kasa- bon a nikakav fiskalni račun.Što je na njemu napisana stavka zakonski propisanog poreza na dodatnu vrednost (gazda Marksova izmišljotina vidi Das Kapital) ne znači da svaki poreski inspektor preko satelita kontroliše u slobodnom vremenu taksiste.Pojam fiskalne kase je obična ilegalna izmišljotina da se uzmu pare, ne prizilazi iz obligacionog prava niti pak uzansi zna se za koju vrstu ugovora je potrebana koja forma.Mene živo čudi da niko još dosada nije tužio državu za ovo bezobrazno, arogantno i drsko ponašanje politikanata magistara i asistenata sa pridevom ekselencija.dragan7557
Prijatelju,
Ja onaj račun koji sam tamo dobio mogu da upotrebim za pravdanje troškova i nijedna finansijska kontrola ne može da ga ospori. Račun je sa kase i ima sve elemente koji se traže da bi se smatrao ispravnim računom.

E sada kada bismo strogo poštovali i ova naša, domaća pravila, nema ni 5% računa koje izdaju naši taksisti, koji bi se morali priznati.
U praksi se priznaju svi ali to nije rezultat nekog poštovanja propisa, već nečeg drugog.

Srbija je puna lažnih kineskih fiskalnih kasa.

Ja znam da su fiskalne kase, javno priznanje svake države da nije sposobna da vrši efikasnu i nepristrasnu kontrolu poslovanja.
Medjutim, saznanje da je nesposobna ne bi trebalo da nas navede na eutanaziju iste.

Kad si pomenuo uzanse, znadeš li da se Uzanse iz 1954.godine (za vlade FNRJ ) još uvijek mogu primjenjivati u nekim situacijama ?

dragan7557 dragan7557 01:49 19.05.2009

Re: vladina glupost

dragan7557
Ona stara izreka kaze....."Ne laje kera sela radi..."

Bolje pristaje "da komšiji lipše krava"

dragan7557

Lepo reče u štampi onaj Afganistanac :"više volim da me ubiju Talibani, nego da živim u Srbiji"

Bolje pristaje "da komšiji lipše krava"

dragan7557

ili još bolje da svima pocrkaju krave a da mleko kupujemo od grupa koje nisu u našem sistemu.
Valjda zato su i prodate skoro sve srpske mlekare[quote]uterace se bar neke grupe u sistem...a na nama je da ih prijavljujemo kad nam racun ne izdaju.
Zato je srpska roba van srpskog sistema ( npr Crna Gora) jevtinija nego u Srbiji, gde je grupa ućerana u sistem

dragan7557
uniceps uniceps 01:52 19.05.2009

Re: vladina glupost

sinergija92
uniceps
BebaOdLonchara
Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala....

znam da nece, a i kad je bilo? ali osecaj da mogu od lekara da trazim racun za uslugu kao kad je trazim u kafani, nema cenu
koji god da su motivi, gledajmo siru sliku. zbog tog 'sela radi', uterace se bar neke grupe u sistem...a na nama je da ih prijavljujemo kad nam racun ne izdaju.


A kako znate da vam je taj isti doktor, kome ste (uzimanjem fiskalnog racuna) uskratili tax-free mogucnost, izvrsio korektnu i po vase zdravlje sasvim dobru uslugu? I oni su ljudi, zar ne?


Zato postoji zdravstvena i trzisna inspekcija....po aktuelnom zakonodavstvu dozvoljena je i tzv. provokacija krivicnog dela, sto ranije nije bio slucaj, i sada je krajnje jednostavno, ako se zeli uhvatiti u nedelu, recimo lekar koji prima mito za lecenje(ili ne placa porez, svejedno)...samo treba da postoji volja kod policije, ali i oni su ljudi koji se razboljevaju, zar ne? Niko ne zna kada ce mu neko trebati? Takva logika vlada godinama....


I ne samo to vec je problem dokazati "malpractice". Svaki vestak u toj oblasti je ujedno i doktor, pa po gore navedenom pricnipu nece da se zamera kolegi, a i tako stiti sebe, a kad dodje do suda, onda je obicno kasno za sve, pogotovo za onog ko je potegao sve to. Hocu da kazem, kada se kupi TV recimo, on moze i sutradan da "crkne" ali to nece imati vece posledice, nego eventualno one po dzep.
dragan7557 dragan7557 01:56 19.05.2009

Re: vladina glupost

Kontrola prometa preko fiskalnih kasa ima za cilj da se spriječi lažno prikazivanje finansijskih rezultata poslovanja.

A u čega spada Off Shore poslovanje Tajkuna ? Pri čemu jadni tajkuni i takunčići svoje sirotinjske prihode u Srbiji prikazuju kao platice za svoje direktorisanje a uloga vlasnika miliona kapitala ostaje na Devičanski, Kajman i dr. fiskalnim ostrvima i lukama?????

dragan7557
sentinel26 sentinel26 01:57 19.05.2009

Re: vladina glupost

sinergija92
sentinel26
Pitanje je ne zasto se uvode fiskalne kase u ovim delatnostima, nego zasto TEK SADA? Pa ranije su neke interesne grupe lobirale kod vlasti i dobile beneficije, a sada vlast ima teskoca sa likvidnoscu drzave, i posto moze da im se zbog toga "zadrma stolica", oni posezu za potezima koje su odavno trebali da povuku. Naravno, da ni ovoga puta nece to biti idealno kako si, draga BeboOdLonchara, to napisala...................................A sjećaš li se kada su prvi put donijeli odluku, pa je odlagali.Pa su proširivali broj dobavljača kasa (na intervenciju stranaka ), ministar finansija (Dinkić ) povećao te godine konačan broj dobavljača na 12.To sam se, kada sam bio "mali", zanosio pitanjima zasto nesto ne moze ovako kada je jaaaako jednostavno? A onda mi je bilo objasnjeno i shvatio sam da za sve sto se uvede kao novina, a ima dodira sa drzavom, treba neko da se okoristi....Evo primera iz skorasnje prakse...."ELEKTRONSKA VLADA" .... "informacioni sitem" itd. i, na tv-u se pojavi vlasnik firme koja je dobila da odradi ovaj posao Veselin Jevrosimovic i rece da ce se ustedeti nekoliko desetina miliona evra godisnje!!!!...... moram jos neki..... !!!!!!!! Rece i ostade ziv...novinari nista da pitaju, verovatno nekvalifikovani za taj deo....Samo se ponavlja kao mantra "manje ce biti papira i moci ce da se elektronski glasa" i opet to isto samo u drugom terminu....Dvadesetak ljudi koji sede u istoj prostoriji ce moci da efikasnije glasa??? Pa taj elektronski nacin rada je svima koji znaju da koriste e-mail i messengere odavno poznat, i ne kosta nista....Ali, vec rekoh...sustina je uvek da se neko ocheshe o drzavu...

Ministarstvo telekomunikacija je sklopilo ugovor sa njim bez tendera, ja sam nešto malo o tome pisao kod nas na blogu.
Inače, Comtrad firma čiji je on vlasnik važi(la ) je za sponzora jedne velike državotvorne stranke.
uniceps uniceps 01:58 19.05.2009

Re: vladina glupost

dragan7557
Kontrola prometa preko fiskalnih kasa ima za cilj da se spriječi lažno prikazivanje finansijskih rezultata poslovanja.

A u čega spada Off Shore poslovanje Tajkuna ? Pri čemu jadni tajkuni i takunčići svoje sirotinjske prihode u Srbiji prikazuju kao platice za svoje direktorisanje a uloga vlasnika miliona kapitala ostaje na Devičanski, Kajma ostrvima ?????

dragan7557



Offshore je mnogo veca igra malog broja ljudi. Ovo sa fiskalizacijom je igra velikih brojeva malih ljudi.
baroniknez baroniknez 02:01 19.05.2009

Re: vladina glupost

pa i sada se tacno moze utvrditi koliko su svi oni zaradili!
uvodjenje fiskalnih kasa vodi u sivu ekonomiju i to je dodatni nacin da se uspostavi drzavna kontrola i da se nametnu novi troskovi kako bi vlada mogla da poplaca svoje cinovnike od kojih je jedan broj ovde na blog-u.

tacka!
uniceps uniceps 02:04 19.05.2009

Re: vladina glupost

baroniknez
pa i sada se tacno moze utvrditi koliko su svi oni zaradili!
uvodjenje fiskalnih kasa vodi u sivu ekonomiju i to je dodatni nacin da se uspostavi drzavna kontrola i da se nametnu novi troskovi kako bi vlada mogla da poplaca svoje cinovnike od kojih je jedan broj ovde na blog-u.

tacka!


Drzavni cinovnici su svugde oko nas, a bez sive ekonomije nacija poput nase, u drzavi poput nase jednostavno ne moze fizicki da opstane.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:08 19.05.2009

Re: vladina glupost

izvrsio korektnu i po vase zdravlje sasvim dobru uslugu?

sto znaci da treba da mu susnem u dzep tax-free kintu da bih dobila dobru uslugu?! ne razumem pitanje.
uniceps uniceps 02:12 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
izvrsio korektnu i po vase zdravlje sasvim dobru uslugu?

sto znaci da treba da mu susnem u dzep tax-free kintu da bih dobila dobru uslugu?! ne razumem pitanje.


Bas tako!

Doktorska profesija je klasican primer "all shades of gray", a vi posto niste doktor, pretpostavljam, u tom trenutku necete znati da li je sve OK ili nije.,..osim ako je u pitanju neki akutni problem a onda se ne vode ovakve rasprave nego se gleda da se resi sto pre i bezbolnije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:13 19.05.2009

Re: vladina glupost

Zato postoji zdravstvena i trzisna inspekcija

o zdravstvenoj inspekciji i svim tim njihovim odborima, komorama znamo previse. koliko lekari u srbiji odgovaraju za svoje pogresne dijagnoze i greske u lecenju (sa smrtnim ishodima), i to znamo. zato i trebaju fiskalne kase, da se bar izjednace sa ostalima (koliko je to moguce).

a kako u drugim zemljama? tamo nema tog 'i oni su ljudi', 'nikad ne znas ko ce kome trebati'...?? kakvi su to rezoni? pa cemu onda sluzi pravo i pravda? cemu policija?! zakoni?! onda nam to nista ne treba, sve cemo drugariski, ja tebi, ti meni. moze?
uniceps uniceps 02:15 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
Zato postoji zdravstvena i trzisna inspekcija

o zdravstvenoj inspekciji i svim tim njihovim odborima, komorama znamo previse. koliko lekari u srbiji odgovaraju za svoje pogresne dijagnoze i greske u lecenju (sa smrtnim ishodima), i to znamo. zato i trebaju fiskalne kase, da se bar izjednace sa ostalima (koliko je to moguce).

a kako u drugim zemljama? tamo nema tog 'i oni su ljudi', 'nikad ne znas ko ce kome trebati'...?? kakvi su to rezoni? pa cemu onda sluzi pravo i pravda? cemu policija?! zakoni?! onda nam to nista ne treba, sve cemo drugariski, ja tebi, ti meni. moze?


To je (na zalost) drzava u kojoj zivimo. Zar to do sada niste shvatili?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:16 19.05.2009

Re: vladina glupost

Doktorska profesija je klasican primer "all shades of gray", a vi posto niste doktor, pretpostavljam, u tom trenutku necete znati da li je sve OK ili nije.,..osim ako je u pitanju neki akutni problem a onda se ne vode ovakve rasprave nego se gleda da se resi sto pre i bezbolnije.

????
i onda neko gore kaze ' i oni su ljudi'?! lekarska etika? helou?! pa sta ce sad zbog fiskalnog racuna svi lekari po srbiji pogresno leciti ljude i davati im placebo? kakve budalastine.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:18 19.05.2009

Re: vladina glupost

To je (na zalost) drzava u kojoj zivimo. Zar to do sada niste shvatili?

jesam, ali se s tim ne mirim. uostalom, sto bih isla kod privatnog lekara kad postoji drzavni? tom privatnom nece biti u interesu da pogresno leci jer mu ljudi vise nece dolaziti. ja menjam i frizerku ako me lose osisa a kamoli lekara.
uniceps uniceps 02:22 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
Doktorska profesija je klasican primer "all shades of gray", a vi posto niste doktor, pretpostavljam, u tom trenutku necete znati da li je sve OK ili nije.,..osim ako je u pitanju neki akutni problem a onda se ne vode ovakve rasprave nego se gleda da se resi sto pre i bezbolnije.

????
i onda neko gore kaze ' i oni su ljudi'?! lekarska etika? helou?! pa sta ce sad zbog fiskalnog racuna svi lekari po srbiji pogresno leciti ljude i davati im placebo? kakve budalastine.


"I oni su ljudi" u smislu svih mana i poneke vrline. Etikom se mozda bavio Cica Jova s Romanije, ali on za to nije ucio skolu nego je rodjen s tim...a onda kada je skapirao da je zivot bezveze, da ga napadaju sede u 94., ili da mora da ode kod lekara, uzeo je prangiju i okoncao se.
Lekari se obrazuju sa intencom da zive od toga, e sad, posto nas drustvo uci da svako mora da se snadje sam za sebe...to je vec drugi par rukava. Uostalom, imaju i na koga da se ugledaju.
Fiskalizacija je dovesti do poskupljenja usluga privatnog lekara, a taj isti ce u drzavnoj praksi da jasno da do znanja gde mu stoji fiskalna kasa...a to sigurno nece biti u bolnici jer se ona finansira od doprinosa.

dragan7557 dragan7557 02:22 19.05.2009

Re: vladina glupost; NE nego VAŠA

ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.


Svaka čast,
PDV PLAĆATE VI GOSPODINE a ne spomenute mušterije poreznika.
Ove grupe su samo neplaćeni DILERČIĆI droge zvane PDV

dragan7557
baroniknez baroniknez 02:23 19.05.2009

Re: vladina glupost

o zdravstvenoj inspekciji i svim tim njihovim odborima, komorama znamo previse. koliko lekari u srbiji odgovaraju za svoje pogresne dijagnoze i greske u lecenju (sa smrtnim ishodima), i to znamo. zato i trebaju fiskalne kase, da se bar izjednace sa ostalima (koliko je to moguce).


pa u tome je problem sto se sve pokusava izjednaciti. od jednom je isto ako prodajes persun i ako lecis ljude.
fiskalne kase nece popraviti pogresne dijagnoze - to je glupost.
pogresne dijagnoze nemaju veze sa fiskalnim kasama, fiskalnim kasama se uvodi kontrola drzave tamo gde je nepotrebno, a sa sasvim drugim ciljevima a ne sa ciljem naplate poreza. samo sto ova vlada ide na populizam i evo to joj uspeva.
dragan7557 dragan7557 02:32 19.05.2009

Re: vladina glupost

Offshore je mnogo veca igra malog broja ljudi.

U kojoj se vrte ogromne pare (pljačka naroda i države).
Ovo sa fiskalizacijom je igra velikih brojeva malih ljudi.

gde se vrti malo para što je ostalo posle velike igre. Ili gde Opljačkana država prisilno od naroda otima oglodane koske za ono malo mesa što je ostalo posle velike ždernjave.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 02:44 19.05.2009

Re: vladina glupost

Kad si pomenuo uzanse, znadeš li da se Uzanse iz 1954.godine (za vlade FNRJ ) još uvijek mogu primjenjivati u nekim situacijama ?


Ja znam uzanse koje su starije od 500 godina i koje se još primenjuju (nisu formalizovane).

Prijatelju uzanse su običajno pravo a običaji se iz glava ljudi teko izbacuju.

Koliko dugo traje formalizacija prava videli smo kod Slobe a još je vidljivije kod "demokrata" koji donose zakone kao i komunisti formalizovanjem svoje volje i ideološke baze što je u stvari blesav pokušaj dogmatizacije prava,koje je moguće kod religije ali ne i u ljudskim interakcijama kojima su predmet ljudski odnosi.
preporuku sam već turio.

dragan7557
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:46 19.05.2009

Re: vladina glupost

pa u tome je problem sto se sve pokusava izjednaciti. od jednom je isto ako prodajes persun i ako lecis ljude.
fiskalne kase nece popraviti pogresne dijagnoze - to je glupost.
pogresne dijagnoze nemaju veze sa fiskalnim kasama, fiskalnim kasama se uvodi kontrola drzave tamo gde je nepotrebno, a sa sasvim drugim ciljevima a ne sa ciljem naplate poreza. samo sto ova vlada ide na populizam i evo to joj uspeva.

dragan7557 dragan7557 02:50 19.05.2009

Re: Obmana br. 1n

državotvorne stranke.


A ja mislio da državu konstituiše narod ????????????

Ovo što ovde stoji je možda najbolja formulacija bede u koju je zapala država Srbija.
Svaka čast.


dragan7557
sinergija92 sinergija92 02:56 19.05.2009

Re: vladina glupost

BebaOdLonchara
pa u tome je problem sto se sve pokusava izjednaciti. od jednom je isto ako prodajes persun i ako lecis ljude.
fiskalne kase nece popraviti pogresne dijagnoze - to je glupost.
pogresne dijagnoze nemaju veze sa fiskalnim kasama, fiskalnim kasama se uvodi kontrola drzave tamo gde je nepotrebno, a sa sasvim drugim ciljevima a ne sa ciljem naplate poreza. samo sto ova vlada ide na populizam i evo to joj uspeva.






Lekari klovnovi .....

dragan7557 dragan7557 03:02 19.05.2009

Re: vladina glupost ne nego Vaša


ALO BRE,

Milan Karagaća
Vojislav Stojković
baroniknez
[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nije


pdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.
ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.
argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.

tačno tako. A za mito koji se daje lekarima niko i ne traži da mu daju račun.


POREZ NA DODATNU VREDNOST PLAĆA KUPAC ROBE ILI USLUGA.


odričem se i podpisivanja
dragan7557 dragan7557 03:17 19.05.2009

Re: vladina glupost

Na moje pitanje da li je bar jedan prikazao prihod i troškove iz Haga, dobio sam odgovore u vidu osmeha.


Od strane države Nederland (sud je eksteritorijalan) propisana tarifa advokata, prokuratora i notara za domaće kožodere je od € 250 do € 500 NA SAT = na čas., tek da se zna.


Internacionalni uzimaju više.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 03:22 19.05.2009

Re: vladina glupost

A da li si cula da se neko cenka sa lekarima? Naravno da ne! Kada boli ne pita se nista...e tu oni dobro prolaze i legalno i manje legalno....sta cemo ...tako je to ....

Vi izgleda niste čuli da cene usluga u medicini propisuje država ????????????????????????

dragan7557
dragan7557 dragan7557 03:39 19.05.2009

Re: vladina glupost


Suština uredbe je da će oni ubuduće za svaku naplaćenu uslugu od gradjana (u gotovom ili preko TKR ) morati da izdaju pravi fiskalni račun, a ne priznanice (pojedinci ) kao do sada.

Čime je raniji usmeni ugovor između kupca i prodavca:
1. dobio obaveznu pisanu formu može biti i fišek od semenki ili masna 'artija od slanine ili klozet papir za brisanje guzice, muške ili ženske tanga gaće ili glinena tablica (Hamurabi idr.).

2. ako se na istoj cedulji napiše i obračuna PDV forma je zadovoljena kao i kod drugih ljudi neporemećenog razuma i ne postoji obaveza za fiskalnom računaljkom za decu (ranije).


dragan7557
dragan7557 dragan7557 05:48 19.05.2009

Re: vladina glupost

Sa prometom preko 4.000.000, - dinara (oko: 42.000,- Eura ) obavezno se ulazi u PDV sistem i obračunava se PDV na robu i na usluge.


Prijatelju,
ako je tačno ovo što si napisao (nije mi jasno, pošto najvažnija karika nedostaje ili PDV nije PDV)

Primer: promet € 10.000 šta se dešava????????

U državama u kojima je ostao deo zdravog razuma je:

primer
1x šibica...18% PDV
1x Salata ...5% PDV

bez obzira da'l 1.000 komata il' jedan kupcu se zaračunava i naplaćuje PDV na kupljeni broj komada o čemu prodavac izdaje kupcu 'artiju na kojoj ovo piše (ili fakturu) i ovaj je isti dužan da plati brez gunđanje.

Ukratko
Na zahtev kupca prodavac izdaje račun sa posebno turenim % PDV . i ovim je sve završeno.Princip legaliteta je ispunjen a ugovor je formalan.

Prodavac reicmo bakalin 18% ili 5% koliko iznosi globa ili namet u normalnim državana jednom u tri meseca kvartalno obračunava u svom računovodstvu i uplaćuje poreskom inspektoratu za direktne poreze.
U slučaju sumnje organa u ispravnost knjiga zakon predviđa postupak, sankcije i eventualnu pogodbu (retkost samo za bezobrazno vel'ke pare).

U slučaju da prodavac ne plati od kupca naplaćeni porez na dodatnu vrednost ide u aps., jer je to teško krivično delo, više godina prdekane neg' za umlaćivanje nekog.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 06:12 19.05.2009

Re: vladina glupost

Preporucio bih Vam da promenite knjigovodju....Evo primera...ukoliko lekar napravi operaciju u svojoj klinici rodjenom bratu, vrednost usluge 10.000evra...naravno da on nece naplatiti tu uslugu svom bratu, ali porez na vrednost od 10.000 se mora obracunati i platiti...i po aktuelnim propisima je tako!

Za ovakav humani postupak bi dobio domaćinsku robiju u EU, dok osim PDV na 10.000 mora da plati i porez na dohodak.

EU Vrednosti i norme.

dragan7557
sentinel26 sentinel26 10:55 19.05.2009

Re: vladina glupost

dragan7557
Sa prometom preko 4.000.000, - dinara (oko: 42.000,- Eura ) obavezno se ulazi u PDV sistem i obračunava se PDV na robu i na usluge.Prijatelju,ako je tačno ovo što si napisao (nije mi jasno, pošto najvažnija karika nedostaje ili PDV nije PDV)Primer: promet € 10.000 šta se dešava????????U državama u kojima je ostao deo zdravog razuma je:primer 1x šibica...18% PDV1x Salata ...5% PDVbez obzira da'l 1.000 komata il' jedan kupcu se zaračunava i naplaćuje PDV na kupljeni broj komada o čemu prodavac izdaje kupcu 'artiju na kojoj ovo piše (ili fakturu) i ovaj je isti dužan da plati brez gunđanje.UkratkoNa zahtev kupca prodavac izdaje račun sa posebno turenim % PDV . i ovim je sve završeno.Princip legaliteta je ispunjen a ugovor je formalan.Prodavac reicmo bakalin 18% ili 5% koliko iznosi globa ili namet u normalnim državana jednom u tri meseca kvartalno obračunava u svom računovodstvu i uplaćuje poreskom inspektoratu za direktne poreze.U slučaju sumnje organa u ispravnost knjiga zakon predviđa postupak, sankcije i eventualnu pogodbu (retkost samo za bezobrazno vel'ke pare).U slučaju da prodavac ne plati od kupca naplaćeni porez na dodatnu vrednost ide u aps., jer je to teško krivično delo, više godina prdekane neg' za umlaćivanje nekog.dragan7557
Prijatelju, valjda znaš da mi nemamo pravi PDV sistem.

Mi imamo smješu od PDV-a, starog sistema, sive ekonomije, zaštićenih grupa i svašta još.

baroniknez baroniknez 11:57 19.05.2009

Re: vladina glupost

ako su lekari klovnovi onda ce zaista fiskalne kase popraviti dijagnoze. u sledecem koraku fiskalne kase ce same i da lece ljude

dragan7557 dragan7557 12:46 19.05.2009

Re: vladin POTPUN KRETENIZAM

Prijatelju, valjda znaš da mi nemamo pravi PDV sistem.

Mi imamo smješu od PDV-a, starog sistema, sive ekonomije, zaštićenih grupa i svašta još.


O tome zbilja nemam pojma.

Ali zato veoma dobro znam šta je PDV JER OVO KOŽOGULJENJE kao i svak drugi ko živi u EU nema šanse da izbegnem.

Kod PDV a ne postoje nikakve grupe i još jednom NIKAKVE GRUPE koje su na bilo kakav način izuzete iz
Poreza na dodatnu vrednost pošto u istom ne postoje nikakve selektirane privilegovane grupe jer su njim obuhvaćene bukvalno sve robe i usluge osim vazduha za disanje ako nije pakovan (na pakovan se naplaćuje visoka stopa poreza na promet) a onaj drugi nepakovan se sada mudri demokrati i liberali dovijaju na sve načine kako da ga uvedu. O tome drugi put.

Dakle ovo što pišeš sada je jasno. Ako postoje izuzetci selektirane i/ili povlasćene grupe građana onda nije glupost u pitanju već potpuni kretenizam koji bi izazvao već prilikom predlaganja ne odbijanje već revoluciju i barikade u celoj EU.

Ovo i jeste razlog što sam u nekim postovima naveo Legalistički Princip koji je pravna osnova ovog poreza kao i još jedan princip koji izričito zabranjuje Diskriminaciju građana po bilo kom osnovu.

Dok ovo što ti pišeš nije PDV već porez na dohodak koji NEMA SADRŽAJ Principa Legaliteta a još manje
zabranu diskriminacije građana pošto je osnov kapitalističkog i imperijalističkog sistema privrede kao i ove nove aveti korporativnog sistema robovlasništva.

Jedini izuzetak koji donosi glavobolju demokratima koji su prerušeni neo-liberali (iskeženi vukovi spremni za ujedanje u jagnjećoj koži) u ovom momentu pravi glavobolju i razdire i ono malo pameti što je ostalo, je zapravo rušenje zdravstvenog sistema koji osim ostalih sadrži Princip Solidarnosti što se nakaradno pokušava rešiti (negde već urađeno) preko privatizovanja sistema zdravstvene zaštite stanovništva. ovo je jedan od ključnih problema politike u US i lažurija tamošnjih političara.

Još jednom ministar koji bi bilo kom državnom Parlamentu ili Parlamentu EU predložio selektivan princip diskriminacije građana bi po važećim zakonima bio tužen od strane društvenih organizacija a i od strane države, zatim hitnim postupkom (24 h - 48h) procesuiran i dobio dosta godina ROBIJE, samo po osnovu diskriminacije dok bi po izlasku sa robije bio stavljen pod Starateljsvo Države kao i svi drugi po društvo opasni kriminalci.


Partija koja bi ovakvo divljačko ponašanje uzela u svoj program bi kao i neonacisti bila zabranjena a svaki vođa takođe osuđen na robiju kao društveno opasan a posle toga strpan u ustanove za umobolne zatvorenog tipa u narodu poznate kao Ludnice.

poz.

dragan7557
sentinel26 sentinel26 13:16 19.05.2009

Re: vladin P K

dragan7557
O tome zbilja nemam pojma.Ali zato veoma dobro znam šta je PDV JER OVO KOŽOGULJENJE kao i svak drugi ko živi u EU nema šanse da izbegnem.Kod PDV a ne postoje nikakve grupe i još jednom NIKAKVE GRUPE koje su na bilo kakav način izuzete izPoreza na dodatnu vrednost pošto u istom ne postoje nikakve selektirane privilegovane grupe jer su njim obuhvaćene bukvalno sve robe i usluge osim vazduha za disanje ako nije pakovan (na pakovan se naplaćuje visoka stopa poreza na promet) a onaj drugi nepakovan se sada mudri demokrati i liberali dovijaju na sve načine kako da ga uvedu.
Prijatelju, kod nas je 90% prometa u ugostiteljstvu izvan PDV sistema.
Kada je podizan limit za obavezan ulazak u PDV sistem (naš specijalitet sa 4 bonga i 4 gonga ) sa 2.000.000,- na 4.000.000,- dinara nije bilo (za ljudski um ) ozbiljnog obrazloženja.
Čulo se da imaju velike probleme da preko fiskalnih kasa kontrolišu privatne kafane. Neću da ulazim u to da li je istina.
Fiskalne kase su ostale tamo ali se ne provjerava da li postoji promet koji nije evidentiran preko istih.
Ugostitelji sada brinu da ne predju 3 miliona (ako žele da ostanu u paušalu ) i da ne predju 4 miliona (na poslovnom računu kod banke ) da ne bi po sili zakona morali u PDV sistem.

Ovo se može izliječiti ne povećanjem nego smanjenjem limita za ulazak u PDV dok se jednoga dana ne stvore uslovi za komandu - "Svi u PDV".
.Još jednom ministar koji bi bilo kom državnom Parlamentu ili Parlamentu EU predložio selektivan princip diskriminacije građana bi po važećim zakonima bio tužen od strane društvenih organizacija a i od strane države, zatim hitnim postupkom (24 h - 48h) procesuiran i dobio dosta godina ROBIJE, samo po osnovu diskriminacije dok bi po izlasku sa robije bio stavljen pod Starateljsvo Države kao i svi drugi po društvo opasni kriminalci.Partija koja bi ovakvo divljačko ponašanje uzela u svoj program bi kao i neonacisti bila zabranjena a svaki vođa takođe osuđen na robiju kao društveno opasan a posle toga strpan u ustanove za umobolne zatvorenog tipa u narodu poznate kao Ludnice.poz.dragan7557
Kod nas su ovakve kvalifikacije u CV češće bile uslov za napredovanje.
Zar čovjek za koga je dokazano da je falsifikovao završni račun budžeta nije napredovao još i više, povjerena mu je prodaja ostatka neprodate ili nepoklonjene imovine, ekonomija i "razvoj" regiona u Srbiji. :))
O ovome ćemo uskoro drugim povodom nešto više.
dragan7557 dragan7557 14:05 19.05.2009

Re: ukratko

da recimo propisemo zakonom platu?

U sukobu sa raznim principima na kojima se zasniva pravna država.

A dalje, svud u još u poremećenom svetu cena usluga i roba formira preko ponude i tražnje dok država kroz sebi svojstveno ultimativno pravo propisuje i/ili utiče u raznim sektorima propisima na ovu cenu:

primer:

Konsultacija u u zdravstvu

cena u zdravstvu: (većina EU država) propisuje cenu u zdravstvu prvi ešelon lekari opšte prakse cenu po konsutacijikoja je različita u raznim državama.
Vremenski gledano je u pitanju oko 5 minuta po pacijentu dok produžetak tog vremena na 10 minuta spada u jednu konsultaciju i nemože da bude naplaćen od strane lekara. Konsultacija je oko € 25 za pacijente kada privatno plaćaju redak slučaj i naravno isti imaju pravo na retribuciju ovih troškova, povraćaj od poreze.
U specijalističkim ustanovama važe druga pravila igre.
Bolnice naplaćuju odvojeno usluge boravka ića i pića i specijalističkih medicinskih usluga dozvoljena je konkurencija.
Zdravstvene usluge su izuzete (princip solidariteta ) iz plaćanja PDV ali naravno ne iz poreza na dohodak.

Princip konsultacije u advokaturi

U advokaturi j...e lud zbunjenog jer je za osnovu naplate (a samim tim i PDV a -18%-19%) važi plaćanje pameti na čas i kreće se od minimuma € 225 -250 i propisanog maksimuma na čas različit u raznim zemljama mahom oko € 500 na čas.
Takođe postoji mogućnost slobodnog odokativnog ili Đuture pogođenog posla na procenu pa ko kome uvali, odnosno van tarife gde se PDV opet naplaćuje po istoj (visokoj stopi).

U slučaju neplaćanja PDV a advokat ide na robiju i biva oglobljen (redak slučaj)sa obaveznim oduzimanjem licence za rad u advokaturi.
Koje oduzimanje licence za rad naravno medicinarima nemože da se desi.

dragan7557
rankot rankot 14:21 19.05.2009

Re: vladina glupost

sentinel26
Vojislav Stojković
baroniknez[ degradacija se sastoji u tome sto svodite lekarski posao na trgovinu - sto on nijepdv je obavezan kako u trgovini robom tako i uslugama.ne postoji ni jedan razlog zbog koga lekari, stomatolozi, advokati, taksisti ne bi plaćali pdv.argument o degradaciji profesije jednostavno ne stoji.
Kontrola prometa preko fiskalnih kasa ima za cilj da se spriječi lažno prikazivanje finansijskih rezultata poslovanja.
Sadašnja granica za ostanak u paušalu je: 3.000.000, dinara (oko: 31.500,- Eura ).

Sa prometom preko 4.000.000, - dinara (oko: 42.000,- Eura ) obavezno se ulazi u PDV sistem i obračunava se PDV na robu i na usluge.


Мене је увек занимало због чега та граница уопште постоји - њоме се само мале фирме гуше, јер из они који су у ланцу ПДВ избегавају. При том, било би много лакше водити књиге кад би се знало да су сви у ПДВ-у и не бисмо морали да сакупљамо оне идиотске потврде. Зар не?
baroniknez baroniknez 14:24 19.05.2009

Re: ukratko

haha pa ovde je plata lekara i advokata 500 eura a ne savet.

u evropskoj uniji bi sa tim platama kopali iz kontejnera, doduse lekari iz onih malo lepsih kontejnera a ostali iz obicnih
dragan7557 dragan7557 14:30 19.05.2009

Re: vladin P K


Ovo se može izliječiti ne povećanjem nego smanjenjem limita za ulazak u PDV dok se jednoga dana ne stvore uslovi za komandu - "Svi u PDV".

Nema tu stvaranja nikakvih uslova jer je sadržano u definiciji (zakonskoj i teoretskoj) pa je svaka diskusija po ovom pitanju prazno blebetanje.
U PDV (sistemu oporezovanja prometa uslugama i robama) su svi kupci ugovorni subjekti ovog poreza bez izuzetka. Isto važi za robe i usluge kao objekte ugovora uz izuzetke roba i /ili usluga koje propiše država.

Od prve pozitivne stavke ovih ugovora € 0,0000.........1, svaka transakcija je pod udarom PDV poreza na teritoriji države koju pokriva PDV zakonodavstvo.

Van teritorije države (prilikom iznošenja robe i / ili usluga iz države) porez na izveženu robu (sa uslugama je teže dokazivanje i procedure) ovaj porez se isključuje i vraća u novcu subjektu ugovora - kupcu a samim tim je ovaj namet isključen kao fiskalno opterećenja robe u tranzitu.

Ovo se ne primenjuje u tzv. sistemu Marže gde se PDV kao namet na robu isključuje, i kupac nema pravo na granični ili kreditni povraćaj istog, a ovaj porez se pretvara po sili zakona u dobit i spada pod udar direktnih poreza na dohodak prodavca. stranke se prilikom ugovora o kupoprodaji mogu slobodno dogovarati o rešenju PDV ili Marža pod uslovom da država nije propisla drukčije.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 14:46 19.05.2009

Re: vladina glupost

po tome sto zdravstvena usluga postaje promet

Zdravstvena usluga je ODUVEK PROMET od prvih vrača pa do danas.

dragan7557
dragan7557 dragan7557 15:09 19.05.2009

Re: vladina glupost

Kad stignu rešenja za plaćanje poreza na dohodak i doprinosa za socijalno osiguranje, plaćamo simbolične iznose.

Proširi to i na penzije, pa onda ispada da će i penzije biti SIMBOLIČNE.

Tu na scenu stupaju Privatni prodavci magle koji poput neki viđenijih u EU US za teške pare obezbeđuji (prodaju polise penzijskog osiguranja) svetlu, bezbrižnu, finansijski dobro situiranu starost po navšetku 120 godine života
kad se oduzmu tzv administrativni troškovi upravljanja tvojim parama koji iznose preko 40% od plaćene premije.

Imaju i drugi kod koji se milijarde liberalno naprasno istope istope i kvit.

dragan7557
sentinel26 sentinel26 15:44 19.05.2009

Re: vladina glupost

rankot
Мене је увек занимало због чега та граница уопште постоји - њоме се само мале фирме гуше, јер из они који су у ланцу ПДВ избегавају. При том, било би много лакше водити књиге кад би се знало да су сви у ПДВ-у и не бисмо морали да сакупљамо оне идиотске потврде. Зар не?
Ranko, ulazak svih u PDV jeste neki cilj kome bi normalna vlast morala da teži.
Podizanje limita za obavezni ulazak u PDV (u Srbiji ) imalo je za cilj spasavanje sive ekonomije od totalne propasti.

Što se potvrda tiče, tu postoji jedno glupo tumačenje proizvedeno od strane "G" udruženja i privatne firme, njihovog sponzora koja proizvodi šund literaturu u oblasti računovodstva i poreskih propisa.

Onaj koji uzima novac (prodavac ) i pri tom zaračunava i naplaćuje PDV dužan je da pokaže svoju potvrdu o registraciji.
Onaj koji daje novac (kupac ) nije dužan da mu pokazuje potvrdu o registraciji u PDV sistemu.
Registar obveznika PDV kod Republičke poreske uprave je otvoren za informacije o poreskim obveznicima. Ukuca se PIB i dobijete odgovor da li je obveznik u PDV sistemu.

Naopako tumačenje čl. 42. Zakona o PDV, proizvelo je neke gluposti u praktičnoj primjeni zakona.

Naime mogućnost skraćenja broja neophodnih podataka (ukupno 9 ) u računu za kupce koji nijesu obveznici PDV jeste upravo samo "mogućnost" ali ne i obaveza. Zakonodavac je bio jasan i nije postavio imperativnu normu.
madam_mym madam_mym 23:52 19.05.2009

Re: vladina glupost

A kako znate da vam je taj isti doktor, kome ste (uzimanjem fiskalnog racuna) uskratili tax-free mogucnost, izvrsio korektnu i po vase zdravlje sasvim dobru uslugu? I oni su ljudi, zar ne?


ovo mi je uvek bilo bitnije od toga da li će dr platiti porez. Hoću da kažem da je meni problem kad primetim da nigde nije ubeleženo da sam ja danas u xx sati bila korisnik XX usluge (koja je naravno pružena kako zvanična medicina nalaže). Ukoliko se bilo sta iskomplikuje, kako ću ja da dokažem da sam baš u toj ordinaciji, baš kod tog Dr, dobila tu uslugu, koja mi je na primer narušila zdravlje, i sl...ili da dodjem na kontrolu ili po novu uslugu, koja zavisi od toga kako je izvedena predhodna (ovo mislim na stomatološke usluge, jer svi osim privatnih stomatologa pišu izveštaje sa faksimilom i potpisom bar)? Zato smatram da je potrebno da korisnik usluge dobije neku potvrdu da je dobio odredjenu uslugu, i u državnoj i u privatnoj praksi. U državnoj praksi postoje protokoli - upisije se pod odredjenim rednim brojem svaki korisnik usluge, sa MB, LBO, Reg,br., vid osiguranja i osnov , vrsta usluge (svaka ima šifru), broj recepata, kome i kuda je upućen, vrsta i količina lekova, i utrošenog materijala, čak i kilometraža za sanitetska i terenska vozila (sve to ima svoje šifre, što je veoma veliki problem). U privatnoj praksi je to nešto redje, bar po mom iskustvu.
Drugo, vodjenje medicinske dokumentacije je neophodno i iz drugih razloga - nikad neću da zaboravim moj pripravnički staž, kada je žena posle pet dana od početka terapije penicilinom zbog najobičnije upale krajnika, otišla kući i obesila se na tavanu. Došla je policija i zatražili su da provere da li je žena dolazila to jutro po injekciju, i kada je dolazila.......ili - dolazi povredjeni u tuči, sa povredom glave, posle nekoliko dana ga nalaze mrtvog u dvorištu..........dalja diskusija mislim da nije potrebna, beležim sve, baš sve, jer ma koliko pisanije bilo smarajuće, i ma koliko me država odrala zbog toga, pametan piše, a budala pamti....mada ima i onih koji ništa ne pišu i selektivno se sećaju sa obrazloženjem da "ko rizikuje taj dobija", i sa obrazloženjem da neće da daju "harač za turke izjelice"........to neka je njima na savesti. Ja ne bih mogla da mirno spavam. A to što nikada neću zaraditi za stan u BG, za letovanje na Rodosu i takoto.... to mi ne utiče na miran san.
uniceps uniceps 00:05 20.05.2009

@madam_mym

Tacno! Miran san je pola zdravlja, a posebno ona polovina koja se tice savescu izazvanih stanja.
Mislim da u post festumu nije vise ni vazno sta, ko, gde i kako? Ono sto je bitno je da ni ne dodje do tih pitanja.

Mozda ne bi bilo lose da najtezi ispit na medicini bude - etika...ili mozda da se polaze na prijemnom.

uniceps uniceps 22:22 18.05.2009

Okuzalno

Pa ne, nego ce da zapale drzavu za 500.000.000 dinara, kao sto je to ucinio Dr.Milovangele DelBoy onomad, pa pobegao u CG.

Dobar zubar moze da zaradi mesecno minimum 5000EUR. Malo bolji 7000, i preko toga, a vrhunski negde oko 10.000EUR+, zavisno od broja "keramickih" radova. Jel to u redu da za sve to placa samo pausalni porez?...pri cemu samo u opremi ima minimum 50.000eur. Minimum. Po stolici.

Mala digresija: jel neko planira u ovoj zemlji da potkaci estradne tezgarose, pre svega pevace?...koji se uredno busaju zaradama po medijima.

Takodje, uspesan advokat nosi odelo od 2000EUR+ i to ne samo jedno (doduse verovatno "shana", vozi Mercedes, Audi ili BMW i zaradjuje izvsno petocifreno mesecno. Ne treba da nosi fiskalnu kasu, naravno, ali treba da se sva placanja izvrse preko racuna, doduse, kakva je zemlja i koliko ima "krivicara"....tesko da se tu racuna bilo sta.
baroniknez baroniknez 22:28 18.05.2009

Re: Okuzalno

Dobar zubar moze da zaradi mesecno minimum 5000EUR. Malo bolji 7000, i preko toga, a vrhunski negde oko 10.000EUR+, zavisno od broja "keramickih" radova. Jel to u redu da za sve to placa samo pausalni porez?...pri cemu samo u opremi ima minimum 50.000eur. Minimum. Po stolici.


sustina zarade kod zubara je sledeca - veliki broj ljudi na radu u inostranstvu dolazi ovde kod zubara da popravlja zube i to je cinilo dobar deo njihove zarade jer u zemljama u kojima su radili su cene bile po vise puta skuplje. mit je da zubari zaradjuju toliko, prosto to je nemoguce, pa toliko se zaradjuje u drzavnim preduzecima a ne u privatnim klinikama. tu skupu opremu zubari nikada ne bi nabavili da nisu imali dobru zaradu, ali zaradu koja je daleko iza te od 5000 eura. oni najbolji i zaradjuju toliko i ako je to zasluzeno ja nemam nista protiv, ali prosecna zarada je mnogo manja. takodje i za odela i za sve ostalo...
uniceps uniceps 22:48 18.05.2009

Re: Okuzalno

baroniknez
[quotesustina zarade kod zubara je sledeca - veliki broj ljudi na radu u inostranstvu dolazi ovde kod zubara da popravlja zube i to je cinilo dobar deo njihove zarade jer u zemljama u kojima su radili su cene bile po vise puta skuplje. mit je da zubari zaradjuju toliko, prosto to je nemoguce, pa toliko se zaradjuje u drzavnim preduzecima a ne u privatnim klinikama. tu skupu opremu zubari nikada ne bi nabavili da nisu imali dobru zaradu, ali zaradu koja je daleko iza te od 5000 eura. oni najbolji i zaradjuju toliko i ako je to zasluzeno ja nemam nista protiv, ali prosecna zarada je mnogo manja. takodje i za odela i za sve ostalo...


Jeste, tacno je i super je da toliko zaradjuju, ali su nekako brate sitnodusni. Stalno su u strahu da ih neko ne provali. Nije to dobro za srce.

Inace, to sto pominjes(te) za vanzemaljske radove, to isto rade i Nemci, recimo, odlazeci u obliznje zemlje poput Ceske. Nasi uzimaju najvise para od srbo-amerikanaca jer su tamo dentalne usluge, a narocito one vezano za protetiku, jezivo skupe. Desetine hiljada dolara je u pitanju za kompletnu keramiku i pratece radove.
baroniknez baroniknez 23:01 18.05.2009

Re: Okuzalno

uniceps
Jeste, tacno je i super je da toliko zaradjuju, ali su nekako brate sitnodusni. Stalno su u strahu da ih neko ne provali. Nije to dobro za srce.


nekada su im cupali brkove, a danas c,c,c

ja imam predlog da se sa ovim ide do kraja - da se jednostavno kaze lekari su krivi za stanje u drzavi a plate ce im se odrediti zakonski
uniceps uniceps 23:11 18.05.2009

Re: Okuzalno

baroniknez
uniceps
Jeste, tacno je i super je da toliko zaradjuju, ali su nekako brate sitnodusni. Stalno su u strahu da ih neko ne provali. Nije to dobro za srce.


nekada su im cupali brkove, a danas c,c,c

ja imam predlog da se sa ovim ide do kraja - da se jednostavno kaze lekari su krivi za stanje u drzavi a plate ce im se odrediti zakonski


Ma ne! Pogresno. Ne da ih provali iz ne znam kog razloga, vec za kolicinu para koju zaradjuju, jer i sami znaju da to nije bas OK da se zaradjuje, a ne placa reket drzavi. Kapiram da su svesna bica, cim su od neke struke. Sto se brkova tice, za to ne znam. A jel' po pravilu esnafskom nekada morao da se ima brk da bi se obavljao taj posao? Ako da, kako su zene uspevale da se odrze u profesiji? Izgleda da je to bilo pre brazilke.

Apropos plata, primera radi, u nekakvim kapitalisticki naprednijim zemljama se tacno zna koliko moze da zaradi, recimo, stomatolog, odnosno, u kom rasponu moze da mu se krece godisnja zarada. Primer, USA: cca. $200.000 godisnje. Nije bas tamo toliko liberalno trziste kako ga mi pretpostavljamo. Uostalom, skoriji primer ekonomije pokazuje da nije uvek zalotougodno raditi "sve sto ti se hte". (prim. kom. slobodni citat B. Djelica)
baroniknez baroniknez 23:21 18.05.2009

Re: Okuzalno

Sto se brkova tice, za to ne znam. A jel' po pravilu esnafskom nekada morao da se ima brk da bi se obavljao taj posao? Ako da, kako su zene uspevale da se odrze u profesiji? Izgleda da je to bilo pre brazilke.


pa kada ne znas, raspitaj se

uniceps uniceps 23:27 18.05.2009

Re: Okuzalno

baroniknez
Sto se brkova tice, za to ne znam. A jel' po pravilu esnafskom nekada morao da se ima brk da bi se obavljao taj posao? Ako da, kako su zene uspevale da se odrze u profesiji? Izgleda da je to bilo pre brazilke.


pa kada ne znas, raspitaj se



Nemam zelju da se raspitujem ali cu ti reci samo jedno - ako referiras na tzv. komunizam, koji u Srbiji nikad nije prakticno ni zaziveo, a posebno ne od sezdesetih, onda cu ti reci da je takav stav krajnje licemeran jer su svi ti lekari, zubari i, uostalom, sve skolovane profesije, ostvarili pravo na besplatno obrazovanje, koje im je upravo omogucila ista ta drzava kojoj sada uredno zahvaljuju tako sto izbegavaju placanje poreza. Tacka.
baroniknez baroniknez 23:32 18.05.2009

Re: Okuzalno

Nemam zelju da se raspitujem ali cu ti reci samo jedno - ako referiras na tzv. komunizam, koji u Srbiji nikad nije prakticno ni zaziveo, a posebno ne od sezdesetih, onda cu ti reci da je takav stav krajnje licemeran jer su svi ti lekari, zubari i, uostalom, sve skolovane profesije, ostvarili pravo na besplatno obrazovanje, koje im je upravo omogucila ista ta drzava kojoj sada uredno zahvaljuju tako sto izbegavaju placanje poreza. Tacka.


tvoj stav je licemeran, netacan, smesan.

komunizam je najbolje zaziveo u sovjetskom savezu to se doduse slazem.
lekari i svi ostali nisu zavrsili fakultet zato sto je bio besplatan nego zato sto su polozili ispite. i fakulteti nisu izum komunizma (koji nikada nije postojao :) ) nego su postojali i bar malo ranije, uostalom ni istorija ne pocinje 1945 i to vam odgovorno tvrdim i ako vi, znam ne verujete
uniceps uniceps 23:43 18.05.2009

Re: Okuzalno

baroniknez
Nemam zelju da se raspitujem ali cu ti reci samo jedno - ako referiras na tzv. komunizam, koji u Srbiji nikad nije prakticno ni zaziveo, a posebno ne od sezdesetih, onda cu ti reci da je takav stav krajnje licemeran jer su svi ti lekari, zubari i, uostalom, sve skolovane profesije, ostvarili pravo na besplatno obrazovanje, koje im je upravo omogucila ista ta drzava kojoj sada uredno zahvaljuju tako sto izbegavaju placanje poreza. Tacka.


tvoj stav je licemeran, netacan, smesan.

komunizam je najbolje zaziveo u sovjetskom savezu to se doduse slazem.
lekari i svi ostali nisu zavrsili fakultet zato sto je bio besplatan nego zato sto su polozili ispite. i fakulteti nisu izum komunizma (koji nikada nije postojao :) ) nego su postojali i bar malo ranije, uostalom ni istorija ne pocinje 1945 i to vam odgovorno tvrdim i ako vi, znam ne verujete


Ja do sada nisam hteo da se smejem na tvoje (vase) stavove, ali sad vec ne mogu da izbegnem....

Hajde da vidim te lavove da zavrse inostrane fakultete, od po $300.000-500.000, kad u Jugoslaviji nista nije toliko valjalo?! Fakulteti nisu izum komunizma, tacno, ali su besplatni referentni fakulteti svakako izum nekih drzava u koje spada i nasa. I ova, i ona.

A to sto istorija ne pocinje 1945, i to je tacno, samo s jednom razlikom - price o nekakvim postenim bogatasima koje je ojadio veli Joza nakon 1945. su plod retro-falsifikovanja novije srpske istorije. Vecina tih bogatasa se oparila na drzavnim obveznicama iz Prvog svetskog rata, lihvarenju, pozlacivanju naroda i divljem kapitalizmu u jednoj poprilicno feudalnoj zemlji toga doba.
Sklon sam da verujem da je gradjanski rat 1941-1945, iliti revolucija, donela zaista nekakvu vrstu omnipravde u Srbiji i Jugoslaviji. E sad, to sto je to nekakvim lezileb-naslednicima sacice bogatasa ostalo kao gorak ukus u ustima, to je vec njihov problem - u manjini su! Demokratija na delu.
baroniknez baroniknez 23:51 18.05.2009

Re: Okuzalno

Ja do sada nisam hteo da se smejem na tvoje (vase) stavove, ali sad vec ne mogu da izbegnem....


pa molim vas vi kao da ste iz g17

Hajde da vidim te lavove da zavrse inostrane fakultete, od po $300.000-500.000, kad u Jugoslaviji nista nije toliko valjalo?!Fakulteti nisu izum komunizma, tacno, ali su besplatni referentni fakulteti svakako izum nekih drzava u koje spada i nasa. I ova, i ona.


prebroj koliko je njih zavrsilo fakultet tamo a koliko ovamo. uostalom postojali su neki fakulteti i pre 1945 i neke stipendije i sve ostalo

A to sto istorija ne pocinje 1945, i to je tacno, samo s jednom razlikom - price o nekakvim postenim bogatasima koje je ojadio veli Joza nakon 1945. su plod retro-falsifikovanja novije srpske istorije. Vecina tih bogatasa se oparila na drzavnim obveznicama iz Prvog svetskog rata, lihvarenju, pozlacivanju naroda i divljem kapitalizmu u jednoj poprilicno feudalnoj zemlji toga doba.
Sklon sam da verujem da je gradjanski rat 1941-1945, iliti revolucija, donela zaista nekakvu vrstu omnipravde u Srbiji i Jugoslaviji. E sad, to sto je to nekakvim lezileb-naslednicima sacice bogatasa ostalo kao gorak ukus u ustima, to je vec njihov problem - u manjini su! Demokratija na delu.


ovoliku kolicinu lazi mislim da nisu plasirali ni 1945 dok se oduzimala imovina. kako li su samo doneli pravdu oni koji su cupali brkove da bi oduzeli jos koje jutro a onda su ostavili zemlju u parlogu a vlasnike zakopali u mocvarama da bi na kraju razvalili zemlju.

uostalom demokratija na delu - vidimo se kod zakona o povracaju imovine!
dragan17 dragan17 23:55 18.05.2009

Re: Okuzalno

uniceps

A to sto istorija ne pocinje 1945, i to je tacno, samo s jednom razlikom - price o nekakvim postenim bogatasima koje je ojadio veli Joza nakon 1945. su plod retro-falsifikovanja novije srpske istorije. Vecina tih bogatasa se oparila na drzavnim obveznicama iz Prvog svetskog rata, lihvarenju, pozlacivanju naroda i divljem kapitalizmu u jednoj poprilicno feudalnoj zemlji toga doba.
Sklon sam da verujem da je gradjanski rat 1941-1945, iliti revolucija, donela zaista nekakvu vrstu omnipravde u Srbiji i Jugoslaviji. E sad, to sto je to nekakvim lezileb-naslednicima sacice bogatasa ostalo kao gorak ukus u ustima, to je vec njihov problem - u manjini su! Demokratija na delu.


Jeste tako je! A mogao je lepo kralj Petar odmah po prvom ratu da uvede fiskalne kase pa da vide onda ti korumpirani kapitalisti. E bas ako su ih partizani opljackali!
sentinel26 sentinel26 00:02 19.05.2009

Re: Okuzalno

uniceps
Pa ne, nego ce da zapale drzavu za 500.000.000 dinara, kao sto je to ucinio Dr.Milovangele DelBoy onomad, pa pobegao u CG..
Nije ti taj nigdje pobjegao. Zar ne znaš da on ima kliniku usred Beograda.
Svječano otvaranje sa brigadom zvanica, visokih gostiju, prenosila i TV, a gosti ... da ih ne nabrajam.
uniceps uniceps 00:06 19.05.2009

Re: Okuzalno

@baroniknez voliku kolicinu lazi mislim da nisu plasirali ni 1945 dok se oduzimala imovina. kako li su samo doneli pravdu oni koji su cupali brkove da bi oduzeli jos koje jutro a onda su ostavili zemlju u parlogu a vlasnike zakopali u mocvarama da bi na kraju razvalili zemlju.

uostalom demokratija na delu - vidimo se kod zakona o povracaju imovine!

Sto se povracaja tice, od toga nema nista. Ne postoji ni jedan jedini razlog da neki dokoni naslednik dobije na raspolaganje imovinu koju su, budimo iskreni, ipak koristili u nekakve opstedobre svrhe. Uostalom, ako se vec toliko poziva na slavne pretke, sto nije zaradio isto tako lako pare, a ne da se busa u pocepanim divca farmerkama i kineskoj majici, kako mu drzava nesto dodje. Ma ne dodje mu nista. Niko nikome nista u savremenom svetu ne dodje. Nesrecan sticaj okolnosti ili kako god se to zvalo, to sto moze da potakne gubitnike na berzama sirom sveta da im se vrate pare jer su oni ulozili na berzu sa najboljom namerom da zarade, a ne da izgube.

A to da li je nesto laz, pokazace istorija. Ti sigurno nisi nazocan da sudis o istinitosti zivotno dokazanih cinjenica. Uostalom, istoriju (i istinu) pise pobednik. Pragmaticno, ali tacno.

Cupanje brkova? Ma naravno. Jeftino su prosli. Mogli su da zavrse u gulagu, kao sto je to bio slucaj kod druga Kube. Mogli su da budu streljani u razmeri 100 za sto. Mogli su da budu zaklani u razmeri 1 na 1...a opet, docekali su cupanje brka za lanac zemlje. Mali broj je ubijen, ali daleko manje nego sto je zavrsio u logorima smrti ili ispred streljackih vodova nekih europskih naroda.

Uostalom, ova zemlja se izgradila iz pepela na bazi javnih radova...i nije jedina koja je posegla za tom manje popularnom merom. No, kada se nema ni za hleba, i barter je dobar. Samo da se prezivi. Lako je praviti se pametan kada se za tu pamet koriste samo 2 prstica, ukoliko se nema daktilo kurs.

Ne zaboravi da smo izasli iz rata u kome smo podneli 7-cifren broj zrtava a za to nisu bili zasluzni ti koje pljujes sve vreme. Oni su menjali sljivu za metak, a ovi moderni kosmopol-monopol-biznismeni ne odgovaraju ni za sta....kao ni lekari...osim u retkim dokazanim slucajevima.

Reci nekome da izgovara laz, u zaru debate, je jednostrano i nicim potkrepljeno proglasenje sopstvenih ubedjenja, a to i nije nekakav argument.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana