Novi zakon

scabies RSS / 23.04.2009. u 19:47

"Vlada Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju i uputila ga Skupštini na usvajanje."

Koliko znam zakon jos nije usvojen niti je stupio na snagu. Ne znam ni kada ce se to dogoditi, mozda uopste nece skoro... A strasno me zanima sta pise u tom zakonu. Ne bih da mi se ponovo desi da ispadnem potpuno neobavestena kao letos u CG. Zaustavi mene saobracajna policija kod Podgorice, traze doqmenta, a onda me pita saobracajac: "Scabies, da li ste upoznati sa novim zakonom o saobracaju u Crnoj Gori?" Tad sam bila na ivici da prasnem u smeh, ali ono sto mi je posle objasnio (da pise u tom Novom zakonu) me skroz o'ladilo. Kaze mi saobracajac da treba da ostavim kola, odem do najblize poste (500m nazad, na semaforu levo, pa treci semafor desno pa onda jos malo...), platim kaznu, a onda se vratim kod njih sa potvrdom da dobijem nazad svoja kola. E tu sam odlepila. Nego, sva sreca, Crnogorci su bas sazaljivi prema zenama (?!) pa se saobracajac smilovao i oprostio mi i prekrsaj i pitanje "ko je uspeo da smisli tako glupo pravilo".

E, sad, to sto nisam upoznata sa zakonima zemalja u okruzenju, to i nije neki problem, ali ne znam gde mogu da se informisem o tom novom zakonu u Srbiji. Da bar budem informisana (da mi se ne cude policajci), a lako cemo posle za prekrsaje. Sta cu kad ne volim da ispadnem glupa u drustvu, narocito policijskom :))

I krenem ja da googlam. Nadjoh nesto sto verovatno nije taj novi zakon, vec je, valjda, to ovaj sto je sada na snazi (iz '88. godine). 

Jos sam nasla i nesto na sajtu B92. Nista mi nije jasno. Pitam se da li je problem u meni, u novinaru koji je pisao clanak ili u onima koji su pisali zakon. Prenecu deo onoga sto pise ovde:

Jedan nebezbedni poen dobija se za nepropisno parkiranje, nekorišćenje migavca, kretanje žutom trakom, nepoštovanje prvenstva prolaza…

Dva poena dobijaju se za nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, za naglo smanjivanje brzine bez osnovanog razloga…

Tri poena zaradiće vozač koji se ne zaustavi pored vozila za prevoz dece iz kojeg izlaze ili u koje ulaze deca...

Četiri poena upisuju se za neprilagođenu brzinu, nebezbedno preticanje, neprekidnu vožnju trakom za preticanje, nepropisno zaustavljanje na autoputu...

Pet poena dobija se za upotrebu mobilnog telefona u toku vožnje, ako su vam gume u lošem stanju ili uređaji za zaustavljanje i upravljanje...

Šest poena dobija se za prolazak kroz crveno svetlo.

Sedam poena, koliko najviše može da "vredi" prekršaj, nose nasilnička vožnja, prekoračenje brzine za 100%, ubacivanje ispred vozila na semaforu, izazivanje neposredne opasnosti ili nezgode neodgovarajuće učvršćenim ili vangabaritnim teretom, vožnja pod uticajem narkotika ili alkohola...

Ukoliko u toku godine ne sakupite nijedan poen bićete svrstani u kategoriju savesnog vozača, od jednog do sedam bodova bićete nepažljivi, od osam do trinaest – rizični, a od 14 do 18 poena bićete zavedeni kao opasan učesnik u saobraćaju.

Vozaču koji sakupi 18 poena sleduje 45–60 dana zatvora i oduzimanje vozačke dozvole. Ako vozač 18 kaznenih poena skupi tokom dve godine, izgubiće dozvolu na godinu dana.

Ako ja dobro razumem, to znaci da ako prodjete kroz crveno svetlo (za sta se do sada oduzimala dozvola na 3 meseca)-bicete samo oznaceni kao nepazljiv vozac i necete biti sankcionisani ako ne nacinite jos neki prekrsaj.

Ako prodjete kroz crveno svetlo, a pri tome ste pod uticajem alkohola ili narkotika-moracete da odete na razgovor u Agenciju za bezbednost saobraćaja i dobićete pismeno upozorenje.

A tek ako pijani (ili drogirani) pricate mobilnim telefonom i ne zaustavite se pored vozila iz kog izlaze deca ili ako pijani (ili drogirani) prodjete kroz crveno svetlo i pri tome vozite neprilagodjenom brzinom, tek onda cete privremeno ostati bez dozvole i sami ćete snositi troškove psihijatrijskog i psihofizičkog pregleda.

Za vise od 18 poena sleduje 45–60 dana zatvora i oduzimanje vozačke dozvole. E sad, tih 18 poena mozete da sqpite tako sto 9puta naglo smanjite brzinu bez opravdanog razloga (ne znam samo koji je kriterijum za opravdanost?), a mozete 2 puta da vozite pijani i jednom da prodjete kroz crveno svetlo. 

Ne znam. Nista mi nije jasno. Najmanje mi je jasno kako neko zamislja da ce ovakav zakon da poveca bezbednost u saobracaju. I ono sto je mnogo vaznije, nije bezbednosna situacija u saobracaju do sada bila ovako losa zbog toga sto su zakoni bili losi, vec zato sto se nisu sprovodili.

Zato, ako neko moze i zna, volela bih da dobijem objasnjenja.

I, naravno, otvaram disqsiju na temu bezbednosti u saobracaju :)



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 20:16 23.04.2009

Zakon

Evo odavde možeš da ga skineš da ga pročitaš (gornji levi ugao).
scabies scabies 23:59 23.04.2009

Re: Zakon

auuuu!
pa ovo ce zahtevati vise sati... a mozda i dana...
ja sam pre za to da mi prepricas ukratko?
acky acky 01:11 24.04.2009

Re: Zakon

Ajd ko bude proučavao,
pliiiiiz,
da javi ako je promenjeno da ne mora da se produžava dozvola
(kad se ne koristi, of kors)

istekla mi (dali mi na 5 godina, zbog sočiva, kakva glupost!)
a auto u vlasništvu....neće skoro
ne bih da moram da se smaram s administracijom
dok mi stvarno ne bude trebala
al ne bih ni da opet polažem, hm...

al jednog dana ću i ja....
scabies scabies 01:15 24.04.2009

Re: Zakon

da javi ako je promenjeno da ne mora da se produžava dozvola
(kad se ne koristi, of kors)
Pa sta te kosta da je produzis? Mislim sem vremena i novca? Ne verujem da su to menjali, a ne znam ni kako je do sada bilo regulisano, ali mi zvuci logicno da u svakom slucaju ne traze novo polaganje vozackog ispita.
Ne znam. Kad nadjem vremena prostudiracu zakon.
P.S. super je slicica
acky acky 01:50 24.04.2009

Re: Zakon

Pa sta te kosta da je produzis? Mislim sem vremena i novca?


upravo toliko, plus nekoliko metara neobnovljivih nervnih vlakana

Ta moram opet na lekarski... $€RSD
..planirala sam da ubedim očnog da mi da na 10 godina, misliiim
1-kako pandur da mi zagleda poštujem li to ograničenje sopstvene vozačke :"uz nošenje kontaktnih sočiva"
2-sa mojom dioptrijom sesti u kola = samoubistvo
valjda ću uspeti


builderka builderka 02:31 24.04.2009

Re: Zakon

Zaustavi mene pandur i gleda dozvolu, čita "uz nošenje korekcionih stakala".
Meni se učini znak pitanja na kraju rečenice, a i poverovala sam u ono što se priča o njima pa odvalim "to su naočari!"
"Stvarno?" - uz pogled sad ćeš platiti i što ti se muva pokakila na staklo.
"Ma ne, kažem TU su naočari."
Aaaa

Sa sočivima me još nisu zaustavili i živo me zanima kako ću im dokazati da ih imam.
scabies scabies 02:33 24.04.2009

Re: Zakon

"Ma ne, kažem TU su naočari."
Aaaa

niccolo niccolo 07:16 24.04.2009

Re: Zakon

ja sam pre za to da mi prepricas ukratko?

Teško da mogu da ti prepričam jer ga ni sam nisam pročitao..ali hajde mogu da ga pročitam recimo danas u toku dana pa da do večeras nešto sumiram. Može?
scabies scabies 09:39 24.04.2009

Re: Zakon

ali hajde mogu da ga pročitam recimo danas u toku dana pa da do večeras nešto sumiram. Može?

Pa to bi bilo divno!
scabies scabies 00:16 25.04.2009

Re: Zakon

pa da do večeras nešto sumiram. Može?
Cekam...
niccolo niccolo 11:25 25.04.2009

Re: Zakon

Cekam...

Biće danas u vidu bloga, suviše je veliko za komentar...
scabies scabies 13:58 25.04.2009

Re: Zakon

Biće danas u vidu bloga, suviše je veliko za komentar...
Cekam...
acky acky 20:50 23.04.2009

:))

Sta cu kad ne volim da ispadnem glupa u drustvu, narocito policijskom :))



scabies scabies 00:00 24.04.2009

Re: :))

jaka konqrencija
Unfuckable Unfuckable 20:52 23.04.2009

onako

"bez gledanja"
smeta mi što nije uvedena "nulta tolerancija" na alkohol, dakle - to mislim da sam čuo na tv, da je ipak dozvoljena neka decimala promila
scabies scabies 00:03 24.04.2009

Re: onako

to mislim da sam čuo na tv, da je ipak dozvoljena neka decimala promila
i ja cula na tv. Uz potpuno nemoguce glupo objasnjenje.
smeta mi što nije uvedena "nulta tolerancija" na alkohol
Pa, ako bas treba da budem iskrena, meni bas i ne smeta
"bez gledanja"
Ne razumem? Bez gledanja u zakon ili u ovo sto napisah?
topcat topcat 02:08 24.04.2009

Re: onako

smeta mi što nije uvedena "nulta tolerancija" na alkohol

U komšiluku se pokazalo kao neizvedivo, pogotovo uz obalu.
Osim što su si malo napunili proračun nisu ništa dobro napravili - čak se povećao broj nesreća.
Ekipa igra po sistemu: kad već ostajem bez dozvole...da se bar napijem.
Promili bi na neki način trebali biti vezani za dob i staž vozača.

Detalje zakona i visinu kazne zapravo i ne znam.
Igram na šarm...
scabies scabies 02:15 24.04.2009

Re: onako

Promili bi na neki način trebali biti vezani za dob i staž vozača.
Odlican predlog! Ima da te uzmem za savetnika kad postanem ministarka!
A sad da se bacim na razradu predloga.
Za vozace sa manje od 1godine isqstva 0promila! Od 1-5godina 0,3. Preko 5godina-0,5. Ali bi bilo dobro kad bi moglo da se meri stvarno isqstvo.
Za starije od 55godina-ponovo 0,3. Za starije od 65godina-0!
topcat topcat 02:25 24.04.2009

Re: onako

scabies
Za starije od 65godina-0!

Da vidim koji će to ministar objasniti mom starom da ne smije popiti čašu vina poslije ručka!
scabies scabies 02:28 24.04.2009

Re: onako

Da vidim koji će to ministar objasniti mom starom da ne smije popiti čašu vina poslije ručka!
Ma sme da popije. I sme i da vozi. Ali kad ga zaustavi policija-ima da plati
NNN NNN 22:46 23.04.2009

Najbitnije je da se zakon primenjuje

...i da se poštuje.
(i veće kazne )
nažalos' ko zna kako će to da izgleda u praksi
Ono što me raduje je da je razgovor mobilnim telefonom u vožnji konačno i kod nas kažnjiv.
scabies scabies 00:07 24.04.2009

Re: Najbitnije je da se zakon primenjuje

(i veće kazne )
Ja upravo o tome i pricam. Meni ove kazne ne deluju uopste ostrije Zato i pitam vas sta vi o tome mislite...
Ono što me raduje je da je razgovor mobilnim telefonom u vožnji konačno i kod nas kažnjiv.
Vidis, mene zanima da li je zabranjeno i na semaforu? Ili kad si zaustavljen?
I nije mi jasno sta je tu problem (ne kazem da problem ne postoji)? Jer ako je problem jedna zauzeta ruka, onda da li je zabranjeno pusiti cigaretu dok vozis? A ako je problem u razgovoru, onda da li je zabranjen i razgovor sa suvozacem?
NNN NNN 00:44 24.04.2009

Re: Najbitnije je da se zakon primenjuje

Neke novije statistike kažu da je svaka 6. saobraćajka posledica razgovora na mobilni u toku vožnje.
Mythbustersi su izveli da je telefoniranje otprilike isto ko vožnja u alkoholisanom stanju.
Semafor drži vrlo kratko da bi razgovarala.
Mislim da suvozač (u proseku) ne ometa ni približno vozača (a i ne zauzima mu ruku) kao mobilni.
scabies scabies 00:51 24.04.2009

Re: Najbitnije je da se zakon primenjuje

Semafor drži vrlo kratko da bi razgovarala.
Mislim na one semafore od po 80-90seqndi, na kojima ima odbrojavanje. Moje trase uvek kace bar jedan takav.
Mislim da suvozač (u proseku) ne ometa ni približno vozača (a i ne zauzima mu ruku) kao mobilni.
Naravno da se slazem da to mora biti kaznjivo.
scabies scabies 01:02 24.04.2009

Re: Najbitnije je da se zakon primenjuje

svaka 6. saobraćajka posledica razgovora na mobilni u toku vožnje
He, he, obozavam statistiq! Nije da branim telefoniranje, ali to mi malo deluje kao zloupotreba statistike. Svaka sesta? Znaci 16%. Vec zvuci malo manje. A potpuno sam sigurna da su razmere udesa mnogo manje kad je u pitanju telefoniranje (samo), nego kad je u pitanju neprilagodjena brzina, voznja pod dejstvom alkohola, preticanje na nedozvoljenim mestima...
acky acky 01:34 24.04.2009

Re: Najbitnije je da se zakon primenjuje

da, ovde ono "posledica" baš grebe uši!

da piše nešto kao:u svakoj šestoj saobraćajki vozač je razgovarao telefonom,
ili tako nekako...

... ja obožavam statistiku, stvarno

NNN NNN 02:52 24.04.2009

Re: Najbitnije je da se zakon primenjuje

Pa, voziš brzo i paziš, a onda uzmeš da kucaš poruku i ...
Fora je da obično nije samo jedna stvar u pitanju, već obično više njih (dakle kad bi se pojedinačno sabralo: alkohol, neprilagođena brzina, nepoštovanje propisa, neispravnost vozila itd. dobilo bi se dosta više od 100%), ali u otprilike 17% je uključeno i telefoniranje.
(statistika je majka nauke )
scabies scabies 00:58 24.04.2009

interesantno mi je

Do sada je vazilo pravilo da se za preko 0,5promila oduzima dozvola na 3 meseca. Dobro. Ali koliko ja znam, policija nije oduzimala vozilo, tj. ustanove ti koliko imas alkohola u krvi, onda napisu prijavu ili sta vec i puste te da nastavis put.
Neverovatno!
scabies scabies 01:11 24.04.2009

strucno pitanje

Riziqjem da ispadnem glupa u drustvu (nadam se da nema policajaca medju nama), ali ako bi neko mogao da mi da definiciju naseljenog mesta...
Pojma vise nemam da li je ogranicenje u naseljenom mestu 50 ili 60 na sat, ali to je manje bitno. Vise me zanima sta je naseljeno mesto?
scabies scabies 01:21 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Evo sta kaze Zakon:
насеље је изграђен, функционално обједињен простор, који је
намењен за живот и рад становника,

E, sad ako moze neko da mi objasni?
acky acky 01:26 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Pazi kaaad...


nije definicija, al možda sam u pravu

da je to ono između dve table na putu,
prva- označava naziv mesta,
i druga isto to, precrtano-kraj mesta!

e sad što ti po pitevima posle dvesta metara ide nova "prva"....
šta da činiš sem....skidaj nogu s gasa!
(a psovanje ti ne mogu zabraniti zakonom)
scabies scabies 01:31 24.04.2009

Re: strucno pitanje

e sad što ti po pitevima posle dvesta metara ide nova "prva"....
Ma to je i na manje od dvesta metara!
Drugo, ne znam da li se mostovi racunaju u naseljeno mesto? Ili (jos gluplje pitanje) auto-put koji prolazi kroz grad, da li je auto-put ili naselje???
acky acky 01:41 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Koliko ja znam
(iz šaljivog iskustva )

ograničenje za mostove je propisano posebno,
a čini mi se isto je kao za naseljeno mesto....

...zaustave nas panduri jer je brat se zafurao na neki nadvožnjak (u nedođiji) al već na uzbrdici...
posle pisanja kazne -auto neće da upali, i onda su nas ti panduri gurali, i to prvo unazad, face to face, ja sam unutra umirala od smeha
pa onda unapred....
scabies scabies 01:49 24.04.2009

Re: strucno pitanje

ograničenje za mostove je propisano posebno,
a čini mi se isto je kao za naseljeno mesto....
Ja mislim na ove beogradske mostove. Oni me muce! Ne znam koliko je na njima ogranicenje?

posle pisanja kazne -auto neće da upali, i onda su nas ti panduri gurali, i to prvo unazad, face to face, ja sam unutra umirala od smeha

NNN NNN 03:09 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Pa kako si ti položila kad ništa ne znaš?
niccolo niccolo 07:20 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Ja mislim na ove beogradske mostove. Oni me muce! Ne znam koliko je na njima ogranicenje?

Pa šta ti koristi da znaš koliko je ograničenje kad zbog gužve nikad nećeš biti u prilici da voziš preko ograničenja?
miloradkakmar miloradkakmar 09:30 24.04.2009

Re: strucno pitanje

(nadam se da nema policajaca medju nama


Da nisi ti policajka , pa nas propituješ?

scabies scabies 09:44 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Pa kako si ti položila kad ništa ne znaš?
A ko kaze da sam polozila?
He, he, a valjda sam tad i znala.
I uvela bih (kad to budem ministarka) da se za obnavljanje dozvole polaze ponovo test. (vidis da sam se bacila na ozbiljno smisljanje kako da sebi oduzmem dozvolu)
scabies scabies 09:50 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Da nisi ti policajka , pa nas propituješ?
Da ti nisi od onih sa predrasudama o pripadnicima unutrasnjih poslova, pa me ovo pitas na osnovu mojih pitanja?
miloradkakmar miloradkakmar 13:04 24.04.2009

Re: strucno pitanje

scabies
Da nisi ti policajka , pa nas propituješ?
Da ti nisi od onih sa predrasudama o pripadnicima unutrasnjih poslova, pa me ovo pitas na osnovu mojih pitanja?

Mislio sam da ćeš ovo da shvatiš kao šalu.

Vidim da nisi, pa se izvinjavam i povlačim pitanje.

Inače, nemam predrasuda prema pripadnicima MUP-u, imam mnogo prijatelja policajaca i policajki, nemam ni jedno loše iskustvo sa policijom...

PS Ja nisam ni vozač, pa se sada pitam , zašto uopšte svratih na tvoj blog.
scabies scabies 13:08 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Vidim da nisi, pa se izvinjavam i povlačim pitanje.

Shvatila sam salu! Nego sam se mozda ja malo nezgrapno nasalila
nemam predrasuda prema pripadnicima MUP-u
Nemam ni ja! Samo se salim na taj racun.


PS Ja nisam ni vozač, pa se sada pitam , zašto uopšte svratih na tvoj blog.
Svi smo mi ucesnici u saobracaju!
miloradkakmar miloradkakmar 14:17 24.04.2009

Re: strucno pitanje

Svi smo mi ucesnici u saobracaju!


I saobraćaja na blogu. Valja pažljivije čitati znakove - reči .

Ponovo sam pročitao tvoj " sporni " komentar i uvideo da si u istom stilu na pitanje odgovorila pitanjem. Čudi me kako nisam odmah osetio šaljivost , kada je pomenuta kombinacija konverzacije moja specijalnost.
scabies scabies 01:47 24.04.2009

Kad ja budem ministar saobracaja

Da sam ja ministar saobracaja-imala bih divan vozni park
Ma ne to! (to se podrazumeva)
Ispocetka:
Da sam ja ministrar saobracaja:
1. napravila bih strasno strog sistem za dobijanje vozacke dozvole!
2. za voznju u alkoholisanom stanju (preko 0,5), prolazak kroz crveno svetlo, preticanje preko pune linije, prekoracenje brzine 100%, prekoracenje brzine u blizini skola, parkiranje u raskrsnici, na pesackom, na ulazima u zgrade/dvorista-oduzimala bih dozvolu. A u zavisnosti od tezine prekrsaja odredjivala vreme posle kog ponovo moze da se polaze vozacki ispit!
3. za dva vezana (u isto vreme napravljena) prekrsaja od nabrojanih pod tackom 2 (da ne kazem u clanu2.) bih propisala zatvorske kazne. Ili bolje mozda-drustveno koristan rad.
4. zatvorske kazne za motocikliste koji voze bez kacige! I koji preticu vozila sa desne strane!!!

za sada toliko...
Kad se setim-dopunicu!
acky acky 01:52 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

nećemo scabies za ministra saobraćaja!

(vozni park nek zadrži)
scabies scabies 01:53 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

nećemo scabies za ministra saobraćaja!
Stooo?
Mogu li bar telekomunikacije?
Ili vojska?
acky acky 02:00 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

MLogo si bre stroga,
morali bi svi resursi da usmere na izgradnju zatvora !

ali, eto ako ćeš ministrovanja da se dohvatiš - zdravlje!
ili pravosuđe...

vojsku bi ti...ts ts ts
scabies scabies 02:07 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

morali bi svi resursi da usmere na izgradnju zatvora !
Zato bi' tu prvu turu osudjivala na drustveno koristan rad-da grade zatvore
A uopste nisam tako rigorozna, cini mi se. Precutala sam prekrsaje za koje bih propisala smrtnu kaznu
Ovo sto sam nabrojala uopste nije tesko za pridrzavati se, cini mi se. Sem mozda ono za alkohol. (pre hiljadu godina, mene i dva drugara zaustavi policija i vozac ode da duva balon. Pre toga popio 3case vina. Balon rekao 0,48! E to se zove treba znati meru )
ali, eto ako ćeš ministrovanja da se dohvatiš - zdravlje!
ili pravosuđe...
Ma ne pravim ja pitanje. Samo nek' je fotelja i vozni park
acky acky 02:11 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

1. napravila bih strasno strog sistem za dobijanje vozacke dozvole!
2. za voznju u alkoholisanom stanju (preko 0,5), prolazak kroz crveno svetlo, preticanje preko pune linije, prekoracenje brzine 100%, prekoracenje brzine u blizini skola, parkiranje u raskrsnici, na pesackom, na ulazima u zgrade/dvorista-oduzimala bih dozvolu. A u zavisnosti od tezine prekrsaja odredjivala vreme posle kog ponovo moze da se polaze vozacki ispit!
3. za dva vezana (u isto vreme napravljena) prekrsaja od nabrojanih pod tackom 2 (da ne kazem u clanu2.) bih propisala zatvorske kazne. Ili bolje mozda-drustveno koristan rad.
4. zatvorske kazne za motocikliste koji voze bez kacige! I koji preticu vozila sa leve strane!!!


ma sve stoji, osim što si prestroga

i ja sam za strogost, ali mislim da doslednost i učestalost kažnjavanja mogu mnogo više da imaju stvarni efekat
-pre će ljudi da menjaju ponašanje za trajno(učenje) ako znaju da će često da budu uhvaćeni, i uvek kad budu uhvaćeni ima da snose posledice, nego da kazne budu jako oštre, ali da se možeš izvući, ili da te retko i navatavaju...pa misliš da ti se to dešava samo ako si baxuz
(masa ljudi koje znam kad plate kaznu ponašaju se kao da je pandur imao nešto protiv njih lično kad ih je zaustavio)
acky acky 02:21 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

E a sad mi pada na pamet, različiti ljudi različito podnose alkohol- tj njegove količine

da li to duvanje oslikava?
mislim, da isto naduvaš ako ti se manta od prve čaše, i ako ti se počelo mantati posle četvrte?

btw, mog brata je pandur pustio da vozi kući nakon što je ovaj naduvao 2,9 ( i slovima:dva zarez devet)kad je video kao je on savršeno "uz ivicu" parkirao, a zaustavio ga je zbog prespore vožnje (koja je jel' bila prilagođena situaciji) - treba dodati i posleponoćnu pustoš u gradu koji baš i nema taxi službu
al opet, ne mogu da verujem da ga je pustio!
scabies scabies 02:21 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

ali mislim da doslednost i učestalost kažnjavanja mogu mnogo više da imaju stvarni efekat
Slazem se!
Ali mislim da je visina kazne dobar motiv!
Ako znas da ces se izvuci sa 50-100eura kad vozis 100 tamo gde je ogranicenje 50-jos i moze da ti padne na pamet da riziqjes. Ali kad znas da riziqjes 2meseca drustveno korisnog rada ili 20 dana zatvora-onda vec doobro razmislis.
Isto i za parking! Ako znas da moze pauk da odnese kola i da ih uzmes nazad za 5000dinara nije isto kao kad ti se smesi zatvor. A uopste nije tesko (biti fin) ne parkirati kola na potpuno sumanutim mestima. Zar ne?
A narocito bih bila stroga prema motociklistima! To su sve brzoletece (potencijalne) samoubice... A ja bas ne bih da nosim nekog na dusi.
scabies scabies 02:24 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

E a sad mi pada na pamet, različiti ljudi različito podnose alkohol- tj njegove količine

da li to duvanje oslikava?
Da. Bar bi trebalo!

nakon što je ovaj naduvao 2,9
To jos nisam cula!


scabies scabies 02:26 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

(masa ljudi koje znam kad plate kaznu ponašaju se kao da je pandur imao nešto protiv njih lično kad ih je zaustavio)
Pa to je zbog toga sto u 80% slucajeva policajac oprosti prekrsaj. Sto je naravno nedopustivo!
Meni su jedan jedini put (ako se dobro secam) pisali kaznu. I to za nenosenje saobracajne dozvole.
topcat topcat 02:30 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

scabies
nakon što je ovaj naduvao 2,9

Moj je naduvao više. Neću reći točno jer me sram.
Uglavnom, pandur se zaprepastio jer je prema "statistikama" ovaj morao ležati u nesvijesti, a ne voziti i čavrljati...pustio ga je.

scabies scabies 02:31 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

Moj je naduvao više.
Sta da vam kazem sem da sam razocarana kapacitetima muskaraca iz mog okruzenja
topcat topcat 02:32 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

scabies

Meni su jedan jedini put (ako se dobro secam) pisali kaznu. I to za nenosenje saobracajne dozvole.

Meni ni jednom...
Količina alkohola u krvi je proporcionalna daru govora.
acky acky 02:36 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

A ja bas ne bih da nosim nekog na dusi.
Ovo mi deluje najstrašnije,
makar ne bio ni zrnce ti sam kriv, da živiš sa takvim sazanjem , užas



a, taj društveno koristan rad, to sam samo videla u američkim serijama,
postoji li to kod nas u praksi
(ili ćeš tek da uvedeš, ministarko to be)
scabies scabies 02:40 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

a, taj društveno koristan rad, to sam samo videla u američkim serijama,
postoji li to kod nas u praksi
(ili ćeš tek da uvedeš
To sam vec uvela
Mislim, ima. Bar koliko ja znam.
Secam se da sam citala da je onaj neki fudbaler bio osudjen na drustveno koristan rad. Samo se ne secam zbog cega.
makar ne bio ni zrnce ti sam kriv, da živiš sa takvim sazanjem , užas
Grozno, naravno. Kod NNN sam pisala jednom kako mi je dete izletelo pred kola na sred auto-puta. Uzas!
topcat topcat 02:41 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

scabies
Sta da vam kazem sem da sam razocarana kapacitetima muskaraca iz mog okruzenja

Ima ljudi koji jako dobro voze kad popiju - upravo zato što znaju da su popili. Voze po "propisima".
On je jedan od njih.
Dva puta sam ga zamijenila...
Prvi put sam bila onaj teen koji je tek dobio dozvolu i mislio da "može", pa smo stali sa strane i dobila sam predavanje: "Ako si pijan, ne možeš se praviti da nisi! Dakle, smanji doživljaj".
Drugi put mi je najtrijeznije tumačio kako i šta s kvačilom ("slušaj pažljivo...čuješ, kad promijeni zvuk...onda hvata" ), čak smo u 4am imali malu školu parkinga.
acky acky 02:42 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

topcat
scabies

Meni su jedan jedini put (ako se dobro secam) pisali kaznu. I to za nenosenje saobracajne dozvole.
Meni ni jednom...
Količina alkohola u krvi je proporcionalna daru govora.

meni nikad, al ja se ne računam u statistiku ni vozila nisam, buaaa


....takođe...individualno je koliko ko pod istom alkoholisanošću može dobro da vozi
jer je stepen te spretnosti i iskustva različit i kod treznih....

edit, upravo o tome pisala topcat , s primerima
al jbg, zakon mora da bude uniforman za sve, ionako ga prečesto slobodno tumače, šta bi tek bilo da dodamo i zagrade, a ako ovako, onda onako

scabies scabies 02:43 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

Ima ljudi koji jako dobro voze kad popiju - upravo zato što znaju da su popili.
I ja u to verujem. Kad sam ja u pitanju. Znaci-ne sme se uzeti kao pravilo.
topcat topcat 02:44 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

acky

....takođe...individualno je koliko ko pod istom alkoholisanošću može dobro da vozi
jer je stepen te spretnosti i iskustva različit i kod treznih....

Naravno.
Ima ih koji su i trijezni katastrofalni vozači.
Uvijek se vraćamo na to koliko je tko odgovoran...
Ako znaš da ne znaš - pusti.
scabies scabies 02:46 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

Ima ih koji su i trijezni katastrofalni vozači.
Uvijek se vraćamo na to koliko je tko odgovoran...
Ako znaš da ne znaš - pusti.
Da. Ali ja zato i mislim da Sistem mora biti dovoljno odgovoran. U prevodu-onaj ko nije savladao voznju do tacke da se moze smatrati prosecnim vozacem-ne sme dobiti vozacq dozvolu.
To je za njegovo dobro. I za dobro ostalih ucesnika u saobracaju.
acky acky 02:50 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

Devojke,
ja sam već neko vreme neadekvatno parkirana pred monitorom
pa je došaoda me odvuče u krevet


and Don't drink and drive!
inačeeee

baj baj for tonight
scabies scabies 02:53 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

Covece, gde ih samo nalazis (ove zute)?
4 je sata. Vreme da se i ja odjavim.
Pa da sutra (znam da je to danas) nastavimo javnu raspravu o zakonu o saobracaju
Laq noc!
topcat topcat 02:54 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

acky
Devojke,
ja sam već neko vreme neadekvatno parkirana

tako ti je to kad nemaš tečaj parkiranja u 4am: "pa ne može se moja sestra parkirati ko žena!"
topcat topcat 02:55 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

scabies

Laq noc!

Laku noć, babe.
scabies scabies 02:59 24.04.2009

Re: Kad ja budem ministar saobracaja

Laku noć, babe.

He, he, lako je biti mlad iz tvoje casovne zone
scabies scabies 12:26 24.04.2009

i naravno

stroge kazne za roditelje koji prevode decu preko ulice van pesackog prelaza, na crveno svetlo, koji voze na prednjem sedistu automobila dete mladje od 12 god, ili maloletno lice bez sigurnosnog pojasa.
bocvena bocvena 16:04 24.04.2009

ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

Već sam se ispovedala na blogu kao šugavi vozač, tako da me ni stroži zakon neće mnogo pogoditi.
Ne pijem, ne pušim, ne javljam se na telefon, jedva sam naučila i da slušam muziku i pričam sa onima koje vozim (deca znaju s kim imaju posla pa ćute ko bubice). Jedino što psujem, al niko nije savršen! I potpada pod slobodu govora.
Jedinom su me zaustavili organi reda, ja mislila rutinska kontrola, kad ne lezi vraže - prošla sam kroz crveno (ja videla upaljenu zelenu strelicu za desno, al oni kažu - samo odsjaj od sunca). Pošto je bilo vreme "sablje" ne htedoh da se ubeđujem, uredno sam izvadila ček i platila 1000,00 rsd (kao da nisam vezala pojas). Mislim da su hteli da iskoče iz kože što im nisam dala keš.
Malo me muž prozivao, al sam ga ućutkala - on je platio 1500,00 za obilaženje autobusa u stanici, a ja samo 1000,00 za prolazak kroz crveno.
Sad muzika...
scabies scabies 23:24 24.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

Jedinom su me zaustavili organi reda
Dobro je kad su samo jednom! Mene su zaustavljali Xputa. Najbolje je bilo jednom kad su me zaustavili, a ja em odvezana (i suvozac takodje) em nisam postovala pravo prvenstva (a nije meni problem da postujem pravo prvenstva, nego sta cu kad sam brza) i na sve to uopste nisam imala doqmenta kod sebe. Sta su mogli sem da me puste
acky acky 23:36 24.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

scabies' law...


em odvezana (i suvozac takodje) em nisam postovala pravo prvenstva (a nije meni problem da postujem pravo prvenstva, nego sta cu kad sam brza) i na sve to uopste nisam imala doqmenta kod sebe


koliko je ovo sati zatvora and/or društveno-korisnog rada!?


scabies scabies 23:51 24.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

koliko je ovo sati zatvora and/or društveno-korisnog rada!?

Sad ce da bude da sabi gledam kroz prste, ali ne vidim ja tu prekrsaje za drustveno koristan rad.
Pojas uredno vezujem, ali mi to kao propis malo sumnjivo (sem kad su deca u pitanju). Mada jesam za to da se ne vezivanje pojasa kaznjava. Narocito na otvoernom putu.
To za nepostovanje prava prvenstva je stvar procene
Doqmenta sam mogla kasnije doneti na uvid.
Znaci, sve u svemu-5000dinara
acky acky 00:04 25.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

Pojas uredno vezujem, ali mi to kao propis malo sumnjivo
što sumnjivo?
A i čemu to pravo prvenstva!?

Moram priznati da te ne razumem u potpunosti- s jedne strane oštro da ne može oštrije biti
a s druge sve nekako ...ti bi da preispitaš sva pravila... (scabies the preispitivačica )

OK to...neka su možda glupa, ja se ne sećam mnogo odkako sam položila, a nemam ni iskustva iz prakse da bih mogla uvideti šta je što sam učila besmisleno ( barem za mene)...

Ja ću da napišem šta mene nervira kao pešaka, i kao ljudsko biće okruženo saobraćajem ....
....
scabies scabies 00:15 25.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

što sumnjivo?
Postoje situacije u kojima vozac strada bas zato sto je bio vezan. Istina mnooogo retko. Drugo, svako ima pravo da se ponasa neodgovorno prema svom zivotu (?), drugo je ono sa gradjevinskim radnicima i sl. Mada ja jesam za to da se vezuje pojas, mislim da bude kaznjivo nevezivanje!
A i čemu to pravo prvenstva!?
Kako mislis cemu? Ono put sa pravom prvenstva, pravilo desne strane i tako to... Vidis da si zaboravila-ponovo bih ja tebe da polazes poslala
s jedne strane oštro da ne može oštrije biti
a s druge sve nekako
Ostro, nego sta! Nije saobracaj-igra. Zato bih i bila neumoljiva i ostra kod prekrsaja koji mogu biti opasni po zivot i zdravlje, a za ove sitnice (nenosenje saobracajne dozvole, prve pomoci, trougla...) simbolicne novcane kazne. Simbolicne-zato sto prekrsaji sami po sebi nisu veliki, a drugo-tako bi svi placali i vise bi se novca slilo u budzet nego ovako kad su kazne ogromne pa se i policajci sazale.
acky acky 00:35 25.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

A i čemu to pravo prvenstva!?

Kako mislis cemu? Ono put sa pravom prvenstva, pravilo desne strane i tako to... Vidis da si zaboravila-ponovo bih ja tebe da polazes poslala


htela sam da zvuči ironično, kao da se ti pitaš... tja, blog nema tona

možda je nekad teško proceniti, ali je svakako potrebno pravilo, možeš misliti kad bi trebalo ljudi da se dogovore,
pa oba prvo stanu, pa vide ovaj drugi stao, pa oba krenu, i bumić (nije baš u brzini, al odoše svetla )
....

da, ok, razumem sad, ti si da se napravi neka hijerarhija prekršaja...
no, za nošenje dozvola (posebno saobraćajne) i razumem...Mada to služi da oniznaju da imaš položeno i da nisi maznula kola )
ali ostalo, prva pomoć...trougao...to sve ima smisla, ne treba često, no kad zatreba ...može da pomaže, sprečava nezgode...


scabies scabies 00:40 25.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

no, za nošenje dozvola (posebno saobraćajne) i razumem...Mada to služi da oniznaju da imaš položeno i da nisi maznula kola )
pa dobro, bre, oni to mogu radio vezom da provere za par minuta. Vazno je da imas bilo koji doqment da utvrde identitet, a lako posle mogu proveriti i pisati prijavu... Nije da se to ne moze resiti.

ali ostalo, prva pomoć...trougao...to sve ima smisla, ne treba često, no kad zatreba ...može da pomaže, sprečava nezgode
Naravno, ali je dovoljno da kazna bude 1000dinara za nenosenje. Pa kad platis jednom-drugi put-treci na kraju ces otici i qpiti. Ovako kazna ogromna-prosto policajcu zao da ti pise kaznu, a i bolje da njemu pola iznosa stavis u dzep.
A ta prva pomoc-sta vredi kad niko ne zna da je koristi?
acky acky 00:56 25.04.2009

Re: ja ću da glasam za tebe kao ministarku!

Naravno, ali je dovoljno da kazna bude 1000dinara za nenosenje. Pa kad platis jednom-drugi put-treci na kraju ces otici i qpiti. Ovako kazna ogromna-prosto policajcu zao da ti pise kaznu, a i bolje da njemu pola iznosa stavis u dzep.
A ta prva pomoc-sta vredi kad niko ne zna da je koristi?


pa da, slažem se, samo nisam odma' ukapirala koncept...

posebno ovo za prvu pomoć, ja pojma nemam, ponekad kad vidim neku vest o saobraćajki,
setim se toga, i mislila sam čak da pronađem da li negde ima neki kurs, nezavisno...ko zna kad nešto može zatrebati, ne samo u saobraćaju....
scabies scabies 23:26 24.04.2009

policija

A ono sto me najvise nervira je kad saobracajci pitaju sta/gde radite i tako to... Ne znam cemu takva pitanja?
acky acky 23:38 24.04.2009

Re: policija

vežbaju da bi mogli da napreduju,
....u inspektore
scabies scabies 23:52 24.04.2009

Re: policija

....u inspektore

Bre, Acky, nemoj Inspektore da mi diras!
acky acky 23:54 24.04.2009

Re: policija

Ne diram ih ja, daleko bilo...
a nadam se da neće ni oni mene
acky acky 00:22 25.04.2009

pešak & ljudsko biće okruženo saobraćajem

Najviše me nerviraju vozači koji uslovno desno shvataju bezuslovno
ne briga njih što je meni zeleno, i što će da prestane dok svi oni prođu, a jači su, ne smem da se qrčim
-nervira me kad neće da stanu na pešačkom gde nema semafora,često prelazim na dva takva mesta na bulevarima ...najgore kad je kiša iznenadna,pa ja tako kisnem, a niko da pomisli kako su oni suvi u kolima....mogli bi malo sačekati


a kad nisam "učesnik u saobraćaju" mrštim se kad zasednu na sirene, čisto iz nervoze
dobro se sećam da smo učili -upotreba dozvoljena samo u slučaju neposredne opasnosti
(predpostavljam životne, a ne opasnosti da se zakasni <_<
kad sam živela blizu uključenja na bulevar ponekad u špicu sopstvene misli nisam mogla čuti ....
Ko zna koliko ljudi uči, pokušava da zaspi, pokušava da uspava dete, i sl, u takvim okolnostima

molim, kad već ministruješ da policija i za ovo piše kazne!
pliiiz


scabies scabies 00:31 25.04.2009

Re: pešak & ljudsko biće okruženo saobraćajem

E i ja bi 'apsila te sto legnu na sirenu. Dobro ne bas hapsila, ali kaznjavala svakako!
A to sa pesackim prelazom je interesantno. Ja stvarno uvek (mozes da mi verujes, a i ne moras) propustam pesake. E, sad ima tu nesto interesantno... Nije problem sa pesacima na semaforima vec sa onim na prelazima bez semafora-tu je uvek nezgodno. Stanem da propustim pesaka, a on istraumiran (ne moze da veruje, sta li) ne sme da krene ili krene pa sve polutrceci-meni bude neprijatno jos ispadne da sam coveq stres pricinila...
A ja kad sam pesak-potpuno se nenormalno ponasam-neustrasivo krecem na pesackom i ne stajem sem u situacijama kad mi se pricini da osoba za volanom nije normalna (mislim da je nenormalnija od mene )
acky acky 00:50 25.04.2009

Re: pešak & ljudsko biće okruženo saobraćajem

Pa naravno, istraumirani...pa ti zahvalno pretrčavaju jer si se smilovala, da te ne zadržavaju previše...

Zato ti i kažem tako...ja krenem npr na pešačkom, i kola su daleko, ali takvom brzinom idu, ništa usporavanje, ... da najčešće završim barem žureći, a nekad i trčeći....
tim bezobzirnim ne možeš ništa u konkretnoj situaciji, zakon jačeg,
a nikad nisam čula da je neko kažnjen što nije propustio pešake....
scabies scabies 00:55 25.04.2009

Re: pešak & ljudsko biće okruženo saobraćajem

Mnoooogo sam umorna... Odjavljujem se. Laq noc
acky acky 00:57 25.04.2009

Re: pešak & ljudsko biće okruženo saobraćajem

La qqqqqqq

(šuma blista, šuma peva...)

noćć!
Unfuckable Unfuckable 01:16 25.04.2009

vas 2

...
ste šou živi
scabies scabies 14:10 25.04.2009

Re: vas 2

ste šou živi
Stooo?
NNN NNN 01:20 25.04.2009

Ovo mi se svidelo

traze doqmenta, a onda me pita saobracajac: "Scabies, da li ste upoznati sa novim zakonom o saobracaju u Crnoj Gori?"
acky acky 22:01 26.04.2009

Nervni putevi :)

Već dva dana po glavi mi se vrti proistekla asocijacija
na tvoje laq noc
refren :
šuma blista šuma peva...
La QQQQQQuuuuuuuQ

(kružni tok saobraćaja)

a setih se i da si pitala

gde nađem ove žute
ovo je sajt

ali nema direkt kod, pa ja na desktopu držim napisano (IMG][/IMG] u notesu i samo adresu smajlija (desni klik,Properties) pejstujem između ta dva img-a (zameni samo prvu običnu zagradu velikom, neće ovde na blogu da prikaže , očekuje sliku, pa prikaže prazno)
Možda ti ovo deluje komplikovano, ali je brzo..
a prednost ovog sajta je pretraga ,samo ukucaš i izađe šta ima, ne moraš da pregledaš brdo smajlija da nađeš odgovarajući!

scabies scabies 22:50 26.04.2009

Re: Nervni putevi :)

Možda ti ovo deluje komplikovano, ali je brzo..
Naravno da izgleda komplikovano
Lenja sam ti ja za to, da ti iskreno kazem. Tako da-ovo sto ima ovde zutih-to mi je...
Nego, za malo da dobijem batne danas u saobracaju. Izleti mi iz poprecne ulice automobil. Nije stao na stop, a ja isla putem sa pravom prvenstva. Isao je prilicno brzo. Ja sporije. Kad sam ga videla-odma' na kocnicu i sirenu (da signaliziram da i on prikoci pre nego se sretnemo). E kad covek poce da histerise! Kao da sam ja njemu izletela. Cekala sam da izadje iz kola da me bije. Uvek se u takvim situacijama zapitam da li bi reakcija bila ista da je na mom mestu muskarac od 100kg.
acky acky 01:15 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

kad covek poce da histerise! Kao da sam ja njemu izletela.
kakav lik! To su oni što kad vide žeMsko u kolima, odma znaju da ona pojma nema, 'de da je on pogrešio...ej, šta ti zamišljaš!?
Panduracije nigde na vidiku, jel' da?



(probaj barem jednom, često nešto duže treba da se objasni nego uradi, this is the case)
scabies scabies 01:58 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

Da, dodjosmo do toga. Zene vozaci. Hm.
Verovatno ima malo istine u tome da su zene (neke) losiji vozac nego muskarci. Ali to je najcesce posledica toga sto zene mnogo manje voze nego muskarci. A voznja kao i svaka vestina-sve je i treningu!
Nego, razmisljala sam bas o saobracajnim prekrsajima ovih dana. Dosla do zakljucka da jedina pravila koja (svesno) krsim su ogranicenje brzine (ponekad) i alkohol (redje nego brzina). Ali to za alkohol gore zvuci nego sto izgleda Posle dva (dobro, nije da se ne desi i tri, ali basbas retko) pica-niko nije pijan. Sad sta se desava sa finom koordinacijom, manje je bitno za voznju
acky acky 02:56 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

Po nekim "istraživanjima" koja sam čitala, žene su bolji vozači, u smislu da prave manje nezgoda, ali to je zato što su opreznije, dakle nije u pitanju veština...Jednostavno kad bi ubacili varijablu opreznost, (ako je to ikako moguće izmeriti) pa uporedili žene i muškarce sa istim stepenom opreznosti, tek onda bismo mogli reći da su " tehnički" muškarci bolji...
Naravno morali bi se ujednačiti i po motivaciji (koja je realno često različita, ja jako malo žena znam da se primaju, da vole da voze), pa prema tome koliko su dugo/intenzivno vozači...možda još nešto što mi sad ne pada na pamet
Eto, ..bez toga nam statistika broja nezgoda muškarci : žene ništa ne govori
Gore sam samo govorila o tako raširenoj predrasudi, da čak i žene u nju veruju,,,
Al imam jednu drugaricu, čoveče kako ona parkira, ja prisustvovala da ljudi (m.r) zaneme, jer bilo je ono :vidi je šta se qrči, gde je pošla, nema šanse da uspe...(ono između dva auta ispred i iza, a pred kafićem, ja već izašla, jer su bočno žardinjere) tako da...čak iako je pravilo, tu je i izuzetak! Još je bila i plavušasta tih dana

Ja sam položila sa 30 sati vožnje, zaista premalo za ikakvo iskustvo....plus možda još dvaput po sat i po pred ispit, (položila iz druge...a vozila lošije tad, realno), i stvarno mislim uzeti još časova kad se dočepam kola, pre svega zbog sebe...lični mi je život mio
A posle ima još duuuugo da vozim i ispod ograničenja brzine, i bez kapi alkohola u krvi dok ne utvrdim gradivo



acky acky 03:13 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

Ali to za alkohol gore zvuci nego sto izgleda Posle dva (dobro, nije da se ne desi i tri, ali basbas retko) pica-niko nije pijan. Sad sta se desava sa finom koordinacijom, manje je bitno za voznju


Ovo ti slobodno procenjuješ?
Mi smo učiili iz psihologije rada i organizacije, a u vezi nezgoda na radu, uticaj alkohola kod profesionalnih vozača... Bilo neko experimentalno istraživanje, al nema šanse da ga iskopam, pa evo po (magla magla) sećanju:
smanjena je brzina reakcija ali najznačajniji uticaj je loša procena vozača šta mogu da urade! U alkoholisanom stanju precenjuješ svoje realne sposobnosti.(oni su npr mislili da mogu uspeti nešto što su trezni procenili da ne mogu)
Kontaš poentu...

Izgleda da ako hoću da nastavim ovako da blogujem, moram izvući kutije s knjigama& skriptama

scabies scabies 03:37 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

čoveče kako ona parkira, ja prisustvovala da ljudi (m.r) zaneme, jer bilo je ono :vidi je šta se qrči, gde je pošla, nema šanse da uspe...
Meni je parkiranje omiljeni deo voznje. To je jedino sto je izazov! Nikad nisam ogrebala kola kad se uparkiravam, ali cesto se tako zavucem da kad isparkiravam ogrebem (dobro, desilo se samo 3puta (od toga 2 za 2 dana)). Tako je valjda uvek, covek najlakse pogresi na lakim stvarima. Kad je frka ukljuci se 100%.
Sad kad se ovako ocrneh, da malo izvadim situaciju. Jednom se ja ustremila da se parkiram na jedno mesto (bas delovalo na ivici nemoguceg), kad prilazi poznanik iz grupice koja je stajala u blizini, kaze: "izadji da ti parkiram, neces moci kad ****** nije uspeo malopre." I iznervirao se kad sam rekla da mogu sama. I svi gledali zacudjeno sta poqsavam. Kad sam se parkirala-nisu mogli da veruju. Prisao jedan lik-kaze: "E to je zena-zmaj!"
scabies scabies 03:46 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

Ovo ti slobodno procenjuješ?
Pa da!
Rekoh vec negde gore nesto na taj racun...
smanjena je brzina reakcija
Zavisi od stepena alkoholisanosti koliko. Ako reakcija kasni 0,1s to nije strasno. Ako kasni 1s-e, to je vec opasno.
najznačajniji uticaj je loša procena vozača šta mogu da urade!
Slazem se i za to. Ali to, valjda, malo zavisi i od osobe. Mogu ja da mislim da posle dva pica da mogu da vozim 140km/h, ali ne poqsavam. Razumes?
Nije da branim voznju posle alkohola, samo priznajem da mi se desava. Nego, bre, ja cu jos ispasti neki opasan alkoholicar ovde, a nije bas tako. Ja samo mislim da je covek pijan onda kad mu se manta u glavi, kad se poremeti gruba koordinacija i tako to. U takvom stanju je opasno sesti za volan. A u takvom stanju nikad nisam (sad mi neces verovati kad sam se predstavila kao da sam leceni alkoholicar )
acky acky 03:50 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)



Hehe, što volim kad im se tako natrlja na nos


(je se baš primila na ove smajliše)
acky acky 04:06 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

priznaj da si lečeni hehe!

Ja sam možda naivna, ali gledam ovako:
Ja ne znam...al ako alko-test odražava subjektivnu meru pijanosti, dakle ne koliko realno čaša popiješ, nego koliko te to u stvari "uhvati", a čike postavljaju granice posle kojih se ne sme voziti, kontam da imaju neku zaleđinu za takve odluke (neka istraživanja) i da nemam ja sad tu da se pitam mnogo...

Ne kažem da su uvek sva pravila koja neko postavi opravdana, daleko od toga, al jednostavno ne vidim sad neki razlog sem bezbednosni, da se ove konkretne granice postavljaju, pa ih i ne preispitujem, posebno jer i ne vozim, pa me konkretno , baš briga, moram priznati....
a...u onom "kratkom" izvodu by niccolo, ne neđoh odgovor koji mene tangira, no stvarno je srce za to prepričavanje, linkujem kome stignem, od vozača
scabies scabies 04:14 27.04.2009

Re: Nervni putevi :)

priznaj da si lečeni hehe!
Jedino gore od toga je neleceni
Bolje da odem pre nego sto pocnem da se pravdam i objasnjavam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana