Istorija| Sport| Život

O Bobu i adrenalinu

Budimac RSS / 16.04.2009. u 23:12

Boba sam upoznao na Nagy Fül iliti Big Ear festivalu alternativne muzike u Budimpešti onog dana kada je obavešten da je dobio mađarsko državljanstvo. Bio je srećan kao mali majmun. Meni nije baš bilo najjasnije zašto se rođeni Kanađanin, dakle posednik jednog sasvim pristojnog pasoša, raduje mađarskom državljanstvu, pa makar i bio mađarskog porekla. Na postavljeno pitanje sam dobio iznenađujuće koncizan i precizan odgovor: "Znaš, ovo je jedina zemlja na svetu u kojoj svako čita moje prezime pravilno."

Bob je totalni frik konvencionalnog izgleda. Kratko podšišan, obrijano lice, naočare, jeftino zgužvano odelo i kravata. Malo me je podsećao na crtanu varijantu Garfildovog gazde. Rođen je u Kvebeku, tako da je bilingvalan, pa se u zemlji iz koje su njegovi roditelji emigrirali 1956. izdržavao od davanja časova francuskog i engleskog. Madžarski je slabo divanio.

Na pitanje zašto je uopšte došao da živi u Mađarsku sam dobio neuobičajeno dugačak i krajnje otvoren odgovor. On je hemičar (mnogo kasnije ću saznati da je u english speaking community Budimpešte bio poznat pod nadimkom Crazy scientist), ali je i strastan konzument produkata kanabisa iliti duvač. Još na studijama je razvio mali do srednji biznis proizvodnje sintetičkog dopa (speed, ekstazi, LSD, you name it) koji je onda trampio za travu. Pao je vrlo brzo posle diplomiranja i dobio 2 i po godine zatvora od kojih je odležao 18 meseci. Mislio je, ili bolje nadao se, da je time frka završena, te da će se baviti svojim obožavanim zanimanjem. Međutim, criminal record ga je pratio i ubrzo mu je postalo jasno da nema šanse da dobije smisleni posao u struci. "Ako bi im rekao, ne bi me primili zbog toga, ako bi prećutao proverili bi me i saznali, pa me opet ne bi primili." Mađarska je krenula putem tranzicije, te je pomislio da je bolje davati časove jezika u Budimpešti nego biti dostavljač pica u Kvebeku ili Montrealu. Simple as that.

Ah da, od te životne epizode je rešio da nikad ne kupuje travu nego od tada gaji svoju. S obzirom da mu je životna deviza bila it's always better too much than not enough to su bile pristojne količine koje bi mu trajale godinu dana. Bivajući hemičar od otpadaka (lišća i stabljika) je pravio ulje. Elem, bilo je lepo družiti se sa Bobom.

Jedan dan nazove Bob da mi saopšti da ima VIP karte za "večiti derbi" Ferencvaroš – Ujpešt i da me pita da li bih išao sa njim u subotu na isti. Dobio ih je od učenika inače poslanika u mađarskom parlamentu. Bob nikad nije gledao fudbal uživo, pa ga zanima. Što da ne? Nisam ljubitelj fudbala ali sa Bobom će to svakako biti zanimljivo. Kažem mu da dođe kod mene jedno dva-tri sata pre meča, pa će mu se ispuniti želja da proba pravi apsint. On je svojevremeno, još na studijama, pokušao da napravi to piće (tada još uvek zabranjeno u svim osim 5 (pet) zemalja sveta) ali nije imao pojma da li je to uopšte bilo blizu pravog. Zahvaljujući činjenici da je sedište Slobodne Evrope u Pragu, glavnom gradu jedne od tih pet zemalja (u kojoj se apsint i proizvodi), ja sam imao redovno snabdevanje tom tekućinom, preko prijatelja koji je radio za taj radio.

Posle tri čašice apsinta (samo jednu smo popili po pravilima sa sve paljenjem i karamelisanjem šećera) i tri džointa od ulja (moram naglasiti da je Bobovo ulje bilo blago ali je radilo), prilično high, linijom plavog metroa smo otišli na Ferencvaroš stadion. Naša VIP loža je bila na severu. Sastojala se od bara na desnoj strani i stolova i stolica na levoj, a centralno su bile tri kaskade sa redovima fotelja. Sve to iza debelog stakla, tako da se prevruća atmosfera na stadionu jedva osetila. U gornjim uglovima prostorije su bila dva TV-a na kojima je išao prenos iste te utakmice.

Disciplinovano odgledasmo prvo jezivo dosadno bezgolno poluvreme da bi tek na pauzi ukapirali da je sve što se nudi za šankom bara free. Pošto smo zasitili zveri u našim stomacima gomilom sendviča navalismo po pivu. Mislim, nije valjda potrebno naglasiti da se nismo makli od šanka do kraja utakmice i duže... osim na kratko kada smo na pomenutim televizorima gledali reprizu gola koji je dao... pojma nemam koji tim (kasnijim research-om ustanovljavam da je to bio Ferencvaroš).

Kad je utakmica završena slika sa tih televizora nas je ubedila da ostanemo malo duže. Naime, sada se direktan prenos preselio van stadiona na pičkažu navijača, a videsmo da interveniše konjica i da je upotrebljen suzavac. Sačekajmo da to prođe, a i pivo je džaba. Dosta dugo smo bili sami sa šankerom kad je on u jednom trenutku rekao: "E momci, ja ostavljam frižider otključan vi se služite, a ja idem kući." No problemo!

Lagao bih kada bih rekao da znam koliko smo piva sunuli u sebe, ali znam da je Bob četiri preostale konzerve uredno spakovao u svoj ranac (uvek je nosio ranac što i nije bila uobičajena kombinacija sa odelom). Na moj predlog vratili smo se kod mene i nastavili sa apsintom i duvanjem da bih u jednom momentu zaključio da smo se dovoljno dobili, pa možda i nije tako loša ideja da napravimo pauzu i recimo odgledamo jedan film u bioskopu koji je samo jedan blok od mene. Imao sam na umu koji film hoću da gledam ali, jebi ga, uspeo sam da kupim kartu za film koji ne bih gledao ni pod pretnjom waterboarding-a – ah, ti glupavi multipleks bioskopi. Neka usrana komedija o američkom fudbalu i tipu koji timu donosi vodu. Kad smo ukapirali grešku bilo je, avaj, kasno – sedeli smo u sredini reda i bez pravljenja frke teško da bismo mogli napustiti bioskop.

Ta bedastoća nas je skoro skroz prizemila ili se to nama tako činilo, te se vratismo kod mene u kuhinju i nastavismo sa ubijanjem kako apsinta tako i tog Bobovog ulja. Ono što pouzdano znam je da je u flaši ostalo pića s prsta kad sam primetio da se Bob naginje napred, da mu pogled baš ne odaje prisustvo duha, a bogami i da mu bala malo curi iz ugla usana. Kako sam to primetio tako je Bob, sve u sedećem položaju, pao sa stolice na nos. Sva sreća pa nije razbio naočare. Nekako sam ga osovio na noge i uspeo da dovedem do vrata od WC-a, kad sam ih otvorio Bob je opet pao ali ne potpuno nekotrolisano, naime nije se povredio, a položaj koji je zauzeo tim padom je ležanje potrbuške sa glavom u WC šolji – direktna telefonska linija sa bogom, kako je Patrik, naš poznanik Škotlanđanin, definisao tu situaciju. Veći deo Boba, je bio izvan WC-a, praktično pregradivši na tom mestu usko predsoblje.

U tom, rekao bih ključnom, momentu iz dnevne sobe dolazi moja eks supruga (sa kojom sam živeo poslednje dane našeg odavno puknutog braka) i pastorak (19 godina tada). Dok je Bob praznio sadržinu svog probavnog trakta u WC šolju, sve grleći je, moja eks, na svom izuzetno kiknjastom mađarskom (profesor mađarskog jezika i književnosti), je krajnje suzdržanim i ljubaznim glasom počela da govori (Bobu) kako je njeno mišljenje da bi on trebao da ide kući. Bob naravno nije bio svestan bilo čijeg prisustva, pa zaboga on je u direktnoj komunikaciji sa bogom. Nekako ubedih familiju da se povuče u svoje odaje, a ja ću smestiti Boba u taksi i sve srediti.

Nemali problem je bio iscediti iz Boba adresu i izdržati taksistin pogled opipljive mržnje i nezanemarive doze gađenja. No, uspeo sam.

Vratih se u stan priključih se na internet da vidim najnovije vesti i skinem poštu. Valjevo, fabrika Krušik... ... nije bilo poginulih... Posle toga padoh u krevet i zaspah mrtvim snom.

Tri dana kasnije Bob mi je "svečano" priznao da sam ja prvi koji ga je napio under the table. Da li to znači da ja mogu da popijem i poduvam izuzetno velike količine navedenih toksina? Apsolutno ne! Postoji vrlo jednostavno objašnjenje – opisani događaj je bio 17. aprila pre tačno deset godina.

Adrenalin čini čuda.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Beleške na margini

Događaju prepričavanom u english speaking community Budimpešte, na žalost, nisam prisustvovao, ali poznavajući oba aktera, Boba i pomenutog Patrika, jako plastično ga "vidim". Verovatno opet preko nekog Bobovog učenika uvalili su se na neku eksluzivnu popodnevnu žurku koja se dešavala na brodu koji se vozao Dunavom. Ono baš high class. Elem, žurka se završila pristajanjem broda koji su sve zvanice imale napustiti. Prelazak preko daske je bilo too much kako za Boba tako i za Patrika, te su pali u vodu između keja i broda. To ne bi bilo ništa vredno prepričavanja da OBOJICA u rukama nisu nosili čaše sa šampanjcem i da je refleksna radnja OBOJICI bila da iste sačuvaju podignuvši ih visoko iznad glave, tako da su se u jednom momentu od njih videle samo ruke sa čašama iz kojih (ponosno navode obojica, a svedoci potvrđuju) nijedna kap nije prosuta.

–––

Bobov nadimak (crazy scientist) je bio potpuno zaslužen. Tokom školovanja, eufemistički da se odrazim, nisam voleo hemiju. Boba sam, međutim mogao da slušam satima kada priča o istoj – i gle čuda, sve mi bilo jasno.

Po definiciji Gordana(c) Bob je štreber na deseti stepen. Naime, njegova radoznalost je išla u svim mogućim pravcima. Jednom je napravio Faradejev kavez jer ga je veoma zanimalo da li bi isti neutralisao onaj alarmni sistem baziran na lepljenju metalne tračice na zaštićeni predmet. On i Tibor (njegov poslednji budimpeštanski flat mate) su kontemplirali testiranje u univerzitetskoj biblioteci u kojoj je Tibor radio. Međutim, Tiborov strah od gubitka radnog mesta je prevagnuo, te eksperiment nikad nije izveden.

–––

Iste godine (2000.) kada sam se ja preselio u Istanbul Bob se vratio u Kvebek. Prijatelj sa studija ga je zaposlio da radi na spektroskopu koji je njegova firma (u usponu) kupila. Danas je Bob jedini vlasnik te kompanije koja se bavi ispitivanjem kvaliteta vazduha u zatvorenim prostorima i prodavanjem saveta (know how) kako ga (kvalitet vazduha) poboljšati.

–––

Pre odlaska zabavljala ga je misao o jednom socijalnom eksperimentu. Naime, imao je jednu ogroooooooomnuuu staklenu činiju punu sitnog novca – To je devetogošišnji sitniš, – rekao bi svakome ko bi primetio tu činiju. Razmišljao je kako bi bilo da ga prospe na stepenište neke metro stanice, Blaha Lujza trg mu je bio u glavi. Posle nekoliko minuta opisivanja kako bi se ljudi verovatno lomili oko skupljanja istog odmahnuo bi rukom, – "Naaaah, neko bi mogao biti ozbiljno povređen." Bob ipak nije lik iz Bogosijanovih priča.

 



Komentari (215)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 23:21 16.04.2009

Hm, taj Bob.

Kad kaze:
od te životne epizode je rešio da nikad ne kupuje travu nego od tada gaji svoju.

Zaboravio je prvu zapovest Tonija Monatne - never get high on your own supply!

To je prekrsio, i sta se desilo - he fell in love with a toilet bowl. How predictable.
Budimac Budimac 23:33 16.04.2009

Re: Hm, taj Bob.

Zaboravio je prvu zapovest Tonija Monatne - never get high on your own supply!

Ispravka, profesore, to je bila zapovest Tonijevog patrona, onog koga je Toni ubio i preoteo mu ženu... A mislim da je apsint bio presudan za Bobovu ljubav prema WC šolji
nsarski nsarski 23:35 16.04.2009

Re: Hm, taj Bob.

to je bila zapovest Tonijevog patrona,

Da, secanje me izdaje...Toni je poznat po filozofskoj konstataciji - somebadda fucked up! (This time it's me.)
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:23 17.04.2009

Re: Hm, taj Bob.

Ti si, Budimac, zaista sretao zanimljive ljude!
Dobro je da si sve vreme ostajao - pri sebi, he, he, he...


P. S. Ovo mi se dojmilo
Budimac
Na moj predlog vratili smo se kod mene i nastavili sa apsintom i duvanjem da bih u jednom momentu zaključio da smo se dovoljno dobili, pa možda i nije tako loša ideja da napravimo pauzu

Dovoljno "dobiti sebe" - lepo rečeno.
maksa83 maksa83 23:28 16.04.2009

linija

prilično high, linijom plavog metroa smo otišli na Ferencvaroš stadion

Pitam se pitam, kako bi ste u tom stanju doživeli onaj "tešik viđazni.." glas koji se čuje u metrou na žutoj liniji. Meni skroz čistom je zvučao psihodelično, samo sam čeko da se u vagonu materijalizuje Hellraiser

naime nije se povredio, a položaj koji je zauzeo tim padom je ležanje potrbuške sa glavom u WC šolji – direktna telefonska linija sa bogom

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:31 16.04.2009

Будимпешта?

Ти си, изгледа, живео у узбудљивој Будимпешти.
Ја сам је, у неколико наврата, доживео као прилично поспану и стегнуту, некако рутинирану...

Шта је истина?
maksa83 maksa83 23:35 16.04.2009

Re: Будимпешта?

Ти си, изгледа, живео у узбудљивој Будимпешти.

Pa, verovatno ta ista tvoja, ali žuta linija (ako me sećanje ne vara, ona najstarija - prva metro linija u kontinentalnoj Evropi - koju su u originalu vukli konji, a koju im je izgradio onaj gradonačelnik anglofil po ugledu na London, pa im je i zgrada Parlamenta skoro kopija britanskog) je imala neki jako jako čudan glas na automatu, ravan i kao duboko drogiran.

Edit: Pomislih da je ovo na šta odgovaram pisao Budimac.
Budimac Budimac 23:35 16.04.2009

Re: Будимпешта?

Ја сам је, у неколико наврата, доживео као прилично поспану и стегнуту, некако рутинирану...

Шта је истина?

Hmmm, pospana i stegnuta? Preko dana možda... Noćom ume da bude itekako budna i raskalašna...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:45 16.04.2009

Re: Будимпешта?

maksa83
Edit: Pomislih da je ovo na šta odgovaram pisao Budimac.

А ја помислио да мени одговара Будимац...

Бооојааанеее!!!

Ах, добро, ено сам те пронашао...
bauer. bauer. 23:31 16.04.2009

...

Disciplinovano odgledasmo prvo jezivo dosadno bezgolno poluvreme da bi tek na pauzi ukapirali da je sve što se nudi za šankom bara free.


Jooooj!!! Pa kako tek na poluvremenu?
Budimac Budimac 23:38 16.04.2009

Re: ...

Pa kako tek na poluvremenu?

Ne smem ni da mislim šta bi bilo da smo to ukapirali odmah
Unfuckable Unfuckable 23:39 16.04.2009

čini mi se

ali znam da je Bob četiri preostale konzerve uredno spakovao u svoj ranac

da Bob ima nešto od naše krvi
(gre'ota da se baci...)
vrh
Budimac Budimac 23:46 16.04.2009

Re: čini mi se

(gre'ota da se baci...)

skroz Bob
mirelarado mirelarado 23:55 16.04.2009

Кобни апсинт

Претпостављам да би, да сте конзумирали само пиво и траву, Боб остао на ногама, али апсинт је био пресудан.
Будимац, оваква прича баш уочи празника... Не ради се, има се времена, биће их који ће се "убити" свакако.

Budimac Budimac 00:07 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

али апсинт је био пресудан.

Sasvim sigurno. Flaša apsinta na dvojicu malo li je?



Radilo se o ovom u sredini (Hill's)
Unfuckable Unfuckable 00:16 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

апсинт је био пресудан

Hill's

moram da priznam da, i pored zavidne hemičar - laborant (dakle, ništa - profesor) - karijere, nikada nisam došao u priliku da interreagujem sa gornjim naslovom, niti bilo kojim njegovim...rođakom
(a da sam bio svestan)
Budimac Budimac 00:21 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

moram da priznam da, i pored zavidne hemičar - laborant (dakle, ništa - profesor) - karijere, nikada nisam došao u priliku da interreagujem sa gornjim naslovom, niti bilo kojim njegovim...rođakom
(a da sam bio svestan)

Koliko ja shvatam apsint je tinktura, a ne proizvod destilacije, sa 75% alkoholom... (možda se varam ovo za tinkturu, ali ne i za procenat alkohola)...
mirelarado mirelarado 00:22 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Нисам, наравно, ни ја никада пробала, али сам читајући стекла утисак да је само за јаке играче.
ivana23 ivana23 00:25 17.04.2009

Re: Кобни апсинт



Apsint se pije na specifičan način. U visoku čašu ulije se malo apsinta, a zatim se na kašičicu u kojoj je šećer, lagano doliva ledena voda, koja mora da polako kaplje u čašu s apsintom. Svaka kap pretvara se u blještavobelu pahuljicu u zelenom apsintu. Šećer služi za ublažavanje gorčine pelina, a sama metoda pripremanja daje piću dodatnu čar.


Sadrži 72 procenta alkohola.
Budimac Budimac 00:26 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

(a da sam bio svestan)

Ovo me podseća na kuma mi (studirao u SSSR-u), kad mi je pričao šta je sve pio na moskovskim žurkama (uključujući i filtrirani aftershave) kao dokaz svoje principijelnosti mi je rekao: "Ali kerozin sam odbio da pijem!"
Unfuckable Unfuckable 00:27 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

75% ...
dobro sam pročitao ?
'el se to neko ...operiše, čemu to služi ?
mirelarado mirelarado 00:27 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

"Ali kerozin sam odbio da pijem!"

Принципијелан човек, нема шта!
Budimac Budimac 00:31 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

'el se to neko ...operiše, čemu to služi ?

pa ja sam ga voleo zato što uz minimalan trud dobijaš dejstvo vrlo brzo. Sad znam da ćeš me pljunuti za poređenje, ali (u normalnim okolnostima) 2-3 čašice apsinta su kao boca vina, sa tom prednošću da ne moraš da piješ vino (nadam se da sam se ovim izvadio )
Unfuckable Unfuckable 00:36 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

vino ..ispravna odluka.
Ja sam ložio jednog bilmeza, na jutarnjim vežbama na faksu (na koje sam stigao / donet "od preksinoć" ) da smo, kada je ponestalo pravih stvari - malo radili benzin sa vodom i da je bilo ok, jedino što je šit ispao zbog opće zabrane pušenja, što devojke naravno nisu poštovale, eheh kak'e je orgije propustiooo...
kreten je poverovao.
(ili se meni samo tako činilo, jutra su stvorena za to)
maksa83 maksa83 00:39 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Ovo me podseća na kuma mi (studirao u SSSR-u), kad mi je pričao šta je sve pio na moskovskim žurkama (uključujući i filtrirani aftershave) kao dokaz svoje principijelnosti mi je rekao: "Ali kerozin sam odbio da pijem!"

Meni prijatelj Rus pričao da su za vreme Mihajlove perestrojke, kada je cena votke upetostručena, kafane pretvarane u omladinske domove, a na reklamama se na svadbama nazdravljalo sokom umesto votkom, itd. u trenutcima krize <tu ga ja prekinem i kažem: "znam! you drank aftershave!", on: "no-no-nooo aftershave is ooookkk">, dakle kaže da su kupovali imalin (cela Rusija u to vreme ima samo jednu vrstu imalina, naravno) koji je u sebi sadržao alkohol, mazali ga na prepečen tost, čekali da imalin pusti taj alkohol i tost ga pokupi, a onda zgrebu imalin i jedu taj tost. Njegova žena klima glavom - "da, tako je bilo". Studenti ekonomije na Lomonosovu.
Unfuckable Unfuckable 00:46 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

auh majkomila, je l' ovo neki recept za nadolazeću krizu, jbt
i da li je onaj Čiča mislio višeznačno kada je rekao da je jako dobro da svako od nas pripremi po neku "bašticu" ?
trener92 trener92 00:56 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

proizvod destilacije,

biljke Artemisie absinthium

odličan tekst
( dobro je da niste prošli k`o Van Gog , kažu da je pod uticajem absinta odsekao sebi uvo) , a priča se i da je Hemingvej pisao dok je konzumirao isti)
Kod nas se valja neki hrvatski, tamo se i proizvodi ( ) , niko ne zabranjuje ( bar ja ne znam)
Unfuckable Unfuckable 01:01 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

s obzirom na procenat, mogao je da seče šta god poželi, bez grča na licu
Budimac Budimac 01:06 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Artemisie absinthium

koja se srpski zove pelin... Pelinkovac ring a bell?

Inače moderna istraživanja o absintu opovrgavaju krajem 19. veka ustaljeno uverenje da halucinogene supstance iz pelina čine ovo piće ubistvenim i kažu da je je aktivna supstanca pelina u absintu skroz zanemarljiva, odnosno da je jedina aktivna supstanca alkohol.
trener92 trener92 01:08 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Unfuckable
s obzirom na procenat, mogao je da seče šta god poželi, bez grča na licu


Samo ,gproblem je ako se meša sa travom,ili nekom cugom usput, pošto sadrži tujon, slična m struktura kao THC ( kanabis) pa je "ludara izraženija, ali što kaže jedan ludak koji je svojevremeno konzumirao "Pitralon" ( Budimac bi trebalo da je čuo) "glavno je da se manta"
Unfuckable Unfuckable 01:12 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Brion se koristio u JNA, takođe
a i po zatvorima
nsarski nsarski 01:15 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Ruski koktel recepti (prema Venediktu Jerofejavu - Moskva-Petuski.)

Komsomolkina suza
Lavanda 15 g
Verbena 15 g
Brezova voda 30 g
Lak za nokte 2 g
Zubni eliksir 150 g
Limunada 150 g


miris zeneve
beli jorgovan 50g
sredstvo protiv znojenja nogu 50g
pivo 200g
spiritni lak 150g

Koktel PASJA UTROBA
pivo 100g
sampon "sadko-bogati gost" 30g
losion protiv peruti 70g
sredstvo protiv znojenja nogu 30g
sredstvo za tamanjenje sitne gamadi 20g
Sve to drzati nedelju dana preliveno preko duvana, a zatim servirati
trener92 trener92 01:15 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Pelinkovac ring a bell?


Pelinkovac je bistra izvorska voda naspram apsinta samo te boli glava od njega
Budimac Budimac 01:26 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Pelinkovac je bistra izvorska voda naspram apsinta samo te boli glava od njega

Ma da, ali se od iste biljke prave...
Budimac Budimac 01:28 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Ruski koktel recepti (prema Venediktu Jerofejavu - Moskva-Petuski.)


Jedino mi ovaj zadnji nije jasan. Da li se jede ili pije? Šta sa duvanom, motaju se džokavci?
trener92 trener92 01:28 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Komsomolkina suza

miris zeneve

Koktel PASJA UTROBA


Preporuka ( čini se da je ovo poslednje najizazovnije ( nije loš ni klasični ( jednostavni) "armirani beton"
( vino + vinjak ili rakija po izboru)
Unfuckable Unfuckable 01:34 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

ja sam negde pročitao da postoji koktel
"Beli medved"
koji se sastoji od belog vina i vodke
(i želje za samoubojstvom, rekao bih...)
nsarski nsarski 01:35 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Šta sa duvanom, motaju se džokavci?

Valjda zbog arome ili nekog nepoznatog hemijskog procesa.

Absinthe drinker:
nsarski nsarski 01:42 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

ja sam negde pročitao da postoji koktel
"Beli medved"
koji se sastoji od belog vina i vodke


Ne, taj se zove "Sibirski spricer" (Sipas pola case votke i razblazis sa vinom - penusavo je najbolje)

"Ruska podmornica" je kad casicu rakije (votke) potopis u krigli piva.

Edit.
Novi ruski bogatasi prave "Sibirski spricer" sa votkom i sampanjcem, ali ja se s tim ne slazem.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:43 17.04.2009

Re: Кобни апсинт


Absinthe drinker by Pablo Picsso

mirelarado mirelarado 01:48 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Упозорење:
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:52 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

pa Mort nego šta vidi mu formulu




edit: ovo će moj kolega hemičar unf da razume
mimi09 mimi09 02:14 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

ova je ipak najlepsa
Budimac Budimac 02:20 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

pa Mort nego šta vidi mu formulu

Plakat ne kaže da je absint smrt nego poziva na smrt absinta, odnosno zabranu (koja je kasnije i usledila da bi se od 90-tih prošlog veka polako ukidala), jer:

Absinthe has been frequently and incorrectly described in modern times as being hallucinogenic. In the 1970s, a scientific paper mistakenly reported thujone was related to THC, the active chemical in cannabis.[60] Martin Paul Smith incorrectly argued that absinthe had narcotic effects due to the fermentation process in early 2008.[61]

Ten years after his 19th century experiments with wormwood oil, the French Dr. Magnan studied 250 cases of alcoholism and claimed that those who drank absinthe were worse off than those drinking ordinary alcohol, and that they experienced rapid-onset hallucinations.[62] Such accounts by absinthe opponents were embraced by its most famous users, many of whom were bohemian artists or writers.[63]

Two famous painters who helped popularize the notion that absinthe had powerful psychoactive properties were Toulouse Lautrec and Vincent van Gogh, the latter having suffered from mental instability throughout his life. In one of the best known accounts of absinthe drinking, Oscar Wilde described the feeling of having tulips on his legs after leaving a bar.[64]

Today it is known that absinthe does not cause hallucinations.[65] Thujone, the active chemical in absinthe, is a GABA antagonist; and while it can produce muscle spasms in large doses, there is no evidence that it causes hallucinations.[65] It has been speculated that reports of hallucinogenic effects of absinthe may have been due to poisonous chemicals being added to cheaper versions of the drink in the 19th century, to give it a more vivid color.[66]

However, the debate over whether absinthe produces effects on the human mind additional to those of alcohol has not been conclusively resolved. The effects of absinthe have been described by some as mind opening.[65] The most commonly reported experience is a 'clear-headed' feeling of inebriation — a form of 'lucid drunkenness'.[67] Chemist, historian and absinthe distiller Ted Breaux has claimed that the alleged secondary effects of absinthe may be caused by the fact that some of the herbal compounds in the drink act as stimulants, while others act as sedatives, creating an overall lucid effect of awakening.[68]

Long term effects of low absinthe consumption in humans remain unknown, although the herbs in absinthe have both painkilling[69] and antiparasitic[70] properties.

Izvor. Sad me mrzi da guglam, pa dajem taj izvor koji čak ostavlja mogućnosti da je thujone aktivna supstanca, mada sam pročitao vipe studija koje tvrde da je on prisutan u tako minornim količinama da ne može biti aktivna supstanca, a pored alkohola od 75-82% šta će ti aktivnije?
Budimac Budimac 02:57 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

pa Mort nego šta vidi mu formulu

Umesto EDIT-a prethodnog komentara evo boljeg izvora od wikipedije.

Ted Breaux, a chemist and microbiologist who had reverse engineered the liquor's recipe and discovered that there was barely any thujone present (November 2005). During harvest and distillation, he explained, its concentration was reduced to a minuscule five parts per million.

Studija Ted Broa je objavljena prošle godine u Journal of Agricultural and Food Chemistry (pdf fajl).
Blade Runner Blade Runner 03:00 17.04.2009

Jesi li je vido?

Budimac Budimac 03:06 17.04.2009

Re: Jesi li je vido?

Blade Runner

Pa ja skoro da nisam bio ni (jako) pijan (adrenalin stvarno čini čuda), a Bob mi nije spominjao vile i zvončice :)))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:09 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Plakat ne kaže da je absint smrt nego poziva na smrt absinta,

Budimac pa šta sam ja rekla? Mort nego šta vidi mu formulu...
Budimac Budimac 03:16 17.04.2009

Re: Кобни апсинт


Budimac pa šta sam ja rekla? Mort nego šta vidi mu formulu...

Njanjo formulu čega? Koliko ja shvatam to je formula thujone-a (kako god se to kaže na srpskom) ne apsinta, a u prethodnim komentarima sam ti dao podatke i link za studiju koja kaže koliko toga sadrži apsint (minuscule five parts per million). Ima mnogo gorih (jačih) legalnih otrova od apsinta, koji je na pravdi boga dobio lošu reputaciju upravo plakatima i aktivizmom tog tipa (kraj 19. i početak 20. veka)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:41 17.04.2009

Re: Кобни апсинт


pa sve se slažemo ne znam što me ne razumeš. našla sam studiju preko naše digitalne biblioteke jer mi tvoj link za pdf file nije radio. o ovoj pričaš jel:

Chemical Composition of Vintage Preban Absinthe with Special Reference to Thujone, Fenchone, Pinocamphone, Methanol, Copper, and Antimony Concentrations
Dirk W. Lachenmeier†*, David Nathan-Maister, Theodore A. Breaux§, Eva-Maria Sohnius, Kerstin Schoeberl and Thomas Kuballa
Today it seems a substantial minority of consumers want these myths to be true, even if there is no empirical evidence that they are. These consumers seem to feel that absinthe, in view of its fabled and exotic reputation, ought to be dangerous, even in the absence of evidence that it is. It is to be hoped that this paper will go some way to refuting at least the first of these myths, conclusively demonstrating that the thujone content of a representative selection of preban absinthe, including the largest and most popular brands, fell within the modern EU limit of 35 mg/L.
Budimac Budimac 03:50 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

njanja_de.manccini

pa sve se slažemo ne znam što me ne razumeš. našla sam studiju preko naše digitalne biblioteke jer mi tvoj link za pdf file nije radio. o ovoj pričaš jel:

Da, (verovatno sam ispravio link sada). Super ako se razumemo
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:19 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Budimac
"Ali kerozin sam odbio da pijem!"
Mirelarado
Принципијелан човек, нема шта!


Pa posle se čudimo što je P. Pazolini (kako nam upravo na svom blogu prikazuje Srdjan Mitrović) svojim junacima u "Salu" (Salo) svašta davao da jedu (uključujući i fekalije) i piju, a i da rade... bez sramote i stida.

Ljudi mogu ponekad biti zaista čudni, zar ne?
angie01 angie01 07:32 17.04.2009

nema priche o apsintu bez...

vladimir petrovic vladimir petrovic 07:41 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Nsarski
Absinthe drinker:

Kako se apsint mnogo pio u umetničkim krugovima Pariza, to ima dosta slika (Pikaso, Mane i drugi) na tu temu, Naravno, u pitanju je: Le Buveur d'absinthe.

Prave stvari treba zvati pravim imenima, he, he, he...
angie01 angie01 07:47 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

to ima dosta slika


lotrek


vishnja92 vishnja92 09:59 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

"Ruska podmornica" je kad casicu rakije (votke) potopis u krigli piva.

i odlicno ide uz skijanje i sneg i sve te hladne stvari.
dok je recimo "Lenjingrad" (dl votke+dl vermuta) bas onako kafansko pice, za gradske uslove - al sto rece nsarski, ja se s tim ne slazem.
myredneckself myredneckself 13:50 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

ja sam negde pročitao da postoji koktel
"Beli medved"
koji se sastoji od belog vina i vodke
(i želje za samoubojstvom, rekao bih...)

imaju oni čudne ukuse za te koktele sa vodkom. evo ovaj na pr.- Bullshot-
veeelika čaša ...4/5 naravno vodke
1/5 goveđe supe
6 kapi worčester sosa
kap dve limunovog soka
bibera i malo leda
...i ne treba da dangubiš s vremenom za klopu
myredneckself myredneckself 16:42 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Ima mnogo gorih (jačih) legalnih otrova od apsinta, koji je na pravdi boga dobio lošu reputaciju upravo plakatima i aktivizmom tog tipa (kraj 19. i početak 20. veka)

to rade i danas sa kampanjom protiv pušenja duvana
mirelarado mirelarado 17:08 17.04.2009

Re: Кобни апсинт

Plakat ne kaže da je absint smrt nego poziva na smrt absinta, odnosno zabranu


Зато сам и "окачила" плакат, да покажем како је изгледала кампања против апсинта, коју си у тексту споменуо.
miloradkakmar miloradkakmar 11:08 18.04.2009

Re: Кобни апсинт

Sadrži 72 procenta alkohola.

Najžešće što sam probao , tamo negde polovinom 7o-ih , je ukrajinska votka sa 7o %. Sećam se da je boca bila od pola litre, svetlo-braonkasta etiketa ... ostalo je ostalo van sećanja.
dragoljub92 dragoljub92 11:23 18.04.2009

Re: Кобни апсинт

тамо негди спочетка седамдесетих је творница бадел правила некакав чајни рум који је био изнад 70 процената,есад једино што се сећам у вези тога пића и журки је величанствени укускоји је остајао у свести и устима а којисмо ми звали-,,кодасам глођао клозетске даске" остало је нестало у магловитим испарењима дотичног рума.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:36 17.04.2009

trainspotting

Budimac Budimac 01:10 17.04.2009

Re: trainspotting

trainspotting theme

Odličan film...
No, opijati su sasvim neka druga priča, koju sam (a i Bob koliko znam) uvek držao daleko od sebe...
sybil sybil 02:20 17.04.2009

Re: trainspotting

Budimac
trainspotting themeOdličan film... No, opijati su sasvim neka druga priča, koju sam (a i Bob koliko znam) uvek držao daleko od sebe...

dobro kazes. ja probala jednom vutru, gospode boze malo je reci raj. posle toga otisla ekspresno u banju na 20 dana da ne bi pala u iskusenje.
Unfuckable Unfuckable 02:40 17.04.2009

Re: trainspotting

ih sybil...jednom ?
Budimac Budimac 02:52 17.04.2009

Re: trainspotting

dobro kazes. ja probala jednom vutru, gospode boze malo je reci raj. posle toga otisla ekspresno u banju na 20 dana da ne bi pala u iskusenje.

Nismo se razumeli, opijati su derivati maka.
Vutra s tim nema veze, ja probao mnooooooogo puta
sybil sybil 02:54 17.04.2009

Re: trainspotting

Unfuckable
ih sybil...jednom ?

jednom. da sam nastavila dosla bih do heroina garant.
Blade Runner Blade Runner 03:02 17.04.2009

Re: trainspotting

jednom

probas. Posle toga konzumiras.
sybil sybil 03:04 17.04.2009

Re: trainspotting

Blade Runner
jednom probas. Posle toga konzumiras.

da, pa onda jace, jace, jos jace, najjace, djavo odnosi salu.
bauer. bauer. 03:09 17.04.2009

Re: trainspotting

Nismo se razumeli, opijati su derivati maka.
Vutra s tim nema veze, ja probao mnooooooogo puta

Ma vidi, ja vutru nisam probao, i ne nameravam. Meni i derivati hmelja otvaraju ponekad nezamislive vidike. Do te mere da i stvaralaštvo Tome Zdravkovića može lepo da legne (u izuzetno retkim situacijama, doduše)
Budimac Budimac 03:23 17.04.2009

Re: trainspotting

bauer.
Nismo se razumeli, opijati su derivati maka.
Vutra s tim nema veze, ja probao mnooooooogo puta

Ma vidi, ja vutru nisam probao, i ne nameravam. Meni i derivati hmelja otvaraju ponekad nezamislive vidike. Do te mere da i stvaralaštvo Tome Zdravkovića može lepo da legne (u izuzetno retkim situacijama, doduše)

Pa naravno stvar slobodnog izbora, odnosno manje slobodnog jer se države mešaju u to šta je dozvoljeno, a šta nije (po meni totalno pogrešno i neopravdano). Kad bih (uvek) mogao da biram čime ću da otvaram vidike alkohol verovatno ne bih nikad konzumirao (no pivo i nije neki alkohol , a da otvara vidike hmmm...)
Unfuckable Unfuckable 03:27 17.04.2009

Re: trainspotting

djavo odnosi salu.

nekima od nas šala odnese đavla, zavisi
bauer. bauer. 03:31 17.04.2009

Re: trainspotting

no pivo i nije neki alkohol

znaš kako se kaže...

Budimac Budimac 03:33 17.04.2009

Re: trainspotting


znaš kako se kaže...

Znači da te zamišljam ovako?

bauer. bauer. 03:43 17.04.2009

Re: trainspotting

Znači da te zamišljam ovako?

Pa tako nekako, ali važno je da sam u dobrom društvu

Unfuckable Unfuckable 03:45 17.04.2009

Re: trainspotting

da, pa onda jace, jace, jos jace, najjace, djavo odnosi salu.

jače, manijače
sybil sybil 03:45 17.04.2009

Re: trainspotting

Unfuckable
djavo odnosi salu.nekima od nas šala odnese đavla, zavisi

a nekima kao meni je adikcija i dekadencija u krvi pa moraju da paze kako se sale.
sybil sybil 03:54 17.04.2009

Re: trainspotting

Unfuckable
da, pa onda jace, jace, jos jace, najjace, djavo odnosi salu.jače, manijače

ma ne, nego

ti si sav moj bol
Unfuckable Unfuckable 03:57 17.04.2009

Re: trainspotting

ti si sav moj bol

to ...morning after
ako uopće glava ostane na ramenima
Blade Runner Blade Runner 04:00 17.04.2009

Re: trainspotting

Ne bi ovo menjao nizasta

sybil sybil 04:19 17.04.2009

Re: trainspotting

meni moze martini.

ubedljivo najbolja stvar, kokteli na suncu na tajlandu, pinacolada, moito, margarita, svasta.
bauer. bauer. 04:25 17.04.2009

Re: trainspotting

meni moze martini.

shaken, but not stirred, I'll take it
sybil sybil 04:27 17.04.2009

Re: trainspotting

Unfuckable
ti si sav moj bolto ...morning afterako uopće glava ostane na ramenima

jel imas bulimiju od preteranog pica?
ja da. i glavobolju pride.
acky acky 04:28 17.04.2009

Re: trainspotting

...a mene ste "naterali" da odem sipati sebi
tja, vino....
u nedostatku ičega drugog
dunja73 dunja73 12:51 17.04.2009

Re: trainspotting

kokteli na suncu na tajlandu, pinacolada, moito, margarita, svasta.

bez Tajlanda ...imam odbojnost na isti..




Sex on the Beach

sybil sybil 13:05 17.04.2009

Re: trainspotting

shta..... krvava mery je zakon.
bloody mary
sybil sybil 13:06 17.04.2009

Re: trainspotting

na tajlandu se tai mai sluzi u ananasu, a pinacolada u kokosu, divota.
dunja73 dunja73 13:35 17.04.2009

Re: trainspotting

na tajlandu se tai mai sluzi u ananasu, a pinacolada u kokosu, divota

zato se na sredozemlju pliva kraulom
mariopan mariopan 21:09 17.04.2009

Re: trainspotting

Budimac
dobro kazes. ja probala jednom vutru, gospode boze malo je reci raj. posle toga otisla ekspresno u banju na 20 dana da ne bi pala u iskusenje.

Nismo se razumeli, opijati su derivati maka.
Vutra s tim nema veze, ja probao mnooooooogo puta

dragoljub92 dragoljub92 21:13 17.04.2009

Re: trainspotting

Budimac
dobro kazes. ja probala jednom vutru, gospode boze malo je reci raj. posle toga otisla ekspresno u banju na 20 dana da ne bi pala u iskusenje.

Nismo se razumeli, opijati su derivati maka.
Vutra s tim nema veze, ja probao mnooooooogo puta

ја пробо једноим и није деловачо уопће.изгледа да сам си травоотпоран
Budimac Budimac 21:19 17.04.2009

Re: trainspotting

ја пробо једноим и није деловачо уопће.изгледа да сам си травоотпоран

Dešava se... dešava se... poznato kao sindrom "nije mi ništa"
dragoljub92 dragoljub92 21:40 17.04.2009

Re: trainspotting

Budimac
ја пробо једноим и није деловачо уопће.изгледа да сам си травоотпоран

Dešava se... dešava se... poznato kao sindrom "nije mi ništa"

незезам се,донело жемско домаћу производњу коју смо дрпили вече пре тога,осушно на фен и ,,...све по правилу" као што Песник рече ,ономад,ал није се примило код ја.
Unfuckable Unfuckable 21:46 17.04.2009

Re: trainspotting

pa, obično ništa i ne bude otprve, bar koliko se ja sećam...
vishnja92 vishnja92 21:52 17.04.2009

Re: trainspotting

Dešava se... dešava se... poznato kao sindrom "nije mi ništa"

pajz, dragoljube, mene je jednom ispreskakao ovom replikom....
dragoljub92 dragoljub92 21:53 17.04.2009

Re: trainspotting

Unfuckable
pa, obično ništa i ne bude otprve, bar koliko se ja sećam...

епа за другу нисам имо стрпљење
dragoljub92 dragoljub92 22:01 17.04.2009

Re: trainspotting

vishnja92
Dešava se... dešava se... poznato kao sindrom "nije mi ništa"

pajz, dragoljube, mene je jednom ispreskakao ovom replikom....

ма ја нисам противник,само кажем да није деловало а нисам се трудио даље
Unfuckable Unfuckable 22:04 17.04.2009

Re: trainspotting

а нисам се трудио даље

nisi dao šansu emoUciji da se rasplamsa

ps: ma nema veze i to što imaš nešto protiv, gre'ota bi bila da su svi - za
dragoljub92 dragoljub92 22:21 17.04.2009

Re: trainspotting

to što imaš nešto protiv

јебемга,дал си глув.јас кажем нисам против ал на ја није деловало а нисам био спреман да му дам шансу други пут
Unfuckable Unfuckable 22:32 17.04.2009

Re: trainspotting

ok, ok
ma rekoh ništa strašno i ako imaš protiv,
nisam ni ja zagriženi juzer...a mislim, i šta će mi pored čistog zraka ovde, jelte

ps : a što si protiv, ako nije tajna ?
dragoljub92 dragoljub92 22:41 17.04.2009

Re: trainspotting

Unfuckable
ok, ok
ma rekoh ništa strašno i ako imaš protiv,
nisam ni ja zagriženi juzer...a mislim, i šta će mi pored čistog zraka ovde, jelte

ps : a što si protiv, ako nije tajna ?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana