Savetnici, novinari, rasisti...

Goran Miletic RSS / 21.09.2007. u 23:48

sadasnji
sadasnji
Znam da ce dežurni “zaštitnici Srbije” na ovom blogu opet osetiti potrebu da me posavetuju da “ostanem tamo”, ali ponovo pišem iz perspektive čoveka koji na nekoliko nedelja ode iz Srbije, a svakodnevno prati šta se dešava „kod kuće“. Za čitaoce iz prve rečenice, odmah pojašnjenje da ne čitam samo B92, već bukvalno sve medije koji imaju tzv. elektronsko izdanje. Dakle, šta najviše može da vas iznervira u ovakvoj situaciji ? Prva tri mesta na mojoj listi su odneli SAVETNICI, NOVINARI i RASISTI. Dok se prve dve kategorije odnose na savetnike i novinare različitih boja, ministara i redakcija, ova treća kategorija obuhvata ksenofobične, homofobične, intimne ljubitelje rezultata fašizma i poštovaoce (ne toliko lika koliko dela) Ratka Mladića.

SAVETNICI su korisna biljka, koja je počela da buja neverovatnom brzinom posle klimatskih promena oličenih u 5. oktobru. Počeli su da se pojavljuju i tamo gde bi ste se najmanje nadali. Prvo su radili ono što im jeste formalna uloga – da SAVETUJU. Tada je sve bilo OK, a onda smo otkrili da neki od njih i ODLUČUJU, pa ako treba „nešto da se završi“, oni su bili najpogodnije osobe. Dovoljno blizu, a dovoljno daleko. Trenutno se nalazimo u trećoj fazi, u kojoj se savetnici pojavljuju u medijima gotovo isto onoliko koliko i ministri, premijer, predsednik. Pred kamerama i novinarima, oni uglavnom MISLE, često iznose opasne stavove, koji su predmet polemike u javnosti čitavih nekoliko dana. Za to vreme ministar/premijer/predsednik koga oni savetuju – uglavnom ćuti. Kada brljotina savetnika dovoljno dana bude u medijima, ona obično dospe i do diplomata u Beogadu, međunarodnih organizacija i sl. koji u jednom trenutku postave nezgodna pitanja ministru/premijeru/predsedniku. On onda izađe u javnost, nemušto pojasni izjavu svog savetnika, a (civilno) društvo ćuti jer ipak „bolje oni nego radikali“.

Dakle, šta smo naučili o savetnicima? Prvo, to je idealna osoba za izbegavanje odgovornosti koje sa

bivši
bivši
sobom donosi put u Evropu, tranzicija i stvaranje vlasti koja je odgovorna građanima. Uz svoje savetnike koji su više od toga, najviši predstavnici vlasti mogu da ćute, mogu da daju odmerene izjave koje ništa ne znače i da budu spokojni. Njihovi savetnici će često reći sve što oni ustvari misle, a ne smeju da kažu zbog građana/EU/USA/pregovora o Kosovu. Niko se neće preterano uzbuditi, a i kada neko postavi pitanje, ništa lakše nego promeniti izjavu, umanjiti njen značaj itd. Drugo, ta osoba je idealna za podizanje rejtinga stranke kojoj državni funkcioner pripada. Tako dotična osoba uspeva da ispoštuje pravilo da treba da bude „u službi građana“ dok je na vlasti, a da istovremeno daje izjave koje će da „otkinu deo glasačkog tela“ nekoj drugoj stranci. Na kraju, svako svakom ponešto otkida i to preko savetnika, a pritom oni služe i za odmeravanje snaga dve partije, bez obzira što one vrše vlast zajedno. To je važna stavka, jer pored hleba, narodu (glasačima) treba i igara. Treće i najvažnije, ako se savetnik previše zanese, najlakše ga je smeniti, naterati da podnese ostavku i ili da mu naprosto „prestane dužnost“. Ako se baš i ne slažete sa ovim što ste upravo pročitali, setite se uloge raznih savetnika nekadašnjeg Predsednika , a sadašnjeg Premijera Koštunice u raznim situacijama, uključujući i atentat na Đinđića. Naprosto, javnost (a i drugi organi) nikada nisu probili taj „zid“ Premijera i svi smo i dalje uskraćeni za odgovore da li oni nešto JESU ili NISU uradili. Nepisano pravilo u Srbiji: Niko ne pritiska savetnike!

Zašto su me posbno iznervirali savetnici ovih dana? Sem izjava o NATO, Kosovu i Hagu, video sam da neki, inače OK ljudi, pate od neverovatnih sindroma kada postanu savetnici. Kada je Božidar Đelić, potpredsednik Vlade, rekao da ćemo biti u EU na VIDOVDAN 2014, ja sam to progutao, misleći da je to ustupak desničarima iz DSS u Vladi. Znate i sami tu foru, sve u Srbiji mora da se desi do nekog velikg verskog praznika, a Vidovdan je zgodan zbog Kosova, pa sad građani odjednom treba da počnu da ga pamte zbog EU, a ne zbog boja na Kosovu. Progutah ja to, a onda kroz nekoliko dana, njegov savetnik, koji je inače imao veoma objektivne poglede na svet i stvarnost Srbije, izjavio da je cilj Srbije da ponese kandidaturu za članstvo u EU vreme predsedavanje Slovenije, da bi kandidatura bila odobrena za vreme predsedavanja Francuske. To vam je isto kao oni Vidovdani, Mitrovdani, Jovandani itd, samo u izvedbi DS. Kandidatura se podnosi kad se steknu uslovi, odbrava takođe kada se jasno definisani uslovi ispune itd. Plan Srbije bi trebalo da bude da reformiše zakone, institucije i državu što pre, a za kandidaturu ćemo lako. Šta vredi što ja ovo znam i pišem kad moj deda kaže : „Pa vidiš da je savetnik od ONOG TVOG Đelića rekao da ćemo da budemo kandidat iduće godine“. Kad počnem da mu objašnjavam, pogleda me belo. To je reakcija prosečnog građanina Srbije.

NOVINARI su druga kategorija koja vas može dovesti do ludila. I dalje odbijam da priznam da toj branši pripadaju ljudi koji rade u Kiriru, Press-u, Pravdi i sličnim kantama za đubre (em služe za đubre, em im mnogo naroda dnevno prilazi). Odbijam da priznam razloge kao što su „moram da prehranim sitnu decu“, „Tamo mi je bolja plata“ i „Ma, sve su novine iste, ne znaš ti kako je u ...“ koje su mi građani koji rade u ovim kantama, navodili kao razloge svog rada u njima. Oni uglavnom misle da su bolji od kolega u pravim medijima, zato što imaju „izvore“. Više puta sam se na bezazlenim primerima lično uverio da možete bukvalno sve da plasirate u te kante, ali i ko su izvori nekih informacija. Da nije tužno, bilo bi smešno. Oni su vam odličan medijum (medijum, a ne medij) da savetnici iz prethodnog pasusa plasiraju gluposti građanima koji prilaze ovim kantama. Oni koji reaguju na smrad iz kante, budu najčešće ignorisani ili napadnuti.

Da se vratimo pravim novinarima. On što mene NIKADA ne nervira je kada neki novinar ne poznaje temu. Niko od nas ne zna sve, ali me zaista nervira kada neko neće da pročita ama baš ništa o temi o kojoj piše. A kada ne zna ništa, onda uglavnom pita nekog kolegu ili koleginicu koga da zove za izjavu. Tada dođemo u situaciju da neki događaj/incident komentarišu UVEK isti ljudi tj. uvek ista osoba u svakim novinama/radiju/TV. Pomenuti komentatori možda mogu proći kao kompetentni za jednu, ali za neku drugu temu svakako ne. Jako dugo pokušavam da ukapiram zašto te ljude zovu, ali sem titule koju imaju, nisam baš shvatio druge motive. Uvek se setim da ima mnogo kompetentnih i sa diplomom, koji JESU istraživali takve i slične događaje/incidente/fenomene. Svi novinari sa kojima sam neformalno razgovarao o ovome, rekli su mi da neke ljude ne zovu za komentar jer su „ekstremni“, a za drugu grupu mojih predloga su rekli „a ko ti je sad taj?“ Sve u svemu, recite mi tip vesti ili incidenta, reći ću vam koga su skoro svi zvali za komentar, navodeći da je „analitičar“, neko ko se „dugi niz godina bavi ovom problematikom“ i sl. Takva osoba obično ne govori jezikom činjenica, već se gađa sa teorijama zavere. Takon naprimer, prema ovim „analitičarima“ konflikt u Preševskoj dolini nije počeo zbog sistematske diskriminacije i ponašanja prema Albanicima koje je bilo isto kao na Kosovu (činjenica za ovo imate i više nego što je potrebno), nego zbog droge. To je valjda sexy za svakog novinara, a i lepo da čuje narod.

Sećam se scene kada je novinarka tek pokrenutog Infotop-a na PINKu, držeći u ruci izveštaj „Otmice i nestanci ne-Albanaca na Kosovu“, pitala doslovce Natašu Kandić : „Gospođo Kandić, danas ste predstavili novu knjigu vašeg Fonda, u čemu se radi u njoj?“ I dalje hoću da verujem da su DANAS, BLIC, B92, VREME i još neki mediji drugačiji od ostalih. I dalje želim da verujem da tu rade ljudi koji se trude, koji će neke stvari proveriti, pročitati i sl. Da to nije teško, pokazuju ljudi koji rade u stranim redakcijama, koji za jednu vest nađu različite, ali VEOMA kompetentne sagovornike, koji se nekom temom zaista bave, a ne igraju se „interesa Amerike i velikih sila“, „droge na Balkanu“ i „moćnih lobista iz senke“. Evo naprimer, da sam novinar u nekom mediju, ja bih za svaki naredni komentar o NATO-u zvao Jelenu Milić. Nekoliko poslednjih blogova je pokazalo kako izgleda kada neko čita i zna nešto o nekoj temi. Ali očigledno da su nekim novinarima profesori bliski smišljanju teorija bolji sagovornici.

I još jedan mali detalj od pre neki dan. Vidim vest na B92, izvor TANJUG. Kažu jedno od tela UN je zaključilo da se u Austriji krše prava žena.WOW! Znači od oko 185 zemalja članica Konvencije o eliminaciji diskriminacije prava prema ženama, TANJUG je odabrao baš Austriju. Odmah sam se setio koliko izveštaja, zaključaka i preporuka od UN, CoE,OSCE i EU koji se tiču Srbije je bilo ignorisano od strane domaćih agencija i javnosti. U svakom je bilo mnogo skandaloznijih nalaza o Srbiji, a i dalje ih ima skoro svakih par meseci. O tome nema ko da izvesti. Ja se javno nudim svakoj redakciji, da za bilo koji human rights report o Srbiji napišem vest ili sažetak. Besplatno.

RASISTI i slična ekipa koja se ogleda u ljudima koji gaje ksenofobiju, homofoiju, islamofobiju, a kod nas bogami i albanofobiju, čedofobiju, legijoFILIJU i MladićoFILIJU je vrlo brojna i u jednoj osobi često možete naći više (a nekada i sve) ove pojave. To nije ništa strašno, rasista i sličnih ima u svim zemljama sveta. Međutim, tamo se novinari o kojima je već bilo reči, neće snebivati da to nazovu pravim imenom, upravo zbog toga što su o tome pročitali nešto. Kod nas je čak i bilo jako mnogo treninga o ovome ali je sve uzalud. Kada nazovete stvari pravim imenom na osnovu činjenica obično vam kažu da ste ekstremni i da ne smeju „zbog urednika“.

Predstavnici vlasti takođe ne reaguju adekvatno, najčešće govoreći da će „incident nadležni organi istražiti“ ili da će određeni „problem biti rešen“. Tako imate Romske porodice u nemogućim uslovima ne samo ispod Gazele već na desetine lokacija u Beogradu, kao i rasističke napade, koji prolaze sa nikakvim reakcijama. Rasizam i diskriminacija u svakodnevnom životu je pojava na koju NE PRISTAJE svega nekoliko procenata građana Srbije. Jasno je da je većini ovakvo ponašanje prema Romima, Albancima, LGBT zajednici itd sasvim OK.

A onda dođemo do pokušaja da se nešto promeni. Ministar zdravlja je 8. septembra izjavio da će ukoliko dve osobe prilikom zapošljavanja u zdravstvu imaju ISTI BROJ bodova, prednost imati pripadnici manjinskih grupa (npr. osobe sa invaliditetom i Romi). Zaista mali korak, ali značajan jer je to prva prava mera, drugačija od onih deklarativnih koje smo imali do sada. A onda ja otvorim sajt B92 i padnem sa stolice. Čitam reakciju Saveta lekara i farmaceuta (Srpsko lekarsko društvo inače i dalje neće jasno da kaže da homoseksualnost NIJE bolest) i ne mogu da verujem. Čist rasizam. Mere afirmativne akcije tj. pozitivna diskriminacija je garantovana međunarodnim standardima koji obavezuju Srbiju, ali i domaćim zakonima (bila je garantovana i dokumetnima koji su važili na nivou bivše državne zajednice). Ali džaba, naslov na sajtu je „Polemika o izjavi Milosavljevića“. Čitam opet – lepo piše polemika. Čitam opet – lepo rasizam u saopštenju. Zaključak prosečnog građanina možete sami zamisliti. A pored mene na stolu stoji knjiga „Manjine u SRJ“ koju je izdala Srpska Akademija Nauka i Umetnosti 1996. godine. U gomili radova unutra se navodi kako Albanci i druge manjine „imaju previše prava u Srbiji“. Ista meta, isto odstojanje.

P.S. Ona ponuda iz teksta važi za svakog novinara, redakciju ili bilo koga drugog kome treba.

Atačmenti



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Mungos Mungos 00:58 22.09.2007

Jedno-te-isto...

Postovani kolega*,

Na prvi pogled, odusevio sam se temom vaseg topika i PRVOM POLOVINOM teksta. A onda... nastavili ste kao i oni koje ste "potkacili", samo na drugoj strani price! Sto vreme vise odmice, nekako sve vise uocavam dijagonalno suprotne ekstreme na medijskoj sceni Srbije. Cak mi je postalo tesko da izmerim koji je veci - levi ili desni; (pro)Zapadni ili (pro)Istocni... Nemojte me/nas, molim vas, ubedjivati u profesionalizam i eticnost ijedne strane! Na obe ljudi rade SVESNO ili NESVESNO za neciji spoljni/unuitrasnji interes. Razlika je samo u tome sto jedan ekstrem to radi sirovo, otvoreno neeticno, dok drugi to cini malo uvijenije, zabasurenije u neku oblandu nazovi "profesionalizma".
(Retko kome je jasno i tamo, a i u vecem delu sveta da su se novinarski profesionalizam i eticnost dobrano medjusobno posvadjali, otkako su uvedeni neki novi profesionalni standardi. Jedno iskljucuje drugo, nazalost!)

Analiticari, sagovornici... Iako Cecama iz "Pescanika" odajem priznanje za dobar deo njihovog opusa, moram da primetim da su im poslednjih godina sagovornici uglavnom grupa od desetak ljudi koji ce reci nesto sto one ZELE da cuju, uglavnom bez ikakvih merljivih cinjenica i sto se mahom svodi na nacionalnu auto-pljiuvacina.
Dakako, na "onoj drugoj strani ogledala", omiljeni su pobornici ideje o Srbima kao prvobitnom obliku zivota, Srbiji kao "pupku sveta" i povracanje pri samom pomenu samom izgovoru slova "z"...

Jelena Milic? Sudeci prema njenim topicima, nema blage veze o NATO-u, medjunarodnim vojnopolitickim odnosima i njihovom istorijatu.(Ali je znalac da "banuje" onoga ciji joj se stav ne svidja!:) Latentni fasizam, zar ne?) Smatram se vrlo kompetentnim da kazem tako nesto jer se ja tom problematikom, verovali ili ne, bavim jos od osnovne skole, gde sam uradio nekoliko referata na tu temu!!! To je bio moj pocetak. (A sada mi je skoro 40)

Nisu rasisti / nacisti / fasisti oni koji malo vise vole svoju naciju i ne prihvataju socijalno-patoloske devijacije, niti su kosmopliti oni koji pljuju po svojoj naciji & drzavi, a obozavaju Zapad i sve sto je odande.

Zasto je tamo (u Srbiji) sve postalo toliko crno i toliko belo? Moze li da bude bar malo sivog, od onolikog spektra?

http://youtube.com/watch?v=hu4OKUXflFY

Mungos, The Realni

*kolega - nisam siguran ko od nas dvojice NIJE "pravi novinar"
doktorka doktorka 01:55 22.09.2007

mungose

rekli ste -nista.
Goran Miletic Goran Miletic 02:00 22.09.2007

Re: mungose

Ja mu otkucao dugo odgovor i pritisnuo pogresno dugme. Posle me je mrzelo da pisem opet...

Stare teze - da svako ko kritikuje ne voli Srbiju, da eto samo crnimo svoju zemlju i da su neke stvari devijacija...

Dosadno.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:08 22.09.2007

Re: mungose

Goran Miletic
Stare teze - da svako ko kritikuje ne voli Srbiju, da eto samo crnimo svoju zemlju i da su neke stvari devijacija

U principu, pristalica sam kritike, ali ne kritike radi kritike - vec konstruktivne kritike. Posle iznosenja kritike, uvek dajem resenje za kritikovano - koje bi trebalo da doprinese boljitku i napretku. Ukoliko nemam ideju za resenje problema - uopste ne kritikujem.

Iskreno, zamaraju me dezurni bezidejni kriticari - cini mi se kao da nisu dobronamerni u toj kritici.
bauer bauer 04:34 22.09.2007

Re: mungose

mungos, the davitelj, i bojan zdravic ponovo jasu...
Mungos Mungos 05:08 22.09.2007

Re: mungose

Razlika izmedju kritike i pljuvanja je ogromna. Medjutim, neki nisu u stanju da vide ni toliku razliku, a kamoli neke fine nijanse.

Mungos, The Anti-pljuvac

"Ne laje kera radi sela, nego zbog sebe!" (Narod)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 05:09 22.09.2007

Re: mungose

bauer
mungos, the davitelj, i bojan zdravic ponovo jasu...


Dakle ponovo na ovom blogu postaje nesnosno, covek opet ne moze da kaze nista od dezurnih provokatora. Zaista jedno vreme je bilo uzivanje biti na blogu B92 - ponovo se vraca histericna atmosfera.

Bauer, koja je svrha ovog tvog besmislenog komentara - da provociras ljude izgleda:(((
Jel' to radis po zadatku, ili licnom opredeljenju.
Goran Miletic Goran Miletic 05:30 22.09.2007

Re: mungose

Izvini, ali kako bilo ko od nas moze da utice na promenu savetnika i njihovo ponasanje _

Za one koji sire rasizam postoji zakon, a njega sprovode sudovi i policija
bauer bauer 05:37 22.09.2007

Re: mungose

Dakle ponovo na ovom blogu postaje nesnosno, covek opet ne moze da kaze nista od dezurnih provokatora. Zaista jedno vreme je bilo uzivanje biti na blogu B92 - ponovo se vraca histericna atmosfera.

Bauer, koja je svrha ovog tvog besmislenog komentara - da provociras ljude izgleda:(((
Jel' to radis po zadatku, ili licnom opredeljenju.

ja po licnom opredeljenju. a, u pravu si, na blogu je proslo vreme 'govna sa mlekom', okupilo se celo drustvo ponovo. i, kada budes pravio stranku, konsultuj secerovskog, mozda on zna nesto sto ti neznas?

Mungos, The Davitelj (Po Baueru)

mungose, ajmo jos po jednu, ziveli...
Tim Osman Tim Osman 07:26 22.09.2007

Re: Jedno-te-isto...

Potpisujem.

Naravno, na prvo drugačije mišljenje tzv. borci za različitost reaguju na tipično boljševički način. Nisam ni drugačije očekivao.

Slušao sam Peščanik juče u kolima i ugasio posle smešnog i iracionalnog pljuvanja Divca. Nisam mogao da slušam nepismeno blebletanje jedne od dveju Ceca. Ne dao Bog da je Srbija kao Peščanik, nekako mislim da bi to bila 1948. all over again. Ili 1944. Ko nije sa nama je protiv nas.

Ovi lopovi i retardi na vlasti mogu da budu mirni - likovi iz Peščanika ih sigurno neće ugroziti. To su dve ekipe koje se uzajamno hrane - Kurir i Pres Čedi podižu rejting kod njegovih obožavatelja, bacaju kosku narodu da imaju čime da se zabavljaju i ne pitaju Velju za autoput. Demokrate u sredini niti smrde niti mirišu i svi srećni i zadovoljni. Kada bi se Srbija promenila, cela ta kamarila ne bi primirisala visine na kojima su sada, a ovi drugi ne bi dobijali grantove...

In a nutshell, u kurcu smo.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 09:05 22.09.2007

Re: mungose

bauer
ja po licnom opredeljenju. a, u pravu si, na blogu je proslo vreme 'govna sa mlekom', okupilo se celo drustvo ponovo. i, kada budes pravio stranku, konsultuj secerovskog, mozda on zna nesto sto ti neznas


Pa ja stvarno ne razumem sto ste i odlazili. Niko vas nije terao. Ok, drago mi je zaista sto ste se vratili svi, dobrodosli! Volim da vodim diskusiju sa neistomisljenicima, volim da razmenim misljenje sa politickim protivnikom. Borba misljenja ima specificnu draz.

Ali ti uopste ne iznosis nikakvo misljenje, nemas stav ni o cemu - ne znam sta da pricam sa tobom. Tvoje provokacije vezane za moje komentare su na nivou osnovne skole, zaista osecam kako me zaglupljuje komunikacija sa tobom. Mislim nemoj molim te ovo da shvatis licno, zaista nemam nameru da te povredim:))

Pozdrav
Bojan
dragan7557 dragan7557 12:17 22.09.2007

Re: mungose

Izvini, ali kako bilo ko od nas moze da utice na promenu savetnika i njihovo ponasanje _


Poštovani,

na vaše pitanje postoji čitav sijaset odgovora: peticija, glasanje itd.,

"Savetnici" su deo strukture hijerarhije te kao i za sve drugo ima "lek".

Savetnici su deo politike svog naredbodavca i služe njegovim interesima koji se skoro nikad ne poklapaju sa interesima većine i uobičajeno su deo strukture istomišljenika sa devijantnom osobinom male "ali suštinske razlike" kako bi se izbegao utisak jednumlja i potvrdila ispravnost nečega a osibito nekoga.
Za one koji sire rasizam postoji zakon, a njega sprovode sudovi i policija


Ovde ste sami napisali možda i nesvesno odrazili "pravo" stanje stvari, označavajuči policiju kao sprovodioca zakona. Policija sprovodi zakon samo u policijskim državama u svim drugim služi u svrhe društvene samoodbrane
i samozaštite te sprovodjenje zakona nije delatnost iste osim kada je u pitanju gore navedeno.

Zakon je konvencija i sprovođenje istog je stvar celog drštva a ovi koje ste spomenuli su tu za zaštite drštvo od proizvoljnosti i samovolje kojoj su skloni "moćni" pojedinci koji u ime zakona i konačno naroda krše zakonske norme = konvencije. Najizrazitiji primer je poistovećivanje policije sa resorom unutrašnjih poslova koje je u Srbiji rašireno i daje negativan prizvuk karakterišući samu državu kao policijsku.
Mungos Mungos 15:38 22.09.2007

Re: mungose

Mungos, The Davitelj (Po Baueru)


mungose, ajmo jos po jednu, ziveli...


Ne nazdravljam (sa) "slucajevima".

Mungos, The Selektivan

"Tko pije, njemu - dvije!" (Alan Ford & Ja)
vlada dvm vlada dvm 18:51 22.09.2007

Re: Jedno-te-isto...

AMEN!!!
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 02:17 22.09.2007

Naš verni neprijatelj


Sada je blizu pola 4 ujutro. Spavaju sada Srbija i njena krhka demokratija, izmorena savetnicima, novinarima i rasistima. Ali ima nekoga ko one spava. Ne spava neprijatelj! On nikada ne spava. Neprijatelj je onaj stari. Neprijatelj je uvek isti. Samo menja ime. Ali je u suštini jedan te isti. I stalno nas drži na oku. Neprestano smo njegova meta. Ima i drugih meta, ali mi smo mu najvažnija. I, što je za njega izvanredna okolnost, najlakša. Koje je njegovo najčešće upotrebljavano ime?



Tine i Radojka Tine i Radojka 07:27 22.09.2007

da nisu

muharike?
igipop igipop 02:30 22.09.2007

zamalo

Takon naprimer, prema ovim „analitičarima“ konflikt u Preševskoj dolini nije počeo zbog sistematske diskriminacije i ponašanja prema Albanicima koje je bilo isto kao na Kosovu (činjenica za ovo imate i više nego što je potrebno), nego zbog droge. To je valjda sexy za svakog novinara, a i lepo da čuje narod.
Goran Miletic Goran Miletic 02:33 22.09.2007

Re: zamalo

pa?

Licno proveo dole vise vremena nego bilo koji novinar, drzavni sluzbenik itd. Razgovarao sa svakim, usao u sela u koja niko nikada nije odlazio, pricao sa svima. I tako godinu i vise dana.

Zaista nisam sedeo u kancelariji i "mislio"..

Ali dzaba, ovde je sexy da se prica kako je "Veliki Trnovac centar za drogu". Glupost!
mariopan mariopan 02:46 22.09.2007

Re: zamalo

Koje novine su u Srbiji nezavisne? Volela bih da to znam pa da ne nabadam i dajem pare za dzabe. Jos mi je i naposteniji KURIR ako hocete skandale to cete i dobiti, to jest,nema prevare. Druge novine,koje god da kupite,pisu svi isti ko da su kod istog "drzavnog sluzbenika" isli na konsultacije.

Zaista mislim da se KURIR napada bez razloga, tu cete na gomili naci SVE NEGATIVNE STVARI U SRBIJI pa ako je nekome zaista stalo do ispravljanja skandaloznih stvari u ovoj drzavi ne mora da luta,sve je na jednom mestu. Hvala.
Goran Miletic Goran Miletic 02:49 22.09.2007

Re: zamalo

Mislim da to sa Kurirom nije bas tako jednostavno, zato sto to cita skoro milion ljudi - ne prodaje se u milion primeraka, ali s obzirom da dostupnost, procene govore da ga dnevno skoro milion ljudi ima u ruci...

A Kuriru se cesto veruje, sto je itekako opasno kada su u pitanje ozbiljne teme.
Mungos Mungos 05:15 22.09.2007

Re: zamalo

A Kuriru se cesto veruje, sto je itekako opasno kada su u pitanje ozbiljne teme.


I tu se slazemo! Umeju da prevrnu, izvrnu, naduvaju, "nakite".... ALI... videh ja i kontra-primere na "suprotnoj" strani.

Mungos, The Davitelj (Po Baueru)
Goran Miletic Goran Miletic 05:32 22.09.2007

Re: zamalo

Kakva suprotna strana???

KURIR nije novina. Kao sto Radikali ne bi smeli da budu normalna stranka, vec extrem...
deadbeat deadbeat 12:04 22.09.2007

Re: zamalo

Mungos
Umeju da prevrnu, izvrnu, naduvaju, "nakite".... ALI... videh ja i kontra-primere na "suprotnoj" strani.
Ovo je najpodliji eufemizam za ono sto pise kurir (i ostali).
dragan7557 dragan7557 12:21 22.09.2007

Re: zamalo

Koje novine su u Srbiji nezavisne?


Pitanje je inkorektno i treba da glasi: 'koje su novine u Svetu nezavisne'.

Odgovor je: NIJEDNE.
mariopan mariopan 15:40 22.09.2007

Re: zamalo

NE HVALIM JA KURIR DALEKO BILO, nego kazem da je tu bas svo djubre iz ove zemlje ne moramo da ga trazimo. Ako hocete nesto skandalozno da nadjete to je sigurno u Kuriru. Pa ako mislite da nesto popravljate to bi vam bio prvi zadatak. Vidim da te novine redovno citaju i posetioci ovog bloga a i ja ga povremeno procitam i sablaznem se. Na primer kad su onu jadnu zenu sto je muz svukao i terao da ide gola ONI SLIKE OBJAVILI I JOS NAPISALI DA JE TO ZGODNA ZENA.

Pa ja bi ih odrala za pare,ponizenu i zlostavljanu zenu oni su dodatno ponizili i ako postoji stvar protiv koje treba da se borimo to cete ogoljeno i prostacki izneto naci u Kuriru. To je moje misljenje i ne hvalim ih ,naprotiv.
vlada dvm vlada dvm 18:54 22.09.2007

Kao sto....

.....mnogi ne bi trebalo iz svog komunistickog mentalnog sklopa da dele lekcije o toleranciji i demokratiji....ovo nadpljuvavanje (ko moze dalje) j ebeskrajno i besciljno.
sentinel26 sentinel26 11:45 22.09.2007

Noovi-Naari

Gorane,
U njemačkoj je jedna novinarka na TV , komentarišući beneficije roditelja u odnosu na broj djece izjavila - "..da su u Hitlerovoj Nemačkoj roditelji za treće i četvrto dete imali veće beneficije".

Reakcija države i javnosti je bila sledeća:
- ditična je udaljena sa te TV trajno i zabranjen joj je nastup u svim medijima. Tačka! Kraj! Ende!

Pa neka proba neko da ne poštuje zabranu.

Nemačko društvo nije dozvolilo da se ispituje "istinitost" njezinih navoda, zato što jednostavno ne dozvoljavaju:
- veličanje Hitlerove nemačke po bilo kojem osnovu;
- ne dozvoljavaju ni poredjenje današnje Njemačke sa Hitlerovom.





deadbeat deadbeat 12:10 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Takvo, civilizovano poimanje nacije, koje mora da ukljuci i ponos i stid, Srbi nece imati ni za 50 godina... a mozda ni tad.
Goran Miletic Goran Miletic 13:27 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Ja sam tu optimist, kad je u Nemackoj moglo da dodje do suocavanja sa prosloscu, doci ce i u Srbiji. Jedino se plasim da ne bude kao u Austriji itd gde toga bas i nije bilo...
Spiridon Spiridon 15:07 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Goran Miletic
Ja sam tu optimist, kad je u Nemackoj moglo da dodje do suocavanja sa prosloscu, doci ce i u Srbiji. Jedino se plasim da ne bude kao u Austriji itd gde toga bas i nije bilo...


Gorane, jel se Vi ovakvim komentarima pripremate za Memorijal Zoran Mamula?

ajdee priznajte
Mungos Mungos 15:54 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Ja sam tu optimist, kad je u Nemackoj moglo da dodje do suocavanja sa prosloscu, doci ce i u Srbiji. Jedino se plasim da ne bude kao u Austriji itd gde toga bas i nije bilo...


To je taj drugi ekstrem o kojem govorim. "Drustvo u cosku" ne pravi razliku izmedju Srba/Srbije 90-ih i Nemaca/Nemacke 1933-1945.! To je neuporedivo! (Osim za one koji koji PRAVE razliku medju zrtvama, kao npr. sto jedan establisment prenebegava "ostatak" od 50 miliona zrtava nacista, mahom Slovena)

"Kolega", dodjite u Ameriku, pa se optimizujte & denacifikujte do mile volje, na zadovoljstvo onih koji ce uvek ostati nacifikovani, sve dok ih neka sila ne primora da to stanje konacno promene.

Mungos, The Umereni
Goran Miletic Goran Miletic 16:35 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Dragi Mungose,

Ja i dalje ne kapiram koje je to "drustvo u cosku". Molim Vas informisite me. Uglavnom znam kojim "drustvima" pripadam, sa kim se druzim itd. U vasih recima ne mogu da prepoznam nijedno od svojih.

Inace, moj licni stav, koji nije prepisan, niti sam jos uvek cuo od nekog je da u sustinu, slabo ima razlike izmedju Srbije posle 3-4 rata na prostorima ex-YU i Nemacke posle 1945. Ako malo vise CITATE, videcete da je ista meta, isto odstojanje...

A to sto bi ste voleli o lepom poljskom cvecu da pisem... Sorry, previse je ljudi stradalo da bi imali pravo da cutimo
sentinel26 sentinel26 16:44 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

deadbeat
Takvo, civilizovano poimanje nacije, koje mora da ukljuci i ponos i stid, Srbi nece imati ni za 50 godina... a mozda ni tad.


Pa to se ne može desiti u Srbiji, zato što na srpskim terazijama nema mjesta za stid već samo za ponos i diku, tako da onoj brojci možete slobodno dodati još jednu nulu.

Dokaz:
- Srbija nije bila u stanju da donese jednu sasvim mlaku rezoluciju o osudi zločina u Srebrenici, a kamoli da zabrani njegovo negiranje.

U Varezeu u Italiji je prije neki dan uhapšena grupa slična onoj iz Novog Sada i zaplenjen je cjelokupan materijal, slike, parole, plakati, značke i sl. materijal.

Nijedna novina nije ni pokušala da stane u njihovu odbranu. Može da im se dogodi da dobiju pravo na dugoročni ekskluzivni intervju.

U Srbiji ne samo da se ne dogadja ništa slično, nego se javnost ne informiše o postupanju evropskih država prema sličnim pojavama.
Može neko, ne daj Bože, poželjeti da treba tako i kod nas.


Mungos Mungos 17:57 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Dragi moj mladji kolega,

slabo ima razlike izmedju Srbije posle 3-4 rata na prostorima ex-YU i Nemacke posle 1945


Bojim se da ne razumem. Mozete li biti malo detaljniji?

Ako malo vise CITATE, videcete da je ista meta, isto odstojanje...


:)))

A to sto bi ste voleli o lepom poljskom cvecu da pisem... Sorry, previse je ljudi stradalo da bi imali pravo da cutimo


Ne, kolega. Dobro pisete i pisite i dalje o istim stvarima, ali ETICNO (sto nazalost ne podrazumeva i "profesionalno". Znate ono: druga strana, istrazivanje, statistika iz vise izvora, odmeravanje... Ne znam da li ste svesni da je olovka najpodmuklije oruzje, a televizija - najrazornije? Razornije cak i od A-bombe.
O stradanju ljudi u proslim ratovima, nema potrebe da MENI govorite, jer je moja familija u Sarajevu i Mostaru dobro najebala (da napomenem da NISU Srbi! Iako to jesu poreklom, ali promenise veru u srednjem veku...)

Medjutim, ako cemo da budemo pravedni: Srbi su se - zvanicno - izvinili za neke od zlocina. Da li se neko izvinio Srbima za zlocine koji su njima cinjeni? Samo da vas podsetim da su masovna ubistva i progone cinili i logore imal i Muslimani i Hrvati i Siptari! Zla je bilo (i ima ga) na svim stranama.

Mungos, The Realni

"Pravde ce biti onoliko koliko mi to zelimo!"
Edvard Edvard 18:21 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

E moj Mungose de Realni,

verovatno odgovor ce biti da mi treba da cistimo nase dvoriste i drugi svoje, bez obzira sto ako mi ocistimo svoje dvoriste a drugi svoje ne onda dolazi do zagadjenja jer dzabe smo cistili. Jednostavno svi da pocnemo zajedno da cistimo, ali za to nema volje kako kod nas, tako i kod komsija zapadno od nas.

Pogledaj stvari ovako, WWII je postavio standarde u tumacenju ratova gde postoje apsolutni pozitivci i apsolutni negativci i ta "istina" ne sme da se dovodi u pitanje jer ce ispasti da niko nije bio cvecka i da je svako pravio zlodela, neko manje neko vise. Zbog Zlobine idiotske politike mi smo ispali kao apsolutni negativci pa nam je dzabe i da nabrajamo nase zrtve jer onda ispadas nacionalista, relativizator, itd... Jednostavno bi trebali da nestanemo sa zemlje pa ce sve biti ok, po nekima.
Mungos Mungos 18:33 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

Jednostavno bi trebali da nestanemo sa zemlje pa ce sve biti ok, po nekima.


Da se "vratimo" na nebo?:)))

Mungos, The Povratnik
Edvard Edvard 18:48 22.09.2007

Re: Noovi-Naari

I jednom za svagda da postanemo "nebeski" narod... pod zemljom :)))))
vlada dvm vlada dvm 18:58 22.09.2007

AUUUU...!!!

Da ne preteraste malo mnogooo!!!! A da procitate neke istorijske kjnige?!
Edvard Edvard 19:03 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Jasta brate, procitah ja neke knjige, mi samo klali jadne ljude koji su gajili pecurkice.

A evo, smislise braca Albanci i resenje za nas

Mungos Mungos 19:23 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

:))))
I posle kazu: "Madjarska nema more"(?)

Mungos, The Morski Zmijozder

"Zasto u lavoru? Okupajte se jednom i u moru!" ("Tipo Travel" & Ja)
Mungos Mungos 19:29 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

A pazi, more samo DO Vojvodine! E, stvarno nemaju blage veze sa fizikom, geografijom & poznavanjem prirode i drustva sa uvodom u elemntarnu Marksisticko-Mekartijevsku filozofiju disperzivnih modela planiranja "familije"...

Mungos, The Iznenadjen

"More, bre, 'ajd' odatle, breee!" (N.N. Brothers)
Edvard Edvard 19:29 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Vidim da ce Madjari ici na ronjenje da otkriju Beograd :)))))))
Edvard Edvard 19:37 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Mungos
A pazi, more samo DO Vojvodine! E, stvarno nemaju blage veze sa fizikom, geografijom & poznavanjem prirode i drustva sa uvodom u elemntarnu Marksisticko-Mekartijevsku filozofiju disperzivnih modela planiranja "familije"...Mungos, The Iznenadjen"More, bre, 'ajd' odatle, breee!" (N.N. Brothers)


Mungose, ajd idemo na plazu kod S. Mitrovice na pivce
Mungos Mungos 20:03 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Necu! Vise mi se svidja Pancevacka Kopakabana. Osim pregrsta dobrih maca, odande mozemo i da odveslamo do Beogradjanke, pa lepo sedimo gore na 23., mocamo geno u moru i cirkamo pivo od jelena....

Mujngos, The Romantik
Edvard Edvard 20:21 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Joj, a jos onaj beach bar na CK-u i koktelcici, pa Vojvodjanke u toplesima, pa jos pogled.... ma kakva Grcka i Karibi bre...
Mungos Mungos 21:05 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Aha! Nego, posto je trajekt do Kopa ili Tare?

Mungos, The Moreplovac

P.S. Sad mi je jasno zasto je FCC odustao od Veljoputa! Al' nece da kazu, &^%$#%)^&& jedne!
Edvard Edvard 21:22 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Mislis Magyar-trajektom? Skupo vala. Podmiti Vojvodjansku ratnu mornaricu (admiral im je Dj. Balasevic) pa te skoro za dzabe prebace do finog ostrvceta zvani kopaonik, super plaze sa super hotelima

A za FCC, ..bem im pleme, pa i njih podmitise Arnauti, k'o Ahtisari postade ovaj Zapad. Pljuni lovu i radim sve sto ti srce iziskuje
Mungos Mungos 21:31 22.09.2007

Re: AUUUU...!!!

Doakace se i njima!

[/img]

Mungos, The Realno Neutralni

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana