Devojčica iz slama

Vesna Knežević Ćosić RSS / 20.09.2007. u 22:35

U romskom naselju ispod beogradskog mosta Gazela u kome nema struje, vode, ni kanalizacije, ali ima siromaštva i tuge i đubreta, na jednom zidiću piše: Delfina ovde živi.

Sasvim slučajno, videla sam večeras na TV kratku reportažu o ovoj devojčici iz slama, kako ju je posetio ministar prosvete Zoran Lončar i poklonio kesu s knjigama, s željom da i dalje lepo uči i napreduje. Ministar je još rekao i da će se potruditi da ova devojćica dobije stipendiju od 3.000 dinara. TV ekipa je listala debelu svesku, ispisanu rukom devojčice Delfine.

Devojčica Delfina Ferizović ne čuje 90 odsto, završila je osnovnu školu za decu oštećenog sluha i govora "Radivoje Popović" u Zemunu. U osmoj godini života imala je meningitis praćen visokom temperaturom, u bolnici je provela dosta vremena, ali su posledice ostale.

Devojčica Delfina je odlična učenica, na republičkom takmičenju iz hemije osvojila je prvo mesto. Delfina voli da piše, napisala je i ceo roman. Sada ide u srednju školu "Stefan Dečanski" za decu oštećenog sluha, uči za šnajderku. Volela bi da postane pisac ili krojačica. Voli da uči. U školu je krenula sa deset godina, preko nedelje je u internatu, za vikend kod kuće.

- Rekli smo joj da ostala braća i sestre mogu da čuju i pričaju i da će se nekako snaći, a da nju samo škola može da spase da u životu ne bude nečiji sluga, da čisti i pere -kaže Delfinina mama Gordana i dodaje:

- Suprug i ja smo nepismeni, ne znamo ni jezik znakova, ali rekla sam jednoj komšinici da joj napiše šta mi mislimo. I dobra je, kada dođe kući vikendom sve radi i pomaže nam, evo sada se vratila sa Save, gde je prala tepihe.

          *Imam knedlu u grlu i nikako da je se oslobodim. U srce me pogodilo tih nekoliko minuta o devojčici Delfini koja voli da uči, koja je pobedila na republičkom takmičenju iz hemije, koju su upisali u šnajderke i koja će možda dobiti 3.000 dinara stipendije. Prava briga o talentima. Nemam reči. Još mi igra pred očima slam gde su je uslikali i pametne okice...



Komentari (123)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:40 20.09.2007

Devojcica Delfina



Jovan Kurbalija Jovan Kurbalija 02:18 21.09.2007

Re: Devojcica Delfina

Slam ispod Gazele je bruka za Beograd, a prica o Delfini vraca nadu. Kako organizovati pomoc? Da li u Srbiji postoji neka online organizacija koja bi mogla da sakupi novac, uradi nesto korisno (u ovom slucaju pomoc Delfini) i posalje izvestaj svima koji su ulozili pare. Kao reakcija na spore i ponekad korumpirane humanitarce, u svetu je nakon Cunamija osnovano nekoliko takvih organizacija. Pomoc dolazi do onih kojima je namenjena i potrebna. Da li B92 moze da organizuje tako nesto? Sto se tice Delfine mislim da bi organizacija u kojoj radim mogla da kupi jedan racunar. Collective wisdom - sledeci korak? Hvala Vesna.
Jovan Kurbalija Jovan Kurbalija 13:37 21.09.2007

Kiva - posredovanje za pomoc

Evo lika na Kiva.org (www.kiwa.org). Oni se bave finansijskim posredovanjem (neka vrsta online mikro-finansiranja). Da li "Politikin Zabavnik", B92 ili neko od integriteta moze da napravi nesto slicno. Kiva se finansira tako sto uzima nekoliko procenata za posredovanje. Sve je otvoreno i fer. Ja sam ih "testirao" i to funkconsie. Bilo je vec nekoliko primera na blogu da je postojala volja da se pomogne, ali nismo imali nacina. Nazalost, bice jos puno "Delfina". Mozda mozemo da pomognemo Vlastinim penzionerima.... Lista je duga. U medjuvremenu, preko mojih romskih veza pokusava da nadjem nacina da posaljemo racunar Delfini.
ivana23 ivana23 19:00 22.09.2007

Re: Devojcica Delfina

Vesna Knežević Ćosić


http://www.studio-b.co.yu/vest.php?Id=10761

deo teksta: Akciju pomoći ovoj devojčici, koju je inicirao Studio B, posle brojnih građana koji su Delfinu tražili ispod Gazele, podržalo je i Ministarstvo prosvete.

-Stupiti u kontakt sa Studiom B?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:44 20.09.2007

Devojčica Delfina



ispod mosta...
jesen jesen 00:49 21.09.2007

Re: Devojčica Delfina

Sram ih bilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...3000 din. i to mozda..ako mu uspe trud...Toliko moze ladno iz svog dzepa da izdvoji i da se ne trudi...Bas ste me potresli Vesna u ove kasne sati ...nesto radim na komp pa malo svrattila da vidim ima li nesto novo na blogu...Ajde da se ovde organizujemo kao ono 1E za film o Djindjicu...to nije komplikovano...Bila bi zaista tragedija da jedno pametno plus bolesno dete propadne zbog nebrige društva...Ko zna koliko takve dece ima....
nestorijanac nestorijanac 00:38 21.09.2007

niste to videli ranije ?

zive ljudi tu tako, sve vreme...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:49 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

nestorijanac, 'fala na pitanju, videla sam.

ali nije poenta da tu ljudi zive, tako, vec da jedna pametna devojcica, odlicna ucenica i talentovana za pisanje, koja je pobedila na republickom takmicenju iz hemije je upisana u skolu za snajderke i ja sad treba da budem mrtva srecna sto sam videla na teveu sto ju je i ministar posetio u audiu, u tom slamu i dao kesicu sa knjigama i obecanje od tri soma dinzi. 'ajde bre
nestorijanac nestorijanac 00:52 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

slazem se !
shvatio sam tu poentu, ali, pomislih, mozda ste to prvi put to videli pa Vas potreslo i tako....
jesen jesen 01:00 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

Nisi jos shvatio poentu jel da jesi ne i bio u dilemi zasto se zena potresla....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:02 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

e, vrlo mi je milo da smo se sporazumeli.

i necu da pricam sad kako zive, zna se.

alo, mala Romkinja, gluva, pobedila je na velikom takmicenju. i nista gimnazija, hemijska ili sta god. nego na zanat. u gimnaziju ce da se upisu i oni koji su imali dodatnu nastavu iz hemije, i privatne casove da poprave keca, ali ne i Delfina iz slama. jer je iz slama. ne vidim drugi razlog.
nestorijanac nestorijanac 01:02 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

Nisi jos shvatio poentu jel da jesi ne i bio u dilemi zasto se zena potresla....

Znate, kada te ljude vidjate svaki dan i na mnogo mesta u Srbiji i kada se potresate svaki dan oko toga onda
nema nikakve dileme u cemu je problem ?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 01:03 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

Ne, Nino, samo ti imaš saosećanje za ljude, a mi smo svi isfolirani roboti. Plaćeni. Partijski. Ludi i glupi.
Sram te bilo!
Nadam se da makar pocrveniš ponekad.
nestorijanac nestorijanac 01:09 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

Jelena Krajšić
Ne, Nino, samo ti imaš saosećanje za ljude, a mi smo svi isfolirani roboti. Plaćeni. Partijski. Ludi i glupi.
Sram te bilo!
Nadam se da makar pocrveniš ponekad.


Molim Vas da prestanete da me proganjate po blogovima. Ako Vas nervira da postojim, to mi je zaista zao, i nadam se da cete nekako prevazici cinjenicu da sam ziv.
Ne zovem se Nino.
kuki kuki 13:33 21.09.2007

nestorijanac

A ja se nadam da ces ti nekako shvatiti cinjenicu da si budala.
nestorijanac nestorijanac 13:43 21.09.2007

Re: nestorijanac

A ja se nadam da ces ti nekako shvatiti cinjenicu da si budala.

Nada Vam je uslisena. Shvatio sam to ! Odavno.
Pozdrav !
oldtajmer oldtajmer 16:05 21.09.2007

Re: nestorijanac

To naselje je stvarno bruka za Beograd i beogradjane, ne samo za vlast, nego sve nas koji to ravnodusno gledamo. Svaki put kad prodjem pored toga mi zastane gorepomenuta knedla. Sta je za ciniti, ne znam...


P.S. Jako mi smeta upotreba reci "slam". Zar ne postoji srpska rec za to?? Cak i "ciganmala" mi je bolje...
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:16 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

Vesna Knežević Ćosić
nestorijanac, 'fala na pitanju, videla sam.



ali nije poenta da tu ljudi zive, tako, vec da jedna pametna devojcica, odlicna ucenica i talentovana za pisanje, koja je pobedila na republickom takmicenju iz hemije je upisana u skolu za snajderke i ja sad treba da budem mrtva srecna sto sam videla na teveu sto ju je i ministar posetio u audiu, u tom slamu i dao kesicu sa knjigama i obecanje od tri soma dinzi. 'ajde bre


gledala prilog.

poenta je i u tome da su fini "beli građani" sa novog beograda protestovali dva meseca i više zbog najave da će u komšiluku da se gradi zgrada za rome. da li ste to zaboravili? ne ti, nego svi mi.

poenta je da niko neće njih za komšiluk.

poenta je da i kad bi se gradilo, to bi bilo samo za rome. ne mogu da stanuju sa ostalim
građanima srbije.

poenta je da većina roma koji se školuju idu u pomoćna odeljenja iako nisu deca s posebnim potrebama, sem ako u posebne potrebe ne računamo stan, kupatilo, namestaj, grejanje....

poenta je da roditelji ispisuju decu iz škole/razreda ako im romsko dete ide u istu školu/razred.

sve je to važno a ne govori se.

ne da se ne govori, ćuti se godinama. oduvek.

lično sam u stalnoj svađi s prodavačicom koja je užasno gruba i bezobrazna sa malim romima koji tu pazare hranu a da sama nema nekoliko prednjih ziba, uvek masnu kosu i neopevano smrdi na znoj. a i ona ima nešto protiv roma. može joj se.


LiRa LiRa 23:03 21.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

Kada bi nekome od tih politicara bilo zaista stalo do integracije zapostavljenih grupa u drustvu, znali bi ovo iskoristiti na pravi nacin i uvidjeli bi sansu koja se pruza kroz konkretnu pomoc ovoj djevojcici. Njen uspjeh bio bi putokaz mnogim drugim Delfinama u njenom okruzenju. A neosporno je da treba pomoci i da se nema toliko vremena cekati da nesposobni politicari pokrenu nesto. Dajte, organizirajte neki broj vi koji ste u zemlji, ja bih od srca pomogla.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:54 22.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

problem je u vasem nerazumevanju i dezavuisanju svega sto se ne odnosi na vase dvoriste.

Znate, kada te ljude vidjate svaki dan


Ja ne vidjam svaki dan talentovanu decu, koja pobedjuju na velikim takmicenjima a pri tome su iz totalno nepodrzavajuce sredine, pa jos sa 90 odsto ostecenim sluhom.

u cemu je problem ?


problem je u adektvatnoj podrsci talentu. da ide u skolu koja razvija talenat, za pocetak.

a vas problem je nedostatak sluha za sve sto se ne tice vaseg plemena. vasa plemenska svest koja vas zaslepljuje. pa ne vidite da svako ukazivanje na ugrozene je i podrska vasem rodu. da li je suvise komplikovano?
nestorijanac nestorijanac 10:46 22.09.2007

Re: niste to videli ranije ?

pa ne vidite da svako ukazivanje na ugrozene je i podrska vasem rodu. da li je suvise komplikovano?


Ukoliko mislite da je samo pisanje o ovoj devojcici ujedno i ukazivanje na ugrozene i podrska "necijem/nasem/vasem rodu", onda je zaista komplikovano razumeti ovaj Vas tekst povodom tv priloga. Cinjenica da razmisljate kako pomoci devojcici Delfini je plemenita, ali JAVNO licitiranje kako i na koji nacin tu pomoc organizovati vise lici na nesto sasvim drugo nego na podrsku i pomoc ugrozenima u "rodu". Rekoh vec, ljudi (i deca) u Srbiji zive u takvim uslovima (kao Delfina) na mnogim mestima, vec dugo, dugo....Ukoliko je tv prilog o nekome od njih povod za ove plemenite (javne) akcije, onda bi mozda trebalo organizovati nekakv tv program koji bi 24 sata emitovao takve tv priloge ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:30 22.09.2007

Bilo bi dobro kada

bi svako uradio koliko može i kad god može. Ne vidim šta je sporno što Vesna piše o Delfini i traži pomoć za nju? Niko ne sumnja u to da takve dece ima mnogo, kao da mnogo ima i odraslih i dece, koja su siromašna i bolesna i kojima je potrebna pomoć. Što opet ne znači da ne treba pomoći Delfini, bar dok se ne organizuje i tv program o kome, sarkastično, pišeš. Ili da Delfina sačeka?...
nestorijanac nestorijanac 18:43 22.09.2007

Re: Bilo bi dobro kada

Gresite, ne pisem sarkasticno o tv programu. Smatram da ako takvih slucajeva (kao Delfinin) ima mnogo (a, slazete se, ima ih mnogo u Srbiji) i i da ukoliko ovakve akcije (kao ova na blogu) imaju svrhe, a posledica su gledanja tv priloga, onda ne bi bilo lose da imamo tv program u Srbiji posvecen ovakvim sadrzajima.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 00:59 21.09.2007

Vesna draga

Počinjem da pišem komentar deset puta i ne znam šta bih mogla reći. Sve se podrazumeva, svi sve znamo, knedla kao jabuka, i šta sad? Nema u stvari tu šta mnogo da se govori, treba nešto uraditi.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:12 21.09.2007

Re: Vesna draga

Jelena, da si videla onu kesicu sa knjigama, pa to bre pristojan covek da onako, a ne kao podrsku talentu. I kako su svi bili zahvalni, ma...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 01:28 21.09.2007

Re: Vesna draga

Tuga, pregolema tuga što ovi koji bi morali nešto da urade neće ništa da urade.

Zoran Lončar Delfini je uručio komplet udžbenika. "Ministarstvo prosvete ovim malim poklonom koji će, nadam se, olakšati dalje školovanje Delfine, želi da skrene pažnju javnosti na poseban odnos prema pripadnicama romske manjine", rekao je Lončar.

Ja ovako to vidim: Zoran Lončar je došao jednog jutra na posao, pa je pomislio ili mu je neko rekao "nema nas nešto u medijima", malo je prelistao pisma (a sigurna sam da ima gomile pisama), pa je pozvao kamere i odneo Delfini knjige.
Knjige?! Sa sve kamerama? On da skrene pažnju javnosti? Pa da se onda javnost obrati ministarstvu? Pa da onda ministar zove kamere da se malo slika i da odnese nekom drugom detetu cipele, kako bi skrenuo pažnju javnosti? I tako u krug?
Dejan Stanković Dejan Stanković 01:41 21.09.2007

Re: Vesna draga

"nema nas nešto u medijima",


Evo mu prilike! Evo ga u medijima. Ovo je jedan od najcitanijih medija.

Evo prilike da se izvrsi ozbiljan pritisak na ministra.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:42 21.09.2007

Re: Vesna draga

kapiram da se sprema PR Ministarstva prosvete sutra sa izvestajem za javnost koje glasi: 100 dana Ministarstva prosvete Zorana Lončara. dasekladimo?! a i krenula je predizborna kampanja, pa reko da ubije dve muve jednim udarcem.
ivana23 ivana23 09:36 21.09.2007

Re: Vesna draga

Jelena Krajšić
Tuga, pregolema tuga što ovi koji bi morali nešto da urade neće ništa da urade.
Zoran Lončar Delfini je uručio komplet udžbenika. "Ministarstvo prosvete ovim malim poklonom koji će, nadam se, olakšati dalje školovanje Delfine, želi da skrene pažnju javnosti na poseban odnos prema pripadnicama romske manjine", rekao je Lončar.Ja ovako to vidim: Zoran Lončar je došao jednog jutra na posao, pa je pomislio ili mu je neko rekao "nema nas nešto u medijima", malo je prelistao pisma (a sigurna sam da ima gomile pisama), pa je pozvao kamere i odneo Delfini knjige. Knjige?! Sa sve kamerama? On da skrene pažnju javnosti? Pa da se onda javnost obrati ministarstvu? Pa da onda ministar zove kamere da se malo slika i da odnese nekom drugom detetu cipele, kako bi skrenuo pažnju javnosti? I tako u krug?

Hajde svi po jedan stari udzbenik (uzeti od dece, rodbine, komsija) pa sacekamo lepo g. ministra jednog
jutra i saspemo pred njega (kamere moraju biti prisune). Kao sto smo Slobu gadjali cipelama '97.g kad se
ustolicio za pred. SRJ.
Mnogo radikalno?
oldtajmer oldtajmer 19:00 21.09.2007

Re: Vesna draga

, pa to bre pristojan covek da onako, a ne kao podrsku talentu...


ministar prosvete Zoran Lončar
pristojan covek????

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:02 22.09.2007

Re: Vesna draga

dragi oldtajmer

fraza "pristojan covek" koju sam upotrebila se koristi u kolokvijalnom govoru, pa se kaze na primer
- pristojan covek ustane majci sa detetom u autobusu
- pristojan covek ne baca djubre po ulici
- pristojan covek pokloni knjigu za rodjendan komsijinom detetu

znaci, u prevodu, vrlo sam se trudila, al bas da ministra loncara nikako ne kvalifikujem, posto verujem da dela kvalifikuju, a ovo "pa to bre pristojan covek da onako, a ne kao podrsku talentu" sam napisala kao poredjenje, znaci, jos jednom, pristojan covek takav poklon (par knjiga u kesi) da u najobicnojoj prilici, onako, usput, a ne kad na drzavnom nivu dolazi kod talenta. da li se razumemo sad?
Dejan Stanković Dejan Stanković 01:09 21.09.2007

Ja sam nesklon

dobrotvorstvu, verujem da je uloga gradjana da placaju porez a drzave da sistematski pomaze nejake, ali kad imamo takvu usranu drzavu, moramo mi koji smo imali vise srece u zivotu da se istaknemo.
Licno osecam posebnu simpatiju prema Delfini i to iz veoma licnih razloga, i ja i ona smo tamnoputi i imamo literarne pretenzije.

Ima li sanse da nam Delfina ovde nesto napise, ja se samo nadam da ne pise tuzno?

Postoji li neki racun da se malo pripomogne?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:36 21.09.2007

Re: Ja sam nesklon

...3.000...u krojacice...nemam reci. jebotebog. ne znam sta da napisem...

ps. racun bi mozda mogao da otvori b92 pa da joj se pomogne. i da se misli na dijasporu odmah a ne da se kasni kao uvek pa se onda dovijaju kako da uplate! i gde su sad romske partije? gde su udruzenja roma? secam ih se s prosle predizborne kampanje...posle ih nisam cula.
AlexDunja AlexDunja 01:43 21.09.2007

Re: Ja sam nesklon

dejane. ona sigurno ne pise tuzno.
Dejan Stanković Dejan Stanković 01:49 21.09.2007

Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

a ministra nek vidi kako ce da joj nadje smestaj sa strujom.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:52 21.09.2007

a da li dete ima adekvatan slusni aparat?!

mene to mnogo vise zanima. mozda ona ne mora da ne cuje toliko koliko ne cuje...
Milena Mitic Milena Mitic 02:22 21.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Dejan Stanković
a ministra nek vidi kako ce da joj nadje smestaj sa strujom.

i internetom, ako bi moglo, da devojcica bar nekako "vidi sveta", posto joj glad za time ocigledno ne nedostaje...
Unfuckable Unfuckable 05:28 21.09.2007

Re: Ja sam nesklon

BebaOdLonchara
...3.000...u krojacice...nemam reci. jebotebog. ne znam sta da napisem...

ps. racun bi mozda mogao da otvori b92 pa da joj se pomogne. i da se misli na dijasporu odmah a ne da se kasni kao uvek pa se onda dovijaju kako da uplate! i gde su sad romske partije? gde su udruzenja roma? secam ih se s prosle predizborne kampanje...posle ih nisam cula.


.u centar ! Moja preporuka.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:55 21.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Milena,
Vi očigledno niste obavešteni gde Delfina živi. Tamo jedva da ima i struje. A kamoli uslova za kompjuter.
Mnogo je strašno. I tužno.
A pomoć države ne može se adekvatno ni komentarisati.
Pogotovo što Delfina nije jedina.

Razmišljam šta bismo ovako kolektivno mogli da uradimo. I sve šta mi pada na pamet je manje-više besmisleno i jednokratno.
Možda da joj poklonimo nešto što će je uvek podsećati na to da postoje obični ljudi kojih se njena priča tiče. Koji joj daju podršku i navijaju za nju.
Ako devojčica voli da čita - to što joj je poklonio ministar pročitaće za nedelju dana.
Hajde da joj pokonimo biblioteku.
Koliko nas ovde ima? Dovoljno za jednu pristojnu biblioteku.
Svako bar po jednu knjigu.
Od blogera. Da zna da smo uz nju.
Kako vam se čini?


ivana23 ivana23 00:01 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Bojana Maljević
Milena,Vi očigledno niste obavešteni gde Delfina živi. Tamo jedva da ima i struje. A kamoli uslova za kompjuter.Mnogo je strašno. I tužno. A pomoć države ne može se adekvatno ni komentarisati.Pogotovo što Delfina nije jedina.Razmišljam šta bismo ovako kolektivno mogli da uradimo. I sve šta mi pada na pamet je manje-više besmisleno i jednokratno.Možda da joj poklonimo nešto što će je uvek podsećati na to da postoje obični ljudi kojih se njena priča tiče. Koji joj daju podršku i navijaju za nju.Ako devojčica voli da čita - to što joj je poklonio ministar pročitaće za nedelju dana. Hajde da joj pokonimo biblioteku.Koliko nas ovde ima? Dovoljno za jednu pristojnu biblioteku.Svako bar po jednu knjigu.Od blogera. Da zna da smo uz nju.Kako vam se čini?

Lepo, zaista, ali oni imaju samo onu jednu memljivu sobu, gde ce da ih drzi? Ne bih da budem sarkasticna,
ali se bojim da bi zavrsile kao ogrev.
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:16 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Niste sarkastični, naravno da je i to problem. Ali kapiram da se to nekako može rešiti.
Možda negde u njenoj školi može da se organizuje da joj stoje knjige, da ih uvek može uzeti i vratiti.
Da su njene - od nas.
Na primer.
Ili već nešto slično. Nemam pojma.
Samo sam predložila nešto što mi se činilo okej. Da bi je obradovalo.
Zamisli, dobiješ bar 100 knjiga od jednom.
Meni su moji roditelji stalno poklanjali knjige, imam ogromnu biblioteku od nekoliko hiljada naslova i jako sam ponosna na nju. Važna mi je.
Verujem da bi je obradovalo. To je sve.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:04 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

ivana, nema potrebe da budes sarkasticna i knjige ne bi zavrsile kao ogrev, ko te bre tako otrovao.
devojcica preko nedelje zivi u internatu, a vikendom je u slamu, sa svojom porodicom.
u internatu sigurno ima prikljucak za struju i moze da koristi kompjuter. isto tako moze da drzi i knjige.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:39 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

vesna,
pa onda ni jedno ni drugo nije loš predlog. Ja mislim da su knjige bolji predlog, bar za sada.
ALi da dobije SVE knjige odjednom.
Možemo li to da organizujemo?
nestorijanac nestorijanac 01:48 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Možemo li to da organizujemo?

Mozete ! 100% Ali, nemojte jos neki blog o tome kako ste se organizovali i to uradili. Da ne ispadne kao ovaj Ministar iz price....
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:27 22.09.2007

Nestorijanac,

Mozete ! 100% Ali, nemojte jos neki blog o tome kako ste se organizovali i to uradili. Da ne ispadne kao ovaj Ministar iz price....

To je bilo podlo.
A u ovoj priči nema potrebe ni za čim podlim.
A ni za destrukcijom ove vrste.



nestorijanac nestorijanac 02:33 22.09.2007

Re: Nestorijanac,

To je bilo podlo.
A u ovoj priči nema potrebe ni za čim podlim.
A ni za destrukcijom ove vrste.


Lako je izricati takve konstatacije.
Mislim to sto sam napisao kao komentar.
Mislili vi da je to podlo ili ne.
Ne mislim ni da je destrukrivno reci da sva ova
JAVNA briga deluje malo neubedljivo....
u Srbiji danas....
Milena Mitic Milena Mitic 04:17 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Bojana Maljević
Milena,Vi očigledno niste obavešteni gde Delfina živi. Tamo jedva da ima i struje. A kamoli uslova za kompjuter.

obavestena sam gde zivi. mislila sam da moze da ga koristi u internatu posto u tekstu stoji da je tamo preko nedelje (ali neko je kasnije u komentarima napisao da ona, posto ima 18 godina vise i nije u internatu. dakle, jeste ili nije? )
a ovo oko intereneta je bilo dodatak na ono "da se ministar potrudi da joj nadje smestaj sa strujom"....
Milena Mitic Milena Mitic 04:24 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Vesna Knežević Ćosić
devojcica preko nedelje zivi u internatu, a vikendom je u slamu, sa svojom porodicom.u internatu sigurno ima prikljucak za struju i moze da koristi kompjuter. isto tako moze da drzi i knjige.

ako je Delfina preko nedelje u internatu - zasto se onda ne bi realizovala oba predloga?
kako god, tu sam i za knjige i za kompjuter i za oba. (bicu u Srbiji za dve nedelje, pa ne moram da jurim prijatelje da uplacuju za mene :) )
ivana23 ivana23 12:31 22.09.2007

Re: Ajde da joj kupimo racunar da pise dete

Vesna Knežević Ćosić
ivana, nema potrebe da budes sarkasticna i knjige ne bi zavrsile kao ogrev, ko te bre tako otrovao.devojcica preko nedelje zivi u internatu, a vikendom je u slamu, sa svojom porodicom.u internatu sigurno ima prikljucak za struju i moze da koristi kompjuter. isto tako moze da drzi i knjige.

Ja sam se ogradila da ne bih zelela da budem sarkasticna i Bojana me je, cini mi se, razumela.
U dnevniku je izricito receno da je Delfina, kada je napunila 18 godina prestala da zivi u internatu. Svojom
voljom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:31 22.09.2007

Bojana,

ne nerviraj se, takvi se uvek pojavljuju, ne odoljevaju prozivci kako se neko sevapi na tuđoj nesreći...to je jače od njih...
Milena Mitic Milena Mitic 01:16 21.09.2007

Skola...

da li kod nas uopste postoji mogucnost da gluvonema deca pohadjaju nesto sto nije zanat? Mozda je pitanje "glupo" ali stvarno ne znam nista o tome. Jer ako postoji - onda je stvarno na sramotu (drzave) sto ova devojcica ne iskoriscava svoju inteligenciju i talente. Nadam se da ce postati pisac, a do tada - jel mozemo nesto konkretno da uradimo? Znam da jednokratna pomoc najcesce ne resava probleme,ali..ako bi mogao ovoj devojcici da se kupi kompjuter ili tako nesto...?
a 3000 dinara stipendije za koju ce tek da se "potrude" da joj dodele...sta reci?
Stijak Stijak 15:49 21.09.2007

Re: Skola...

Milena Mitic
da li kod nas uopste postoji mogucnost da gluvonema deca pohadjaju nesto sto nije zanat?

Ma šta tu treba da postoji ili ne postoji. Knjige i ono što piše na tabli je sasvim dovoljno da se završi gimnazija. Priznajem da bi joj vjerovatno bilo malo teže od vršnjaka, ali uz dovoljno truda bi imala šansu da postigne nešto u svom životu.

Zar treba gluvoneme da osudimo na zanat il neke slične poslove?

Ima toliko poslova za visoko obrazovane gdje nema kontakta sa ljudima i rad je uglavnom samostalan, te ne vidim kakve veze ima da li je neko gluhonjem ili ne.
Milena Mitic Milena Mitic 21:56 21.09.2007

Re: Skola...

Stijak
te ne vidim kakve veze ima da li je neko gluhonjem ili ne.

ne vidim ni ja ali - pricamo o Srbiji, pa pitam za svaki slucaj...dakle, again, zna li neko da li je devojcica mogla da se upise u neku drugu skolu da je htela?
DUNADAN DUNADAN 02:06 21.09.2007

"stipendija"

od 3000 dinara?
kakav blam. bolje da nishta nije ni spominjao. kad vec dajesh pare, daj pare a ne crkavicu.

a sad, na stranu knedle u grlu, suzne ochi i ostale empatije, ali kako roditelji gluvog deteta mogu sebi da dopuste da budu nepismeni?
necu da zalazim u to kako su uspeli da prave decu, ali ne i da uzmu Bukvar u ruke, nije u krajnjoj liniji ni bitno, ali da za sve te godine otkako im je dete ogluvelo nisu osetili dovoljno jaku potrebu da sa svojom cerkom komuniciraju, i u to ime nauche da chitaju, e TO mi nije jasno.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 02:15 21.09.2007

eh

tako malo znam(0) o ljudima sa posebnim potrebama. pre nekoliko godina upoznala sam momka koji je bio gluv, ali je govorio, ok, ne bas savrseno, al se razumeo. roditelji su ga vodili kod logopeda, mislim da je i u zagrebu bio, valjda je tamo dobra logopedija, u svakom slucaju, momak govori, pola sveta proputovao sam.

ja nemam pojma da li je za ovu devojcicu kasno i da progovori, to bitno olaksava komunikaciju, citanje s usana, razgovor.

ne znam ni da li ima skola ovde, sem zanata za gluvonemu decu. i da li mogu da se ukljucuju u "normalne" razrede (ne hvatajte me za rec).

imam drugaricu profanku na defektoloskom faksu, probacu da je navatam preko vikenda i ispitam.

do male nije problem doci, mislim. knjige i komp, dvd, bi joj sigurno dobro dosle, a i sta god drugo, sta vec vole devojcice.
jacHa. jacHa. 08:37 21.09.2007

Re: eh

ne znam ni da li ima skola ovde, sem zanata za gluvonemu decu. i da li mogu da se ukljucuju u "normalne" razrede (ne hvatajte me za rec).

poznajem lično devojku koja je gluvonema, ali je prepametna i završila je običnu školu, uz podršku roditelja, neki elektrotehnički smer, IV stepen, dakle, ne zanat, a potom i fakultet - FON. Može znači. Ali ona uz to što je i sama lavica ima i majku lavicu...
konst konst 02:38 21.09.2007

Ministri

Eh, ministar Loncar je pre tri nedelje odrzao govor malisanima koji su krenuli u prvi razred osnovne skole, pa im pozeleo bas, bas - onako od srca - uspesno skolovanje, pa bla, bla i na kraju izrece "Uzmite sve sto vam ova drzava pruza". A deca ga gledaju onim svojim divnim okicama i naravno da nista ne razumeju tu njegovu govoranciju.

Sada ispade da drzava ne samo da nudi da se uzme sve sto im se pruza, vec je milostiva i brizna, pa i daje. Al' ne sve, nego na kasicicu i to uz obavezno prisustvo TV, radija, stampe.
Sta reci nego stidno kada je rec o devojcici Delfini.

Miroslav Konstantinovic
ivana23 ivana23 09:24 21.09.2007

Re: Ministri

konst
Eh, ministar Loncar je pre tri nedelje odrzao govor malisanima koji su krenuli u prvi razred osnovne skole, pa im pozeleo bas, bas - onako od srca - uspesno skolovanje, pa bla, bla i na kraju izrece "Uzmite sve sto vam ova drzava pruza". A deca ga gledaju onim svojim divnim okicama i naravno da nista ne razumeju tu njegovu govoranciju. Sada ispade da drzava ne samo da nudi da se uzme sve sto im se pruza, vec je milostiva i brizna, pa i daje. Al' ne sve, nego na kasicicu i to uz obavezno prisustvo TV, radija, stampe. Sta reci nego stidno kada je rec o devojcici Delfini.Miroslav Konstantinovic

Uzgred, odabrana je skola u koju je kao prvacic krenuo sin min. Sutanovca!
Black Adder Black Adder 10:08 21.09.2007

Re: Ministri

ivana23

Uzgred, odabrana je skola u koju je kao prvacic krenuo sin min. Sutanovca!



To je verujem slučajnost. Animozitet između DS i DSS je veći nego što možda mislite. Verujem da je Lonačar to znao ne bi otišao u tu školu.
grofisneki grofisneki 02:57 21.09.2007

uhhh

ne bih volela da me neko krivo shvati, ali vecina vasih komentara mi deluje po malo naivno. kao da ne znate sta je Srbija, ili da zivite "tamo negde". naime, ova devojcica, kao i jos veliki broj dece, je diskriminisana po vise osnova (kao romkinja, kao osoba sa hendikepom (mrzim izraz "posebne potrebe", kao i polno i zbog svoje socijalno ekonomske pripadnosti).

vi pricate o tome da joj se kupi kompjuter, da "vidi sveta", a to dete nema ni postenu kucu. gde da ga ukljuci i kako da ga koristi? ministra necu ni da komentarisem, ali kao ministar prosvete bi trebao znati (ako vec niko nije informisao njene roditelje) da to dete ima PRAVO na redovno skolovanje kao i sva druga deca. i sama sam oosba sa hendikepom pa znam o cemu pricam. pricaju o integraciji i inkluziji, a nju ogranicavaju na snajderski zanat. lepo, nema sta!
pnbb pnbb 16:46 21.09.2007

Re: uhhh

vecina vasih komentara mi deluje po malo naivno. kao da ne znate sta je Srbija, ili da zivite "tamo negde". .....
vi pricate o tome da joj se kupi kompjuter, da "vidi sveta", a to dete nema ni postenu kucu. gde da ga ukljuci i kako da ga koristi? ministra necu ni da komentarisem, ali kao ministar prosvete bi trebao znati (ako vec niko nije informisao njene roditelje) da to dete ima PRAVO na redovno skolovanje


a roditelji OBAVEZU da detetu omoguce pohadjanje skole

odlican komentar, da se ne ponavljam
Tibor Jóna Tibor Jóna 06:00 21.09.2007

ajd sad...

meni ovo Loncharevo izgleda kao preslikana scena iz Chaplinovog "Velikog diktatora" - kad u nekom trenutku dojave policiji u getu da sa strpe malo i budu prijatniji sa Jevrejima.... u narednih nekoliko dana...

pa ovi policajci sto su ih do juche kinjili i maltretirali odjednom prevode bakice preko ulice, pomazu da se nosi tezak teret, smeskaju se i to....

tako i Lonchar... mora da se i pitao zasto neko uopste tu zivi kad ima onoliko lepsih mesta za zivot...
Doctor Wu Doctor Wu 07:00 21.09.2007

Eto ti sad!

Ovo se pretvori u blog o Lončarevoj poseti, kao da Delfina ima 3 godine i kao da je ispod Gazele počela da živi prekjuče. Čini se da je mnogo delotvornije videti na koji način organizovati neki charity i fundraising i na koji se način može pomoći toj nesrećnoj deci kad već ova kilava država to ne može.

Slobodan Cagic Slobodan Cagic 07:49 21.09.2007

Re: Eto ti sad!

Meni se takođe čini da previše pažnje posvećujemo Lončaru i njegovom PR-u. Nije to bitno.
Možemo da pomognemo Delfini na milion načina, hajde da to i uradimo umesto što se zgražavamo nad Lončarovim "možda". Ko hebe Lončara. On ionako ne služi ničemu.

Imam predlog: hajde da posetimo Delfinu i njene roditelje u slemu i da se dogovorimo s njima kako možemo najefikasnije da pomognemo. U svim slučajevima kad se prikupljao novac za lečenje, na primer, bilo je sasvim jednostavno uplaćivati novac na tekući račun roditelja. Za početak, možemo da pomognemo da Delfinini roditelji ili ona sama (ne znam koliko ima godina i da li ima ličnu kartu) otvore tekući ili žiro račun u nekoj banci (ne verujem da imaju račun bilo gde). Onda ćemo imati gde da uplaćujemo pomoć. Ne mora B92 niti bilo koja organizacija da osniva nikakav fond za to.

Gospodin Kurbalija je već predložio da njegova kompanija kupi Delfini računar. Odlično, ako uspe. Moći će, doduše, da se služi tim računarom samo u internatu, ali i to je ogromna pomoć. Hajde da vidimo ko još šta može da da. U krajnjoj liniji, i ja imam računar koji mogu da poklonim. Naći će se valjda i neki dinar...
ivana23 ivana23 09:28 21.09.2007

Re: Eto ti sad!

Slobodan Cagic
. Za početak, možemo da pomognemo da Delfinini roditelji ili ona sama (ne znam koliko ima godina i da li ima ličnu kartu) otvore tekući ili žiro račun u nekoj banci (ne verujem da imaju račun bilo gde). Onda ćemo imati gde da uplaćujemo pomoć. Ne mora B92 niti bilo koja organizacija da osniva nikakav fond za to.Gospodin Kurbalija je već predložio da njegova kompanija kupi Delfini računar. Odlično, ako uspe. Moći će, doduše, da se služi tim računarom samo u internatu, ali i to je ogromna pomoć. Hajde da vidimo ko još šta može da da. U krajnjoj liniji, i ja imam računar koji mogu da poklonim. Naći će se valjda i neki dinar...

Dlfina ima 18 godina i kako sam cula u vestima nije vise u internatu.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 10:29 21.09.2007

Re: Eto ti sad!

Doctor Wu
Ovo se pretvori u blog o Lončarevoj poseti, kao da Delfina ima 3 godine i kao da je ispod Gazele počela da živi prekjuče. Čini se da je mnogo delotvornije videti na koji način organizovati neki charity i fundraising i na koji se način može pomoći toj nesrećnoj deci kad već ova kilava država to ne može.

Pa dobro Wu, u pravu si potpuno. Pre svega treba učiniti sve što je moguće da se toj deci omoguće normalni uslovi za život.
Ali molim te daj mi samo jedan dobar argument zašto da se Lončaru prećuti?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:58 21.09.2007

...

izvinite ako bude ponavljanja...nisam čitala sve komentare

stipendije za talentovanu decu
pomoć deci
angažman

pre par godina sam došla na ideju da pomognem deci iz doma za nezbrinutu decu, ali ne u čokoladama i jaknicama, već u radu.
u te svrhe sam kontaktirala zvaničnike grada, lepo su me primili, pročitali ono što sam napisala, organizovali skup, i tako.
na kraju, stigoše neke pare iz neke evropske zemlje, i oni napraviše deci šnajderski kurs (u pakovanju sa manekenima) i pekarski kurs...u mom pisaniju nije bilo reči o tome...
dalje, objedinjeni projekat je trebalo da otvori grad (tj. normalnu populaciju dece sa roditeljima) domu (tj. siročićima) i oni meni objasniše kako će to uraditi - da s vremena na vreme, odvode tu decu u neka odeljenja roditeljski zbrinute dece i obratno - na šta sam ja pitala: Da li su ta deca bolesna?
žena - stručnjak mi lepo i strpljivo objasni da ja baš i nemam puno iskustva u toj stvari... a ja sam samo pitala, zašto se ne kreira zajednički prostor za svu talentovanu (i onu manje talentovanu decu, koja bi nešto da rade), nevezano od roditeljskog statusa, dodajući (ne ovako, ali u tom smislu) da to nije nikakav freak show, pa da tu decu vodamo...sve u svemu, nakon što sam rekla gradu da ne želim novac za te usluge, oni su se malko brecnuli, ne znam šta im nije odgovaralo, pare su došle, kursevi (šnajderski i pekački) organizovani, a moj angažman gore pomenut, žustro se završio, a da nije i krenuo...

ono što je zaista tragično u ovakvim pričama je da mnogi nemaju šansu, a da država ne pokazuje interesovanje (?) čak i u ovakvim slučajevima, gde deca bez ikakvih uslova pokazuju odlične rezultate (???!!!)

još tragičnije je što se ovo rešava pojedinačno - i mi, najmanje što možemo da odradimo je da otvorimo žiro račun za ovo dete i damo prilog da bi ona mogla da uči - pošto želi da uči

a ono što bi trebalo učiniti je da se u tu decu ulaže, (što i državi odgovara) i da to udje u nekakav sistem

slikanje sa kesom knjiga i stipendijom od 3 000 dinara - da l je to bilo pre ili posle pranja tepiha?

ako analiziramo slučaj ove devojčice (za šta nam i nije potreban neki mentalni napor) i samo razmislimo o činjenici da ona nema komunikaciju sa svojim roditeljima (na svom jeziku), koji, opet, zbog svoje nepismenosti nemaju mogućnosti da joj pomažu, (o min. uslovima za život da ne govorimo - tu mi je već muka), pomisao na trud koji je ona uložila mi unosi jezu i stid da ne uradim ništa.

moje pitanje je
da li je teško (moguće) ogranizovati se, tako da Delfine ne moraju da peru tepihe, tako da klinci bez roditeljskog staranja ne moraju po default-u da budu šnajderi i pekari (što ne znači da su to manje vredna zanimanja, akcenat je na default) - ja verujem da može, i voljna sam...ima li koga?
cecas cecas 08:27 21.09.2007

Re: ...

da li je teško (moguće) ogranizovati se, tako da Delfine ne moraju da peru tepihe, tako da klinci bez roditeljskog staranja ne moraju po default-u da budu šnajderi i pekari (što ne znači da su to manje vredna zanimanja, akcenat je na default) - ja verujem da može, i voljna sam...ima li koga?

Potpisujem!

Na ovaj nacin,kod nas kako se radi, problemi se samo prolongiraju.Nema dugorocnih resenja za sve marginalne grupe.Umesto da se radi na emancipaciji drustva i adekvatnom obrazovanju pripadnika svih manjinskih grupa.Zanat toj devojcici i mnogima njoj slicnima nece doneti nista,jer i nakon skole ce biti diskriminisani,po svim osnovama,pa je nece zaposliti zato sto je siromasna,romkinja,hendikepirana...
Nemaju svi iste sanse u zivotu,pa je duznost drzave da je omoguci onima koji imaju manje srece.
Zamislite sta Delfina moze da postigne ako joj se omoguci drugaciji kontekst zivota?!
Zar da se zadovolji time da postane snajderka?
Mi mozemo pomoci,ali to nije resenje na duge staze.Treba da vrsimo i pritisak na drzavne organe da se sistem socijalne politike menja! Ne da nam deca idu u specijalne skole zato sto su siromasna i hendikepirana,posle kojih isto tako ostaju duhovno siromasna jer nisu dosegli svoj pun kapacitet.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:19 21.09.2007

Re: ...

Mi mozemo pomoci,ali to nije resenje na duge staze.Treba da vrsimo i pritisak na drzavne organe da

Problem Delfine (i mnogih sličnih njoj) je upravo produkt nezainteresovanosti (apatičnosti, pasivnosti...i koječegasvene) našeg društva, tj. nas samih...
mislim da smo upravo MI centar problema i polazna tačka za rešavanje istog

Delfina ( i ostali) su nešto što popunjava vesti
nešto, što će u nama izazvati žalost na 5 minuta
nešto, što će opstajati kao neminovnost
i to je problem
jer nakon potresne(ih) priča, mi nastavljamo sa popodnevnim dremežom posle ručka i napornog radnog dana...a ova deca, nastavljaju da žive...kako god

duhovno siromašni...upravo tako
cincili cincili 09:08 21.09.2007

podrska

ne bih da trosim vreme na komentar o ministru i "crkavici", jer da nije tragicno bilo bi smesno.

rado cu se pridruziti akciji da se devojcici pomogne. posto nisam u bgd molim vas da mislite i na nas sa svih strana sveta. vesna, tebi hvala sto si ovo tematizirala. nadam se da ce se nase dobre namere ostvariti.

Uh, strasno!

Ja imam problem da verujem u institucionalizovano dobrocinstvo i u drzavama pouzdanijim od Srbije. Pocevsi od studentski dana i vezbi u Zvecanskoj, preko ratova, pa sve do kampanje "Find Madelaine". Ali razmislicu ozbiljno na temu. U ponedeljak stizem u Bgd.
jasnaz jasnaz 09:19 21.09.2007

. verujem

ja verujem da može, i voljna sam...

i ja, i pridružujem se nečemu što iz dosadašnjih postova liči da može da postane akcija sa konkretnim rezultatima – za Delfinu. Za početak, kao najjednostavnije, prikupljanje novca, kako je g. Kurbalija prvi predložio, i konkretno pitanje: da li B92 želi da se uključi i žiro račun bude otvoren preko njih.
Na duže staze, za više dece (izvinjavam se ali ne mogu da upotrebim reč sistemski, ovde) i drugih kojima je potrebna pomoć da iskažu talenat ili nastave obrazovanje....? možda ova akcija pomeri neki kamičak.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:37 21.09.2007

Probaću i ja

da malo pripitam naokolo, ali naravno da sam spremna da odmah dam novac. Vesna, da li se zna da li je moguće devojčici pomoći da bolje čuje? Da li bi joj neki aparat pomogao? Koliko njena porodica ima članova?
urbanosaurus urbanosaurus 09:39 21.09.2007

Re: . verujem

možda ova akcija pomeri neki kamičak.



KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:55 21.09.2007

Veruj...

urbanosaurus
možda ova akcija pomeri neki kamičak.


...koliko hoćeš da ćeš na ovaj način da pomogneš ali ne zamagljuj temu. MOLIM TE.
To ti je prešlo u naviku. I ne odgovaraj na ovu poruku. Već i ovo što ja pišem zamara narod.
skyspoter skyspoter 09:36 21.09.2007

naselje ispod

gazele postoji decenijama. Drzava bi trebalo da obezbedi odgovarajuce stambene uslove za te ljude. A Delfinu treba podrzati. Ne znam kako se to radi kod nas i da lli postoje odgovarajuce organizacije - charity, ali otvaranjem racuna kod nas na njeno ime moze da bude pocetak.

Re: naselje ispod

Drzava bi trebalo da obezbedi odgovarajuce stambene uslove za te ljude.

Ne bih da mracim, ali bilo je nekoliko pokusaja da se tim ljudima obezbede stambeni uslovi. Neki su zavrsili u gajbama na Novom Bgd-u gde su zimi lozili parket da bi se ogrejali. Otac moje drugarice je jednog jutra pomislio da je u delirijumu kad je video mecku vezanu za drvo ispred zgrade u "paviljonima". Nesto se ideja nije primila.
Lektorka Lektorka 13:09 21.09.2007

Re: naselje ispod

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Drzava bi trebalo da obezbedi odgovarajuce stambene uslove za te ljude.

Ne bih da mracim, ali bilo je nekoliko pokusaja da se tim ljudima obezbede stambeni uslovi. Neki su zavrsili u gajbama na Novom Bgd-u gde su zimi lozili parket da bi se ogrejali. Otac moje drugarice je jednog jutra pomislio da je u delirijumu kad je video mecku vezanu za drvo ispred zgrade u "paviljonima". Nesto se ideja nije primila.

pa to sad ovde prosto nema veze, i evo cak cu i ja da ignorisem sopstvenu potrebu da vas nagrdim zbog diskriminirajuceg tona koji zraci iz vaseg komentara, hteli vi to ili ne. nego je rec o delfini, koja je ne samo zbog uslova u kojima zivi nego i na osnovu svojih sposobnosti koje dokazuje uprkos tim uslovima zasluzila da joj se adekvatno pomogne.
ma kako se drzavne ideje primale medju romima, drzava ovde ocigledno zakazuje. zato je bolje pokrenuti neku gradjansku inicijativu.
skyspoter skyspoter 14:55 21.09.2007

Re: naselje ispod

Neki su zavrsili u gajbama na Novom Bgd-u gde su zimi lozili parket da bi se ogrejali. Otac moje drugarice je jednog jutra pomislio da je u delirijumu kad je video mecku vezanu za drvo ispred zgrade u "paviljonima".




GLUPOST!
pnbb pnbb 15:28 21.09.2007

e pa ima

pa to sad ovde prosto nema veze, i evo cak cu i ja da ignorisem sopstvenu potrebu da vas nagrdim zbog diskriminirajuceg tona koji zraci iz vaseg komentara


i te kakve, koliko je pametne dece zavrsilo na ulici jer im roditelji nisu dali da idu u skolu... ili gora varijanta, upisu zdravo i pravo dete u specijalnu skolu, za decu ometenu u razvoju.. po sistemu ovi' pet mi rade po ulici, a ovog malog sam dao u specijalnu skolu, nesto mi je zaostao...

shvatam i postujem zelju da se detetu pomogne, ali dajte da to ne izgleda kao da je zbog politicke korektnosti... cuj, diskriminirajuci ton...

gradjanska inicijativa moze da pomogne jednom detetu, ali drzava je duzna da obezbedi da se poboljsaju zivotni uslovi i mogucnost za obrazovanje za socijalno ugrozene slojeve...

s tim sto je gradjanska inicijativa neophodna da se drzava dovede na taj nivo...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:36 21.09.2007

evo ga!

s tim sto je gradjanska inicijativa neophodna da se drzava dovede na taj nivo...

Exitus Letalis Exitus Letalis 16:34 21.09.2007

Re: naselje ispod

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Drzava bi trebalo da obezbedi odgovarajuce stambene uslove za te ljude.

Ne bih da mracim, ali bilo je nekoliko pokusaja da se tim ljudima obezbede stambeni uslovi. Neki su zavrsili u gajbama na Novom Bgd-u gde su zimi lozili parket da bi se ogrejali. Otac moje drugarice je jednog jutra pomislio da je u delirijumu kad je video mecku vezanu za drvo ispred zgrade u "paviljonima". Nesto se ideja nije primila.


pa naravno da mračiš. i to strašno.

ja ne bih da nabrajam kako se ponašaju ovo koji nisu romi i zbog kojih se nilko ne šokira.
od trešenja tepiha kroz prozor, to lično gledam. žena trese u centru grada direktno na kafić. ne baš direktno. prvu turu popiju oni ispod nje.

pa do kokošaka na terasi isto kod ovih što su fini beli.
pa do pepeljara kroz prozor.

vrlo je ružno to što si napisala.
sheridan sheridan 17:06 21.09.2007

Re: naselje ispod

Ne da mracis nego si blago receno odvratna.
Zivo me zanima da li si uopste razmislila o bilo cemu pre nego sto si to napisala. Nekako se nadam da si bila naduvna, pijana ili nesto slicno dok si to pisala.









pnbb pnbb 18:04 21.09.2007

Re: naselje ispod

ja ne bih da nabrajam kako se ponašaju ovo koji nisu romi i zbog kojih se nilko ne šokira.
od trešenja tepiha kroz prozor, to lično gledam. žena trese u centru grada direktno na kafić. ....
vrlo je ružno to što si napisala.


uopste nije ruzno, nazalost verovatno je istina
ne rade oni -romi- to iz obesti, nego zato sto ne znaju za drugacije. dok zena-seljanka (karakterna osobina) u centru grada sigurno zna za drugacije, ali je primitivna i boli je uvo

stanovali cigani prekoputa mene u stanu dvaes godina, pa nikad nisu bacili mrve ili pepeo kroz prozor... deca isla u skolu i bili dobri djaci... al zato sto su se roditelji izvukli iz nemastine i nevolje, a nisu ostali u kartonskom naselju... sigurno im nije drzava pomogla u tome, nego sopstveni trud, ili im se ukazala prilika... znaci drzava treba da omoguci da se jednaka sansa omoguci svima.... a i da kaznjavaju roditelje koji se opiru zelji svoje dece da se izvuku iz siromastva i da se skoluju
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:10 22.09.2007

Re: naselje ispod

gde su zimi lozili parket da bi se ogrejali


Ana WithAFamilyNameTooHardToPron , opasno me nerviras,
ali necu da te brisem jer mislim da svako ima pravo na svoje misljenje, ma koliko glupo bilo.

jel ti bre sprzen mozak, yebo te parket
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:15 22.09.2007

Re: naselje ispod

stanovali cigani prekoputa mene u stanu dvaes godina, pa nikad nisu bacili mrve ili pepeo kroz prozor... deca isla u skolu i bili dobri djaci... al zato sto su se roditelji izvukli iz nemastine i nevolje, a nisu ostali u kartonskom naselju... sigurno im nije drzava pomogla u tome, nego sopstveni trud, ili im se ukazala prilika... znaci drzava treba da omoguci da se jednaka sansa omoguci svima.... a i da kaznjavaju roditelje koji se opiru zelji svoje dece da se izvuku iz siromastva i da se skoluju


ja mislim da su ti što su stanovali preko puta tebe romi. nemoj samo tu priču da oni sami sebe zovu ciganima. to mi se već jako davno smučilo. jako davno.

kažeš izvukli se. pa što oni moraju da se izvlače a drugima je bogom dano da žive u normalnim gajbama.
po čemu oni, to jest romi, moraju da se izvlače?
ti ne vidiš ništa neobično u svom komentaru?
razmisli malo?!?!

i sve ovo trubljenje da su spostvanim trudom ... ili im se ukazala prilika... bla bal... pa ne znam šta da kažem...
ovi drugi nisu hteli da ulože trud, šta li? ili nisu iskoristili priliku koja im se iznenada ukazala? neće ljudi, hoće u karton, neće kadu, hoće blato, neće kompjuter, hoće da skupljaju papir...
jel si to htela da kažeš?

pnbb pnbb 18:20 22.09.2007

Re: naselje ispod

ja mislim da su ti što su stanovali preko puta tebe romi. nemoj samo tu priču da oni sami sebe zovu ciganima. to mi se već jako davno smučilo. jako davno


ako bi me postedela starmalog vaspitnog tona, pomoglo bi dijalogu....
sta ako bih ti rekao da se trenutno u pravovernim politicki korektnim krugovima vise ne koristi izraz rom (Roma people)?

e pa sto, e pa sto...

naravno da hoce u bolje.... ali nazalost nisu imali nikada prilike da se nauce zivotu u tom 'boljem'...
nisu ni njihova deca luda da uzivaju u prljavstini.... delfinin i roditelji bi da omoguce detetu, ali nemaju kako...
a na jedne takve roditelje, ide bar 5 koji kazu detetu sedi tu i skupljaj papir, kakva skola
hocu da kazem, nauci me da pecam, ne kupuj mi ribu...

evo primera
seo ja na stepenik ispred vrata, da ocistim cipele... naravno, izlazi odmah mali dragan da vidi sta radim
- a sta to radis?
- eto cistim cipele..
- a sto?
- kako bre sto, pa da ne budu prljave
par sekundi razmisljanja

- a oces i meni da ocistis?
- ajd iznesi, pa da cistimo zajedno
ode dete i donese cipele , ja mu tu sad pokazem sta sve treba... izlazi njegov cale:
- sta bre to radite?
kaze mali sav ponosan
- cistimo cipele!
cale se ceska po glavi, kaze
- pa jes jebes mu mater, trebalo bi ponekad da se ocisti...

kapiras?

i nasi gastosi iz sedamdesetih, mislis da su znali sta ce u stanovima po nemackoj i svedskoj?
dobro nisu bas parket lozili, ali bilo je svakakvih prica... pa su se onda NAUCILI na bolje... cesto ih deca naucila

zato sto , bato, dete mora u skolu, a ne da ti radi na ulici od 5 godina...

kapiras sta sam hteo d akazem?

i da, ja mogu da kazem da sam ocistio malom ROMU cipele... jel mozes ti? jel si bila nekad kod nekog cige u gostima?
ili ti sve teoretski, sa akademskih visina?
ivana23 ivana23 09:45 21.09.2007

Otorinolaringolog

Poznaje li neko dobrog specijalistu u nekoj klinici, da se odvede na kvalitetan pregled i dobije pouzdan nalaz njenog
stanja i mogucnosti da joj se pomogne. Mozda bi i operacija dosla u obzir.

Re: Otorinolaringolog

ivana23
Poznaje li neko dobrog specijalistu u nekoj klinici, da se odvede na kvalitetan pregled i dobije pouzdan nalaz njenogstanja i mogucnosti da joj se pomogne. Mozda bi i operacija dosla u obzir.

Iz gore navedenog bih rekla da ne postoji tako jednostavno resenje. Ako je gluvoca posledica davno prelezanog meningitisa, jedino rehabilitacija mozda moze donekle da pomogne u laksem svaladjivanju svakodnevnog zivota.
mariopan mariopan 10:57 21.09.2007

Re: Otorinolaringolog

Hajde ljudi u akciju U AKCIJU a ne da se zgrazavamo.

Prvo dete treba da se pregleda jer SADA MOZE I DA SE OPERACIJAMA VRATI SLUH ne znam napamet koliko i kako ali neka se o tome izjasne specijalisti,pa neka kazu da li je to u ovom slucaju moguce.

Otvorite racun ovde objavite broj racuna i mi cemo NE PO 1 EVRO,nego ko koliko moze ,i da se detetu konkretno pomogne, I ja sam besna na drzavu Srbiju sto joj pametna deca trunu ispod mostova ali dok mi stignemo do krivca,i dok ga dobro ispljujemo ,detinjstvo ove devojcice,i sve njene prilike za bolji zivot ,proci ce nepovratno.

Vrsiti pritisak na ministre NEPREKIDNO i preko svih medija,dici galamu do neba,a njima bas sad pred izbore ne treba negativna kampanja, pa i to da iskoristimo (kad mogu oni sto ne mozemo i mi ) Da se detetu dodeli STALNA pomoc i redovni prihodi,kako ce se zvati ti prihodi nije me briga,da li stipendija ili socijalna pomoc,ne zanima me ,samo da bude DOVOLJNA da se skolovanje i zivot mogu isfinansirati. Prihodi moraju da budu redovni. Pa da iskoristimo i mi kamere?

Obracanje paznje samo na jedan slucaj,ma kako bio tragican,nikako ne sme da skrene paznju samo na nju vec na tragediju SVE DECE koja zive pod mostovima,na ulici,gladna ,prozebla i bez ikakve sanse da svoj zivot ucine boljim. Njih to nema ko ni da nauci,roditelji ne znaju kako jer su i sami neskolovani i siromasni. Zato akcija mora da se vodi u pravcu pomoci i drugima jer ni ne znamo koliko je jos dece izuzetno ugrozeno,sam zivot i opstanak im je ugrozen,buduci da spavajusa glodarima i usred djubreta. Treba voditi novinare i kamere svaki dan na drugo mesto gde LjUDI zive, da se postide oni koji o njima treba da brinu. Bas sada kad je politicarima toliko stalo da se o njima lepo pise,zasto se ne bi i mi koristili istim oruzjem?
Gordana Vasić Gordana Vasić 11:41 21.09.2007

Stipendija...

... koju po zakonu ima pravo da svakom detetu, počev od I razreda srednje škole pa do završetka redovnog (kao i vanrednog) školovanja, isplaćuje svako preduzeće, organizacija, institucija... svako pravno lice u ovoj zemlji je 4.500,00 dinara. Svako pravno lice može da donese odluku da isplaćuje manje ili više od tog iznosa. Ako isplaćuje više, porez koji u tom slučaju plaća na razliku od 4.500, 00 dinara je 12% (po preračunatoj stopi po kojoj se plaća, a da vas ne zamaram time-to je manje od 12% na osnovicu). Tako da Ministarstvo, ne da se nije pretrglo, nego je 3 iljadarke crkavica koju je moglo i da joj ne da. Druga je priča njena, tj. njene porodice kojoj je svaki dinar dragocen. O tome se i radi: ona će sirota biti zahvalna što je neko uopšte bacio pogled na njenu muku. A stipendija koju pominjem je propisana za zdravu decu i svako dete, bez obzira kakav mu je uspeh u školi, važno je samo da ima potvrdu o redovnom školovanju na početku školske godine. Postoje druga neoporezovana davanja (kao i oporezovana, uglavnom istim porezom na lična primanja-12%) koja su predviđena za bolesne, stambeno ugrožene itd. itd. Postoji nešto što se naziva "solidarna pomoć" i što takođe ima svoju pravnu formu i normu.
Toliko o velikodušnosti Ministarstva.
Sve ostalo ste već rekli.
Naravno, pridružujem se svakom pokretu koji odavde krene da se ovoj devojčici olakša život i školovanje koje zaslužuje.
Istovremeno, pitanje koje mi se nameće svakog dana a koje je i na ovom blogu pomenuto je: šta je sa svima ostalima? Ima još dece koja su u istoj pa i goroj situaciji, od Delfine? U svom gradu pomažem sirotinju i bolesne. Skoro svakodnevno sam sa njima u kontaktu, razgovaram sa njima, idem u njihove kuće blatnjare, stanove u kojima ih živi po dvanaestoro... šesnaestoro. Dogovorim se gde da im za dva dana donesem neku garderobu ili šta već... za dva dana oni više nisu na toj adresi, izbacili ih... tražim ih. I stalno se pitam šta sam to spektakularno uradila, kad ne mogu nikad sve da zbrinem. Evo, devojčica završila I razred srednje škole i nije ni krenula u II jer roditelji nemaju para da joj kupe knjige niti da joj plate gradski prevoz do škole. Otac je celog leta radio kod nekog privatnog preduzetnika, taj mu ostao dužan 60.000,00 dinara i nema da mu isplati, juri ga, zove, preti... plašim se da će još i neko čudo da napravi na svu svoju muku. Majka je srčani bolesnik, ne radi nigde. Ovo je jedan od blažih slučajeva.
Tako da negde razumem i ovo što je Nestorijanac rekao. Kad ih gledate svakog dana, kad uzmete u naručje dečaka od 6 godina koji ispred vas tetura u pola 12 noću gradskim šetalištem i shvatite da tetura jer drema hodajući... uzmete ga a on se uplaši i traži svoju mamu, pa ga smirite a on sedne na pločnik da vam pokaže koliki žulj ima na nozi jer su mu patike male, a vi uzmete tu patiku pa vam posle ta ruka smrdi do ujutro... nosite ga a on sav smrdi, a vi ga mazite i ljubite jer zamišljate svoju decu kod kuće - situ, okupanu, u krevetima... Dođe mi da kukam iz glasa, na sav glas, da me čuje cela planeta.
Ne znam šta možemo da uradimo, ali sigurno je da ako ništa ne radimo - ništa nećemo ni uraditi. Ovako, dajte jedno po jedno... da zbrinjavamo, spasavamo, a oni neka mole Boga da i njih primetimo.
jasnaz jasnaz 11:57 21.09.2007

jedno po jedno

I stalno se pitam šta sam to spektakularno uradila, kad ne mogu nikad sve da zbrinem.

1 po 1 jer to 1 je spektakularno za to 1!

I strašno jeste da nema konačnosti u tome, ali je VAŽNO i jedino tako izdržljivo: da ima takvih kao što ste vi, kao što je Vesna,...
dobronamjeran dobronamjeran 13:59 21.09.2007

pojedinacna pomoc ne rijesava problem

Pravo rjesenje problema je pravilan put socijalizacijei ukljucivanje Roma u drustvo.
Domazet Domazet 13:59 21.09.2007

Ne bih sada da me Nestorijanac...

...tuzi za copyright, ali meni i dalje nije jasno da li su ovde sakupljeni dobri i nesebicni ljudi saznali za Delfinu obracajuci paznju na to kako je ispod mosta ili gledajuci reportazu o ministrovoj poseti?
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 14:52 21.09.2007

Re: Ne bih sada da me Nestorijanac...

Domazet
...tuzi za copyright, ali meni i dalje nije jasno da li su ovde sakupljeni dobri i nesebicni ljudi saznali za Delfinu obracajuci paznju na to kako je ispod mosta ili gledajuci reportazu o ministrovoj poseti?


Dragi g. Domazet,
Ja za Delfinu saznah jutros, čitajući Vesnin tekst. I zaista bih voleo da nekako pomognem i da nekako pomognemo toj devojci... i u medicinskom smislu i materijalno, kako god je moguće. Da, prošao sam više puta pešice pored tog nesrećnog romskog naselja ispod Gazele i KROZ to naselje. "Strašno" je blaga reč. Ne možemo mi "dobri i nesebični ljudi" skoro ništa da učinimo, pogotovo ne hitro, da ta naseobina nestane i da njeni stanovnici žive u humanim uslovima. Ali, za početak bi možda bilo lepo da pokušamo da pomognemo ovom jednom detetu. Zamislimo da je to moje ili Vaše dete. Hajde da se onda dogovorimo kako to da uradimo, umesto što samo postavljamo pitanja ili konstatujemo, manje ili više filozofski.
Domazet Domazet 16:46 21.09.2007

Slobodane, jabuko sa grane...



Slobodan Cagic
Domazet
...tuzi za copyright, ali meni i dalje nije jasno da li su ovde sakupljeni dobri i nesebicni ljudi saznali za Delfinu obracajuci paznju na to kako je ispod mosta ili gledajuci reportazu o ministrovoj poseti?


Dragi g. Domazet,
Ja za Delfinu saznah jutros, čitajući Vesnin tekst. I zaista bih voleo da nekako pomognem i da nekako pomognemo toj devojci... i u medicinskom smislu i materijalno, kako god je moguće. Da, prošao sam više puta pešice pored tog nesrećnog romskog naselja ispod Gazele i KROZ to naselje. "Strašno" je blaga reč. Ne možemo mi "dobri i nesebični ljudi" skoro ništa da učinimo, pogotovo ne hitro, da ta naseobina nestane i da njeni stanovnici žive u humanim uslovima. Ali, za početak bi možda bilo lepo da pokušamo da pomognemo ovom jednom detetu. Zamislimo da je to moje ili Vaše dete. Hajde da se onda dogovorimo kako to da uradimo, umesto što samo postavljamo pitanja ili konstatujemo, manje ili više filozofski.


...svaka tebi cast a i tekstu ti. Ako skines one znakove navodnika, uz jos jednu sitniju primedbicu, bice savrsen.

A sada dve stvari, boraveci na ovome Blogu dosta dugo stekao sam utisak da ovdasnji blogeri dobijaju napade humanosti uglavnom iz sledecih razloga:

1. zarad sitne politicke vajdice,
2. zato sto misle da je biti human trenutno 'in',
3. zato sto time kupuju pet minuta mirnog sna,
4. zato sto su iskreno humani i boli ih tudja nesreca a ne znaju kako da tu svoju humanost organizuju u nesto vise od jednomesecnih (ajde da budem optimista, jednonedeljnih) napada.

Ako ostanes na blogu nesto duze, siguran sam da ces se sloziti u ovome sa mojom malenkoscu. Moguce da ces imati primedbe na moj redosled motiva ali to je sasvim u redu, nisam ja pretplacen na apsolutnu istinu. O redosledu se da razgovarati. Sto bi se reklo 'Neka cveta hiljadu cvetova'. Ili, sto je danas popularnije, 'Let's celebrate the diversity'.

Drugo, sto se tice dobrih i nesebicnih ljudi (bez navodnika), sasvim se slazem da ne mogu da ucine nista na kratak rok. Imam, medjutim, primedbu na ono 'skoro nista'. Nesto se ipak moze uraditi, koliko god ja bio protiv O-ruk pristupa. Dakle, nesto sto se moze uraditi za Dafinu je ono sto je dole predlozio Skyspoter. To medjutim, nije dovoljno, jer pored Dafine o kojoj je ovde rec pretpostavljam da u Srbiji postoje jos hiljade drugih Dafina koje nece imati tu srecu da ih poseti (ocigledno ne medju svima omiljeni) ministar. Pa zato predlazem da autorka teksta i svi oni blogeri kod kojih osecaj nelagodnosti ne prolazi posle jednokratnog cesanja pocnu da razmisljaju kako je najbolje pomoci Dafini 01, Dafini02,....DafiniN-1, DafiniN. Sto bi Ameri rekli, 'Grassroots Baby!'. I ako ono N dostigne 50 bice sjajna stvar. Jedan blog o tome kako pomoci onima manje lucky od nas (engleski ima tu finu destinkciju izmedju 'lucky' i 'happy') nece skoditi. Ako nista drugo, poznato je da je ovaj Blog citan od strane Vlasti...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 20:59 21.09.2007

Re: Slobodane, jabuko sa grane...

Vidi Domazete, devojčica o kojoj govorimo zove se Delfina, a ne Dafina. Da si pogledao malo dalje od svog obožavanog nosa, video bi to.
Drugo, vidim da za tebe ovo o čemu piše Vesna nije dovoljno važna tema, tebi je važnije da pljuješ blogere, i to tako sve blogere. To mnogo govori o tebi.
Još nešto, šta si ti uradio da pomogneš "Dafini 01, Dafini02,....DafiniN-1, DafiniN"?
Pozdravi Vlast kad je streneš. A srećeš je čim znaš šta čita.
Domazet Domazet 23:14 21.09.2007

Jeste, Delfina...

...u pravu si, izvinjavam joj se zbog previda.

A odakle ti to da mislim da tema nije vazna. Posto sam siguran da pokretac nije pokrenuo temu zarad dnevne politicke vajdice onda se sve ovo nece zavrsiti samo na Delfini. Sto ce onda biti znacajan doprinos resavanju problema globalnog siromastva. Pa se mozda nasmesi i Nobelova nagrada. Dakle, tema je vazna. Otvarajte taj racun, eno poceli ljudi da vec gundjaju.

I odakle ti to da ja pljujem sve blogere. Ne moze biti dalje od istine. Ima medju blogerima nekih koje cenim. Bas onako. Eto recimo Virtuelni, pa Semele, pa Lilit, pa ... da sad ne nabrajam i ne gnjavim, posebno ne one VIPovce koje cenim, cujem da tu ima odredjene surevnjivosti. Sto bre podmeces, je l' ti to oces da me oni sto ih nisam pomenuo sada zamrze?

A sto se tice moje pomoci, jedno si u pravu. Stvarno, srecom, izbegoh da dam dobrovoljni prilog Dafini. A da pricam o prilozima koje sam dao, znas kako, to se meni odbija od poreza pa ne bi bilo lepo da se hvalim, uvek neko zlonameran moze da posumnja u moje motive.

I na kraju, oko Vlasti, iako cenim tvoju otresitu sigurnost u ono sto tvrdis, moram da ti kazem da moja iskustva ukazuju na to da je zapravo retko srecem. Sama Vlast mi je tridesetak milja daleko i plus nema parking u blizini pa je gotovo uopste ne vidjam. A Government nekako i nemam potrebe da vidjam, zivot mi, ako izauzmemo to sto mi se cera opasno nervira kada je pitam da li je uradila domaci, tece dosta lahko. No opet, dozvoljavam da sam subjektivan i da ti znas bolje.

Samo da dodam, upravo sam procitao sta je Ljuttko napisao i odmah ga stavljam na listu omiljenih mi blogera.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:36 22.09.2007

Re: Slobodane, jabuko sa grane...

Gos'n Domazet
mnogo me svrbeli prsti da vas obrisem, jedva se uzdrzah. zbog nevasitanog i bezobraznog obracanja i odvratnih reci o "napadima humanosti" zasluzili ste izbacivanje. ko ste bre vi da ikoga procenjujete i kvalifikujete namere i postupke? Ako ne mozete da budete konstruktivni, ili ste operisani od osecanja solidarnosti, smeta vam razgovor na blogu, odstranite se sami.
Domazet Domazet 17:54 22.09.2007

Vesnice nervoznih prstiju...

...predlazem da se sretnemo na ovom tvom threadu za petnaestak dana.

A to oko samostalnog odstranjivanja, ne znam da li ce moci. Da bi se odstranio morao bih prvo da procenim da li ne mogu da budem nekonstruktivan ili sam operisan od osecaja solidarnosti ili mi smeta razgovor na blogu. A ko sam ja da se procenjujem?

Uzgred, otvori li ko racun ili cemo to posle neke nove ministrove posete?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana