Nostalgija| Život

Random Acts of Kindess Day

Budimac RSS / 29.03.2009. u 11:39

Poziv sa fejsbuka da prisustvujem ili učestvujem u eventu Random Acts of Kindness Day je provalio kapije sećanja, a poplava istih me je bacila u proleće 1993. prvu godinu emigracije, tačnije prve nedelje emigracije – Budimpešta, Varga Studio.

Studio je tada bio u Budimu na Pašareti putu (blizu Pašareti trga) u dve oveće barake, zapravo u nekim ostacima nekog filmskog studija. Zidovi između kancelarija u ovoj montažnoj građevini su bili... pa... montažni... što će reći zvučna izolacija je bila jednaka zvučnoj izolaciji flis papira, pa smo se večito nadgornjavali u volumenu muzike sa kancelarijom preko puta u kojoj je Peter Tenkei, rumunski Mađar i ubedljivo najbolji animator studija, bio bog i batina, a mnogo je voleo Emersona, Lejka & Palmera (podsećanja radi, to je 1993.).

Ah, da ko to "mi"? Kancelariju smo delili Igor Lazin, pokojni Bada Dada i ja – Vojvođani, ukratko, da ne ulazim u prebojavanje krvnih zrnaca – pa nam je bilo zabavno kad bi Tenkei proturio glavu kroz vrata i proderao se: "Mit csináltok Szerbek!", a još više kad bi tu rečenicu zamenio sa: "Tako ti je mala moja kad ljubi Bosanac!" Živeći u pograničnom delu Rumunije, Peter je praktično odrastao na muzici sa jugoslovenskih radio stanica, jedino je malo "zaostao" u razvoju u tom pogledu pa se zaustavio na E,L&P.

Bila je to svakako najzanimljivija kancelarija u studiju u koju je razan svet voleo da navraća. Redovan gost nam je bio Antal Ištvan zvani Jusuf (nisam zapamtio zašto ako uopšte postoji zato), teoretičar umetnosti i filmski kritičar, čovek zaslužan za razbijanje moje predrasude da inteligentni i obrazovani ljudi neće obuvati sandale na čarape, a gazda Varga Čaba (mnogi se verovatno sećaju Avguste, animacije u glini koja je njegovih ruku delo) nas je redovno pokazivao gostima iz inostranstva (kao kuriozitete, da ne kažem Zoo).

Velika prednost te kancelarije u odnosu na sve druge je bilo to što je imala dvokrilna staklena vrata prema spolja na jedan uski zeleni pojas, koji se nalazio između barake i tarabe, sakriven od pogleda. Tako da kad je bilo duvke nije se moralo daleko, a ako je bilo suviše hladno za duvanje napolju, onda bi ta vrata dobro došla za ekspres luftiranje.

Bada Dada je radio na svom animiranom prvencu Pánik Ping Pong, mnogo je slikao i beskrajno smo uživali u njegovim objašnjenjima najnovijih crteža i slika. Nikad neću zaboraviti ni sliku ni njen naziv – Šade (Adu) jede govna nad Parizom. Još uvek je pevao i svirao sa Becikom Marjašem u Tudósok (Tudošok – Naučnici) i izvodio performans Franc List – polivao bi se brašnom i vikao: "Ja sam Franc List!" (Liszt – list je na mađarskom brašno).

Igor je završavao Beštije, Varga Čabin film* na Zapinu muziku u kome je bio direktor animacije i radio na svom crtanom prvencu Mozak ili kada se vrata zatvore. U slobodno vreme je čekao bebu.

* Beštije su poslednji projekat na kome je Frenk Zapa potpisan za života. Čaba je početkom tog marta optimistički putovao preko bare da ga zamoli da skrati muziku ili da dozvoli da je on skrati za potrebe filma (muzika je bila kupljena – nije pisana za film), što je Zapa sa indignacijom odbio. Kada se vratio Čaba, prilično emotivno uzdrman, nam je rekao da je očigledno da Zapa umire. Nikad pre ni posle nisam video Čabu u tom stanju, osim kad su mu ukrali BMW.

A ja? Ja sam otprilike bio kao s Marsa pao, nisam znao gde mi je dupe gde glava još ne kapirajući šta mi se dešava (moja emigracija je počela 23.februara 1993.). Fazirao* sam Igorov film, nadajući se da ću stati na noge ne bi li dovukao svoju tadašnju ženu i njenog sina iz NS (desilo se 6 meseci kasnije).

* Fazer, inbetweener = rob u crtanom filmu, onaj koji crta faze.

Tanki zidovi kancelarije nisu sprečili Igora i mene da se bavimo... sad ne znam kako to da nazovem... pa, recimo, "košarkom". Jednog dana Igor je isekao dno velike plastične čaše i pričvrstio je na zid, a onda smo počeli da ubacujemo u taj "koš" zgužve papira. Sledećeg dana smo doneli ping-pong lopticu pa smo osim takmičenja u ubacivanju probali da igramo mini basket. Svaki put kad bi neko banuo u kancelariju bismo se zamrznuli u trenutnom položaju, nikad ne odgovarajući na pitanje šta to zaboga radimo. Prosto je neverovatno koliko dugo vremena je taj naš "koš" ostao neotkriven.**

** Ja sam u tada imao nepune 34, a Igor je baš napunio 28 godina, čisto da se zna uzrast.

Jednog martovskog dana pošto nam se ručak koji se sastojao od Gordon blue (sic!), omiljenog nam izbora u kantini koja je bila u baraci do studija, a koje je kelnerica izgovarala Gordon blö, dakle, pošto nam se taj Gordon blö slegao krenusmo da odigramo partiju basketa (nisam napomenuo da je prostor za taj "basket" bio L oblika širine 1 - 1,3m, cela kancelarija sa sve tri ogromna animatorska stola nekim ormanima i policama nije bila veća od 16 m²) kad nam je banula Krista, organizator, Čabina tadašnja devojka, a sada žena, da bi pozvala Igora na neki sastanak. Pola sata kasnije se vratio sa dobrim vestima da smo dobili da uradimo 3 minutni film Zoltana Lehotaja (Zóltan Lehotay) Tégy a gyűlölet ellen iliti Uradi nešto protiv nasilja.

Piece of cake, kaže Igor, imamo više nego dovoljno vremena. O čemu se radi? Pa neke te smešne Lehotaj style zelene figure ulaze u kadar noseći svaka po cvet i negde zabodu taj cvet i stanu, za sobom vuku zeleni trag, koji služi da prekriva pozadinu na kojoj se emituju dokumentarni snimci ratova i raznog nasilja. Tih figura je jedno 20-tak. Kad je ceo ekran prekriven zelenim ide rez vidimo jednu figuru sa jednim cvetom i natpis – ime filma – Uradi nešto protiv nasilja. Radi se klasična animacija na celovima [celuloidnim folijama – kompjutera tada u Varga Studiju nije bilo osim onog koji je služio samo za line test (Atari je bio nezamenjiv za to), line test je provera animacije, odnosno pravljenje tajminga & liste na osnovu ključnih faza]. Igor animira i crta ključne faze ja ću fazirati. Dobro.

Digresija zvana minimalistički (sic) kurs iz animacije » Dakle klasični crtani filmovi se sastoje od snimaka obojenih crteža na providnoj foliji iza kojih je neki beckground iliti scenografija koja je (obično) statična. Te folije se mogu ređati jedna na drugu do max. četiri sloja (ekstremno 5). Logično je recimo da ako postoje dve figure u kadru da svaka bude na svom sloju. Kako radi uštede broja crteža tako i radi kvaliteta filma u pojedinim situacijama se jedna figura podeli na više slojeva. To je više nego očigledno u tzv. limitiranoj animaciji – primer Kremenko. Recimo da animiramo stojećeg tipa koji priča i trepće nešto poput tipa na ilustraciji 1 – sve što je statično recimo telo će biti na jednom sloju, glava na drugom, a usta i oči na trećem. ilustracija 2 pokazuje šta se dešava ako se slojevi slučajno pomešaju. E sad, slojevi nekad prema potrebi mogu menjati mesta, naravno ne u gore opisanoj situaciji (ali je dosta primetna greška – zbog razlike u boji – ako sloj koji je bio skroz dole skoči na vrh).

primer.jpg

Animatorska lista se sastoji iz kolona koje označavaju slojeve i redova koje označavaju kvadratiće filma (film ide brzinom od 24 kvadrata u sekundi) u nju se upisuje koji crtež je na kom sloju i koliko kvadratića je na filmu (pokreti su rađeni uglavnom sa 2 kvadratića 1 crtež). Dakle, lista je zakon. Nju popunjavaju animatori, a svi koji rade na crtanom filmu moraju da umeju da je čitaju. Lista prati svaku scenu počevši od animatora, preko fazera i odeljenja za bojenje celova do snimatelja.

Ovo nije pisano toliko za cilj proširivanja vašeg znanja o crtanom filmu, koliko je potrebno objašnjenje za razumevanje priče. «kraj digresije

Ne samo da smo nastavili da igramo kancelarijsku košarku tog dana, nego smo se vazda izmotavali sledećih nekoliko, sve odlažući početak rada na tom filmu. Ma šta je tri minuta animacije za nas dvojicu...

U suštini to vreme što smo sebi ostavili za projekat bilo bi sasvim dovoljno da smo bili iskusniji (Igor, btw on je osnivač uspešnog studija za animirane i reklamne filmove, mi je nedavno priznao da do dana današnjeg nije pročitao nijedan udžbenik za animaciju, ja sam bio pun teorijskog znanja – ja sam pročitao nekoliko, ali mi je praksa bila = 0). Međutim, tri dana od d(r)ead line-a za predaju celova, što je otprilike značilo da tog dana moramo predati sve crteže, na svoj užas primećujem grešku koja ukazuje na grešku u konceptu postavljanja slojeva. Naime, otkrio sam da onaj zeleni trag figure koju upravo crtam pokriva neke druge figure – umesto da svi zeleni tragovi budu na jednom (donjem) sloju Igor ih je stavljao na slojeve sa figurama.
– Ma baci to jedan sloj niže, kaže Igor još uvek nesvestan užasa koji se meni već izvrteo u glavi.
– Ali onda će ta figura biti poklopljena drugim figurama, – odgovaram, shvatajući da Igor još uvek ne shvata razmere, da prostite, sranja.

Film je u tom momentu bio već u različitim fazama, dosta crteža je već bilo na celovima, a jedan deo celova je već bio i obojen. Lacika Kelečenji, operater kopir mašine nas je nestrpljivo čekao da mu predamo ostatak crteža, oko 23:00 odlazi ostavlja nam ključ svoje kancelarije, a pre toga nam daje ubrzani kurs upotrebe mašine (Varga studio je imao mašinu koja kopira crteže sa papira na celove, svega par komada je u to vreme bilo takvih u Evropi, čime je jedna ruka/profesija izbačena iz procesa – trejseri, ljudi koji tušem precrtavaju crteže sa papira na folije).

Da ne idem u detalje sledeća 72 dva sata se pretvara u haos popravljanja, prerađivanja, dorađivanja i ubeđivanja (pre svega samih sebe, a onda i ostatka studija) da će sve biti OK. Litri kafe, gomila cigareta i 15-minutna "spavanja" na stolovima. Ona "najzanimljivija kancelarija" sa početka teksta se pretvolila u pakao – svakih osam sati dublji krug .

Krajnji produkt je dobio pored svih (očiglednih) grešaka prolaznu ocenu, drugim rečima izvukli smo se...

A što ja to uopšte pričam? Ah, da, danas je Random Acts of Kindness Day, mart je i kao što rekoh sećanja su navalila. Da, istina, taj filmičić, nema puno veze sa današnjim danom, ali poruka je donekle slična, pa valjda odatle asocijacija.

U svakom slučaju budite danas ekstra random ljubazni – ne boli.

==============================

Beleške na margini

Klub Tilos az A (Tiloš az A – Zabranjeno A), kultno mesto (klub) sa najboljim svirkama, je 1993. još uvek bio otvoren, a Tilos Radio (Zabranjeni radio)*, kultni radio, je još uvek bio zabranjen. Emitovan je sa raznih tačaka Budimpešte dok je policija, baš kao u ratnim filmovima pokušavala da utvrdi odakle.

Prisustvo reči "zabranjeno" u imenu dve kultne pojave u Budimpešti tog doba je, rekao bih, indikativno u podsećanju na upravo minula vremena.

–––––––––––––––––––
* Igor nije ni sanjao da će za koliko pet godina dobiti termin za emisiju na tom radiju (Burek Forever), a ja još manje da ću biti njen co-host. Emisija na srpskom u kojoj se pušta muzika sa jugoslovenskih prostora ide i danas svakog utorka u 20:00, a može se slušati i online na http://tilos.hu. Nepotrebno reći, Zabranjeni radio nije više zabranjen.
–––––––––––––––––––
Kad je već reč Tiloš radiju i Bureku u utorak 31. u 20:00 (CET) Igor i ja ćemo ukrstiti pera. Emisija je zamišljena kao "dvoboj (kratkih) priča", pobednika odlučuju (eventualni) slušaoci glasovima koje mogu dati preko chat-a na sajtu radija (nije potrebna registracija da bi se učestvovalo u chat-u)

 



Komentari (210)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Doctor Wu Doctor Wu 11:45 29.03.2009

Meni uvek zanimljivije digresije

od glavnog toka: što sve životinje i ljudi na crtaćima imaju po 4 prsta?
Budimac Budimac 11:55 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

Doctor Wu
od glavnog toka: što sve životinje i ljudi na crtaćima imaju po 4 prsta?

Zato što je šaku sa četiri prsta mnogo lakše crtati i animirati. Mislim da je to standard koji je Dizni ustanovio.
Unfuckable Unfuckable 12:11 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

troluješ Wu, troluješ... i to u prvom minutu
Mnogo lep tekst Budimac, mene zanima šta je bilo s emisijom 24. marta - da ne kopam po arhivi tamo ako nisi gostovao.
A ovo "glasanje" preko čata....mislim
Budimac Budimac 12:21 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

Unfuckable
troluješ Wu, troluješ... i to u prvom minutu
Mnogo lep tekst Budimac, mene zanima šta je bilo s emisijom 24. marta - da ne kopam po arhivi tamo ako nisi gostovao.
A ovo "glasanje" preko čata....mislim

Pa mislim da je to bilo premijerno puštanje crtanih filmova preko radija , naime veći deo emisije je bio posvećen prof Baltazaru. Jesam učestvovao sam i kako stvari stoje Igor i ja ćemo sami voditi emisiju neko vreme.

Šta fali chat-u kao mogućnosti komunikacije sa online slušaocima?

Btw. za koji minut opet gostujem na 202jci... sad su mi javili
Unfuckable Unfuckable 12:44 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

opet gostujem na 202

opet...?
pa ja ne znam ni prvi put kad je bilo
Budimac Budimac 13:13 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

Unfuckable
opet gostujem na 202

opet...?
pa ja ne znam ni prvi put kad je bilo

uuuuu pa, pre par meseci... mislim da sam to obnarodovao svojevremeno... kako je moguće da te nisam obavestio!? Mea Culpa...

Sad smo razgovarali o neutralnosti mreže... a kad je već reč o tome ovo treba videti... možda Evropa bude pokusni kunić i to vrlo brzo.
Unfuckable Unfuckable 13:16 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

ma bratko, moguće je da je moja memorija pamćenja malo u bedayi - uopće ne ignorišem tu opciju
a taj čat tamo...hehehe, pa ima loodilo da ispadne, mislim : tko će to sve da prebroji, jbt
Budimac Budimac 13:24 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

tko će to sve da prebroji, jbt

Iz tvojih prstiju u uši slušalaca, ne znam da li im je broj tako velik (uopšte nisam siguran)
Unfuckable Unfuckable 13:28 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

pa da li taj tvoj frend kapira da ti iza sebe imaš glasačku mašineriju, žao mi Čoeka u startu....pajz Bratko kad ti glas dadnu : Unfuckable, pa anfakabl, pa nenadhebivi, pa ....bolje neg' kod rahmetli Slobodana
(ili da pobrišem ovo da nas ne provali, ha ?)
Budimac Budimac 13:33 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

Unfuckable, pa anfakabl, pa nenadhebivi, pa ....bolje neg' kod rahmetli Slobodana


Ne zalazi on ovamo iako pokušavam da ga dovučem na blog.
Unfuckable Unfuckable 13:35 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

a ja uredno vežbam tamo u fazonu "Dancing with myself" dok slušam emisiju od 24.3.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:56 29.03.2009

Re: Meni uvek zanimljivije digresije

Budimac bila još jedna emisija tamo na istoj stanici kao onomad??? a ja propustila! e obaveze obaveze dokle će da me upropaštavate???
daj linak pliz...može i na pp...znaš zašto aj da ne objašnjavam
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:04 29.03.2009

hvala

u ime moje ćerke koja se oduševila delom kako se pravi crtać. al zamolila me da prevedem na engleski taj deo kako bi ponela u školu i pokazala drugovima. oduševila se skroz i zahvaljuje čika Budimcu.
Budimac Budimac 14:14 29.03.2009

Re: hvala

zahvaljuje čika Budimcu.

Srce malo ali jaooo nemoj da sam čika ni u jednoj varijanti... jednostavno, Bojan.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:31 29.03.2009

Re: hvala

ma ona je rekla Mister Budimac ništa se ne brini. to sam ja pogrešno prevela. da te opomenem nema šanse da ti skine onaj Mister ispred. to sve vaspitani kaubojci bre.
miloradkakmar miloradkakmar 14:28 29.03.2009

Crtać


Toliko sam se nagledao crtaća, što sam kao klinac , što sa decom , a do " digresije " nisam mogao ni naslutiti da se na taj način prave. Zanimljivo. Znali smo u osnovnoj da u uglovima školskih svesaka crtamo linijama čovečuljka - na jednom listu stoji, na drugom pokrene nogu, na trećem ruku, na četvrtom glavu.. i pustimo maštu . Kada iscrtamo sve listove u svesci onda pređemo palcem preko listova , oni počnu da se brzo otvaraju i dobijemo pokretnu sliku - naš mini- crtać. Sećanje.
Šta bi sa košarkom, jel ' " tilos "
Budimac Budimac 14:44 29.03.2009

Re: Crtać

Šta bi sa košarkom, jel ' " tilos "

Igrali smo je dokle god je studio bio u tim barakama... posle godinu i po dana se preselio u neku super-hiper renoviranu fabričku zgradu, gde nismo imali kancelarije nego boksove i sav šarm studija je umro...
rumtitituki rumtitituki 15:10 29.03.2009

...

....
topcat topcat 15:59 29.03.2009

Čarape

Na crtiće sam navučena od malena i ovaj kratak kurs animacije sam dobila jako, jako davno. Možda još uvijek negdje imam bilježnice u kojima je na svakoj strani crtež, pa kad onako "nabrzinu" listaš, pokreneš svog lika i uvjeriš se koji je to posao.
Imali smo tu (ne)sreću da smo zbog blizine Italije lakše hvatali njihov program nego TVZ.
A oni su nudili crtane od jutra do mraka...
(btw, odličan način da se nauči jezik)

čovek zaslužan za razbijanje moje predrasude da inteligentni i obrazovani ljudi neće obuvati sandale na čarape,


Nijemac bijele
Mađar pariško plave ili oker
Tako smo ih raspoznavali.
mirelarado mirelarado 16:01 29.03.2009

Burek forever


Лепо сећање на ту, иначе кобну 1993. годину... Хвала и за узгредну причу о тајнама цртане анимације. Једино нам ниси рекао ко је био успешнији у тим микрокошаркашким дуелима.
А Burek forever слушаћемо са уживањем.

П.С. Видим да су на оном ћаскању Вишња, Њања и Анф на ивици међународног инцидента. :))
Unfuckable Unfuckable 16:07 29.03.2009

Re: Burek forever

mislim...par kapi koncentrovanog fašizma umije lijepo razbuditi krvotok, ne sporim
Budimac Budimac 16:08 29.03.2009

Re: Burek forever

mirelarado
[/i]
П.С. Видим да су на оном [i]ћаскању
Вишња, Њања и Анф на ивици међународног инцидента. :))


Da, nacionalizam, na žalost, nije ograničen samo na materijalni nego ga ima i u virtuelnom svetu... sva sreća pa ne razumeju psovke koje onaj Meddve prosipa...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:10 29.03.2009

Re: Burek forever

aj prevedi neku psovku
Budimac Budimac 16:12 29.03.2009

Re: Burek forever

aj prevedi neku psovku

neću nije za javnost
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:27 29.03.2009

Re: Burek forever

e sad a oni su mogli onako javno da ih prospu.
ja sam ljudi zapanjena. meni se nije desilo odavno da doživim nešto takvo. niko me ne dira ovde
mirelarado mirelarado 16:35 29.03.2009

Re: Burek forever

Budimac

Da, nacionalizam, na žalost, nije ograničen samo na materijalni nego ga ima i u virtuelnom svetu... sva sreća pa ne razumeju psovke koje onaj Meddve prosipa...


Зна и наш тим достојно да узврати, не бринем. А чини ми се да се иза националистичког испада дотичног Мeddvea крије недовољно познавање енглеског језика.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:40 29.03.2009

Re: Burek forever

probali smo da ih uključimo al šta da se radi.
mirelarado mirelarado 16:52 29.03.2009

Re: Burek forever

njanja_de.manccini
probali smo da ih uključimo al šta da se radi.


Ништа, Њањо, не обраћај пажњу. Људи има разних, увек и свуда.
dragoljub92 dragoljub92 18:38 29.03.2009

Re: Burek forever

očem vi to kaki ćaskanjer,kude
Budimac Budimac 18:43 29.03.2009

Re: Burek forever

očem vi to kaki ćaskanjer,kude

Malo smo "uzurpirali" "mađarski" chat-room na sajtu pomenutog Tiloš radija, pa nas oteraše...
dragoljub92 dragoljub92 18:46 29.03.2009

Re: Burek forever

pa el ima člinak da se vidi ugođaj
vishnja92 vishnja92 18:50 29.03.2009

Re: Burek forever

nismo uspeli da skinemo :(
mozda je unf, videcemo kad se pojavi
dragoljub92 dragoljub92 18:55 29.03.2009

Re: Burek forever

a na koj jezik ste se svaџali
vishnja92 vishnja92 19:01 29.03.2009

Re: Burek forever

e pa to je najzanimljivije od svega :)))))
aj neko drugi, ja ne mogu :)
Milan Novković Milan Novković 16:40 29.03.2009

Mutlimedia punorama :)

... * Fazer, inbetweener = rob ...

ssvetlana92 ssvetlana92 17:14 29.03.2009

Madjarski

Budimac,ispratih ceo čat i čudim se što se nisi dovoljno mešao u razgovor, obzirom da govoriš madjarski ?!
Budimac Budimac 17:34 29.03.2009

Re: Madjarski

ssvetlana92
Budimac,ispratih ceo čat i čudim se što se nisi dovoljno mešao u razgovor, obzirom da govoriš madjarski ?!

Uh danas ustanovih da je moj mađarski jako zarđao (pisani nikad nisam ni znao), možda bi mi se u direktnom kontaktu razvezao jezik, ali pokušavajući da složim rečenice stalno mi se mešao turski...a chat je prebrz za mnogo razmišljanja...
vishnja92 vishnja92 18:01 29.03.2009

Re: Madjarski

čudim se što se nisi dovoljno mešao u razgovor

mislim da se dovoljno mesao, ali ono je bilo beznadezno.
njanja je pokusala sve moguce i nemoguce.
ja sam toliko tuzna zbog svega toga. lose namere jednostavno ne mogu biti jace od dobrih - to nije prirodno stanje stvari.

e osecam se direktno odvratno, lose i porazeno (a za one koji me ne poznaju - to nema veze sa nacijom vec sa ljudima kao takvim)

kakav rece da je danas dan, bese?

i ps - da nije neko od onih pet milijuna prisutnih i cutecih Hallgató uspeo da sacuva ceo chat? hvala unapred i unazad. pocetak je, za razliku od kraja, bio urnebesan :)
Kazezoze Kazezoze 18:06 29.03.2009

Re: Madjarski

'90treca, mislim da je avgust bio, u budimpeshti sam bio na koncertu zhan mishel zhara, za koji nisam imao ulaznicu pa sam koncert odgledao ispred stadiona ( a to je isto kao da si unutra, zbog njegovih, dobropoznatih, laserskih efekata), te josh usput dooobro naduvan, shto je bio dodatni efekt ugodjaju. josh mi je slika u glavi, ali bez likova u okolini...oni mi izbledeli:)))
topcat topcat 18:07 29.03.2009

Re: Madjarski

Eto, ja ne znam ni o čemu se radilo.

Bližim se onoj situaciji "72 sata" u uvodnom tekstu...pa ostadoh uskraćena za chat.
vishnja92 vishnja92 18:15 29.03.2009

Re: Madjarski

Bližim se onoj situaciji "72 sata" u uvodnom tekstu...pa ostadoh uskraćena za chat.

drz se - 15 minuta spavanja na stolu negde pred zoru cuda cini

a uskracena - paaaa... bilo je, unf je bio pri sutu pre nego sto su se pojavili doticni (a i tad) :))
sta ce onaj nesrecnik iz susedne kancelarije da misli o meni, nemam pojma. cerekam se naglas u pustoj zgradi...
topcat topcat 18:24 29.03.2009

Re: Madjarski

vishnja92

drz se - 15 minuta spavanja na stolu negde pred zoru cuda cini

a uskracena - paaaa... bilo je, unf je bio pri sutu pre nego sto su se pojavili doticni (a i tad) :))
sta ce onaj nesrecnik iz susedne kancelarije da misli o meni, nemam pojma. cerekam se naglas u pustoj zgradi...


Ne sumnjam da ih je unf - nadjebao!

Unfuckable Unfuckable 19:02 29.03.2009

Re: Madjarski

sve to je bilo krajnje suludo, sada kad premotam film - skapirali smo ubrzo da je nekih 5947 juzera (uključujući i bar 200 naših koji su grickali kokice tako da ne sumnjam da neko poseduje popriličan kopipejst cele priče) koji su bili u sobi odjednom - zaćutalo.
Mi smo tolkovali o nekim totalno bezveze temama, a i ko da je bitno njima kad ne kapiraju srpski, ja sam osvežavao "uspomene" na podmetačinu koju sam popušio noćas, pakovali smo planove da namestimo glasanje za Budimca u utorak u vezi te emisije koju ima sa svojim prijateljem, kasnije se priključila i njanja pa i gordanatz koja je mahnula u prolazu, a onda je počelo neko svahili prozivanje koje smo jako brzo skapirali, Budimac ponajpre.
Sve je postalo mnogo jasnije kada nam je neki kreten poručio da smrdimo a odmah potom su usledili i zahtevi da se služimo ili mađarskim ili engleskim. Kada im se njanja obratila (na engleskom) u svom već poznatom pomirljivom i krajnje frendli stilu, dočekalo ju je neopevano primitivno "napušavanje" na koje je svako od nas reagovao prema svom temperamentu, pa i ja. Još Budimac, jadan, nije prevodio sve čime nas časte da ne bi dodatno usijao atmosferu. Meni je - opet - usfalilo malo tih mađarskih reči da im približim neka svoja razmišljanja o par njih tamo, jbg
Njih nekoliko budala uspelo je ono što budalama obično i uspeva.
Mada, mi smo se već dobro ispričali tako da nas je pomalo mrzelo da opstajemo tamo i gledamo sve to : podsećali su na dokonu ekipu sa neke poslednje bus stanice u nekoj vukojebini, koja cevči neznamnijakoje "unuče" i čeka da neka nevolja ili slučaj nanesu nekog stranca ne bi li se bar malo zabavili u sred sve te praznine i bede.

a sad odoh da gledam Goricu & Jelicu
vishnja92 vishnja92 19:16 29.03.2009

Re: Madjarski

a di su Goritza&Jelitza?

ps - fala na izvestaju, tacno je tako i bilo :))
Unfuckable Unfuckable 19:17 29.03.2009

Re: Madjarski

na tv b92
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:22 29.03.2009

Re: Madjarski

ma ja sam ih odmah lepo pitala jel im smeta to sto nas ne mogu razumeti i onda oni rekli da. ja kazem dobro ajmo na engleski, kad oni valjda od neznanja ili sta nisu se bas lepo primili na tu situaciju i poceli na madjarskom da psuju ili sta vec. bas bezveze bilo. strah od nepoznatog je čudesan i učinak mu je strašan. moram da kažem da sam zahvalana što živim ovde gde me niko ne pita odakle sam i ko sam. bitno im je kakav sam čovek. čak i u makedoniji mi kažu da ja nisam nikakav srbin jer toga nema u makedoniji. eto hvala sudbini što sam ovde kad već nisam tamo gde osećam da pripadam.
dragoljub92 dragoljub92 19:33 29.03.2009

Re: Madjarski

ete sam kod nas na blozi mošse priča na svi moguči nemoguči jezici,što ne povedoste i nekog i NVO da vas spasava
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:37 29.03.2009

Re: Madjarski

mislim da su pali takvi predlozi al možda sam sanjala. sad mi krivo dragoljube što bar ti nisi bio tamo.
vishnja92 vishnja92 19:38 29.03.2009

Re: Madjarski

ma nije to bilo za spasavanje, to je bilo samo... blato.
vishnja92 vishnja92 19:40 29.03.2009

Re: Madjarski

al možda sam sanjala

nisi - spominjao je unf jednu... :)))
dragoljub92 dragoljub92 19:46 29.03.2009

Re: Madjarski

vishnja92
al možda sam sanjala

nisi - spominjao je unf jednu... :)))

trbali ste da povedete neku da posle kadve pošalju u hag imate bar nekog svedoka iz nvo
Unfuckable Unfuckable 19:48 29.03.2009

Re: Madjarski

da,
ja sam u najtežim trenucima - umesto "Bože, vidiš li ovo ?"
zavapio "Tešanovićka, gde si...?"
ali, kao što već biva...uzaludno.
Osta' samo usmeno predanje o velikom stradanju Srbalja tkoje će se prenositi s kolena na koleno (i dorađivati, naravno....)
dragoljub92 dragoljub92 19:51 29.03.2009

Re: Madjarski

Unfuckable
da,
ja sam u najtežim trenucima - umesto "Bože, vidiš li ovo ?"
zavapio "Tešanovićka, gde si...?"
ali, kao što već biva...uzaludno.
Osta' samo usmeno predanje o velikom stradanju Srbalja tkoje će se prenositi s kolena na koleno (i dorađivati, naravno....)

ma sad će tešanovićka da pusti pismo iz maџarsku kako su srbљi izvršili etniћko ćišćenje maџaraskog radija
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:52 29.03.2009

Re: Madjarski

ma sad će tešanovićka da pusti pismo iz maџarsku kako su srbљi izvršili etniћko ćišćenje mađaraskog radija

vishnja92 vishnja92 19:55 29.03.2009

Re: Madjarski

Unfuckable
da,
ja sam u najtežim trenucima - umesto "Bože, vidiš li ovo ?"
zavapio "Tešanovićka, gde si...?"
ali, kao što već biva...uzaludno.
Osta' samo usmeno predanje o velikom stradanju Srbalja tkoje će se prenositi s kolena na koleno (i dorađivati, naravno....)

e ovakav je bio sve vreme.... i jos bolji :)))))))))
dragoljub92 dragoljub92 19:55 29.03.2009

Re: Madjarski

njanja_de.manccini
ma sad će tešanovićka da pusti pismo iz maџarsku kako su srbљi izvršili etniћko ćišćenje mađaraskog radija


и све то уз логистиćку помоћ из турске
Unfuckable Unfuckable 19:59 29.03.2009

Re: Madjarski

da,da...sa Indžirliha su poletele znatne srpske snage pravo na nezaštićeni & goloruki magjaro četrum
vishnja92 vishnja92 19:59 29.03.2009

Re: Madjarski

логистиćку

idi bre dragoljube :))))))))))))
Budimac Budimac 20:28 29.03.2009

Re: Madjarski

и све то уз логистиćку помоћ из турске

radojicic92 radojicic92 20:51 29.03.2009

Re: Madjarski

ma sad će tešanovićka da pusti pismo iz maџarsku kako su srbљi izvršili etniћko ćišćenje maџaraskog radija


idi bre Dragoljube, proso sam kahvu
dragoljub92 dragoljub92 20:57 29.03.2009

Re: Madjarski

i to,pazi sad,sinhronizovana akcija iz beograd-texas-anadoliu.prekomerna upotreba terijtorija i stranih snaga.
maksa83 maksa83 21:30 29.03.2009

Re: Madjarski

Njih nekoliko budala uspelo je ono što budalama obično i uspeva.

Ištenem, zašto ja uvek propustim najbolje zezanje...

Sad se živ pojedo' što nisam bio da se igram sa ostalom decom. :((
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:33 29.03.2009

Re: Madjarski

pazi ovoga "igra" mi smo bili bre na frontu. pitaj višnju ako ne veruješ. krvavo bilo. al ne brini ponovićemo dogadjaj za neki dan.
dragoljub92 dragoljub92 21:42 29.03.2009

Re: Madjarski

njanja_de.manccini
pazi ovoga "igra" mi smo bili bre na frontu. pitaj višnju ako ne veruješ. krvavo bilo. al ne brini ponovićemo dogadjaj za neki dan.

dajte be linak
maksa83 maksa83 21:46 29.03.2009

Re: Madjarski

pazi ovoga "igra" mi smo bili bre na frontu. pitaj višnju ako ne veruješ. krvavo bilo. al ne brini ponovićemo dogadjaj za neki dan.

Hehe, ja sam ti preživeli veteran tog fronta.
Živeo sam u Budimpešti u Honvéd utca (Honved je - rodoljub, btw.; ) blizu Parlamenta, u jednoj prilično velikoj staroj zgradi. Na mom spratu je bio i moj kolega (sve sa ženom i malim detetom).
Jedno jutro je na liftu osvanulo markerom ispisano "Szerbek, go home!".
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:49 29.03.2009

Re: Madjarski

maksa83
pazi ovoga "igra" mi smo bili bre na frontu. pitaj višnju ako ne veruješ. krvavo bilo. al ne brini ponovićemo dogadjaj za neki dan.

Hehe, ja sam ti preživeli veteran tog fronta.
Živeo sam u Budimpešti u Honvéd utca (Honved je - rodoljub, btw.; ) blizu Parlamenta, u jednoj prilično velikoj staroj zgradi. Na mom spratu je bio i moj kolega (sve sa ženom i malim detetom).
Jedno jutro je na liftu osvanulo markerom ispisano "Szerbek, go home!".


makso pa ti sam nam bio potreban bre!!! jao pobedili bi s tobom i s dragoljubom
Budimac Budimac 22:19 29.03.2009

Re: Madjarski

Živeo sam u Budimpešti u Honvéd utca

Pa mi takoreći bili susedi, ja uvek stanovao u XIII kvartu blizu Szent Istvan koruta (mrzi me da stavljam mađarske dijakritike), a prvi stan mi je bio u Pannonia utca koja je praktično Honved sa druge strane koruta...
ssvetlana92 ssvetlana92 22:21 29.03.2009

Re: Madjarski

Ja uživala!
maksa83 maksa83 22:44 29.03.2009

Re: Madjarski

Pa mi takoreći bili susedi, ja uvek stanovao u XIII kvartu blizu Szent Istvan koruta (mrzi me da stavljam mađarske dijakritike), a prvi stan mi je bio u Pannonia utca koja je praktično Honved sa druge strane koruta...

Ovo moje se dešavalo u drugoj polovini '99. Lep kraj, je l' da? Margitsziget na 10 min. laganog hoda, itd.
Ruku na srce, ono je izdvojen (mada neprijatan) incident sa domorodačkom netrpeljivošću. Imao sam još jedan, dok sam čekao drugara ispred pekare kod Mamuta na Moszkva Teru pa me zaokolila 4 ćelava nabijena tipa koji su (ispostavlja se) mislili da valjam devize a njihova menjačnica 20m niže. To je bila priča za sebe, jedva izvuko' živu glavu (ako je ovo zvučalo kao da sam ih razbio od batina ; ) - jok, uspeo sam da talk my way out ; ). To doduše nije bilo na nacionalnoj osnovi, čista briga za poslovne interese. ; )
Budimac Budimac 23:01 29.03.2009

Re: Madjarski

mislili da valjam devize


Ja sam imao svog dilera devizama (95-96), tamo oko Vaci ulice samo s druge strane Košut Lajoš ulice -- Arap koji je pričao srpski, studirao u Beogradu i Zagrebu

Meni je Budimpešta uglavnom prijala.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:46 30.03.2009

Re: Madjarski

Meni je Budimpešta uglavnom prijala.

pa i meni bilo uvek lepo kad sam išla tamo turistički. zato sam bila onoliko zaprepašćena kad sam ukapriala da nas olajavaju.
p.s. upropastismo budimcu blog!!! ju naopako!
Budimac Budimac 00:55 30.03.2009

Re: Madjarski

p.s. upropastismo budimcu blog!!! ju naopako!

Ne sekiraj se za blog, bitno je da smo se vratili živi sa "fronta".
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:01 30.03.2009

Re: Madjarski


Ne sekiraj se za blog, bitno je da smo se vratili živi sa "fronta".

znaš šta i nije tako loše bilo, jer je naša nevolja nekima ulepšala dan. kako ono beše (malo iskrivljeno):

"One good thing about being in trouble is the joy it brings to others"
ssvetlana92 ssvetlana92 14:04 30.03.2009

Re: Madjarski

Čat je bio simpatičan u početku, dok ste se šalili. Nisam jela kokice, nisam ih imala pri ruci..medjutim kad su se Madjari umešali nije više bilo lepo. Prilično sam se i ja iznervirala. Shvatila sam jedino da su sa one strane bili napaljeni klinci i da je dobro da ste se povukli.
Išlo je brzo pa sam jedva stizala da pratim..i nije bilo moguće sačuvati čat, brisano je istom brzinom.
Unfuckable Unfuckable 14:16 30.03.2009

Re: Madjarski

i da je dobro da ste se povukli.

ma ko se bre povukao
...mi smo se samo taktički pregrupisali na rezervne položaje



ps : ne verujem da je brisano, pre bih rekao da onaj applet ima neki svoj kapacitet za broj karaktera i to je to
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:34 30.03.2009

Re: Madjarski

.mi smo se samo taktički pregrupisali na rezervne položaje

jeste jeste ja sledeci put napadam sa drugog kompjutera jer sam zapamcena na mom laptopu. kad god kliknem ja sam ja : njanja
ma sto ima veze vazno su se madjarosi usrecili nasim povlacenjem. i to je neki uspeh - usreciti nekoga.
ssvetlana92 ssvetlana92 14:50 30.03.2009

Re: Madjarski

Istina je, da im niste ostali dužni!
Unfuckable Unfuckable 15:00 30.03.2009

Re: Madjarski

meni žao što ne znam šta su nam sve izgovorili, čisto "da osetim rad u fulu"
ps : pa gde dužni slatka, pored ovak'e države još i mi dužni da ostanemo...ne ide
ssvetlana92 ssvetlana92 15:14 30.03.2009

Re: Madjarski

Unfuckable
meni žao što ne znam šta su nam sve izgovorili, čisto "da osetim rad u fulu"
ps : pa gde dužni slatka, pored ovak'e države još i mi dužni da ostanemo...ne ide

Incident je nastao kada si ti, Unfe zavapio za nekom madjaricom. Neko je njima prevodio, pa su se klinci napal'li.
Ono što si im rekao je bilo sasvim na nivou zadatka. Jedino mi je bilo krivo što niste nastavili u svom fazonu da se zezate, ignorišuči njihove upadice. Glavno oružje je bila ćirilica..tu se i ja iznerviram što se ne snalazim dobro!
Unfuckable Unfuckable 15:28 30.03.2009

Re: Madjarski

meni je bilo sumnjivo isto da sve to nije zakuvala neka Madjarica kada je snimila da sam se preorijentisao na Japanku (ukoliko to nije bio Japanac)
ali, propustio sam šansu života da ufanjam neku veselu magjaricu...a možda i nisam : sad kad njihovim sajberspejsom prođe glas da je u četrumu bilo bahanalija...tko zna ?



ps . i neka ostane zabeleženo da sam dovoljno rano (tj vrlo na vreme) tražio flajku i komandovao leđa uza zid
ssvetlana92 ssvetlana92 15:44 30.03.2009

Re: Madjarski

Ova slika sve jezike govori!:)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:44 30.03.2009

Re: Madjarski

ali, propustio sam šansu života da ufanjam neku veselu magjaricu...a možda i nisam : sad kad njihovim sajberspejsom prođe glas da je u četrumu bilo bahanalija...tko zna ?

ja mislim da ako na toj web strani pored svog nick-a okacis ovu fotku ima da ufanjas nekoliko veselih madjarica.
vishnja92 vishnja92 17:05 30.03.2009

Re: Madjarski

meni je bilo sumnjivo isto da sve to nije zakuvala neka Madjarica kada je snimila da sam se preorijentisao na Japanku (ukoliko to nije bio Japanac)

jeste, Japanka je bila fatalna. odmah sam znala da ce biti.
i neka ostane zabeleženo da sam dovoljno rano (tj vrlo na vreme) tražio flajku i komandovao leđa uza zid

zabelezeno :)
i ucesnik i hronicar, pajz to. kako se secas tih detalja?
e, parcence (sa zakasnelim pokusajima propalog plavog slema)
Csenge: samo su vise popili juce pa su sad neraspolozeni
Csenge: pusti to
cirom: még aztse:9
Csenge: nije bitno
cirom: csak titokban:)
Meddve: no doubt büdimacc
Unfuckable: ...sad ugly face of hungarofascism
njanja: ne znam sta su radili juče al danas su u elementu
Meddve: i would kill u
njanja: what a surprise
cirom: nna menek sörért, cigiért:)
Unfuckable: moš me ubiješ samo od duvanja, bratko
Csenge: peace!
Budimac: Pa ne znam Csenge, voleo bih da je samo to u pitanju
Meddve: szerb parasztok
Budimac: Naravno, Peace
Meddve: nem mi verünk agyon magyarokat szerbiában
KisBad: az se nőies cirm
Csenge: jaj, haggyadmá
Budimac: Vidiš koji peace. :))))
Unfuckable: ko uzgaja ove budale & čime ih hrane

i tako....

skidam ako smeta
Unfuckable Unfuckable 19:01 30.03.2009

Re: Madjarski

pa da ...eto temperamenata na delu,majkomila & sačuvajmebože
ali najsmešniji mi je Budimatz koji spominje "Peace" a flajke i piksle već uveliko lete ....
Budimac Budimac 19:05 30.03.2009

Re: Madjarski

ali najsmešniji mi je Budimatz koji spominje "Peace" a flajke i piksle već uveliko lete ....

Csenge (tip koji je govorio i srpski i mađarski) je prvi viknuo sa sve malim slovom i uskličnikom peace, ja samo ponovih
Unfuckable Unfuckable 19:12 30.03.2009

Re: Madjarski

ma znam bre...nego mi smešno
Csenge je isto bio malo zaprepašćet, imam utisak da je Čoveku bilo neprijatno, baš
Milan Novković Milan Novković 19:23 30.03.2009

Sve je u akcentu

je prvi viknuo sa sve malim slovom i uskličnikom peace, ja samo ponovih

To jeste problematična reč - peace, ovde dole se muči i Italijan na Malti (pri kraju clipa, do tad se muče s akcentom u raznim formama :)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:24 30.03.2009

Re: Madjarski

Unfuckable: moš me ubiješ samo od duvanja, bratko

Анфаче, ниси нас обрукао...
Budimac Budimac 19:29 30.03.2009

Re: Sve je u akcentu

To jeste problematična reč - peace, ovde dole se muči i Italijan na Malti (pri kraju clipa, do tad se muče s akcentom u raznim formama :)

Budimac Budimac 19:31 30.03.2009

Re: Madjarski

Predrag Brajovic
Unfuckable: moš me ubiješ samo od duvanja, bratko

Анфаче, ниси нас обрукао...

crossover crossover 19:36 30.03.2009

Re: Sve je u akcentu

Milan Novković
To jeste problematična reč - peace, ovde dole se muči i Italijan na Malti (pri kraju clipa, do tad se muče s akcentom u raznim formama :)

:)))
И Немци слабо знају стране језике.

Unfuckable Unfuckable 19:36 30.03.2009

Re: Madjarski

malo mi sad bez veze, priznajem, mada - rekoh već - još bi mi zanimljivije bilo da saznam šta su oni sve nama "prišili", čisto da se uporedimo
jer, ako je bilo nešto tipa "idi u đavolji pakao" onda je došlo do nesrazmerne upotrebe sile s moje (naše) strane...mada nešto sumnjam da su bili baš tako suftilni.
Najveći zez je bio kako im poručiti da dolazimo "s časnim namerama" ...ehej, bratko - koje bre časne namere, kada sam se ja nameračio u središnjici meča da smotam neku, bilo koju, madžaricu...nekako (treba mi za biografiju a i da zezam Reanimatora), samo što u stvari ništa nisam uradio po tom pitanju, pa naravno...
(...jurnula krvtza u čelenku, hbg kad je onaj kreten isprozivao njanju a ja u tom trenutku nekako...hokejaški nastrojen, pa rukavice lahko same spadoše)
Milan Novković Milan Novković 19:48 30.03.2009

Re: Madjarski

hokejaški nastrojen, pa rukavice lahko same spadoše


(treba u clipu izdržati prvi minut, a onda postaje interesantno :)
maksa83 maksa83 19:53 30.03.2009

Re: Madjarski

jer, ako je bilo nešto tipa "idi u đavolji pakao" onda je došlo do nesrazmerne upotrebe sile s moje (naše) strane...mada nešto sumnjam da su bili baš tako suftilni.

Uveravam te da po tom pitanju inhibicijama neopterećena mašta severnih suseda prevazilazi (inače vrlo razvijenu) našu.
Budimac Budimac 19:58 30.03.2009

Re: Madjarski

Uveravam te da po tom pitanju inhibicijama neopterećena mašta severnih suseda prevazilazi (inače vrlo razvijenu) našu.

A jezik dozvoljava akrobacije o kakvim samo možemo sanjati...
Unfuckable Unfuckable 20:00 30.03.2009

Re: Madjarski

hehehehe, baji malo prso celuloid

Uveravam te da po tom pitanju inhibicijama neopterećena mašta severnih suseda prevazilazi (inače vrlo razvijenu) našu.

pa kad Budimatz nije prevodio (možda i bolje, ne kažem....), a gordanatz otišla....Tibora Jone nigde ...morali smo samostalno da kapiramo kontekst
vishnja92 vishnja92 20:08 30.03.2009

Re: Madjarski

ima gorih delova, al zvuce suvise militantno za blog
onako ritmicno
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:15 30.03.2009

Re: Madjarski

Unfuckable
... samostalno da kapiramo kontekst

Био ја на Фан Хоховој изложби у Б'Пешти, и затекнем тај контекст... Рецимо, отворим, у хотелу, онај бесплатни водич за туристе (!), у коме пише о историји Мађарске, и нађем читаву жалопојку како је после Првог светског рата Мађарској неправедно одузета територија, а особито они крајеви које ми данас знамо као Србију, са најјужнијим мађарским градом Београдом... Ништа, слегнем ја раменима и одем на Фан Хохову изложбу, прођем је дишући на шкрге (била је гужва као на свенародном сабору Кинеза), и ту, такође, слегнем раменима, јер избор платана и није био неки.

То су моје импресије. Још памтим да је у то доба мађарска десница правила неке излучевине на које смо били упозорени, али ово су путничке ситнице, а не опажања неког ко је тамо провео довољно времена да боље разуме ондашњи народ и менталитет.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:26 30.03.2009

Re: Madjarski

ma nismo bili poneli nikakvo oruzje jer nam PEACE bio on our minds

maksa83 maksa83 21:08 30.03.2009

Re: Madjarski

и затекнем читаву жалопојку како је после Првог светског рата Мађарској неправедно одузета територија, а особито они крајеви које ми данас знамо као Србију, са најјужнијим мађарским градом Београдом...

Sad, za Beograd ... da im ne bude malo muka.

U varijantama koje sam ja čuo kao njihov se uglavnom pominje Ujvidek (nama poznat kao Novi Sad), mada opet, Janoš Hunjadi (lokalni nick - Sibinjanin Janko) jeste umro ovde braneći Beograd (tj. Nandorfehervar) tj. njihove južne granice od Turaka.

Tako da, kad pogledaš sa te strane (sa' sam najeb'o), Vojvodina bi stvarno mogla biti nešto kao njihovo Kosovo, u smislu - teritorija koja je bila njihova, njihov najveći sin je ovde zaginuo braneći carstvo od večite otomanske najezde (s tim da ga je on stvarno odbranio), a onda od jednog trenutka (kada je AU monarhija oslabila, isto kao Srbija sada) - više nije bila njihova.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana