Evolucija ili kreacionizam?

Ivan Marović RSS / 06.06.2007. u 14:24

spore4b.jpgPočinješ kao jednoćelijski organizam u kapljici vode. Oko tebe se nalaze razni jestivi organizmi, ali i neki za koje ti sam predstavljaš ukusan obrok. Plivaš okolo, klopaš jedne, a izbegavaš druge i tako prolazi život. Ali nakon nekog vremena, ako preživiš proždrljivce i redovno klopaš dolazi do ćelijske deobe i otvaraju ti se opcije za dalji razvoj - možda želiš da u narednoj generaciji imaš flagelu kao euglena ili treplje kao paramecijum pa da možeš brže da plivaš? Ili možda želiš mali šiljak da možeš da se braniš od predatora? Odabereš svoj upgrade i ideš dalje, u sledeću generaciju.

Nakon nekoliko generacija broj ćelija ti se uvećava, imaš razne upgrades, dobiješ kičmu, pa pluća pa izađeš na kopno. U međuvremenu si peraja zamenio za noge, možda ih imaš tri, a možda desetak, možda si biljojed, možda mesožder, sve zavisi od tebe. Na kopnu situacija je slična kao i u moru, trčiš za hranom, bežiš od predatora i tražiš partnera suprotnog pola ne bi li prešao u sledeću generaciju. Postepeno vršiš upgrade svih svojih organa u zavisnosti od stila života, jedno oko na zadnjici ne bi bilo loše , nikad se ne zna ko se prikrada s leđa. Veoma je važno da vršiš i postepen upgrade nervnog sistema, da povećavaš mozak ne bi li postao inteligentno biće.

spore5b.jpgInteligencija otvara nove mogućnosti. Sada si u plemenskoj zajednici sa ostalim pripadnicima svoje vrste. Pravite razne alate i oružja, ovladavate vatrom, lupate u doboše, idete u lov ili skupljate bobice. Otkrivate okolinu i uspostavljate kontakt sa okolnim plemenima. Sa nekima trgujete, sa nekima ratujete. Cilj vam je da dovoljno napredujete ne bi li postali civilizovani.

Kad se konačno civilizujete, ti i tvoja ekipa ste spremni da osnujete svoj prvi grad. U njemu proizvodite razne stvari, specijalizujete se za razne poslove, gradite razne građevine, osnivate nove gradove i širite se. Možda odlučite da stvarate vojsku i osvajate ostale civilizacije. Ili odlučite da koristite diplomatiju i uspostavljate svaeze sa ostalim civilizacijama. Ili rešite da kombinujete ova dva načina. U svakom slučaju, cilj vam je da celu planetu objedinite pod jedinstvenom upravom.

Kada je planeta politički ujedinjena, otvara se mogućnost da napraviš UFO (iliti NLO). Sad možeš da napustiš svoju rodnu planetu i obiđeš ostale planete u svom solarnom sistemu. Neke su beživotne, ali na nekima možda ima života. Beživotne se daju teraformirati i naseliti, a one na kojima ima života se mogu istraživati, bića na njima se mogu katalogizovati ili čak kidnapovati i detaljno proučiti, mogu se ukrštati sa bićima sa tvoje matične planete, ko zna kakva se čudovišta mogu na taj način proizvesti. Nakon nekog vremena, raširićeš se diljem svoj solarnog sistema.

Ako budeš dovoljno uporan u naučnim istraživanjima, pronaći ćeš interstelar drive i tvoj UFO će moći da se uputi ka zvezdama. A njih ima na hiljade sa desetinama hiljada planeta, stotinama hiljada. Neke od ovih planeta su naseljene, neke imaju inteligentan život. Na tebi je da istražuješ, uspostavljaš kontakte, osvajaš, teraformiraš, razaraš čitave svetove. Šta je cilj? Šta god ti sam postaviš. Možda želiš da postaneš galaktički imperator od koga strahuju i podanici i neprijatelji, ili možda istraživač koji skuplja i katalogizuje razne galaktičke živuljke. Ili želiš da postavljaš monolite po planetama i pomažeš njihovim stanovnicima da dostignu inteligenciju. Na tebi je da odabereš.

Ovako izgleda igra Spore, koju pravi Will Wright, autor SIM naslova, a koja će se pojaviti na tržištu negde tokom 2008. Pogledajte trailer, u manje od dva minuta sažeti su milioni godina, odnosno sati i dani igranja. Najluđi deo igre je tzv. creature editor u kome će svako moći da napravi svoju živuljku i baci je na web. Igra ne liči ni na jednu do sada, ali je inspirisana mnogim poznatim igrama. Jednoćelijska faza je kao Pacman (jedeš i paziš da te ne pojedu), kad pređeš na kopno igra postaje Diablo (boriš se sa monstrumima i postepeno se leveluješ), plemenska faza je kao Populous, pa onda igra postaje Civilization i tako sve dok ne odletiš u svemir i ne zavrti ti se u glavi.

S obzirom koliko je para uloženo u Spore, polemika se vodi da li će igra biti uspešna ili će biti čist gubitak za Electronic Arts. Osnovna nepoznanica je da li će Spore igrati ljudi koji inače ne igraju video igre. Šta vi mislite?



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

wolwerine wolwerine 14:41 06.06.2007

a gde je ovde darwin?

Sta bi rekla na ovo Ljiljana Čolić :))))) Elem, ja cu da kazem bye bye mom privatnom zivotu i postati galakticki imperator :)
Zaokruzujem neki datum u 2008!
macaca macaca 14:53 06.06.2007

Re: a gde je ovde darwin?

zanimljivo, pogotovu web-2 interaktivnost... lepo bi bilo da im uspe
Emir Halilovic Emir Halilovic 15:55 06.06.2007

Re: a gde je ovde darwin?

S obzirom na to o kome se radi (Sims i Sims 2 su verovatno najprodavanije PC igre svih vremena) tesko da im nece uspeti. Video sam ovaj video pre izvesnog vremena i stvarno je zanimljiv. Mada, nakon sto sam izgubio sate i sate zivota pred kompjuterom (sto radeci sto igrajuci se) odlucio sam vrlo cvrsto da celo svoje vreme za kompjutersko igranje posvetim ovome:

bauer bauer 16:32 06.06.2007

Emire,

Mislim da nisi pogresio, Flight Simulator je mnogo vise od igre, i, keep the blue side up! Samo nemoj ko ovaj baja sto ne uvlaci flapsove ceo let.
Emir Halilovic Emir Halilovic 21:38 06.06.2007

Meni to vise dodje kao trening za real thing



:)
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 22:05 06.06.2007

Re: Meni to vise dodje kao trening za real thing

Samo mi utrljavaj so na ranu... :)
bauer bauer 22:07 06.06.2007

Svaka cast,

I ja sam to oduvek zeleo, i sada kada sam u prilici da mogu, lenj sam da krenem.
besan besan 14:45 06.06.2007

Civilization

Kao extremni fan Civilization-a, a sa druge strane kao neko kao jako malo igra igrice (sled nedostatks vremena) ovo mi deluje jako zanimljivo... Jedino mi neverovatno zvuci da ce sve to zbudziti u jednu igricu... Onda postoji opasnost da svaki segment bude povrsno obradjen... Naime, ako ce samo jedan deo igre da bude ustvari Civilization koji je i sam prekomplikovan (sto ja uzimam za njegovu najbolju karakteristiku) stvarno ne znam kako ce ta ultimate igrica da izgleda...
Spiridon Spiridon 14:50 06.06.2007

Razlicite verzije

Ovako izgleda igra Spore


A ovako izgleda Turska verzija Zvezdanih Ratova

d j o l e d j o l e 18:30 06.06.2007

Re: Razlicite verzije

U svakom slučaju, cilj vam je da celu planetu objedinite pod jedinstvenom upravom.


Zasto ?:)

U medjuvremenu: Turski Star Track spasava turistu Omera :)
[url=http://www.youtube.com/watch?v=utqnLoDfG3Y][/url]
Ivan Marović Ivan Marović 18:38 06.06.2007

Re: Razlicite verzije

Zasto ?:)
Pa da bi dobio UFO. Odnosno...
Kada je planeta politički ujedinjena, otvara se mogućnost da napraviš UFO (iliti NLO). Sad možeš da napustiš svoju rodnu planetu i obiđeš ostale planete u svom solarnom sistemu.

d j o l e d j o l e 18:50 06.06.2007

Re: Razlicite verzije

Da li je u igri predvidjena varijanta da se planeta politicki razjedini nakon odredjenog vremena :).
Sta se onda desava - intergalakticka revolucija.

P.S.

Da li se secate igre Elite, Commodore 64 / Spectrum 48K varijanta. Tamo je jedna od glavnih fora u igri bila ta sto su se na svim planetama nalazili razliciti politicki sistemi, sirom galaksije (gde je vrsta politickog sistema direktno uticala na neke svakodnevne probleme koje ima jedan sasvim obican trgovac u potrazi za pravom cijenom).
Covek u belom Covek u belom 00:23 07.06.2007

Re: Razlicite verzije

Kada je planeta politički ujedinjena, otvara se mogućnost da napraviš UFO (iliti NLO). Sad možeš da napustiš svoju rodnu planetu i obiđeš ostale planete u svom solarnom sistemu.


I sta dalje. Stari Civ staje kad posaljes space ship na Alfa Kentauru, a kako ide u Sporama, jel nastavak klasicni Elite/Frontier uz kombinaciju sa Homeworldom ili ima jos necega?

Taj nastavak koji sledi posle odlaska u svemir, kako odrzati jednostavnost upravljanja igricom, kompleksnost upravljanja koja se trazi od igraca raste eksponencijalno.
Logicno bi bilo da se podigne nivo apstrakcije upravljanja, kako se igra usloznjava, kako je to ovde realizovano?

Mislim da u tom balansu raznolikosti i kompleksnosti upravljanja lezi kljuc uspesnosti igre.
rivermerchant rivermerchant 14:51 06.06.2007

not this christmas

kao neko ko je jako malo video/computer igrica igrao u zivotu, reci cu da na mene ne bi moglo da se racuna da bih bila kupac ove nove, sem eventualno ako bi anticipirala da cu moci da zaradim dosta para prodajuci na ebay-u svog intergallactic imperatora. sto s obzirom na oskudno iskustvo i uopste strpljenje kod ovakvih poduhvata ne bi bilo uopste mudro anticipirati. kako bi video game industrija dobila moj biznis? van super high-tech simulation programa koji bi koristio da predvidja tokove ljudskog (a time i mog licnog) zivota sa ovim ili onim pocetnim uslovima, tesko da bi se video igra nasla na mojoj christmas wish list.

najnoviji prasak za ciscenje tepiha? now that's the kind of intelligent design i'm talking about.
Spiridon Spiridon 14:58 06.06.2007

Re: not this christmas

Imas i ovog malisu (robota) koji cisti pod. Ukljucis ga i odes na posao, kada se vratis sve gotovo.

Malisa cak oseti kada su "baterije pri kraju" pa ode sam do punjaca, osvezi se pa nazad na posao.

link
DeTail DeTail 15:03 06.06.2007

dobro zvuci

mislim da ce igra zaziveti, mozda ne odmah, ali sigurno vremenom.
zanima me da li jednostavni organizmi mogu da poprimaju neke druge proizvoljne oblike osim ovih naucno ustanovljenih?
Ivan Marović Ivan Marović 15:25 06.06.2007

Re: dobro zvuci

Sve zavisi od igrača, na raspolaganju su mu razni dodaci, a na njemu je da izabere one koji mu najviše odgovaraju. Na nivou jednoćelijskog organizma, broj raspoloživih dodataka je manji nego kasnije kada se izadje na kopno. Inače osnovni oblik će biti moguće menjati kao da je od gline, a noge, oči, glave, repove i ostalo je moguće dodavati po želji.
tolerantan tolerantan 19:39 06.06.2007

Re: dobro zvuci

Ma Ivane !
Kada ćeš ti da kreiraš političku partiju da rasformiramo postojeće kreature !?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:05 06.06.2007

pa čuj, matoresku!

Osnovna nepoznanica je da li će Spore igrati ljudi koji inače ne igraju video igre. Šta vi mislite?


najbolje je da spore uspostave saradnju sa drugom firmom koja ce biti dovoljno jako da pomuti tržište, posebno u zemljama trećeg svijeta, da stvori anksioznost i oslabi ekonomiju. sigurno će naći ljude u sistemima tih samih spornih država (potencijalnog tržišta) koji bi mogli biti od pomoći pri stvaranju krize. zatim, kada dovoljno raslabe na potencijalnom tržištu ekonomiju koji im je prethodila, ako umanje i ukinu broj radnih mesta, sigurno je da će se naći i ljudi koji inače ne bi igrali tu igricu, sa novom željom da se posvete video-igrama...

ja za sada, budući da ekonomija još uvek nije upropašćena, umirenje nalazim u otvaranju pasijansa.

teodora teodora 15:09 06.06.2007

fenomenalno.

samo čekam majstora koji će kad ovo čudo izađe da osmisli igricu tipa "DIY: planeta zemlja" sa nekih sedam levela... a sitnim slovima bi pisalo "projekat finansirali: hrišćanski fundamentalisti, ljiljana čolić & co.".
MeHiLow MeHiLow 15:25 06.06.2007

Will Will's will prevail?

Spore na elegantan nacin koristi sve do sada osvojene elemente tzv. emergent gameplaya, praveci nevidjen potpuri igrivosti, koja je ipak objedinjena zajednickim ciljem. Interesnatno je da je, iako ovu igru nazivaju revolucionarnom (ili su to samo odjeci EA-ovog marketing bombardovanja?) ona, potpuno u skladu sa osnovnim principima svoje igrivosti (iliti gameplaya, ako me bolje razumete uz englesku terminologiju), predstavlja vise evoluciju imerzivne zabave. Meni je veoma interesnanto na koji nacin su tvorci resili da implementiraju multiplayer tj. online aspekt igre. Ako se dobro secam, s obzirom na to da je poneta igre ipak u kreaciji (ili demijurzstini :)), Spore omogucava da svoje kreacije podelite sa drugim igracima i da pratite kako one napreduju u multiverzumu svih Spore igara (a tek zastrasujuca misao kada bi se Spore povezao u pravu masivno multiplayer igru, gde svako pocinje iz svog sveta... virutelni univerzum u do sada najtacnijem smislu te reci)

OK, mozemo pricati o Sporeu u mnogim aspektima, sto je valjda odlika velike tvorevine (komercijalne ili umetnicke, nije bitno). Ali ti si nam postavio pitanjce na temu sta mislimo, hoce li se raja na ovo primit?

Po meni veci problem na temu tvoj konacnog pitanja, iz tacke gledista teorije igara, proizilazi bas iz te obimnosti i nedostatku fokusiranosti i jasno definisanog cilja - a za razliku od Simsa, ovde ne postoji ta primamljiva sminka simulacije realnog sveta kakav vec dobro poznajemo i koja cini da se non-gameri zalude, samozavaravajuci se da se radi o igri koja je nekako fundamentalno drugacija od tipicnih RPG-ova - igraci se bacaju u iskustvo i okruzenje koji su ne samo ogromni, vec se mogu razvijati na toliko mogucih nacina da je to uzasavajuce, tj. zahteva mnogo replaya da bi se iskusilo kako trba. Iako bi interfejs trebalo da je intuitivan, a igra u pristojnoj meri modularna, plasim se da ce Spore biti cudo koje ce umeti da cene relativno malobrojni (bar u odnosu na Simse ili WoW).
new mexican new mexican 15:46 06.06.2007

meni je žao..


Meni je žao svih tih programerski i dizajnerskih sati koje će biti utrošene u ovaj projekat... Možda bi i ovaj svet bio zanimljivije i manje tužno mesto kada bi se to vreme potrošilo na nešto drugo...

DeTail DeTail 16:08 06.06.2007

Re: meni je žao..

naprotiv,
ovo su igre zbog kojih vredi provesti vreme za racunarom, iako ni ja ne igram vec duze vremena. Koncept ove igre je u vrlo maloj meri virtuelan, osim ostavljanja mogucnosti da se razvijaju neki oblici (sto je opet realno) koji se u nasem svetu ne bi razvili samo zbog drugacijih uslova. Koliko ja kapiram, akcenat je na sistemu i njegovoj manipulaciji. Iz takvih otvorenih sistema bi bilo krajnje korisno primeni neke stvari na realan zivot...

ps.steta sto nema starog bloga da se iskopa neki Ivanov tekst na ovu temu.
Sveznajuci Sveznajuci 18:14 06.06.2007

pc igre

Ne znam da li ovo ima veze s temom..ali da li ste igrali resident evil 4(biohazard4)na pc-iju?e,to se zove igra,nikad se nisam tako uziveo..
Taska Dana Taska Dana 19:23 06.06.2007

Pozdrav!!!

Probam kako radi...:)
Super je ovaj novi blog!!!
Zelena Knjiga Zelena Knjiga 21:46 06.06.2007

niceee :)

wow odlicna ideja, jedva cekam da se pojavi!!! :)

nego, koristim priliku da vas sve nesto pitam. Pokushavam da se setim kako se zove igrica, koja je isto bila svojevremeno revolucionarna... nikad je nisam igrao, a zelim, a fora je kao ti prolazis kroz neke tunele valjda a dok se ti kreces u zavisnosti kako se kreces tako stvaras muziku. I ta muzika je bitna u celoj toj prici. Jel neko zna o cemu govorim?

:)

MeHiLow MeHiLow 11:58 07.06.2007

Re: niceee :)

To bi bio Rez za PlayStation 2, tvorevina Tetsuje Mizugacija. Igra koja na pravi nacin prikazuje mogucnosti video igara kao interaktivnog medija - radi se ne samo o interakciji izmedju coveka i masine, vec i izmedju umetnosti i zabave. Isti baja je napravio i Lumines za PSP - zamislite tetris u kome je za uspeh bitna i boja i osvetljenje blokova, ali i prateca muzika.

Inace, u Rez si u ulozi "avatara" koji upada u glomazni informacioni sistem. Igra je u stvari u osnovi old school "rail" pucacina, ali i simulacija lirski zamisljenog hakerskog upada i borbe protiv odbrambenih sistema, a sve uz fenomenalan tehno saundtrek koji je poptuno medjuzavistan od zvucnih efekata koji prozivodite u borbi. kako treba samo ako igru igrate kako treba.

Preporucujem svakome. Osim epilepticarima.
Zelena Knjiga Zelena Knjiga 08:54 15.06.2007

Re: niceee :)

Hvala!!!

jedino mi sad bedak, nisam znao da je za Playstation 2... al dobro, sta da se radi....
MeHiLow MeHiLow 12:05 07.06.2007

Flow

Mladic po imenu Jenova Chen je razvio zanimljivu igru koja po konceptu ima dosta slicnosti za Spore, a zasnovana je na teoriji "toka" u igranju.


http://www.jenovachen.com (teorija)

http://intihuatani.usc.edu/cloud/flowing/ (igra)
mvelja mvelja 19:49 27.11.2007

Kako smo nastali?:)

Da li mogu u ovo svi da poveruju, LJiljana Colic ne bi. Siguran sam.
evo slike kako smo nastali

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana