Ђура Јакшић - Јевропи

Radovan Nastić RSS / 24.03.2009. u 15:32

Теби да певам - теби, тиранко!
А дух ми мори отров и гнев;
Увреда твојих жаоци јетки
Потпаљују ми племенит спев.

Милионима народи пиште,
Милион груди просипа крв -
Милионима пале кућиште,
Милион људи гмиже ко црв.

И милиони долазе смерно
Јевропи гордој на холи суд:
"Не може више, раја не може
Сносити јарам, мучити труд!

Тиран нас гази, срамоти жене,
Усева наших отима плод.
Пресуди, смерна, да л' живот може
У таквом игу несрећни род?...
Изгинућемо!...
"Па изгините!"

Подсмеха твога горди је збор.
"И гинућемо, гинути славно -
Ил' мачем пресећ Гордијев чвор!
Изгинућемо - али слободни,
Јер Србин неће да буде роб!
Тамо далеко, на светом гробљу,
Потражићемо живот ил' гроб!"


''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Слава и хвала свим погунулима од NATO злочинаца.



Komentari (67)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:35 24.03.2009

pesmom na neprijatelja


jel vi to mrzite Jevropu?
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Slava svim poginulima u bomabrdovanju NATO
Radovan Nastić Radovan Nastić 17:11 24.03.2009

Re: pesmom na neprijatelja

nisi dostojan odgovora.

sve najbolje.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:18 24.03.2009

Re: pesmom na neprijatelja

Radovan Nastić
nisi dostojan odgovora.

sve najbolje.

mislis da se ismejavam zrtvama nato bombardovanja?
Radovan Nastić Radovan Nastić 17:23 24.03.2009

ne

naravno da ne.

nego ti je pitanje upuceno meni glupo.

ljudi su dobri ili losi.

toliko o Jevropi od Srbina Srbskog.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:34 24.03.2009

Re: ne

ljudi su dobri ili losi.

toliko o Jevropi od Srbina Srbskog.

Ne pitam te za ljude, da l su dobri ili losi. I to sto se ne slazem s tobom ne znaci da mislim da si los covek.
Mislim na Evropu kao ideju, kao instituciju (EU)? A srbine srbski je bilo u kontekstu bizarne rasprave na prethodnom blogu, ali slazem se da nema potrebe za njom vise, eto povlacim...
Radovan Nastić Radovan Nastić 17:49 24.03.2009

Re: ne

Ma da zaboravimo na prethodni blog ?? Bilo - proslo.

Eto da se slozimo da se na blogu generalno ljudi vredjaju kao strine, mnogo je sujete. Ovde nema nicega licnog, vec se mogu kritikovati misljena. Znaci nista licno. Slazes se ?

EU ?? Zavisi od uslova pod kojim bi usli.
NATO ? Nikada.
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 16:46 24.03.2009

znao

covek jos pre 100 godina...jedino fali tu u pesmi i amerika.

strasno, strasno, strasno!
pedja1008 pedja1008 17:02 24.03.2009

Re: znao

Covece, odluci se vise sta ces da budes, staljinista, fasista ljoticevac, julovac... mnogo bre komplikujes
Radovan Nastić Radovan Nastić 17:14 24.03.2009

Re: znao

nisi dostojan odgovora.

sve najbolje.
antioksidant antioksidant 18:14 24.03.2009

znao

Lepa Radmilovic
covek jos pre 100 godina...jedino fali tu u pesmi i amerika.

strasno, strasno, strasno!

covek kune jevropu jer je ostavila srbiju na cedilu u ratu protiv turske

gde ti vidis slicnost sa ovim danas?
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 20:15 24.03.2009

Re: znao

antioksidant
Lepa Radmilovic
covek jos pre 100 godina...jedino fali tu u pesmi i amerika.

strasno, strasno, strasno!

covek kune jevropu jer je ostavila srbiju na cedilu u ratu protiv turske

gde ti vidis slicnost sa ovim danas?


pa kad je evropa bila sa nama??? bili smo i ostali marionete. znas sta znaci ta rec?
antioksidant antioksidant 20:26 24.03.2009

Re: znao

znas sta znaci ta rec?

molio bih pojasnjenje ako nije problem

ja sam pokazao samo razumevanje za poeziju i istoriju

lutkarstvo me do sada nije interesovalo
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 21:57 24.03.2009

Re: znao

dzabe bih pricala.
nisam pesimista ali .... eto.... za neke stvari postoji gubljenje vremena.
antioksidant antioksidant 22:00 24.03.2009

Re: znao

Lepa Radmilovic
dzabe bih pricala.
nisam pesimista ali .... eto.... za neke stvari postoji gubljenje vremena.

pa hajde da te citiram

strasno, strasno, strasno!

ps: ako ne znas sta bi rekla, i bolje je da precutis
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 22:22 24.03.2009

Re: znao

biseru da si samo to citirao onda bih ti i obrazlozila.

strasno je sta se dogadja non-stop srpskom narodu (tu mislim na sve drzavljane srbije)
antioksidant antioksidant 22:28 24.03.2009

Re: znao

strasno je sta se dogadja non-stop srpskom narodu (tu mislim na sve drzavljane srbije)

jeste, tolike godine a samo jedna titula evropskog sampiona

i hvala za ovo - biseru.

lepo zvuci. narocito od lepe
mikimedic mikimedic 10:26 25.03.2009

Re: znao

covek kune jevropu jer je ostavila srbiju na cedilu u ratu protiv turske

gde ti vidis slicnost sa ovim danas?


Mozda zato sto je ostavila NATO na cedilu u agresiji na SRJ?
antioksidant antioksidant 11:02 25.03.2009

Re: znao

Mozda zato sto je ostavila NATO na cedilu u agresiji na SRJ?

pazi miki, ja vidim slicnost (ne bas sa ovim danas, vise sa periodom pre 7 godina) ali interesovalo me je sta lepa misli o tome..

medjutim, posle "bisernog" tretmana sumnjam da cu saznati
wukadin wukadin 12:58 25.03.2009

Re: znao

А "данас" су били отворено на страни муслимана против нас. Сећам се како сам се питао када ће Педи Ешдаун и њему слични почети да се клањају, колико воле "Бошњаке" (наводници док се они сами не одлуче да ли су Босанци или Бошњаци, па да знам како да их зовем).
Но и "онда" је Енглеска слала топовњаче да штите Босфор од хришћанске Русије, чак су у Кримском рату били отворено на страни Турске. Дизраели рече 1876. да је Србија напала Турску.

Не стварно, нема сличности...
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:54 24.03.2009

Odličan post


Тиран нас гази, срамоти жене,
Усева наших отима плод.
Пресуди, смерна, да л' живот може
У таквом игу несрећни род?...
Изгинућемо!...
"Па изгините!"

Подсмеха твога горди је збор.
"И гинућемо, гинути славно -
Ил' мачем пресећ Гордијев чвор!
Изгинућемо - али слободни,
Јер Србин неће да буде роб!
Тамо далеко, на светом гробљу,
Потражићемо живот ил' гроб!"

Dobro si se setio Djure Jakšića i ovog njegovog prekora Evropi.
Preporuka
taube taube 19:07 24.03.2009

Re: Odličan post

vladimir petrovic
Тиран нас гази, срамоти жене,Усева наших отима плод.Пресуди, смерна, да л' живот можеУ таквом игу несрећни род?...Изгинућемо!..."Па изгините!"Подсмеха твога горди је збор."И гинућемо, гинути славно -Ил' мачем пресећ Гордијев чвор!Изгинућемо - али слободни,Јер Србин неће да буде роб!Тамо далеко, на светом гробљу,Потражићемо живот ил' гроб!"Dobro si se setio Djure Jakšića i ovog njegovog prekora Evropi.Preporuka

apsolutno se slažem, odličan post
shumska shumska 19:24 24.03.2009

Bravo care!

Jako lepo,

vrlo hrabro

pozdrav gospodine Nasticu!
Milutin Milošević Milutin Milošević 19:36 24.03.2009

Padaj silo i nepravdo

margos margos 20:54 24.03.2009

Uvek isto:(

Uslovljavanja, uslovljavanja... To je konstanta u odnosu velikih prema malima.
Mogu s tim i da se slozim - moze im se, ali ne moram da im aplaudiram.

Potresna pesma i iz onog i iz ovog ugla .
man ray loves me man ray loves me 21:39 24.03.2009

bill hicks says

i hate patriotism. i can't stand it, man, makes me fuckin sick. it's a round world last time i checked.
shumska shumska 22:00 24.03.2009

Re: bill hicks says

man ray loves me
i hate patriotism. i can't stand it, man, makes me fuckin sick. it's a round world last time i checked.


postoje velike razlike izmedju pojmova kao sto su patriotizam, nacionalizam i sovinizam.

moderna antropolologija je tu distinkciju jasno odredila.
ovde ljudi, na zalost ili ne znaju, ili brkaju te pojmove-a to vodi u dalje komplikacije, konfrontacije.

od svih navedenih pojmova sovinizam je onaj koji bi trebalo oznaciti kao izrazito negativan.

jer odavno se valjda ovde na blogu apsolviralo kako je ok kad francuz voli francusku, a da nije ok ako neko odavde voli svoju zemlju...

kamenujte me, nemojte se ustrucavati uopste
man ray loves me man ray loves me 22:05 24.03.2009

Re: bill hicks says

postoje velike razlike izmedju pojmova kao sto su patriotizam, nacionalizam i sovinizam.
postoje i prstenovi oko saturna, ali ni to nema veze sa mojim postom.
gera92 gera92 22:30 24.03.2009

Re: bill hicks says

man ray loves me
i hate patriotism. i can't stand it, man, makes me fuckin sick. it's a round world last time i checked.


Bill Hicks je rekao i da je sve samo izbor izmedju straha i ljubavi, i da ubijaju dobre momke koji nam govore da se ne plasimo, jer:

"Ucutkaj ga, ja sam dosta ulozio u ovu voznju, ucutkaj ga!
Pogledaj ove moje bore koje sam dobio brinuci,
Pogledaj moj veliki racun u banci i moju porodicu,
To mora ostati tako..."

Nasticu, druze, preporuka za retku osobinu da se ne plasis da kazes sta volis, iako to nije pragmaticno u ovom casu, i iskrena briga za tvoj dalji navijacki status - mLogo si, bre, fin i tolerantan.
man ray loves me man ray loves me 23:01 24.03.2009

Re: bill hicks says

Bill Hicks je rekao i da je sve samo izbor izmedju straha i ljubavi, i da ubijaju dobre momke koji nam govore da se ne plasimo
jeste, govoreci o isusu. ja u ovoj pesmi ne vidim ljubav.
gera92 gera92 23:30 24.03.2009

Re: bill hicks says

man ray loves me
jeste, govoreci o isusu. ja u ovoj pesmi ne vidim ljubav.


Isus, iako se Bill Hicks zezao s institucionalizovanom religijom i Biblijom, jeste bio na listi njegovih dobrih momaka:

"John Lennon... murdered, Gandhi... murdered, Martin Luther King... murdered, Jesus... murdered, Reagan... wounded",

no, poenta citiranog je u kritici beskrupuloznog stava mocnih o ocuvanju sopstvene guzice po svaku cenu, bez imalo empatije za druge, o ljubavi da i ne govorimo...

Bill Hicks je tu ljubav imao, Djura Jaksic i Nastic takodje, a ti?
man ray loves me man ray loves me 23:42 24.03.2009

Re: bill hicks says

Bill Hicks je tu ljubav imao, Djura Jaksic i Nastic takodje, a ti?
are you for real?
mikimedic mikimedic 01:34 25.03.2009

Re: bill hicks says

i hate patriotism. i can't stand it, man, makes me fuckin sick. it's a round world last time i checked.


ovo je completely, ali completely, gender biased.
mariopan mariopan 08:17 25.03.2009

Re: bill hicks says

Nasticu Srbine

Veliki pozdrav i preporuka.

Nazalost i danas aktuelna pesma, a oni kojima smeta neka je zabrane .... Bas da vidim kako ce se boriti protiv pesme.
antioksidant antioksidant 08:51 25.03.2009

Re: bill hicks says

a oni kojima smeta neka je zabrane .... Bas da vidim kako ce se boriti protiv pesme.

o cemu ti pricas? ko bi da je zabrani?
mariopan mariopan 12:13 25.03.2009

Re: bill hicks says

antioksidant
a oni kojima smeta neka je zabrane .... Bas da vidim kako ce se boriti protiv pesme.

o cemu ti pricas? ko bi da je zabrani?



Ima ljudi koji svaku pomisao da Evropa mozda nije uvek dobra prema nasoj zemlji tumace kao direktan napad na "zacrtani evropski put Srbije" i stizu da nas urazume. Na poklon donose gomile pepela za posipanje i opravdanja za ove zlocine.
I Evropa nas je bombardovala pa sam mislila da ce sad neki blogeri "na zadatku" da nam objasne da smo sve to zasluzili a osumnjicenu pesmu da proglase velikosrpskom propagandom.Ali uzdrzali se pa evo i ja povlaicm moju nepristojnu pomisao

Opecen i na ladno duva.
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:37 25.03.2009

Re: bill hicks says

he he, pa oni piju vise bensedina nego ja i iz drugih razloga :):)
mislim na ove koji vrebaju 24 h na patriote sa bloga...
adam weisphaut adam weisphaut 15:15 25.03.2009

Čestitke i pozdravi

Nasticu Srbine

Fokus radija
Radovan Nastić Radovan Nastić 15:24 25.03.2009

Re: Čestitke i pozdravi

od tebe je sve pohvala :)

hvala ti :):)

p.s. sori sto sam na b92 od 1995-e, a sto su mnogi od vas to sanjali a ostade na snu...a godine prosle, ostarilo se... :):)

Sve najbolje :):)
adam weisphaut adam weisphaut 15:32 25.03.2009

Ma što im se

sori sto sam na b92 od 1995-e

izvinjavaš, vidiš da je tu i kolega "Gera" da te podrži
Radovan Nastić Radovan Nastić 15:44 25.03.2009

Re: Ma što im se

vazi :):)

javi kako je napolju, jos duva ??
gera92 gera92 16:42 25.03.2009

Re: Ma što im se

adam weisphaut
sori sto sam na b92 od 1995-e

izvinjavaš, vidiš da je tu i kolega "Gera" da te podrži


Nasticu, druze, jel nije problem da citiram blogera Sasu Zorkica i delic teksta Trol i kako se spasti?

"Trol je zloban i pokvaren i zbog toga srećan. Uživa u tome što je takav. Kao stari Karamazov. Jednom su Karamazova po protokolu i reda radi pozvali na ručak, a on odbio jer je znao da nije poželjan. I dok je išao ka svojoj kočiji razmišljao je: „Šta ću ja tamo kad me ne vole i ne žele. Svi oni misle da sam zao i boje se da bih im pokvario ručak". Onda zastane, pa završi misao: „E pa kad je tako, hajde onda da to i uradim". Zatim se vrati, napravi haos i ode kući zadovoljan. Takav je i trol.
Otkud potreba trola da nanosi zlo i širi svađu, to niko ne zna. Možda zbog nekog defekta u glavi ili je u pitanju poremećaj u genima, ja ne znam (čisto sumnjam da i Nsarski zna). Možda je ta pakost izazvana nekom traumom iz ranog detinjstva, možda je u pitanju kompleks zbog klempavih ušiju, ko zna, nauka tom izazovu još nije dorasla i još nije dala svoju konačnu reč. Bar meni nije poznato."
Radovan Nastić Radovan Nastić 16:56 25.03.2009

Re: Ma što im se

Druze, samo udri, tvoj blog koliko i moj.

alal vera na citatu !!
adam weisphaut adam weisphaut 19:33 25.03.2009

Re: Ma što im se

Možda je ta pakost izazvana nekom traumom iz ranog detinjstva, možda je u pitanju kompleks zbog klempavih ušiju, ko zna, nauka tom izazovu još nije dorasla i još nije dala svoju konačnu reč. Bar meni nije poznato."

A dakle shvatam, zato si onomad trčkarao za mnom na temi posvečenom Đorđu Baleševiću, trazuma iz detinjstva.
A ja mislio Pavlov refleks
mariopan mariopan 20:12 25.03.2009

Re: Čestitke i pozdravi

adam weisphaut
Nasticu Srbine

Fokus radija

Volim ja i tebe Adame

Poljubac

( pazi kada sam znala da ces biti ljubomoran )
adam weisphaut adam weisphaut 20:42 25.03.2009

Re: Čestitke i pozdravi

pazi kada sam znala da ces biti ljubomoran

Ma jok,
mislim da ste super par
gera92 gera92 21:22 25.03.2009

Re: Ma što im se

adam weisphaut
Možda je ta pakost izazvana nekom traumom iz ranog detinjstva, možda je u pitanju kompleks zbog klempavih ušiju, ko zna, nauka tom izazovu još nije dorasla i još nije dala svoju konačnu reč. Bar meni nije poznato."

A dakle shvatam, zato si onomad trčkarao za mnom na temi posvečenom Đorđu Baleševiću, trazuma iz detinjstva.
A ja mislio Pavlov refleks



"Trol šalje poruke s namerom da uvredi i time isprovocira. Svakog ko odgovori na takav post, trol smatra "uhvaćenim". Pojedini "uhvaćeni" dobronamerni blogeri često potom stvore haos odgovarajući na takve poruke.
Najbolji način odbrane je potpuno ignorisanje. "

Iako mi nije bas jasno sta je traZuma iz detinjstva, iako znam samo za Pavlovljev, nikako Pavlov refleks, iako prihvatam modus operandi sadrzan u gorenavedenom citatu - ne mogu da se ne zacudim i ne zamolim:
"Oprosti Boze rabu tvom Adamu, ne zna sta pise."
adam weisphaut adam weisphaut 21:50 25.03.2009

Re: Ma što im se

"Oprosti Boze rabu tvom Adamu, ne zna sta pise.

A ti bi onda bio fucking Jesus Christ Supestar ?

Radovan Nastić Radovan Nastić 22:27 25.03.2009

Re: Ma što im se

pa da znas da i jesmo super par.

a sada se vrati slusanju pescanika na ripit, mozda se u pauzi mantranja setis da si Srbin, sto bi ugrozilo tvoje psihicko stanje.

ne bi te vise zadrzavali ovde, vidis kako se lepo volimo i bez tebe.

sve najbolje
gera92 gera92 22:45 25.03.2009

Re: Ma što im se

adam weisphaut
"Oprosti Boze rabu tvom Adamu, ne zna sta pise.

A ti bi onda bio fucking Jesus Christ Supestar ?



"Nemojte NIKADA odgovarati na njihove komentare - ne hranite trolove!
Njihov jedini cilj jeste da vas nateraju da reagujete. Zato nemojte da reagujete! Vrlo jednostavno. Time se poništava njihova svrha, udara se direktno na njihovo samopouzdanje, jer trol sebe ceni po broju reakcija koje uspe da izazove.

Ukoliko ipak odlučite da odgovorite trolu - ne čitajte odgovore trol-a. Jer on samo želi da vas dublje odvuče u besmislenu raspravu."

mariopan mariopan 10:00 26.03.2009

Re: Ma što im se

Radovan Nastić
pa da znas da i jesmo super par.

a sada se vrati slusanju pescanika na ripit, mozda se u pauzi mantranja setis da si Srbin, sto bi ugrozilo tvoje psihicko stanje.

ne bi te vise zadrzavali ovde, vidis kako se lepo volimo i bez tebe.

sve najbolje


johnny011 johnny011 14:33 27.03.2009

Re: Čestitke i pozdravi

p.s. sori sto sam na b92 od 1995-e,


Radovane, uvek kad mi padne na pamet da ti zbog nečega progunđam i počnem da pametujem, setim se ovoga... i odlučim da oladim
behemot123 behemot123 09:30 25.03.2009

Pesma Patrika Besona

Beson je ovu pesmu napisao pre bombardovanja. Nema tog Srbina koji bi mogao da sroči ovakvu kletvu. Patriče, legendo. Na žalost, njegova želja da Srbija ne bude bombardovana nije ostvarena. Ovo nije cela njegova pesma. Slava mrtvima od zločinačkih Nato bombi. Neka im Milica Rakić, pokoj joj svetoj duši, u snove dolazi svake noći, neka im se priviđa kako se igra sa njihovom decom.
Živ bio brat Nastić!

Ako Beograd bombarduju

Neka žene evropske i američke, stignu ekcemi i polio, variola i sifilis,
artroza, astma, konjuktivitis, nek ogluve i oslepe,
nek ih pojedu sve rak-rane koliko god ih ima
Ako žene Beograda bombarduju
Nek se pesma ni jednog pesnika ne vine nad ulicama Evrope i Amerike
nek ni jedan pisac evropski i američki ne uzmogne više da priča o ljubavi nekoj,
o njenom početku, trajanju i kraju
ako u eksploziji od NATO aviona nestanu pesnici i pisci Beograda
Makar che zlo zavladati svetom i pokazati svoje pravo lice, svoj pravi identitet a
neche se skrivati pod obrazinom Dobra i pod reccima Pravednika, cerechi se nad patnjama Srba
Ali Beograd bombardovan neche biti
Beograd bombardovan neche biti zato ssto ja to nechu.
U obzir ne dolazi bombardovanje grada u kojem sam prvi na listi best-selera!
Ja nisam srpski nacionalista, jer nisam nacionalista,
a nisam ni Srbin;
ja sam pravi Francuz koji je nagazio na nepravdu kao na grabulju i drsskom dobio preko lica.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 09:32 25.03.2009

.

hvala sto ste se setili !!
levitan levitan 12:13 25.03.2009

контекст



Одличан пример вађења стихова из контекста. Мада, историјски утемељена песма , свакако. Иста таква посвећена Русији била би макар једнако огорчена, када би се романтичарски песници држали реалних чињеница.

Кад смо већ код извртања историјског контекста,

да ли би стихови:

Још Радојка-како-тако
Ал'Радован?Наопако!
Од сладости да га јеш,
од милости милујеш, молујеш.

Могли да значе да је њихов аутор, тј. Ђура био геј?

Знам, нисам достојан одговора.

gera92 gera92 12:19 25.03.2009

Re: bill hicks says

man ray loves me
Bill Hicks je tu ljubav imao, Djura Jaksic i Nastic takodje, a ti?
are you for real?



Pitanje je bilo retoricko.
Dovoljno je da odgovor na njega znas ti sama, u srcu.
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:34 25.03.2009

levitan...

ne videh nista sto bi asociralo oko radojke i ovog drugog na pederluk, ali i da je Djura bio gej, pa sta ???
ljudi su dobri i losi, a to kakvi su srpski pederi - nije tema.

I nas nisu bombardovali pederi, vec NATO zlocinci.

a za pedere me zabole, o njima razmisljam koliko i o problemima superstarova u holivudu ili propasti dzeneral motorsa.

eto, pomenuo si i Rusiju - jebiga, ja je volim, ti ne - zao mi je. Ali si morao da je pomenes :):):) neka, neka, znam da vam je teret na dusi...

i za kraj - vadjenje stihova iz konteksta. Buda vidi Budu, svinja vidi svinju. Toliko.

Budi mi dobro i ne opterecuj se ko je bio gej i sta nam rade braca Rusi...
wukadin wukadin 12:54 25.03.2009

Моја препорука

Европа је ионако сао западно полуострво Азије.
Њен идентитет је у принципу анти- или не- идентитет.
Као не-Азија, не-Славија, и томе слично...
У принципу сам против Европе.
Не слажем се ни са оним "деснијим" који причају о некаквој "Европи нација", или како није Европа исто што и ЕУ. Сада је Европа практично исто што и ЕУ (и НАТО) и не назире се да је другачија Европа могућа.
Зато подржавам графит у Деспота Стефана: ХОЋЕМО У АЗИЈУ!
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:47 25.03.2009

e, tako.

postoje velike razlike izmedju pojmova kao sto su patriotizam, nacionalizam i sovinizam.

moderna antropolologija je tu distinkciju jasno odredila.


samo, pojedincima koji nisu razumeli ni stih himne HEJ SLOVENI - proklet bio izdajica svoje domovine to je nemoguce objasniti, kodirani su da su im patriotizam i nacionalizam jednaki sovinizmu. Ali, to je malobrojna populacija, koja je svoje bitisanje ogranicila clanskom kartom partije, a zauzvrat dobijaju nadnice.

hvala na pojasnjenju, shumska :)
antioksidant antioksidant 15:05 25.03.2009

Re: e, tako.

samo, pojedincima koji nisu razumeli ni stih himne HEJ SLOVENI - proklet bio izdajica svoje domovine to je nemoguce objasniti, kodirani su da su im patriotizam i nacionalizam jednaki sovinizmu. Ali, to je malobrojna populacija, koja je svoje bitisanje ogranicila clanskom kartom partije, a zauzvrat dobijaju nadnice.

hvala na pojasnjenju, shumska :)

pazi postoji razlika i izmedju patriotizma i nacionalizma (isto shumska gore rekla).

na zalost ne kapiraju sve "patriote" to

pa kad pomesaju ta 2 (patriotizam i nacionalizam) lako se tu umesa i sovinizam

jbga
Radovan Nastić Radovan Nastić 15:21 25.03.2009

Re: e, tako.

e jebiga, aj da umesamo i darvinizam i kosmopolitizam i pomesamo sve i...

zna se sta je nacionalizam.

zna se sta je patriotizam.

nema tu mesta sovinizmu, izuzev kod pojedinaca na ovom blogu i kombi partijama.

Pa to bi bar ti kao Cigan trebalo da znas... Aj ne zajebavaj vise :)
wukadin wukadin 15:25 25.03.2009

Re: e, tako.

samo, pojedincima koji nisu razumeli ni stih himne HEJ SLOVENI - proklet bio izdajica svoje domovine to je nemoguce objasniti, kodirani su da su im patriotizam i nacionalizam jednaki sovinizmu.


Mnogo, ali mnogo jako...

Istina, nisam znao da je antropologija objašnjavala razliku između patriotizma i šovinizma.

Što se mene tiče, razlika između patriotizma i nacionalizma postoji samo u višenacionalnim državama, gde ima više nacionalnih subjekata. Srbija to nije, iako je multietnička.
Dakle, u SFRJ je dobar bio patriotizam (jugoslovenski), a nije bio dobar nacionalizam (srpski, hrvatski, čak ni jugoslovenski) jer bi vodio separatizmu, negiranju federalnih nacija ili želji za dominacijom jedne od nacija...
U sadašnjoj Srbiji nema razlike između nacionalizma i patriotizma, a možda bi trebalo razmotriti da li su patriotizam ili nacionalizam ideološki. U nekim slučajevima jesu, a to nije dobro.
Radovan Nastić Radovan Nastić 15:52 25.03.2009

Re: e, tako.

U sadašnjoj Srbiji nema razlike između nacionalizma i patriotizma, a možda bi trebalo razmotriti da li su patriotizam ili nacionalizam ideološki. U nekim slučajevima jesu, a to nije dobro.

to je smesna manjina, daleko manja nego u Nemackoj, Francuskoj ili Svajcarskoj...
antioksidant antioksidant 16:11 25.03.2009

Re: e, tako.

zna se sta je nacionalizam.

zna se sta je patriotizam.

nema tu mesta sovinizmu

: )

nigde nema mesta sovinizmu

ajd pozdrav
wukadin wukadin 12:16 26.03.2009

Re: e, tako.

Radovan Nastić
U sadašnjoj Srbiji nema razlike između nacionalizma i patriotizma, a možda bi trebalo razmotriti da li su patriotizam ili nacionalizam ideološki. U nekim slučajevima jesu, a to nije dobro.to je smesna manjina, daleko manja nego u Nemackoj, Francuskoj ili Svajcarskoj...


Možda nije jasno na šta sam mislio.
Nacioalizam ili patriotizam je prirodno osećanje prema svom narodu, odnosno zemlji.
Ideologija je, međutim, uokvirena i ima problem kada se činjenice sukobe sa njom. Kao što reče nešto Hegel još odavno...

Dakle kod nas imamo neki ideološki državni (vladajući) patriotizam po kojem Srbija stalno zauzima "mesto koje joj pripada u Evropi", svake godine samo što neće... I uvek nekako za četiri godine ćemo u EU. Tako su 2003. govorili ulazimo 2007, a 2008. da ulazimo 2012...
Ideološki nacionalizam je u jednoj opozicionoj stranci, uostalom nije li Šešelj pisao čuvenu Ideologiju srpskog nacionalizma. E sad, po toj ideologiji treba da postoje mnogi Srbi katolici i Srbi muslimani, što je nekada stvarno bilo, a sada nema veze sa realnošću.
Obe ove ideologije imaju problem što su spremne i da mrze sopstveni narod, ako im ne ispunjava vlažne snove. Pa će onda jedni pričati kako su Srbi "demokratski insuficijentni", a kad se opuste i "vašljiva plemena", "genetska deponija" i sl. I takvi kao žele dobro Srbiji, oni su "prave patriote". A oni drugi i ne vide kako su većinu proglasili za "izdajnike", jer većina je ipak nekako glasala i takvu vlast imamo.
Radovan Nastić Radovan Nastić 16:37 26.03.2009

Re: e, tako.

pa evo, zar na blogu ne vidis koja je ideologija ??

ovo je ideoloski blog, jasno definisan, uz nas 10-ak drugacijih. a i mi smo ovde beznacajni, drze nas zbog gistro slobode misljenja.

pojam IDEOLOGIJA mi je suvise sirok, u normalna vremena je sve tako bilo jednostavno... :):) Sada je svet poludeo.

p.s. Mi u EU :):):) Zvaka za ludaka, kao sto si sam primetio. I 1000 evrica pred izbore, zesce obecanje. Mislim, i bilo bi 1000, ali eto globalna je kriza... bruka
miloradkakmar miloradkakmar 18:52 25.03.2009

Preporučena preporuka



Đuri Jakšiću ne treba preporuka , ali tebi treba.
Preporučena preporuka !
shure shure 22:52 28.03.2009

Re: Preporučena preporuka


Đuri Jakšiću ne treba preporuka , ali tebi treba.

ne treba ni njemu,ali ne skodi,
takodje!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana