Hronika| Politika| Život

OLAKŠAVAJUĆA OKOLNOST

Bojana Maljević RSS / 18.09.2007. u 05:06
deca
deca
KOLIKO dece neko treba da siluje da ne bi dobio "olakšavajuću okolnost"?
Da li će iko ikada u ovoj zemlji za silovanje deteta dobiti maksimalnu kaznu po zakonu?

"Okružni sud u Valjevu osudio je danas Milana Ćirića (49) iz tog grada na zatvorsku kaznu u trajanju od tri godine zbog silovanja maloletnog komšije pre dve godine. Istragom je utvrđeno da je Ćirić pod uticajem alkohola, u noći između 2. i 3. avgusta 2005. godine na vašaru u prigradskom naselju Suva česma, uz upotrebu pretnje i sile, prinudio na protivpravni blud maloletnog komšiju I.P. kad ga je zatekao da vrši nuždu na otvorenom.
Krivično veće valjevskog Okružnog suda, kojim je predsedavala sudija Nadežda Živić, kao olakšavajuću okolnost za izricanje najblaže kazne za ovo krivično delo uzelo je to što okrivljeni do sada nije osuđivan, što je udovac i što jedini brine o svom osmogodišnjem sinu. Okrivljeni će na izdržavanje kazne biti upućen po pravosnažnosti presude." (Blic)

Pa može li se nešto normalno u ovoj zemlji dogoditi?
Udovac sam BRINE o osmogodišnjem sinu a usput siluje komšijinog takodje maloletnog sina?
Nije DO SADA osuđivan???
Pa dobro, da se nadamo da će sledeći put, kad izadje za tri godine sa robije, kao "osudjivan" dobiti više?
Ovaj čovek imao je "olakšavajuću okolnost". Ne jednu, više njih.

Sudiji nije palo na pamet da možda ovaj čovek ne bi trebalo da brine o sinu uopšte. Nikad više.
Presuda još nije pravosnažna. Da li je ovaj čovek pored svog sina u ovom trenutku, dok čeka pravosnažnost presude? A to može da potraje za sve kazne ispod 5 godina zatvora.

U ovoj zemlji, u prvoj polovini godine silovano je preko tridesetoro dece. To je ono što znamo.
A procene su da je broj slučajeva koji ne znamo bar sedam puta veći.
U Srbiji, po zakonu, za silovatelje dece sledi kazna od 5 - 18 godina zatvora.
Kako je dobio samo tri? 
Ah, pa da, zaboravila sam na "olakšavajuće okolnosti".

Nadam se da ministar pravde neće čekati predizbornu kampanju da bi sudiju razrešio zbog nesavesnog postupanja u ovom postupku.

Bruka!

Atačmenti



Komentari (218)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Luc Luc 12:52 20.09.2007

lll

lll
Luc Luc 12:56 20.09.2007

Malo se informisite prvo

1. Srbija spada medju zemlje sa najstrozijim (najvisim) predvidjenim krivicnim sankcijama u Evropi. Tako na primer kod nas se moze dobiti maksimalna kazna od 20 godina + narocita kazna od 30-40 godina zatvora. Maksimalne kazne u vecini razvijenih zemalja iznose od 10 do 15 godina (i za najteza ubistva), a to je 3 puta manje nego u Srbiji.

2. Kazne se u krivicnom postupku odredjuju u okviru zakonskog okvira prema vremenu za koje sud proceni da je potrebno da se na ucinioca deluje tako da zlocine vise ne vrsi a ne prema tezini dela. Tako se dogadja na primer da muz odgovoran za smrt svoje supruge u saobracajnoj nesreci bude osudjen ali oslobododjen od kazne, jer je sam dogadjaj vec kazna po sebi.

3. U Srbiji postoji takozvani sistem dvostrukog koloseka, a to znaci da pored kazni postoje i mere bezbednosti kao krivicnopravne sankcije. One mogu trajati i DOZIVOTNO, a sastoje se iz smestaja u psihiajtrijsku usanovu i slicnog. Prema tome, ucinilac nekog krivicnog dela moze i za svagda biti zatvoren tako da ne moze nikome nista.

4. Sudovi izricu kaznu samo imajuci u vidu dokazano a ne sve sto je u optuznici navedeno.

5. Olaksavajuca okolnost nije okolnost koja smanjuje krivicu ucinioca u ovom slucaju, vec okolnost koja postoji kod ucinioca zbog koje bi i kraca kazna trebalo da bude delotvorna. Po pravilu ljudima koji imaju porodicu i koja je jos nesposobna bez njih teze padne 2 meseca zatvora nego nekome ko nema nikoga 2 godine. Zato to i jeste olaksavajuca u kolnost u smislu da smanjuje kaznu jer je i manja kazna dovoljna.

6. Sudbina tog deteta ucinioca nije briga krivicnog suda, vec organa starateljstva i porodicnopravnih ceva gradjanskih odeljenja. Da je krivicni sud samo izneo razmisljanja oko sudbine tog deteta, presuda bi pala pred visim sudom. Prema tome, verovano ce organ starateljstva dete i smestiti u hraniteljsku porodicu, ali to ne menja stvar da je cinjenica da ima dete koje je ostala samo napolju olaksavajuca okolnost pri odmeravanju kazne

Kada se sve to uzme u obzir, moze se samo zakljuciti da bi trebalo bolje da se informisu i oni koji pisu clanke i oni koji ih citaju. Jedino sto u Srbiji ne valja kada je u pitanju krivicnopravna sankcija je izvrsenje kazni, jer mnogi zatvorenici odleze kaznu u boljim uslvoima od onih koje imaju kuci - a to nije kazna.
sentinel26 sentinel26 15:16 20.09.2007

Re: Malo se informisite prvo

Luc
Kada se sve to uzme u obzir, moze se samo zakljuciti da bi trebalo bolje da se informisu i oni koji pisu clanke i oni koji ih citaju. Jedino sto u Srbiji ne valja kada je u pitanju krivicnopravna sankcija je izvrsenje kazni, jer mnogi zatvorenici odleze kaznu u boljim uslvoima od onih koje imaju kuci - a to nije kazna.

Nažalost ovaj vaš pokušaj je sizifovski posao.
Svi hoće da budu sudije, svi znaju da je kriv sudija, svi vjeruju da zakon ništa ne valja i da ga treba odmah mijenjati.

Količina neozbiljnih "predloga" me je udaljila od ove teme ali sam pročitao jedan veoma zanimljiv slučaj pa da ga pogledamo, možda nešto naučimo.
++++++++++++++++++
U.S. of America; Savezna država Nebraska.
Senator je Erni Čembers iz Omahe.

1). Pred okružnim sudom u Linkolnu vodi se jedan krivični proces za seksualni napad.

2). Sudija (u procesu) zabranjuje upotrebu reči: "silovanje" "žrtva" i sl.

3) Tužilac se naljutio i podnio krivičnu prijavu protiv sudije zbog kršenja njegovih prava na slobodu govora !

4
). Senator [/b]se takodje naljutio, rekao da je to krajnje neozbiljna tužba i pred istim sudom podnosi tužbu protiv Boga. Tvrdi da je on odgovoran za mnoga stradanja ljudi.

+++++++++++++++++

Idemo sada u Valjevo.

1) Da li bi tužilac podnio tužbu protiv sudije Nade Živić?........................Ne, ne bi !

2) Da li bi guverner Uže Srbije, V.Ilić podnio tužbu ptrotiv Boga?.........Ne, ne bi!

3) Da li bi gradonačelnik Valjeva podnio tužbu protiv Boga? .............. Ne, ne bi!




babic babic 15:25 21.09.2007

Re: Malo se informisite prvo

Luc
1. Srbija spada medju zemlje sa najstrozijim (najvisim) predvidjenim krivicnim sankcijama u Evropi. Tako na primer kod nas se moze dobiti maksimalna kazna od 20 godina + narocita kazna od 30-40 godina zatvora. Maksimalne kazne u vecini razvijenih zemalja iznose od 10 do 15 godina (i za najteza ubistva), a to je 3 puta manje nego u Srbiji.

U većini država postoji slična kazna kao ova naša od 30-40 godina.Negde postoji dožiivotno lišenje slobode a negde ovakve duže vremenske kazne.
Do 90-tih,u vreme SFRJ mi smo imali jedno od strožijih kr.zakonodavstava,sa oko 40-50 kr.dela za koje je propisana smrtna kazna.
Sada se naše zakonodavstvo nalazi negde na sredini po strogosti.
Luc

. Tako se dogadja na primer da muz odgovoran za smrt svoje supruge u saobracajnoj nesreci bude osudjen ali oslobododjen od kazne, jer je sam dogadjaj vec kazna po sebi.

Ovo je moguće samo za krivična dela iz počinjena iz nehata.Silovanje i slična dela se ne mogu učiniti iz nehata.
Luc

3. U Srbiji postoji takozvani sistem dvostrukog koloseka, a to znaci da pored kazni postoje i mere bezbednosti kao krivicnopravne sankcije. One mogu trajati i DOZIVOTNO, a sastoje se iz smestaja u psihiajtrijsku usanovu i slicnog. Prema tome, ucinilac nekog krivicnog dela moze i za svagda biti zatvoren tako da ne moze nikome nista.

Tačnije postoje 4 koloseka,kazne,mere upozorenja,mere bezbednosti ii vaspitne mere prema maloletnicima.
Luc

Jedino sto u Srbiji ne valja kada je u pitanju krivicnopravna sankcija je izvrsenje kazni, jer mnogi zatvorenici odleze kaznu u boljim uslvoima od onih koje imaju kuci - a to nije kazna.

Lišenje slobode je uvek kazna,čak i da su zatvori hoteli A kategorije,u skladu sa starom izrekom,"nije robija teška,nego robijaši".

Luc Luc 19:07 21.09.2007

Re: Malo se informisite prvo

Kao sto je neko ovde vec napisao, ovde niko nema nameru da se prepucava ko je bolje "uradio domaci zadatak". O svemu napsianom moglo bi se napisati jos milion puta toliko, postaviti hiljadu pitanja, hiljadu relativizacija, ali to nije svrha. Zato nije na mestu sto ste tako razdvojeili ono sto sam napisao i napisali uz svaku moju tvrdnju nesto jeste a i nije tacno a pritom bez ikakvog osnova relativizuje to sto sam ja napisao.

Kod nas postoji dva koloseka u krivicnom pravu i tada se misli na opste krivicno pravo a ne na maloletnicko. Mere bezbednosti su jedan kolosek, kazne drugi. Bez obzira na naziv u zakono prema svom SMISLU sve ostale sankcije se mogu podvesti pod jedan od ta dva POJMA (ne izraza).

Navodjenje oslobodjenja od kazne je bio ilustrativni primer da sankcija nekada nije potrebna ni kada je utvrdjeno da postoji krivicno delo, ondonos ilustrativni primer da je sankcija izraz svoje svrhe - preventivnog delovanja, a ne retribucija uciniocu. Moj primer je i bio nehatan i ne vidim sta je tu problem.

Ne postoji u vecini drzava slicna kazna od 30-40 godina.

Stara je kriminoloska istina da nije za svakoga zatvor kazna i o tome imate milijardu tekstova napisano. To mozda jeste slikovit i uopstavajuci nacin izrazavanja ali sustina je netaknuta. Ako oduzimanje slobode jeste svakome zlo - sto pritom nije tacno -, onda to jos ne znaci da je oduzimanje slobode takvo da je kazna, a sustina kazne nije u zlu, vec u narocitom zlu kojim se utice na ucinioca da shvati svoj postupak, ne cini to vise etc. Gde zlo nema takav efekat, nema ni kazne. Razmislite malo.
Zamlatta Zamlatta 14:13 20.09.2007

Metak u čelo...

..pa ako se posle toga bude dobro vladao, da mu se smanji na pola od doživotne!
Shumar Shumar 21:26 20.09.2007

Deca su Boziji dar



Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.

nashe drustvo jos uvek nema dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...

Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.

Samo juce i danas nalazim na dva clanka sa slicnom tematikom u US :

Prosecutor Accused of Sex Attempt With 5-Year-Old Tries to Kill Himself

a sledeci je o kazni od 421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice

to se moze videti ovde :

A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.

Nasilju prema deci se mora stati na put.
Samo moramo biti UPORNI i istrajni u tim nastojanjima !


14 A Isus reče im: pustite dečicu da dolaze k meni, ne branite im; jer takvima pripada carstvo Božije. 15 Zaista, kažem vam: ko ne primi carstva Božijeg kao malo dete, neće ući u njega. 16 I zagrlivši ih blagoslovi ih, stavljajući ruke na njih.











Luc Luc 12:42 21.09.2007

Re: Deca su Boziji dar

Shumar


Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.

nashe drustvo jos uvek nema dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...

Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.

Samo juce i danas nalazim na dva clanka sa slicnom tematikom u US :

Prosecutor Accused of Sex Attempt With 5-Year-Old Tries to Kill Himself

a sledeci je o kazni od 421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice

to se moze videti ovde :

A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.

Nasilju prema deci se mora stati na put.
Samo moramo biti UPORNI i istrajni u tim nastojanjima !


14 A Isus reče im: pustite dečicu da dolaze k meni, ne branite im; jer takvima pripada carstvo Božije. 15 Zaista, kažem vam: ko ne primi carstva Božijeg kao malo dete, neće ući u njega. 16 I zagrlivši ih blagoslovi ih, stavljajući ruke na njih.



Treba da vas je sramota da stavite tog Isusa, ili sta je vec i da pricate o kastraciji bez pristanka i slicnim stvarima. Velika je opasnost po decu polni nagon nekoga, ali verujte mi, velika opasnost je i nedostatak elementarnog etickog takta kod roditelja.
babic babic 16:21 21.09.2007

Re: Deca su Boziji dar

Shumar

Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.
nashe drustvo jos uvek nema dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...
Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.



a sledeci je o kazni od 421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice

to se moze videti ovde :

A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.

Kastracija,sakaćenje,smrtna kazna se ne mogu kasnije opozvati u slučaju sudske greške.Ljudi koji na sva usta
pljuju po našem (nesposobnom)pravosuđu,predlažu kastracije i smrtne kazne.Znači dali bi našem pravosuđu ovlašćenje da kastrira i ubija ljude,iako su svesni da su naši sudovi prilično loši,i da bi vrlo lako mogli pogrešiti.
Kazna od 421 godine ili pokazuje koliko je američki sistem "kvalitetan" i "razuman" ili da Amerikanci imaju znatno duži životni vek.A nedavno su neke mlade crnce osudili zbog neka beznačajne tuče na stroge kazne kao za pokušaj ubistva,izgleda sa prilično smnjivom argumentacijom.
SAD imaju i električne stolice,i gasne komore i smrtonosnom injekcijom u krivičnom sistemu,pa im je opet stopa kriminaliteta velika.
Shumar Shumar 07:46 22.09.2007

Re: Deca su Boziji dar

Shumar


Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.

nashe drustvo jos uvek nema dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...

Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.

Samo juce i danas nalazim na dva clanka sa slicnom tematikom u US :

Prosecutor Accused of Sex Attempt With 5-Year-Old Tries to Kill Himself

a sledeci je o kazni od 421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice

to se moze videti ovde :

A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.

Nasilju prema deci se mora stati na put.
Samo moramo biti UPORNI i istrajni u tim nastojanjima !


14 A Isus reče im: pustite dečicu da dolaze k meni, ne branite im; jer takvima pripada carstvo Božije. 15 Zaista, kažem vam: ko ne primi carstva Božijeg kao malo dete, neće ući u njega. 16 I zagrlivši ih blagoslovi ih, stavljajući ruke na njih.



Luc


Treba da vas je sramota da stavite tog Isusa, ili sta je vec i da pricate o kastraciji bez pristanka i slicnim stvarima. Velika je opasnost po decu polni nagon nekoga, ali verujte mi, velika opasnost je i nedostatak elementarnog etickog takta kod roditelja.



Ne mogu da verujem da ste tako drski da mi se obracate ovakvim tonom.

Boyana je autor ovog bloga i shvatice zasto sam stavio Isusovu sliku kako blagoslovi decu.

Zamolio bih vas da mi se ubuduce ne obracate ovakvim tonom da ne bi smo nepotrebno doshli u sukob koji zasigurno nije cilj ovakvih tema

Hvala vam na razumevanju.


Shumar




Luc Luc 13:00 22.09.2007

Re

Ako smatrate da je bilo drsko sto sam rekao da treba da vas je sramota - izvinjavam se. Upravu ste, mozda ja i nisam shvatio zasto ste to stavili. Ali ako smatrate da sam drzak zato sto mislim da je ogromna opasnost po decu da roditelji nemaju elementarni eticki takt i da pricaju o kastracijama i ostalim merama kao o odlasku u samoposlogu, stojim iza toga, a vi mislite o meni sta hocete. To nije duh i okruzenje kakav je potreban liberalnom drustvu i savremenom vaspitanju.
Luc Luc 13:20 22.09.2007

Re: Deca su Boziji dar

P.S.

Ono sto je istinski drsko u ovoj prici je vasa blog-ne-kultura. Ukoliko ne zelite da neko komentarise vase psotove i slike, slobodni ste u desnom uglu postlati privatnu poruku kome zelite pa i Biljani. U suprotnom morate biti spremni na svaku vrstu kritike.
Shumar Shumar 16:23 22.09.2007

Re: Re : ok

Luc
Ako smatrate da je bilo drsko sto sam rekao da treba da vas je sramota - izvinjavam se. U pravu ste, mozda ja i nisam shvatio zasto ste to stavili.


ok.

Izvinjenje prihvaceno
Shumar Shumar 05:41 23.09.2007

Re: Deca su Boziji dar

babic
Shumar

Bojana, hvala jos jednom za tvoju upornu borbu za prava nasih malishana.
nashe drustvo jos uvek nema dovoljno stroge sankcije prema ovim zlotvorima koji blate nashu decu cineci im nekada nepopravljivu stetu...
Citam da se u Engleskoj na pr. daju pilule ponovljenim prestupnicima kojima se muskarci koji vrshe ovakve gnusne radnje hemijski kastriraju.To treba razmotriti kao opciju i predloziti nadleznima.

a sledeci je o kazni od 421g. (cetiri stotine dvadeset jedna godina) robije za silovanje maloletnice
to se moze videti ovde :
A man who pleaded guilty to kidnapping a 14-year-old girl and raping her for more than a week in an underground bunker was sentenced Wednesday to the maximum 421 years in prison.

Kastracija,sakaćenje,smrtna kazna se ne mogu kasnije opozvati u slučaju sudske greške.Ljudi koji na sva usta
pljuju po našem (nesposobnom)pravosuđu,predlažu kastracije i smrtne kazne.Znači dali bi našem pravosuđu ovlašćenje da kastrira i ubija ljude,iako su svesni da su naši sudovi prilično loši,i da bi vrlo lako mogli pogrešiti.
Kazna od 421 godine ili pokazuje koliko je američki sistem "kvalitetan" i "razuman" ili da Amerikanci imaju znatno duži životni vek.A nedavno su neke mlade crnce osudili zbog neka beznačajne tuče na stroge kazne kao za pokušaj ubistva,izgleda sa prilično smnjivom argumentacijom.
SAD imaju i električne stolice,i gasne komore i smrtonosnom injekcijom u krivičnom sistemu,pa im je opet stopa kriminaliteta velika.


babicu, iako ste delom u pravu i shvatam vasu poziciju, primetite, kako ste me i sami citirali, da sam napisao "ponovljenim prestupnicima", sto znaci da bi ova opcija sa pilulama (koja u stvari ima za cilj zastrasivanje i odvracanje drugih potencijalnih pocinioca ovih kriminalnih radnji, te je zato treba propagirati u javnosti ) data kao mera u kojoj sud tesko moze DVA PUTA ( ili ne daj Boze vishe puta) da pogreshi.

Smrtnu kaznu nigde nisam pominjao, ali zbog surovosti nekih zlocina, mozda bi je kao opciju mogli ponovo razmatrati, vishe u smislu pretnje, zastrasivanja i odvracanja od potencijalnih kriminalnih dela, nego sto bi ona u praksi zaista zazivela .

U tom smislu je i americko sudstvo izricalo ovako stroge kazne i naglasheno ih objavljivalo u medijima : bas da bi pokusalo da zastrasi i odvrati potencijalne kriminalce od njihovih odluka da uopste izvrshe zlocin.

Kratko i narodski : BOLJE NEKAKO POKUSHATI SPRECITI NEGO LECITI.

jer dzaba vam je sto ce neko biti kaznjen , pa makar i smrtno, ako vam je sopstveno dete vec stradalo.
Nadam se da se ovde razumemo.

Znaci u pitanju je strategija sprecavanja i odvracanja a ne sankcionisanja vec izrshenih kriminalnih radnji.

ok ?



Shumar Shumar 16:28 22.09.2007

B92




Male kazne za silovatelje

21. septembar 2007. | 15:20 | Izvor: B92



Stručnjaci kažu da u Srbiji nije redak slučaj da silovatelj nakon izlaska iz zatvora ponovi krivično delo, a kao jedan od razloga navode i blage kazne.

Silovanje se u Srbiji kažnjava zatvorom od dve do deset godina, dok se primera radi nad seksualnim prestupnicima u Danskoj se primenjuje čak i hemijska kastracija.

Lepa Mlađenović iz Autonomnog ženskog centra kaže da silovatelj često ponavlja delo, a jedan od razloga je i to što su kazne za to delo smešne, kaže.

"Jedan od predloga u takvim slučajevima da se daje jedna doza hemijske supstance, koja onda zapravo onemogućuje bilo kakvu seksualnu radnju tom muškarcu i to je nešto sa čim su se mnoge ženske grupe u svetu složile zato što ne možemo da izađemo na kraj sa tom problematikom", objašnjava ona.




Luc Luc 18:45 22.09.2007

Re: B92

U danskoj se hemijska kastracija primenjuje kada oni na to pristanu, zasta je uslov veliki stepen svesti samih ucinioca krivicnih dela. Osim toga, u Danksoj se takva mera primenjuje samo prema silovateljima sa psihickim poremecajem, a to veliki broj silovatelja nije. Kod nas nije problem u kazni kao takvoj, vec u tome sto se UZ kazne ne izricu mere bezbednosti, kao sto je ona obaveznog psihijatrijskog lecenja. Takva mera ne bi bila primerena npr. kada muz siluje zenu, jer to su posebne situacije koje obicno nemaju veze sa neobuzdanim polnim nagonom sto i zakonodavac uvidja jer se silavnje supruznika goni krivinco samo po predlogu. Medjutim, kod tzv. manijaka mora se izricati i mera bezbednosti. Sa druge strane to se ne radi ne samo zbog nepedantnosti sudija, vec zato sto sudije znaju da kod nas takav zatvorenik ne bi imao gde da dobije adekvatan tretman. Nasa zatvorska bolnica u Beogradu, jedina takve vrste u zemlji specijalizovana je za narkomane i alkoholicare kao i trajnu hospitalizaciju dusevno poremecenih teskih slucajeva.
Shumar Shumar 04:55 23.09.2007

Re: B92



Mere zastite od ovakvih kriminalnih radnji se razlikuju od slucaja do slucaja i ne mogu se generalizovati.

Ovde imamo za temu izuzetno osetljiv slucaj sexualnog nasilja nad decom.
Hemijska kastracija je samo jedna od opcija koja bi mogla da posluzi i kao odredjeni sistem odvracanja i zastrashivanja, da se zlocin slucajno ne bi ponovio.

Slazem se sa Bojanom da nashe drustvo nedovoljno paznje poklanja zastiti prava dece i njamladjih i da su izrecene kazne vrlo cesto preblage.

Ako neko ipak zeli da pametuje i da se igra cika psihijatra, onda samo nek sebe stavi u poziciju roditelja silovanog deteta, pa ce moci da realnije sagleda tuznu situaciju u kojoj se ta familija nalazi.
A o samom detetu i njegovoj buducnosti da i ne govorimo.




Shumar Shumar 05:13 23.09.2007

Re: B92

Shumar


Mere zastite od ovakvih kriminalnih radnji se razlikuju od slucaja do slucaja i ne mogu se generalizovati.

Ovde imamo za temu izuzetno osetljiv slucaj sexualnog nasilja nad decom.
Hemijska kastracija je samo jedna od opcija koja bi mogla da posluzi i kao odredjeni sistem odvracanja i zastrashivanja, da se zlocin slucajno ne bi ponovio.

Slazem se sa Bojanom da nashe drustvo nedovoljno paznje poklanja zastiti prava dece i njamladjih i da su izrecene kazne vrlo cesto preblage.

Ako neko ipak zeli da pametuje i da se igra cika psihijatra, onda samo nek sebe stavi u poziciju roditelja silovanog deteta, pa ce moci da realnije sagleda tuznu situaciju u kojoj se ta familija nalazi.
A o samom detetu i njegovoj buducnosti da i ne govorimo.



U stvari, citamo dalje izvestaj B92 :


Opravdana kritika pravosuđa


Predsednik Evropskog suda za ljudska prava iz Strazbura Žan Pol Kosta je juče izjavio da su imenovanja sudija i korupcija osnovni problemi srpskog pravosuđa. On je rekao da je iznenađen načinom na koji se vrši izbor sudija, jer se tako ne mogu garantovati nepristrasnost i nezavisnost sudija.

U Društvu sudija Srbije smatraju da su Kostine konstatacije o imenovanju sudija "veoma osnovane".


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana