Zabava

n e p o v e z a n o...

snezana mihajlovic RSS / 21.03.2009. u 08:13

Profesor Nick. Bilo je zadovoljstvo slušati ga.


Čujem kako je 'u prolazu' i da će par dana, friovčardž, držati neka predavanja.
Jako dobar razlog da ponovo udjem u zgradu iz koje sam jedva čekala da izadjem...
Sećam se njegovog prvog predavanja, kada nam je za vreme pauze prišao i pitao: „Da li imate nekih zamerki?"


Moj odgovor je bio kratak: „Da - to što ste samo gost na ovom fakultetu."

Kada jednu misao razložite i dodate joj par asocijacija, a podjednako važnih - od toga možete dobiti dobru priču, ili makar dobru u naznakama, ili ako ništa drugo - dobar pokušaj.
Kod mene to ide malo drugačije. Hoću da kažem sve i odmah i dobijem, naravno i sasvim logično - pire, od misli, mislim.


Kao totalno neanalitična i dezorganizovana (jedna) osoba, kod takvih vratolomija uvek zakočim, a kao primer za kočenje iliti zaglib, prilažem sledeći tekst i molim za pažnju. Za sve potencijalne greške kucačice, odgovornost snosi sam autor, tj. inicijalni kucač teksta. Ja ga samo prekucavam.

 

Poglavlje: Deca u kući
Podnaslov: Jedno k'o nijedno
Prilog 25: Jedinica


Zoran i Danica, postariji ljudi dobili najzad snaju. Bez neke škole ali jedinica. I bez posla.
Ustaje oko jedanaest, a onda se sat-dva cprema, uredjuje, i za to vreme je uupatilo u njenom posedu. Napokon izlazi i u nedoumici je da li da se javi sa dobro jutro ili sa dobar dan. Zato obično i prodje bez pozdrava.


Svekar i svekrva se čude, krste, ali ćute.


A snajka dan počinje sa cigaretom, zatim u frižideru traži nešto za sendvič koji će natenane grickati dok muzika trešti sa nove kasete. Svekar, već tankih živaca, žurno napušta stan, a za svekrvu posla na pretek: čisti, pere sudove, sprema ručak....


Kasno popodne dolazi sin sa posla. Ručak je na stolu i konačno je cela porodica na okupu. To je sada prava moderna idila: snajka prati omiljenu televizijsku seriju, sin čita novine, a stariji obeduju ćuteći.
Pada mrak. Svekar prati drugi televizijski dnevnik, svekrva opet oko sudova, a mladji izlaze u grad. Doći će oni vrlo kasno, pa je majka zadužena da svog jedinca rano probudi, dok snajka nastavlja svoj dug i zdrav san.


I tako iz dana u dan.


Prodje, bogami, mesec-dva, svekar već oguglao, dok svekrva sve više gundja, ne predaje se. Smišljajući šta će i kako će, odlučiše da pozovu prijatelje. Sve im potanko ispričaše, pa čak i zapretiše.
- Kome pričate, crni prijatelji - iskreno će devojački otac - mi smo je takvu čuvali skoro dvadeset godina.


Nasta tajac. Samo se čulo glasno srkanje kafe.

 

 

Prilog je iz knjige (na mom primerku iz 94. piše: tiraž 25 000) koju sam morala da kupim, ne samo da bih dobila potpis, već da bih imala pravo da uopšte izadjem na ispit...


iz pedagogije.


A poslužiće mi kao sažetak mojih zbrkanih misli, tj. početak onog što mi se vrzma po glavi kao odgovor na razna pitanja, na izgled sasvim nepovezanih.

Pomenuta knjiga nije zanimljiva samo zbog ovakvih lucidnih primera, koji su uredno pratili svaku zadatu (i iscrpno razradjenu) temu, već i zbog činjenice da je moju inicijalnu nevericu i smeh zamenila mentalna gimnastika u pokušaju - prihvatanje da sve to moram ne samo da pročitam, već i zapamtim.
Iz gore pomenutog razloga, a kao i svaki revnosni student, ispit sam razvlačila koliko je to vremenski lastiš dozvoljavao. Kada sam, prinudjena da se materijom pozabavim, konačno smogla snage da knjigu i otvorim, zabezeknutost nakon svakog okretanja lista, smenjivala je nedoumica oko toga šta je ustvari čovek hteo da kaže.


Čovek je bio redovan profesor na mom fakultetu, znači drmrfrvr...


Verovatno većina vas može dodati slične priloge, sličnih ljudi, sličnih motiva i tomu slično, ali ovo nije blog o tome. Ovo nije blog o Sneži koja se smeje svom profdrmrvr-u, već pitanje: koja je svrha i ko to opravdava-kontroliše-lektoriše-propisuje-zapisuje-postavlja- preporučuje, ukratko: kome se to čini(lo) da je ovakvo štivo neophodno za kupiti i učiti(?) - za mene (i bilo koga) kao budućeg filologa za engleski jez. i književnost?


Ovaj blog nije ni o prisilnoj kupovini knjige (iako je i to jedno od mojih nepovezanih pitanja), koju ne znam kako da kvalifikujem. Je li ovo udžbenik, pošto se iz njega uči za ispit?


Ili je priručnik za odgovorno življenje:


Ukoliko voda u WC-u curi, samo u toku jedne godine potroši se više od 83 kubika vode. Ako roditelji nauče dete da pokvasi četkicu kad pere zube i otvori slavinu kad treba da ispere zube i četkicu, uštedeće i do 15 litara vode.


Ili je možda filozofsko štivo o procesima mišljenja:


Kako se odvija proces mišljenja?


Podjimo najbolje od primera. Čovek se ujutru budi i vidi mokre krovove kuća. „Noćas je padala kiša", zaključuje on; to saznaje posredno preko mokrih krovova iako je nije ni video ni čuo.


Ili ipak, ova knjiga opravdava svoj naslov, odgovarajući na povezano pitanje: „Kako uspešno vaspitavati":


Deca rastu.


Rastu mališani. U kući sve više radosti ali i obaveza. Na pragu je druga godina. Mladi roditelji postaju i vaspitači: prvi, najvažniji i najodgovorniji. Ova uloga se ne može obavljati uz malo „zdravog razuma" i roditeljskog iskustva koje se prenosi s kolena na koleno.


Zašto?


*******


Za mene je, ipak, ova ne-znam-kako-da-je-nazovem knjiga primer mog moždanog zagliba. Početak preispitivanja, dok posmatram kako, šta i od koga uče klinci, a i oni malo stariji klinci (a, kako smo videli - deca rastu); dok razmišljam o tome da je jedna od stvari koju je trebalo naučiti i to da se cannot piše spojeno, ili da reč fastly ne postoji u tom istom eng. jez. za koji sam dobila onoliko profi ime; dok pokušavam da iz tog mislenog pirea izvučem neki pozitivan niz asocijacija koje bih postavila u polje smisaonog pokušaja odgovora na pomenuta nepovezana pitanja i nadjem im zajedničku nit - i to ne bi bio odgovor, samo nagoveštaj:


Jer, koliko god ja nepovezana bila, makar znam da je sve povezano.


To je ujedno i razlog zašto sam, umesto u krcatom amfiteatru, tog dana sedela u maloj i umalo praznoj učionici, slušajući predavanje divnog profesora književnosti, koji je, slovima: bio j e d i n i gostujući profesor sa eng. govornog područja. To je taj nepovezani odgovor na moje upitno i rezignirano skeniranje klupa, shvativši da je polovina nas prisutnih već diplomirala,a da oni, koji bi trebalo da se guraju kroz hodnike ne bi li nešto naučili, nisu tu.


Možda su spremali ispit...

 

 

 

iz pedagogije.



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:44 21.03.2009

Pretpostavke

Pretpostavka svakog vaspitanja jeste da vaspitač bude vaspitan, a sledstveno tome i da pisac piručnika iz pedagogije bude pismen, a i da zna ono o čemu piše.

Glede udžbenika peagogije za visokoškolsku nastavu o kome je reč, sumnjam da je bilo koja od navedenih pretpostavki makar i elementarno zadovoljena.

(Nasta tajac, srčem jutarnju kafu)
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:15 21.03.2009

Re: Pretpostavke

odmereno
(sa sve pretpostavkama)
si ga odmerio jr.
leopold_lady leopold_lady 09:05 21.03.2009

Vidiš.....

sad si me "naterala" da prebiram po mislima i sećam se studiranja .....

Kod mene je bilo zaista pravih pravih profesora.... Ljudi koji su stručni ili usko stručni sa profesijom kojom su se bavili.... S toga su i knjige (uglavnom) bile stručne.....Da li smo imali nepotrebno gradivo od ko zna kada - jesmo .... Da je trebalo da imamo više prakse - trebalo je....

Kad su 96 počeli da štrajkuju i da se bune,ja nisam upisala 3-ću godinu (zbog 1 ispita iz prve,koji je sledeće godine omogućen da se prenese,pa su ljudi upisivali treću godinu,a ja sam ga i dala) .... Mislila sam da se studenti na mom fakultetu žale zbog toga što nema grejanja.....Da,priznajem da sam bila glupa.... Studenti šumarstva su bili najjbučniji,a jedino na šta su trebali da se žale - bilo je grejanje .... Što se fakulteta tiče.... Za ostalo nije na meni da govorim - svako ima svoje mišljenje....

Bilo je predavača koji ne umeju da predaju.....Ali,knjige su stvarno dobro pisane - sem kažem istorijskih stvari koje su mogle manje biti zastupljene.....Naravno,svi mi volimo različite predmete i različite profesore manje ili više......
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:28 21.03.2009

Re: Vidiš.....

sem kažem istorijskih stvari koje su mogle manje biti zastupljene.....Naravno,svi mi volimo različite predmete i različite profesore manje ili više......

naravno.
ali ovde nije reč o tome da li se meni profa svidjao ili nije, već o tome da je ovo jedan od stručnih ispita - pošto je jedna od pretpostavki i ta da će neki od filologa biti predavači.

a za tebe, još jedan od primera:
prilog 9 (podnaslov: maštanje ili fantazija)

Džemper

Negde u gradu otkucava dva iza ponoći, a Jana ni oko da sklopi.
Sama je na širokom francuskom ležaju i tako silno želi da on bude pored nje.
Nema ga već dugo. Čak se i ne javlja, pa usamljenost i čekanje postaju neizdrživi.
U jednom trenutku zaiskri misao koja je pokrenu i podiže iz kreveta: pronadje njegov džemper, stavi ga pored sebe i nežno pomilova.
Grleći džemper zaspa slatkim i dubokim snom.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:39 21.03.2009

Re: Vidiš.....

leopold_lady

Bilo je predavača koji ne umeju da predaju.....

Najbolje je kad je čovek samouk, autodidakt, profesor sam sebi, onda nema kome da zameri.

Pedagogija, tj. andragoija, ili kako neki vole da kažu - edukologija, je o tome razvila veliku teoriju i nazvala je samoobrazovanje, a stvar je odranije prilično poznata i jednostavna.
AlexDunja AlexDunja 09:41 21.03.2009

Re: Vidiš.....

Džemper

Negde u gradu otkucava dva iza ponoći, a Jana ni oko da sklopi.
Sama je na širokom francuskom ležaju i tako silno želi da on bude pored nje.
Nema ga već dugo. Čak se i ne javlja, pa usamljenost i čekanje postaju neizdrživi.
U jednom trenutku zaiskri misao koja je pokrenu i podiže iz kreveta: pronadje njegov džemper, stavi ga pored sebe i nežno pomilova.
Grleći džemper zaspa slatkim i dubokim snom.


mila majko:)))

tebi preporuka, sm...
daj jos:)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:45 21.03.2009

Re: Vidiš.....

snezana mihajlovic

U jednom trenutku zaiskri misao koja je pokrenu i podiže iz kreveta: pronadje njegov džemper, stavi ga pored sebe i nežno pomilova.
Grleći džemper zaspa slatkim i dubokim snom.[/i]


Narod je tu vrstu maštanja odavno i daleko lepše opisao, a Vuk zapisao (Crven ban):

Devojka je muške gaće prala,
Mirisla gde su muda bila....


Da sam ja, kojim slučajem, pisao priručnik iz pedagogije, držao bih se narodnih umotvorina.
leopold_lady leopold_lady 09:46 21.03.2009

Re: Vidiš.....

snezana mihajlovic

naravno.
ali ovde nije reč o tome da li se meni profa svidjao ili nije, već o tome da je ovo jedan od stručnih ispita - pošto je jedna od pretpostavki i ta da će neki od filologa biti predavači.

a za tebe, još jedan od primera:
prilog 9 (podnaslov: maštanje ili fantazija)

Džemper

Negde u gradu otkucava dva iza ponoći, a Jana ni oko da sklopi.
Sama je na širokom francuskom ležaju i tako silno želi da on bude pored nje.
Nema ga već dugo. Čak se i ne javlja, pa usamljenost i čekanje postaju neizdrživi.
U jednom trenutku zaiskri misao koja je pokrenu i podiže iz kreveta: pronadje njegov džemper, stavi ga pored sebe i nežno pomilova.
Grleći džemper zaspa slatkim i dubokim snom.



Razumem .... Videći ove primere - kao da je pisao neki školarac 5-7 razred osnovne škole,a ne profesor - zapitam se da li oni te knjige zaista i pročitaju pre nego što daju u štampu ??? ..... Nije da sam želela da znam,ali sam znala koliko košta da se jedna knjiga (stručna) odštampa (mamina koleginica je bila prijatelj sa čovekom koji se bavio baš tom delatnošću - štampanjem fakultetskih udžbenika).... I što je moja omiljena rečenica - gde su naše pare .... !
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:58 21.03.2009

Re: Vidiš.....

može ad,
al' samo još ovaj put.

poglavlje: porodica
podnaslov: baba i deda

Srećnija su ona deca koja imaju baku i deku ili bar jednog od njih, posebno u našem vremenu kada roditelji i objektivno ne mogu biti duže s njima, kad ih moraju ostavljati same dok su na poslu. I kad je dete u vrtiću ili u školi, baka i deka su nezamenljivi kao izvor dobrote (ovo boldirano), kao 'neispričiva priča'...

poglavlje: emocije
prilog 4
Prijatelji

Pozna jesen. Veče prohladno. U parku ostali samo čovek koji se poštapa i njegova crna pudla.
Dugo su već u šetnji pa starac sve usporenije korača. To kao da je primetila pametna pudlica: skoči na klupu, čučnu i sačeka da i njen prijatelj sedne. A onda se ljupko privi uz čoveka, leže preko njegove butine i tako očito srećni ostaše još neko vreme.


i jeste: mila majko.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:01 21.03.2009

Re: Vidiš.....

znači ti si mu dao ime. (priručnik, mislim)
a koju bi mu namenu odmerio?
AlexDunja AlexDunja 10:15 21.03.2009

Re: Vidiš.....


i jeste: mila majko.


i jeste: dosta za danas.
margos margos 10:23 21.03.2009

....

Javlajm se samo zbog pirea:)
Kod mene to ide malo drugačije. Hoću da kažem sve i odmah i dobijem, naravno i sasvim logično - pire, od misli, mislim.

Tako mi je to poznato....iz iskustva.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:40 21.03.2009

Re: ....

Tako mi je to poznato....iz iskustva.

u, dobro je:
neko me razume.
a pošto je saaamo zbog pirea,
:tebi specijalan prilog: (al' samo audio)
margos margos 10:50 21.03.2009

Re: ....

E, hvala hvala, prija:)))) Ja sam često lenjivica i sedim u tišini (možda je to jedini način da čujem sebe) - pa tako kad naletim ili dobijem neku pesmu, ako mi zaprija onda je ponavljam do u beskraj.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 10:43 21.03.2009

..

http://blog.b92.net/text/8466/Pad/
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:09 21.03.2009

Re: ..

evo, sad može i da se klikne...
adam weisphaut adam weisphaut 11:48 21.03.2009

Godinama je na mom

faxu, iste smo struke, pedagogoja bila bauk zahvaljujući predavaču i knjizi pa se dešavalo da ljudi oduže apsolventski staž zbog nje, ja sam imao sreću pa su nam je izbacili iz curriculum-a kad sam došao na red te sam umesto toga dobio razvojnu psihologiju kod ok profesorke. inače volim seminare i predavanja, podsete me na fakultetske dane.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:12 21.03.2009

Re: Godinama je na mom

ja sam imao sreću

blagoš tebi...mada kod mene profa nije bio bauk, al' džabe.
anabras anabras 12:40 21.03.2009

pitanje

kad je to bilo? pedagoška psihologija? ja diplomirala 2006 i ne sećam se tako "zanimljivog" udžbenika
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 12:59 21.03.2009

Re: pitanje

paaa, to je bilo negde oko 98.
teodorakaze teodorakaze 13:35 21.03.2009

Re: pitanje

kad je to bilo? pedagoška psihologija? ja diplomirala 2006 i ne sećam se tako "zanimljivog" udžbenika

Bilo 1999/2000
Unfuckable Unfuckable 13:49 21.03.2009

Re: pitanje

a jel beše tamo na Andragogji ili gde već bio jedan brka, onako....praaaavi leršva, strog ali pravičan, dobre ribe padaju k'o snoplje, mislim : dno - dna ?

a...Vilotijević beše...direktor ?

ps : daj još ovih "izvadaka" ovo k'o da je Profesoricin burazer pisao, sve me neka melanholija obuzela, jbt
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:08 21.03.2009

Re: pitanje

ne znam ove što ih pominješ, a na zahtev da odgovorim:
podnaslov: intelektualni razvoj
prilog 15: Naopako vreme

Snežana je učenik srednje škole. Ima puno prijatelja. Sastaju se, teferiče, piju po kafićima ali i u stanovima. Prijatelja je sve više ali para sve manje. I u državi i u kući. To devojka i shvata i ne shvata, njeno je, kaže, da uči i da se zabavlja. I evo je, dolazi majci, ljubi je i pevuši
- Volim te i molim da mi daš...
- Da ti dam! - viknu majka - A odakle da ti dam? I kog me vraga ljubiš kad me ne voliš?
- Ali volim te!
- Da me voliš, ti ne bi dozvolila da ovako umorna, posle rintanja u fabrici spremam ručak, perem sudove. Ja sam kao devojka i učila i stoku čuvala, a ti ni sudove da obrišeš.
- Bože, mama, pa ti i sama znaš koliko malo imam vremena. Jes li videla neku moju drugaricu da tako nešto radi?
- Pa i u tome je i veliko zlo što sve sve takve. Izrod do izroda. Samo na sebe mislite, samo pred ogledalom visite...
I tako, gundjajući, sirota majka nevoljno donese novac za ćerkin večerašnji izlazak. Kako bi ona i mogla drukčije kad svi tako rade. Neko naopako vreme došlo.
Unfuckable Unfuckable 14:22 21.03.2009

Re: pitanje

Neko naopako vreme došlo.

genijalno
tačno se oseća rad tradicionalne, domaćinske, celomudrene & "sve je otišlo u pm sa pojavom tih kompjutera" ruke
Ono što me posebno zabavlja je to što primećujem da autor ovog remek - dela ima poseban i čitljiv problem ne samo sa evolucijom, nego i sa ženama, općenito, hm ?

Osim toga, Keva u ovoj kvaziCankarjevštini mi je poseban bingo : ispada da je ćeru negde pronašla i instalirala malo kod sebe na gajbi, pardon : trošnoj udžerici,
a ne da ju je baš ona podizala i vOspitavala, baš zanimljivo mislim ono : setva - žetva

Unfuckable The Treće Oko
margos margos 14:43 21.03.2009

Re: pitanje

I tako, gundjajući, sirota majka

Meni ona pade na pamet, ili neka slična...

vishnja92 vishnja92 15:31 21.03.2009

Re: pitanje

Unfuckable The Treće Oko

:))))))))))
ne mogu da citiram ceo komentar, pa aj bar ovo :)))
kojsilik
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:18 21.03.2009

Re: pitanje

je li, treće oko,
kako tumačiš 'priču neispričanu'?

i pošto si tako fin - za tebe bonus: o tatama i sinovima
:nema veze koji je prilog:

Zajedno

- Ćale, propao sam!
- Šta je, zaboga, šta se desilo?
- Ono najgore. Ja i Nemanja....Počelo je onako, bez veze...
Sida! Preseče oca strašna pomisao. Da li je moguće? Pa on je još dete! I homoseksualac. Strašno!!!
- Govori čoveče! viknu u ropcu - govori slobodno. Imaš li nalaze?
- Kakve nalaze? Samo smo je tri puta uzeli.
- Drogu?
- Drogu.
- Sreća! prošaputa čovek i gotovo se skljoka.
- Ja sam skoro poludeo. I ti si poludeo.
- To je ipak sreća. Nije ono najgore. Dobro je što si mi se na vreme poverio*. To ćemo sada zajedno.
- Zajedno - glasno zarida dečak i čvrsto zagrli oca.
- Zajedno - ponavljali su naizmenično, a suze su im obostrano kvasile ramena.


* primedba kucača: dečak je pušio neku novu drogu kod koje nema nikakvih vanjskih naznaka, te siroma otac ništa nije mogao primetiti, al' dobro da mu se sin poverio, na vreme + nije ono najgore.
** primedba dva: ovde nema izroda, na sreću - nije najgore.
AlexDunja AlexDunja 17:50 21.03.2009

Re: pitanje

molim???
dunjica dunjica 17:51 21.03.2009

Re: pitanje

Snežana, ne kužim... ovo što citiraš su izvadci iz univerzitetskih udžbenika?! Pedagoških?!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 18:03 21.03.2009

Re: pitanje

Snežana, ne kužim... ovo što citiraš su izvadci iz univerzitetskih udžbenika?! Pedagoških?!

kužiš...samo ne veruješ svojem očinjem vidu.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 18:05 21.03.2009

Re: pitanje

ad,
sad u ovom thread-u ne znam ko šta koga pita.
je l' ovo molim za mene?
dunjica dunjica 18:39 21.03.2009

Re: pitanje

kužiš...samo ne veruješ svojem očinjem vidu.


Pokušajmo stvar pogledati s vedrije strane. Sreća naša što nisu pisali udžebenike iz stomatologije. (Reče Duška trljajući oči i štipkajući se da se uvjeri da nije noćna mora, u nevjerici.)


snezana mihajlovic snezana mihajlovic 19:05 21.03.2009

Re: pitanje

xaxaxa, duška,
nisam znala da me ovako zamišljaš...fali mi nešto kose u toj varijanti :)

nego, da se uozbiljim kako i dolikuje.
: ovaj post je najmanje trebalo da bude o prilozima iz knjige koju je valjalo platiti, a više o besplatnom predavanju(ima) koje je valjalo posetiti (i koječemu još)...no kako lepo na početku pomenuh pire, on je za sve kriv.

a, kad pomenuh Nick-a, da napišem i ovo.
to prvo predavanje je bilo - spektakl. (pa ne dešava se svaki dan da nas posećuju iz sveta)
okupili se profani, sve uparadjeno i to, a Nick u farmericama upada u amfiteatar. predstave ga oni nama, i reče jedna: pošto mi trenutno radimo šekspira, da li biste mogli mojim studentima da objasnite momenat za ovoiono u tojitoj drami, koji je prevashodno uticao na takavitakav razvoj dogadjaja, i sad tu idu one reči kad opisuju umetnička dela, koje nikako ne uspevam da zapamtim. (al' verujem da znaš na šta mislim)
tišina.
svi čekamo da gosn profa progovori.
evo šta je otprilike rekao: znate, nisam se pripremao da o toj temi govorim danas.
i onda...
naravno: aplauz iz prvog reda.
i takooo...njegova su predavanja bila ona na kojima zaboraviš na vreme.
Unfuckable Unfuckable 19:24 21.03.2009

Re: pitanje

- To je ipak sreća. Nije ono najgore. Dobro je što si mi se na vreme poverio*. To ćemo sada zajedno.
- Zajedno - glasno zarida dečak i čvrsto zagrli oca.
- Zajedno - ponavljali su naizmenično, a suze su im obostrano kvasile ramena.

pazi, ovo prepoznajem svud okolo, ozbiljno...
to je ona kvazibrižna pilatovska retorika kada panduri privedu Velikoj Mami / Tati, svejedno Junošu koji je očukao 15 gajbi do svoje 14. godine
"ma važno je da se ne drogira" (nije peder.....dopisati)
znači - isti rad, samo malo izvrnut

moguće da su me ovi navodi udžbenički krajnje zaneli & inspirisali pa sam promašio osnovnu ideju autorke bloga, dakle ....izvinjenje
i ako može - pomoć prijatelja
(mada, super je knjiga, greota da nam uskratiš još oduševljenja)
dunjica dunjica 19:27 21.03.2009

Re: pitanje

Joj, draga Snežana, nikada ne bih pomislila da bi ikakva sličnost između tebe i likova sa slike postojala... slika je trabala predstaviti zamišljene ilustracije iz hipotetičkih udžbenika za buduće stomatologe (kao jednu, u tvom slučaju, posve neutralnu profesiju, nadam se).

Šalu na stranu, znam vrlo dobro o čemu govoriš. Imala sam sreće studirati i kod naših i njemačkih i američkih i engleskih profesora. Znam da nije utjeha ako kažem da se i ovi u Nj mogu sakriti pred anglo-saksoncima u pogledu pristupa, metodologije, nastupa. Nego, bojala sam se ako komentiram ozbiljno, da će provaliti cinizam, kojim se ne ponosim; barem ne na tvom postu.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 19:40 21.03.2009

Re: pitanje

pa sam promašio osnovnu ideju autorke bloga, dakle ....izvinjenje

nisi ništa promašio pošto se u pireu misli teško razaznaju...tako da ti pomoć i nije baš potrebna.
a knjiga je...apsolutno fantastična - a meni je kako rekoh, odgovor na mnoga pitanja (i ona koja ne postavih ovdi, al' jesam na nekim drugim mestima) - jer sve mi je to nešto povezano i gvoždje i groždje i eps i oću-neću i da ne nabrajam, zamoriću, a i obećala sam (sebi) da neću više u te vode da gazim...blato brratte, oću s' zaglibim.

za tebe, jer si extra fin, evo nabrzakakucam (pa bežim na koncerat vincenta herringa)

rezime ili jedanaest velikih reči

uspeh
nema uspeha bez uspeha. uspeh je detetu i čoveku potreban kao i hrana - svakog dana.


i taaakoooo...za sad toliko
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 19:44 21.03.2009

Re: pitanje


he, he, duška, kad se skraćeno komunicira, mora da se replicira:
samo sam se hipotetički zamislila sa hipotetičkim priručnikom slične vrste, pa mi bilo smešno.

što se komentarisanja tiče...samo izvoli.
a sad odok na muziku.
AlexDunja AlexDunja 22:22 21.03.2009

Re: pitanje

ad,
sad u ovom thread-u ne znam ko šta koga pita.
je l' ovo molim za mene?
*novo

znam sigurno da nije:)))
(sve sto si rekla sam prosla, i
nema mi logickog sleda ka pitanju:)
a za koga je?
pojma nemam.
totalno sam rasejana.
pokusavam da shvatim, koga sam pitala....
ne ide.
naslov ti je....

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:52 24.03.2009

ко свира, тај бира

koja je svrha i ko to opravdava-kontroliše-lektoriše-propisuje-zapisuje-postavlja- preporučuje, ukratko: kome se to čini(lo) da je ovakvo štivo neophodno za kupiti i učiti(?)

Па ту, у САД, за предмете у вишим годинама (рецимо нешто приближно трећој и четвртој) професор бира књигу (или књиге) по свом нахођењу. Шта има неко други да оправдава-контролише-лекторише-прописује-записује-поставља-препоручује? Ко предаје, тај и бира књигу, зар није логично?

Осим тога, овако се зна ко је забрљао ако књига не ваља (а студенти не пропуштају да се пожале на лоше уџбенике у својим евалуацијама на крају семестра).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana