Gost autor| Politika

jabuke i plot

Biljana Srbljanović RSS / 12.09.2007. u 11:16

frontpage1_1.969.jpgUz saglasnost autora, objavljujem u celosti otvoreno pismo koje je Jona Tibor, gradjanin Republike Srbije, uputio Ministru spoljnih poslova Jeremic Vuku.


Pitanje za gospodina Ministra inostranih poslova Vuka Jeremica. Ili dva.

Postovani gospodine Ministre,

u nadi da ce te mi oprostit sto Vam u svoj svojoj dokonosti i konsekvetnoj dokolici oduzimam dragoceno vreme oseticu se slobodan da Vas pitam sledece.
Naime, izuzetno me je obradovalo Vase nesebicno angazovanje na resavanju slucaja gradjanina Jelenka Micevica, jer je i moj slucaj slican Micevicevom.

filaret.jpgJa se, naime, nalazim u procesu odobravanja norveske ulazne vize, te me interesuje kakve su mi sanse da me, u slucaju odbijanja dozvole za ulazak u Kraljevinu Norvesku, zastupate, kao i gradjanina Micica, pred norveskim Ministarstvom unutrasnjih poslova i izdejstvujete postovanje mog ljudskog prava na slobodno kretanje teritorijom drugog suverenog entiteta, koje ste vrlo velikodusno omogucili gradjaninu Jelenku Micevic.

Nadam se, uvazeni gospodine Ministre, da u sekularnoj drzavi, kakva je Srbija - ciji Ustav jasno i cirilicno jamci jednakost svih gradjana, bili oni Srbi ili "ostali koji u njoj zive" - cinjenica da ja nisam vladika nece igrati nikavu ulogu u Vasoj odluci da i meni pomognete u ostvarivanju gradjanskih prava , kao sto ste gradjaninu Micevicu, jel, pomogli, a bez obzira sto on jeste. Vladika, naravno.

Isto placamo porez i gradjanin Jelenko Micevic i ja, te se gradjanski nadam istom kvalitetu usluge drzavnih organa koji nama gradjanima, meni i Jelenku Micevicu izmedju ostalih, stoje na usluzi. S`tim sto se ipak nadam da ce praksa koju ste stekli tokom "slucaja gradjanina Micica" ucini nepotrebnim moj strajk gladju, a do realizacije Vase eventualne i ocekivane pomoci.

Drugo pitanje za Vas je sa margina slucaja gradjanina Jelenka Micevica, ali je zato, uveravam Vas, manje vazno.

Naime, jos izuzetnije me je obradovalo sto ste se Vi zalozili za postovanje prava gradjana Crne Gore na pastirsku brigu koju im pruza gradjanin Jelenko Micevic u vreme dok obnasa duznosti Vladike SPC.

Ja sam, opet naime, rimokatolicke veroispovesti, pa zelim da Vas obavestim da mi drzava Srbija, u saradnji sa nevladinom organizacijom "Srpska Pravoslavna crkva" uskracuje to isto pravo na pastirsku brigu i to, vremenski, od kako znam za religioznog sebe. To cini tako sto uporno odbija da dozvoli izvesnom gradjaninu drzave Vatikan, gospodinu Jozefu Ratzingeru, pastirsku posetu Srbiji, te njegovu skrb za vernike rimokatolicke veroispovesti u vreme dok nareceni obnasa duznosti Svetog Oca Pape Benedikta XVI.

Nadam se da ce te mi izaci u susret i po ovom pitanju i omoguciti meni i mojoj sabraci u veri istu srecu koju ste omogucili gradjanima Crne Gore - obilazak arhipastira - jer, ako ste uspeli da gradjanima druge drzave obezbedite Vladiku, drzim da je sasvim u redu ocekivati da gradjanima svoje drzave obezbedite Papu. Po svecu i tropar, kaze se.

Uz sve zelje za dalji napredak na svakom polju bitnom za Vas i Vase cenjene saradnike, posebno Ljiljanu Smajlovic,

ponizno,
Tibor JONA
Pancevo
----------------------

Ima l` u zivotu vece muke,
no kroz plot gledat` u jabuke
----------------------

Atačmenti



Komentari (252)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 11:20 12.09.2007

softver

softver ovog bloga i dalje nije predvidjen za korisnike mac kompjutera. mozda zato sto sam to ja. molim nekog sa pc-jem da fotografije iz atacmenta unese u tekst i napravi civilizovan prelom posta. hvala.


ministri


i spoljni poslovi
Filip2412 Filip2412 05:49 13.09.2007

Re: softver

E dosadni ste sa tom slikom Filareta i tenka... ko da je Filaret najgori,

Jel moze neko da mi recimo objasni razliku izmedju pevanja ustaskih pesama Stjepana Mesica, sa koijm su se nasi glumci srdanco proveli na nekom gostovanju tamo i Filaretovog slikanja sa tenkom?

Svestenik pa ne sme da se slika s puskom itd. takodje budalastine,
eto recimo Car Konstantin je svetac i druga najbitnija licnost posle Hrista u hriscanstvu a ubio je svoju zenu i dvoje rodjene dece

A vi se uhvatili Filareta ko pijan plota... ko da je on sakrio Karadzica pod suknjom, CIA ne moz da nadje Karadzica jer ga senilni pop sakrio pod mantijom ccc jadna CIA, amerika i EU, vrti ih Filaret oko malog prsta

CG je iskoristila ovo za provokaciju a nasi tupavi politicari se primaju...
nikakvo izvinjavanje s nase strane nije potrebno

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:33 13.09.2007

sta stampa stampa

Danica Drašković, supruga lidera SPO, optužila je vladiku Filareta da je tokom akcije "Sablja" bio jatak prvooptuženom za ubistvo premijera Zorana Đinđića.

U jučerašnjoj kolumni u našem listu, nabrajajući sva "dobra dela" vladike Filareta, Draškovićeva episkopa mileševskog, između ostalog, proziva i za pružanje utočišta Legiji.

- Zahvalni su mu na tome što je mesecima u crkvi u banji kod Priboja skrivao Legiju kada je pobegao posle atentata na Zorana Đinđića, četvorostrukog ubistva na Ibarskoj magistrali, ubistva Stambolića i atentata u Budvi.

Svi znaju da se Legija tek posle tog vladikinog "gostoprimstva" krio u svojoj kući - naglašava naša sagovornica.

Prema njenom mišljenju, Filaret i Legija su se verovatno upoznali u ratu, a prijateljstvo su produbili posle toga.

Na primedbu da je sam vladika izjavljivao da nikada nije učestvovao u ratu i da je slika sa puškomitraljezom pored tenka nastala slučajno, tako što mu je neki vojnik pušku bukvalno gurnuo u ruke, supruga lidera SPO tvrdi da Filaretovo objašnjenje nikako ne može da bude tačno.

- Filareta poznajem više od 20 godina i znam da je bio na ratištu. I ovo što sada govori, da su mu Karadžić i Mladić u srcu, samo je potvrda njegovih ratnih avantura - izričita je Dana Drašković.

Osim za "šurovanje" sa Legijom, Draškovićeva je vladiku Filareta prozvala i da je "ratovao po Bosni i Hrvatskoj, sve sa mitraljezom i mantijom", da je "otvoreno agitovao za Slobodana Miloševića i na državnoj televiziji u udarnim terminima pozivao Srbe da glasaju za njega, proklinjući svakoga ko to ne učini".

[b]
[/b]- Zbog toga je posle 5. oktobra primoran da se, po zahtevu patrijarha, javno izvini narodu. To izvinjenje je brzo zaboravio i nastavio sa podrškom Miloševiću u Hagu. Kada su sahranjivali Slobodana, Filaret je bio jedini prisutni vladika. I ne samo to, već je služio i opelo u Požarevcu - podseća Draškovićeva.
sabi sabi 13:54 13.09.2007

Re: sta stampa stampa

Mnogo lepo od Dane sto osudjuje Filaretovo ratovanje po Bosni i Hrvatskoj, nego sta cemo sa njenim Vukom sto je pretio odsecanjem ruku po Sandzaku?
Filip2412 Filip2412 14:56 13.09.2007

Re: softver

Crkva je jako stetna, ja licno cak mislim da je pomogla dosta u osipanju srpskog naroda, pre svega svojom iskljucivoscu i izjednacavanjem srpstva sa pravoslavljem.

Ja bih zaista bio presrecan da jednom za svagda rascistimo sa religijom kao i sa suicidnim i pacenickim mitovima kao sto je i onaj vezan za Kosovsku bitku.
Tu se mesa Hriscanstvo, za koje blago reci nemam simpatija (poslednja vecera, izdaja...) sa crnomagijaskim paganskim kletvama ("ko ne dodje na bitku na Kosovone imao ni roda ni poroda... bla bla"

Sa druge strane treba imati u vidu sledece: CG njemu ne zabranjuje ulazak u zemlju zato sto je stitio Djindjiceve ubice, CG samo zeli da napravi novu naciju dole i zato vode zestoku propagandu da ubede narod kako je srpska opcija bezveze i izlazi iz mode. Vlast u CG je pomagala Slobodanu dok je bio na vlasti, nije ih interesovalo ni najmanje da izadju na izbore 5 Oktobra.

I eto tako, opet ispada da neki totalni negativci "brane" nekakav srpski interes. CG bez pravnog osnova ogranicava kretanje nasem drzavljaninu i time na neki nacin ponizava Srbiju, ma kakav olos bio taj Filaret. Taj covek bi trebao biti uhapsen u Srbiji na osnovu onoga sto "stampa stampa", a to je nasa bruka.
Urosh Urosh 15:20 13.09.2007

Re: sta stampa stampa

sabi
Mnogo lepo od Dane sto osudjuje Filaretovo ratovanje po Bosni i Hrvatskoj, nego sta cemo sa njenim Vukom sto je pretio odsecanjem ruku po Sandzaku?

A sta cemo s tim sto su pomagali Sarajlijama i Focanima za vreme agresije Srbije na BiH?
vesna75 vesna75 11:25 12.09.2007

...

Jel mu odgovorio?
pidola pidola 15:55 12.09.2007

Re: ...


Jel mu odgovorio?

aha,jeste.
i njemu i jos hiljadama drugih koji su u istoj situaciji.
nikson nikson 15:57 12.09.2007

Re: ...

odgovorio je kada je trazio olaksice za vize. ali ako hocete da budete nedobronamerni onda cete jeremicu postaljati ovakva pitanja kakav je blog biljane srbljanovic. pa niko nije blesav ovde...
nobody is perfect nobody is perfect 19:14 12.09.2007

Ne, Niksone...

...nisi u pravu - ti si blesav, a ja sam pogresio kad sam onomad mislio da se samo pravis. Svejedno, i onda i sada ti kazem da nick promenis u bush jer je prikladnije (da te podsetim - zato sto glupljeg lika u politici nije bilo od kad je prase rep iskrivilo).
Pulse Pulse 11:26 12.09.2007

.

fantasticno! odlicno!

samo se pitam da li ce doticni ministar imati vremena da procita i da se usudi da odgovori na pismo

Violeta Violeta 11:30 12.09.2007

Tibor genije

da mu nije pravo prezime Nusic?

"Isto placamo porez i gradjanin Jelenko Micevic i ja"

bojimse da je jedino ovde pogresio
nesto sumnjam da Jelenko placa porez
johanna29 johanna29 11:48 12.09.2007

Gradjanin Jelenko

zaprepascuje svojom (anti-)teatralnoscu, ali su mi svakako tuzniji ti sto mu neumorno tapsu iz loze. Pa ga jos na rukama nose, ne bi li mu zavirili pod mantiju...

Ehhh, a za porez...pa placa ga gradjanin Tibor, naravno, i toliki gradjani drugi, Bezimeni i Nedozvani, dok on paradira okolo, velikomucenik-wannabe, sa sve rogovima pod kapom.
adam weisphaut adam weisphaut 11:53 12.09.2007

Re: Tibor genije

nesto sumnjam da Jelenko placa porez

Nevaldina organyacija SPC, je kao sto vec svi znamo oslobodjena placanja PDV-a. Takodje je i buduci koncesionar oslobodjen PDV-a. Dakle elementarnom logikom se moze zakljuciti da ce nam i buduci putevi biti pravoslavni.
skyspoter skyspoter 11:32 12.09.2007

DA LI JE

ovo neki deo iz tvoje buduce predstave - made in srebiafuckland.
Nemanja_K Nemanja_K 12:02 12.09.2007

A moze

A moze i drugacije....

Prosle godine sam imao problem sa Dancima koji nisu hteli da mi produze vizu i pored toga sto sam 2 godine bio u Kopenhagenu na studijama. Nalazio sam se u trecoj zemlji i bilo mi je od velike vaznosti da je napustim na vreme i da se vratim na faks da bi zavrsio sve sto treba. Pored silnih drndanja i njihove totalne nezainteresovanosti za moj problem, kontaktirao sam nasu ambasadu u Kopenhagenu i zena prvi sekretar ambasade koja tamo radi se polomila da bi mi pomogla. Cak je otisla i licno do imigracionog da bi razgovarala povodom mog slucaja. I na kraju je urodilo plodom i dobio sam vizu. A cak ni porez ne placam.
zero zero 13:39 12.09.2007

Re: A moze

da nisi i ti vladika?
surabya johnny surabya johnny 11:47 12.09.2007

balada para un Loco

... ahahahaha

vrlo domishljato. ovakvi ljudi, Tiboru nalik, nasushni su Srbiji - ovih dana vishe nego ikad: ako bi ikada trebalo ona i njeni gradjani da prevazidju svoju chamu, presedlaju nepismeni ponos i, rechju, oslobode se samih sebe, tj. ovakvih kakvi su postali ... i jesu.
kada beskrajna tupost kojom gradjani bivaju mal-tretirani, tako gnusna i trudna neskladom, jednom zauvek bude skrhana, ovi ce se ljudi osecati kao heroji .

do tada- U Boj :)
Ataturk Ataturk 12:02 12.09.2007

:) :)

he he
To bi moglo da izgleda ovako:

Tibor Jona: g.Ministre da li bi kojim sluchajem mogli i meni da pomognete glede mog prava na slobodno kretanje?

Ministar: NECU!!!
VanjaGator VanjaGator 12:08 12.09.2007

Re: :) :)

Pa nije Jeremic Bubalo ipak ima malo kose.
adam weisphaut adam weisphaut 12:10 12.09.2007

Sram bilo Tibora

Naime njegovo puskomitraljezacko vladicanstvo, nije pokusvalo da ide u drugu drzavu. Jer, kako je lucidni savetnik premijera Simica nama objasnio CG je separatisticka kvazidrzava, a kako je jos lucidniji Jelenko pojasnio na samom garnicnom prlazu "Ovo je srbija". Dakle njegovo psihodelicno vladicanstvo je htelo da predje na teritoriju kvazidrzave, koja je zapravo Stbija. A sad posto pomentom crkva nije svetinja i posto kritikuje srpskog ministra a jos je iz Vojvodine dakle garant autonomas, ne mozemo da ne zakljucimo vodjen proslonedeljnoi tv izjavom (najlucidnijeg od svih ) ministra Ilica da pomenuti pije drogu.
Sudden Twist Sudden Twist 12:11 12.09.2007

Sekularni totalitarizam

Da je Vaša sugrađanka vernik ne bi se sa nepoštovanjem odnosila kako prema srpskom vladici tako i prema papi rimokatoličke crkve.

Sekularne države poštuju verska prava svojih građana, za razliku od sekularnog totalitarizma koji kroz dokono shvatanje odvojenosti države i crkve pokušavate da nametnete kao kukavičje jaje.

Odnos Crne Gore prema SPC je odnos te države prema srpskoj državi, ne zato što je SPC deo srpske države već zato što je SPC kulturno-istorijska institucija stara 8 vekova i deo je kulturnog nasleđa kojem će valjda i vaše delo da pripadne ako izdrži test vremena. To ne može da dovede u pitanje niti dokona građanka niti dokoni vladika.

Kada je u pitanju papa i njegova poseta Srbiji trebalo bi da uzmete u obzir da je on pored toga što je pastir vernika katoličke crkve ujedno i svetovni vladar vatikanske teokratije. Te prema tome zrelost njegove posete Srbiji zavisi i od odnosa te države prema interesima države čiji ste građanin.

PS. U jednom se slažemo, problem između Srbije i Crne Gore nije bilo pitanje slobode kretanja vladike već slobode ispovedanja vere crnogorskih građana.
Z Đ Z Đ 12:27 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Slažem se potpuno.
Takodje Papi niko ne brani da udje u Italuju i da održi misu.
A i ne znam zbog čega toliki napad na SPC, tek da se zna ona je na ovim prostorima mnogo pre nas, pre žena u crnom, i tsl.,a i biće i posle.
antioksidant antioksidant 12:33 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

A i ne znam zbog čega toliki napad na SPC, tek da se zna ona je na ovim prostorima mnogo pre nas, pre žena u crnom, i tsl.,a i biće i posle.

Ne bih da ispadnem sitnicav, ali katolicka crkva je bila na ovom prostoru i pre SPC.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:40 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Pa nece bit bas tako...recimo ja mogu da se predstavim kao vernik u smilu imam slavu, idem tada u crkvu gde mi pop osvestava hleb i zito... eto postujem crkvu... ali da li znate sta mislim o cvrkvenom vodjstvu - SVE NAJGORE, da li znate zasto - zato sto su zatucani, zato sto brane metafiziku, zato sto mrze druge i iako kazu da sire ljubav oni zapravo seju mrznju...misle da su sila bozja, pa maltretiraju makedonce i crnogorce (i nemojte mi o kanonskim pravima molim vas)..
eto, kada su branili nekog gradjanskog coveka, nekog kulturnog i samosvesnosg? - NIIKADA!, a kada su branili i slavili zlikovce i ubice (hocete imena?) - UVEK. Pop se slika s puskom, celiva ruke ratnih zlocinaca, pa bre u crkvi Ruzici (na Kalemegdanu) lusteri vise na niskama od caura!! To sam video pre neki dan kada mi se sestra udavala bas u toj crkvi.
Kazete s nepostovanjem se odnosima prema velikodostojnicima - recicu dve stvari:
1. Za mene velikodostojnik sigurno nije neki opskurni covek koji je nabio bradu i mantiju i stavio pusku na rame, ma kakvu mu funkciju dali u SPC, danas u Srbiji ima malo velikodostojnika...
2. Sto se tice postovanja, pa oni se prvi ostrve na mene kada vide da pisem latinicom, ili ako nemam ikonu u stanu ili ako mu ne ljubim ruku..pricaju o tome kako treba da se vratimo svetosavlju a ne znaju da mi objasne sta je to svetosavlje. Ako je to da ja ne mrzim ljude druge nacije, da se gadima nasilja, da samuljudan na ulici, da se lepo ponasam, ucim i skolujem svoju decu - onda sam ja slika i prilika svetosavlja.
Pa, Hrist se vrti u grobu od ovakvih hriscana
Atomski mrav Atomski mrav 12:42 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Pa, Hrist se vrti u grobu od ovakvih hriscana

Amin!
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 12:50 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Hrist se vrti u grobu od ovakvih hriscana


Hrist nije u grobu, nego na nebu.

Ja znam da ti objasnim sta je Svetosavlje, ali cu o tome napisati poseban post.

Sve drugo se slazem.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:03 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Hrist nije u grobu, nego na nebu.

da, da onda pravi lupinge
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:05 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

znam da ti objasnim sta je Svetosavlje

can't wait!
antioksidant antioksidant 13:10 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Aleksandar Stosic
znam da ti objasnim sta je Svetosavljecan't wait!

Svet je neko djubre od novina.
Ostaje da nam objasni jos samo osavlje
vesna75 vesna75 13:10 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Aleksandar Stosic
Pa nece bit bas tako...recimo ja mogu da se predstavim kao vernik u smilu imam slavu, idem tada u crkvu gde mi pop osvestava hleb i zito... eto postujem crkvu... ali da li znate sta mislim o cvrkvenom vodjstvu - SVE NAJGORE, da li znate zasto - zato sto su zatucani, zato sto brane metafiziku, zato sto mrze druge i iako kazu da sire ljubav oni zapravo seju mrznju...misle da su sila bozja, pa maltretiraju makedonce i crnogorce (i nemojte mi o kanonskim pravima molim vas).. eto, kada su branili nekog gradjanskog coveka, nekog kulturnog i samosvesnosg? - NIIKADA!, a kada su branili i slavili zlikovce i ubice (hocete imena?) - UVEK. Pop se slika s puskom, celiva ruke ratnih zlocinaca, pa bre u crkvi Ruzici (na Kalemegdanu) lusteri vise na niskama od caura!! To sam video pre neki dan kada mi se sestra udavala bas u toj crkvi. Kazete s nepostovanjem se odnosima prema velikodostojnicima - recicu dve stvari: 1. Za mene velikodostojnik sigurno nije neki opskurni covek koji je nabio bradu i mantiju i stavio pusku na rame, ma kakvu mu funkciju dali u SPC, danas u Srbiji ima malo velikodostojnika...2. Sto se tice postovanja, pa oni se prvi ostrve na mene kada vide da pisem latinicom, ili ako nemam ikonu u stanu ili ako mu ne ljubim ruku..pricaju o tome kako treba da se vratimo svetosavlju a ne znaju da mi objasne sta je to svetosavlje. Ako je to da ja ne mrzim ljude druge nacije, da se gadima nasilja, da samuljudan na ulici, da se lepo ponasam, ucim i skolujem svoju decu - onda sam ja slika i prilika svetosavlja. Pa, Hrist se vrti u grobu od ovakvih hriscana

Potisujem svaku vašu reč. Preporuka.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:18 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Potisujem svaku vašu reč. Preporuka

hvala:)
apatrid apatrid 13:19 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Aleksandar Stosic
Hrist nije u grobu, nego na nebu.

da, da onda pravi lupinge



Urnebes.
ivana23 ivana23 13:22 12.09.2007

Sto se tice crkve Ruzice,

vesna75

Aleksandar StosicPa nece bit bas tako...recimo ja mogu da se predstavim kao vernik u smilu imam slavu, idem tada u crkvu gde mi pop osvestava hleb i zito... eto postujem crkvu... ali da li znate sta mislim o cvrkvenom vodjstvu - SVE NAJGORE, da li znate zasto - zato sto su zatucani, zato sto brane metafiziku, zato sto mrze druge i iako kazu da sire ljubav oni zapravo seju mrznju...misle da su sila bozja, pa maltretiraju makedonce i crnogorce (i nemojte mi o kanonskim pravima molim vas).. eto, kada su branili nekog gradjanskog coveka, nekog kulturnog i samosvesnosg? - NIIKADA!, a kada su branili i slavili zlikovce i ubice (hocete imena?) - UVEK. Pop se slika s puskom, celiva ruke ratnih zlocinaca, pa bre u crkvi Ruzici (na Kalemegdanu) lusteri vise na niskama od caura!! To sam video pre neki dan kada mi se sestra udavala bas u toj crkvi. Kazete s nepostovanjem se odnosima prema velikodostojnicima - recicu dve stvari: 1. Za mene velikodostojnik sigurno nije neki opskurni covek koji je nabio bradu i mantiju i stavio pusku na rame, ma kakvu mu funkciju dali u SPC, danas u Srbiji ima malo velikodostojnika...2. Sto se tice postovanja, pa oni se prvi ostrve na mene kada vide da pisem latinicom, ili ako nemam ikonu u stanu ili ako mu ne ljubim ruku..pricaju o tome kako treba da se vratimo svetosavlju a ne znaju da mi objasne sta je to svetosavlje. Ako je to da ja ne mrzim ljude druge nacije, da se gadima nasilja, da samuljudan na ulici, da se lepo ponasam, ucim i skolujem svoju decu - onda sam ja slika i prilika svetosavlja. Pa, Hrist se vrti u grobu od ovakvih hriscanaPotisujem svaku vašu reč. Preporuka.



BOGORODIČNA CRKVA RUŽICA
Kalemegdan 6
Nalazi se u severnoistočnom podgrađu Beogradske tvrđave, ispod Zindan-kapije. U doba despota Stefana Lazarevića postojala je stara crkva istog imena, koju su Turci pri osvajanju Beograda 1521. godine porušili. Sadašnja crkva bila je u 18. veku barutni magacin, koji je 1867-69. godine pretvoren u vojnu crkvu. Posle velikih oštećenja, nastalih posle Prvog svetskog rata, crkva je obnovljena 1925. godine. Izrezbareni ikonostas je uradio Kosta Todorović, a ikone na njemu naslikao jeromonah Rafailo Momčilović. Zidne kompozicije naslikao je Andrej Bicenko, ruski slikar




jacHa. jacHa. 13:54 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

apatrid
Aleksandar Stosic
Hrist nije u grobu, nego na nebu.

da, da onda pravi lupinge


Urnebes.

bravo!
Knežević R. M. Knežević R. M. 14:09 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Cccc
Turnesol Turnesol 14:46 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

nece biti. ova katolicka crkva je nastala kad i pravoslavna - sizmom u 11. veku. neke pravoslavne crkve se zvanicno i dalje zovu "katolicke", a da biste shvatili razlog, pogledajte u recniku originalno znacenje te reci. da ne govorimo o tome da su liturgijske i dogmatske razlike nastale mnogo kasnije.
Sudden Twist Sudden Twist 15:16 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Za mene velikodostojnik sigurno nije neki opskurni covek koji je nabio bradu i mantiju i stavio pusku na rame, ma kakvu mu funkciju dali u SPC, danas u Srbiji ima malo velikodostojnika


Očigledno niste shvatili šta sam hteo da kažem. Ne radi se ovde o Filaretu i njegovom ponašanju, ili pedofiliji u svešteničkim redovima, već o dovođenju u pitanje institucije preko njegove opskurne ličnosti.

Ja ovde nisam branio Filareta već postupke ministra spoljnih poslova Srbije, građanina Jeremića i pravo na ispovedanje vere ma koja da je upitanju (vera u Boga, vera u ništa, vera u Đinđića,....), od matrice građanske netolerancije evidente u objavljenom pismu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:31 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Da je Vaša sugrađanka vernik ne bi se sa nepoštovanjem odnosila kako prema srpskom vladici tako i prema papi rimokatoličke crkve.


u pitanju je sitnica. vladika mora prvo da zasluži poštovanje. zar ne?

Odnos Crne Gore prema SPC je odnos te države prema srpskoj državi


pa je zato crna gora poslala ambasadora a srbija još nije. ko tu koga ne poštuje?
da nije možda neko iz cg izjavio da je srbija kvazi država? il beše obratno. samo pitam.

U jednom se slažemo, problem između Srbije i Crne Gore nije bilo pitanje slobode kretanja vladike već slobode ispovedanja vere crnogorskih građana.


samo da te pitam: dal znaš ako građanin crne gore koji se slučajno izjašnjava kao crnogorac, pa hoće dete da krsti u spc, može pod jednim uslovom - da dete upiše da je srbin?
kako se to zove u tvom sistemu vrednosti oko slobode ispovedanja vere?
Lektorka Lektorka 15:36 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Da je Vaša sugrađanka vernik ne bi se sa nepoštovanjem odnosila kako prema srpskom vladici tako i prema papi rimokatoličke crkve.

oće meni neko da objasni ko je čija sugrađanka? ja ne kapiram niš :(
sentinel26 sentinel26 16:09 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Exitus Letalis

samo da te pitam: dal znaš ako građanin crne gore koji se slučajno izjašnjava kao crnogorac, pa hoće dete da krsti u spc, može pod jednim uslovom - da dete upiše da je srbin?
kako se to zove u tvom sistemu vrednosti oko slobode ispovedanja vere?

Zove se svetosavski fašizam.

Ali ka što je svakom fašizmu dosao kraj i ovome će.

Svetosavlje su u Zetu donijeli Nemanja i njegov sin Rastko na ognju i maču i svi (inače hrišćani) koji nijesu uspeli da umaknu ili nijesu pristali da poljube njegov krst bili su mačem posječeni a potom spaljeni zajedno sa svojom imovinom.
Ubijanje i spaljivanje je sprovedeno po istoj "ceremoniji" po kojoj su ubijani bogumili.

To svetosavlje, taj "božji" dar "obasjavao" je Zetu 195 godina.

Zeta a potom i Crna Gora imale su svoju crkvu sve do 1920.godine, kada je Aca palikuća opet na vojničkim bajonetima "voljenoj narodu u CG" ponovo donio svetosavlje na dar koje traje i danas.

Juče Velimir Ilić ministar za verske procesije, izjavi da će Srbija pritiskati Crnu Goru a danas Koštunica reče da Srbija nije prijetnja susjedima.

Ko ne govori istinu? Ko smije narodu da pogleda u oči?
Desna ruka nezna šta joj (nam) radi lijevi džep.

medjutim medjutim 16:18 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Turnesol
nece biti. ova katolicka crkva je nastala kad i pravoslavna - sizmom u 11. veku. neke pravoslavne crkve se zvanicno i dalje zovu "katolicke", a da biste shvatili razlog, pogledajte u recniku originalno znacenje te reci. da ne govorimo o tome da su liturgijske i dogmatske razlike nastale mnogo kasnije.


Ako cemo formalno precizno, SPC postoji od 1219, a pre toga je bila APC -Agresorska Pravoslavna Crkva..
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:37 12.09.2007

lexi,

oće meni neko da objasni ko je čija sugrađanka? ja ne kapiram niš :(


jelenko je sugradjanka.
Dražen Dražen 16:48 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

, zato sto brane metafiziku,
??
Lektorka Lektorka 17:40 12.09.2007

Re: lexi,

Biljana Srbljanović
oće meni neko da objasni ko je čija sugrađanka? ja ne kapiram niš :(


jelenko je sugradjanka.

aha... dobro, sad mi je lakse :)
Turnesol Turnesol 18:07 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

O cemu ti to, lafe? Kakava agresorska crkva? Idi uci malo povjest, pre nego sto resis da se ispaljujes u sirokom luku.

FYI, SPC se tako zove od 1921.
antioksidant antioksidant 19:41 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

FYI, SPC se tako zove od 1921.

Znaci postoje 86 godina. Pa i budisti su dosli ovde pre njih
jaca jaca 20:25 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Aleksandar Stosic
Pa nece bit bas tako...recimo ja mogu da se predstavim kao vernik u smilu imam slavu, idem tada u crkvu gde mi pop osvestava hleb i zito... eto postujem crkvu... ali da li znate sta mislim o cvrkvenom vodjstvu - SVE NAJGORE, da li znate zasto - zato sto su zatucani, zato sto brane metafiziku, zato sto mrze druge i iako kazu da sire ljubav oni zapravo seju mrznju...misle da su sila bozja, pa maltretiraju makedonce i crnogorce (i nemojte mi o kanonskim pravima molim vas)..
eto, kada su branili nekog gradjanskog coveka, nekog kulturnog i samosvesnosg? - NIIKADA!, a kada su branili i slavili zlikovce i ubice (hocete imena?) - UVEK. Pop se slika s puskom, celiva ruke ratnih zlocinaca, pa bre u crkvi Ruzici (na Kalemegdanu) lusteri vise na niskama od caura!! To sam video pre neki dan kada mi se sestra udavala bas u toj crkvi.
Kazete s nepostovanjem se odnosima prema velikodostojnicima - recicu dve stvari:
1. Za mene velikodostojnik sigurno nije neki opskurni covek koji je nabio bradu i mantiju i stavio pusku na rame, ma kakvu mu funkciju dali u SPC, danas u Srbiji ima malo velikodostojnika...
2. Sto se tice postovanja, pa oni se prvi ostrve na mene kada vide da pisem latinicom, ili ako nemam ikonu u stanu ili ako mu ne ljubim ruku..pricaju o tome kako treba da se vratimo svetosavlju a ne znaju da mi objasne sta je to svetosavlje. Ako je to da ja ne mrzim ljude druge nacije, da se gadima nasilja, da samuljudan na ulici, da se lepo ponasam, ucim i skolujem svoju decu - onda sam ja slika i prilika svetosavlja.
Pa, Hrist se vrti u grobu od ovakvih hriscana




E Stosicu svaka ti je na mestu, potpisujem
jaca jaca 20:30 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Sudden Twist
Za mene velikodostojnik sigurno nije neki opskurni covek koji je nabio bradu i mantiju i stavio pusku na rame, ma kakvu mu funkciju dali u SPC, danas u Srbiji ima malo velikodostojnika


Očigledno niste shvatili šta sam hteo da kažem. Ne radi se ovde o Filaretu i njegovom ponašanju, ili pedofiliji u svešteničkim redovima, već o dovođenju u pitanje institucije preko njegove opskurne ličnosti.

Ja ovde nisam branio Filareta već postupke ministra spoljnih poslova Srbije, građanina Jeremića i pravo na ispovedanje vere ma koja da je upitanju (vera u Boga, vera u ništa, vera u Đinđića,....), od matrice građanske netolerancije evidente u objavljenom pismu.




E super sto si branio postupke gradjanina Jeremica! Postupci su mu da se ispovracas.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 20:35 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

sentinel, toliko ostrih reci o svetosavlju, a ne stavljajuci u kontekst vremena. znas li neku crkvu, koja u to doba nije veru uterivala silom?
nemam nista protiv samostalne crnogorske pravoslavne crkve, naprotiv. i da je tada postojala, sigurno bi iste krstaske ratove vodila.

nema razloga stvarati vrednost na ponizenju drugih. ja ne pripadam ni spc i cpc, samo gledam sa strane. pa mi ne prija.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:03 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Biljana, ne hvalite se time sto ne pripadate SPC. Bili biste kompletija osoba kada biste pripadali, verujte mi.
vucko vucko 21:09 12.09.2007

Hare Krishna!

Biljana, ne hvalite se time sto ne pripadate SPC. Bili biste kompletija osoba kada biste pripadali, verujte mi.

Baš SPC? Ili bi bila komplet i uz islam, budizam, taoizam, sajentologiju ili nešto slično?
sentinel26 sentinel26 21:48 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Biljana Srbljanović
sentinel, toliko ostrih reci o svetosavlju, a ne stavljajuci u kontekst vremena. znas li neku crkvu, koja u to doba nije veru uterivala silom?
nemam nista protiv samostalne crnogorske pravoslavne crkve, naprotiv. i da je tada postojala, sigurno bi iste krstaske ratove vodila.

nema razloga stvarati vrednost na ponizenju drugih. ja ne pripadam ni spc i cpc, samo gledam sa strane. pa mi ne prija.

Hrišćansko stanovništvo Zete je bilo silom oružja prisiljeno da primi svetosavsko pravoslavlje.
Nema dokaza da je hrišćansko stanovništvo iz Duklje i Zete (prije nasilnog prevodjenja u pravoslavlje a ni poslije) učestvovalo u krstaškim ratovima.

Pravoslavlje koje je 1920.godine dekretom "donio" regent Aca palikuća, koji u svojoj Srbiji (u tom svojstvu) nije imao pravo ni eparhije da osniva i ukida, takodje je na krilima svetosavlja donijeto silom.
O onome što su moj djed i moja baba doživjeli od toga pravoslavlja moglo bi se napisati bar tri knjige ali nije mjesto da o tome ovdje pripovedam.

Vidjeste li ono "prividjenje" na granici dje se jednom ministru prividjela neka Filogospa pa se latio lopate i prijeti a pod patronatom države i jedne crkve, a to je ona ista koja je bacala anatemu na Djuru Daničića i Vuka Karadžića a niko nezna da li je i kada skinula istu.

Ja još čuvam jedan srpski udžbenik istorije u kojem se jedna lekcija naziva "Istrebljenje bogumila".

Crkva koja dovodi ljude iz Srbije da nose kokarde, zastave sa mrtvačkim glavama i da orgijaju pijani po CG, da uzvikuju - Ovo je Srbija, može da se nazove jedino kao paramilitarna organizacija i nikako drugačije.

Crkva koja je njenog sveštenika i četničkog koljača Milorada Vukojičića poznatijeg pod imenom pop Maca, kanonizovala - proglasila svecem ne zaslužuje nivo poštovanja koji vi zahtijevate. To je koljač koji je pred sudom priznao da je lično 19 osoba zaklao. Medju tih 19 bila je i majka poznatog glumca Miše Janketića.
Pitajte ga koliko je imao godina kada mu je ovaj novi srpski svetac odveo majku na klanje.

Kanonizacija je obavljena polovinom maja 2005.g. u manastiru Žitomislić kod Mostara a u prisustvu premijera i predsjednika Republike Srpske i predsednika Srbije gospodina Borisa Tadića.
Za one prve nemam riječi a za ovog posljednjeg samo mogu da kažem - sram ga bilo !

Ja ne bih volio da to gledam ni sa strane, rad bih bio da toga nema i budite uvjereni ni meni ne prija.
Pozdrav.

Lektorka Lektorka 22:50 12.09.2007

Re: Hare Krishna!


vucko
Baš SPC? Ili bi bila komplet i uz islam, budizam, taoizam, sajentologiju ili nešto slično?

zaboravio si jehovine svedoke i kabaliste.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:07 12.09.2007

Re: Sto se tice crkve Ruzice,

Ivana, raspitao sam se o tome jos dok sam bio na vencanju...dakle saznao sam sve o istoriji crkve, ali ipak, crkva i meci... mislim da je to malo previse... sto se kaze kakva crkva takav vladika - sve sami redenici!
vucko vucko 23:16 12.09.2007

I kritičar i političar i pedagog i demagog

E - vidiš! Nekad je i pravoslavlje korisno. Npr. ja odmah kažem da sam pravoslavac kad mi se na vratima pojave Jehovini svedoci (u Danskoj su povremeno obilazili našu zgradu). Čini mi se da ih jednostavnije oteram nego kad kažem da sam ateista

Interesantni su i Mormoni (LDS), kad već pričamo o svakojakim religijama - ne znam da li se sećaš Šerloka Holmsa i "znaka četvorice" - ta priča o Džozefu Smitu i sve - onako jedva da se dodiruje sa hrišćanstvom, čini mi se. A sajentološka verovanja su tek rastanak sa pameću...

Što reče ono staro Marfijevo pravilo: Everybody should believe in something. I believe I'll have another drink.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:18 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Ne radi se ovde o Filaretu i njegovom ponašanju, ili pedofiliji u svešteničkim redovima, već o dovođenju u pitanje institucije preko njegove opskurne ličnosti.

jel znas sta, malo mi je od reci "institucija" postalo muka... pogotovo otkad se koristi zajedno uz reci legalitet, legitimitet, suverenitet... strasno me podseca na nesto o cemu ne mogu ni da pricam... drugo, ja ne mogu a priori da branim svaku instituciju, samo zato sto je deo sistema koji funkcionise. U mom vrednosnom sistemu meni to nista ne znaci... bitno mi je da li radi posteno ili ne, da li je civilizovana ili nije, dali je transparentna ili nije... nasa crkva to svakako nije.
Drugo muka mi je i od drzavnih sluzbenika koji zarad nekih drzavnih interesa brane nesto sto se ne moze braniti - mislim na Jeremica koji se zauzeo za Filareta. To ne moze da se radi jer nas je taj pop toliko izbrukao s onom puskom da bi bilo gde drugo bio skrajnut na stranu da mu se ime zaboravi... ne mogu se finansijski pomagati haski optuzenici jer su optuzeni za najmosntruoznije zlocine jos od Hitlera... sta to znaci, sad ih pomazemo, branimo i slavimo, njihovoj deci kupujemo Skode, a onda kada ih osude sta ce da bude... pa nista drzava koja brani zlikovca i sama je zlikovacka...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:21 12.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

ne znas sta je metafizika? vidi vikipediu!
pidola pidola 00:19 13.09.2007

Re: Hare Krishna!

vucko
Biljana, ne hvalite se time sto ne pripadate SPC. Bili biste kompletija osoba kada biste pripadali, verujte mi.

Baš SPC? Ili bi bila komplet i uz islam, budizam, taoizam, sajentologiju ili nešto slično?

vucko,nije to bitno.
smislio bi taj uvek nesto.
pljunuo je i to je ono sto njega zanima.
AcaB AcaB 04:05 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Ugusicete se, bre, u tamjanu i memli! U pravoslavnim crkvama u Torontu ne daju ni koncert klasicne muzike da se odrzi (valjda nije patriotski), a u katolickim cepa i klasika i rok i sta god hoces, jer ustupaju prostor drugim zajednicama. Da samo vidite face "nasih" na vaskolikim saborima! Pa to ni u vojsci nisam video! Odma' da zavolis sve rase sveta plus Marsovce i Jupiterijance.
Ali, dobro, ako narod tako voli...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 07:17 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam


sentinel

Zove se svetosavski fašizam.

Ali ka što je svakom fašizmu dosao kraj i ovome će.

Svetosavlje su u Zetu donijeli Nemanja i njegov sin Rastko na ognju i maču
...................
To svetosavlje, taj "božji" dar "obasjavao" je Zetu 195 godina.

Zeta a potom i Crna Gora imale su svoju crkvu sve do 1920.godine, kada je Aca palikuća opet na vojničkim bajonetima "voljenoj narodu u CG" ponovo donio svetosavlje na dar koje traje i danas.


E moj Sentinele,

Zaboravio si da pomenes "fasistu" srpskog Patrijarha Arsenija III Carnojevica, rodjenog 1663 ... na Cetinju...

Da nisi ti od onih koji brisu reci "srpski" iz Gorskog Vijenca ne bi li dokazali da Crnogorci nemaju veze sa Srbima? Da ocekujemo mozda u sledecm (mafijaskom) izdanju i to kako Njegos kritikuje Karadjordjev fasizam???

Evo ti jedan faksimil iz 1907 ... pre nego sto je "Aca palikuca 1920. doneo svetosavski fasizam u Crnu Goru":



ps. A kao mali dodatak:

ЗАКОНИК ДАНИЛА ПРВОГ
КЊАЗА И ГОСПОДАРА СЛОБОДНЕ ЦРНЕ ГОРЕ И БРДАХ
УСТАНОВЉЕН 1855. ГОДИНЕ НА ЦЕТИЊУ


ДАНИЛ ПРВИ
КЊАЗ И ГОСПОДАР
СЛОБОДНЕ ЦРНЕГОРЕ И БРДАХ

.........

ДЕВЕДЕСЕТ ДРУГО

И ако у овој земљи нема никакве друге народности до једине србске и никакве друге вјере до једине православне источне, то опет сваки иноплеменик и иновјерац може слободно живити и ону слободу и ону нашу домаћу правицу уживати како и сваки Црногорац и Брђанин што ужива.

Sudden Twist Sudden Twist 08:38 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

U mom vrednosnom sistemu meni to nista ne znaci... bitno mi je da li radi posteno ili ne, da li je civilizovana ili nije, dali je transparentna ili nije... nasa crkva to svakako nije.



Možda kada popovi postanu ateisti npr. konobari, a ne neki opskurni tipovi koji pričaju o metafizici, biće prihvatljivi tvom sistemu vrednosti.

Možda će ti crkva, tada, postati bliska poput omiljenog kafea na uglu, izraz civilizacije koja ti je poznata, prozirna i koja neće izazivati taj nepodnošljivi strah od nepoznatog.

Jer ti si ta tačka civilizacije oko koje se sve vrti.

Pre tebe ništa posle tebe sve.
sentinel26 sentinel26 08:41 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Virtuelni Vasilije
E moj Sentinele,

И ако у овој земљи нема никакве друге народности до једине србске и никакве друге вјере до једине православне источне, то опет сваки иноплеменик и иновјерац може слободно живити и ону слободу и ону нашу домаћу правицу уживати како и сваки Црногорац и Брђанин што ужива.

Gospodine Virtuelni,

Uživajte vi u vašem svetosavlju, ja nemam ništa protivu vjere istočno-pravoslavne, a ona se malo razlikuje od vašeg svetosavlja.
Upamtite to već jednom, prošla su vremena kada se vjera mogla namjetati nekome silom uz bajonete.

Možda će Crnogorci odlučiti jednoga dana da se vrate svojoj prvoj hrišćanskoj vjeri, ali o tome će oni sami odlučivati bez vaše "pomoći" i saglasnosti.
Znam da vam nije lako, navikli ste.

Vaše "naučno" tumačenje falsifikata tudjih zakona plasirajte braći Srbima, Crnogorci, (i primorci i brdjani) izabrali su da sami odlučuju o svojoj vjeri i svojoj budućnosti.

Želja da srpski popovi uredjuju život u CG nije više ostvariva.
Pomirite se sa time.
Sudden Twist Sudden Twist 08:42 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

E super sto si branio postupke gradjanina Jeremica! Postupci su mu da se ispovracas.


Samo ne po meni.
Sudden Twist Sudden Twist 09:11 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

u pitanju je sitnica. vladika mora prvo da zasluži poštovanje. zar ne?


Naravno slažem se, ali oslovljavati vladiku imenom je najmanje što može da se uradi dok se kritikuju njegovi postupci. Ne dokazuje se pravoverni ateizam imenovanjem crkvenih velikodostojnika svetovnim imenom bilo da je pravoslavan bilo da je rimokatoličke ili neke treće crkve. Diskurs iz pisma koji je Biljana objavila ukazuje na otovrenu netrpeljivost prema SPC, gde je vladika Filaret samo povod, kao što je i crnogorskoj državi. Daleko od toga da se divim liku i delu vladike.

pa je zato crna gora poslala ambasadora a srbija još nije. ko tu koga ne poštuje?
da nije možda neko iz cg izjavio da je srbija kvazi država? il beše obratno. samo pitam.


Pre svega svaki odnos ima određenu predistoriju. Novostvorena država kojoj je prvi potez primanje premijera nepriznate teritorije u svojstvu državnika u najmanju ruku je nedobronameran i nedobrosusedski akt. Svakodnevno demontiranje verske institucije koja je značajna za neki narod, takođe, nije dobornameran akt prema državi u kojoj je taj narod većina. Biće vremena za ambasadora.

samo da te pitam: dal znaš ako građanin crne gore koji se slučajno izjašnjava kao crnogorac, pa hoće dete da krsti u spc, može pod jednim uslovom - da dete upiše da je srbin?
kako se to zove u tvom sistemu vrednosti oko slobode ispovedanja vere?


Može da se objasni i svetovnim terminom. Ulazak u klub ima svoje uslove. Ideja je da te niko na to ne prisiljava. Ne možeš da se upisuješ u klub po sopstvenim uslovima ali zato možeš da ga biraš. Krstiš dete u Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi pod njenim uslovima i u njenim objektima.
Sudden Twist Sudden Twist 09:27 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

oće meni neko da objasni ko je čija sugrađanka? ja ne kapiram niš :(


Izvinjenje Tiboru i svima koje sam zbunio. Nisam hteo da vređam, već sam ime zamenio za prezime. Dakle sugrađanin moj i vaš.
medjutim medjutim 11:01 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Turnesol
O cemu ti to, lafe? Kakava agresorska crkva? Idi uci malo povjest, pre nego sto resis da se ispaljujes u sirokom luku.

FYI, SPC se tako zove od 1921.


za APC sam se zezao oko imena, jedina pravoslavna crkva koja je postojala do autokefalnosti SPC je dolazila iz Vizantije, dakle, iz agresorske zemlje :)

Nisam mislio na SPC pod tim imenom nego na SPC kao crkvu uopste. Sto svakako dovodi do toga da je rimokatolicka crkva (kako god da se tumaci, nastala najkasnije 1054) starija nego SPC, oko cega je ovaj deo price i poceo.

antioksidant

Ne bih da ispadnem sitnicav, ali katolicka crkva je bila na ovom prostoru i pre SPC.


Manje nerviranja oko pov(i)jesti, istorije, ispaljivanja u sirokom luku, cega god :)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:28 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Možda kada popovi postanu ateisti npr. konobari, a ne neki opskurni tipovi koji pričaju o metafizici, biće prihvatljivi tvom sistemu vrednosti.

Možda će ti crkva, tada, postati bliska poput omiljenog kafea na uglu, izraz civilizacije koja ti je poznata, prozirna i koja neće izazivati taj nepodnošljivi strah od nepoznatog.

Jer ti si ta tačka civilizacije oko koje se sve vrti.

Pre tebe ništa posle tebe sve.


Vidim da si se dobro raspitao i da znas sve o meni i mojoj pasiji ka kaficima "na uglu"... da i znas li sta tamo pijem? zapadna jereticka pica poput koka kole, neko strano pivo ili rimokatolicki espreso,a konobare obozavam i jedva cekam dan kada ce da se zamonase pa da zajedno poduvamo tonu trave u nekom svetsavskom manastiru...
da valjda, ce mi tada nestati taj iracionalni strah od crkve jer sada tamo vidim samo neke cike koji me plase,ali zato kada moj najdrazi konobar zameni vladiku Atanasija Jevtica onda mi valjda ni muslimani nece vise smrdeti, ili ako zameni Filareta saznacemo sta ce jednom svetosavskom coveku puska u ruci, ili ako zameni episkopa Irineja onda ce mozda moci u NovomSadu da se seta svet kad god i koliko god hoce iakonij e pravoslavni , ili ako zameni Pahomija i njegovu kamarilu mozda ce deca konacno ziveti normalno... moj poznanik covece je svestenik iy Novog Sada - i da li znas kakav je to mrak,mrznja,pre svemu nesrpskom i kakva je to ljubav prema Radovanu i etc? Drugo, mog popa, koji mi osvestava slavski kolac, vidim u Kuriru kako sluzi opelo na Arkanobom grobu. Ej, bre pa nismo valjda svi isti, pa ne moze se zlikovcima tek tako sluziti!
No da nastavim, da,da jedva cekam mog konobara da postane monah i da tako odagnam za svagda taj NEPODNOSLJIVI STRAH OD NEPOZNATOG JER CU TADA IMATI MOG KESU A TADA CE TO POSTATI TA TACKA KOJA MI JE NEDOSTAJALA....
I drugo ja nisam ateista - ja sam agnostik, a mozda malkice i deista...
Mozda bi trebalo, umesto sto si se koliko vidim ostrvio na mene da mi das dijagnozu, ti sebe da malo pogledas u ogledalo,da se preispitas zasto s toliko zara zelis drugog da vredjas--HRISCANINE!
ps. ako nemas nista pametno da mi kazes nemoj me smarati s tvojim stavovima koje sam prerastao jos pre petanestak godina.
ps1. pazi, nemas svetsavski "nick",moze grom da te opali zbog jeresi

adam weisphaut adam weisphaut 13:19 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

Aleksandar Stosic
Mozda bi trebalo, umesto sto si se koliko vidim ostrvio na mene da mi das dijagnozu, ti sebe da malo pogledas u ogledalo,da se preispitas zasto s toliko zara zelis drugog da vredjas--HRISCANINE!

To je zato sto se deklarisani hriscani uvek rukovode ne prema tome ne koga vole nego koga mrze. Ili sto bi Jung rekao judeohriscanska civilizacija tezi dobru ali podleze zlu.
Sudden Twist Sudden Twist 14:05 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

ps. ako nemas nista pametno da mi kazes nemoj me smarati s tvojim stavovima koje sam prerastao jos pre petanestak godina.


Klasičan izraz sekularne netolerancije i poricanja realnosti. Ti si 1. odgovorio na moj post ne ja na tvoj. Ja tebe nisam vređao, već sam ti samo dočarao kako samoživo zvuče tvoje reči, tipa "u mom sistemu vrednosti".

Vidim da si se dobro raspitao i da znas sve o meni i mojoj pasiji ka kaficima "na uglu"... da i znas li sta tamo pijem?


Uf još jedan izraz samoživosti. "Kafe na uglu" je samo jedan od pojavnosti civilizacije kao i crkva, fudbal itd. vredna razložne kritike pozitivne ili negativne. Zajedničko im je to da su obe institucije koje navodno prezireš. Sve prevazilaze moj i tvoj životni vek, a već vidim da imaš najmanje 15 godina i da si prevazišao mnogo stvari. Eto sam si priznao da voliš nekoliko institucija, kafe i kokakolu. Bila je to samo ilustracija. Računam da svako od nas posećuje neki, zato sam upotrebio kafe kao primer.

I drugo ja nisam ateista - ja sam agnostik, a mozda malkice i deista...


Vidim da ni sam ne znaš šta si ali niko nije ni tražio od tebe da se određuješ. Nisam rekao za tebe da si ateista već za nekog apstraktnog konobara da bi ti dočarao da je očekivati od popa da ne govori o Bogu i metafizici isto kao očekivati od konobara da bude pop. Ali tvoja očekivanja su izraz tvojeg građanskog nevaspitanja i netolerancija. U tome se ne razlikuješ od popova o kojima govoriš.

Mozda bi trebalo, umesto sto si se koliko vidim ostrvio na mene da mi das dijagnozu, ti sebe da malo pogledas u ogledalo,da se preispitas zasto s toliko zara zelis drugog da vredjas--HRISCANINE!


Ako si iz mojih postova zaključio da sam hrišćanin to govori o tvojem nepoznavanju osnovnih normi poštovanja za ljude koji misle drugačije od tebe čak i unutar jedne podgrupe kao što je npr. ateistička, agnostička itd. Postoje nijanse i među ateistima kao i među hrišćanima.
Dakle ne znam da li si ateista, agnostik ili deista ali je očigledno da si daltonista.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:13 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

joooj smaras...
ok,pobedio si...
idi sad sva ta objasnjenja lepo stavi na vikipediu...
pa,pa,

Daltonista
Sudden Twist Sudden Twist 14:50 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

idi sad sva ta objasnjenja lepo stavi na vikipediu...


Može. Da li znaš da čitaš?
Urosh Urosh 15:21 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

vladimir petrovic
Biljana, ne hvalite se time sto ne pripadate SPC. Bili biste kompletija osoba kada biste pripadali, verujte mi.

Evo, i ja se hvalim sto ne pripadam SPC.
Fratello Fratello 15:56 13.09.2007

Re: Sekularni totalitarizam

sentinel26

Exitus Letalissamo da te pitam: dal znaš ako građanin crne gore koji se slučajno izjašnjava kao crnogorac, pa hoće dete da krsti u spc, može pod jednim uslovom - da dete upiše da je srbin? kako se to zove u tvom sistemu vrednosti oko slobode ispovedanja vere?Zove se svetosavski fašizam.Ali ka što je svakom fašizmu dosao kraj i ovome će.Svetosavlje su u Zetu donijeli Nemanja i njegov sin Rastko na ognju i maču i svi (inače hrišćani) koji nijesu uspeli da umaknu ili nijesu pristali da poljube njegov krst bili su mačem posječeni a potom spaljeni zajedno sa svojom imovinom.Ubijanje i spaljivanje je sprovedeno po istoj "ceremoniji" po kojoj su ubijani bogumili.To svetosavlje, taj "božji" dar "obasjavao" je Zetu 195 godina.Zeta a potom i Crna Gora imale su svoju crkvu sve do 1920.godine, kada je Aca palikuća opet na vojničkim bajonetima "voljenoj narodu u CG" ponovo donio svetosavlje na dar koje traje i danas.Juče Velimir Ilić ministar za verske procesije, izjavi da će Srbija pritiskati Crnu Goru a danas Koštunica reče da Srbija nije prijetnja susjedima.Ko ne govori istinu? Ko smije narodu da pogleda u oči?Desna ruka nezna šta joj (nam) radi lijevi džep.


Ako ni(je)ste znali, ovo je zvanicna ideologija onih sto su medju Brdima i Gorama uv(ij)ek bila manjina. Obozavam da chitam njihova lupetanja, mesanje frog&grandmothers i ocajnicke potrage za bilo kakvim ne-srpskim identitetom nove montenegrinske nacije. Sjajno!

Nego, da se vratim na Jelenka. Negde u jesen 1999. krenem ka stadionu Partizana iz pravca Autokomande. Ispred kladionice "Partizan" (tada je valjda jos uvek vlasnik pok. Peca Ikach - ubijen ubrzo kao i vecina slicnih likova) ugledah Jelenka kako izlazi iz novog dzipa, okruzen trojicom bizgova-telohranitelja. Pok. Peca saceka "Vladiku", izljubishe se na ulazu, pa udjose u kladionicarske odaje. Ubrzo za njima, eto i dzandarskih generala Rodje Djordjevice i Sljukica. Sve po redu i kako se valja. Vo ime oca i sina.
koka koka 12:12 12.09.2007

Vize

U Britaniji sam nekoliko puta morala da produzim vizu i svaki put je aplikacija cekala nesto duze nego sto je to bilo zakonom predvidjeno. I pored toga sto nisam gradjanin te drzave, samo sto imam vecinu prava kao i njeni drzavljani, moj predstavnik u parlamentu je svaki put reagovao na pismo koje sam poslala i u roku od dve nedelje slucaj je bio pozitivno razresen. To mu je posao, kazu... Ne resavaju se samo vize na taj nacin, vec svi problemi sa bilo kojom institucijom koju finansira drzava. Na zalost, malo drzavljana UK zna da na to imaju pravo i da to tako funkcionise. Ehhh kada bi tako bilo u Srbiji....
Laudanum Laudanum 12:18 12.09.2007

Sve je rekao

Nadam se, uvazeni gospodine Ministre, da u sekularnoj drzavi, kakva je Srbija - ciji Ustav jasno i cirilicno jamci jednakost svih gradjana, bili oni Srbi ili "ostali koji u njoj zive" - cinjenica da ja nisam vladika nece igrati nikavu ulogu u Vasoj odluci da i meni pomognete u ostvarivanju gradjanskih prava , kao sto ste gradjaninu Micevicu, jel, pomogli, a bez obzira sto on jeste. Vladika, naravno.



Muka u Jeremic Vuka. Kako ovakav argument da ignorise? Sta god da odgovori dokopace se necije nemilosti. Najbolje da sve to lepo ocuti. Da ostane on o sto jeste. Siroma’ od MIP-a.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:24 12.09.2007

TIBOR?

da li je Tibor jedan visoki, plavi mladic, srednjih dvadesetih godina...Akojeste onda je to moj kolega s faksa (koga doduse nisam video bar dve godine na predavanjima) i na osnovu toga mogu zakljuciti da je Tibor bio jedan od najbriljantnijih studenata te generacije, uvek je postavljao jako bitna pitanja koja su imala glavu i rep i bio je jedan od retkih koji je aktivno ucestvovao na vezbama. Znam da je bio u DS, a posle odlaska liberalne struje cini mi se da je otisao u LDP...Ako nije, onda je to zaista cudno da 2 Tibora tako pametno zbore, a ko jeste onda Tibore svaka cast!
slavoljub slavoljub 12:34 12.09.2007

apsolutno ja

hehehe
podrzavam gospodina jona, ali...
taj jermenko, jervenko, jasenko, jelenko kako god (bozemeoprosti) ipak koristi drugaciju metodu od molbe
jon bi morao, po ugledu na javorka, jamajka, jasminka... da uceni: ili apsolutni post, ili apsolutni gost!
tako to radi cista pravoslavna hriscanska dusa (bozemeoprosti)
nek kosta sta kosta
ili oni ili ja
apsolutni ja
s
Atomski mrav Atomski mrav 12:37 12.09.2007

Re: apsolutno ja

Možda je ipak trebalo da uputi apel Velji Iliću, da ovaj zakaže neku posetu Norveškoj pa da je onda demonstrativno otkaže... da ga poseti negde na "ničijoj zemlji" (tranzitni terminal aerodroma u Oslu) i da ponudi da mu sagradi kuću tamo... :)
slavoljub slavoljub 13:03 12.09.2007

Re: apsolutno ja

ps.
i jos samo nesto o upotrebi reci apsolutno

Vec godinama slusam kako se, u pokusaju da deluju sto razumnije i elokventnije, nasi ljudi koriste ovim pojmom u smislu: apsolutno se slazem, to je apsolutno neprihvatljivo, apsolutno (izgovoreno sa satorskim akcentom a la grand popovic show…

Pojam apsolutno, u najkracem, znaci sledece: ono što ne zavisi ni od čega drugog, što nije relativno, neuslovljeno, samosvojno i samostalno itd.
U nasim svakodnevnim zivotima (dakle, ni na televiziji, ni na estradi!) NE POSTOJI nista apsolutno, te je upotreba ovog termina najcesce potpuno pogresna!

Atribut apsolutno koristi se jedino i moze biti jedino bozji. Njegova upotreba za zemaljske poslove je netacna i neumesna. Naravno, postoji izuzetak: predpostavka da je brzina svetlosti apsolutna, odnosno da se njena vrednost ni pod kakvim uticajima ne menja. Ali to ne spada u grand jelenko show, zar ne?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 13:15 12.09.2007

apsolutno

mnogo je pojmova koji su u kolokvijalnoj upotrebi stekli i jedno drugacije znacenje.
dramaticno
tragicno
komicno
karakteri
katarza
peripetije


evo samo da upotrebim neke od termina iz moje oblasti. Isti slucaj je i sa "apsolutnim".
Atomski mrav Atomski mrav 13:41 12.09.2007

Re: apsolutno

Transparentnost, tolerancija...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 13:51 12.09.2007

Re: apsolutno

osim reci "apsolutno" u jednakoj upotrebi je i rec "relativno" kada se to ne odnosi na zakone fizike.

zatim i reci "obolelo", "degenerisano", "patoloslko"itd.

Apsolutno se slazem da se pojedine reci mogu koristiti i u svom relativnom znacenju, naravno u tome ne treba preterivati, jer moze doci do komicnih peripetija. Ako razumete.
Atomski mrav Atomski mrav 13:55 12.09.2007

Re: apsolutno

"Apsolutno moj si broj, apsolutno ja sam tvoj. Genijalan mi smo spoj, permanentno biću tvoj..." :)
Ovo je valjda najbolja ilustracija...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 14:09 12.09.2007

Re: apsolutno

Ovo je valjda najbolja ilustracija...


istina
slavoljub slavoljub 14:42 12.09.2007

Re: apsolutno

da, mirzino jato je na duhovit i sarmantan nacin upotrebilo ovaj izraz
uostalom, za ljubav su takve slatke ludosti i karakteristicne
prava stvar

nisam ja neki jezicki cistunac, upravo suprotno, ja obozavam sve vragolije i frljoke naseg jezika
smeta mi kvazi govor, ta plastika od recenica koje zvuce, a ne znace
npr. onaj frizer panjkovic (nek me izvine sto ga pominjem) kad je jednom prilikom, opisujuci beograd nocu spontano kao mtv voditelji komentarisao: nocni zivot u beogradu bukti, tinja!
slazem se da su lepe obe reci, ali frizeru, ili bukti ili tinja

neiscrpna tema


Jovana Tavcar Jovana Tavcar 12:36 12.09.2007

zar i ti sine brute?

Tibore, Brute,
Valjano Ti je ovo slovo koje pises gospodinu ministru. Moze da naidje na odjek tamo u njihovim redovima, u svoj njihovoj big time dokolici, koja je takva da ne treba svoju da preuvelicavas! Znam iz licnog iskustva, jer pisah i ja jedno Borisu (tada kandidatu za predsednika), u slicnim momentima kao i ti. Bilo je tema dugo i izmedju dosta ljudi (a ja mislila da ga niko nece ni procitati sa tog sajta "pisite predsedniku", a dobila sam i odgovor od kandidata licno "jedino sto mogu dati kazem je da NE glasas za mene" . Ako povucemo paralelu, tebe ministar moze da zamoli da vratis pasos.
Drago mi je, jer znam da Te predsednik ceni licno, pa s obzirom da postoje neki drugi razlozi koji ga vode u odnosu na nas, neka mu bude bar malo neprijatno. "Demokratski HAMASU" i radikalno gradjanski orjentisani gradjanine, sto bi oni tako glupo oslovili!
Srdacan pozdrav,
Jovana Tavcar
dunjica dunjica 12:48 12.09.2007

WOW!

To je poduka o građanskoj hrabrosti.
zdravosrecno zdravosrecno 12:48 12.09.2007

Да јесмо нецивилизовани, јесмо

Мислим стварно не пустити тако лепог и заложног папу а пустити монаха ... ајде владику...

Ево га један мој пост од пре неки дан:
``
РЕЧ

А ево га један монах-владика штрајкује глађу (Бог га је подржао шаљући му снег) јер му не дају да уђе и разговара са људима. Зар је он толико опасан?

РЕЧ
``

остало знате.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 13:22 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

Бог га је подржао шаљући му снег


volela bih znati, posto sam na dijeti, kako sneg pomaze u tom procesu?
zdravosrecno zdravosrecno 13:25 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

Biljana Srbljanović
Бог га је подржао шаљући му снег


volela bih znati, posto sam na dijeti, kako sneg pomaze u tom procesu?


Чвршћа - челичи (ти си млада не знаш ти те ствари).
(И ја сам на дијети - 11 година - ни грама).
antioksidant antioksidant 13:26 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

Biljana Srbljanović
Бог га је подржао шаљући му снегvolela bih znati, posto sam na dijeti, kako sneg pomaze u tom procesu?

bude ti zima pa vise ne razmisljas kako si gladna
Lektorka Lektorka 15:42 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

izvini, profesionalna deformacija, daj mi molim te infinitiv ovog glagola:

Чвршћа


Jelena Krajšić Jelena Krajšić 16:45 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

izvini, profesionalna deformacija, daj mi molim te infinitiv ovog glagola:

Чвршћа


Čvršćati :)))

Ispravka:
Много је важно да је ћирилицом. Дакле - чвршћати.
Да није чвршћавати?
Lektorka Lektorka 17:43 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

Да није чвршћавати?


ne moz da bidne, draga moja, jerbo bi onda prezent bio чвршћава :)
poshsmurf poshsmurf 17:53 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

opet vodite kampanju protiv prezenta reci "cvrscava"?
Lektorka Lektorka 17:58 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

poshsmurf
opet vodite kampanju protiv prezenta reci "cvrscava"?

naravno. sa'ce i skupljanje potpisa za peticiju, samo da prvo veceramo ko ljudi. hrana cvrsca, razumete.
poshsmurf poshsmurf 18:04 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

Lektorka
poshsmurf
opet vodite kampanju protiv prezenta reci "cvrscava"?
naravno. sa'ce i skupljanje potpisa za peticiju, samo da prvo veceramo ko ljudi. hrana cvrsca, razumete.


dokle ? pa dokle vise ta mrznja prema svemu sto cvrscava i ima cvrcajuci predznak? dokle ta nicim izazvana mrznja prema cvrscavajucem i ostalima koji u njoj cvrscavaju? iz kojeg vas to belosvetskog centra moci instruisu da manito razcvrscavate sto mudro cvrsceno bese? i ima li kraja tom razcvrscavanju ?

u pamet se i cvrsnite !
AlexDunja AlexDunja 20:04 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

u pamet se i cvrsnite !


eh, bre, sto ovde popusti?
sve je bilo dobro:)))
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 20:13 12.09.2007

Re: Да јесмо нецивилизовани, јесмо

u pamet se i cvrsnite !

kaže se чвршћајте, znaš!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana